Zou ook kunnen, als dit 1e gedoe met de fractievoorzitters afeglopen is krijgt ze ig even de tijd om de antwoorden voor te bereiden op de vragen die ze nu krijgt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:13 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ehh, dat is toch allemaal in het 1ste termijn?
Precies. Spijker op de kop.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:20 schreef Andromache het volgende:
Zo, Rouvoet, dat is raak. Waar was de VVD bij al die andere schrijnende inhumane gevallen?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:18 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, als dit 1e gedoe met de fractievoorzitters afeglopen is krijgt ze ig even de tijd om de antwoorden voor te bereiden op de vragen die ze nu krijgt.
quote:Een debat verloopt altijd volgens een vast patroon. Eerst komen de kamerleden aan het woord. De minister of staatssecretaris reageert hierop. Dat heet de eerste termijn. Meestal zijn dan niet alle vragen voldoende beantwoord. Daarom volgt nog een tweede termijn: opnieuw voeren verschillende kamerleden het woord. De bewindspersoon geeft hierop weer antwoord. Dit wordt ook wel repliek (de Kamer) en dupliek (de bewindspersoon) genoemd. Soms zijn dan nog niet alle vragen beantwoord en kan nog een derde termijn volgen.
Vooral in tweede termijn worden sprekers meestal onderbroken in hun betoog. Dit zijn de interrupties, die een debat vaak een levendig karakter geven omdat er scherpe vragen worden gesteld. Hiervoor staan in de plenaire zaal tegenover het spreekgestoelte vier interruptiemicrofoons opgesteld.
Mooi toch, ik heb dat liever dan dat populistische en emotionele gezeur van sommige andere fractievoorzitters.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:24 schreef gronk het volgende:
Rouvoet gaat wel de juridische toer op zeg..
Hoera! Dood aan de afvalligen!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:23 schreef Sidekick het volgende:
Er zitten twee topics in de OP die het einde niet hebben gehaald. Dit is echt deel 10.
Dat krijg je als het "een van ons" is...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:27 schreef MrBean het volgende:
Wat een ONZIN dit. Zo veel aandacht voor één zaak.
Rouvoet nog.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:27 schreef deedeetee het volgende:
Is nu de SP aan 't woord ?
Ik vond verhagen anders toch wel een aardig signaal afgaf dat de grens toch wel zo'n beetje bereikt was.quote:
1 maar:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:23 schreef Sidekick het volgende:
Er zitten twee topics in de OP die het einde niet hebben gehaald. Dit is echt deel 10.
Het lijkt wel of tegenwoordig elke asielzoeker een eigen plenair spoeddebat krijgt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:27 schreef MrBean het volgende:
Wat een ONZIN dit. Zo veel aandacht voor één zaak.
Het is niet 'een van ons', het is een volksvertegenwoordiger die door een regeringshandeling uit het parlement dondert. Dat is een extreme gebeurtenis.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:28 schreef Tirion het volgende:
[..]
Dat krijg je als het "een van ons" is...![]()
Dat zeg ik, ze is lid van de kamer.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het isniet 'een van ons', het is een volksvertegenwoordiger die door een regeringshandeling uit het parlement dondert. Dat is een extreme gebeurtenis.
Dat vermoeden heb ik ook.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:30 schreef Gia het volgende:
Ik denk overigens dat Rita zo snel het Nederlanderschap heeft ingetrokken om Ayaan de kans te geven nog voor september alsnog te naturaliseren. Als ze eerst nog eens 6 weken was gaan onderzoeken, dan was de tijd daarvoor misschien te kort.
Ja, het is geschorst tot kwart over 8quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:32 schreef Rens_Wilders het volgende:
Was even eten, is er nog wat spannends gebeurd?![]()
Heb ik dat weer gemist. Go Femke in ieder geval!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heeft er al iemand op gewezen, dat het Groen LINKS is, die het debat heeft aangevraagd? En dat Femke Halsema geen spaan heel heeft gelaten van Verdonk en haar besluit?
Enkel en alleen uit consideratie met vele gezinnen die in feite hetzelfde boven het hoofd kan hangen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heeft er al iemand op gewezen, dat het Groen LINKS is, die het debat heeft aangevraagd? En dat Femke Halsema geen spaan heel heeft gelaten van Verdonk en haar besluit?
Shit he, nu moet je de helft van gtst missenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:33 schreef HiZ het volgende:
shit, schorsing tot kwart over acht.
Geen deel 11 in de TT?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
1 maar:
Vanavond Zembla over Ayaan Hirsi Magan
De 'leugens' van Ayaan Hirsi Ali/Magan #2
Ayaan Hirsi Ali Magan # 3 - aan geloofwaardigheid ingeboet?
Ayaan Hirsi # 4
Hirsi Ali naar conservatieve denktank in VS
Hirsi Ali naar conservatieve denktank in VS #2
Hirsi Ali naar conservatieve denktank in VS #3
Hirshi Ali: voor opgewonden standjes.
Hirsi Ali - hebben VVD-ers bloed aan hun handen?
Hirsi Ali #9 - Ik ben verbijsterd.
deel 11![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |