Als dat de vario is ga ik nu opzoekquote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:48 schreef Webgangster het volgende:
[afbeelding]
LET OP: FOTO BLIJFT NIET VOOR ALTIJD DAAR STAAN !!!
Misschien kun je het beter laten doen door iemand die het helemaal weet. Is dan een karweitje van niks en dan weet je zeker dat het goed gebeurdquote:
Is ook een optie maar geen doe het liever zelf.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:03 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Misschien kun je het beter laten doen door iemand die het helemaal weet. Is dan een karweitje van niks en dan weet je zeker dat het goed gebeurd![]()
http://www.scooter-freaks(...)kkeringminarelli.phpquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:31 schreef Razorback het volgende:
[..]
Is ook een optie maar geen doe het liever zelf.
Ik heb net even de kap eraf gehaald:
Zilvere kap rechtsonder onder bij het wiel
[afbeelding]
Maar toen heb ik veel gezien en vast misschien ook wel iets dat op de vario lijkt. maar dat zat weer ergens aan vast waarvan ik dacht dat haal ik liever niet los.
Misschien iemand een goede uitleg van waar hij ongeveer zit?
Als ik ergens niet goed in ben (scooters bv.) dan ben ik juist voorzichtig omdat ik niet weet of het allemaal kan.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:00 schreef junkiesietze het volgende:
als je er toch geen verstand van hebt zou ik helemaal niks doen aan je scooter... behalve er op rijden
want zo sloop je alleen maar dingen..
http://www.xs4all.nl/~jejf/blazen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zit nu op de 60 (á 70 km met wind mee of van een helling afquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:23 schreef junkiesietze het volgende:
jah dan krijg je zeker weten een boete. hij zit nu waarschijnlijk op de max... dus alles wat je daar overheen zit krijg je een boete voor...
ik denk dat je zonder varioring al op de 1.2KW zit bij een neos... das dus teveel.
en om je varioring eruit te halen heb je een zuigerstop nodig/varioblokkeersleutel
want je kan je vario er niet zomaar afdraaien omdat ie meedraait
jah dus als je de varioring eruit haalt ga je 75 ofzo.. (zonder wind mee/berg af)quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:26 schreef Razorback het volgende:
[..]
Ik zit nu op de 60 (á 70 km met wind mee of van een helling af)
Als iemand nog een site heeft om foto's te hosten en uitleg geeft want met imageshack kom ik niet ver igg kan ik de foto's posten.
Klinktquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:29 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
jah dus als je de varioring eruit haalt ga je 75 ofzo.. (zonder wind mee/berg af)
Kleine uitleg erbij:quote:
Dat is mij iets teveel gedoe, al die andere "zooi" ervoor die weg moet en na zoveel km moet ik alles weer terug plaatsen voor een controle van het lease bedrijf.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:37 schreef junkiesietze het volgende:
[afbeelding]
Achter je Vsnaar zit je vario... en die bout die je dus eerst moet los krijgen... (die gouden) krijg je dus alleen los met een zuigerstop/varioblokkeersleutel.
tis niet zo moeilijk als het lijkt...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:43 schreef Razorback het volgende:
[..]
Dat is mij iets teveel gedoe, al die andere "zooi" ervoor die weg moet en na zoveel km moet ik alles weer terug plaatsen voor een controle van het lease bedrijf.
Wat is de rest van je setup? En drukveer van welk merk? De kleuren en sterktes willen onderling tussen de merken nog wel een verschillen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:59 schreef Webgangster het volgende:
Ik heb hier een afstel probleem.
Heb de lichte drukveer, 5,5 gram rollen en de zwaarste trekveertjes voor me scooter, maar hij wilt gewoon niet lekker rijden en heeft bij volgas optrekken overtoeren. Hij pakt te snel waardoor hij geen vermogen heeft meer.
Iemand een oplossing voor de beste drukveer/trekveer en rolletjes ?
Maak je bij het optrekken teveel toeren, dan heb je te strakke trekveren.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:59 schreef Webgangster het volgende:
Ik heb hier een afstel probleem.
Heb de lichte drukveer, 5,5 gram rollen en de zwaarste trekveertjes voor me scooter, maar hij wilt gewoon niet lekker rijden en heeft bij volgas optrekken overtoeren. Hij pakt te snel waardoor hij geen vermogen heeft meer.
Iemand een oplossing voor de beste drukveer/trekveer en rolletjes ?
Dus toen je hem volledig had ontgrensd maakte hij overtoeren? Dan moet je juist zwaardere rolletjes erin gooien.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:05 schreef Webgangster het volgende:
Niet lekker, hij maakt overtoeren.
Maar heb er nu dus 4,5/5,5 gram rollen in, een normale drukveer en de sterkste trekveertjes.
Hij trekt snel op alleen heb het idee dat hij nog steeds overtoeren maakt bij een toertal van 8000.
Ook is het zo als ik dus me gas los laat bij bijv 50 km en dan weer gas geeft dat hij niet echt trekt meer.
Lijkt erop dat ik dus een sterke drukveer nodig heb, namelijk een ''snel' en geen racing of standaard.
Meestal gewoon de standaard drukveer inderdaadquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:16 schreef MaximumRush het volgende:
Sowieso zou ik gewoon je standaard drukveer houden. Ook je standaard trekveer. Vervang alleen je rollen.
Ik wil namelijk erg snel optrekken he en niet dat standaard optrekkenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:16 schreef MaximumRush het volgende:
Sowieso zou ik gewoon je standaard drukveer houden. Ook je standaard trekveer. Vervang alleen je rollen.
Vadersquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:26 schreef Webgangster het volgende:
Heel erg bedankt voor je informatie, je bestigd namelijk het idee van me vader die al dacht dat het zo zou moeten.
Vandaag 276eur overgemaaktquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:12 schreef mic_forever het volgende:
jongens me scoot is niet meer verzekerd![]()
..
WA+opzittendenverzek.+verhaal > en Amsterdam hequote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:23 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Woow dat is erg veel, ik betaald 212 euro en dat is dan WA + Verhaalservice
Oepsquote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:36 schreef Diemietuhriej het volgende:
Je moet wel een nieuwe openen Geqxon!![]()
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En als je dan iemand gehandicapt rijd mag je baas alle ziekenhuiskosten betalen.
Je mag dat ding niet voor niets NIET opvoeren
Jup, maar daar vroeg ik niet naarquote:Op zaterdag 6 mei 2006 09:25 schreef Geqxon het volgende:
Razorback, heb je mijn post uberhaupt wel gelezen?
[..]
Dat is mijn probleem en niet jouw probleem dus wat zeur jequote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:17 schreef Geqxon het volgende:
Hehe.
Ik denk ook dat je ontslagen word zodra er een brief van justitie binnenkomt dat je scooter te hard gaat
als hij met die gevolgen wilt leven moet ie dat toch zelf weten...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:17 schreef Geqxon het volgende:
Hehe.
Ik denk ook dat je ontslagen word zodra er een brief van justitie binnenkomt dat je scooter te hard gaat
Setup en pics?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:21 schreef Halvor het volgende:
Mijn scooter gaat ook 120 ofzow, grote kans dat ik een keer op een rollerbank kom te staan, helemaal in de zomer nu. Maar de gevolgen weet je van de tevoren ( ben tot nu to nog niet gepakt, wel paar keer flink gas moeten geven) dat zijn nou eenmaal de risico's van het opvoeren en als je dat nie wil en gewoon 45 km/h wil blijven rijden moet je dat gewoon doen toch
![]()
Dacht et nie vriend, jouw puch teller gaat cker maar tot 60quote:
nie zo ingewikeld lullenquote:Op zondag 7 mei 2006 01:28 schreef mic_forever het volgende:
de S3R schijnt goed te lopen op wat dikkere setups.en is heel stabiel.en hij is nieuwer geloof ik.
iemand die me verzekering wil betalen?![]()
ikquote:Op zondag 7 mei 2006 12:33 schreef Drifter__ het volgende:
Vertel wat er aan de hand is ?:P
Ik bedoelde eigenlijk C2Cquote:Op zondag 7 mei 2006 12:39 schreef mister_dog het volgende:
[..]
ik?? de rekening van de scooter dealer word steeds hoger...mijn saldo en salaris niet
![]()
hij staat bij de scooter zaak.. nieuwe bougie is al uitgeprobeert of hij vonkt weet ik ook nietquote:Op zondag 7 mei 2006 15:16 schreef Drifter__ het volgende:
Heb je een NIEUWE bougie erin gedraaid? En vonkt de bougie wel?
je scooter word niet de eerste keer ingenomen...pas bij 3x 1,1kw of hoger ( www.begrenzer.nl )quote:Op zondag 7 mei 2006 17:53 schreef junkiesietze het volgende:
ik moet echt een begrenzer hebben gek..
als ik nu word aangehouden ben ik me scoot kwijt
Ik heb/had er 1. Ik had er 1 aangesloten, een morsecodebegrenzer. Echter na een tijd (bijna een jaar denk ik) begon dat ding raar te doen. Het apparaat ging steeds vaker onderweg zomaar aan, tot op het eind ik om de 20 meter m'n scooter weer moest ontgrenzen. Ik heb toen maar de draad uit het ding losgetrokken en rij nu dan maar weer zonder.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:01 schreef Webgangster het volgende:
Wie heeft er hier eigenlijk een begrenzer ?
Onder me zadel, maar ik heb besloten het op een andere manier te begrenzer. Zodat ik de enige ben die het op deze manier gebruikt heb ik besloten het aan niemand te vertellen.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:09 schreef Webgangster het volgende:
Waar heb je hem zitten dan om hem aan of uit te zetten of heb je hem omgebouwd ?
Ik heb precies hetzelfde, ik kan je vertellen ik heb hem op een plek zitten waar ik alleen een magneet moet houdenquote:Op zondag 7 mei 2006 21:19 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Onder me zadel, maar ik heb besloten het op een andere manier te begrenzer. Zodat ik de enige ben die het op deze manier gebruikt heb ik besloten het aan niemand te vertellen.
Testbank papieren a.u.b ??quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:27 schreef Halvor het volgende:
Zoals gevraagd:
Gilardoni 70cc aluminium
Yasuni R kevlar
Dell'orto 19mm
Malossi Carbon memraamplaatjes
Power One pen 10 krukas + C4 SKF lagers + MHR naaldlager
Hebo verstelbaar koppeling
Doppler S3R vario
K heb wel fotos, maar die zijn met mn standaard blok eronder, k zal binnenkort wel ff nieuwe maken![]()
Alleen begrenzern met je stadnaard uitlaat, dus geen sportuitlaat want daar hoor je het gewoon ja, bij een standaard enkel dat hij minder vermogen heeft/laat horen...quote:Op zondag 7 mei 2006 21:38 schreef Mattytrix het volgende:
lolll dat euro begrenzer is ook dom gelul hoor!, ik heb er zelf 1 en je hoort het echt als hij in de begrenzer slaat.
En goed is het zeker niet, je houd namelijk via je CDI unit je onsteking tegen om meer te gaan vonken als het ware.
Hij kan lullen wat hij wil op dat begrenzer.nl ik zou er maar niet intrappen.
Ik heb het geprobeert om eens te kijken of het echt werkte, maar dus niet hoor.. net als al het andere troep.
Wil je hem begrenzen?, stop je vario ring er maar weer in.. kun je ook niet te hard rijdenhoef je je ook niet druk te maken over rollerbanken!, wat een uitkomst.
EDIT: En het is ook nog zo, hoezo politie mag je niet pakken op deze begrenzer?, tuurlijk wel!! het is namelijk net als alle andere begrenzers de politie dom voor de gek houden, de bekeuring EXTRA krijg je echt wel.. en ik kan je zeggen, dat is geen kattepis!
quote:Op zondag 7 mei 2006 22:46 schreef Mattytrix het volgende:
Ik praat erover alsof ik er verstand van heb, maar heb ik niet hoor![]()
![]()
Ik kreeg een uitdraai van de winkel waar ik mijne altijd laat afstellen. Hoogste wat ik ooit had was 7,8 of 7,9 pk ofzow, weinig bijzonders in vergelijking met het echte snelle spul.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:46 schreef Ayaxola het volgende:
Waar gaan jullie allemaal op de testbank? Moet je dan gewoon de politie bellen?
Ik wil dat eigenlijk ook wel eens, ben wel benieuwd naar mijn vermogen![]()
Volgende keer goed strak vastmaken ?quote:Op maandag 8 mei 2006 17:51 schreef junkiesietze het volgende:
EN GVD!!!
me krukas is dus gaar!!!!
check deze kutte shit!
[afbeelding]
hele vliegwiel is gaar!
en het gene waar me vliegwil op zit: aka krukas... is ook dol gedraait... dus ik moet een nieuwe krukas... duur geintje
das niet mijn blok hoorquote:Op maandag 8 mei 2006 23:39 schreef Mattytrix het volgende:
Wat ben je ook een beunhaas he junkie haha..
Gewoon even alles er lekker uitramme met een rubberenhamertje, goed hij is dan ook kapot maja.
Kijk uit dat je niet meer sloopt he!.
Was dat een grap?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:51 schreef ejkeod het volgende:
ik hou niet van hamsters...en daaorm rijd ik geen scooter![]()
Euhm?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:51 schreef ejkeod het volgende:
ik hou niet van hamsters...en daaorm rijd ik geen scooter![]()
Geruild tegen varioplaat.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:26 schreef junkiesietze het volgende:
wat heb je daarvoor betaald?
Als ze je niet hebben zien rijden kunnen ze je niets maken lijkt me zo.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:45 schreef M42 het volgende:
Zo heb mijn Zenith snor maar beetje afgevoerd, aangezien er de laatste tijd ontzettend veel controle is.
Ik weet natuurlijk niet precies hoe ze op die pauper rollerbanken nou meten (er klopt echt geen zak van), maar mijn snelheid lag op boven de 60KM/h. Dat zou voor mij betekenen: in beslag name, voorkomen en geldboete.
Ik heb nu gewoon een grote pluk brillo spons (van dat metaal wol) in de uitlaat gepropt en hij trekt een stuk rustiger op en de snelheid (digitaal gemeten) ligt nu op 45KM/h (na afstelling)
Ik zat er nog aan te denken om er een kleinere sproeier erin te doen, maar weet iemand wat de standaard sproeier maat is bij een Peugeot Zenith Snor? en of het makkelijk is deze eruit te krijgen? en hoeveel maten je er kleiner in kan doen, zonder dat je motor overhit raakt omdat het mengsel te arm wordt?
Weet ook iemand of het wel eens gelukt is om die boetes aan te vechten, aangezien een rollerbank absoluut GEEN vermogen kan meten, maar wel de snelheid maar ze meten "zogenaamd" het vermogen dat correspondeert met een bepaalde snelheid![]()
Terwijl de EU max 4.5KW voorschrijft met zo een vermogen kan je natuurlijk ver boven de 80 komen... maar dat mag weer niet omdat wij een max constructiesnelheid kennen. Dus de tabel klopt van geen kanten die ze gebruiken en het lijkt mij dus dat wanneer je op een rollerbank terecht komt jij de boete zolang je onder de 4.5KW zit altijd kan aanvechten.
Weet iemand hoe het zit wanneer je LOPEND met je brommer in de hand langs een rollerbank komt met een koude of nauwelijks warme motor? hebben ze het recht om je dan op de rollerbank te zetten of kan je ook met een smoes aankomen zetten?
Hier heb ik ooit een stuk van gevonden op internet. Heb dit ook regelmatig op scooterfreaks gepost als deze vraag langskwam. Het staat in een word-documentje dus ik quote de tekst wel even:quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:45 schreef M42 het volgende:
Weet iemand hoe het zit wanneer je LOPEND met je brommer in de hand langs een rollerbank komt met een koude of nauwelijks warme motor? hebben ze het recht om je dan op de rollerbank te zetten of kan je ook met een smoes aankomen zetten?
quote:Waarschijnlijk met de bedoeling om de internetpagina van het openbaar ministerie wat op te leuken, kan de bezoeker van www.openbaarministerie.nl via ‘vragen’ naar ‘meesters in de rechten’ allerlei meerkeuzevragen op zijn beeldscherm toveren. De nummering maakt duidelijk dat iedere week een nieuwe vraag ter beantwoording wordt opengesteld. Na een week wordt de score bekendgemaakt en kan de bezoeker controleren of hij het juiste antwoord heeft aangevinkt. Ook wordt een overzicht gegeven van vragen uit het verleden.
Het vraag-antwoord-spelletje gaat natuurlijk over de strafrechtspleging, maar dan wel in de ruimste zin van het woord. Daarbij is het ‘true trivia’-gehalte van veel vragen erg hoog. Zo is de lezer het afgelopen jaar gevraagd naar de betekenis van het kennelijk in politiekringen gebruikte woord ‘naggen’, naar de maximumstraf voor schippers op een slavenschip en naar de versnapering die wordt geserveerd bij vergaderingen van het College van procureurs-generaal (voor de niet-weter: gevulde koeken). Ook zijn geregeld verkeersrechtelijke vraagstukjes aan de internetzeiler voorgelegd. Het spectrum van de onderwerpen is breed: de mate van overschrijding van de maximumsnelheid in verband met de bevoegdheid tot invordering van rijbewijzen, de mogelijkheid tot het verkrijgen van een ontheffing van de draagplicht van autogordels en het percentage van vrijwillige betaling van verkeersboetes. Voor de lezers van Verkeersrecht zijn deze vragen en de daarop te geven antwoorden gesneden koek, en dus verder niet interessant. Dit gaat echter niet op voor de hieronder overgenomen vraag (met bijbehorend antwoord) die in week 27 aan de virtuele bezoekers van het openbaar ministerie werd voorgelegd.
De vraag van week 27
Mag een meisje van veertien jaar met een brommer aan de hand over het fietspad lopen?
A. Nee, je mag nooit met een brommer over een fietspad lopen: 12.63% (49 maal geantwoord)
B. Nee, formeel ben je in dit geval bestuurder en je moet zestien jaar zijn om een bromfiets te mogen besturen: 38.40% (149 maal geantwoord)
C. Ja, ze rijdt niet op de bromfiets en is dus geen bestuurder. Ze hoeft dus ook geen zestien jaar te zijn om met een bromfiets te mogen lopen: 48.97% (190 maal geantwoord)
Het goede antwoord is: B. Nee, formeel ben je in dit geval bestuurder en je moet zestien jaar zijn om een bromfiets te mogen besturen.
Totaal aantal antwoorden: 388
Het ‘meeste stemmen gelden’-principe is doorgaans niet van toepassing op juridische kwesties; zo democratisch is het recht niet. Toch heeft de meerderheid het in dit geval bij het juiste eind, want het als ‘goed’ aangegeven antwoord B is helaas fout. Nu is dit op zich niet bepaald rampzalig; vergissen is menselijk. Maar kijkend naar de politiepraktijk, heeft de constatering dat het alternatief onder B fout en dat onder C goed is toch wel betekenis (waarbij er gemakshalve van wordt uitgegaan dat er geen voetpad of trottoir aanwezig is - want alleen dan mag een voetganger over het fietspad lopen (zie art. 4 RVV 1990); dit punt gaat namelijk geheel langs de kern van de zaak). Een voorbeeld uit die praktijk werkt illustratief. De omgeving van een winkelcentrum heeft last van rondhangende jeugd. Een pleintje van het winkelcentrum fungeert als ‘hangplek’ en van daaruit wordt te pas en meer te onpas op knetterende brommertjes heen en weer gereden. Geregeld komt de politie na telefoontjes van omwonenden in actie. Omdat andere juridische kapstokjes voor optreden wat moeizaam zijn, komt het er op neer dat de op het pleintje aanwezige brommers worden gecontroleerd op naleving van de voorschriften van het Voertuigreglement (eenvoudiger gezegd: of het ding al dan niet is opgevoerd). Dat er op dat moment niet met die brommers wordt gereden, doch dat zij slechts worden gebruikt als zitmeubilair, wordt niet relevant geacht: er zit iemand op en dus is die iemand bestuurder van de bromfiets.
Het met de bromfiets aan de hand lopende veertienjarige meisje en de op de bromfiets zittende ‘hangjongere’ kunnen in de zin van de wegenverkeerswetgeving echter niet worden aangemerkt als ‘bestuurder’ van de bromfiets. Zij gebruiken het ding immers niet als hulpmiddel voor verplaatsing. Het meisje verplaatst zich als voetganger en voert in die hoedanigheid een voorwerp mee. Voor haar verkeersrechtelijke status maakt het geen verschil of zij een boodschappentas aan de hand heeft of een bromfiets meeduwt. Op dit punt geven de bewoordingen van art. 2 lid 2 RVV 1990 – de ‘regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een (...) bromfiets (...) aan de hand meevoeren’ – een algemeen uitgangspunt weer dat ook betekenis heeft voor de WVW 1994, het Voertuigreglement etc.: een bestuurder is iemand die zich verplaatst met behulp van een voertuig, het gebruik van de benenwagen maakt iemand tot voetganger en in die hoedanigheid kan en mag een fiets of bromfiets als voorwerp worden meegevoerd. Minimumleeftijden voor het besturen van dat voertuig, de plicht tot het dragen van een helm etc., zijn dan niet van toepassing. Zou het meisje daarentegen op de bromfiets gaan zitten en zich bijvoorbeeld ‘loopfietsend’ voortbewegen met behulp van die bromfiets, dan ligt het anders. In dat geval wordt de bromfiets een hulpmiddel bij de verplaatsing en degene die zich daarvan bedient, is bestuurder (vgl. HR 22 december 1987, VR 1988, 68, NJ 1988, 758). Bij dat ‘besturen’ moeten de daarvoor geldende regels worden nageleefd.
Verkeersrechtelijk is de op een bromfiets zittende hangjongere volstrekt oninteressant, omdat hij in het geheel niet als verkeersdeelnemer kan worden aangemerkt. ‘Besturen’ houdt in dat er met een voertuig wordt gereden (zie HR 9 januari 1996, VR 1996, 204, NJ 1996, 323). In het voorbeeldje is duidelijk dat de bromfiets geparkeerd staat en een geparkeerd staande bromfiets heeft geen bestuurder. Hieruit volgt dat de inrichtingseisen van het Voertuigreglement niet van toepassing zijn. Artikel 5.1.1 Vr geeft namelijk op niet voor misverstand vatbare wijze aan dat het niet voldoen van een bromfiets aan de inrichtingseisen alleen maar verboden is als de bestuurder daarmee rijdt. Als er niet wordt gereden, is er geen bestuurder, zodat er met het oog op de naleving van de inrichtingseisen van het Voertuigreglement dus niets valt te controleren. Het optreden van de betrokken politieambtenaren mist een deugdelijk juridisch fundament en is dan ook onjuist.
Wellicht zijn de vragensteller en de politieambtenaren in het praktijkvoorbeeldje met de aangegeven uitkomsten niet tevreden. Dit gebrek aan tevredenheid geeft echter geen aanleiding om te sleutelen aan het antwoord. Zo hoort het in het recht immers niet te werken.
DUDE!!!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:00 schreef junkiesietze het volgende:
als je er toch geen verstand van hebt zou ik helemaal niks doen aan je scooter... behalve er op rijden
want zo sloop je alleen maar dingen..
http://www.xs4all.nl/~jejf/blazen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je loopt mogen ze je wel pakken als alles nog warm is.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:29 schreef M42 het volgende:
ok duidelijk, dan ben ik dus een voetganger... maar dat zegt op zich nog niet echt veel... zo mag een niet goedgekeurd voertuig toch ook niet zomaar voorgeduwd worden?
Volgens mij mogen ze je alleen pakken als je met de scooter aan de hand loopt en de sleutels ofzo zitten er nog in. Lijkt mij beetje apart dat ze je wel mogen pakken als je scooter nog warm is... Ik bedoel hij kan ook een tijdje in de zon hebben gestaan met het weer van nu.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:46 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Als je loopt mogen ze je wel pakken als alles nog warm is.
"Het goede antwoord is: B. Nee, formeel ben je in dit geval bestuurder en je moet zestien jaar zijn om een bromfiets te mogen besturen."quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:01 schreef Halvor het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze je alleen pakken als je met de scooter aan de hand loopt en de sleutels ofzo zitten er nog in. Lijkt mij beetje apart dat ze je wel mogen pakken als je scooter nog warm is... Ik bedoel hij kan ook een tijdje in de zon hebben gestaan met het weer van nu.
Ja en je mag ook op eigen terrein rijden dusja, of je hebt net in de tuin gestaan en hem even flink toeren laten maken ofzo, lijkt me dus een beetje onlogisch.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:01 schreef Halvor het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze je alleen pakken als je met de scooter aan de hand loopt en de sleutels ofzo zitten er nog in. Lijkt mij beetje apart dat ze je wel mogen pakken als je scooter nog warm is... Ik bedoel hij kan ook een tijdje in de zon hebben gestaan met het weer van nu.
Je bent in dit geval een bestuurder omdat je loopt over het fietspad. Wanneer je gewoon loopt over het voetpad maakt het geen flikker uit. Al ben je 3 jaar oud.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:07 schreef mister_dog het volgende:
[..]
"Het goede antwoord is: B. Nee, formeel ben je in dit geval bestuurder en je moet zestien jaar zijn om een bromfiets te mogen besturen."
okquote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:34 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Je bent in dit geval een bestuurder omdat je loopt over het fietspad. Wanneer je gewoon loopt over het voetpad maakt het geen flikker uit. Al ben je 3 jaar oud.
denk ruimte gebrek geen zin om het te doen en niet al het gereedschap...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:38 schreef Drifter__ het volgende:
Wel een kut-actie hoor als je -zonder de problemen te vermelden- hem op marktplaats zet...![]()
Waarom niet fixen?
2de handse cilinder halen, en blok ff goed van binnen schoonmaken.![]()
ikzelf ga hem ook niet op marktplaats zetten maar ik ruil hem waarschijnlijk in bij een scooter zaak, ik ga er zelf niet aan sleutelen omdat het injectie is... veel te veel gezeik (zoals je hebt kunnen zien bij mister_dog.. over jetforces is veel minder info te vinden dan over sr ditech dus ik begin er niet aan.)quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:38 schreef Drifter__ het volgende:
Wel een kut-actie hoor als je -zonder de problemen te vermelden- hem op marktplaats zet...![]()
Waarom niet fixen?
2de handse cilinder halen, en blok ff goed van binnen schoonmaken.![]()
oh trouwens als ik er een nieuwe cilinder in zet is hij over 1000 km weer stuk door dat kk luchtfilter.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:38 schreef Drifter__ het volgende:
Wel een kut-actie hoor als je -zonder de problemen te vermelden- hem op marktplaats zet...![]()
Waarom niet fixen?
2de handse cilinder halen, en blok ff goed van binnen schoonmaken.![]()
Hehe, ik heb gewoon 0.4kwquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:13 schreef Halvor het volgende:
Ik kom eigenlijk mn gemeente niet uit in verband met risico van rollerbanken, als ik ergens de weg niet weet is t moeilijk vluchten en dan weet je nie waar de fietshekjes staan :p
Geblindeerd vizier is inderdaad een voordeelheb zelf ook zon zilveren geblindeerde en t ziet er ook een stuk vetter uit.
Die buddyseat is echtquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hehe, ik heb gewoon 0.4kwEn vluchten door hekjes is dom, daar word je boete hoger door
Dit is trouwens een plaatje van zo'n elystar:
[afbeelding]
Je hebt ze als 50cc directe injectie en 125cc elektrische injectiequote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:23 schreef Halvor het volgende:
Haha zow, die dingen zijn flink inderdaad, zie ze ook weleens rijden, hoe hard zou zon ding gaan eigenlijk ? is zon motorscooter ofzow toch ?
Je hebt ze in 50 en 125cc meende ik..quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:23 schreef Halvor het volgende:
Haha zow, die dingen zijn flink inderdaad, zie ze ook weleens rijden, hoe hard zou zon ding gaan eigenlijk ? is zon motorscooter ofzow toch ?
Dat zijn ook wel mooie motortjes, dit is ook wel een van mijn droom-motors:quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:07 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijn vader heeft net wel zijn nieuwe motor opgehaald, een honda VFR V4..
Dan wel de SP hequote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:21 schreef Drifter__ het volgende:
Droom-motor:
[afbeelding]
Yamaha R1
Graag in het blauw![]()
![]()
vluchten hoeft niet dom te zijn als je een snelle scooter hebt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hehe, ik heb gewoon 0.4kwEn vluchten door hekjes is dom, daar word je boete hoger door
Dit is trouwens een plaatje van zo'n elystar:
[afbeelding]
hehe, ik kan nog ff wachten met dat kentekenquote:Op zondag 14 mei 2006 01:23 schreef junkiesietze het volgende:
vluchten nu je een kenteken hebt is er niet meer bij
voor auto's die me achtervolgden ben ik altijd ontkomen...
maar dat gaat nu lastig worden
Jah alleen die XT-motorenquote:Op zondag 14 mei 2006 01:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik bedoelde dus vluchten door hekjes, want de politie kan daar ook prima doorheen
Heb je nog wat andere foto's van die NRG dan?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:16 schreef junkiesietze het volgende:
vriend van me zijn NRG is in beslag genomen
ding ging loeihard!
evo cilinder..
C30uitlaat
HPI2005
enz enz enz
was 20meter van zijn huis door een motorjood gegrepen
die gozer ging helemaal flippen tegen die politie! maar das wel logisch als je er 3 jaar over hebt gedaan om je scoot zo te krijgen...
en er 3000euro hebt in gepompt...
[afbeelding]
hij was ook niet echt verzekert enzo...quote:Op zondag 14 mei 2006 13:20 schreef Geqxon het volgende:
Een scooter innemen vind ik echt belachelijk. Ik zie het liever gebeuren dat ze het kentekenbewijs innemen, zodat je er alleen nog maar mee op circuits kan racen.
Hoe de fuck doe je dat zo goedkoop manquote:Op zondag 14 mei 2006 21:13 schreef fs180 het volgende:
<_< slettej spamhoeren
ik heb nou 2 verzekering voor 1 brommert
ze overlappen beetje, naja dan andere plaatje op mn ander puch gooien
kosten: 38 en 49![]()
Hij is de 2 ervoor vergeten.quote:
oej hij gaat heel kwaat worden als hij mijn vorige reactie ziet.. das al de 2e keer dat ik het zeg namelijksquote:
als die net wegrijd?quote:Op zondag 14 mei 2006 21:26 schreef Geqxon het volgende:
ASF_1370.ASF
Wat is er gebeurd met zijn gas joh
Ik tomos, 114 euro per jaar.quote:
Toen hij stil stond, om de paar seconde schiet hij telkens iets vooruit en stopt hij weer...quote:Op zondag 14 mei 2006 22:29 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
als die net wegrijd?
dan moet ie ff al de benzine verwerken die die had terwijl die stationair liep ofzo...
jah 1mm gas open zetten en hij vliegt al omhoog met dat ding :pquote:Op zondag 14 mei 2006 22:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Toen hij stil stond, om de paar seconde schiet hij telkens iets vooruit en stopt hij weer...
Hehe, ik dacht alquote:Op zondag 14 mei 2006 22:54 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
jah 1mm gas open zetten en hij vliegt al omhoog met dat ding :p
ding is onafgesteld en klokte al 130 op golf 3 teller
vindt IK het nog wel een beledigingquote:Op zondag 14 mei 2006 22:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hehe, ik dacht al
C2C > Ik noemde mijn Tomos eerst ook een Puch, dus maak je maar geen zorgen
Ik vind het trouwens geeneens een belediging aangezien Tomosjes imho nageaapt zijn van Puchjes
Als je sleutels er niet inzitten kan je zo lastig met een scooter lopenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:01 schreef Halvor het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze je alleen pakken als je met de scooter aan de hand loopt en de sleutels ofzo zitten er nog in. Lijkt mij beetje apart dat ze je wel mogen pakken als je scooter nog warm is... Ik bedoel hij kan ook een tijdje in de zon hebben gestaan met het weer van nu.
Hoe kom jij op 1800 euro? Z'n boete zal in het uiterste geval op 500 euro liggen.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:34 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind het innemen van een scooter of bromfiets ook nog eens een enorm onredelijke boete. Voor mij zou de "boete" ongeveer 250 euro zijn, terwijl voor hem de "boete" minstens 1800 euro is.
Ik bedoel dus dat hij zijn scooter kwijt is, waardoor hij dus (laten we even gokken) 1800 euro kwijt is. Als mijn (in dat geval 2kw+) tomos ingenomen zou zijn zou ik 250 euro kwijt zijn.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:53 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Hoe kom jij op 1800 euro? Z'n boete zal in het uiterste geval op 500 euro liggen.
vertel dat de poltie maar, 3x 2kw en doei doei doei scoetoequote:Op maandag 15 mei 2006 12:04 schreef M42 het volgende:
Volgens mij mogen ze niet werkelijk de scooter houden en samenpersen oid. Het enige wat ze zo ver ik weet kunnen afnemen zijn de niet goed gekeurde onderdelen.
quote:Wanneer inbeslagname?
Inbeslagname gebeurt als de maximum constructiesnelheid boven de 55 km/uur (snorfiets) of 75 km/uur ligt (bromfiets) en als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing. Meer informatie over het opsporings- en vervolgingsbeleid van opgevoerde bromfietsen staat in de bijna gelijknamige richtlijn van het college van procureurs-generaal.
quote:Tom 17-06-2005 21:52
--------------------------------------------------------------------------------
informatie: inbeslagnames
Goedendag,
De laatste tijd stapelen de vragen omtrent inbeslagnames van bromfietsen zich op. Hoewel wij altijd proberen te assisteren, is dit bijzonder lastig omdat er geen duidelijke lijn zit in wat justitie en politie doen/beslissen.
Ik heb, beroepend op rechtsongelijkheid (soms wordt een scooter naar 1x in beslag genomen, soms zelfs niet naar 3x), een klacht ingediend bij het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM). In deze klacht vraag ik opheldering dat er in gelijke gevallen (vermogen 2kw+) andere sancties worden ingesteld.
Mijn standpunt is, dat een bromfiets niet in beslag dient te worden genomen, ook al is er sprake van recidive (herhalend overtreden). Ik beroep mij in deze op de volgende beleidsregel van het Openbaar Ministerie:
"Aanwijzing voor het opsporings- en vervolgingsbeleid ten aanzien van de bepalingen betreffende de maximumconstructiesnelheid voor brom- en snorfietsen" en dan met name het 3e lid van dit artikel.
Kort vertaald staat er in dit artikel, dat er inbeslagname plaatsvindt, indien er sprake is van een niet goedgekeurd type/exemplaar bromfiets. Indien er sprake is van een goedgekeurd type/exemplaar bromfiets vindt er GEEN INBESLAGNAME PLAATS.
In dit topic hou ik jullie op de hoogte omtrent de vorderingen... het moet maar eens een keer duidelijk worden...
quote:Het eerste antwoord van het OM is buitengewoon kort en in mijn ogen onjuist. Ze verwijzen nota bene zelf naar het bewuste artikel :s
Geachte meneer,
Bedankt voor uw vraag. Het OM hanteert een richtlijn voor
inbeslagname bij overschrijding van de maximum constructiesnelheid.
U kunt deze richtlijn vinden op www.om.nl :
http://www.om.nl/beleid/beleidsregel.php?rid=79
Daarin staat dat tot inbeslagname kan worden overgegaan wanneer wordt
geconstateerd dat niet bij voortduring wordt voldaan aan de door de
constructie bepaalde maximumsnelheid.
Ik hoop u hiermee van dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groet,
Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie
************
publieksvoorlichter
quote:Als ik jou stukjes dan goed lees, ben ik het ook niet met het OM eens wat betreft de mogelijkheid tot inbeslagname bij het ver overschrijden van de maximumconstructiesnelheid. Er staat toch heel duidelijk dat er cumulatief sprake moet zijn van drie voorwaarden waaronder een niet goedgekeurd type.
De vraag is natuurlijk wat het OM in dit geval verstaat onder niet goedgekeurd, maar mij lijkt logisch dat het een bromfiets betreft met een NL ingeslagen framenummer die voldoet aan de europese richtlijnen.
Bovendien zit je dan ook altijd nog met de rechtsongelijkheid, hetgeen niet mag kunnen gezien het gelijkheidsbeginsel.
[edit] Ik zie net ook zelf op de pagina dat bij een goedgekeurd type, ook al is de constructiesnelheid veel te hoog en is de bromfiets in bezit van de gele of oranje vlakken de bromfiets NOOIt in beslag mag worden genomen. [/edit]
Ik had dus gelijkquote:whahaha dit is echt triest.
Geachte meneer ++++,
Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb het een en ander nagevraagd
omdat de betreffende richtlijn voor mij op dit punt ook niet geheel
duidelijk is.
Het volgende blijkt:
Inbeslagname gebeurt als de maximum constructiesnelheid boven de 55
km/uur (snorfiets) of 75 km/uur (bromfiets) ligt. Als de brommer of
snorfiets tot een goedgekeurd type behoort, kan de politie de
onderdelen in beslag nemen die voor de overschrijding van de maximum
constructiesnelheid zorgen. Is de brommer of snorfiets géén
goedgekeurd exemplaar, dan wordt het gehele voertuig in beslag
genomen.
Ik hoop u hiermee van dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groet,
Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie
Maca van Gasteren
publieksvoorlichter
www.verkeershandhaving.nl
hier bij het 'scooterteam' van de politie hebben ze een mobiele werkplaats dan draaien ze het er meteen af...heel vrolijk zonder uitlaat weg rijdenquote:Op maandag 15 mei 2006 17:53 schreef MaximumRush het volgende:
Maar ze kunnen wel je snelle onderdelen in beslag nemen.
Kan kloppen, ik moest even tankenquote:Op maandag 15 mei 2006 17:55 schreef mister_dog het volgende:
trouwes @ geqxon: ik zag je rijden op de hamseweg rond 4 uur
hou je mondquote:Op maandag 15 mei 2006 18:15 schreef dr-phil het volgende:
Je bent pas een echte sjonnie als je zelf niet kan sleutelen.
@ junkie, Het is triest dat de politie die nrg hebben gepakt. Maar als je een tjoener bent dan test je je sprinter ( scooter ) uit op een industrie terrein die op dat moment helemaal leeg is zodat niemand er last van heeft.
ssst je zou het niet zeggen...quote:Op maandag 15 mei 2006 18:59 schreef dr-phil het volgende:
[..]
Je bent gewoon een wannabee maikuuul & junkiesietze![]()
begrijp dr geen kloot van manquote:Op maandag 15 mei 2006 17:55 schreef mister_dog het volgende:
hmmz, net bij de scooter dealer geweest...blok was helemaal inelkaar op de cilinder na...hij vond dat ik beter een nieuwe cilinder kon kopen. Er moest sowieso een nieuwe zuiger in maar 1 deel van de uitlaat poort is verrot dus zei die als je nou meteen een cilidner zuiger + cilinder kop en zuigerveer combi koop van kost het 120 euro ipv 300 voor alleen die zuiger en die zuigerkop moest ook nog uitgeboord worden want daar zaten verrotte schroeven op...beetje vaag verhaal misschien maar het kwam er op neer dat die cilinder ook verrot is en dat ie eigenlijk wel gelijkheeft dat het slim is om een nieuwe cilinder te kopen... 't grapje kost me nu 437,50....![]()
trouwes @ geqxon: ik zag je rijden op de hamseweg rond 4 uur
je vriendinnetje?quote:Op maandag 15 mei 2006 19:55 schreef mister_dog het volgende:
[..]
ssst je zou het niet zeggen...
eeh trouwens 3x raden wie er over 4 uur 16 word?
voel je je nu beter ofzo?quote:Op maandag 15 mei 2006 20:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
je vriendinnetje?
ik doe teminste AL het werk aan mn brommer zelf
dat jaquote:Op maandag 15 mei 2006 20:33 schreef C2C het volgende:
[..]
voel je je nu beter ofzo?
who give's a fuck
jij bent kenker stoerquote:Op maandag 15 mei 2006 20:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
je vriendinnetje?
ik doe teminste AL het werk aan mn brommer zelf
nu ben je ook stoerquote:Op maandag 15 mei 2006 20:46 schreef Geqxon het volgende:
Ik zag vandaag een fiets met hulpmotor.... en met een enorme kentekenplaat achterop
jupquote:Op maandag 15 mei 2006 20:33 schreef C2C het volgende:
[..]
voel je je nu beter ofzo?
who give's a fuck
quote:Op maandag 15 mei 2006 20:46 schreef Geqxon het volgende:
Ik zag vandaag een fiets met hulpmotor.... en met een enorme kentekenplaat achterop
quote:Moet mijn elektrische fiets ook een kenteken krijgen?
De wet kent zogenaamde 'fietsen met trapondersteuning'. Deze fietsen vallen niet onder de definitie van een bromfiets en hoeven daarom geen kenteken te krijgen. Een fiets met trapondersteuning is een gemotoriseerde fiets die niet op eigen kracht kan wegrijden of in beweging blijven. De motor van deze voertuigen 'helpt' de fietser alleen wanneer de trappers ook daadwerkelijk bewogen worden.
Een enkele elektrische fiets valt in de categorie ‘fiets met hulpmotor’ en moet wel een kenteken hebben. Uw fiets is een fiets met hulpmotor als hij zonder te trappen met hulp van de motor vooruit kan gaan. Voor fietsen met hulpmotor is via de reguliere manier van schouwing en aanvraag op het postkantoor een kenteken aan te vragen.
Word je dan eindelijk 12?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:46 schreef mister_dog het volgende:
[..]
over een uur en een kwartier weer een legale bierdrinker er bij![]()
![]()
das altijd nog beter dan kneuzen met scooters van 2000 euro die er wel zelf aan sleutelen en hem kapot maken, bij kut paupers met goedkope kut scooters maakt dat toch geen fuck uit.quote:Op maandag 15 mei 2006 22:48 schreef Smoked het volgende:
Kneuzen met scooters van 2000 euro die er niet eens zelf aan sleutelen
dan zal je toch op een of andere manier bij dat industrie terrein moeten komen... wat 5km verder ligt.. en dat ga je niet lopenquote:Op maandag 15 mei 2006 18:15 schreef dr-phil het volgende:
Je bent pas een echte sjonnie als je zelf niet kan sleutelen.
@ junkie, Het is triest dat de politie die nrg hebben gepakt. Maar als je een tjoener bent dan test je je sprinter ( scooter ) uit op een industrie terrein die op dat moment helemaal leeg is zodat niemand er last van heeft.
Zo te zien zijn er NSBers in het spel..quote:Op maandag 15 mei 2006 23:58 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
dan zal je toch op een of andere manier bij dat industrie terrein moeten komen... wat 5km verder ligt.. en dat ga je niet lopen
http://www.scooter-freaks(...)el.php?id=1147506443
berichtje op scooterfreaks wat over hem gaat..
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:40 schreef Drifter__ het volgende:
Hier wil ik wel een rondje op maken! :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Piaggio MP3
![]()
wtf is datquote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:40 schreef Drifter__ het volgende:
Hier wil ik wel een rondje op maken! :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Piaggio MP3
![]()
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:50 schreef Halvor het volgende:
Ik doe in principe alles aan mn scooter zelf, af en toe laat ik ff een vertanding persen bij de dealer omdat k er zelf geen zin in heb, of k laat mn blok zandstralen ofzo. Waarom zou ik naar een dealer gaan als ik ook alles zelf kan ? En k vin et leuk om te doen ook, k vind soms het sleutelen eraan zelfs leuker dan het rijden erop
Heb mn blok vanmiddag ook weer eens helemaal uit mekaar gehaald. Was ik mn blok aan t splitsen, maar k kreeg em maar nie los. Zelfs 5 minuten verhit op t gasfornuis en geprobeerd uit mekaar te slaan met een hamer, maar k kreeg dr echt geen beweging in. K heb mn oude krukas ook helemaal plat geslagen
maar die had k toch nie meer nodig. En na 2 uur rammen op dat blok bleek dat k een boutje vergeten was eruit te draaien die verborgen zat onder een klodder olie
![]()
Ik heb er net ook een besteld! In de winkel weliswaar, weet zo het model niet eens.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:08 schreef mister_dog het volgende:
Woei me heeft een helm
GPA naked racing
deze :
[afbeelding]
Zelf ben ik bij een motorzaak naar binnengestapt (Bert vd Hoek), misschien verkopen ze bij jou in de buurt ook MDS helmen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:48 schreef mic_forever het volgende:
ik heb een MDS helm
iemand die weet waar ik een ondoorzichtig vizier kan halen?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:45 schreef no1uknow het volgende:
Even een praktisch vraagje:
Ik ga straks (binnen een aantal dagen) een Puch Maxi kopen, maar...
Hoe duur is schouwen tegenwoordig in totaal (het ding heeft nog een nummerplaat uit 2004)
Ga uit van 60-70 euro
Hoe duur is brommer examen/theorie examen in totaal?
¤29,35
En een degelijke helm?
¤60 - ¤150
Alvast bedankt
Ik zal foto's posten zodra ik hem heb (+ schoongemaakt)
Ik zou wel uitkijken, want heel veel mensen verkopen nu hun scooter/brommer omdat ze hem niet kunnen keuren omdat hij gestolen is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:45 schreef no1uknow het volgende:
Even een praktisch vraagje:
Ik ga straks (binnen een aantal dagen) een Puch Maxi kopen, maar...
Hoe duur is schouwen tegenwoordig in totaal (het ding heeft nog een nummerplaat uit 2004)
Hoe duur is brommer examen/theorie examen in totaal?
En een degelijke helm?
Alvast bedankt
Ik zal foto's posten zodra ik hem heb (+ schoongemaakt)
Examen is ¤30, 10.quote:
Naar postkantoor, wat houd dat in? Op de post doen ofzoquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:24 schreef Drifter__ het volgende:
Schouwen > met blaadje naar postkantoor > bericht wachten van RDW > met RDW-papieren(kentekenbewijs) naar platen-maker > kenteken
Tussen postkantoor en papieren van RDW krijgen zit 1 week
Ik heb lessenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:52 schreef no1uknow het volgende:
Is het examen moeilijk?
Hoe hebben jullie het voorbereid?
Ik wil er zelf namelijk wel goed op voorbereid zijn
Inflatie dus, in 2004 was het ¤29,35 ofzoquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:07 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Examen is ¤30, 10.![]()
Moet donderdag op, dus ik weet wat het kost.![]()
Maak je geen zorgen, ik was ook zenuwachtigquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:07 schreef mister_dog het volgende:
pfff...ik word helemaal zenuwachtig.....nu al en hoef pas donderdagen me brommer zit nog heel niet inelkaar...
puch maxi is leuk voor erbij... om aan te sleutelen enzo.. maar als je een degelijke brommer wilt waar je op kunt vertrouwen zou ik een tomosje halen van een jaar of 2 oud of nieuw kopenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:32 schreef Volvoman het volgende:
Ik wil ook graag een Puch Maxi kopen. Maar is dit wel verstandig? Omdat die dingen ongeveer 20 jaar oud zijn, en vaak opgevoerd. Dan is dat blok toch op.
Ik hoef niet per se een brommer, maar het lijkt me wel leuk.
ga zelf een sleutelen joh!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:16 schreef C2C het volgende:
he weet iemand hoe het zit met de fabrieksgarantie van peugeot, hijs nog lang geen 24 maand oud, heb ik geen garantie van peugeot zelf ofzo? tis namelijks gewoon een productie fout in het luchtfilter.
Een tomosje is toch een beetje een vrouwendingquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:33 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
puch maxi is leuk voor erbij... om aan te sleutelen enzo.. maar als je een degelijke brommer wilt waar je op kunt vertrouwen zou ik een tomosje halen van een jaar of 2 oud of nieuw kopen
Volgens een of andere Europese wet op alle producten 2 jaar dacht ik....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:16 schreef C2C het volgende:
he weet iemand hoe het zit met de fabrieksgarantie van peugeot, hijs nog lang geen 24 maand oud, heb ik geen garantie van peugeot zelf ofzo? tis namelijks gewoon een productie fout in het luchtfilter.
tsdi --> injectiequote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:34 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
ga zelf een sleutelen joh!
luchtfilter is toch niet zo moeilijk te bewerken? wat is er mee?
ontgrens m en stamp er een wat grotere sproeier in... ga je nog harder ook
(ja ik weet dat je dan echt maar 2km/h harder gaat ofzo maar boeie)
denk dat ie al aant slapen is...is beetje vaag verhaal, luchtfilter zuigt verkeerd aan en membraam wasversleten ofzo en er kan zo zand via het luchtfilter in de cilinder komenquote:Op woensdag 17 mei 2006 00:28 schreef Drifter__ het volgende:
Wat is die productiefout in je luchtfilter eigenlijk ?
dat is waar... maar na een tijdje gaat een puch kut rijden... dat is wel bij elke brommer zo maar hij gaat steeds trager en kutter doen...quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:38 schreef fs180 het volgende:
wat is er in godsnaam beter aan een tomos dan een puch..
en ELK onderdeel voor puch niet NIEUW te krijgen.. en kost geen flikker ook
en bij puchies gaat er echt bijna niets mol aan slijtage hoor, dingen draaien weinig toeren en zijn gewoon oerdegelijk..
tomos is een immitatiepuch..
als je gewoon een brommertje wil, maar hem niet perse nodig hebt ofzo..
puch is goedkoop in verzekering en onderhoud/onderdelen
Ja, maar die onderdelen moet je vaak online bestellen. Hier in mijn stadje zijn er zo uit mijn hoofd 4 winkels die tomosonderdelen los verkopen, en waarvan er maar een paar universele onderdelen verkopen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:38 schreef fs180 het volgende:
wat is er in godsnaam beter aan een tomos dan een puch..
en ELK onderdeel voor puch niet NIEUW te krijgen.. en kost geen flikker ook
en bij puchies gaat er echt bijna niets mol aan slijtage hoor, dingen draaien weinig toeren en zijn gewoon oerdegelijk..
tomos is een immitatiepuch..
als je gewoon een brommertje wil, maar hem niet perse nodig hebt ofzo..
puch is goedkoop in verzekering en onderhoud/onderdelen
quote:Op woensdag 17 mei 2006 08:45 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
dat is waar... maar na een tijdje gaat een puch kut rijden... dat is wel bij elke brommer zo maar hij gaat steeds trager en kutter doen...
Gast hoe moet ik dat nou wetenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:14 schreef Drifter__ het volgende:
Pauperrrrrrrr............![]()
Anders zou ik het toch zeggen dat je iets moet posten ?? Je gaat met schouw-papieren naar het postkantoor en daar stuurt de medewerker de gegevens naar het RDW.
doe t zelf!quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:02 schreef Geqxon het volgende:
Vraagje, wat is dat op je voorband
Cittas zijn trouwens een mooi slachtoffer voor hoge snelheden, gooi er eens even heel snel 70cc onder
Ik vind hem verder erg mooi, goed poetsen hé [afbeelding]
Ik vind de mijne nu primaquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:03 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
doe t zelf!
ga zelf eens dat ding van je opvoeren joh
misshcien omdat ie ook een scooter had normaal gesproken en dus geen idee dat als ie hem sloopte hem moest makenquote:Op woensdag 17 mei 2006 09:28 schreef junkiesietze het volgende:
jah tis gewoonn zo
vriend van me had een puchje en die reed ook kut na een tijdje... terwijl die nog goed was..
maar das mijn mening...
koop gewoon een scooter [14.gif]
verhitte doe je ook bij het splitsen KNEUS!, stuk carterdeel op het gasfornuis legge paar minuutjes laten liggen en dan een paar zachte tikjes geven met een hamer op je krukas.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:08 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
als je alle schroeven er gewoon uit hebt is het met een hamer raggen zo voor elkaar
verhitten doe je pas als je je krukas erin gaat zetten.
Wow opvoeren vin je wel heel erg PIMP he? Je praat alleen maar poep. Laat die pauper scooter van je gewoon netjes 45 rijden liefst 50/60 KM zodat je nog voor je eigen veiligheid mee kan komen met het overige verkeer op de weg.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:03 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
doe t zelf!
ga zelf eens dat ding van je opvoeren joh
Je luchtfilter kan je alleen maar zelf verneuken, Als je denkt dat je alles met dat ding kan het je gebruikt hem als crossmotor dan komt er allemaal vuil in je luchtfilter....quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:30 schreef mister_dog het volgende:
[..]
denk dat ie al aant slapen is...is beetje vaag verhaal, luchtfilter zuigt verkeerd aan en membraam wasversleten ofzo en er kan zo zand via het luchtfilter in de cilinder komen
Je hebt vast wel een vriend die kennis heeft van brommertjes? zoek op internet wat leuke brommertjes uit en laat die aan je vriend zien dan kan hij beoordelen of het de moeite is om nog een uitgebreide controle te doen bij de brommer zelf.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:32 schreef Volvoman het volgende:
Ik wil ook graag een Puch Maxi kopen. Maar is dit wel verstandig? Omdat die dingen ongeveer 20 jaar oud zijn, en vaak opgevoerd. Dan is dat blok toch op.
Ik hoef niet per se een brommer, maar het lijkt me wel leuk.
Precies, gaat een stuk makkelijker, mn blok ligt intussen bij de zandstraler, kan nie wachten tot ie weer helemaal nieuw isquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:40 schreef dr-phil het volgende:
[..]
verhitte doe je ook bij het splitsen KNEUS!, stuk carterdeel op het gasfornuis legge paar minuutjes laten liggen en dan een paar zachte tikjes geven met een hamer op je krukas.
Dan valt zo je verwarmde carterhelft eruit..
Waarom? als je blokje heel warm is dan zet het blok uit en zijn je lagers dus VRIJ van het blok![]()
Nice, ga je het blok ook nog polijsten?. Btw wel uitkijken met vet vingertjes hequote:Op woensdag 17 mei 2006 14:05 schreef Halvor het volgende:
[..]
Precies, gaat een stuk makkelijker, mn blok ligt intussen bij de zandstraler, kan nie wachten tot ie weer helemaal nieuw is![]()
euhhhh KNEUS!quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:40 schreef dr-phil het volgende:
[..]
verhitte doe je ook bij het splitsen KNEUS!, stuk carterdeel op het gasfornuis legge paar minuutjes laten liggen en dan een paar zachte tikjes geven met een hamer op je krukas.
Dan valt zo je verwarmde carterhelft eruit..
Waarom? als je blokje heel warm is dan zet het blok uit en zijn je lagers dus VRIJ van het blok![]()
ik vind het niet PIMPquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:45 schreef dr-phil het volgende:
[..]
Wow opvoeren vin je wel heel erg PIMP he? Je praat alleen maar poep. Laat die pauper scooter van je gewoon netjes 45 rijden liefst 50/60 KM zodat je nog voor je eigen veiligheid mee kan komen met het overige verkeer op de weg.
Heb ook aerox en een tijdje geleden 70cc alleen maar ermee gepakt door politie, Zit nu ongeveer aan 800 euro aan boetes....
Wat is er in godsnaam zo stoer aan opvoeren? Me scootertje gaat nu ook circa 60 omdat ik dan gewoon met het verkeer mee kan komen.....
Enne junkiesietze ben jij ook zo'n josti die de hele tijd loopt te pimpe met z'n gashendel net alsof het een race wagen is?
Uuhm dus jij denkt dat je met je rubber hamertje gemakkelijk je krukasje eruit kan halenquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:11 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
euhhhh KNEUS!
verhitten hoeft niet per see als je m gaat splitsen... als je een kunstof hamertje hebt lukt het daar ook perfect mee.
2 weken geleden nog gedaan en een hebo asje in een dna gepropt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:15 schreef dr-phil het volgende:
[..]
Uuhm dus jij denkt dat je met je rubber hamertje gemakkelijk je krukasje eruit kan halen![]()
, Je lagers zitten als de tyfus vast in het blok piemelkaas
![]()
Enne ojah [breezah style] Kom niet praten, als je ZELF nog geen eens je blok kan splitsen[/breezah style]![]()
Waar het kan? jee dat zei ik ook toen ik rij alleen op stukken waar het kanquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:13 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
ik vind het niet PIMP
ik vind het leuk om het te doen.
jij vind het nu aardig PIMP om te kunnen zeggen dat je een aerox () met een 70cc had
nou woehoo vet man...
dit topic is er toch voor om over dat soort dingen te praten dus ik heb er het er gewoon over... ik pats helemaal nergens mee.
Ik rij alleen hard op de stukken waar het ook kan. en niet als een idioot door de stad.
KNEUS
Niet tegen jouquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:18 schreef Halvor het volgende:
Wat doe je nou moeilijk, mijn blok zat gewoon goed vast dus heb ik hem verhit, daardoor gaat ie ff wat makkelijker uit mekaar. En k heb al heel wat asjes erin gezete, dus k weet et echt wel ondertussen...
Ik heb het ook nie tegen jouquote:
Je was blijkbaar zelf ook zo...quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:20 schreef dr-phil het volgende:
[..]
Waar het kan? jee dat zei ik ook toen ik rij alleen op stukken waar het kanIk zeg alleen ik heb aerox met toen 70cc gehad, nu teveel boetes gehad en ben blij dat m'n dingetje gewoon netjes 60 loopt.
Wat heb je er aan om snel te rijden? niks! je kan alleen maar van die boetes krijgen. en ojah ik geloof je verhaal niet echt sorry.....
Je 'Mattiezz' gaat met z'n sprinter op de openbare weg rijden en dankzij asociale rijgedrag issie gepakt en dat zegt ook veel over jou.
Jullie zijn echt van die types die het hele scooter imago verpesten voor andere, Gedraag je gewoon netjes op de weg rekening houden met andere mensen.
Stel er komt een kindje opeens van uit het niets voor je scooter hoe zuur ben je dan dan ben je echt een trieste josti...
Whaha, dat vind ik echt een vreselijk dom argumentquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:31 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
en als er opeens een kind onder me scooter zit hadden die ouders maar dat kind moeten leren om niet op de weg te spelen.
Sprinters zijn voor op het circuit, Werk je er 3 jaar aan? ga je toch naar die plek rijden om daar te kunnen sprinten en politie pakt je toch dan doe je het helemaal zelf!.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:31 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Je was blijkbaar zelf ook zo...
met je gangster 70cc op de openbare weg... of ga je zeggen dat je daarmee alleen op afgesloten terreinen reed?
en die gozer met die sprinter reed er langzaam mee naar een plek waar die kon racen... dus hij ging echt niet met dat ding door de stad heen karren hoor
zoieso moet je niet meer zeiken, want nu hebben we allemaal een kenteken (of binnenkort) en kan je geflitst worden. en heb je een grotere pakkans.
ik heb nog nooit een ongeluk gehad en ik ben nog nooit gevallen.
en als er opeens een kind onder me scooter zit hadden die ouders maar dat kind moeten leren om niet op de weg te spelen.
LEES IS FF MONGOOLquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:35 schreef dr-phil het volgende:
Tuurlijk ik was toen gangsta op me 70cc maar een lange tijd geleden ben ik toch erachter gekomen dat ik al die rotzooi niet nodig had om ergens te komen.
aaaah kindje dat je bent! en jij bent 18? opgerot mafkees hoop dat je tegen een vrachtwagen aankomt met die kanker scooter van je.
'Die ouders moeten moeten dat kind maar leren om niet op de weg te spelen' Hoe triest figuur ben je dan!! klootzak.
Zometeen krijg je echt een klein kind voor je scooter terwijl je 80 blaast ga je dan ook tegen die ouders zeggen? 'Ja niet mijn fout jouw kind speelt op de weg....' of tegen de politie?
Sjee denk eens na man
Ja ik ging overal zo hard mogelijk door en ook door een woonerf.... maar mensen veranderenquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:39 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
LEES IS FF MONGOOL
ik zeg toch dat ik hard rij waar het kan...
dat is dus niet op een woonerf! jezus er zijn ook mensen die normaal kunnen rijden met een opgevoerde scooter hoor!
of was je zelf wel zo'n ventje met je gangster 70cc die overal zo hard mogenlijk ging?
Idd ik ben erachter gekomen, Maar junkie is zo triest bezig daarom hoop ik echt dat ie tegen een vrachtwagen ofzo aankomt en heel z'n takke scooter naar de klote gaat.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:47 schreef Drifter__ het volgende:
@dr-phil: je kwam er later achter toch, dat wat je allemaal deed fout was enzo.
Misschien is die tijd voor Junkie nog niet gekomen toch...??![]()
Gilardoni 70cc aluquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:46 schreef dr-phil het volgende:
Airsal T6 70cc
std krukas
21mm carb
Gianelli reverse uitlaat.
Voor de rest alles std
Trok aardig, maar niet echt zo'n zin gehad om de kleinere dingen te vervangen, trekveertjes drukveer etc etc. Nu is alles gewoon std![]()
Van jou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |