das niet mijn blok hoorquote:Op maandag 8 mei 2006 23:39 schreef Mattytrix het volgende:
Wat ben je ook een beunhaas he junkie haha..
Gewoon even alles er lekker uitramme met een rubberenhamertje, goed hij is dan ook kapot maja.
Kijk uit dat je niet meer sloopt he!.
Was dat een grap?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:51 schreef ejkeod het volgende:
ik hou niet van hamsters...en daaorm rijd ik geen scooter![]()
Euhm?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:51 schreef ejkeod het volgende:
ik hou niet van hamsters...en daaorm rijd ik geen scooter![]()
Geruild tegen varioplaat.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:26 schreef junkiesietze het volgende:
wat heb je daarvoor betaald?
Als ze je niet hebben zien rijden kunnen ze je niets maken lijkt me zo.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:45 schreef M42 het volgende:
Zo heb mijn Zenith snor maar beetje afgevoerd, aangezien er de laatste tijd ontzettend veel controle is.
Ik weet natuurlijk niet precies hoe ze op die pauper rollerbanken nou meten (er klopt echt geen zak van), maar mijn snelheid lag op boven de 60KM/h. Dat zou voor mij betekenen: in beslag name, voorkomen en geldboete.
Ik heb nu gewoon een grote pluk brillo spons (van dat metaal wol) in de uitlaat gepropt en hij trekt een stuk rustiger op en de snelheid (digitaal gemeten) ligt nu op 45KM/h (na afstelling)
Ik zat er nog aan te denken om er een kleinere sproeier erin te doen, maar weet iemand wat de standaard sproeier maat is bij een Peugeot Zenith Snor? en of het makkelijk is deze eruit te krijgen? en hoeveel maten je er kleiner in kan doen, zonder dat je motor overhit raakt omdat het mengsel te arm wordt?
Weet ook iemand of het wel eens gelukt is om die boetes aan te vechten, aangezien een rollerbank absoluut GEEN vermogen kan meten, maar wel de snelheid maar ze meten "zogenaamd" het vermogen dat correspondeert met een bepaalde snelheid![]()
Terwijl de EU max 4.5KW voorschrijft met zo een vermogen kan je natuurlijk ver boven de 80 komen... maar dat mag weer niet omdat wij een max constructiesnelheid kennen. Dus de tabel klopt van geen kanten die ze gebruiken en het lijkt mij dus dat wanneer je op een rollerbank terecht komt jij de boete zolang je onder de 4.5KW zit altijd kan aanvechten.
Weet iemand hoe het zit wanneer je LOPEND met je brommer in de hand langs een rollerbank komt met een koude of nauwelijks warme motor? hebben ze het recht om je dan op de rollerbank te zetten of kan je ook met een smoes aankomen zetten?
Hier heb ik ooit een stuk van gevonden op internet. Heb dit ook regelmatig op scooterfreaks gepost als deze vraag langskwam. Het staat in een word-documentje dus ik quote de tekst wel even:quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:45 schreef M42 het volgende:
Weet iemand hoe het zit wanneer je LOPEND met je brommer in de hand langs een rollerbank komt met een koude of nauwelijks warme motor? hebben ze het recht om je dan op de rollerbank te zetten of kan je ook met een smoes aankomen zetten?
quote:Waarschijnlijk met de bedoeling om de internetpagina van het openbaar ministerie wat op te leuken, kan de bezoeker van www.openbaarministerie.nl via ‘vragen’ naar ‘meesters in de rechten’ allerlei meerkeuzevragen op zijn beeldscherm toveren. De nummering maakt duidelijk dat iedere week een nieuwe vraag ter beantwoording wordt opengesteld. Na een week wordt de score bekendgemaakt en kan de bezoeker controleren of hij het juiste antwoord heeft aangevinkt. Ook wordt een overzicht gegeven van vragen uit het verleden.
Het vraag-antwoord-spelletje gaat natuurlijk over de strafrechtspleging, maar dan wel in de ruimste zin van het woord. Daarbij is het ‘true trivia’-gehalte van veel vragen erg hoog. Zo is de lezer het afgelopen jaar gevraagd naar de betekenis van het kennelijk in politiekringen gebruikte woord ‘naggen’, naar de maximumstraf voor schippers op een slavenschip en naar de versnapering die wordt geserveerd bij vergaderingen van het College van procureurs-generaal (voor de niet-weter: gevulde koeken). Ook zijn geregeld verkeersrechtelijke vraagstukjes aan de internetzeiler voorgelegd. Het spectrum van de onderwerpen is breed: de mate van overschrijding van de maximumsnelheid in verband met de bevoegdheid tot invordering van rijbewijzen, de mogelijkheid tot het verkrijgen van een ontheffing van de draagplicht van autogordels en het percentage van vrijwillige betaling van verkeersboetes. Voor de lezers van Verkeersrecht zijn deze vragen en de daarop te geven antwoorden gesneden koek, en dus verder niet interessant. Dit gaat echter niet op voor de hieronder overgenomen vraag (met bijbehorend antwoord) die in week 27 aan de virtuele bezoekers van het openbaar ministerie werd voorgelegd.
De vraag van week 27
Mag een meisje van veertien jaar met een brommer aan de hand over het fietspad lopen?
A. Nee, je mag nooit met een brommer over een fietspad lopen: 12.63% (49 maal geantwoord)
B. Nee, formeel ben je in dit geval bestuurder en je moet zestien jaar zijn om een bromfiets te mogen besturen: 38.40% (149 maal geantwoord)
C. Ja, ze rijdt niet op de bromfiets en is dus geen bestuurder. Ze hoeft dus ook geen zestien jaar te zijn om met een bromfiets te mogen lopen: 48.97% (190 maal geantwoord)
Het goede antwoord is: B. Nee, formeel ben je in dit geval bestuurder en je moet zestien jaar zijn om een bromfiets te mogen besturen.
Totaal aantal antwoorden: 388
Het ‘meeste stemmen gelden’-principe is doorgaans niet van toepassing op juridische kwesties; zo democratisch is het recht niet. Toch heeft de meerderheid het in dit geval bij het juiste eind, want het als ‘goed’ aangegeven antwoord B is helaas fout. Nu is dit op zich niet bepaald rampzalig; vergissen is menselijk. Maar kijkend naar de politiepraktijk, heeft de constatering dat het alternatief onder B fout en dat onder C goed is toch wel betekenis (waarbij er gemakshalve van wordt uitgegaan dat er geen voetpad of trottoir aanwezig is - want alleen dan mag een voetganger over het fietspad lopen (zie art. 4 RVV 1990); dit punt gaat namelijk geheel langs de kern van de zaak). Een voorbeeld uit die praktijk werkt illustratief. De omgeving van een winkelcentrum heeft last van rondhangende jeugd. Een pleintje van het winkelcentrum fungeert als ‘hangplek’ en van daaruit wordt te pas en meer te onpas op knetterende brommertjes heen en weer gereden. Geregeld komt de politie na telefoontjes van omwonenden in actie. Omdat andere juridische kapstokjes voor optreden wat moeizaam zijn, komt het er op neer dat de op het pleintje aanwezige brommers worden gecontroleerd op naleving van de voorschriften van het Voertuigreglement (eenvoudiger gezegd: of het ding al dan niet is opgevoerd). Dat er op dat moment niet met die brommers wordt gereden, doch dat zij slechts worden gebruikt als zitmeubilair, wordt niet relevant geacht: er zit iemand op en dus is die iemand bestuurder van de bromfiets.
Het met de bromfiets aan de hand lopende veertienjarige meisje en de op de bromfiets zittende ‘hangjongere’ kunnen in de zin van de wegenverkeerswetgeving echter niet worden aangemerkt als ‘bestuurder’ van de bromfiets. Zij gebruiken het ding immers niet als hulpmiddel voor verplaatsing. Het meisje verplaatst zich als voetganger en voert in die hoedanigheid een voorwerp mee. Voor haar verkeersrechtelijke status maakt het geen verschil of zij een boodschappentas aan de hand heeft of een bromfiets meeduwt. Op dit punt geven de bewoordingen van art. 2 lid 2 RVV 1990 – de ‘regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een (...) bromfiets (...) aan de hand meevoeren’ – een algemeen uitgangspunt weer dat ook betekenis heeft voor de WVW 1994, het Voertuigreglement etc.: een bestuurder is iemand die zich verplaatst met behulp van een voertuig, het gebruik van de benenwagen maakt iemand tot voetganger en in die hoedanigheid kan en mag een fiets of bromfiets als voorwerp worden meegevoerd. Minimumleeftijden voor het besturen van dat voertuig, de plicht tot het dragen van een helm etc., zijn dan niet van toepassing. Zou het meisje daarentegen op de bromfiets gaan zitten en zich bijvoorbeeld ‘loopfietsend’ voortbewegen met behulp van die bromfiets, dan ligt het anders. In dat geval wordt de bromfiets een hulpmiddel bij de verplaatsing en degene die zich daarvan bedient, is bestuurder (vgl. HR 22 december 1987, VR 1988, 68, NJ 1988, 758). Bij dat ‘besturen’ moeten de daarvoor geldende regels worden nageleefd.
Verkeersrechtelijk is de op een bromfiets zittende hangjongere volstrekt oninteressant, omdat hij in het geheel niet als verkeersdeelnemer kan worden aangemerkt. ‘Besturen’ houdt in dat er met een voertuig wordt gereden (zie HR 9 januari 1996, VR 1996, 204, NJ 1996, 323). In het voorbeeldje is duidelijk dat de bromfiets geparkeerd staat en een geparkeerd staande bromfiets heeft geen bestuurder. Hieruit volgt dat de inrichtingseisen van het Voertuigreglement niet van toepassing zijn. Artikel 5.1.1 Vr geeft namelijk op niet voor misverstand vatbare wijze aan dat het niet voldoen van een bromfiets aan de inrichtingseisen alleen maar verboden is als de bestuurder daarmee rijdt. Als er niet wordt gereden, is er geen bestuurder, zodat er met het oog op de naleving van de inrichtingseisen van het Voertuigreglement dus niets valt te controleren. Het optreden van de betrokken politieambtenaren mist een deugdelijk juridisch fundament en is dan ook onjuist.
Wellicht zijn de vragensteller en de politieambtenaren in het praktijkvoorbeeldje met de aangegeven uitkomsten niet tevreden. Dit gebrek aan tevredenheid geeft echter geen aanleiding om te sleutelen aan het antwoord. Zo hoort het in het recht immers niet te werken.
DUDE!!!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:00 schreef junkiesietze het volgende:
als je er toch geen verstand van hebt zou ik helemaal niks doen aan je scooter... behalve er op rijden
want zo sloop je alleen maar dingen..
http://www.xs4all.nl/~jejf/blazen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je loopt mogen ze je wel pakken als alles nog warm is.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:29 schreef M42 het volgende:
ok duidelijk, dan ben ik dus een voetganger... maar dat zegt op zich nog niet echt veel... zo mag een niet goedgekeurd voertuig toch ook niet zomaar voorgeduwd worden?
Volgens mij mogen ze je alleen pakken als je met de scooter aan de hand loopt en de sleutels ofzo zitten er nog in. Lijkt mij beetje apart dat ze je wel mogen pakken als je scooter nog warm is... Ik bedoel hij kan ook een tijdje in de zon hebben gestaan met het weer van nu.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:46 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Als je loopt mogen ze je wel pakken als alles nog warm is.
"Het goede antwoord is: B. Nee, formeel ben je in dit geval bestuurder en je moet zestien jaar zijn om een bromfiets te mogen besturen."quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:01 schreef Halvor het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze je alleen pakken als je met de scooter aan de hand loopt en de sleutels ofzo zitten er nog in. Lijkt mij beetje apart dat ze je wel mogen pakken als je scooter nog warm is... Ik bedoel hij kan ook een tijdje in de zon hebben gestaan met het weer van nu.
Ja en je mag ook op eigen terrein rijden dusja, of je hebt net in de tuin gestaan en hem even flink toeren laten maken ofzo, lijkt me dus een beetje onlogisch.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:01 schreef Halvor het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze je alleen pakken als je met de scooter aan de hand loopt en de sleutels ofzo zitten er nog in. Lijkt mij beetje apart dat ze je wel mogen pakken als je scooter nog warm is... Ik bedoel hij kan ook een tijdje in de zon hebben gestaan met het weer van nu.
Je bent in dit geval een bestuurder omdat je loopt over het fietspad. Wanneer je gewoon loopt over het voetpad maakt het geen flikker uit. Al ben je 3 jaar oud.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:07 schreef mister_dog het volgende:
[..]
"Het goede antwoord is: B. Nee, formeel ben je in dit geval bestuurder en je moet zestien jaar zijn om een bromfiets te mogen besturen."
okquote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:34 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Je bent in dit geval een bestuurder omdat je loopt over het fietspad. Wanneer je gewoon loopt over het voetpad maakt het geen flikker uit. Al ben je 3 jaar oud.
denk ruimte gebrek geen zin om het te doen en niet al het gereedschap...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:38 schreef Drifter__ het volgende:
Wel een kut-actie hoor als je -zonder de problemen te vermelden- hem op marktplaats zet...![]()
Waarom niet fixen?
2de handse cilinder halen, en blok ff goed van binnen schoonmaken.![]()
ikzelf ga hem ook niet op marktplaats zetten maar ik ruil hem waarschijnlijk in bij een scooter zaak, ik ga er zelf niet aan sleutelen omdat het injectie is... veel te veel gezeik (zoals je hebt kunnen zien bij mister_dog.. over jetforces is veel minder info te vinden dan over sr ditech dus ik begin er niet aan.)quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:38 schreef Drifter__ het volgende:
Wel een kut-actie hoor als je -zonder de problemen te vermelden- hem op marktplaats zet...![]()
Waarom niet fixen?
2de handse cilinder halen, en blok ff goed van binnen schoonmaken.![]()
oh trouwens als ik er een nieuwe cilinder in zet is hij over 1000 km weer stuk door dat kk luchtfilter.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:38 schreef Drifter__ het volgende:
Wel een kut-actie hoor als je -zonder de problemen te vermelden- hem op marktplaats zet...![]()
Waarom niet fixen?
2de handse cilinder halen, en blok ff goed van binnen schoonmaken.![]()
Hehe, ik heb gewoon 0.4kwquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:13 schreef Halvor het volgende:
Ik kom eigenlijk mn gemeente niet uit in verband met risico van rollerbanken, als ik ergens de weg niet weet is t moeilijk vluchten en dan weet je nie waar de fietshekjes staan :p
Geblindeerd vizier is inderdaad een voordeelheb zelf ook zon zilveren geblindeerde en t ziet er ook een stuk vetter uit.
Die buddyseat is echtquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hehe, ik heb gewoon 0.4kwEn vluchten door hekjes is dom, daar word je boete hoger door
Dit is trouwens een plaatje van zo'n elystar:
[afbeelding]
Je hebt ze als 50cc directe injectie en 125cc elektrische injectiequote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:23 schreef Halvor het volgende:
Haha zow, die dingen zijn flink inderdaad, zie ze ook weleens rijden, hoe hard zou zon ding gaan eigenlijk ? is zon motorscooter ofzow toch ?
Je hebt ze in 50 en 125cc meende ik..quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:23 schreef Halvor het volgende:
Haha zow, die dingen zijn flink inderdaad, zie ze ook weleens rijden, hoe hard zou zon ding gaan eigenlijk ? is zon motorscooter ofzow toch ?
Dat zijn ook wel mooie motortjes, dit is ook wel een van mijn droom-motors:quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:07 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijn vader heeft net wel zijn nieuwe motor opgehaald, een honda VFR V4..
Dan wel de SP hequote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:21 schreef Drifter__ het volgende:
Droom-motor:
[afbeelding]
Yamaha R1
Graag in het blauw![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |