abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37580185


  • Deel 12
    __________________________________________________________________________________

    Vorige delen

    1. Pimp *hier* met je scooter of brommer
    2. *Pimp* hier met je scooter/brommer (Deeltje 2)
    3. *Pimp* hier met je scooter/brommer (Deeltje 3)
    4. [Centraal] Brommers enzo.. [deeltje 4]
    5. [Centraal] Brommerts Deeltje 5.. Voor de snelle FOKkers
    6. [Centraal] Brommerts Deel 6: Voor trieste tomosrijders
    7. [Centraal] Brommers EN Scooters vroem vroem [deel 7]
    8. [CENTRAAL]Brommers en scooters, hier verder [deel 8]
    9. [CENTRAAL]Brommers en scooters,hier dan maar verder [deel 9]
    __________________________________________________________________________________

    Brommers/Scooters van een aantal FOK!-kers

    Klik op de naam voor een foto.
  • mic_forever
  • JunkieSietze
  • DJ-Maurits
  • JosvG
  • bb_penske
  • Coupe
  • friemel
  • xFriendx
  • LadyDana
  • ikJur
  • MarkyB
  • The-Reloader
  • Vuurwerkman
  • Kevv
  • C2C
  • mister_dog

    __________________________________________________________________________________

    Vaste Klanten

  • Geqxon
  • rob88
  • 14.gif Te Koop: TZR
  • fs180
  • Bladezz
  • AkTje
  • Diemietuhriej
  • C2C
  • mic_forever
  • MaximumRush
    __________________________________________________________________________________


    Reminder: als je de 300ste post maakt, moet je een nieuw topic openen! - Hier kun je de OP vinden.

  • Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
    pi_37580305
    Je moet wel een nieuwe openen Geqxon!
    Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
    pi_37580598


    LET OP: FOTO BLIJFT NIET VOOR ALTIJD DAAR STAAN !!!
    pi_37580750
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 16:48 schreef Webgangster het volgende:
    [afbeelding]

    LET OP: FOTO BLIJFT NIET VOOR ALTIJD DAAR STAAN !!!
    Als dat de vario is ga ik nu opzoek
    pi_37580906
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 16:55 schreef Razorback het volgende:

    [..]

    Als dat de vario is ga ik nu opzoek
    Misschien kun je het beter laten doen door iemand die het helemaal weet. Is dan een karweitje van niks en dan weet je zeker dat het goed gebeurd
    pi_37580957
    Het is eindelijk weer knap weer dus kan ik weer de scooter (scooter staat in de OP) wat opknappen. Afgelopen winter een schuiver gemaakt waardoor vooral m'n stuurkapje een flinke kras heeft. Ik ben van plan deze te schuren en dan dezelfde kleur te spuiten als de carterkap (blauw).
    pi_37581451
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 17:03 schreef Ayaxola het volgende:

    [..]

    Misschien kun je het beter laten doen door iemand die het helemaal weet. Is dan een karweitje van niks en dan weet je zeker dat het goed gebeurd
    Is ook een optie maar geen doe het liever zelf.
    Ik heb net even de kap eraf gehaald:

    Zilvere kap rechtsonder onder bij het wiel


    Maar toen heb ik veel gezien en vast misschien ook wel iets dat op de vario lijkt. maar dat zat weer ergens aan vast waarvan ik dacht dat haal ik liever niet los.

    Misschien iemand een goede uitleg van waar hij ongeveer zit?
    pi_37581625
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 17:31 schreef Razorback het volgende:

    [..]

    Is ook een optie maar geen doe het liever zelf.
    Ik heb net even de kap eraf gehaald:

    Zilvere kap rechtsonder onder bij het wiel
    [afbeelding]

    Maar toen heb ik veel gezien en vast misschien ook wel iets dat op de vario lijkt. maar dat zat weer ergens aan vast waarvan ik dacht dat haal ik liever niet los.

    Misschien iemand een goede uitleg van waar hij ongeveer zit?
    http://www.scooter-freaks(...)kkeringminarelli.php
      vrijdag 5 mei 2006 @ 18:00:43 #9
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_37582022
    als je er toch geen verstand van hebt zou ik helemaal niks doen aan je scooter... behalve er op rijden
    want zo sloop je alleen maar dingen..

    http://www.xs4all.nl/~jejf/blazen

    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    pi_37582213
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 18:00 schreef junkiesietze het volgende:
    als je er toch geen verstand van hebt zou ik helemaal niks doen aan je scooter... behalve er op rijden
    want zo sloop je alleen maar dingen..

    http://www.xs4all.nl/~jejf/blazen

    Als ik ergens niet goed in ben (scooters bv.) dan ben ik juist voorzichtig omdat ik niet weet of het allemaal kan.
    Ik zal zo wel ff die kap er weer afhalen en een foto maken als iemand dan kan zeggen waar hij zit haal ik hem eruit

    En als ik op de rollerbank moet heb ik dan de kans om een boete te krijgen want daar heb ik niet echt zin in namelijk.
      vrijdag 5 mei 2006 @ 18:23:09 #11
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_37582496
    jah dan krijg je zeker weten een boete. hij zit nu waarschijnlijk op de max... dus alles wat je daar overheen zit krijg je een boete voor...
    ik denk dat je zonder varioring al op de 1.2KW zit bij een neos... das dus teveel.

    en om je varioring eruit te halen heb je een zuigerstop nodig/varioblokkeersleutel
    want je kan je vario er niet zomaar afdraaien omdat ie meedraait
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    pi_37582501
    Ja, duh, als je op de rollerbank moet krijg je een boete ja
    pi_37582567
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 18:23 schreef junkiesietze het volgende:
    jah dan krijg je zeker weten een boete. hij zit nu waarschijnlijk op de max... dus alles wat je daar overheen zit krijg je een boete voor...
    ik denk dat je zonder varioring al op de 1.2KW zit bij een neos... das dus teveel.

    en om je varioring eruit te halen heb je een zuigerstop nodig/varioblokkeersleutel
    want je kan je vario er niet zomaar afdraaien omdat ie meedraait
    Ik zit nu op de 60 (á 70 km met wind mee of van een helling af )
    Als iemand nog een site heeft om foto's te hosten en uitleg geeft want met imageshack kom ik niet ver igg kan ik de foto's posten.
      vrijdag 5 mei 2006 @ 18:29:35 #14
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_37582617
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 18:26 schreef Razorback het volgende:

    [..]

    Ik zit nu op de 60 (á 70 km met wind mee of van een helling af )
    Als iemand nog een site heeft om foto's te hosten en uitleg geeft want met imageshack kom ik niet ver igg kan ik de foto's posten.
    jah dus als je de varioring eruit haalt ga je 75 ofzo.. (zonder wind mee/berg af)
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
      vrijdag 5 mei 2006 @ 18:30:12 #15
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_37582640
    stuur je foto's maar naar junkiesietze@hotmail.com dan post ik ze wel hier voor je
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    pi_37582653
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 18:29 schreef junkiesietze het volgende:

    [..]

    jah dus als je de varioring eruit haalt ga je 75 ofzo.. (zonder wind mee/berg af)
    Klinkt
    Foto's onderweg
      vrijdag 5 mei 2006 @ 18:35:47 #17
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_37582779


    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
      vrijdag 5 mei 2006 @ 18:37:47 #18
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_37582827


    Achter je Vsnaar zit je vario... en die bout die je dus eerst moet los krijgen... (die gouden) krijg je dus alleen los met een zuigerstop/varioblokkeersleutel.
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    pi_37582862
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 18:35 schreef junkiesietze het volgende:
    [afbeelding]

    [afbeelding]
    Kleine uitleg erbij:

    1ste foto is van "ver af"
    2de foto is ingezoomed

    Het gene wat achter die moer zit leek mij de vario maar daar ben ik dus niet 100% zeker van. Hij zit heel ergens anders

    Bedankt Junkiesietze voor plaatsen
    pi_37582959
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 18:37 schreef junkiesietze het volgende:
    [afbeelding]

    Achter je Vsnaar zit je vario... en die bout die je dus eerst moet los krijgen... (die gouden) krijg je dus alleen los met een zuigerstop/varioblokkeersleutel.
    Dat is mij iets teveel gedoe, al die andere "zooi" ervoor die weg moet en na zoveel km moet ik alles weer terug plaatsen voor een controle van het lease bedrijf.
      vrijdag 5 mei 2006 @ 19:01:27 #21
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_37583357
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 18:43 schreef Razorback het volgende:

    [..]

    Dat is mij iets teveel gedoe, al die andere "zooi" ervoor die weg moet en na zoveel km moet ik alles weer terug plaatsen voor een controle van het lease bedrijf.
    tis niet zo moeilijk als het lijkt...
    je draait de bougie van je cilinder af, daar stop je een zuigerstop in.
    dan draai je heel langzaam aan die moer... totdat je m hoort blokeren.
    dan draai je naar links met een maatje 15 (geloof ik) die moer los... en schuif je al die zut er vanaf...
    je haalt je vsnaar eraf en daar zit je varioring achter geloof ik..
    dan haal je die ring eraf en zet je je vsnaar weer terug en alle andere zut zoals het eraf kwam...
    en klaar is kees
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
      vrijdag 5 mei 2006 @ 19:02:08 #22
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_37583379
    laat t anders gewoon doen bij de dealer ofzo... kost je mss 20euro
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    pi_37584724
    Ik heb hier een afstel probleem.

    Heb de lichte drukveer, 5,5 gram rollen en de zwaarste trekveertjes voor me scooter, maar hij wilt gewoon niet lekker rijden en heeft bij volgas optrekken overtoeren. Hij pakt te snel waardoor hij geen vermogen heeft meer.

    Iemand een oplossing voor de beste drukveer/trekveer en rolletjes ?
    pi_37586311
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 19:59 schreef Webgangster het volgende:
    Ik heb hier een afstel probleem.

    Heb de lichte drukveer, 5,5 gram rollen en de zwaarste trekveertjes voor me scooter, maar hij wilt gewoon niet lekker rijden en heeft bij volgas optrekken overtoeren. Hij pakt te snel waardoor hij geen vermogen heeft meer.

    Iemand een oplossing voor de beste drukveer/trekveer en rolletjes ?
    Wat is de rest van je setup? En drukveer van welk merk? De kleuren en sterktes willen onderling tussen de merken nog wel een verschillen.

    Als jij met optrekken overtoeren maakt zijn je rollen te licht. Misschien kan je over naar een zwaardere drukveer, Malossi geel bijvoorbeeld. Of zwaardere rollen proberen tot je de goede hebt. Maar goed, eerst je setup maar eens mededelen.
    pi_37586346
    *edit, per ongelijk eigen bericht gequote*
    pi_37587454
    -Welke idioot heeft mij uit de OP verwijderd ?
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 19:59 schreef Webgangster het volgende:
    Ik heb hier een afstel probleem.

    Heb de lichte drukveer, 5,5 gram rollen en de zwaarste trekveertjes voor me scooter, maar hij wilt gewoon niet lekker rijden en heeft bij volgas optrekken overtoeren. Hij pakt te snel waardoor hij geen vermogen heeft meer.

    Iemand een oplossing voor de beste drukveer/trekveer en rolletjes ?
    Maak je bij het optrekken teveel toeren, dan heb je te strakke trekveren.
    En wat is de rest van je setup? Owjah, drukveer is in percentages of kleur. Dus wat bedoel je met lichte drukveer?
    pi_37588038
    Ik heb op dit moment de zwaarste trekveertjes, hij maakt veel toeren, heb nu 4,5 en 5,5 gemixed.
    Heb de lichte drukveer, en hij heeft een blauwe kleur. Ja heel vaag want dit is geen kleur voor in een minerelli namelijk. Ik heb een rode 4,1 drukveer geprobeerd maar die was te sterk namelijk. Maar diegene die daarvoor komt is 4,0 en dat is maar 0,1 verschil en dat is erg klein he.
    pi_37588083
    Lees ff goed mijn post....
    pi_37588253
    Ja de rest van mijn setup is=

    resonantiebuisje van uitlaat
    geen vario
    50 cc
    standaard aerox uitlaat
    12mm carbarateur.
    de rest is allemaal standaard behalve die rolletjes, druk en trekveren niet echt meer.
    pi_37588372
    Jij hebt:
    -Veels te strakke trekveren
    -Te zware drukveer
    -Te lichte rolletjes
    pi_37588483
    Hmmz raar, wat is je msn trouwens ? wil ik wel even daar verder praten over dit ernstige probleem...
    pi_37588624
    Sorry, maar ik ben niet echt veel op msn te vinden
    En via dit topic is beter, krijg je ook advies van anderen

    Een vraag, waarom heb je andere rollen/veren gehaald ?
    Hij is dus helemaal ontgrensd, hoe reed dat?
    pi_37588763
    Niet lekker, hij maakt overtoeren.

    Maar heb er nu dus 4,5/5,5 gram rollen in, een normale drukveer en de sterkste trekveertjes.
    Hij trekt snel op alleen heb het idee dat hij nog steeds overtoeren maakt bij een toertal van 8000.
    Ook is het zo als ik dus me gas los laat bij bijv 50 km en dan weer gas geeft dat hij niet echt trekt meer.

    Lijkt erop dat ik dus een sterke drukveer nodig heb, namelijk een ''snel' en geen racing of standaard.
    pi_37588904
    Vandaag me Gianelli Shot uitlaatje binnen gehad. Extra laagje blanke lak erop gespoten en olie erin gebrand. Morgen ga ik hem eronder zetten.
    pi_37588918
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 22:05 schreef Webgangster het volgende:
    Niet lekker, hij maakt overtoeren.

    Maar heb er nu dus 4,5/5,5 gram rollen in, een normale drukveer en de sterkste trekveertjes.
    Hij trekt snel op alleen heb het idee dat hij nog steeds overtoeren maakt bij een toertal van 8000.
    Ook is het zo als ik dus me gas los laat bij bijv 50 km en dan weer gas geeft dat hij niet echt trekt meer.

    Lijkt erop dat ik dus een sterke drukveer nodig heb, namelijk een ''snel' en geen racing of standaard.
    Dus toen je hem volledig had ontgrensd maakte hij overtoeren? Dan moet je juist zwaardere rolletjes erin gooien.

    Hij trekt vanuit stilstand goed op, dus trekveren zijn goed.

    Gas los, dan pakt ie hem niet goed? > Sterkere drukveer erin zetten. En niet meteen rood ofzo. Maar b.v Malossi wit .
    pi_37589101
    Sowieso zou ik gewoon je standaard drukveer houden. Ook je standaard trekveer. Vervang alleen je rollen.
    pi_37589254
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 22:16 schreef MaximumRush het volgende:
    Sowieso zou ik gewoon je standaard drukveer houden. Ook je standaard trekveer. Vervang alleen je rollen.
    Meestal gewoon de standaard drukveer inderdaad
    Maar trekveertjes kunnen (b.v Ditech) ietsje strakker
    pi_37589428
    Heel erg bedankt voor je informatie, je bestigd namelijk het idee van me vader die al dacht dat het zo zou moeten.
    pi_37589483
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 22:16 schreef MaximumRush het volgende:
    Sowieso zou ik gewoon je standaard drukveer houden. Ook je standaard trekveer. Vervang alleen je rollen.
    Ik wil namelijk erg snel optrekken he en niet dat standaard optrekken
    pi_37589564
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 22:26 schreef Webgangster het volgende:
    Heel erg bedankt voor je informatie, je bestigd namelijk het idee van me vader die al dacht dat het zo zou moeten.
    Vaders
    pi_37589586
    Met een standaard uitlaat kan je meestal niet erg snel optrekken. Je kan proberen je trekveertjes strakker te doen, maar het verschil is amper merkbaar.
    pi_37589625
    Me uitlaat is wel helemaal onbegrenst he....
      vrijdag 5 mei 2006 @ 23:03:34 #43
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_37590556
    autowheelies zal je nooit maken met std uitlaat hoor
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    pi_37590847
    jongens me scoot is niet meer verzekerd ..
    pi_37590905
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 23:12 schreef mic_forever het volgende:
    jongens me scoot is niet meer verzekerd ..
    Vandaag 276eur overgemaakt
    pi_37591186
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 23:14 schreef Drifter__ het volgende:

    [..]

    Vandaag 276eur overgemaakt
    Woow dat is erg veel, ik betaald 212 euro en dat is dan WA + Verhaalservice
    pi_37592214
    quote:
    Op vrijdag 5 mei 2006 23:23 schreef Webgangster het volgende:

    [..]

    Woow dat is erg veel, ik betaald 212 euro en dat is dan WA + Verhaalservice
    WA+opzittendenverzek.+verhaal > en Amsterdam he
    pi_37592512
    Ja ik kreeg een auto-verlenging acceptgiro thuis voor 260euro fok dat veelste duur..ik kijk wel of het goedkoper kan..
    pi_37592575
    Die van mij kostte maar 160 euro.
      zaterdag 6 mei 2006 @ 01:12:26 #50
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_37593766
    van mij ook a 162euro voor speedfight 2 uit 2001... alleen WA
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')