abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37898337
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:07 schreef mister_dog het volgende:
pfff...ik word helemaal zenuwachtig.....nu al en hoef pas donderdag en me brommer zit nog heel niet inelkaar...
Maak je geen zorgen, ik was ook zenuwachtig
pi_37898982
Ik wil ook graag een Puch Maxi kopen. Maar is dit wel verstandig? Omdat die dingen ongeveer 20 jaar oud zijn, en vaak opgevoerd. Dan is dat blok toch op.

Ik hoef niet per se een brommer, maar het lijkt me wel leuk.
Lange benen koud hoofd.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:33:51 #253
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_37899044
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:32 schreef Volvoman het volgende:
Ik wil ook graag een Puch Maxi kopen. Maar is dit wel verstandig? Omdat die dingen ongeveer 20 jaar oud zijn, en vaak opgevoerd. Dan is dat blok toch op.

puch maxi is leuk voor erbij... om aan te sleutelen enzo.. maar als je een degelijke brommer wilt waar je op kunt vertrouwen zou ik een tomosje halen van een jaar of 2 oud of nieuw kopen
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:34:55 #254
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_37899116
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:16 schreef C2C het volgende:
he weet iemand hoe het zit met de fabrieksgarantie van peugeot, hijs nog lang geen 24 maand oud, heb ik geen garantie van peugeot zelf ofzo? tis namelijks gewoon een productie fout in het luchtfilter.
ga zelf een sleutelen joh!
luchtfilter is toch niet zo moeilijk te bewerken? wat is er mee?
ontgrens m en stamp er een wat grotere sproeier in... ga je nog harder ook

(ja ik weet dat je dan echt maar 2km/h harder gaat ofzo maar boeie )
en ik heb ook een auto.
pi_37899137
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:33 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

puch maxi is leuk voor erbij... om aan te sleutelen enzo.. maar als je een degelijke brommer wilt waar je op kunt vertrouwen zou ik een tomosje halen van een jaar of 2 oud of nieuw kopen
Een tomosje is toch een beetje een vrouwending
Lange benen koud hoofd.
pi_37900561
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:16 schreef C2C het volgende:
he weet iemand hoe het zit met de fabrieksgarantie van peugeot, hijs nog lang geen 24 maand oud, heb ik geen garantie van peugeot zelf ofzo? tis namelijks gewoon een productie fout in het luchtfilter.
Volgens een of andere Europese wet op alle producten 2 jaar dacht ik....

Misschien kan je coulance vragen ?
pi_37900656
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:34 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

ga zelf een sleutelen joh!
luchtfilter is toch niet zo moeilijk te bewerken? wat is er mee?
ontgrens m en stamp er een wat grotere sproeier in... ga je nog harder ook

(ja ik weet dat je dan echt maar 2km/h harder gaat ofzo maar boeie )
tsdi --> injectie ....................
pi_37901205
Wat is die productiefout in je luchtfilter eigenlijk ?
pi_37901271
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 00:28 schreef Drifter__ het volgende:
Wat is die productiefout in je luchtfilter eigenlijk ?
denk dat ie al aant slapen is...is beetje vaag verhaal, luchtfilter zuigt verkeerd aan en membraam wasversleten ofzo en er kan zo zand via het luchtfilter in de cilinder komen
pi_37901359
Een 2de handse membraan en luchtfilter kosten geen drol.
Dus gewoon eerst ff testen toch
  woensdag 17 mei 2006 @ 01:38:03 #261
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_37902888
wat is er in godsnaam beter aan een tomos dan een puch..
en ELK onderdeel voor puch niet NIEUW te krijgen.. en kost geen flikker ook
en bij puchies gaat er echt bijna niets mol aan slijtage hoor, dingen draaien weinig toeren en zijn gewoon oerdegelijk..
tomos is een immitatiepuch..

als je gewoon een brommertje wil, maar hem niet perse nodig hebt ofzo..
puch is goedkoop in verzekering en onderhoud/onderdelen
  woensdag 17 mei 2006 @ 08:45:04 #262
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_37905250
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 01:38 schreef fs180 het volgende:
en bij puchies gaat er echt bijna niets mol aan slijtage hoor, dingen draaien weinig toeren en zijn gewoon oerdegelijk..

dat is waar... maar na een tijdje gaat een puch kut rijden... dat is wel bij elke brommer zo maar hij gaat steeds trager en kutter doen...
en ik heb ook een auto.
pi_37905281
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 01:38 schreef fs180 het volgende:

Ja, maar die onderdelen moet je vaak online bestellen. Hier in mijn stadje zijn er zo uit mijn hoofd 4 winkels die tomosonderdelen los verkopen, en waarvan er maar een paar universele onderdelen verkopen.
pi_37905295
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:45 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

dat is waar... maar na een tijdje gaat een puch kut rijden... dat is wel bij elke brommer zo maar hij gaat steeds trager en kutter doen...
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:28:30 #265
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_37905957
jah tis gewoonn zo
vriend van me had een puchje en die reed ook kut na een tijdje... terwijl die nog goed was..
maar das mijn mening...

koop gewoon een scooter [14.gif]
en ik heb ook een auto.
pi_37906037
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:14 schreef Drifter__ het volgende:
Pauperrrrrrrr............

Anders zou ik het toch zeggen dat je iets moet posten ?? Je gaat met schouw-papieren naar het postkantoor en daar stuurt de medewerker de gegevens naar het RDW.
Gast hoe moet ik dat nou weten

Thanks Geqxon!
pi_37912877
Ik heb een Gilera Citta...volgens mij alweer net zo veel uitgegeven als wat ie kostte aan verbouwingen en reparaties..:P
Ondertussen zit er een totaal nieuw motorblok onder, nieuwe achterband, andere uitlaat..en nog heel wat kleine onderdeeltjes.
Hij haalt nu de wonderbaarlijke snelheid van 38 km/u
Ohja en ditissem. Nu heeft hij trouwens paarse stepjes omdat dat ei van Siegers alleen nog maar paarse had Echt geen gezicht dus..:P De stickers en handvatten zaten er al op toen ik hem kocht, van de zomer gaat hij weer even netjes bijgewerkt worden, andere stickers, zwart weer netjes erop, misschien een ander kleurtje erbij en zwarte stepjes.

pi_37913061
Vraagje, wat is dat op je voorband

Cittas zijn trouwens een mooi slachtoffer voor hoge snelheden, gooi er eens even heel snel 70cc onder

Ik vind hem verder erg mooi, goed poetsen hé
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:03:33 #269
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_37913114
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:02 schreef Geqxon het volgende:
Vraagje, wat is dat op je voorband

Cittas zijn trouwens een mooi slachtoffer voor hoge snelheden, gooi er eens even heel snel 70cc onder

Ik vind hem verder erg mooi, goed poetsen hé [afbeelding]
doe t zelf!
ga zelf eens dat ding van je opvoeren joh
en ik heb ook een auto.
pi_37913177
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:03 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

doe t zelf!
Ik vind de mijne nu prima

Maar een Citta vind ik gewoon ontzettend gaaf, als ik er eentje zie krijg ik gewoon kriebels zelf zo'n ding te kopen en lekker op te fokken
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:33:08 #271
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_37914156
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:28 schreef junkiesietze het volgende:
jah tis gewoonn zo
vriend van me had een puchje en die reed ook kut na een tijdje... terwijl die nog goed was..
maar das mijn mening...

koop gewoon een scooter [14.gif]
misshcien omdat ie ook een scooter had normaal gesproken en dus geen idee dat als ie hem sloopte hem moest maken
mijne rijd eigenlijk sinds ik hem heb alleen maar harder
pi_37914424
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:08 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

als je alle schroeven er gewoon uit hebt is het met een hamer raggen zo voor elkaar

verhitten doe je pas als je je krukas erin gaat zetten.
verhitte doe je ook bij het splitsen KNEUS!, stuk carterdeel op het gasfornuis legge paar minuutjes laten liggen en dan een paar zachte tikjes geven met een hamer op je krukas.
Dan valt zo je verwarmde carterhelft eruit..

Waarom? als je blokje heel warm is dan zet het blok uit en zijn je lagers dus VRIJ van het blok
Gabbertjuhhhhh
pi_37914661
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:03 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

doe t zelf!
Wow opvoeren vin je wel heel erg PIMP he? Je praat alleen maar poep. Laat die pauper scooter van je gewoon netjes 45 rijden liefst 50/60 KM zodat je nog voor je eigen veiligheid mee kan komen met het overige verkeer op de weg.

Heb ook aerox en een tijdje geleden 70cc alleen maar ermee gepakt door politie, Zit nu ongeveer aan 800 euro aan boetes....

Wat is er in godsnaam zo stoer aan opvoeren? Me scootertje gaat nu ook circa 60 omdat ik dan gewoon met het verkeer mee kan komen.....

Enne junkiesietze ben jij ook zo'n josti die de hele tijd loopt te pimpe met z'n gashendel net alsof het een race wagen is?
Gabbertjuhhhhh
pi_37914991
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 00:30 schreef mister_dog het volgende:

[..]

denk dat ie al aant slapen is...is beetje vaag verhaal, luchtfilter zuigt verkeerd aan en membraam wasversleten ofzo en er kan zo zand via het luchtfilter in de cilinder komen
Je luchtfilter kan je alleen maar zelf verneuken, Als je denkt dat je alles met dat ding kan het je gebruikt hem als crossmotor dan komt er allemaal vuil in je luchtfilter....

Oplossing? Lucht filter even los halen kijk gewoon goed waar alles vast zit, ( zitten 2 schroefjes vast aan het blok en 1 grote klem bij je carb..

Los? Even de 3 schroefjes van je luchtfilter losmaken dan maak dat soort sponsje wat in de luchtfilter schoon als je wilt besparen of je gaat naar de dealer en je koopt een nieuw sponsje...

Even nog terug te komen op dealer reparaties, Jullie zeggen dat je liever een scooter zou kopen van een particulier die altijd gemaakt is bij de dealer.....
Koop liever van een particulier die altijd zelf de reparaties heeft gedaan...

Waarom? Ik maak zelf ook mijn scooters dus het kost niks en ik check hem toch wel elke 2 a 3 maanden of alles nog in orde is...
Scooter josti's die hun 2300 euro scootertjes laten maken bij de dealer weten dat er hoge reparatie kosten zullen zijn dus wat doen ze ? Gewoon lekker door ragge en als er iets kapot is dan pas naar de dealer...

Bijv mijn aerox, die ligt helemaal uit elkaar in de winter. Vin het altijd zo zonde om met die tijd je scooter te gaan verneuken + je zal eerder een ongeluk maken

Edit :
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:32 schreef Volvoman het volgende:

Je hebt vast wel een vriend die kennis heeft van brommertjes? zoek op internet wat leuke brommertjes uit en laat die aan je vriend zien dan kan hij beoordelen of het de moeite is om nog een uitgebreide controle te doen bij de brommer zelf.

Maar koop a.u.b niet die brommertjes van jongeren deze zijn echt totaal 100% naar de klote geholpen.
Gabbertjuhhhhh
pi_37915308
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:40 schreef dr-phil het volgende:

[..]

verhitte doe je ook bij het splitsen KNEUS!, stuk carterdeel op het gasfornuis legge paar minuutjes laten liggen en dan een paar zachte tikjes geven met een hamer op je krukas.
Dan valt zo je verwarmde carterhelft eruit..

Waarom? als je blokje heel warm is dan zet het blok uit en zijn je lagers dus VRIJ van het blok
Precies, gaat een stuk makkelijker, mn blok ligt intussen bij de zandstraler, kan nie wachten tot ie weer helemaal nieuw is
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. (Albert Einstein)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')