vluchten hoeft niet dom te zijn als je een snelle scooter hebt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hehe, ik heb gewoon 0.4kwEn vluchten door hekjes is dom, daar word je boete hoger door
Dit is trouwens een plaatje van zo'n elystar:
[afbeelding]
hehe, ik kan nog ff wachten met dat kentekenquote:Op zondag 14 mei 2006 01:23 schreef junkiesietze het volgende:
vluchten nu je een kenteken hebt is er niet meer bij
voor auto's die me achtervolgden ben ik altijd ontkomen...
maar dat gaat nu lastig worden
Jah alleen die XT-motorenquote:Op zondag 14 mei 2006 01:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik bedoelde dus vluchten door hekjes, want de politie kan daar ook prima doorheen
Heb je nog wat andere foto's van die NRG dan?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:16 schreef junkiesietze het volgende:
vriend van me zijn NRG is in beslag genomen
ding ging loeihard!
evo cilinder..
C30uitlaat
HPI2005
enz enz enz
was 20meter van zijn huis door een motorjood gegrepen
die gozer ging helemaal flippen tegen die politie! maar das wel logisch als je er 3 jaar over hebt gedaan om je scoot zo te krijgen...
en er 3000euro hebt in gepompt...
[afbeelding]
hij was ook niet echt verzekert enzo...quote:Op zondag 14 mei 2006 13:20 schreef Geqxon het volgende:
Een scooter innemen vind ik echt belachelijk. Ik zie het liever gebeuren dat ze het kentekenbewijs innemen, zodat je er alleen nog maar mee op circuits kan racen.
Hoe de fuck doe je dat zo goedkoop manquote:Op zondag 14 mei 2006 21:13 schreef fs180 het volgende:
<_< slettej spamhoeren
ik heb nou 2 verzekering voor 1 brommert
ze overlappen beetje, naja dan andere plaatje op mn ander puch gooien
kosten: 38 en 49![]()
Hij is de 2 ervoor vergeten.quote:
oej hij gaat heel kwaat worden als hij mijn vorige reactie ziet.. das al de 2e keer dat ik het zeg namelijksquote:
als die net wegrijd?quote:Op zondag 14 mei 2006 21:26 schreef Geqxon het volgende:
ASF_1370.ASF
Wat is er gebeurd met zijn gas joh
Ik tomos, 114 euro per jaar.quote:
Toen hij stil stond, om de paar seconde schiet hij telkens iets vooruit en stopt hij weer...quote:Op zondag 14 mei 2006 22:29 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
als die net wegrijd?
dan moet ie ff al de benzine verwerken die die had terwijl die stationair liep ofzo...
jah 1mm gas open zetten en hij vliegt al omhoog met dat ding :pquote:Op zondag 14 mei 2006 22:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Toen hij stil stond, om de paar seconde schiet hij telkens iets vooruit en stopt hij weer...
Hehe, ik dacht alquote:Op zondag 14 mei 2006 22:54 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
jah 1mm gas open zetten en hij vliegt al omhoog met dat ding :p
ding is onafgesteld en klokte al 130 op golf 3 teller
vindt IK het nog wel een beledigingquote:Op zondag 14 mei 2006 22:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hehe, ik dacht al
C2C > Ik noemde mijn Tomos eerst ook een Puch, dus maak je maar geen zorgen
Ik vind het trouwens geeneens een belediging aangezien Tomosjes imho nageaapt zijn van Puchjes
Als je sleutels er niet inzitten kan je zo lastig met een scooter lopenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:01 schreef Halvor het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze je alleen pakken als je met de scooter aan de hand loopt en de sleutels ofzo zitten er nog in. Lijkt mij beetje apart dat ze je wel mogen pakken als je scooter nog warm is... Ik bedoel hij kan ook een tijdje in de zon hebben gestaan met het weer van nu.
Hoe kom jij op 1800 euro? Z'n boete zal in het uiterste geval op 500 euro liggen.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:34 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind het innemen van een scooter of bromfiets ook nog eens een enorm onredelijke boete. Voor mij zou de "boete" ongeveer 250 euro zijn, terwijl voor hem de "boete" minstens 1800 euro is.
Ik bedoel dus dat hij zijn scooter kwijt is, waardoor hij dus (laten we even gokken) 1800 euro kwijt is. Als mijn (in dat geval 2kw+) tomos ingenomen zou zijn zou ik 250 euro kwijt zijn.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:53 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Hoe kom jij op 1800 euro? Z'n boete zal in het uiterste geval op 500 euro liggen.
vertel dat de poltie maar, 3x 2kw en doei doei doei scoetoequote:Op maandag 15 mei 2006 12:04 schreef M42 het volgende:
Volgens mij mogen ze niet werkelijk de scooter houden en samenpersen oid. Het enige wat ze zo ver ik weet kunnen afnemen zijn de niet goed gekeurde onderdelen.
quote:Wanneer inbeslagname?
Inbeslagname gebeurt als de maximum constructiesnelheid boven de 55 km/uur (snorfiets) of 75 km/uur ligt (bromfiets) en als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing. Meer informatie over het opsporings- en vervolgingsbeleid van opgevoerde bromfietsen staat in de bijna gelijknamige richtlijn van het college van procureurs-generaal.
quote:Tom 17-06-2005 21:52
--------------------------------------------------------------------------------
informatie: inbeslagnames
Goedendag,
De laatste tijd stapelen de vragen omtrent inbeslagnames van bromfietsen zich op. Hoewel wij altijd proberen te assisteren, is dit bijzonder lastig omdat er geen duidelijke lijn zit in wat justitie en politie doen/beslissen.
Ik heb, beroepend op rechtsongelijkheid (soms wordt een scooter naar 1x in beslag genomen, soms zelfs niet naar 3x), een klacht ingediend bij het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM). In deze klacht vraag ik opheldering dat er in gelijke gevallen (vermogen 2kw+) andere sancties worden ingesteld.
Mijn standpunt is, dat een bromfiets niet in beslag dient te worden genomen, ook al is er sprake van recidive (herhalend overtreden). Ik beroep mij in deze op de volgende beleidsregel van het Openbaar Ministerie:
"Aanwijzing voor het opsporings- en vervolgingsbeleid ten aanzien van de bepalingen betreffende de maximumconstructiesnelheid voor brom- en snorfietsen" en dan met name het 3e lid van dit artikel.
Kort vertaald staat er in dit artikel, dat er inbeslagname plaatsvindt, indien er sprake is van een niet goedgekeurd type/exemplaar bromfiets. Indien er sprake is van een goedgekeurd type/exemplaar bromfiets vindt er GEEN INBESLAGNAME PLAATS.
In dit topic hou ik jullie op de hoogte omtrent de vorderingen... het moet maar eens een keer duidelijk worden...
quote:Het eerste antwoord van het OM is buitengewoon kort en in mijn ogen onjuist. Ze verwijzen nota bene zelf naar het bewuste artikel :s
Geachte meneer,
Bedankt voor uw vraag. Het OM hanteert een richtlijn voor
inbeslagname bij overschrijding van de maximum constructiesnelheid.
U kunt deze richtlijn vinden op www.om.nl :
http://www.om.nl/beleid/beleidsregel.php?rid=79
Daarin staat dat tot inbeslagname kan worden overgegaan wanneer wordt
geconstateerd dat niet bij voortduring wordt voldaan aan de door de
constructie bepaalde maximumsnelheid.
Ik hoop u hiermee van dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groet,
Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie
publieksvoorlichter
quote:Als ik jou stukjes dan goed lees, ben ik het ook niet met het OM eens wat betreft de mogelijkheid tot inbeslagname bij het ver overschrijden van de maximumconstructiesnelheid. Er staat toch heel duidelijk dat er cumulatief sprake moet zijn van drie voorwaarden waaronder een niet goedgekeurd type.
De vraag is natuurlijk wat het OM in dit geval verstaat onder niet goedgekeurd, maar mij lijkt logisch dat het een bromfiets betreft met een NL ingeslagen framenummer die voldoet aan de europese richtlijnen.
Bovendien zit je dan ook altijd nog met de rechtsongelijkheid, hetgeen niet mag kunnen gezien het gelijkheidsbeginsel.
[edit] Ik zie net ook zelf op de pagina dat bij een goedgekeurd type, ook al is de constructiesnelheid veel te hoog en is de bromfiets in bezit van de gele of oranje vlakken de bromfiets NOOIt in beslag mag worden genomen. [/edit]
Ik had dus gelijkquote:whahaha dit is echt triest.
Geachte meneer ++++,
Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb het een en ander nagevraagd
omdat de betreffende richtlijn voor mij op dit punt ook niet geheel
duidelijk is.
Het volgende blijkt:
Inbeslagname gebeurt als de maximum constructiesnelheid boven de 55
km/uur (snorfiets) of 75 km/uur (bromfiets) ligt. Als de brommer of
snorfiets tot een goedgekeurd type behoort, kan de politie de
onderdelen in beslag nemen die voor de overschrijding van de maximum
constructiesnelheid zorgen. Is de brommer of snorfiets géén
goedgekeurd exemplaar, dan wordt het gehele voertuig in beslag
genomen.
Ik hoop u hiermee van dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groet,
Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie
Maca van Gasteren
publieksvoorlichter
www.verkeershandhaving.nl
hier bij het 'scooterteam' van de politie hebben ze een mobiele werkplaats dan draaien ze het er meteen af...heel vrolijk zonder uitlaat weg rijdenquote:Op maandag 15 mei 2006 17:53 schreef MaximumRush het volgende:
Maar ze kunnen wel je snelle onderdelen in beslag nemen.
Kan kloppen, ik moest even tankenquote:Op maandag 15 mei 2006 17:55 schreef mister_dog het volgende:
trouwes @ geqxon: ik zag je rijden op de hamseweg rond 4 uur
hou je mondquote:Op maandag 15 mei 2006 18:15 schreef dr-phil het volgende:
Je bent pas een echte sjonnie als je zelf niet kan sleutelen.
@ junkie, Het is triest dat de politie die nrg hebben gepakt. Maar als je een tjoener bent dan test je je sprinter ( scooter ) uit op een industrie terrein die op dat moment helemaal leeg is zodat niemand er last van heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |