Sjah als jij zo nodig open deuren wilt intrappen vind ik dat prima, ik heb mijn punt gemaakt (hoop ik) en ieder moet zelf weten wat 'ie er verder van vindt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is inderdaad een psychologische grens het 3-cijferige getal, ik kan me oprecht niet voorstellen dat je dan niet het idee krijgt 'nu wordt het echt te gek'. Maar dat idee had ik voor mij zelf ook al veel eerder, ik ben nooit in de buurt van 99 gekomen.
Met normaal eten kom je in één jaar echt niet 10 kilo aan, dus het is niet een kwestie van 'geen zin in lijnen' maar een jaar-extra-langer-veel-te-veel-eten-ipv-lijnen. Maar goed dat is een beetje een open deur natuurlijk.![]()
Ik bedoelde mijn opmerking niet beledigend, maar wordt door sommigen helaas wel zo opgevat.
Bedankt voor je uitlegquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:43 schreef Maeghan het volgende:
1 Omdat er in chips heel veel vetten zitten, waar je niet zo heel erg veel van mag als je af wilt vallen.
2 Omdat er ongezonde vetten in zitten.
3 Omdat chips gefrituurd zijn en dus carcinogene stoffen bevatten.
4 Omdat je morgen dan waarschijnlijk steeds vaker trek hebt in chips.
5 Omdat chips weinig nuttige voedingsstoffen bevatten (behalve vitamine C) en je dus beter andere, nuttigere dingen kan eten.
6 Omdat chips erg zout zijn, ook al niet erg gezond.
7 Omdat chips gewoon evil zijn.
Bovendien weet ik niet wat voor zak chips jij bedoelt, maar de gemiddelde familiezak van Lays bevat zo'n 2000 kcal. Dat is bijna wat je totaal mag eten in twee dagen, dus 'aanvullen' met een zak leegeten is niet echt mogelijk. Tenzij je bedoelt dat er nog een heel klein bodempje in zit natuurlijk ;-)
Neem gewoon een boterham extra met lekkere vleeswaren of een plak kaas als je niet komt aan je kcal. Als je iedere dag 1200 kcal zou halen uit alleen maar chips en andere snacks eet je ongezond, je krijgt je voedingsstoffen niet binnen, je schopt je spijsvertering in de war en het doet ook geen goed voor je stofwisseling denk ik.
Mijn eten vandaag:
ontbijt: 2 volkorenboterhammen, 2 witte bolletjes, 4 x Twenty Four, 1 x salami, 1 x Hero D'light, 1 x witte XL hagelslag, 1 x Fair Trade melkhagelslag, zwarte koffie. 1 appel.
lunch: 2 Gala appels
Avondeten: Beef Stroganoff uit een pakje van de Knorr Wereldgerechten, maar dan met extra veel groenten. Dus aardappelpuree met vlees, paprika, uien, champignons en een komkommersalade.
Nagerecht: bakje vruchten op siroop.
Tussendoor: Koffie, paar glazen Appelsientje Frisfruit Sappige Sinaasappels met Frisse Guanabana.
Hoiquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:22 schreef AnnekeM het volgende:
-knip-.
Ik vind de 7km naar mijn werk al een onbedwingbare horde zo ongeveerquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Al vind ik 35 km niet schrikbarend ver.
Haha, ja idd.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:45 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik vind de 7km naar mijn werk al een onbedwingbare horde zo ongeveerNeem me elke keer voor te gaan fietsen, maar het idee alleen al maakt me moe
![]()
Ik ben echt een watje
Mijn plan was/is om op de mooie dagen te gaan fietsen en mindere dagen de tram te pakken. En ik moet echt nodig dat plan gewoon eens in daden om gaan zetten in plaats van zeuren dat ik het te ver vind. De verleiding van de tram is gewoon te groot 's morgens...quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha, ja idd.
Nou ja, als het elke dag moet, dan is het wat anders. Kan me voorstellen dat je het dan ver vindt.
Maar met mooi weer is het zeker te doenHeerlijk lijkt me dat. Dan vind ik het toch jammer dat ik overal zo dichtbij woon
quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:42 schreef Viking84 het volgende:
HoiWat goed ja (
ik lijk wel een Groninger: overal 'ja' achter zeggen
).
Ik had vandaag dus een dipje, zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen, maar voel me nu weer helemaal topIk wil in de zomer ook een keer naar m'n ouders fietsen
Maar eerst maar even een paar keer fietstochtjes maken met Mark voor ik daar aan ga beginnen
Al vind ik 35 km niet schrikbarend ver.
Ik wil ook een ATB
Als je te lang niet update, word je er automatisch uitgegooid. Je moet minstens één keer per maand (geloof ik) updaten. Ook als je op hetzelfde gewicht gebleven bent.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:53 schreef ymme het volgende:
Slechte tvp, maar waarom sta ik niet meer in het lijstje met mijn -12 nog wat....
(lang geen update meer geweest maar ook al lang zo blijven staan)
Ik bedenk me net dat Mark ook een mountainbike heeft, dus daar kan ik gewoon op fietsen. Wel eerst even de banden oppompen danquote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:36 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Valt mij ook op dat je bijna overal "ja" op zegt, ben ik nie van je gewend
![]()
Mijn ATB was niet super duur. Je hebt centjes van je pa gekregen en je gaat straks ook werken. Dus waarom niet. We zijn wel wat van elkaar gewend wat betreft na-apen
![]()
Dan stap ik wel een keer met mijn ATB op de trein naar Groningen, maken we samen een tochtje![]()
Nou, de 35 km van gister was voor mijn doen wel ver. De heenweg had ik al een hele omweg gemaakt en zelfs mijn ouders stonden versteld. Ik kwam dan ook met een knalrood hoofd en benauwd binnen (onderweg al 3x gepuft en weer benauwd). Ik moest langzamer fietsen volgens m'n ma
![]()
Ik fiets met het doel om mijn uithoudingsvermogen te vergroten, ook voor mijn astma. De extra pufjes moet ik dan maar voor lief nemen. Hopelijk heb ik ze straks minder nodig.
Ennuh, over chippies en friet; die wil ik ook niet missen. Ik neem gerust wat chippies als mijn huisgenoten chips hebben bij een gezamelijke film en friet heb ik alweer een tijdje niet gehad. Ga ik extra van genieten als ik 't eet.
Laatst nog uit eten geweest bij de Mexicaan en nòg afgevallen.
* AnnekeM mag alles, maar met mate
quote:Beste Renske,
Jij hebt aangegeven dat friet het favoriete gerecht uit je jeugd is. En dat ga jij vanavond dus eten! Want smaken van vroeger herinneren je aan een tijd dat je nog onbezorgd was over je gewicht.
Noteer het op je boodschappenlijstje en geniet vanavond van een maaltijd waar je weer ouderwets gelukkig van wordt!
Veel plezier en eet smakelijk!
Nou ja, je dik voelen is natuurlijk voor iedereen anders. Maar jouw hoogste gewicht was 81 kilo, zie ik in het lijstje. Heel veel mensen in dit topic zouden daar een moord voor doenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:20 schreef poohy het volgende:
Dank je Fannetje![]()
Ik voel mij nu ook niet dik meer hoor, maar was het toch echt wel![]()
Ben nu eigenlijk al heel tevreden, dus nu is het proberen om het goede patroon vol te houden![]()
Je ziet er super uit zeg! Ik verwacht ook ongeveer zo te zijn zoals jij als ik (ooit) op mijn streefgewicht kom. Dat ligt ook niet zo ver bij jouw gegevens vandaan, ik ben 1.76 en wil graag 75 kilo wegen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:12 schreef poohy het volgende:
Zo, hier even een fotootje van mij! Vanmiddag moest ik op het werk een ruimte binnen lopen met allemaal vreemde mensen. Normaal gesproken werd ik dan helemaal paniekerig. Dan was ik bang dat ze me een dikke koe zouden vindenMaar ik keek vandaag in de spiegel en voor de eerste keer was ik echt trots op mijn lichaam
![]()
[afbeelding]
Ik zal eens op zoek gaan naar een foto voordat ik begon met lijnen![]()
Kom je toch hier mee etenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:02 schreef Fannetje het volgende:
Heerlijk, asperges... helaas lust mijn vriendje dat niet... en om het nou voor mezelf klaar te maken..
Ik zal mn ouders eens bellen
Moet jij niet naar het Bevrijdingsfestival in het Stadspark?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:22 schreef Viking84 het volgende:
-
woeiii, Balkenendequote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:15 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Moet jij niet naar het Bevrijdingsfestival in het Stadspark?
Ik kom net van Leeuwarden, daar was BalkenendeDie opende het bevrijdingsfestival. Tis er heel druk met camera's enz.
Werd ook nog aangesproken maar ben weg gelopen samen met 2 vriendinnen. Wil echt nie geïntervieuwd worden voor de cameraWas SBS6 geloof ik..
En nu snel boterhammen smeren en werkenVeel te mooi weer om te werken.
Hehe, ik woon in Leeuwarden. Jij ook? Of was je er toevallig? Ik zag idd heel veel cameraploegen lopen. En daar loop ik dus strak voorbijquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:15 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Moet jij niet naar het Bevrijdingsfestival in het Stadspark?
Ik kom net van Leeuwarden, daar was BalkenendeDie opende het bevrijdingsfestival. Tis er heel druk met camera's enz.
Werd ook nog aangesproken maar ben weg gelopen samen met 2 vriendinnen. Wil echt nie geïntervieuwd worden voor de cameraWas SBS6 geloof ik..
En nu snel boterhammen smeren en werkenVeel te mooi weer om te werken.
Nog 2 uur en 14 minuten, voordeel is wel dat ik straks eens lekker kan eten en een goed desert kan nemenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:11 schreef ymme het volgende:
[..]
Sorry![]()
Je redt het tot 18.30.
Ik zal met je mee af tellen.
Nog 5 uur 18 min
Inderdaad dan kan een toetje niet zoveel kwaad.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:16 schreef Emu het volgende:
[..]
Nog 2 uur en 14 minuten, voordeel is wel dat ik straks eens lekker kan eten en een goed desert kan nemenik moet namelijk nog ong 1800 kcal
![]()
ben helaas aan het werk tot 17:30quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:14 schreef ymme het volgende:
Zitten we allemaal in de tuin?
Dat vond ik dus ookquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:22 schreef Viking84 het volgende:
@ poohy: je bent daar echt niet dik joh! Wou dat ik er zo uit zag! het is al gevraagd, maar heb je ook een foto van voor het lijnen?
Neh, dat lijkt me ook niet zo lekkerquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:25 schreef ymme het volgende:
Haha Fannetje nee 2 dagen achter elkaar is wel een beetje teveel van het goede
Zal ik wat in een zakje naar je opsturen
Van je vriendjes moet je het hebben.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:10 schreef teigan het volgende:
leuk joh Troel!!!
Ze hebben bij mij wel eens mijn wenkbrauwen geepileerd, maar ik was dan weer te lui om het bij te houden..
Ik heb soms van die periodes dat ik veel aandacht aan mijn uiterlijk besteed qua make up, en dan weer tijden niet...
Ik mocht van vriendje niet mee skaten vanavond, omdat mijn voeten er zo slecht uitzien door al die blaren..
Het is helemaal kapot, en het moet eerst maar genezen... Hij heeft wel gelijk, dat weet ik, maar ik had zo graag mijn nieuwe skates in willen rijden...
en nou vond hij ook nog dat ik dan mooi de afwas even kon doen.....![]()
Vriendjes?quote:
Ik ook niet hoor.... dus je bent niet de enige.... gelukkig heb ik geen wildgroeiquote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:04 schreef Troel het volgende:
Ik heb voor mezelf voor over twee weken een complete schoonheidsbehandeling besteld. Ook omdat ik voor volgend jaar wil weten hoe mijn huid daarop reageert enzo, maar ook omdat ik gewoon vind dat ik dat echt verdiend heb. Dus ze gaan zelfs mijn wenkbrauwen epileren
Dat heb ik dus echt nog nooit gedaan
wil je hiermee zeggen dat all stars geen goede schoenen zijn? Ik wil nml ook een paar kopenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:20 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vandaag in Amsterdam rondgelopen met een vriendin...
Ik had vorige zomer All Stars gekocht en ik had ze nog nooit aan gehad, tot vandaag. Ik denk, 'laat ik ze eens inlopen'. FOUT!
Dat moet je dus NIET doen. Ja, tenzij je blij wordt van voeten vol met blaren... ik heb de hele middag krom van de pijn gelopen en heb nieuwe schoenen moeten kopen om mn voeten enigzins rust te gunnen.
Heb er wel leuke nieuwe schoentjes bij, maarja dat was niet helemaal de bedoeling...
Hoe dan ook - ik hoop dat de blaren SNEL weer weggetrokken zijn!
Ohja, een paar dagen terug dus wezen rolschaatsen - op glad wegdek is het heerlijk, maar op klote wegdek is het moeilijk en vermoeiend en ik was helemaal stuk!
Nee joh, sowieso is een hele dag op nieuwe schoenen lopen al niet zo verstandig (ik loop ze in elk geval liever wat langzamer in), en dan helemaal met dit weer, gaat lekker broeien en zoquote:Op zaterdag 6 mei 2006 09:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wil je hiermee zeggen dat all stars geen goede schoenen zijn? Ik wil nml ook een paar kopen
okquote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee joh, sowieso is een hele dag op nieuwe schoenen lopen al niet zo verstandig (ik loop ze in elk geval liever wat langzamer in), en dan helemaal met dit weer, gaat lekker broeien en zoGewoon kopen hoor!
Je gaat gewoon een keertje mee meeten!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:38 schreef poohy het volgende:
Bedankt allemaal voor de leuke reacties op mijn foto![]()
Nog even voor de duidelijkheid, ik vind mijzelf absoluut niet dik meer hoor. Maar voordat ik begon met lijnen had ik wel het idee dat ik veel te zwaar was. Ik zal even gaan zoeken naar een foto voordat ik begon met gezond eten![]()
@Octopussy: ik zal een foto met gezicht erop gaan plaatsen als mijn roaccutanekuur is afgelopenIk zit namelijk nog steeds onder de pukkels
Maar het gaat in ieder geval de goede kant op
![]()
Ik heb geen flauw idee of ik daar wel eens opgestaan heb, want ik ken het nietquote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:57 schreef Viking84 het volgende:, mijn lateral thigh stepper is binnen. Wat een groot gevaarte
Net even op gestaan. Kan me voorstellen dat het wel vrij inspannend is. Toch heb ik het idee dat dit mijn ding is. Op de sportschool stond ik graag op de stepper, al zat daar geen twist in. Heb in ieder geval mijn tussendoortje van daarnet verbrand en ga vanavond eens een kwartiertje proberen te steppen. Nu lekker buiten zitten
misschien zou je zelf ook eens foto's moeten plaatsenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee of ik daar wel eens opgestaan heb, want ik ken het niet
Heb je misschien een foto?
Ik heb op verschillende dingen gestaan
-Zo'n steppertje waar je gewoon opstaat en een traplopende beweging maakt. Een heel kleintje.
-Zo'n groot gevaarte waar je met je voeten een soort van rondgaat en met je armen heen en weer aan van die stokken.
-Een ski-stepper, waar je je met je handen recht voor je goed vasthoudt en dan met je benen een soort van ski-beweging maakt. Het ding veert nogal en het is doodeng, maar ook heel leuk en inspannend
Ik lees het nog even na en snap het nauwelijks. Misschien snappen jullie het?
Nou nee hoor, maar je moet ze eigenlijk gewoon thuis goed inlopen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 09:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wil je hiermee zeggen dat all stars geen goede schoenen zijn? Ik wil nml ook een paar kopen
Ik zou kiezen voor het eten. En na het eten ongeveer een uur of zo ik krijg altijd last van mij zij als ik na het eten iets van beweging doe. Ook als ik net ervoor heel veel water heb gedronken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:15 schreef Viking84 het volgende:
Wanneer kan ik trouwens het beste steppen? Voor of na het eten? Indien na het eten: hoe lang na het eten? 's Ochtends vóór het ontbijt gaan steppen lijkt me niet zo prettig. Voel je je zwak + je maag knort.
ja maar je moet wel zorgen dat je geen honger hebt als je gaat sporten, want dat werkt niet. Wat ik net gedaan heb is meer om een beetje te wennen. Moet me nog wat inlezen in de theorie erachter. Ik heb net wel tomatensoep gegeten na het sporten (moest nog avondeten hebben) en had beter yoghurt met muesli kunnen eten, maar ja, ik heb iig gesport en dat voelt goed en is ook altijd goedquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:58 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik zou kiezen voor het eten. En na het eten ongeveer een uur of zo ik krijg altijd last van mij zij als ik na het eten iets van beweging doe. Ook als ik net ervoor heel veel water heb gedronken.
Ze lopen kut, vind ik. Ik krijg snel pijn in m'n voeten met alle schoenen, maar ik heb hakken waar ik langer op kan lopen dan op All Stars. En echt altijd als ik All Stars draag zitten m'n sokken niet lekker. En ja, ze zijn broeierig en plasticerig, en je hebt geen fatsoenlijke voetafwikkeling omdat die zolen zo gek plat en stijf zijn. Ik voel me net pipo de clown met die dingen, omdat ze totaal inflexibel zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 09:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo veel? Daar geloof ik echt niks van. Ik hoef echt niet te proberen om zelfs op dagen dat ik erg actief ben meer dan 2100 tot 2300 kcal te eten, want dan gaat de weegschaal al gillen voor ik er in de buurt kom.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja maar je moet wel zorgen dat je geen honger hebt als je gaat sporten, want dat werkt niet. Wat ik net gedaan heb is meer om een beetje te wennen. Moet me nog wat inlezen in de theorie erachter. Ik heb net wel tomatensoep gegeten na het sporten (moest nog avondeten hebben) en had beter yoghurt met muesli kunnen eten, maar ja, ik heb iig gesport en dat voelt goed en is ook altijd goed
Je verbrandt in rust en normale dagelijkse activiteiten overigens ook al wel veel calorieën zag ik. Gemiddelde man van 80 kg verbrandt 3450 calorieën op een dag zonder te sporten (in zit- en rusttoestand 1850 + dagelijkse bezigheden nog eens 1600). Dat vind ik nog best veel. Ik dacht dat je alleen maar een substantieel aantal calorieën verbrandde bij intensief sporten
Ja maar deze cijfers gelden voor de gemiddelde man en zeggen voor het individu dus niet zoveel. Want wat is gemiddelde lichaamsbeweging? Er is trouwens wel een site waar je kunt zien hoeveel calorieën je ongeveer verbrandt bij welke activiteit, maar die kan ik even niet vinden. Post hem wellicht later nog.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:37 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Zo veel? Daar geloof ik echt niks van. Ik hoef echt niet te proberen om zelfs op dagen dat ik erg actief ben meer dan 2100 tot 2300 kcal te eten, want dan gaat de weegschaal al gillen voor ik er in de buurt kom.
hoe bedoel je? Ik doe gewoon waar een stepper voor bedoeld is: zo hard mogelijk doortrappenquote:Op zondag 7 mei 2006 08:56 schreef Troel het volgende:
Viking84, ik denk dat dat ook te maken heeft met de oefeningen die je op de stepper doet?
http://www.calorielijst.nl/quote:Op zondag 7 mei 2006 13:49 schreef N.icka het volgende:
Ik zou graag morgen sushi eten als avondeten . maar ik kan nergens online vinden hoeveel caloriien er per 100 gram inzitten. Er staat overal wel bij dat het mager is , maar HOE mager?
Iemand een idee?
Wat was de uiteindelijke schade, Rewimo?quote:Op zondag 7 mei 2006 18:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben er weer![]()
Geen idee wat de schade van de vakantie is maar ik heb heerlijk gegeten en twee zomerbroeken gescoord
quote:Op zondag 7 mei 2006 19:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik geloof dat het wel meevalt met de schade
[afbeelding]
Ik vermoed afgevallen want ik ben net met kleren aan gaan wegen: 109 en dat is precies het gewicht dat ik voor de vakantie had, maar dan 's morgens en blootquote:Op zondag 7 mei 2006 19:42 schreef Viking84 het volgende:
nee maar ben je afgevallen, aangekomen, gelijk gebleven?
Zo hallo, doe even normaal zeg.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat was de uiteindelijke schade, Rewimo?
Ik ga in juli 2 weken naar Rome en ik ben als de dood dat ik dan ga aankomen, omdat ik m'n voeding dan minder onder controle heb, zeker het avondeten (we zullen ons moeten beperken tot restaurants). Wel zal ik daar veel lopen en zwemmen, dus dat maakt ook wel weer eea goed.
Ik denk soms wel eens dat ik beter niet naar Rome kan gaan
dankjewel voor je bemoedigingquote:Op zondag 7 mei 2006 19:55 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Zo hallo, doe even normaal zeg.![]()
Op vakantie gaan is geen misdaad en je kunt prima op vakantie gaan en in restaurants eten zonder aan te komen.
Mijn stofwisseling is niet echt de vlotsteen ik ben vorige zomer op vakantie geweest en heb daar iedere dag in een restaurant gegeten, heb volgens mij zeker zes keer fastfood op in twee weken (BK, pizza, fish & chips), nagerechten terwijl ik die nooit eet, gebakjes, chocola en chips, uitgegaan en daar te veel dubbele wodka-cola's op, en ik was geen gram aangekomen. Gewoon veel lopen, water drinken en overdag gezond eten: fruit, salade, magere sandwiches. Houd je 'basisvoedsel' mager, beweeg veel en dan kun je gewoon je extraatjes nemen en een lekker gerecht uitkiezen 's avonds.
Als je echt te zwaar bent dus (BMI van 30 of +) dan zou ik het afraden, toen ik zo een 100 kilo woog , begon ik zelf met hardlopen.. maar mijn enkels trekte dat erg slecht , ook had ik last van mn bovenrug omdat het vet daar keihard meehoptequote:Op zondag 7 mei 2006 17:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb deze vraag in het hardlooptopic ook al gesteld, maar omdat hier meer mensen zitten met hetzelfde probleem als ik, stel ik hem hier ook nog maar eens: gaan hardlopen en overgewicht samen? Zijn hier mensen die ook hardlopen en hoe doe je dat dan? Minder intensief oid.
Ik zat zelf te denken om een aantal weken lang volgens het schema van 15 minuten afwisselend 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen te doen. Normaal gesproken is dat het schema voor de eerste week en bouw je het aantal minuten hardlopen steeds meer op tot je 15 minuten kunt hardlopen, maar ik ben bang dat dit mijn kniegewrichten teveel zal belasten. Wandelen vind ik eigenlijk behoorlijk suf, dus daar heb ik niet zoveel zin in. Dus het is eigenlijk óf wandelen afwisselen met hardlopen of helemaal niet hardlopen
Dus: ervaringen graag
Dankquote:Op zondag 7 mei 2006 20:21 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
Als je echt te zwaar bent dus (BMI van 30 of +) dan zou ik het afraden, toen ik zo een 100 kilo woog , begon ik zelf met hardlopen.. maar mijn enkels trekte dat erg slecht , ook had ik last van mn bovenrug omdat het vet daar keihard meehoptedat was net of ik een klap op mn bovenrug kreeg elke keer , maar het was mn eigen pak vet
![]()
Nu ik 68 kilo weeg kan ik beamen dat het veel soepeler gaat.
Ik ben wel een man overigens , misschien dat je er als vrouw sneller last van zult hebben.. probeer het zou ik zeggen.
Je hoeft helemaal niet naar een arts, je weet toch zelf wel of je je voldoende inspant.. gewoon niet te lui zijn , dan kan er weinig fout gaan hoor.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:20 schreef Viking84 het volgende:
Nou lekker is dat: de formule voor het bepalen van je maximale hartslag schijnt onbetrouwbaar te zijn (wat ik lees op internet), dus dan zou ik eerst langs een arts moeten om deze te bepalen.
Heeft trainen dan nog wel zin? Ik word hier een beetje moedeloos van hoor. Ik dacht: ik koop gewoon een stepper en ga steppen op het niveau dat ik licht transpireer + m'n hartslag versnelt en nu krijg ik er allemaal hartslagmeter gezeik bij
ja maar ik wil wel het beste resultaat, dus als ik op een andere manier betere resultaten kan verkrijgen, doe ik liever dat natuurlijk.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:27 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet naar een arts, je weet toch zelf wel of je je voldoende inspant.. gewoon niet te lui zijn , dan kan er weinig fout gaan hoor.
ik wist niet dat er een verschil was tussen joggen en hardlopenquote:Op zondag 7 mei 2006 20:33 schreef Miss_S het volgende:
als ik bezig ben met mijn hardloopschema dan ren ik rond de 7.5 km per uur is dat nou joggen of hardlopen?
vond het zelf al behoorlijk hard gaan maar hoorde nu van iemand dat dat nog lang geen hardlopen is
niet dat het echt belangrijk is maar vroeg het me af
Die snelheid is duidelijk joggen.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:33 schreef Miss_S het volgende:
als ik bezig ben met mijn hardloopschema dan ren ik rond de 7.5 km per uur is dat nou joggen of hardlopen?
vond het zelf al behoorlijk hard gaan maar hoorde nu van iemand dat dat nog lang geen hardlopen is
niet dat het echt belangrijk is maar vroeg het me af
De één zal zeggen ga paar uur wandelen want dan verbrand je vooral vet, ik heb daar niet de tijd voor en ik ga een uur rennen, RESULTAAT blijft hetzelfde.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja maar ik wil wel het beste resultaat, dus als ik op een andere manier betere resultaten kan verkrijgen, doe ik liever dat natuurlijk.
Je bent geen zeurpiet, maar ik heb inderdaad wel het idee dat je er te veel mee bezig bent. Een beetje relativeren kan geen kwaad hoor. Je bent aangekomen van de chips achter de pc en dat soort ongezonde dingen, niet van gewoon avondeten of te intensief/niet intensief genoeg sporten. Dus richt je ook op het ongezonde gedrag, en probeer niet het 'perfecte' dieet volgens anderen te volgen. Het enige perfecte dieet is dat waar JIJ je goed bij voelt, wat voor jou werkt, wat jij vol kan houden.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:41 schreef Viking84 het volgende:
nu voel ik me wel een zeurpietmaar ik ben er echt zo verschrikkelijk veel mee bezig, obsessief bijna. De enige sites die ik nog bezoek zijn sites over sport en voeding. Iedereen roept wat anders. Pfff... je zou er bijna overspannen van worden
quote:Op zondag 7 mei 2006 21:12 schreef Maeghan het volgende:
Het enige perfecte dieet is dat waar JIJ je goed bij voelt, wat voor jou werkt, wat jij vol kan houden.
Misschien hou je vocht vast door het warme weer? Dat gaat bij mij ook altijd direct op mijn voeten zitten.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:11 schreef teigan het volgende:
mijn schoenen zitten te strak![]()
ik snap er niets van...., vorige keer zaten ze nog goed...
quote:Op maandag 8 mei 2006 09:33 schreef Knuzzel het volgende:
Trouwens... ik heb een superweekend gehad:
- ik heb een koelkast gekocht zodat ik allemaal lekkere gezonde dingen koel kan bewaren op mijn kamertje
- ik heb een lateral stepper gekocht zodat de drempel om te bewegen omlaag gaat en ik dit lekker op mijn kamertje kan doen!!
- gelijk ook maar gewichtjes gekocht om mijn armen tijdens het steppen nog te trainen!
Mijn koelkast mag ik vanavond aanzetten en mijn stepper ga ik vanavond eens goed uitproberen!!!![]()
Nee, ik heb al jaren hetzelfde probleem en heb al van menig vriendin gehoord dat die dat probleem ook hebben. Een vrouwelijk figuur hebben (slanke taille, brede heupen) betekent dat je dus bijna geen leuke broeken kan dragen zonder dat er een tweede buikje bij kanquote:Op maandag 8 mei 2006 09:47 schreef Anansi het volgende:
Iemand nog handige tips? Want ik ben vast niet de enige die niet gelijk loopt qua maten.
Ik herken hetquote:Op maandag 8 mei 2006 09:47 schreef Anansi het volgende:
ARCHHH mag ik even zeuren.
Gisteren op pad geweest voor een leuke zomer broek.
Wat is dat frustrerend. Qua taille heb ik maat 36/38, maar
qua heupen en dijen maat 42...ik kan dus gewoon in alle
broeken zwanger worden![]()
Iemand nog handige tips? Want ik ben vast niet de enige die niet gelijk loopt qua maten.
Heb je niemand in de omgeving die handig is met een naaimachine? Dan kun je je broeken laten aanpassen...quote:Op maandag 8 mei 2006 09:47 schreef Anansi het volgende:
ARCHHH mag ik even zeuren.
Gisteren op pad geweest voor een leuke zomer broek.
Wat is dat frustrerend. Qua taille heb ik maat 36/38, maar
qua heupen en dijen maat 42...ik kan dus gewoon in alle
broeken zwanger worden![]()
Inderdaad, van de Perry! Die vond ik er het stevigste uitzien + hij was het goedkoopst!quote:Op maandag 8 mei 2006 09:47 schreef Viking84 het volgende:
[..], ook bij Perry gekocht? Die heb ik ook.
Maar wel lastig hoor om je evenwicht te bewaren, dus ik heb de neiging om hem tussen deurposten te zetten, zodat ik me een beetje kan vasthouden. Maar als je dat niet doet, moet je jezelf in evenwicht zien te houden = buikspieren aan het werk. Dus zal hem straks tegen een muur zetten, zodat ik me tijdens het steppen niet kan vasthouden, maar toch ergens aan vast kan grijpen als ik helemaal mijn evenwicht verlies
Ik wil ook gewichtjes
Met name dat gevoel van dat ik de motivatie heb gevonden, dat voelt heerlijk!quote:Op maandag 8 mei 2006 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Knuzzel, je eerste stap (op de weegschaal) is gezet en nu gaat dat gewicht alleen nog maar omlaag! Super toch!
Nooit zwaarder dan 78,4, wat moet dat heerlijk zijn.
Ik was vanmorgen zielsgelukkig dat er 2 ons af is (waarmee ik weer op mijn laatste regeltje zit).quote:Op maandag 8 mei 2006 10:05 schreef Emu het volgende:
Deze week maar een halve kilo eraf, ondanks ik goed heb volgehouden aan 1800kcal dagelijks, het stelde mij een beetje teleur, maar ik denk maar, wat er af is, is eraf
ik denk dat je je armen al genoeg nodig hebt om in evenwicht te blijven, dus hoe wou je ook nog aan elastieken gaan sjorren tijdens het steppen?quote:Op maandag 8 mei 2006 10:06 schreef Knuzzel het volgende:
[..]
Inderdaad, van de Perry! Die vond ik er het stevigste uitzien + hij was het goedkoopst!
Heb trouwens wel heel de stad afgelopen naar een versie met van die elastieken erbij! Maar de V&D had wel een stepper die daarvoor geschikt was, maar de koorden zaten er niet bij en die verkochten ze ook niet! En bij de kijkshop hadden ze m niet op voorraad en dat kon nog wel enkele weken duren!
Heb m alleen nog uitgeprobeerd om te kijken offie het doet, dus ga vanavond pas echt aan de slag! Zal je morgen verslag geven of ik ben blijven staan![]()
Neem er ruim de tijd voor! Als je niet gewend bent te fietsen is haast hebben echt rampzalig. Op 7 km fiets je ongeveer een half uur, als je dus iets van 3 kwartier rekent kun je onderweg nog even stoppen als het nodig is. Ik fiets elke dag 6,5km naar m'n werk en dus weer 6,5km terug. Ik vind het een heerlijk stukje en doe er nog maar ongeveer 20 minuten over, heb ook de hele winter door weer en wind gefietst, heerlijk! Over een week wil je niet anders meer dan fietsen!quote:Op maandag 8 mei 2006 10:30 schreef Yoni het volgende:
Ter compensatie van mijn slechte weekend heb ik zojuist een collega gevraagd of ik haar fietsenhoksleuteltje mag overnemen, zodat ik nu écht geen excuus meer heb om niet naar mijn werk te gaan fietsen.
Ik ga dus morgen maar eens zien of ik het fietsen overleef met mijn vre-se-lijk slechte conditie
Ik heb een hele leuke riemquote:Op maandag 8 mei 2006 09:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik heb al jaren hetzelfde probleem en heb al van menig vriendin gehoord dat die dat probleem ook hebben. Een vrouwelijk figuur hebben (slanke taille, brede heupen) betekent dat je dus bijna geen leuke broeken kan dragen zonder dat er een tweede buikje bij kanMijn oplossing: broeken met touwtjes die je kan insnoeren of een riem dragen. Geen elegante oplossingen dus.
Misschien dat je hier nog wat aan hebt: op pagina 13 - 15 staan verschillende oefeningen die je kunt doen voor verschillende spiergroepen.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik denk dat je je armen al genoeg nodig hebt om in evenwicht te blijven, dus hoe wou je ook nog aan elastieken gaan sjorren tijdens het steppen?
quote:Op maandag 8 mei 2006 11:04 schreef freecell het volgende:
En je kan altijd nog rokjes dragen natuurlijk
Soms zie ik op straat de reden lopen waarom ik geen minirokken draagquote:Op maandag 8 mei 2006 11:14 schreef Anansi het volgende:
[..]
hehehhehehe alles kan....
Ik en rokjes of jurkjes.... vast ooooooit nog wel eens op mijn trouwdag ofzo....![]()
Mijn vriendje doet in de weekenden de boodschappen aangezien ik heel de zaterdag werk en daarna geen zin meer heb!quote:Op maandag 8 mei 2006 11:27 schreef poohy het volgende:
Mijn weekend is ook niet echt goed verlopen op het lijngebied. Vind het zo moeilijk om dan gezond te eten. Ook omdat ik lekker eten associeer met gezelligheid.
Omdat alles op dit moment al niet zo erg lekker loopt, wil ik het weekend zo gezellig mogelijk maken. En dan vind ik het zo saai om komkommer met een dipsausje te eten of 's avonds bloemkool met aardappelen te maken.
Het liefst eet ik dan ook patat en pizza in het weekend![]()
quote:Op maandag 8 mei 2006 11:34 schreef Knuzzel het volgende:
[..]
*hij heeft alleen nog wel een volle fles celebrations op de keukenkastjes staan.. maar daar kan ik niet bij![]()
Ik hoef gelukkig niet per se op een bepaalde tijd op mijn werk te zijn. Als ik ergens tussen zeven en negen maar binnenwaai is het primaquote:Op maandag 8 mei 2006 11:03 schreef Levitation het volgende:
[..]
Neem er ruim de tijd voor! Als je niet gewend bent te fietsen is haast hebben echt rampzalig. Op 7 km fiets je ongeveer een half uur, als je dus iets van 3 kwartier rekent kun je onderweg nog even stoppen als het nodig is. Ik fiets elke dag 6,5km naar m'n werk en dus weer 6,5km terug. Ik vind het een heerlijk stukje en doe er nog maar ongeveer 20 minuten over, heb ook de hele winter door weer en wind gefietst, heerlijk! Over een week wil je niet anders meer dan fietsen!Succes ermee!
Ik doe altijd een lange huidskleurige Sloggi aan onder rokjes. Niet zo charmant, maar je ziet er in principe toch niks vanquote:Op maandag 8 mei 2006 11:54 schreef Iksje het volgende:
Ik ben ook niet echt een meisje-meisje, maar: rokjes![]()
Ik draag ze over de knie of lang. Alleen jammer dat in de zomer je benen zo kunnen schuren... vond ik best pijnlijk soms.
Heb ik ook een beetje, heb 3 oudere broers en ben altijd een beetje een jongetje geweest. Ik voel me ook altijd heel lomp in een rokje, heb het gevoel dat ik dan 2 bij 2 meter ben ofzo, heel raar. Moet wel zeggen dat 't wel minder erg wordt als ik 10kg lichter ben, dan voel ik me een stuk beter in een rokje. Hopelijk dat ik eind dit jaar of volgend jaar weer in een rokje durf!quote:Op maandag 8 mei 2006 11:22 schreef Anansi het volgende:
Mijn figuur is niet de reden dat ik geen rokjes draag.
Ik ben gewoon geen meisje-meisje. Ik HAAT lichtroze.
Ik lijkt wel een bouwvakker als ik een rokje draag..
Heb knieen en onderbenen onder de littekens van sporten/werk etc.
En ik heb nou ook niet bepaald een charmant rok-loopje![]()
Juist dat gevoel heb ik dus ook...quote:Op maandag 8 mei 2006 11:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb ik ook een beetje, heb 3 oudere broers en ben altijd een beetje een jongetje geweest. Ik voel me ook altijd heel lomp in een rokje, heb het gevoel dat ik dan 2 bij 2 meter ben ofzo, heel raar.
idd, soms ligt de boel helemaal openquote:Op maandag 8 mei 2006 11:54 schreef Iksje het volgende:
Ik ben ook niet echt een meisje-meisje, maar: rokjes![]()
Ik draag ze over de knie of lang. Alleen jammer dat in de zomer je benen zo kunnen schuren... vond ik best pijnlijk soms.
spijkerrokje? Ik heb kisten die ik ook gerust onder een dergelijk rokje draag. Kreeg een paar jaar geleden veel complimenten over mijn spijkerrokje met daaronder kisten met groene fluorescerende vetersquote:Op maandag 8 mei 2006 12:04 schreef Anansi het volgende:
[..]
Juist dat gevoel heb ik dus ook...
Ik heb in mijn kast welgeteld 1!! jurk hangen, en dat is mijn galajurk..
Nooit rokjes gedragen, gewoon meer het psychische gevoel dat het me niet staat.
Het idee dat ik veel te grof loop en te ruw gebouwde benen heb voor rokjes.
Daarbij komt nog dat ik eigenlijk zomer en winter op dr martens schoenen loop omdat ik bij andere soorten schoenen niet voldoende steun heb aan mijn enkels... En vind voor boven dr martens maar eens een fatsoenlijk rokje.
Ik heb zelf ook de stepper van de Perry gekocht, die nu in de aanbieding is.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:52 schreef fanciulla_gentile het volgende:
heb toevallig ook zo'n stepper bij de Perry gekocht en dat vind ik toch wel een uitkomst, merk dat mn conditie al vrij snel verbeterd. Ik zit nu aan van die touwen te denken die je eraan vast kan maken om je armen te trainen, heeft iemand daar ervaring mee?
Dat rijmtquote:Op maandag 8 mei 2006 14:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit lekker in het zonnetje op mijn balkonnetje
Hier in 't zuiden des lands is het ook niet zo mooi als de afgelopen dagen, maar de zon schijnt het grootste deel van de tijd toch wel. En ook hier waait 't flink, maar aan de kust waait 't meestal harder dan in de rest van 't land.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:06 schreef pluisje het volgende:
Het zal wel zijn omdat ik aan de kust woon, maar ik waai hier werkelijk weg en het is hartstikke bewolkt
In Den Haag stormt het altijd, of is dat sinds kort opeens veranderd?quote:Op maandag 8 mei 2006 15:14 schreef Anansi het volgende:
HIer waait het ook wel, maar niet zoveel dat ik het storend vind. Ook niet net op de fiets.
Hier is Den Haag overigens. Toch ook aan de kust.
Ik heb volgende week een tentamen waar ik nog vrij veel voor moet doen, dus ik lig niet te niksen in de zonquote:Op maandag 8 mei 2006 14:53 schreef Isabeau het volgende:
Hey Viking84, als je gaat wandelen/skeeleren/fietsen word je nog veel bruiner![]()
Heb ik ook hoor!quote:Op maandag 8 mei 2006 08:59 schreef Iksje het volgende:
Het is mooi weer hier, moet mezelf wel herinneren dat dat gevoel meestal dorst is en GEEN honger. Heel gek, dat kan ik nog altijd niet goed uit elkaar houden. Dan eet ik dingen, voel geen voldoening en bedenk me dan pas: kan je niet beter drinken of een sappig stuk fruit nemen?![]()
Wat gek. Nu hadden wij vorige keer toch dezelfde maten, en ik moet dus overal een maat groter op m'n buik hebben dan op m'n benen. Overal krijg ik de rits niet dicht of puilt m'n vet over m'n broekband, terwijl ie op m'n benen goed zit of ik zelfs stof over heb.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik heb al jaren hetzelfde probleem en heb al van menig vriendin gehoord dat die dat probleem ook hebben. Een vrouwelijk figuur hebben (slanke taille, brede heupen) betekent dat je dus bijna geen leuke broeken kan dragen zonder dat er een tweede buikje bij kanMijn oplossing: broeken met touwtjes die je kan insnoeren of een riem dragen. Geen elegante oplossingen dus.
Ik heb nog nooit last gehad van een niet passende broek nadat ie over mijn heupen kanquote:Op maandag 8 mei 2006 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Wat gek. Nu hadden wij vorige keer toch dezelfde maten, en ik moet dus overal een maat groter op m'n buik hebben dan op m'n benen. Overal krijg ik de rits niet dicht of puilt m'n vet over m'n broekband, terwijl ie op m'n benen goed zit of ik zelfs stof over heb.
En ik heb dus weer hetzelfde als Maeghan. Jammer eigenlijk, want als je afvalt, schijnen eerst je benen te slinken, terwijl ik m'n buik kwijt wilquote:Op maandag 8 mei 2006 16:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit last gehad van een niet passende broek nadat ie over mijn heupen kan
Als mijn broeken daar maar over zijn dan zitten ze verder erg ruim bij mijn buik.
Mjah, het hele stuk van mijn kont tot vlak onder mijn taille is precies even breed, ik heb echt een debiel figuur. Ik denk dat dat het verschil is. De heupbroekentrend is ook niet echt mijn ding dus.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit last gehad van een niet passende broek nadat ie over mijn heupen kan
Als mijn broeken daar maar over zijn dan zitten ze verder erg ruim bij mijn buik.
Het verschilt per persoon. Het gaat het eerste weg van de plaats waar het minste zit en het laatst van de plaats waar je het het liefste weg wilt.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En ik heb dus weer hetzelfde als Maeghan. Jammer eigenlijk, want als je afvalt, schijnen eerst je benen te slinken, terwijl ik m'n buik kwijt wil
Gewoon toch een beetje van eten iedere keer, dan went het wel. Ik lust ook verbazingwekkend veel meer dan een paar jaar geleden, en in verschillende groenten zitten toch weer verschillende voedingsstoffen. Eet het eens 'anders' dan gewoon met aardappeltjes en vlees, bijv.in een ovengerecht of wokgerecht. Als er saus over zit smaakt het al anders.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:20 schreef Viking84 het volgende:
Fruit: ik eet dagelijks 1 appel en 1 banaan. En heb gisteren en vandaag ook een loeigrote meloen weggewerkt (gisteren een helft gedeeld met Mark en vandaag een kwart), maar dat is een beetje lastig om mee te nemen
Dus toch appels, bananen, peren, denk ik. Ik lust gelukkig vrijwel alle fruit, op grapefruit na. Daarentegen ben ik met groente weer een zeurpiet, dus ik eet vooral rauwkost. Gekookte aardappelen met warme groente vind ik echt ranzig. Tenzij ik het goed door de aardappelen heen kan prakken, zoals boerenkool en spinazie (
). Boontjes vind ik nog wel redelijk, dus die eet ik wel, maar daarna houdt het snel op en beperk ik me tot worteltjes, komkommers, tomaten.
Maar alle koolsoorten, spruitjes, witlof, broccoli...
Eet eerst even een boterham of wat fruit ofzo. Met honger naar de supermarkt is meestal niet zo handig.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:27 schreef Viking84 het volgende:, mijn witte zomerbroek van vorig jaar (zie fotoboek) past nog!
.
Ik ga even naar de winkel. Met rammelende maag, oeh, als dat maar goed afloopt
heeey je bent zelfs afgevallenquote:Op zondag 7 mei 2006 19:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik geloof dat het wel meevalt met de schade
[afbeelding]
Geen idee hoeveel km, maar ik was in een rustig wandeltempo een dik uur onderweg, dus hooguit 4 km denk ik als je uitgaat van 5 km per uur bij een iets sneller wandeltempo. Maar dat vind ik nog als veel klinken. Het stadspark bestaat uit een lang pad en ik was de hele tijd dichtbij huis, dus het klinkt niet als veel. Misschien dat een andere Groninger het weet? Ik ga binnenkort de stappenteller van m'n pa even jatten om te kijken hoeveel stappen ik eigenlijk doequote:Op maandag 8 mei 2006 21:38 schreef Ikiskoel het volgende:
*Ikiskoel meldt zich![]()
Zooo, na een weekje weer goed opletten ben ik weer 1,2 kg afgevallen! JEEEEEEJ! Afgelopen weekend veel gewandeld met mn kersverse vriendje en gezond gegeten. Mn vriend is vegetarisch, dus veel salades en veel fruit.
@ Viking84: Hoeveel km heb je vandaag gelopen dan? En aan iedereen die veel aan het wandelen is: Hebben jullie speciale schoenen?
10 km fietsen is best netjes, hoorquote:Op maandag 8 mei 2006 21:44 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik zit eraan te denken om puma's te kopen. Modebewust als ik ben wil ik wel een beetje leuk voor de dag komen, hahaha. Het is trouwens wel heerlijk weer nu om te wandelen. De zomer komt er weer aan!!!
Zelf woon ik ook naast een aantal parken, dus ik zou best meer kunnen wandelen. Helaas heb ik nog niet zoveel motivatie. Het enige wat ik nu doe is 10 km fietsen elke dag (naar werk op en neer) en af en toe wat trappen op mn stepperDaar moet maar eens snel verandering in komen!
wacht eerst maar af of je geen spierpijn hebtquote:Op maandag 8 mei 2006 22:07 schreef Knuzzel het volgende:
Ik heb zojuist voor de eerste keer gestept![]()
Ik had geen moeite met mijn evenwicht houden, geen muren oid in de buurt, maar het viel me toch wel een beetje tegen hoor...en dan vooral bij mijn bovenbenen! Maar ik heb het toch maar gedaan
![]()
Morgen weer!
Ik heb mijn step op de laagste stand staan, dus zoveel mogelijk steppen maken.quote:Op maandag 8 mei 2006 22:07 schreef Knuzzel het volgende:
Ik heb zojuist voor de eerste keer gestept![]()
Ik had geen moeite met mijn evenwicht houden, geen muren oid in de buurt, maar het viel me toch wel een beetje tegen hoor...en dan vooral bij mijn bovenbenen! Maar ik heb het toch maar gedaan
![]()
Morgen weer!
quote:Op maandag 8 mei 2006 22:10 schreef Viking84 het volgende:
wacht eerst maar af of je geen spierpijn hebt
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:54 schreef Yoni het volgende:
Ik ben op de fiets![]()
![]()
Het ging harstikke goed en ik kwam niet eens als een dood vogeltje aan. Wel wat verhit enzo, maar het ging best goed ondanks mijn brakke conditie. En ik vond het nog lekker ook![]()
Ik heb hem ook op de laagste stand staan! Eerst die spieren onder het laagje vet vandaan halen en dan verder opbouwenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:23 schreef ymme het volgende:
Ik heb mijn step op de laagste stand staan, dus zoveel mogelijk steppen maken.
Hiermee verbrand je veel Kcal. Zet je er wat meer weerstand op dan ga je vooral je benen etc vorm geven door middel vam die spieren te trainen. Hiermee begin ik als ik nog meer ben afgevallen.
Ik houd mezelf echt voor de gek.
Ben nu 12,5 kwijt. Vanavond weer een update maar ik ben bang der en niets af maar eerder bij.
In de vakantie heb ik dus echt nergens opgelet. En maar zeggen dat het lijnen goed gaat. Ik begin weer in zn ontkennis periode te komen. STOPLijnen betekent gezond eten (dit doe ik dan weer wel) en die truffels in de pot laten zitten. Niet zoveel patat in drukke tijden....
Dus vanaf nu begin ik weer fris. Op naar de volgende 12,5 kilo![]()
![]()
Ik deed direct *bam* 3 x 5 minuten (tussendoor ff water drinken) op de hoogste weerstandquote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:51 schreef Knuzzel het volgende:
[..]
geen spierpijn
![]()
Maar ik heb het gister rustig gedaan, 2x 5 minuten! Ik bouw het liever op dan dagen met spierpijn rond te lopen!
Hoe ben jij begonnen?
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heel goed!
![]()
Lekker hè, dat gevoel dat je de dag goed begonnen bent!![]()
Moet je het eens lopenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:16 schreef Yoni het volgende:
[..]
![]()
Echt heel lekker![]()
Ik ben ook zeker van plan te blijven fietsen. Het is echt een lekker stuk gewoon heb ik gemerkt. Ook niet saai ofzo. Toen ik in Nijmegen woonde fietste ik ook naar m'n werk in Beuningen en dat was 1 lange rechte weg langs weilanden. Dat was maar 4,5 km maar leek veel langer. Nu fiets ik een stuk door de stad en daarna een heel mooi stuk langs water en lijkt het veel korter dan 7 km
Goed zeg!!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:44 schreef Emu het volgende:
1 maatje van hemd minder, de broek zal speodig volgen denk ik![]()
Al je het nou erg koud hebt, kunt je er waarschijnlijk een dekbed onder aantrekkenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet nog een zomerjack scoren. Mijn jack van vorig jaar kan ècht niet meer
Een vierseizoenenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:37 schreef Sjeen het volgende:
Al je het nou erg koud hebt, kunt je er waarschijnlijk een dekbed onder aantrekken![]()
Dat vind ik zo raar he, alsof die paar cm stof opeens 5 euro extra kosten ofzoquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Goed zeg!!
Ik wil eigenlijk nog een maatje minder 42 => 40, want dan zijn de kleren bij Wehkamp goedkoper![]()
Ik heb een oud zomerjack van mijn moederquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet nog een zomerjack scoren. Mijn jack van vorig jaar kan ècht niet meer
ik weet van die dingen op de sportschool nog wel dat de laagste weerstand (waarbij de steps snel naar beneden gaan) het intensiefst is. In de laagste weerstand zakken de steps heel snel naar beneden.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik deed direct *bam* 3 x 5 minuten (tussendoor ff water drinken) op de hoogste weerstand
@ Ymme: feli met je 12,5![]()
Verbrand je met een hoge weerstand niet meer calorieën dan met lage weerstand? Ik vind de training op hoge weerstand een stuk intenser dan op lage weerstand en het gaat niet persé sneller dan bij lage weerstand.
doen!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:46 schreef Maeghan het volgende:
Hm, ik zou bijna zin krijgen ook een lateral step te kopen =P
Margarine op brood. Dus er zijn nog mensen die dat doenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:46 schreef Maeghan het volgende:
Hm, ik zou bijna zin krijgen ook een lateral step te kopen =P
Vanochtend:
4 margarine
Er zitten meer vitamines inquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:05 schreef Isabeau het volgende:
Misschien omdat 'margarine' magerder klinkt dan halvarine?
margarine lijkt me juist slechter dan gewone halvarine. Ik gebruik dieethalvarine.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:05 schreef Isabeau het volgende:
Misschien omdat 'margarine' magerder klinkt dan halvarine?
Hup, naar de douche lopen is ook goed voor de lijnquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Levert alleen een vochttekort op
En ik heb geen zin om naar de douche te lopen, maar het klinkt op zich wel als een goed idee.
ja goeie vraag. Dan slaap ik vannacht met twee broeken, twee truien en een winterdekbedquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:17 schreef freecell het volgende:
Ja, daar dacht ik ook over na....
Als je zweet bij het sporten is het goed zegt men....
Zou het dan ook helpen om te gaan sporten in een hele warme kamer met twee joggingpakken aan?
Niet dat ik het van plan ben, ben gewoon nieuwsgierig.
Of verlies je dan alleen vocht? (Zo ja, ook niet erg, beetje meer drinken en best goed voor je vochthuishouding)
Ik moet nu alles zelf pakken van Markquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hup, naar de douche lopen is ook goed voor de lijn
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja goeie vraag. Dan slaap ik vannacht met twee broeken, twee truien en een winterdekbed. Maar ik denk dat er dan van slapen niet veel terecht komt
Weet ik veel wat het technisch is. Het is de boter met de minste kcal die er is, nl. Twenty Four. Ik noem gele smeerbare prut normaal gewoon boter of margarine of halvarine is. Een pot nat. Ik studeer geen boterologie.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Margarine op brood. Dus er zijn nog mensen die dat doenWaarom doe je er niet gewoon halvarine op?
Dat heb ik nog eens een jaartje gedaan, was een heel saaie studie, ben maar afgehaakt voor mijn propedeusequote:
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef Isabeau het volgende:
Heel veel van die slanke varianten op boter mogen de naam halarine of margarine niet eens dragenDie van mij heet geloof ik 'voor op brood'
En ja, ik ben nog steed wakker
En daarom ga je ons nu maar dubbel lastigvallen?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef Isabeau het volgende:
Heel veel van die slanke varianten op boter mogen de naam halarine of margarine niet eens dragenDie van mij heet geloof ik 'voor op brood'
En ja, ik ben nog steed wakker
Of op beschuitquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:04 schreef ymme het volgende:
Ik gebruik maar heel weinig boter. Maar als ik het gebruik is het ook hier BlueBand Goede Start
Roomboter op brood met suiker
Hmmzz zou je dat nou wel doen? Ze geven regen op voor zondagquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:03 schreef fanciulla_gentile het volgende:
Help...zondag naar mn moeder voor moederdag en dan gezellig: bbq' en! Nu heb ik al t plan om te vragen of ze dr voor mij maar vis op wil doen maar iemand verder suggesties?
Je kunt rustig mee bbq-en als je eraan denkt dat je voornamelijk (mager) vlees neemt en je beperkt in dingen als brood en sausjes (daar haal je de meeste calorieën uit). Verder natuurlijk salades en zoquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:03 schreef fanciulla_gentile het volgende:
Help...zondag naar mn moeder voor moederdag en dan gezellig: bbq' en! Nu heb ik al t plan om te vragen of ze dr voor mij maar vis op wil doen maar iemand verder suggesties?
Dat is echt te weinigquote:Op woensdag 10 mei 2006 08:17 schreef poohy het volgende:
Heb vandaag toch echt te weinig gegeten. Doordat ik mij niet lekker voelde, kwam ik rond een uur of 11.30 uit bed. De rest van de dag heb ik twee boterhammen met kaas op, een mueslibar en een cracker met boter en jam. En dat zat ik toch wel vol![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |