Hier in 't zuiden des lands is het ook niet zo mooi als de afgelopen dagen, maar de zon schijnt het grootste deel van de tijd toch wel. En ook hier waait 't flink, maar aan de kust waait 't meestal harder dan in de rest van 't land.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:06 schreef pluisje het volgende:
Het zal wel zijn omdat ik aan de kust woon, maar ik waai hier werkelijk weg en het is hartstikke bewolkt
In Den Haag stormt het altijd, of is dat sinds kort opeens veranderd?quote:Op maandag 8 mei 2006 15:14 schreef Anansi het volgende:
HIer waait het ook wel, maar niet zoveel dat ik het storend vind. Ook niet net op de fiets.
Hier is Den Haag overigens. Toch ook aan de kust.
Ik heb volgende week een tentamen waar ik nog vrij veel voor moet doen, dus ik lig niet te niksen in de zonquote:Op maandag 8 mei 2006 14:53 schreef Isabeau het volgende:
Hey Viking84, als je gaat wandelen/skeeleren/fietsen word je nog veel bruiner![]()
Heb ik ook hoor!quote:Op maandag 8 mei 2006 08:59 schreef Iksje het volgende:
Het is mooi weer hier, moet mezelf wel herinneren dat dat gevoel meestal dorst is en GEEN honger. Heel gek, dat kan ik nog altijd niet goed uit elkaar houden. Dan eet ik dingen, voel geen voldoening en bedenk me dan pas: kan je niet beter drinken of een sappig stuk fruit nemen?![]()
Wat gek. Nu hadden wij vorige keer toch dezelfde maten, en ik moet dus overal een maat groter op m'n buik hebben dan op m'n benen. Overal krijg ik de rits niet dicht of puilt m'n vet over m'n broekband, terwijl ie op m'n benen goed zit of ik zelfs stof over heb.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik heb al jaren hetzelfde probleem en heb al van menig vriendin gehoord dat die dat probleem ook hebben. Een vrouwelijk figuur hebben (slanke taille, brede heupen) betekent dat je dus bijna geen leuke broeken kan dragen zonder dat er een tweede buikje bij kanMijn oplossing: broeken met touwtjes die je kan insnoeren of een riem dragen. Geen elegante oplossingen dus.
Ik heb nog nooit last gehad van een niet passende broek nadat ie over mijn heupen kanquote:Op maandag 8 mei 2006 16:11 schreef Maeghan het volgende:
Wat gek. Nu hadden wij vorige keer toch dezelfde maten, en ik moet dus overal een maat groter op m'n buik hebben dan op m'n benen. Overal krijg ik de rits niet dicht of puilt m'n vet over m'n broekband, terwijl ie op m'n benen goed zit of ik zelfs stof over heb.
En ik heb dus weer hetzelfde als Maeghan. Jammer eigenlijk, want als je afvalt, schijnen eerst je benen te slinken, terwijl ik m'n buik kwijt wilquote:Op maandag 8 mei 2006 16:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit last gehad van een niet passende broek nadat ie over mijn heupen kan
Als mijn broeken daar maar over zijn dan zitten ze verder erg ruim bij mijn buik.
Mjah, het hele stuk van mijn kont tot vlak onder mijn taille is precies even breed, ik heb echt een debiel figuur. Ik denk dat dat het verschil is. De heupbroekentrend is ook niet echt mijn ding dus.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit last gehad van een niet passende broek nadat ie over mijn heupen kan
Als mijn broeken daar maar over zijn dan zitten ze verder erg ruim bij mijn buik.
Het verschilt per persoon. Het gaat het eerste weg van de plaats waar het minste zit en het laatst van de plaats waar je het het liefste weg wilt.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En ik heb dus weer hetzelfde als Maeghan. Jammer eigenlijk, want als je afvalt, schijnen eerst je benen te slinken, terwijl ik m'n buik kwijt wil
Gewoon toch een beetje van eten iedere keer, dan went het wel. Ik lust ook verbazingwekkend veel meer dan een paar jaar geleden, en in verschillende groenten zitten toch weer verschillende voedingsstoffen. Eet het eens 'anders' dan gewoon met aardappeltjes en vlees, bijv.in een ovengerecht of wokgerecht. Als er saus over zit smaakt het al anders.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:20 schreef Viking84 het volgende:
Fruit: ik eet dagelijks 1 appel en 1 banaan. En heb gisteren en vandaag ook een loeigrote meloen weggewerkt (gisteren een helft gedeeld met Mark en vandaag een kwart), maar dat is een beetje lastig om mee te nemen
Dus toch appels, bananen, peren, denk ik. Ik lust gelukkig vrijwel alle fruit, op grapefruit na. Daarentegen ben ik met groente weer een zeurpiet, dus ik eet vooral rauwkost. Gekookte aardappelen met warme groente vind ik echt ranzig. Tenzij ik het goed door de aardappelen heen kan prakken, zoals boerenkool en spinazie (
). Boontjes vind ik nog wel redelijk, dus die eet ik wel, maar daarna houdt het snel op en beperk ik me tot worteltjes, komkommers, tomaten.
Maar alle koolsoorten, spruitjes, witlof, broccoli...
Eet eerst even een boterham of wat fruit ofzo. Met honger naar de supermarkt is meestal niet zo handig.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:27 schreef Viking84 het volgende:, mijn witte zomerbroek van vorig jaar (zie fotoboek) past nog!
.
Ik ga even naar de winkel. Met rammelende maag, oeh, als dat maar goed afloopt
heeey je bent zelfs afgevallenquote:Op zondag 7 mei 2006 19:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik geloof dat het wel meevalt met de schade
[afbeelding]
Geen idee hoeveel km, maar ik was in een rustig wandeltempo een dik uur onderweg, dus hooguit 4 km denk ik als je uitgaat van 5 km per uur bij een iets sneller wandeltempo. Maar dat vind ik nog als veel klinken. Het stadspark bestaat uit een lang pad en ik was de hele tijd dichtbij huis, dus het klinkt niet als veel. Misschien dat een andere Groninger het weet? Ik ga binnenkort de stappenteller van m'n pa even jatten om te kijken hoeveel stappen ik eigenlijk doequote:Op maandag 8 mei 2006 21:38 schreef Ikiskoel het volgende:
*Ikiskoel meldt zich![]()
Zooo, na een weekje weer goed opletten ben ik weer 1,2 kg afgevallen! JEEEEEEJ! Afgelopen weekend veel gewandeld met mn kersverse vriendje en gezond gegeten. Mn vriend is vegetarisch, dus veel salades en veel fruit.
@ Viking84: Hoeveel km heb je vandaag gelopen dan? En aan iedereen die veel aan het wandelen is: Hebben jullie speciale schoenen?
10 km fietsen is best netjes, hoorquote:Op maandag 8 mei 2006 21:44 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik zit eraan te denken om puma's te kopen. Modebewust als ik ben wil ik wel een beetje leuk voor de dag komen, hahaha. Het is trouwens wel heerlijk weer nu om te wandelen. De zomer komt er weer aan!!!
Zelf woon ik ook naast een aantal parken, dus ik zou best meer kunnen wandelen. Helaas heb ik nog niet zoveel motivatie. Het enige wat ik nu doe is 10 km fietsen elke dag (naar werk op en neer) en af en toe wat trappen op mn stepperDaar moet maar eens snel verandering in komen!
wacht eerst maar af of je geen spierpijn hebtquote:Op maandag 8 mei 2006 22:07 schreef Knuzzel het volgende:
Ik heb zojuist voor de eerste keer gestept![]()
Ik had geen moeite met mijn evenwicht houden, geen muren oid in de buurt, maar het viel me toch wel een beetje tegen hoor...en dan vooral bij mijn bovenbenen! Maar ik heb het toch maar gedaan
![]()
Morgen weer!
Ik heb mijn step op de laagste stand staan, dus zoveel mogelijk steppen maken.quote:Op maandag 8 mei 2006 22:07 schreef Knuzzel het volgende:
Ik heb zojuist voor de eerste keer gestept![]()
Ik had geen moeite met mijn evenwicht houden, geen muren oid in de buurt, maar het viel me toch wel een beetje tegen hoor...en dan vooral bij mijn bovenbenen! Maar ik heb het toch maar gedaan
![]()
Morgen weer!
quote:Op maandag 8 mei 2006 22:10 schreef Viking84 het volgende:
wacht eerst maar af of je geen spierpijn hebt
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:54 schreef Yoni het volgende:
Ik ben op de fiets![]()
![]()
Het ging harstikke goed en ik kwam niet eens als een dood vogeltje aan. Wel wat verhit enzo, maar het ging best goed ondanks mijn brakke conditie. En ik vond het nog lekker ook![]()
Ik heb hem ook op de laagste stand staan! Eerst die spieren onder het laagje vet vandaan halen en dan verder opbouwenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:23 schreef ymme het volgende:
Ik heb mijn step op de laagste stand staan, dus zoveel mogelijk steppen maken.
Hiermee verbrand je veel Kcal. Zet je er wat meer weerstand op dan ga je vooral je benen etc vorm geven door middel vam die spieren te trainen. Hiermee begin ik als ik nog meer ben afgevallen.
Ik houd mezelf echt voor de gek.
Ben nu 12,5 kwijt. Vanavond weer een update maar ik ben bang der en niets af maar eerder bij.
In de vakantie heb ik dus echt nergens opgelet. En maar zeggen dat het lijnen goed gaat. Ik begin weer in zn ontkennis periode te komen. STOPLijnen betekent gezond eten (dit doe ik dan weer wel) en die truffels in de pot laten zitten. Niet zoveel patat in drukke tijden....
Dus vanaf nu begin ik weer fris. Op naar de volgende 12,5 kilo![]()
![]()
Ik deed direct *bam* 3 x 5 minuten (tussendoor ff water drinken) op de hoogste weerstandquote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:51 schreef Knuzzel het volgende:
[..]
geen spierpijn
![]()
Maar ik heb het gister rustig gedaan, 2x 5 minuten! Ik bouw het liever op dan dagen met spierpijn rond te lopen!
Hoe ben jij begonnen?
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heel goed!
![]()
Lekker hè, dat gevoel dat je de dag goed begonnen bent!![]()
Moet je het eens lopenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:16 schreef Yoni het volgende:
[..]
![]()
Echt heel lekker![]()
Ik ben ook zeker van plan te blijven fietsen. Het is echt een lekker stuk gewoon heb ik gemerkt. Ook niet saai ofzo. Toen ik in Nijmegen woonde fietste ik ook naar m'n werk in Beuningen en dat was 1 lange rechte weg langs weilanden. Dat was maar 4,5 km maar leek veel langer. Nu fiets ik een stuk door de stad en daarna een heel mooi stuk langs water en lijkt het veel korter dan 7 km
Goed zeg!!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:44 schreef Emu het volgende:
1 maatje van hemd minder, de broek zal speodig volgen denk ik![]()
Al je het nou erg koud hebt, kunt je er waarschijnlijk een dekbed onder aantrekkenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet nog een zomerjack scoren. Mijn jack van vorig jaar kan ècht niet meer
Een vierseizoenenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:37 schreef Sjeen het volgende:
Al je het nou erg koud hebt, kunt je er waarschijnlijk een dekbed onder aantrekken![]()
Dat vind ik zo raar he, alsof die paar cm stof opeens 5 euro extra kosten ofzoquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Goed zeg!!
Ik wil eigenlijk nog een maatje minder 42 => 40, want dan zijn de kleren bij Wehkamp goedkoper![]()
Ik heb een oud zomerjack van mijn moederquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet nog een zomerjack scoren. Mijn jack van vorig jaar kan ècht niet meer
ik weet van die dingen op de sportschool nog wel dat de laagste weerstand (waarbij de steps snel naar beneden gaan) het intensiefst is. In de laagste weerstand zakken de steps heel snel naar beneden.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik deed direct *bam* 3 x 5 minuten (tussendoor ff water drinken) op de hoogste weerstand
@ Ymme: feli met je 12,5![]()
Verbrand je met een hoge weerstand niet meer calorieën dan met lage weerstand? Ik vind de training op hoge weerstand een stuk intenser dan op lage weerstand en het gaat niet persé sneller dan bij lage weerstand.
doen!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:46 schreef Maeghan het volgende:
Hm, ik zou bijna zin krijgen ook een lateral step te kopen =P
Margarine op brood. Dus er zijn nog mensen die dat doenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:46 schreef Maeghan het volgende:
Hm, ik zou bijna zin krijgen ook een lateral step te kopen =P
Vanochtend:
4 margarine
Er zitten meer vitamines inquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:05 schreef Isabeau het volgende:
Misschien omdat 'margarine' magerder klinkt dan halvarine?
margarine lijkt me juist slechter dan gewone halvarine. Ik gebruik dieethalvarine.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:05 schreef Isabeau het volgende:
Misschien omdat 'margarine' magerder klinkt dan halvarine?
Hup, naar de douche lopen is ook goed voor de lijnquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Levert alleen een vochttekort op
En ik heb geen zin om naar de douche te lopen, maar het klinkt op zich wel als een goed idee.
ja goeie vraag. Dan slaap ik vannacht met twee broeken, twee truien en een winterdekbedquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:17 schreef freecell het volgende:
Ja, daar dacht ik ook over na....
Als je zweet bij het sporten is het goed zegt men....
Zou het dan ook helpen om te gaan sporten in een hele warme kamer met twee joggingpakken aan?
Niet dat ik het van plan ben, ben gewoon nieuwsgierig.
Of verlies je dan alleen vocht? (Zo ja, ook niet erg, beetje meer drinken en best goed voor je vochthuishouding)
Ik moet nu alles zelf pakken van Markquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hup, naar de douche lopen is ook goed voor de lijn
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja goeie vraag. Dan slaap ik vannacht met twee broeken, twee truien en een winterdekbed. Maar ik denk dat er dan van slapen niet veel terecht komt
Weet ik veel wat het technisch is. Het is de boter met de minste kcal die er is, nl. Twenty Four. Ik noem gele smeerbare prut normaal gewoon boter of margarine of halvarine is. Een pot nat. Ik studeer geen boterologie.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Margarine op brood. Dus er zijn nog mensen die dat doenWaarom doe je er niet gewoon halvarine op?
Dat heb ik nog eens een jaartje gedaan, was een heel saaie studie, ben maar afgehaakt voor mijn propedeusequote:
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef Isabeau het volgende:
Heel veel van die slanke varianten op boter mogen de naam halarine of margarine niet eens dragenDie van mij heet geloof ik 'voor op brood'
En ja, ik ben nog steed wakker
En daarom ga je ons nu maar dubbel lastigvallen?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef Isabeau het volgende:
Heel veel van die slanke varianten op boter mogen de naam halarine of margarine niet eens dragenDie van mij heet geloof ik 'voor op brood'
En ja, ik ben nog steed wakker
Of op beschuitquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:04 schreef ymme het volgende:
Ik gebruik maar heel weinig boter. Maar als ik het gebruik is het ook hier BlueBand Goede Start
Roomboter op brood met suiker
Hmmzz zou je dat nou wel doen? Ze geven regen op voor zondagquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:03 schreef fanciulla_gentile het volgende:
Help...zondag naar mn moeder voor moederdag en dan gezellig: bbq' en! Nu heb ik al t plan om te vragen of ze dr voor mij maar vis op wil doen maar iemand verder suggesties?
Je kunt rustig mee bbq-en als je eraan denkt dat je voornamelijk (mager) vlees neemt en je beperkt in dingen als brood en sausjes (daar haal je de meeste calorieën uit). Verder natuurlijk salades en zoquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:03 schreef fanciulla_gentile het volgende:
Help...zondag naar mn moeder voor moederdag en dan gezellig: bbq' en! Nu heb ik al t plan om te vragen of ze dr voor mij maar vis op wil doen maar iemand verder suggesties?
Dat is echt te weinigquote:Op woensdag 10 mei 2006 08:17 schreef poohy het volgende:
Heb vandaag toch echt te weinig gegeten. Doordat ik mij niet lekker voelde, kwam ik rond een uur of 11.30 uit bed. De rest van de dag heb ik twee boterhammen met kaas op, een mueslibar en een cracker met boter en jam. En dat zat ik toch wel vol![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |