Sjah als jij zo nodig open deuren wilt intrappen vind ik dat prima, ik heb mijn punt gemaakt (hoop ik) en ieder moet zelf weten wat 'ie er verder van vindt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is inderdaad een psychologische grens het 3-cijferige getal, ik kan me oprecht niet voorstellen dat je dan niet het idee krijgt 'nu wordt het echt te gek'. Maar dat idee had ik voor mij zelf ook al veel eerder, ik ben nooit in de buurt van 99 gekomen.
Met normaal eten kom je in één jaar echt niet 10 kilo aan, dus het is niet een kwestie van 'geen zin in lijnen' maar een jaar-extra-langer-veel-te-veel-eten-ipv-lijnen. Maar goed dat is een beetje een open deur natuurlijk.![]()
Ik bedoelde mijn opmerking niet beledigend, maar wordt door sommigen helaas wel zo opgevat.
Bedankt voor je uitlegquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:43 schreef Maeghan het volgende:
1 Omdat er in chips heel veel vetten zitten, waar je niet zo heel erg veel van mag als je af wilt vallen.
2 Omdat er ongezonde vetten in zitten.
3 Omdat chips gefrituurd zijn en dus carcinogene stoffen bevatten.
4 Omdat je morgen dan waarschijnlijk steeds vaker trek hebt in chips.
5 Omdat chips weinig nuttige voedingsstoffen bevatten (behalve vitamine C) en je dus beter andere, nuttigere dingen kan eten.
6 Omdat chips erg zout zijn, ook al niet erg gezond.
7 Omdat chips gewoon evil zijn.
Bovendien weet ik niet wat voor zak chips jij bedoelt, maar de gemiddelde familiezak van Lays bevat zo'n 2000 kcal. Dat is bijna wat je totaal mag eten in twee dagen, dus 'aanvullen' met een zak leegeten is niet echt mogelijk. Tenzij je bedoelt dat er nog een heel klein bodempje in zit natuurlijk ;-)
Neem gewoon een boterham extra met lekkere vleeswaren of een plak kaas als je niet komt aan je kcal. Als je iedere dag 1200 kcal zou halen uit alleen maar chips en andere snacks eet je ongezond, je krijgt je voedingsstoffen niet binnen, je schopt je spijsvertering in de war en het doet ook geen goed voor je stofwisseling denk ik.
Mijn eten vandaag:
ontbijt: 2 volkorenboterhammen, 2 witte bolletjes, 4 x Twenty Four, 1 x salami, 1 x Hero D'light, 1 x witte XL hagelslag, 1 x Fair Trade melkhagelslag, zwarte koffie. 1 appel.
lunch: 2 Gala appels
Avondeten: Beef Stroganoff uit een pakje van de Knorr Wereldgerechten, maar dan met extra veel groenten. Dus aardappelpuree met vlees, paprika, uien, champignons en een komkommersalade.
Nagerecht: bakje vruchten op siroop.
Tussendoor: Koffie, paar glazen Appelsientje Frisfruit Sappige Sinaasappels met Frisse Guanabana.
Hoiquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:22 schreef AnnekeM het volgende:
-knip-.
Ik vind de 7km naar mijn werk al een onbedwingbare horde zo ongeveerquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Al vind ik 35 km niet schrikbarend ver.
Haha, ja idd.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:45 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik vind de 7km naar mijn werk al een onbedwingbare horde zo ongeveerNeem me elke keer voor te gaan fietsen, maar het idee alleen al maakt me moe
![]()
Ik ben echt een watje
Mijn plan was/is om op de mooie dagen te gaan fietsen en mindere dagen de tram te pakken. En ik moet echt nodig dat plan gewoon eens in daden om gaan zetten in plaats van zeuren dat ik het te ver vind. De verleiding van de tram is gewoon te groot 's morgens...quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha, ja idd.
Nou ja, als het elke dag moet, dan is het wat anders. Kan me voorstellen dat je het dan ver vindt.
Maar met mooi weer is het zeker te doenHeerlijk lijkt me dat. Dan vind ik het toch jammer dat ik overal zo dichtbij woon
quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:42 schreef Viking84 het volgende:
HoiWat goed ja (
ik lijk wel een Groninger: overal 'ja' achter zeggen
).
Ik had vandaag dus een dipje, zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen, maar voel me nu weer helemaal topIk wil in de zomer ook een keer naar m'n ouders fietsen
Maar eerst maar even een paar keer fietstochtjes maken met Mark voor ik daar aan ga beginnen
Al vind ik 35 km niet schrikbarend ver.
Ik wil ook een ATB
Als je te lang niet update, word je er automatisch uitgegooid. Je moet minstens één keer per maand (geloof ik) updaten. Ook als je op hetzelfde gewicht gebleven bent.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:53 schreef ymme het volgende:
Slechte tvp, maar waarom sta ik niet meer in het lijstje met mijn -12 nog wat....
(lang geen update meer geweest maar ook al lang zo blijven staan)
Ik bedenk me net dat Mark ook een mountainbike heeft, dus daar kan ik gewoon op fietsen. Wel eerst even de banden oppompen danquote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:36 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Valt mij ook op dat je bijna overal "ja" op zegt, ben ik nie van je gewend
![]()
Mijn ATB was niet super duur. Je hebt centjes van je pa gekregen en je gaat straks ook werken. Dus waarom niet. We zijn wel wat van elkaar gewend wat betreft na-apen
![]()
Dan stap ik wel een keer met mijn ATB op de trein naar Groningen, maken we samen een tochtje![]()
Nou, de 35 km van gister was voor mijn doen wel ver. De heenweg had ik al een hele omweg gemaakt en zelfs mijn ouders stonden versteld. Ik kwam dan ook met een knalrood hoofd en benauwd binnen (onderweg al 3x gepuft en weer benauwd). Ik moest langzamer fietsen volgens m'n ma
![]()
Ik fiets met het doel om mijn uithoudingsvermogen te vergroten, ook voor mijn astma. De extra pufjes moet ik dan maar voor lief nemen. Hopelijk heb ik ze straks minder nodig.
Ennuh, over chippies en friet; die wil ik ook niet missen. Ik neem gerust wat chippies als mijn huisgenoten chips hebben bij een gezamelijke film en friet heb ik alweer een tijdje niet gehad. Ga ik extra van genieten als ik 't eet.
Laatst nog uit eten geweest bij de Mexicaan en nòg afgevallen.
* AnnekeM mag alles, maar met mate
quote:Beste Renske,
Jij hebt aangegeven dat friet het favoriete gerecht uit je jeugd is. En dat ga jij vanavond dus eten! Want smaken van vroeger herinneren je aan een tijd dat je nog onbezorgd was over je gewicht.
Noteer het op je boodschappenlijstje en geniet vanavond van een maaltijd waar je weer ouderwets gelukkig van wordt!
Veel plezier en eet smakelijk!
Nou ja, je dik voelen is natuurlijk voor iedereen anders. Maar jouw hoogste gewicht was 81 kilo, zie ik in het lijstje. Heel veel mensen in dit topic zouden daar een moord voor doenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:20 schreef poohy het volgende:
Dank je Fannetje![]()
Ik voel mij nu ook niet dik meer hoor, maar was het toch echt wel![]()
Ben nu eigenlijk al heel tevreden, dus nu is het proberen om het goede patroon vol te houden![]()
Je ziet er super uit zeg! Ik verwacht ook ongeveer zo te zijn zoals jij als ik (ooit) op mijn streefgewicht kom. Dat ligt ook niet zo ver bij jouw gegevens vandaan, ik ben 1.76 en wil graag 75 kilo wegen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:12 schreef poohy het volgende:
Zo, hier even een fotootje van mij! Vanmiddag moest ik op het werk een ruimte binnen lopen met allemaal vreemde mensen. Normaal gesproken werd ik dan helemaal paniekerig. Dan was ik bang dat ze me een dikke koe zouden vindenMaar ik keek vandaag in de spiegel en voor de eerste keer was ik echt trots op mijn lichaam
![]()
[afbeelding]
Ik zal eens op zoek gaan naar een foto voordat ik begon met lijnen![]()
Kom je toch hier mee etenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:02 schreef Fannetje het volgende:
Heerlijk, asperges... helaas lust mijn vriendje dat niet... en om het nou voor mezelf klaar te maken..
Ik zal mn ouders eens bellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |