abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 mei 2006 @ 20:04:00 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37610681
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:58 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik zou kiezen voor het eten. En na het eten ongeveer een uur of zo ik krijg altijd last van mij zij als ik na het eten iets van beweging doe. Ook als ik net ervoor heel veel water heb gedronken.
ja maar je moet wel zorgen dat je geen honger hebt als je gaat sporten, want dat werkt niet. Wat ik net gedaan heb is meer om een beetje te wennen. Moet me nog wat inlezen in de theorie erachter. Ik heb net wel tomatensoep gegeten na het sporten (moest nog avondeten hebben) en had beter yoghurt met muesli kunnen eten, maar ja, ik heb iig gesport en dat voelt goed en is ook altijd goed

Je verbrandt in rust en normale dagelijkse activiteiten overigens ook al wel veel calorieën zag ik. Gemiddelde man van 80 kg verbrandt 3450 calorieën op een dag zonder te sporten (in zit- en rusttoestand 1850 + dagelijkse bezigheden nog eens 1600). Dat vind ik nog best veel. Ik dacht dat je alleen maar een substantieel aantal calorieën verbrandde bij intensief sporten
Niet meer actief op Fok!
pi_37615312
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 09:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wil je hiermee zeggen dat all stars geen goede schoenen zijn? Ik wil nml ook een paar kopen
Ze lopen kut, vind ik. Ik krijg snel pijn in m'n voeten met alle schoenen, maar ik heb hakken waar ik langer op kan lopen dan op All Stars. En echt altijd als ik All Stars draag zitten m'n sokken niet lekker. En ja, ze zijn broeierig en plasticerig, en je hebt geen fatsoenlijke voetafwikkeling omdat die zolen zo gek plat en stijf zijn. Ik voel me net pipo de clown met die dingen, omdat ze totaal inflexibel zijn.
Sanity is (not) statistical
pi_37615476
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 20:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja maar je moet wel zorgen dat je geen honger hebt als je gaat sporten, want dat werkt niet. Wat ik net gedaan heb is meer om een beetje te wennen. Moet me nog wat inlezen in de theorie erachter. Ik heb net wel tomatensoep gegeten na het sporten (moest nog avondeten hebben) en had beter yoghurt met muesli kunnen eten, maar ja, ik heb iig gesport en dat voelt goed en is ook altijd goed

Je verbrandt in rust en normale dagelijkse activiteiten overigens ook al wel veel calorieën zag ik. Gemiddelde man van 80 kg verbrandt 3450 calorieën op een dag zonder te sporten (in zit- en rusttoestand 1850 + dagelijkse bezigheden nog eens 1600). Dat vind ik nog best veel. Ik dacht dat je alleen maar een substantieel aantal calorieën verbrandde bij intensief sporten
Zo veel? Daar geloof ik echt niks van. Ik hoef echt niet te proberen om zelfs op dagen dat ik erg actief ben meer dan 2100 tot 2300 kcal te eten, want dan gaat de weegschaal al gillen voor ik er in de buurt kom.
  zondag 7 mei 2006 @ 08:21:57 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37621530
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 22:37 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Zo veel? Daar geloof ik echt niks van. Ik hoef echt niet te proberen om zelfs op dagen dat ik erg actief ben meer dan 2100 tot 2300 kcal te eten, want dan gaat de weegschaal al gillen voor ik er in de buurt kom.
Ja maar deze cijfers gelden voor de gemiddelde man en zeggen voor het individu dus niet zoveel. Want wat is gemiddelde lichaamsbeweging? Er is trouwens wel een site waar je kunt zien hoeveel calorieën je ongeveer verbrandt bij welke activiteit, maar die kan ik even niet vinden. Post hem wellicht later nog.

Ik heb net even 167 calorieën weggestept in een kwartier. Nog altijd even een spurt aan het eind, want dan wil ik een mooi rond aantal steps bereiken bijna 1200 dit keer, bijna

Alleen heeft vriendlief hier vergeten yoghurt en muesli mee te nemen gisteren, dus moet ik nu een banaan eten, want sport = honger.

Ik heb de step overigens al op de meeste weerstand en ik vind het niet zoveel voorstellen to be honest, terwijl ik ook mensen heb horen roepen dat ze steppen erg vermoeiend vinden. Dan vraag ik me af: ligt dat aan die mensen, doe ik iets niet goed, of heb ik toch een sterker lichaam dan ik dacht? Dus ik ga deze hele week nog even op deze manier door (wellicht 3 x 20 minuten) en dan ga ik de grootte tussen de pedalen verstellen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 mei 2006 @ 08:56:09 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_37621649
Viking84, ik denk dat dat ook te maken heeft met de oefeningen die je op de stepper doet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37622033
nog een halve kilo en dan zit ik weer aan mijn 20 kilo kwijt
  zondag 7 mei 2006 @ 09:59:42 #107
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37622097
Gefeliciteerd Riann

Zelf ben ik trouwens heel slecht in steppen. Zelfs in de lichtste stand krijg ik het nog voor elkaar om na vijf minuten uitgeput te raken

@Octopussy Zodra ik weer in Nederland ben, ga ik zeker een keer mee meeten
  zondag 7 mei 2006 @ 10:31:38 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37622417
quote:
Op zondag 7 mei 2006 08:56 schreef Troel het volgende:
Viking84, ik denk dat dat ook te maken heeft met de oefeningen die je op de stepper doet?
hoe bedoel je? Ik doe gewoon waar een stepper voor bedoeld is: zo hard mogelijk doortrappen
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 mei 2006 @ 13:49:45 #109
92279 N.icka
Windforce 11
pi_37626752
Ik zou graag morgen sushi eten als avondeten . maar ik kan nergens online vinden hoeveel caloriien er per 100 gram inzitten. Er staat overal wel bij dat het mager is , maar HOE mager?

Iemand een idee?
  zondag 7 mei 2006 @ 14:15:17 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37627351
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:49 schreef N.icka het volgende:
Ik zou graag morgen sushi eten als avondeten . maar ik kan nergens online vinden hoeveel caloriien er per 100 gram inzitten. Er staat overal wel bij dat het mager is , maar HOE mager?

Iemand een idee?
http://www.calorielijst.nl/
en zoek op 'sushi'. Van Albert Heyn is het 160 per 100 gram.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 mei 2006 @ 15:11:51 #111
92279 N.icka
Windforce 11
pi_37628746
Dank je
  zondag 7 mei 2006 @ 17:46:34 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37633278
Ik heb deze vraag in het hardlooptopic ook al gesteld, maar omdat hier meer mensen zitten met hetzelfde probleem als ik, stel ik hem hier ook nog maar eens: gaan hardlopen en overgewicht samen? Zijn hier mensen die ook hardlopen en hoe doe je dat dan? Minder intensief oid.
Ik zat zelf te denken om een aantal weken lang volgens het schema van 15 minuten afwisselend 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen te doen. Normaal gesproken is dat het schema voor de eerste week en bouw je het aantal minuten hardlopen steeds meer op tot je 15 minuten kunt hardlopen, maar ik ben bang dat dit mijn kniegewrichten teveel zal belasten. Wandelen vind ik eigenlijk behoorlijk suf, dus daar heb ik niet zoveel zin in. Dus het is eigenlijk óf wandelen afwisselen met hardlopen of helemaal niet hardlopen
Dus: ervaringen graag
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 mei 2006 @ 18:12:55 #113
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37634074
Ik was afgelopen zomer begonnen met een schema, maar nadat ik daar drie weken mee bezig was, verrekte ik tijdens het softballen ineens mijn kniebanden. Daarvoor nog nooit van m'n leven iets gehad met m'n knieën, dus ik begin ook nooit weer aan hardlopen want ik vond het iets te toevallig. Ik denk dat het snel erg belastend als je te zwaar bent en dat je als je het toch doet hele goede schoenen moet hebben.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 mei 2006 @ 18:31:04 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37634479

Ik ben er weer

Geen idee wat de schade van de vakantie is maar ik heb heerlijk gegeten en twee zomerbroeken gescoord
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37634593
welcome back Rewimo hopen dat de schade niet te erg is anders ja pech hebben en nu weer hard aan de slag en het is toch ook wat waard dat je een fijne vakantie hebt gehad en hebt genoten van het eten. Zou ik ook doen
pi_37635475
Rewimo

ennu...zie het niet als schade maar als een tijdelijke herinnering aan een leuke vakantie
pi_37635523
Ik loop momenteel met Start to Run, het schema bouwt in 10 weken op tot je 5 km zonder stoppen kan lopen aan je eigen tempo. Het is afwisselend lopen en wandelen, dus ongeveer hoe je het zelf zou willen opbouwen denk ik. Onze groep is heel gevarieerd: kinderen, jongeren, moeders van 30-40 jaar, oudere mensen, slanke dennen, rondere modellen...
Het schema zou opgebouwd zijn zodat niemand last zou krijgen, fysiek gezien. Maar inderdaad, je moet goede schoenen hebben die de schok opvangen, zeker als je (wat) te zwaar bent.
Op runnersworld.nl vind je ook een loop-wandelschema. (onderaan op advies klikken, trainingsschema's aanduiden)
pi_37635993
Dagverslag:
Opgestaan om 9 uur, aankleden, plak ontbijtkoek weggewerkt en de deur uit, op naar de sportschool. Uurtje BodyPump, uurtje BodyBalance, ondertussen wat water gedronken.
Naar huis, bed afhalen, douchenen dan ontbijten.
Om een uur of twaalf heb ik dus gegeten: 4 volkorenboterhammen, 4 x Twenty Four, 1 x Berliner, 1 x pindakaas, 1 Fair Trade melkhagelslag, 1 x Venz witte XL hagelslag. Toen een appel, een bak DE Caffiato, twee bakken groene thee met ginseng, een bak koffie.
Heb ondertussen wel aardig honger eigenlijk, we gaan zo vast wel eten. Geen idee wat.
Verder heb ik wat verdraaid met balance denk ik. Althans, iets lekker opgerekt en daarna tijdens de laatste vijf minuten lekker opgesteven (waar je dus op de grond moet liggen en moet ontspannen). Ik ben heel erg snel los, maar stijf ook heel snel op helaas. Nu heb ik dus weer last van een zenuw en het trekt door van m'n onderrug tot onder m'n bil. =/ Maar ja, gaat wel weer over!
  zondag 7 mei 2006 @ 19:26:53 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37636226
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:31 schreef Rewimo het volgende:

Ik ben er weer

Geen idee wat de schade van de vakantie is maar ik heb heerlijk gegeten en twee zomerbroeken gescoord
Wat was de uiteindelijke schade, Rewimo?
Ik ga in juli 2 weken naar Rome en ik ben als de dood dat ik dan ga aankomen, omdat ik m'n voeding dan minder onder controle heb, zeker het avondeten (we zullen ons moeten beperken tot restaurants ). Wel zal ik daar veel lopen en zwemmen, dus dat maakt ook wel weer eea goed.
Ik denk soms wel eens dat ik beter niet naar Rome kan gaan
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 mei 2006 @ 19:39:43 #120
13151 crew  Rewimo
pi_37636867
Ik geloof dat het wel meevalt met de schade

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 7 mei 2006 @ 19:42:07 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37636972
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik geloof dat het wel meevalt met de schade

[afbeelding]

nee maar ben je afgevallen, aangekomen, gelijk gebleven?
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 mei 2006 @ 19:47:30 #122
13151 crew  Rewimo
pi_37637204
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:42 schreef Viking84 het volgende:

nee maar ben je afgevallen, aangekomen, gelijk gebleven?
Ik vermoed afgevallen want ik ben net met kleren aan gaan wegen: 109 en dat is precies het gewicht dat ik voor de vakantie had, maar dan 's morgens en bloot
pi_37637609
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat was de uiteindelijke schade, Rewimo?
Ik ga in juli 2 weken naar Rome en ik ben als de dood dat ik dan ga aankomen, omdat ik m'n voeding dan minder onder controle heb, zeker het avondeten (we zullen ons moeten beperken tot restaurants ). Wel zal ik daar veel lopen en zwemmen, dus dat maakt ook wel weer eea goed.
Ik denk soms wel eens dat ik beter niet naar Rome kan gaan
Zo hallo, doe even normaal zeg.

Op vakantie gaan is geen misdaad en je kunt prima op vakantie gaan en in restaurants eten zonder aan te komen.

Mijn stofwisseling is niet echt de vlotste en ik ben vorige zomer op vakantie geweest en heb daar iedere dag in een restaurant gegeten, heb volgens mij zeker zes keer fastfood op in twee weken (BK, pizza, fish & chips), nagerechten terwijl ik die nooit eet, gebakjes, chocola en chips, uitgegaan en daar te veel dubbele wodka-cola's op, en ik was geen gram aangekomen. Gewoon veel lopen, water drinken en overdag gezond eten: fruit, salade, magere sandwiches. Houd je 'basisvoedsel' mager, beweeg veel en dan kun je gewoon je extraatjes nemen en een lekker gerecht uitkiezen 's avonds.
  zondag 7 mei 2006 @ 20:02:34 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37637966
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:55 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Zo hallo, doe even normaal zeg.

Op vakantie gaan is geen misdaad en je kunt prima op vakantie gaan en in restaurants eten zonder aan te komen.

Mijn stofwisseling is niet echt de vlotste en ik ben vorige zomer op vakantie geweest en heb daar iedere dag in een restaurant gegeten, heb volgens mij zeker zes keer fastfood op in twee weken (BK, pizza, fish & chips), nagerechten terwijl ik die nooit eet, gebakjes, chocola en chips, uitgegaan en daar te veel dubbele wodka-cola's op, en ik was geen gram aangekomen. Gewoon veel lopen, water drinken en overdag gezond eten: fruit, salade, magere sandwiches. Houd je 'basisvoedsel' mager, beweeg veel en dan kun je gewoon je extraatjes nemen en een lekker gerecht uitkiezen 's avonds.
dankjewel voor je bemoediging en ik neem het graag van jou aan als ik de tabel in de OP inspecteer Ik ga zeker wel een beetje genieten op vakantie, hoor. Probeer overdag gewoon brood + fruit + water te drinken en 's avonds gewoon een goede maaltijd in een goed restaurant
Ik had vandaag aardappelkroketjes en ik zag dat de hoeveelheid mayonaise die ik er altijd bij nam nog meer calorieën bevat dan alle aardappelkroketjes bij elkaar . Dus dat heb ik even mooi vervangen door appelmoes

Trainen jullie hier trouwens ook met een hartslagmeter? Ik heb me net geregistreerd op fitnessforum.nl en daar is het echt hartslagmeter wat de klok slaat. Je zou het beste op 70 % van je maximale hartslag kunnen trainen. Voor mij zou dat 138 zijn. Geen idee of ik dat bij mijn huidige stepgedrag ook haal. Vermoed van niet, omdat ik naar mijn zin nog niet genoeg zweet.
Misschien toch maar even voor zo'n ding kijken dan (en weer minimaal 30 euro uitgeven, zucht ).
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 mei 2006 @ 20:15:36 #125
13151 crew  Rewimo
pi_37638549
Zal ik eens opnoemen wat ik onder andere heb gegeten afgelopen week? Schnitzels in over-de-rand-van-het-bord-hangend formaat, ijs (meerdere malen), gebakken aardappels met spekjes, een wafel (als toetje), soep (de laatste 5 dagen zelfs elke dag - ik eet zelden soep maar hier at ik dan zo'n beetje de helft van op), friet, kaasrolletjes (in een soort aardappeldeeg, jammie!) en weet ik wat nog meer.

Ik heb wel alleen maar cola light, thee en water gedronken en veel gelopen en gefietst. En ik ben van de rodelbaan geweest, en in een achtbaantje en in een zweefmolen. Allemaal dingen die ik voor heen niet kon of wilde doen (of waar ik niet in paste ). Okee, ik weet nu weer dat een zweefmolen niks voor mij is (misselijk!) maar het was tóch leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')