Wat was de uiteindelijke schade, Rewimo?quote:Op zondag 7 mei 2006 18:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben er weer![]()
Geen idee wat de schade van de vakantie is maar ik heb heerlijk gegeten en twee zomerbroeken gescoord
quote:Op zondag 7 mei 2006 19:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik geloof dat het wel meevalt met de schade
[afbeelding]
Ik vermoed afgevallen want ik ben net met kleren aan gaan wegen: 109 en dat is precies het gewicht dat ik voor de vakantie had, maar dan 's morgens en blootquote:Op zondag 7 mei 2006 19:42 schreef Viking84 het volgende:
nee maar ben je afgevallen, aangekomen, gelijk gebleven?
Zo hallo, doe even normaal zeg.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat was de uiteindelijke schade, Rewimo?
Ik ga in juli 2 weken naar Rome en ik ben als de dood dat ik dan ga aankomen, omdat ik m'n voeding dan minder onder controle heb, zeker het avondeten (we zullen ons moeten beperken tot restaurants). Wel zal ik daar veel lopen en zwemmen, dus dat maakt ook wel weer eea goed.
Ik denk soms wel eens dat ik beter niet naar Rome kan gaan
dankjewel voor je bemoedigingquote:Op zondag 7 mei 2006 19:55 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Zo hallo, doe even normaal zeg.![]()
Op vakantie gaan is geen misdaad en je kunt prima op vakantie gaan en in restaurants eten zonder aan te komen.
Mijn stofwisseling is niet echt de vlotsteen ik ben vorige zomer op vakantie geweest en heb daar iedere dag in een restaurant gegeten, heb volgens mij zeker zes keer fastfood op in twee weken (BK, pizza, fish & chips), nagerechten terwijl ik die nooit eet, gebakjes, chocola en chips, uitgegaan en daar te veel dubbele wodka-cola's op, en ik was geen gram aangekomen. Gewoon veel lopen, water drinken en overdag gezond eten: fruit, salade, magere sandwiches. Houd je 'basisvoedsel' mager, beweeg veel en dan kun je gewoon je extraatjes nemen en een lekker gerecht uitkiezen 's avonds.
Als je echt te zwaar bent dus (BMI van 30 of +) dan zou ik het afraden, toen ik zo een 100 kilo woog , begon ik zelf met hardlopen.. maar mijn enkels trekte dat erg slecht , ook had ik last van mn bovenrug omdat het vet daar keihard meehoptequote:Op zondag 7 mei 2006 17:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb deze vraag in het hardlooptopic ook al gesteld, maar omdat hier meer mensen zitten met hetzelfde probleem als ik, stel ik hem hier ook nog maar eens: gaan hardlopen en overgewicht samen? Zijn hier mensen die ook hardlopen en hoe doe je dat dan? Minder intensief oid.
Ik zat zelf te denken om een aantal weken lang volgens het schema van 15 minuten afwisselend 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen te doen. Normaal gesproken is dat het schema voor de eerste week en bouw je het aantal minuten hardlopen steeds meer op tot je 15 minuten kunt hardlopen, maar ik ben bang dat dit mijn kniegewrichten teveel zal belasten. Wandelen vind ik eigenlijk behoorlijk suf, dus daar heb ik niet zoveel zin in. Dus het is eigenlijk óf wandelen afwisselen met hardlopen of helemaal niet hardlopen
Dus: ervaringen graag
Dankquote:Op zondag 7 mei 2006 20:21 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
Als je echt te zwaar bent dus (BMI van 30 of +) dan zou ik het afraden, toen ik zo een 100 kilo woog , begon ik zelf met hardlopen.. maar mijn enkels trekte dat erg slecht , ook had ik last van mn bovenrug omdat het vet daar keihard meehoptedat was net of ik een klap op mn bovenrug kreeg elke keer , maar het was mn eigen pak vet
![]()
Nu ik 68 kilo weeg kan ik beamen dat het veel soepeler gaat.
Ik ben wel een man overigens , misschien dat je er als vrouw sneller last van zult hebben.. probeer het zou ik zeggen.
Je hoeft helemaal niet naar een arts, je weet toch zelf wel of je je voldoende inspant.. gewoon niet te lui zijn , dan kan er weinig fout gaan hoor.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:20 schreef Viking84 het volgende:
Nou lekker is dat: de formule voor het bepalen van je maximale hartslag schijnt onbetrouwbaar te zijn (wat ik lees op internet), dus dan zou ik eerst langs een arts moeten om deze te bepalen.
Heeft trainen dan nog wel zin? Ik word hier een beetje moedeloos van hoor. Ik dacht: ik koop gewoon een stepper en ga steppen op het niveau dat ik licht transpireer + m'n hartslag versnelt en nu krijg ik er allemaal hartslagmeter gezeik bij
ja maar ik wil wel het beste resultaat, dus als ik op een andere manier betere resultaten kan verkrijgen, doe ik liever dat natuurlijk.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:27 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet naar een arts, je weet toch zelf wel of je je voldoende inspant.. gewoon niet te lui zijn , dan kan er weinig fout gaan hoor.
ik wist niet dat er een verschil was tussen joggen en hardlopenquote:Op zondag 7 mei 2006 20:33 schreef Miss_S het volgende:
als ik bezig ben met mijn hardloopschema dan ren ik rond de 7.5 km per uur is dat nou joggen of hardlopen?
vond het zelf al behoorlijk hard gaan maar hoorde nu van iemand dat dat nog lang geen hardlopen is
niet dat het echt belangrijk is maar vroeg het me af
Die snelheid is duidelijk joggen.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:33 schreef Miss_S het volgende:
als ik bezig ben met mijn hardloopschema dan ren ik rond de 7.5 km per uur is dat nou joggen of hardlopen?
vond het zelf al behoorlijk hard gaan maar hoorde nu van iemand dat dat nog lang geen hardlopen is
niet dat het echt belangrijk is maar vroeg het me af
De één zal zeggen ga paar uur wandelen want dan verbrand je vooral vet, ik heb daar niet de tijd voor en ik ga een uur rennen, RESULTAAT blijft hetzelfde.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja maar ik wil wel het beste resultaat, dus als ik op een andere manier betere resultaten kan verkrijgen, doe ik liever dat natuurlijk.
Je bent geen zeurpiet, maar ik heb inderdaad wel het idee dat je er te veel mee bezig bent. Een beetje relativeren kan geen kwaad hoor. Je bent aangekomen van de chips achter de pc en dat soort ongezonde dingen, niet van gewoon avondeten of te intensief/niet intensief genoeg sporten. Dus richt je ook op het ongezonde gedrag, en probeer niet het 'perfecte' dieet volgens anderen te volgen. Het enige perfecte dieet is dat waar JIJ je goed bij voelt, wat voor jou werkt, wat jij vol kan houden.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:41 schreef Viking84 het volgende:
nu voel ik me wel een zeurpietmaar ik ben er echt zo verschrikkelijk veel mee bezig, obsessief bijna. De enige sites die ik nog bezoek zijn sites over sport en voeding. Iedereen roept wat anders. Pfff... je zou er bijna overspannen van worden
quote:Op zondag 7 mei 2006 21:12 schreef Maeghan het volgende:
Het enige perfecte dieet is dat waar JIJ je goed bij voelt, wat voor jou werkt, wat jij vol kan houden.
Misschien hou je vocht vast door het warme weer? Dat gaat bij mij ook altijd direct op mijn voeten zitten.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:11 schreef teigan het volgende:
mijn schoenen zitten te strak![]()
ik snap er niets van...., vorige keer zaten ze nog goed...
quote:Op maandag 8 mei 2006 09:33 schreef Knuzzel het volgende:
Trouwens... ik heb een superweekend gehad:
- ik heb een koelkast gekocht zodat ik allemaal lekkere gezonde dingen koel kan bewaren op mijn kamertje
- ik heb een lateral stepper gekocht zodat de drempel om te bewegen omlaag gaat en ik dit lekker op mijn kamertje kan doen!!
- gelijk ook maar gewichtjes gekocht om mijn armen tijdens het steppen nog te trainen!
Mijn koelkast mag ik vanavond aanzetten en mijn stepper ga ik vanavond eens goed uitproberen!!!![]()
Nee, ik heb al jaren hetzelfde probleem en heb al van menig vriendin gehoord dat die dat probleem ook hebben. Een vrouwelijk figuur hebben (slanke taille, brede heupen) betekent dat je dus bijna geen leuke broeken kan dragen zonder dat er een tweede buikje bij kanquote:Op maandag 8 mei 2006 09:47 schreef Anansi het volgende:
Iemand nog handige tips? Want ik ben vast niet de enige die niet gelijk loopt qua maten.
Ik herken hetquote:Op maandag 8 mei 2006 09:47 schreef Anansi het volgende:
ARCHHH mag ik even zeuren.
Gisteren op pad geweest voor een leuke zomer broek.
Wat is dat frustrerend. Qua taille heb ik maat 36/38, maar
qua heupen en dijen maat 42...ik kan dus gewoon in alle
broeken zwanger worden![]()
Iemand nog handige tips? Want ik ben vast niet de enige die niet gelijk loopt qua maten.
Heb je niemand in de omgeving die handig is met een naaimachine? Dan kun je je broeken laten aanpassen...quote:Op maandag 8 mei 2006 09:47 schreef Anansi het volgende:
ARCHHH mag ik even zeuren.
Gisteren op pad geweest voor een leuke zomer broek.
Wat is dat frustrerend. Qua taille heb ik maat 36/38, maar
qua heupen en dijen maat 42...ik kan dus gewoon in alle
broeken zwanger worden![]()
Inderdaad, van de Perry! Die vond ik er het stevigste uitzien + hij was het goedkoopst!quote:Op maandag 8 mei 2006 09:47 schreef Viking84 het volgende:
[..], ook bij Perry gekocht? Die heb ik ook.
Maar wel lastig hoor om je evenwicht te bewaren, dus ik heb de neiging om hem tussen deurposten te zetten, zodat ik me een beetje kan vasthouden. Maar als je dat niet doet, moet je jezelf in evenwicht zien te houden = buikspieren aan het werk. Dus zal hem straks tegen een muur zetten, zodat ik me tijdens het steppen niet kan vasthouden, maar toch ergens aan vast kan grijpen als ik helemaal mijn evenwicht verlies
Ik wil ook gewichtjes
Met name dat gevoel van dat ik de motivatie heb gevonden, dat voelt heerlijk!quote:Op maandag 8 mei 2006 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Knuzzel, je eerste stap (op de weegschaal) is gezet en nu gaat dat gewicht alleen nog maar omlaag! Super toch!
Nooit zwaarder dan 78,4, wat moet dat heerlijk zijn.
Ik was vanmorgen zielsgelukkig dat er 2 ons af is (waarmee ik weer op mijn laatste regeltje zit).quote:Op maandag 8 mei 2006 10:05 schreef Emu het volgende:
Deze week maar een halve kilo eraf, ondanks ik goed heb volgehouden aan 1800kcal dagelijks, het stelde mij een beetje teleur, maar ik denk maar, wat er af is, is eraf
ik denk dat je je armen al genoeg nodig hebt om in evenwicht te blijven, dus hoe wou je ook nog aan elastieken gaan sjorren tijdens het steppen?quote:Op maandag 8 mei 2006 10:06 schreef Knuzzel het volgende:
[..]
Inderdaad, van de Perry! Die vond ik er het stevigste uitzien + hij was het goedkoopst!
Heb trouwens wel heel de stad afgelopen naar een versie met van die elastieken erbij! Maar de V&D had wel een stepper die daarvoor geschikt was, maar de koorden zaten er niet bij en die verkochten ze ook niet! En bij de kijkshop hadden ze m niet op voorraad en dat kon nog wel enkele weken duren!
Heb m alleen nog uitgeprobeerd om te kijken offie het doet, dus ga vanavond pas echt aan de slag! Zal je morgen verslag geven of ik ben blijven staan![]()
Neem er ruim de tijd voor! Als je niet gewend bent te fietsen is haast hebben echt rampzalig. Op 7 km fiets je ongeveer een half uur, als je dus iets van 3 kwartier rekent kun je onderweg nog even stoppen als het nodig is. Ik fiets elke dag 6,5km naar m'n werk en dus weer 6,5km terug. Ik vind het een heerlijk stukje en doe er nog maar ongeveer 20 minuten over, heb ook de hele winter door weer en wind gefietst, heerlijk! Over een week wil je niet anders meer dan fietsen!quote:Op maandag 8 mei 2006 10:30 schreef Yoni het volgende:
Ter compensatie van mijn slechte weekend heb ik zojuist een collega gevraagd of ik haar fietsenhoksleuteltje mag overnemen, zodat ik nu écht geen excuus meer heb om niet naar mijn werk te gaan fietsen.
Ik ga dus morgen maar eens zien of ik het fietsen overleef met mijn vre-se-lijk slechte conditie
Ik heb een hele leuke riemquote:Op maandag 8 mei 2006 09:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik heb al jaren hetzelfde probleem en heb al van menig vriendin gehoord dat die dat probleem ook hebben. Een vrouwelijk figuur hebben (slanke taille, brede heupen) betekent dat je dus bijna geen leuke broeken kan dragen zonder dat er een tweede buikje bij kanMijn oplossing: broeken met touwtjes die je kan insnoeren of een riem dragen. Geen elegante oplossingen dus.
Misschien dat je hier nog wat aan hebt: op pagina 13 - 15 staan verschillende oefeningen die je kunt doen voor verschillende spiergroepen.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik denk dat je je armen al genoeg nodig hebt om in evenwicht te blijven, dus hoe wou je ook nog aan elastieken gaan sjorren tijdens het steppen?
quote:Op maandag 8 mei 2006 11:04 schreef freecell het volgende:
En je kan altijd nog rokjes dragen natuurlijk
Soms zie ik op straat de reden lopen waarom ik geen minirokken draagquote:Op maandag 8 mei 2006 11:14 schreef Anansi het volgende:
[..]
hehehhehehe alles kan....
Ik en rokjes of jurkjes.... vast ooooooit nog wel eens op mijn trouwdag ofzo....![]()
Mijn vriendje doet in de weekenden de boodschappen aangezien ik heel de zaterdag werk en daarna geen zin meer heb!quote:Op maandag 8 mei 2006 11:27 schreef poohy het volgende:
Mijn weekend is ook niet echt goed verlopen op het lijngebied. Vind het zo moeilijk om dan gezond te eten. Ook omdat ik lekker eten associeer met gezelligheid.
Omdat alles op dit moment al niet zo erg lekker loopt, wil ik het weekend zo gezellig mogelijk maken. En dan vind ik het zo saai om komkommer met een dipsausje te eten of 's avonds bloemkool met aardappelen te maken.
Het liefst eet ik dan ook patat en pizza in het weekend![]()
quote:Op maandag 8 mei 2006 11:34 schreef Knuzzel het volgende:
[..]
*hij heeft alleen nog wel een volle fles celebrations op de keukenkastjes staan.. maar daar kan ik niet bij![]()
Ik hoef gelukkig niet per se op een bepaalde tijd op mijn werk te zijn. Als ik ergens tussen zeven en negen maar binnenwaai is het primaquote:Op maandag 8 mei 2006 11:03 schreef Levitation het volgende:
[..]
Neem er ruim de tijd voor! Als je niet gewend bent te fietsen is haast hebben echt rampzalig. Op 7 km fiets je ongeveer een half uur, als je dus iets van 3 kwartier rekent kun je onderweg nog even stoppen als het nodig is. Ik fiets elke dag 6,5km naar m'n werk en dus weer 6,5km terug. Ik vind het een heerlijk stukje en doe er nog maar ongeveer 20 minuten over, heb ook de hele winter door weer en wind gefietst, heerlijk! Over een week wil je niet anders meer dan fietsen!Succes ermee!
Ik doe altijd een lange huidskleurige Sloggi aan onder rokjes. Niet zo charmant, maar je ziet er in principe toch niks vanquote:Op maandag 8 mei 2006 11:54 schreef Iksje het volgende:
Ik ben ook niet echt een meisje-meisje, maar: rokjes![]()
Ik draag ze over de knie of lang. Alleen jammer dat in de zomer je benen zo kunnen schuren... vond ik best pijnlijk soms.
Heb ik ook een beetje, heb 3 oudere broers en ben altijd een beetje een jongetje geweest. Ik voel me ook altijd heel lomp in een rokje, heb het gevoel dat ik dan 2 bij 2 meter ben ofzo, heel raar. Moet wel zeggen dat 't wel minder erg wordt als ik 10kg lichter ben, dan voel ik me een stuk beter in een rokje. Hopelijk dat ik eind dit jaar of volgend jaar weer in een rokje durf!quote:Op maandag 8 mei 2006 11:22 schreef Anansi het volgende:
Mijn figuur is niet de reden dat ik geen rokjes draag.
Ik ben gewoon geen meisje-meisje. Ik HAAT lichtroze.
Ik lijkt wel een bouwvakker als ik een rokje draag..
Heb knieen en onderbenen onder de littekens van sporten/werk etc.
En ik heb nou ook niet bepaald een charmant rok-loopje![]()
Juist dat gevoel heb ik dus ook...quote:Op maandag 8 mei 2006 11:59 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb ik ook een beetje, heb 3 oudere broers en ben altijd een beetje een jongetje geweest. Ik voel me ook altijd heel lomp in een rokje, heb het gevoel dat ik dan 2 bij 2 meter ben ofzo, heel raar.
idd, soms ligt de boel helemaal openquote:Op maandag 8 mei 2006 11:54 schreef Iksje het volgende:
Ik ben ook niet echt een meisje-meisje, maar: rokjes![]()
Ik draag ze over de knie of lang. Alleen jammer dat in de zomer je benen zo kunnen schuren... vond ik best pijnlijk soms.
spijkerrokje? Ik heb kisten die ik ook gerust onder een dergelijk rokje draag. Kreeg een paar jaar geleden veel complimenten over mijn spijkerrokje met daaronder kisten met groene fluorescerende vetersquote:Op maandag 8 mei 2006 12:04 schreef Anansi het volgende:
[..]
Juist dat gevoel heb ik dus ook...
Ik heb in mijn kast welgeteld 1!! jurk hangen, en dat is mijn galajurk..
Nooit rokjes gedragen, gewoon meer het psychische gevoel dat het me niet staat.
Het idee dat ik veel te grof loop en te ruw gebouwde benen heb voor rokjes.
Daarbij komt nog dat ik eigenlijk zomer en winter op dr martens schoenen loop omdat ik bij andere soorten schoenen niet voldoende steun heb aan mijn enkels... En vind voor boven dr martens maar eens een fatsoenlijk rokje.
Ik heb zelf ook de stepper van de Perry gekocht, die nu in de aanbieding is.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:52 schreef fanciulla_gentile het volgende:
heb toevallig ook zo'n stepper bij de Perry gekocht en dat vind ik toch wel een uitkomst, merk dat mn conditie al vrij snel verbeterd. Ik zit nu aan van die touwen te denken die je eraan vast kan maken om je armen te trainen, heeft iemand daar ervaring mee?
Dat rijmtquote:Op maandag 8 mei 2006 14:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit lekker in het zonnetje op mijn balkonnetje
Hier in 't zuiden des lands is het ook niet zo mooi als de afgelopen dagen, maar de zon schijnt het grootste deel van de tijd toch wel. En ook hier waait 't flink, maar aan de kust waait 't meestal harder dan in de rest van 't land.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:06 schreef pluisje het volgende:
Het zal wel zijn omdat ik aan de kust woon, maar ik waai hier werkelijk weg en het is hartstikke bewolkt
In Den Haag stormt het altijd, of is dat sinds kort opeens veranderd?quote:Op maandag 8 mei 2006 15:14 schreef Anansi het volgende:
HIer waait het ook wel, maar niet zoveel dat ik het storend vind. Ook niet net op de fiets.
Hier is Den Haag overigens. Toch ook aan de kust.
Ik heb volgende week een tentamen waar ik nog vrij veel voor moet doen, dus ik lig niet te niksen in de zonquote:Op maandag 8 mei 2006 14:53 schreef Isabeau het volgende:
Hey Viking84, als je gaat wandelen/skeeleren/fietsen word je nog veel bruiner![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |