Inorbit | donderdag 27 april 2006 @ 14:40 |
![]() Deel 10 alweer. tijd voor een feestje? ![]() vorige delen. op volgorde: [centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 3] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 4] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 5] [Centraal] BMW fantopic [deel 6] Freude am Fahren [Centraal] BMW topic [deel 7] The Ultimate driving machine! [Centraal] BMW fantopic [deel 8] E30 toekomstige klassieker? [Centraal] BMW fantopic [deel 9] ///M ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Inorbit op 28-04-2006 09:12:20 ] | |
Inorbit | donderdag 27 april 2006 @ 14:42 |
![]() cool er zijn ook cabrio's van. die zijn alleen niet fabriek af geloof ik | |
Bombardier | donderdag 27 april 2006 @ 14:44 |
Ga ik straks wel naar kijken, als oldtimer. Een e21 323i, óf een 635csi. ![]() | |
MrSASO | donderdag 27 april 2006 @ 17:48 |
Effe een vraagje tussendoor. Ik heb een 316i maar de RDW geeft aan dat het een 318i is, hoe kan ik checken wat het nou eigenijk is??? het gaat om een E30 | |
Scepsis | donderdag 27 april 2006 @ 18:22 |
quote:Het gaat om een 318i-blok met motorconfiguratie van een 1.6-liter. Dus dat hij prestaties van een 1.6 levert ![]() | |
MrSASO | donderdag 27 april 2006 @ 21:57 |
quote:Waarom is dat zo gedaan ![]() | |
nicket84 | donderdag 27 april 2006 @ 22:42 |
Jeej... vandaag was de deal rond. Mijn Rode Mazda 323f 1.6i uit 91 ingeruild, en een Zwarte BMW318i uit 94 gekocht... KLOTE dat het postkantoor dicht was, dus morgen vroeg meteeeen naar het postkantoor en mn nieuwe aanwinst ophalen........ | |
MrSASO | vrijdag 28 april 2006 @ 00:32 |
quote: ![]() ![]() ![]() Ik wil eigenlijk ook een nieuwe maar dan Diesel. | |
Scepsis | vrijdag 28 april 2006 @ 00:52 |
quote:Om ook voor mensen te zijn, die minder poen hebben | |
MrSASO | vrijdag 28 april 2006 @ 01:23 |
quote:Dus dan pakt men een 318 i blok maar configureert hem naar een 316 i blok, niet echt logisch lijkt mij maar, je zal wel gelijk hebben ![]() | |
Youp | vrijdag 28 april 2006 @ 09:03 |
quote:dat ziet er uit als een (opgevoerde) 3,5 of 4 liter V8 uit een E39 ![]() geen M5 blok (dat is overigens 5 liter) en heeft 400pk ipv 320 ![]() | |
Youp | vrijdag 28 april 2006 @ 09:03 |
quote:mooi man ![]() ![]() ![]() | |
Inorbit | vrijdag 28 april 2006 @ 09:11 |
quote:ik snap alleen niet waarom die er maar 6.500 euro voor kan vragen. zo'n blokkie lijkt me niet gratis | |
Youp | vrijdag 28 april 2006 @ 09:13 |
quote:valt mee hoor... 2e handsje met 3 ton op de klok is niet zo duur ![]() | |
Bassie_van_Adriaan | vrijdag 28 april 2006 @ 10:08 |
quote:RDW zegt bij mijn e30 316i gewoon 316i hoor | |
Mr._T-Rex | vrijdag 28 april 2006 @ 13:57 |
Alpina ![]() ![]() | |
nicket84 | zaterdag 29 april 2006 @ 02:01 |
Zoals ik al eerder melde heb ik een 318i op LPG. Als ik op LPG rij en mijn gaspedaal voor ongeveer een kwart inhoud hoor ik een tikje (een relais) als ik weer een tikje minder gas geef hoor ik hem weer. ik hoor hem overigens niet als ik op benzine rijd. Iemand een idee wat het is...? Ook hoor ik een zacht fluitje dat hoger wordt als ik meer toeren maak. Klinkt een beetje als een turbo, en die heb ik dus absoluut geen. Ook iemand een idee wat dat is? bedankt. | |
Alexxxxx | zaterdag 29 april 2006 @ 23:43 |
Merk en type: BMW 2000 Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Minnertsga Datum: 29-04-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij het oldtimerevenement dat ieder jaar in Minnertsga op koninginnedag gehouden word | |
Youp | zondag 30 april 2006 @ 01:13 |
quote:goed bezig lex ![]() | |
ChrisFO | dinsdag 2 mei 2006 @ 16:01 |
Voor de fans van de M BMW's bij de BMW dealer in Lelystad staat een M5 en M6 mooi naast elkaar. Zien er echt top uit, je kan er ook inzitten, ik heb zelf het genoegen gehad om de M5 te starten ![]() | |
Youp | dinsdag 2 mei 2006 @ 19:48 |
quote:ik heb er in gereden ![]() | |
ChrisFO | dinsdag 2 mei 2006 @ 20:55 |
quote:Nieuwste model neem ik aan? Ik ben jaloers ![]() | |
Youp | dinsdag 2 mei 2006 @ 21:17 |
quote:E60 (nieuwste model) ja... maar ook de E39 en de E34 en de E34 touring..... ![]() | |
vwk | woensdag 3 mei 2006 @ 09:06 |
Net nog een rode E39 B10 Alpina Touring gezien ![]() | |
w31rd0 | woensdag 3 mei 2006 @ 09:28 |
quote:Hey wat leuk, zo een heb ik er ook! | |
Inorbit | woensdag 3 mei 2006 @ 09:39 |
quote:gaaf, post eens wat foto's! | |
w31rd0 | woensdag 3 mei 2006 @ 13:57 |
Hij ligt een beetje uit elkaar maar zo ziet er momenteel uit:![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 3 mei 2006 @ 14:11 |
Dat zijn puike bakken ![]() | |
Inorbit | woensdag 3 mei 2006 @ 14:14 |
quote:haha, eerder een boot als een auto zo ![]() | |
Hyperdude | woensdag 3 mei 2006 @ 14:31 |
Cool. Heb je het Touring topic van Youp een beetje gevolgd? fotoreportage, Youp's 2000 Tii Er moet ook nog meer zijn van de opbouw, maar dat kan ik ff niet vinden, | |
w31rd0 | woensdag 3 mei 2006 @ 16:35 |
Youp zijn touring, ja ik had wel meegekregen dat er een ongeluk mee was gebeurt, maar gelukkig wordt die ook opgelapt dus. Alle onderdelen die je dus niet op de foto ziet, zijn er wel. Her en de versrpreid en in diverse stadia van ontbinding of wederopbouw. Er staat me nog een hoop werk te wachten dus voorlopig rijdt ie nog niet. Ik had er trouwens twee, maar eentje heb ik voor onderdelen gebruikt. D erest ligt op het kerkhof... | |
Youp | donderdag 4 mei 2006 @ 10:59 |
gister even bij de dealer (ex stageplaats) langs geweest, hadden ze een mooie nieuwe E90 320iS (WTCC) staan! mooi ding, carbon kleppendeksel, ontzettend grote mooie wielen, helemaal M uitgevoerd (bumpers en interieur) echt een mooie bak! heb ook even een paar fototjes gemaak... deze zijn helaas allemaal mislukt en ik mis er een van de velgen ![]() carbonnnn ![]() ![]() speciale instaplijsten (niet goed zichtbaar dus) ![]() lederen M tech interieur ![]() | |
Jimmie | donderdag 4 mei 2006 @ 11:03 |
Is dat geen alcantara? ![]() Ik mis wat foto's van de buitenkant of valt er nix aan te zien van buiten? Wolf in... ![]() | |
Inorbit | donderdag 4 mei 2006 @ 11:05 |
quote:het lijkt mij een beetje een tegen hanger voor de Audi A4 DTM die heeft ook wat carbon accenten en moet ook een homologatie model voorstellen, jammer alleen dat die meer pk heeft | |
Youp | donderdag 4 mei 2006 @ 11:36 |
quote:DTM en WTCC zijn redelijk verschillend zeg maar ![]() | |
Youp | donderdag 4 mei 2006 @ 11:37 |
quote:geschuurd leer ![]() nee helemaal M-technik uitgevoerd bumpers ook en hele grote mooie velgen waar ik ook een foto van had gemaakt (dacht ik ![]() | |
Jimmie | donderdag 4 mei 2006 @ 11:38 |
Overigens heeft de maker van de race simulaties GT Legends (waar die oude BMW CSL 3.0 en 3.5 in zitten ![]() Over een paar jaar kan je dan lekker met de BMW's knokken tegen de Alfa's en wat voor zut er nog meer in die kampioenschappen rijdt ![]() | |
Youp | donderdag 4 mei 2006 @ 11:44 |
quote:en RWD heerscht! | |
Jimmie | donderdag 4 mei 2006 @ 11:49 |
Toch bewijst Alfa menigmaal dat FWD ook kan heerschen, maar RWD heeft ook mijn voorkeur ![]() | |
Scepsis | donderdag 4 mei 2006 @ 11:49 |
BMW dreigt wel beetje zn glans te verliezen. Nu hebben ze vrij lelijke modellen (5-serie, 3 serie met niet echt MANNELIJKE vormen, etc), 4WD, en benzineauto's met twinturbo's... | |
Youp | donderdag 4 mei 2006 @ 12:17 |
quote:smaken verschillen, ik vind de E60 en de E90 wel mooi::) de rest van de modellen (op de X3 na dan ![]() en 4wd? X-drive ja.... overigens is BMW begonnen met turbo's op productieauto's... en zolang ze ze niet gebruiken puur om vermogen te winnen (dus een M-turbo ofzo ![]() ![]() | |
Kogando | donderdag 4 mei 2006 @ 16:20 |
quote:BMW was tenslotte de eerste met een serie geproduceerde turbo-auto. ![]() | |
Inorbit | donderdag 4 mei 2006 @ 16:31 |
quote:4wd kan je al jaren kopen op de meeste topmotoren. | |
MrSASO | donderdag 4 mei 2006 @ 16:32 |
quote:Ik had echt niet verwacht dat zo`n oude bak nog zulke prestaties kan leveren. Die Youp zal wel veel lol hebben gehad bij het stoplicht met al die golfjes en civicjes met te grote uitlaten en te veel spoilers. Een echte wolf in schaapskleren. | |
Scepsis | donderdag 4 mei 2006 @ 16:44 |
quote:Jaja, maar toch leek het op dat het een soort traditie werd, BMW die zn power puur atmosferisch deed ![]() | |
Youp | donderdag 4 mei 2006 @ 17:11 |
quote:en dan claimen dat de golf 1 gti de eerste hothatch was ![]() NOT ![]() | |
Youp | donderdag 4 mei 2006 @ 17:12 |
quote:Mpower ja ![]() | |
Kogando | donderdag 4 mei 2006 @ 17:13 |
quote:Inderdaad, zo van; wij hebben die troep niet nodig om een snelle auto te maken. ![]() Maar ik las dat ze er destijds vanaf gestapt zijn om dat het verbruik wat te gortig werd, blijkbaar hebben ze daar tegenwoordig een oplossing voor. ![]() | |
MrSASO | donderdag 4 mei 2006 @ 17:15 |
quote:Ik dacht ook altijd dat de golf 1 gti de eerste was in zijn soort, maar ik vind het echt stoer dat je met zo`n oude bak nog heel wat mensen voor schut kan zetten. Ik zou die gezichten wel willen zien als je daar vol gas weg schiet bij het stoplicht. ![]() | |
Kogando | donderdag 4 mei 2006 @ 17:17 |
quote:Nouja, zo héél snel zal die toch ook weer niet zijn? Wel een erg mooie auto, dat wel. ![]() | |
MrSASO | donderdag 4 mei 2006 @ 17:18 |
quote:130 PK met RWD, en met die looks verwacht je eigenlijk helemaal geen snelheid. | |
Youp | donderdag 4 mei 2006 @ 17:46 |
quote:en 190nm en slechts 1040kg ![]() | |
Kogando | donderdag 4 mei 2006 @ 19:40 |
quote:130 PK en 1040 kg is wel belangrijk, 190Nm zegt niet zoveel. Maar geen gekke waarden inderdaad. | |
Jimmie | donderdag 4 mei 2006 @ 20:24 |
In de jaren 60 had je de Alfa Giulia's waarvan de 2 liter modellen 130 pk hadden en op 850 kg. In de jaren 70-80 had je bijv de Lancia Beta met 125 pk (en 140 met kompressor) op 950 kg. Er waren zoveel GTI killers destijds ![]() | |
Youp | donderdag 4 mei 2006 @ 20:54 |
quote:don't forget to mention the 2002 Turbo... 170pk ![]() | |
Jimmie | donderdag 4 mei 2006 @ 21:06 |
Das meer een Porsche killer bijna ![]() Valt ook wel een beetje buiten massaproductie, maar zo'n 2002 Turbo of de CSL is gewoonweg prachtig om te hebben ![]() | |
Youp | donderdag 4 mei 2006 @ 21:10 |
quote:turbo's staan ook al te koop voor meer dan 20k ![]() ![]() | |
stifmeister18 | zaterdag 6 mei 2006 @ 15:41 |
Voor de liefhebbers, vandaag maar is de bmw uit de schuur gehaald en wou dit even met jullie delen ![]() ![]() foto's : ![]() ![]() ![]() 100% orgineel ![]() als er btw nog mensen zijn die weten hoe ik de schade aan de voorkant kan wegwerken , graag ![]() | |
MrSASO | zaterdag 6 mei 2006 @ 18:19 |
quote:Mooie wagen zo een wil ik ook wel hebben. Ik heb precies daar ook wat schade, dus ik ben benieuwd. | |
vwk | maandag 8 mei 2006 @ 09:16 |
Laten spuiten, alleen onderste deel, zelf schuren en klaarmaken, ben je voor mss 50~75 euro klaar.![]() | |
Youp | maandag 8 mei 2006 @ 11:59 |
hele nette wagen stifmeister ![]() | |
Inorbit | dinsdag 9 mei 2006 @ 09:35 |
![]() genoeg bmw's te vinden op deze foto. zit ik daar in de pitstraat een beetje rond te kijken. komt er een zwarte E30 met een flinke spoiler langs. zegt zo'n gozer achter mij: Dat is ook kansloos, zo'n spoiler. sukkel, en hij hoorde bij een team dat met citroen AX racete. haha, zucht daarbij kwam dat datzelfde E30je dikke zwabberende wielspin trok in ze'n 2 op slicks ![]() | |
vwk | dinsdag 9 mei 2006 @ 10:59 |
S38, me dunkt ![]() | |
Johnny_Footballhero | dinsdag 9 mei 2006 @ 11:45 |
M'n vader deelde mij pas mede dat hij z'n e60 530d inruilt op een hagelnieuwe 335i coupé. Ik denk dat die man wat last heeft van z'n hormoontjes. Ik mag vast wel een rondje maken en een plaatje schieten. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 9 mei 2006 @ 12:25 |
Mooie wagen stifmeister18. ![]() | |
Youp | dinsdag 9 mei 2006 @ 12:26 |
quote:whehehe ![]() | |
allsystemshalt | dinsdag 9 mei 2006 @ 12:48 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo een had ik vroeger (maar dan in het zwart) ![]() ![]() ![]() Echt gave bak was dat driftend door de bocht etc ![]() *Alleen te duur in verbruik/onderhoud ![]() | |
Youp | dinsdag 9 mei 2006 @ 15:24 |
aangezien ik er al een hele tijd van overtuigd ben dat de 120i een lekker geluidje maakt (buiten de auto) heb ik er vandaag maar eens enkele opnamen van gemaakt... gister zei een klasgenoot van me die naast me zat nog dat je hem amper hoorde (en dat is ook zo, tenzij je in een tunnel rijdt met alle 4 de ramen open en je hem doortrekt tot +5000rpm) maar buiten de auto hoor je hem veel beter (als mn moeder wegrijdt hoor je al aardig wat lekker geluid en zij rijdt helemaal niet wild ofzo) dus bij deze ![]() het is btw een telefoon filmpje (MP4) en een telefoon foto wegrijden met beetje wielspin (+-2500rpm en lang geen volgas) http://members.home.nl/youpclaessen/linkshit/bmw/video-0007.mp4 ![]() ![]() ![]() overigens was dit gewoon eenmalig voor de fun en om eens te proberen, gek doen en afraggen kan ik met de astra... en ik wil ook niet de indruk wekken dat ik me als een malloot door het verkeer beweeg ![]() -edit- nog eentje waar ik gewoon vlot wegrijd en hem vervolgens doortrek, geeft ook een erg mooi beeld van het geluid... (ik kom overigens wel met een noodgang weer terugrijden ![]() http://members.home.nl/youpclaessen/linkshit/bmw/video-0006.mp4 [ Bericht 8% gewijzigd door Youp op 09-05-2006 16:54:53 ] | |
vwk | dinsdag 9 mei 2006 @ 16:42 |
Sperdif op een standaard 120i ![]() Wil je best geloven, maar lijkt me zo stug. Even opgezocht, zie hier Is standaard 3,38 diff, automaat is 3,91.. Niks over sper... 2 rechte strepen zegt niks over een sper, welk wiel moet doorslippen...? Je gaat immers rechtdoor, dus je wieldruk is gelijk. [ Bericht 28% gewijzigd door vwk op 09-05-2006 16:48:02 ] | |
Youp | dinsdag 9 mei 2006 @ 16:53 |
quote:hmmz dat dacht ik even aangezien normaal in 99% van de gevallen 1 wiel gewoon stil staat ![]() | |
vwk | woensdag 10 mei 2006 @ 10:27 |
Als 1 wiel stil staat is het juist geen sper, dankzij een sper kan je in bepaalde mate (25/45/75) de kracht van de ene naar de andere kant verdelen, hierdoor slipt je wiel minder (snel) tot niet door, zodat je veel harder de bocht om kan. Als je bij mij vol op het gas gaat staan met een dubbele kruising overgaat, ga ik net na de helft van de bocht gewoon dwars erdoorheen, en kan het gas er ook nog opblijven ![]() | |
-Muse- | woensdag 10 mei 2006 @ 16:46 |
komt nog best een aardig geluidje uit zon 120i ![]() | |
Hyperdude | woensdag 10 mei 2006 @ 18:51 |
quote:Met sperren zijn die Duitsers echt zuinig. slechte zaak, vooral met die gare wegligging van de oude BMW's van voor de Z-as. Zelfs oude 911jes hebben niet vaak een sper ![]() ![]() Best een tof geluid; maar ik dacht altijd dat een X20 een 6 cylinder was ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 10-05-2006 19:05:14 ] | |
Geqxon | woensdag 10 mei 2006 @ 19:22 |
quote:Dat is denk ik niet standaard ![]() | |
Jimmie | woensdag 10 mei 2006 @ 19:50 |
quote:CSL's zijn te vinden voor zo'n 100-150k, hoeveel waren die origineel ![]() | |
vwk | donderdag 11 mei 2006 @ 09:18 |
quote:Zoek maar eens een duitse 325, zitten ze vaak gegarandeerd op. Zijn ook 325is modellen, bijna allemaal. M sport package, en ook met sper. Daar komt mijn LSD van onder vandaan. E36, overigens ![]() Ben een van de weinig (voor zover ik weet de 2e) met een niet M3 met sper ![]() | |
Youp | donderdag 11 mei 2006 @ 13:04 |
quote:dat is 110% standaard ![]() | |
Youp | donderdag 11 mei 2006 @ 13:05 |
quote:ik weet wat een sper doet ![]() | |
Youp | donderdag 11 mei 2006 @ 13:05 |
quote:mini cooper S heeft het ook als optie ![]() | |
Five_Aces | donderdag 11 mei 2006 @ 13:12 |
Zijn er wel meer die er een sper onder zetten hoor ![]() Sper voor 1 serie kan je gewoon bij drexler motorsport bestellen. Maar verwacht niet dat ze goedkoop zijn. Sperkooi van een M3 3.0 kan je in principe ook apart bestellen bij ZF en die in een E36 diff zetten. Is allemaal niet zo ingewikkeld, alleen speling instellen vereist wat kunde. Kan je nog veel meer dingen mee doen, zoals een extra platenpakket voor meer locking %, je kan de preload verhogen op het platenpakket en ook kan je de pressurerings nog bewerken zodat ze hun lock sneller opbouwen, en daamee kan je ook nog onder acceleratie en afremmen veranderen, net als een 2 way sper zeg maar. Bij een E36 3.2 kan je zelfs variable M lock inbouwen. Diff's zijn alleen qua tuning onbekend, behalve in de autosport zoals bij Bas Roos etc. | |
Inorbit | donderdag 11 mei 2006 @ 13:42 |
Cool ding!![]() BMW presenteert ter gelegenheid van de start van de Mille Miglia, vanavond in Brescia, de concept coupé. De spectaculaire concept car, is BMW’s eerbetoon aan de rijke autosporthistorie van het merk en aan de Mille Miglia in het algemeen. Het evenement ontstond in 1927 toen de Italianen in navolging van de Fransen met hun sportwagens van stad naar stad gingen rijden. De beroemdste Italiaanse race ging over 1.600 kilometer van Brescia naar Rome en weer terug. BMW deed in 1938 voor het eerst mee met zijn 328 en won in zijn klasse. Een dodelijk ongeval betekende het einde van de race. In 1940 kwam er een alternatief: geen race maar een rit. BMW kwam er met vijf auto’s. De eerste was de 328 Touring coupé, een superlichte speciaal voor het circuit gebouwde versie. Ook was er de Touring roadster en drie 328 roadsters. Het resultaat was fantastisch: de BMW’s werden eerste, tweede, vijfde en zesde. In het Mille Migla-museum in Brescia presenteerde BMW aan de BMW-teams die die jaar aan het evenement deelnemen en aan een select groepje media de Concept Coupé Mille Miglia 2006. De auto zal nooit in productie gaan en zal niet op andere beurzen te zien zijn en zal meteen in het BMW-museum verdwijnen. Hij is een eerbetoon aan het roemrijke verleden van BMW en een vingeroefening van de toekomstige designrichting. De Deen Anders Warming is de ontwerper. In het najaar liet hij de eerste schetsen aan zijn baas, BMW-design director Adrian van Hooydonk en ontwerpchef Chris Bangle. Hij opperde het idee de auto te bouwen en te presenteren tijdens de Mille Miglia. Warming is ook de ontwerper van de Z4 en dat is aan de concept coupé duidelijk te zien. Niet alleen Bangle maar ook de directie was onmiddellijk enthousiast. Daarna was het een kwestie van hard werken. Toekomstige sportwagen Toen de auto in de tuin van het museum kwam aanrijden, had hij eventjes iets weg van de Chronos concept die Chrysler rond 1996 bouwde. Dat is gauw vergeten als je de BMW dichterbij ziet. De Z4-lijnen zijn duidelijk op de flanken aanwezig en verder verloochenen ook de verticale nieren de afkomst niet. Anders Warming zei ons dat hij bij het combineren van historie en toekomst juist de verticale lijnen wilde gebruiken om te laten zien dat ze niet alleen retro zijn. "Vroeger was dat statig, maar we zouden ze best op een toekomstige sportwagen kunnen toepassen." Hij heeft de ronde lijnen van de auto gecombineerd met vouwen in de zijkanten en de motorkap en de neus uitgerust met grote, zeer platte LED-koplampen. De motor is afkomstig uit de Z4. "Een concept car is belangrijk, het is een nieuwe fase om te kijken hoe lijnen in het echt zijn. Moderne details zijn er in de vorm van een op de Formule 1 geïnspireerde spoiler van koolstofvezel van voor en opzij. Ook opvallend zijn de dubbele uitlaten die te zien zijn en de driehoekige vormen in de zijspoilers. Nieuw is verder de constructie van de cockpit die geheel is uitgevoerd in flinterdun (1millimeter dik) staal, dat met lasertechniek is voorgesneden op de plaatsen waar het met de hand is gevouwen wordt. De techniek is gebaseerd op de Japanse origami-vouwkunst. Zo bestaat het dasboard in uit één staalplaat. De zijkanten van de portierloze cabine en andere delen zijn bekleed met stretch-materiaal en prachtig leer is om de scherpe vouwen van het staal gebogen en vastgekikt zodat het gemakkelijk is te verwijderen. Van Autoweek.nl ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vwk | donderdag 11 mei 2006 @ 15:26 |
quote:Nu wel ja ![]() ![]() quote:Wie weet dat ik mijn inmiddels verrote sper laat liggen, ombouw naar 45% en eens ga kijken naar de zaken die jij aankaart Bert. Eens met Bas over gaan buurten. Ik merk nu met het oude diff er terug onder wel dat ik echt rustiger door de bocht moet ![]() Ik vond de 0-100 acceleratie van het sperdiff altijd super omdat die 5,6& korter is, echter is de 80-200 acceleratie van het originele diff ook ontzettend gaaf. Van 100 in z'n 3 (kan je echt net pas in de 3 rijden) vliegt hij echt door de km/h's heen, bij het sperdiff zit je vanaf 115 al in z'n 4 bij wijze van. Dus ik weet niet of ik de 2.93 ombouw naar sper (zelfde formaat diff, dus sperhuis kan er in principe zo in, maar moet wel gesteld worden = moeilijk/duur) of dat ik de 3.15 met sper hou en reviseer (alweer...) Snap het alleen niet, het sper was goed en nu is er sowieso het tandwiel wat op de hoofdaandrijfas zat kapot ![]() [ Bericht 68% gewijzigd door vwk op 11-05-2006 15:34:28 ] | |
Geqxon | donderdag 11 mei 2006 @ 15:34 |
![]() Is dat ding nou a-symetrisch? | |
Inorbit | donderdag 11 mei 2006 @ 15:43 |
quote: ![]() | |
Geqxon | donderdag 11 mei 2006 @ 15:58 |
Niet echt mijn ding dan.... zijn er soms meer foto's van? Van bijvoorbeeld recht van achteren? Het lijkt haast een escher tekening, ik kan de lijnen van de auto niet echt goed "zien" op bovenstaande foto ![]() | |
Inorbit | donderdag 11 mei 2006 @ 16:21 |
quote:http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4887&cache=no | |
Geqxon | donderdag 11 mei 2006 @ 16:56 |
![]() Kijk eens aan, de vorm is dus (gelukkig) symetrisch, alleen de afwerking (de lijnen) zijn dus a-symetrisch ![]() Het deed me eerst een beetje denken aan die oude racewagens, waar ze een winddruppel achter de bestuurder hadden geplaatst ![]() | |
Hyperdude | donderdag 11 mei 2006 @ 17:20 |
quote:Ii heb een Duitse E36 325 Coupé met M onderstel gehad, zonder sper ![]() | |
Five_Aces | donderdag 11 mei 2006 @ 17:30 |
Bij het winterpackage zat ook een sper op de 325 dacht ik, en je had modellen met sper en zonder ASC+T. 328 had je een avus edition van, daar zat ook een sper op bij mijn weten, samen met de eccentrische draagarmbussen van de M3 3.0 en dikkere stabilo's. | |
Youp | donderdag 11 mei 2006 @ 17:49 |
quote:eerder ook al hoor ![]() check m'n opel astra topic maar ![]() | |
Youp | donderdag 11 mei 2006 @ 17:51 |
trouwens hoe zit het eigenlijk met de DTC en DSC... als je deze op de 2e stand zet (3e stand is volleidg uit) laat hij dan gewoon een bepaalde mate van slip toe (sportief rijgedrag)? | |
Five_Aces | donderdag 11 mei 2006 @ 18:45 |
quote:Enige wat ik me daarbij voor zou kunnen stellen is te heet geworden op de ring, die tandwielen moet je echt wel je best voor doen om ze stuk te trekken. Maar als je even echt gaat en ze worden te warm dan zetten ze uit = vastloper. Zat jij al bij 115 in je 4 joh? Ik rij met 3.62 en moet op 150 oid naar 4. Maar vergis je niet in de extra meters die je ondertussen pakt dmv kortere verhoudingen, ook al lijkt je 4 opeens langzamer. Alle 3 (meer platen, meer preload en andere pressure rings) hebben hun voor en nadelen, elke diff bouwer zal zijn eigen manier hebben ![]() | |
vwk | vrijdag 12 mei 2006 @ 09:28 |
115 moet ik niet in z'n 4 zitten, staat er een beetje krom, maar vaak accelereren vanaf de snelweg achter een auto uit, 120 teller = 115gps ![]() Ik ben van schakelen bij 65-102-160-210 gegaan naar 60-95-148-200 dus valt op zich wel mee. En ja je legt een stuk meer af. Vanavond bij Bas wordt het diff nagekeken. Ik vind het wel vreemd, wel slijtagesporen maar hij was gewoon goed, niet redelijk ofzo. Verse sap erin, SAV XJ 75W140 dus ja.. dan op de ring kapot krijgen? Bij een M3 komt er nat. ff meer vermogen op te staan. quote:Omdat je dacht dat je met 2 rechte sporen een sper zou hebben ![]() ![]() Edit, Bert, wat vind jij er van om naar bijv. 3.23 te gaan of 3.91, laatste is nogal gangbaar... of is dat echt veel te kort? 24% korter is wel veel, lijkt me ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door vwk op 12-05-2006 09:42:55 ] | |
Inorbit | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:15 |
M-tech sport pakket voor de 335i coupe![]() ![]() ![]() ![]() waarschijnlijk met een sperr ![]() | |
Geqxon | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:17 |
Mooie badge ![]() Die koplampen staan echt op standje zwaar aggresief ![]() | |
vwk | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:24 |
Wat te zeggen van die geïntegreerde corner splitters op de voorbumper... ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:33 |
quote:3.91 zou ik alleen doen voor full-race bij een 5 bak en M3. Dan zit je bij 7000 RPM op 220 in zijn 5, is ongeveer wel het hardste wat je kan op Zandvoort bv. Voor weggebruik zou ik het niet doen in elk geval. Jij kan dan met 6500 RPM niet eens meer over de 200 heen den kik. Rijd je op de snelweg met 120 terwijl je 4500 RPM draait of zo word je niet vrolijk van. 3.23 is leuk maar komt weinig voor volgens mij? Alleen op de M3 3.2 maar dat diff is groter als bij de rest van de E36's weet dus niet of dat zomaar past. Als je nog eens een chip gaat gebruiken bij de M50 swap kan je naar 7200 RPM. Dan is het wel leuk omdat je dan bijvoorbeeld met 3.15 weer over de 100 kan in zijn 2. | |
vwk | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:02 |
M50 swap is al succesvol 8) Marcel Bollenboom is een vriendje van Bas, hij moest alleen ff kijken of mijn auto door hem wel te tunen is, omdat er een Siemens computer in zit. Maar is 7200rpm niet een beetje veel? Heb ooit 10% gehoord van Bas, dan kom ik op 7000rpm uit... of maken die laatste 200 dan ook niks meer uit met standaard zuigers ![]() De redline wil ik er iig wel af hebben, en sowieso "op maat" tunen. Vindt het verder motorisch wel best, de uitlaat wordt overigens wel vervangen door een supersprint rvs pijp ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:07 |
Mja al die lui uit de VS draaien volgens mij wel 7200 op hydraulische kleppen. Zuigers zijn het probleem niet maar je kop wel. Waarom supersprint? (Als ik toch een andere uitlaat zocht is er voor mij maar 1: Eisenmann ![]() | |
vwk | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:19 |
Nou, de flens van de kat naar de flexibele buis van het spaghetti spruitstuk is binnenin, rondom door. De buis die op de kat komt is daar ook helemaal los, die kan je bijna ronddraaien ![]() Dus ik moet iets anders, en heb een supersprint middenpijp gevonden voor 200 euro, kost normaal 474 ex. Dus ja.. Eisenmann is volgens mij toch wel een stukje duurder ![]() En sowieso.. het geluid bij jou is imo een beetje te gedempt. NOFI, maar als je mijn auto vergelijk met de jouwe... Ik maak het geluid, en jij hebt de snelheid ![]() ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:28 |
Bij mij is het meer inlaatgeluid wat je hoort ![]() ![]() ![]() | |
Youp | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:52 |
inlaatgeluid is mooi ![]() onze circuit astra heeft ook alleen een open luchtfilter en de auspuff is gewoon origineel... had wel het mooiste geluid op de baan! (3 astra's, allemaal GSi 8v blokken) heb ik ook op een filmpje ![]() | |
vwk | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:05 |
Is ook wel weer zo Bert. Inlaatgeluid hoor je sowieso gelukkig wel bij mij, bij het M50 inlaatspruitstuk alleen maar meer ![]() Als je optrekt (rustig) en vanaf 3000rpm schakelt hoor je een mooie WOESHJ van de lucht, echt supergaaf klinkt dat ![]() | |
Inorbit | vrijdag 12 mei 2006 @ 14:26 |
![]() ik vind het echt een gaaf ding. jammer dat hij alleen in een museum komt te staan ![]() | |
JWD | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:14 |
quote:Met 1x op het DSC knopje drukken schakel je alleen de DTC uit.... dit houdt dus in dat je met lichte wielspin weg kan rijden. Omdat je meestal bij zwaar accelereren schuin wegtrekt grijpt de DSC alweer in dus komt het niet vaak voor dat je daadwerkelijk leuk strepen kan trekken met alleen DTC uit, 't is meer bedoelt (volgens het handboek) om jezelf los te rijden uit diepe sneeuw e.d. Op een vlakke rechte weg is het overigens zeer goed mogelijk om zonder sper 2 strepen te trekken, beide wielen hebben dan evenveel grip. Blijkbaar waren de omstandigheden bij die 'burnout' met de 120 gewoon goed ![]() BMW is trouwens helemaal niet zo 'into' standaard LSD installeren, zelfs de Z8 had het niet en die had het toch echt hard nodig. | |
Five_Aces | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:19 |
Is meer omdat ze er tegenwoordig met iDrive vanuit gaat dat dat dezelfde werking heeft. In plaats van je slippende wiel af te remmen met een sperplaat gebruiken ze gewoon de rem aan 1 kant om wrijving op dat wiel te houden. Werkt hetzelfde eigenlijk. Alleen lullig als je rijden wil met alles uit. | |
Inorbit | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:36 |
waarom is eigenlijk een Z1 zo ontiegelijk duur, voor zover ik weer is het een 325i E30 met een kunstof body. maar een normale zie ik pas voor boven de 20.000 euro zelfs in duitsland zijn ze heel duur. ze zijn wel heel gaaf, brute stoelen er in, mooie stuurtjes, leuke autotjes gewoon. maar in duitsland staan ze voor over de 40.000 euro te koop. dat is waanzin. gloednieuw waren ze vast nog niet zo duur.![]() ![]() een Z8 zonder sper. dat is ziek. | |
JWD | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:42 |
quote:De Z1 is natuurlijk erg exclusief, er zijn er maar weinig van gemaakt en in de loop der tijd zijn er natuurlijk nog een aantal gesneuveld. Een echte liefhebbers auto dus. En ja een Z8 zonder sper is niet handig.... 400PK op 1 wiel..... | |
Youp | vrijdag 12 mei 2006 @ 16:26 |
quote:de 120 heeft geen DSC knopje maar een DTC knopje.. 1x drukken en DTC licht op in het dashboard, een paar tellen vasthouden en je krijgt dat driehoekje in dat rondje etc. iig dan staat alles helemaal uit ![]() quote:ja daar was ik al achter... maar iig dat hoef je met onze circuit astra niet te proberen... ook onder ideale omstandigheden gaat 1 wiel gewoon (bijna) stil staan ![]() ![]() quote:no shit.... ![]() wanneer je bij 20km/h in de 2 50% gas geeft trek je al strepen... finaal door de DSC heen ![]() ![]() ![]() | |
Jimmie | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:19 |
quote: ![]() | |
Youp | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:52 |
quote:maar de Z8 wel... ze hadden hem van mij idd wel wat competatiever mogen maken... maar toch blijft het een prachtbak en hij rijdt heerlijk ![]() ![]() | |
Five_Aces | zaterdag 13 mei 2006 @ 01:32 |
Z8 is ook een bouevardcruiser geen circuitwagen ![]() | |
Jimmie | zaterdag 13 mei 2006 @ 02:16 |
De Z4 ook, maar waarom kan die het wel op het circuit ![]() Leg je zoveel neer voor een Z8 mag je toch wel meer verwachten dan alleen rechtuit branden als een Amerikaan. Overigens heeft Alpina er wel een echte cruiser van gemaakt, M blok er uit en een eigenhuis 4.4. Meer koppel in de lage toeren en minder vermogen. Enige tuning project ooit waarbij het vermogen vermindert is? ![]() | |
Youp | zaterdag 13 mei 2006 @ 11:35 |
quote:jep vermogen verminderd... maar prestaties verbeterd (rond het circuit) ![]() en de Z4 is geen boulevard cruiser... daar is hij niet exclusief genoeg voor, dus die MOET wel presteren ![]() ![]() | |
Five_Aces | zaterdag 13 mei 2006 @ 11:38 |
Z4 is ook een boulevard cruiser waarom koop je anders een open roadster ![]() Alleen Z3 M coupe en Z4 M coupe gaan veel beter ![]() | |
Jimmie | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:17 |
Niks mis met roadsters toch ![]() Juist lekker om met dak open te rijden, ook als het hard gaat. Vraag me af hoeveel de coupe varianten stijver zijn, ze zijn tenslotte ontworpen als roadsters en auto's ontworpen als roadster zit het meestal dik in orde met de stijfheid. Bij de M3 zou ik weer nooit voor de cabrio kiezen want 4persoons cabrio's heb ik nog nooit echt mooi gevonden en de stijfheid valt ook nog is tegen. Mocht ik bijv het geld hebben om een Ferrari F430 te kopen zou ik zekerwete voor de spider gaan. Zoveel meer pret met weer zoals de afgelope week. Rijden met zo'n dure auto doe je toch niet op de limiet, dan merk je dat kleine beetje extra gewicht en ietsje minder stijfheid ook niet ![]() | |
Robin__ | zaterdag 13 mei 2006 @ 15:51 |
Godver! net mooie (e31) 850csi gezien bij de supermarkt *fap fap fap* (rood uiteraard) | |
Jimmie | zaterdag 13 mei 2006 @ 17:20 |
Als je een originele Z1 wil met 6km op de klok, http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=100930 Slechts 47500, wat opzich de 2e hands prijzen best mee valt voor een compleet nieuwe auto. | |
Hyperdude | zaterdag 13 mei 2006 @ 17:30 |
Die Z1 is echt een overschatte otoo. Mooi is een kwestie van wel/geen smaak, maar apart is ie wel. Die deuren zijn ook een lachertje. Voor €47K zou ik, of 2 E30 M3's halen, of een M3 en een Integrale Evo. Een plastic cabrio met 170 Pk voor €47K ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 13-05-2006 18:08:57 ] | |
Youp | zaterdag 13 mei 2006 @ 17:33 |
quote:imo is zo'n Z1 het ook net niet.... | |
Jimmie | zaterdag 13 mei 2006 @ 17:40 |
Vindt de Z1 ook niet zo, veels te duur ja. 2 M3's? oude serie ofzo? Met een Integrale ben ik het geheel eens ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 13 mei 2006 @ 18:15 |
quote:De bij de Z1 behorende M3 bedoelde ik, de E30 M3, ook maar 190 PK overigens. Vooral de Z1 in zo'n bleekgele AUDI/Volvo (en helaas ook wel een verdwaalde E36 M3) kleur, gayer kan bijna niet. Gay is wat mij betreft prima hoor, maar niet bij auto's ![]() ter illustratie: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Inorbit | zaterdag 13 mei 2006 @ 19:55 |
quote:er staan nu meer z1's te koop als E30 325jes. maar er zal inderdaad wel markt voor zijn. want anders worden ze zo niet verkocht. hij is overigens wel snel. in top gear hield hij een Honda S2000 en porsche boxter bij op het rechte stuk. en die zijn dan weer vrij identiek geprijst. ik geloof ook dat JC zijn vrouw er 1 gehad heeft | |
Hyperdude | zaterdag 13 mei 2006 @ 20:13 |
quote:Z1 weegt 1250 KG en heeft 170 PK, top 225 en 0-100 in 8,4 seconden. S2000 weegt 1220 KG en heeft 240 PK, top 241 en 0-100 in 6,2 seconden (hoop dat de cijfertjes een beetje kloppen) Kennelijk gelden de wetten der natuurkunde niet voor Topgear!? Het is maar 170 PK! Dat gaat niet hard als je 1250 KG weegt. | |
Five_Aces | zaterdag 13 mei 2006 @ 20:23 |
Topgear is geen circuit maar een omhoog gevallen parkeerplaats. Je moet echt een hoop extra power hebben wil je op het oog zo weglopen op het rechte stuk. Kijk maar naar Zandvoort, kom je bos uti met 150 en aan het einde rij je 210. Als die ander dan 190 rijd of zo dan lijkt dat verschil helemaal niet zo groot plus dat de gene met de meeste snelheid ook weer eerder remmen moet. | |
Inorbit | zaterdag 13 mei 2006 @ 21:09 |
quote:dat viel mij ook op op zandvoort, die saker Gt's leken niet eens zo idioot veel sneller als die volvo 440's. maar het gewicht van de z1 zoals op autoweek.nl klopt niet. ik heb op een andere site gelezen met ook heel veel autospecs dat de Z1 een stuk lichter is als mijn E30 iets van <1000 kilo | |
Youp | zaterdag 13 mei 2006 @ 21:17 |
quote:auto week klopt vaker niet! een viper heeft een 10 in lijn een MR2 (AW11) heeft voorwielaandrijving etc. | |
Jimmie | zaterdag 13 mei 2006 @ 21:39 |
10 inlijn? no wai! ![]() Heb even m'n Viper schaalmodel zn motorkap open gedaan en die heeft toch echt een V10 hoor ![]() http://members.aol.com/speeddmn16/engine.html Deze site bevestigt dat bijvoorbeeld. Of bedoel je de nieuwe Viper? Misschien heeft die weer een andere config. | |
Youp | zaterdag 13 mei 2006 @ 21:53 |
quote:ff begrijpend lezen Jimmeh ![]() | |
Jimmie | zaterdag 13 mei 2006 @ 21:58 |
Aaaah je noemt de foute specs op de autoweek site ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 13 mei 2006 @ 23:14 |
quote:Ik heb op http://www.z1z1.de/ , lijkt mij wel een site waar ze weten waar ze het over hebben, nog een rijtje specs gevonden: 1250 KG top 225 0-100: 7,9 sec. 1000 KG voor een standaard Z1 lijkt mij dan ook niet realistisch. | |
Geqxon | zaterdag 13 mei 2006 @ 23:42 |
De deuren van de Z1, zijn die nou elektrisch? | |
JWD | zondag 14 mei 2006 @ 00:23 |
quote:Yup, ze gaan (een stukje) omlaag, de instap blijft overigens beroerd, of je ze nu open of dicht hebt. Je kan overigens prima met de deuren 'open' rijden, dan krijg je een beetje Jeep Wrangler idee ![]() Volgens het typeplaatje weegt hij overigens 1460kg | |
Geqxon | zondag 14 mei 2006 @ 00:31 |
quote:Je moet er dan ook inspringen he ![]() Ik zag er laatst nog eentje in Huizen rijden ![]() | |
Inorbit | zondag 14 mei 2006 @ 21:18 |
quote:meer dan staat er voor, maar als het op die site staan, dan vind ik het wel raar dat hij sneller optrekt als mijn E30. die doet 8,2 of zo ongeveer van 0-100. misschien komt het door de aerodinamica. de z1 ziet er wel wat spitser uit | |
Inorbit | zondag 14 mei 2006 @ 21:21 |
quote:appart. dan lijkt het me sterk dat hij in 7.9 seconden naar de honderd rijdt | |
Youp | zondag 14 mei 2006 @ 22:36 |
quote:bij 0-100 speelt airodynamica amper een rol... is zijn de bak en de einoverbrenging etc. van een Z1 wel het zelfde? | |
Inorbit | zondag 14 mei 2006 @ 23:06 |
quote:lijkt mij wel, aangezien ze die ook in de M3 gestopt hebben. en de top ongeveer hetzelfde is. en ze evenveel versnellingen hebben. lijkt me sterk dat ze daar een apparte bak voor ontwikkelen even voor het tema van dit topic ![]() ![]() | |
Youp | zondag 14 mei 2006 @ 23:08 |
quote:hmmz... sper per ongeluk? ![]() ![]() | |
Inorbit | zondag 14 mei 2006 @ 23:15 |
quote:tjah, er blijven weinig opties over. | |
vwk | maandag 15 mei 2006 @ 13:51 |
Weer tijd voor pics: Toen was ie kaput: Snif ![]() Maar hij doeggut weer ![]() Nurburgring fan ![]() Ander inlaatspruitstuk (meer luchtinlaat), en ook maar een likje verf gegeven 8) Toch handig zo'n open dak ![]() | |
jacco | maandag 15 mei 2006 @ 20:23 |
Heb echt helemaal niks met BMW's maar wilde deze foto's toch met jullie delen. Een bekende van mij heeft zijn droom laten uitkomen en deze auto in Japan gekocht (hij woont erzelf ook)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geqxon | maandag 15 mei 2006 @ 20:25 |
Dat is toch echts iets dat ik mij bij al die japanse foto's afvraag. Waarom zijn de meeste foto's schuin gemaakt ![]() | |
Inorbit | maandag 15 mei 2006 @ 20:28 |
geile bak zeg, het is alleen maar een "gewone" ![]() die velgen staan er super onder | |
jacco | maandag 15 mei 2006 @ 20:34 |
quote:Hij vertelde mij dat het een M3 was, dat is toch geen "gewone" in BMW land? | |
jacco | maandag 15 mei 2006 @ 20:36 |
quote:Hij heeft ze zelf gemaakt maar hij is geen Japanner ![]() | |
Inorbit | maandag 15 mei 2006 @ 20:40 |
quote:daarom de quotes, je hebt ook een cecotto en een EVO verzie | |
Inorbit | dinsdag 23 mei 2006 @ 08:56 |
Filmpjes van het mille miglia concept. hij ziet er nog ietswat stuiterig uit. maar wel een grappig ding. als het M motorisering heeft dan zou ik hem willen hebben. en hier stamt hij van af: ![]() ![]() en zomaar een plaatje wat ik jullie niet kan onthouden ![]() ![]() ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Inorbit op 23-05-2006 09:05:29 ] | |
Youp | dinsdag 23 mei 2006 @ 14:05 |
die CSL's en die 02 ![]() ![]() | |
metallicattim | dinsdag 23 mei 2006 @ 22:17 |
hmm waarom vond ik dit topic niet? khad al een nieuw aangemaakt! Kheb zelfs nog met de search gezocht maar kon hem echt niet vinden... ahwel, daar heb je moderators voor he! | |
Youp | dinsdag 23 mei 2006 @ 22:41 |
quote:CTRL + F op de PTA index, typ : "bmw" plusminus 2x op enter rammen en je bent er ![]() werkt beter dan de search ![]() | |
metallicattim | dinsdag 23 mei 2006 @ 22:48 |
dat heb ik gedaan! zelfs de hele lijst handmatig afgegaan, maar ik kon echt nix vinden hoor! Begin echt aan mijn geestelijke gesteldheid te twijfelen ![]() Njah met wat hulp toch gevonden! Kan iemand me vertellen hoe ik een M-Tech I stuur loskrijg? Ik zag dat bij een ander BMW stuur ( en ook bij het M-Tech II stuur wat ik gekocht heb ), je het kapje van de toeter los kan halen zodat je bij de schroef komt, maar hoe kom ik daar bij een M-Tech I stuur bij? Kheb eff snel gekeken, maar kan het zo 1 2 3 niet zien. | |
Youp | dinsdag 23 mei 2006 @ 23:07 |
quote:heb je een foto van dat Mtech1 stuur? | |
metallicattim | woensdag 24 mei 2006 @ 13:20 |
op het moment alleen eff deze:![]() | |
Inorbit | woensdag 24 mei 2006 @ 13:31 |
middelste dopje(BMW badge) er uit wippen met een schroevendraaier | |
Hyperdude | woensdag 24 mei 2006 @ 19:25 |
Ik vind het niks, maar de liefhebbers van een E30 V12 kunnen dit misschien wel waarderen: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/202044/ http://www.bimmerboard.com/forums/posts/202744 | |
Pharell | woensdag 24 mei 2006 @ 20:56 |
damn wat zijn dat nou voor uitlaten dan ![]() | |
metallicattim | woensdag 24 mei 2006 @ 21:02 |
quote:Thx, ik had het al gevonden! Nieuw stuur zit erop, stuurt lekker, maar het bevalt me niet, het stuur is niet in de staat die ik ervan had verwacht... Ik denk dat ik deze verkoop en een nieuw M-Tech II stuur ga zoeken. | |
K33T | woensdag 24 mei 2006 @ 21:02 |
![]() | |
Geqxon | woensdag 24 mei 2006 @ 21:20 |
Sja, dat is begrijpelijk ![]() | |
metallicattim | woensdag 24 mei 2006 @ 21:59 |
En ook gewoon zn tel nummer erbij zetten he!! ach jah, beetje gelijk heeftie wel, maar zoiets zet je niet in de advertentie man! | |
Inorbit | woensdag 24 mei 2006 @ 22:10 |
quote:ow jammer. ik heb nog een 3 spaaks leren bmw stuur liggen(nog heel netjes alleen een beetje vaal op de vasthoud plek). ik zoek wel even een plaatje, maar ik vind bmw sturen te groot dus ik heb nu een sparco stuur. ![]() ![]() | |
Inorbit | woensdag 24 mei 2006 @ 22:13 |
quote:hahaha lol ![]() wel een schitterende bak zeg. voor een leuk prijsje ook balen de plaatjes van de engine swapped E30 doen het niet meer ![]() het klinkt wel als een leuk projectje [ Bericht 18% gewijzigd door Inorbit op 24-05-2006 22:21:56 ] | |
metallicattim | woensdag 24 mei 2006 @ 22:16 |
quote:kwil sowieso nix anders dan M-Tech II ![]() | |
metallicattim | woensdag 24 mei 2006 @ 22:22 |
Mag ik iedereen via deze weg even wijzen op mijn nieuwe site.quote: | |
Inorbit | woensdag 24 mei 2006 @ 22:25 |
quote:oke, hij lijkt er wel een beetje op, maar dan zonder die "bobbels" aan de binnenkant op kwart voor 2 zoals bij de Mtech II en die Mtech is kleiner geloof ik. maar dan wil je deze niet. ik ben zelf te lui om hem op marktplaats te zetten. | |
Inorbit | woensdag 24 mei 2006 @ 22:51 |
quote:ik heb me aangemeld, ik zal proberen zo snel mogelijk een zwik foto's op te sturen | |
metallicattim | donderdag 25 mei 2006 @ 08:11 |
Cool! Kzag je aanmelding al, kon je alleen niet mailen omdat je geen email adres hebt ingevuld, maar dat moet je zelf weten ![]() Ik ben vandaag naar de nurburgring, maybe vanavond en anders morgen staatie online ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 25 mei 2006 @ 12:38 |
quote:Wat doe je met dat M-Tech I stuur als je het nieuwe hebt gevonden? | |
metallicattim | donderdag 25 mei 2006 @ 21:04 |
stuur heb ik nu al in de verkoop, interesse? ![]() Kheb op het moment eff geen digicam, dus de beste foto die ik je kan laten zien staat hierboven! | |
metallicattim | donderdag 25 mei 2006 @ 21:09 |
Vandaag naar de ring geweest, een HELEBOEL BMW's gezien! flink wat E30 M3's, aantal M5, paar M6, helft van de autos daar was porsche volgens mij! hehe Heb ook 2 rondjes gereden, lekker rustig aangedaan, 2e rondje ging al wat lekkerder, hoefde ook niet hele tijd mensen langs te laten, dus kon zelf ook wat meer de ideale lijn rijden en dus wat harder door de bocht. Moet er nu geen gewoontje van gaan maken, want de 325i moet wel heel blijven ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 25 mei 2006 @ 21:40 |
quote:vriend van me misschien, ligt eraan wat je ervoor wil hebben | |
metallicattim | donderdag 25 mei 2006 @ 21:51 |
zeg eens wat... 35 euro? excl. verzenden dan wel. | |
Mr._T-Rex | donderdag 25 mei 2006 @ 22:12 |
Wat is de staat van het stuur? Verzenden is niet nodig, we komen uit de buurt ![]() Anders voeg me ff toe op msn: -done- [ Bericht 7% gewijzigd door Mr._T-Rex op 27-05-2006 00:11:40 ] | |
metallicattim | vrijdag 26 mei 2006 @ 17:07 |
Done ![]() | |
Youp | maandag 29 mei 2006 @ 11:57 |
quote:whaaaahahahahahaa ![]() | |
Bombardier | maandag 29 mei 2006 @ 12:56 |
quote:Ik ben vrijdag geweest. Allemaal BMW's en Porsche inderdaad. Jammer dat het regende, werd weinig gereden. | |
Bombardier | dinsdag 30 mei 2006 @ 11:06 |
Met dat volk op het BMW-forum valt maar moeilijk te discussieren getuige http://www.bmwclub2003.nl/forum/viewtopic.php?t=20153![]() | |
Puur | dinsdag 30 mei 2006 @ 11:22 |
Tja, heb BMW forum.. Gelukkig hebben ze er wel mooie foto's van mijn auto: ![]() ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Puur op 30-05-2006 14:38:28 ] | |
Geqxon | dinsdag 30 mei 2006 @ 11:28 |
Lange benen? ![]() | |
Bombardier | dinsdag 30 mei 2006 @ 11:36 |
quote:Leuk ding. Motorinhoud? Ik wil m'n vriendin eigenlijk ook een 1-serie aanpraten. ![]() | |
Pharell | dinsdag 30 mei 2006 @ 14:09 |
wat een stel zeikwijven daar op dat forum ![]() Ik moet zeggen dat je helemaal gelijk hebt dat je vraagtekens bij die auto zet! Vooral omdat de (ex)eigenaar op de forum een turk(moroc?) is... ga je toch je zo je twijvels krijgen! En dan ook nog eens moeilijk lopen doen op de vraag of er schade is geweest. en als puntje bij paaltje komt is de hele achterkant in de puinpoeier gereden ![]() Erg jammer weer! | |
Bombardier | dinsdag 30 mei 2006 @ 14:18 |
quote:Tuurlijk is er iets niet in de haak met die auto. De meeste zijn echter te goedgelovig om er sceptisch over te kunnen zijn. Het hoeft niet per definitie een auto met gebreken te zijn, maar ik vermoed dat automatisch, omdat het exemplaar incourant blijkt te zijn wat onlogisch is. Ik wil echter even vermelden dat ik de afkomst van de eigenaar niet relateer aan de staat van de auto. | |
Bombardier | dinsdag 30 mei 2006 @ 14:19 |
Wat zijn trouwens de grootste verschillen tussen een BMW 633i en een 635i/CSI? De 633 is aanzienlijk goedkoper in aanschaf dus ik ben geneigd daarvoor te gaan als volgende project. | |
Puur | dinsdag 30 mei 2006 @ 14:36 |
quote:Ik heb een 118i, 2 liter 4 cilinder benzine. Niet de snelste maar ruim binnen de 10 seconden naar 100. Mijn vriendin heeft mij deze 1 serie aangepraat. Zij is lyrisch over alle BMW modellen van nu, terwijl ik misschien een 1988'er 3 serie wel mooier vind. Maar het rijdt super. Volgende is alleen wel een 130i ![]() | |
Inorbit | dinsdag 30 mei 2006 @ 14:49 |
quote:nice. goede kleur voor een 1 serie en mooie stoelen. | |
Inorbit | dinsdag 30 mei 2006 @ 14:54 |
quote:omdat die een stuk minder pk heeft en er minder ruig uit ziet dunkt mij zo | |
Pharell | dinsdag 30 mei 2006 @ 15:44 |
quote:mjah met die afkomst... ik ben geen racist maar tis wel algmeen bekend dat zij hun wagen nou niet echt netjes onderhouden enzo. verder vind ik zoals jij t al aangeeft een zeer dubieus verhaal. prijs, kenteken, aanrijding, nu opeens een handelaar... t klopt allemaal net niet helaas! jammer! | |
Inorbit | dinsdag 30 mei 2006 @ 15:46 |
quote:die dapo81 lijkt de verkoper wel, zoals hij dat ding "verdedigt" | |
Pharell | dinsdag 30 mei 2006 @ 15:57 |
http://www.marktplaats.nl(...)x%252BJCSrR%26df%3D1 damn wat een mooie bak ![]() ![]() | |
Geqxon | dinsdag 30 mei 2006 @ 16:01 |
Mooie bak, ondanks ik geen fan ben van de striping op de zijkant. Op de bumper-lip staat het wel mooi, aangezien dat een karaktertrekje van Alpina is ![]() | |
Inorbit | dinsdag 30 mei 2006 @ 16:23 |
![]() ![]() ![]() BMW: “That’s why we don’t have front wheel drives.” ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 30 mei 2006 @ 16:27 |
![]() Merk en type: BMW Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Franeker Datum: 27-05-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Oldtimer Elfstedentocht willen julie geloven dat ik afgeloven zaterdag naast deze BMW een NOG puiknder BMW op de foto heb gezet? ![]() | |
M5 | dinsdag 30 mei 2006 @ 16:33 |
quote:Mooie BMW 502 ![]() | |
vwk | dinsdag 30 mei 2006 @ 16:47 |
quote:Post eens foto's als bewijs ![]() | |
Inorbit | dinsdag 30 mei 2006 @ 16:49 |
quote:schitterend. wat is puikender? is dat fries? ![]() | |
Youp | dinsdag 30 mei 2006 @ 19:25 |
quote:en nog een boel kwalen heeft... hij is opgevolgd dus door de 635CSi en die is medio '82 gefacelift en heeft hij een motronic motormanagement gekregen (iets meer vermogen, een stuk zuiniger en een stuk betrouwbaarder) grotere wielen standaard, betere vering en grotere remmen en nog een boardcomputer ofzo ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 30 mei 2006 @ 19:37 |
Op mobile.de kom je om in de 635 CSi's voor redelijke bedragen. Dingen roesten behoorlijk en zijn intussen wel echt oude bakken. Sowiezo zou ik alleen kijken naar de nieuwere modellen met de smallere achterlichten. Of iets meer uitgeven en een 840/850 aanschaffen, kan je er nog in rijden ook ipv. alleen te sleutelen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 30 mei 2006 @ 20:29 |
quote:Alles op zn tijd ![]() (zaterdag 500 foto's gemaakt, en als ik bij ekle foto dat domme lisjte in moet vullen snap jij dat dat niet 123 klaar is ![]() maar die zal ik ook nog tonen in dit topic, vreest niet ![]() | |
Youp | dinsdag 30 mei 2006 @ 22:19 |
quote:een 635 zal minder romslomp met zich meebrengen dan een 8 ![]() ![]() ik heb me er zelf ook al aardig in verdiept ![]() | |
Geqxon | dinsdag 30 mei 2006 @ 22:30 |
Een 850i met 18" velgen vind ik zo geweldig porno. Met die enorm lekkere 5 liter V12 ![]() | |
Youp | dinsdag 30 mei 2006 @ 22:45 |
quote:neem dan de CSi... die presteerd tenminste ook nog een beetje met zn 5.6 (of was het nou 5.7?) liter v12 ![]() | |
Geqxon | dinsdag 30 mei 2006 @ 23:01 |
De CSi is al helemaal onbetaalbaar ![]() Als ik ooit een leuke full-time baan heb, ga ik denk ik naar een 850i kijken, of als ik de auto ook nog voor mijn werk nodig heb een E38 750i ![]() Beide zijn voor tussen de 13.500 en 15.000 al prima te verkrijgen, toch? Aan onderhoud zat ik zelf te denken aan ongeveer 150 euro per maand, dat is neem ik aan ook goed gegokt? | |
Youp | dinsdag 30 mei 2006 @ 23:13 |
quote:reken voor een 850 maar even het 10 voudige aan onderhoud ![]() die krengen zijn ECHT onbetaalbaar....... en het mooiste is dat er in een "gewone" garage bijna niks aan gedaan kan worden ![]() | |
Geqxon | dinsdag 30 mei 2006 @ 23:23 |
1500 euro per maand aan onderhoud?? Okay, ik volg je sarcasme, maar met bv. 10.000km per jaar zat ik toch echt aan hoogstens 2000 euro te denken. Een halve set banden (zonder burnouts krijg ik het gevoel dat je er 20.000km mee door kan gaan), nieuwe remschijven rondom en de standaard beurten? | |
Inorbit | woensdag 31 mei 2006 @ 08:44 |
quote:150 x 10 is 1.500 ![]() daar komt bij dat een 850 loodzwaar is. dus veel wegenbelasting, en de verzekering zal ook wel niet om over te lachen zijn. daar bij komt dat benzine ook een flink gat uit je portemonee kan slaan bij zo'n ding. maar het zijn schitterende auto's. maar als "bij' auto'tje hou ik het nog even op mijn E30 om de hobby een financieel verklaarbaar plaatje te geven. | |
Geqxon | woensdag 31 mei 2006 @ 09:05 |
Sinds wanneer hebben we 10 maanden per jaar? ![]() Ik dacht zelf dus aan 2.000 euro per jaar aan onderhoud, dus exclusief de benzine, verzekering en wegenbelasting. Zoals ik net al zei: Als ik ooit een leuke full-time baan heb, en nog thuis woon, dat ik dán naar een leuke BMW ga kijken. Want anders is het inderdaad onbetaalbaar ![]() | |
Inorbit | woensdag 31 mei 2006 @ 09:07 |
quote:oeps ![]() nou, met een fulltime baan is het ook nog een onbetaalbare hobby hoor, aangezien ik aanneem dat je niet alleen in je bmw rond wilt rijden. als startend werker iig. maar als je bankdirecteur of bmw dealer eigenaar wilt worden, dan zou ik het ook doen ![]() | |
Geqxon | woensdag 31 mei 2006 @ 09:11 |
Je moet goed beginnen op de ladder van succes hé ![]() En dan is een BMW mooi meegenomen ![]() | |
vwk | woensdag 31 mei 2006 @ 10:31 |
quote:Komt goed ![]() | |
Youp | woensdag 31 mei 2006 @ 11:00 |
quote:kerel ik heb een keer een week aan zo'n ding gewerkt... grote beurt en wat kleine dingetjes die blijven terugkomen bij zo'n apparaat ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geqxon | woensdag 31 mei 2006 @ 11:21 |
quote:Bedankt dat je mij even uit mijn droom geslapt hebt. Geen 850 voor mij dus ![]() Of het moet een Vulva 850 zijn ![]() | |
Hyperdude | woensdag 31 mei 2006 @ 17:39 |
quote:Dan nog liever een fiets, heb je tenminste nog achterwielaandrijving ![]() on-topic: Als je goed onderhoud wilt plegen kan je als regel vaak stellen dat de onderhoudskosten min of meer evenredig zijn met de nieuwprijs. Dus een 5-serie die 2 keer zoveel kost als een 3 serie is ook in onderhoud 2 keer zo duur. Er zijn genoeg uitzonderingen, maar naar mijn ervaring is het als uitgangspunt een niet zo gekke vuistregel. Als je veel zelf wilt/kunt doen dan kan een 840/850 best te doen zijn. Je blijft echter met dure onderdelen en ingewikkelde constructies zitten waar je als amateur zonder speciaal gereedschap/kennis niet ver komt. Dan moet je toch naar de dealer. En dat kost veel uren à €75 ex. Zoals Youp al schreef kan je aan oudere otoo veel meer zelf doen dan aan die moderne computer otoos. Jammer is alleen dat er aan zo'n oude bak ook vaker wat te vertimmeren valt ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 31 mei 2006 @ 23:54 |
Merk en type: BMW Eigenaar: Kok autoverhuur 't Harde Land van herkomst: Nederland Locatie: Sint Annaparochie: camping de blikvaart Datum: 27-05-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de tractor-, auto-, en truckpulling Het Bildt Merk en type: BMW 635 CSI Eigenaar: Kok autoverhuur 't Harde Land van herkomst: Nederland Locatie: Sint Annaparochie: camping de blikvaart Datum: 27-05-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de tractor-, auto-, en truckpulling Het Bildt | |
Geqxon | donderdag 1 juni 2006 @ 00:55 |
Ik moet zeggen dat ik de neus van die 635CSI erg mooi vind, wat jammer dat ze hem aan de achterkant wat verneukt hebben ![]() | |
Youp | donderdag 1 juni 2006 @ 09:27 |
quote:arme 6... hadden ze beter aan mij kunnen geven ![]() wel erg bruut natuurlijk als crossbak ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 1 juni 2006 @ 13:41 |
Het is geen crossbak.... hij word gebruikt voor carpulling.... Dit idee dus.... | |
Youp | donderdag 1 juni 2006 @ 14:08 |
quote: ![]() zelfde joh ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 1 juni 2006 @ 14:25 |
quote:Nee... Want nu komen er geen deuken in, en gaat ie jarenlang mee.... een wezenlijk verschil.... | |
Inorbit | donderdag 1 juni 2006 @ 15:15 |
quote:zitten er ook standaard motorblokken in met een paar aanpassingen, of worden ze allemaal vervangen door tienduizend liter V8's met superchargers enzo | |
Alexxxxx | donderdag 1 juni 2006 @ 15:37 |
quote:bij de meeste is het idd gewoon een plastic kap over een lang chassis die is volgestouwd met oersterke motoren.... Maar de 635 heeft nog een originele mtor en chasis, alle onderdelen zijn BMW, hij komt uit in de standaard klasse ![]() | |
jacco | donderdag 1 juni 2006 @ 15:45 |
Wat BMW's met Iforged velgen![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Pharell | donderdag 1 juni 2006 @ 17:52 |
Gejatte post van tweakers ![]() Alpina B3 test ronde op Zandvoort http://video.google.com/videoplay?docid=2467599437352036139&pl=true ![]() Tjsa wilde het jullie niet onthouden ![]() | |
Youp | vrijdag 2 juni 2006 @ 10:51 |
quote:zijn wel redelijk verneukte exemplaren..... | |
Geqxon | vrijdag 2 juni 2006 @ 13:21 |
![]() Sjonnie ![]() | |
jacco | vrijdag 2 juni 2006 @ 13:21 |
quote:Waar is jou M3 dan? | |
Geqxon | vrijdag 2 juni 2006 @ 13:47 |
quote:Ach kommop. In zo'n vernaggelde M3 kan alleen maar een sjonnie rijden ![]() | |
jacco | vrijdag 2 juni 2006 @ 13:56 |
quote:blah blah wat een onzin, als je een stijl niet aanstaat hoeft dat niet te betekenen dat er meteen iemand in rijdt die jij als sjonnie betitelt. | |
Hyperdude | vrijdag 2 juni 2006 @ 14:14 |
Iemand nog geld over voor een redelijk onverbouwde E30 M3? Staat nu op €5200 http://cgi.ebay.de/BMW-M3(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem Vergt nog wel wat werk, maar als ie mechanisch goed is, misschien niet eens zo gek? ![]() | |
Geqxon | vrijdag 2 juni 2006 @ 14:17 |
Op de foto hierboven zie ik wat kleurverschil tussen de diverse panelen ![]() | |
jacco | vrijdag 2 juni 2006 @ 14:23 |
quote:Dat is de reflectie van de grond in de carroserie | |
Geqxon | vrijdag 2 juni 2006 @ 14:28 |
Zou wel een kunnen kloppen, ik neem dan aan dat het voor en achter zijpaneel dan een beetje rond loopt? | |
Hyperdude | vrijdag 2 juni 2006 @ 14:30 |
quote:Of je leest ff die advertentie. ![]() Zelfs alleen ff de plaatjes "anschauen" is in dit geval al genoeg. Er zitten roestgaten in die voorspatborden, misschien zijn ze ook wel een beetje verkleurd!? | |
Geqxon | vrijdag 2 juni 2006 @ 14:31 |
Ik zie de link nu pas ![]() MIjn duits is niet al te best, maar aan de foto's zie ik al genoeg ja ![]() | |
metallicattim | zaterdag 3 juni 2006 @ 13:25 |
Domein is eindelijk online en meteen nieuwe website gemaakt! ![]() E30 Fansite | |
lipje | zaterdag 3 juni 2006 @ 13:36 |
quote:met verlichte pookknop ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 3 juni 2006 @ 13:59 |
quote:Die zet je gewoon weer op Ebay; voor veel ![]() | |
bolkedebeer | zaterdag 3 juni 2006 @ 17:47 |
![]() Mijn karretje | |
Geqxon | zaterdag 3 juni 2006 @ 18:53 |
Ik zat laatst in een 1-serie, en jemig, wat heeft dat ding lage ruiten! Geeft een erg cool chop-top effect. Top bakkie verder, zo'n 1-serie. Voor mijn 1.86 moest de voorste stoel echter wel wat naar voren ![]() | |
Youp | zondag 4 juni 2006 @ 16:45 |
quote:ruimte achterin is idd $^!@#%!&# (maar beter als in de 6 ![]() nadeel van die hoge deuren en kleine ruitjes is dat je je arm niet in de zon kan laten bakken ![]() | |
Inorbit | zondag 4 juni 2006 @ 17:23 |
quote:dat is om sjonnie's te weren ![]() | |
Hyperdude | zondag 4 juni 2006 @ 17:27 |
quote:Uiteindelijk verkocht voor €7051. En nog ff die verlichte pookknop voor €51 verpatsen, dan kost ie €7000. Niet zo gek denk ik. | |
Youp | zondag 4 juni 2006 @ 20:34 |
quote:en het ziet er ruig uit ![]() | |
vwk | dinsdag 6 juni 2006 @ 13:40 |
quote:OEM product... Zit er bij mij ook in, en kijkt best chique ![]() | |
Inorbit | dinsdag 6 juni 2006 @ 17:35 |
quote:very nice. wat zit er in? | |
bolkedebeer | dinsdag 6 juni 2006 @ 21:43 |
quote:320D Dynamic Executive plus SatNav BMW professional ![]() | |
Youp | woensdag 7 juni 2006 @ 00:26 |
quote:netjes, mooi interieur, sportstoelen ![]() ![]() -edit- wel een smokers edition, rook je? of om een andere reden daarvoor gekozen? ![]() | |
Jimmie | woensdag 7 juni 2006 @ 00:37 |
Waaraan zie je dat het een smokers edition is en wat doet die edition? Of noemen ze een asbakje, heel chique smokers edition ![]() | |
K33T | woensdag 7 juni 2006 @ 00:48 |
Smokers edition ![]() ![]() | |
bolkedebeer | woensdag 7 juni 2006 @ 08:02 |
quote:Nee, het is een niet-rokers versie. Voor diegenen die er zo om moeten lachen, de rokersversie kent inderdaad asbakken aan de voorzijde en achterin, alsmede sigarettenaanstekers voor- en achterin. De niet-rokersversie waarvoor gekozen kan worden bij bestelling kent deze niet. | |
vwk | woensdag 7 juni 2006 @ 08:43 |
Heeft iemand interesse in een 3.91 differentieel met 25% sper? Het zit in een groot huis, van een E28, dus past ook onder een E30 ![]() | |
bolkedebeer | woensdag 7 juni 2006 @ 08:56 |
Plaats je oproep hier: http://beta.prikpagina.nl/list.php?f=376 Daar zitten meestal wel wat mensen die onderdelen kunnen gebruiken | |
Youp | woensdag 7 juni 2006 @ 18:18 |
quote:wat bolkedebeer zegt, is bij bmw al langer zo... quote:ah dan heeft de E90 wel een klepje ![]() | |
Inorbit | woensdag 7 juni 2006 @ 19:39 |
quote:eigenlijk wel. wat moet zoiets kosten en in wat voor staat is die | |
vwk | donderdag 8 juni 2006 @ 08:53 |
Vraagprijs is 650 euro, maar dan heb je dan ook een goed differentieel met een sperklok in goede staat. Dus geen sper- of vulplaten die helemaal gaar zijn. Sperklok is door mij uit elkaar gehaald en nagekeken, er is slijtage te zien (goh ![]() Je kan hier bij redelijk normaal rijden nog een hele tijd fun van hebben. Ga je donuts draaien heb je over 2 maanden nieuwe sper- en vulplaten nodig, en ben je 220 euro ex. uurloon armer ![]() De prijs is hoger omdat a) het een zeldzaam diff aan het worden is, b) een sperklok los niet aan te komen is, c) de staat goed is en d) de tijd die er in zit (zo'n ding bouw je niet ff in een half uur in elkaar. ![]() | |
Inorbit | donderdag 8 juni 2006 @ 18:17 |
oke, als je het niet erg vind denk ik er even over na, aangezien ik nu en komende week in israel zit en 2 weken er na in cyprus. dan maak ik daarna de balans op. maar het klinkt redelijk, hang je hem er voor die prijs ook onder ? ![]() | |
vwk | vrijdag 9 juni 2006 @ 09:00 |
Geen probleem. Blij dat je het in ieder geval op z'n waarde weet te schatten. Then again, de 95% van het marktplaats bezoek weet ws. niet wat een diff is ![]() Maar zolang je geen rare constructies hebt gedaan onder je auto, wil ik best je diff eronder hangen ![]() Beetje hobbyen ![]() Maar weg is weg, hoop dat je dat snapt ![]() | |
metallicattim | maandag 12 juni 2006 @ 01:16 |
[TK] BMW Sturen, binnenspiegel en alu. matten![]() | |
Roadster | vrijdag 16 juni 2006 @ 19:04 |
Het is rustig hier zeg... ben een tijdje niet op FOK geweest maar zit toch wel bruikbare info in de BMW fantopics moet ik zeggen. Heb zelf in april een E36 M3 GT gekocht, straks nog even de GT spoilerlip eraf halen voor en dan morgen naar ATP Papenburg in duitsland voor een driftdagje. | |
Youp | vrijdag 16 juni 2006 @ 22:06 |
quote:waar blijven de foto's?! ![]() | |
Roadster | zaterdag 17 juni 2006 @ 11:58 |
Hier paar fototjes:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Inorbit | zaterdag 17 juni 2006 @ 12:05 |
quote:damn mooi ding zeg, zeker die stoelen met alcantra. is zo'n gt nou sportiever geveerd en afgesteld als de standaard M3 of heeft een gt alleen die wat lichtere onderdelen en wat andere spoilers? | |
Youp | zaterdag 17 juni 2006 @ 12:28 |
pracht auto! ![]() | |
Mr._T-Rex | zaterdag 17 juni 2006 @ 13:18 |
![]() ![]() | |
vwk | maandag 19 juni 2006 @ 12:24 |
Aparte tellerklok, is dat standaard? Wel apart om te zien dat je een niet ///M3 stuur hebt, zit nml. dezelfde in als mijn 328i ![]() | |
Pharell | maandag 19 juni 2006 @ 12:40 |
quote:wat dacht je er van dat jij misschien een m3 stuur in je 328 hebt? ![]() (overigens heb ik geen idee of het wel of niet een m3 stuur is ![]() | |
Geqxon | maandag 19 juni 2006 @ 13:45 |
"Mijn" M3 stuur ziet er volgens mij wel ietjes anders uit... | |
metallicattim | maandag 19 juni 2006 @ 15:06 |
Iemand al de nieuwe M6 Cabrio gezien? Doe mij deze maar in het zwart en dan heb ik echt een droomauto! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geqxon | maandag 19 juni 2006 @ 15:16 |
Man, wat een poserbak. | |
Roadster | maandag 19 juni 2006 @ 16:11 |
quote:Standaard loopt de klok tot 280, deze is naar H&H Motorsport geweest voor een andere DME (motormanagement), redline is naar 7900rpm gegaan daarmee kan ie 292 halen op de klok, moet wel want heb geen 6e vernselling. Dit stuur vind ik echt 10x mooier dan het dikke 4spaaks stuur, maargoed, smaken verschillen. | |
Robin__ | maandag 19 juni 2006 @ 18:14 |
whoa dus hij haalt de redline ook nog echt in zn 5?! Niet dat het niet hard genoeg is ofzo.. wat zou ie doen met een 6 bak? | |
Youp | maandag 19 juni 2006 @ 18:15 |
quote:dan haalt hij de redline ook we hebben het hier wel over echte auto's he ![]() | |
Robin__ | maandag 19 juni 2006 @ 18:22 |
Kwa top bedoelde ik.. ja oke je zou ook met 2 versnellingen ook 300 kunnen halen maar echt lekker voor je acceleratie is het niet. Ik ben alleen verbaast dat ze dan niet kiezen voor een wat hogere top en een iets langzamere acceleratie in zn 5 (alsof die er echt toe doet) Of haalt ie de redline ook echt maar net aan? | |
Youp | maandag 19 juni 2006 @ 18:32 |
quote:topsnelheid rij je toch bijna nooit... accelereren in de 5 doe je dagelijks.. en ik bedoelde trouwens dat hij met een 6bak in d 6e versnelling ook de redline haalde ![]() | |
vwk | dinsdag 20 juni 2006 @ 09:38 |
quote:Hmm, volgens mij is het gewoon een standaard sportstuur met airbag. Ik dacht dat alle ///M sturen het gekleurde stiksel hadden ![]() quote:Je hebt ook meerdere soorten, een 4-spaaks die je vaak zonder logo ziet, een 3-spaaks (anders als hierboven) en een 3-spaaks die als een soort haaientand loopt, deze zit volgens mij alleen in de M3 3.2 modellen en de Z3 M-modellen. quote:Da's helemaal waar, al vind ik de plaatsing van de 2 horizontale spaken wat minder ![]() Ik vind deze het mooiste: ![]() Das dus het M3 3.2L stuur / Z3 M-modellen stuur ![]() | |
Inorbit | dinsdag 20 juni 2006 @ 13:47 |
![]() Zo mijn beamertje gewassen van de week, en mijn nieuwe camera er op los gelaten, er staan meer foto'tjes op tim's E30 site. wat ik mij nou afvraag, aangezien mijn BMW nogal onderhevig is aan roest. is het misschien slim om dat weg te laten werken in een oostblokland ofzo, zo van ik scheur er heen hou er een soort van vakantie, en laat intussen mijn beemertje opknappen. het lijkt mij zo dat je in polen ofzo er flink wat minder voor betaalt. | |
vwk | dinsdag 20 juni 2006 @ 15:34 |
Je hoort dat wel meer links en rechts, maar daar heb je niet echt iets van een Fokwa keurmerk ofzo ![]() Kan je beter een ander diff kopen ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 20 juni 2006 @ 15:35 |
Nog ff een paar plaatjes van de nieuwe Coupé http://www.hadel.net/auto(...)vorpremiere2006.html en de Z4 M Coupé http://www.hadel.net/autos/html/d_pkw_bmw_z4m_coupe_erlk01.html | |
Geqxon | dinsdag 20 juni 2006 @ 15:50 |
Is die E90 kleur nou mat-blauw? ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 20 juni 2006 @ 15:51 |
quote:Voor €895 afleveringskosten glimt ie! ![]() | |
Roadster | woensdag 21 juni 2006 @ 13:38 |
quote:Denk dat ie meteen terugzakt als je bij 270 naar 6 gaat. De motor moet het hebben van de toeren, zitten ook andere nokkenassen in een M3GT. Met de H&H DME moet ie door kunnen lopen naar 290 teller bij 7900rpm dat ga ik nog wel een keer proberen (en vastleggen uiteraard) maar dat soort toerentallen moet je niet langdurig en zeker niet elke dag gaan draaien. | |
K33T | woensdag 21 juni 2006 @ 14:15 |
Roadster, hoe kom jij aan zoveel geld? | |
Youp | woensdag 21 juni 2006 @ 15:17 |
quote:er komen hier wel rijkere mensen ![]() | |
Hyperdude | woensdag 21 juni 2006 @ 17:36 |
quote:Advies bij kopen nieuwe trein gevraagd. ![]() | |
Youp | donderdag 22 juni 2006 @ 09:36 |
quote: ![]() ![]() | |
metallicattim | donderdag 22 juni 2006 @ 10:57 |
Haha ik vind het wel een geslaagde actie haha | |
Inorbit | vrijdag 23 juni 2006 @ 10:23 |
![]() dat autobild is ook altijd zo druk bezig met photoshop. dit moet de nieuwe 8 serie 4 deurs coupe worden die de CSL gaat bestrijden, ik geloof er alleen geen hol van. | |
Youp | vrijdag 23 juni 2006 @ 10:49 |
quote:een gefotoshopte 6 serie ![]() ![]() | |
Youp | zaterdag 24 juni 2006 @ 13:10 |
nou dan vandaag eindelijk eens naar mn ex collega gegaan om daar mn 02 af te bouwen... blijkt dat er een nieuwe kabelboom in moet... ![]() ![]() t schiet zo ook allemaal niet op... | |
Pharell | zaterdag 24 juni 2006 @ 17:13 |
euh kost dat veel dan ![]() | |
Five_Aces | zaterdag 24 juni 2006 @ 20:13 |
quote:Knap van je dan 345 km/u gaan rijden met 7800 RPM van een M3 GT. ![]() | |
Youp | zaterdag 24 juni 2006 @ 21:30 |
quote:lig niet alle gear ratios uit je hoofd te kennen ![]() ![]() | |
Youp | zaterdag 24 juni 2006 @ 21:30 |
quote:kost genoeg maar is betaalbaar... ik heb alleen niet echt zin dr in ![]() | |
eer-ik | zondag 25 juni 2006 @ 16:08 |
he youp, staat die bak van jou alweer in elkaar? Zo ja: was je vandaag stiekem in leiden aan het rijden? het rijmt nog ook ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 25 juni 2006 @ 19:37 |
quote:Veel tijd jah ![]() Wel jammer dat je er mee aan de gang moet, maar dan is 't ook goed ![]() | |
Youp | zondag 25 juni 2006 @ 19:58 |
quote:nope ![]() ![]() | |
eer-ik | zondag 25 juni 2006 @ 20:05 |
quote: ![]() Was ik stiekem effe te lui voor. Maar het is wel zo'n zelfde toch? Als ik het effe goed heb... | |
Youp | maandag 26 juni 2006 @ 11:38 |
quote:bijna, ik heb een 2000 Tii Touring dit kan een 1800 Touring zijn of een 2000 Touring en als hij van na 1973 is is kan het ook een 2002 zijn of een 1802 etc. ![]() | |
eer-ik | maandag 26 juni 2006 @ 11:54 |
he? ik dacht dat jij een 2002 had.... Dit is overigens ook een 2002... edit: ik lees nou idd dat het een 2000 is. ![]() | |
Catch22- | zaterdag 1 juli 2006 @ 00:37 |
Mijn nieuwe bimmer ![]() Wat rijdt dat heerlijk zeg. Alssie zuiniger was, was het perfect ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 1 juli 2006 @ 00:43 |
[Centraal] BMW fantopic [deel 11] Vroeger was alles beter |