Dude.quote:
Meldt!! Nog 1 op 25 mei, vet dronken worden dus en op de 26e heengaanquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:12 schreef dontcare het volgende:
Cool, leuk verjaardags kado dan![]()
edit: ik ben dus de 25e jarig
Dus zal je sterven als een jonge blomquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:14 schreef cerror het volgende:
[..]
Dude.
Ik: 31 mei jarig -> komeet: 26 mei.
zie editquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:14 schreef cerror het volgende:
[..]
Dude.
Ik: 31 mei jarig -> komeet: 26 mei.
Hij is in 1995 in minstens 3 stukken gebrokenquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:18 schreef Zyggie het volgende:
Ik vind hem maar een beetje vreemd. Gelukkig hebben we zo'n amateurastronoom in ons midden die ook nog wat met buitenaards leven doet.
Hoezo? Volgens mij heeft het niks met nierfalen te maken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 02:20 schreef Verbal het volgende:
Prima... zijn we in één keer klaar met het hele gezeik
V.
http://cometography.com/pcomets/073p.html daar had ik mijn info ook vandaanquote:Op zaterdag 15 april 2006 03:18 schreef bas-beest het volgende:
nog meer info over deze onverlaat
http://cometography.com/pcomets/073p.html
http://www.aerith.net/comet/catalog/0073P/2006.html
Stel dat een komeet van deze kracht de aarde zo treffen wat zo dan het effect zijn?quote:Op zaterdag 15 april 2006 02:09 schreef Vow het volgende:
Former Military Air Traffic Controller Claims Comet Collision with Earth on May 25, 2006
Julien argues that the kinetic energy of even a 'car sized' fragment will impact the Earth with devastating effect.
Dan is het broeikaseffect opgelost.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Stel dat een komeet van deze kracht de aarde zo treffen wat zo dan het effect zijn?
Dan kun je nog genieten van je wittebroodsweekquote:
Da's in WDW in de VS. Niet in DLRP.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:50 schreef displission het volgende:
ik zou maar uitkijken voor die centrifuge biancavia..het schijnt dat daar een vrouw van 40 is gestorven en dat ze de space shot niet aankon!
ohh.. dus het is zoiets?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:32 schreef displission het volgende:
uhm dat is allemaal niet bekend..ze zijn weer eens vaag bezig..de alleswetende zegt op zijn website (in het bestand) dat de komeet niet gezien kan worden met een telescoop omdat ie zo klein isenne uhm de precieze inslag tijd heeft hij ook niet gezegd..waarom dat weet ik niet..zal zijn computer wel niet aankunnen.
Matige reclame, maar wel leuk bedacht (Toyota toch?).quote:
Valt best meequote:Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Stel dat een komeet van deze kracht de aarde zo treffen wat zo dan het effect zijn?
Misschien reizen die wel mee op die komeet.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:26 schreef Fokker2006 het volgende:
ik zie liever aliens landen
reken maar ongeveer uitquote:Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar , maar , de graancirkels zeggen dat dus dat moet wel waar zijn ......quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:32 schreef displission het volgende:
uhm dat is allemaal niet bekend..ze zijn weer eens vaag bezig..de alleswetende zegt op zijn website (in het bestand) dat de komeet niet gezien kan worden met een telescoop omdat ie zo klein isenne uhm de precieze inslag tijd heeft hij ook niet gezegd..waarom dat weet ik niet..zal zijn computer wel niet aankunnen.
Al zou het zo zijn (wat ik betwijfel) waaromzou men dit in het nieuws gooien? Krijgen we een maand van globale massa-hysterie met alle gevolgen van dien. En daarbij, ikzelf zou het ook niet eens willen weten.quote:Op zondag 16 april 2006 16:31 schreef Natalie het volgende:
Als dit echt zo was, dan hadden we er allang meer over gehoord. Een komeet die inslaat op de aarde. Da's natuurlijk wel hot nieuws
Massa-hysterie zit er dik in. Aan de andere kant is er ook iets voor te zeggen dat mensen recht hebben op de waarheid als hun planeet serieus in gevaar zou komen door een inslag.quote:Op zondag 16 april 2006 16:36 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Al zou het zo zijn (wat ik betwijfel) waaromzou men dit in het nieuws gooien? Krijgen we een maand van globale massa-hysterie met alle gevolgen van dien. En daarbij, ikzelf zou het ook niet eens willen weten.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Wat góed zou het doen om het wereldkundig te maken? Zeker als het onafwendbaar is. Ik zou mijn laatste weken op aarde zeer zeker niet in angst en paniek willen doorbrengen.quote:Op zondag 16 april 2006 16:50 schreef Natalie het volgende:
[..]
Massa-hysterie zit er dik in. Aan de andere kant is er ook iets voor te zeggen dat mensen recht hebben op de waarheid als hun planeet serieus in gevaar zou komen door een inslag.
True, op persoonlijk vlak heb je helemaal gelijk.quote:Ik weet overigens niet of ik het zou willen weten. Als je 't wél weet, dan zou je iig nog een kans hebben de dingen te doen die je altijd op de lange baan hebt geschoven.
Mijn vrouwelijke intuïtie zegt dat hij in Spanje gaat neerkomen.quote:
quote:
Plus de rest...... 19 other fragmentsquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:21 schreef dontcare het volgende:
[..]
Hij is in 1995 in minstens 3 stukken gebroken
http://science.nasa.gov/headlines/y2006/24mar_73p.htm
Er is idd voor beide dingen wel iets te zeggenquote:Op zondag 16 april 2006 17:23 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Wat góed zou het doen om het wereldkundig te maken? Zeker als het onafwendbaar is. Ik zou mijn laatste weken op aarde zeer zeker niet in angst en paniek willen doorbrengen.
[..]
True, op persoonlijk vlak heb je helemaal gelijk.
Door het tijdsverschil is het hier dan al 26 mei.quote:Op maandag 17 april 2006 17:01 schreef DemonRage het volgende:
Hmmm... op de frontpage staat 25 mei:
'Enorme inslag meteorieten 25 mei'
nog eentjequote:Op maandag 17 april 2006 15:32 schreef Neutrino het volgende:
We hebben al wat mogelijke rampen overleefd..
[...]
Mooie datumquote:
quote:Op maandag 17 april 2006 22:33 schreef jorryt het volgende:
[..]
Mooie datum![]()
--
Ontopic:
Het zal best zo zijn dat er een meteoriet op de aarde komt maar met een grote van slechts een auto en in de oceaan lijkt me niet echt om bang van te worden.
Want dat maakt het geloofwaardiger? Trouwens, former military air traffic controller...boeiend. Dat is dus gewoon iemand die gewoon air traffic controller is, zoals ze die op elk vliegveld nogal veel hebben, alleen dan nu op een militair vliegveld/basis. Alsof het nu geloofwaardiger wordt als dat erbij staat. Dergelijke dingen "former zus en zo" staan altijd vermeldt bij dit soort berichten, alsof dat de geloofwaardigheid een boost moet geven of zo.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:24 schreef elfenvleugels het volgende:
En niemand die merkt dat deze dag op Hemelvaartsdag valt?
dus de brokstukken veroorzaken geen tsunami's, maar de onderzeese vulkanen die zouden kunnen uitbarsten door die brokstukken zouden tsunami's kunnen veroorzaken.. dan mijn vraag.. als de brokstukken niet te zien zijn met de telescoop, hoe kunnen ze dan vulkanen triggerenquote:Brokstukken van de komeet 73P Schwassman-Wachmann 3-B, die al eeuwenlang rond de zon draait, zullen waarschijnlijk op 25 mei aanstaande de aarde treffen. Normaliter zou de komeet de aarde op een astronomische haar (ruim 10 miljoen kilometer) na gemist hebben, maar doordat hij in 1995 uit elkaar gevallen is, heeft hij nu een staart van brokstukken, waar de aarde recht doorheen zal vliegen. De brokstukken zullen in de Atlantische Oceaan terechtkomen, waar onderzeese vulkanen kunnen uitbarsten, die weer tsunami's van ruim tweehonderd meter kunnen creëren, die op de Atlantische kusten terecht zullen komen en er tientallen miljoenen slachtoffers kunnen veroorzaken. Dat zegt Eric Julien, van het Ecopolitics Institute. Onder andere Yahoo News maakt hier melding van.
dat zou nog wel kunnen . de korst van de aarde is daar niet zo dik en als de rots maar snel genoeg het aardoppervlak raakt kan hij wel diep genoeg inslaan zodat de korst dun genoeg is geworden waardoor er een vulkaar uitbarstquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:38 schreef playsur het volgende:
Hoe een brokstuk uit de ruimte een vulkaan op de oceaanbodem kan laten uitbarsten is mij ook een raadsel.
Vulkanen barsten uit door te hoge inwendige druk en niet door druk van buitenaf!
ik zeg niet dat het gaat gebeuren... hoogstwaarschijnlijk niet... maar het KAN wel als de meteoor een hele hoge snelheid heeftquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:46 schreef playsur het volgende:
Hoe diep denk jij dat die vulkaan zich bevind?
En hoe zit het met de wrijvingskracht die het water uitoefend op dat stuk steen uit de ruimte.
Kan het dan wel zo diep zinken?
Macro opnamesquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:39 schreef unstoppablemark het volgende:
Het zal in ieder geval wel een mooi plaatje opleveren !
ook bullshit, net als met kogels die in het water schieten.. die zijn na een vrij korte afstand al zodanig afgeremd dat ze langzaam naar de bodem slingeren.. die blijven niet oneindig door schieten.. er is vrij veel wrijving/tegen- en weerstand in het water.. net zoals het veel moeilijker is om te schoppen onder water...quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het gaat gebeuren... hoogstwaarschijnlijk niet... maar het KAN wel als de meteoor een hele hoge snelheid heeft
gelukkig gaat een kogel niet zo snel een heeft niet zo veel energie!quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ook bullshit, net als met kogels die in het water schieten.. die zijn na een vrij korte afstand al zodanig afgeremd dat ze langzaam naar de bodem slingeren.. die blijven niet oneindig door schieten.. er is vrij veel wrijving/tegen- en weerstand in het water.. net zoals het veel moeilijker is om te schoppen onder water...
dus als zo'n brokstuk wat niet te zien is door de telescoop eerst nog door de dampkring moet, waar het waarschijnlijk al helemaal verbrand.. dan nog weet ik hoeveel meters water passeren (waarbij het hoogstwaarschijnlijk nog kapot knalt als het met een hoge snelheid op het water oppervlak stuitert) is het in mijn ogen gewoon niet mogelijk dat die stukjes vulkanen triggeren, die tsunami's creëren
als een inslag plaatsvind in het water krijg je als eerste een enorme waterverplaatsingquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:45 schreef Thrilled het volgende:
ook bullshit, net als met kogels die in het water schieten.. die zijn na een vrij korte afstand al zodanig afgeremd dat ze langzaam naar de bodem slingeren.. die blijven niet oneindig door schieten.. er is vrij veel wrijving/tegen- en weerstand in het water.. net zoals het veel moeilijker is om te schoppen onder water...
dus als zo'n brokstuk wat niet te zien is door de telescoop eerst nog door de dampkring moet, waar het waarschijnlijk al helemaal verbrand.. dan nog weet ik hoeveel meters water passeren (waarbij het hoogstwaarschijnlijk nog kapot knalt als het met een hoge snelheid op het water oppervlak stuitert) is het in mijn ogen gewoon niet mogelijk dat die stukjes vulkanen triggeren, die tsunami's creëren
met triggeren bedoel ik dat de vulkanen uitbarsten, niet dat ze ontstaanquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
als een inslag plaatsvind in het water krijg je als eerste een enorme waterverplaatsing
( Ja met tsunamie('s) als gevolg ),
En als het brokstuk groot genoeg is, dan kan de aardkorst scheuren en dan komt er lava vrij.
Maar er ontstaat geen vulkaan. Een vulkaan wordt van binnenuit gevormd.
[afbeelding]
Bij de NASA hadden ze het over de stofwolken waar de Aarde doorheen zou gaan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Thrilled het volgende:
Ok, ze slaan sowieso niet in, en we krijgen een lichte vallende sterren regen..slotje
Daar hadden ze bij myth-busters nog een mooie test mee.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:57 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
gelukkig gaat een kogel niet zo snel een heeft niet zo veel energie!
als er een brokstuk met 15km per secondeergens inslaat is het wel weer anders he!
Dus de kans op (zeer) grote brokstukken wordt kleiner...quote:Incorporation of the current new components Z-AM of comet 73P in the
chronological listing on MPEC 2006-G10 of perihelion times (TT, 2006 June) of
the now 33 designated components yields the following:
6.86 AF
6.95 C
7.74 Q
7.88 P
7.93 B
8.11 G
8.14 J
8.20 R
8.24 K
8.24 S
8.27 AM
8.28 M
8.28 Z
8.29 H
8.30 N
8.35 L
8.37 AE
8.46 AL
8.49 AK
8.51 W
8.58 X
8.60 AH
8.67 AD
8.70 AC
8.71 AJ
8.72 AB
8.74 AI
8.81 Y
8.83 T
9.02 U
9.06 AG
9.08 V
9.10 AA
Ja, je hebt wel een waterverplaatsing MAAR die is slechts oppervlakkig.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
als een inslag plaatsvind in het water krijg je als eerste een enorme waterverplaatsing
( Ja met tsunamie('s) als gevolg ).
En als het brokstuk groot genoeg is, dan kan de aardkorst scheuren en dan komt er lava vrij.
Maar er ontstaat geen vulkaan. Een vulkaan wordt van binnenuit gevormd.
Maar misschien wordt door de druk, meer lava door de andere (actieve) vulkanen
gestuuwd.
[afbeelding]
Hoe groter het "steenje" hoe groter het gat dat in het water wordt geslagen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:24 schreef playsur het volgende:
Ja, je hebt wel een waterverplaatsing MAAR die is slechts oppervlakkig.
Voor zover ik kon lezen op de NASA site is de kans op een spectaculaire sterrenregen door deze komeet niet heel groot.quote:En de kans op een meteorietregen (als de komeet zich verder oplost)
wordt groter.
En ik hoop op het laatste... dan kan het zijn dat je er 10000 - 15000 in een uur ziet
Bij een komeet/meteorieteninslag lijkt het me dat de meeste waterverplaatsing niet door het volume van de 'steen' zal worden teweeggebracht maar door de explosieve hitte die bij de inslag van zo'n ding gegenereerd wordt.quote:Hoe groter het "steenje" hoe groter het gat dat in het water wordt geslagen.
En dat water moet ergens naartoe.
Jij denkt dat nasa ons gaat vertellen als er iets reusachtigs staat te wachten??quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:48 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Voor zover ik kon lezen op de NASA site is de kans op een spectaculaire sterrenregen door deze komeet niet heel groot.
Tuurlijk doet de drukgilf eerst z'n werkquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:52 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Bij een komeet/meteorieteninslag lijkt het me dat de meeste waterverplaatsing niet door het volume van de 'steen' zal worden teweeggebracht maar door de explosieve hitte die bij de inslag van zo'n ding gegenereerd wordt.
quote:Earth Impact Effects Program
Inputs:
Projectile Diameter: 200 m = 656.00 ft = 0.12 miles
Projectile Density: 8000 kg/m3
Impact Velocity: 25.00 km/s = 15.53 miles/s
Impact Angle: 90 degrees
Target Density: 1000 kg/m3
Target Type: Liquid Water of depth 4000 meters, over typical rock.
Energy:
Energy before atmospheric entry: 1.05 x 1019 Joules = 2.50 x 103 MegaTons TNT
The average interval between impacts of this size somewhere on Earth during the last 4 billion years is 4.6 x 104years
Atmospheric Entry:
The projectile begins to breakup at an altitude of 20400 meters = 66800 ft
The projectile reaches the ground in a broken condition. The mass of projectile strikes the surface at velocity 24.8 km/s = 15.4 miles/s
The impact energy is 1.03 x 1019 Joules = 2.45 x 103MegaTons.
The broken projectile fragments strike the ground in an ellipse of dimension 0.27 km by 0.27 km
Major Global Changes:
The Earth is not strongly disturbed by the impact and loses negligible mass.
The impact does not make a noticeable change in the Earth's rotation period or the tilt of its axis.
The impact does not shift the Earth's orbit noticeably.
Crater Dimensions:
The crater opened in the water has a diameter of 8.83 km = 5.48 miles
For the crater formed in the seafloor:
Crater shape is normal in spite of atmospheric crushing; fragments are not significantly dispersed.
Transient Crater Diameter: 1.27 km = 0.788 miles
Transient Crater Depth: 0.449 km = 0.279 miles
Final Crater Diameter: 1.59 km = 0.986 miles
Final Crater Depth: 0.338 km = 0.21 miles
The crater formed is a simple crater
The floor of the crater is underlain by a lens of broken rock debris (breccia) with a maximum thickness of 157 m = 515 ft.
The volume of the target melted or vaporized is 127000 m3 = 4.49e+06 feet3
Roughly half the melt remains in the crater
Thermal Radiation:
Time for maximum radiation: 0.176 seconds after impact
Your position is inside the fireball.
The fireball appears 988 times larger than the sun
Thermal Exposure: 4.90 x 109 Joules/m2
Duration of Irradiation: 56.5 seconds
Radiant flux (relative to the sun): 86800
Effects of Thermal Radiation:
Clothing ignites
Much of the body suffers third degree burns
Newspaper ignites
Plywood flames
Deciduous trees ignite
Grass ignites
Seismic Effects:
The major seismic shaking will arrive at approximately 0.2 seconds.
Richter Scale Magnitude: 5.0
Mercalli Scale Intensity at a distance of 1 km:
VI. Felt by all, many frightened. Some heavy furniture moved; a few instances of fallen plaster. Damage slight.
VII. Damage negligible in buildings of good design and construction; slight to moderate in well-built ordinary structures; considerable damage in poorly built or badly designed structures; some chimneys broken.
Ejecta:
The ejecta will arrive approximately 14.3 seconds after the impact.
Your position is beneath the continuous ejecta deposit.
Average Ejecta Thickness: 23.2 m = 76.1 ft
Air Blast:
The air blast will arrive at approximately 3.03 seconds.
Peak Overpressure: 2.59e+08 Pa = 2590 bars = 36800 psi
Max wind velocity: 13000 m/s = 29000 mph
Sound Intensity: 168 dB (Dangerously Loud)
Damage Description:
Multistory wall-bearing buildings will collapse.
Wood frame buildings will almost completely collapse.
Multistory steel-framed office-type buildings will suffer extreme frame distortion, incipient collapse.
Highway truss bridges will collapse.
Highway girder bridges will collapse.
Glass windows will shatter.
Cars and trucks will be largely displaced and grossly distorted and will require rebuilding before use.
Up to 90 percent of trees blown down; remainder stripped of branches and leaves.
De aantallen meteorieten waren van de komeet Biela (1872)quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:48 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Voor zover ik kon lezen op de NASA site is de kans op een spectaculaire sterrenregen door deze komeet niet heel groot.
Waarschijnlijk hebben is de stofwolk van de breuk nog niet groot genoeg om de aarde bij deze passage te hebben bereikt. De volgende passage is in 2022 en dan zal de baan van de aarde wel door de stofwolk gaan, maar ook dan wordt er niet veel spectaculairs verwacht.
we spreken je in juni welquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:57 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij denkt dat nasa ons gaat vertellen als er iets reusachtigs staat te wachten??
Nee die willen geen paniek
maar dan vraag ik mij af : Iemand die beweerd dat het gebuert omdat ie dat uit een droom heeft dat telepatisch bevestigt is door zijn buitenaardse vrienden en bovendien in een graancirkel staat geloof je wel ??quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:57 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij denkt dat nasa ons gaat vertellen als er iets reusachtigs staat te wachten??
neequote:Op woensdag 19 april 2006 06:51 schreef dontcare het volgende:
[..]
maar dan vraag ik mij af : Iemand die beweerd dat het gebuert omdat ie dat uit een droom heeft dat telepatisch bevestigt is door zijn buitenaardse vrienden en bovendien in een graancirkel staat geloof je wel ??
European Tournament for Dancing Studentsquote:
quote:
ah owkeejquote:Op woensdag 19 april 2006 15:01 schreef Thrilled het volgende:
de paus stierf op zaterdag 2 april, niet tijdens Pasen...
En Nederland is zo ongeveer het enige land dat twee kerstdagen heeft. Dus of de tsunami op kerstdag viel, is ook twijfelachtig.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:01 schreef Thrilled het volgende:
de paus stierf op zaterdag 2 april, niet tijdens Pasen...
je vergeet de aardbeving tijdens kerst 2003 in Iranquote:Op woensdag 19 april 2006 14:47 schreef RickySway het volgende:
soo...
een tsunami tijdens kerstmis 2004
een dooie paus tijdens pasen 2005
een sterrenregen tijdens hemelvaart 2006
what's next?
een anti-christ tijdens st. maarten 2007?
Dan zou het pinksteren 2007 zijn.quote:Op woensdag 19 april 2006 14:47 schreef RickySway het volgende:
soo...
what's next?
Waarom zou de NASA een sterrenregen geheim willen houden en waarom zouden mensen in paniek raken van een sterrenregen?quote:Jij denkt dat nasa ons gaat vertellen als er iets reusachtigs staat te wachten??
In het heelal was dat object nog een stuk groter, aangezien een deel verbrandt in de damprking.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Valt best mee
[afbeelding]
Die was door een object van +- 30 meter veroorzaakt. Iets van het formaat auto wil je nogsteeds niet in een bewoond gebied hebben maar in de oceaan kan het niet veel kwaad.
quote:Op woensdag 19 april 2006 20:07 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
In het heelal was dat object nog een stuk groter, aangezien een deel verbrandt in de damprking.
Dacht ik?
Ik kende een programmaatje waarmee je dat kan uitrekenen... er komen in ieder geval verwoestende getallen uit.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wanneer zijn de verkiezingen ook alweer? Komt misschien mooi uit i.vm. lijsttrekkersschap van Verdonkquote:Op woensdag 19 april 2006 14:47 schreef RickySway het volgende:
soo...
what's next?
Ligt eraan... de verkiezingen komen pas na de inslag...dus met een beetje 'mazzel'... is heel west-nederland weg en zijn er nog maar 4 miljoen kiesgerechtigdenquote:Op zondag 23 april 2006 00:09 schreef Ro_bin het volgende:
[..]
Wanneer zijn de verkiezingen ook alweer? Komt misschien mooi uit i.vm. lijsttrekkersschap van Verdonk![]()
Ja, hij zal kapot slaan in het water en dus niet als 1 geheel de bodem raken.quote:Op zondag 23 april 2006 07:24 schreef jeroen2497 het volgende:
mensen die zeggen dat een komeet niet een gat in de aarde kan slaan omdat het water afremt, zo'n ding gaat 150.000 km per uur (als hij door de dampkring is), dus dat zal die zeker wel doen
quote:Op woensdag 19 april 2006 14:36 schreef Gripper het volgende:
Godver zeg, waar is Bruce Willis als je m nodig hebt....
Misschien weet robbert van den broek er iets over te vertellenquote:Op woensdag 19 april 2006 06:51 schreef dontcare het volgende:
[..]
maar dan vraag ik mij af : Iemand die beweerd dat het gebuert omdat ie dat uit een droom heeft dat telepatisch bevestigt is door zijn buitenaardse vrienden en bovendien in een graancirkel staat geloof je wel ??
uhh het is aprilquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:44 schreef Fok-Timesplitter het volgende:
Nog 15 minuten en dan breekt de laatste dag van mijn leven aanZal dit een reden zijn om niet te gaan werken?
De paus ging niet dood tijdens pasen vorig jaar, die ging een paar weken later ofzo.quote:Op woensdag 19 april 2006 14:47 schreef RickySway het volgende:
soo...
what's next?
Straks is de maan kapot.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:59 schreef Frutsel het volgende:
of hij slaat in op de maan...
mjah... das zou nie leuk zijn...quote:
Misschien breekt de maan wel in 2 en heb je altijd halve maan.quote:mjah... das zou nie leuk zijn...
kan ik niet meer met jou romantische wandeling maken bij maanlicht..
Had je vlak voor het slapengaan weer zitten fokken? Wat hadden we nu afgesproken?quote:Op woensdag 26 april 2006 10:04 schreef laforest het volgende:
Ik had gisteren een droom dat er op 28 mei een komeet inslaat
daar gaan je romantische boottochtjesquote:
Juist ja, fysiek wel ja. Maar hoeveel mensen worden niet knettergek van deze berichtenquote:Op vrijdag 28 april 2006 03:09 schreef Digi23 het volgende:
En weer (zoals altijd) hebben we het overleeft..
gewoon allemaal naar Orbital luisterenquote:Op vrijdag 28 april 2006 03:15 schreef Morwen het volgende:
[..]
Juist ja, fysiek wel ja. Maar hoeveel mensen worden niet knettergek van deze berichtenIk vraag me wel eens af wat het toevoegd om elke komeet te volgen?
Als er echt een dreiging is dan horen we het wel en ook de locatie. Onnodig gedreig en bangmakerij dikwijls.......![]()
26 mei.....MEI....niet april. Dus.... dat valt nog te bezienquote:Op vrijdag 28 april 2006 03:09 schreef Digi23 het volgende:
En weer (zoals altijd) hebben we het overleeft..
He, verdorie.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:39 schreef AstroNova het volgende:
NASA zegt dat de komeet NIET inslaat op aarde. De kleinste stukken zullen aarde passeren op minimaal 9 miljoen km afstand!
Lees verder:
http://home.wanadoo.nl/huy/Nieuws.2804200601.html
Gaap...lees eerst het hele topic maar eens...quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:39 schreef AstroNova het volgende:
NASA zegt dat de komeet NIET inslaat op aarde. De kleinste stukken zullen aarde passeren op minimaal 9 miljoen km afstand!
Lees verder:
Ik hou helemaal niet van romantisch.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
mjah... das zou nie leuk zijn...
kan ik niet meer met jou romantische wandeling maken bij maanlicht...![]()
owkee...quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:10 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik hou helemaal niet van romantisch.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:39 schreef AstroNova het volgende:
Lees verder:
sorrymaar dit vind ik echte bullshit!quote:Op maandag 1 mei 2006 09:46 schreef RickySway het volgende:
hoeveel vertrouwen kunnen we in zulke NASA berichten hebben?
Ik denk toch echt wel dat instanties als NASA zulke geruststellende berichten zullen uitbrengen als er WEL gevaar zou zijn. Inderdaad om paniek en religieuze hysterie te voorkomen.
Misschien dat de comeet in het geheim gestopt wordt ofzo.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:02 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
sorrymaar dit vind ik echte bullshit!
ja we weten dat het gaat gebeuren maar we zeggen lekker niets.
want dan is de paniek niet zo groot... nee zodra zon ding inslaat is de paniek niet groot???
quote:Op maandag 1 mei 2006 10:04 schreef magnifor het volgende:
[..]
Misschien dat de comeet in het geheim gestopt wordt ofzo.
Kan toch?quote:Op maandag 1 mei 2006 10:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
![]()
![]()
sommige mensne kijken teveel tv
dan word ik echt dement...zou zweren dat ie in NWS stond...quote:Op maandag 1 mei 2006 12:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
nee hoor hier stond hij al sinds blz.1
quote:en als hij ongelijk heeft heft hij zijn website op? laten we dan fair zijn en dat afspreken.. Ik zeg dat het niet gebeurt..en dat het weer zo'n inside amerikaanse hoax is.
armageddon wowquote:Op maandag 1 mei 2006 11:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Deep Impact en Asteroid waren toch leuke films![]()
en in mindere mate Armaggedon![]()
Strak om de 5 minuten gaat er iets fout... en een ontzettend drama eindequote:
Het schijnt al bij een heldere nacht te zien te zijn.quote:
quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
armageddon wow
die wil ik nogmaals zien zo gaaf!
maar ja het moet wel snel gebeuren dan...![]()
ik ben zo nerveus ik schrijf al afscheidsmails enzoot![]()
Waarom? Als dat ding inslaat zijn we allemaal weg en mist niemand jou dus.quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:52 schreef zhe-devilll het volgende:
maar ja het moet wel snel gebeuren dan...![]()
ik ben zo nerveus ik schrijf al afscheidsmails enzoot![]()
Cool!!, Komen die hier heen??quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het schijnt al bij een heldere nacht te zien te zijn.
En het wordt steeds helderder.
[afbeelding]
Horace Smith, Verenigde Staten
[afbeelding]
Ralf Vandebergh, Nederland
[afbeelding]
Peter Rosen, Zweden
ach, 't scheelt een kilometertje of miljoenquote:
Kun je ze dan zien met 't blote oog?? Een miljoen kilometer is peanuts toch??quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:33 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ach, 't scheelt een kilometertje of miljoen
Ik ookquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:12 schreef cerror het volgende:
Ik ben 31 mei jarig en ik eis een alcoholoverdosis dus die komeet moet maar even wachten.
nou ja, 6 miljoen, afgaande op een paar posts boven de mijne.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:34 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Kun je ze dan zien met 't blote oog?? Een miljoen kilometer is peanuts toch??
Maar je had een paar jaar geleden ergens in de winter ook zo'n komeet die je een paar dagen in de lucht kon zien. Ik weet alleen niet meer doe die heetquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:44 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
nou ja, 6 miljoen, afgaande op een paar posts boven de mijne.
kweet niet of je het kan zien eigenlijk. de maan is een stuk groter en die staat maar 380.000 km (gemiddeld, wikipedia) verderop.
dus het lijkt me niet eigenlijk![]()
een miljoen kilometer is peanuts als je het vergelijkt met de grootte van het heelal. maar als je een paar brokstukken wilt waarnemen lijkt het me toch erg ver
Hale-Bopp dus:quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar je had een paar jaar geleden ergens in de winter ook zo'n komeet die je een paar dagen in de lucht kon zien. Ik weet alleen niet meer doe die heet![]()
ik ken alleen de komeet van Halleyquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar je had een paar jaar geleden ergens in de winter ook zo'n komeet die je een paar dagen in de lucht kon zien. Ik weet alleen niet meer doe die heet![]()
Zie post boven jequote:Op donderdag 11 mei 2006 21:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ik ken alleen de komeet van Halley
ja ik weet niet eigenlijk. als ie te zien wil zijn moet ie wel een flinke hoeveelheid licht uitstralen of weerkaatsen, lijkt me
Die was mooi! Kon je vanaf het Leidseplein zelfs met het blote oog zien!quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:49 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hale-Bopp dus:
[afbeelding]
Spectaculaire poep was dat![]()
Ik fietste er vaak recht naar toe als ik naar school ging. Met van die superhelder winterochtenden was 'ie echt briljant mooiquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:55 schreef Againzender het volgende:
[..]
Die was mooi! Kon je vanaf het Leidseplein zelfs met het blote oog zien!
Dat is volgens mij niet waar.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:33 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ach, 't scheelt een kilometertje of miljoen
ik dacht van niet eigenlijkquote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet waar.
Wat ik begrepen heb, is dat dat ding uit elkaar is geknald, en nu zweeft die in ongeveer zestig stukjes, op weg naar de aarde
Het grootste stuk scheelt inderdaad een 10 miljoen kilometer, maar de kleinere stukjes die de staart vormen, zouden best wel eens kunnen inslaan op de aarde.
Het staat in ieder geval vast dat de baan van de aarde door die staart heen gaat.
Niet bepaald Armageddon lijkt mij, eerder een mooi schouwspel aan de hemel.
Inderdaad... Hoe vaak krijg je immers de kans om dood te gaan door middel van Armageddon.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:11 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ik dacht van niet eigenlijk, maar laten we het hopen
zou wel erg gaaf zijn
![]()
precies 1 keerquote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:40 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Inderdaad... Hoe vaak krijg je immers de kans om dood te gaan door middel van Armageddon.
dat zal dus niet gaan gebeuren. wedden?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:40 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Inderdaad... Hoe vaak krijg je immers de kans om dood te gaan door middel van Armageddon.
Hoeveel levens zet je inquote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:46 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
dat zal dus niet gaan gebeuren. wedden?![]()
i killed your cat you druggy bitchquote:
Een wedje heeft toch geen nut.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:46 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
dat zal dus niet gaan gebeuren. wedden?![]()
this place was armageddon!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:50 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Een wedje heeft toch geen nut.
Bij een armageddon is de aarde weg. Dus ik ben dood en kan niets van je krijgen.
Bij geen armageddon heb ik de weddenschap verloren en zal ik je dus iets moeten geven.
Nou de aarde nog en jij bent officieel Godquote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
i killed your cat you druggy bitch![]()
mijn moeder 28 mei..als het effe kanquote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:56 schreef Morwen het volgende:
[..]
Nou de aarde nog en jij bent officieel GodOf een komeet, om het even
![]()
Maar eh, eind Mei dus heh, scheelt weer een hoop verjaardagen zag ik zonet op de kalender![]()
Met een goede telescoop is die nu al te zien.quote:
quote:Op woensdag 17 mei 2006 08:32 schreef uniekje het volgende:
En dan staat er op z'n forum dit:
Events within the next 10 days...
No forthcoming events within the next 10 days found.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:25 schreef clowncloon het volgende:
Even serieus, zou je die franse knakworst niet kunnen aanklagen wegens aanzetten tot paniek o.i.d.? Ik persoonlijk vind dit soort mensen heel erg, een doemscenario opratelen ondersteund tussen twee waarheden en dan ook vooral veel reclame maken voor je boek.
Doet me denken aan een terrorist die goed betaald wordt om zichzelf op te blazenquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:38 schreef nokwanda het volgende:
Waarom reclame maken voor een boek als er binnenkort niet veel meer zullen zijn om het te lezen?
Dat zegt op zich al genoeg. Als mensen dan nog zo stom zijn om zich te laten opnaaien.....tja...![]()
quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:09 schreef AlohaXa het volgende:
Owee als het niet waar is hè. Ik heb al alles verkocht en uitgegeven aan drank en hoeren!
ziek he?quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:25 schreef clowncloon het volgende:
Even serieus, zou je die franse knakworst niet kunnen aanklagen wegens aanzetten tot paniek o.i.d.? Ik persoonlijk vind dit soort mensen heel erg, een doemscenario opratelen ondersteund tussen twee waarheden en dan ook vooral veel reclame maken voor je boek.
aan gene zijde schijnt het niet slecht te zijnquote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:54 schreef Ratelslangetje het volgende:
En tot ziens aan gene zijde.![]()
Maar er gebeurt toch niks ergs.Hoop ik.
Je kunt het vergelijken met een "vuurbal"... maar dan wat extremer.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:03 schreef pberends het volgende:
Hoe zou zo'n grote komeet trouwens uitzien, zie je dat flink van te voren aankomen, of is alles in 2 seconden gebeurt?
quote:FIREBALL MOVIE:
It happens more often than you might think. Every few days or so, somewhere on Earth, a small asteroid will hit the atmosphere producing a fantastic fireball. Astronomers call them "bolides." They cast shadows, let loose a sonic boom, and explode in mid-air.
On May 4, 2006, astronomer Jim Gamble caught one flying over El Paso, Texas:
Remarkably, most bolides are never noticed by anyone. Some streak over uninhabited oceans and deserts. Others appear during broad daylight when the sun outshines them, or in the deep of night when people are asleep and not looking up.
The May 4th bolide was different. It appeared at 9:45 p.m. local time, well before bedtime, over a densely populated area. Thousands of people saw it. Indeed, how could they miss it? It was brighter than the Moon, which also appears in the video--the stationary light at bottom-right.
Bolides: another good reason to keep looking up.
http://www.spaceweather.com
Dat ziet er leuk en eng uit.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je kunt het vergelijken met een "vuurbal"... maar dan wat extremer.
[afbeelding]
Click to see full size movie
[..]
Het is 1 groot complot!quote:http://www.fema.gov/news/newsrelease.fema?id=25962
Bizar...
wat deden ze ook alweer voor 9/11?
Ik ook een keerquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:52 schreef Zyggie het volgende:
Ik heb er een keer eentje gezien. Superlange vallende ster. Echt woest zag dat er uit.Was toen net aan de telefoon dus ik helemaal flippen tegen die gast.
![]()
neeh met die 3daagse tsunamiquote:
mzzlaar! ik wil ook ik wil ookquote:Op zondag 21 mei 2006 12:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik ook een keer! Zat toen kansloos met z'n drieën bier te drinken op een dak van een school in een nog in aanbouw zijnde wijk, en ineens een vallende ster met een hele mooie staart. Later begon 'ie helemaal te fikken en brokkelde 'ie uit elkaar in allemaal kleine vuurstukjes
![]()
Was één van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien, samen met een paar weeromstandigheden (Die rolwolk van 2 jaar geleden)
Dan moet je maar eens eerst die doppen van je ogen afhalenquote:Op zondag 21 mei 2006 13:27 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
mzzlaar! ik wil ook ik wil ook![]()
lolquote:Op zondag 21 mei 2006 13:33 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dan moet je maar eens eerst die doppen van je ogen afhalen![]()
Herrinering kopen??quote:Op zondag 21 mei 2006 13:27 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
mzzlaar! ik wil ook ik wil ook![]()
plagiaat!quote:
Het busje komt zo gevoel krijgtquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:01 schreef Electro-Worm het volgende:
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maarn og niet helemaal![]()
Dan ben ik eindelijk verlost van deze kutwereld met al die kutmensen.quote:
Of andersomquote:Op maandag 22 mei 2006 17:13 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Dan ben ik eindelijk verlost van deze kutwereld met al die kutmensen.![]()
Want ik ga naar de hemel en die kutmensen naar de hel.![]()
Éen planeet minder.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Grappig, die graancirkel... dat zou een voorstelling van het zonnestelsel (t/m Mars) op 25 mei zijn? Klopt dus geen zak van.
Dit is de graancirkel:
[afbeelding]
En dit het zonnestelsel t/m Mars op 25 mei a.s.:
[afbeelding]
Zoek de verschillen.
Als mijn huis maar niet geraakt wordt.quote:-Alicey : Oversized plaatje geknipt-
Anders ram je hier even een plaatje van 18 MB in het topic.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:39 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Als mijn huis maar niet geraakt wordt.
idd kan iemand het ff fixenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Anders ram je hier even een plaatje van 18 MB in het topic.![]()
Misschien omdat Mars door de klap verplaatst?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:40 schreef Neutrino het volgende:
In de juiste volgorde: Mecurius, Venus, Aarde, Mars..
[afbeelding]
Trek in het zonnestelselplaatje een rechte lijn door Mecurius, Venus en Mars.
Kijk nu naar het graancircel plaatje.. En je ziet dus dat Mars op de verkeerde plaats staat...
Klopt dus helemaal niet...
Ik hoop dat je deze opmerking niet meent.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:28 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Misschien omdat Mars door de klap verplaatst?![]()
Je bent niet gek, want dat was precies het punt wat ik hier wilde maken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:43 schreef The_Fox84 het volgende:
Trouwens, ben ik gek, of kloppen alle ernaast gehouden plaatjes niet met de graancirkel?
In films gaat ook altijd amerika naar de klote dus ik vind het allemaal wel goedquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
het weer is de voorbode, geloof me maar. Er zijn altijd voorbodes, in elke rampenfilm.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:11 schreef Pakspul het volgende:
[..]
In films gaat ook altijd amerika naar de klote dus ik vind het allemaal wel goed![]()
Ik wil er eerst nog eventjes naartoe, om al die schijnheilige tienersletjes te neuken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:11 schreef Pakspul het volgende:
[..]
In films gaat ook altijd amerika naar de klote dus ik vind het allemaal wel goed![]()
Je bent nog erger dan Hitler!!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:11 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde effect als een stuk komeet dat neerstort op aardequote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Anders ram je hier even een plaatje van 18 MB in het topic.![]()
Alleen wat makkelijker te fixenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde effect als een stuk komeet dat neerstort op aarde
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:44 schreef pberends het volgende:
http://www.savelivesinmay.com/
van: http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/64952#2689849
Bedankt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:46 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Op de 25e is het ook al prijs*klik*
Gezellige boel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |