Dude.quote:
Meldt!! Nog 1 op 25 mei, vet dronken worden dus en op de 26e heengaanquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:12 schreef dontcare het volgende:
Cool, leuk verjaardags kado dan![]()
edit: ik ben dus de 25e jarig
Dus zal je sterven als een jonge blomquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:14 schreef cerror het volgende:
[..]
Dude.
Ik: 31 mei jarig -> komeet: 26 mei.
zie editquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:14 schreef cerror het volgende:
[..]
Dude.
Ik: 31 mei jarig -> komeet: 26 mei.
Hij is in 1995 in minstens 3 stukken gebrokenquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:18 schreef Zyggie het volgende:
Ik vind hem maar een beetje vreemd. Gelukkig hebben we zo'n amateurastronoom in ons midden die ook nog wat met buitenaards leven doet.
Hoezo? Volgens mij heeft het niks met nierfalen te maken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 02:20 schreef Verbal het volgende:
Prima... zijn we in één keer klaar met het hele gezeik
V.
http://cometography.com/pcomets/073p.html daar had ik mijn info ook vandaanquote:Op zaterdag 15 april 2006 03:18 schreef bas-beest het volgende:
nog meer info over deze onverlaat
http://cometography.com/pcomets/073p.html
http://www.aerith.net/comet/catalog/0073P/2006.html
Stel dat een komeet van deze kracht de aarde zo treffen wat zo dan het effect zijn?quote:Op zaterdag 15 april 2006 02:09 schreef Vow het volgende:
Former Military Air Traffic Controller Claims Comet Collision with Earth on May 25, 2006
Julien argues that the kinetic energy of even a 'car sized' fragment will impact the Earth with devastating effect.
Dan is het broeikaseffect opgelost.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Stel dat een komeet van deze kracht de aarde zo treffen wat zo dan het effect zijn?
Dan kun je nog genieten van je wittebroodsweekquote:
Da's in WDW in de VS. Niet in DLRP.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:50 schreef displission het volgende:
ik zou maar uitkijken voor die centrifuge biancavia..het schijnt dat daar een vrouw van 40 is gestorven en dat ze de space shot niet aankon!
ohh.. dus het is zoiets?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:32 schreef displission het volgende:
uhm dat is allemaal niet bekend..ze zijn weer eens vaag bezig..de alleswetende zegt op zijn website (in het bestand) dat de komeet niet gezien kan worden met een telescoop omdat ie zo klein isenne uhm de precieze inslag tijd heeft hij ook niet gezegd..waarom dat weet ik niet..zal zijn computer wel niet aankunnen.
Matige reclame, maar wel leuk bedacht (Toyota toch?).quote:
Valt best meequote:Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Stel dat een komeet van deze kracht de aarde zo treffen wat zo dan het effect zijn?
Misschien reizen die wel mee op die komeet.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:26 schreef Fokker2006 het volgende:
ik zie liever aliens landen
reken maar ongeveer uitquote:Op zaterdag 15 april 2006 11:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar , maar , de graancirkels zeggen dat dus dat moet wel waar zijn ......quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:32 schreef displission het volgende:
uhm dat is allemaal niet bekend..ze zijn weer eens vaag bezig..de alleswetende zegt op zijn website (in het bestand) dat de komeet niet gezien kan worden met een telescoop omdat ie zo klein isenne uhm de precieze inslag tijd heeft hij ook niet gezegd..waarom dat weet ik niet..zal zijn computer wel niet aankunnen.
Al zou het zo zijn (wat ik betwijfel) waaromzou men dit in het nieuws gooien? Krijgen we een maand van globale massa-hysterie met alle gevolgen van dien. En daarbij, ikzelf zou het ook niet eens willen weten.quote:Op zondag 16 april 2006 16:31 schreef Natalie het volgende:
Als dit echt zo was, dan hadden we er allang meer over gehoord. Een komeet die inslaat op de aarde. Da's natuurlijk wel hot nieuws
Massa-hysterie zit er dik in. Aan de andere kant is er ook iets voor te zeggen dat mensen recht hebben op de waarheid als hun planeet serieus in gevaar zou komen door een inslag.quote:Op zondag 16 april 2006 16:36 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Al zou het zo zijn (wat ik betwijfel) waaromzou men dit in het nieuws gooien? Krijgen we een maand van globale massa-hysterie met alle gevolgen van dien. En daarbij, ikzelf zou het ook niet eens willen weten.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Wat góed zou het doen om het wereldkundig te maken? Zeker als het onafwendbaar is. Ik zou mijn laatste weken op aarde zeer zeker niet in angst en paniek willen doorbrengen.quote:Op zondag 16 april 2006 16:50 schreef Natalie het volgende:
[..]
Massa-hysterie zit er dik in. Aan de andere kant is er ook iets voor te zeggen dat mensen recht hebben op de waarheid als hun planeet serieus in gevaar zou komen door een inslag.
True, op persoonlijk vlak heb je helemaal gelijk.quote:Ik weet overigens niet of ik het zou willen weten. Als je 't wél weet, dan zou je iig nog een kans hebben de dingen te doen die je altijd op de lange baan hebt geschoven.
Mijn vrouwelijke intuïtie zegt dat hij in Spanje gaat neerkomen.quote:
quote:
Plus de rest...... 19 other fragmentsquote:Op zaterdag 15 april 2006 02:21 schreef dontcare het volgende:
[..]
Hij is in 1995 in minstens 3 stukken gebroken
http://science.nasa.gov/headlines/y2006/24mar_73p.htm
Er is idd voor beide dingen wel iets te zeggenquote:Op zondag 16 april 2006 17:23 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Wat góed zou het doen om het wereldkundig te maken? Zeker als het onafwendbaar is. Ik zou mijn laatste weken op aarde zeer zeker niet in angst en paniek willen doorbrengen.
[..]
True, op persoonlijk vlak heb je helemaal gelijk.
Door het tijdsverschil is het hier dan al 26 mei.quote:Op maandag 17 april 2006 17:01 schreef DemonRage het volgende:
Hmmm... op de frontpage staat 25 mei:
'Enorme inslag meteorieten 25 mei'
nog eentjequote:Op maandag 17 april 2006 15:32 schreef Neutrino het volgende:
We hebben al wat mogelijke rampen overleefd..
[...]
Mooie datumquote:
quote:Op maandag 17 april 2006 22:33 schreef jorryt het volgende:
[..]
Mooie datum![]()
--
Ontopic:
Het zal best zo zijn dat er een meteoriet op de aarde komt maar met een grote van slechts een auto en in de oceaan lijkt me niet echt om bang van te worden.
Want dat maakt het geloofwaardiger? Trouwens, former military air traffic controller...boeiend. Dat is dus gewoon iemand die gewoon air traffic controller is, zoals ze die op elk vliegveld nogal veel hebben, alleen dan nu op een militair vliegveld/basis. Alsof het nu geloofwaardiger wordt als dat erbij staat. Dergelijke dingen "former zus en zo" staan altijd vermeldt bij dit soort berichten, alsof dat de geloofwaardigheid een boost moet geven of zo.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:24 schreef elfenvleugels het volgende:
En niemand die merkt dat deze dag op Hemelvaartsdag valt?
dus de brokstukken veroorzaken geen tsunami's, maar de onderzeese vulkanen die zouden kunnen uitbarsten door die brokstukken zouden tsunami's kunnen veroorzaken.. dan mijn vraag.. als de brokstukken niet te zien zijn met de telescoop, hoe kunnen ze dan vulkanen triggerenquote:Brokstukken van de komeet 73P Schwassman-Wachmann 3-B, die al eeuwenlang rond de zon draait, zullen waarschijnlijk op 25 mei aanstaande de aarde treffen. Normaliter zou de komeet de aarde op een astronomische haar (ruim 10 miljoen kilometer) na gemist hebben, maar doordat hij in 1995 uit elkaar gevallen is, heeft hij nu een staart van brokstukken, waar de aarde recht doorheen zal vliegen. De brokstukken zullen in de Atlantische Oceaan terechtkomen, waar onderzeese vulkanen kunnen uitbarsten, die weer tsunami's van ruim tweehonderd meter kunnen creëren, die op de Atlantische kusten terecht zullen komen en er tientallen miljoenen slachtoffers kunnen veroorzaken. Dat zegt Eric Julien, van het Ecopolitics Institute. Onder andere Yahoo News maakt hier melding van.
dat zou nog wel kunnen . de korst van de aarde is daar niet zo dik en als de rots maar snel genoeg het aardoppervlak raakt kan hij wel diep genoeg inslaan zodat de korst dun genoeg is geworden waardoor er een vulkaar uitbarstquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:38 schreef playsur het volgende:
Hoe een brokstuk uit de ruimte een vulkaan op de oceaanbodem kan laten uitbarsten is mij ook een raadsel.
Vulkanen barsten uit door te hoge inwendige druk en niet door druk van buitenaf!
ik zeg niet dat het gaat gebeuren... hoogstwaarschijnlijk niet... maar het KAN wel als de meteoor een hele hoge snelheid heeftquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:46 schreef playsur het volgende:
Hoe diep denk jij dat die vulkaan zich bevind?
En hoe zit het met de wrijvingskracht die het water uitoefend op dat stuk steen uit de ruimte.
Kan het dan wel zo diep zinken?
Macro opnamesquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:39 schreef unstoppablemark het volgende:
Het zal in ieder geval wel een mooi plaatje opleveren !
ook bullshit, net als met kogels die in het water schieten.. die zijn na een vrij korte afstand al zodanig afgeremd dat ze langzaam naar de bodem slingeren.. die blijven niet oneindig door schieten.. er is vrij veel wrijving/tegen- en weerstand in het water.. net zoals het veel moeilijker is om te schoppen onder water...quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het gaat gebeuren... hoogstwaarschijnlijk niet... maar het KAN wel als de meteoor een hele hoge snelheid heeft
gelukkig gaat een kogel niet zo snel een heeft niet zo veel energie!quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ook bullshit, net als met kogels die in het water schieten.. die zijn na een vrij korte afstand al zodanig afgeremd dat ze langzaam naar de bodem slingeren.. die blijven niet oneindig door schieten.. er is vrij veel wrijving/tegen- en weerstand in het water.. net zoals het veel moeilijker is om te schoppen onder water...
dus als zo'n brokstuk wat niet te zien is door de telescoop eerst nog door de dampkring moet, waar het waarschijnlijk al helemaal verbrand.. dan nog weet ik hoeveel meters water passeren (waarbij het hoogstwaarschijnlijk nog kapot knalt als het met een hoge snelheid op het water oppervlak stuitert) is het in mijn ogen gewoon niet mogelijk dat die stukjes vulkanen triggeren, die tsunami's creëren
als een inslag plaatsvind in het water krijg je als eerste een enorme waterverplaatsingquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:45 schreef Thrilled het volgende:
ook bullshit, net als met kogels die in het water schieten.. die zijn na een vrij korte afstand al zodanig afgeremd dat ze langzaam naar de bodem slingeren.. die blijven niet oneindig door schieten.. er is vrij veel wrijving/tegen- en weerstand in het water.. net zoals het veel moeilijker is om te schoppen onder water...
dus als zo'n brokstuk wat niet te zien is door de telescoop eerst nog door de dampkring moet, waar het waarschijnlijk al helemaal verbrand.. dan nog weet ik hoeveel meters water passeren (waarbij het hoogstwaarschijnlijk nog kapot knalt als het met een hoge snelheid op het water oppervlak stuitert) is het in mijn ogen gewoon niet mogelijk dat die stukjes vulkanen triggeren, die tsunami's creëren
met triggeren bedoel ik dat de vulkanen uitbarsten, niet dat ze ontstaanquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
als een inslag plaatsvind in het water krijg je als eerste een enorme waterverplaatsing
( Ja met tsunamie('s) als gevolg ),
En als het brokstuk groot genoeg is, dan kan de aardkorst scheuren en dan komt er lava vrij.
Maar er ontstaat geen vulkaan. Een vulkaan wordt van binnenuit gevormd.
[afbeelding]
Bij de NASA hadden ze het over de stofwolken waar de Aarde doorheen zou gaan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef Thrilled het volgende:
Ok, ze slaan sowieso niet in, en we krijgen een lichte vallende sterren regen..slotje
Daar hadden ze bij myth-busters nog een mooie test mee.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:57 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
gelukkig gaat een kogel niet zo snel een heeft niet zo veel energie!
als er een brokstuk met 15km per secondeergens inslaat is het wel weer anders he!
Dus de kans op (zeer) grote brokstukken wordt kleiner...quote:Incorporation of the current new components Z-AM of comet 73P in the
chronological listing on MPEC 2006-G10 of perihelion times (TT, 2006 June) of
the now 33 designated components yields the following:
6.86 AF
6.95 C
7.74 Q
7.88 P
7.93 B
8.11 G
8.14 J
8.20 R
8.24 K
8.24 S
8.27 AM
8.28 M
8.28 Z
8.29 H
8.30 N
8.35 L
8.37 AE
8.46 AL
8.49 AK
8.51 W
8.58 X
8.60 AH
8.67 AD
8.70 AC
8.71 AJ
8.72 AB
8.74 AI
8.81 Y
8.83 T
9.02 U
9.06 AG
9.08 V
9.10 AA
Ja, je hebt wel een waterverplaatsing MAAR die is slechts oppervlakkig.quote:Op dinsdag 18 april 2006 17:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
als een inslag plaatsvind in het water krijg je als eerste een enorme waterverplaatsing
( Ja met tsunamie('s) als gevolg ).
En als het brokstuk groot genoeg is, dan kan de aardkorst scheuren en dan komt er lava vrij.
Maar er ontstaat geen vulkaan. Een vulkaan wordt van binnenuit gevormd.
Maar misschien wordt door de druk, meer lava door de andere (actieve) vulkanen
gestuuwd.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |