Je dacht ook dat blinde mensen dachten dat andere mensen niets konden zien?quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:14 schreef Rocho het volgende:
Dat alles een geur heeft. Ik kan zelf namelijk niet ruiken (anosmie) en ik vond 't vroeger raar dat mensen hun neus dicht knepen in de buurt van hondedrollen enzo.
Nee, ik wist ueberhaupt niet dat geur bestond. Een aantal jaren later kwamen we erachter dat ik dus iets mistte en toen vielen er langzaam wat puzzelstukjes op z'n plek.quote:Op woensdag 5 april 2006 22:39 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Je dacht ook dat blinde mensen dachten dat andere mensen niets konden zien?![]()
Volgens mij begrijpt de Mod dit ook pas jaaaren later!!!quote:Op donderdag 6 april 2006 11:11 schreef Whiskers het volgende:
Joehoe, moderator iemand?Van mij mag 'tie dicht enzo.
Huh, toch eens proberen?quote:Op zondag 25 maart 2007 19:22 schreef XrAiDeN het volgende:
Ik snapte nooit waarom als ik in de trein omhoog sprong, de trein niet onder me door raasde. Ik kwam er op de middelbare school achter dat het komt omdat je lichaam dezelfde snelheid heeft als de trein en je natuurlijk zelf niet stilstaat.
Fout, hij is een Turk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:37 schreef kloontje_de_reuzekloon het volgende:
sinterklaas is neger
Ik snap hem nietquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:25 schreef Aventura het volgende:
Dat 'De Late Vermaakshow' een woordspeling is
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:30 schreef conleche het volgende:
En als ik Pim-Pam-Pet speelde en er werd naar mijn lievelingseten gevraagd, wist ik niet dat je dan mocht liegen en desnoods spruitjes noemen. Ik wachtte braaf totdat de A van Andijvie langskwam (ja dat vond ik lekker). Ik heb Pim-Pam-Pet nog nooit gewonnen.
Pittig fietstochtje voor een vijfjarigequote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:11 schreef Athmozz het volgende:
Het liedje "De Heuveltjes Van Erika" van Bart Van Den Bossche
(tekst: http://bart-van-den-bossche.lyricsfans.com/70028.html)
Als klein kind (jaartje of 5/6) waren we die vakantie als naar de ardennen geweest, waar ik me wat geamuseerd had. Rijden we terug & is er dat liedje op de radio, dus vraag ik doodserieus aan mijn ouders of we daar de volgende week niet naartoe kunnen![]()
Nee hoor, dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:09 schreef snickertje het volgende:
en de caissiere heeft ook een pedaal om de band te laten lopen!!
OMG weer wat geleerdquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:31 schreef Spacehamster het volgende:
Oooh, lekker oud topic!
Maar wel leuk...
Een tijdje geleden heb ik eindelijk geleerd dat de Wheatergirls zingen "It's raining men." en niet "It's raining, man.".
1 letter en wat punctuatie maakt veel verschil voor de onschuld van een liedje.
Daar kom ik op dit moment pas achterquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:45 schreef star01 het volgende:
ik kwam er onlangs pas achter dat het Duct tape is ipv duck tape
Yep. Hier nog een.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:41 schreef Imabi het volgende:
[..]
Daar kom ik op dit moment pas achter![]()
Herkenbaar.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:03 schreef manwithnoname13 het volgende:
Vroeger stond er bij de voetbalwedstrijden tijdens studio sport altijd onderaan in beeld "[naam voetbalclub] speelt van links naar rechts".
Ik heb dat altijd opgevat als "[naam voetbalclub] speelt goed voetbal" (dus dat dat met "speelt van links naar rechts" werd bedoeld).
Ik vroeg me al af waarom Studio sport altijd hetzelfde compliment maakte en dat de tekst nooit afweek van de week daarvoor...
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:00 schreef La_Vita het volgende:
Ben er een paar weken geleden achtergekomen dat mannen geen wcpapier gebruiken na het plassen![]()
En dat er bij urinoirs dus geen wcpapier hangt![]()
Er zijn ook genoeg kroegen waar je je handen ook niet kan wassen, en geen man die hier last van heeft.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:00 schreef La_Vita het volgende:
Ben er een paar weken geleden achtergekomen dat mannen geen wcpapier gebruiken na het plassen![]()
als de klepel aan het eind verdween.....soms ook een poesquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:25 schreef zagevent het volgende:
Dat rond punt en rotonde niet hetzelfde zijn.
En iets dat ik nog altijd niet snap; wanneer die hond in Tik Tak nu wél of niet kwam.
Ik kwam er juist een tijdje geleden achter dat vrouwen dat wel doen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:00 schreef La_Vita het volgende:
dan gaat er nu weer een wereld voor je open!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:45 schreef star01 het volgende:
ik kwam er onlangs pas achter dat het Duct tape is ipv duck tape
Ik dacht dat BP benzinepomp wasquote:Op maandag 27 augustus 2007 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat BP staat voor 'Beyond Petrol'.
(Dat Q8 staat voor ' Kuwait' wist ik al een tijdje).
BP plc (LSE: BP), NYSE: BP, TYO: 5051 ), formerly known as British Petroleum, is a British energy company / multinational oil company ("oil major") with headquarters in London.quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
(Dat Q8 staat voor ' Kuwait' wist ik al een tijdje).
Waar heb je dat in hemelsnaam gehoord...quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat heb jij dan voor fantasiequote:Op maandag 27 augustus 2007 13:05 schreef Hagelkaas het volgende:
[afbeelding]
Ik dacht altijd dat het een ventje met bretels was
quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:24 schreef Mindspin85 het volgende:
(Toen ik een jaar of 9/10 was.)
Bij Klokhuis was ooit een keer een aflevering over het maken van Klokhuis zelf. Toen vertelden ze dat het het beeld en geluid op verschillende banden stond en dat het los van elkaar werd opgenomen. Ik dacht toen dus dat ze eerst de film opnamen zonder geluid en dat daarna de stemmen werden ingesprokenSoort van nasynchronisatie idee dus.
Weet nog wel dat ik toen op zat te letten of de bewegingen van de mond wel klopten met het geluid![]()
En Zo Lang is z'n broerquote:Op maandag 27 augustus 2007 13:52 schreef Queen_Minny het volgende:
Jaren later begreep ik pas dat mopje "Hoe Lang is een chinees".
Ik gaf altijd antwoord eeh 1.50m?![]()
Hahaquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:44 schreef conleche het volgende:
Mijn zusje begreep niet dat de hemel niet hetzelfde is als de HEMA. Toen oudtante Mijntje (what's in a name) doodging vertelde mijn moeder dat ze nu naar de hemel was gegaan. Een paar weken daarna komt m'n moeder met zussie bij de HEMA, begint dat kind ineens heel hard om tante Mijntje te roepen.![]()
Had al die tijd geloofd dat tante nu in de HEMA woonde![]()
zolang je dat tegenkomt als je jonger dan 10 bent is dat geen probleem, als je ouder bent is het wel wat minder jaquote:Op maandag 27 augustus 2007 18:29 schreef lennart12 het volgende:
Ik heb ooit 3 bier en 2 pils besteld...toen had ik 't snel door
quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:44 schreef conleche het volgende:
Mijn zusje begreep niet dat de hemel niet hetzelfde is als de HEMA. Toen oudtante Mijntje (what's in a name) doodging vertelde mijn moeder dat ze nu naar de hemel was gegaan. Een paar weken daarna komt m'n moeder met zussie bij de HEMA, begint dat kind ineens heel hard om tante Mijntje te roepen.![]()
Bier en pils is toch echt niet hetzelfdequote:Op maandag 27 augustus 2007 18:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
zolang je dat tegenkomt als je jonger dan 10 bent is dat geen probleem, als je ouder bent is het wel wat minder ja
Of nen hoegaarden & een blanchke vragen. Dat kom je ook nog wel eens tegen![]()
Hier nog een.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:25 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
[..]
Ik dacht dat BP benzinepomp was
Sommige aparaten werken inderdaad niet echt logisch.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:29 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier nog een.![]()
Mijn discman,die ik bij de kijkshop gekocht had,
ik wist niet hoe dat ding aanmoest,dus ik me schoonzus naar de kijkshop sturen omdat
ikzelf geen tijd had. Ik had al heel wat batterijen geprobeerd,maar het lukte gewoon niet.![]()
Ik schelde op de kijkshop,omdat me andere mp3 van de kijkshop het ook na 2 dagen begaf.
Anyway,mijn schoonzus dus naar de kijkshop;
'Deze discman gaat niet aan'![]()
Dat wijf achter de kassa drukte op een knopje,en hij deed het gewoon,
bleek dat ik er 5seconden op moest drukken.![]()
Me schoonzus stond dus vet voor lul in de kijkshop.![]()
Echt?quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:18 schreef Sapstengel het volgende:
Dat Static een vrouw is en Adelante een man.
Dat stond dus niet in de handleiding.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:01 schreef classpc het volgende:
[..]
Sommige aparaten werken inderdaad niet echt logisch.
Gelukkig vind ik dat meestal uit na veel gepruts of het lezen van de handleiding. Niet als ik er weer mee in de winkel sta.
Dat had ik toen ik 3 was en onze kat dood ging... Een week later liep ik met m'n moeder door de HEMA en vroeg ik waar JoJo nou eigenlijk was...quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:44 schreef conleche het volgende:
quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:44 schreef conleche het volgende:
Rare moeder heb jij.quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:39 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
![]()
Kan erger.
Toen ik een jaar of 3 was overleed mn opa, mn moeder zei tegen me dat mn opa op een hele lange vakantie was naar een heel mooi land en dat het helemaal niet erg was.
Dus de 3-jarige Minny geloofde mammie natuurlijk, opa was op vakantie en dat is natuurlijk leuk!
Mammie bracht de kleine Minny gewoon naar de kinderopvang om mn oma te helpen met het regelen van de begrafenis, Minny was nog steeds heel vrolijk want opa was lekker op vakantie!
Kleine Minny huppelt heel vrolijk het lokaal binnen terwijl ze het liedje stond te bleren "Mijn opa is lekker dooohood, mijn opa is lekker dood jouwe lekker niett"
Tja het was op een straatfeest toen ik een jaar of 8 was, de stoere mensen vroegen bier aan mij, en de ouderen wilden pils, ik gaf het allemaal netjes door aan de barmanquote:Op maandag 27 augustus 2007 18:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
zolang je dat tegenkomt als je jonger dan 10 bent is dat geen probleem, als je ouder bent is het wel wat minder ja
Of nen hoegaarden & een blanchke vragen. Dat kom je ook nog wel eens tegen![]()
Op een bord bij een BP-station in de VS. Maar dat is dan blijkbaar een slogan met dezelfde 'initialen'.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:22 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Waar heb je dat in hemelsnaam gehoord...
Deel 28 is er ook, maar linkt naar een ander topic vreemd genoeg.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:49 schreef BdR het volgende:
Rare topic reeks trouwens, dit is deel 24 maar er is ook al..
Dingen die je pas jaaaren later begrepen hebt #24
Dingen die je pas jaren later begrepen hebt #25
Dingen die je pas jaren later begrepen hebt #26
Dingen die je pas jaren later begrepen hebt #27deel 28 kon ik niet vinden
wist ik ook nietquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:18 schreef Sapstengel het volgende:
Dus je bent wel een vrouw. LOL! eerst dacht ik dat je een vrouw was, toen meende ik te lezen dat je een man was.quote:Op zaterdag 1 september 2007 19:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar heel veel mensen denken ook dat ik een man ben.
Lesbisch ook nog... En als je dat op die foto bent nog mooi ookquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wist ik ook niet.
Maar heel veel mensen denken ook dat ik een man ben.
Prachtig topic trouwens. Ga die andere deeltjes ook nog eens lezen als ik me verveel
.
Als je nu pas begrijpt dat static een vrouw is, dan doe je toch wat verkeerd hoorquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:18 schreef Sapstengel het volgende:
Spreek 'late' eens op z'n engels uit?quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:53 schreef Jorwol het volgende:
De Late Vermaakshow? Ik snap 'm ook niet![]()
Vroeger dacht ik altijd (ik keek in de tvgids) dat de Champions League een of andere programma over champions (paddestoelen) was.
Nou niet dan?quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:40 schreef ymme het volgende:
Toen ik een jaar of 6 was, zij mijn tante eens tegen mij: Ymme, de appel valt niet ver de boom, zo moeder zo dochter.
Dit heb ik echt nooit begrepen, totdat we op de basisschool spreekwoorden kregen.
Maar voordat ik het begreep, bleef ik bij elke boom staan, mama deze boom heeft ookal geen appels. Bij mij moesten dus elke bomen appels hebben.
Ja vroeger was ik dus blond.
Dacht al dat het zoiets was, maar toen kwam ik er nog niet uit... Maar goed, ik snap 'm ondertussen al..quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:57 schreef Aventura het volgende:
[..]
Spreek 'late' eens op z'n engels uit?
quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je nu pas begrijpt dat static een vrouw is, dan doe je toch wat verkeerd hoor![]()
Ik ben geschokt. Ik wist het ook echt niet.quote:
Wanneer gebruik je die woorden? Ik heb er nog nooit van gehoord....quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:18 schreef Sapstengel het volgende:
dat is toch ook vaak het geval?quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:24 schreef Mindspin85 het volgende:
(Toen ik een jaar of 9/10 was.)
Bij Klokhuis was ooit een keer een aflevering over het maken van Klokhuis zelf. Toen vertelden ze dat het het beeld en geluid op verschillende banden stond en dat het los van elkaar werd opgenomen. Ik dacht toen dus dat ze eerst de film opnamen zonder geluid en dat daarna de stemmen werden ingesprokenSoort van nasynchronisatie idee dus.
Weet nog wel dat ik toen op zat te letten of de bewegingen van de mond wel klopten met het geluid![]()
kijk...heb je weer wat geleerdquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:32 schreef lennart12 het volgende:
[..]
Wanneer gebruik je die woorden? Ik heb er nog nooit van gehoord....
Ik kan je het ook verzekeren. Anders liep ze de verkeerde WC binnen en had ze wel erg vreemde kledingsmaak (en die adamsappel was ook een dead giveaway)quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:09 schreef Aventura het volgende:
Static is geen vrouw, kan ik je verzekeren.
Snap je zelf wat je schrijft?quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:48 schreef DRNKnHGH het volgende:
Dat "Junkiesietze" een user is die waarschijnlijk sietze heet, en een junk is.
Dus Djunkie - Sietze ipv junkesietse wat ik altijd dacht
Hehe nu snap ik hem ook.. leedvermaakquote:
quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:28 schreef Miss_kausalaya het volgende:
Vroeger wist ik niet dat NS voor Nederlandse Spoorwegen stond, en hier in Groningen hebben we een noordestation, dus ik dacht altijd dat NS voor Noordestation station stond, vond het altijd heel raar dan als ik naar Amsterdam of zo ,ik vaak NS las , en dacht kennen al die mensen dan het noorderstation? Raarrrr![]()
En vandaag kwam ik erachter dat het geen Noordestation is , maar Noorderstation![]()
quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:28 schreef Miss_kausalaya het volgende:
Vroeger wist ik niet dat NS voor Nederlandse Spoorwegen stond, en hier in Groningen hebben we een noordestation, dus ik dacht altijd dat NS voor Noordestation station stond, vond het altijd heel raar dan als ik naar Amsterdam of zo ,ik vaak NS las , en dacht kennen al die mensen dan het noorderstation? Raarrrr![]()
En vandaag kwam ik erachter dat het geen Noordestation is , maar Noorderstation![]()
ik ookquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:07 schreef goedlokje het volgende:
ik dacht vroeger dat iedereen nederlands kon spreken, maar dat de buitenlanders de nederlandse woorden letterlijk naar hun eigen taal omzetten.
Bijzonder. Nog nooit van gehoord. Maar proef je dan dingen als je eet? Voor 5% wel lijkt me, omdat je smaak voor 95% wordt bepaald door je reuk en voor 5% door je smaakpapillen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:14 schreef Rocho het volgende:
Dat alles een geur heeft. Ik kan zelf namelijk niet ruiken (anosmie) en ik vond 't vroeger raar dat mensen hun neus dicht knepen in de buurt van hondedrollen enzo.
Ooh!quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:07 schreef VjenneKloetn het volgende:
Met mijn 26 jaar kwam ik er gisteren achter dat de titel van het programma 10 voor taal slaat op dat je een 10 voor taal (schoolvak) kan halen.
Nooit bij stil gestaan
Ahum, ik hoop dat je een grapje maakt want je vroegere gedachte was de juiste.........quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:45 schreef TheFrankey het volgende:
ik dacht altijd dat een kolenboer iemand is die steenkolen levert voor stoomtrams enzo...vroeger.
Nu pas snap ik dat het hier gaat om een boer die (eetbare) kolen verbouwd. dom joh...
weet je dat heel zeker? Want dan ben ik echt in de war hahaquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Ahum, ik hoop dat je een grapje maakt want je vroegere gedachte was de juiste.........
zuur,zoet,zout,bitter,umami. Mja, ik mijn smaaksensatie is behoorlijk anders. Aan de andere kant let ik nu meer op structuur... 't Is vrij logisch dat je er nooit iets over hoort. Bij een blinde en een dove valt 't een stuk sneller op. Ik heb ergens Volgens wikipedia zijn er in Nederland tussen de 150.000 en 300.00 mensen met een reukstoornis.quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bijzonder. Nog nooit van gehoord. Maar proef je dan dingen als je eet? Voor 5% wel lijkt me, omdat je smaak voor 95% wordt bepaald door je reuk en voor 5% door je smaakpapillen.
Oh, in zijn profiel staat vrouw. Maar ik vond al dat hij erg mannelijke posts maakte, daarom dacht ik ook altijd dat het een man was.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:43 schreef mvt het volgende:
[..]
Ik kan je het ook verzekeren. Anders liep ze de verkeerde WC binnen en had ze wel erg vreemde kledingsmaak (en die adamsappel was ook een dead giveaway)
Ik ken 3 mensen die niet kunnen ruiken, dus dat is waarschijnlijk bovengemiddeld veelquote:Op zaterdag 8 september 2007 22:15 schreef Rocho het volgende:
[..]
zuur,zoet,zout,bitter,umami. Mja, ik mijn smaaksensatie is behoorlijk anders. Aan de andere kant let ik nu meer op structuur... 't Is vrij logisch dat je er nooit iets over hoort. Bij een blinde en een dove valt 't een stuk sneller op. Ik heb ergens Volgens wikipedia zijn er in Nederland tussen de 150.000 en 300.00 mensen met een reukstoornis.
Ik ben geboren in Zuidafrika en ik heb er 15 jaar gewoond. De opkomst van de TV heb ik meegemaakt.quote:Op zondag 9 september 2007 00:20 schreef mvt het volgende:
Het is er trouwens niet eentje van mezelf, maar ik heb hem gehoord maanden terug op vakantie.
Toen in Zuid-Afrika de tv een beetje opkwam hebben ze meteen veel programma's ingekocht. Om toch het leuk te houden voor de mensen (niet iedereen spreekt engels) hebben ze de meeste programma's toen genasynchonyseerd in het Afrikaans. Ik weet niet welk programma het precies om ging, maar het was wel erg populair. Hoofdrolspeler werd uitgenodigt om eens het land te bezoeken. Het kwam groots op TV. EN IEDEREEN WAS PISSED.
Ze snapte gewoon niet waarom hij nou engels sprak en geen afrikaans. Terwijl hij op tv vloeiend Afrikaans sprak
Mwah, de mensen bij wie ik was spraken niet allemaal engels. Mams sprak (moeilijk) engels, maar paps sprak eigenlijk alleen afrikaans. Der broertje sprak trouwens wel engels, maar ook moeilijk. Vooral engels lezen was een probleem (ookal doet ie een redelijk niveau op school).quote:Op zondag 9 september 2007 01:13 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik ben geboren in Zuidafrika en ik heb er 15 jaar gewoond. De opkomst van de TV heb ik meegemaakt.
Ik kan je vertellen dat zowat iedereen in zuidafrika engels spreekt, maar dat terzijde.
Nasynchroniseren deden ze daar, voor het tijdperk, erg modern. De tv uitzendingen waren normaal in het engels maar er was een speciaal radiostation die afrikaans gesproken teksten uitzond.
Mensen die dus niet wisten dat hij geen engels sprak waren dus gewoon dom en ik denk dat je bron een beetje zit te liegen.
bron : http://af.wikipedia.org/wiki/Suid-Afrikaanse_Uitsaaikorporasiequote:Naas Engelse programme is ook Afrikaanse televisieprogramme, oorgeklankte buitelandse programme en 'n verskeidenheid dokumentêre programme vir die Afrikaanstalige gemeenskappe van Suid-Afrika aangebied.
Oke, ik geloof je.quote:Op zondag 9 september 2007 01:27 schreef mvt het volgende:
[..]
Mwah, de mensen bij wie ik was spraken niet allemaal engels. Mams sprak (moeilijk) engels, maar paps sprak eigenlijk alleen afrikaans. Der broertje sprak trouwens wel engels, maar ook moeilijk. Vooral engels lezen was een probleem (ookal doet ie een redelijk niveau op school).
Ok, niet altijd de beste bron, maar Wikipedia
[..]
bron : http://af.wikipedia.org/wiki/Suid-Afrikaanse_Uitsaaikorporasie
toevallig woont dit gezin ook in Pretoria. Mountainview om precies te zijn. Maar de vader van het gezin was nog min of meer een boer.quote:Op zondag 9 september 2007 01:58 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Oke, ik geloof je.
Het zullen wel mensen van de platteland zijn. Ik kom zelf uit een grote "afrikaner" stad (Pretoria) en daar kan echt zowat iedereen engels spreken. Ik vind het toch verbazend dat zij het niet kunnen. Toen ik, als zeer kleine Oldbie, naar een afrikaner basisschool ging, kreeg ik vanaf dag 1 engelse les.
quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:40 schreef ymme het volgende:
Toen ik een jaar of 6 was, zij mijn tante eens tegen mij: Ymme, de appel valt niet ver de boom, zo moeder zo dochter.
Dit heb ik echt nooit begrepen, totdat we op de basisschool spreekwoorden kregen.
Maar voordat ik het begreep, bleef ik bij elke boom staan, mama deze boom heeft ookal geen appels. Bij mij moesten dus elke bomen appels hebben.
DAT JE DAT NIET WIST!!quote:Op zondag 9 september 2007 15:53 schreef Federer-fan het volgende:
Ik dacht tot voor kort dat Proxima Centauri de dichtstbijzijnde ster was afgezien van de zon. Maar ik kwam er laatst achter dat die Alpha Centauri heet.![]()
En dat die sterren die gaat blinken in dat liedje met de muziek meegaanquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:25 schreef zagevent het volgende:
En iets dat ik nog altijd niet snap; wanneer die hond in Tik Tak nu wél of niet kwam.
quote:
Weet ik niet. Het was een beetje een grap.quote:(serieus... wie weet het nou wel?)
Dat dacht ik aanvankelijk als kind ook. Ik snapte niet waarom er werkelijk overal in de bus van die knopjes waren en dan ook nog op plaatsen waar zelfs kinderen er zo op zouden kunnen drukken...quote:Op zondag 9 september 2007 16:40 schreef Fredo55 het volgende:
De eerste keer in de bus,dacht ik dat de 'stopknopjes' voor nood waren,als je dus daarop drukte,
dat hij dan gelijk stopte.Ik moest dus ergens uitstappen,maar die bus stopte niet,ik vroeg me af hoe dat kon.Later zag ik iemand op dat knopje drukken,toen snapte ik het wel gelijk.
![]()
Moest wel een km lopen naar mijn bushalte.![]()
OMG! Dat wist ik echt niet....quote:Op zondag 9 september 2007 20:05 schreef DRNKnHGH het volgende:
Dat "toedeloe" van "to the loo" komt, wat betekent: " ik mot me toch een partij beren, niet normaal"
Uh?? volgens mij moet ik me nu diep schamen.quote:Op zondag 9 september 2007 20:05 schreef DRNKnHGH het volgende:
Dat "toedeloe" van "to the loo" komt, wat betekent: " ik mot me toch een partij beren, niet normaal"
Meen je niet?quote:Op zondag 9 september 2007 20:05 schreef DRNKnHGH het volgende:
wat is het verschil danquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:25 schreef zagevent het volgende:
Ja die begreep ik ook niet helemaal. Misschien iets Belgisch? Rond punt is in het Nederlands toch niks? Rond Point in het Frans dan weer wel, maar das gewoon wel een rotonde.quote:
tja, rond punt & rotonde worden hier beiden gebruikt voor zo'n cirkeltje waar je liefst in tegenwijzerzin rond rijdt. het lijkt me dus niet dat er daar een verschil in zitquote:Op zondag 9 september 2007 23:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja die begreep ik ook niet helemaal. Misschien iets Belgisch? Rond punt is in het Nederlands toch niks? Rond Point in het Frans dan weer wel, maar das gewoon wel een rotonde.
Rond punt zegt mij niets, maar in Nederland bestaat er verschil tussen een verkeersplein en een rotonde. Bij een rotonde is voorrang geregeld, en bij een verkeersplein gelden de normale voorrangsregels. Het is nog wel es verwarrend omdat er bij een verkeersplein ook een cirkel in het midden isquote:Op zondag 9 september 2007 23:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja die begreep ik ook niet helemaal. Misschien iets Belgisch? Rond punt is in het Nederlands toch niks? Rond Point in het Frans dan weer wel, maar das gewoon wel een rotonde.
Op een rotonde draai je gewoon rond, en staat dit:quote:
Heet dat rond punt in het Nederlands of in het Vlaams? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord. (en aan je naam te zien kom je uit Vlaanderen, want ik neem niet aan dat je bomen aan het zagen bent?quote:Op maandag 10 september 2007 00:35 schreef zagevent het volgende:
[..]
Op een rotonde draai je gewoon rond, en staat dit:
[afbeelding]
Je hebt voorang als je op de rotonde zit.
Rond punt staat dit verkeersbord:
[afbeelding]
en moet je als je op het rond punt zit, voorang geven.
Ik dacht ook dat rond punt en rotonde synoniem waren, maar op de rijles zijden ze van niet. Stond ook in mijn handboek.
Ik wist het ook niet hoor, en ik snapte de grap. Mijn reactie was er ook eentje.quote:Op zondag 9 september 2007 16:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
[..]
Weet ik niet. Het was een beetje een grap.
quote:Op maandag 10 september 2007 02:32 schreef erwin-t het volgende:
all that she wants , is another babe..
she's gone tomorrow.
ik dacht altijd bij dit liedje dat ze een kindje wou
Net als wanneer je neerstort met een vliegtuig en dan 1 meter boven de grond uitstapt, dat je dan gewoon op de grond staatquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:37 schreef nicoo het volgende:
vroeger dacht ik: stel je valt met je auto in een ravijn, terwijl je valt ga je snel op het dak van de auto staan en als je net voor dat je de grond raak je springt je niet gewond zou raken.
maar je valt dus met dezelfde snelheid als de auto dus helaal, als het gewerkt had waren misschien een hoop mensen levens bespaard gebleven
Het wás ook echt zwart/wit, daar hebben ze nog foto's van!quote:Op donderdag 13 september 2007 10:38 schreef CupCakes het volgende:
Toen ik klein was scheen ik te denken dat vroeger de wereld geen kleur had omdat oude foto's en films toch echt zwart/wit waren....
Word er nog regelmatig door mijn ouders mee gepest...
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef lennart12 het volgende:
[..]
Het wás ook echt zwart/wit, daar hebben ze nog foto's van!
Wie nietquote:Op donderdag 13 september 2007 14:41 schreef BdR het volgende:
Dat "Mein Kampf" vertaald naar nederlands "mijn gevecht/mijn strijd" betekent, en niet "mijn kamp"..(ik associeerde het altijd met concentratiekampen, vandaar)
Uhm... volgens mij weet je het nog niet helemaal. Overtoom is een verhuurbedrijf dat - naar eigen zeggen - supersnel levert.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:03 schreef hilliebillie het volgende:
Wat de overtoom is.
ons mam zei altijd als ik ergens snel mee was of zo "dat is snel, dat lijkt de overtoom wel" dat vond ik zo'n raar woord en had ook geen idee wat het was, en nu sinds een paar jaar word er weer reclame gemaakt voor de overtoom en sindsdien weet ik ook wat het is (ongeveer)
quote:Op donderdag 13 september 2007 22:28 schreef Serendips het volgende:
[..]
Uhm... volgens mij weet je het nog niet helemaal. Overtoom is een verhuurbedrijf dat - naar eigen zeggen - supersnel levert.
Het is dus niet 'de' Overtoom en je schrijft het met een hoofdletter, want het is een naam.
Dat zeg ik, Gamma.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:28 schreef Serendips het volgende:
[..]
Het is dus niet 'de' Overtoom en je schrijft het met een hoofdletter, want het is een naam.
ik zei ook ongeveer.. en hoofdletters vergeet ik wel vakerquote:Op donderdag 13 september 2007 22:28 schreef Serendips het volgende:
[..]
Uhm... volgens mij weet je het nog niet helemaal. Overtoom is een verhuurbedrijf dat - naar eigen zeggen - supersnel levert.
En een woordgrapje maakt zijn uiterlijk minder stom?quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:15 schreef geelkuikentje het volgende:
Toen ik vroeger in de trein zat en ik langs Station Den Haag Laan van NOI kwam wist ik nooit wat NOI was. Bleek het Laan van Nieuw Oost-Indie te zijn, wist ik veel.
Ik vond het vroeger altijd zo stom dat graaf tel in Sesamstraat [afbeelding]
zo'n debiel uitziende graaf was. Maar als je de 'originele' naam hoort: Count von Count weet je pas later dat het een woordgrapje is.
OMG weer wat geleerdquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:07 schreef VjenneKloetn het volgende:
Met mijn 26 jaar kwam ik er gisteren achter dat de titel van het programma 10 voor taal slaat op dat je een 10 voor taal (schoolvak) kan halen.
Nooit bij stil gestaan
Nu ken je er twee.quote:Op zaterdag 22 september 2007 02:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ken ook iemand die er pas zeer kort geleden achter kwam dat het dansje van YMCA bestaat uit het uitbeelden van letters
'Per seconde wijzer', snapte je die wel?quote:
quote:Op zaterdag 22 september 2007 02:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ken ook iemand die er pas zeer kort geleden achter kwam dat het dansje van YMCA bestaat uit het uitbeelden van letters
Altijd als ik dat programma voorbij zie komen, denk ik éérst aan een secondewijzer en dan pas aan 'per seconde slimmer'quote:Op zaterdag 22 september 2007 09:04 schreef Serendips het volgende:
[..]
'Per seconde wijzer', snapte je die wel?
Nu wel. Dat eerder ook altijd aan een klokquote:Op zaterdag 22 september 2007 09:04 schreef Serendips het volgende:
[..]
'Per seconde wijzer', snapte je die wel?
Een overtoon is trouwens in het echt een lift om schepen mee over een dijk te zetten.quote:Op donderdag 13 september 2007 23:08 schreef Troel het volgende:
Overtoom is niet alleen een verhuurbedrijf, je kan er ook kantoorartikelen kopen
Als ik je nu vertel dat het 'Overtoom' is, plaats je dat gevallen kwartje dan ook even hier?quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:33 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Een overtoon is trouwens in het echt een lift om schepen mee over een dijk te zetten.
..maar dat heeft dan weer niks met het bedrijf Overtoon en de uitspraak "dat is snel..." te maken.
![]()
Ik las ook 'voetengel' (zonder de clou te hebben gezien)quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb ooit in mijn kerstpakket een flesje Voetengel van Etos gehad. Zo'n mooie productnaam vond ik dat, alsof het een goddelijke verzorger voor je voeten is (voet-engel).
Nou was ik vorige week bij de Etos en zag ik ze op een rijtje staan; voetencrème, voetenscrub, voetengel. Juist ja, voeten-gel.![]()
Heeft toch wel zo'n vijf jaar geduurd denk ik.
Is er ook, voor als er iets voor de sensor staat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:54 schreef Trigalti het volgende:
Dat bij kassa's de band automatisch gaat, en dat de cassière geen pedaal heeft dat ze in moet drukken.
Dat was ook dat ik dachtquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:29 schreef znarch het volgende:
[..]
BP plc (LSE: BP), NYSE: BP, TYO: 5051 ), formerly known as British Petroleum, is a British energy company / multinational oil company ("oil major") with headquarters in London.
Dat is een leuke verrassing, zo op zaterdag avondquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:09 schreef Aventura het volgende:
Static is geen vrouw, kan ik je verzekeren. Ik daarentegen wel, tot verbazing van velen.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb ooit in mijn kerstpakket een flesje Voetengel van Etos gehad. Zo'n mooie productnaam vond ik dat, alsof het een goddelijke verzorger voor je voeten is (voet-engel).
Nou was ik vorige week bij de Etos en zag ik ze op een rijtje staan; voetencrème, voetenscrub, voetengel. Juist ja, voeten-gel.![]()
quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Is er ook, voor als er iets voor de sensor staat.
Behalve bij de zelfscan kassa's...
Hangt denk ik van de winkel af, alle AH supermarkten waar ik bekend ben hebben al jaren geen pedalen meer.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Is er ook, voor als er iets voor de sensor staat.
Behalve bij de zelfscan kassa's...
Lees anders de vorige 25 topics eens doorquote:Op maandag 24 september 2007 20:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik kwam er laatst achter wat "Per seconde wijzer" betekent
Ik snapte het al nooit
Ja, ik zag het netquote:Op maandag 24 september 2007 20:05 schreef KRS het volgende:
[..]
Lees anders de vorige 25 topics eens door![]()
Ik vind het anders behoorlijk goed verzonnen!quote:Op maandag 24 september 2007 20:10 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ja, ik zag het net
Wie neemt er dan ook zo'n stomme titel voor een programma
Ik kwam er ook pas achter aan het einde van je postquote:Op zaterdag 22 september 2007 16:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hehe nu je het zo zegt iddquote:Op vrijdag 28 september 2007 07:25 schreef Brammie1 het volgende:
ik bedacht me gister dat de 'andere bekende sms-toon' van nokia (pieppieppiep-pieieip-pieiep-pieppieppiep) morse is voor 'sms'.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 07:25 schreef Brammie1 het volgende:
ik bedacht me gister dat de 'andere bekende sms-toon' van nokia (pieppieppiep-pieieip-pieiep-pieppieppiep) morse is voor 'sms'.
\Whehe wat gaafquote:Op vrijdag 28 september 2007 07:25 schreef Brammie1 het volgende:
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:54 schreef zagevent het volgende:
Dat het lettertype Verdana is en niet Veranda.
dus bakbooRd is rechts.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:24 schreef VjenneKloetn het volgende:
Om het topic ff wat leven in te blazen:
Veel mensen weten het verschil niet tussen stuurboord en bakboord. Dus ff een ezelsbruggetje
Bakboord is links en stuurboord is rechts.
Makkelijk te onthouden doordat in baKboord de k van links zit en in stuuRboord zit de r van rechts.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:54 schreef zagevent het volgende:
Dat het lettertype Verdana is en niet Veranda.
Even zonder "boord".quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:07 schreef Oldbie het volgende:
[..]
dus bakbooRd is rechts.
Eindelijk geen verwarring meer
ik snap deze nietquote:Op vrijdag 28 september 2007 07:25 schreef Brammie1 het volgende:
Ben ik een tijd geleden achtergekomen door dit topic. Waren toen ook veel mensen die er van schrokkenquote:Op vrijdag 28 september 2007 07:25 schreef Brammie1 het volgende:
same herequote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:15 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ben ik een tijd geleden achtergekomen door dit topic. Waren toen ook veel mensen die er van schrokken
Die eerste vind ik goed, maar die tweede vind ik stom.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:24 schreef VjenneKloetn het volgende:
Om het topic ff wat leven in te blazen:
Veel mensen weten het verschil niet tussen stuurboord en bakboord. Dus ff een ezelsbruggetje
Bakboord is links en stuurboord is rechts.
Makkelijk te onthouden doordat in baKboord de k van links zit en in stuuRboord zit de r van rechts.
Oh shit, inderdaad, nu je het zegt..quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:58 schreef Federer-fan het volgende:
Ik snapte gisteren pas dat Endemol slaat op Joop van de Ende en John de Mol.Wist nooit wat dat "En de" betekende.
Ik dacht altijd "Ja, wíé en De Mol dan?"
![]()
Waarom noemen ze het in engeland dan wisdom teeth ??quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:23 schreef Fredo55 het volgende:
Dat het ver standskies is, dus niet verstandskies![]()
kijk eens wat leukquote:Op zondag 28 oktober 2007 19:33 schreef znarch het volgende:
[..]
Waarom noemen ze het in engeland dan wisdom teeth ??
bron http://en.wikipedia.org/wiki/Wisdom_teethquote:Etymology
They are generally thought to be called wisdom teeth because they appear so late—much later than the other teeth, at an age where people are wiser than as a child, when the other teeth erupt. The English wisdom tooth is derived from Latin dens sapientiae. The same root is shared by German Weisheitszahn, Dutch verstandskies, Belgian-Dutch wijsheidstand, Norwegian visdomstann, Danish and Swedish visdomstand, Finnish viisaudenhammas, French dent de sagesse, Portuguese dente do juízo, Spanish muela del juicio or muela cordal, Italian dente del giudizio, Romanian mǎsea de minte, Slovenian modrostni zob, Croatian and Serbian umnjaci, Hungarian bölcsességfog, Czech zuby moudrosti, Polish zęby mądrości, Russian зубы мудрости, Bulgarian мъдрец (meaning wise man), Estonian tarkusehammas, Hebrew שן בינה (shen beena) and Greek φρονιμίτες (fronheemeetes). There exists an interesting Dutch folk etymology that the Dutch word verstandskies is derived from "far-standing" (ver-staand) molar, and that mistranslations of the Dutch word (in which verstand translates to wisdom) are the root for corresponding words in other European languages.
Turkish refers directly to the age at which wisdom teeth appear and calls it 20 yaş dişi (20th year tooth). In Korean, its name is Sa-rang-nee (사랑니, love teeth) referring to the young age and the pain of the first love. In Japanese, its name is Oyashirazu (親知らず), literally meaning "unknown to the parents," from the idea that they erupt after a child has moved away.
Dus ik had niet gelijk?quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:48 schreef roburt het volgende:
[..]
kijk eens wat leuk![]()
[..]
bron http://en.wikipedia.org/wiki/Wisdom_teeth
Museums mag ook.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:31 schreef roepdeman het volgende:
Weet je nu ook gelijk dat meervoud van museum, musea is
mu·se·um (het ~, musea/~s)quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:31 schreef roepdeman het volgende:
Weet je nu ook gelijk dat meervoud van museum, musea is
Heb je het geteld?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:30 schreef Serendips het volgende:
Trouwens ook al de 335ste keer dat die verstandskies-discussie langskomt.
Ja!quote:
Dat is het ook geweest, 'Nimwegen' in vervlogen tijden. Die naam gebruiken ze in Duitsland trouwens nog steeds.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:09 schreef Wazeggie het volgende:
Ik heb echt tot mn 18e ofzo gedacht dat t Nijmwegen was ipv Nijmegen
btw: in dialect is het ook nog Nimwegenquote:Op donderdag 8 november 2007 09:43 schreef Serendips het volgende:
[..]
Dat is het ook geweest, 'Nimwegen' in vervlogen tijden. Die naam gebruiken ze in Duitsland trouwens nog steeds.
quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:46 schreef Triptamine het volgende:
[..]
btw: in dialect is het ook nog Nimwegen
quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:44 schreef lennart12 het volgende:
Ik dacht dat George Michael en Michael Jordan dezelfde waren...was een jaar of 10, en ik sprak het ongeveer hetzelfde uit... maar dan voor/achternaam omgedraaid... wat stond ik voor lul toen ik zei dat George Michael een basketballer was
hij zat ook nog in star warsquote:Op vrijdag 9 november 2007 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben er zojuist achter gekomen dat die hele goede acteur uit Moulin Rouge dezelfde man is als die hel goede actuer uit Big Fish en dat dat OOK dezelfde man is als die hele goede acteur uit trainspotting.
Sorry Ewan
Wat?! Dat wist ik niet!quote:
Nu je het zegt, dat verklaart wel waarom ze altijd zo pinnig is. Zal wel permanent menstrueren.quote:
quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:44 schreef Biancavia het volgende:
Dat het logo van de Belgische Carrefour niet twee rare pijltjes zijn,
[ afbeelding ]
maar de C van Carrefour.
quote:Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen...
quote:Op woensdag 12 december 2007 15:01 schreef Yamanaka het volgende:
For The World?
For The World?
For The World?
quote:
quote:Op zondag 9 september 2007 20:05 schreef DRNKnHGH het volgende:
Dat heeft ooit eens iemand de wereld ingeholpen dat het daar vandaan kwam, en is bij UPC/Chello toen ontkent dus volgens mij klopt dat niet hoor..quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:34 schreef PiRANiA het volgende:
dat chello (van internet) komt van C hello -> say hello
het is nooit wat geworden en toen hebben ze het Chello (tsjello) genoemd... dacht ik...quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:14 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat heeft ooit eens iemand de wereld ingeholpen dat het daar vandaan kwam, en is bij UPC/Chello toen ontkent dus volgens mij klopt dat niet hoor..
Wist je dat dat plaatje the eye of horus is. Jij misschien wel, maar ik niet.quote:Op donderdag 8 november 2007 09:43 schreef Serendips het volgende:
[..]
Dat is het ook geweest, 'Nimwegen' in vervlogen tijden. Die naam gebruiken ze in Duitsland trouwens nog steeds.
quote:Op woensdag 19 december 2007 14:41 schreef kikoooooo het volgende:
14:38:37xxxxxxxx @Stage Not around says: weetje ik zal iets opbiechte nwaar ik me erg voor schaam
14:38:56xxxxx @Stage Not around says: tot ik rijles had dacht ik dat dat plaatje van autosnelweg camping betekende (een tent)
Dat is heel interessant. Het Nederlandse woord voor laser is schicht, maar is dat dan ook een acroniem? Help me eens even ajb?quote:Op donderdag 13 september 2007 13:37 schreef steeg het volgende:
Laser = Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |