We moeten er nog 14 voor 1 juli hoorquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:07 schreef Maeghan het volgende:
Ja hoor, dit topic ga ik dun worden.
*kuch*
quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:07 schreef Maeghan het volgende:
Ja hoor, dit topic ga ik dun worden.
*kuch*
Wat, 14 kilo? Streng dieetje dan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We moeten er nog 14 voor 1 juli hoor
Ik heb nu een Esprit jeans aan maat 42quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
esprit maat 44 begint bij mij ook al te groot te worden.. dus kan de volgende keer maat 42 gaan kopen![]()
en officeel moet ik nog 5 kg voor een gezond BMI.....
(maaaaaaaaar ik wil erg nog 11 kwijt)
Gefeliciteerd!! Lekker zeg, dat 't opeens weer zo hard gaat.quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:33 schreef freecell het volgende:
WOEHOE!
Zie mijn update!
Ik was aldoor 80, of 80 en een beetje. Begin deze week was ik opeens 78,5, dat was wel even schrikken. Ik dacht: "dat zit er zo weer aan", "toeva"l, "weegschaal stuk" en dergelijke logische gedachten.
Was ik vanmorgen opeens 77,6![]()
Heb zes keer op de weegschaal gestaan, weegschaal verplaatst, beetje heen en weer gestapt, maar het blééf 77,6!
(mijn weegschaal geeft altijd eerst een heel vreemd gewicht, dan ga je er nog een keer op staan en dan geeft hij het goede gewicht, blijkbaar moet hij even weer instellen oid)
Dat heb ik sinds mijn 16e niet meer gewogen!
Ik heb eerst maar tot 78 ge-update, beetje speling is leuk en naar boven updaten niet
Heb je hier een foto van sjeen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:44 schreef Sjeen het volgende:
Wil er iemand nog twee espritbroeken overnemen? Maat 44 oranje en beige... ze zakken me af![]()
* freecell verft droeke weer roze.quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:50 schreef Droeke het volgende:
Tjonge Freecell wat goed!
* Droeke groen van jaloezie is....
Alleen als ik niet opletquote:Op donderdag 30 maart 2006 11:06 schreef gnoompje het volgende:
sinds wanneer hoort afslanken bij klussen en wonen??![]()
Heb je een pakketje ontvangen van mijquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:56 schreef teigan het volgende:
Elk onsje is er een Rewimo...
Volgens mij sturen jullie die onsjes allemaal mijn kant uit....
Ik moet gewoon weer even netjes gaan doen en geen vreetkicks meer hebben..
Ik studeer vandaag thuis, en vriendje is er ook, dus nu doe ik een half uur wat, en internet 10minuten...
Ik kan het wel...
Ik weet nog dat ik met 10 jaar 49 kilo woog en naar een diëtiste werd gestuurd, ik vond dat zo vernederend... Denk dat dat minstens zo slecht is geweest voor mijn zelfvertrouwen als het gepest worden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:58 schreef Isabeau het volgende:
Jee, wat super voor je, freecell!! En ik herken het vroeger gefrustreerd zijn over hoe dik je wel niet was en als ik nu de foto's van vroeger zie dan denk ik "waar ben je dik dan!!". Nou was ik geen 44 op mijn 11e, maar iets van 63, maar toch. Mijn nichtje was trouwens al in de 100 kilo toen ze 11 was...
Ik ging eten omdat mij verteld werd dat ik dik en lelijk was. Vooral door mijn klasgenootjes, maar ook door mijn moeder ("niet doen, daar word je dik van") en ook heel erg door mijn broers. Heb 3 oudere broers die alle drie broodmager zijn/waren (oudste is nu 40 en is eindelijk niet meer mager). En die waren niet echt zachtzinnig met het tere zieltje van hun kleine zusje.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:29 schreef Rewimo het volgende:
Pfoe, anderen kunnen je zoveel aanpratenIk was als kind niet dik, dat begon pas op de middelbare school (nadat mijn ouders uit elkaar waren gegaan - hoezo troosteten?). Maar ik ben er nooit mee gepest gelukkig.
Zou je dit ook even kunnen vermelden in het L-topic.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:39 schreef teigan het volgende:
ymme, het is net aangekomen, bedankt...
ik vond mezelf altijd dik, maar het is eigenlijk nooit echt zo tegen mij gezegd....
Ja, in de brugklas vergeleek ik mij met de sprietjs van mijn lengte, en ik was een kilo of 10 zwaarder dan hun...
Maar het was niet te veel...
Eigenlijk erg hoe gemeen familie en klasgenoten kunnen zijn... Ik herinner me heel goed het moment dat mijn moeder en zusje achter me aanzaten met de lintmeter 'om die dikke kont van mij op te meten'. Ik woog 56kg bij 1,68!!quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:39 schreef Levitation het volgende:
Ik ging eten omdat mij verteld werd dat ik dik en lelijk was. Vooral door mijn klasgenootjes, maar ook door mijn moeder ("niet doen, daar word je dik van") en ook heel erg door mijn broers. Heb 3 oudere broers die alle drie broodmager zijn/waren (oudste is nu 40 en is eindelijk niet meer mager). En die waren niet echt zachtzinnig met het tere zieltje van hun kleine zusje.
Ongelofelijk...en dat zijn dan volwassen mensenquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:42 schreef kwakveense het volgende:
ik schrok laatst toch wel toen ik opstraat weer eens werd na-geknord door bouwvakkers. dat was me al een hele poos niet overkomen. gelukkig trek ik me er nu niks van aan en kan ik mezelf zeggen dat die gasten naast slank voornamelijk heel lelijk en dom waren...maar dat mensen nog zo kinderachtig kunnen zijn zeg!
Ik herken het ja. Maar goed, dat heb ik al eerder verteld, dus ga ik maar niet weer doen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:39 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ging eten omdat mij verteld werd dat ik dik en lelijk was. Vooral door mijn klasgenootjes, maar ook door mijn moeder ("niet doen, daar word je dik van") en ook heel erg door mijn broers. Heb 3 oudere broers die alle drie broodmager zijn/waren (oudste is nu 40 en is eindelijk niet meer mager). En die waren niet echt zachtzinnig met het tere zieltje van hun kleine zusje.
Volgens mij heeft dat artikel (of iets met de zelfde titel) ook al eens in de nederlandse versie van de Scientific American gestaan. Dat was een erg interessant artikel!quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:39 schreef teigan het volgende:
Deze maand in Natuur en Techniek....
Op de voorpagina, Te dik is niet zó ongezond...
ik ga zo het artikel eens lezen
Ja,ik heb dat een jaar geleden of zo gelezen. Dat er teveel ophef over te dik zijn wordt gemaakt, maar dat het met het ongezonde nog wel meevalt. Je moet bijv. al een BMI van over de 40 hebben wil het een beetje in de buurt komen van het ongezonde aspect van roken. Roken is nog steeds vele malen ongezonder dan overgewicht.quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:09 schreef Levitation het volgende:
Volgens mij heeft dat artikel (of iets met de zelfde titel) ook al eens in de nederlandse versie van de Scientific American gestaan. Dat was een erg interessant artikel!
Wat een idiioten zegquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:42 schreef kwakveense het volgende:
ik schrok laatst toch wel toen ik opstraat weer eens werd na-geknord door bouwvakkers. dat was me al een hele poos niet overkomen. gelukkig trek ik me er nu niks van aan en kan ik mezelf zeggen dat die gasten naast slank voornamelijk heel lelijk en dom waren...maar dat mensen nog zo kinderachtig kunnen zijn zeg!
Hier in Nieuw-Zeeland wonen heel veel mensen van de Pacific Islands (Samoa, Tonga, Vanuata, Cook Islands etc.) en 80 % heeft daar van overgewicht. Ook van deze mensen wordt hetzelfde gezegd. En voor hun is het heel moeilijk om in een westers land te wonen waar een overvloed is aan (slecht) eten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:10 schreef teigan het volgende:
Een van de dingen die in het artikel stond, was dat wij de nakomelingen zijn van de mensen die vroeger efficient met hun energie omgingen, die overleefden het toen, en wij zijn daar nu, in onze overvloed maatschappij het slachtoffer van...
Hier heeft de C1000 ze ook.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:53 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, de Albert Heijn hier lijkt geen perenijsjes van Festini meer te hebben
Welke supermarkt verkoopt ze ook? Iemand?
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:46 schreef Sjeen het volgende:
Over dat naknorren gesproken... Ik liep vorig jaar liangs een terras hier in Maastricht, hoor ik ineens 'Jezus, wat heeft die een meloenen...' Een niet al te sympathieke verwijzing naar mijn voorgevel. Meneer had alleen de pech dat ik het hoorde en sowieso al in een pestbui was. Dus heb hem vrij bits toegebeten dat ik er niks aan kon doen dat hij zijn lul met een vergrootglas moest zoeken... Zijn vrienden vonden het wel grappig geloof ik![]()
Je kan rustig nu al een weegschaal kopen. Als je dan een keer gaat wegen zorg je gewoon dat je je thuis ook weegt. Dus ook met kleren of ook zonder kleren enzo. Dan kun je vergelijken of ze gelijk lopen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:47 schreef ymme het volgende:
Ik denk dat ik toch maar eens een weegschaal ga aanschaffen.
Ik weeg dan wel 1x in de week (bij mij meestal, 1x in de 2weken) bij de EGA. Maar toch is het misschien verstandig zo tussen door ook eens erop te gaan staan. Maar niet elke weegschaal is het zelfde natuurlijk. Dus dat is weer niet z'n goed plan.
Is het beter om te wachten, totdat ik stop bij de EGA, en dan een weegschaal ga kopen.
Zodat ik in de gaten kan houden, dat de kilo's er niet weer aanvliegen
dobbey: 23 maart 8:45 voor het laatst, dat is nog niet zo lang geleden.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
Zijn dobbey en Fuente de laatste tijd nog gespot hier? Ik heb voor hun toen het lijstje ingevuld, ook om te testen, maar ik heb ze al een tijdje niet meer gezien eigenlijk.
Tja, dan zal er een foutje in de regeltjes geslopen zijnquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
dobbey: 23 maart 8:45 voor het laatst, dat is nog niet zo lang geleden.
Fuente: 10 maart 8:05
Op 6 maart was Fuente's regel trouwens:
Fuente (1m77) (38.3) was 120 kg, weegt nu 120 kg en wil graag 99 kg wegen -0
Dus dat van die 112 kg zou ik verwijderen, het staat nogal demotiverend als er + achteraan staat.
En even vragen of ze nog wel meedoet. Ook aangezien ze nog wel dagelijks post op Fok (vanmorgen nog).
Als alles goed is gaat mijn vriend vandaag voor je een account aanmaken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:16 schreef glimworm het volgende:
Hier nog helemaal niks eraf.. Tentamens zijn niet motiverend om niet te snoepen![]()
He Glimworm, weet je wat bij mij heel erg hielp tijdens de tentamens? In de pauze even naar de markt en lekker veel fruit en groente kopen. En dat dan eten als je gaat leren. En natuurlijk veel water drinken, want dan moet je ook weer vaak bijvullen (en naar de wc) en dan kan je oo de gang weer even bijkletsen met iedereen die je tegenkomt! Ik ging dan ook altijd naar de UB, was erg goed voor mn social life.... Maar uiteindelijk deed ik er ook meer dan thuis, dus dubbel effect...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:16 schreef glimworm het volgende:
Hier nog helemaal niks eraf.. Tentamens zijn niet motiverend om niet te snoepen![]()
Ohquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:36 schreef Ieneminie het volgende:
Ik ben net verhuisd, en mijn eerste kennismaking met de buurt was een opgeschoten ventje van een jaar of 16 wat uit het niets riep: "He, dikke hoer"... Nou, dan heb je niet zo'n zin meer om dat huis te kopen! Gelukkig blijkt het verder een hele leuke buurt te zijn..
Ik vind het zó asociaal als ouders hun kinderen niet corrigeren!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
OhDat herinnert mij aan een keer jaren geleden toen een meisje "Dikke hoer" naar mij riep. Ik denk dat ze een jaar of...4 was. En haar moeder stond erbij ramen te wassen en zei er niets van!
Ik ook nietquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:00 schreef Leegle het volgende:
k had zelf niet geweten wat terug te zeggen hoor!
Dat helpt bij mij dus ook, het klinkt zo stom, maar gewoon niks lekkers kopen en dus niks in huis hebben werkt bij mij het beste! Vaak vind ik mezelf dan na een paar dagen ENOOOORM zielig en wil ik chocolade, maar als je dan worteltjes hebt liggen grijp je daar wel naar. Wel vind ik mezelf dan nog altijd zielig hoor en ga dan heel over dreven roepen "mmmmh zon worteltje is bijna net zo lekker als een reep chocolade"quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:15 schreef Ieneminie het volgende:
Ik heb voor mezelf ingesteld dat ik zoveel mag snaaien als ik wil, maar alleen gezonde dingen... Dus fruit en groente. Als je dan ook niets anders in huis hebt lukt dat best!
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ook nietIk bedenk de mooiste one-liners een uur na het gebeuren, maar op het moment zelf weet ik ook nooit iets te zeggen. Jammer, want daardoor blijf ik vaak wel de hele dag met een beetje een rotgevoel zitten, terwijl ik me zo kan voorstellen dat als je van je af bijt je je een stuk beter voelt.
Ja, ik houd mezelf dan voor de gek, en maak me wijs dat 10 minuten naar het winkelcentrum fietsen best wel compenseert voor die doos bonbons die ik er ga kopenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:30 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Dat helpt bij mij dus ook, het klinkt zo stom, maar gewoon niks lekkers kopen en dus niks in huis hebben werkt bij mij het beste! Vaak vind ik mezelf dan na een paar dagen ENOOOORM zielig en wil ik chocolade, maar als je dan worteltjes hebt liggen grijp je daar wel naar. Wel vind ik mezelf dan nog altijd zielig hoor en ga dan heel over dreven roepen "mmmmh zon worteltje is bijna net zo lekker als een reep chocolade"![]()
![]()
Inderdaad heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:00 schreef Rewimo het volgende:
Ow, dat heb ik ook. Ik krijg echt een houten kont als ik op een harde stoel zit
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Jammer, want daardoor blijf ik vaak wel de hele dag met een beetje een rotgevoel zitten, terwijl ik me zo kan voorstellen dat als je van je af bijt je je een stuk beter voelt.
Vandaar dat je het mij maar verteld hebtquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:47 schreef Troel het volgende:
WHAAAAAAAAAAAAA
Sommige dingen zijn gewoon te leuk om geheim te houden
Ja, maar dat is andersquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Vandaar dat je het mij maar verteld hebt
Vertel vertel...!!!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:47 schreef Troel het volgende:
WHAAAAAAAAAAAAA
Sommige dingen zijn gewoon te leuk om geheim te houden
Nooit gemerkt eigenlijk.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Heeft slapen of liever gezegd: slaapgebrek bij jullie ook zo'n enorme invloed op je gewicht?? Ik was donderdag gewoon twee volle kilo's zwaarder dan vorige weeknu ben ik trouwens weer even zwaar, aardig bijgeslapen...
en anders moet je gewoon mailen hoor!quote:Op zondag 2 april 2006 22:23 schreef teigan het volgende:
Troel, ik snap het nog steeds niet helemaal, maar ik zal morgen eens verder zoeken, misschien dat ik het dan wel snap...
Ik ben dit weekend bij mijn ouders geweest... Ik had buikpijn, en een humeur om op te schieten en ik baalde al, ik snapte niet waardoor het kwam..
Tot vanmiddag, ik was totaal onverwacht ongesteld geworden, en daarvoor ben ik altijd erg gevaarlijk...
En inderdaadquote:Op zondag 2 april 2006 21:19 schreef Rewimo het volgende:
En mijn zwarte broek zakt van mijn kont afIk vermoedde al dat ik weer in een afvalspurtje zat
Nou, gefeliciteerd... BROEKIE!!!quote:Op maandag 3 april 2006 09:58 schreef Sjeen het volgende:
[afbeelding]
* Sjeen laat een schaal lekkere, gezonde hapjes rondgaan...
Ik ben vanaf vandaag officieel een 'ouwe taart'![]()
't is komkommer met gerookte zalm, je mag de zalm er wel afhalenquote:
Ik ben van de yoghurt met crunch en zoetstof. Eet dat al jaren en 't verveelt nog niet.quote:Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef Riann het volgende:
Trouwens al iemand fruitontbijt light geprobeert
ik gister ik moest werken en ik kan smorgens niet goed ontbijten dus ik heb 1 snee met kipfile erop gedaan en 1 glas fruitontbijt light en dan kom ik toch op 6 punten al en ik moet er smorgens ongeveer 8 eten maar ja dat red ik zoiezo smorgens nooit maar door die fruitontbijt light heb ik iig smorgens alweer 6 punten ipv 3
En nu heb ik vanmorgen 1 krackebrood met slankie en 1 snee met kipfile en 1 sinasappel op en dan kom ik wel op 8 punten. Ik ben nu dus ook later op en ik heb lekker vrij vandaag. Maar wat eten jullie eigenlijk zoal als ontbijt
Waarom zou je dan light doen, als je toch niet aan je punten komt? Of zeg ik nu iets stomsquote:Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef Riann het volgende:
Trouwens al iemand fruitontbijt light geprobeert
ik gister ik moest werken en ik kan smorgens niet goed ontbijten dus ik heb 1 snee met kipfile erop gedaan en 1 glas fruitontbijt light en dan kom ik toch op 6 punten al en ik moet er smorgens ongeveer 8 eten maar ja dat red ik zoiezo smorgens nooit maar door die fruitontbijt light heb ik iig smorgens alweer 6 punten ipv 3
Je hebt idd gelijk miss_dynastie ik zou dan eerder voor de normale variant gaan.quote:Op maandag 3 april 2006 13:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom zou je dan light doen, als je toch niet aan je punten komt? Of zeg ik nu iets stoms
quote:Op maandag 3 april 2006 14:59 schreef ymme het volgende:
Ik heb zaterdag dreads laten zetten (net uiterraad).
Maar nu ben ik dus wel vergeten deze te wegen
Beetje dom
Oh dus ik heb geen gezond verstandquote:Op maandag 3 april 2006 15:23 schreef teigan het volgende:
isabeau, gelukkig heb jij nog een beetje gezond verstand...
Als we jou niet hadden!
Als je emailadres in je profiel klopt kun je vanavond een mailtje verwachten. Krijg je nou geen mailtje, stuur mij dan even een mailtje!quote:
hey super bedankt! Jah het emailadres in mijn profiel kloptquote:Op maandag 3 april 2006 17:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je emailadres in je profiel klopt kun je vanavond een mailtje verwachten. Krijg je nou geen mailtje, stuur mij dan even een mailtje!
Er zal een accountje voor je aangemaakt worden waar je je gegevens in kan vullen.
Je krijgt dan een accountje waarmee je zelf kan updaten. Dat kan je elke dag doen, maar ook 1 keer in de week. Meestal update ik een keer in de week.quote:Op maandag 3 april 2006 17:31 schreef charmed_angel het volgende:
Dat lijstje moet je dan elke week zelf updaten enzo?? Dus jullie wegen 1 keer in de week? Of hoe zit dat?
Prima. Ik heb dobbey en Fuente er nog even uitgehaald. bij dobbey berichtje achtergelaten in fotoboek, maar geen reactie gehad daarop. Zodra die zich melden kunnen die ook weer gewoon in het lijstje, accounts blijven gewoon staan namelijk.quote:Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Troel zal ik je 'update' even in de openingspost zetten? En zullen we er ook bijzetten dat verwacht wordt dat je minimaal 1x per maand een update doet ook al ben je niet afgevallen? Zodat we weten dat je nog meedoet. Lijkt mij fair.
Een aardappel meer en koken, niet bakken. En kip of vis in plaats van karbonade zou denk ik al best veel helpen.quote:Op maandag 3 april 2006 19:28 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi
Ik heb een eetdagboek gemaakt van deze dag. Nog niet helemaal compleet, maar ik zal er hoogstwaarschijnlijk alleen nog een kiwi bij eten ofzo. Ik zie dat ik te weinig koolhydraten heb en te veel vet. Het knäckebröd klopt niet helemaal (was volkoren en niet sesam en smeerkaas ipv kaas)en de 20 gram brood is 1 snee, dus een gokje.
Wat zou ik moeten veranderen voor minder vet en meer koolhydraten?
[afbeelding]
Jah dat moet lukken denk ik.... zal ik dat eens proberen.... die kan ik ook meenemen naar me werk. Ik begin om 8 uur.... en dan kan ik het op mijn gemakkie opdrinken. Morgen gelijk even halenquote:Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ontbijt - toch eigenlijk wel erg belangrijk, maar je zegt dat je geen hap door je keel krijgt. Is een drinkontbijt iets voor jou? Je hebt ze met alleen fruit (fruitontbijt) en met melk en vezels. Ook kan je het eten direct na het opstaan even overslaan en pas onderweg naar je werk of op je werk iets eten. Een bolletje met een appel of zo.
Ik heb een half uur pauze en die neem ik ook, maar in dat half uurtje moet ik 7 minuten naar huis fietsen, doggy uit laten en 7 minuten terugfietsen. En sla dus vaak mijn lunch over.... erg slecht dus. Weet je wat het is. Ik lust niet veel op me brood... eigenlijk alleen kaas. Maar als ik dat 's ochtends klaarmaak, dan is mijn kaas rond 13:00 uur echt megaklef... en dna gooi ik het zowiezo weg....quote:Lunch - je bent niet de enige die roept geen tijd te hebben om te lunchen, maar waarom niet? Zeer korte pauze? Je bent arts-assistent en de artsen verwachten dat je gewoon doorwerkt? Je hebt domweg recht op een pauze en over het algemeen moet je kunnen lunchen. Soms wil dat niet en dan is het echt niet raar dat je even snel een meegebrachte boterham eet. Gewoon 's morgens klaarmaken en meebrengen. Kost je hoogstens 5 minuten. Het lijkt allemaal een heel karwei, maar dat valt meestal reuze mee. (ik ben ervaringsdeskundige in 'Poeh poeh, wat een werk/gedoe' terwijl het amper tijd kost)
We zijn met zijn tweetjes..... Me vriend houd niet van koken en kan het ook niet.... En we proberen het wel hoor... maar als me vriend dan TE laat thuis is.... later dan normaal, dan eten we te vaak brood of patatjes.... besteld dan... Ik ga het wel proberen hoor.... want ik moet egwoon affvallen maar megalaat eten... dan heb ik geen fut meer om iets anders te doenquote:avondeten - wie zegt dat je uitgebreid moet koken? Er zijn erg veel maaltijden heel snel klaar. Ik weet niet voor hoeveel mensen je moet koken, maar misschien heb je iemand thuis die koken wel leuk vindt? En als je alleen bent is het schillen van 2 aardappels, het opzetten van wat groente en het bakken van 1 stukje vlees echt zo gebeurd. De meeste maaltijden die ik maak zijn binnen 15 minuten klaar
's avonds na 8 uur neem ik altijd nog 1 glas water of appelsapquote:water drinken - tsja, daarvoor moet je niet bij mij zijn. Ik vergeet het steeds en als ik water drink dan zit ik ook 3x per uur op de wc en dat is gewoon erg lastig. Het schijnt zo te zijn dat als je lichaam niet gewend is om veel water te drinken dat je dan juist vaak moet plassen als je drinkt. Als je lichaam er wat meer aan gewend is dan wordt dat minder. Ik merk er weinig vanMisschien kan je op je werk 2-3 kopjes water drinken en als je thuis bent de rest. Als je een halve liter voor het eten opdrinkt (onder het koken
) dan zit je ook sneller vol. En dan na het eten nog een halve liter. Niet te vlak voor het slapen gaan opdrinken, anders moet je er net als ik 4x uit om te plassen.
Wat ik zelf dan altijd vind helpen is om iets van komkommer, tomaat of mosterd erop te doen... is weinig werk, veel lekkerder & ook nog ns gezond! Zeker met nog wat peper ofzo erbij. En je kaas is veel minder klef!quote:Op maandag 3 april 2006 22:32 schreef charmed_angel het volgende:
Weet je wat het is. Ik lust niet veel op me brood... eigenlijk alleen kaas. Maar als ik dat 's ochtends klaarmaak, dan is mijn kaas rond 13:00 uur echt megaklef... en dna gooi ik het zowiezo weg.... [/b]
[..]
nopes, maar ik heb thuis maar heel even achter de pc gezeten (heb dus ook geen nieuwe accounts gemaakt gisteravond)quote:Op maandag 3 april 2006 23:05 schreef _evenstar_ het volgende:
troel mijn post gemist
ik moet morgen nog even met psych overleggen.
Maar de dietioste vond het verstandiger als ik naar een eetstoornispolikliniek ging, omdat ik dus een eetstoornis heb.
Komt best hard aan.. ook al weet je het wel.
Al verlies ik geen gewicht, so be it dan.. maar hoop wel dat ik op een normale manier met eten leer gaan, zodat ik mijn dochtertje het goed evoorbeeld kan geven![]()
Ik ben benieuwdquote:Op maandag 3 april 2006 22:32 schreef charmed_angel het volgende:
Jah dat moet lukken denk ik.... zal ik dat eens proberen.... die kan ik ook meenemen naar me werk. Ik begin om 8 uur.... en dan kan ik het op mijn gemakkie opdrinken. Morgen gelijk even halen
Je hebt in ieder geval gezonde beweging in je lunchpauze door de hondquote:Ik heb een half uur pauze en die neem ik ook, maar in dat half uurtje moet ik 7 minuten naar huis fietsen, doggy uit laten en 7 minuten terugfietsen. En sla dus vaak mijn lunch over.... erg slecht dus. Weet je wat het is. Ik lust niet veel op me brood... eigenlijk alleen kaas. Maar als ik dat 's ochtends klaarmaak, dan is mijn kaas rond 13:00 uur echt megaklef... en dan gooi ik het zowiezo weg....
"Kan niet = natuurlijk wil niet" Iedereen kan koken, ook je vriend. Maar ik begrijp dat als hij laat is je ook weinig zin hebt om een fatsoenlijke maaltijd op tafel te zetten. Ik herken het heel goed, hier stond 4 van de 5 werkdagen (maak daar bijna maar 5 van) kant & klaar zooi op tafel. Veel chinees (kan het niet meer zien, bah!), patat, alle stoommaltijden van de AH gegeten, alle andere kant & klaar maaltijdprut. Brrr. Op een gegeven moment komt het echt je keel uitquote:We zijn met zijn tweetjes..... Me vriend houd niet van koken en kan het ook niet.... En we proberen het wel hoor... maar als me vriend dan TE laat thuis is.... later dan normaal, dan eten we te vaak brood of patatjes.... besteld dan... Ik ga het wel proberen hoor.... want ik moet egwoon affvallen maar megalaat eten... dan heb ik geen fut meer om iets anders te doen
Groene thee is héél erg gezondquote:'s avonds na 8 uur neem ik altijd nog 1 glas water of appelsapDaarna drink ik niet meer.... ik moet er dan zeker weten een paar keer uit
Ik drink wel megaveel groene thee
zeker 8 tot 10 kopjes per dag
op zich is dat ook wel goed toch???
Hoiquote:Op maandag 3 april 2006 22:18 schreef Teigetje78 het volgende:
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier, toevallig via Google hierop gekomen, dacht laat ik me ff aanmelden, aangezien ik ook (weer) aan het afvallen ben
Teigetje78 (1,67) (31.55) was 103, weegt nu 88 en wil graag 70 wegen
IK ben al anderhalf a 2 jaar aan het proberen af te vallen, ben al minstens 15 kg kwijt op eigen kracht, veel water drinken en sporten, maar al een half jaar sta ik op 1 en hetzelfde gewicht, die 88 tot 90 kg, lager kom ik niet, wat ik ook doe, nu dus weer opnieuw begonnen, met Sonja Bakker, net de 1e dag achter de rug en die viel me erg mee moet ik zeggen. maar ja dat is nog maar dag 1, maar ff kijken wat ik zaterdag meemaak, dan werk ik niet, denk dat ik dan een slag met de hamer krijg ofzo :S.
Ben allang blij dat ik die 15 kg al kwijt ben geraakt, krijg de laatste tijd van heeel wat mensen te horen dat ze vinden dat ik afgevallen ben, geeft wel eeen kick, moet zeggen dat ik er weinig van zie hoor maar ja.
Nou ik hoop dat ik hier vaak kan komen, ik zal het tenminste proberen zolang ik nog niet op mijn streefgewicht zit .
Groetjes,
Saskia
Ik heb geslapen tot 7 uur en daarna met een paracetamol nog tot 9.15quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:25 schreef Isabeau het volgende:
Hoe was de nacht, Rewimo? En wat weegt dat verband nou?
Alvast een![]()
Die van mij snijdt braaf wat ik voor hem neer leg in stukjes en roert heel dapper in pannen waar hij van mij in moet roerenquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:02 schreef Iksje het volgende:
En nu nog m'n vriend leren koken...want verder dan aardappelen schillen komt ie nog niet
dat dacht ik ook... helaas werkt t bij h en m broeken niet...ik was 9 kilo afgevallen en had een neiuwe spijkerbroek een maat GROTER nodig...pissig dat ikwas! ik vragen of de modellen veranderd waren (echt wel, allemaal heup geworden en smaller gesneden in de pijpen) maar ze zeiden dus van niet...tssss...quote:15 kilo! Dat is best veel joh. En het is minstens 1 broekmaat en misschien ook wel 2. (elke 7-8 kilo is ongeveer een maat minder)
Nouja, eigen eten, we krijgen hier eten van de baas. Op zich maken de calorietjes enzo zo voor mij niets uit, het gaat er alleen om dat zo'n frikadelletje best zwaar op de maag ligt.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:03 schreef Riann het volgende:
Gewoon niet doen Troel als je straks je eigen eten hebt opgegeten ben je dat broodje frikandel alweer vergeten en weet je wat het is als je het eens doet dan doe je het vaker.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat gaaf trouwens dat je al 15 kilo bent afgevallen! Super zeg. Alleen vaag dat je daar zelf niets van ziet, dat moet je toch zien! 15 kilo! Dat is best veel joh. En het is minstens 1 broekmaat en misschien ook wel 2. (elke 7-8 kilo is ongeveer een maat minder)
Ja weet je wat het is, ik ben best wel afgevallen, maar meer in mijn bovenlijf, ik heb al 1 cupmaat kleinere bh's kunnen kopen, van DD naar C, voor broeken en shirts ga ik niet zo vaak de stad in, dan koop ik veels te veel, en wat ik nu nog heb aan kleding is nog wel genoeg voorlopig. Ik hoor nu al wel 2 of 3 weken van iedereen dat ze vinden dat ik afgevallen ben, ik zit nu al zeker 6 maanden op hetzelfde gewicht dus
dus leg mij dat maar uit, vorig jaar ben ik dus die 15 kg kwijt geraakt en toen hoorde ik niet zoveel mensen dus wat er nu opeens zo anders is aan mij weet ik niet, voor de gein ga ik dit weekend maar eens naar de miss etam om kleren te passen, kijken of ik al kleinere broeken aan kan
![]()
Het Sonja Bakker dieet geeft een prima houvast om te lijnen, is ook gewoon gebaseerd op gezond eten, maar je kan er het beste een boterham of een appel of een banaan oid extra per dag bij eten. Het is een beetje te weinig voor iemand die veel wil afvallen. Te snel willen afvallen en dus misschien heel weinig eten zorgt er alleen maar voor dat je op een gegeven moment bijna niet meer kan afvallen omdat je lichaam zich heel goed heeft aangepast aan de energietekorten. Je lijf is zuiniger gaan werken, zeg maar. Dus eet vooral genoeg, dan blijf je afvallen. (Sonja Bakker dieet is net te weinig, je zit met dat dieet regelmatig rond de 800 kcal op een dag, dat is echt te weinig!)
Ik moet dus gewoon me 4/5 broodjes tussen de middag blijven eten? ik eet nl al heel erg lang een vast patroon, 's morgens bakje yoghurt met Special K en om 10 uur bij de koffie(iedereen koffie, ik 2 bekertjes water) 1 appel, 's middags dan 4 volkoren broodjes met 20+ kaas/schouderham/kipfilet/halva jam, en dan om 3 uur weer 2 bekertjes water en 1 appel, daar tussendoor drink ik 2 flessen water van 750 ml leeg, 's avonds eet ik dan een gewone maaltijd, aardappeltjes, genoeg groente, klein stukje vlees(meestal kip), maar er zijn ook dagen dat ik een ovenschotel maak ofzo, en in het weekend meestal heel makkelijk, patat of pizza, voorheen snoepte ik ook tussendoor, maar daar ben ik nu echt mee gestopt, al mijn snoep heb ik nu naar mijn werk mee genomen (de jongens hier op mijn werk zijn er gek op
).
Alvast hartstikke bedankt voor de ontvangst hierik zal hier wel wat vaker terug komen, helpt misschien ook wel om tips te krijgen van anderen
![]()
Groetjes, Saskia
ja, alsof er voor elke kilo die eraf gaat een hersencel beter zijn best gaat doen ofzoquote:Op dinsdag 4 april 2006 12:54 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt lekker, TroelEn verstandig ook nog. Goh
quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:01 schreef Troel het volgende:
[..]
ja, alsof er voor elke kilo die eraf gaat een hersencel beter zijn best gaat doen ofzo
Misschien kan dit je helpen met je vraag: http://www.calorietabel.nl/quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:11 schreef MM-Luna het volgende:
Een vraagje, zijjn bruine bolletjes nu zoveel slechter dan gewoon bruin brood?
Ga in de tussentijd gewoon lekker beginnen voor jezelfquote:Op dinsdag 4 april 2006 22:28 schreef _evenstar_ het volgende:
hmm, psych gaat contact opnemen met de eetstoornis polimaar is lange wachttijd en heel heftig dus wordt wel een langere termijn plan, hoor over een maandje meer...
confronterend maar wel blij dat ik op wat voor manier dan ook hulp ga krijgen![]()
alle anderen heel veel sterktejullie zijn bikkels..
ik weet niet zo goed nog op anderen te reageren sorry..
Maar dat zegt toch niet zo veel c_aquote:Op woensdag 5 april 2006 08:21 schreef charmed_angel het volgende:
Nou gisteren uit eten geweest.... En ja hoor 800 gram erbij.... grrrrrrrr
Maak je niet te druk. Dat gaat er echt wel weer af.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:21 schreef charmed_angel het volgende:
Vanavond Bowlen en steengrillen.....
jah dat weet ik ook weer wel. maar heb echt zitten 'vreten' gisteren. Het was ook zoooooo lekker... de griek... je kent het welquote:Op woensdag 5 april 2006 08:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maak je niet te druk. Dat gaat er echt wel weer af.
En vanavond? Veel bowlen, en voornamelijk vlees eten, niet te veel sausjes en brood erbij. Groenten natuurlijk welEn vooral: heel veel plezier maken!
Ik was na het weekend op maandagochtend 2 kilo (!!) zwaarder dan op vrijdagochtend. Is allemaal al weer weg. Het is heus geen vet, charmed_angelquote:Op woensdag 5 april 2006 08:21 schreef charmed_angel het volgende:
Vanavond Bowlen en steengrillen.....
Hoe kom je dáár nou bijquote:Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga me ook even aanmelden. Toen ik me voor het laatst woog had ik een BMI van 27. Durf niet weer te gaan wegen nu, maar zal nu vast wel hoger zijnWat ik me afvroeg: jullie praten allemaal over hoe je vroeger was en over minder/anders eten, maar ik lees niks over sport? Gaan jullie niet naar de sportschool dan? Ik ga er vanmiddag weer eens heen:
eerst fitness
dan squash met een vriendin
dan 's avonds nog eens skaten
Ik denk dat ik er vanavond heel vroeg in lig![]()
Niet stoppen met de gewichten!! Spiertraining is ontzettend belangrijk als je wilt afvallen. Mensen die te snel afvallen verliezen bijv. ook al snel veel spierweefsel, dat ten eerste. En ten tweede verbrandt spierweefsel meer energie op een dag dan elk ander weefsel in je lichaam. Veel spierweefsel (en dan bedoel ik geen bodybuilderstype) verhoogt je basaalmetabolisme en zorgt op die manier voor het in stand houden van je huidige basaalmetabolisme en met wat mazzel tot een verhoging van je basaalmetabolisme! Gratis en voor niets extra verbranding op een dagquote:Op woensdag 5 april 2006 08:50 schreef Viking84 het volgende:
Van gewichten val je niet af, volgens mij, daar kun je hooguit het overgebleven vel uiteindelijk weer wat wegwerken.
quote:Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga me ook even aanmelden. Toen ik me voor het laatst woog had ik een BMI van 27. Durf niet weer te gaan wegen nu, maar zal nu vast wel hoger zijnWat ik me afvroeg: jullie praten allemaal over hoe je vroeger was en over minder/anders eten, maar ik lees niks over sport? Gaan jullie niet naar de sportschool dan? Ik ga er vanmiddag weer eens heen:
eerst fitness
dan squash met een vriendin
dan 's avonds nog eens skaten
Ik denk dat ik er vanavond heel vroeg in lig![]()
Hallootjesquote:Op woensdag 5 april 2006 09:19 schreef AnnekeM het volgende:
Ik sport ook veel.. Ik ga elke donderdag fitnessen en daarna het zwembad in voor AquaPilates. Het lukt mij niet om 2x in de week te gaan sporten, dus doe ik dat "2x" op 1 avond.
Zo nu en dan ga ik volleyballen en het kaatsseizoen begint er ook weer aan te komen (eind april).
Op het werk loop ik zeer veel (lees: van hot naar her) - vind ik ook veel beweging. Ik verplaats mij hier in de stad per fiets - ook beweging![]()
Of jij wordt de gezondheidsfreak en bekeert je ongezond levende huisgenootquote:Op woensdag 5 april 2006 09:30 schreef Viking84 het volgende:
Eigenlijk moet ik met een gezondheidsfreak in huis wonenDan zou ik veel beter af zijn
Hoe lang deed je erover dan?quote:Op woensdag 5 april 2006 09:34 schreef freecell het volgende:
ik heb mijn beweging wel weer te pakken voor vandaag want (houd je vast) ik ben..... OP DE FIETS!
Echt belachelijk! ik zei gisteren tegen mezelf: laat ik morgen eens op de fiets gaan en ik was zo dom om naar mezelf te luisteren
Zometeen even uitzoeken hoe ver het nou eigenlijk was
Werkelijk? Ik word de laatste tijd vreselijk misselijk van de geur van (meestal) Smullersfrietquote:Op woensdag 5 april 2006 09:37 schreef Pandorah het volgende:
O, en mensen die patat eten in de trein moesten verboden worden. Ik kreeg zo'n trek door die geur in patat dat ik het thuis niet meer kon volhouden en een patatje als avondeten heb genomen.
quote:Op woensdag 5 april 2006 09:37 schreef Pandorah het volgende:
O, en mensen die patat eten in de trein moesten verboden worden. Ik kreeg zo'n trek door die geur in patat dat ik het thuis niet meer kon volhouden en een patatje als avondeten heb genomen.
minuutje of 40 (ruim genomen)quote:
Ik heb hier ook wel belangstelling voorquote:Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef teigan het volgende:
evenstar, mocht je belangstelling hebben, ik heb nog een standaard eetlijst liggen, waarmee ik en de anderen in de groep begonnen zijn.... Ik kan hem wel mailen als je wil...
In de zomer ga ik ook wel eens op de fiets....ook ongeveer 12 km (ongeveer 40 minuten).quote:Op woensdag 5 april 2006 09:34 schreef freecell het volgende:
ik heb mijn beweging wel weer te pakken voor vandaag want (houd je vast) ik ben..... OP DE FIETS!
Echt belachelijk! ik zei gisteren tegen mezelf: laat ik morgen eens op de fiets gaan en ik was zo dom om naar mezelf te luisteren
Zometeen even uitzoeken hoe ver het nou eigenlijk was
edit: kilometertje of twaalf, dat valt mee
Dat heb ik dus ook. Om dat te voorkomen fiets ik het laatste stukje héél langzaam, dat wil nog wel eens een beetje helpenquote:Op woensdag 5 april 2006 10:18 schreef Koningin het volgende:
[..]
In de zomer ga ik ook wel eens op de fiets....ook ongeveer 12 km (ongeveer 40 minuten).
Maar als ik dan op mijn werk kom, breekt het zweet me uit.
Iemand een tip hoe ik dit kan verminderen??
Vaker fietsen (conditie opbouwen dus) en een schoon shirtje meenemen en je even omkleden.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:18 schreef Koningin het volgende:
[..]
In de zomer ga ik ook wel eens op de fiets....ook ongeveer 12 km (ongeveer 40 minuten).
Maar als ik dan op mijn werk kom, breekt het zweet me uit.
Iemand een tip hoe ik dit kan verminderen??
daarom weigerde ik regenpakken te dragen....nat zijn van de regen voelde pretiger dan van t zweet/de condens...quote:Op woensdag 5 april 2006 10:48 schreef Ieneminie het volgende:
Hmm, ja dat probleem heb ik ook een beetje... Ik probeer het op te lossen door niet te hard te fietsen, niet te warm te kleden en goede deo te gebruiken. Verder loop ik het laatste stukje van de fietsenstalling naar het gebouw waar ik zit met open jas en zonder sjaal, dan kan ik weer even afkoelen...
Maar goed dan nog heb ik wel eens dagen dat ik vervolgens naar de wc ren om het zweet van mn voorhoofd af te vegen..... Je moet maar zo denken, als je dit blijft doen val je meer af en ga je minder zweten...
Toen ik naar school fietste in mijn middelbare school periode had ik hier nooit zo'n last van... Maar ja toen was ik ook wel even wat lichter. Behalve met regenpak aan, wat een crime zeg! Dan maakte het niet uit, want dan was je alsnog zeiknat!
Dat is wel erg enthousiastquote:Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef ymme het volgende:
Ik wil nou toch wel proberen, om door de weeks elke dag te gaan. (ik zit op school, dus erg weinig beweging anders). En dan misschien in het weekend nog een keertje ofzo
Gewoon wel 5x per week fitness, en dan misschien met een vriendin een keer bootcamp of club cycle mee doen.
Oh wat zullen die kilo's er afvallen, en mijn lichaam straks blijven
* viking84 jaloers isquote:Op woensdag 5 april 2006 11:38 schreef ymme het volgende:
Ik ken mezelf ontzettend goed.
Ik ben tot voorheen (3 jaar geleden, woog toen ook nog 60 kilo) altijd druk geweest met sporten.
Veel dansen, en de daarvoor bestemde oefeningen die daarvoor nodig zijn. Dus ook veel fitness etc. En hier was ik dan bijna 7 dagen in de week mee bezig.
Sinds ik dat niet meer doe, zit ik ook minder lekker in mijn vel. Figuurlijk en Geestelijk.
Ik ben toen 40 kilo aangekomen, en het zelfvertrouwen is zoveel minder geworden.
Daarom denk ik dus, dat ik het makkelijk vol houd. De wil is er.
Kreeg gisteren ook te horen, dat ik wel een onwijs goede conditie gehad gehad, omdat deze na 3 jaar niets doen (ja veel met hond lopen) niet slecht is. Mijn hartslag zit elke keer rond de 120 dat is dus heel netjes, met inspanning.
Ben stiekem wel een beetje trots op mezelf. Ik ga zo dadelijk (wacht op tel. van vriendin) weer lekker sporten
Is helemaal niet erg als je een bepaald apparaat overslaat. Ik sla er ook gerust een paar over - maar probeer die de keer erop wel te doen. Doe ook nooit alle apparaten als ik ga fitnessen, gewoon de apparaten waar ik zin in heb. Met tegenzin sporten is niet lekker.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:43 schreef p-etr-a het volgende:
Ik kom er net vandaan. Maakt het uit als je een bepaald apparaat overslaat? Ik heb zo'n hekel aan die akelige hometrainers. En Isabeau bedankt voor de tip over krachttraining want dat gaat me wel goed af heb ik gemerkt!
Ik bedoel inderdaad de fietsen. Ik krijg zo'n pijn in m'n kont daarvan, had eergisteren een half uur gefietst op normaal tempo zoals ik ook op mijn eigen fiets rijd (18 km per uur ofzo) en dat was echt geen pretje.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:57 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Is helemaal niet erg als je een bepaald apparaat overslaat. Ik sla er ook gerust een paar over - maar probeer die de keer erop wel te doen. Doe ook nooit alle apparaten als ik ga fitnessen, gewoon de apparaten waar ik zin in heb. Met tegenzin sporten is niet lekker.
De hometrainers? Bedoel je daarmee de fietsen?Daar begin ik wel altijd mee - als warming up - al zie ik het zelf niet al een warming up omdat ik meteen een bergritje ga doen
Ik bedenk dan ook altijd dat ik in de bergen ben
en dat ik graag een mountainbike wil kopen en in de zomer heerlijk fietsen langs de friese meren. Heerlijk fantaseren daarover en voor ik het weet zijn de 8 minuten alweer om en daarna ga ik op de loopband. Hard lopen doe ik nog niet, maar wel zowat bijna snelwandelen en dan weer rustig. Hierna ga ik heerlijk roeien en maak ik mezelf bijna kapot. Lekker gezweet dan
Meestal stap ik daarna op de steps of ik ga naar beneden naar de gewichten en pak meestal als eerste de bovenbenen aan. Ik vind het heerlijk om eerst lekker te zweten en daarna rustig af te koelen bij de gewichten. In principe als afsluiting weer een bergrit op de fiets - maar omdat ik hierna het zwembad in duik voor AquaPilates wat ook inspannend is doe ik dat niet (energie n beetje besparen nadat ik afgekoeld ben).
quote:Op woensdag 5 april 2006 11:12 schreef Viking84 het volgende:
Dat is wel erg enthousiastDat plan had ik vroeger ook: elke dag muv het weekend. Heb ik één week volgehouden (was samen met AnnekeM trouwens; weet je het nog?
).
Misschien ga ik dat op den duur ook weer doen. Maar eerst maar even rustig opbouwen. Zal morgen wel spierpijn hebbenEn niks mis mee natuurlijk om iedere werkdag om 8 uur bij de sportschool te zitten
. Hartstikke goed
Ik moet echt 's ochtends gaan als ik wakker word om een uur of 7. Anders zit ik er de hele dag tegenaan te hikken en heb ik later de neiging om het maar te laten zitten.
Rugklachten bij het roeien? Dan heb je een verkeerde houding. Je moet trouwens de roei"spaan" met je hele lichaam meetrekken, en niet met je armspieren -> dan voel je het in je rug omdat 't op een gegeven moment te zwaar is voor je armspieren.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:00 schreef Troel het volgende:
Roeien voel ik dus meteen in mijn rug, daar heb ik nog dagen last van.
Ik ging meestal fietsen, lopen en crosstraineren.
Een half uur fietsen op de hometainer? Dat vind ik zonde van mijn tijd in de sportschool omdat ik elke dag wel fiets op straat. Ik fiets juist expres een bergprogramma omdat in de stad geen bergen zijnquote:Op woensdag 5 april 2006 12:00 schreef p-etr-a het volgende:
Ik bedoel inderdaad de fietsen. Ik krijg zo'n pijn in m'n kont daarvan, had eergisteren een half uur gefietst op normaal tempo zoals ik ook op mijn eigen fiets rijd (18 km per uur ofzo) en dat was echt geen pretje.
Op de loopband ga ik ook niet hardlopen, maar op 6,5 km per uur. Hoe stel jij die in?
En inderdaad de krachtdingen zijn lekker om te doen aan het eind!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |