abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36472284
vervolg van Fok! Dieetclub deel 85

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in XXVII - we houden vol! Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel of Bert (vriend van Troel). Dit kun je doen door te mailen naar:
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl
Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

[ Bericht 39% gewijzigd door Isabeau op 03-04-2006 18:44:38 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36472299
Ja hoor, dit topic ga ik dun worden.

*kuch*
Sanity is (not) statistical
pi_36472497
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:07 schreef Maeghan het volgende:

*kuch*
We moeten er nog 14 voor 1 juli hoor
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36472540
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:07 schreef Maeghan het volgende:

*kuch*

* octopussy zet eventjes sarcasme om in enthousiasme
pi_36472999
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

We moeten er nog 14 voor 1 juli hoor
Wat, 14 kilo? Streng dieetje dan.
pi_36473092
Ik moet over 3 weken in een rokje passen dat nu nog een beetje strak zit!
pi_36473108
tvp'tje

Edit: Oeps, namens Cutie dus, m'n vriendinnetje.
pi_36473121
Ik wil eigenlijk morgen in een broek passen die niet te groot is
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 maart 2006 @ 20:44:28 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36473491
Wil er iemand nog twee espritbroeken overnemen? Maat 44 oranje en beige... ze zakken me af
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 maart 2006 @ 20:45:18 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36473526
Ehm nee *nog* niet, Sjeen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36473574
De dag dat Espritbroeken in maat 44 van mijn kont zakken hang ik de vlag uit
It is your friends who make your world!
pi_36473575
Nog maar 6 kilo moet ik
pi_36473624

Ik ben niet jaloers. Ik ben niet jaloers. Ik ben niet jaloers. *ooooooooooooohhhhhhmmmmm*

Het helpt niet.

Maar wel heel fijn voor jou hoor, goed gedaan en succes met die laatste loodjes.
pi_36473839
. Ik hoefde niet zoveel eraf hoor. Maar ik ben nu ff op zo'n moment dat ik niks aan kom maar er ook niks meer afgaat. Moet weer ff de motivatie vinden om door te gaan.
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:54:08 #15
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_36473869
esprit maat 44 begint bij mij ook al te groot te worden.. dus kan de volgende keer maat 42 gaan kopen
en officeel moet ik nog 5 kg voor een gezond BMI.....

(maaaaaaaaar ik wil erg nog 11 kwijt)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:17:29 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_36474665
Zo. Net voor de Hema een pannenkoek gehad met spek en kaas, en nu net na terugkomst een naturel met stroop
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 maart 2006 @ 21:26:18 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36474989
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
esprit maat 44 begint bij mij ook al te groot te worden.. dus kan de volgende keer maat 42 gaan kopen
en officeel moet ik nog 5 kg voor een gezond BMI.....

(maaaaaaaaar ik wil erg nog 11 kwijt)
Ik heb nu een Esprit jeans aan maat 42
Nooit gedacht dat ik daar ooit nog eens in zou passen
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:26:14 #18
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_36477158
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:45 schreef Rewimo het volgende:
Ehm nee *nog* niet, Sjeen
TVP

(en lees even in het geheime reviewbabbelhoekje Rewimo )
pi_36480079
Nog ongeveer 5 kilo en dan zit ik aan een gezond gewicht.... maar dat duurt nog wel eventjes hoor
En zelfs dan blijf ik nog bij jullie! Whoei!
Tralalalaaa
pi_36480971
Nog ongeveer 27 kilo en ik zit aan een gezond gewicht

ben en blijf een die-hard dieetclub topic verslaafde
pi_36483596
Ik ben gister bij balans geweest.
Ik ga vanavond of morgen (dan ben ik vrij) is uitzoeken wat ik mag eten enzo ik moet smorgens meer gaan eten maar ik weet niet of dat gaat lukken.
pi_36484117
ik moet ook nog een kilo of 25 voor dat gezonde gewicht...

en ik ben slap, en ik kan niet afvallen, dus ik krijg nooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiitt een gezond bmi
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36484409
Ik heb vorig jaar nieuwe zomerbroeken gekocht en daar moet ik binnenkort toch echt in passen.
Nog minimaal 5 kilo eraf (liefst 10)
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:20:46 #24
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_36484622
Qua gewicht staat het hier weer eens stil (schommel tussen een BMI van 24,8 en 25,1), maar het lijkt wel of de cm's er heel hard afvliegen. Al mijn nieuwe broeken maat 42 zijn nu echt te groot, en een rokje maat 40 zit ook gewoon ruim
Ik heb altijd gedacht dat ik zelfs met alleen mijn botten al niet in maat 38 zou passen, maar dat blijkt dus mee te vallen

(nu zie ik dat met broeken nog niet zo snel gebeuren hoor, die moeten toch over meer 'probleemgebieden' heen dan een rokje )
pi_36484886
WOEHOE!
Zie mijn update!
Ik was aldoor 80, of 80 en een beetje. Begin deze week was ik opeens 78,5, dat was wel even schrikken . Ik dacht: "dat zit er zo weer aan", "toeva"l, "weegschaal stuk" en dergelijke logische gedachten.

Was ik vanmorgen opeens 77,6 Heb zes keer op de weegschaal gestaan, weegschaal verplaatst, beetje heen en weer gestapt, maar het blééf 77,6!
(mijn weegschaal geeft altijd eerst een heel vreemd gewicht, dan ga je er nog een keer op staan en dan geeft hij het goede gewicht, blijkbaar moet hij even weer instellen oid)
Dat heb ik sinds mijn 16e niet meer gewogen!
Ik heb eerst maar tot 78 ge-update, beetje speling is leuk en naar boven updaten niet
pi_36484933
Ik heb nog 22 kilo te gaan voor een gezond gewicht. Ben al heeeeel gelukkig als ik er nog 14 afval, eigenlijk ben ik al best happy als mijn BMI onder de 30 komt. Ik weet dat ik bij een kilo of 85 al best goed in mijn vel zit. Dus dat is het eerste streven nu. En die 9 kg moet te doen zijn voor het einde van de zomer!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36484987
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:33 schreef freecell het volgende:
WOEHOE!
Zie mijn update!
Ik was aldoor 80, of 80 en een beetje. Begin deze week was ik opeens 78,5, dat was wel even schrikken . Ik dacht: "dat zit er zo weer aan", "toeva"l, "weegschaal stuk" en dergelijke logische gedachten.

Was ik vanmorgen opeens 77,6 Heb zes keer op de weegschaal gestaan, weegschaal verplaatst, beetje heen en weer gestapt, maar het blééf 77,6!
(mijn weegschaal geeft altijd eerst een heel vreemd gewicht, dan ga je er nog een keer op staan en dan geeft hij het goede gewicht, blijkbaar moet hij even weer instellen oid)
Dat heb ik sinds mijn 16e niet meer gewogen!
Ik heb eerst maar tot 78 ge-update, beetje speling is leuk en naar boven updaten niet
Gefeliciteerd!! Lekker zeg, dat 't opeens weer zo hard gaat.
Ik zit ook met smart te wachten op dat moment. Denk alleen dat ik dan echt 'ns van de chocolade-eitjes enzo af moet blijven.
***Levi was here***
pi_36485063
tvp

en

cheer up- schouderklopje: natuurlijk lukt het jullie (ons) om af te vallen! Je bent al afgevallen tenslotte, toch ook niet toevallig? Beeld je de kilo's die je al kwijt bent maar eens in als een stapeltje boter.
En stilstaan is beter dan aankomen!
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:50:36 #29
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_36485263
Tjonge Freecell wat goed!

* Droeke groen van jaloezie is....
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_36485310
Bijna onder de 85
pi_36485377
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:44 schreef Sjeen het volgende:
Wil er iemand nog twee espritbroeken overnemen? Maat 44 oranje en beige... ze zakken me af
Heb je hier een foto van sjeen.
Ben erg benieuwd.

Ik heb momenteel 44, maar heb alles nog in 46/48 en het zit voor geen meter meer, het is oud.
Maar nieuw kopen, vind ik ook zonde, omdat ook dit straks weer te groot is etc. En voor een arme student is dat niets

Oh zaterdag krijg ik dreads in mijn haar. Van vriendjelief Omdat ik zo lief ben, zegt ie...
pi_36485740
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:50 schreef Droeke het volgende:
Tjonge Freecell wat goed!

* Droeke groen van jaloezie is....
* freecell verft droeke weer roze.
Zo

Ik las gisteren mijn oude dagboeken weer eens door en toen kwam ik er achter dat ik op mijn 11e al zwaar gefrustreerd was dat ik 44 KG woog
(al vanaf de eerste dagboeken (7 jaar) miep ik over mijn gewicht, maar toen stond er nog geen gewicht bij)
En uiteindelijk op mijn 16e was ik aan het miepen over mijn 77 KG, en daar ben ik nu dus bijna weer terug De 44 ga ik niet meer halen denk ik

Best confronterend trouwens, al die oude dagboeken, je voelt weer helemaal wat je voelde toen je het opschreef. Ik kan me bij elk stukje dagboek vanaf mijn 9e precies voor de geest halen waar ik zat te schrijven en wat ik op dat moment dacht (dus ook de gedachten die ik niet voor mezelf op durfde te schrijven) Was een heleboel allang weer vergeten, maar dan is het opeens terug alsof het gisteren was. Moest af en toe wel even slikken
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:38:17 #33
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36486187
Heel herkenbaar Freecell
Het grappige is dat ik niet op jonge leeftijd met mijn geiwcht bezig was, maar ik werd vanaf mijn achtste jaar uitgescholden voor zeekoe, nijlpaard enzovoort. Ik had dus helaas al snel een complex en dacht dus automatisch voor jaren dat ik vet was. Uiteindelijk werd ik dat ook

Maar als ik nu foto's zie van rond die tijd dan zie ik er absoluut NIET dik uit en da's best wel jammer

Kan niet wachten trouwens om mij weer te wegen, de broeken gaan steeds losser zitten Ik ga van het weekend maar eens naar Esprit (een van de weinige fatsoenlijke kledingwinkels hier in Wellington) om te kijken wat mijn maat nu is

@ Het is inderdaad zo dat het zonde is om nieuwe kleding te kopen als je aan het afvallen bent. Laatst had ik een sollicitatiegesprek en had echt geen normale broek meer. Die heb ik toen nieuw gekocht en ik moet zeggen dat het me toch motiveerde om verder af te vallen toen ik me eens in nieuwe kleding zag ik een maat kleiner

[ Bericht 2% gewijzigd door poohy op 30-03-2006 10:49:58 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 maart 2006 @ 10:51:48 #34
13151 crew  Rewimo
pi_36486453
Ik ben ook eindelijk weer een onsje kwijt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36486550
Elk onsje is er een Rewimo...

Volgens mij sturen jullie die onsjes allemaal mijn kant uit....

Ik moet gewoon weer even netjes gaan doen en geen vreetkicks meer hebben..
Ik studeer vandaag thuis, en vriendje is er ook, dus nu doe ik een half uur wat, en internet 10minuten...
Ik kan het wel...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36486594
Jee, wat super voor je, freecell!! En ik herken het vroeger gefrustreerd zijn over hoe dik je wel niet was en als ik nu de foto's van vroeger zie dan denk ik "waar ben je dik dan!!". Nou was ik geen 44 op mijn 11e, maar iets van 63, maar toch. Mijn nichtje was trouwens al in de 100 kilo toen ze 11 was...

En ik kan wel nieuwe broeken gebruiken. Ik heb niets meer wat ik pas en de vorige keer in de Kringloopwinkel hadden ze alleen broeken van maat 40 en lager. Ik loop nu constant met bretels te slepen en ikvoel me net een clown als ik mijn kleren uitdoe. Zonder bretels zakt mijn broek letterlijk af Ik heb nu nog 2 broeken die me redelijk passen. Nou ja, passen is een groot woord. Ook die zijn te groot.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 maart 2006 @ 10:58:32 #37
13151 crew  Rewimo
pi_36486598
Ik ben ook best blij met mijn onsje hoor, ik hoop dat ik nu weer een spurtje maak net als de vorige keer na een poosje stilstaan.
pi_36486682
Bij mij was er vanmorgen trouwens weer 4 ons af. Dat is ongeveer 2 kilo in de afgelopen week (maar dan heb ik ook 2 weken stilgestaan)
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:06:33 #39
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36486767
sinds wanneer hoort afslanken bij klussen en wonen??
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_36486779
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:06 schreef gnoompje het volgende:
sinds wanneer hoort afslanken bij klussen en wonen??
Alleen als ik niet oplet Bedankt!

Afvallen is een hele klus hoor.
pi_36486783
Naja, als je veel klust, dan slank je ook af?
pi_36486787
ik ging net hetzelfde posten...
ow, is snel aangepast dus
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:09:16 #43
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36486830
is ook een hele klus. Probeer eerst zelf nog wat kilootjes kwijt te raken. Mocht het in mei nog niet gelukt zijn, dan ga ik hier maar eens lurken voor trucjes, tips en weetjes.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_36486885
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:56 schreef teigan het volgende:
Elk onsje is er een Rewimo...

Volgens mij sturen jullie die onsjes allemaal mijn kant uit....

Ik moet gewoon weer even netjes gaan doen en geen vreetkicks meer hebben..
Ik studeer vandaag thuis, en vriendje is er ook, dus nu doe ik een half uur wat, en internet 10minuten...
Ik kan het wel...
Heb je een pakketje ontvangen van mij
pi_36487064
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:58 schreef Isabeau het volgende:
Jee, wat super voor je, freecell!! En ik herken het vroeger gefrustreerd zijn over hoe dik je wel niet was en als ik nu de foto's van vroeger zie dan denk ik "waar ben je dik dan!!". Nou was ik geen 44 op mijn 11e, maar iets van 63, maar toch. Mijn nichtje was trouwens al in de 100 kilo toen ze 11 was...
Ik weet nog dat ik met 10 jaar 49 kilo woog en naar een diëtiste werd gestuurd, ik vond dat zo vernederend... Denk dat dat minstens zo slecht is geweest voor mijn zelfvertrouwen als het gepest worden.
Ik weet niet meer wat mijn gewicht was toen ik 11 was, maar met 12 jaar woog ik 71 kilo. 22 (!) kilo in 2 jaar aangekomen! Die diëtiste verrichtte duidelijk wonderen.
En dan te bedenken dat ik nu voor een gezond BMI 72 kilo moet wegen. Iets zegt mij dat dat gewoon niet haalbaar is.
***Levi was here***
pi_36487220
Ik had een klas met allemaal dennetjes (kilootje of 30 op hun 11e) en één hééél dik meisje. Zo één in de categorie waarvan je op tv denkt: "sow, dat is wel heel erg voor een kind!" En daar kon zij niet eens zo veel aan doen, haar moeder stopte gewoon heel veel heel vet eten in haar :S
Ik heb mijn hele jeugd gedacht dat ik ongeveer haar figuur had.... dat zei mijn klas ook. En als ik nu die foto's zie, dan was ik een heel normaal uitziend kind....
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 maart 2006 @ 11:29:22 #47
13151 crew  Rewimo
pi_36487271
Pfoe, anderen kunnen je zoveel aanpraten Ik was als kind niet dik, dat begon pas op de middelbare school (nadat mijn ouders uit elkaar waren gegaan - hoezo troosteten?). Maar ik ben er nooit mee gepest gelukkig.
pi_36487345
Ik heb ook altijd gedacht dat ik dit was.
Maar met mijn 18de jaar woog ik toch echt 63. En was ik helemaal niet dik.
Nu kan ik mijn eigen wel voor het hoofd slaan, waarom ik het zover heb laten komen.
Ookal denk ik wel dat het veranderen van mijn lichaam. Uit de puberteit etc. Samenwonen, doet ook een hoop voor je gewicht En alles is zo lekker. Terwijl ik nooit echt een snoepert ben geweest, nu nog niet. Zolang er geen paaseitjes voor me neus staan
pi_36487521
ymme, het is net aangekomen, bedankt...

ik vond mezelf altijd dik, maar het is eigenlijk nooit echt zo tegen mij gezegd....
Ja, in de brugklas vergeleek ik mij met de sprietjs van mijn lengte, en ik was een kilo of 10 zwaarder dan hun...
Maar het was niet te veel...
pi_36487529
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:29 schreef Rewimo het volgende:
Pfoe, anderen kunnen je zoveel aanpraten Ik was als kind niet dik, dat begon pas op de middelbare school (nadat mijn ouders uit elkaar waren gegaan - hoezo troosteten?). Maar ik ben er nooit mee gepest gelukkig.
Ik ging eten omdat mij verteld werd dat ik dik en lelijk was. Vooral door mijn klasgenootjes, maar ook door mijn moeder ("niet doen, daar word je dik van") en ook heel erg door mijn broers. Heb 3 oudere broers die alle drie broodmager zijn/waren (oudste is nu 40 en is eindelijk niet meer mager). En die waren niet echt zachtzinnig met het tere zieltje van hun kleine zusje.

Was tot mijn 9de jaar een spontaan en vrolijk kind en ben op mijn 10de volledig ingestort. De enige uitvlucht die ik had was eten, eten zeurt tenminste niet. Stomme is dat ik daar van juist dik werd, omdat ze zeiden dat ik dik was, werd ik het ook. Gek eigenlijk hoe een mens in elkaar zit.
***Levi was here***
pi_36487573
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:39 schreef teigan het volgende:
ymme, het is net aangekomen, bedankt...

ik vond mezelf altijd dik, maar het is eigenlijk nooit echt zo tegen mij gezegd....
Ja, in de brugklas vergeleek ik mij met de sprietjs van mijn lengte, en ik was een kilo of 10 zwaarder dan hun...
Maar het was niet te veel...
Zou je dit ook even kunnen vermelden in het L-topic.

Ik ga zo even kijken wat ik voor mijn lunch ga eten. (uh ontbijt, ben druk geweest in huis, en heb niet eens ontbeten).. En dan lekker even voor de tv zitten met GTST
pi_36488322
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:39 schreef Levitation het volgende:
Ik ging eten omdat mij verteld werd dat ik dik en lelijk was. Vooral door mijn klasgenootjes, maar ook door mijn moeder ("niet doen, daar word je dik van") en ook heel erg door mijn broers. Heb 3 oudere broers die alle drie broodmager zijn/waren (oudste is nu 40 en is eindelijk niet meer mager). En die waren niet echt zachtzinnig met het tere zieltje van hun kleine zusje.
Eigenlijk erg hoe gemeen familie en klasgenoten kunnen zijn... Ik herinner me heel goed het moment dat mijn moeder en zusje achter me aanzaten met de lintmeter 'om die dikke kont van mij op te meten'. Ik woog 56kg bij 1,68!!
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:12:34 #53
59200 thefella
Rock 'n roll
pi_36488358
Zo ik ben op mijn streefgewicht. Ik wou het nog even hier kwijt Heb hier vaak meegelezen zonder te schrijven.

19 maart 2005
TheFella (1m95) ( 11kg ) woog 101,00 kg, weegt nu 101,00 kg en wil graag 90 wegen.

Ergens in mei was het echter.

TheFella (1m93) ( 15kg ) woog 101,00 kg, weegt nu 105,00 kg en wil graag 90 wegen.

Eind mei vorig jaar kwam de 106 in zicht en toen dacht ik nu is het afgelopen. Ik ben anders gaan eten. Wat me nog het meest verbaasd is dat ik nu veel meer eet als vroeger maar er niet van aankom.

Wat bij mij super werkte :

• Als je ergens zin in hebt neem het dan gewoon, maar probeer voor de volgende keer iets gezonds te zoeken wat je ook lekker vind. Bijvoorbeeld nootjes etc.
• Je niet schuldig voelen als je laat gaan. Je bent natuurlijk al een tijd goed bezig.
• Geen calorieën tellen, maar goed nadenken over voeding.
• De regel van één. Niet ’s middags patat, ’s avonds shoarma, bier en chips op de bank en kebab na het stappen. Als je ’s middags patat op hebt dan eet je ’s avonds niet weer slecht. Als je bier drinkt dan eet je er niet nog eens shoarma bij.
• Veel varieren, veel nieuwe dingen geprobeerd. Een keer per week eet ik iets een groente of iets anders wat ik nog nooit op heb.
• Water drinken drink 2 liter water per dag. Ik heb een aantal spa blauw 0,75 l flesje ideaal. Zet er een naast je bed, een naast je pc, een op je werk een in je tas etc.

Ik ben aan het afvallen geweest tot aan januari toen woog ik nog 87 kg. Lekker langzaam maar dan blijft het er ook af. Ongeveer 0,5 kg per week.

Aan het begin was het even wennen maar ik heb niks ervoor gelaten en geen moment honger geleden.

Toen ik het meest gewicht kwijt was begin januari ben ik 4 januari begonnen met sporten wat ik vier keer per week doe tot op de dag van vandaag.

Vandaag weer eens op de weegschaal gaan staan en 83,8 kg nu ik op gewicht ben durf ik ook te stoppen met roken nu ben ik 5 dagen al gestopt.
Mijn eindregeltje word dan

TheFella (1m93) ( 21 kg ) woog 106,00 kg, weegt nu 83,8 kg -22,2

Ik wil iedereen bedanken voor de goede tips welke hier te lezen waren, en ik wens de rest veel succes verder!
pi_36488704
Ik werd wel altijd een beetje gepest met mijn gewicht, maar zelf vond ik het wel meevallen. In de familie was ik het slankste nichtje (ik had 5 nichtjes die absoluut dikker waren). Ik vond mezelf pas dik worden na alle opmerkingen. Zo was er een bouwvakker op de lagere school die zei dat ik toch veel te oud was voor de lagere school...later besefte ik pas dat hij dus gewoon dacht dat ik met mijn grote lichaam veel ouder was. En ook als ik naar de groepsfoto van de brugklas kijk dan zie ik een enorm groot meisje tussen allemaal normaal gebouwde kinderen. Maar ik denk dat ik een vertekend beeld had als kind, want ik voelde me niet veel groter of zo.

Maar dan ha dik ook ouders die er verder nooit de nadruk op legden, in tegenstelling tot de moeder van mijn dikste nichtje. Zij moest al vanaf haar zesde lijnen en naar de diëtiste. Niet goed voor een kind hoor, ook niet voor de eigenwaarde en het zelfvertrouwen.

En wat je vertelt over die broers van je daar had mijn nichtje ook last van, Levitation. Maar mijn broer heeft me nog nóóit te dik genoemd, terwijl hij zelf een magere spriet was.
pi_36488939
Vroeger had ik een normaal gewicht. Ik was alleen (tot mijn 10e) erg lang.... een van de grootste van de klas. Toen zei niemand wat over mijn gewicht. Totdat ik op de middelbare school kwam en mijn ouders (met name vader) begon te zeuren over mijn gewicht want ik was zwaarder dan mijn moeder en dat was niet gezond. Nou, het gewicht van mijn moeder was (en is) niet normaal met een BMI van net 18. Maar daar werd ik op een gegeven moment wel mee vergeleken ... Naja en als iemand toch alleen maar loopt te zeiken over je gewicht dan begin je ook te denken dat je te zwaar bent en ging ik niet afvallen maar kon het mij niet meer schelen (dus lekker snoepen)... volgens mij had ik op mijn 16e nog zo'n maatje 36/38 (aan mijn surfpak te zien die ik bij mijn ouders nog heb liggen, denk ik ). Dus dat viel best mee! En tijdens mijn vorige relatie zat mijn ex ook al de hele tijd te zeiken dat ik te zwaar was (volgens mij was ik toen iets van 65 kg dus netjes). Kortom: je moet niemand (en vooral kinderen niet!) iets aanpraten en aanzeuren, want dat helpt je niets, vooral die andere niet.

Maar goed, nog zo'n 2 kg tot gezond gewicht en hopelijk kan ik dan mijn zomerbroeken aan die ik te klein (naja, maat 40) heb gekocht
pi_36490722
Nou ik heb dat dus ook: ik werd soms kamerolifantje genoemd door mijn ouders (misschien achteraf gezien niet zo bedoeld) en mijn moeder die vind dat ik een stijve hark ben en onhandig enzo. Als je dat aangepraat krijgt dan ga je er vanzelf wel naar leven. Ik was ook altijd als laatste over bij het groepjes keizen bij gym en vanaf de middelbare school werd ik wel varken, dikke koe of zeekoe genoemd (vooral door van die etterige jochies met een te grote mond). Terwijl ik op klassefoto's er eigenlijk heel gemiddeld uitzag. Ik denk dat ik zo'n 70 kilo woog toen ik 16 was, helemaal niet zo raar met een lengte van 1.76. En vanaf toen ging het heeeel hard.
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:42:54 #57
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36490855
ik schrok laatst toch wel toen ik opstraat weer eens werd na-geknord door bouwvakkers. dat was me al een hele poos niet overkomen. gelukkig trek ik me er nu niks van aan en kan ik mezelf zeggen dat die gasten naast slank voornamelijk heel lelijk en dom waren...maar dat mensen nog zo kinderachtig kunnen zijn zeg!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_36491534
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:42 schreef kwakveense het volgende:
ik schrok laatst toch wel toen ik opstraat weer eens werd na-geknord door bouwvakkers. dat was me al een hele poos niet overkomen. gelukkig trek ik me er nu niks van aan en kan ik mezelf zeggen dat die gasten naast slank voornamelijk heel lelijk en dom waren...maar dat mensen nog zo kinderachtig kunnen zijn zeg!
Ongelofelijk...en dat zijn dan volwassen mensen Schandalig gewoon.
Het zegt uiteraard veel meer over hun dan over jou, maar dat heben ze niet door.

Ik liep een tijd geleden met mijn vader in de stad en die gaf commentaar op een dikke vrouw die een patatje at (natuurlijk alleen tegen mij). Ik reageerde direct met: "misschien eet die vrouw nooit patatjes en heeft ze nu gewoon een keertje zin in een patatje, dat moet kunnen!" J emoet niet zo oordelen over dikkere mensen. Iedereen kan van alles en nog wat eten op straat en dan hoor je nooit "jeetje, die is zijn vaten aan het dichtslibben zeg!". Ik eet al niet meer op straat omdat mensen je met hun blikken veroordelen dat je iets naar binnen schuift. Stel je toch eens voor dat je eet als je te dik bent
pi_36492302
* ymme springt door de kamer heen *

Ik ben de zolder opgedoken, en heb oude kleren uitgezocht.
Nou kan ik toch weer een aantal onwijs gave broeken aan

Een spijkerbroek met een enorme grote omslag, en lage kontzakken Weer wat leuke truitjes. Nu heb ik dus weer een beetje keus kwa kleren. En niet weer die zwarte broek met dat truitje of dat truitje
Oh ikke blij is...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 maart 2006 @ 14:41:02 #60
13151 crew  Rewimo
pi_36492682
Er was hier weer eens een elastiekjesbombardement aan de gang. Eén van mijn collega's doet of ie kwaad wordt, pakt zijn halve liter karnemelk en maakt een gooibeweging. Helaas voor hem glipt het pakje uit zijn handen Hij loopt nu al 10 minuten te poetsen en bij de rest van de afdeling beginnen de lachkrampen een beetje af te zakken
pi_36492766
Dat kan gaan stinken!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 maart 2006 @ 14:51:29 #62
13151 crew  Rewimo
pi_36493017
Ja, dat doet het nu al
pi_36495428
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:39 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik herken het ja. Maar goed, dat heb ik al eerder verteld, dus ga ik maar niet weer doen.

*zucht*
Wel irritant. Weten die mensen wel wat ze overhoop halen? Blijkbaar niet, maar ze zouden het moeten weten in ieder geval.

Grappig trouwens. Heb ik meloensalade, vergeet ik gewoon dat ik toffees voor m'n neus heb liggen. Zie je wel dat het in me zit! Ik kan het wel!

(Ok, ik geef toe, ik ga zo die toffees ook gewoon verorberen. =P)

[ Bericht 12% gewijzigd door Maeghan op 30-03-2006 16:12:18 ]
pi_36496601
Deze maand in Natuur en Techniek....
Op de voorpagina, Te dik is niet zó ongezond...

ik ga zo het artikel eens lezen
pi_36497544
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:39 schreef teigan het volgende:
Deze maand in Natuur en Techniek....
Op de voorpagina, Te dik is niet zó ongezond...

ik ga zo het artikel eens lezen
Volgens mij heeft dat artikel (of iets met de zelfde titel) ook al eens in de nederlandse versie van de Scientific American gestaan. Dat was een erg interessant artikel!
***Levi was here***
pi_36497675
Trouwens, ik bedenk me net iets. Normale vrouwen eten veel voor hun menstruatie, maar gek genoeg had ik toen niet zo veel trek in dingen. Nu net erna zou ik mensen bijna beroven van hun chocoladerepen en koekjes.
pi_36498716
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:09 schreef Levitation het volgende:

Volgens mij heeft dat artikel (of iets met de zelfde titel) ook al eens in de nederlandse versie van de Scientific American gestaan. Dat was een erg interessant artikel!
Ja,ik heb dat een jaar geleden of zo gelezen. Dat er teveel ophef over te dik zijn wordt gemaakt, maar dat het met het ongezonde nog wel meevalt. Je moet bijv. al een BMI van over de 40 hebben wil het een beetje in de buurt komen van het ongezonde aspect van roken. Roken is nog steeds vele malen ongezonder dan overgewicht.

Ik weet niet meer of in dat artikel ook stond dat licht overgewicht (BMI 25-30) gezonder was dan een BMI onder de 18.
pi_36502110
Oh ja, de Albert Heijn hier lijkt geen perenijsjes van Festini meer te hebben
Welke supermarkt verkoopt ze ook? Iemand?
pi_36502624
Een van de dingen die in het artikel stond, was dat wij de nakomelingen zijn van de mensen die vroeger efficient met hun energie omgingen, die overleefden het toen, en wij zijn daar nu, in onze overvloed maatschappij het slachtoffer van...

Iemand enig idee of je veel calorieen verbruikt door je hersenen flink te laten werken... Ik moest net onverwachts ff een twee uur bijles in statistiek geven(ik heb zelf ooit twee weken statistiek gevolgd and that's it...), en dat was best inspannend....
pi_36503920
Ja, daar verbrand je zeker wel wat mee. Als ik heel veel lees val ik ook makkelijker af.
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:50:22 #71
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36504069
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:42 schreef kwakveense het volgende:
Wat een idiioten zeg Hier kan ik me zo kwaad om worden..
Het deed mij altijd pijn als mensen dat bij mij deden.
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:54:05 #72
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36504240
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:10 schreef teigan het volgende:
Een van de dingen die in het artikel stond, was dat wij de nakomelingen zijn van de mensen die vroeger efficient met hun energie omgingen, die overleefden het toen, en wij zijn daar nu, in onze overvloed maatschappij het slachtoffer van...
Hier in Nieuw-Zeeland wonen heel veel mensen van de Pacific Islands (Samoa, Tonga, Vanuata, Cook Islands etc.) en 80 % heeft daar van overgewicht. Ook van deze mensen wordt hetzelfde gezegd. En voor hun is het heel moeilijk om in een westers land te wonen waar een overvloed is aan (slecht) eten.
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:28:29 #73
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36505625
nou, als je hersenen gebruiken calorie|"en verbrand dan heb ik vandaag t toch nog neit zo slecht gedaan...

denk je dat je met op je kont zitten en 2000 woorden scriptie schrijven je wel
-1 wit psitoletje
-1 croissant
-1 worstenbroodje
-1 lion
+avondmaal gefrituurde aardappelschijfjes met een gehaktbal (ja gezond hoor, die mensa)

verbrandt?

jaja, ik leef buitengewoon gezond in deze periode...maar niet heus....(mijn huid en haar kan ik t zelfs aan merken dat ik vitaminegebrek en vet-teveel heb...bah... ik heb al twee weken geen supermarkt meer van binnen gezien...echt te erg....)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 maart 2006 @ 07:57:25 #74
13151 crew  Rewimo
pi_36514936
En weer een onsje gescoord
pi_36514980
Ik 2 onsjes (het slaat werkelijk nergens op, ik ga in het vervolg elke 11e week van mijn dieet 3x uit eten)
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:11:10 #76
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_36515022
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:53 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, de Albert Heijn hier lijkt geen perenijsjes van Festini meer te hebben
Welke supermarkt verkoopt ze ook? Iemand?
Hier heeft de C1000 ze ook.
pi_36515545
Grmbl, ik moet vandaag iets op cdrom inleveren, en nou wil hij hier niet openen....
Ik BAAL dus....
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:03:22 #78
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_36515572
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:31:35 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_36515993
Hier weer een lekker kilootje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:33:13 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_36516028
Zijn dobbey en Fuente de laatste tijd nog gespot hier? Ik heb voor hun toen het lijstje ingevuld, ook om te testen, maar ik heb ze al een tijdje niet meer gezien eigenlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 maart 2006 @ 09:46:32 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36516283
Over dat naknorren gesproken... Ik liep vorig jaar liangs een terras hier in Maastricht, hoor ik ineens 'Jezus, wat heeft die een meloenen...' Een niet al te sympathieke verwijzing naar mijn voorgevel. Meneer had alleen de pech dat ik het hoorde en sowieso al in een pestbui was. Dus heb hem vrij bits toegebeten dat ik er niks aan kon doen dat hij zijn lul met een vergrootglas moest zoeken... Zijn vrienden vonden het wel grappig geloof ik
pi_36516308
Ik denk dat ik toch maar eens een weegschaal ga aanschaffen.
Ik weeg dan wel 1x in de week (bij mij meestal, 1x in de 2weken) bij de EGA. Maar toch is het misschien verstandig zo tussen door ook eens erop te gaan staan. Maar niet elke weegschaal is het zelfde natuurlijk. Dus dat is weer niet z'n goed plan.

Is het beter om te wachten, totdat ik stop bij de EGA, en dan een weegschaal ga kopen.
Zodat ik in de gaten kan houden, dat de kilo's er niet weer aanvliegen
pi_36516333
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:46 schreef Sjeen het volgende:
Over dat naknorren gesproken... Ik liep vorig jaar liangs een terras hier in Maastricht, hoor ik ineens 'Jezus, wat heeft die een meloenen...' Een niet al te sympathieke verwijzing naar mijn voorgevel. Meneer had alleen de pech dat ik het hoorde en sowieso al in een pestbui was. Dus heb hem vrij bits toegebeten dat ik er niks aan kon doen dat hij zijn lul met een vergrootglas moest zoeken... Zijn vrienden vonden het wel grappig geloof ik
Wel een goede reactie van je. De volgende keer zou die meneer wel eerst nadenken, voordat hij weer zoiets zal gaan zeggen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:50:00 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_36516348
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:47 schreef ymme het volgende:
Ik denk dat ik toch maar eens een weegschaal ga aanschaffen.
Ik weeg dan wel 1x in de week (bij mij meestal, 1x in de 2weken) bij de EGA. Maar toch is het misschien verstandig zo tussen door ook eens erop te gaan staan. Maar niet elke weegschaal is het zelfde natuurlijk. Dus dat is weer niet z'n goed plan.

Is het beter om te wachten, totdat ik stop bij de EGA, en dan een weegschaal ga kopen.
Zodat ik in de gaten kan houden, dat de kilo's er niet weer aanvliegen
Je kan rustig nu al een weegschaal kopen. Als je dan een keer gaat wegen zorg je gewoon dat je je thuis ook weegt. Dus ook met kleren of ook zonder kleren enzo. Dan kun je vergelijken of ze gelijk lopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36516535
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
Zijn dobbey en Fuente de laatste tijd nog gespot hier? Ik heb voor hun toen het lijstje ingevuld, ook om te testen, maar ik heb ze al een tijdje niet meer gezien eigenlijk.
dobbey: 23 maart 8:45 voor het laatst, dat is nog niet zo lang geleden.
Fuente: 10 maart 8:05

Op 6 maart was Fuente's regel trouwens:
Fuente (1m77) (38.3) was 120 kg, weegt nu 120 kg en wil graag 99 kg wegen -0
Dus dat van die 112 kg zou ik verwijderen, het staat nogal demotiverend als er + achteraan staat.

En even vragen of ze nog wel meedoet. Ook aangezien ze nog wel dagelijks post op Fok (vanmorgen nog).
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:05:09 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_36516628
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

dobbey: 23 maart 8:45 voor het laatst, dat is nog niet zo lang geleden.
Fuente: 10 maart 8:05

Op 6 maart was Fuente's regel trouwens:
Fuente (1m77) (38.3) was 120 kg, weegt nu 120 kg en wil graag 99 kg wegen -0
Dus dat van die 112 kg zou ik verwijderen, het staat nogal demotiverend als er + achteraan staat.

En even vragen of ze nog wel meedoet. Ook aangezien ze nog wel dagelijks post op Fok (vanmorgen nog).
Tja, dan zal er een foutje in de regeltjes geslopen zijn Ik heb de regeltjes overgenomen uit het laatste lijstje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:16:00 #87
80407 glimworm
'The Shining'
pi_36516809
Hier nog helemaal niks eraf.. Tentamens zijn niet motiverend om niet te snoepen
Glimmen is een keuze
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:17:35 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_36516847
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:16 schreef glimworm het volgende:
Als alles goed is gaat mijn vriend vandaag voor je een account aanmaken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36517225
Ik ben net verhuisd, en mijn eerste kennismaking met de buurt was een opgeschoten ventje van een jaar of 16 wat uit het niets riep: "He, dikke hoer"... Nou, dan heb je niet zo'n zin meer om dat huis te kopen! Gelukkig blijkt het verder een hele leuke buurt te zijn..

Verder nog een positieve toevoeging: er is weer bijna een kilo af!! Woehoe, het gaat echt lekker!
(en dan heb ik nog wel koeken en paaseitjes en dropjes etc niet kunnen laten liggen!)
pi_36517294
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:16 schreef glimworm het volgende:
He Glimworm, weet je wat bij mij heel erg hielp tijdens de tentamens? In de pauze even naar de markt en lekker veel fruit en groente kopen. En dat dan eten als je gaat leren. En natuurlijk veel water drinken, want dan moet je ook weer vaak bijvullen (en naar de wc) en dan kan je oo de gang weer even bijkletsen met iedereen die je tegenkomt! Ik ging dan ook altijd naar de UB, was erg goed voor mn social life.... Maar uiteindelijk deed ik er ook meer dan thuis, dus dubbel effect...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:40:59 #91
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36517337
Ik weeg mijzelf altijd in dezelfde winkel, waar ze weegschalen verkopen
Het is niet dat ik te arm ben om er eentje te kopen, maar ik ben zo bang dat ik mijzelf anders weer elke dag ga wegen

Sloeberig is het wel
pi_36517361
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:36 schreef Ieneminie het volgende:
Ik ben net verhuisd, en mijn eerste kennismaking met de buurt was een opgeschoten ventje van een jaar of 16 wat uit het niets riep: "He, dikke hoer"... Nou, dan heb je niet zo'n zin meer om dat huis te kopen! Gelukkig blijkt het verder een hele leuke buurt te zijn..
Oh Dat herinnert mij aan een keer jaren geleden toen een meisje "Dikke hoer" naar mij riep. Ik denk dat ze een jaar of...4 was. En haar moeder stond erbij ramen te wassen en zei er niets van!
pi_36517618
ik was vanmorgen 84,5 dus ik zou al een halve kilo kwijt zijn als ik de weegschaal moet geloven

ik heb nu vanmorgen 1 snee met kaas op uit de magnetron gesmolten dus
1 knackebrood met slankie en 1 sinasappel
al ben ik niet zo fruitachtig
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:05:40 #94
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_36517871
Zou ik misschien ook mee mogen doen, ik heb mezelf al eens eerder opgegeven maar heb mezelf toen nooit geupdate maar ik beloof dat ik dat nu wel zal doen!
Man, ik heb echt een stok achter de deur nodig dat ik me dus gewoon iedere week MOET wegen, dus jullie zouden een uitkomst zijn haha.

MevrouwKoRn 1.60m 29.3(BMI) 75 kg (startgewicht) 60 kg (streven)

Ik heb trouwens een heel raar figuur, van boven maat 36 en van onderen maat 40. Het zit dus vooral in mijn onderbuik en bovenbenen. En kuiten, ik kan geen eens fatsoenlijk een paar laarzen met rits dichtkrijgen en zo dik vind ik mezelf ook weer niet..

Verder wil ik nu echt beginnen omdat ik ook een doel heb om af te vallen: ik trouw in augustus in Las Vegas en wil toch wel een beetje mooi in mijn zomerjurk verschijnen,
Ben nu mijn 2e dag ingegaan met niet-snoepen, veel waterdrinken en 3x per dag eten. Waardoor ik zo ben aangekomen zit bij mij vooral in het snaaien naar lekkere dingen op de raarste tijdstippen.

Ik snap trouwens de eerste post niet helemaal, maar het emailadres wat hier in mijn profiel staat klopt niet! Dat is denicemulder@hotmail.com
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_36518114
Hoi MevrouwKoRn! Welkom!

Een goede vriendin heeft dat ook: kan tshirtjes van de kinderafdeling van H&M aan, maar heeft broeken maat 44 nodig. Erg lastig!

Dat snaaien op de raarste tijdstippen heb ik zelf ook enorm last van... Ik heb voor mezelf ingesteld dat ik zoveel mag snaaien als ik wil, maar alleen gezonde dingen... Dus fruit en groente. Als je dan ook niets anders in huis hebt lukt dat best!

En een paaseitje op zn tijd kan natuurlijk prima...
Heel veel succes ermee!
pi_36518168
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh Dat herinnert mij aan een keer jaren geleden toen een meisje "Dikke hoer" naar mij riep. Ik denk dat ze een jaar of...4 was. En haar moeder stond erbij ramen te wassen en zei er niets van!
Ik vind het zó asociaal als ouders hun kinderen niet corrigeren!
Woensdag in de winkel:
Klein jongentje (jaar of drie) stond bij de borstels en dergelijke. Zijn moeder stond een eindje verderop. Hij haalde alle borstels van het rekje en liet ze vrolijk op de grond vallen (zijn moeder keek af en toe even of hij nog braaf aan het borstels gooien was).
Uiteindelijk pakt hij een borstel (een grote en zoveel haar groeit er niet op een jongentje van drie) geeft die aan zijn mamma: "dezûh hebbûh!" Wil jij die kam hebben (was een BORSTEL) Dat mag wel hoor! En ze gooit de borstel in het winkelwagentje.
Dan sta ik echt even zo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 maart 2006 @ 11:24:40 #97
13151 crew  Rewimo
pi_36518378
Dat hoeft die van mij niet te flikken. Ik ben erg van 'kijken met je oogjes, niet met je handjes'
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:52:28 #98
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36519262
Het gaat trouwens fantastisch hier
Heb nog nooit zo'n makkelijk dieet gevolgd Ik volg het in grote lijnen (omdat niet alles verkrijgbaar is) en als ik trek ernaast heb, dan neem ik gewoon een stuk fruit

Dit doe ik vooral bij het ontbijt en in de namiddag

Mijn riem kan nu weer een gaatje strakker en ik ben zo benieuwd morgen naar mijn winkelweegsessie
pi_36519551
Go Sjeen (beetje laat, maar toch ) Ik moet bij dat soort verhalen altijd denken aan die scene uit Amelie, waarin ze vertelt dat ze hoopt dat er voor alle verlegen mensen een souffleur zou zitten in portieken ed, zodat ze nooit met hun mond vol tanden staan Zou mooi zijn... k had zelf niet geweten wat terug te zeggen hoor!
pi_36520344
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:00 schreef Leegle het volgende:
k had zelf niet geweten wat terug te zeggen hoor!
Ik ook niet Ik bedenk de mooiste one-liners een uur na het gebeuren, maar op het moment zelf weet ik ook nooit iets te zeggen. Jammer, want daardoor blijf ik vaak wel de hele dag met een beetje een rotgevoel zitten, terwijl ik me zo kan voorstellen dat als je van je af bijt je je een stuk beter voelt.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:30:59 #101
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_36520394
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:15 schreef Ieneminie het volgende:

Ik heb voor mezelf ingesteld dat ik zoveel mag snaaien als ik wil, maar alleen gezonde dingen... Dus fruit en groente. Als je dan ook niets anders in huis hebt lukt dat best!
Dat helpt bij mij dus ook, het klinkt zo stom, maar gewoon niks lekkers kopen en dus niks in huis hebben werkt bij mij het beste! Vaak vind ik mezelf dan na een paar dagen ENOOOORM zielig en wil ik chocolade, maar als je dan worteltjes hebt liggen grijp je daar wel naar. Wel vind ik mezelf dan nog altijd zielig hoor en ga dan heel over dreven roepen "mmmmh zon worteltje is bijna net zo lekker als een reep chocolade"
Gependeld
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 maart 2006 @ 12:44:01 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36520755
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook niet Ik bedenk de mooiste one-liners een uur na het gebeuren, maar op het moment zelf weet ik ook nooit iets te zeggen. Jammer, want daardoor blijf ik vaak wel de hele dag met een beetje een rotgevoel zitten, terwijl ik me zo kan voorstellen dat als je van je af bijt je je een stuk beter voelt.
Nou, dat meteen zeggen wat je denkt (en meestal ook meteen iets denken dus) levert me vaak ook wel een rotgevoel op achteraf... Dan denk ik 'Ow jee, dat had ik dus beter niet kunnen zeggen'
pi_36521085
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:30 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Dat helpt bij mij dus ook, het klinkt zo stom, maar gewoon niks lekkers kopen en dus niks in huis hebben werkt bij mij het beste! Vaak vind ik mezelf dan na een paar dagen ENOOOORM zielig en wil ik chocolade, maar als je dan worteltjes hebt liggen grijp je daar wel naar. Wel vind ik mezelf dan nog altijd zielig hoor en ga dan heel over dreven roepen "mmmmh zon worteltje is bijna net zo lekker als een reep chocolade"
Ja, ik houd mezelf dan voor de gek, en maak me wijs dat 10 minuten naar het winkelcentrum fietsen best wel compenseert voor die doos bonbons die ik er ga kopen

Verder zit ik momenteel best wel goed in m'n vel. M'n vetrolletje hangt niet meer over m'n broek heen, het vet op mijn heupen wordt duidelijk minder, en als ik me uitrek steken mijn ribben wel uit. Alleen ik kan er even niet aan wennen dat zitten op een bankje zeer doet, of op de fiets zitten, of op m'n zij in bed liggen, of inademen als ik op m'n zij met m'n hand op m'n borstkas lig, omdat er minder vet zit dan voorheen. Zal wel wennen, want zeven jaar geleden of zo deed dat ook geen zeer. Gek genoeg geeft de weegschaal niet minder aan, eerder weer meer (maar goed, da's gewoon eten van de afgelopen dagen wat hoogstwaarschijnlijk niet allemaal daadwerkelijk blijft hangen) en toch lijkt m'n broek losser te zitten. Nou ja, mij hoor je niet klagen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 maart 2006 @ 13:00:32 #104
13151 crew  Rewimo
pi_36521222
Ow, dat heb ik ook. Ik krijg echt een houten kont als ik op een harde stoel zit
pi_36521451
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:00 schreef Rewimo het volgende:
Ow, dat heb ik ook. Ik krijg echt een houten kont als ik op een harde stoel zit
Inderdaad heel herkenbaar.
Dat beetje extra vet, is toch ergens handig voor.
Maar ja, dan maar liever pijn aan mijn kont hoor
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:13:17 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_36521512
Nou, mijn kont is nog vet genoeg zou je denken, maar toch doet het pijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 31 maart 2006 @ 14:04:02 #107
43556 miss_dynastie
pi_36523026
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Jammer, want daardoor blijf ik vaak wel de hele dag met een beetje een rotgevoel zitten, terwijl ik me zo kan voorstellen dat als je van je af bijt je je een stuk beter voelt.

Maar goed, ik heb eigenlijk vrijwel nooit last van naar commentaar. En als ik dat wel krijg zeg ik iets gevats terug
pi_36524472
tvp'tje....

Morgen overdag naar A'dam, ff shoppen. Ondanks dat ik toch nog wel wat kg's kwijt wil, op zoek naar nieuwe broek, schoenen en wat t-shirts.
= What else do you have to do on a saterdaynight =
pi_36527151
jeeeezus, wat posten jullie veel

Hier gaat het wel okee deze week, hopelijk weer wat afgevallen (maar ik weeg me nog steeds heel braaf alleen op maandagochtend...).

Vanmiddag in de stad geluncht... allerlei lekkere dingen op het menu en ik heb tomatensoep op
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:53:57 #110
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36529856
MIJN SCRIPTIE IS AF EN INELEVERD WAAAAAAAAAAAAH (de eerste versie dan..sorry vor t schreeuwen maa rik moest net bijna huilen van blijdschap...)
pi_36529899
kwakveense, mooi zo....
en dit was ook best een harde deadline toch?
pi_36530289
Proficiat Kwakveense! You did it
pi_36532501
Gefeliciteerd Kwakveense!
Is toch een fijn begin van het weekend!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 21:53:05 #114
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36536278
thnx guys! ja het was een hiele harde deadline, als in: vrijdag ligt er een eerste versie en anders gaat de aioplaats waar je al zolang voor werkt definitief niet door....

*glup*
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:47:35 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_36537733
WHAAAAAAAAAAAAA

Sommige dingen zijn gewoon te leuk om geheim te houden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 maart 2006 @ 22:54:53 #116
13151 crew  Rewimo
pi_36537915
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:47 schreef Troel het volgende:
WHAAAAAAAAAAAAA

Vandaar dat je het mij maar verteld hebt
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:56:35 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_36537972
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Vandaar dat je het mij maar verteld hebt
Ja, maar dat is anders
Jij hebt ook in mijn toiletstank gezeten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 maart 2006 @ 23:00:51 #118
13151 crew  Rewimo
pi_36538098
Ja geweldig. Da's ook echt een goeie reden om het te vertellen

Trouwens, ik zou weleens willen weten wie van ons er erger stinkt
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 april 2006 @ 00:36:08 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36540503
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:47 schreef Troel het volgende:
WHAAAAAAAAAAAAA

Vertel vertel...!!!
pi_36543888
ja, nu ben ik ook wel nieuwsgierig... Ben je ineens weer best veel afgevallen ofzo?
pi_36548634
vertel! huphuphup!
je maakt ons te nieuwsgierig, en anders ga ik gewoon dingen raden
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:33:31 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_36550511
Raad maar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 1 april 2006 @ 14:33:48 #123
43556 miss_dynastie
pi_36550520
Heeft slapen of liever gezegd: slaapgebrek bij jullie ook zo'n enorme invloed op je gewicht?? Ik was donderdag gewoon twee volle kilo's zwaarder dan vorige week nu ben ik trouwens weer even zwaar, aardig bijgeslapen...
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:43:00 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_36550731
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Heeft slapen of liever gezegd: slaapgebrek bij jullie ook zo'n enorme invloed op je gewicht?? Ik was donderdag gewoon twee volle kilo's zwaarder dan vorige week nu ben ik trouwens weer even zwaar, aardig bijgeslapen...
Nooit gemerkt eigenlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36551355
Troel > Weehoe, je bent 50 kg afgevallen en iemand heeft gedaan wat ie beloofd had?
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:03:00 #126
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36556095
oh, nou kan ik t geloof ik wel bijna raden!
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:26:22 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_36558183
Er was trouwens een foutmelding net bij het plaatje, dus als mensen niet konden inloggen, 't is niet jullie fout

Pandy
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36570658
Wow! meer dan 50!!!!
GEFELICITEERD
Enne... wie had dan wat beloofd?
pi_36582638
Frederique, bedankt voor het aanmaken van een account!

Dag mensen, zoals jullie zien is er nog een te zware meid bij gekomen die dolgraag wil (lees: moet) afvallen!
Ik loop net bij een diëtiste na overleg met de huisarts vanwege gezondheidsproblemen. Mijn astma is al een tijdje niet stabiel en hierdoor ben ik snel oververmoeid. Omdat astma niet regelbaar is en ik toch wel wil kijken naar andere dingen om mijn vermoeidheid en lichamelijke conditie op te krikken, kwam ik tot conclusie dat het ook wel vermoeiend is om al die extra kilo's met je te dragen.

1,5 week terug had ik de kennismaking met de diëtiste en sindsdien ben ik erg kritisch gaan kijken naar wat ik eet en heb ook veel weggegooid. Diëtiste had nog niets geadviseerd ofzo, maar ze zei wel dat ik zelf ook wel heel goed wist wat wel en niet goed is.
Ik heb een dagboekje bij moeten houden met wat ik allemaal eet op een dag - hoe ik mijn dieet zelf zou plannen zeg maar - want je weet best goed wat je wel en niet mag eten, wat vet is enz.. Eerst vond ik het dagboekje maar niets, maar na een paar dagen vond ik het toch wel goed.
Ik zou eigenlijk van de week weer naar de diëtiste moeten voor het voedingsadvies, maar dat heb ik een weekje uitgesteld omdat ik onverwachts moet werken op de dag van de afspraak.

Op de dag van de kennismaking ook na lange tijd weer op de weegschaal gaan staan en ik schrok: 90,6 kilo. Nog nooit eerder heb ik 90 kilo gewogen. Ik schommelde het laatste jaar tussen 85 en 88 kilo.
In 1,5 week ben ik 1,5 kilo afgevallen en dit vind ik toch best knap van mezelf. Nu op naar de volgende kilo's! Het hoeft van mij niet snel te gaan, het belangrijkste vind ik dat ik het ritme vast kan houden en niet teveel met het eten bezig ben. Ben nl. een emotie-eter en heb mezelf beloofd om mezelf te verwennen met een bloemetje als ik dat verdien dit i.p.v wat lekkers.

Waarom ik naar de diëtiste ga: ik heb net dat ene steuntje in de rug nodig en waar ik met evt. vragen terecht kan. Ik ontdek nu net dit topic en geeft mij 't 2e steuntje in de rug Ik moet zeggen dat ik schrik van de vele kilo's hier!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 18:29:47 #130
13151 crew  Rewimo
pi_36584144
Welkom, Anneke! Volgens mij ben je al goed bezig door voor jezelf de knop om te zetten Die 1,5 kilo is alvast een mooie start
pi_36585993
Welkom, Anneke! En veel dieetplezier en succes gewenst!
pi_36587052
Overigens heb ik net op www.overgewicht.nl mijn gegevens ingevuld. Ik mag per dag 1583 kcal eten en 53 gram vet, op die manier val ik in de komende 16 weken 8,1 kilo af. Ik ben benieuwd

Vandaag zat ik overigens op 1490 kcal en 54 gram vet (oei, een grammetje teveel!). Vanavond alleen nog een appeltje en een kopje thee, dus boven de 1583 kcal kom ik iig niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 20:46:44 #133
13151 crew  Rewimo
pi_36588479
Zo, ben druk bezig met de voorbereidingen voor morgen Christan eet en slaapt bij oma, want ik word om 15 uur geopereerd en ik heb geen idee hoe laat ik dan weer naar huis mag (krijg een ruggeprik). Mijn nieuwe MP3-speler zit helemaal vol dus ik kan het wel wat uurtjes uitzingen denk ik
  zondag 2 april 2006 @ 20:51:24 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_36588665
Heb je nu het snoertje er wel goed inzitten?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 20:52:02 #135
13151 crew  Rewimo
pi_36588703
Ja Ik heb een nieuwe gekocht, helemaal voor mezelf
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 21:19:40 #136
13151 crew  Rewimo
pi_36589656
En mijn zwarte broek zakt van mijn kont af Ik vermoedde al dat ik weer in een afvalspurtje zat
pi_36592444
Troel, ik snap het nog steeds niet helemaal, maar ik zal morgen eens verder zoeken, misschien dat ik het dan wel snap...

Ik ben dit weekend bij mijn ouders geweest... Ik had buikpijn, en een humeur om op te schieten en ik baalde al, ik snapte niet waardoor het kwam..

Tot vanmiddag, ik was totaal onverwacht ongesteld geworden, en daarvoor ben ik altijd erg gevaarlijk...
  zondag 2 april 2006 @ 22:28:37 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_36592652
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:23 schreef teigan het volgende:
Troel, ik snap het nog steeds niet helemaal, maar ik zal morgen eens verder zoeken, misschien dat ik het dan wel snap...

Ik ben dit weekend bij mijn ouders geweest... Ik had buikpijn, en een humeur om op te schieten en ik baalde al, ik snapte niet waardoor het kwam..

Tot vanmiddag, ik was totaal onverwacht ongesteld geworden, en daarvoor ben ik altijd erg gevaarlijk...
en anders moet je gewoon mailen hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 07:43:44 #139
13151 crew  Rewimo
pi_36598970
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:19 schreef Rewimo het volgende:
En mijn zwarte broek zakt van mijn kont af Ik vermoedde al dat ik weer in een afvalspurtje zat
En inderdaad De -40 nadert
pi_36599329
Zo, deze week van mij geen update, heb een vreselijk eet-weekend gehad.
Ga aan het eind van de week misschien eens op de weegschaal staan.......
  maandag 3 april 2006 @ 09:14:11 #141
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_36599743
Wow, Troel... ik zie opeens dat jij nu het zelfde BMI hebt als ik een jaar geleden! Nog even en je bent "slanker" dan ik! Goed bezig!

Rewimo is ook goed bezig, zie ik!

Ik ga er ook weer flink tegenaan... ben weer 2 kilo aangekomen sinds mijn laagste gewicht en moet eigenlijk nog wel heel wat kwijt. Vandaag dus, nieuwe maand, nieuwe week, nieuwe ronde!
Nog 14kg te gaan.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar maandag 3 april 2006 @ 09:58:22 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36600465

* Sjeen laat een schaal lekkere, gezonde hapjes rondgaan...

Ik ben vanaf vandaag officieel een 'ouwe taart'
pi_36600565
*meld

* WalkingDisaster moet ook maar eens wat afvallen M'n BMI is 28.5 ofzo

Ik begin volgende week ( na stage ) ook weer met fitness
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 10:08:19 #144
13151 crew  Rewimo
pi_36600600
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:58 schreef Sjeen het volgende:
[afbeelding]

* Sjeen laat een schaal lekkere, gezonde hapjes rondgaan...

Ik ben vanaf vandaag officieel een 'ouwe taart'
Nou, gefeliciteerd... BROEKIE!!!
pi_36600682
gefeliciteerd sjeen, en lekker gezonde hapjes!!!

Ik kon trouwens zaterdag mijn regeltje niet updaten, programmaatje wild emij er niet in laten...
Wel flauw..
pi_36600731
Sjeen, die hapjes zien er heerlijk uit!
Gefeliciteerd!
pi_36600876
sjeen
Gefeli!

(heb je ook komkommer?)
  maandag 3 april 2006 @ 10:22:01 #148
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_36600910
Gefeliciteerd Sjeen! Maak er een mooie dag van!
***Levi was here***
pi_36600976
Proficiat Sjeen

heerlijke hapjes
pi_36601085
Gefeliciteerd

Ik heb me gisteren ingeschreven, in de gloednieuwe sportschool
Morgen middag ga ik voor het eerst
  Licht Ontvlambaar maandag 3 april 2006 @ 10:31:06 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36601183
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:20 schreef freecell het volgende:
sjeen
Gefeli!

(heb je ook komkommer?)
't is komkommer met gerookte zalm, je mag de zalm er wel afhalen
pi_36601331
Zalm is lekker
Ik heb echt een vis-periode
pi_36602037
Dat was weer een desastreus weekendje DnD-spelen in Arnhem. Teveel gegeten en zaterdag had ik op een bepaald punt zo'n zin in eten dat ik me op de chips die op tafel stond heb gestort Ik had de hele dag in de dierentuin rondgewandeld en alleen 3 boterhammen gehad. Het avondeten stond pas om 21:00 op tafel! Tussen 19:00 en 21:00 heb ik me proberen in te houden met de hapjes die er al stonden, maar het is me niet gelukt. Wat doen je hersenen toch rare dingen als je echt zin hebt. Daarna leek het wel bergafwaarts te gaan. Er was bijv. een heldere soep met groente en noodles, maar die bleek echt heel vet te zijn. Daarnaast was er alleen saté en gehaktballen met saté en veel zelfgemaakte kroepoeksoorten en... Nou ja, je raadt het al: ik heb dit weekend gewoon teveel gegeten. Ik was dan ook weer een stuk zwaarder vanmorgen, maar volgens mijn eigen theorie is dat geen vet, maar veel vocht etc. en een klein beetje vet (max. een onsje of 2-3). Vol goede moed verder

kwakveense Super van je scriptie! Je hebt vast een lekker weekend gehad met het gevoel dat je iets nuttigs hebt gedaan

miss_dynastie slaapgeberek heeft bij mij geen invloed opmijn gewicht. Vroeg opstaan wel! Als ik vroeg opsta weeg ik altijd zwaarder dan als ik uitslaap.

AnnekeM Heel erg welkom in het dieetclubje Ik hoop dat het allemaal goed zal gaan en dat wij een steuntje in de rug voor je kunnen zijn. Ik ga er trouwens vanuit dat je over een tijdje al kunt merken dat je lekkerder in je vel zit

Fannetje ik moet dat overgewicht.nl ding ook maar eens bezoeken Eens kijken wat ik mag eten om nog 20 kg af te vallen.

Rewimo waarschijnlijk ben je druk bezig of al weg naar het ziekenhuis, maar ik zal voor je duimen

sjeen Van harte en bedankt voor de hapjes!

ymme Succes in de sportschool! We horen wel hoe het was.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 11:14:43 #154
13151 crew  Rewimo
pi_36602169
Ik ben er nog. Ik heb honger Maar ik mag niks

Om kwart over 12 ga ik de deur uit.
pi_36602242
alvast sterkte rewimo...

ik heb ook trek, dus ik ga oz maar ff een mandarijntje pellen.
pi_36602810
Rewimo, sterkte vanmiddag
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 11:56:39 #157
13151 crew  Rewimo
pi_36603262
Dank je wel
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 12:08:34 #158
13151 crew  Rewimo
pi_36603590
Zij die nagelloos worden, groeten u
pi_36603728
sterkte Rewimo
pi_36603939
Trouwens al iemand fruitontbijt light geprobeert
ik gister ik moest werken en ik kan smorgens niet goed ontbijten dus ik heb 1 snee met kipfile erop gedaan en 1 glas fruitontbijt light en dan kom ik toch op 6 punten al en ik moet er smorgens ongeveer 8 eten maar ja dat red ik zoiezo smorgens nooit maar door die fruitontbijt light heb ik iig smorgens alweer 6 punten ipv 3

En nu heb ik vanmorgen 1 krackebrood met slankie en 1 snee met kipfile en 1 sinasappel op en dan kom ik wel op 8 punten. Ik ben nu dus ook later op en ik heb lekker vrij vandaag. Maar wat eten jullie eigenlijk zoal als ontbijt
pi_36604426
Ik eet vooral fruit (halve pompelmoes of 1 banaan) of yoghurt met wat fruit (afh.vh seizoen) en dan 2 u na het opstaan (wanneer ik dus op het werk arriveer) een boterham met komkommersla/vegetarische spread/philadelphia light...
Tussendoor een stuk fruit of 2 rijstwafels en dan is het wel snel genoeg middag...
pi_36604451
Yessss ik kan eindelijk een prachtig truitje aan die ik vorig jaar van m'n broer heb gekregen
Het is zo'n traditioneel chinees bloesje, blauw met allemaal bloemetjes erop enzo. Voorheen zat ie veel te strak maar nu past ie! Whoei!
Tralalalaaa
  maandag 3 april 2006 @ 12:53:40 #163
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_36604755
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef Riann het volgende:
ik gister ik moest werken en ik kan smorgens niet goed ontbijten dus ik heb 1 snee met kipfile erop gedaan en 1 glas fruitontbijt light en dan kom ik toch op 6 punten al en ik moet er smorgens ongeveer 8 eten maar ja dat red ik zoiezo smorgens nooit maar door die fruitontbijt light heb ik iig smorgens alweer 6 punten ipv 3

En nu heb ik vanmorgen 1 krackebrood met slankie en 1 snee met kipfile en 1 sinasappel op en dan kom ik wel op 8 punten. Ik ben nu dus ook later op en ik heb lekker vrij vandaag. Maar wat eten jullie eigenlijk zoal als ontbijt
Ik ben van de yoghurt met crunch en zoetstof. Eet dat al jaren en 't verveelt nog niet.
***Levi was here***
pi_36604880
Riann ik varieer nogal
- 2 boterhammen met beleg (kaas, vleeswaren, appelstroop, pindakaas) en een glas optimel

of

- bord pap (melk met brinta of bambix etc)

of

- kom yoghurt met cruesli/muesli of kellog's special K

of

- glas fruitontbijt (als ik haast heb)
  maandag 3 april 2006 @ 13:19:27 #165
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36605510
Ik moet zo naar de dietiste, vanaf dan zal k wat actiever hier mee beppen ik vind het toch best eng/confronterend
troel kan je me nog eens dat mailtje doen.. had hem per ongeluk gewist,
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36605880
Bedankt voor alle welkomberichten

Wat ik 's morgens eet? Dat verschilt heel erg. Ik werk in de zorg en heb daardoor wisselende diensten. Zo moet ik vanavond van 15:30 - 22u werken. Ik eet vanavond geen warme maaltijd.
Vanochtend stond ik dus om 09:30u op. Om 10u 1 boterham met filet americain gehad + een glas karnemelk. Om 11u kreeg ik visite en al kletsend 2 kopjes koffie gedronken. Het is nu 13:25u en ik heb nog niets gegeten verder. Ik neem zo een sinaasappel want ik merk dat ik licht word in mijn hoofd. Dan snel boodschappen doen en om 15u richting mijn werk.

Ik denk dat ik zometeen 2 bruine bolletjes haal voor mijn avondmaaltijd + fruitshake (maak ik zelf). Dat eet ik om 18:30u op. Om 21u is het alweer theepauze

Vandaag dus een goede dag voor mijn dieet.

Maar als ik 's ochtends om 07:30u moet beginnen, merk ik dat ik meer eten nodig heb. Een stevig ontbijt van 3 boterhammen met fris beleg als vleeswaren of sandwich spread. Een beker karnemelk en nog een glas water. Op het werk meteen een kopje kofie en om 10u weer koffiepauze. Meestal neem ik er dan een stuk fruit bij i.p.v een koekje wat ik vroeger deed. Mijn lunch probeer ik dan uit te stellen tot 13u of 14u zodat mijn avondmaaltijd om 19u is. Zo kan ik dit beter verdelen over de dag (ik ben alleen, dus hoef niet rekening te houden met mijn partner) en zodoende geen behoefte heb aan tussendoortjes - enkel fruit en soms een stukje ontbijtkoek of sultana bij de thee.
En véél water! Ik neem een flesje met tuitje (spa blauw flesjes) mee naar 't werk en zet dit in de koelkast. Heerlijk koud water. Als ik deze helemaal leeg gedronken heb in 1x, voel ik me meteen vol. En ook lekker vol. Ik kan me dan ook goed afzetten van eten. Merk dat ik dit momenteel goed kan volhouden.

Wat vinden jullie ervan.. Ziet dit dieet er goed uit, of mist er wat of zou er wat af moeten? dat laatste denk ik niet... Ik ga volgende week weer naar de diëtiste, ben benieuwd wat ze zegt. Ik denk dat ze zal adviseren om kleine porties over de dag te eten - maar ben dan bang dat ik er weer teveel mee bezig ben en dan automatisch trek heb in meer.
pi_36605904
Ik eet vaak pas als ik op mijn stage kom, dan ben ikm ongeveer een uur wakker en eet ik een broodje en een appel
Soms eet ik thuis ook nog wat, maar meestal geen tijd Ik vind dat ontbijten nog best kan na een uurtje wakker zijn
pi_36606302
AnnekeM, ik denk dat het dieet dat je voor vandaag omschrijft echt veel te weinig is. En als je te weinig eet, val je juist niet af (je lichaam gaat dan in spaarstand). Maar andere mensen hier hebben meer verstand van wat je nu mist aan voedingswaarde e.d. en op hoveel calorieën je zit enzo. Succes!
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 13:46:20 #169
43556 miss_dynastie
pi_36606306
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:22 schreef Riann het volgende:
Waarom zou je dan light doen, als je toch niet aan je punten komt? Of zeg ik nu iets stoms
  maandag 3 april 2006 @ 14:01:25 #170
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_36606776
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Waarom zou je dan light doen, als je toch niet aan je punten komt? Of zeg ik nu iets stoms
Je hebt idd gelijk miss_dynastie ik zou dan eerder voor de normale variant gaan.
pi_36606868
Ik vind ook dat je vandaag een beetje weinig eet, Anneke Maar ik kan me voorstellen dat het maaltijden plannen een beetje door elkaar loopt als je avonddienst hebt. Is dan tussen de middag warm eten klaar maken geen idee? Dat je dus om een uur of 2 warm eet en dan 's avonds dus brood meeneemt naar je werk. Leegle heeft gelijk, als je te weinig eet val je juist heel erg snel af in het begin, maar daarna hapert de boel al snel omdat je lichaam in spaarstand duikelt. En dan gaat het ineens erg moeizaam omdat je te weinig eet. Zoals je op een dagdienst eet is al veel beter, alleen heb je niet geschreven wat je een 'normale lunch' en een 'normale avondmaaltijd' vindt.

En ik ontbijt ook vaak pas na een uur of zo, freecell
pi_36608449
Ik heb zaterdag dreads laten zetten (net uiterraad).
Maar nu ben ik dus wel vergeten deze te wegen

Beetje dom
pi_36609108
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:59 schreef ymme het volgende:
Ik heb zaterdag dreads laten zetten (net uiterraad).
Maar nu ben ik dus wel vergeten deze te wegen

Beetje dom

Eén dread kopen & wegen en dat x het aantal dreads dat je hebt?
pi_36609163
isabeau, gelukkig heb jij nog een beetje gezond verstand...

Als we jou niet hadden!
pi_36609320
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:23 schreef teigan het volgende:
isabeau, gelukkig heb jij nog een beetje gezond verstand...

Als we jou niet hadden!
Oh dus ik heb geen gezond verstand

1 dread wegen, ja moet je die ook hebben Alles zit op mijn hoofd
pi_36610194
Knippen

Of gewoon schatten Ik heb geen flauw idee wat zoiets nou weegt hehe. Maar zie het zonnig in: als ze eraf/eruit gaan dan ben je plots weer afgevallen
pi_36610816

[ Bericht 100% gewijzigd door bloodyserious op 03-04-2006 17:44:11 (verkeerde topic) ]
  maandag 3 april 2006 @ 16:14:05 #178
4177 Jojogirl
pi_36610882
Volgensmij pas je beter in het slank de zomer in topic. Tenzij ik me sterk vergis heb je nl. al een BMI onder de 25.
pi_36611585

[ Bericht 41% gewijzigd door bloodyserious op 03-04-2006 17:44:28 (verkeerde topic) ]
pi_36612329
ik wil ook weer beginnen met afvallen.

Vorig jaar in mei woog ik 85 kilo, ik ben toen in 3,5 maand 10 kilo afgevallen met het South Beach dieet.

Toen kwamen de kerstdagen, etc... en inmiddels kon het me niks meer schelen en weeg ik nu uiteindelijk weer 81 kilo!

Ik wil zo graag naar de 65 kilo. Maar zodra ik 10 kilo ben afgevallen heb ik de spirit niet meer om door te gaan.... geen idee hoe dat komt en waar dat aan ligt! Wordt echt gen van mezelf.

Ik wil voor 1 september ( dat is dus 5 maanden) zeker 10 kilo afvallen en meer is mooi meegenomen. South Beach Dieet liever niet meer. Ik weet dat het werkt, maar ik mis mijn aardappeltjes, pasta en brood. Dus ik ga 'weer' mijn eetpatroon aanpassen..... maar hoe???
's ochtends krijg ik bijna geen hap door me keel... 's middags heb ik bijna nooit tijd om te eten.... en 's avonds nooit zoveel zin om uitgebreid te koken...

Water drinken.... hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Als ik al 1 liter water drink, moet ik om het half uur naar de wc... erg lastig dus als je aan het werk bent.... En over 's nachts maar niet te spreken...... 's nachts wakker worden om te plassen is niet leuk en verstoord ongelooflijk mijn nachtrust... die ik gewoon keihard nodig heb...

Ok probeer ik elke avond te gaan hardlopen..... ik heb dit een tijdje gedaan. en na het hardlopen voelde ik me altijd geweldig

Dus kan ik mee doen?

Lengte 171 cm
BMI 28
Start gewicht 81 kg
Huidig gewicht 81 kg
Streven 70 kg

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2006 16:58:21 ]
  maandag 3 april 2006 @ 16:59:27 #181
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_36612493
Als het goed is heb ik mezelf ingevuld in dat grafiek ding..
Nou ik moet me gewoon vrijdag wegen, maar mag wel snel een aantal dagen me ECHT houden aan wat ik afgesproken heb, anders vrees ik dat ik weinig te melden heb qua afvallen deze week
Gependeld
  maandag 3 april 2006 @ 17:27:47 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_36613305
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:54 schreef charmed_angel het volgende:

Dus kan ik mee doen?
Als je emailadres in je profiel klopt kun je vanavond een mailtje verwachten. Krijg je nou geen mailtje, stuur mij dan even een mailtje!

Er zal een accountje voor je aangemaakt worden waar je je gegevens in kan vullen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36613323
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Als je emailadres in je profiel klopt kun je vanavond een mailtje verwachten. Krijg je nou geen mailtje, stuur mij dan even een mailtje!

Er zal een accountje voor je aangemaakt worden waar je je gegevens in kan vullen.
hey super bedankt! Jah het emailadres in mijn profiel klopt
  maandag 3 april 2006 @ 17:29:19 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_36613349
Rewimo, ga je vanavond wel weer op de weegschaal. Zo zonder die nagel moet dat ook wel weer wat schelen toch

*knuf*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36613403
Dat lijstje moet je dan elke week zelf updaten enzo?? Dus jullie wegen 1 keer in de week? Of hoe zit dat?
  maandag 3 april 2006 @ 17:35:49 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_36613512
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in XXVII - we houden vol! Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel of Bert (vriend van Troel). Dit kun je doen door te mailen naar:
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Even aanpassing van de OP om wat dingetjes te verduidelijken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 april 2006 @ 17:36:55 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_36613552
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:31 schreef charmed_angel het volgende:
Dat lijstje moet je dan elke week zelf updaten enzo?? Dus jullie wegen 1 keer in de week? Of hoe zit dat?
Je krijgt dan een accountje waarmee je zelf kan updaten. Dat kan je elke dag doen, maar ook 1 keer in de week. Meestal update ik een keer in de week.
Je geeft de gegevens in en er wordt een plaatje van gemaakt. Dat gaat veel sneller dan de topics doorzoeken wat we eerst deden en dan handmatig het lijstje maken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36615415
Welkom, charmed angel Onderzoek heeft eigenlijk aangetoond dat het type dieet dat je volgt niet veel uitmaakt. Southbeach, Weight Watchers, Atkins etc. je valt er allemaal mee af. Het enige dat uitmaakt is dat je een dieet moet kiezen wat bij jou past en als jij dol bent op brood, pasta en aardappels dan is SB niet zo geschikt Dus kies iets waar jij je prettig bij voelt.

(disclaimer: het WW dieet schijnt wel beter te werken dan de rest, maar dan alleen in combinatie met de wekelijkse meetings. Dat fungeert als een extra stok achter de deur en dat is goed voor het afvallen)

Ontbijt - toch eigenlijk wel erg belangrijk, maar je zegt dat je geen hap door je keel krijgt. Is een drinkontbijt iets voor jou? Je hebt ze met alleen fruit (fruitontbijt) en met melk en vezels. Ook kan je het eten direct na het opstaan even overslaan en pas onderweg naar je werk of op je werk iets eten. Een bolletje met een appel of zo.

Lunch - je bent niet de enige die roept geen tijd te hebben om te lunchen, maar waarom niet? Zeer korte pauze? Je bent arts-assistent en de artsen verwachten dat je gewoon doorwerkt? Je hebt domweg recht op een pauze en over het algemeen moet je kunnen lunchen. Soms wil dat niet en dan is het echt niet raar dat je even snel een meegebrachte boterham eet. Gewoon 's morgens klaarmaken en meebrengen. Kost je hoogstens 5 minuten. Het lijkt allemaal een heel karwei, maar dat valt meestal reuze mee. (ik ben ervaringsdeskundige in 'Poeh poeh, wat een werk/gedoe' terwijl het amper tijd kost)

avondeten - wie zegt dat je uitgebreid moet koken? Er zijn erg veel maaltijden heel snel klaar. Ik weet niet voor hoeveel mensen je moet koken, maar misschien heb je iemand thuis die koken wel leuk vindt? En als je alleen bent is het schillen van 2 aardappels, het opzetten van wat groente en het bakken van 1 stukje vlees echt zo gebeurd. De meeste maaltijden die ik maak zijn binnen 15 minuten klaar

water drinken - tsja, daarvoor moet je niet bij mij zijn. Ik vergeet het steeds en als ik water drink dan zit ik ook 3x per uur op de wc en dat is gewoon erg lastig. Het schijnt zo te zijn dat als je lichaam niet gewend is om veel water te drinken dat je dan juist vaak moet plassen als je drinkt. Als je lichaam er wat meer aan gewend is dan wordt dat minder. Ik merk er weinig van Misschien kan je op je werk 2-3 kopjes water drinken en als je thuis bent de rest. Als je een halve liter voor het eten opdrinkt (onder het koken ) dan zit je ook sneller vol. En dan na het eten nog een halve liter. Niet te vlak voor het slapen gaan opdrinken, anders moet je er net als ik 4x uit om te plassen.

hardlopen - fantastische sport om af te vallen Echt ideaal, dus dat moet lukken. Ik heb met mezelf afgesproken om pas weer te gaan hardlopen bij een bmi onder de 30 (nog even dus), maar dan begin ik ook weer (loop nu soms stiekem al een stukje hard onder het wandelen).

Troel zal ik je 'update' even in de openingspost zetten? En zullen we er ook bijzetten dat verwacht wordt dat je minimaal 1x per maand een update doet ook al ben je niet afgevallen? Zodat we weten dat je nog meedoet. Lijkt mij fair.
  maandag 3 april 2006 @ 18:39:44 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_36615504
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef Isabeau het volgende:

Troel zal ik je 'update' even in de openingspost zetten? En zullen we er ook bijzetten dat verwacht wordt dat je minimaal 1x per maand een update doet ook al ben je niet afgevallen? Zodat we weten dat je nog meedoet. Lijkt mij fair.
Prima. Ik heb dobbey en Fuente er nog even uitgehaald. bij dobbey berichtje achtergelaten in fotoboek, maar geen reactie gehad daarop. Zodra die zich melden kunnen die ook weer gewoon in het lijstje, accounts blijven gewoon staan namelijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36615547
Deze week was er gelukkig weer 8 ons af
pi_36617258
Hoi

Ik heb een eetdagboek gemaakt van deze dag. Nog niet helemaal compleet, maar ik zal er hoogstwaarschijnlijk alleen nog een kiwi bij eten ofzo. Ik zie dat ik te weinig koolhydraten heb en te veel vet. Het knäckebröd klopt niet helemaal (was volkoren en niet sesam en smeerkaas ipv kaas)en de 20 gram brood is 1 snee, dus een gokje.

Wat zou ik moeten veranderen voor minder vet en meer koolhydraten?

pi_36618517
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:28 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi

Ik heb een eetdagboek gemaakt van deze dag. Nog niet helemaal compleet, maar ik zal er hoogstwaarschijnlijk alleen nog een kiwi bij eten ofzo. Ik zie dat ik te weinig koolhydraten heb en te veel vet. Het knäckebröd klopt niet helemaal (was volkoren en niet sesam en smeerkaas ipv kaas)en de 20 gram brood is 1 snee, dus een gokje.

Wat zou ik moeten veranderen voor minder vet en meer koolhydraten?

[afbeelding]
Een aardappel meer en koken, niet bakken. En kip of vis in plaats van karbonade zou denk ik al best veel helpen.
Verder kun je ook slimkuipje kopen, is smeerkaas met heel weinig vet.
Maar volgens mij heb je sowieso wat te weinig gegeten? je moet in ieder geval boven de 1000 Kcal uitkomen volgens mij....
  maandag 3 april 2006 @ 20:06:52 #193
4177 Jojogirl
pi_36618594
Meer groente en fruit kan ook geen kwaad als ik dit lijstje zie. En fruit levert weer wat koolhydraten op.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 20:13:41 #194
13151 crew  Rewimo
pi_36618838
Ben er weer. En het doet zeer

Zal me morgen even wegen Troel, kijken wat die nagel minder oplevert Alhoewel, er zit nu een kilo verband om mijn voet
pi_36622403
p-etr-a, ik zou alles gaan wegen als je het precies wilt weten. De meeste sneetjes brood wegen 35 gram en een klein sneetje brood ongeveer 30 gram. Ook is 5 gram chocoladepasta héél erg weinig (je moet je brood hier nog goed doorheen zien...).

Puntjes van kritiek op je eten:
- je eet te weinig, eet minstens 1000 kcal op een dag en liever nog 1200. Je zal op korte termijn ietsje langzamer afvallen, maar op lange termijn val je beter en sneller af en je gewichtsverlies is eerder blijvend dan als je zo snel probeert af te vallen.
- 75 gram aardappel is wel erg weinig! Eet meer aardappel (100-150 gram)
- Schouderkarbonade kan je beter vervangen door mager vlees en als je graag karbonade eet dan is ribkarbonade magerder.
- die knäckebrod met kaas, is dat zo'n kant & klaar pakje? Smeer je eigen knäckebrod met slankie oid. Brood vult trouwens beter en is te vervangen voor 2 stuks knäckebrod.
- eet meer groente, liefst 200 gram. En dat kan makkelijk bij Chin. kool aangezien dat enorm slinkt als je het kookt/roerbakt.
- waar heb je je karbonade in gebakken? Ik mis de boter. Alles noteren.

Maar het belangrijkste advies is: meer eten! Je gaat er van balen als je op dit lage energieniveau verder gaat. Je lichaam schiet in spaarstand en daarna wordt het heel erg moeilijk om weer 'normaal' te gaan eten. Waar je nu bijv. een basaalmetabolisme van 1600 kcal hebt kan je door zo weinig te eten een basaalmetabolisme krijgen van 1400 kcal. Dat scheelt dus 200 kcal op een dag! En dat is best veel.

voor Rewimo Ik hoop dat je kan slapen en wegen met verband is niet gunstig

Ik heb net iets meer dan 2 uur gewandeld (en een klein stukje hard gelopen) Pffff. Ik zal blij zijn als ik weer ga hardlopen; dat scheelt me tijd
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 21:56:49 #196
13151 crew  Rewimo
pi_36623220
Ik had trouwens nog een leuk gesprek met de narcotiseur Hij had gelezen dat ik een maagbandje zou hebben (schrijven is moeilijk, ze wilden ook al gaan opereren met lokale verdoving i.p.v. ruggeprik). Dus uitgelegd wat ik wel had ondergaan. Zijn vrouw bleek een maagbandje te hebben maar ze viel er niet goed mee af. Ik heb hem van heel wat info kunnen voorzien
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2006 @ 21:58:21 #197
13151 crew  Rewimo
pi_36623304
Isa, ik neem zometeen voor ik naar bed ga een lekkere paracetamol bruis 1000mg. Daarmee moet het wel een poosje lukken. En anders heb ik ook nog Ibuprofen. Zal de nacht wel doorkomen. Maar ik hoop wel dat het morgen wat minder pijn doet...
pi_36624023
Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb inderdaad niet alles precies gewogen en dus weet ik ook niet goed of het klopt, maar 1000 calorieën kom ik wel aan als ik het zo zie wat jullie erover zeggen. En ik eet op normale dagen wel wat meer brood, dus dat is ook wel goed dan?

Oh en ik eet eigenlijk altijd een ander soort vlees omdat ik het gewoon lekker vind, . Klein stukje maar is dit wat ik vandaag had, valt volgens mij wel mee in elk geval. En vis en kip eet ik ook en ook vleesvervangers. Variatie is voor mij erg belangrijk. Ik bak inderdaad in braadboter.

Isabeau de smeerkaas is inderdaad gewoon los, het is niet kant-en-klaar maar je moet het selecteren in zo'n menu waarin niet alles precies staat.
  maandag 3 april 2006 @ 22:18:45 #199
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36624121
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier, toevallig via Google hierop gekomen, dacht laat ik me ff aanmelden, aangezien ik ook (weer) aan het afvallen ben

Teigetje78 (1,67) (31.55) was 103, weegt nu 88 en wil graag 70 wegen

IK ben al anderhalf a 2 jaar aan het proberen af te vallen, ben al minstens 15 kg kwijt op eigen kracht, veel water drinken en sporten, maar al een half jaar sta ik op 1 en hetzelfde gewicht, die 88 tot 90 kg, lager kom ik niet, wat ik ook doe, nu dus weer opnieuw begonnen, met Sonja Bakker, net de 1e dag achter de rug en die viel me erg mee moet ik zeggen. maar ja dat is nog maar dag 1, maar ff kijken wat ik zaterdag meemaak, dan werk ik niet, denk dat ik dan een slag met de hamer krijg ofzo :S.

Ben allang blij dat ik die 15 kg al kwijt ben geraakt, krijg de laatste tijd van heeel wat mensen te horen dat ze vinden dat ik afgevallen ben, geeft wel eeen kick, moet zeggen dat ik er weinig van zie hoor maar ja.

Nou ik hoop dat ik hier vaak kan komen, ik zal het tenminste proberen zolang ik nog niet op mijn streefgewicht zit .

Groetjes,

Saskia
Een Ajacied, ben je niet zo maar voor even
Een Ajacied, ben je voor de rest van je leven
Ondanks dat het wel eens minder zal gaan
De liefde voor AJAX blijft altijd bestaan
pi_36624664
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ontbijt - toch eigenlijk wel erg belangrijk, maar je zegt dat je geen hap door je keel krijgt. Is een drinkontbijt iets voor jou? Je hebt ze met alleen fruit (fruitontbijt) en met melk en vezels. Ook kan je het eten direct na het opstaan even overslaan en pas onderweg naar je werk of op je werk iets eten. Een bolletje met een appel of zo.
Jah dat moet lukken denk ik.... zal ik dat eens proberen.... die kan ik ook meenemen naar me werk. Ik begin om 8 uur.... en dan kan ik het op mijn gemakkie opdrinken. Morgen gelijk even halen
quote:
Lunch - je bent niet de enige die roept geen tijd te hebben om te lunchen, maar waarom niet? Zeer korte pauze? Je bent arts-assistent en de artsen verwachten dat je gewoon doorwerkt? Je hebt domweg recht op een pauze en over het algemeen moet je kunnen lunchen. Soms wil dat niet en dan is het echt niet raar dat je even snel een meegebrachte boterham eet. Gewoon 's morgens klaarmaken en meebrengen. Kost je hoogstens 5 minuten. Het lijkt allemaal een heel karwei, maar dat valt meestal reuze mee. (ik ben ervaringsdeskundige in 'Poeh poeh, wat een werk/gedoe' terwijl het amper tijd kost)
Ik heb een half uur pauze en die neem ik ook, maar in dat half uurtje moet ik 7 minuten naar huis fietsen, doggy uit laten en 7 minuten terugfietsen. En sla dus vaak mijn lunch over.... erg slecht dus. Weet je wat het is. Ik lust niet veel op me brood... eigenlijk alleen kaas. Maar als ik dat 's ochtends klaarmaak, dan is mijn kaas rond 13:00 uur echt megaklef... en dna gooi ik het zowiezo weg....
quote:
avondeten - wie zegt dat je uitgebreid moet koken? Er zijn erg veel maaltijden heel snel klaar. Ik weet niet voor hoeveel mensen je moet koken, maar misschien heb je iemand thuis die koken wel leuk vindt? En als je alleen bent is het schillen van 2 aardappels, het opzetten van wat groente en het bakken van 1 stukje vlees echt zo gebeurd. De meeste maaltijden die ik maak zijn binnen 15 minuten klaar
We zijn met zijn tweetjes..... Me vriend houd niet van koken en kan het ook niet.... En we proberen het wel hoor... maar als me vriend dan TE laat thuis is.... later dan normaal, dan eten we te vaak brood of patatjes.... besteld dan... Ik ga het wel proberen hoor.... want ik moet egwoon affvallen maar megalaat eten... dan heb ik geen fut meer om iets anders te doen
quote:
water drinken - tsja, daarvoor moet je niet bij mij zijn. Ik vergeet het steeds en als ik water drink dan zit ik ook 3x per uur op de wc en dat is gewoon erg lastig. Het schijnt zo te zijn dat als je lichaam niet gewend is om veel water te drinken dat je dan juist vaak moet plassen als je drinkt. Als je lichaam er wat meer aan gewend is dan wordt dat minder. Ik merk er weinig van Misschien kan je op je werk 2-3 kopjes water drinken en als je thuis bent de rest. Als je een halve liter voor het eten opdrinkt (onder het koken ) dan zit je ook sneller vol. En dan na het eten nog een halve liter. Niet te vlak voor het slapen gaan opdrinken, anders moet je er net als ik 4x uit om te plassen.
's avonds na 8 uur neem ik altijd nog 1 glas water of appelsap Daarna drink ik niet meer.... ik moet er dan zeker weten een paar keer uit Ik drink wel megaveel groene thee zeker 8 tot 10 kopjes per dag op zich is dat ook wel goed toch???
pi_36626102
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:32 schreef charmed_angel het volgende:
Weet je wat het is. Ik lust niet veel op me brood... eigenlijk alleen kaas. Maar als ik dat 's ochtends klaarmaak, dan is mijn kaas rond 13:00 uur echt megaklef... en dna gooi ik het zowiezo weg.... [/b]
[..]
Wat ik zelf dan altijd vind helpen is om iets van komkommer, tomaat of mosterd erop te doen... is weinig werk, veel lekkerder & ook nog ns gezond! Zeker met nog wat peper ofzo erbij. En je kaas is veel minder klef!
  maandag 3 april 2006 @ 23:05:59 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36626181
troel mijn post gemist

ik moet morgen nog even met psych overleggen.
Maar de dietioste vond het verstandiger als ik naar een eetstoornispolikliniek ging, omdat ik dus een eetstoornis heb .
Komt best hard aan.. ook al weet je het wel.
Al verlies ik geen gewicht, so be it dan.. maar hoop wel dat ik op een normale manier met eten leer gaan, zodat ik mijn dochtertje het goed evoorbeeld kan geven
pi_36627496
Hoi Hoi,
terug van even weggeweest....
Ik mag helaas niet op mijn luie reet blijven zitten, want het werd alleen maar erger in deze periode.
Ik ben nogmaals zwaarder geworden...En daarom dan toch maar weer mijn regeltje ingevuld.
Ik zal normaal gezien iedere zaterdag gaan updaten...
Groetjes, Ilse
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:38:26 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36629049
jammer ilse, maar je komt er uiteindelijk wel
  dinsdag 4 april 2006 @ 07:58:46 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_36631224
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:05 schreef _evenstar_ het volgende:
troel mijn post gemist

ik moet morgen nog even met psych overleggen.
Maar de dietioste vond het verstandiger als ik naar een eetstoornispolikliniek ging, omdat ik dus een eetstoornis heb .
Komt best hard aan.. ook al weet je het wel.
Al verlies ik geen gewicht, so be it dan.. maar hoop wel dat ik op een normale manier met eten leer gaan, zodat ik mijn dochtertje het goed evoorbeeld kan geven
nopes, maar ik heb thuis maar heel even achter de pc gezeten (heb dus ook geen nieuwe accounts gemaakt gisteravond)

Ik zal je ff mailen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36631332
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:32 schreef charmed_angel het volgende:

Jah dat moet lukken denk ik.... zal ik dat eens proberen.... die kan ik ook meenemen naar me werk. Ik begin om 8 uur.... en dan kan ik het op mijn gemakkie opdrinken. Morgen gelijk even halen
Ik ben benieuwd Ik vind het een prima ontbijt voor als ik haast heb.
quote:
Ik heb een half uur pauze en die neem ik ook, maar in dat half uurtje moet ik 7 minuten naar huis fietsen, doggy uit laten en 7 minuten terugfietsen. En sla dus vaak mijn lunch over.... erg slecht dus. Weet je wat het is. Ik lust niet veel op me brood... eigenlijk alleen kaas. Maar als ik dat 's ochtends klaarmaak, dan is mijn kaas rond 13:00 uur echt megaklef... en dan gooi ik het zowiezo weg....
Je hebt in ieder geval gezonde beweging in je lunchpauze door de hond En als je nou losse plakjes kaas koopt. Snel 2 boterhammen met boter smeert, daar snel een plak kaas opwerpen, boterhammen dubbelvouwen en de riem van de hond pakken Eten onder het uitlaten.
quote:
We zijn met zijn tweetjes..... Me vriend houd niet van koken en kan het ook niet.... En we proberen het wel hoor... maar als me vriend dan TE laat thuis is.... later dan normaal, dan eten we te vaak brood of patatjes.... besteld dan... Ik ga het wel proberen hoor.... want ik moet egwoon affvallen maar megalaat eten... dan heb ik geen fut meer om iets anders te doen
"Kan niet = natuurlijk wil niet" Iedereen kan koken, ook je vriend. Maar ik begrijp dat als hij laat is je ook weinig zin hebt om een fatsoenlijke maaltijd op tafel te zetten. Ik herken het heel goed, hier stond 4 van de 5 werkdagen (maak daar bijna maar 5 van) kant & klaar zooi op tafel. Veel chinees (kan het niet meer zien, bah!), patat, alle stoommaltijden van de AH gegeten, alle andere kant & klaar maaltijdprut. Brrr. Op een gegeven moment komt het echt je keel uit Maar ja, dan wil je afvallen en dan lukt dat niet goed met die slechte maaltijden en moet je wel koken. Inmiddels is het routine dat we gewoon samen koken. Heel gezellig, we kletsen samen over de afgelopen dag en ondertussen maken we het eten klaar. De keuken is een soort praatplek geworden waar we toevallig ook nog bezig zijn. Juist omdat we nu allemaal 'aparte' dingen klaarmaken is koken een stuk leuker geworden. Alleen aardappelen, groente en vlees vind ik eigenlijk ook niets aan om klaar te maken
quote:
's avonds na 8 uur neem ik altijd nog 1 glas water of appelsap Daarna drink ik niet meer.... ik moet er dan zeker weten een paar keer uit Ik drink wel megaveel groene thee zeker 8 tot 10 kopjes per dag op zich is dat ook wel goed toch???
Groene thee is héél erg gezond Is uitstekend joh, 8-10 kopjes per dag. Laat dat water drinken maar
pi_36631384
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:18 schreef Teigetje78 het volgende:
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier, toevallig via Google hierop gekomen, dacht laat ik me ff aanmelden, aangezien ik ook (weer) aan het afvallen ben

Teigetje78 (1,67) (31.55) was 103, weegt nu 88 en wil graag 70 wegen

IK ben al anderhalf a 2 jaar aan het proberen af te vallen, ben al minstens 15 kg kwijt op eigen kracht, veel water drinken en sporten, maar al een half jaar sta ik op 1 en hetzelfde gewicht, die 88 tot 90 kg, lager kom ik niet, wat ik ook doe, nu dus weer opnieuw begonnen, met Sonja Bakker, net de 1e dag achter de rug en die viel me erg mee moet ik zeggen. maar ja dat is nog maar dag 1, maar ff kijken wat ik zaterdag meemaak, dan werk ik niet, denk dat ik dan een slag met de hamer krijg ofzo :S.

Ben allang blij dat ik die 15 kg al kwijt ben geraakt, krijg de laatste tijd van heeel wat mensen te horen dat ze vinden dat ik afgevallen ben, geeft wel eeen kick, moet zeggen dat ik er weinig van zie hoor maar ja.

Nou ik hoop dat ik hier vaak kan komen, ik zal het tenminste proberen zolang ik nog niet op mijn streefgewicht zit .

Groetjes,

Saskia
Hoi

Welkom aan de dikkere kant van de fokdieetclub Ze zijn bij de slank de zomer in topics ook erg lief, alleen willen ze soms van 50 kilo naar 48 kilo afvallen en dat voelt misschien een beetje stom als je zelf in de 80 kilo weegt. Ook zijn de afvallers er vaak na een korte tijd weer verdwenen, want dan zijn ze klaar Hier zijn we niet zo snel klaar

Wat gaaf trouwens dat je al 15 kilo bent afgevallen! Super zeg. Alleen vaag dat je daar zelf niets van ziet, dat moet je toch zien! 15 kilo! Dat is best veel joh. En het is minstens 1 broekmaat en misschien ook wel 2. (elke 7-8 kilo is ongeveer een maat minder)

Het Sonja Bakker dieet geeft een prima houvast om te lijnen, is ook gewoon gebaseerd op gezond eten, maar je kan er het beste een boterham of een appel of een banaan oid extra per dag bij eten. Het is een beetje te weinig voor iemand die veel wil afvallen. Te snel willen afvallen en dus misschien heel weinig eten zorgt er alleen maar voor dat je op een gegeven moment bijna niet meer kan afvallen omdat je lichaam zich heel goed heeft aangepast aan de energietekorten. Je lijf is zuiniger gaan werken, zeg maar. Dus eet vooral genoeg, dan blijf je afvallen. (Sonja Bakker dieet is net te weinig, je zit met dat dieet regelmatig rond de 800 kcal op een dag, dat is echt te weinig!)

Welkom en ik hoop dat je weer verder gewicht gaat kwijtraken.
pi_36631400
Hoe was de nacht, Rewimo? En wat weegt dat verband nou?
Alvast een
pi_36631824
Zo, een paar nieuwe namen! Welkom!
En welkom terug IlseV!
Heb niet veel meer toe te voegen na Isabeau's deskundig advies... alleen dat het met een beetje planning (vb. boterhammen voor het slapengaan klaarmaken en in de koelkast zetten, eten terwijl je de hond uitlaat...) een pak vlotter gaat.
En koken...daar heb ik zelf ook een knopje moeten omdraaien. Toen ik alleen woonde was het vaak wat kant-en-klaars, of stoomgroentjes of uit de diepvries. Maar sinds ik samenwoon en niet in de kom-kilo's-aan-door-samenwonen-val wou trappen, kook ik bijna elke avond. Alleen vrijdag schiet het erbij in, want dan is m'n vriend laat thuis en dan komen de stoomgroentjes weer boven.
Enfin, koken hoeft dus echt niet uitgebreid om wat gezonds op tafel te zetten.
En nu nog m'n vriend leren koken...want verder dan aardappelen schillen komt ie nog niet
pi_36631895
ow ja, vraagje nog: ik wandel dagelijks 20 min (+-2km) en step 20 à 25min. Volgens de step verbrand ik daarmee 168kcal. En de handleiding belooft conditieverbetering.
Alleen heb ik iets gehoord van dat je beweging minstens 30 min na elkaar moet zijn, anders heeft het geen nut. Klopt dit?
pi_36632365
Omdat ik nog geen drinkontbijt in huis had. Heb ik maar 4 droge crackers meegenomen van wasa. En die opgegeten op mijn werk. Ook heb ik druifjes meegenomen en een banaantje. Ik zit lekker aan de groene thee en ik probeer op me werk zeker 4 glazen water te drinken.

Ik hoop dat ik het vol hou!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 09:40:51 #212
13151 crew  Rewimo
pi_36632482
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:25 schreef Isabeau het volgende:
Hoe was de nacht, Rewimo? En wat weegt dat verband nou?
Alvast een
Ik heb geslapen tot 7 uur en daarna met een paracetamol nog tot 9.15 En het verband weegt zo te zien 3 ons
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 09:44:53 #213
13151 crew  Rewimo
pi_36632555
Welkom aan alle nieuwe lijners Veel plezier hier en vooral: veel succes!
pi_36632824
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:02 schreef Iksje het volgende:
En nu nog m'n vriend leren koken...want verder dan aardappelen schillen komt ie nog niet
Die van mij snijdt braaf wat ik voor hem neer leg in stukjes en roert heel dapper in pannen waar hij van mij in moet roeren Hij wordt echt steeds beter! Vorige week was ik de hal aan het poetsen en terwijl ik druk bezig was zag ik hem ineens in de keuken het eten klaar maken Ik was te verbaast om een vreugdedansje te maken, maar ik vond het echt te gek.

Iksje alle beweging is goed! Het gaat er eigenlijk om dat je dagelijks 30 minuten beweegt, maar dat mogen er ook 3x10 zijn. En het is onzin dat je pas na 30 minuten achter elkaar effect krijgt. Ik weet er ook het fijne niet van, maar ik heb dat van die 3x10 min. ooit eens opgezocht omdat ik zelf wel minstens een half uur per dag bewoog, maar niet achter elkaar. Nu trouwens wel, want ik wandel belachelijk veel en lang (gisteren iets meer dan 2 uur, vandaag 1,5 of 3 uur).

Rewimo wat fijn dat je goed hebt kunnen slapen Ik hoop echt dat je hier heel erg van opknapt. Qua pootje dus.
pi_36632917
Vanmorgen 84 kg een kilo kwijt
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 10:15:26 #216
13151 crew  Rewimo
pi_36633149
3 ons verband

pi_36633206
wow, dat hebben ze mooi ingepakt Rewimo..

Gisteren heb ik een patatje gehad, vanwege tijdgebrek.. Vandaag wordt het ook druk, vriendjelief is jarig,en vanavond komt er dus visite...
Ik heb gisteren vlug een mon chou taart in elkaar gedraait en daar doen ze het maar mee...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 april 2006 @ 10:22:02 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36633271
Hallo aan alle nieuwelingen en natuurlijk hartelijk welkom!!!

Rewimo, dat ziet er mooi ingepakt uit

Teigan, gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend

Ik heb gisteren een hele mooie ring van vriendje gekregen. Zo is 30 worden ineens een stuk minder erg
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:57:17 #219
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36633966
hallo nieuwe mede-lijners!
quote:
15 kilo! Dat is best veel joh. En het is minstens 1 broekmaat en misschien ook wel 2. (elke 7-8 kilo is ongeveer een maat minder)
dat dacht ik ook... helaas werkt t bij h en m broeken niet...ik was 9 kilo afgevallen en had een neiuwe spijkerbroek een maat GROTER nodig...pissig dat ikwas! ik vragen of de modellen veranderd waren (echt wel, allemaal heup geworden en smaller gesneden in de pijpen) maar ze zeiden dus van niet...tssss...

bovenkledign ben ik wel echt een maat kleiner van gaan dragen. t-shirts pas ik nu vaak L...

alleen blouses en overhemden kopen (bijvorbeeld een witte voor onder mijn besturspak) is nog een grote onmogelijkheid voor me...

hebben jullie dt ook? dat een simpele witte blouse niet passend te vinden is?
pi_36635592
@ Rewimo: mooie voet
@kwakveense: gewone blouses pas ik vaak wel, heb niet zo'n hele vreemde maat. Getailleerde blouses pas ik bijna nooit, om mijn buik zit het dan heel mooi, maar ik krijg de knoopjes bij mijn borsten nooit dicht

Vandaag al meer dan een liter water op
Een broodje gehad en een appel en nog een broodje en een appel liggen te wachten op mijn bureau tot ik honger krijg
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:59:59 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_36635701
Ze hebben hier broodjes frikadel in de kantine.

Ik weet dat het superverkeerd gaat vallen, maar ik heb er best zin in

Keuzes keuzes.

Ik denk dat ik het maar niet doe, mijn maag is net weer aan de beterende hand.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36635785
Gewoon niet doen Troel als je straks je eigen eten hebt opgegeten ben je dat broodje frikandel alweer vergeten en weet je wat het is als je het eens doet dan doe je het vaker.
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:04:08 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_36635822
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:03 schreef Riann het volgende:
Gewoon niet doen Troel als je straks je eigen eten hebt opgegeten ben je dat broodje frikandel alweer vergeten en weet je wat het is als je het eens doet dan doe je het vaker.
Nouja, eigen eten, we krijgen hier eten van de baas. Op zich maken de calorietjes enzo zo voor mij niets uit, het gaat er alleen om dat zo'n frikadelletje best zwaar op de maag ligt.
't is niet alsof de calorien ook echt opgenomen zullen worden
Maar ik denk dat ik gewoon voor de salade ga enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 april 2006 @ 12:05:00 #224
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36635845
Inderdaad niet doen, dat broodje is de problemen echt niet waard joh
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:15:15 #225
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36636164
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat gaaf trouwens dat je al 15 kilo bent afgevallen! Super zeg. Alleen vaag dat je daar zelf niets van ziet, dat moet je toch zien! 15 kilo! Dat is best veel joh. En het is minstens 1 broekmaat en misschien ook wel 2. (elke 7-8 kilo is ongeveer een maat minder)

Ja weet je wat het is, ik ben best wel afgevallen, maar meer in mijn bovenlijf, ik heb al 1 cupmaat kleinere bh's kunnen kopen, van DD naar C , voor broeken en shirts ga ik niet zo vaak de stad in, dan koop ik veels te veel, en wat ik nu nog heb aan kleding is nog wel genoeg voorlopig. Ik hoor nu al wel 2 of 3 weken van iedereen dat ze vinden dat ik afgevallen ben, ik zit nu al zeker 6 maanden op hetzelfde gewicht dus dus leg mij dat maar uit, vorig jaar ben ik dus die 15 kg kwijt geraakt en toen hoorde ik niet zoveel mensen dus wat er nu opeens zo anders is aan mij weet ik niet, voor de gein ga ik dit weekend maar eens naar de miss etam om kleren te passen, kijken of ik al kleinere broeken aan kan

Het Sonja Bakker dieet geeft een prima houvast om te lijnen, is ook gewoon gebaseerd op gezond eten, maar je kan er het beste een boterham of een appel of een banaan oid extra per dag bij eten. Het is een beetje te weinig voor iemand die veel wil afvallen. Te snel willen afvallen en dus misschien heel weinig eten zorgt er alleen maar voor dat je op een gegeven moment bijna niet meer kan afvallen omdat je lichaam zich heel goed heeft aangepast aan de energietekorten. Je lijf is zuiniger gaan werken, zeg maar. Dus eet vooral genoeg, dan blijf je afvallen. (Sonja Bakker dieet is net te weinig, je zit met dat dieet regelmatig rond de 800 kcal op een dag, dat is echt te weinig!)

Ik moet dus gewoon me 4/5 broodjes tussen de middag blijven eten? ik eet nl al heel erg lang een vast patroon, 's morgens bakje yoghurt met Special K en om 10 uur bij de koffie(iedereen koffie, ik 2 bekertjes water ) 1 appel, 's middags dan 4 volkoren broodjes met 20+ kaas/schouderham/kipfilet/halva jam, en dan om 3 uur weer 2 bekertjes water en 1 appel, daar tussendoor drink ik 2 flessen water van 750 ml leeg, 's avonds eet ik dan een gewone maaltijd, aardappeltjes, genoeg groente, klein stukje vlees(meestal kip), maar er zijn ook dagen dat ik een ovenschotel maak ofzo, en in het weekend meestal heel makkelijk, patat of pizza, voorheen snoepte ik ook tussendoor, maar daar ben ik nu echt mee gestopt, al mijn snoep heb ik nu naar mijn werk mee genomen (de jongens hier op mijn werk zijn er gek op ).

Alvast hartstikke bedankt voor de ontvangst hier ik zal hier wel wat vaker terug komen, helpt misschien ook wel om tips te krijgen van anderen

Groetjes, Saskia
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:18:58 #226
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36636274
Hahahaha ik zie nu dus dat het niet helemaal goed is gegaan , nou ja het is wel duidelijk toch
pi_36636378
Als ik het zo zie eet je netjes hoor teigetje78, en daar zal je wel mee afvallen, in een langzaam tempo..

Ik doe het ook ongeveer zo, alleen ik beweeg te weinig de laatste tijd... Ik sta dus nog steeds op 7,5 kilo eraf
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:28:31 #228
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36636539
nou ja nu eet ik dus volgens sonja bakker, vanmorgen 2 volkoren crackers met boter en jam, om 10 uur 1 banaan en 3 bekertjes water, en nu nog een fles van 750 ml, met 5 min een bakje van 250 gr magere yoghurt(iedereen hier gruwelt ervan maar ik vind het wel lekkerhoor), en 1 appel, eigenlijk verder niks maar omdat ik bang ben dat ik anders wel me maag ga voelen vandaag ook nog druiven een half trosje, om 3 ur een plakje ontbijtkoek en de rest van het trosje. kijken hoe het gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 12:51:11 #229
13151 crew  Rewimo
pi_36637156
Het is verstandig om elke 2 uur wat te eten. Zo hou je je verbranding op gang.

En wat dat betreft ben ik vandaag alweer helemaal verkeerd bezig Had nog niet ontbeten toen mijn moeder aan kwam zetten met mijn krukken en toen heb ik thee gedronken met een mergpijpje Nu ga ik maar gauw een boterham maken
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:52:48 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_36637207
Nou, ik ben heel stoer geweest

Ik heb een broodje genomen met uitjes, maar dan zonder de frikadel. Klein beetje fritessaus op het broodje, plakje kaas, tomaatje eroverheen en dan dus uitjes erop.

Ik heb zitten smullen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 12:54:30 #231
13151 crew  Rewimo
pi_36637255
Klinkt lekker, Troel En verstandig ook nog. Goh
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:01:59 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_36637504
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:54 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt lekker, Troel En verstandig ook nog. Goh
ja, alsof er voor elke kilo die eraf gaat een hersencel beter zijn best gaat doen ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 13:02:55 #233
13151 crew  Rewimo
pi_36637525
Wat zullen we slim worden dan
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 april 2006 @ 13:04:02 #234
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36637560
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:01 schreef Troel het volgende:

[..]

ja, alsof er voor elke kilo die eraf gaat een hersencel beter zijn best gaat doen ofzo
Misschien wordt het dan ooit nog iets met mij
pi_36637561
verstandig Troel..

Teigetje78, ik denk dat je met wat je vandaag wil gaan eten je maag sowieso wel gaat voelen...
Maar misschien valt het mee
pi_36639346
ik zit nu met tegenzin een broodje te eten :S
Heb vandaag nog maar één broodje, een kopje soep en een appel gehad en ik moet van mezelf nog een broodje en een appel voor ik naar huis ga van stage, vandaar
Ik heb op de één of andere manier gewoon heel weinig eten nodig.
pi_36641646
Ik heb net mijn hopelijk een na laatste versie van mijn verslag ingeleverd
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:30:56 #238
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36642148
hoera!
pi_36656037
Een vraagje, zijjn bruine bolletjes nu zoveel slechter dan gewoon bruin brood?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 22:14:34 #240
13151 crew  Rewimo
pi_36656177
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:11 schreef MM-Luna het volgende:
Een vraagje, zijjn bruine bolletjes nu zoveel slechter dan gewoon bruin brood?
Misschien kan dit je helpen met je vraag: http://www.calorietabel.nl/

boterham (bruin) 1 snee 74 3.3 15.0 1.0
broodje (bruin) 100 gr. 250 9.5 45.1 3.5

Broodjes bevatten meer brood en dus meer kcal en vetten en koolhydraten. Ze zijn niet slechter, alleen meer.
pi_36656302
ik ben uit eten geweest.... niet goed dus..... ow morgen echt opletten wat ik eet
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:23:10 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_36656518
Wat betreft de nieuwe accounts, die volgen asap
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:28:53 #243
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36656776
hmm, psych gaat contact opnemen met de eetstoornis poli maar is lange wachttijd en heel heftig dus wordt wel een langere termijn plan, hoor over een maandje meer...
confronterend maar wel blij dat ik op wat voor manier dan ook hulp ga krijgen

alle anderen heel veel sterkte jullie zijn bikkels..

ik weet niet zo goed nog op anderen te reageren sorry..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 22:35:00 #244
13151 crew  Rewimo
pi_36657077
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:28 schreef _evenstar_ het volgende:
hmm, psych gaat contact opnemen met de eetstoornis poli maar is lange wachttijd en heel heftig dus wordt wel een langere termijn plan, hoor over een maandje meer...
confronterend maar wel blij dat ik op wat voor manier dan ook hulp ga krijgen

alle anderen heel veel sterkte jullie zijn bikkels..

ik weet niet zo goed nog op anderen te reageren sorry..
Ga in de tussentijd gewoon lekker beginnen voor jezelf Als je tips wilt vraag je het gewoon hier. We slepen je wel door die maand heen hoor
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:36:02 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36657135
pi_36659449
evenstar, mooi dat er iig iets gebeurd, ook al duurt het eventjes.... Het is voor mij toen iig heel goed geweest, het heeft mij geholpen..
Succes met wachten, en verwacht niet gelijk wonderen van jezelf..
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:44:58 #247
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36659613
ik weet dat ik ze niet mag verwachten, maar toch ...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 08:00:55 #248
13151 crew  Rewimo
pi_36663708
Ga voor jezelf aan de slag. Schrijf eerst eens op wat je graag eet. Kijk dan hoe je het in een min of meer verantwoord schema kunt gieten. Eet vooral niet te weinig, dat is een fout die veel mensen maken als ze beginnen met lijnen. Zoek een schema dat je vol kunt houden qua hoeveelheid, smaak en afwisseling. Geef jezelf ruimte voor iets lekkers af en toe, op vaste momenten. En vooral: val niet te snel af. Je kunt beter langzaam steeds wat gewicht verliezen, dan kan je lichaam zich beter aanpassen en heb je ook minder snel een terugval. Een pond per week is een prima uitgangspunt.

Als ik je kan helpen, weet je me te vinden hè?
pi_36663843
Nou gisteren uit eten geweest.... En ja hoor 800 gram erbij.... grrrrrrrr

Vanavond Bowlen en steengrillen.....
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 08:24:48 #250
43556 miss_dynastie
pi_36663872
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:21 schreef charmed_angel het volgende:
Maar dat zegt toch niet zo veel c_a
Ik zou me gewoon niet gelijk de dag erna wegen als je er ' ' gevoelens bij krijgt, zo zonde, het zegt namelijk zo weinig...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 08:29:17 #251
13151 crew  Rewimo
pi_36663919
quote:

Maak je niet te druk. Dat gaat er echt wel weer af.

En vanavond? Veel bowlen, en voornamelijk vlees eten, niet te veel sausjes en brood erbij. Groenten natuurlijk wel En vooral: heel veel plezier maken!
pi_36664009
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Maak je niet te druk. Dat gaat er echt wel weer af.

En vanavond? Veel bowlen, en voornamelijk vlees eten, niet te veel sausjes en brood erbij. Groenten natuurlijk wel En vooral: heel veel plezier maken!
jah dat weet ik ook weer wel. maar heb echt zitten 'vreten' gisteren. Het was ook zoooooo lekker... de griek... je kent het wel Gelukkig niet aan de sausjes gezeten

Ik heb steengrillen afgezegd. Ik ga nog wel veel bowlen Ik hou niet zo van steengrillen, dus ik had zowiezo niet veel gegeten. beetje zonde van al dat eten, dan kan ik beter afzeggen.

Dus ga vanavond maar iets makkelijks eten... Sla en vlees denk ik. En zelfgemaakt fruitshake.... heb nog zoveel fruit in de koelkast liggen
pi_36664072
evenstar, mocht je belangstelling hebben, ik heb nog een standaard eetlijst liggen, waarmee ik en de anderen in de groep begonnen zijn.... Ik kan hem wel mailen als je wil...
  woensdag 5 april 2006 @ 08:42:43 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36664079
Ik ga me ook even aanmelden. Toen ik me voor het laatst woog had ik een BMI van 27. Durf niet weer te gaan wegen nu, maar zal nu vast wel hoger zijn Wat ik me afvroeg: jullie praten allemaal over hoe je vroeger was en over minder/anders eten, maar ik lees niks over sport? Gaan jullie niet naar de sportschool dan? Ik ga er vanmiddag weer eens heen:

eerst fitness
dan squash met een vriendin
dan 's avonds nog eens skaten

Ik denk dat ik er vanavond heel vroeg in lig
Niet meer actief op Fok!
pi_36664120
Ik heb me ook ingeschreven bij de sportschool Viking.
Maandag ging ik voor het eerst; half uur crosstrainer, half uur loopband en half uur hometrainer. Vandaag wil ik iets langer of iets zwaardere instellingen.

Ben geen officieel lid van deze club, maar dat komt omdat ik geen weegschaal heb en ik weet niet of ik me wel elders wil wegen/laten wegen.
pi_36664141
Viking84, ik sporte eerder wel, maar ik heb er nu even weinig tijd voor... Ik sta dus ook al eentijdje redelijk stil..
Ik weet van Isabeau dat ze veel loopt, Sjeen en Beessiejen volleyballen volgens mij, dus er wordt wel gesport hoor..
  woensdag 5 april 2006 @ 08:50:42 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36664167
ok Fitnessen is echt slaapverwekkend , maar ik dwing mezelf. Ik ben al jaren lid van de sportclub. Vroeger ging ik meerdere keren per week, nu ben ik al zeker een half jaar niet meer geweest. Altijd weer smoesjes: moe, niet fit, slecht weer (moet een eind fietsen) En als ik daar ben ga ik de Sp!ts lezen op de hometrainer Maar ik ga me nu eerst maar eens beperken tot beweegapparaten. Van gewichten val je niet af, volgens mij, daar kun je hooguit het overgebleven vel uiteindelijk weer wat wegwerken.
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 09:00:43 #258
43556 miss_dynastie
pi_36664301
Ik sta niet ingeschreven bij een sportschool, omdat ik denk dat het niet meer wordt dan 'ingeschreven staan en betalen' Ik heb wel een Kettler apparaat waar ik regelmatig op train, maar niet zo vaak als ik zou willen.
pi_36664326
Ik sta ook nniet ingeschreven bij een sportschool. Ik probeer wel elke avond hard te lopen. Loop elke dag 1 uur met de hond. En ik heb boven op zolder een aantal apparaten staan.
pi_36664330
quote:

Ik was na het weekend op maandagochtend 2 kilo (!!) zwaarder dan op vrijdagochtend. Is allemaal al weer weg. Het is heus geen vet, charmed_angel

Ik heb spierpijn....van het wandelen Ik doe steeds zo mijn best om in mijn vetverbrandingszonehartslag te komen (129-149) maar het wil bijna niet meer Mijn conditie is te goed, het lukt me domweg niet om die hartslag te halen, hoe snel ik ook wandel. Ik haal net de 131 voor een paar minuten en dan zakt het alweer naar de 125 tot 121. Nou ja, pech hoor. Dan begin ik straks maar iets eerder met hardlopen. Ik ben het wandelen toch al een beetje beu, het kost zoveel tijd (gisteren moest ik 130 minuten wandelen en ergens deze week geloof ik 180 minuten...)

Verder is mijn huishouden helemaal op orde tot mijn grote verbazing. Het lijkt net of dat werken aan mezelf ook doorslaat in mijn huishouden. Huis op dieet Ik leef eindelijk niet meer in CHAOS (can't have anyone over syndrome).
pi_36664368
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga me ook even aanmelden. Toen ik me voor het laatst woog had ik een BMI van 27. Durf niet weer te gaan wegen nu, maar zal nu vast wel hoger zijn Wat ik me afvroeg: jullie praten allemaal over hoe je vroeger was en over minder/anders eten, maar ik lees niks over sport? Gaan jullie niet naar de sportschool dan? Ik ga er vanmiddag weer eens heen:

eerst fitness

Hoe kom je dáár nou bij Er wordt hier juist best fanatiek gesport hoor. Maar aangezien we tegenwoordig op meer dan 1 topic in de week zitten heb je kans dat er soms een topic tussen zit waar we even een ander gespreksonderwerp hebben
pi_36664417
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:50 schreef Viking84 het volgende:
Van gewichten val je niet af, volgens mij, daar kun je hooguit het overgebleven vel uiteindelijk weer wat wegwerken.
Niet stoppen met de gewichten!! Spiertraining is ontzettend belangrijk als je wilt afvallen. Mensen die te snel afvallen verliezen bijv. ook al snel veel spierweefsel, dat ten eerste. En ten tweede verbrandt spierweefsel meer energie op een dag dan elk ander weefsel in je lichaam. Veel spierweefsel (en dan bedoel ik geen bodybuilderstype) verhoogt je basaalmetabolisme en zorgt op die manier voor het in stand houden van je huidige basaalmetabolisme en met wat mazzel tot een verhoging van je basaalmetabolisme! Gratis en voor niets extra verbranding op een dag (waardoor je dus of weer sneller afvalt of meer kan eten terwijl je afvalt).
pi_36664621
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef Viking84 het volgende:

eerst fitness

meid, welkom hier
Je moet je wel even wegen hoor, dan kun je jezelf volgen met de afvalrace Ik denk dat als je schrikt van je gewicht, je ècht af wilt vallen en je het daardoor beter kunt volhouden. Ik schrok me een hoedje.
Voeg je je ook toe aan de OP?

Al die lekkers met een smoesje naar binnen gewerken "ach, heb ik wel verdiend vandaag" "ach, 1tje kan geen kwaad" Dat kan nu dus niet meer..

Ik sport ook veel.. Ik ga elke donderdag fitnessen en daarna het zwembad in voor AquaPilates. Het lukt mij niet om 2x in de week te gaan sporten, dus doe ik dat "2x" op 1 avond.
Zo nu en dan ga ik volleyballen en het kaatsseizoen begint er ook weer aan te komen (eind april).
Op het werk loop ik zeer veel (lees: van hot naar her) - vind ik ook veel beweging. Ik verplaats mij hier in de stad per fiets - ook beweging
  woensdag 5 april 2006 @ 09:22:39 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36664665
Ok Dan ga ik ermee door Mijn zussen hebben trouwens allebei bij Ladyline gezeten. Hun tips: fruitdagje per week + 2 liter water vóór 12 uur en het werkt, want zeker mijn jongste zus is enorm afgevallen en die liep al jaren te stuntelen met haar gewicht. Wist iedereen ervan te overtuigen dat het nu eenmaal de lichaamsbouw is in onze familie en ook al mijn pogingen werden de grond ingeboord met: "Het gaat toch niet lukken". Nu is het haar wel gelukt en loopt ze de hele tijd te vitten op mij dat ik ook wel eens mag afvallen. Dat is mateloos irritant: ze is nog geen jaar, zoals ze nu is, en nu vit ze al op mensen die zo zijn, zoals zij is geweest . Vergeet niet hoeveel moeite het je zelf gekost heeft! Wel heb ik grote bewondering voor haar geestelijke sterkte. Ze heeft ontzettend veel wilskracht. Stoppen met roken, hop van de één op de andere dag en nooit weer mee begonnen. En ook hoe ze dit nu volhoudt. Ze eet eenmaal per week friet, maar voor de rest gezond. Over chips zegt ze: "Het gaat toch alleen maar om de smaak? Neem dan een chipje in de mond en spuug hem daarna weer uit!"
Niet meer actief op Fok!
pi_36664745
Niets over sport? Ik praat genoeg over sport . Ik heb genoeg geklaagd over mijn knie met hardlopen, dus ben ik maar sportief gaan wandelen. Verder zal je me vast horen over badminton, skaten, fietsen / spinning en poweryoga. Sinds ik trouwens wat vaker in de week poweryoga ben gaan doen, heb ik minder last van mijn knie . Verder wandel ik altijd in de stad tijdens de lunch. Gisteren heb ik het goed gemerkt dat ik niet gewandeld had omdat ik met een nieuwe collega binnen was gaan lunchen. Ik was me toch daarna een partij moe en duf!

Fitness vind ik trouwens niets aan. Heb ik vroeger vaak genoeg gedaan maar dan stop ik ermee na een paar maanden omdat ik het saai vind... Ik doe liever sporten die je meteen kan doen als je de deur uitstapt.
  woensdag 5 april 2006 @ 09:30:18 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36664772
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:19 schreef AnnekeM het volgende:
Ik sport ook veel.. Ik ga elke donderdag fitnessen en daarna het zwembad in voor AquaPilates. Het lukt mij niet om 2x in de week te gaan sporten, dus doe ik dat "2x" op 1 avond.
Zo nu en dan ga ik volleyballen en het kaatsseizoen begint er ook weer aan te komen (eind april).
Op het werk loop ik zeer veel (lees: van hot naar her) - vind ik ook veel beweging. Ik verplaats mij hier in de stad per fiets - ook beweging
Hallootjes ,

ja ik zag dat jij ook al in de lijst stond. Zal me inderdaad eens toevoegen aan de OP. Moet eerst even een weegschaal zien te vinden op een plek waar niemand anders me ziet Als ik bij m'n ouders ben maar even naar boven sneaken dan Bah! Ik wil het niet weten, maar je hebt gelijk. Als je het weet, kun je veel beter je resultaten bijhouden

Ik wil 2 keer per week sporten. Genoeg tijd voor. En moet een eind fietsen naar de ACLO (ca een half uur), dus dan heb ik mijn beweging ook wel weer gehad En straks het werk idd. Mag ik ook weer heen en weer rennen

Mijn probleem ligt vooral bij het avondeten. Tussendoor snoep ik eigenlijk niet zoveel. Wel koop ik vaak een croissantje bij de AH als ik uit college kom Want dan heb ik honger. Misschien slim om gewoon brood te smeren en dat mee te nemen naar college Maar qua chocola, gebak, dat soort dingen, neen. Chips ook niet eigenlijk. Eigenlijk verbaast het me dat ik zo zwaar ben, omdat ik in vergelijking met anderen helemaal niet zoveel eet.
Toen ik de jongen leerde kennen waar ik nu mee in huis woon (niet mijn boyfriend), ging ik ook vaak met hem mee naar huis en daar begon de ellende. In één jaar kwam ik zo'n 10 kg aan.
Zijn ouders volgden het Hellerdieet en mochten in één uur per dag alles eten wat ze wilden, maar de rest van de dag moesten ze koolhydraatarm eten. Dus: ik at overdag gewoon alles + in dat ene uur een heleboel ongezonde dingen! Dus de combinatie van twee Hellers + een niet-Heller was niet zo geslaagd. Ook had ik altijd een weekendgevoel als ik daar kwam. Zaten we aan de cola en de chips. Nu woon ik met hem in één huis en ik merk dat hij van huis uit toch wel heel andere eetgewoonten heeft meegekregen. Neemt 'ie ineens gebak mee (huh, dat is toch voor als je jarig bent?) of koopt 'ie de hele winkel leeg. Ontbijten met chips is toch niet geheel normaal. Doe ik ook wel eens, maar daar ben ik aan gewend geraakt, omdat hij het ook doet.
Eigenlijk moet ik met een gezondheidsfreak in huis wonen Dan zou ik veel beter af zijn
Niet meer actief op Fok!
pi_36664827
Noou sporten, dat doe ik wel hoor:
Ik fiets elke dag naar en van mn werk, dat is in totaal 40 minuten per dag. Daarnaast ga ik 2 a 3 keer per week naar de sportschool. 1 keer RPM (soort spinning), 1 x circuittraining (gewichten en fietsen) en dan nog een keer waar ik zin in heb, bv bodybalance ofzo...
Moet het toch mee lukken...

Gisteren hebik vreselijk gezondigd, een heel menu van de Burger King, extra large...
Nou ja, het kon even niet anders. we zouden gezond uit eten toen mijn vriendin te horen kreeg dat haar moeder in het ziekenhuis lag, dus toen maar snel met een burger kong zak op de ttrein gestapt, zodat ze nog op tijd zou zijn voor het bezoekuur...

Maar vandaag is er weer een dag, ik heb het flesje water voor mn neus staan en een peer en radijsjes en sherry tomaatjes naast me liggen. Kan niet meer mis gaan
pi_36664845
ik heb mijn beweging wel weer te pakken voor vandaag want (houd je vast) ik ben..... OP DE FIETS!
Echt belachelijk! ik zei gisteren tegen mezelf: laat ik morgen eens op de fiets gaan en ik was zo dom om naar mezelf te luisteren
Zometeen even uitzoeken hoe ver het nou eigenlijk was

edit: kilometertje of twaalf, dat valt mee

[ Bericht 14% gewijzigd door freecell op 05-04-2006 09:42:48 ]
pi_36664863
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:30 schreef Viking84 het volgende:

Eigenlijk moet ik met een gezondheidsfreak in huis wonen Dan zou ik veel beter af zijn
Of jij wordt de gezondheidsfreak en bekeert je ongezond levende huisgenoot
pi_36664895
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:34 schreef freecell het volgende:
ik heb mijn beweging wel weer te pakken voor vandaag want (houd je vast) ik ben..... OP DE FIETS!
Echt belachelijk! ik zei gisteren tegen mezelf: laat ik morgen eens op de fiets gaan en ik was zo dom om naar mezelf te luisteren
Hoe lang deed je erover dan?
pi_36664903
O, en mensen die patat eten in de trein moesten verboden worden . Ik kreeg zo'n trek door die geur in patat dat ik het thuis niet meer kon volhouden en een patatje als avondeten heb genomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 09:39:25 #272
13151 crew  Rewimo
pi_36664933
Ik sport niet veel Momenteel weer helemaal niet, gaat nu eenmaal niet met een voet in het verband Maar als dat achter de rug is wil ik in elk geval serieus met mijn stepper aan de gang. Roeiapparaat staat ook nog steeds op het verlanglijstje. Buiten de deur sporten is niet echt een optie, hoewel ik over een poosje wel bij de fysiotherapeut aan de slag mag, die een klein fitnesszaaltje heeft waar ik gewoon binnen kan stappen. Ik moet nog uitvogelen hoe ik het allemaal in moet passen tussen werk, kind, huishouden en vriend maar ja
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 09:42:00 #273
43556 miss_dynastie
pi_36664990
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:37 schreef Pandorah het volgende:
O, en mensen die patat eten in de trein moesten verboden worden . Ik kreeg zo'n trek door die geur in patat dat ik het thuis niet meer kon volhouden en een patatje als avondeten heb genomen.
Werkelijk? Ik word de laatste tijd vreselijk misselijk van de geur van (meestal) Smullersfriet overigens ruikt alles hetzelfde: friet, frikandel, hamburger, etc.
pi_36664999
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:37 schreef Pandorah het volgende:

Helemaal mee eens! En het zijn altijd van die vieze domme slanke mensen die denken dat ze zo ongezond kunnen eten en wij straks weer betalen voor al hun hartinfarcten. Bah! (dit meen ik uiteraard niet, maar als tegenhanger van de vieze domme dikke mensen )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 09:42:49 #275
13151 crew  Rewimo
pi_36665008
't Komt ook allemaal uit hetzelfde vet, Miss_D
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 09:44:12 #276
13151 crew  Rewimo
pi_36665041
Ik ga straks een portie beweging nemen trouwens: met krukken en een rugzak naar de supermarkt
pi_36665073
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoe lang deed je erover dan?
minuutje of 40 (ruim genomen)
Ik ben weer eens verdwaald in zuidhorn, dus ik denk 35 minuten als ik niet verdwaal
  woensdag 5 april 2006 @ 09:55:48 #278
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36665288
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:42 schreef teigan het volgende:
evenstar, mocht je belangstelling hebben, ik heb nog een standaard eetlijst liggen, waarmee ik en de anderen in de groep begonnen zijn.... Ik kan hem wel mailen als je wil...
Ik heb hier ook wel belangstelling voor als je hem wil mailen, graag, alvast bedankt
pi_36665748
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:34 schreef freecell het volgende:

edit: kilometertje of twaalf, dat valt mee
In de zomer ga ik ook wel eens op de fiets....ook ongeveer 12 km (ongeveer 40 minuten).
Maar als ik dan op mijn werk kom, breekt het zweet me uit.
Iemand een tip hoe ik dit kan verminderen??
pi_36665872
Gisteren lekker wezen sporten

1,5 flink door gefitness.
Spierpijn valt mee, tot bijna eigenlijk niet!
Ik ga straks weer... Ik ga het op onbeperkt zetten.
Als ik dan op gewicht ben, kan ik het altijd nog tot 2x in de week doen ofzo

Ik vind het leuk. Ontspannend. Voel me d'r onwijs lekker bij!
pi_36666099
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:18 schreef Koningin het volgende:

[..]

In de zomer ga ik ook wel eens op de fiets....ook ongeveer 12 km (ongeveer 40 minuten).
Dat heb ik dus ook. Om dat te voorkomen fiets ik het laatste stukje héél langzaam, dat wil nog wel eens een beetje helpen
pi_36666441
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:18 schreef Koningin het volgende:

[..]

Vaker fietsen (conditie opbouwen dus) en een schoon shirtje meenemen en je even omkleden.
pi_36666467
Hmm, ja dat probleem heb ik ook een beetje... Ik probeer het op te lossen door niet te hard te fietsen, niet te warm te kleden en goede deo te gebruiken. Verder loop ik het laatste stukje van de fietsenstalling naar het gebouw waar ik zit met open jas en zonder sjaal, dan kan ik weer even afkoelen...
Maar goed dan nog heb ik wel eens dagen dat ik vervolgens naar de wc ren om het zweet van mn voorhoofd af te vegen..... Je moet maar zo denken, als je dit blijft doen val je meer af en ga je minder zweten...
Toen ik naar school fietste in mijn middelbare school periode had ik hier nooit zo'n last van... Maar ja toen was ik ook wel even wat lichter. Behalve met regenpak aan, wat een crime zeg! Dan maakte het niet uit, want dan was je alsnog zeiknat!
  woensdag 5 april 2006 @ 10:57:42 #284
145872 Teigetje78
Ajax Amsterdam
pi_36666674
Ik fitness sinds vorig jaar januari trouw elke week 3 x (nou ja trouw, als ik een keer niet kan 2x dan) en daarnaast sinds vorige maand 1x zwemmen, ongeveer een uurtje baantjes trekken in een 25 meter bad. Het bevalt me wel, van het fitnessen en zwemmen krijg ik energie, ik moet het fitnessen alleen wel meteen na mijn werk doen, als ik dat niet doe en eerst naar huis ga heb ik geen zin meer om te gaan.
Vandaag ga ik niet, mijn sportkleren zijn nog niet gewassen, maar ik los het op door dan maar 3 kwartier te gaan fietsen in de omgeving, lekker met de wind die er nu staat hahaha
pi_36666951
Ik wil nou toch wel proberen, om door de weeks elke dag te gaan. (ik zit op school, dus erg weinig beweging anders). En dan misschien in het weekend nog een keertje ofzo
Gewoon wel 5x per week fitness, en dan misschien met een vriendin een keer bootcamp of club cycle mee doen.

Oh wat zullen die kilo's er afvallen, en mijn lichaam straks blijven
  woensdag 5 april 2006 @ 11:10:28 #286
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36666999
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:48 schreef Ieneminie het volgende:
Hmm, ja dat probleem heb ik ook een beetje... Ik probeer het op te lossen door niet te hard te fietsen, niet te warm te kleden en goede deo te gebruiken. Verder loop ik het laatste stukje van de fietsenstalling naar het gebouw waar ik zit met open jas en zonder sjaal, dan kan ik weer even afkoelen...
Maar goed dan nog heb ik wel eens dagen dat ik vervolgens naar de wc ren om het zweet van mn voorhoofd af te vegen..... Je moet maar zo denken, als je dit blijft doen val je meer af en ga je minder zweten...
Toen ik naar school fietste in mijn middelbare school periode had ik hier nooit zo'n last van... Maar ja toen was ik ook wel even wat lichter. Behalve met regenpak aan, wat een crime zeg! Dan maakte het niet uit, want dan was je alsnog zeiknat!
daarom weigerde ik regenpakken te dragen....nat zijn van de regen voelde pretiger dan van t zweet/de condens...

ik ga weer sporten als ik alles weer een beetje op de rails heb hier. nog eve bijkomen van de scriptiestress en proberen weer een beetje lijn in mijn dagen te krijgen...ritme opbouwen...
  woensdag 5 april 2006 @ 11:12:14 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36667045
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef ymme het volgende:
Ik wil nou toch wel proberen, om door de weeks elke dag te gaan. (ik zit op school, dus erg weinig beweging anders). En dan misschien in het weekend nog een keertje ofzo
Gewoon wel 5x per week fitness, en dan misschien met een vriendin een keer bootcamp of club cycle mee doen.

Oh wat zullen die kilo's er afvallen, en mijn lichaam straks blijven
Dat is wel erg enthousiast Dat plan had ik vroeger ook: elke dag muv het weekend. Heb ik één week volgehouden (was samen met AnnekeM trouwens; weet je het nog? ).
Misschien ga ik dat op den duur ook weer doen. Maar eerst maar even rustig opbouwen. Zal morgen wel spierpijn hebben En niks mis mee natuurlijk om iedere werkdag om 8 uur bij de sportschool te zitten . Hartstikke goed Ik moet echt 's ochtends gaan als ik wakker word om een uur of 7. Anders zit ik er de hele dag tegenaan te hikken en heb ik later de neiging om het maar te laten zitten.
Niet meer actief op Fok!
pi_36667716
Ik ken mezelf ontzettend goed.
Ik ben tot voorheen (3 jaar geleden, woog toen ook nog 60 kilo) altijd druk geweest met sporten.
Veel dansen, en de daarvoor bestemde oefeningen die daarvoor nodig zijn. Dus ook veel fitness etc. En hier was ik dan bijna 7 dagen in de week mee bezig.
Sinds ik dat niet meer doe, zit ik ook minder lekker in mijn vel. Figuurlijk en Geestelijk.
Ik ben toen 40 kilo aangekomen, en het zelfvertrouwen is zoveel minder geworden.

Daarom denk ik dus, dat ik het makkelijk vol houd. De wil is er.

Kreeg gisteren ook te horen, dat ik wel een onwijs goede conditie gehad gehad, omdat deze na 3 jaar niets doen (ja veel met hond lopen) niet slecht is. Mijn hartslag zit elke keer rond de 120 dat is dus heel netjes, met inspanning.
Ben stiekem wel een beetje trots op mezelf. Ik ga zo dadelijk (wacht op tel. van vriendin) weer lekker sporten
  woensdag 5 april 2006 @ 11:41:56 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_36667800
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:38 schreef ymme het volgende:
Ik ken mezelf ontzettend goed.
Ik ben tot voorheen (3 jaar geleden, woog toen ook nog 60 kilo) altijd druk geweest met sporten.
Veel dansen, en de daarvoor bestemde oefeningen die daarvoor nodig zijn. Dus ook veel fitness etc. En hier was ik dan bijna 7 dagen in de week mee bezig.
Sinds ik dat niet meer doe, zit ik ook minder lekker in mijn vel. Figuurlijk en Geestelijk.
Ik ben toen 40 kilo aangekomen, en het zelfvertrouwen is zoveel minder geworden.

Daarom denk ik dus, dat ik het makkelijk vol houd. De wil is er.

Kreeg gisteren ook te horen, dat ik wel een onwijs goede conditie gehad gehad, omdat deze na 3 jaar niets doen (ja veel met hond lopen) niet slecht is. Mijn hartslag zit elke keer rond de 120 dat is dus heel netjes, met inspanning.
Ben stiekem wel een beetje trots op mezelf. Ik ga zo dadelijk (wacht op tel. van vriendin) weer lekker sporten
* viking84 jaloers is
Ik zit figuurlijk en geestelijk ook slecht in m'n vel. Hopelijk gaat dat straks eindelijk eens veranderen

Ik ga nu naar de sportschool
Niet meer actief op Fok!
pi_36667855
Ik kom er net vandaan. Maakt het uit als je een bepaald apparaat overslaat? Ik heb zo'n hekel aan die akelige hometrainers. En Isabeau bedankt voor de tip over krachttraining want dat gaat me wel goed af heb ik gemerkt!
pi_36668045
Gisteren heb ik gefiets (20 min heuvelgebergte)
15 min op de crosstrainer (phoe dat voelde ik in mijn benen)
20 min op de loopband (snelheid 6)

Toen 3x 10 krachttraining voor bovenkant van de benen.
3x 10 keer buitenkant van de benen, en dit zelfde ook nog voor de binnenkant van de benen.
Vandaag ga ik proberen wat langer op de crosstrainer te staan (het idee van hardlopen, maar dan zonder belasting van je knieen etc) ongeveer 20 min.
20 min op de fiets.
30 min op de loopband.
En dan nog wat krachttraining voor de benen, en vandaag wil ik ook mijn armen en buik trainen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 11:52:29 #292
13151 crew  Rewimo
pi_36668101
Ik word al moe bij het idee, ymme

Maar ik heb mijn beweging er inmiddels op zitten. Viel nog best tegen, morgen maar bijtijds weg als ik naar het ziekenhuis moet voor controle... Is normaal gesproken 10 minuten lopen, maar ik doe er nu wel twee keer zo lang over denk ik.
pi_36668122
Ik ben echt trots op mezelf. Ik houd dit makkelijk vol. Weet je wat het is, ik zou wel langer willen. Maar ja
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 april 2006 @ 11:54:31 #294
13151 crew  Rewimo
pi_36668163
Ik vind dit al heel knap hoor
pi_36668244
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:43 schreef p-etr-a het volgende:
Ik kom er net vandaan. Maakt het uit als je een bepaald apparaat overslaat? Ik heb zo'n hekel aan die akelige hometrainers. En Isabeau bedankt voor de tip over krachttraining want dat gaat me wel goed af heb ik gemerkt!
Is helemaal niet erg als je een bepaald apparaat overslaat. Ik sla er ook gerust een paar over - maar probeer die de keer erop wel te doen. Doe ook nooit alle apparaten als ik ga fitnessen, gewoon de apparaten waar ik zin in heb. Met tegenzin sporten is niet lekker.
De hometrainers? Bedoel je daarmee de fietsen? Daar begin ik wel altijd mee - als warming up - al zie ik het zelf niet al een warming up omdat ik meteen een bergritje ga doen Ik bedenk dan ook altijd dat ik in de bergen ben en dat ik graag een mountainbike wil kopen en in de zomer heerlijk fietsen langs de friese meren. Heerlijk fantaseren daarover en voor ik het weet zijn de 8 minuten alweer om en daarna ga ik op de loopband. Hard lopen doe ik nog niet, maar wel zowat bijna snelwandelen en dan weer rustig. Hierna ga ik heerlijk roeien en maak ik mezelf bijna kapot. Lekker gezweet dan Meestal stap ik daarna op de steps of ik ga naar beneden naar de gewichten en pak meestal als eerste de bovenbenen aan. Ik vind het heerlijk om eerst lekker te zweten en daarna rustig af te koelen bij de gewichten. In principe als afsluiting weer een bergrit op de fiets - maar omdat ik hierna het zwembad in duik voor AquaPilates wat ook inspannend is doe ik dat niet (energie n beetje besparen nadat ik afgekoeld ben).
pi_36668322
Roeien, dat heb ik gisteren niet gedaan.
Dit ga ik er ook eens bij doen vandaag
Dit is ook wel goed voor de armen toch

De bovenbenen phoe die voelde ik goed gisteren na het trainen hiervan
Maar heb nu eigenlijk geen spierpijn. Gelukkig.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:00:17 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_36668342
Roeien voel ik dus meteen in mijn rug, daar heb ik nog dagen last van.

Ik ging meestal fietsen, lopen en crosstraineren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36668343
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:57 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Is helemaal niet erg als je een bepaald apparaat overslaat. Ik sla er ook gerust een paar over - maar probeer die de keer erop wel te doen. Doe ook nooit alle apparaten als ik ga fitnessen, gewoon de apparaten waar ik zin in heb. Met tegenzin sporten is niet lekker.
De hometrainers? Bedoel je daarmee de fietsen? Daar begin ik wel altijd mee - als warming up - al zie ik het zelf niet al een warming up omdat ik meteen een bergritje ga doen Ik bedenk dan ook altijd dat ik in de bergen ben en dat ik graag een mountainbike wil kopen en in de zomer heerlijk fietsen langs de friese meren. Heerlijk fantaseren daarover en voor ik het weet zijn de 8 minuten alweer om en daarna ga ik op de loopband. Hard lopen doe ik nog niet, maar wel zowat bijna snelwandelen en dan weer rustig. Hierna ga ik heerlijk roeien en maak ik mezelf bijna kapot. Lekker gezweet dan Meestal stap ik daarna op de steps of ik ga naar beneden naar de gewichten en pak meestal als eerste de bovenbenen aan. Ik vind het heerlijk om eerst lekker te zweten en daarna rustig af te koelen bij de gewichten. In principe als afsluiting weer een bergrit op de fiets - maar omdat ik hierna het zwembad in duik voor AquaPilates wat ook inspannend is doe ik dat niet (energie n beetje besparen nadat ik afgekoeld ben).
Ik bedoel inderdaad de fietsen. Ik krijg zo'n pijn in m'n kont daarvan, had eergisteren een half uur gefietst op normaal tempo zoals ik ook op mijn eigen fiets rijd (18 km per uur ofzo) en dat was echt geen pretje.
Op de loopband ga ik ook niet hardlopen, maar op 6,5 km per uur. Hoe stel jij die in?

En inderdaad de krachtdingen zijn lekker om te doen aan het eind!
pi_36668458
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:12 schreef Viking84 het volgende:
Dat is wel erg enthousiast Dat plan had ik vroeger ook: elke dag muv het weekend. Heb ik één week volgehouden (was samen met AnnekeM trouwens; weet je het nog? ).
Misschien ga ik dat op den duur ook weer doen. Maar eerst maar even rustig opbouwen. Zal morgen wel spierpijn hebben En niks mis mee natuurlijk om iedere werkdag om 8 uur bij de sportschool te zitten . Hartstikke goed Ik moet echt 's ochtends gaan als ik wakker word om een uur of 7. Anders zit ik er de hele dag tegenaan te hikken en heb ik later de neiging om het maar te laten zitten.
Dat weet ik nog heel goed. Daarna gingen we een tijdje niet hadden we 't helemaal gehad en geen tijd enz. Was wel lache

Is er op de aclo geen zwembad waar je na het fitnessen even een paar baantjes kunt trekken? Dit is trouwens goed voor je spieren. Ik dacht dat ik na 't fitnessen + aquapilates ook wel last van spierpijn zou krijgen, maar nee!! Heerlijk! De volgende dag voel ik mij zo fit als een hoentje

ik ben heel benieuwd hoe lang je het volhoud om 's ochtend om 7u op te staan en dan om 8u al bij de sportschool
Kop op meid! Je kunt 't wel, maar je moet er effe doorheen... Je zult merken dan je beter in je vel gaat zitten en ook veel meer aankunt - qua energie en fit zijn.

Ik mis mijn flesje water, die heb ik op mijn werk laten liggen
Zal effe nieuw flesje kopen en dan het mierzoete sportdrank weggooien - alleen maar voor 't flesje Of volhouden tot 15u, dan moet ik weer werken
pi_36668596
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:00 schreef Troel het volgende:
Roeien voel ik dus meteen in mijn rug, daar heb ik nog dagen last van.

Ik ging meestal fietsen, lopen en crosstraineren.
Rugklachten bij het roeien? Dan heb je een verkeerde houding. Je moet trouwens de roei"spaan" met je hele lichaam meetrekken, en niet met je armspieren -> dan voel je het in je rug omdat 't op een gegeven moment te zwaar is voor je armspieren.
Vraag eens aan een sportinstructeur of die je houding kan controleren.

Ik heb een jaar gefitnest bij een fysiotherapeut i.v.m rugklachten en vond het roeien ook niets. Gaf teveel pijn. Na 2 minuten kon ik wel stoppen. Nadat hij mij vertelde dat ik helemaal verkeerd roeide en mij een nieuwe houding aanleerde kon ik na 2 maanden gerust 15 min. roeien zonder mijn rug te voelen.
pi_36668755
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:00 schreef p-etr-a het volgende:
Ik bedoel inderdaad de fietsen. Ik krijg zo'n pijn in m'n kont daarvan, had eergisteren een half uur gefietst op normaal tempo zoals ik ook op mijn eigen fiets rijd (18 km per uur ofzo) en dat was echt geen pretje.
Op de loopband ga ik ook niet hardlopen, maar op 6,5 km per uur. Hoe stel jij die in?

En inderdaad de krachtdingen zijn lekker om te doen aan het eind!
Een half uur fietsen op de hometainer? Dat vind ik zonde van mijn tijd in de sportschool omdat ik elke dag wel fiets op straat. Ik fiets juist expres een bergprogramma omdat in de stad geen bergen zijn
De loopband stel ik in op gevoel. Dus eerst langzaam en dan met pijltje omhoog wat sneller. Rustig aan opbouwen en na een halve minuut vind ik 't te langzaam gaan en druk ik 2x op pijltje omhoog tot het maximale wat ik hebben kan en dat hou ik even vol en daarna bouw ik het rustig af.
Ik zal es opletten hoeveel km/u het is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')