Zou je dit ook even kunnen vermelden in het L-topic.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:39 schreef teigan het volgende:
ymme, het is net aangekomen, bedankt...
ik vond mezelf altijd dik, maar het is eigenlijk nooit echt zo tegen mij gezegd....
Ja, in de brugklas vergeleek ik mij met de sprietjs van mijn lengte, en ik was een kilo of 10 zwaarder dan hun...
Maar het was niet te veel...
Eigenlijk erg hoe gemeen familie en klasgenoten kunnen zijn... Ik herinner me heel goed het moment dat mijn moeder en zusje achter me aanzaten met de lintmeter 'om die dikke kont van mij op te meten'. Ik woog 56kg bij 1,68!!quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:39 schreef Levitation het volgende:
Ik ging eten omdat mij verteld werd dat ik dik en lelijk was. Vooral door mijn klasgenootjes, maar ook door mijn moeder ("niet doen, daar word je dik van") en ook heel erg door mijn broers. Heb 3 oudere broers die alle drie broodmager zijn/waren (oudste is nu 40 en is eindelijk niet meer mager). En die waren niet echt zachtzinnig met het tere zieltje van hun kleine zusje.
Ongelofelijk...en dat zijn dan volwassen mensenquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:42 schreef kwakveense het volgende:
ik schrok laatst toch wel toen ik opstraat weer eens werd na-geknord door bouwvakkers. dat was me al een hele poos niet overkomen. gelukkig trek ik me er nu niks van aan en kan ik mezelf zeggen dat die gasten naast slank voornamelijk heel lelijk en dom waren...maar dat mensen nog zo kinderachtig kunnen zijn zeg!
Ik herken het ja. Maar goed, dat heb ik al eerder verteld, dus ga ik maar niet weer doen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:39 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ging eten omdat mij verteld werd dat ik dik en lelijk was. Vooral door mijn klasgenootjes, maar ook door mijn moeder ("niet doen, daar word je dik van") en ook heel erg door mijn broers. Heb 3 oudere broers die alle drie broodmager zijn/waren (oudste is nu 40 en is eindelijk niet meer mager). En die waren niet echt zachtzinnig met het tere zieltje van hun kleine zusje.
Volgens mij heeft dat artikel (of iets met de zelfde titel) ook al eens in de nederlandse versie van de Scientific American gestaan. Dat was een erg interessant artikel!quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:39 schreef teigan het volgende:
Deze maand in Natuur en Techniek....
Op de voorpagina, Te dik is niet zó ongezond...
ik ga zo het artikel eens lezen
Ja,ik heb dat een jaar geleden of zo gelezen. Dat er teveel ophef over te dik zijn wordt gemaakt, maar dat het met het ongezonde nog wel meevalt. Je moet bijv. al een BMI van over de 40 hebben wil het een beetje in de buurt komen van het ongezonde aspect van roken. Roken is nog steeds vele malen ongezonder dan overgewicht.quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:09 schreef Levitation het volgende:
Volgens mij heeft dat artikel (of iets met de zelfde titel) ook al eens in de nederlandse versie van de Scientific American gestaan. Dat was een erg interessant artikel!
Wat een idiioten zegquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:42 schreef kwakveense het volgende:
ik schrok laatst toch wel toen ik opstraat weer eens werd na-geknord door bouwvakkers. dat was me al een hele poos niet overkomen. gelukkig trek ik me er nu niks van aan en kan ik mezelf zeggen dat die gasten naast slank voornamelijk heel lelijk en dom waren...maar dat mensen nog zo kinderachtig kunnen zijn zeg!
Hier in Nieuw-Zeeland wonen heel veel mensen van de Pacific Islands (Samoa, Tonga, Vanuata, Cook Islands etc.) en 80 % heeft daar van overgewicht. Ook van deze mensen wordt hetzelfde gezegd. En voor hun is het heel moeilijk om in een westers land te wonen waar een overvloed is aan (slecht) eten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:10 schreef teigan het volgende:
Een van de dingen die in het artikel stond, was dat wij de nakomelingen zijn van de mensen die vroeger efficient met hun energie omgingen, die overleefden het toen, en wij zijn daar nu, in onze overvloed maatschappij het slachtoffer van...
Hier heeft de C1000 ze ook.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:53 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, de Albert Heijn hier lijkt geen perenijsjes van Festini meer te hebben
Welke supermarkt verkoopt ze ook? Iemand?
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:46 schreef Sjeen het volgende:
Over dat naknorren gesproken... Ik liep vorig jaar liangs een terras hier in Maastricht, hoor ik ineens 'Jezus, wat heeft die een meloenen...' Een niet al te sympathieke verwijzing naar mijn voorgevel. Meneer had alleen de pech dat ik het hoorde en sowieso al in een pestbui was. Dus heb hem vrij bits toegebeten dat ik er niks aan kon doen dat hij zijn lul met een vergrootglas moest zoeken... Zijn vrienden vonden het wel grappig geloof ik![]()
Je kan rustig nu al een weegschaal kopen. Als je dan een keer gaat wegen zorg je gewoon dat je je thuis ook weegt. Dus ook met kleren of ook zonder kleren enzo. Dan kun je vergelijken of ze gelijk lopen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:47 schreef ymme het volgende:
Ik denk dat ik toch maar eens een weegschaal ga aanschaffen.
Ik weeg dan wel 1x in de week (bij mij meestal, 1x in de 2weken) bij de EGA. Maar toch is het misschien verstandig zo tussen door ook eens erop te gaan staan. Maar niet elke weegschaal is het zelfde natuurlijk. Dus dat is weer niet z'n goed plan.
Is het beter om te wachten, totdat ik stop bij de EGA, en dan een weegschaal ga kopen.
Zodat ik in de gaten kan houden, dat de kilo's er niet weer aanvliegen
dobbey: 23 maart 8:45 voor het laatst, dat is nog niet zo lang geleden.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
Zijn dobbey en Fuente de laatste tijd nog gespot hier? Ik heb voor hun toen het lijstje ingevuld, ook om te testen, maar ik heb ze al een tijdje niet meer gezien eigenlijk.
Tja, dan zal er een foutje in de regeltjes geslopen zijnquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
dobbey: 23 maart 8:45 voor het laatst, dat is nog niet zo lang geleden.
Fuente: 10 maart 8:05
Op 6 maart was Fuente's regel trouwens:
Fuente (1m77) (38.3) was 120 kg, weegt nu 120 kg en wil graag 99 kg wegen -0
Dus dat van die 112 kg zou ik verwijderen, het staat nogal demotiverend als er + achteraan staat.
En even vragen of ze nog wel meedoet. Ook aangezien ze nog wel dagelijks post op Fok (vanmorgen nog).
Als alles goed is gaat mijn vriend vandaag voor je een account aanmaken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:16 schreef glimworm het volgende:
Hier nog helemaal niks eraf.. Tentamens zijn niet motiverend om niet te snoepen![]()
He Glimworm, weet je wat bij mij heel erg hielp tijdens de tentamens? In de pauze even naar de markt en lekker veel fruit en groente kopen. En dat dan eten als je gaat leren. En natuurlijk veel water drinken, want dan moet je ook weer vaak bijvullen (en naar de wc) en dan kan je oo de gang weer even bijkletsen met iedereen die je tegenkomt! Ik ging dan ook altijd naar de UB, was erg goed voor mn social life.... Maar uiteindelijk deed ik er ook meer dan thuis, dus dubbel effect...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:16 schreef glimworm het volgende:
Hier nog helemaal niks eraf.. Tentamens zijn niet motiverend om niet te snoepen![]()
Ohquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:36 schreef Ieneminie het volgende:
Ik ben net verhuisd, en mijn eerste kennismaking met de buurt was een opgeschoten ventje van een jaar of 16 wat uit het niets riep: "He, dikke hoer"... Nou, dan heb je niet zo'n zin meer om dat huis te kopen! Gelukkig blijkt het verder een hele leuke buurt te zijn..
Ik vind het zó asociaal als ouders hun kinderen niet corrigeren!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
OhDat herinnert mij aan een keer jaren geleden toen een meisje "Dikke hoer" naar mij riep. Ik denk dat ze een jaar of...4 was. En haar moeder stond erbij ramen te wassen en zei er niets van!
Ik ook nietquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:00 schreef Leegle het volgende:
k had zelf niet geweten wat terug te zeggen hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |