Welkom,
charmed angel ![]()
Onderzoek heeft eigenlijk aangetoond dat het type dieet dat je volgt niet veel uitmaakt. Southbeach, Weight Watchers, Atkins etc. je valt er allemaal mee af. Het enige dat uitmaakt is dat je een dieet moet kiezen wat bij jou past en als jij dol bent op brood, pasta en aardappels dan is SB niet zo geschikt
![]()
Dus kies iets waar jij je prettig bij voelt.
(disclaimer: het WW dieet schijnt wel beter te werken dan de rest, maar dan alleen in combinatie met de wekelijkse meetings. Dat fungeert als een extra stok achter de deur en dat is goed voor het afvallen)
Ontbijt - toch eigenlijk wel erg belangrijk, maar je zegt dat je geen hap door je keel krijgt. Is een drinkontbijt iets voor jou? Je hebt ze met alleen fruit (fruitontbijt) en met melk en vezels. Ook kan je het eten direct na het opstaan even overslaan en pas onderweg naar je werk of op je werk iets eten. Een bolletje met een appel of zo.
Lunch - je bent niet de enige die roept geen tijd te hebben om te lunchen, maar waarom niet? Zeer korte pauze? Je bent arts-assistent en de artsen verwachten dat je gewoon doorwerkt? Je hebt domweg recht op een pauze en over het algemeen moet je kunnen lunchen. Soms wil dat niet en dan is het echt niet raar dat je even snel een meegebrachte boterham eet. Gewoon 's morgens klaarmaken en meebrengen. Kost je hoogstens 5 minuten. Het lijkt allemaal een heel karwei, maar dat valt meestal reuze mee. (ik ben ervaringsdeskundige in 'Poeh poeh, wat een werk/gedoe' terwijl het amper tijd kost)
avondeten - wie zegt dat je uitgebreid moet koken? Er zijn erg veel maaltijden heel snel klaar. Ik weet niet voor hoeveel mensen je moet koken, maar misschien heb je iemand thuis die koken wel leuk vindt? En als je alleen bent is het schillen van 2 aardappels, het opzetten van wat groente en het bakken van 1 stukje vlees echt zo gebeurd. De meeste maaltijden die ik maak zijn binnen 15 minuten klaar
![]()
water drinken - tsja, daarvoor moet je niet bij mij zijn. Ik vergeet het steeds en als ik water drink dan zit ik ook 3x per uur op de wc en dat is gewoon erg lastig. Het schijnt zo te zijn dat als je lichaam niet gewend is om veel water te drinken dat je dan juist vaak moet plassen als je drinkt. Als je lichaam er wat meer aan gewend is dan wordt dat minder. Ik merk er weinig van
![]()
Misschien kan je op je werk 2-3 kopjes water drinken en als je thuis bent de rest. Als je een halve liter voor het eten opdrinkt (onder het koken
![]()
) dan zit je ook sneller vol. En dan na het eten nog een halve liter. Niet te vlak voor het slapen gaan opdrinken, anders moet je er net als ik 4x uit om te plassen.
hardlopen - fantastische sport om af te vallen
![]()
Echt ideaal, dus dat moet lukken. Ik heb met mezelf afgesproken om pas weer te gaan hardlopen bij een bmi onder de 30 (nog even dus), maar dan begin ik ook weer (loop nu soms stiekem al een stukje hard onder het wandelen).
Troel zal ik je 'update' even in de openingspost zetten? En zullen we er ook bijzetten dat verwacht wordt dat je minimaal 1x per maand een update doet ook al ben je niet afgevallen? Zodat we weten dat je nog meedoet. Lijkt mij fair.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."