Frederique, bedankt voor het aanmaken van een account!
Dag mensen, zoals jullie zien is er nog een te zware meid bij gekomen die dolgraag wil (lees: moet) afvallen!
Ik loop net bij een diëtiste na overleg met de huisarts vanwege gezondheidsproblemen. Mijn astma is al een tijdje niet stabiel en hierdoor ben ik snel oververmoeid. Omdat astma niet regelbaar is en ik toch wel wil kijken naar andere dingen om mijn vermoeidheid en lichamelijke conditie op te krikken, kwam ik tot conclusie dat het ook wel vermoeiend is om al die extra kilo's met je te dragen.
1,5 week terug had ik de kennismaking met de diëtiste en sindsdien ben ik erg kritisch gaan kijken naar wat ik eet en heb ook veel weggegooid. Diëtiste had nog niets geadviseerd ofzo, maar ze zei wel dat ik zelf ook wel heel goed wist wat wel en niet goed is.
Ik heb een dagboekje bij moeten houden met wat ik allemaal eet op een dag - hoe ik mijn dieet zelf zou plannen zeg maar - want je weet best goed wat je wel en niet mag eten, wat vet is enz.. Eerst vond ik het dagboekje maar niets, maar na een paar dagen vond ik het toch wel goed.
Ik zou eigenlijk van de week weer naar de diëtiste moeten voor het voedingsadvies, maar dat heb ik een weekje uitgesteld omdat ik onverwachts moet werken op de dag van de afspraak.
Op de dag van de kennismaking ook na lange tijd weer op de weegschaal gaan staan en ik schrok: 90,6 kilo. Nog nooit eerder heb ik 90 kilo gewogen. Ik schommelde het laatste jaar tussen 85 en 88 kilo.
In 1,5 week ben ik 1,5 kilo afgevallen en dit vind ik toch best knap van mezelf. Nu op naar de volgende kilo's!
![]()
Het hoeft van mij niet snel te gaan, het belangrijkste vind ik dat ik het ritme vast kan houden en niet teveel met het eten bezig ben. Ben nl. een emotie-eter en heb mezelf beloofd om mezelf te verwennen met een bloemetje als ik dat verdien
![]()
dit i.p.v wat lekkers.
Waarom ik naar de diëtiste ga: ik heb net dat ene steuntje in de rug nodig en waar ik met evt. vragen terecht kan. Ik ontdek nu net dit topic en geeft mij 't 2e steuntje in de rug
![]()
Ik moet zeggen dat ik schrik van de vele kilo's hier!