abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 maart 2006 @ 08:44:45 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36222614
quote:
Wilders wil non-discriminatiewet schrappen

Uitgegeven: 21 maart 2006 07:09
Laatst gewijzigd: 21 maart 2006 07:28
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Wilders wil artikel 1 van de Grondwet (het non-discriminatiebeginsel) afschaffen en vervangen door een ander artikel waarin de joods-christelijke en humanistische traditie en cultuur van Nederland als dominante cultuur wordt vastgelegd. Wilders schrijft dat dinsdag in het politieke programma 'Klare Wijn' voor zijn Partij voor de Vrijheid.

Wilders volgt daarmee Pim Fortuyn die er vier jaar geleden al voor pleitte om het non-discriminatiebeginsel uit de Grondwet te schrappen. Voor Fortuyn betekende dat een breuk met zijn toenmalige partij Leefbaar Nederland.

Gelijken

Artikel 1 van de Grondwet luidt als volgt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Wilders stelt dat hij niet voor discriminatie is, maar artikel 1 leidt volgens hem tot een inperking van de vrijheid van meningsuiting. "In de praktijk van alledag blijkt het gelijkheidsdenken het onmogelijk te maken om problemen te benoemen en indien nodig een gerechtvaardigd onderscheid te maken."

Allochtonen

Met 1,6 miljoen allochtonen in Nederland, van wie 1 miljoen de islam aanhangen, is de "vaststelling en verdediging van onze identiteit volgens Wilders "een zaak van hoge urgentie". De zuivere islam is volgens hem "intrinsiek a-democratisch".

Wilders wil verder de grenzen voor zeker vijf jaar sluiten voor niet-westerse immigranten, en een verbod op het oprichten van nieuwe islamitische scholen en moskeeën gedurende eveneens vijf jaar. Verder wil hij een preekverbod voor buitenlandse imams en een verbod op het preken in een andere dan de Nederlandse taal.

Op overig gebied wil Wilders de belastingen fors verlagen, de overheid en het aantal ambtenaren fors inkrimpen, de Europese Commissie en het Europees Parlement afschaffen en bindende referenda (over bijvoorbeeld toetreding van Turkije tot de EU en de euro). Op veiligheidsgebied wil hij hoge minimumstraffen en hogere maximumstraffen en invoering van administratieve detentie bij terrorismebestrijding.
Deze Wilders blijft toch de ultieme zakkenwasser uit onze politiek. Beetje voor mij gaan bepalen welke cultuur ik dien aan te hangen om hier te passen. Het zijn godverdomme de jaren 30 niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sidekick op 21-03-2006 20:20:20 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_36222635
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 08:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Deze Wilders blijft toch de ultieme zakkenwasser uit onze politiek. Getraumatiseerde proleet. Beetje voor mij gaan bepalen welke cultuur ik dien aan te hangen om hier te passen. Het zijn godverdomme de jaren 30 niet meer.

Hoe lang duurt het eigenlijk nog voordat deze man een fatale hersenbloeding krijgt?
Ongeacht of wilders gelijk heeft of niet, kun je je misschien ook anders uitdrukken? Je openingspost is veel te grof.
geen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 08:47:49 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36222662
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 08:46 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ongeacht of wilders gelijk heeft of niet, kun je je misschien ook anders uitdrukken? Je openingspost is veel te grof.
Nee hoor. Vooral mijn laatste zin is een wetenschappelijke vraag, geheel in de humanistische traditie.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 08:49:12 #4
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36222682
Staan er ook nog realistische en uitvoerbare plannetjes in dat vodje van 'm?
Ik ga naar huis.
pi_36222687
leuk principe.
Iedereen is gelijk.
Alleen ik een beetje meer dan jij.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_36222842
quote:

[..]

En daarmee de wens van vrijheid van meningsuiting van peroxidehoofd negeren? Dát is pas grof.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:07:45 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36222972
Schopje naar POL.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:10:00 #8
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_36223013
Tja...het is gewoon een gevaarlijk mannetje dit.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:13:16 #9
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36223069
Er was in 1935 in een van onze buurlanden ook al iemand aan de macht die een grondswetswijziging doorvoerde.... alleen kon je dan "joods-christelijke traditie" vervangen door "christelijk-duitsche traditie", en werden hen die het Joodse geloof aanhielden in de grondwet niet langer meer gelijk gesteld aan de Duitsche staatsburger.

Is er nou niemand die inziet dat Wilders eigenlijk precies hetzelfde wil? Een "behalve moslims" in de grondwet?

Welkom in Nederland onder Wilders:

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:13:29 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36223073
Wat hebben we concreet aan een grondwetsartikel over een dominante cultuur?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:16:10 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36223113
Trouwens, een verbod op discriminatie is trouwens niet het gelijkheidsbeginsel. Ik geloof dat je dan spreekt over gelijkwaardigheid.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:16:39 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36223121
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:13 schreef Sidekick het volgende:
Wat hebben we concreet aan een grondwetsartikel over een dominante cultuur?
De laatste keer dat (in Europa in ieder geval) een bepaalde cultuur in de grondwet boven een andere cultuur werd geheven, was in 1935 toen men bij onze oosterburen een dergelijke grondswetwijziging doorvoerde.

Ik denk dat dat al voldoende moet zeggen.....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:19:48 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36223168
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:16 schreef Sidekick het volgende:
Trouwens, een verbod op discriminatie is trouwens niet het gelijkheidsbeginsel. Ik geloof dat je dan spreekt over gelijkwaardigheid.
Simpel gezegd betekend dat een Turk en en Nederlander allebei 50 euro moeten betalen voor dezelfde boete. En dat een Marokkaan en een Nederlander allebei hetzelfde aan belasting moeten betalen bij hetzelfde loon. En dat een Marokkaan net zoveel recht heeft om in de tram op een stoel te zitten als een Nederlander.

We hebben in Nederland een wet op gelijke behandeling, en die ligt vastgeketend aan de principes die worden vastgesteld in Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet.
-
pi_36223223
De leden van de 'Hofstadgroep' zijn veroordeeld voor hun denkbeelden en hun intentie om de democratie omver te werpen.

Zou het in dat licht niet mogelijk zijn om hem voor lange duur op te sluiten. Hij heeft dit idee en is van plan dit door te voeren. Als de Duitsers Hitler destijds hadden opgesloten voor de plannen die hij had, dan waren een aantal zaken niet gebeurd. Of je moet stellen dat de Duitsers ook wilden wat Hitler wilde, dan is het een ander verhaal.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:29:17 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36223335
De Hitler-vergelijking vind ik trouwens jammerlijke grootspraak dat afleidt van inhoudelijke kritiek hierop, ondanks overeenkomsten.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:33:48 #16
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36223423
Toch vreemd dat iemand die voor vrijheid en democratie zegt te ijveren altijd van die ondemocratische voorstellen doet. Want zeg nou zelf, dit komt neer op het voortrekken van hen die joods ofwel christelijk zijn, en dat is bij lange na niet democratisch. Hetzelfde geldt voor het burkaverbod, dat is ook zo ondemocratisch als wat.

Nou ja, het was al langer duidelijk dat Wilders niet serieus te nemen was, dus wat zal het ook. Desalniettemin zie ik het aankomen dat *kuch* bepaalde bevolkingsgroepen op hem gaan stemmen...
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_36223435
quote:
Tweede Kamerlid Wilders wil artikel 1 van de Grondwet (het non-discriminatiebeginsel) afschaffen en vervangen door een ander artikel waarin de joods-christelijke en humanistische traditie en cultuur van Nederland als dominante cultuur wordt vastgelegd.
Wat een kolder, wat moet ik als liberaal en ongelovige met zo'n artikel in de grondwet. Buiten dat kun je amper spreken over een "joods-christelijke" traditie maar hoor je eerder te spreken over een romeinse traditie waar onze samenleving meer raakvlakken mee heeft dan met die onzinnige niet bestaande hybride.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:34:33 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36223441
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:29 schreef Sidekick het volgende:
De Hitler-vergelijking vind ik trouwens jammerlijke grootspraak dat afleidt van inhoudelijke kritiek hierop, ondanks overeenkomsten.
Je moet durven signaleren. Wilders is nu eenmaal een slecht mens.
pi_36223583
quote:
Ben je bang dat je commentaar krijgt in de trant van "onjuiste toeschrijving, sentimentalisering, volkstheater" oid??? Ik zit nu Kershaw te lezen en idd is de historisch backdrup geheel verschillend en wrs de intentie ook (neem ik althans aan), maar toch zit ik nog steeds te wachten op een degelijk onderbouwde vergelijking tussen wat dit soort conservatieven van plan zijn en wat in het interbellum plaatsvond. Volgens mij is dat nl. best een interessant discussiestuk (voor C&H weliswaar).
I´m back.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:41:37 #20
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36223593
Ik denk dat Wilders ook is vergeten hoe veel de Nederlandse samenleving eigenlijk te danken heeft aan de islamitische cultuur. Het is zeker niet realistisch om te zeggen dat het hedendaagse Nederland puur joods-christelijk is, integendeel, ik denk dat het Arabische/islamitische aandeel groter is geweest. Er zijn ik-weet-niet-hoeveel wetenschappelijke teksten uit het oude Griekenland overgeleverd door Arabische schrijvers, dus zeker op wetenschappelijk gebied is respect voor de Arabische en islamitische cultuur het devies.
pi_36223608
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je moet durven signaleren. Wilders is nu eenmaal een slecht mens.
Dat weet ik niet.
Er ziijn nu eenmaal mensen in Nederland die helemaal weglopen met z'n onrealistische ideeen.

Een preekverbod in een in andere taal dan het Nederlands. Komen er straks luisterinspecteurs?
En ook nog de belastingen verlagen én de grenzen dichtgooien. O ja, en de straffen moeten omhoog.
Waar gaat ie het geld vandaan toveren?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:42:51 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36223615
Het is simpelweg nutteloos. Alsof je loyaliteit als hoogste waarde ziet, terwijl je juist moet afvragen waaraan je loyaal moet zijn. Onze (grond)wet is al een voortvloeisel uit onze cultuur en traditie, dus heeft zo'n wet geen toegevoegde waarde.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:45:05 #23
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36223669
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

Een preekverbod in een in andere taal dan het Nederlands.
Wat doet onze geblondeerde volkswijkbewoner toch veel voor onze "vrijheid", niet?
pi_36223691
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:45 schreef Arendt het volgende:

[..]

Wat doet onze geblondeerde volkswijkbewoner toch veel voor onze "vrijheid", niet?
Als daarmee wordt voorkomen dat er haat wordt gepredikt, dan doet dat inderdaad veel voor ónze 'vrijheid'.
geen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:47:23 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36223715
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

Een preekverbod in een in andere taal dan het Nederlands. Komen er straks luisterinspecteurs?
Grappig voor iemand die zo voor een absolute vrijheid van meningsuiting is. "He, je mag je mening uiten, alleen niet in het Arabisch, Turks, Marokkaans, Duits, Engels, Frans, etc...". Wat een vrijheid.
pi_36223749
De vrijheden van anderen die niet het Joods-Christelijke geloof aanhangen beperken en het schenden van het mensenrecht op vrije partnerkeuze is blijkbaar wat Wilders verstaat onder "Vrijheid". Wat een ongelovelijke farce zeg

Dat die man het woord Vrijheid durft te gebruiken...Hij is het compleet onwaardig!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:50:00 #27
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36223787
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:46 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Als daarmee wordt voorkomen dat er haat wordt gepredikt, dan doet dat inderdaad veel voor ónze 'vrijheid'.
Ik klink nu misschien heel dom, maar in elke taal, ja ook in het Nederlands, kan je haat prediken.
pi_36223793
quote:

[..]

Dus ga je er bij voorbaat al vanuit dat imams haat prediken? Soort van alle mensen zijn gelijk, maar 'wij' zijn iets meer gelijk dan moslims? Je laat je wel een beetje kennen hier.
pi_36223801
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Grappig voor iemand die zo voor een absolute vrijheid van meningsuiting is. "He, je mag je mening uiten, alleen niet in het Arabisch, Turks, Marokkaans, Duits, Engels, Frans, etc...". Wat een vrijheid.
Wat Wilders betreft bestaat alleen de vrijheid zijn mening te uitten en daar moet alles voor wijken, ook de vrijheden van anderen op hun mening, dat blijkt wel weer.
pi_36223802
Was Wilders niet tegen het opnemen van de "christelijk-joodse" traditie in de Europese grondwet?
pi_36223825
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dus ga je er bij voorbaat al vanuit dat imams haat prediken? Soort van alle mensen zijn gelijk, maar 'wij' zijn iets meer gelijk dan moslims? Je laat je wel een beetje kennen hier.
Volgens mij hebben imams al haat gepredikt.
We gaan wel foullieren op vluchthavens, voorkomen van aanslagen, maar pakken het dan niet bij de wortel aan? Waar mogelijk?
geen
pi_36223837
quote:

[..]

Wat een onzin. Zelfs in het Nederlands kan haat worden gepredikt, als er geen Hollander bij te bekennen is. Ze kunnen ook altijd nog op fluistertoon gaan haatprediken.

En hoe wil je controleren dat daadwerkelijk in het Nederlands wordt gepredikt? Allemaal inspecteurtjes er op los laten, dát zal de relatie Nederlander/ Moslim goeddoen.
pi_36223858
Hij had zijn partij beter de naam PVVB (Partij Van de Vrijheid voor Blanken) kunnen geven.
pi_36223869
Nee beter PvVW

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 09:58:46 ]
pi_36223929
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:51 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

We gaan wel foullieren op vluchthavens, voorkomen van aanslagen, maar pakken het dan niet bij de wortel aan? Waar mogelijk?
- Wat versta jij onder haat prediken?
- Hoeveel imams zijn er in NL en hoeveel daarvan prediken 'haat'?
- Je wordt niet zomaar gefouilleerd in NL, zelfs niet als je enkel moslim bent.

Laat me raden, jij bent ook zo'n groot aanhanger van 'vrijheid'?
pi_36223967
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

- Wat versta jij onder haat prediken?
- Hoeveel imams zijn er in NL en hoeveel daarvan prediken 'haat'?
- Je wordt niet zomaar gefouilleerd in NL, zelfs niet als je enkel moslim bent.

Laat me raden, jij bent ook zo'n groot aanhanger van 'vrijheid'?
Ach, aan de ene kant laten we ons beperken door controles etc op bv vluchthavens, aan de andere kant zijn we bang als wilders dingen wil instellen.
geen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:58:43 #37
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36223978
quote:

[..]

"Haat prediken" kan dus niet in het Nederlands?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:01:02 #38
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36224010
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:51 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Als Nederland het probleem bij de wortel zou willen aanpakken dan zou men beter eens stoppen met het steunen van de kruistochten van Amerika, in plaats van het uitvaardigen van dit soort onzinnige maatregelen.
pi_36224064
Onzinnige symbool politiek waardoor mensen als natte-flamous snel hun stem weggeven. Nederland is gebonden aan internationale verdragen waarin soortgelijke bepalingen (als art 1 GW) staan. Dus mocht Art 1 zelfs geschrapt worden, moeten we ons er toch nog aan houden vanwege de verdragen die boven onze Grondwet staan
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:04:19 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36224070
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:58 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ach, aan de ene kant laten we ons beperken door controles etc op bv vluchthavens, aan de andere kant zijn we bang als wilders dingen wil instellen.
Ik ben voor het controleren zoals ik ook voor het aanpakken van haatpreken ben, maar ik ben niet voor een preekverbod in andere talen net zomin ik voor het verbieden van groene koffers ben.
pi_36224117
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:58 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet zo goed he? We laten ons beperken, we doen dit en we doen dat. Dat is correct. Maar dat 'we' wil Wilders afschaffen. Christenen, joden en humanisten aan 1 kant, alle anderen, dus moslims, aan de andere kant. Moslims dienen gecontroleerd te worden en dingen dienen ingesteld te worden voor moslims. Een ware natte droom van de liefhebbers van de politiestaat en de mensen die verlangen naar de jaren 30 uit de vorige eeuw.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:09:23 #42
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36224176
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet zo goed he? We laten ons beperken, we doen dit en we doen dat. Dat is correct. Maar dat 'we' wil Wilders afschaffen. Christenen, joden en humanisten aan 1 kant, alle anderen, dus moslims, aan de andere kant. Moslims dienen gecontroleerd te worden en dingen dienen ingesteld te worden voor moslims. Een ware natte droom van de liefhebbers van de politiestaat en de mensen die verlangen naar de jaren 30 uit de vorige eeuw.
Exact! Democratisch hè, NatteFlamoes?
pi_36224214
quote:
Mwah, iemand die het heeft over de vaststelling en verdediging van de eigen identiteit tegen de identiteit van een bepaalde groep in diezelfde samenleving, begeeft zich op zijn minst op een hellend vlak.

Wat mij betreft maakt hij ook dezelfde fout die Fortuyn destijds maakte, namelijk dat artikel 1 GW de vrijheid van meningsuiting beperkt. Dat doet artikel 1 GW niet. Artikel 1 GW gebiedt (in hoofdzaak de overheid) zonder onderscheid te handelen, althans geen onderscheid te maken op de gronden zoals in die bepaling genoemd. Dat heeft niets te maken met de vrijheid van meningsuiting, welke vrijheid wordt beperkt door strafbepalingen als de strafbare belediging, strafbare bedreiging etc. etc.

Overigens zal afschaffing of aanpassing van art 1 GW niet heel veel gevolg hebben, aangezien Nederland partij is bij het IVBPR en EVRM, waarin gelijkluidende bepalingen zijn opgenomen en waarin Nederland dus in ieder geval gebonden is. Tenzij Wilders ook die verdragen wil opzeggen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:17:52 #44
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36224347
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:11 schreef Argento het volgende:

Overigens zal afschaffing of aanpassing van art 1 GW niet heel veel gevolg hebben, aangezien Nederland partij is bij het IVBPR en EVRM, waarin gelijkluidende bepalingen zijn opgenomen en waarin Nederland dus in ieder geval gebonden is. Tenzij Wilders ook die verdragen wil opzeggen.
Uit zijn onafhankelijkheidsverklaring:
quote:
Als internationale verdragen ons hinderen bij het dienen van onze eigen belangen, moeten we die verdragen aanpassen en indien nodig opzeggen.
pi_36224453
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:13 schreef maartena het volgende:
Er was in 1935 in een van onze buurlanden ook al iemand aan de macht die een grondswetswijziging doorvoerde.... alleen kon je dan "joods-christelijke traditie" vervangen door "christelijk-duitsche traditie", en werden hen die het Joodse geloof aanhielden in de grondwet niet langer meer gelijk gesteld aan de Duitsche staatsburger.

Is er nou niemand die inziet dat Wilders eigenlijk precies hetzelfde wil? Een "behalve moslims" in de grondwet?

Welkom in Nederland onder Wilders:

[afbeelding]
Telkens de vergelijking met nazi-Duitsland. Dat slaat mi echt nergens op en valt ook niet goed te verdedigen. Het getuigt eerder van Reductio ad Hitlerum. Op deze manier valt de VS ook te vergelijken met nazi-Duitsland. Op zijn minst 3 van de 4 aanklachten die in het proces van Neurenberg ten lasten zijn gelegd aan de verdachten zijn toe te passen op de VS. Het voeren van een aanvalsoorlog, oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.

Wilders probeert enkel te provoceren en wat media aandacht te scoren niets meer dan dat.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:22:58 #46
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36224470
Waarom wil Wilders zich zo afkeren van de internationale gemeenschap? Als er één land is dat de internationale gemeenschap nodig heeft is het wel een handelsland als Nederland...

Edit: geweldige foto hieronder
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:23:10 #47
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_36224477
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:47 schreef Sidekick het volgende:
goed punt, en voor een zogenaamde Partij Voor Vrijheid komt het woordje "verbod" opvallend vaak voor.. En artikel 1 en de "Christelijke-Joodse traditie" vind ik eigenlijk appels en peren vergelijken, het één door het andere vervangen slaat echt nergens op. Nog afgezien dat het voorbij gaat aan de scheiding van kerk en staat..

Maar ach, wie neemt mafketel Wilders uberhaubt nog serieus

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_36224490
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Uit zijn onafhankelijkheidsverklaring:
[..]
ach zo. Dat maakt Wilders nog verder verwijderd van de realiteit dan hij al was. Een zekere waanzin kan hem niet ontzegd worden. Ik bedoel hiermee te zeggen dat het me een stuk reeler lijkt om Nederland in de eerste plaats te zien als onderdeel van een mondiaal (in ieder geval Europees) geheel, al was het maar omdat Nederland op zichzelf niet zoveel heeft in te brengen tegen die gemeenschap en de wereld allang niet meer is ingericht als een onsamenhangend geheel van soevereine, individuele staten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36224516
Maar indd de grootste onzin wat die gozer bralt.
Ik ben niet Christelijk nog Joods, eigenlijk wil ik niets met het geloof te maken te hebben. Wordt ik nu ook achtergesteld?

Hij denk gewoon, Pim Fortuyn kreeg veel aanhang met deze uitspraak, laat ik hem ook doen alleen een beetje extremer want dat kan tegenwoordig. Nou wat mij betreft heeft hij hier echt de grens overschreden, en ik zou er dan ook niet rouwig om zijn als hij omgebracht wordt.

Hij doet nu hetzelfde als die moslim extremisten, zij willen een moslim staat hij een christelijke staat. Zij willen meer rechten voor moslims als voor niet moslims hij wil meer recht voor christenen als voor niet christenen.

De vergelijking met Hitler zou je hier bijna kunnen maken. Ook hij zag het germaanse volk als ubermensch en de Joden als minderwaardigen, Wilders vind blijkbaar ook dat Christenen en Joden meer rechten hebben in dit land. Zou hij niet gewoon Joden erbij gepakt hebben om niet vergeleken te worden met Hitler?

Hoeveel invloed heeft de Joodse cultuur eigenlijk in Nederland, ik ken zelf nauwelijks actieve Joden. Hoogstens een paar mensen waarbij ik obv de achternaam kan concluderen dat ze Joodse voorouders hebben.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sidekick op 21-03-2006 20:21:38 ]
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36224549
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Telkens de vergelijking met nazi-Duitsland. Dat slaat mi echt nergens op en valt ook niet goed te verdedigen. Het getuigt eerder van Reductio ad Hitlerum. Op deze manier valt de VS ook te vergelijken met nazi-Duitsland. Op zijn minst 3 van de 4 aanklachten die in het proces van Neurenberg ten lasten zijn gelegd aan de verdachten zijn toe te passen op de VS. Het voeren van een aanvalsoorlog, oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.
Dat is toch ook zo? Ik snap het niet hoor. Voortdurend wordt geroepen dat we van de Nazi-periode moeten leren (en dat is ook zo), maar zodra iemand op een paralel durft te wijzen, al is het maar ter waarschuwing, slaat het weer nergens op.

Overigens vind ik dat de VS allang voor het Internationale Hof gesleept hadden moeten worden, maar kennelijk was alleen het Irak onder Hoessein daartoe bereid. Daar hebben de VS dus op tijd een stokje voor gestoken.
pi_36224572
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De leden van de 'Hofstadgroep' zijn veroordeeld voor hun denkbeelden en hun intentie om de democratie omver te werpen.

Zou het in dat licht niet mogelijk zijn om hem voor lange duur op te sluiten. Hij heeft dit idee en is van plan dit door te voeren.
Volgens mij kunnen parlementsleden niet vervolgd worden voor ideeën. Anders zou de wetgevende macht geen vrijheid hebben de wetten aan te passen. Lijkt me op zich een goeie zaak.

Ik vind het wel een heel slecht teken dat een parlementslid hebben die het fundament van onze rechtsstaat wil opheffen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36224622
als het gaat om het uitbannen van onwenselijke invloeden van de samenleving vind ik wel dat hij een punt heeft. je kunt moslimscholen niet verbieden op basis van de onwenselijkheid zonder christelijke scholen te verbieden, maar toch zal een meerderheid van de bevolking dit wel graag zien. ik vind overigens dat christelijke scholen ook dienen te verdwijnen, maar de urgentie van deze wens ligt wel lager dan die van het verdwijnen van moslimscholen.

gevolg van het huidige gebrek aan mogelijkheden leidt tot beleid met allerlei onduidelijke criteria. men selecteert de criteria zo dat de moslimscholen negatief uit de bus komen, zodat men middelen kan aangrijpen om deze aan te pakken. maar niemand zal er eerlijk over zijn dat de moslimscholen gewoon een onwenselijke invloed op de nederlandse samenleving hebben, en om die reden uit het straatbeeld verbannen dienen te worden. dit vind ik slappe politiek, en in die zin heeft wilders wel degelijk een punt vind ik.

(ik ben niet van plan om op hem te stemmen, wegens andere zaken waar ik het zeer mee oneens ben)
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_36224672
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:28 schreef electricity het volgende:
als het gaat om het uitbannen van onwenselijke invloeden van de samenleving vind ik wel dat hij een punt heeft. je kunt moslimscholen niet verbieden op basis van de onwenselijkheid zonder christelijke scholen te verbieden, maar toch zal een meerderheid van de bevolking dit wel graag zien.
Is dat zo? En waarom wil een meerderheid dat graag zien?
pi_36224691
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:25 schreef Argento het volgende:
Dat is toch ook zo? Ik snap het niet hoor. Voortdurend wordt geroepen dat we van de Nazi-periode moeten leren (en dat is ook zo), maar zodra iemand op een paralel durft te wijzen, al is het maar ter waarschuwing, slaat het weer nergens op.

Overigens vind ik dat de VS allang voor het Internationale Hof gesleept hadden moeten worden, maar kennelijk was alleen het Irak onder Hoessein daartoe bereid. Daar hebben de VS dus op tijd een stokje voor gestoken.
Ik vraag me af wat je bereikt om telkens de link te leggen met nazi-Duitsland. Je kunt op die manier vrijwel alles met die periode vergelijken. De meerwaarde van zo'n vergelijking zie ik niet direct.
Ik acht de kans dat iemand als Wilders hetzelfde nastreeft als de nazi's volstrekt onzinnig. Het uitvoeren is nog onzinniger.

Je kunt hem beter met argumenten bestrijden dan met vergelijkingen uit die periode.
pi_36224714
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:30 schreef Argento het volgende:

[..]

Omdat de meerderheid onwetend is. En onbekend maakt nu eenmaal onbemind. Men heeft angst voor het onbekende.
pi_36224739
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat je bereikt om telkens de link te leggen met nazi-Duitsland. Je kunt op die manier vrijwel alles met die periode vergelijken. De meerwaarde van zo'n vergelijking zie ik niet direct.
Noem het een waarschuwingsfunctie.
pi_36224762
quote:

[..]

Ik acht de kans dat iemand als Wilders hetzelfde nastreeft als de nazi's volstrekt onzinnig.
Met Hitler dacht men ook dat het wel los zou lopen.

"Ich habe es nicht gewusst"
pi_36224763
quote:
Je kunt hem beter met argumenten bestrijden dan met vergelijkingen uit die periode.
Dat IS een argument.
pi_36224774
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:30 schreef Argento het volgende:

[..]

nou goed laat ik het nuanceren. ik denk dat een meerderheid van de bevolking dat zou willen. ik zou hier best een referendum over willen zien, om het aan te tonen. de reden waarom veel mensen dit graag willen lijkt me duidelijk. mensen willen niet dat kleine kinderen op school geindoctrineerd worden met valse overtuigingen. samenleven betekent integreren in de samenleving waarin je woont.
pi_36224807
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:33 schreef Argento het volgende:
Noem het een waarschuwingsfunctie.
Bot kwaad over nazi-vergelijking

Zie je dat ook als een waarschuwingsfunctie van die Italiaanse ambassadeur of is het een volstrekt idiote vergelijking?
pi_36224814
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:35 schreef electricity het volgende:

[..]

mensen willen niet dat kleine kinderen op school geindoctrineerd worden met valse overtuigingen.
Wat nobel van je dat je voor anderen kunt bepalen wat een valse overtuiging is en wat niet.
pi_36224826
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Wat nobel van je dat je voor anderen kunt bepalen wat een valse overtuiging is en wat niet.
Doen mensen hier toch ook voor wilders?
geen
pi_36224846
quote:

Ik acht de kans dat iemand als Wilders hetzelfde nastreeft als de nazi's volstrekt onzinnig. Het uitvoeren is nog onzinniger.
Je hebt het hier over iemand die aanspraken maakt op de macht in dit land en die artikel 1 GW, het fundament van gelijke behandeling, wil afschaffen om op die manier de eigen identiteit (wat dat ook moge zijn) te verdedigen tegen de identiteit van anderen, en daarbij zonodig ook internationale verdragen in de prullebak wil flikkeren.

Ik hoop dat de vergelijking niet nog gepaster wordt, want dan wordt het echt gevaarlijk.
pi_36224860
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

het christendom is dat net zo goed. maar van christenen hebben we doorgaans niet zoveel last in nederland. van moslims wel.

aangezien de overheid de scholing financiert vind ik dat de regering ook wel eisen mag stellen aan het waarheidsgehalte van de lesinhoud.
pi_36224880
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:34 schreef Argento het volgende:
Dat IS een argument.
Maar is het een legitiem argument?

Laat er geen misverstand over bestaan ik vind het proefballonnetje van Wilders volstrekt onzinnig en totaal onuitvoerbaar omdat de grondwet het fundament van onze samenleving is en je dat niet zomaar moet veranderen.
pi_36224916
quote:

[..]

Mm, gaat over vergelijking tussen dit soort conservatieven en nazi-partij in het interbellum (zeg maar tot 1935).
Toen was de Holocaust nog niet in zicht; de weg daarnaar toe is kronkelig geweest (een uitkomst van een logistiek/organisatorisch/ideologisch probleem), dus niet intentioneel, maar funktioneel. Maw wat met slechts het voornemen tot het uitsluiten van bepaalde delen van de bevolking begon, eindigde tijdens de oorlog met de Holocaust.
Historici noemen dit de funktionele verklaring, dit itt de intentionele verklaring (dwz het stond van stonde afaan vast). Vraag is of Wilders cs dus in wezen niet hetzelfde pad op gaan. Dus beginnend bij verkettering en uitsluiting, waar eindigt het dan...?
I´m back.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:44:12 #67
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36224974
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:39 schreef electricity het volgende:

[..]

het christendom is dat net zo goed. maar van christenen hebben we doorgaans niet zoveel last in nederland. van moslims wel.

aangezien de overheid de scholing financiert vind ik dat de regering ook wel eisen mag stellen aan het waarheidsgehalte van de lesinhoud.
En jij denkt wel even te bepalen wat waar is en wat niet? ...

In welke zin heb jij last van moslims?
pi_36224976
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Bot kwaad over nazi-vergelijking

Zie je dat ook als een waarschuwingsfunctie van die Italiaanse ambassadeur of is het een volstrekt idiote vergelijking?
Een volstrekt idiote vergelijking, maar dat betekent niet dat iedere Nazi-vergelijking direct als idioot terzijde moet worden geschoven.
pi_36224980
Ik vind het wel een goed plan van Wilders. In tegenstelling tot landverraders als Wouter Bos wil hij wel gaan voor de Nederlandse identiteit en levert hij het land niet uit aan radicale groeperingen uit het atlas-gebergte.

Wouter: formeer alsjeblieft over links.
pi_36225039
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:41 schreef Ryan3 het volgende:
Mm, gaat over vergelijking tussen dit soort conservatieven en nazi-partij in het interbellum (zeg maar tot 1935).
Toen was de Holocaust nog niet in zicht; de weg daarnaar toe is kronkelig geweest (een uitkomst van een logistiek/organisatorisch/ideologisch probleem), dus niet intentioneel, maar funktioneel. Maw wat met slechts het voornemen tot het uitsluiten van bepaalde delen van de bevolking begon, eindigde tijdens de oorlog met de Holocaust.
Historici noemen dit de funktionele verklaring, dit itt de intentionele verklaring (dwz het stond van stonde afaan vast). Vraag is of Wilders cs dus in wezen niet hetzelfde pad op gaan. Dus beginnend bij verkettering en uitsluiting, waar eindigt het dan...?
Ik denk dat het eindigt met een afgang tijdens de verkiezingen volgend jaar. Het draagvlak van Wilders is dermate klein dat ik er het gevaar niet van in zie. Je zou kunnen opwerpen dat het appeasement politiek of struisvogel politiek is aangezien de nazi partij in het begin ook weinig draagvlak had maar het zijn wel volstrekt andere tijden en in die zin totaal onvergelijkbaar.
pi_36225057
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:44 schreef Tref het volgende:
Ik vind het wel een goed plan van Wilders. In tegenstelling tot landverraders als Wouter Bos wil hij wel gaan voor de Nederlandse identiteit en levert hij het land niet uit aan radicale groeperingen uit het atlas-gebergte.
Wellicht kun jij dan uitleggen wat de Nederlandse identiteit precies is en hoe het afschaffen van art 1 GW kan helpen bij het behouden van deze identiteit.
pi_36225076
quote:

Wouter: formeer alsjeblieft over links.
Kijk, dit is bijv. een onzinnige vergelijking. Wilders heeft meer trekjes van de NSB dan Bos, historisch gezien.
I´m back.
pi_36225096
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:39 schreef electricity het volgende:

[..]

Ik heb echt een takkehekel aan kerkklokken op zondagochtend. Van de meeste christenen heb ik overigens weinig last. Van de meeste moslims heb ik ook weinig last.
quote:
Jij denkt dus dat er nu geen eisen aan de lesinhoud worden gesteld?
pi_36225113
quote:
prcs, en voor bange mensen zoals jij is Wilders er. Gelukkig ziet het merendeel van de mensen in dat die "radicale groeperingen uit het atlasgebergte" niet meer zijn als een paar door de regering aangewezen zondebokken.
Ben je er nou echt bang voor dat Nederland een Islamitsche staat gaat worden, ben je bereid daarvoor je vrijheid op te geven en de moslims als minderwaardig te beschouwen?

dankzij angst zoals jij deze laat zien zijn er veel verkeerde mensen aan de macht gekomen.
Fiets
pi_36225119
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:44 schreef Arendt het volgende:

[..]

En jij denkt wel even te bepalen wat waar is en wat niet? ...
ja
quote:
In welke zin heb jij last van moslims?
wel eens van de hofstadgroep en hun duizenden sympathisanten gehoord? zijn niet geheel ontoevalig allemaal moslims. feit dat ik deze mensen niet dagelijks tegenkom wil niet zeggen dat hun aanwezigheid in nederland mij niet stoort.
pi_36225163
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:44 schreef Argento het volgende:
Een volstrekt idiote vergelijking, maar dat betekent niet dat iedere Nazi-vergelijking direct als idioot terzijde moet worden geschoven.
Ik zeg ook niet dat een nazi-vergelijking altijd idioot is maar om overal met die vergelijking op de proppen te komen lijkt me ook niet zinvol voor een discussie.
pi_36225170
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:50 schreef electricity het volgende:

[..]

ja
[..]

wel eens van de hofstadgroep en hun duizenden sympathisanten gehoord? zijn niet geheel ontoevalig allemaal moslims. feit dat ik deze mensen niet dagelijks tegenkom wil niet zeggen dat hun aanwezigheid in nederland mij niet stoort.
duizenden zelfs
Fiets
pi_36225180
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb echt een takkehekel aan kerkklokken op zondagochtend. Van de meeste christenen heb ik overigens weinig last. Van de meeste moslims heb ik ook weinig last.
dat mag je vinden. maar die kerkklokken waren er al eerder dan jij. en als het je echt zo dwars zit heb je mijn zege om te proberen er iets aan te doen. ik vind het ook onnodig. maar dat gebrabbel uit die moskee wil ik niet horen
quote:
Jij denkt dus dat er nu geen eisen aan de lesinhoud worden gesteld?
nee dat denk ik niet. maar er is ook een verschil tussen wat er op papier gebeurt, en hoe dit in de praktijk tot uiting word gebracht.
pi_36225196
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat het eindigt met een afgang tijdens de verkiezingen volgend jaar. Het draagvlak van Wilders is dermate klein dat ik er het gevaar niet van in zie. Je zou kunnen opwerpen dat het appeasement politiek of struisvogel politiek is aangezien de nazi partij in het begin ook weinig draagvlak had maar het zijn wel volstrekt andere tijden en in die zin totaal onvergelijkbaar.
Volkomen mee eens dat de historical backdrup onvergelijkbaar is en ook dat veel andere intenties die Hitler wel had Wilders niet heeft. En wrs krijg je ook gelijk met die electorale afgang. Maar niettemin zijn bepaalde parallellen weldegelijk to the point. In gematigdere vorm hangen andere conservatieve stromingen deze ook aan en neigen bepaalde liberalen ook naar het opzij zetten van het gelijkheidsbeginsel...
I´m back.
pi_36225217
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

duizenden zelfs
kun jij je die nova reportage niet meer herinneren vlak na de moord op theo van gogh? ze hadden het grootste gemak om in een willekeurige straat in amsterdam medestanders van mohammed b te vinden. dat noem ik zorgwekkend.
pi_36225239
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

prcs, en voor bange mensen zoals jij is Wilders er. Gelukkig ziet het merendeel van de mensen in dat die "radicale groeperingen uit het atlasgebergte" niet meer zijn als een paar door de regering aangewezen zondebokken.
Dit is uiteraard een grove onderschatting van het probleem die er wel degelijk is met sommige groepen immigranten of het nageslacht daarvan. Jij doet nu precies het tegenovergestelde van Wilders.
quote:
Ben je er nou echt bang voor dat Nederland een Islamitsche staat gaat worden,
Demografisch gezien is het natuurlijk wel een mogelijkheid maar dan praten we wel over aardig wat generaties.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 10:54:09 ]
pi_36225247
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:52 schreef electricity het volgende:

[..]

dat mag je vinden. maar die kerkklokken waren er al eerder dan jij. en als het je echt zo dwars zit heb je mijn zege om te proberen er iets aan te doen. ik vind het ook onnodig. maar dat gebrabbel uit die moskee wil ik niet horen
[..]
prcs, wil jij niet horen.
Als je er last van hebt kun je gewoon bezwaar indienen ivm geluidsoverlast. Als blijkt dat dit gegrond is mogen ze niet meer door die luidsprekers schetteren. Wat volgens mij toch al heel weinig gebeurt in Nederland.
Fiets
pi_36225302
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

prcs, wil jij niet horen.
Als je er last van hebt kun je gewoon bezwaar indienen ivm geluidsoverlast. Als blijkt dat dit gegrond is mogen ze niet meer door die luidsprekers schetteren. Wat volgens mij toch al heel weinig gebeurt in Nederland.
ik vind dat het ook gewoon verboden zou moeten worden voor religieuze instellingen om lawaai te maken. en het christendom mag (als het echt moet) een uitzonderingspositie krijgen, omdat dit van oudsher al in de nederlandse cultuur past.
pi_36225330
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:47 schreef Argento het volgende:

[..]

Wellicht kun jij dan uitleggen wat de Nederlandse identiteit precies is
Die is gelukkig niet moeilijk . Nederlands staatsburger zijn = hebben Nederlandse identiteit.

Alle andere 'identiteitsbeschrijvingen' hebben de waarde van een sterrebeeldbeschrijving.
quote:
en hoe het afschaffen van art 1 GW kan helpen bij het behouden van deze identiteit.
Ook simpel: uitgewerkt betekent dat niks anders dan dat er verschillende staatsburgers kunnen zijn. Met verschillende rechten. Er kunnen dan bijvoorbeeld wetten gemaakt worden dat sommige staatsburgers geen kindertjes mogen krijgen, of zich mogen vestigen, etc.

Welke ( en óf er) wetten er komen voor verschillende Nederlanders doet niet zoveel terzake, het punt is dat er dan dergelijke wetten gemaakt mogen worden, rechtsgeldig.
Een staat die dergelijke ongelijke behandeling opneemt als mogelijkheid, daarvan zijn er in de geschiedenis best wat voorbeelden. De ervaringen waren niet erg positief.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36225475
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dit is uiteraard een grove onderschatting van het probleem die er wel degelijk is met sommige groepen immigranten of het nageslacht daarvan. Jij doet nu precies het tegenovergestelde van Wilders.
ok, ik overdrijf eventjes. En diegene die de nederlandse samenleving/democratie omver willen werpen dienen keihard aangepakt te worden.
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:53 schreef electricity het volgende:

[..]

kun jij je die nova reportage niet meer herinneren vlak na de moord op theo van gogh? ze hadden het grootste gemak om in een willekeurige straat in amsterdam medestanders van mohammed b te vinden. dat noem ik zorgwekkend.
een willekeurige straat
en tuurlijk is het verontrustend dat hij medestanders heeft. Maar aan de andere kant zei van gogh ook dingen die moslims gewoon niet kunnen waarderen. Ik zou het ook niet tof vinden om op tv voor geitenneukers uitgemaakt te worden en mijn geloof en afkomst belachelijk gemaakt werd.
Maar we dwalen weer of.
Fiets
pi_36225495
Wat ik niet begrijp van zijn verhaal is dat hij zegt dat we nu geen vrijheid van meningsuiting hebben door het verbod op discriminatie.

Maar je mag in Nederland toch bijna alles zeggen?
Dat staat toch ook in de grondwet.

Dus op welke manier voelt hij zich nu belemmert om vrij te spreken?

Als ik zo hoor wat hij allemaal zegt, lijkt me dat hij een goed voorbeeld is van de vrijheid van meningsuiting die we hebben in Nederland
pi_36225533
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Nederlands staatsburger zijn = hebben Nederlandse identiteit.
Dat lijkt me een cirkelredenering. Als je zover wilt gaan in het verdedigen van de Nederlandse identiteit, dat artikel 1 GW er het veld voor moet ruimen, lijkt het me noodzakelijk vast te stellen hoe die identiteit eruit ziet. Waar moeten we precies voor vechten? Boerenkool en Studio Sport op zondagavond?
quote:
Ook simpel: uitgewerkt betekent dat niks anders dan dat er verschillende staatsburgers kunnen zijn. Met verschillende rechten. Er kunnen dan bijvoorbeeld wetten gemaakt worden dat sommige staatsburgers geen kindertjes mogen krijgen, of zich mogen vestigen, etc.
Ja, dan breng je gradaties aan tussen bepaalde burgers, en dat betekent juist een fundamentele beperking van de vrijheid voor sommigen. Mooi plan van de Partij voor de Vrijheid.

Ik zie echter nog steeds niet in hoe die fundamentele ongelijkheid de Nederlandse identiteit ten goede komt.
pi_36225581
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Wat ik niet begrijp van zijn verhaal is dat hij zegt dat we nu geen vrijheid van meningsuiting hebben door het verbod op discriminatie.

Als ik zo hoor wat hij allemaal zegt, lijkt me dat hij een goed voorbeeld is van de vrijheid van meningsuiting die we hebben in Nederland
Hij wil gewoon geen tegenspraak.
Fiets
pi_36225601
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Dat is een juiste opmerking. Artikel 1 GW beperkt de vrijheid van meningsuiting niet. Zegt daar in wezen ook niks over. De vrijheid van meningsuiting wordt beperkt door de relevante bepalingen uit het Wetboek van Strafrecht (belediging, bedreiging etc.).

Het afschaffen van 1 GW zou de wetgever in staat stellen gelijke gevallen ongelijk te behandelen, althans onderscheid te maken op gronden die in art 1 GW verboden zijn.
pi_36225607
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
een willekeurige straat
en tuurlijk is het verontrustend dat hij medestanders heeft. Maar aan de andere kant zei van gogh ook dingen die moslims gewoon niet kunnen waarderen. Ik zou het ook niet tof vinden om op tv voor geitenneukers uitgemaakt te worden en mijn geloof en afkomst belachelijk gemaakt werd.
Maar we dwalen weer of.
tja je kunt het oneens zijn met mensen, maar sympathie hebben voor een terrorist vind ik zorgwekkend. dat soort gedachten moeten we uit de samenleving weren.
pi_36225620
Leg mij eens uit wat er fout is aan de constatering van Wilders dat er twee regels tegenstrijdig zijn, namelijk dat je:

- niet mag discrimineren
- vrijheid van meningsuiting hebt.
*verwijderd door Admin*
pi_36225631
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:05 schreef electricity het volgende:

[..]

tja je kunt het oneens zijn met mensen, maar sympathie hebben voor een terrorist vind ik zorgwekkend. dat soort gedachten moeten we uit de samenleving weren.
Zou je even kunnen opschrijven wat we met zijn allen wel mogen denken?
pi_36225669
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:05 schreef JanJanJan het volgende:
Leg mij eens uit wat er fout is aan de constatering van Wilders dat er twee regels tegenstrijdig zijn, namelijk dat je:

- niet mag discrimineren
- vrijheid van meningsuiting hebt]
discriminatie heeft niets te maken met het uiten van een mening.

Iemand kutmarokkaan of nikker noemen is hooguit een belediging maar zeker geen discriminatie.
pi_36225682
quote:

- niet mag discrimineren
Die staan ook wel op gespannen voet maar als ex-liberaal behoort Wilders dat eigenlijk wel te begrijpen.
pi_36225715
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zou je even kunnen opschrijven wat we met zijn allen wel mogen denken?
nee, want dat is te veel om op te schrijven. je kunt beter opschrijven wat je allemaal niet mag vinden. en radicaal islamitisch gedachtengoed in de praktiseren brengen is daar 1 van. en teneinde een betere bevolkingssamenstelling te krijgen zou het ook prettig zijn om de mensen die dit gedachtengoed onderschrijven preventief te ruimen. (niet te letterlijk nemen)
pi_36225737
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:05 schreef electricity het volgende:

[..]

Dat zeker, maar dat bereik je echt niet met de standpunten van Wilders. Sterker nog, daarmee voed je het terrorisme alleen maar. Moslims zullen zich nog meer buitengesloten gaan voelen omdat ze niet dezelfde rechten zouden hebben. Ze zullen zich geen onderdeel van de maatschappij voelen en dit wekt woede en verzet.

Kijk eens naar landen waar tot voor kort (zuid-afrika wat eerder Amerika zelfs) zwarten minder rechten hadden als blanken. Is het er daar ooit beter op geworden door bepaalde bevolkingsgroepen niet dezelfde rechten te geven?
gingen die bevolkingsgroepen niet juist in (gewapend) verzet?
Fiets
pi_36225755
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:02 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat lijkt me een cirkelredenering. Als je zover wilt gaan in het verdedigen van de Nederlandse identiteit, dat artikel 1 GW er het veld voor moet ruimen, lijkt het me noodzakelijk vast te stellen hoe die identiteit eruit ziet. Waar moeten we precies voor vechten? Boerenkool en Studio Sport op zondagavond?
Natuurlijk is het een cirkelredenering. Staatsburgerschap is de formele benaming voor nationale identiteit.

Identiteit invullen als een soort beschrijving van opvattingen / karaktereigenschappen is een identiteit zoals bedoeld wordt bij sterrenbeeld. Leuk voor in de rubriek onzin. Maar niet voor formele doeleinden.
quote:
[..]

Ja, dan breng je gradaties aan tussen bepaalde burgers, en dat betekent juist een fundamentele beperking van de vrijheid voor sommigen. Mooi plan van de Partij voor de Vrijheid.

Ik zie echter nog steeds niet in hoe die fundamentele ongelijkheid de Nederlandse identiteit ten goede komt.
Ik ook niet, tenzij je het een goed plan vind om formeel verschillende soorten Nederlanders mogelijk te maken. Dan kunnen we bijvoorbeeld een wet maken die mensen geboren in de randstad formeel het recht ontzegt te stemmen. Verstandige mensen uit de provicie kunnen dan op hun gemak de democratie uitoefenen.
pi_36225786
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:07 schreef Argento het volgende:

[..]

discriminatie heeft niets te maken met het uiten van een mening.
Mensen (zoals Wilders ?) die denken dat discriminatie de vrijheid van meningsuiting beperkt, denken dat de vrijheid van meningsuiting onbeperkt is. Maar iedere vrijheid houdt op waar het andermans vrijheid beperkt.
quote:
Iemand kutmarokkaan of nikker noemen is hooguit een belediging maar zeker geen discriminatie.
Als je Chinezen en Eskimo's ook kutmarokkanen noemt vind ik het goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 11:11:47 ]
pi_36225803
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:09 schreef electricity het volgende:

[..]

nee, want dat is te veel om op te schrijven. je kunt beter opschrijven wat je allemaal niet mag vinden. en radicaal islamitisch gedachtengoed in de praktiseren brengen is daar 1 van. en teneinde een betere bevolkingssamenstelling te krijgen zou het ook prettig zijn om de mensen die dit gedachtengoed onderschrijven preventief te ruimen. (niet te letterlijk nemen)
waarom zou je niet een radicaal islamiet mogen zijn? er zijn ook zat radicale christenen hier in nederland. Zolang je je gewoon aan de nederlandse wetgeving houdt (oa geen geweld en incest) is er weinig aan de hand in mijn ogen.
Fiets
pi_36225811
ik had me de Internationale dag tegen Racisme heel anders voorgesteld
pi_36225818
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:09 schreef electricity het volgende:

[..]

Als ik dat niet letterlijk moet nemen, hoe moet ik het dan interpreteren?
pi_36225905
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dat zeker, maar dat bereik je echt niet met de standpunten van Wilders. Sterker nog, daarmee voed je het terrorisme alleen maar. Moslims zullen zich nog meer buitengesloten gaan voelen omdat ze niet dezelfde rechten zouden hebben. Ze zullen zich geen onderdeel van de maatschappij voelen en dit wekt woede en verzet.
en hier ga je dus de fout in. praten en knuffelen is niet altijd de oplossing. ik denk dat er de afgelopen jaren voldoende is gedaan om moslims tegemoet te komen. bovendien is de onvrede van veel moslims niet alleen gebaseerd op binnenlands beleid. ik vind het een grote illusie om te denken dat als je maar lief genoeg tegen deze terroristen in spe bent, ze vanzelf ook lief tegen jou gaan doen.
quote:
Kijk eens naar landen waar tot voor kort (zuid-afrika wat eerder Amerika zelfs) zwarten minder rechten hadden als blanken. Is het er daar ooit beter op geworden door bepaalde bevolkingsgroepen niet dezelfde rechten te geven?
gingen die bevolkingsgroepen niet juist in (gewapend) verzet?
in het midden oosten werkt het aardig goed toch?
pi_36225909
Dus, a la GWB, gaan wij onze grondrechten vernietigen uit angst voor een klein groepje godsdienstfanatici? Nou nee, dank u, daar pas ik voor.

Art.1 is er voor meer als alleen de bescherming van religie. Alleen een blanke man kan met zo'n stupide idee komen, volgens mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 11:16:23 ]
pi_36225919
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een cirkelredenering. Staatsburgerschap is de formele benaming voor nationale identiteit.
Dat snap ik niet. Staatsburgerschap is een vaststaande hoedanigheid. Dat heeft verder geen inhoud, het geeft slechts de verblijfstatus weer (en dan nog de hoogste verblijfstatus in het land van de nationaliteit). Dat is toch totaal iets anders dan de identiteit van de drager van het staatsburgerschap? De ene staatsburger is de andere niet en het hoeft zeker niet zo te zijn dat de staatsburger niet voldoet aan de volksidentiteit. En dat laatste is in deze volgens mij het pijnpunt.

Welnu, wat is dan die Nederlandse (volks)identiteit?
pi_36225922
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als ik dat niet letterlijk moet nemen, hoe moet ik het dan interpreteren?
je moet radicale moslims het land uit pesten.
pi_36225940
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als je Chinezen en Eskimo's ook kutmarokkanen noemt vind ik het goed.
Dan zou een inbreker ook discrimineren jegens de mensen waar hij niet inbreekt.
pi_36225960
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Mensen (zoals Wilders ?) die denken dat discriminatie de vrijheid van meningsuiting beperkt, denken dat de vrijheid van meningsuiting onbeperkt is. Maar iedere vrijheid houdt op waar het andermans vrijheid beperkt.
prcs, Wilders heeft gewoon niet opgelet met Maatschappijleer.

Mijn docent gaf ooit het volgende voorbeeld:
Max snelheid is 120 km/u op nederlandse snelwegen. Dit is in feite een beperking op je vrijheid.
Aan de andere kant kunnen hierdoor meer mensen op de snelweg rijden, mensen die niet zo hard kunnen/durven/willen.
Op de snelweg mag geen langzaam verkeer rijden (fietsers, brommers etc) ook weer een beperking in onze vrijheid. Maar hierdoor zorg je er wel voor dat je op de snelweg door kunt rijden en dus van A naar B kunt gaan.

Het is geen diepgaand voorbeeld, maar geeft gewoon aan dat vrijheid niet wil zeggen dat er geen regels zijn.
Fiets
pi_36225979
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:16 schreef electricity het volgende:

[..]

En nu serieus?
pi_36225996
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:15 schreef electricity het volgende:

[..]

en hier ga je dus de fout in. praten en knuffelen is niet altijd de oplossing. ik denk dat er de afgelopen jaren voldoende is gedaan om moslims tegemoet te komen.
Wat versta jij onder tegemoet komen?
quote:
bovendien is de onvrede van veel moslims niet alleen gebaseerd op binnenlands beleid. ik vind het een grote illusie om te denken dat als je maar lief genoeg tegen deze terroristen in spe bent, ze vanzelf ook lief tegen jou gaan doen.
Alle moslims terroristen in spe? Of moet ik dat ook niet te letterlijk nemen?
quote:
[..]
Waarom vergelijk je NL met het MO als het je uitkomt en waarom niet als het je niet uitkomt?
pi_36226024
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:15 schreef electricity het volgende:

[..]

en hier ga je dus de fout in. praten en knuffelen is niet altijd de oplossing. ik denk dat er de afgelopen jaren voldoende is gedaan om moslims tegemoet te komen. bovendien is de onvrede van veel moslims niet alleen gebaseerd op binnenlands beleid. ik vind het een grote illusie om te denken dat als je maar lief genoeg tegen deze terroristen in spe bent, ze vanzelf ook lief tegen jou gaan doen.
[..]
Ik zeg helemaal niet dat je moet knuffelen, je moet ze alleen niet achter gaan stellen door ze volgens de grondwet als minderwaardige burgers te gaan beschouwen.
quote:
ik snap niet wat je hiermee bedoelt.
Fiets
pi_36226029
quote:

[..]

Of strafrechterlijk vervolgen. Dat lijkt me de meest zuivere weg. Als je vindt dat radicale moslims teveel rechtsstaatondermijnende activiteiten kunnen ontplooien zonder zich aan een strafbaar feit schuldig te maken, moet je het wetboek van strafrechter onder de loup nemen, niet de grondwet.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:20:13 #112
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36226039
Haha, wat een josti is die vent ook . Gelukkig verliest ie hier meer aanhangers mee, dan dat ie er wint.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_36226044
quote:

[..]

En dat je daarmee vooral de gematigde moslims treft is enkel mooi meegenomen?
pi_36226046
quote:

- niet mag discrimineren
Artikel 1 van de grondwet gaat in eerste instantie erover dat de wet (de staat dus) geen onderscheid mag maken.

Vrijheid van meningsuiting gaat er in eerste instantie over de burgers niet van te voren toestemmin aan de overheid hoeven te vragen om iets te publiceren.
quote:
pi_36226152
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:16 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Staatsburgerschap is een vaststaande hoedanigheid. Dat heeft verder geen inhoud, het geeft slechts de verblijfstatus weer (en dan nog de hoogste verblijfstatus in het land van de nationaliteit). Dat is toch totaal iets anders dan de identiteit van de drager van het staatsburgerschap? De ene staatsburger is de andere niet en het hoeft zeker niet zo te zijn dat de staatsburger niet voldoet aan de volksidentiteit. En dat laatste is in deze volgens mij het pijnpunt.

Welnu, wat is dan die Nederlandse (volks)identiteit?
Er bestaat niet zoiets als een volksindentiteit. 'Volksidentiteit' heeft geen inhoud. Het is niet. Personen hebben een identiteit.

De enige overeenkomst tussen mij en alle overige Nederlanders, die verschilt van mijn overeenkomst met alle overige mensen is mijn Nederlands staatsburgersschap.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:25:58 #116
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36226198
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Artikel 1 van de grondwet gaat in eerste instantie erover dat de wet (de staat dus) geen onderscheid mag maken.
Toch wel ironisch dat Wilders, met zijn belastingverlaging en beperking van het aantal ambtenaren en regels, de vrijheid van de overheid wil vergroten.
pi_36226263
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting gaat er in eerste instantie over de burgers niet van te voren toestemmin aan de overheid hoeven te vragen om iets te publiceren.
[..]
Ik heb eerder het idee dat Wilders van het artikel af wil om bijvoorbeeld een verbod op islamitische scholen in te voeren en meer van dergelijke maatregelen. Hij weet zelf ook wel dat artikel 1 niet direct beperkingen oplegt aan de vrijheid van meningsuiting. Was dit wel het geval, dan zou dit voorstel tot het wettelijk maken van onderscheid tussen bevolkingsgroepen in strijd zijn met artikel 1.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_36226336
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Toch wel ironisch dat Wilders, met zijn belastingverlaging en beperking van het aantal ambtenaren en regels, de vrijheid van de overheid wil vergroten.
Het is de ultieme bescherming van de burger tegen de staat: de staat mag niet besluiten sommige (wat onwelgevallige burgers) wat te beknotten.

Wilders wil blijkbaar een staat waarin de staat de mogelijkheid krijgt de burgers buitenspel te zetten.

Mag jij raden hoelang de vrijheid van meningsuiting blijft bestaan voor sommige burgers.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:35:42 #119
66825 Reya
Fier Wallon
pi_36226482
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb eerder het idee dat Wilders van het artikel af wil om bijvoorbeeld een verbod op islamitische scholen in te voeren en meer van dergelijke. Hij weet zelf ook wel dat artikel 1 niet direct beperkingen oplegt aan de vrijheid van meningsuiting. Was dit wel het geval, dan zou dit voorstel tot het wettelijk maken van onderscheid tussen bevolkingsgroepen in strijd zijn met artikel 1.
Dat zou sowieso niet opgaan, aangezien parlementariers van ambtswege onschendbaar zijn. Maar voor de rest heb je gelijk

Ik vraag me trouwens af waarom de focus zo op artikel 1 ligt, terwijl dat artikel meestal weinig relevant is in zaken met betrekking tot het wel of niet hebben van vrijheid van meningsuiting. Vooral een politiek statement dus, klaarblijkelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Reya op 21-03-2006 11:46:31 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:37:06 #120
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36226545
Het enige waar ik het nog een beetje mee eens kan zijn:
quote:
Wilders stelt dat hij niet voor discriminatie is, maar artikel 1 leidt volgens hem tot een inperking van de vrijheid van meningsuiting. "In de praktijk van alledag blijkt het gelijkheidsdenken het onmogelijk te maken om problemen te benoemen en indien nodig een gerechtvaardigd onderscheid te maken."
Maar dan vraag ik me nog wel af of dit probleem nog wel een probleem is en of het schrappen van dit artikel, drastisch, ons wat verder helpt. Ik denk het niet.
pi_36226644
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:37 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het enige waar ik het nog een beetje mee eens kan zijn:
[..]

Maar dan vraag ik me nog wel af of dit probleem nog wel een probleem is en of het schrappen van dit artikel, drastisch, ons wat verder helpt. Ik denk het niet.
Nee, natuurlijk niet.
Gelijke behandeling door de wetgever opheffen zegt niets over de vrijheid van meningsuiting voor de burger. Het een raakt het ander niet.
pi_36226663
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb eerder het idee dat Wilders van het artikel af wil om bijvoorbeeld een verbod op islamitische scholen in te voeren en meer van dergelijke maatregelen. Hij weet zelf ook wel dat artikel 1 niet direct beperkingen oplegt aan de vrijheid van meningsuiting. Was dit wel het geval, dan zou dit voorstel tot het wettelijk maken van onderscheid tussen bevolkingsgroepen in strijd zijn met artikel 1.
En dan gaan we sleutelen aan de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van vereniging, de vrijheid van vergadering.

Dat is het lastige met vrijheid. Vrijheid geldt voor iedereen ook voor hen van wie je -om welke reden dan ook- liever niet hebt dat zij die vrijheid zouden hebben. Het getuigt echter van beschaving dat je die consequenties van een zo zuiver mogelijk vrijheidsbegrip accepteert. Zeg nu zelf, de vrijheid die wel voor de een, maar niet voor de ander geldt, is geen vrijheid.

Het is schandalig dat een parlementslid in het vrije Westen er een dergelijk relatief vrijheidsbegrip op na houdt.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:41:42 #123
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36226681
Het wordt nog kolderieker:
quote:
In een interview met Trouw benadrukt Wilders dat de overheid discriminatie bij solliciteren en disco’s moet blijven bestrijden.

Bron: Trouw
Wat een tegenstrijdigheid.

Verder in het artikel:
quote:
Het woningbouwbeleid en onderwijsbeleid moet volgens hem voorkomen dat moslims in een wijk gaan wonen waar al veel niet-westerse allochtonen wonen.

Wilders schrijft dat het liberalisme veel goeds heeft gebracht, maar ook dat het is versloft. Hij pleit er daarom voor om door het liberalisme verwaarloosde instituties als het gezin en de school weer in ere te herstellen. „Het gaat om vrijheid maar ook om deugdzaamheid die het voortbestaan van vrijheid moet garanderen.”
Tsja...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:43:23 #124
120602 LaFoxXx
Share The Noise
pi_36226731
Ik vind het echt onzin wat hij nou wilt.. iedereen moet gelijk blijven en natuurlijk is er vrijheid van meningsuiting maar ze moeten niet te ver gaan.. van mij mag hij wel zeggen wat hij wilt.. maar het uitvoeren is een ander verhaal! sommige mensen zullen gekwetst worden en hij zal misschien wel eindigen als Pim.. maar dat is dan zijn keuze.. ze hebben t alleen teveel over een bepaald geloof, terwijl hij meer over de mensen zou moeten praten waar hij direct wat tegen heeft.. niet iedere moslim, marokaan, turk of wie dan ook is het zelfde! we zijn allemaal individu's en als iemand een aanslag wil plegen op iets of iemand moet diegene daar persoonlijk voor gestraft worden en niet de mensen die toevallig dezelfde godsdienst hebben..
You give me fever when you kiss me
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:45:05 #125
66825 Reya
Fier Wallon
pi_36226777
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat zou sowieso niet opgaan, aangezien parlementariers van ambtswege onschendbaar zijn. Maar voor de rest heb je gelijk

Ik vraag me trouwens af waarom de focus zo op artikel 1 ligt, terwijl de meeste wrijving vooral ontstaat tussen artikel 6 en artikel 7. Vooral een politiek statement dus, klaarblijkelijk.
Ik had mijn hoofd er even niet bij, dit klopt niet. Het is vooral de wrijving tussen enerzijds artikel 6 en artikel 7 en anderzijds laster/belediging (in het strafrecht) en de onrechtmatige daad (in het burgerlijk recht) die voor spanning zorgt. Artikel 1 staat hier grotendeels buiten.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:45:14 #126
13973 ranja
image means nothing
pi_36226780
Doen Katholieke priesters trouwens niet in het Latijn preken? Of is dat niet meer?

Wilders is nog enger dan ik had kunnen denken.
Als hij zijn zin krijgt, word ik dan verplicht om of Joods of Christelijk te worden? Wat heeft Nederland überhaupt met het jodendom? Waren er voor WOI (ja 1 ja) al zoveel Joden hier? Kun je dan over een Joodse cultuur praten?
pi_36226842
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:45 schreef ranja het volgende:
Doen Katholieke priesters trouwens niet in het Latijn preken? Of is dat niet meer?
Ben onlangs nog bij een katholieke doop geweest in Duitsland, dat was voornamelijk in het Duits dat zal voor Nederland ook wel gelden denk ik.
pi_36226843
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:41 schreef Argento het volgende:

[..]

En dan gaan we sleutelen aan de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van vereniging, de vrijheid van vergadering.

Dat is het lastige met vrijheid. Vrijheid geldt voor iedereen ook voor hen van wie je -om welke reden dan ook- liever niet hebt dat zij die vrijheid zouden hebben. Het getuigt echter van beschaving dat je die consequenties van een zo zuiver mogelijk vrijheidsbegrip accepteert. Zeg nu zelf, de vrijheid die wel voor de een, maar niet voor de ander geldt, is geen vrijheid.

Het is schandalig dat een parlementslid in het vrije Westen er een dergelijk relatief vrijheidsbegrip op na houdt.
Ik pleit geenszins voor Wilders hoor, maar ik denk dat zijn gedachtengang ingegeven wordt door het feit dat het vrije Westen zich als systeem juist dient te beschermen, zeg maar zoals de Weimarrepubliek zich had moeten beschermen. En hiervoor dienen er uitzonderingen gemaakt te worden.
I´m back.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:48:13 #129
120602 LaFoxXx
Share The Noise
pi_36226866
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:45 schreef ranja het volgende:

Wilders is nog enger dan ik had kunnen denken.
Als hij zijn zin krijgt, word ik dan verplicht om of Joods of Christelijk te worden? Wat heeft Nederland überhaupt met het jodendom? Waren er voor WOI (ja 1 ja) al zoveel Joden hier? Kun je dan over een Joodse cultuur praten?
Iedereen moet gewoon mogen geloven wat hij/zij wil.. als ik moslim zou zijn zou dat toch niet meteen betekenen dat ik een gevaar voor de samenleving ben!! Stuur de terroristen terug naar waar ze vandaan komen.. dan maken we meteen weer ruimte..
You give me fever when you kiss me
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:50:06 #130
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36226926
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.
Gelijke behandeling door de wetgever opheffen zegt niets over de vrijheid van meningsuiting voor de burger. Het een raakt het ander niet.
Ik zit zelf te denken aan de situatie in Rotterdam, waar het college een duidelijk onderscheid maakt in probleemgroepen en de scheidslijn baseert op etnische achtergrond. Wilders zou zeggen dat artikel 1 een dergelijke specifieke behandeling van bijvoorbeeld criminele Antillianen beperkt.
pi_36226929
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:41 schreef Sidekick het volgende:
Het wordt nog kolderieker:
[..]

Wat een tegenstrijdigheid.

Verder in het artikel:
[..]

Tsja...
Het is benepen mannetje met benepen burgerzin. Hij is een wandelende spruitjeslucht.

Als hij iets níet is dan is het liberaal of vrijheidslievend. Hij is ook een zeer onwaardige representant van Nederlandse (en westerse) verworvenheden. Hier is met veel bloed vrijheid verworven: óók voor mensen die iets anders willen / vinden dan jij of jouw beweging.

Zoals Fortuyn en van Gogh voorstonden: ik verafschuw wat ... vindt; maar ik zal vechten voor het recht om het te vinden.

Wilders wil voornamelijk Nederlanders hun rechten ontnemen iets anders te vinden dan wat Wilders goed-Nederlands vindt.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:51:25 #132
13973 ranja
image means nothing
pi_36226971
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:48 schreef LaFoxXx het volgende:
Stuur de terroristen terug naar waar ze vandaan komen.. dan maken we meteen weer ruimte..
Nou ja, een heleboel van die terroristen zijn nog nooit geweest 'waar ze vandaan komen' en zijn in Nederland geboren... dat wordt lastig dan.
pi_36227083
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:50 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Ik zit zelf te denken aan de situatie in Rotterdam, waar het college een duidelijk onderscheid maakt in probleemgroepen en de scheidslijn baseert op etnische achtergrond. Wilders zou zeggen dat artikel 1 een dergelijke specifieke behandeling van bijvoorbeeld criminele Antillianen beperkt.
Dat zou heel dom zijn van Wilders. Criminelen kunnen op basis van hun criminaliteit specifiek behandeld worden. Is ook gebruikelijk: ze worden naar de gevangenis gestuurd enzo.

We kennen het principe van kwijten: wie de ten laste gelegde straf heeft volbracht is daarna weer niet-crimineel. Als je de mogelijkheid wil hebben crimininelen levenslang apart te behandelen moet je ze levenslange straf opleggen. Simpel.
pi_36227255
vandaag geen wilders aanhangers in POL?
Fiets
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:00:33 #135
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36227263
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat zou heel dom zijn van Wilders. Criminelen kunnen op basis van hun criminaliteit specifiek behandeld worden. Is ook gebruikelijk: ze worden naar de gevangenis gestuurd enzo.

We kennen het principe van kwijten: wie de ten laste gelegde straf heeft volbracht is daarna weer niet-crimineel. Als je de mogelijkheid wil hebben crimininelen levenslang apart te behandelen moet je ze levenslange straf opleggen. Simpel.
Ben het vanzelfsprekend helemaal met je eens maar het gaat om overheidsbeleid en Wilders zou natuurlijk het liefste de hele bevolkingsgroep hetzelfde willen behandelen.
pi_36227432
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik pleit geenszins voor Wilders hoor, maar ik denk dat zijn gedachtengang ingegeven wordt door het feit dat het vrije Westen zich als systeem juist dient te beschermen, zeg maar zoals de Weimarrepubliek zich had moeten beschermen. En hiervoor dienen er uitzonderingen gemaakt te worden.
En als de bescherming van de Westerse normen en waarden inhoudt dat er sprake moet zijn van een relatief vrijheidsbegrip, dan slaat het Westen de plank behoorlijk mis met haar pretenties ten aanzien van vrijheid. Relatieve vrijheid lijkt me een contradictio interminis.
pi_36227471
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:50 schreef sigme het volgende:
Zoals Fortuyn en van Gogh voorstonden: ik verafschuw wat ... vindt; maar ik zal vechten voor het recht om het te vinden.
Voltaire toch?
pi_36227521
Wat een achterlijke zwijn een gestoorde maniak

Ik kan dit niet geloven
deze man is een grote gevaarlijke extreminist wordt deze mafkees opgepakt???
Nee die man krijgt steun van vele

deze man heeft een oorlog tegen de Islaam gezet - Al zijn onderwerpen zijn gericht tegen de Moslims
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_36227544
Nou nou nou.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:10:09 #140
13973 ranja
image means nothing
pi_36227584
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:08 schreef Meki het volgende:
Nee die man krijgt steun van vele
Dat moet nog blijken hoor. In dit topic alvast niet
pi_36227610
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:10 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken hoor. In dit topic alvast niet
In Nederland wel

dit is toch hyprocriet - wie steunt er nou een dictator ?
pi_36227614
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:50 schreef Heerlijkheid het volgende:

Je zegt het zelf al 'criminele Antillianen'. Als het criminelen zijn kunnen ze aangepakt worden echter mag je een Antilliaan niet als crimineel behandelen enkel omdat hij/zij een Antilliaan is. Lijkt mij volkomen terecht en gezond in een rechtsstaat.

Buiten dat, Art. 1 afschaffen helpt Wilders geen ruk omdat dezelfde bepalingen geldend zijn voor de gehele EU onder het EU Handvest van de Grondrechten (daar is het Art. 3 overigens).
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:12:50 #143
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36227681
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:10 schreef Meki het volgende:

[..]

In Nederland wel

Hij staat niet heel erg goed in peilingen hoor dus jij kunt gerust doorblazen op de waterpijp.
pi_36227741
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:10 schreef Meki het volgende:

[..]

In Nederland wel

Achjah, hij is niet veel beter als een moslim fundamentalist. Er worden hier al vergelijkingen getrokken met Hitler en in de peilingen komt hij ook niet al te best naar voren.
Ik zou me er dus niet heel druk om maken.
Fiets
pi_36227787
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:12 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Hij staat niet heel erg goed in peilingen hoor dus jij kunt gerust doorblazen op de waterpijp.
De Nederlandse staat doet niks tegen hem
deze gevaarlijke extreminist moet zo snel opgepakt worden
pi_36227824
Extreminist, is dat een ander woord voor Extremistische feminist.
Allah Al Watan Al Malik
pi_36227838
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Achjah, hij is niet veel beter als een moslim fundamentalist. Er worden hier al vergelijkingen getrokken met Hitler en in de peilingen komt hij ook niet al te best naar voren.
Ik zou me er dus niet heel druk om maken.
Moslimexteministen worden aangepakt en hun monden worden gesnoerd
Nederlandse extreministen mogen hun gang gaan.

Ik vind Wilders een gevaar net als Hitler want Wilders heeft ook Hitler ideeen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:17:39 #148
13973 ranja
image means nothing
pi_36227846
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:15 schreef Meki het volgende:

De Nederlandse staat doet niks tegen hem
Dat weet je ook nog niet. Hij heeft deze plannen net gister of vandaag openbaar gemaakt. Voor die tijd wisten nog weinig mensen hoe erg hij echt is denk ik.
Als hij doorgaat kan hij best aangepakt worden zoals ook met Janmaat en in Belgie met het hele Vlaams Blok is gebeurd.
pi_36227960
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:05 schreef Argento het volgende:

[..]

En als de bescherming van de Westerse normen en waarden inhoudt dat er sprake moet zijn van een relatief vrijheidsbegrip, dan slaat het Westen de plank behoorlijk mis met haar pretenties ten aanzien van vrijheid. Relatieve vrijheid lijkt me een contradictio interminis.
Mm, dat Weimarsyndroom wordt via twee verschillende routes bereikt, maar is gebaseerd op dezelfde angsten: nl. angst voor het verval in een totalitaire staat. 1) Die van Wilders en soortgelijken (lees ook eens wat over Leo Strauss), die stellen dat een teveel aan individuele vrijheden leidt tot normenloosheid, culturele decadentie etc., waarna een samenleving evt. gemakkelijk ten prooi valt aan allerlei soorten diktators die het zootje wel even komen opruimen of rijp wordt voor bijv. overname door de Islamo-Marxistische as. 2) Die van liberalen e.d. die vooral weer bang zijn voor lui als Wilders cs die dus uit angst voor verval van de democratie juist min of meer totalitaire toestanden willen invoeren.
I´m back.
pi_36227969
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Moslimexteministen worden aangepakt en hun monden worden gesnoerd
Nederlandse extreministen mogen hun gang gaan.

Ik vind Wilders een gevaar net als Hitler want Wilders heeft ook Hitler ideeen
Ik denk dat het verschil is dat bepaalde moslim extremisten dreigen (gebruik maken van) met geweld en Wilders dat niet doet.
Zolang je geen geweld gebruikt of hiertoe oproept mag je in Nederland heel veel.

Maar reken er maar op dat Wilders al aardig wat mannetjes van de inlichtingendienst op zich heeft staan hoor.
Fiets
pi_36227984
Ik hoop het . anders gaan andere mensen die richting van Wilders ook in maar dan tegenover wat Wilders wilt
pi_36228180
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:17 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat weet je ook nog niet. Hij heeft deze plannen net gister of vandaag openbaar gemaakt. Voor die tijd wisten nog weinig mensen hoe erg hij echt is denk ik.
Als hij doorgaat kan hij best aangepakt worden zoals ook met Janmaat en in Belgie met het hele Vlaams Blok is gebeurd.
Vertel eens: hoe wou je een politicus gaan vervolgen als hij op democratische wijze de grondwet wil wijzigen ?

Het staat een politicus vrij dit soort opvattingen te hebben, en een ander om er al dan niet voor te stemmen.

Dat cordon sanitaire in Belgie begint langzaam maar zeker te barsten en heeft het Vlaams belang alleen maar groter gemaakt. Na de periode Melkert zou Nederland bovendien beter moeten weten.
pi_36228224
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:28 schreef Tref het volgende:

[..]

Vertel eens: hoe wou je een politicus gaan vervolgen als hij op democratische wijze de grondwet wil wijzigen ?
Het staat een politicus vrij dergelijke opvattingen te hebben, en een ander om er al dan niet voor te stemmen.

Dat cordon sanitaire begint langzaam maar zeker te barsten en heeft het Vlaams belang alleen maar groter gemaakt. Na de periode Melkert zou Nederland bovendien beter moeten weten.

via de democratie ??
Wilders heeft alleen Hitler ideeen . dus opsluiten die gast
pi_36228276
-edit-
Niet op de man spelen, en ook niet op de familie...

[ Bericht 84% gewijzigd door Sidekick op 21-03-2006 12:55:58 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:35:09 #155
13973 ranja
image means nothing
pi_36228366
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:28 schreef Tref het volgende:
Afgezien van het feit dat het hem nooit zal lukken, hij moet dan of nu al een stemming hierover houden en na de verkiezingen in de 2e kamer nog een keer (en beide keren een meerderheid halen van ik dacht 2/3) of na de verkiezingen en dan 4 jaar wachten (of het kabinet snel laten vallen en nieuwe verkiezingen uitschrijven) en dan nog een keer laten stemmen. Zo snel gaat dat dus niet.
Maar zijn z'n uitspraken nog niet in strijd met de huidige grondwet? Dan is er dus wel reden er wat aan te doen. Sowieso is het aanzetten tot haat, zowel tegen moslims als tegen hemzelf
quote:
Dat cordon sanitaire in Belgie begint langzaam maar zeker te barsten en heeft het Vlaams belang alleen maar groter gemaakt. Na de periode Melkert zou Nederland bovendien beter moeten weten.
Ik bedoelde overigens het verbieden van het Vlaams Blok, niet het cordon sainitaire wat alleen een afspraak is en niet bindend.
De periode Melkert ken ik niet Wanneer was die premier?
pi_36228376
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:29 schreef Meki het volgende:

[..]

via de democratie ??
Wilders heeft alleen Hitler ideeen . dus opsluiten die gast
Ik ken ook 1.5 miljoen mensen die een geloof aanhangen met Hitler-ideeen. Laten we die eerst opsluiten. Of beter: uitzetten!
pi_36228428
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:35 schreef ranja het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat het hem nooit zal lukken, hij moet dan of nu al een stemming hierover houden en na de verkiezingen in de 2e kamer nog een keer (en beide keren een meerderheid halen van ik dacht 2/3) of na de verkiezingen en dan 4 jaar wachten (of het kabinet snel laten vallen en nieuwe verkiezingen uitschrijven) en dan nog een keer laten stemmen. Zo snel gaat dat dus niet.
Maar zijn z'n uitspraken nog niet in strijd met de huidige grondwet? Dan is er dus wel reden er wat aan te doen. Sowieso is het aanzetten tot haat, zowel tegen moslims als tegen hemzelf
Haat is een breed begrip. Abu jah jah zet nog veel meer aan tot haat en toch is het maar goed dat hij niet vervolgt is. Zo'n PvdA-mentaliteit moeten we niet willen in Nederland.
pi_36228438
quote:

En om daadwerkelijk Art. 1 echt buitenspel te zetten zal Nederland ook nog eens uit de EU moeten stappen. Ik heb al eerder aangegeven dat ook het EU handvest een anti-discriminatoir artikel kent met een gelijke strekking als Art. 1.

Kortom, gebakken lucht van Wilders die het goed zal doen bij zijn geestelijk minvermogende aanhang.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 12:38:19 ]
pi_36228517
Zou je het voortaan even kunnen aangeven als je iets toevoegt aan je post. Dit is een beetje makkelijk, natuurlijk.
quote:

Ik bedoelde overigens het verbieden van het Vlaams Blok, niet het cordon sainitaire wat alleen een afspraak is en niet bindend.
De periode Melkert ken ik niet Wanneer was die premier?
Gelukkig nooit. Wel een hele poos de ongekroonde koning van de partij van de afbraak. Zie wat er van hem geworden is.....
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:40:51 #160
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_36228518
Het is zo tekenend dat deze man voor de VVD in de kamer heeft gezeten
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_36228598
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:40 schreef kingmob het volgende:
Hoe dat zo?
pi_36228654
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:40 schreef Tref het volgende:

Zie wat er van hem geworden is.....
Directie lid van de Wereldbank (3 jaar) en momenteel onder-secretaris generaal van de VN.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 12:45:47 ]
pi_36228718
quote:
Umm...ik zou eerder zeggen dat het inmiddels overduidelijk is waarom Wilders niet langer voor de VVD in 2e Kamer zit.
pi_36228719
Al eeuwenlang terroriseren christenen, joden en moslims het wereldgebeuren en nu vraagt nota bene een ex-VVD'er om de joods-christelijke cultuur als 'dominant' in de grondwet vast te leggen?
Cultuur kan je niet vastleggen omdat het evolueert. Religie binnen vier muren kan nog wel maar religie in de politiek en in de grondwet is alsof je een kind lucifers en benzine geeft. Weg met die sektes.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_36228746
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Directie lid van de Wereldbank (3 jaar) en momenteel onder-secretaris generaal van de VN.
"Die krassen op mijn ziel, raak ik nooit meer kwijt....."

De man hoeft zich in nederland nooit meer te vertonen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:50:39 #166
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_36228838
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Men maakt mij niet wijs dat ze niet wisten hoe de vork in de steel zat toen hij begon. Ik wil best geloven dat hij is 'geradicaliseerd' maar deze man kan NOOIT een liberaal zijn geweest. Toch blijft de VVD zichzelf liberaal noemen, terwijl zelfs hun ministers eerder het tegenovergestelde voorstaan.
En dat lijkt mij de afbraak bij de VVD in een notendop. De echt trouwe stemmers hebben zich met de VVD meegedraaid, maar een veel groter gedeelte voelt zich eigenlijk niet meer vertegenwoordigt door de partij heb ik de indruk. Het enige wat ze red is het gebrek aan alternatief.
pi_36228857
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:47 schreef Tref het volgende:

"Die krassen op mijn ziel, raak ik nooit meer kwijt....."

De man hoeft zich in nederland nooit meer te vertonen.
Ach, da's beter dan over Italie uitgestrooid te liggen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:54:40 #168
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36228943
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:35 schreef Tref het volgende:

[..]

Ik ken ook 1.5 miljoen mensen die een geloof aanhangen met Hitler-ideeen. Laten we die eerst opsluiten. Of beter: uitzetten!
Welk land wil nu (voormalige) LPF-kiezers opvangen?
pi_36229026
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:50 schreef kingmob het volgende:

[..]

Men maakt mij niet wijs dat ze niet wisten hoe de vork in de steel zat toen hij begon. Ik wil best geloven dat hij is 'geradicaliseerd' maar deze man kan NOOIT een liberaal zijn geweest.
Weet ik niet, Wilders was nogal een onopvallend kamerlid eigenlijk.
quote:
Toch blijft de VVD zichzelf liberaal noemen, terwijl zelfs hun ministers eerder het tegenovergestelde voorstaan.
Zoals? VVD is imo nog steeds de meest liberale partij en zelfs deze regeerperiode waarin weliswaar veel minder liberale wetten aangenomen zijn verloochenen ze het liberalisme nog steeds niet.

[quote[]En dat lijkt mij de afbraak bij de VVD in een notendop. De echt trouwe stemmers hebben zich met de VVD meegedraaid, maar een veel groter gedeelte voelt zich eigenlijk niet meer vertegenwoordigt door de partij heb ik de indruk. Het enige wat ze red is het gebrek aan alternatief.
[/quote]

Nee de impopulariteit van de VVD komt imo vooral door de burger die bij elke kleine tegenslag (economisch bijvoorbeeld) weer veel te snel roept om "mama overheid" die elk probleem van "peuter burger" direct op dient te lossen. Uiteraard dient mama zich niet meer met de peuter te bemoeien zodra het goed gaat.

Gezien het nieuwe liberale manifest denk ik zelfs eerder dat de VVD meer liberaal is geworden.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:58:21 #170
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_36229034
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:54 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Welk land wil nu (voormalige) LPF-kiezers opvangen?
italie natuurlijk
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:05:18 #171
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_36229243
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Weet ik niet, Wilders was nogal een onopvallend kamerlid eigenlijk.
[..]

Zoals? VVD is imo nog steeds de meest liberale partij en zelfs deze regeerperiode waarin weliswaar veel minder liberale wetten aangenomen zijn verloochenen ze het liberalisme nog steeds niet.

[quote[]En dat lijkt mij de afbraak bij de VVD in een notendop. De echt trouwe stemmers hebben zich met de VVD meegedraaid, maar een veel groter gedeelte voelt zich eigenlijk niet meer vertegenwoordigt door de partij heb ik de indruk. Het enige wat ze red is het gebrek aan alternatief.

Nee de impopulariteit van de VVD komt imo vooral door de burger die bij elke kleine tegenslag (economisch bijvoorbeeld) weer veel te snel roept om "mama overheid" die elk probleem van "peuter burger" direct op dient te lossen. Uiteraard dient mama zich niet meer met de peuter te bemoeien zodra het goed gaat.

Gezien het nieuwe liberale manifest denk ik zelfs eerder dat de VVD meer liberaal is geworden.
In de praktijk is de VVD niet liberaal. Het enige liberale wat nog in de partij rest is de privatiseringszucht. Het manifest heeft voor mijn gevoel evenveel waarde als de standpunten van D'66.
Het is nooit helemaal zwart-wit natuurlijk, maar dat ze Liberaler zouden zijn lijkt me toch echt onzin.
pi_36231273
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:05 schreef kingmob het volgende:

[..]

In de praktijk is de VVD niet liberaal. Het enige liberale wat nog in de partij rest is de privatiseringszucht. Het manifest heeft voor mijn gevoel evenveel waarde als de standpunten van D'66.
Het is nooit helemaal zwart-wit natuurlijk, maar dat ze Liberaler zouden zijn lijkt me toch echt onzin.
Je kan wel van alles beweren maar dat heeft nogal weinig waarde zonder onderbouwing. Nog niet eens zo heel lang geleden bleek maar weer eens dat de VVD niet alleen een economisch liberaal is inzake "goedpraten tereur" en het open gooien van de grenzen voor werknemers uit oost-Europa.

Vergeleken met het vorige manifest is deze zeker liberaler, maar lees deze eerst eens zou ik zeggen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:11:28 #173
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36233329
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:35 schreef Tref het volgende:

[..]

De islaam kent geen uitverkoren volk (in tegenstelling tot het christendom en jodemdom!). Alle volkeren zijn in de islaam gelijk! Doe je huiswerk, Tref...

[ Bericht 4% gewijzigd door Arendt op 21-03-2006 15:25:45 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:56:36 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36234663
quote:
Het is tekenend dat de VVD deze mafkees uit hun gelederen heeft gekickt. Ik noem dat zelfreinigend vermogen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:57:39 #175
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36234693
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is tekenend dat de VVD deze mafkees uit hun gelederen heeft gekickt. Ik noem dat zelfreinigend vermogen.
Hij is zelf opgestapt.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:58:39 #176
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36234719
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:11 schreef Arendt het volgende:

[..]

De islaam kent geen uitverkoren volk (in tegenstelling tot het christendom en jodemdom!). Alle volkeren zijn in de islaam gelijk! Doe je huiswerk, Tref...
Alle volkeren zijn gelijk maar de volkeren die de islam omarmen zijn een stukje gelijker... zo iets?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_36234746
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner is Wilders tégen de wens van VVD fractie uit de fractie gestapt. Hij is er niet uitgezet, dacht ik?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:00:14 #178
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36234775
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hij is zelf opgestapt.
Niet ver genoeg. Het zou een uitkomst zijn als ook Wilders een grens stelt net als Peter R. Als 60+% vindt dat Geert moet optiefen houd hij er mee op, onderzoekje van de Hond, zou mooi zijn.
pi_36234827
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:57 schreef Sidekick het volgende:

Hij is zelf opgestapt.
Mwah, zo simpel lag dat niet, de VVD had Wilders de wacht aangezegd na zijn herhaalde breuken met de partijlijn.

Als hij niet opgestapt was had de VVD hem verwijderd, er was geen sprake meer van een werkbare relatie.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:08:32 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36235023
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner is Wilders tégen de wens van VVD fractie uit de fractie gestapt. Hij is er niet uitgezet, dacht ik?
Hij kon niet anders dan eruit stappen. Ze hebben hem geen gezichtsverlies laten leiden en hem de keus zelf laten maken. Heel netjes hoor, maar als-ie had tegengestribbeld, hadden ze hem heus wel laten struikelen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:26:03 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36235578
quote:
Hitler heeft een zeer slechte reputatie, vanwege de dingen die NA de rassenwetten van 1935 gebeurd zijn. Maar vergeet niet dat alles begonnen is met een partij platform welke in grondbeginsel zeer sterke overeenkomsten heeft met wat Wilders nu wil. Vervang "Joden" voor "Moslims" en je komt toch heel eng dichtbij het platform van de NSDAP voordat ze aan de macht kwamen.
-
pi_36235725
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:26 schreef maartena het volgende:

Hitler heeft een zeer slechte reputatie, vanwege de dingen die NA de rassenwetten van 1935 gebeurd zijn. Maar vergeet niet dat alles begonnen is met een partij platform welke in grondbeginsel zeer sterke overeenkomsten heeft met wat Wilders nu wil. Vervang "Joden" voor "Moslims" en je komt toch heel eng dichtbij het platform van de NSDAP voordat ze aan de macht kwamen.
Exact mijn betoog in het 'Weimar' topic
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:40:07 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36236029
quote:
Nee, het is inderdaad niet simpel om zoiets er echt door te duwen. Daarom vraag ik me toch echt af waarom ie iets wat ie waarschijnlijk nooit voor elkaar zal krijgen in zijn partijplatform zet. Hij maakt zichzelf hiermee echt compleet belachelijk.

Wie wil er nog stemmen voor een man die de Nederlandse democratie omver wil werpen? Er zijn 1 miljoen moslims in Nederland, waarvan ongeveer de helft ook Nederlands staatsburger. De aanpassing die hij wil maken aan de grondwet zouden het mogelijk kunnen toelaten om ook deze Nederlanders te discrimineren op basis van geloof of landsafkomst.

Artikel 1 is het meest heilige artikel van onze Nederlandse Grondwet. En meneer Wilders wil daar aanpassingen aan maken die het toelaten om mensen van bepaalde afkomst en/of religie te kunnen discrimineren?

Nu nog even dat "Spanish & Mexicans" veranderen in "Turken & Marokkanen" en je hebt precies wat Wilders wil...
-
pi_36236485
Misschien kan Wilders zich aansluiten bij de VS. Die voeren immers als een soort nazi-Duitsland koers .

Als we toch bezig zijn met ridicule vergelijkingen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:55:32 #185
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36236556
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:22 schreef MrX1982 het volgende:
Het grootste verschil tussen Nazi-Duitsland en de VS is dat in de VS er geen kamerpolitici zijn die delen van de grondwet willen schrappen waarin de gelijke rechten van de mens worden beschermd. Er zijn nog wel meer democratische landen die je kunt beschuldigen van het voeren van een aanvalsoorlog, oorlogsmisdaden, en misdaden tegen de menselijkheid. Ik noem zo even onze buurlanden Groot Brittanië en Frankrijk. De eerste doet vrolijk mee met de VS in Irak, en de tweede heeft o.a. in Afrika diverse malen zeer bedenkelijke acties uitgevoerd.

En daar gaat het ook helemaal niet om. Wilders wil geen aanvalsoorlog beginnen, geen oorlogsmisdaden gaan uitvoeren, en vooralsnog ook geen misdaden tegen de menselijkheid doen. Wat Wilders WEL wil, komt ZEER sterk overeen met het partij platform van de NSDAP toen Hitler nog niet, of mischien NET aan de macht kwam. Vergeet de hele holocaust en de oorlog even, wat Wilders hier voorsteld is voor het laatst in Europa doorgevoerd in 1935 in Duitsland. Na de Tweede Wereldoorlog heeft geen enkel Europees land grondswetswijzigingen doorgevoerd die een bepaalde groep of religie minder rechten zou garanderen dan de meerderheid in het land, zelfs de Oostblok landen niet. En wat dat betrefd is de vergelijking met Hitler zeer terecht.
quote:
Wilders probeert enkel te provoceren en wat media aandacht te scoren niets meer dan dat.
Oh, dus zijn partij programma is alleen maar "wat media aandacht" en zijn partij hoeft dus verder niet serieus te worden genomen?

Daar ben ik het trouwens wel mee eens, wie wil een Democratische partij die anti-discriminatie wetgevingen uit de grondwet wil schrappen nou nog serieus nemen.

Waar zijn trouwens al die fanboi's van Wilders gebleven? Na het horen van dit toch maar in hun schulp gekropen?
-
pi_36236641
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, het is inderdaad niet simpel om zoiets er echt door te duwen. Daarom vraag ik me toch echt af waarom ie iets wat ie waarschijnlijk nooit voor elkaar zal krijgen in zijn partijplatform zet. Hij maakt zichzelf hiermee echt compleet belachelijk.

Wie wil er nog stemmen voor een man die de Nederlandse democratie omver wil werpen? Er zijn 1 miljoen moslims in Nederland, waarvan ongeveer de helft ook Nederlands staatsburger. De aanpassing die hij wil maken aan de grondwet zouden het mogelijk kunnen toelaten om ook deze Nederlanders te discrimineren op basis van geloof of landsafkomst.

Artikel 1 is het meest heilige artikel van onze Nederlandse Grondwet. En meneer Wilders wil daar aanpassingen aan maken die het toelaten om mensen van bepaalde afkomst en/of religie te kunnen discrimineren?

[afbeelding]

Nu nog even dat "Spanish & Mexicans" veranderen in "Turken & Marokkanen" en je hebt precies wat Wilders wil...
Dat valt onder artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht. Het heeft niet zozeer direct te maken met artikel 1 van de grondwet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_36237325
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:55 schreef maartena het volgende:
Het grootste verschil tussen Nazi-Duitsland en de VS is dat in de VS er geen kamerpolitici zijn die delen van de grondwet willen schrappen waarin de gelijke rechten van de mens worden beschermd. Er zijn nog wel meer democratische landen die je kunt beschuldigen van het voeren van een aanvalsoorlog, oorlogsmisdaden, en misdaden tegen de menselijkheid. Ik noem zo even onze buurlanden Groot Brittanië en Frankrijk. De eerste doet vrolijk mee met de VS in Irak, en de tweede heeft o.a. in Afrika diverse malen zeer bedenkelijke acties uitgevoerd.
De Patriot Act is een inperking van de vrijheden van burgers en het aan de lars lappen van bijv. de Confenties van Genève. Ik denk dat Wilders qua politiek beter past in de VS dan in Nederland.
quote:
En daar gaat het ook helemaal niet om. Wilders wil geen aanvalsoorlog beginnen, geen oorlogsmisdaden gaan uitvoeren, en vooralsnog ook geen misdaden tegen de menselijkheid doen. Wat Wilders WEL wil, komt ZEER sterk overeen met het partij platform van de NSDAP toen Hitler nog niet, of mischien NET aan de macht kwam. Vergeet de hele holocaust en de oorlog even, wat Wilders hier voorsteld is voor het laatst in Europa doorgevoerd in 1935 in Duitsland. Na de Tweede Wereldoorlog heeft geen enkel Europees land grondswetswijzigingen doorgevoerd die een bepaalde groep of religie minder rechten zou garanderen dan de meerderheid in het land, zelfs de Oostblok landen niet. En wat dat betrefd is de vergelijking met Hitler zeer terecht.
Als de ideeën van Wilders volgens jou sterk overeenkomen met de NSDAP dan is het logische gevolg dat hij uiteindelijk oorlog gaat voeren. Zolang dat niet het geval is vind ik de vergelijking buiten proportioneel.
quote:
Oh, dus zijn partij programma is alleen maar "wat media aandacht" en zijn partij hoeft dus verder niet serieus te worden genomen?

Daar ben ik het trouwens wel mee eens, wie wil een Democratische partij die anti-discriminatie wetgevingen uit de grondwet wil schrappen nou nog serieus nemen.

Waar zijn trouwens al die fanboi's van Wilders gebleven? Na het horen van dit toch maar in hun schulp gekropen?
Ik neem Wilders verder niet echt serieus meer en zijn partij dus ook niet. Hij is maar 1 van de 150 en de kans dat het veel meer wordt acht ik niet zo groot. Ik denk dat de democratie in Nederland een stuk dieper is verankerd dan in Duitsland tijdens het interbellum.
pi_36237457
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:20 schreef MrX1982 het volgende:

Ik neem Wilders verder niet echt serieus meer en zijn partij dus ook niet. Hij is maar 1 van de 150 en de kans dat het veel meer wordt acht ik niet zo groot. Ik denk dat de democratie in Nederland een stuk dieper is verankerd dan in Duitsland tijdens het interbellum.
Precies. WIlders kan dienst doen als rattenvanger met een paar zetels, geen enkele macht maar wel vertegenwoordiging van een bepaalde groep.

Hoe men ook het Nederlandse partijen stelsel aanvalt, we hebben een perfecte methode om ook extreme partijen vertegenwoordiging te bieden zonder dat het de democratie aantast.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 17:26:05 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:26:57 #189
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_36237524
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:53 schreef MrX1982 het volgende:
Misschien kan Wilders zich aansluiten bij de VS. Die voeren immers als een soort nazi-Duitsland koers .

Als we toch bezig zijn met ridicule vergelijkingen.
Spijtig genoeg zijn nazi-Duitsland verglijkingen richting Vs minder ridicule dan we ooit zouden willen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:49:40 #190
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_36238270
Kijk eens aan..grondwet wijzigen enzo. Er valt iig wat te kiezen in 2007
waarschijnlijk wel
pi_36239241
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:26 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Spijtig genoeg zijn nazi-Duitsland verglijkingen richting Vs minder ridicule dan we ooit zouden willen.
Spijtig inderdaad. Voormalig lid van het Amerikaanse Hooggerechtshof Sandra Day O'Connor waarschuwt dat Amerika op weg is naar een dictatuur. Als ze in 2000 over meer mensenkennis had beschikt dan zou ze de machtsgreep van de gevaarlijke gek Bush voorkomen hebben. Effe een aanslag met een massavernietigingswapen (laten plegen eventueel) en voilà Bush heeft zijn Martial Law en komt zijn droom uit: dictator Bush.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mikrosoft op 21-03-2006 19:35:01 ]
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_36239670
Godverdomme, wat een nazi is het ook. Als je het met hem eens bent, ben je simpelweg een nazi-lover, een fascist. Argumentum ad Hitlerum! Godwin's Law! Rot toch op. Nieuw realisme, right, of geldt dat niet wanneer de grote leider uitgescholden wordt voor wat hij in feite is bekritiseerd wordt?

Dat zou althans mijn eerste reactie zijn.

[ Bericht 43% gewijzigd door Monidique op 21-03-2006 18:43:33 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:59:59 #193
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36240294
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:21 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Spijtig inderdaad. Voormalig lid van het Amerikaanse Hooggerechtshof Sandra Day O'Connor waarschuwt dat Amerika op weg is naar een dictatuur. Als ze in 2000 over meer mensenkennis had beschikt dan zou ze de machtsgreep van de gevaarlijke gek Bush voorkomen hebben. Effe een aanslag met een massavernietigingswapen (laten plegen eventueel) en voilà Bush heeft zijn Marshal Law en komt zijn droom uit: dictator Bush.
"Martial law" wellicht?

[ Bericht 1% gewijzigd door Arendt op 21-03-2006 19:08:21 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:30:23 #194
46960 StefanP
polemicist
pi_36241153
Wilders heeft groot gelijk.

TS snapt het waarschijnlijk nog niet helemaal. Dat je nu vrij bent om te doen en laten wat je wil, DAT is waar de "westerse christelijke waarden", of hoe hij die "dominante cultuur" ook noemt, voor staan.

Als jij gelooft dat je dezelfde vrijheden behoudt als de islam in NL aan de macht is, vergeet het maar. Op dat moment zul je realiseren dat Wilders gelijk had. Weet je, eigenlijk vind ik Nederlanders zoals de TS een stuk erger dan die islam-aanhangers, omdat ze hun kop in het zand steken en hun land in de uitverkoop gooien.

Ook Wilders' andere punt is correct. Het is van de zotte om religies en groepen te beschermen met een artikel in de grondwet. Als ik persoon X een eikel vind, dan moet ik dat kunnen zeggen, evenals ik groep Y een stel onaangepaste groep nietsnutten moet mogen vinden. Zonder dat daar meteen "diskrieminasjie!!" voor wordt geschreeuwd en dat de wet dat ook vindt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:51:39 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36241801
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:20 schreef MrX1982 het volgende:
De Patriot Act is een inperking van de vrijheden van burgers en het aan de lars lappen van bijv. de Confenties van Genève. Ik denk dat Wilders qua politiek beter past in de VS dan in Nederland.
Zeker gezien zijn "Joods-Christelijke Normen en Waarden", dat past helemaal bij Bush en zijn extreem relgieuze vleugel van de Republikeinse partij.
quote:
Als de ideeën van Wilders volgens jou sterk overeenkomen met de NSDAP dan is het logische gevolg dat hij uiteindelijk oorlog gaat voeren. Zolang dat niet het geval is vind ik de vergelijking buiten proportioneel.
De NSDAP stond voordat ze aan de macht kwamen in 1933 nooit voor een algehele oorlog. Ze stonden voor een sterk en machtig Duitsland binnen Europa, en ze stonden erop dat de verloren gebieden van Duitsland waar Duitsers woonden weer bij Duitsland kwamen. Daar kun je eventueel wel een oorlog aan vastkoppelen trouwens, maar tot de inval van Polen in 1939 is het met diplomatie opgelost. 1936 werd Saarland weer bezet, in 1938 de anschlus van Oostenrijk, en de bezetting van Sudetenland. Daarme had Duitsland alle ex-Duitse gebieden weer onder controle, alleen wilde hij het daar niet bij laten.

Een van de partijpunten van de NSDAP in 1920 was:

"4. Only a member of the race can be a citizen. A member of the race can only be one who is of German blood, without consideration of creed. Consequently no Jew can be a member of the race."

En dat is waar Wilders heen wil. Hij realiseerd zich donders goed dat de HELFT van alle moslims in Nederland gewoon een Nederlands paspoort draagt, en DUS gewoon Nederlander is. Alleen door de grondwet aan te passen kunnen er vervolgswetten komen die het toch mogelijk maken om Marokkanen en Turken anders te behandelen met betrekking tot het Nederlanderschap. Als men volgens de grondwet niet meer gelijk hoeft te worden behandeld dan een Nederlander, is het een stuk makkelijker om dat Nederlanderschap weer af te pakken.
quote:
Dat ben ik met je eens. Ik denk dat het ook niet zo snel gaat gebeuren, want voor een Grondswetswijziging zoals Wilders die voorstelt heb je toch een 2/3e meerderheid nodig in de Kamer, en die krijgt ie natuurlijk nooit.

Maar het geeft wel aan wat voor denkwijze Geert Wilders heeft, en dat hij duidelijk de basisprincipes van de Democratie omver wil werpen om de Islam tegen te werken. En dan ben je toch echt niet slim bezig.
-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:59:15 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36242059
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:57 schreef Monolith het volgende:
Dat valt onder artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht. Het heeft niet zozeer direct te maken met artikel 1 van de grondwet.
Nee, maar alle andere wetten vinden hun grondbeginsel in de grondwet. Zodra in de grondwet ergens word opgenomen dat Joden/Christenen meer rechten hebben dan Moslims, dan kunnen alle andere wetten op een andere manier geintepreteerd worden, of een heel stuk gemakkelijker worden herschreven. Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet staat aan de basis van de Nederlandse wetgeving, samen met een stel andere artikelen natuurlijk.

Andere wetten kunnen in principe niet in strijd zijn met de Grondwet, dus als Artikel 1 op zo'n manier word aangepast dat een Marokkaan minder rechten zou hebben dan een Nederlander, dan is daaruit het logische gevolg dat andere wetten, zoals wetten op discriminatie en gelijke behandeling zullen moeten worden aangepast.
-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:03:37 #197
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36242212
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:30 schreef StefanP het volgende:

TS snapt het waarschijnlijk nog niet helemaal. Dat je nu vrij bent om te doen en laten wat je wil, DAT is waar de "westerse christelijke waarden", of hoe hij die "dominante cultuur" ook noemt, voor staan.
Dus ook vrij om je eigen geloof in je eigen tempel te belijden?
quote:
Als jij gelooft dat je dezelfde vrijheden behoudt als de islam in NL aan de macht is, vergeet het maar. Op dat moment zul je realiseren dat Wilders gelijk had. Weet je, eigenlijk vind ik Nederlanders zoals de TS een stuk erger dan die islam-aanhangers, omdat ze hun kop in het zand steken en hun land in de uitverkoop gooien.
Ik hoop dat als moslims - of wie dan ook - aan de macht zijn, we een grondwet hebben die ons beschermt tegen de overheid.
quote:
Ook Wilders' andere punt is correct. Het is van de zotte om religies en groepen te beschermen met een artikel in de grondwet. Als ik persoon X een eikel vind, dan moet ik dat kunnen zeggen, evenals ik groep Y een stel onaangepaste groep nietsnutten moet mogen vinden. Zonder dat daar meteen "diskrieminasjie!!" voor wordt geschreeuwd en dat de wet dat ook vindt.
Ik denk dat enkele logopedielessen jou geen kwaad zouden doen.
pi_36242459
quote:

Dat is dan ook helemaal niet de implicatie van dat artikel. Maar als jij bereid bent om een van onze belangrijkste principes (het gelijkheidsbeginsel) op te geven om diezelfde principes te beschermen, dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36242938
quote:
Bedankt voor je mening.
quote:
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Dat hij nu vrij is om te doen en laten wat hij wil, DAT is dankzij het eerste artikel van de Grondwet. Het afschaffen daarvan betekent het einde van de vrijheid. Dat jij het niet zo nauw neemt, vanuit de het land waar je naartoe gevlucht bent, met de vrijheid in NL, dat was mij al langer bekend.
quote:
De Islam aan de macht? Hoe had je dat in gedachten? Hoeveel zetels hebben ze nu en hoeveel hebben ze nodig om aan de macht te komen? Je had net zo goed kunnen zeggen, stel dat de marsmannetjes aanvallen. Dat is net zo snugger als wat jij nu stelt. Minder de hamburgers en de drank zou ik zeggen.
quote:
Dat mag ook. Ik mag ook zeggen dat ik jou een eikel vindt. Zie, niets aan de hand. Het artikel dat jij wilt laten schrappen gaat daar niet over. Het gaat over het verbod op onderscheid. Daardoor mag jij voor je winkel niet een bordje plaatsen "Whites only".

Welgemeend advies voor jou. Hou jij je maar lekker met je grote auto's bezig. Van politiek heb je geen kaas gegeten.
pi_36243050
quote:

En wilders wil die vrijheid inperken, dat jij nu bang bent voor moslims wil nog niet zeggen dat ze ook werkelijk nederland over kunnen nemen.
quote:
Als jij gelooft dat je dezelfde vrijheden behoudt als de islam in NL aan de macht is, vergeet het maar. Op dat moment zul je realiseren dat Wilders gelijk had.
Denk je werkelijk dat dat gaat gebeuren? Die paar fanatiekelingen die hier zitten kunnen niets uithalen.
quote:
Weet je, eigenlijk vind ik Nederlanders zoals de TS een stuk erger dan die islam-aanhangers, omdat ze hun kop in het zand steken en hun land in de uitverkoop gooien.
En ik jou, met je vreemde denkbeelden, stemming en angstmakerij, Nederland voor bananenrepubliek uitmakende uitspraken.
Nederland in de uitverkoop
leuke praatjes, maar er is gewoon niets van waar en tuurlijk kun je zeggen dat ik m'n kop in het zand steek lekker makkelijk maar met angshazerij bereik je ook niets.
quote:
Het is van de zotten om artikel 1 van de grondwet te schrappen.
Als jij meneer X een eikel vind mag je dat zeggen, als jij een bepaalde groepering eikels vind mag je dat zeggen. Je mag echter niet een wet maken die bepaalt dat alleen Nederlanders met de bus mogen omdat je last hebt van Marokkanen. Je hebt last van een paar Marokkanen niet niet van alle Marokkanen. Wel mag je een wet maken die verbied om overlast veroorzakende mensen niet met de bus te laten gaan.

Je bent volgens mij een paar jaar te laat in Amerika aangekomen, nog niet zo heel lang geleden was het voor zwarten niet toegestaan om voorin een bus te gaan zitten.
Je loop in het weekend ook met een witte muts op je hoofd?
Fiets
pi_36243348
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
....

Je bent volgens mij een paar jaar te laat in Amerika aangekomen, nog niet zo heel lang geleden was het voor zwarten niet toegestaan om voorin een bus te gaan zitten.
Je loop in het weekend ook met een witte muts op je hoofd?
Je weet niet hoe dicht je bij de waarheid zit
quote:
StefanP wegens racistische opmerking week uit VBL.
pi_36243409
quote:

[..]

Ik versta onder vrijheid ook het prediken van haat, in een dictatuur ben je ook vrij, vrij om te werken, vrij om de dictator te vereren, en te ademen, vrij om te schijten en nog een paar dingen. Jep, ze zijn daar echt vríj
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:43:01 #203
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36243625
quote:
Dat is dus allang geregeld in Nederland met het huidige Artikel 1. Alle religies zijn gelijk volgens dat artikel, dus heeft elke groep evenveel recht om een kerk, moskee, of tempel te bouwen.

Ook mag je in Nederland van alles zeggen zonder al te veel problemen. Het word pas wettelijk een probleem als je in jouw restaurantje mensen gebaseerd op uiterlijk gaat weigeren. Maar als je zo graag wil roepen dat Marokkanen altijd fietsen stelen of dat Turken te lui zijn om te werken, daar ben je daar helemaal vrij in.
-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:44:47 #204
121310 venomsnake
El Saltador
pi_36243673
Adolf Wilders

Wat een mafkees zeg. dat zo'n mafkees niet door heeft dat die meer problemen gaat veroorzaken dan oplossen met zulke crap plannen.

En doe wat aan dat mongole kapsel Geert.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:44:58 #205
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36243681
Ik vond Wilders in TweeVandaag trouwens wel goed overkomen, een goed verhaal over dat discriminatiegebeuren. Niet dat ik het ermee eens ben, maar goed.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 maart 2006 @ 20:47:22 #206
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_36243765
quote:
verbod op het preken in een andere dan de Nederlandse taal.
Om dat te controleren heb je heel wat extra ambtenaren nodig. Anders is het een wassen neus.

En hoe zit het met de Engelse Kerk op het Begijnhof te Amsterdam en Orthodox Katholieken die de mis in het Latijn willen. Of met de Joden die Hebreeuws brabbelen in de Synagoge? Of de kerk in Friesland? Bij mijn weten is Nederland nog altijd tweetalig. De eerste de beste Arabier die een inburgeringstestje haalt weet dat.

Wat een vreemd mannetje is het toch. En nog zulke stomme ideetjes uiten ook. Nou ja, die vrijheid heeft hij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_36243795
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:44 schreef venomsnake het volgende:
En doe wat aan dat mongole kapsel Geert.
Sjees man, dat je nou iets op z'n boodschap hebt aan te merken kan ik nog wel begrijpen, maar dat je over het haar van een andere kerel begint te miepen? Je bent toch geen wijf, of wel? Blijkbaar wil je graag een knappe man op je tv zien.
geen
pi_36243896
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Om dat te controleren heb je heel wat extra ambtenaren nodig. Anders is het een wassen neus.

En hoe zit het met de Engelse Kerk op het Begijnhof te Amsterdam en Orthodox Katholieken die de mis in het Latijn willen. Of met de Joden die Hebreeuws brabbelen in de Synagoge? Of de kerk in Friesland? Bij mijn weten is Nederland nog altijd tweetalig. De eerste de beste Arabier die een inburgeringstestje haalt weet dat.

Wat een vreemd mannetje is het toch. En nog zulke stomme ideetjes uiten ook. Nou ja, die vrijheid heeft hij.
Hij zei ook dat het eigenlijk alleen voor imams gelde, de andere geloven had hij geen last van.
Fiets
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:56:19 #209
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36244082
quote:

[..]

Nou ja, je kent WIlders, eerst vol bombarie erg duidelijk zijn om het daarna weer af te zwakken.

Hij heeft geen problemen met katholieken en andere bevolkingsgroepen, het gaat hem alleen om de Islam.
pi_36244196
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:44 schreef Sidekick het volgende:
Ik vond Wilders in TweeVandaag trouwens wel goed overkomen, een goed verhaal over dat discriminatiegebeuren. Niet dat ik het ermee eens ben, maar goed.
Ik vond het huichelachtig. Hij wil zogenaamd niet van artikel 1 af om te kunnen discrimineren, maar om iets aan de islam te kunnen doen. Wat hij bedoelt is dat hij wil kunnen discrimineren, maar het anders wil noemen. Of dat hij wil kunnen discrimineren zonder dat dat strafbaar is.

Als dit hem lukt is Wilders een uiterst gevaarlijke man, een wolf in schaapskleren. Het schrappen van artikel 1 maakt de weg vrij naar de behandeling van (groepen van) burgers op basis van willekeur.

Vanavond ook maar even kijken naar wat Wilders' politieke en ideologische partner Bart-Jan Spruyt te melden heeft. (Barend en van Dorp, 23.00 uur Talpa)
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 maart 2006 @ 21:01:12 #211
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_36244237
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:56 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nou ja, je kent WIlders, eerst vol bombarie erg duidelijk zijn om het daarna weer af te zwakken.

Hij heeft geen problemen met katholieken en andere bevolkingsgroepen, het gaat hem alleen om de Islam.
Dan heb je nog steeds erg veel extra ambtenaren nodig, De politie dient tenslotte op straat rond te lopen in plaats van rond te hangen in de moskee om maar continu op te letten of er geen arabisch gesproken wordt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:01:41 #212
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_36244253
quote:

[..]

Nee jij bent de nuance zelve.....
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_36244463
Kan die man z'n beveiliging niet eens zelf gaan betalen ? Vraag me ook af waarom niemand in Den Haag Wilders eens op z'n vingers tikt, men lijkt wel bang voor zetelverlies. Als een politicus voorstelt 1 van de grondvesten van onze maatschappij en cultuur overboord te gooien zou je toch wat meer tegenstand verwachten.
pi_36244499
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:07 schreef gelly het volgende:
Kan die man z'n beveiliging niet eens zelf gaan betalen ? Vraag me ook af waarom niemand in Den Haag Wilders eens op z'n vingers tikt, men lijkt wel bang voor zetelverlies. Als een politicus voorstelt 1 van de grondvesten van onze maatschappij en cultuur overboord te gooien zou je toch wat meer tegenstand verwachten.
Of den Haag heeft geleerd van Fortuyn en beseft dat door Wilders monddood proberen te maken hij alleen maar meer support zal krijgen. Het beste wat je kunt doen met dit soort malloten is ze niet serieus nemen en gewoon links laten liggen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36244606
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:07 schreef gelly het volgende:
z'n beveiliging zelf betalen
Dan gaat hij daar weer over huilen.
Fiets
pi_36244678
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

z'n beveiliging zelf betalen
Dan gaat hij daar weer over huilen.
Ja, hoor eens. Als ik bewust uitspraken ga zitten doen waarmee ik mensen tegen me in het harnas jaag, wordt mijn beveiliging ook niet betaald.

Hij mag dan wel volksvertegenwoordiger zijn, en heeft daarom bepaalde privileges wanneer het aankomt op het kunnen ventileren van zijn mening zonder gelijk voor zijn donder te worden geschoten, maar hij heeft ook verantwoordelijkheden, en die lijkt Wilders niet te willen nemen.
pi_36244679
het is nu wel heel duidelijk dat ik op hem ga stemmen

hij heeft het tenminste allemaal door
pi_36244745
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:12 schreef JoPiDo het volgende:
het is nu wel heel duidelijk dat ik op hem ga stemmen

hij heeft het tenminste allemaal door
*zucht* dus je gaat niet eens in op de tegenargumenten?
pi_36244888
er zíjn geen tegenargumenten

een keer door de stad lopen en in de tram zitten, dan zit je vol vóórargumenten
pi_36244998
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:16 schreef JoPiDo het volgende:

Ik heb je net een tegenargument gegeven. Wilders wil dus een van onze belangrijkste principes opgeven, om diezelfde principes te beschermen.
pi_36245039
en waarom precies is dat een tegenargument?
pi_36245154
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:19 schreef JoPiDo het volgende:
en waarom precies is dat een tegenargument?
Het doel van Wilders is het beschermen van de Nederlandse nationaliteit en cultuur tegen het zogenaamde 'moslimimperialisme'

Om dat te doen is hij bereid een van de belangrijkste onderdelen van onze nationaliteit en cultuur te ondermijnen, namelijk de grondwet.

Dan vraag ik me af wie er gevaarlijker is voor dit land, de Islam, of Wilders. Als hij dit voor elkaar krijgt heeft Wilders namelijk in zijn eentje meer van onze vrijheden afgebroken dan de hele Islam tot nu toe voor elkaar heeft gekregen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:51:33 #223
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36246310
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:21 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het doel van Wilders is het beschermen van de Nederlandse nationaliteit en cultuur tegen het zogenaamde 'moslimimperialisme'

Om dat te doen is hij bereid een van de belangrijkste onderdelen van onze nationaliteit en cultuur te ondermijnen, namelijk de grondwet.

Dan vraag ik me af wie er gevaarlijker is voor dit land, de Islam, of Wilders. Als hij dit voor elkaar krijgt heeft Wilders namelijk in zijn eentje meer van onze vrijheden afgebroken dan de hele Islam tot nu toe voor elkaar heeft gekregen.
Precies, en dat voor iemand die zo koketteert met de vrijheid, en zelfs het woord "vrijheid" heeft opgenomen in de naam van zijn partij. Volstrekt belachelijk.
pi_36246362
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vond het huichelachtig. Hij wil zogenaamd niet van artikel 1 af om te kunnen discrimineren, maar om iets aan de islam te kunnen doen. Wat hij bedoelt is dat hij wil kunnen discrimineren, maar het anders wil noemen. Of dat hij wil kunnen discrimineren zonder dat dat strafbaar is.
Inderdaad. In feite zegt Wilders (opmerkelijk onomwonden) dat hij moet kunnen discrimineren om zijn mening over de Islam met concreet beleid te kunnen ondersteunen. Dat zegt al wat over de uitgangspunten van dat beleid en ik vind nog steeds dat daarin de Nazi-vergelijking voor de hand ligt.

Probleem is (vind ik) ook dat Wilders als privepersoon veel te veel betrokken is bij de spanningen in de samenleving die samenhangen met (sommige) moslims. Hij werd en wordt vanuit die hoek bedreigd. Hij heeft daardoor zijn huis moeten verlaten en zijn priveleven is mede daardoor nog steeds non-existent. Ik kan me goed voorstellen dat je vanuit die positie zo je twijfels hebt over de Islam in zijn algemeenheid, maar dat lijkt me dan nog geen bruikbare grond voor politiek beleid.
pi_36246406
Geen reactie meer van JoPiDo op de 3 bovenstaande posts?
pi_36246487
quote:

Als jij last hebt van mensen in de stad of in de tram, dan heb jij last van hun gedragingen. Toch niet van hun religieuze overwegingen en gedachten.

De last waar jij over spreekt, hoort thuis in het wetboek van strafrecht. Verstoring van de openbare orde, dat soort dingen. Dat heeft niets met welke grondwetsbepaling dan ook te maken.

Dat je om die reden meent op Wilders te moeten stemmen, mag jij helemaal zelf weten, maar het gevaar schuilt erin dat de onwetendheid gaat regeren (want onwetend ben je, dat heb je in die paar posts wel aardig gedemonstreerd). De onwetendheid die na het voltrekken van het drama tot uiting wordt gebracht in 'Wir haben es nicht gewust'.

Ja, doei.
pi_36246648
Wilders vraagt er zelf om voor de bedreigingen.

En mensen vinden het raar dat ie bedreigd wordt hij vraagt er zelf om
pi_36246669
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:01 schreef Meki het volgende:
Wilders vraagt er zelf om voor de bedreigingen.

En mensen vinden het raar dat ie bedreigd wordt hij vraagt er zelf om
Nee Meki. Omdat jij het niet eens bent met iemands mening is dat nog geen reden om iemand te bedreigen.

Dan kan ik jou nu ook wel gaan bedreigen omdat ik het niet eens ben met jouw mening.
pi_36246737
die idiootjes horen in de bergen, niet hier in de stad/tram
pi_36246779
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:03 schreef JoPiDo het volgende:
Jij kent die mensen in de tram niet persoonlijk, dus hoe kun jij oordelen over hun mentale capaciteiten?

Of wil je soms beweren dat je ze alleen maar veroordeelt op basis van hun uiterlijk?
pi_36246781
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:01 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nee Meki. Omdat jij het niet eens bent met iemands mening is dat nog geen reden om iemand te bedreigen.

Dan kan ik jou nu ook wel gaan bedreigen omdat ik het niet eens ben met jouw mening.
Iemand die Moslims in kampen wil stoppen verdient alle bedreigingen
Iemand die een Moslims alleen aanpakt verdient alle bedreigingen
pi_36246865
quote:
en dus?

Ik vind ook dat Almelose boeren niks in een Amsterdamse tram te zoeken hebben, maar ja.
pi_36246879
quote:
racisten horen in de bergen niet hier
pi_36246913
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:05 schreef Seneca het volgende:

[..]

Jij kent die mensen in de tram niet persoonlijk, dus hoe kun jij oordelen over hun mentale capaciteiten?

Of wil je soms beweren dat je ze alleen maar veroordeelt op basis van hun uiterlijk?
hun hele mentaliteit staat me tegen

en ik hoor ze vaak genoeg praten
pi_36246947
Ik snap niet waarom Wilders zich in allerlei bochten aan het wringen is om vooral Moslims aan te pakken. De punten waar hij zich zo aan ergert zijn eenvoudig aan te pakken door het strafrecht te verzwaren en strenger de orde te gaan handhaven. Dan filter je het uitschot er vanzelf uit en dat is gewoon mogelijk binnen artikel 1 van de Grondwet lijkt mij.

Laat overigens duidelijk zijn dat het er niet meteen sprake is van discriminatie als de ene bevolkingsgroep harder aangepakt wordt dan de ander, kijkend naar de cijfers is het volstrekt logisch om beleid tegen criminaliteit voornamelijk op allochtonen te richten en beleid tegen terrorisme voornamelijk op moslims te richten. Dat zijn immers de groepen in onze samenleving die zich daar het meest aan zondigen.
pi_36246960
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Bedreigen is in beginsel strafbaar. Simpel. Als een machtspretendent ideeen de wereld inslingert die jij niet met hem deelt, dan krijgt hij niet jouw stem. Zo werkt dat in een democratisch systeem. Als je de gewoonte gaat oppakken dat zo iemand middels bedreigingen monddood gemaakt moet worden, dan is er van dat democratisch systeem weinig over, en juist dan is de drempel om een bepaling als 1 GW te schrappen een stuk kleiner.
pi_36247015
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat Wilders Moslims niet in kampen wil stoppen. Je hebt de vervelende gewoonte om mensen woorden in de mond te leggen Meki.

Vooralsnog heb je het volgende beweerd:
- Hirsi Ali heeft de oorlog verklaard aan de Islam
- De US heeft de oorlog verklaard aan de Islam
- In Italie worden mensen gedwongen om een kruis te dragen

Voor geen van deze beweringen heb je tot nu toe een bron gegeven, of een onderbouwing. Mark my words, Wilders heeft NOOIT gezegd dat hij Moslims in kampen wil stoppen. NOOIT. En je hebt nergens een bron om het tegendeel te bewijzen.

Weet je hoe ze dat noemen? Iemand die dingen beweer die niet waar zijn? Een leugenaar. Sterker nog, Meki. Iemand dit soort uitspraken in de schoenen schuiven die hij of zij nooit gedaan heeft is laster, en dat is strafbaar.

Je enige punt wat dus overeind blijft staan is dat Wilders alleen Moslims wil aanpakken. Daar heb je dus gelijk in. Maar als jij het om die reden al goedkeurt dat iemand wordt bedreigd, dan ben je dus geen voorstander van vrijheid van meningsuiting. Je vindt immers dat iemand om zijn mening mag worden bedreigd.

Ik vind eerlijk gezegd dat mensen die het niet eens zijn met ons democratisch systeem, zoals jij blijkbaar, hier niet thuishoren. Een voorwaarde voor je Nederlands burgerschap is namelijk dat je trouw zweert aan de Nederlands grondwet. En dat doe jij dus niet. Geen probleem, moet je zelf weten, maar dan mag je wat mij betreft je paspoort ook weer inleveren.

En nee Meki, dat heeft niks te maken met je afkomst, en niks met je overtuiging, dat heeft alles te maken met dat jij wel de lusten wil van de Nederlandse nationaliteit, maar niet de lasten (en daar valt dus onder dat jij maar hebt te accepteren dat je mag zeggen wat je wilt in dit land, zolang dat binnen de wet is, zonder gelijk bang te hoeven zijn voor bedreigingen)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:12:15 #238
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_36247045
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:08 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Eeuwig zonde dat dit soort types stemrecht hebben...
pi_36247050
zwaardere straffen is zo'n enorme luchtzak, dat roepen echt alleen nog maar domme mensen

alle onderzoeken bewijzen dat het criminaliteit juist verhoogd in plaats van verlaagd
pi_36247070
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:10 schreef Argento het volgende:

[..]

Bedreigen is in beginsel strafbaar. Simpel. Als een machtspretendent ideeen de wereld inslingert die jij niet met hem deelt, dan krijgt hij niet jouw stem. Zo werkt dat in een democratisch systeem. Als je de gewoonte gaat oppakken dat zo iemand middels bedreigingen monddood gemaakt moet worden, dan is er van dat democratisch systeem weinig over, en juist dan is de drempel om een bepaling als 1 GW te schrappen een stuk kleiner.
het volgen van Hitler ideeen is niet strafbaar
nog heel even en de Moslims worden vergast
pi_36247083
quote:

[..]

Ze? Besef je nu zelf niet hoe je aan het generaliseren bent? Dat bepaalde allochtone bevolkingsgroepen een probleemgroep vormen, dat is een feit, dat zal ik niet ontkennen. Maar dat kan en mag toch geen reden zijn om ze dan maar allemaal over een kam te scheren? Probeer mensen eens te zien als individu, en niet als groep.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:13:51 #242
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36247114
quote:
Er zijn ook Duitstalige en Franstalige keren in Nederland, en ik weet dat er in Rotterdam zelfs een Zweedse kerk zit ergens. Het zijn natuurlijk vrij kleine gemeenschappen, voornamelijk bedoeld voor de immigranten in Nederland.

Maar let op, NU KOMT HET natuurlijk...... Dat zijn dan weer WESTERSE kerken, en het gaat Wilders natuurlijk om NIET WESTERSE geloofsgemeenschappen. Want westers mag dan weer wel en niet-westers mag dan weer niet.

Vertel dat ook even aan de Boedistische en Hindustaanse gemeenschappen in Nederland.....
-
pi_36247126
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Gelukkig kan dat dus niet, dankzij dat artikel 1 van de grondwet

Zeggen dat Wilders alle Moslims wil vergassen is trouwens net zo paranoide als beweren dat de Islam het westen wil veroveren.

Hoe kom je toch bij dat idee Meki, dat wij Nederlanders allemaal een hekel hebben aan moslims, en jullie het liefst zo snel mogelijk het land uitschoppen? Of speel je gewoon graag de slachtofferrol?
pi_36247199
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Doe normaal , je kunt veel over Wilders zeggen maar niet dat hij mensen wil doden.
pi_36247300
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:12 schreef Arendt het volgende:

[..]

Eeuwig zonde dat dit soort types stemrecht hebben...
als je dat soort dingen roept ben je pas écht dom

als niet de meerderheid van Nederland vóór hem is, dan is het toch klaar? daar is stemrecht toch voor? meegaan met de meerderheid en er niet over janken, ook al ben je er tegen
pi_36247304
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:12 schreef JoPiDo het volgende:
zwaardere straffen is zo'n enorme luchtzak, dat roepen echt alleen nog maar domme mensen

alle onderzoeken bewijzen dat het criminaliteit juist verhoogd in plaats van verlaagd
Wegnemen uit de maatschappij zorgt er voor dat ze zich niet meer kunnen misdragen in de maatschappij. Reintegratie is een ander punt, maar wegnemen uit de maatschappij is zeer zeker effectief tegen de overlast die criminelen veroorzaken.
pi_36247378
nou, dat is HELEMAAL een dom antwoord

DAMN

met Steijn hoef ik niet meer te praten, die kraamt onzin uit
pi_36247477
quote:

dus, niet meer straffen.

Verder zijn je argumenten pure Bullshit
quote:

Alle mensen die in de stad lopen of in de tram zitten op laten rotten?
Je zit zelf ook in de tram
Je bedoelt natuurlijk alle mensen met een kleurtje. Ik zal je wat nieuws vertellen, ik heb ook wel eens last van mensen die niet dat kleurtje hebben wat jij bedoelt. De gewone boeren uit de achterhoek die naar amsterdam gaan, de tokkie's uit de volksbuurten die zich hebben klemgezopen bij een voetbalwedstrijd.
quote:
op basis waarvan? omdat jij dat vindt?
Ik vind blauw een mooie kleur, moeten nu alle auto's op de weg blauw worden?
quote:

[..]

Ook zo'n cullargument
alsof ze allemaal over een kam te scheren zijn, en je hoort ze vaak genoeg praten.
Mogen ze niet praten dan?
Fiets
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:22:05 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36247483

Was de fohn weer stuk vanmorgen, Geert?
-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:22:32 #250
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36247494
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 09:10 schreef adnansupernew het volgende:
Tja...het is gewoon een gevaarlijk mannetje dit.
Neuh. Gevaarlijk wordt het pas als er ook nog veel idioten op hem stemmen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36247503
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:19 schreef JoPiDo het volgende:
nou, dat is HELEMAAL een dom antwoord

met Steijn hoef ik niet meer te praten, die kraamt onzin uit
Domme argumentatie, nou dat moet dan eenvoudig onderuit te halen zijn. Succes.
pi_36247507
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:11 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat Wilders Moslims niet in kampen wil stoppen. Je hebt de vervelende gewoonte om mensen woorden in de mond te leggen Meki.

Vooralsnog heb je het volgende beweerd:
- Hirsi Ali heeft de oorlog verklaard aan de Islam
- De US heeft de oorlog verklaard aan de Islam
- In Italie worden mensen gedwongen om een kruis te dragen

Voor geen van deze beweringen heb je tot nu toe een bron gegeven, of een onderbouwing. Mark my words, Wilders heeft NOOIT gezegd dat hij Moslims in kampen wil stoppen. NOOIT. En je hebt nergens een bron om het tegendeel te bewijzen.

Weet je hoe ze dat noemen? Iemand die dingen beweer die niet waar zijn? Een leugenaar. Sterker nog, Meki. Iemand dit soort uitspraken in de schoenen schuiven die hij of zij nooit gedaan heeft is laster, en dat is strafbaar.

Je enige punt wat dus overeind blijft staan is dat Wilders alleen Moslims wil aanpakken. Daar heb je dus gelijk in. Maar als jij het om die reden al goedkeurt dat iemand wordt bedreigd, dan ben je dus geen voorstander van vrijheid van meningsuiting. Je vindt immers dat iemand om zijn mening mag worden bedreigd.

Ik vind eerlijk gezegd dat mensen die het niet eens zijn met ons democratisch systeem, zoals jij blijkbaar, hier niet thuishoren. Een voorwaarde voor je Nederlands burgerschap is namelijk dat je trouw zweert aan de Nederlands grondwet. En dat doe jij dus niet. Geen probleem, moet je zelf weten, maar dan mag je wat mij betreft je paspoort ook weer inleveren.

En nee Meki, dat heeft niks te maken met je afkomst, en niks met je overtuiging, dat heeft alles te maken met dat jij wel de lusten wil van de Nederlandse nationaliteit, maar niet de lasten (en daar valt dus onder dat jij maar hebt te accepteren dat je mag zeggen wat je wilt in dit land, zolang dat binnen de wet is, zonder gelijk bang te hoeven zijn voor bedreigingen)

Geert Wilders pakt alleen Moslims aan en allochtonen
Hitler pakte alleen Joden aan en minderheden

Geert Wilders wilt Moslims naar kampen sturen
Hitler heeft Joden naar de kampen gestuurd

Geert Wilders wilt alle Moskeeen en Islamitische scholen sluiten
Gooh dat wou Hitler ook

Geert Wilders wilt Nederland een Joodse staat maken
Gooh dat wou Hitler ook doen , hij maakte Duitsland geen-joden land.

Nog heel even en dat wilt Hitler Wilders alle Moslims vergassen nog heel even
dan moeten wij met een ster lopen en uitgespuugd worden etc.

dan kan een groot deel Nederland Moslims uitlachen

Wilders een is extreminist net als Osama Bin Laden. ook al pleegt ie geen aanslagen maar hij denkt net als Osama maar dan andersom. Nederlanders die Geert Wilders steunt moet zich schamen dan steunt ie indirect Hitler ook .

Ik hoop dat JIJ afstand van Hitler Wilders
pi_36247508
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:22 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]

Je zou bijna gaan denken dat die fohns van hem iedere keer ontploffen idd
pi_36247542
quote:

Nou met JoPiDo hoeven we niet meer in discussie te gaan! Die kraamt toch alleen maar onzin uit!
pi_36247554
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:15 schreef Steijn het volgende:

[..]

Doe normaal , je kunt veel over Wilders zeggen maar niet dat hij mensen wil doden.
zijn volgende stap is wel mensen vermoorden of erin steunen
pi_36247567
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:22 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]

De hele dag van die opgefokte glimmende biljartballen om je heen, ik moet er niet aan denken.
pi_36247608
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Kom met een onderbouwing of ga je heel diep schamen.
pi_36247616
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:14 schreef Seneca het volgende:

[..]

Gelukkig kan dat dus niet, dankzij dat artikel 1 van de grondwet

Zeggen dat Wilders alle Moslims wil vergassen is trouwens net zo paranoide als beweren dat de Islam het westen wil veroveren.

Hoe kom je toch bij dat idee Meki, dat wij Nederlanders allemaal een hekel hebben aan moslims, en jullie het liefst zo snel mogelijk het land uitschoppen? Of speel je gewoon graag de slachtofferrol?
Neem nou een kijkje op Telegraaf-reacties kijk naar de opinies en dat bevestigen allemaal dat de merendeel van Nederlanders over Moslims slecht denkt
pi_36247623
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:23 schreef Meki het volgende:

[..]

En dat weet je, omdat? Je hebt geen argumenten, geen bronnen, alleen loze uitspraken. Dit is pure laster, Meki!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:26:09 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36247634
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:22 schreef Meki het volgende:
nog heel even
dan moeten wij met een ster lopen en uitgespuugd worden etc.
Ik denk zelf dat het een halve maan zal worden.... of een profeet met een bom op z'n kop.

Verder weet jij de boel ook weer goed te onderbouwen....
-
pi_36247638
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou met JoPiDo hoeven we niet meer in discussie te gaan! Die kraamt toch alleen maar onzin uit!
heb je dan OOIT een dergelijk GEDEGEN onderzoek gelezen? waarschijnlijk niet, anders had je dit niet gezegd
pi_36247655
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:22 schreef Meki het volgende:

[..]
Meki, je begaat nu dezelfde fout waar je anderen van beschuldigt.

Ik ben het met je eens dat wilders een extremist is, maar je moet niet te ver doordrijven.
Fiets
pi_36247684
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:25 schreef Steijn het volgende:

[..]

Kom met een onderbouwing of ga je heel diep schamen.
mensen die Wilders steunen moeten zich schamen

Hitler was ook begonnen - hij deed dat enkel alleen bij een andere doelgroep
de weg volgt Wilders nu ook
pi_36247694
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:26 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

heb je dan OOIT een dergelijk GEDEGEN onderzoek gelezen? waarschijnlijk niet, anders had je dit niet gezegd
Ik snap jou niet. Aan de ene kant lees je blijkbaar gedegen onderzoeken, en zeg je zowaar zinnige dingen wat het criminaliteitsprobleem betreft.

Anderzijds scheer je alle allochtonen over een kam, gebruik je denigrerende termen zoals 'idiootjes' en vind je dat mensen in de tram die je niet kent moeten oprotten naar hun eigen land, puur gebaseerd op hun uiterlijk.
pi_36247746
quote:
Kom dan eens met je bronnen tevoorschijn of nog mooier, kom met argumentatie, dan kun je discussieren.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:29:53 #266
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36247783
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:25 schreef Meki het volgende:
Neem nou een kijkje op Telegraaf-reacties kijk naar de opinies en dat bevestigen allemaal dat de merendeel van Nederlanders over Moslims slecht denkt
Je kunt ook niet ontkennen dat de Moslims in Nederland niet voor problemen hebben gezorgd. De problemen met integratie, Nederlands leren, werken ipv uitkering trekken, criminaliteit, etc, etc, etc.... dat zijn allemaal reeële problemen. De werkloosheidscijfers on criminaliteitscijfers onder allochtonen liegen er niet om.

Natuurlijk is Wilders een idioot en een gevaarlijke gek, maar jij, Meki, staat extreem aan de andere kant en doet alsof er helemaal geen problemen zijn. En dat is in mijn ogen net zo gevaarlijk als Wilders zelf.
-
pi_36247790
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:28 schreef Steijn het volgende:

[..]

Kom dan eens met je bronnen tevoorschijn of nog mooier, kom met argumentatie, dan kun je discussieren.
Hij heeft gelijk. Ik heb zelf geen bronnen bij de hand, maar er is ooit onderzoek geweest waaruit bleek dat als je mensen voor langere tijd opsluit, dat de kans dat ze in herhaling vallen groter wordt.

Wat niets af doet aan het feit dat er ook voor jouw stelling argumenten zijn aan te voeren (genoegdoeningsaspect voor de slachtoffers, etc.)
pi_36247800
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:27 schreef Meki het volgende:
mensen die Wilders steunen moeten zich schamen

Hitler was ook begonnen - hij deed dat enkel alleen bij een andere doelgroep
de weg volgt Wilders nu ook
Nogmaals kom met een onderbouwing of hou op met het uiten van dergelijke beschuldigingen.
pi_36247808
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Meki, je begaat nu dezelfde fout waar je anderen van beschuldigt.

Ik ben het met je eens dat wilders een extremist is, maar je moet niet te ver doordrijven.
Ik ga mischien wat te ver . maar ik beschuldig geen bevolkingsgroepen met laster etc.
ik ga me niet racistisch gedragen omdat iemand zwart is
pi_36247813
dat argument van jou net als je ze langer opsluit zitten ze niet meer op straat dát zegt genoeg over jouw IQ
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:31:41 #271
136 V.
pi_36247850
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Je kunt ook niet ontkennen dat de Moslims in Nederland niet voor problemen hebben gezorgd.
Dat is prima te ontkennen. 'De' moslim bestaat bijvoorbeeld al niet. En er zijn meerdere oorzaken aan te wijzen dan alleen 'de' moslim, voor de zaken die jij aankaart.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:31:51 #272
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36247858
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:30 schreef Meki het volgende:
ik ga me niet racistisch gedragen omdat iemand zwart is
Vooroordelen over Nederlanders en/of Blanken is net zo goed racisme.
-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:33:01 #273
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36247908
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:31 schreef Verbal het volgende:
Dat is prima te ontkennen. 'De' moslm bestaat bijvoorbeeld al niet.

V.
Wellicht moet het woord "Moslims" vervangen worden door "niet-westerse allochtonen". Dat zijn er zo'n 1,6 miljoen geloof ik, en daarvan zijn er bijna 1 miljoen Moslim.

Zo beter?
-
pi_36247930
quote:

[..]

Kom jij eens met een onderbouwing lulhannes. Je beweert van alles, en wat je hebt onderbouwd zal ik even opsommen:

pi_36247959
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:30 schreef Seneca het volgende:
Wat niets af doet aan het feit dat er ook voor jouw stelling argumenten zijn aan te voeren (genoegdoeningsaspect voor de slachtoffers, etc.)
Ik heb inderdaad ook van die onderzoeken gehoord. Maar ik kies altijd voor de mensen die wel het beste met elkaar voor hebben. Mensen die zich daar niet aan houden staan bij mij volledig onderaan de ladder. Als een crimineel zich blijft misdragen past hij niet in de maatschappij die ik voor ogen heb en moet hij daar uit weg worden gehouden (zie het als een soort van TBS). Ik heb absoluut geen behoefte die mensen actief te laten reintegreren, laat ze zelf maar de eerste stap zetten in de richting van een beter leven, overigens als ze dat dan eenmaal gedaan hebben ben ik er voor hen want ik ben wel vergevingsgezind.
pi_36247960
quote:

[..]

Je kunt ook niet ontkennen dat de Moslims in Nederland niet voor problemen hebben gezorgd. De problemen met integratie, Nederlands leren, werken ipv uitkering trekken, criminaliteit, etc, etc, etc.... dat zijn allemaal reeële problemen. De werkloosheidscijfers on criminaliteitscijfers onder allochtonen liegen er niet om.

Natuurlijk is Wilders een idioot en een gevaarlijke gek, maar jij, Meki, staat extreem aan de andere kant en doet alsof er helemaal geen problemen zijn. En dat is in mijn ogen net zo gevaarlijk als Wilders zelf.

Ik ontken niet dat er problemen zijn
er zijn met elke groep problemen , ook met Nederlanders ook met Polen ook met Marokkanen ook met Turken . oftewel met iedere bevolkingsgroep

Maar welke groep wordt uitgekost in deze samenleving ???
Enkel Moslims en allochtonen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:34:16 #277
136 V.
pi_36247969
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kom jij eens met een onderbouwing lulhannes. Je beweert van alles, en wat je hebt onderbouwd zal ik even opsommen:

*impressive*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36247998
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Wacht. Dus als ik alleen maar negatieve nieuwsberichten over Moslims in de Telegraaf lees, dan is dat zogenaamd eenzijdige berichtgeving.

Maar als diezelfde krant vervolgens alleen maar negatieve meningen van Nederlanders over moslims laat zien, dan is dat zogenaamd wel een realistisch beeld van de werkelijkheid?

Wees eens consequent Meki. Het merendeel van de Nederlandse bevolking denkt helemaal niet zo slecht over Moslims. Het feit dat Wilders maar een zetel heeft in de 2e kamer toont dat wel aan.
pi_36248008
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Vooroordelen over Nederlanders en/of Blanken is net zo goed racisme.
Wilders heeft nu alle kenmerken van Hitler
dat is geen vooroordeel maar een feit
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:35:43 #280
136 V.
pi_36248030
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Meki.... puhleeeeeese

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36248059
quote:

[..]

De vraag is welke rol de islam speelt in dit alles. En als het al zo is, waarom speelt het christendom geen rol bij antilliaanse en surinaamse criminelen ?
pi_36248111
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:34 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wacht. Dus als ik alleen maar negatieve nieuwsberichten over Moslims in de Telegraaf lees, dan is dat zogenaamd eenzijdige berichtgeving.

Maar als diezelfde krant vervolgens alleen maar negatieve meningen van Nederlanders over moslims laat zien, dan is dat zogenaamd wel een realistisch beeld van de werkelijkheid?

Wees eens consequent Meki. Het merendeel van de Nederlandse bevolking denkt helemaal niet zo slecht over Moslims. Het feit dat Wilders maar een zetel heeft in de 2e kamer toont dat wel aan.
Het beeld over de media over Moslims zegt me genoeg .
ik ben hier niet de enige die daarover klaagt maar bijna elke allochtoon is de uitkotsen van de media beu.

de media toont dit wel aan . het steunen van Wilders toont dit ook aan
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:37:48 #283
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36248127
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:35 schreef Meki het volgende:
Niet alle kenmerken. Enkele kenmerken, zoals het feit dat hij een verschil tussen Moslims en Joods/Christenlijken wil vast leggen in de Grondwet. En dat is inderdaad ziekelijk, en komt ontzettend veel overeen met het partijprogramma van de NSDAP.

Wilders is niet oorlogszuchtig en wil niet Vlaanderen terug gaan veroveren als 1 "Groot Nederland" zoals Hitler dat wilden met oud-Duitse gebieden.

Maar zeg eens Meki..... mocht Wilders op een of andere manier aan de macht komen, wat ga jij dan doen?
-
pi_36248132
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:36 schreef gelly het volgende:
De vraag is welke rol de islam speelt in dit alles. En als het al zo is, waarom speelt het christendom geen rol bij antilliaanse en surinaamse criminelen ?
Ik denk dat de godsdienst alleen een rol speelt bij moslimterroristen. De gewone huis, tuin en keuken crimineel heeft waarschijnlijk niet eens een Koran.
pi_36248161
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat er problemen zijn
er zijn met elke groep problemen , ook met Nederlanders ook met Polen ook met Marokkanen ook met Turken . oftewel met iedere bevolkingsgroep

Maar welke groep wordt uitgekost in deze samenleving ???
Enkel Moslims en allochtonen
Behalve een paar idioten zoals Wilders in de politiek hoor ik eigenlijk vrij weinig dat mensen Moslims uitkosten. Extermistische moslims ja, maar die worden niet uitgekost om hun geloof, maar om hun terrorististische neigingen.

Als er eens een autochtoon negatief in het nieuws komt, zal ik dat net zo goed veroordelen. Ik vind Wilders net zo goed een idioot als jij. Het is echter een statistisch FEIT dat criminele delicten procentueel gezien vaker voorkomen onder allochtonen, dus dan is het niet zo gek dat mensen allochtonen met een schuin oog gaan bekijken.

Dat wil nog steeds niet zeggen dat allochtonen zo zijn, maar onbewust weet je dat de kans groter is dat je wordt beroofd door een Marrokkaan dan door een Nederlander. Dat is geen vooroordeel, de statistieken wijzen dat uit. En die statistieken veroorzaken allochtonen toch echt zelf.
pi_36248203
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:38 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik denk dat de godsdienst alleen een rol speelt bij moslimterroristen. De gewone huis, tuin en keuken crimineel heeft waarschijnlijk niet eens een Koran.
Die mening deel ik ook, maar waarom wordt er dan zo op de islam gehamerd als oorzaak van alle ellende ? Er worden allerhande kruisverbanden getrokken die niet op feiten berusten maar op aannames. Wilders doet niet anders.
pi_36248218
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:37 schreef Meki het volgende:

[..]

Het beeld over de media over Moslims zegt me genoeg .
ik ben hier niet de enige die daarover klaagt maar bijna elke allochtoon is de uitkotsen van de media beu.

de media toont dit wel aan . het steunen van Wilders toont dit ook aan
Waar heb je het toch over? Bijna niemand in dit topic steunt Wilders. Bijna niemand in dit land steunt Wilders, anders hadden er wel meer mensen op hem gestemd. De man heeft maar EEN zetel. EEN! Dat betekent dat hij nog niet eens 1% van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigt.

En geef mij eens een recent voorbeeld dan van allochtonen die worden uitgekotst in de media.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:41:39 #288
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36248273
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:36 schreef gelly het volgende:

De vraag is welke rol de islam speelt in dit alles. En als het al zo is, waarom speelt het christendom een rrol bij antilliaanse en surinaamse criminelen ?
Goed punt. De criminaliteitscijfers en werkloosheidscijfers zijn onder Surinamers en Antilianen minstens net zo hoog.

Daar hoor je Wilders trouwens helemaal niet over, hij heeft in het verleden al eens in artikelen te kennen gegeven dat hij Islamitische verenigingen wil verbieden, maar ik weet uit eigen ervaring dat er in Amsterdam diverse Surinaamse kerkelijke gemeenschappen zijn die een eigen gesloten vereniging hebben en alles op z'n Surinamees doen.

Maar DAAR hoor je Wilders niet over, blijkbaar zijn Surinamers westerlijk genoeg voor hem.

Een ander leuk nieuwtje trouwens: Nederland werd niet voor niets Europees Kampioen Honkbal. Dat was niet omdat wij Nederlanders zo van die sport houden, maar omdat het Nederlandse team voor de helft bestaat uit Antilianen, en het op de Antillen een van de grootste sporten is.
-
pi_36248277
quote:

[..]

prcs, dit is gewoon tuig dat blowend, zuipend en inbrekend door het leven gaat.

de Islam heeft daar helemaal niets mee te maken.
Tuurlijk vieren ze Rammadan enzo, maar ik vier ook Kerstmis terwijl ik helemaal niets met geloof heb.
Dit geld ook voor veel moslim jongeren, ze pakken net als mij alleen de leuke dingen van het geloof.
Fiets
pi_36248286
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Niet alle kenmerken. Enkele kenmerken, zoals het feit dat hij een verschil tussen Moslims en Joods/Christenlijken wil vast leggen in de Grondwet. En dat is inderdaad ziekelijk, en komt ontzettend veel overeen met het partijprogramma van de NSDAP.

Wilders is niet oorlogszuchtig en wil niet Vlaanderen terug gaan veroveren als 1 "Groot Nederland" zoals Hitler dat wilden met oud-Duitse gebieden.

Maar zeg eens Meki..... mocht Wilders op een of andere manier aan de macht komen, wat ga jij dan doen?
en maar klagen dat Moslims afkeer hebben tegen de Joden
juist omdat Wilders denkt vanuit Joodse denkgedachte. en dat moet nu opgehouden zijn
de AIVD moet hem zo snel oppakken en hem uitleveren aan zijn thuisland Israel.

Ik ga niks doen , ik ga verder met me leven.
maar de extreministen wel die gaan wel iets doen tegen Wilders omdat hij dat gevraagd heeft
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:42:07 #291
136 V.
pi_36248296
quote:

[..]

Ik denk dat de godsdienst alleen een rol speelt bij moslimterroristen.
... en dan nog. Mohammed Atta dronk alcohol, gokte en had regelmatig een lapdancer op schoot. Ik betwijfel of hij wist hoe een koran eruit zag.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36248337
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:41 schreef Meki het volgende:

[..]

en maar klagen dat Moslims afkeer hebben tegen de Joden
juist omdat Wilders denkt vanuit Joodse denkgedachte. en dat moet nu opgehouden zijn
de AIVD moet hem zo snel oppakken en hem uitleveren aan zijn thuisland Israel.

Ik ga niks doen , ik ga verder met me leven.
maar de extreministen wel die gaan wel iets doen tegen Wilders omdat hij dat gevraagd heeft
Je bent een idioot, Meki. Je hebt net zo veel blinde haat in je als die Wilders die je zo verafschuwt.

Ow, en ik heb nog geen bronnen van je gezien. Nog nooit, trouwens.
pi_36248347
nog zo'n kneus met een internetaansluiting

die V. wéét het allemaal zo goed
pi_36248384
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:43 schreef JoPiDo het volgende:

Nee, ad hominem spelen is een sterke manier van discussie voeren.
pi_36248394
quote:

Als jij nou eens komt discusseren in plaats van je gal spuwen.
Fiets
pi_36248433
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:40 schreef Seneca het volgende:

[..]

Waar heb je het toch over? Bijna niemand in dit topic steunt Wilders. Bijna niemand in dit land steunt Wilders, anders hadden er wel meer mensen op hem gestemd. De man heeft maar EEN zetel. EEN! Dat betekent dat hij nog niet eens 1% van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigt.

En geef mij eens een recent voorbeeld dan van allochtonen die worden uitgekotst in de media.
Telegraaf tegen de Marokkanen en Turken en de overige media ook

ik hoop dat niemand hem steunt. maar als ik kijk naar de opinie van Maurice de Hond

Zetels
De komende maanden gaat Wilders campagne voeren voor de Tweede Kamerverkiezingen. De oud-VVD’er denkt dat zijn partij tien tot vijftien zetels kan halen. In de laatste peiling van Maurice de Hond stond zijn partij nog op vijf zetels.

dit bewijst genoeg
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:45:37 #297
136 V.
pi_36248462
quote:
Introductie is niet nodig, ik had je al herkend als de token randdebiel.
quote:
Weet ik, maar ik blijf er bescheiden onder.

Maarreh... ga je nog echt een poging doen tot discussiëren, of blijft het bij je rabiate, hersenloze bruinhemdengeblaat?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36248519
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:44 schreef Meki het volgende:

[..]

ik hoop dat niemand hem steunt. maar als ik kijk naar de opinie van Maurice de Hond

Zetels
De komende maanden gaat Wilders campagne voeren voor de Tweede Kamerverkiezingen. De oud-VVD’er denkt dat zijn partij tien tot vijftien zetels kan halen. In de laatste peiling van Maurice de Hond stond zijn partij nog op vijf zetels.

dit bewijst genoeg
Wat begrijp je niet aan
quote:
De oud-VVD’er denkt dat zijn partij tien tot vijftien zetels kan halen.
Dat denkt Wilders zelf, oftewel dat hoopt hij.

Maurice de Hond vind ik trouwens ook niet altijd even betrouwbaar.

En waar heb je deze cijfers vandaan?
Fiets
pi_36248530
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:45 schreef Verbal het volgende:
Maarreh... ga je nog echt een poging doen tot discussiëren, of blijft het bij je rabiate, hersenloze bruinhemdengeblaat?

V.
Ik ga voor antwoord B.

S.
pi_36248532
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Zetels

dit bewijst genoeg
Dus omdat Wilders DENKT dat hij vijftien zetels kan halen, is de Nederlandse bevolking voor Wilders. Who cares wat Wilders denkt? En Maurice de Hond staat er om bekend dat zijn peilingen niet erg betrouwbaar zijn. En al ZOU wilders vijf zetels halen, dan is dat nog steeds geen 10% van de Nederlandse bevolking. Dat betekent dus dat 90% blijkbaar NIET voor Wilders is. En dan wilde jij nog beweren dat Nederland Wilders steunt?

En Meki, ik vroeg om een VOORBEELD waarin Marrokannen en Turken door de media uitgekotst worden. Je kunt wel eindeloos blijven herhalen dat de media tegen allochtonen is, maar dat maakt het nog niet waar. Kom nu gewoon eens een keer met een fatsoenlijke bron waaruit blijkt dat de Telegraaf en de overige media tegen de Turken en Marrokanen zijn.
pi_36248551
hij had er ooit 30 kunnen halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')