Zolang de EU regeringen herbergd met idioten die die soort bullshit uitkramen zal het niet snel iets worden met dit instituut...quote:110 Teletekst vr 17 mrt
Bot kwaad over nazi-vergelijking
` Minister Bot van Buitenlandse Zaken
heeft de Italiaanse ambassadeur op het
matje geroepen.Aanleiding hiervoor is
een uitspraak van minister Giovanardi,
gisteren op de Italiaanse radio.
Giovanardi vergeleek tijdens een debat
de Nederlandse euthanasiewetgeving met
de euthanasiewetgeving van de nazi's en
de ideeën van Hitler.Giovanardi is
minister van Parlementsrelaties.
Minister Bot vindt de uitlatingen van
de Italiaanse christen-democratische
minister onacceptabel.Hij noemt het een
schande.Ook premier Balkenende is kwaad
over de nazi-vergelijking.Hij gaat
premier Berlusconi opheldering vragen.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:03 schreef SCH het volgende:
Moeten we uitgerekend aan Berlusconi gaan uitleggen dat wij geen nazi's zijn.
Inderdaad. Daarnaast was ons een oorlog in Europa beloofd als we nee stemden. Ik wacht nog steeds....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:44 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik meen me te herinneren dat tijdens hert EU grondwet referendum de WO2 en Nazi-vergelijkingen regelmatig te horen waren.
Silvio zal trouwens wel onder de indruk zijn als de De Balk om opheldering komt vragen/smeken?
Aaah, si, professore Balkio, come siete![]()
Moet goed te doen zijn, volgens NBC-nieuws denken ze in de VS dat Nederland bestaat uit goddeloze drugsgebruikende idioten waar iedereen doen en laten kan wat ie wil. Daarmee vergeleken is het overtuigen van een paar italianen een peulenschil...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:03 schreef SCH het volgende:
Moeten we uitgerekend aan Berlusconi gaan uitleggen dat wij geen nazi's zijn.
Echt waar?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:10 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Moet goed te doen zijn, volgens NBC-nieuws denken ze in de VS dat Nederland bestaat uit goddeloze drugsgebruikende idioten waar iedereen doen en laten kan wat ie wil.
NBC ook al? Ik dacht alleen FOXquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:10 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Moet goed te doen zijn, volgens NBC-nieuws denken ze in de VS dat Nederland bestaat uit goddeloze drugsgebruikende idioten waar iedereen doen en laten kan wat ie wil. Daarmee vergeleken is het overtuigen van een paar italianen een peulenschil...![]()
http://www.volkskrant.nl/buitenland/article251978.ecequote:
Gepubliceerd | vrijdag 17 maart 2006. Gewijzigd | vrijdag 17 maart 21:15 uur.
Italiaanse minister weigert excuses
ANP
ROME/DEN HAAG - De Italiaanse minister Giovanardi zal Nederland geen excuses aanbieden. Dat verklaarde de christen-democraat vrijdagavond in een reactie op de commotie die in Nederland over zijn uitlatingen is ontstaan.
Giovanardi had donderdag de Nederlandse euthanasiewetgeving met de ideeën van Hitler en diens nazi-wetgeving gelijkgesteld. ‘Ik hoef me niet te verontschuldigen, want ik ben tegen het weghalen van personen die niet perfect zijn. Ik deel alleen maar de mening van medici en gerenommeerde instellingen in Nederland’, aldus de minister voor Betrekkingen met het Parlement.
Eerder vrijdag spraken premier Balkenende en minister Bot van Buitenlandse Zaken schande over de uitlatingen.
Giovanardi stelde in een radioprogramma van de RAI dat de naziwetgeving en de ideeën van Hitler in Europa terugkeren ‘via de Nederlandse euthanasiewetgeving en het debat over hoe zieke kinderen kunnen worden gedood’. De bewindsman vergeleek de Nederlandse wetgeving met die van de nazi's en noemde de discussie over het doden van kinderen, die ‘ziek zijn of het syndroom van Down hebben’ eugenetica.
In hetzelfde programma eiste de woordvoerder van de Radicale Partij, Capezzone, al dat de christen-democraat zijn excuses zou moeten aanbieden aan zijn Nederlandse partijgenoten, die de euthanasiewetgeving steunen.
Het debatprogramma ging over ethiek en de scheiding van kerk en staat. In Italië is de Rooms Katholieke Kerk nauw betrokken bij het politieke debat en geeft geregeld stemadvies.
Ow, aangezien zogenaamde "medici en gerenommeerde instellingen in Nederland" ook die mening delen mag hij die Nazi-vergelijking maken. Eigenlijk heeft hij dus geen eigen mening, maar praat hij de mening van een aantal Nederlandse medici en instellingen na. Dan ben ik benieuw waarop hij duid, want over het algemeen hebben de "geronommeerde medici en instellingen in Nederland" niets tegen de euthanasiewet. Of ik heb een aantal grootscheepse protesten jegens deze wet gemist natuurlijk. Wellicht weet deze ambassadeur beter wat onze normen en waarden ( waaruit wetten voortvloeien ) zijn dan wij zelf...?quote:‘Ik hoef me niet te verontschuldigen, want ik ben tegen het weghalen van personen die niet perfect zijn. Ik deel alleen maar de mening van medici en gerenommeerde instellingen in Nederland’,
Nou, vertel dan maar eens: wat deden de Nazi's wat je tegenwoordig met abortus kunt vergelijken?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat is er mis met de nazi vergelijking inzake abortus?
Eugenetica.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nou, vertel dan maar eens: wat deden de Nazi's wat je tegenwoordig met abortus kunt vergelijken?
Er worden in Nederland uit staatswege "minderwaardige" mensen geaborteerd of geëuthaniseerd ? Aha.quote:
ach welnee die man had gelijkquote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:39 schreef Mikrosoft het volgende:
Tja, Giovanardi is gristen-demon-craat en Italiaan. Dan komt er weleens weinig zinnigs uit zijn bek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |