abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36225818
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:09 schreef electricity het volgende:

[..]

nee, want dat is te veel om op te schrijven. je kunt beter opschrijven wat je allemaal niet mag vinden. en radicaal islamitisch gedachtengoed in de praktiseren brengen is daar 1 van. en teneinde een betere bevolkingssamenstelling te krijgen zou het ook prettig zijn om de mensen die dit gedachtengoed onderschrijven preventief te ruimen. (niet te letterlijk nemen)
Als ik dat niet letterlijk moet nemen, hoe moet ik het dan interpreteren?
pi_36225905
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dat zeker, maar dat bereik je echt niet met de standpunten van Wilders. Sterker nog, daarmee voed je het terrorisme alleen maar. Moslims zullen zich nog meer buitengesloten gaan voelen omdat ze niet dezelfde rechten zouden hebben. Ze zullen zich geen onderdeel van de maatschappij voelen en dit wekt woede en verzet.
en hier ga je dus de fout in. praten en knuffelen is niet altijd de oplossing. ik denk dat er de afgelopen jaren voldoende is gedaan om moslims tegemoet te komen. bovendien is de onvrede van veel moslims niet alleen gebaseerd op binnenlands beleid. ik vind het een grote illusie om te denken dat als je maar lief genoeg tegen deze terroristen in spe bent, ze vanzelf ook lief tegen jou gaan doen.
quote:
Kijk eens naar landen waar tot voor kort (zuid-afrika wat eerder Amerika zelfs) zwarten minder rechten hadden als blanken. Is het er daar ooit beter op geworden door bepaalde bevolkingsgroepen niet dezelfde rechten te geven?
gingen die bevolkingsgroepen niet juist in (gewapend) verzet?
in het midden oosten werkt het aardig goed toch?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_36225909
Dus, a la GWB, gaan wij onze grondrechten vernietigen uit angst voor een klein groepje godsdienstfanatici? Nou nee, dank u, daar pas ik voor.

Art.1 is er voor meer als alleen de bescherming van religie. Alleen een blanke man kan met zo'n stupide idee komen, volgens mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 11:16:23 ]
pi_36225919
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een cirkelredenering. Staatsburgerschap is de formele benaming voor nationale identiteit.
Dat snap ik niet. Staatsburgerschap is een vaststaande hoedanigheid. Dat heeft verder geen inhoud, het geeft slechts de verblijfstatus weer (en dan nog de hoogste verblijfstatus in het land van de nationaliteit). Dat is toch totaal iets anders dan de identiteit van de drager van het staatsburgerschap? De ene staatsburger is de andere niet en het hoeft zeker niet zo te zijn dat de staatsburger niet voldoet aan de volksidentiteit. En dat laatste is in deze volgens mij het pijnpunt.

Welnu, wat is dan die Nederlandse (volks)identiteit?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36225922
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als ik dat niet letterlijk moet nemen, hoe moet ik het dan interpreteren?
je moet radicale moslims het land uit pesten.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_36225940
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als je Chinezen en Eskimo's ook kutmarokkanen noemt vind ik het goed.
Dan zou een inbreker ook discrimineren jegens de mensen waar hij niet inbreekt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36225960
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Mensen (zoals Wilders ?) die denken dat discriminatie de vrijheid van meningsuiting beperkt, denken dat de vrijheid van meningsuiting onbeperkt is. Maar iedere vrijheid houdt op waar het andermans vrijheid beperkt.
prcs, Wilders heeft gewoon niet opgelet met Maatschappijleer.

Mijn docent gaf ooit het volgende voorbeeld:
Max snelheid is 120 km/u op nederlandse snelwegen. Dit is in feite een beperking op je vrijheid.
Aan de andere kant kunnen hierdoor meer mensen op de snelweg rijden, mensen die niet zo hard kunnen/durven/willen.
Op de snelweg mag geen langzaam verkeer rijden (fietsers, brommers etc) ook weer een beperking in onze vrijheid. Maar hierdoor zorg je er wel voor dat je op de snelweg door kunt rijden en dus van A naar B kunt gaan.

Het is geen diepgaand voorbeeld, maar geeft gewoon aan dat vrijheid niet wil zeggen dat er geen regels zijn.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36225979
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:16 schreef electricity het volgende:

[..]

En nu serieus?
pi_36225996
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:15 schreef electricity het volgende:

[..]

en hier ga je dus de fout in. praten en knuffelen is niet altijd de oplossing. ik denk dat er de afgelopen jaren voldoende is gedaan om moslims tegemoet te komen.
Wat versta jij onder tegemoet komen?
quote:
bovendien is de onvrede van veel moslims niet alleen gebaseerd op binnenlands beleid. ik vind het een grote illusie om te denken dat als je maar lief genoeg tegen deze terroristen in spe bent, ze vanzelf ook lief tegen jou gaan doen.
Alle moslims terroristen in spe? Of moet ik dat ook niet te letterlijk nemen?
quote:
[..]
Waarom vergelijk je NL met het MO als het je uitkomt en waarom niet als het je niet uitkomt?
pi_36226024
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:15 schreef electricity het volgende:

[..]

en hier ga je dus de fout in. praten en knuffelen is niet altijd de oplossing. ik denk dat er de afgelopen jaren voldoende is gedaan om moslims tegemoet te komen. bovendien is de onvrede van veel moslims niet alleen gebaseerd op binnenlands beleid. ik vind het een grote illusie om te denken dat als je maar lief genoeg tegen deze terroristen in spe bent, ze vanzelf ook lief tegen jou gaan doen.
[..]
Ik zeg helemaal niet dat je moet knuffelen, je moet ze alleen niet achter gaan stellen door ze volgens de grondwet als minderwaardige burgers te gaan beschouwen.
quote:
ik snap niet wat je hiermee bedoelt.
Fiets
pi_36226029
quote:

[..]

Of strafrechterlijk vervolgen. Dat lijkt me de meest zuivere weg. Als je vindt dat radicale moslims teveel rechtsstaatondermijnende activiteiten kunnen ontplooien zonder zich aan een strafbaar feit schuldig te maken, moet je het wetboek van strafrechter onder de loup nemen, niet de grondwet.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:20:13 #112
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36226039
Haha, wat een josti is die vent ook . Gelukkig verliest ie hier meer aanhangers mee, dan dat ie er wint.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_36226044
quote:

[..]

En dat je daarmee vooral de gematigde moslims treft is enkel mooi meegenomen?
pi_36226046
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:05 schreef JanJanJan het volgende:
Leg mij eens uit wat er fout is aan de constatering van Wilders dat er twee regels tegenstrijdig zijn, namelijk dat je:

- niet mag discrimineren
- vrijheid van meningsuiting hebt.
Artikel 1 van de grondwet gaat in eerste instantie erover dat de wet (de staat dus) geen onderscheid mag maken.

Vrijheid van meningsuiting gaat er in eerste instantie over de burgers niet van te voren toestemmin aan de overheid hoeven te vragen om iets te publiceren.
quote:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36226152
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:16 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Staatsburgerschap is een vaststaande hoedanigheid. Dat heeft verder geen inhoud, het geeft slechts de verblijfstatus weer (en dan nog de hoogste verblijfstatus in het land van de nationaliteit). Dat is toch totaal iets anders dan de identiteit van de drager van het staatsburgerschap? De ene staatsburger is de andere niet en het hoeft zeker niet zo te zijn dat de staatsburger niet voldoet aan de volksidentiteit. En dat laatste is in deze volgens mij het pijnpunt.

Welnu, wat is dan die Nederlandse (volks)identiteit?
Er bestaat niet zoiets als een volksindentiteit. 'Volksidentiteit' heeft geen inhoud. Het is niet. Personen hebben een identiteit.

De enige overeenkomst tussen mij en alle overige Nederlanders, die verschilt van mijn overeenkomst met alle overige mensen is mijn Nederlands staatsburgersschap.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:25:58 #116
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36226198
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Artikel 1 van de grondwet gaat in eerste instantie erover dat de wet (de staat dus) geen onderscheid mag maken.
Toch wel ironisch dat Wilders, met zijn belastingverlaging en beperking van het aantal ambtenaren en regels, de vrijheid van de overheid wil vergroten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36226263
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting gaat er in eerste instantie over de burgers niet van te voren toestemmin aan de overheid hoeven te vragen om iets te publiceren.
[..]
Ik heb eerder het idee dat Wilders van het artikel af wil om bijvoorbeeld een verbod op islamitische scholen in te voeren en meer van dergelijke maatregelen. Hij weet zelf ook wel dat artikel 1 niet direct beperkingen oplegt aan de vrijheid van meningsuiting. Was dit wel het geval, dan zou dit voorstel tot het wettelijk maken van onderscheid tussen bevolkingsgroepen in strijd zijn met artikel 1.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_36226336
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Toch wel ironisch dat Wilders, met zijn belastingverlaging en beperking van het aantal ambtenaren en regels, de vrijheid van de overheid wil vergroten.
Het is de ultieme bescherming van de burger tegen de staat: de staat mag niet besluiten sommige (wat onwelgevallige burgers) wat te beknotten.

Wilders wil blijkbaar een staat waarin de staat de mogelijkheid krijgt de burgers buitenspel te zetten.

Mag jij raden hoelang de vrijheid van meningsuiting blijft bestaan voor sommige burgers.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:35:42 #119
66825 Reya
Fier Wallon
pi_36226482
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb eerder het idee dat Wilders van het artikel af wil om bijvoorbeeld een verbod op islamitische scholen in te voeren en meer van dergelijke. Hij weet zelf ook wel dat artikel 1 niet direct beperkingen oplegt aan de vrijheid van meningsuiting. Was dit wel het geval, dan zou dit voorstel tot het wettelijk maken van onderscheid tussen bevolkingsgroepen in strijd zijn met artikel 1.
Dat zou sowieso niet opgaan, aangezien parlementariers van ambtswege onschendbaar zijn. Maar voor de rest heb je gelijk

Ik vraag me trouwens af waarom de focus zo op artikel 1 ligt, terwijl dat artikel meestal weinig relevant is in zaken met betrekking tot het wel of niet hebben van vrijheid van meningsuiting. Vooral een politiek statement dus, klaarblijkelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Reya op 21-03-2006 11:46:31 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:37:06 #120
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36226545
Het enige waar ik het nog een beetje mee eens kan zijn:
quote:
Wilders stelt dat hij niet voor discriminatie is, maar artikel 1 leidt volgens hem tot een inperking van de vrijheid van meningsuiting. "In de praktijk van alledag blijkt het gelijkheidsdenken het onmogelijk te maken om problemen te benoemen en indien nodig een gerechtvaardigd onderscheid te maken."
Maar dan vraag ik me nog wel af of dit probleem nog wel een probleem is en of het schrappen van dit artikel, drastisch, ons wat verder helpt. Ik denk het niet.
pi_36226644
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:37 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het enige waar ik het nog een beetje mee eens kan zijn:
[..]

Maar dan vraag ik me nog wel af of dit probleem nog wel een probleem is en of het schrappen van dit artikel, drastisch, ons wat verder helpt. Ik denk het niet.
Nee, natuurlijk niet.
Gelijke behandeling door de wetgever opheffen zegt niets over de vrijheid van meningsuiting voor de burger. Het een raakt het ander niet.
pi_36226663
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb eerder het idee dat Wilders van het artikel af wil om bijvoorbeeld een verbod op islamitische scholen in te voeren en meer van dergelijke maatregelen. Hij weet zelf ook wel dat artikel 1 niet direct beperkingen oplegt aan de vrijheid van meningsuiting. Was dit wel het geval, dan zou dit voorstel tot het wettelijk maken van onderscheid tussen bevolkingsgroepen in strijd zijn met artikel 1.
En dan gaan we sleutelen aan de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van vereniging, de vrijheid van vergadering.

Dat is het lastige met vrijheid. Vrijheid geldt voor iedereen ook voor hen van wie je -om welke reden dan ook- liever niet hebt dat zij die vrijheid zouden hebben. Het getuigt echter van beschaving dat je die consequenties van een zo zuiver mogelijk vrijheidsbegrip accepteert. Zeg nu zelf, de vrijheid die wel voor de een, maar niet voor de ander geldt, is geen vrijheid.

Het is schandalig dat een parlementslid in het vrije Westen er een dergelijk relatief vrijheidsbegrip op na houdt.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:41:42 #123
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36226681
Het wordt nog kolderieker:
quote:
In een interview met Trouw benadrukt Wilders dat de overheid discriminatie bij solliciteren en disco’s moet blijven bestrijden.

Bron: Trouw
Wat een tegenstrijdigheid.

Verder in het artikel:
quote:
Het woningbouwbeleid en onderwijsbeleid moet volgens hem voorkomen dat moslims in een wijk gaan wonen waar al veel niet-westerse allochtonen wonen.

Wilders schrijft dat het liberalisme veel goeds heeft gebracht, maar ook dat het is versloft. Hij pleit er daarom voor om door het liberalisme verwaarloosde instituties als het gezin en de school weer in ere te herstellen. „Het gaat om vrijheid maar ook om deugdzaamheid die het voortbestaan van vrijheid moet garanderen.”
Tsja...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:43:23 #124
120602 LaFoxXx
Share The Noise
pi_36226731
Ik vind het echt onzin wat hij nou wilt.. iedereen moet gelijk blijven en natuurlijk is er vrijheid van meningsuiting maar ze moeten niet te ver gaan.. van mij mag hij wel zeggen wat hij wilt.. maar het uitvoeren is een ander verhaal! sommige mensen zullen gekwetst worden en hij zal misschien wel eindigen als Pim.. maar dat is dan zijn keuze.. ze hebben t alleen teveel over een bepaald geloof, terwijl hij meer over de mensen zou moeten praten waar hij direct wat tegen heeft.. niet iedere moslim, marokaan, turk of wie dan ook is het zelfde! we zijn allemaal individu's en als iemand een aanslag wil plegen op iets of iemand moet diegene daar persoonlijk voor gestraft worden en niet de mensen die toevallig dezelfde godsdienst hebben..
You give me fever when you kiss me
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:45:05 #125
66825 Reya
Fier Wallon
pi_36226777
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat zou sowieso niet opgaan, aangezien parlementariers van ambtswege onschendbaar zijn. Maar voor de rest heb je gelijk

Ik vraag me trouwens af waarom de focus zo op artikel 1 ligt, terwijl de meeste wrijving vooral ontstaat tussen artikel 6 en artikel 7. Vooral een politiek statement dus, klaarblijkelijk.
Ik had mijn hoofd er even niet bij, dit klopt niet. Het is vooral de wrijving tussen enerzijds artikel 6 en artikel 7 en anderzijds laster/belediging (in het strafrecht) en de onrechtmatige daad (in het burgerlijk recht) die voor spanning zorgt. Artikel 1 staat hier grotendeels buiten.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:45:14 #126
13973 ranja
image means nothing
pi_36226780
Doen Katholieke priesters trouwens niet in het Latijn preken? Of is dat niet meer?

Wilders is nog enger dan ik had kunnen denken.
Als hij zijn zin krijgt, word ik dan verplicht om of Joods of Christelijk te worden? Wat heeft Nederland überhaupt met het jodendom? Waren er voor WOI (ja 1 ja) al zoveel Joden hier? Kun je dan over een Joodse cultuur praten?
pi_36226842
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:45 schreef ranja het volgende:
Doen Katholieke priesters trouwens niet in het Latijn preken? Of is dat niet meer?
Ben onlangs nog bij een katholieke doop geweest in Duitsland, dat was voornamelijk in het Duits dat zal voor Nederland ook wel gelden denk ik.
pi_36226843
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:41 schreef Argento het volgende:

[..]

En dan gaan we sleutelen aan de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van vereniging, de vrijheid van vergadering.

Dat is het lastige met vrijheid. Vrijheid geldt voor iedereen ook voor hen van wie je -om welke reden dan ook- liever niet hebt dat zij die vrijheid zouden hebben. Het getuigt echter van beschaving dat je die consequenties van een zo zuiver mogelijk vrijheidsbegrip accepteert. Zeg nu zelf, de vrijheid die wel voor de een, maar niet voor de ander geldt, is geen vrijheid.

Het is schandalig dat een parlementslid in het vrije Westen er een dergelijk relatief vrijheidsbegrip op na houdt.
Ik pleit geenszins voor Wilders hoor, maar ik denk dat zijn gedachtengang ingegeven wordt door het feit dat het vrije Westen zich als systeem juist dient te beschermen, zeg maar zoals de Weimarrepubliek zich had moeten beschermen. En hiervoor dienen er uitzonderingen gemaakt te worden.
I´m back.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:48:13 #129
120602 LaFoxXx
Share The Noise
pi_36226866
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:45 schreef ranja het volgende:

Wilders is nog enger dan ik had kunnen denken.
Als hij zijn zin krijgt, word ik dan verplicht om of Joods of Christelijk te worden? Wat heeft Nederland überhaupt met het jodendom? Waren er voor WOI (ja 1 ja) al zoveel Joden hier? Kun je dan over een Joodse cultuur praten?
Iedereen moet gewoon mogen geloven wat hij/zij wil.. als ik moslim zou zijn zou dat toch niet meteen betekenen dat ik een gevaar voor de samenleving ben!! Stuur de terroristen terug naar waar ze vandaan komen.. dan maken we meteen weer ruimte..
You give me fever when you kiss me
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:50:06 #130
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36226926
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet.
Gelijke behandeling door de wetgever opheffen zegt niets over de vrijheid van meningsuiting voor de burger. Het een raakt het ander niet.
Ik zit zelf te denken aan de situatie in Rotterdam, waar het college een duidelijk onderscheid maakt in probleemgroepen en de scheidslijn baseert op etnische achtergrond. Wilders zou zeggen dat artikel 1 een dergelijke specifieke behandeling van bijvoorbeeld criminele Antillianen beperkt.
pi_36226929
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:41 schreef Sidekick het volgende:
Het wordt nog kolderieker:
[..]

Wat een tegenstrijdigheid.

Verder in het artikel:
[..]

Tsja...
Het is benepen mannetje met benepen burgerzin. Hij is een wandelende spruitjeslucht.

Als hij iets níet is dan is het liberaal of vrijheidslievend. Hij is ook een zeer onwaardige representant van Nederlandse (en westerse) verworvenheden. Hier is met veel bloed vrijheid verworven: óók voor mensen die iets anders willen / vinden dan jij of jouw beweging.

Zoals Fortuyn en van Gogh voorstonden: ik verafschuw wat ... vindt; maar ik zal vechten voor het recht om het te vinden.

Wilders wil voornamelijk Nederlanders hun rechten ontnemen iets anders te vinden dan wat Wilders goed-Nederlands vindt.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:51:25 #132
13973 ranja
image means nothing
pi_36226971
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:48 schreef LaFoxXx het volgende:
Stuur de terroristen terug naar waar ze vandaan komen.. dan maken we meteen weer ruimte..
Nou ja, een heleboel van die terroristen zijn nog nooit geweest 'waar ze vandaan komen' en zijn in Nederland geboren... dat wordt lastig dan.
pi_36227083
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:50 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Ik zit zelf te denken aan de situatie in Rotterdam, waar het college een duidelijk onderscheid maakt in probleemgroepen en de scheidslijn baseert op etnische achtergrond. Wilders zou zeggen dat artikel 1 een dergelijke specifieke behandeling van bijvoorbeeld criminele Antillianen beperkt.
Dat zou heel dom zijn van Wilders. Criminelen kunnen op basis van hun criminaliteit specifiek behandeld worden. Is ook gebruikelijk: ze worden naar de gevangenis gestuurd enzo.

We kennen het principe van kwijten: wie de ten laste gelegde straf heeft volbracht is daarna weer niet-crimineel. Als je de mogelijkheid wil hebben crimininelen levenslang apart te behandelen moet je ze levenslange straf opleggen. Simpel.
pi_36227255
vandaag geen wilders aanhangers in POL?
Fiets
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:00:33 #135
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36227263
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat zou heel dom zijn van Wilders. Criminelen kunnen op basis van hun criminaliteit specifiek behandeld worden. Is ook gebruikelijk: ze worden naar de gevangenis gestuurd enzo.

We kennen het principe van kwijten: wie de ten laste gelegde straf heeft volbracht is daarna weer niet-crimineel. Als je de mogelijkheid wil hebben crimininelen levenslang apart te behandelen moet je ze levenslange straf opleggen. Simpel.
Ben het vanzelfsprekend helemaal met je eens maar het gaat om overheidsbeleid en Wilders zou natuurlijk het liefste de hele bevolkingsgroep hetzelfde willen behandelen.
pi_36227432
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik pleit geenszins voor Wilders hoor, maar ik denk dat zijn gedachtengang ingegeven wordt door het feit dat het vrije Westen zich als systeem juist dient te beschermen, zeg maar zoals de Weimarrepubliek zich had moeten beschermen. En hiervoor dienen er uitzonderingen gemaakt te worden.
En als de bescherming van de Westerse normen en waarden inhoudt dat er sprake moet zijn van een relatief vrijheidsbegrip, dan slaat het Westen de plank behoorlijk mis met haar pretenties ten aanzien van vrijheid. Relatieve vrijheid lijkt me een contradictio interminis.
pi_36227471
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:50 schreef sigme het volgende:
Zoals Fortuyn en van Gogh voorstonden: ik verafschuw wat ... vindt; maar ik zal vechten voor het recht om het te vinden.
Voltaire toch?
pi_36227521
Wat een achterlijke zwijn een gestoorde maniak

Ik kan dit niet geloven
deze man is een grote gevaarlijke extreminist wordt deze mafkees opgepakt???
Nee die man krijgt steun van vele

deze man heeft een oorlog tegen de Islaam gezet - Al zijn onderwerpen zijn gericht tegen de Moslims
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_36227544
Nou nou nou.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:10:09 #140
13973 ranja
image means nothing
pi_36227584
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:08 schreef Meki het volgende:
Nee die man krijgt steun van vele
Dat moet nog blijken hoor. In dit topic alvast niet
pi_36227610
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:10 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken hoor. In dit topic alvast niet
In Nederland wel

dit is toch hyprocriet - wie steunt er nou een dictator ?
pi_36227614
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:50 schreef Heerlijkheid het volgende:

Je zegt het zelf al 'criminele Antillianen'. Als het criminelen zijn kunnen ze aangepakt worden echter mag je een Antilliaan niet als crimineel behandelen enkel omdat hij/zij een Antilliaan is. Lijkt mij volkomen terecht en gezond in een rechtsstaat.

Buiten dat, Art. 1 afschaffen helpt Wilders geen ruk omdat dezelfde bepalingen geldend zijn voor de gehele EU onder het EU Handvest van de Grondrechten (daar is het Art. 3 overigens).
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:12:50 #143
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36227681
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:10 schreef Meki het volgende:

[..]

In Nederland wel

Hij staat niet heel erg goed in peilingen hoor dus jij kunt gerust doorblazen op de waterpijp.
pi_36227741
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:10 schreef Meki het volgende:

[..]

In Nederland wel

Achjah, hij is niet veel beter als een moslim fundamentalist. Er worden hier al vergelijkingen getrokken met Hitler en in de peilingen komt hij ook niet al te best naar voren.
Ik zou me er dus niet heel druk om maken.
Fiets
pi_36227787
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:12 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Hij staat niet heel erg goed in peilingen hoor dus jij kunt gerust doorblazen op de waterpijp.
De Nederlandse staat doet niks tegen hem
deze gevaarlijke extreminist moet zo snel opgepakt worden
pi_36227824
Extreminist, is dat een ander woord voor Extremistische feminist.
Allah Al Watan Al Malik
pi_36227838
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Achjah, hij is niet veel beter als een moslim fundamentalist. Er worden hier al vergelijkingen getrokken met Hitler en in de peilingen komt hij ook niet al te best naar voren.
Ik zou me er dus niet heel druk om maken.
Moslimexteministen worden aangepakt en hun monden worden gesnoerd
Nederlandse extreministen mogen hun gang gaan.

Ik vind Wilders een gevaar net als Hitler want Wilders heeft ook Hitler ideeen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:17:39 #148
13973 ranja
image means nothing
pi_36227846
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:15 schreef Meki het volgende:

De Nederlandse staat doet niks tegen hem
Dat weet je ook nog niet. Hij heeft deze plannen net gister of vandaag openbaar gemaakt. Voor die tijd wisten nog weinig mensen hoe erg hij echt is denk ik.
Als hij doorgaat kan hij best aangepakt worden zoals ook met Janmaat en in Belgie met het hele Vlaams Blok is gebeurd.
pi_36227960
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:05 schreef Argento het volgende:

[..]

En als de bescherming van de Westerse normen en waarden inhoudt dat er sprake moet zijn van een relatief vrijheidsbegrip, dan slaat het Westen de plank behoorlijk mis met haar pretenties ten aanzien van vrijheid. Relatieve vrijheid lijkt me een contradictio interminis.
Mm, dat Weimarsyndroom wordt via twee verschillende routes bereikt, maar is gebaseerd op dezelfde angsten: nl. angst voor het verval in een totalitaire staat. 1) Die van Wilders en soortgelijken (lees ook eens wat over Leo Strauss), die stellen dat een teveel aan individuele vrijheden leidt tot normenloosheid, culturele decadentie etc., waarna een samenleving evt. gemakkelijk ten prooi valt aan allerlei soorten diktators die het zootje wel even komen opruimen of rijp wordt voor bijv. overname door de Islamo-Marxistische as. 2) Die van liberalen e.d. die vooral weer bang zijn voor lui als Wilders cs die dus uit angst voor verval van de democratie juist min of meer totalitaire toestanden willen invoeren.
I´m back.
pi_36227969
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Moslimexteministen worden aangepakt en hun monden worden gesnoerd
Nederlandse extreministen mogen hun gang gaan.

Ik vind Wilders een gevaar net als Hitler want Wilders heeft ook Hitler ideeen
Ik denk dat het verschil is dat bepaalde moslim extremisten dreigen (gebruik maken van) met geweld en Wilders dat niet doet.
Zolang je geen geweld gebruikt of hiertoe oproept mag je in Nederland heel veel.

Maar reken er maar op dat Wilders al aardig wat mannetjes van de inlichtingendienst op zich heeft staan hoor.
Fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')