Ik klink nu misschien heel dom, maar in elke taal, ja ook in het Nederlands, kan je haat prediken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:46 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Als daarmee wordt voorkomen dat er haat wordt gepredikt, dan doet dat inderdaad veel voor ónze 'vrijheid'.

Dus ga je er bij voorbaat al vanuit dat imams haat prediken? Soort van alle mensen zijn gelijk, maar 'wij' zijn iets meer gelijk dan moslims? Je laat je wel een beetje kennen hier.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:46 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Als daarmee wordt voorkomen dat er haat wordt gepredikt, dan doet dat inderdaad veel voor ónze 'vrijheid'.

Wat Wilders betreft bestaat alleen de vrijheid zijn mening te uitten en daar moet alles voor wijken, ook de vrijheden van anderen op hun mening, dat blijkt wel weer.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Grappig voor iemand die zo voor een absolute vrijheid van meningsuiting is. "He, je mag je mening uiten, alleen niet in het Arabisch, Turks, Marokkaans, Duits, Engels, Frans, etc...". Wat een vrijheid.

Volgens mij hebben imams al haat gepredikt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dus ga je er bij voorbaat al vanuit dat imams haat prediken? Soort van alle mensen zijn gelijk, maar 'wij' zijn iets meer gelijk dan moslims? Je laat je wel een beetje kennen hier.

Wat een onzin. Zelfs in het Nederlands kan haat worden gepredikt, als er geen Hollander bij te bekennen is. Ze kunnen ook altijd nog op fluistertoon gaan haatprediken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:46 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]

- Wat versta jij onder haat prediken?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:51 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Volgens mij hebben imams al haat gepredikt.
We gaan wel foullieren op vluchthavens, voorkomen van aanslagen, maar pakken het dan niet bij de wortel aan? Waar mogelijk?

Ach, aan de ene kant laten we ons beperken door controles etc op bv vluchthavens, aan de andere kant zijn we bang als wilders dingen wil instellen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
- Wat versta jij onder haat prediken?
- Hoeveel imams zijn er in NL en hoeveel daarvan prediken 'haat'?
- Je wordt niet zomaar gefouilleerd in NL, zelfs niet als je enkel moslim bent.
Laat me raden, jij bent ook zo'n groot aanhanger van 'vrijheid'?

"Haat prediken" kan dus niet in het Nederlands?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:46 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]

Als Nederland het probleem bij de wortel zou willen aanpakken dan zou men beter eens stoppen met het steunen van de kruistochten van Amerika, in plaats van het uitvaardigen van dit soort onzinnige maatregelen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:51 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Volgens mij hebben imams al haat gepredikt.
We gaan wel foullieren op vluchthavens, voorkomen van aanslagen, maar pakken het dan niet bij de wortel aan? Waar mogelijk?

Ik ben voor het controleren zoals ik ook voor het aanpakken van haatpreken ben, maar ik ben niet voor een preekverbod in andere talen net zomin ik voor het verbieden van groene koffers ben.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:58 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ach, aan de ene kant laten we ons beperken door controles etc op bv vluchthavens, aan de andere kant zijn we bang als wilders dingen wil instellen.

Je begrijpt het niet zo goed he? We laten ons beperken, we doen dit en we doen dat. Dat is correct. Maar dat 'we' wil Wilders afschaffen. Christenen, joden en humanisten aan 1 kant, alle anderen, dus moslims, aan de andere kant. Moslims dienen gecontroleerd te worden en dingen dienen ingesteld te worden voor moslims. Een ware natte droom van de liefhebbers van de politiestaat en de mensen die verlangen naar de jaren 30 uit de vorige eeuw.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:58 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ach, aan de ene kant laten we ons beperken door controles etc op bv vluchthavens, aan de andere kant zijn we bang als wilders dingen wil instellen.

quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet zo goed he? We laten ons beperken, we doen dit en we doen dat. Dat is correct. Maar dat 'we' wil Wilders afschaffen. Christenen, joden en humanisten aan 1 kant, alle anderen, dus moslims, aan de andere kant. Moslims dienen gecontroleerd te worden en dingen dienen ingesteld te worden voor moslims. Een ware natte droom van de liefhebbers van de politiestaat en de mensen die verlangen naar de jaren 30 uit de vorige eeuw.

Mwah, iemand die het heeft over de vaststelling en verdediging van de eigen identiteit tegen de identiteit van een bepaalde groep in diezelfde samenleving, begeeft zich op zijn minst op een hellend vlak.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:29 schreef Sidekick het volgende:
De Hitler-vergelijking vind ik trouwens jammerlijke grootspraak dat afleidt van inhoudelijke kritiek hierop, ondanks overeenkomsten.

Uit zijn onafhankelijkheidsverklaring:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:11 schreef Argento het volgende:
Overigens zal afschaffing of aanpassing van art 1 GW niet heel veel gevolg hebben, aangezien Nederland partij is bij het IVBPR en EVRM, waarin gelijkluidende bepalingen zijn opgenomen en waarin Nederland dus in ieder geval gebonden is. Tenzij Wilders ook die verdragen wil opzeggen.
quote:Als internationale verdragen ons hinderen bij het dienen van onze eigen belangen, moeten we die verdragen aanpassen en indien nodig opzeggen.

Telkens de vergelijking met nazi-Duitsland. Dat slaat mi echt nergens op en valt ook niet goed te verdedigen. Het getuigt eerder van Reductio ad Hitlerum. Op deze manier valt de VS ook te vergelijken met nazi-Duitsland. Op zijn minst 3 van de 4 aanklachten die in het proces van Neurenberg ten lasten zijn gelegd aan de verdachten zijn toe te passen op de VS. Het voeren van een aanvalsoorlog, oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:13 schreef maartena het volgende:
Er was in 1935 in een van onze buurlanden ook al iemand aan de macht die een grondswetswijziging doorvoerde.... alleen kon je dan "joods-christelijke traditie" vervangen door "christelijk-duitsche traditie", en werden hen die het Joodse geloof aanhielden in de grondwet niet langer meer gelijk gesteld aan de Duitsche staatsburger.
Is er nou niemand die inziet dat Wilders eigenlijk precies hetzelfde wil? Een "behalve moslims" in de grondwet?
Welkom in Nederland onder Wilders:
[afbeelding]

goed punt, en voor een zogenaamde Partij Voor Vrijheid komt het woordje "verbod" opvallend vaak voor..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:47 schreef Sidekick het volgende:
Grappig voor iemand die zo voor een absolute vrijheid van meningsuiting is. "He, je mag je mening uiten, alleen niet in het Arabisch, Turks, Marokkaans, Duits, Engels, Frans, etc...". Wat een vrijheid.

ach zo. Dat maakt Wilders nog verder verwijderd van de realiteit dan hij al was. Een zekere waanzin kan hem niet ontzegd worden. Ik bedoel hiermee te zeggen dat het me een stuk reeler lijkt om Nederland in de eerste plaats te zien als onderdeel van een mondiaal (in ieder geval Europees) geheel, al was het maar omdat Nederland op zichzelf niet zoveel heeft in te brengen tegen die gemeenschap en de wereld allang niet meer is ingericht als een onsamenhangend geheel van soevereine, individuele staten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Uit zijn onafhankelijkheidsverklaring:
[..]

Dat is toch ook zo? Ik snap het niet hoor. Voortdurend wordt geroepen dat we van de Nazi-periode moeten leren (en dat is ook zo), maar zodra iemand op een paralel durft te wijzen, al is het maar ter waarschuwing, slaat het weer nergens op.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Telkens de vergelijking met nazi-Duitsland. Dat slaat mi echt nergens op en valt ook niet goed te verdedigen. Het getuigt eerder van Reductio ad Hitlerum. Op deze manier valt de VS ook te vergelijken met nazi-Duitsland. Op zijn minst 3 van de 4 aanklachten die in het proces van Neurenberg ten lasten zijn gelegd aan de verdachten zijn toe te passen op de VS. Het voeren van een aanvalsoorlog, oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |