abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35815688
The Capital of the World:

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

(thnx to wytze voor deze guide)

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV mét HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

Jaguarized
    Sweek
    Keijs
    matthijst
    mr.Marcus
    Cidex
    The.PhantoM
    renz0r
    WooZ
    (Wytze)
    mechatronics
    Razer
    jakkeluchtgitaar
    Domie
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    MrUber

Filmpjes van New York Fok users

matthijst

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topic

New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI

Download de nieuwe OP hier
  • pi_35816202
    eind april 10 dagen naar NY, Hotel Pennsylvania.
    verkapte tvp
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
      Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 20:45:48 #3
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_35821861
    tvf (terugvindfoto)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_35823111
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 15:33 schreef Mik-xa het volgende:
    Hoe zit het nu tegenwoordig eigenlijk met het halen van Dollars?

Is dat aan te raden? Kun je meteen op het vliegveld pinnen? (ik ga naar Newark) Wat kost het bij de bank om te pinnen in Amerika? Wordt dat per transactie gerekend ofz? M.a.w. wat is het goedkoopst En wat raden jullie dus aan!
    Mooi topic weer.

Pinnen op Newark kan in de aankomstterminal. Als je de lange gang uitloopt dan heb je meteen links naast het wisselkantoor een pinautomaat. Je bent immers geld nodig als je met de airtrain naar het treinstation wil.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 7 maart 2006 @ 21:56:38 #5
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_35824809
    Dollars halen is wel handig, ja
    Ik zou gewoon pinnen, er zijn inderdaad transactiekosten, maar die heb je ook als je ze in Nederland bij een bank haalt. Ik zou wel redelijk grote bedragen pinnen, dan scheelt toch weer. Pin niet teveel bij een van de ATMs in winkels, McDonaldsen enzo, daar betaal je vaak nog 1/3 dollar per transactie éxtra. Bij 'gewone' banken is voordeliger.
    pi_35828072
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 21:19 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Pinnen op Newark kan in de aankomstterminal. Als je de lange gang uitloopt dan heb je meteen links naast het wisselkantoor een pinautomaat. Je bent immers geld nodig als je met de airtrain naar het treinstation wil.
    Die moet ik ff onthouden, thanks.
    Wat is trouwens het handigst (en het fijnst) om vanaf Newark naar het centrum te komen? De bus of de trein?
    pi_35830061
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 20:45 schreef Bosbeetle het volgende:
    tvf (terugvindfoto)

[afbeelding]
    stuk leuker

tvf

pi_35833763
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 22:51 schreef Butra het volgende:

[..]

Die moet ik ff onthouden, thanks.
    Wat is trouwens het handigst (en het fijnst) om vanaf Newark naar het centrum te komen? De bus of de trein?
    Met de trein. De bus heb ik ook nog overwogen maar dat duurt erg lang en de kans op files is groter. Met de trein en airtrain ben je in een half uur in Penn Station. Neem de Airtrain naar het Raillink treinstation, laatste halte, dit is gratis. Op Newark kan je al een treinkaartje kopen voor de rit EWR - NYP. Let goed op dat je de goede code invult als je je kaartje koopt. Een enkele reis kost 14 dollar. Als het goed is maak je twee stops voordat je Penn binnenrijdt. De wandeling van Penn treinstation naar Penn metrostation is nogal een eindje.
      woensdag 8 maart 2006 @ 09:51:34 #9
    21984 Kresj
    Ik ben sowieso de beste...
    pi_35836516
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 18:14 schreef -J-D- het volgende:
    eind april 10 dagen naar NY, Hotel Pennsylvania.
    verkapte tvp
    Daar zit ik de laatste week van April ook...
      woensdag 8 maart 2006 @ 11:59:34 #10
    142538 treborsos
    Audere est facere
    pi_35839724
    Ik vanaf 18 april
      Moderator woensdag 8 maart 2006 @ 15:39:12 #11
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_35846893
    mn vriendinnetje komt langs van 18 april t/m 7 mei
    pi_35847325
    Gewoon alles met creditcard betalen, is lekker makkelijk geen reronslomp. En voor de zekerheid nog wat losse dollars meenemen. Zo heb ik het gedaan
    pi_35894072
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:
    mn vriendinnetje komt langs van 18 april t/m 7 mei
    hej zit jij een half jaar in New York? Wat ben je daar aan het doen?
    pi_35894281
    heeft iemand dit wel is gedaan?
    Tijdens mijn vorige bezoekje ben ik natuurlijk wel op het Empirestate geweest.
    Is dit een leuke afwisseling?

Ik ga in sept nl weer en het is wel zo leuk om dan is wat anders te doen...
      Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 22:07:22 #15
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_35894388
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 21:59 schreef Dizzee het volgende:

[..]

hej zit jij een half jaar in New York? Wat ben je daar aan het doen?
    stage loperen ! ik zit ongeveer een uur van NYC af in cold spring harbor laboratory
    pi_35894511
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

stage loperen ! ik zit ongeveer een uur van NYC af in cold spring harbor laboratory
    cool . goed geregeld.
      Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 22:18:14 #17
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_35894802
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 22:10 schreef Dizzee het volgende:

[..]

cool . goed geregeld.
    pi_35898211
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 22:04 schreef forzaola het volgende:
    heeft iemand dit wel is gedaan?
    Tijdens mijn vorige bezoekje ben ik natuurlijk wel op het Empirestate geweest.
    Is dit een leuke afwisseling?

Ik ga in sept nl weer en het is wel zo leuk om dan is wat anders te doen...
    Je moet dit topic wel blijven volgen he? Mensen waarvan ik weet die het hebben gedaan zijn Dr_Evil, Nolius, ChrisJX en ik zelf. We waren allemaal tegelijk omhoog gegaan. Tis de enige plek waar je het ESB in z'n volle glorie ziet en Central Park. Vanaf het ESB zit het Rockefeller ervoor als je CP wil zien.
      Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 00:05:37 #19
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_35898513
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 23:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Je moet dit topic wel blijven volgen he? Mensen waarvan ik weet die het hebben gedaan zijn Dr_Evil, Nolius, ChrisJX en ik zelf. We waren allemaal tegelijk omhoog gegaan. Tis de enige plek waar je het ESB in z'n volle glorie ziet en Central Park. Vanaf het ESB zit het Rockefeller ervoor als je CP wil zien.
    Ik ga dat denk ik ook doen. Maar even kaartjes bestellen
      vrijdag 10 maart 2006 @ 07:53:50 #20
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_35901959
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ga dat denk ik ook doen. Maar even kaartjes bestellen
    Kan ook ter plekke. Wij hebben nog geen minuut in de rij gestaan.
    pi_35902005
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 23:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Hmmm tja het gaat allemaal zo snel... met die topics.. maar goed het is dus wel wat, nou dan ga ik dat maar doen denk ik komende keer.
    pi_35967208
    Ik zit tussen 30 april en 7 mei met mijn vriendin in the big apple!

We wilden eerst naar het Best Western Convention Hotel gaan (redelijk goedkoop en goede recensies), maar die zat helaas vol. Nu gaan we naar het Thirty-Thirty hotel. Als ik op de kaart kijk is dat best een goede lokatie. Heeft er iemand ervaring met dit hotel?

We hebben trouwens geboekt via justnewyorkhotels.com.
    pi_35967324
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 07:53 schreef Jaguarized het volgende:

Kan ook ter plekke. Wij hebben nog geen minuut in de rij gestaan.
    Idd. Het was echt kaartje kopen en ernaar toe gaan Heel wat anders dan het ESB waar we een uur in de rij hebben gestaan. En toen zijn we er maar uitgegaan omdat we hoorden dat het nóg 2 uur duurde
      maandag 13 maart 2006 @ 09:14:06 #24
    21984 Kresj
    pi_35982704
    quote:
    Op zondag 12 maart 2006 15:57 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Idd. Het was echt kaartje kopen en ernaar toe gaan Heel wat anders dan het ESB waar we een uur in de rij hebben gestaan. En toen zijn we er maar uitgegaan omdat we hoorden dat het nóg 2 uur duurde
    Zo heb ik destijds op 1 Jan. 2001 's ochtends rond 9.30 meer dan 1,5 uur in de rij gestaan om op het WTC te kunnen. Was het dak ook nog eens gesloten vanwege zware sneeuwval... Gelukkig later dat jaar nog goed kunnen maken voordat het helemaal niet meer mogelijk was.
    pi_36011743
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 02:39 schreef Jaguarized het volgende:

[..]
    Neem de Airtrain naar het Raillink treinstation, laatste halte, dit is gratis. Op Newark kan je al een treinkaartje kopen voor de rit EWR - NYP. Let goed op dat je de goede code invult als je je kaartje koopt.
    De code voor NYC Penn Station is 000. Let ook op dat je een kaartje koopt bij een machine van NJT (New Jersey Transit). Dit is 14 dollar, voor zover ik me herinner werkt je Nederlandse pinpas (Maestro) in dit apparaat. In ieder geval een credit card. Je kunt ook een Amtrak (een andere treinmaatschappij) kaartje naar NYC Penn kopen maar dit is 28 dollar. Op het perron moet je ook even opletten dat je in een trein stapt van de maatschappij waar je het kaartje hebt gekocht.
      Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 10:03:46 #26
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_36015066
    Dit jaar ga ik terug naar New York. Ik heb een rondreis geboekt aan de oostkust, en daar zit NYC ook weer bij. Geweldig, ik heb er nu alweer zin in. Ik kom er 2x. 1x aan t begin van mijn reis, en 1x aan het eind. Ik kan niet wachten, maar ik ga 11 juni pas, en in de tussentijd kan er nog veel gebeuren (met mijn vader), dus ik hoop wel dat alles goed gaat.
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_36086549
    hallo,

ik ga in september met 2 vrienden ook 10 dagen naar new york
    de bedoeling is om het heeeeeeel low budget te houden ( 1000 euro alles)
    tot nu toe lukt dat wel vrij aardig.
    alleen,zouden we ons leefbudget per dag nog wat naar boven willen trekken, we hebben voor het ogenblik een slaapplaats voor 190 euro gevonden ( 9 nachten) en hopen daarop nog wat te kunnen bezuinigen
    weet iemand soms nog motels, hotels, herbergen... die enorm goedkoop zijn in new york
    de locatie maakt niet uit, de luxe ook niet.. zolang we maar een bed hebben is het goed.
    en heb je daarover een website dan

alvast bedankt !!!
    pi_36087431
    Victory is mine!!
    pi_36087708
    ja had deze alletwee al gezien, er zijn geen goedkopere op deze websites

toch bedankt!
      donderdag 16 maart 2006 @ 15:45:16 #30
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_36088133
    Edit

Leer lezen
      donderdag 16 maart 2006 @ 15:55:03 #31
    21984 Kresj
    pi_36088426
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 14:47 schreef dacosta het volgende:
    hallo,

alleen,zouden we ons leefbudget per dag nog wat naar boven willen trekken, we hebben voor het ogenblik een slaapplaats voor 190 euro gevonden ( 9 nachten) en hopen daarop nog wat te kunnen bezuinigen
    weet iemand soms nog motels, hotels, herbergen... die enorm goedkoop zijn in new york
    de locatie maakt niet uit, de luxe ook niet.. zolang we maar een bed hebben is het goed.

alvast bedankt !!!
    190 euro voor 9 nachten is al extreem goedkoop in New York hoor. Denk niet dat je daar nog onder komt. Tenzij je vrienden daar maakt/hebt en dus een slaapplaats zou kunnen regelen...
    pi_36093915
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 15:55 schreef Kresj het volgende:

[..]

190 euro voor 9 nachten is al extreem goedkoop in New York hoor. Denk niet dat je daar nog onder komt. Tenzij je vrienden daar maakt/hebt en dus een slaapplaats zou kunnen regelen...
    Das echt fucking goedkoop inderdaad, maar een kartonnen doos is goedkoper denk ik...
    pi_36097745
    quote:
    hallo,

alvast bedankt !!!
    190 euro voor 9 nachten is echt niet duur. Daar kan je niet echt op bezuinigen. Ik meende iets van hetzelfde voor 9 nachten te hebben betaald.
      donderdag 16 maart 2006 @ 22:37:05 #34
    64218 philipnorth
    zeg maar Danny
    pi_36100767
    quote:
    we hebben voor het ogenblik een slaapplaats voor 190 euro gevonden ( 9 nachten)
    Damn, waar slaap je dan?
    In een hostel oid?
      donderdag 16 maart 2006 @ 22:39:39 #35
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_36100858
    Ze zijn met zn drieën, he... ik heb destijds ongeveer hetzelfde per nacht betaald in het Pennsylvania Hotel.
      donderdag 16 maart 2006 @ 23:03:20 #36
    64218 philipnorth
    zeg maar Danny
    pi_36101750
    Ja, idd, ik denk ook eerder aan 150 p.k.p.n, maar dit is 60¤ p.k.p.n dan...en da's best wel erg goedkoop!
      donderdag 16 maart 2006 @ 23:10:00 #37
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_36102036
    tvp
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
      zaterdag 18 maart 2006 @ 17:40:07 #38
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36146270
    Ik ga over iets minder dan een maand naar NYC, lekker een weekje eruit met mijn vriendin.
    We slapen in het Morningside Inn hotel op (west) 107th street, wel aardig stukkie van Times Square etc, maarja het is redelijk goedkoop!

Mijn vriendin heeft nu ook contact met het hoofdkantoor van de UN, en het lijkt er op dat ze een zomerstage bij de UN gaat doen... Dat zou betekenen dat ik de zomer ook in NYC ga spenderen, maarja niets is nog zeker! Fingers crossed!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 21:18:37 #39
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_36151822
    wij gaan een weekje in het malibu hotel zitten ..geen idee of dat wat is maar we zullen zien
      maandag 20 maart 2006 @ 08:55:32 #40
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36191773
    quote:
    Op zaterdag 18 maart 2006 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
    wij gaan een weekje in het malibu hotel zitten ..geen idee of dat wat is maar we zullen zien
    Check eens www.tripadvisor.com. Staan vaak erg nuttige reviews.
    pi_36239319
    quote:
    Op zaterdag 18 maart 2006 17:40 schreef Public_NME het volgende:
    Ik ga over iets minder dan een maand naar NYC, lekker een weekje eruit met mijn vriendin.
    We slapen in het Morningside Inn hotel op (west) 107th street, wel aardig stukkie van Times Square etc, maarja het is redelijk goedkoop!

Mijn vriendin heeft nu ook contact met het hoofdkantoor van de UN, en het lijkt er op dat ze een zomerstage bij de UN gaat doen... Dat zou betekenen dat ik de zomer ook in NYC ga spenderen, maarja niets is nog zeker! Fingers crossed!
    Zo zeker fingers crossed. In ieder geval veel plezier tijdens je weekje.
    pi_36291769
    tivipi
    pi_36390018
    net terug uit N Y geweldig vast nog een keer gelogeerd in het Malabu hotel ook wel het Aspen hotel genoemd licht aan de 103 streat heel eenvoudig hotel niets te doen geen lift alleen naar trappen als je minderr geluk hebt zit je tegen een blinde muur aan te zien tv bijna geen beeld oud gebouw van binnen wij niet meer naar dat hotel wel is de metro vlak voor de deur .
      zondag 26 maart 2006 @ 22:48:24 #44
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_36391027
    quote:
    Op zondag 26 maart 2006 22:15 schreef Ariek het volgende:
    net terug uit N Y geweldig vast nog een keer gelogeerd in het Malabu hotel ook wel het Aspen hotel genoemd licht aan de 103 streat heel eenvoudig hotel niets te doen geen lift alleen naar trappen als je minderr geluk hebt zit je tegen een blinde muur aan te zien tv bijna geen beeld oud gebouw van binnen wij niet meer naar dat hotel wel is de metro vlak voor de deur .
    en nu nog leren shrijven
      Moderator zondag 26 maart 2006 @ 23:07:21 #45
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_36391575
    quote:
    Op zondag 26 maart 2006 22:48 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

en nu nog leren shrijven
    ik snapte het ook al niet !

maar tja ik verwacht niet veel meer voor een kleine prijs
    pi_36391875
    TVP:

Nog een hele kleine 4 maanden tot mijn vertrek naar NY. Net gehoord dat ik een onderkomen krijg voor zes weken in downtown Manhattan, helaas geen adres erbij.... zin iiiiinnnnnn.........
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_36391922
    quote:
    Op zondag 26 maart 2006 23:07 schreef Bosbeetle het volgende:
    ik snapte het ook al niet !
    Vrije vertaling: mijn hotel was kut
      Moderator maandag 27 maart 2006 @ 00:26:28 #48
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_36393741
    quote:
    Op zondag 26 maart 2006 23:19 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Vrije vertaling: mijn hotel was kut
    achja ik ga dus ook naar het malibu en ik zie wil .. ik verwacht toch geen luxe hotel. (klein budget)
      maandag 27 maart 2006 @ 04:31:57 #49
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36395567
    quote:
    Op zondag 26 maart 2006 22:48 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

en nu nog leren shrijven
    Schrijven ja. Met SCH. Altijd lastig, mensen die geen interpunctie weten te gebruiken.
      maandag 27 maart 2006 @ 11:15:20 #50
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36398906
    Nog 3 weekjes en ik zal in NYC vertoeven...
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      maandag 27 maart 2006 @ 11:47:34 #51
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36399824
    Eerste keer?
    pi_36400482
    Ik ga er ook - eindelijk - heen. Helaas pas 21 tm 29 oktober, dus best nog even wachten
    pi_36406890
    ik vertrek deze vrijdag 31 maart.
    nog iemand last-minute tips wat ik zeker moet doen of niet mag vergeten mee te nemen?
      maandag 27 maart 2006 @ 18:08:45 #54
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36410933
    quote:
    Op maandag 27 maart 2006 11:47 schreef Jaguarized het volgende:
    Eerste keer?
    Yep, ben alleen in het Westen en nog een keer in het mid westen geweest..! Dus nu eens iets anders zien van de States!
      dinsdag 28 maart 2006 @ 21:52:36 #55
    126413 _Cara_
    That's me..a redhead..
    pi_36447444
    Hoi.. ook ik mag me gelukkig prijzen. Ik ga over 1 maand naar oa New York...ben reuze benieuwd .
    heeft iemand suggesties mbt tot "restaurants" ? Ze moeten niet te duur zijn...maar het moet ook geen Mc Donalds zijn...
    Kent iemand de ketens "Ponderosa" of "Sizzlers" is dat wat...?
    Love can move you..take you deeper everytime
    Love can move you..to a place inside your heart
    pi_36449063
    quote:
    Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef _Cara_ het volgende:
    Hoi.. ook ik mag me gelukkig prijzen. Ik ga over 1 maand naar oa New York...ben reuze benieuwd .
    heeft iemand suggesties mbt tot "restaurants" ? Ze moeten niet te duur zijn...maar het moet ook geen Mc Donalds zijn...
    Kent iemand de ketens "Ponderosa" of "Sizzlers" is dat wat...?
    River Cafe. Heel mooi uitzicht.

Wel even reserveren.
      dinsdag 28 maart 2006 @ 23:45:50 #57
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36451014
    Ponderosa is opgeheven. Daar was ik ook al naar op zoek. Sizzlers zit er ook, is 1 vestiging van. Ik meende ergens op Broadway.
    pi_36483936
    Heeft iemand een idee wat ik voor een ticket betaal voor de Knicks, als ik die "gewoon" bij Madison Square Garden haal? Is dat goedkoper dan wanneer ik op internet bestel?
    pi_36483971
    Kaarten aan de zaal kopen is meestal duurder dan via Internet bestellen.

Denk ook dat het vrij lastig zal worden. Lijkt mij dat die wedstrijden allemaal allang zijn uitverkocht.

Dit zijn ongeveer de standaard prijzen.
    quote:
    COURTSIDE SEATING
    US $334.50 - US $1,904.50

END COURT SEATING
    US $114.50 - US $1,904.50

100 LEVEL SEATING (2 LEVELS UP FROM FLOOR)
    US $91.50 - US $244.50

LOGE LEVEL SEATING (1 LEVEL UP FROM FLOOR)
    US $114.50 - US $244.50

200 LEVEL SEATING (3 LEVELS UP FROM FLOOR)
    US $78.50 - US $99.50

300 LEVEL SEATING (4 LEVELS UP FROM FLOOR)
    US $44.50 - US $78.50

MEZZANINE LEVEL SEATING (5 LEVELS UP FROM FLOOR)
    US $10.00 - US $44.50
    Voor de wedstrijd van 17 april bijvoorbeeld.

1.900 dollar voor een kaartje

[ Bericht 37% gewijzigd door calvobbes op 30-03-2006 08:20:31 ]
    pi_36484125
    Mezzanine Level is prima te doen hoor. Ik heb in een skybox (Suite) gezeten en je hebt een prima zicht op het veld.
    pi_36485061
    Uitstekend, dan ga ik dat gewoon proberen Nu hopen dat er een beetje een boeiende wedstrijd is, tegen die tijd.
    pi_36485094
    Ik zou het alleen wel een beetje op tijd boeken. Een wedstrijd tegen de Nets bv is snel uitverkocht. Dat is in NL net als Ajax - Feyenoord.
    pi_36485275
    Komt goed, zodra het schema voor volgend seizoen bekend is, zoek ik een wedstrijdje uit
    pi_36485302
    Ik ben benieuwd welke! Ik wilde naar een wedstrijd van de Nets en de Knicks destijd. Was het helaas uitverkocht. In het hostel hoor ik van twee japanners dat ze nog wel kaartjes hadden kunnen regelen, 40 dollar per stuk.
      donderdag 30 maart 2006 @ 18:17:49 #65
    21984 Kresj
    pi_36499306
    Ik ben naar meerdere wedstrijden van de Knicks en ook de Yankees geweest. Ter plaatse een kaartje gekocht voor 15 dollar. Knicks bij Madison Square Garden en voor de Yankees bij één van de Yankees store's. Er zit er 1 op 5th avenue schuin tegenover ESB en op 42th street bij de hoek met 8th ave.
    1 keer 3e rij gezeten bij de knicks. Had 10 minuten voor aanvang 2 kaartjes van een neger voor de deur gekocht. illegaal natuurlijk, maar voor 99 per kaartje (echte prijs was hoger...) zat ik prima bij Knicks-Bulls.
    pi_36515801
    Afgelopen woensdag mijn hotelletje geboekt voor NY.
    Als einde van mijn rondreis nog een paar daagjes NY.
    Kan niet wachten. Heerlijk.
    Wederom het carter hotel. Die heeft gewoon een goeie prijs kwaliteits/liggings verhouding.

De meningen zijn daar een beetje verdeelt over maar het is me de vorige keer prima bevallen.
    DE ligging kan niet beter, op 100 meter van Times square...
    pi_36549949
    Voor een ieder die nog twijfelt over een bezoekje aan NYC:

Met United vlieg je in september en oktober voor 305,55 inclusief alles retour naar NYC
    quote:
    Voorwaarden:
    - Vertrek tussen 1 april en 31 mei of tussen 29 augustus en 31 oktober 2006

- Min. verblijf: neem een zondag op in het verblijf

- Max. verblijf: 1 maand
    zie www.vliegtarieven.nl
      zondag 2 april 2006 @ 21:51:24 #68
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36591124
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 18:23 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Zo zeker fingers crossed. In ieder geval veel plezier tijdens je weekje.
    Heb dus gisterochtend te horen gekregen dat ze is aangenomen voor een zomerstage (Geen 1 april, omdat het tijdsverschil was!)
    Ze gaat dus op het hoofdkantoor werken op Peacekeeping operations, dus ik ga misschien mijn zomervakantie spenderen in NYC, als ik dat een maand kan volhouden...
    Nooit geweest, ga over 2 weken... Ben een Londenaar, en ik weet niet of ik wel een maand in een stad zonder werk kan volhouden! We'll see...!
    pi_36591308
    quote:
    Op zondag 2 april 2006 21:51 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Heb dus gisterochtend te horen gekregen dat ze is aangenomen voor een zomerstage (Geen 1 april, omdat het tijdsverschil was!)
    Ze gaat dus op het hoofdkantoor werken op Peacekeeping operations, dus ik ga misschien mijn zomervakantie spenderen in NYC, als ik dat een maand kan volhouden...
    Nooit geweest, ga over 2 weken... Ben een Londenaar, en ik weet niet of ik wel een maand in een stad zonder werk kan volhouden! We'll see...!
    Deze 'Londenaar' zit er deze zomer ook! Lijkt me leuk om er wat langer dan een paar dagen te zitten, wat meer vergelijkingsmateriaal krijgen...
      maandag 3 april 2006 @ 00:06:34 #70
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_36595840
    quote:
    Op zondag 2 april 2006 21:51 schreef Public_NME het volgende:

[..]

NYC owned London. london is echt niks vergeleken met NYC...
      maandag 3 april 2006 @ 00:09:24 #71
    21984 Kresj
    pi_36595918
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 00:06 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Ben nog nooit in Londen geweest, maar al vaak in NYC. En denk dat het niet te vergelijken is. Daarentegen is NYC natuurlijk de ultieme stad. Er is geen plek op aarde waar je meer het idee hebt dat je in een echte stad bent als in NYC.

NYC is
    pi_36596899
    Londen is toch wel DE stad van Europa.
      maandag 3 april 2006 @ 00:52:56 #73
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_36596934
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 00:50 schreef Dizzee het volgende:
    Londen is toch wel DE stad van Europa.
    Pleurt op. Dat is Parijs man.
      maandag 3 april 2006 @ 00:54:32 #74
    21984 Kresj
    pi_36596958
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 00:52 schreef BrauN het volgende:

[..]

Pleurt op. Dat is Parijs man.
    Ook nog nooit geweest...
    pi_36597084
    Ik vind nog eerder Rome en Barcelona beter vertoeven dan dat achterlijke Parijs. Wat een kutsfeer hangt daar.
      maandag 3 april 2006 @ 01:08:15 #76
    21984 Kresj
    pi_36597155
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 01:02 schreef Dizzee het volgende:
    Ik vind nog eerder Rome en Barcelona beter vertoeven dan dat achterlijke Parijs. Wat een kutsfeer hangt daar.
    Kijk daar ben ik dan weer wel geweest. Barcelona dan... Rome ga ik in Augustus heen. Maar eerst einde van deze maand weer een weekje naar NY. Prioriteiten stellen hè...
    pi_36600507
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 00:06 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Het is natuurlijk vloeken in de kerk hier, maar tot nu toe vind ik Londen fijner dan New York. Maar goed, binnenkort kan ik New York een tijdje goed lang bekijken en dan weet ik meer.
      maandag 3 april 2006 @ 11:01:31 #78
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36601955
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 10:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is natuurlijk vloeken in de kerk hier, maar tot nu toe vind ik Londen fijner dan New York. Maar goed, binnenkort kan ik New York een tijdje goed lang bekijken en dan weet ik meer.
    Traditie...
      woensdag 5 april 2006 @ 12:46:40 #79
    24606 edsuit
    kind of blue
    pi_36669839
    Ik ben in oktober een week naar New England en New York geweest (tijd niet op Fok geweest, vandaar nu pas een post). Ik wilde altijd al eens naar New York, omdat het zo'n legendarische stad is. Als kind hoor je al van het vrijheidsbeeld enzo, ik moest het gewoon een keer meemaken. In april kreeg ik een ingeving om er gewoon maar heen te gaan. Ik zou aardig wat centjes terug gaan krijgen van de belasting, daarmee zou ik het wel kunnen financieren. Ik dacht, ik ga er gewoon voor. Begin oktober leek me een mooie tijd, ik gokte er maar op dat ik het die week niet zo druk zou hebben op school en wel zou kunnen skippen (en ik had goed gegokt, zoals later bleek). M'n vader wilde wel meegaan. Hij had het idee om dan ook nog ergens anders heen te gaan, als je er toch bent.. hij had nog een kennis in de buurt van Boston wonen die hem ooit eens had uitgenodigd, dus daar konden we terecht. Dat leek me wel gaaf, Boston leek me leuk en ook de mooie herfstkleuren die je rond die tijd in New England hebt.

We zijn 3 dagen in New England geweest en daarna 3 dagen New York. Wat we zo'n beetje hebben gedaan / gezien: boottocht rond Manhattan, ESB, Battery Park, Trinity church, St Patrick's Cathedral, Ground Zero, Wall street, Grand Central Station, Chrysler Building, Brooklyn Bridge, Times Square, Flatiron Building. Wandelingen door Greenwich Village, Lower East Side, SoHo, Brooklyn Bridge, Chinatown, Little Italy en Central Park.
    Die boottocht rond Manhattan is echt een aanrader! Wij hebben dat meteen gedaan toen we aankwamen, dan kan je een beetje bijkomen van de reis en je krijgt meteen een overzicht van Manhattan. We hebben overnacht in een kerk; dit was een oud theater waar ze ook kamers verhuurden, voor 50 euro per nacht. Het zat op 44th street, vanuit het raam kon ik zo Times Square zien!

Het was echt een geweldige ervaring! Rondlopen door NYC was bijna surrealistisch. Met stip op 1 de gaafste stad waar ik ooit geweest ben. Ik denk dat we in 3 dagen een hele goede indruk hebben gekregen.
    Ik denk dat ik nog wel een keer een gelijksoortige trip wil maken, in New England waren de herftkleuren nogal laat, dus daar hebben we niet veel van gezien. En naar NYC wil ik natuurlijk nog wel een keer terug!

Voor mensen die interesse hebben is hier een reisverslag (engels) + foto's te vinden.
      woensdag 5 april 2006 @ 13:07:12 #80
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36670523
    Leuk verhaal!
      woensdag 5 april 2006 @ 13:38:32 #81
    126413 _Cara_
    That's me..a redhead..
    pi_36671603
    Tja .. nu begint het toch te kriebelen...maar ik moet nog zo'n 3 weekjes wachten..
      woensdag 5 april 2006 @ 13:46:41 #82
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36671911
    Drie weekjes vliegen voorbij! Is het een week? Heb je de LP al?
      woensdag 5 april 2006 @ 14:03:28 #83
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36672548
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef _Cara_ het volgende:
    Tja .. nu begint het toch te kriebelen...maar ik moet nog zo'n 3 weekjes wachten..
    12 dagen
      woensdag 5 april 2006 @ 14:35:00 #84
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_36673743
    Nog 32 dagen wachten.... Aaaaaaaaaaaaaaah, ik wil nu!!
    pi_36682432
    cool edsuit.

waren wel 3 mooie (drukke) dagen ofniet.
      woensdag 5 april 2006 @ 19:02:48 #86
    21984 Kresj
    pi_36683660
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef _Cara_ het volgende:
    Ik ook... Eind van de maand mag ik weer.
    pi_36687925
    Nog een half jaar voor mij! Pfff
      donderdag 6 april 2006 @ 09:45:18 #88
    24606 edsuit
    kind of blue
    pi_36699337
    quote:
    Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef _Cara_ het volgende:
    Fodor's is wel een handige site (niet alleen voor restaurants). Staat een lijst op met een hoop restaurants, o.a. te sorteren op prijs, soort en lokatie. Er zijn zat betaalbare restaurants te vinden!
    http://www.fodors.com/miniguides/mgresults.cfm?cur_section=din&destination=new_york_city@111

Veel plezier alvast!
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 18:18 schreef Dizzee het volgende:
    cool edsuit.

waren wel 3 mooie (drukke) dagen ofniet.
    Zeker weten! Wel druk inderdaad omdat we zoveel mogelijk in 3 dagen wilden proppen, maar het was eigenlijk precies goed.

[ Bericht 28% gewijzigd door edsuit op 06-04-2006 09:51:05 ]
      donderdag 6 april 2006 @ 12:30:39 #89
    126413 _Cara_
    That's me..a redhead..
    pi_36704024
    quote:
    Op donderdag 6 april 2006 09:45 schreef edsuit het volgende:

[..]

Fodor's is wel een handige site (niet alleen voor restaurants). Staat een lijst op met een hoop restaurants, o.a. te sorteren op prijs, soort en lokatie. Er zijn zat betaalbare restaurants te vinden!
    http://www.fodors.com/miniguides/mgresults.cfm?cur_section=din&destination=new_york_city@111

Veel plezier alvast!
    heej das mooi, harstikke bedankt.. !!
    Ik ga het straks nalezen..
      vrijdag 7 april 2006 @ 09:34:02 #90
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
      vrijdag 7 april 2006 @ 10:48:47 #91
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36732307
    Ik begin me serieus zorgen te maken over ons hotel, zitten in het morningside inn hotel. Gister een mailtje gestuurd omdat erin stond dat we bij aankomst moeten betalen. Aangezien mijn vriendin in Finland woont nemen we allebei een aparte vlucht, omdat dit makkelijker en goedkoper is..! Ik kom alleen 4uur later aan, dus ik gemaild of we konden betalen als ik als laatste aankom.

Krijg ik een mailtje terug; in hoofdletters 'PAYMENT IS DUE UPON ARRIVAL' en verder niks. Dat is toch ook zwaar rude? Ik stel een hele normale vraag en krijg ik dit antwoord; de manager heeft trouwens ook een AOL address...

Op tripadvisor, hostelworld en yahoo! travel staat ie 50-50 aangeschreven. (het is goedkoop dus ik verwacht ook niet zoveel)
    Misschien dat ik maar naar alternatieven ga zoeken voor het geval dat... En het is toch raar om de gehele som te voldoen terwijl je de kamer niet eens gezien hebt! (ze hebben trouwens ook mijn CC gegevens, dus ik weet niet eens waar ze zich druk om maken)

Wordt vervolgd over 10 dagen..
      vrijdag 7 april 2006 @ 10:54:21 #92
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36732420
    Mwoah het is heel gewoon dat payment upon arrival is. Als je vriendin eerder aankomt kan je aan het hotel vragen of ze alvast de bagage op de kamer kan droppen en 4 uur de stad in kan..
    pi_36732800
    quote:
    Op vrijdag 7 april 2006 10:48 schreef Public_NME het volgende:
    Krijg ik een mailtje terug; in hoofdletters 'PAYMENT IS DUE UPON ARRIVAL' en verder niks. Dat is toch ook zwaar rude? Ik stel een hele normale vraag en krijg ik dit antwoord; de manager heeft trouwens ook een AOL address...
    Dat is een hele normale NYC reactie. Verwacht in Morningside ook niet dat de hotel eigenaar Engels spreekt. Met Spaans kom je - zeker boven 110th street- veel verder.

En anders laat je je vriendin even wachten in de buurt van Columbia University. Daar is het wel aangenaam verblijven voor iemand alleen voor een paar uur. Veel leuke eetcafé's en coffeeplaces een aardige bookshop en een groot campusterrein waar je met goed weer rustig een boek kan lezen en mensen kijken.
      vrijdag 7 april 2006 @ 11:11:14 #94
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36732819
    Tevens zit vlak naast Columbia het restaurant van Seinfeld.
      vrijdag 7 april 2006 @ 11:34:37 #95
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36733389
    quote:
    Op vrijdag 7 april 2006 11:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is een hele normale NYC reactie. Verwacht in Morningside ook niet dat de hotel eigenaar Engels spreekt. Met Spaans kom je - zeker boven 110th street- veel verder.

En anders laat je je vriendin even wachten in de buurt van Columbia University. Daar is het wel aangenaam verblijven voor iemand alleen voor een paar uur. Veel leuke eetcafé's en coffeeplaces een aardige bookshop en een groot campusterrein waar je met goed weer rustig een boek kan lezen en mensen kijken.
    Ok, in het Engels sta ik zeer goed mijn mannetje maar mijn spaans is redelijk drama. (eenvoudige conversatie voeren kan er nog redelijk af)
    Hopen dat het hotel redelijk is en ik laat haar idd wel ff vragen of ze de koffers daar kan dumpen; zodat ze zelf de stad kan verkennen. (zal ze geen moeite mee hebben aangezien ze voor de 3e(!) keer in één jaar naar NYC op vakantie gaat)

Wel makkelijk om zo'n gids te hebben, aangezien ik niet weet hoe het werkt. Maarja zal wel hetzelfde zijn zoals in de andere grote Amerikaanse steden, kon ik ook redelijk de weg vinden.
      zaterdag 8 april 2006 @ 18:25:25 #96
    16803 AntiChrist
    Primitive Screwheads!!
    pi_36771440
    Vandaag heb ik met mn meisje ook een vakantie geboekt naar New York (en Florida ) vind het toch wel heel erg spannend ga deze topics maar eens doorspeuren naar tips etc
    pi_36776894
    Ik ga Donderdag naar New York. Kan iemand me misschien vertellen waar ik (naast Urban Outfitters) Vans schoenen kan vinden?
    Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
      maandag 10 april 2006 @ 11:29:55 #98
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_36816602

Man, begin nu al nerveus te worden
      maandag 10 april 2006 @ 11:35:25 #99
    126413 _Cara_
    That's me..a redhead..
    pi_36816763
    nog 16 dagen.... Over precies 3 weken zit ik op maandag in Canada.. Niagara falls.
    We hebben een auto gehuurd in New York en rijden van daaruit daar naar toe.
      maandag 10 april 2006 @ 11:36:33 #100
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36816791
    Wat voor auto heb je gehuurd? Haal je die pas op als je de stad gaat verlaten of meteen bij aankomst al?
      maandag 10 april 2006 @ 11:42:41 #101
    126413 _Cara_
    That's me..a redhead..
    pi_36816978
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 11:36 schreef Jaguarized het volgende:
    Wat voor auto heb je gehuurd? Haal je die pas op als je de stad gaat verlaten of meteen bij aankomst al?
    Ik weet niet welke er precies is gehuurd. Daar zijn verschillende klasse in..heb ik niet geregeld maar een vriend.
    We huren hem op de 4e dag dat we New York zijn. Dan gaan we voor 2 dagen naar Niagara.. en vervolgens met de auto naar Washington voor 4 dagen. Daar kunnen we de auto dan ook weer inleveren. En dan --------> vanaf Washington (05-Mei) vlucht terug naar huis..
      maandag 10 april 2006 @ 11:44:22 #102
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36817025
    Ah op die manier. Ik dacht al, ze gaat toch niet met die auto slepen in die 3 dagen...
    pi_36824744
    quote:
    Op zaterdag 8 april 2006 21:34 schreef TehRockstar het volgende:
    Ik ga Donderdag naar New York. Kan iemand me misschien vertellen waar ik (naast Urban Outfitters) Vans schoenen kan vinden?
    Volgens mij zijn er genoeg verschillende schoenenwinkels die die schoenen verkopen,
    namen weet ik niet, maar loop gewoon door de stad en je vindt ze vanzelf wel.
    pi_36825306
    Plaats het anders even in dit topic Sneakers enzo #2

Misschien weten ze daar meer.
      maandag 10 april 2006 @ 16:06:26 #105
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36825430
    @TehRockstar, kan je niet gewoon op de website van de fabrikant dealeradressen vinden?
    pi_36825572
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 16:06 schreef Jaguarized het volgende:
    @TehRockstar, kan je niet gewoon op de website van de fabrikant dealeradressen vinden?
    http://www.vans.com/dealerLocator/
      maandag 10 april 2006 @ 16:22:45 #107
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36826028
    NINO FASHION 212-567-5601
    4843 Broadway New York, NY

TONY CLOTHING 212-795-0118
    1578-80 St. Nicholas Ave. New York, NY

SEVEN STAR CLOTHING 212-584-8572
    65 E. Burnside Ave. Bronx, NY

CHARADE FASHIONS 000-000-0000
    310 Galleriham Rd. White Plains, NY

FORDHAM VILLAGE 718-295-9079
    39 West Fordham Road Bronx, NY

GOOD TIMES FASHIONS 000-000-0000
    29 E. Fordham Road Bronx, NY

JAYS SPORTING GOODS 212-295-4055
    19 W. Fordham Rd. Bronx, NY

RIGHT ON CASUALS 000-000-0000
    124 E. Fordham Rd. Bronx, NY

SAHARA SHOPS 000-000-0000
    7 East Fordham Road Bronx, NY

AMADO'S SHOES 212-781-2306
    283 Aububon Ave. New York, NY

EL MILLION FASHIONS 000-000-0000
    3841 Broadway New York, NY

UPTOWN ATHLETICS 212-927-6355
    2234 Amsterdam Ave. New York, NY

KIM'S GUNHILL SPORTSWEAR 212-652-3728
    695 E. Gunhill Rd. Bronx, NY

JEANS STAR 212-617-0555
    1041 E. 163rd St. Bronx, NY

PAUL'S STRIDE RITE 212-292-4993
    2861 3rd Ave. Bronx, NY

GIANT SNEAKER CENTER 212-722-7790
    33 W. 125th New York, NY

H &M SNEAKER CENTER 212-866-4147
    112 W. 125th St. New York, NY

THE ATHLETES FOOT 212-427-8332
    18 W. 125th St. New York City, NY

Cross Country Center Yonkers, NY

CROSS COUNTY SKI-SKATE 914-969-0710
    Cross County Center Yonkers, NY

SNEAKERMANIA 914-423-1401
    Cross Country Shopping Center Yonkers, NY

SNEAKERMANIA KIDS & LADIES 000-000-0000
    4 Mall Walk Yonkers, NY

CHARADE OF NY 000-000-0000
    2204 Bartow Ave. Bronx, NY

2104 Bartow Ave. Bronx, NY

101 ST VILLAGE SHOES 212-864-0108
    2660 Broadway New York, NY

FOGARTY'S SPORTS WEAR 212-316-4050
    988 Amsterdam Ave. New York, NY

MANHATTAN SPORTS 000-000-0000
    2878 Broadway New York, NY

MR. DEE 212-316-6255
    2913-a Broadway New York, NY

SNEAKER WORLD 914-476-3552
    119 New Main St. Yonkers, NY

EAST SIDE KIDS 212-360-5000
    1298 Madison Ave New York, NY

HARRY'S SHOES 212-874-2035
    2299 Broadway New York City, NY

MANHATTAN SPORTS 000-000-0000
    2188 Broadway New York, NY

MANHATTEN SPORT 000-000-0000
    2188 Broadway New York, NY

NINE WEST STORE 000-000-0000
    2305 Broadway New York, NY

BLADES EAST 000-000-0000
    160 East 86th St New York, NY

ISLAND SPORTS 212-744-4804
    1623 York Ave New York, NY

STRIDE RITE BOOTERY 000-000-0000
    1241 Lexington Avenue New York, NY

5 Odell Plaza Yonkers, NY

BLADES WEST 000-000-0000
    120 West 72nd St New York, NY

ATHLETES FOOT GROUP 000-000-0000
    61st And 3rd Ave. New York, NY

BLADES 2ND AVE 000-000-0000
    1414 Second Ave New York, NY

LITTLE ERIC LTD 212-288-8987
    1331 3rd Ave. New York, NY

PALOMIMO 718-956-1259
    30-77 Steinway St. Astoria, NY

SNEAKER WORLD 718-726-5122
    31-45 Steinway St. Astoria, NY

THE OUTLET 718-274-3848
    32-17 Steinway Street Astoria, NY

2498 Central Avenue Yonkers, NY

OLYMPIA FOOTWEAR 000-000-0000
    940 8th New York, NY

GUNDELACH'S II 914-636-0206
    4 Franklin Ave. New Rochelle, NY

SPORT STUFF 914-633-7505
    The Mall New Rochelle, NY

ATHLETIC STYLE AT BLOOMINGDALES 000-000-0000
    160 East 60th Street New York, NY

EPSTEIN'S DRY GOODS 914-961-2833
    21 Columbus Ave Tuckahoe, NY

WINGS 718-392-6210
    48-49 35th St. Long Islandcity, NY

1568 Broadway New York, NY

GRAND SLAM STORES 000-000-0000
    1557 Broadway Bronx, NY

GRAND SLAM STORES 000-000-0000
    1557 Broadway New York City, NY

SHOE CLUB 212-921-1184
    251 W. 42nd St. New York, NY

A-1 FOOTWEAR 212-213-6355
    1153 Broadway New York, NY

A & S Plaza New York, NY

CHILDREN'S SHOE DEPT 000-000-0000
    Macy's Herald Square New York, NY

E & D TRADING 212-684-0355
    1182 Broadway Suite 303 New York, NY

EAST SIDE KIDS 212-239-0530
    19 W 34th St 5th Floor New York, NY

MARUN FASHION & SPORTSWEAR 212-683-9055
    10 West 28th Street Nwe York, NY

R & S JEANS 212-779-0361
    347 Fifth Avenue New York, NY

4 E. 23rd St. New York, NY

KINWAY INDUSTRIES LTD 212-777-3834
    5 W. 8th St. New York, NY

MR. DEE 212-255-6353
    517 Ave. Of Americas New York, NY

PACIFIC SUNWEAR OF CALIFORNIA 212-228-2316
    364 6th Avenue New York, NY

RIPPLES 000-000-0000
    56 West 8th Street New York, NY

RUGGED SOLE 212-477-7555
    7 West 8th St New York, NY

THE STARTING LINE 212-691-4729
    180 8th Ave. New York, NY

BOB'S STORES 201-262-7700
    460 Route 17 North Paramus, NJ

JOURNEYS 201-843-4343
    1017 GARDEN STATE PLAZA PARAMUS, NJ

99 X 212-460-8612
    84 E. 10th Street New York, NY

Georgetown Plaza New York, NY

BROADWAY COBBLER 212-995-0046
    738 Broadway New York, NY

FOOT GEAR 212-777-2629
    131 First Ave. New York, NY

PANTS PUB 212-254-1699
    10 East 8th Street New York, NY

PARAGON ATHLETIC GOODS 000-000-0000
    24 E. 18th St. New York, NY

PARAGON ATHLETIC GOODS 000-000-0000
    867 Broadway New York, NY

PEPITO 212-533-9522
    722 Broadway New York, NY

SNEAKER CIRCLE 718-896-4535
    97-25 Queens Blvd. Rego Park, NY

387 Ave. Of Americas New York, NY

BLADES WEST 212-807-6011
    349 West 12th Street New York, NY

URBAN FOOTWEAR CO. 212-243-5557
    351 Avenue Of The Americas New York, NY

THE ATHLETES FOOT 914-472-3338
    734 White Plains Road Scarsdale, NY

BLADES 000-000-0000
    659 Broadway New York, NY

CANAL JEAN CO. 000-000-0000
    44 Crosby Street New York, NY

CANAL JEAN CO. 000-000-0000
    504 Broadway New York, NY

LA TOVA INC 718-843-8036
    514 Broadway New York, NY

SUPREME 212-966-7799
    274 Lafayette Street New York, NY

VILLAGE BASIC 212-677-9027
    648 Broadway New York, NY

LEE NAM SNEAKER CENTER 212-941-8736
    316 Canal St. New York, NY

LEE NAM SNEAKER CENTER 000-000-0000
    359 Canal St New York, NY

LUXURY SHOES 212-226-2385
    197 Canal St. New York, NY

SHOES GALORE 212-226-3833
    230 Canal St. New York, NY

MOUNT EVEREST SKI SHOP 201-666-3133
    318 Third Avenue Westwood, NJ

PEDIGREE SKI SHOP 914-948-2995
    355 Mamaroneck Ave White Plains, NY

Genoeg winkels dus.
    pi_36826387
    Dankjewel! . Ik heb het dus compleet verkeerd gedaan op die web-site.

*print*

Ennem, vraagje, misschien een beetje technisch, maar stel nou dat ik daar een iPod koop, werkt dat ding dan gewoon in Nederland,

Ofzo. .
      maandag 10 april 2006 @ 16:51:07 #109
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_36827041
    Ja. Bij een iPod krijg je toch geen oplader, dus zolang je die gewoon hier koopt is er niets aan de hand
      maandag 10 april 2006 @ 16:51:16 #110
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36827046
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 16:33 schreef TehRockstar het volgende:

*print*

Ennem, vraagje, misschien een beetje technisch, maar stel nou dat ik daar een iPod koop, werkt dat ding dan gewoon in Nederland,

Ofzo. .
    Ja werkt gewoon! Twee dingen als je electronica gaat kopen; als de douane je pakt moet je invoerrechten betalen. En stekkers zijn anders uiteraard, maar daar kan je gewoon pluggen voor kopen!
      Moderator maandag 10 april 2006 @ 16:57:30 #111
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_36827262
    pas wel op in amrika 110 V in nederland 220 V
    pi_36827322
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 16:33 schreef TehRockstar het volgende:

*print*

Ofzo. .
    Ja mijn Ipod Nano is ook ik Amerika gekocht en kan hem hier natuurlijk gewoon gebruiken. Enne aangezien Apple alleen nog maar een usb draadje erbij levert (ipv. een stopcontactlader) zal je geen problemen hebben om je ipod hier op te laden (vi de pc)
    Ik heb hem mijn vader laten meenemen naar Nederland voor me, douane heeft niets gemerkt.
    Een tip, neem het doosje en de verpakkingen van die Ipod niet mee terug, want als de douane dus in je koffer kijkt ga je inderdaad alsnog invoerrechten moeten betalen.
      Moderator maandag 10 april 2006 @ 17:02:03 #113
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_36827426
    wat is de grens eigenlijk ik dacht zo'n 100 ¤ maar ik ben hier een half jaar dan koop ik minstens een cd of 15 Ik heb ook 50 cds van mezelf bij me gaan ze dan moeilijk doen als ik terug ga met die cds ?
    pi_36827591
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
    wat is de grens eigenlijk ik dacht zo'n 100 ¤ maar ik ben hier een half jaar dan koop ik minstens een cd of 15 Ik heb ook 50 cds van mezelf bij me gaan ze dan moeilijk doen als ik terug ga met die cds ?
    Neh denk het niet, zolang je maar die prijsstickertjes weghaalt.
    Ze zullen eerder moeilijk doen bij een overvloed aan merkkleding en elektronika.
    Daarom haal ik alle prijsstickertjes er altijd af.
    Vorig jaar had ik daar 2 maatpakken gekocht o8oo dollar ofzo, omdat ik stage liep, bij terugkomst zat die douanier in mijn koffer te kijken en zijn oog ging uit naar die pakken, maar ik had ze daar laten stomen dus deed net of mijn neus bloedde en zei dat ik in nederland had gekocht maar omdat ik sage liep daar had laten stomen, want kan niet met een vies pak naar werk gaan.
    Nou toen had die gast dus niets meer te zeggen..
      Moderator maandag 10 april 2006 @ 17:10:59 #115
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_36827702
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:07 schreef 5th_Ave het volgende:

[..]

Neh denk het niet, zolang je maar die prijsstickertjes weghaalt.
    Ze zullen eerder moeilijk doen bij een overvloed aan merkkleding en elektronika.
    Daarom haal ik alle prijsstickertjes er altijd af.
    Vorig jaar had ik daar 2 maatpakken gekocht o8oo dollar ofzo, omdat ik stage liep, bij terugkomst zat die douanier in mijn koffer te kijken en zijn oog ging uit naar die pakken, maar ik had ze daar laten stomen dus deed net of mijn neus bloedde en zei dat ik in nederland had gekocht maar omdat ik sage liep daar had laten stomen, want kan niet met een vies pak naar werk gaan.
    Nou toen had die gast dus niets meer te zeggen..
    ik waarschijnlijk alleen terug met wat cds dus die kan ik wel in nederland gekocht hebben en wat LPs dat zal waarschijnlijk een beetje raar zijn om die mee te nemen naar het buitenland
    pi_36827837
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
    De grens is 175 euro zag ik vanmiddag op rtl 5 bij travel nog iets.
      Moderator maandag 10 april 2006 @ 17:15:57 #117
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_36827890
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 17:14 schreef Stansfield het volgende:

[..]

De grens is 175 euro zag ik vanmiddag op rtl 5 bij travel nog iets.
    dat gaat wel lukken ! (mn vriendin komt ook nog die kan ook wat cds mee terug nemen)
      maandag 10 april 2006 @ 22:23:05 #118
    142538 treborsos
    Audere est facere
    pi_36838992
    Nog maar een weekje
      maandag 10 april 2006 @ 22:24:17 #119
    21984 Kresj
    pi_36839039
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 22:23 schreef treborsos het volgende:
    Nog maar een weekje
    Nog maar 2 weekjes vandaag!
    pi_36843011
    Nog maar 2 daagjes, NU!
      dinsdag 11 april 2006 @ 00:22:37 #121
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36843591
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 22:23 schreef treborsos het volgende:
    Nog maar een weekje
    Ik ook! Vlieg as maandag met de KLM vlucht van 18.20
      dinsdag 11 april 2006 @ 09:01:13 #122
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36846860

23 - 29 mei NYC!

dinsdag 11 april 2006 @ 09:03:03 #123
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36846894
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 16:59 schreef 5th_Ave het volgende:

[..]

Ja mijn Ipod Nano is ook ik Amerika gekocht en kan hem hier natuurlijk gewoon gebruiken. Enne aangezien Apple alleen nog maar een usb draadje erbij levert (ipv. een stopcontactlader) zal je geen problemen hebben om je ipod hier op te laden (vi de pc)
    Ik heb hem mijn vader laten meenemen naar Nederland voor me, douane heeft niets gemerkt.
    Een tip, neem het doosje en de verpakkingen van die Ipod niet mee terug, want als de douane dus in je koffer kijkt ga je inderdaad alsnog invoerrechten moeten betalen.
    Scheelt dat nog veel qua prijs? Ik wil ook al een tijdje een iPod kopen, maar dan kan ik misschien beter nog even wachten tot ik daar ben...
      dinsdag 11 april 2006 @ 09:07:57 #124
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36846966
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 09:03 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Scheelt dat nog veel qua prijs? Ik wil ook al een tijdje een iPod kopen, maar dan kan ik misschien beter nog even wachten tot ik daar ben...
    Ja er zit een behoorlijk verschil in...
      dinsdag 11 april 2006 @ 09:30:11 #125
    64218 philipnorth
    zeg maar Danny
    pi_36847344
    Iemand hier die recente ervaringen heeft met Hotel New Yorker?
    Ik zelf wel, maar die zijn al weer bijna 10 jaar oud

Overige aanraders voor leuke/goede/goedkope hotels welkom, zoals Pennsylvania, maar daar heb ik zelf een beetje teveel zo'n: leuk als je maar de juiste kamer hebt gevoel bij.

Ik weet wel dat je alleen maar moet slapen op zo'n kamer, maar een beetje relaxte kamer mag ook weer wel.
      dinsdag 11 april 2006 @ 09:52:22 #126
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36847787
    Ik heb zelf nu twee opties voor de overnachtingen... Central Park Hostel ( West 103rd Street), daar hebben ze nu ook studio apartments met private bathroom, en nog een apartement met eigen badkamer aan West 120th Street.

Iemand een idee wat de gunstigste locatie is?
      dinsdag 11 april 2006 @ 09:58:39 #127
    142538 treborsos
    Audere est facere
    pi_36847905
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 00:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik ook! Vlieg as maandag met de KLM vlucht van 18.20
    Ik dinsdag, met de Delta vlucht van 10.45
    pi_36848240
    quote:

[..]

Hangt van de koers af, maar je bent wel goedkoper uit.
    En vergeet niet, dat de prijs die je op het prijskaartje in de winkel ziet, niet de volledige prijs is,
    bij de kassa komt er nog tax. bij wat het product ietsje duurder makt.

Maar als je in manhattan bent, koop je ipod niet bij zon klein elektronica zaakje die je veel ziet, maar koop hem liever bij een van de grote elektonicazaken zoals Best Buy, Comp USA, TARGET of natuurlijk de Apple Store in een mall ofzo.
      dinsdag 11 april 2006 @ 10:53:17 #129
    21984 Kresj
    pi_36849061
    quote:

[..]

Kijk anders gewoon even op apple.com de amerikaanse store. Heb je een aardig goeie richtprijs.
      dinsdag 11 april 2006 @ 11:02:08 #130
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36849260
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 09:30 schreef philipnorth het volgende:

Overige aanraders voor leuke/goede/goedkope hotels welkom, zoals Pennsylvania, maar daar heb ik zelf een beetje teveel zo'n: leuk als je maar de juiste kamer hebt gevoel bij.

Ik weet wel dat je alleen maar moet slapen op zo'n kamer, maar een beetje relaxte kamer mag ook weer wel.
    Ik ga volgende week naar het Morningside Inn in Upper West; zal het even voor je keuren dus verwacht 25 april een advies ;-)
      dinsdag 11 april 2006 @ 11:09:53 #131
    64218 philipnorth
    zeg maar Danny
    pi_36849461
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 11:02 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik ga volgende week naar het Morningside Inn in Upper West; zal het even voor je keuren dus verwacht 25 april een advies ;-)
    Ziet er op site wel ok uit iig
    Ben benieuwd.
    Wat voor kamer heb je genomen? Een superior suite? Die zijn nu 95 USD zie ik
    pi_36849474
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 09:52 schreef twentemeisje het volgende:
    Ik heb zelf nu twee opties voor de overnachtingen... Central Park Hostel ( West 103rd Street), daar hebben ze nu ook studio apartments met private bathroom, en nog een apartement met eigen badkamer aan West 120th Street.

Dan zou ik voor 103rd gaan. Dat ligt wat centraler. Wat betaal je nou voor zo'n studio met private bath?
      dinsdag 11 april 2006 @ 11:15:26 #133
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36849624
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 11:10 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Dan zou ik voor 103rd gaan. Dat ligt wat centraler. Wat betaal je nou voor zo'n studio met private bath?
    109$ voor doordeweekse nachten en 119$ in het weekend. Lijkt me erg redelijk... toch?
      dinsdag 11 april 2006 @ 11:18:03 #134
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36849691
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 11:09 schreef philipnorth het volgende:

[..]

Ziet er op site wel ok uit iig
    Ben benieuwd.
    Wat voor kamer heb je genomen? Een superior suite? Die zijn nu 95 USD zie ik
    We hebben gewoon een budget standard room, tja zijn toch student heh
      dinsdag 11 april 2006 @ 11:19:09 #135
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36849724
    Ik kijk in elk geval altijd even op tripadvisor.com, daar krijg je volgens mij wel een redelijk beeld van zo'n accommodatie...
      dinsdag 11 april 2006 @ 11:31:58 #136
    64218 philipnorth
    zeg maar Danny
    pi_36850080
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 11:18 schreef Public_NME het volgende:

[..]

We hebben gewoon een budget standard room, tja zijn toch student heh
    Da's waar (ik niet meer trouwens)

Maar een eigen badkamer/toilet vind ik toch ook wel weer fijn hoor

Ben iig eens rustig aan t kijken voor wat goedkoops en goeds voor een lang weekend tripje ofzo
      dinsdag 11 april 2006 @ 11:43:05 #137
    21984 Kresj
    pi_36850372
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 11:10 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Mij iig nog te hoog. Ik zoek meestal een hotel in midtown uit. Of maximaal tot laten we zeggen de 80e straat. Vandaar kan je tenminste relaxt alle kanten op zonder meteen de metro te moeten pakken.
      dinsdag 11 april 2006 @ 11:43:24 #138
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36850388
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 11:31 schreef philipnorth het volgende:

[..]

Da's waar (ik niet meer trouwens)

Maar een eigen badkamer/toilet vind ik toch ook wel weer fijn hoor

Ben iig eens rustig aan t kijken voor wat goedkoops en goeds voor een lang weekend tripje ofzo
    Ik heb ook gezocht naar bed & breakfasts, scheelt soms behoorlijk en vaak heb je er een eigen badkamer bij! Ik heb echt geen zin om op vakantie mijn plee en douche met vreemden te delen, maar das geheel persoonlijk uiteraard...
    pi_36851715
    Volgens mij is een iPod nano 1.5gig zon 150 dollar. Scheelt dus wel.
      dinsdag 11 april 2006 @ 13:26:09 #140
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36853243
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 12:28 schreef Drostie het volgende:
    Volgens mij is een iPod nano 1.5gig zon 150 dollar. Scheelt dus wel.
    Das toch zo'n 123 euro momenteel?
      dinsdag 11 april 2006 @ 14:12:49 #141
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36854523
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 09:52 schreef twentemeisje het volgende:

103 natuurlijk. 120 zit je in Harlem en ben je net wat verder van midtown verwijderd.
      dinsdag 11 april 2006 @ 14:17:59 #142
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36854662
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 13:26 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Das toch zo'n 123 euro momenteel?
    123.934 EUR to be exact! Ik gebruik altijd www.xe.com en dan links boven de currency converter! Altijd up to date...:)
    pi_36855249
    Kan ik me drie dagen lang vermaken met 486 dollar?
    pi_36855637
    In een gentlemen's Club zeker weten:D
    wel even inwissel voor allemaal 1 dollar bills
      dinsdag 11 april 2006 @ 15:03:23 #145
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36856067
    Bedankt voor de locatietips :-)

Is iemand wel eens in Central Park Hostel geweest? En dan misschien zelfs ook in hun private studios?

De ratings op Tripadvisor.com zijn prima, lijkt me toch een goede indicatie?
      dinsdag 11 april 2006 @ 15:08:05 #146
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36856205
    Waar moeten die 486 uit bestaan?
      dinsdag 11 april 2006 @ 15:09:32 #147
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36856246
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 15:03 schreef twentemeisje het volgende:
    Bedankt voor de locatietips :-)

Is iemand wel eens in Central Park Hostel geweest? En dan misschien zelfs ook in hun private studios?

De ratings op Tripadvisor.com zijn prima, lijkt me toch een goede indicatie?
    Hier staan nog wel een paar reviews.
      dinsdag 11 april 2006 @ 15:20:26 #148
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36856558
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 15:09 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Hier staan nog wel een paar reviews.
    Das weer een ander verhaal zeg... wijkt best af van die op tripadvisor... f_ck nu ga ik weer twijfelen...
      dinsdag 11 april 2006 @ 15:26:20 #149
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36856724
    Is Queens Blvrd erg ver van alle vertier in downtown NYC verwijderd? Zat ook te kijken naar het Pan American Hotel daar...
      dinsdag 11 april 2006 @ 15:26:28 #150
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36856731
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 15:20 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Das weer een ander verhaal zeg... wijkt best af van die op tripadvisor... f_ck nu ga ik weer twijfelen...
    Zoveel negatieve zijn er nou ook weer niet. Je moet je afvragen waar je die kamer voor gebruikt. Je slaapt er alleen immers. Als je er nou hele dagen zou zitten zou ik ook wel een goede kamer willen. Maar je bent toch de hele dag buiten, dan ben je er in principe alleen om te pitten.
      dinsdag 11 april 2006 @ 15:42:02 #151
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36857194
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 15:26 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Zoveel negatieve zijn er nou ook weer niet. Je moet je afvragen waar je die kamer voor gebruikt. Je slaapt er alleen immers. Als je er nou hele dagen zou zitten zou ik ook wel een goede kamer willen. Maar je bent toch de hele dag buiten, dan ben je er in principe alleen om te pitten.
    Klopt, en de meeste slechte recensies zijn uit 2004, het is wel de bedoeling er zo min mogelijk te zijn. Waar het mij vooral om gaat is dat het enigszins schoon is, en daarop scoren ze bij iedereen bijna wel een voldoende...
      dinsdag 11 april 2006 @ 15:44:59 #152
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36857278
    Dan lijkt me de keuze snel gemaakt. Hoe zit het met prijsverschil tussen CPH en die op 120th?
      dinsdag 11 april 2006 @ 15:58:07 #153
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_36857728
    zo, bijna een heel topic gemist

dit jaar niet naar NYC, maar het blijft mijn favoriete stad
    The line is a dot to you!
      dinsdag 11 april 2006 @ 16:00:18 #154
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36857807
    quote:
    Op dinsdag 11 april 2006 15:44 schreef Jaguarized het volgende:
    Dan lijkt me de keuze snel gemaakt. Hoe zit het met prijsverschil tussen CPH en die op 120th?
    Die op 120th is 125$ per nacht... Dit is wat ik ervan weet...
    quote:
    "We are booked at Efuru for those days..I can go ahead and reserve for you at an affiliate guest house just nest door. She has a 1 bed room apartment. It is 1 bedroom with 2 queen beds and 1 pull out bed in the living room.. This accommodation is extremely nice..and is backed by my reputation."

Uiteraard een stukje zelfbevlekking, maar wie weet is het echt wat... Ik heb om foto's gevraagd, de eigenaresse van Efuru Guest House verhuurt dit appartement.
    pi_36857910
    Ik heb er zo'n zin in. . Nog tot donderdag ochtend.
    pi_36878265
    Ik zit komende zomer gewoon weer in het carter hotel vlak bij TS. Prima hotel niet zo luxe maar boeie...

Waarom kickt iedereen toch zo op die ipod's.
    Paar jaar terug was het een kicke modeverschijnsel maar tegenwoordig heeft 80% van de mensen er 1. Niet meer speciaal.
      woensdag 12 april 2006 @ 11:06:13 #157
    21984 Kresj
    pi_36881003
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 08:48 schreef forzaola het volgende:
    Ik zit komende zomer gewoon weer in het carter hotel vlak bij TS. Prima hotel niet zo luxe maar boeie...

Waarom kickt iedereen toch zo op die ipod's.
    Paar jaar terug was het een kicke modeverschijnsel maar tegenwoordig heeft 80% van de mensen er 1. Niet meer speciaal.
    Dan hoef je in ieder geval in het vliegtuig naar NY niet naar die grafmuziek te luisteren uit je leuning. En helaas vlieg je ook nog te weinig met de nieuwere vliegtuigen met eigen tv schermpjes en films die je zelf kan kiezen. Dan is een ipod
    pi_36881184
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 11:06 schreef Kresj het volgende:

[..]

Dan hoef je in ieder geval in het vliegtuig naar NY niet naar die grafmuziek te luisteren uit je leuning. En helaas vlieg je ook nog te weinig met de nieuwere vliegtuigen met eigen tv schermpjes en films die je zelf kan kiezen. Dan is een ipod
    Als je er zo naar ki9jkt is het inderdaad een handig ding maar er is zo veel beter en goedkoper spul te koop. Bij ipod betaal je ook voor de naam.
      woensdag 12 april 2006 @ 11:43:14 #159
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36882019
    Heeft iemand ervaring met Hotel Apollo in New York?
    pi_36889065
    *meld*

2 juni tot de 11e, heb er zeer veel zin an
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
    pi_36889183
    30 april ga ik
    Een weekje naar NY
    Hotel Pennsylvania
      woensdag 12 april 2006 @ 15:58:29 #162
    21984 Kresj
    pi_36890123
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 15:30 schreef -J-D- het volgende:
    30 april ga ik
    Een weekje naar NY
    Hotel Pennsylvania
    Die dag ga ik daar weg... Ben benieuwd naar het hotel. Hoor er verschillende meningen over. Boeit mij alleen maar of het schoon is.
      woensdag 12 april 2006 @ 16:01:31 #163
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36890233
    Ik heb eindelijk een hotel geboekt... we zijn buiten Manhattan gaan zitten om een nog enigszins fatsoenlijke kamer voor een redelijke prijs te krijgen. Vlakbij de PATH-train naar Manhattan.

We hebben voor Ramada Limited Jersey City gekozen:
    - hotelwebsite
    - dit zegt tripadvisor

pi_36890953
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 16:01 schreef twentemeisje het volgende:
    Ik heb eindelijk een hotel geboekt... we zijn buiten Manhattan gaan zitten om een nog enigszins fatsoenlijke kamer voor een redelijke prijs te krijgen. Vlakbij de PATH-train naar Manhattan.

We hebben voor Ramada Limited Jersey City gekozen:
    - hotelwebsite
    - dit zegt tripadvisor

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
    Das wel een end weg in new jersey.
    Zit ik liever in het carter op 150 meter van times square
      woensdag 12 april 2006 @ 16:45:53 #165
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36891772
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 16:22 schreef forzaola het volgende:

[..]

Das wel een end weg in new jersey.
    Zit ik liever in het carter op 150 meter van times square
    Call me a tutje, maar deze zooi wil ik liever niet aantreffen als ik op vakantie ben...
      woensdag 12 april 2006 @ 16:57:55 #166
    21984 Kresj
    pi_36892208
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 16:45 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Call me a tutje, maar deze zooi wil ik liever niet aantreffen als ik op vakantie ben...
    Je weet dat er meer hotels in NY zijn hè? Jersey city is irritant om elke dag heen en weer te moeten... Dan moet je echt in de stad blijven. Dan kan je niet tussendoor even je boodschappen naar het hotel brengen. En als je eenmaal in je kamer bent zal je ook niet zo snel nog 'even' de stad in gaan.
      Moderator woensdag 12 april 2006 @ 17:00:00 #167
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_36892276
    achja een beetje zooi dat slaapt lekker knus
    pi_36892579
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 17:03 schreef Kresj het volgende:

[..]

oh... alweer aangepast.
    Er zijn veel mensen die ervoor kiezen om niet in Manhatten zelf te zitten. Kennissen van mij hebben altijd nog een hotel in Brooklyn genomen. Puur om de prijs. Even snel 'de stad' in gaan doe je dan idd minder snel, maar met het metrosysteem daar, is het verder geen probleem.

Zelf zit ik graag in Manhatten. Oke, ben ik er 1 keer geweest, maar voor de volgende keer. Hoef geen luxe, zolang het maar hotel maar schoon is.
      woensdag 12 april 2006 @ 17:14:47 #169
    21984 Kresj
    pi_36892718
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 17:10 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen die ervoor kiezen om niet in Manhatten zelf te zitten. Kennissen van mij hebben altijd nog een hotel in Brooklyn genomen. Puur om de prijs. Even snel 'de stad' in gaan doe je dan idd minder snel, maar met het metrosysteem daar, is het verder geen probleem.

Zelf zit ik graag in Manhatten. Oke, ben ik er 1 keer geweest, maar voor de volgende keer. Hoef geen luxe, zolang het maar hotel maar schoon is.
    Heb zelf 1x aan de New Jersey kant gezeten en 5x in Manhattan. New Jersey was dus alleen de eerste keer. Vervoer was in principe heel goed te doen, maar bleef gewoon vervelend. Nu zit ik gewoon altijd in Manhattan en als de kamer idd maar schoon is boeit het me niet wat ze verder te bieden hebben.
    Brooklyn is natuurlijk een breed begrip. Als je net aan de overkant van de Hudson zit of dat je meer richting JFK zit is nogal een verschil.
    Heeft er ook mee te maken dat als je uitgaat en 's avonds/'s nachts terug moet naar het hotel dat je maar wat blij bent als het in de buurt ligt.
      woensdag 12 april 2006 @ 20:35:02 #170
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36898786
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 17:14 schreef Kresj het volgende:

[..]

Heb zelf 1x aan de New Jersey kant gezeten en 5x in Manhattan. New Jersey was dus alleen de eerste keer. Vervoer was in principe heel goed te doen, maar bleef gewoon vervelend. Nu zit ik gewoon altijd in Manhattan en als de kamer idd maar schoon is boeit het me niet wat ze verder te bieden hebben.
    Brooklyn is natuurlijk een breed begrip. Als je net aan de overkant van de Hudson zit of dat je meer richting JFK zit is nogal een verschil.
    Heeft er ook mee te maken dat als je uitgaat en 's avonds/'s nachts terug moet naar het hotel dat je maar wat blij bent als het in de buurt ligt.
    Je hebt in principe gelijk, maar ik zie mezelf toch niet telkens heen en weer sjouwen met tassen richting hotel of daar overdag op mijn kamer zitten. En 'als het maar schoon is' ging natuurlijk niet op voor Hotel Carter . Ik heb me suf gezocht naar een fatsoenlijke kamer in Manhattan, maar de laatste week van mei is volgens mij een populaire tijd aangezien er bijna niets vrij was. Nu waren we ook rijkelijk laat met reserveren. Ik wil dus geen badkamer of toilet delen, 300 dollar per nacht betalen of in 1 of andere hell hole terechtkomen (ik heb waarschijnlijk ook wat teveel naar tripadvisor gekeken )... dus dan maar een stukje extra reizen. We zien wel hoe het bevalt...
    pi_36900816
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 16:45 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

tja ziet er niet fris uit nee maar vorige keer dat ik er zat had ik een prima kamer.
    Lekker bed(belangrijks) en schone douche. Beetje oud allemaal maar lekker belangrijk.
    Ze zit op een unieke plek voor een goeie prijs. Dan hoef ik niet het beste van het beste
      woensdag 12 april 2006 @ 23:22:51 #172
    21984 Kresj
    pi_36906459
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 21:23 schreef forzaola het volgende:

[..]

tja ziet er niet fris uit nee maar vorige keer dat ik er zat had ik een prima kamer.
    Lekker bed(belangrijks) en schone douche. Beetje oud allemaal maar lekker belangrijk.
    Ze zit op een unieke plek voor een goeie prijs. Dan hoef ik niet het beste van het beste
    Heb vorig jaar iets verder gezeten in Hotel Belvedere. Zat op 2 of 3 blokken van Times Square. Goed te betalen en erg netjes. Carter heb ik geen ervaring mee. Ga ik volgende keer ook eens bekijken misschien. Ik wil idd gewoon een schoon bedje en een schone douche. En van mijn part staan de meubels er al sinds de 1e wereldoorlog. Daar kom ik toch niet voor.
      donderdag 13 april 2006 @ 00:11:20 #173
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_36908050
    1e keer heb ik ook in carter gezeten. Kvond het allemaal nog best te doen, het is niet zeer schoon allemaal maar het bed sliep lekker en zolang je maar schone sheets heb kan je niet echt vies worden ofzo. 2e keer in vanderbilt hostel gezeten midden in midtown, was gewoon een kleine kamer met een stapelbed en uitzich op een vierkant gat in het gebouw, geen zonlicht ofwat. Maar kon ons geen ene fuck schelen. Je slaapt er toch alleen dus boeiend. We stonden 9 uur op ofzo en liepen rond tot ongeveer 1/2 uur 'savonds. Als je dan terug kwam was je veel te moe om je te ergeren aan je kutkamer

Maarja voor de een is het belangrijk dat ie op een schone mooie kamer zit en voor de ander niet. Hangt natuurlijk er ook vanaf hoe oud je bent en met wie je gaat enzo. Ik was 1e keer 17 denk ik en toen ben ik met me ma en een vriend geweest en vorig jaar was ik 18 en toen was ik alleen met een andere vriend geweest, en dan boeit het niet zoveel

BTW, er was hier toch iemand die een exchange had met columbia university?
    pi_36911463
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 00:11 schreef The.PhantoM het volgende:
    1e keer heb ik ook in carter gezeten. Kvond het allemaal nog best te doen, het is niet zeer schoon allemaal maar het bed sliep lekker en zolang je maar schone sheets heb kan je niet echt vies worden ofzo. 2e keer in vanderbilt hostel gezeten midden in midtown, was gewoon een kleine kamer met een stapelbed en uitzich op een vierkant gat in het gebouw, geen zonlicht ofwat. Maar kon ons geen ene fuck schelen. Je slaapt er toch alleen dus boeiend. We stonden 9 uur op ofzo en liepen rond tot ongeveer 1/2 uur 'savonds. Als je dan terug kwam was je veel te moe om je te ergeren aan je kutkamer

Maarja voor de een is het belangrijk dat ie op een schone mooie kamer zit en voor de ander niet. Hangt natuurlijk er ook vanaf hoe oud je bent en met wie je gaat enzo. Ik was 1e keer 17 denk ik en toen ben ik met me ma en een vriend geweest en vorig jaar was ik 18 en toen was ik alleen met een andere vriend geweest, en dan boeit het niet zoveel

BTW, er was hier toch iemand die een exchange had met columbia university?
    Precies zo denk ik er ook over. Zit bijna nooit. Dus een lekker bed(en die hebben ze) en een goeie douche vind ik belangrijk.
      donderdag 13 april 2006 @ 08:51:32 #175
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36911521
    Tis ook maar goed dat niet iedereen in het Carter of YMCA wil slapen... dan kon je daar nooit terecht . Ik heb ook een groot aantal B&B's 'langsgelopen', zeker een optie voor een volgende keer, zag er goed uit en echt betaalbaar... ze zaten alleen allemaal vol.

Ik heb echt vreselijk veel zin om te gaan! Nog maar 40 dagen
      donderdag 13 april 2006 @ 09:48:45 #176
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_36912680
    quote:
    Op maandag 10 april 2006 11:29 schreef Takemenow het volgende:

Man, begin nu al nerveus te worden
      donderdag 13 april 2006 @ 13:15:37 #177
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36918775
    Ik zat er net over te denken om een dagje naar Washington te gaan? Is dit te doen en heeft iemand hier ervaring mee? (of is het zonde v/d tijd?)
    Met de Amtrak kom ik op $126 retour op 1 dag, zijn er nog andere opties? (vliegen niet echt geloof ik)
      donderdag 13 april 2006 @ 13:23:40 #178
    21984 Kresj
    pi_36919035
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 13:15 schreef Public_NME het volgende:
    Ik zat er net over te denken om een dagje naar Washington te gaan? Is dit te doen en heeft iemand hier ervaring mee? (of is het zonde v/d tijd?)
    Met de Amtrak kom ik op $126 retour op 1 dag, zijn er nog andere opties? (vliegen niet echt geloof ik)
    Over 2 weken ga een dagje naar Washington vanuit NY. degene met wie ik naar NY ga wil dat graag. Nou dan ga ik maar mee. Maar is wel een stukje reizen hoor. Zal daarna laten weten of het de moeite is.
      donderdag 13 april 2006 @ 14:19:42 #179
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36920918
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 13:23 schreef Kresj het volgende:

[..]

Over 2 weken ga een dagje naar Washington vanuit NY. degene met wie ik naar NY ga wil dat graag. Nou dan ga ik maar mee. Maar is wel een stukje reizen hoor. Zal daarna laten weten of het de moeite is.
    Hoe ga je? Amtrak? Als ik ga dan is het volgende week al...
      donderdag 13 april 2006 @ 14:34:09 #180
    21984 Kresj
    pi_36921461
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 14:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hoe ga je? Amtrak? Als ik ga dan is het volgende week al...
    Nee wij gaan met de bus... (great... not!) Was liever met de trein gegaan. Dit scheen goedkoper te zijn.
      donderdag 13 april 2006 @ 14:36:42 #181
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_36921566
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 14:34 schreef Kresj het volgende:

[..]

Nee wij gaan met de bus... (great... not!) Was liever met de trein gegaan. Dit scheen goedkoper te zijn.
    Ok, weet je met wat voor bus? Greyhound ofzo?
    pi_36921650
    Greyhound raad ik iedereen af. Dan maar wat meer betalen voor bijv. een trein.

Of probeer zo'n Chinese bustour operator. Ik zag vorig jaar wat folders in het hotel liggen, en die waren echt goedkoop.
      donderdag 13 april 2006 @ 14:42:02 #183
    21984 Kresj
    pi_36921731
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 14:36 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ok, weet je met wat voor bus? Greyhound ofzo?
    Nee weet ook niet meer welke. Maar lijkt mij dat een busreis langer duurt dan de trein. drukte op de weg, stoplichten, etc... trein kan gewoon lekker doorrijden. Treinen zijn ook redelijk comfortabel daar.

Maar je hebt daar meerdere 'spoorwegbedrijven' Naast de Amtrak is er nog een die volgens mij ook naar Washington gaat en ik dacht me te herinneren dat Amtrak relatief duur was.
      vrijdag 14 april 2006 @ 08:38:23 #184
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36944486
    Amsterdam - New York vertrek op 21/10 en terug op 28/10 voor 369,05 euro incl taxes en toeslagen. Vlucht op de heenweg via Kopenhagen met SAS en terug via Washington met United. Boeken kan via vliegtarieven.nl of vluchtzoeker.nl.

Lijkt me een erg leuke aanbieding voor eenieder die nog eens goedkoop naar NYC wil.
    pi_36948848
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 08:38 schreef Jaguarized het volgende:
    Amsterdam - New York vertrek op 21/10 en terug op 28/10 voor 369,05 euro incl taxes en toeslagen. Vlucht op de heenweg via Kopenhagen met SAS en terug via Washington met United. Boeken kan via vliegtarieven.nl of vluchtzoeker.nl.

Lijkt me een erg leuke aanbieding voor eenieder die nog eens goedkoop naar NYC wil.
    Helaas loop ik dan stage.
    pi_36950716
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 12:43 schreef Dizzee het volgende:

[..]

mooi vooruitzicht...
    Yup. Ik ga voor 6 weken, heb een appartement in Manhattan.... Zo enorm veel zin om erheen te gaan, als is het alleen maar omdat ik dan ook net ben afgestudeerd en wel een break verdien....
      vrijdag 14 april 2006 @ 14:38:39 #187
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36953984
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 12:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Yup. Ik ga voor 6 weken, heb een appartement in Manhattan.... Zo enorm veel zin om erheen te gaan, als is het alleen maar omdat ik dan ook net ben afgestudeerd en wel een break verdien....
    Wat heb je daar voor betaald?
    pi_36954411
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 14:38 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wat heb je daar voor betaald?
    Ehm, ik hoef niet te betalen, het is voor mijn nieuwe werk. Ik krijg 6 weken training en dus zit dit er bij. De training is alleen maar leuk en ik zie er veel mensen die ik al een tijd niet gezien heb. Daarnaast genoeg tijd om Manhattan een keer vanuit een andere kant te zien!
      vrijdag 14 april 2006 @ 14:53:15 #189
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36954463
    Ah op die manier. Lijkt mij wel vet om zoiets een maand te doen. Gewoon een gemeubileerd appartement huren en dan een maand met vrienden dat delen.
    pi_36954655
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 14:53 schreef Jaguarized het volgende:
    Ah op die manier. Lijkt mij wel vet om zoiets een maand te doen. Gewoon een gemeubileerd appartement huren en dan een maand met vrienden dat delen.
    Klopt, dat lijkt me ook een wel top plan! Ik ken wat jongens die dat in Londen hebben gedaan na het afstuderen. Ze konden zo allemaal rustig zoeken naar een baan, wat voor de meeste nog gelukt is ook!
      vrijdag 14 april 2006 @ 15:00:42 #191
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36954714
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 14:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klopt, dat lijkt me ook een wel top plan! Ik ken wat jongens die dat in Londen hebben gedaan na het afstuderen. Ze konden zo allemaal rustig zoeken naar een baan, wat voor de meeste nog gelukt is ook!
    Vet zeg. Ik ben alleen benieuwd wat zoiets nou kost. Als je dat met een man of 5 doet dan is het wel te doen volgens mij.
    pi_36954769
    quote:

dan benk net teru uit de states..
    pi_36954823
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 15:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Vet zeg. Ik ben alleen benieuwd wat zoiets nou kost. Als je dat met een man of 5 doet dan is het wel te doen volgens mij.
    Nou ja, je betaalt je volgens mij nog steeds blauw. Maar goed, als het een eenmalig iets is en je kunt de centen missen... Deze jongens zochten baantjes als architect, wat gewoon erg moeilijk is en al helemaal vanuit Nederland. Maar toen ze daar zaten en een beetje inzet toonden, bleek het toch goed mogelijk. Daarbij hebben ze wel een leuke tijd gehad...

Ik zou zoiets juist wel eens willen doen in een wat goedkoper land. Weet ik veel, een apartement in San Sebastian in Baksenland voor een maand. Lekker rustig leven...
      vrijdag 14 april 2006 @ 15:08:40 #194
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36954968
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 15:03 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nou ja, je betaalt je volgens mij nog steeds blauw. Maar goed, als het een eenmalig iets is en je kunt de centen missen... Deze jongens zochten baantjes als architect, wat gewoon erg moeilijk is en al helemaal vanuit Nederland. Maar toen ze daar zaten en een beetje inzet toonden, bleek het toch goed mogelijk. Daarbij hebben ze wel een leuke tijd gehad...

Ik zou zoiets juist wel eens willen doen in een wat goedkoper land. Weet ik veel, een apartement in San Sebastian in Baksenland voor een maand. Lekker rustig leven...
    Ik denk ook dat je je blauw betaalt maar het zou dan ook een once in a lifetime oppertunity zijin.
      vrijdag 14 april 2006 @ 15:42:31 #195
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36956116
    quote:

Ik heb 388 euro incl betaald voor rechtstreekse vlucht met Continental. Als we een paar dagen eerder hadden geboekt had het zelfs voor 297 gekund...
      vrijdag 14 april 2006 @ 15:45:37 #196
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36956221
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 15:42 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ik heb 388 euro incl betaald voor rechtstreekse vlucht met Continental. Als we een paar dagen eerder hadden geboekt had het zelfs voor 297 gekund...
    Continental was een paar tientjes duurder. Bovendien is het wel leuk voor de kilometers via Kopenhagen en Washington en heeft SAS de beste maaltijden die ik ooit gehad heb.
      vrijdag 14 april 2006 @ 18:38:22 #197
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36961227
    quote:
    Op vrijdag 14 april 2006 15:45 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Continental was een paar tientjes duurder. Bovendien is het wel leuk voor de kilometers via Kopenhagen en Washington en heeft SAS de beste maaltijden die ik ooit gehad heb.
    Toen ik een paar jaar geleden via Washington naar LA vloog, vlogen we over NYC. Het was helder weer dus we hadden een prachtig uitzicht! Had dus ook nogal een omweg-idee bij de andere beschikbare vlucht naar NYC met een tussenstop in Washington . Ben even vergeten hoeveel tijd het (afgezien van de overstaptijd) nu scheelde...
    pi_36983441
    Zo, ons hotel is geboekt.
    6 nachten in La Quinta Inn, Queens. 100 meter van metrolijn 7, die ons aan de ene kant rechtstreeks naar Flushing Meadows / Shea Stadium brengt en de andere kant rechtstreeks het centrum in. Goeie reviews ook op tripadvisor.com, dus volgens mij zitten we wel goed.

Nu nog 4 maanden wachten.
      Moderator zaterdag 15 april 2006 @ 18:44:09 #199
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_36986371
    trouwens voor de mensen die langer in NYC verblijven (een paar maand ofzo) Is www.nlborrels.com erg leuk. Gisteren naar zo'n borrel geweest erg gezellig en bitterballen.
      zaterdag 15 april 2006 @ 23:41:00 #200
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_36993653
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 16:48 schreef Butra het volgende:
    Zo, ons hotel is geboekt.
    6 nachten in La Quinta Inn, Queens. 100 meter van metrolijn 7, die ons aan de ene kant rechtstreeks naar Flushing Meadows / Shea Stadium brengt en de andere kant rechtstreeks het centrum in. Goeie reviews ook op tripadvisor.com, dus volgens mij zitten we wel goed.

Nu nog 4 maanden wachten.
    Dat hotel heb ik ook nog bekeken, zag er inderdaad prima uit!
    pi_36994034
    Ik ga de 1e week van mei ook naar NY voor 7 dagen!! Dus ik ben mezelf alvast aan het lekker maken door dit topic door te lezen. Goeie startpost overigens!
    Maar ik ben niet echt een museumfreak . Dus tripjes naar het guggenheim/metropolitan vallen af.
    Is het dan nog aan te bevelen om zo'n citypass aan te schaffen, sowieso in 1 dag haal je dan die 54 dollar eruit?

Is trouwens het UN Headquarters een bezoekje waard?
    pi_36999723
    quote:
    Op zaterdag 15 april 2006 23:56 schreef Ogala het volgende:
    Ik ga de 1e week van mei ook naar NY voor 7 dagen!! Dus ik ben mezelf alvast aan het lekker maken door dit topic door te lezen. Goeie startpost overigens!
    Maar ik ben niet echt een museumfreak . Dus tripjes naar het guggenheim/metropolitan vallen af.
    Is het dan nog aan te bevelen om zo'n citypass aan te schaffen, sowieso in 1 dag haal je dan die 54 dollar eruit?

Ik ben ook niet echt een museumfreak, maar ik kan je die 2 toch wel aanraden. Vooral het Guggenheim, erg mooi gebouw. Sowiezo komen de meeste bezoekers daar voor alles, behalve de collecties. En met de NYC-pass heb je gratis entree.

UN gebouw heb ik niet bezocht.
      zondag 16 april 2006 @ 11:07:23 #203
    21984 Kresj
    pi_37000304
    quote:

En ook ik ben niet zo'n museumfan. maar het American Museum of Natural History vond ik toch wel erg leuk. Grote collectie opgezette donosaurusbotten en dieren. Verder gewoon leuk om doorheen te lopen mocht het bijvoorbeeld een dag regenen ofzo.
      zondag 16 april 2006 @ 11:24:20 #204
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_37000533
    quote:

Ik ga er sowieso volgende week heen aangezien mijn vriendin is aangenomen voor zomerstage, maarja ik ga niet mee naar het introductie gesprek lijkt me...

Het is iig lekker weer, vanaf woensdag boven de 20 graden en zonnig. Donderdag zou het zelfs 26 graden kunnen worden! (volgens weeronline.nl)

[ Bericht 13% gewijzigd door Public_NME op 16-04-2006 12:28:41 ]
    pi_37003820
    Bedankt voor de reacties, ik heb toch 7 dagen denk dat die 2 musea er wel in passen, ben ik toch weer cultureel verantwoordt bezig (iewl )
    Trouwens Google Earth is een handige tool om je alvast te orienteren, je kan gebouwen in 3d bekijken, straatnamen over de satelietfoto's weergeven en je kan markers zetten op plekken die je wilt gaan bezoeken. Good fun voor de zondagochtend

Ik wil eigenlijk ook nog naar een leuke broadway voorstelling, maar ik las dat studenten korting krijgen maar is dat alleen bij de kassa op de dag zelf of kan je ze ook van te voren bestellen, oh ja welke show is leuk (draait de Lion king nog) en niet te duur

Volgens de NY Times is het toch iets koeler, maar nog steeds goed weer!
      Moderator zondag 16 april 2006 @ 16:47:23 #206
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_37009408
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 13:44 schreef Ogala het volgende:
    Bedankt voor de reacties, ik heb toch 7 dagen denk dat die 2 musea er wel in passen, ben ik toch weer cultureel verantwoordt bezig (iewl )
    Trouwens Google Earth is een handige tool om je alvast te orienteren, je kan gebouwen in 3d bekijken, straatnamen over de satelietfoto's weergeven en je kan markers zetten op plekken die je wilt gaan bezoeken. Good fun voor de zondagochtend

Ik wil eigenlijk ook nog naar een leuke broadway voorstelling, maar ik las dat studenten korting krijgen maar is dat alleen bij de kassa op de dag zelf of kan je ze ook van te voren bestellen, oh ja welke show is leuk (draait de Lion king nog) en niet te duur

Volgens de NY Times is het toch iets koeler, maar nog steeds goed weer!
    [afbeelding]
    De lion king draait nog geloof ik. Voor goedkope theater oid kaartjes kun je op times square in de rij gaan staan, het schijnt nogal wat te schelen. Maar dan moet je wel in de rij staan.
      dinsdag 18 april 2006 @ 14:11:58 #207
    126413 _Cara_
    That's me..a redhead..
    pi_37061200
    Nog 1,5 week... met gemengde gevoelens..dat wel..

Ik moet het weer ook een beetje gaan bijhouden nu..anders sleep ik weer te veel aan kleren en zo mee..
    pi_37074380
    Ben van plan als ik nog tijd over heb om langs Woodbury Outlet te gaan, want Saks of Bloomingdales gaat mijn creditcard niet fijn vinden
      Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 20:44:54 #209
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_37074441
    new york city zuigt echt geld uit je portomonaie
    pi_37076977
    vond het nog wel meevallen. kleding bijv. was goedkoper dan in Nederland.
    grootste kostenpost was het hotel en het vliegticket.

voor de rest niet duurder dan bijv. Londen.
      Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 21:53:13 #211
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_37077175
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 21:48 schreef Dizzee het volgende:
    vond het nog wel meevallen. kleding bijv. was goedkoper dan in Nederland.
    grootste kostenpost was het hotel en het vliegticket.

voor de rest niet duurder dan bijv. Londen.
    ze hebben hier en cd winkeltje waar ik gewoon wel minimaal 15 cds moet kopen tja en 15 × 15 is al gauw 225$

Maarja als ik die cds in nederland wil moet ik ze ook daar bestellen dus het is goedkoper dan te bestellen en te posten.
    pi_37077981
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De lion king draait nog geloof ik. Voor goedkope theater oid kaartjes kun je op times square in de rij gaan staan, het schijnt nogal wat te schelen. Maar dan moet je wel in de rij staan.
    Dat ligt eraan hoe kieskeurig je bent. Als je goedkopere kaartjes wilt voor de op dat moment populaire shows, dan moet je inderdaad er bij het open gaan zijn en sta je in een lange rij. Als je minder kieskeurig bent en een stuk of 5 shows hebt die je eventueel wel zou willen zien, dan kan je later gaan kijken en sta je hoogstens 5 minuutjes in de rij.

Ondanks de korting moet je er echter wel op rekenen dat kaartjes duur zijn. Ik betaalde voor Aida na korting toen 46 dollar.

Wat info erover: http://www.nyctourist.com/broadway_tkts.asp
      dinsdag 18 april 2006 @ 23:45:12 #213
    21984 Kresj
    pi_37082415
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 14:11 schreef _Cara_ het volgende:
    Nog 1,5 week... met gemengde gevoelens..dat wel..

Ik moet het weer ook een beetje gaan bijhouden nu..anders sleep ik weer te veel aan kleren en zo mee..
    Hoezo de gemengde gevoelens?
    pi_37083579
    quote:
    Op donderdag 13 april 2006 14:39 schreef Dizzee het volgende:
    Greyhound raad ik iedereen af. Dan maar wat meer betalen voor bijv. een trein.

Of probeer zo'n Chinese bustour operator. Ik zag vorig jaar wat folders in het hotel liggen, en die waren echt goedkoop.
    http://www.staticleap.com/chinatownbus/

Ik ben 2 weken geleden met de Vamoose bus naar DC geweest: 40 dollar (retour), 4 uur en prima te doen! De Chinezen schijnen nog goedkoper te zijn. DC vind ik zeker een aanrader, zelfs voor 1 dag.
      woensdag 19 april 2006 @ 13:22:33 #215
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_37093314
    quote:
    ANP - 19 april 2006 12:33 printversie
    Nachtmerrie voor passagiers New Yorkse kabelbaan

Een vier minuten durend ritje in een kabelbaan die het New Yorkse Manhattan verbindt met Roosevelt Island is dinsdagavond voor 69 passagiers uitgelopen op een nachtmerrie van een half etmaal. ANP Photo

NEW YORK (ANP) - Een vier minuten durend ritje in een kabelbaan die het New Yorkse Manhattan verbindt met Roosevelt Island is dinsdagavond voor 69 passagiers uitgelopen op een nachtmerrie van een half etmaal, meldde The New York Times woensdag.

Twee cabines bleven op tientallen meters hoogte plotseling steken boven de East River en First Avenue. Pas twaalf uur later hadden alle inzittenden na een enerverende reddingsoperatie weer voet op vaste bodem gezet. Daarbij moest een aantal van hen overstappen in een reddingsgondel. ,,Ik voelde me net een stuntman in een film'', zei de 12-jarige Dax Maier tegen de krant. ,,Ik zei steeds maar weer tegen mezelf: niet naar beneden kijken.''

De cabines van de Roosevelt Island Tramway bleven dinsdagmiddag om vijf uur (plaatselijke tijd) steken. Een cabine die met 47 passagiers op weg was naar Roosevelt Island hing tachtig meter boven de East River en een cabine die met 22 mensen aan boord op weg was naar Manhattan, was blijven steken boven 1st Avenue.

Overstappen

Nadat alle pogingen om ze weer op gang te krijgen waren mislukt, besloot de reddingsdienst tegen elf uur 's avonds de passagiers van de cabine die boven de rivier hing in een reddingsgordel vast te maken en hen via een raam te laten overstappen in een open reddingsgondel, een stap van tachtig centimeter op tachtig meter hoogte.

De inzittenden van de andere cabine werden met een kraan uit hun op vijftig meter hoogte hangende vervoermiddel gehaald. Om half vijf 's ochtends waren de laatste passagiers veilig beneden. Zij werden als helden ontvangen door een juichende menigte en burgemeester Bloomberg, die een onderzoek aankondigde naar de oorzaak van de storing.

Onder de geredden bevonden zich vijf kinderen en een bejaarde vrouw met een rollator. Het was de tweede keer in acht maanden tijd dat er een storing optrad in de verbinding.
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_37093460
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 20:43 schreef Ogala het volgende:
    Ben van plan als ik nog tijd over heb om langs Woodbury Outlet te gaan, want Saks of Bloomingdales gaat mijn creditcard niet fijn vinden
    IK ben daar een paar keer geweest omdat het niet zo ver ligt van waar ik woonde,
    maar eerlijk gezegd vind ik het niet echt geweldig en goedkoop daar. Ze hebben niet echt bijzondere winkels imo.
    Het is wel leuk om beetje rond te snuffelen, maar ik denk dat je met een grote mall in de buurt (stamford, connecticut) veel beter af bent.
    But have fun als je daarnaar toe gaat
    pi_37140320
    Offtopic reacties verwijderd. Een beetje offtopic is leuk, maar om (elke dag) te melden hoe lang het nog duurt voordat je er bent kun je ook prima terecht in de centrale slowchat: HTL #77 - Si cumple
    pi_37157847
    Via KLM heb je zogenaamd voordeel vliegtarieven, incl belasting kom ik uit op 406,32. Opzich best cheap toch.. of zit hier nog wat achter ?
    Welk hostel is echt aan te raden? mij leek forrest hills student residence wel wat, ong 15 dollar p.n. Iemand ervaring?

[ Bericht 13% gewijzigd door Karimo op 21-04-2006 12:55:48 ]
      vrijdag 21 april 2006 @ 12:55:39 #219
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_37158001
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 12:49 schreef Karimo het volgende:
    Via KLM heb je zogenaamd voordeel vliegtarieven, incl belasting kom ik uit op 406,32. Opzich best cheap toch.. of zit hier nog wat achter ? :p
    Welk hostel is echt aan te raden? mij leek forrest hills student residence wel wat, ong 15 dollar p.n. Iemand ervaring?
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar tijdens mijn zoektocht naar accommodatie in NY kwam ik geregeld Central Park Hostel tegen, die komen er op tripadvisor ook heel goed vanaf. Maar het is natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent...

Wat je ticket betreft. Wanneer wil je gaan? Kijk eens op http://www.atp.nl/vliegtickets/.
    pi_37158038
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 12:49 schreef Karimo het volgende:
    Via KLM heb je zogenaamd voordeel vliegtarieven, incl belasting kom ik uit op 406,32. Opzich best cheap toch.. of zit hier nog wat achter ? :p
    Dat klinkt al erg goedkoop. Als je weet wanneer je wil, vraag het dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #5 Het kán nog minimaal 40 euro goedkoper
    pi_37159007
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 12:55 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar tijdens mijn zoektocht naar accommodatie in NY kwam ik geregeld Central Park Hostel tegen, die komen er op tripadvisor ook heel goed vanaf. Maar het is natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent...

Wat je ticket betreft. Wanneer wil je gaan? Kijk eens op http://www.atp.nl/vliegtickets/.
    waarschijnlijk 28-04-06 tm 08-05-06. Ik heb gezocht via atp, goedkoopste was 415. Dus nog net niet goedkoper van die van klm. Bedankt trouwens voor die central park hostel link. ziet er niet slecht uit.
    Alhoewel forrest hills residence toch wat goedkoper is, jaja ik ben een cheap studentje.
    Ik wilde een link met jullie delen maar die ben ik even kwijt, het is een organisatie over de hele wereld waar je je (gratis) kan inschrijven zodat je bij anderen kan blijven logeren, dus soort van gastgezinnen. Oftewijl..gratis verblijf plaatsen .
      vrijdag 21 april 2006 @ 13:43:05 #222
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_37159333
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 13:31 schreef Karimo het volgende:

[..]

waarschijnlijk 28-04-06 tm 08-05-06. Ik heb gezocht via atp, goedkoopste was 415. Dus nog net niet goedkoper van die van klm. Bedankt trouwens voor die central park hostel link. ziet er niet slecht uit.
    Alhoewel forrest hills residence toch wat goedkoper is, jaja ik ben een cheap studentje.
    Ik wilde een link met jullie delen maar die ben ik even kwijt, het is een organisatie over de hele wereld waar je je (gratis) kan inschrijven zodat je bij anderen kan blijven logeren, dus soort van gastgezinnen. Oftewijl..gratis verblijf plaatsen .
    Via cheaptickets.nl vlieg je voor 387.23 euro met Northwest Airlines naar NY.
    pi_37159702
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 13:43 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Via cheaptickets.nl vlieg je voor 387.23 euro met Northwest Airlines naar NY.
    Nou komt hier alleen nog Customer service tax bij: 10 euro. maar het is nog cheap ja. Dingen zoals reisverzekering, moet dat eigelijk nog worden afgesloten..ik neem aan van wel toch..?
      vrijdag 21 april 2006 @ 13:58:10 #224
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_37159750
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 13:56 schreef Karimo het volgende:

[..]

Nou komt hier alleen nog Customer service tax bij: 10 euro. maar het is nog cheap ja. Dingen zoals reisverzekering, moet dat eigelijk nog worden afgesloten..ik neem aan van wel toch..?
    Yep, ik heb gewoon een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Is voordeliger dan apart afsluiten als je vaker per jaar op vakantie gaat of verre reizen maakt.
    pi_37159926
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 13:31 schreef Karimo het volgende:
    Gratis verblijf mogelijkheden
    Global Freeloaders Reizigers die gratis verblijfadressen aanbieden.
    http://www.hospitalityclub.org/
    http://www.couchsurfing.com/

te vinden in de sticky topics
      vrijdag 21 april 2006 @ 14:27:39 #226
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_37160634
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 14:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Gratis verblijf mogelijkheden
    Global Freeloaders Reizigers die gratis verblijfadressen aanbieden.
    http://www.hospitalityclub.org/
    http://www.couchsurfing.com/

te vinden in de sticky topics
    whaha, echt lache idee dat couch surfing.
    pi_37161516
    Vet hoor. Ik heb me voor alles al aangemeld en wat berichtjes verstuurd. dus maar hopen dat er reacties terug komen. Zou echt perfect zijn
      vrijdag 21 april 2006 @ 14:59:07 #228
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_37161550
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 14:58 schreef Karimo het volgende:
    Vet hoor. Ik heb me voor alles al aangemeld en wat berichtjes verstuurd. dus maar hopen dat er reacties terug komen. Zou echt perfect zijn
    laat ff weten hoe het gegaan is als je een reactie krijgt. Ben benieuwd!
    pi_37170317
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 14:59 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

laat ff weten hoe het gegaan is als je een reactie krijgt. Ben benieuwd!
    Ik heb op alle 3 sites aangemeld, echt tig berichten verstuurd. 1 iemand uit Brooklyn heeft me toegevoegd op msn. Wel handig op couchsurfing.com kan je je verifieren doormiddel van je creditcard, zodat andere weten dat je "echt" bent, kost je alleen wel 25 USD. maargoed. Diegene die me heeft toegevoegd heeft slaapplek voor 3 dagen. Hopelijk krijg ik meer berichtjes.
      vrijdag 21 april 2006 @ 20:56:46 #230
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_37170705
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 20:39 schreef Karimo het volgende:

[..]

Ik heb op alle 3 sites aangemeld, echt tig berichten verstuurd. 1 iemand uit Brooklyn heeft me toegevoegd op msn. Wel handig op couchsurfing.com kan je je verifieren doormiddel van je creditcard, zodat andere weten dat je "echt" bent, kost je alleen wel 25 USD. maargoed. Diegene die me heeft toegevoegd heeft slaapplek voor 3 dagen. Hopelijk krijg ik meer berichtjes.
    ja lijkt me super leuk. Leer je echte ny'ers kennen en kan je hun appartement van binnen bekijken. en ze weten meestal wel de goede niet toeristische spots.

Btw, waar in Brooklyn woont ie? BK is erg groot he...
    pi_37170721
    Ik heb deze vraag al eens eerder gevraagd maar heb toen niet meer in die topic gekeken

Ik heb dus 2 kaartjes voor het ESB gekocht en geprint via internet.
    Maar hoe zit dat nou precies, Moet ik die barcode die op me ticket staan scannen of controlleert een persoon die cijfers ofzo?
    Als ik het goed heb gelezen moet je dat scannen

\Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die barcode kan worden gelezen op gewoon print papier?
      vrijdag 21 april 2006 @ 21:00:23 #232
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_37170780
    quote:
    Op vrijdag 21 april 2006 20:57 schreef Max-Westerman het volgende:
    Ik heb deze vraag al eens eerder gevraagd maar heb toen niet meer in die topic gekeken

Maar hoe zit dat nou precies, Moet ik die barcode die op me ticket staan scannen of controlleert een persoon die cijfers ofzo?

\Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die barcode kan worden gelezen op gewoon print papier?
    zie je van zelf wel lijkt mij... Volgens mij hebben ze een of ander apparaat waar zie die kaarjtes door heen gooien. Maar je woont toch niet zover van het esb? Je kan er toch ff naar toe om te vragen
    pi_37170792
    quote:
    Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die barcode kan worden gelezen op gewoon print papier?
    Treinkaartjes, concertkaartjes vliegtickets en kaartjes voor de London Eye werkten ook zo; gewoon treinkaartje thuis printen met streepjescode en die (laten) scannen door de barcodelezer
    pi_37184314
    Ik heb op www.entertainment.com voor 20 dollar de kortingsgids van New York gekocht. Staan wel een aantal leuke kortingsbonnen in, voor eten, bioscopen en enkele attracties (bijv. circle line boottours, 2e kaartje gratis, dat scheelt al 28 dollar).

Nu zit er ook een kaartje in voor het Guggenheim museum, dwz. 2 halen, 1 betalen.
    Wij zijn niet van plan om daarheen te gaan, maar misschien kan ik iemand anders er een plezier mee doen? Laat het me maar weten. 't Kaartje is geldig tot 1 november.
      zaterdag 22 april 2006 @ 19:06:53 #235
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_37191546
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 14:00 schreef Fannetje het volgende:
    Ik heb op www.entertainment.com voor 20 dollar de kortingsgids van New York gekocht. Staan wel een aantal leuke kortingsbonnen in, voor eten, bioscopen en enkele attracties (bijv. circle line boottours, 2e kaartje gratis, dat scheelt al 28 dollar).

Nu zit er ook een kaartje in voor het Guggenheim museum, dwz. 2 halen, 1 betalen.
    Wij zijn niet van plan om daarheen te gaan, maar misschien kan ik iemand anders er een plezier mee doen? Laat het me maar weten. 't Kaartje is geldig tot 1 november.
    Ik ben zeker geïnteresseerd! How can I contact you?
    pi_37192024
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 19:06 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ik ook hoor
    pi_37192082
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 19:06 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ehm, e-mailadres staat in mijn profiel hoor
    pi_37209076
    Een vraagje aan mensen die al eens in de zomer in New York zijn geweest; hoe laat wordt het ongeveer donker in juli? Dit ivm de planning voor het bezoek aan het ESB, we willen daar graag voor de overgang van licht naar donker zijn
    pi_37214027
    Wat kost zo een Newyorkpass eigenlijk? (die site doet het hier niet)
    En wat kost het om ze op te laten sturen, Of waar kan je ze ophalen in NY?
      zondag 23 april 2006 @ 15:11:51 #240
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_37214192
    Dacht 50 voor 1 dag. 90 voor 2 dagen en 120 voor een week ofzo. Maar exact weet ik het niet meer.
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
      zondag 23 april 2006 @ 15:24:53 #241
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37214557
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 15:06 schreef Max-Westerman het volgende:
    Ik heb er iets van 115 dollar voor 7 dagen voor betaald. Vond het absoluut de moeite waard en heb de kaart er ook uitgehaald. Ophalen kan bij Planet Hollywood.
    pi_37214645
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 13:03 schreef Fannetje het volgende:
    Een vraagje aan mensen die al eens in de zomer in New York zijn geweest; hoe laat wordt het ongeveer donker in juli? Dit ivm de planning voor het bezoek aan het ESB, we willen daar graag voor de overgang van licht naar donker zijn
    Dat is terug te vinden op www.wunderground.com

Ook een aanrader is de ferry naar Staten Island met zonsondergang
      zondag 23 april 2006 @ 15:50:38 #243
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_37215354
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 13:03 schreef Fannetje het volgende:
    Best snel al! Om een uur of 9 was het eigenlijk wel helemaal donker
    pi_37221045
    Is er ook een manier om aan kaartjes voor NY yankees te komen?
    Zit een beetje rond te kijken en zie op die site van hun dat alleen kaartje's van boven 100 $ ofzo nog te krijgen zijn voor een wedstrijd van 9 juni

Is er geen andere manier om aan kaartjes te komen?
      zondag 23 april 2006 @ 21:55:57 #245
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_37228068
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 15:06 schreef Max-Westerman het volgende:
    Visit 6 New York Attractions
    Only $63 (a $122.50 Value)!

Includes Admission to...
  • American Museum of Natural History
  • Guggenheim Museum
  • Museum of Modern Art
  • Intrepid Sea Air Space Museum
  • Circle Line Sightseeing Cruises
  • Empire State Building Observatory

http://www.destinationcou(...)ityPass/CityPass.asp
  •   zondag 23 april 2006 @ 23:00:39 #246
    21984 Kresj
    pi_37228989
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 18:48 schreef Max-Westerman het volgende:
    Is er ook een manier om aan kaartjes voor NY yankees te komen?
    Zit een beetje rond te kijken en zie op die site van hun dat alleen kaartje's van boven 100 $ ofzo nog te krijgen zijn voor een wedstrijd van 9 juni

ga gewoon in NY naar een van de Yankees Store's. Er zit er één op 42nd street tegenover Madame Tussaud en één op 5th avenue ergens schuintegenover het ESB. (1 of 2 blokken naar het noorden) Ik heb daar destijds 3 kaartjes gekocht voor 14 dollar per stuk op de dag van de wedstrijd zelf.
      maandag 24 april 2006 @ 08:18:16 #247
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_37235586
    Ik zie trouwens dat ik hierboven de CityPass heb weergegeven... De site van de NewYorkPass deed inderdaad vreemd gisteren... Ik ga eens even kijken of die NYP value for money is voor het programma dat wij in gedachten hebben...

Wie is er al eens in de Bronx Zoo geweest? Is dat de moeite waard?
      maandag 24 april 2006 @ 09:39:14 #248
    126413 _Cara_
    That's me..a redhead..
    pi_37236568
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 21:55 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Visit 6 New York Attractions
    Only $63 (a $122.50 Value)!

Includes Admission to...
  • American Museum of Natural History
  • Guggenheim Museum
  • Museum of Modern Art
  • Intrepid Sea Air Space Museum
  • Circle Line Sightseeing Cruises
  • Empire State Building Observatory

http://www.destinationcou(...)ityPass/CityPass.asp
  • Heej dit is goed om te weten.. (ff nakijken )
    Nog 2 dagen...
      maandag 24 april 2006 @ 10:02:20 #249
    126413 _Cara_
    That's me..a redhead..
    pi_37237015
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 18:48 schreef Max-Westerman het volgende:

Idd .. ik heb nog maar 2 dagen. Kun je die ook ergens in New York afhalen? kopen?
      maandag 24 april 2006 @ 13:32:39 #250
    24606 edsuit
    kind of blue
    pi_37242608
    quote:

Jawel hoor, ik had ze zelfs uitgeprint op een printer waarvan de inkt bijna op was. Op een gegeven moment als je in de rij staat moet je je ticket laten zien aan een beambte, die scant 'em en hoppa!
    pi_37248797
    En als zo een pass nu koop via internet,
    Kan ik hem dan gewoon de 7e juni halen bij Planet Hollywood?
    Of kan ik hem pas 1 week ofzo van tevoren kopen via internet
      maandag 24 april 2006 @ 16:54:00 #252
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37248862
    Nee hoor, je kan dat ding meteen bestellen. Je krijgt een voucher in je email met een nummer die je moet uitprinten. Paspoort mee en je kan hem zo ophalen.
    pi_37248940
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 16:54 schreef Jaguarized het volgende:
    Nee hoor, je kan dat ding meteen bestellen. Je krijgt een voucher in je email met een nummer die je moet uitprinten. Paspoort mee en je kan hem zo ophalen.
    Hmm dat ga ik dan maar doen denk ik
    Tis veel geld maarja als je heel veel gaat bezoeken haal je het er wel uit

Ohja misschien een domme vraag
    Maar zijn in NY op zondagochtend om 9uur ( ) al cafe's geopend ofzo?
    Aangezien 11 juni het Nederlands elftal speelt wil ik het toch wel kijken
    Maar ben bang dat ik er weinig van mee zal krijgen

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2006 17:01:07 ]
      maandag 24 april 2006 @ 17:02:11 #254
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37249129
    Denny's is 24 uur per dag open.
    pi_37249995
    Tijdens het EK zat ik ook in Amerika, maar heb er helemaal niets van meegekregen. Heel weinig zonden het uit.
      maandag 24 april 2006 @ 18:52:04 #256
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_37252345
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 16:56 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

quote:
    World Cup 2006

Updated March 27, 2006

All 64 matches of FIFA World Cup 2006 will be televised in the US LIVE or via short tape-delay in the US in English, Spanish, German, and Korean.

Soccer United Marketing (SUM), the marketing arm of Major League Soccer (MLS), will present all 64 matches LIVE in English, with no commercial interruptions during play.

ABC will air 12 games, ESPN will air 21 games, and ESPN2 will air 31 games, in both standard definition and high definition (Some cable and satellite TV operators charge extra for ABC HD, ESPN HD, and ESPN2 HD).

Univision Communications will broadcast 56 games live on Univision and 8 games live on TeleFutura, all in Spanish, with no commercial interruptions during play, in standard definition ONLY.

Setanta Sports has acquired US TV rights in over a dozen languages, and will air all 64 games, with 56 games live and 8 games via short tape-delay, with German commentary, on Setanta Sports USA in standard definition.

KBS World, a Korean-language subscription channel available via DISH Network satellite TV and digital cable in some areas (such as parts of Los Angeles), will have 56 games live and 8 games via short tape-delay, in standard definition.

In Canada, Rogers Sportsnet, TSN, and CTV will combine to air all 64 games live in English, in both standard definition and optional high definition. Rogers Sportsnet will air 32 games, TSN will air 31 games, and CTV will air the final match. RDS will air all 64 games live or via short tape-delay with French commentary in standard definition.

TV schedules will be posted on soccerTV.com on or around May 1.
    bron: www.soccertv.com
    pi_37253409
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 15:50 schreef Douwe het volgende:

[..]

Best snel al! Om een uur of 9 was het eigenlijk wel helemaal donker
    Thanks Dan kan ik daar rekening mee houden
      maandag 24 april 2006 @ 19:30:55 #258
    140365 Keileweg-ethicus
    Groot en zelfbenoemd denker
    pi_37253493
    Ik ga van 29 april tot en met 6 mei naar New York! Ik heb er steeds meer zin in

Toffe guides daarboven, ik ga ze wellicht gebruiken.

Volgens mij zijn er veel meer FOK!kers in de meivakantie in New York.

Ik heb nog een klein dilemmaatje: ik weet niet wat nou het slimst is om te kiezen om te gaan zien. Ik ga natuurlijk langs de Grote Trekpleisters zoals het Empire State Building, maar moet ik bijvoorbeeld naar East Village/NoHo gaan? Nog tips?
    Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
      maandag 24 april 2006 @ 19:38:15 #259
    140365 Keileweg-ethicus
    pi_37253757
    Kleine correctie: ik ga van 29 april tot en met 3 mei naar NYC, van 4 tot en met 6 mei ben ik in Washington D.C.
      maandag 24 april 2006 @ 19:41:49 #260
    140365 Keileweg-ethicus
    pi_37253905
    Hm, dit lijkt niet echt te werken... topic openen dan maar? Of wachten...
    pi_37254047
    Geduld is een schone zaak... bij jou helemaal... je wacht pas 11 minuten op een antwoord... !
      maandag 24 april 2006 @ 19:47:24 #262
    140365 Keileweg-ethicus
    pi_37254114
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:45 schreef Fannetje het volgende:
    Geduld is een schone zaak... bij jou helemaal... je wacht pas 11 minuten op een antwoord... !
    Ik weet het, sorry, maar ik ben slowchats gewend (en check de PI bij m'n vorige bericht )
      maandag 24 april 2006 @ 20:40:11 #263
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_37256313
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
    Ik ga van 29 april tot en met 6 mei naar New York! Ik heb er steeds meer zin in

Toffe guides daarboven, ik ga ze wellicht gebruiken.

Volgens mij zijn er veel meer FOK!kers in de meivakantie in New York.

Ik heb nog een klein dilemmaatje: ik weet niet wat nou het slimst is om te kiezen om te gaan zien. Ik ga natuurlijk langs de Grote Trekpleisters zoals het Empire State Building, maar moet ik bijvoorbeeld naar East Village/NoHo gaan? Nog tips?
    vergeet ook niet top of the rock! En zeker soho/noho bezoeken, leuk om cobble stone streets te zien in nyc. Natuurlijk the village bezoeken. En de ferry naar port imperial,NJ nemen, heb je super uitzicht op midtown
    pi_37257373
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 16:56 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Mocht je iets te horen krijgen, laat het dan hier even weten, ben ook dan in NY en wil ook graag de eerste wedstrijd zien
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
    pi_37259220
    Ik zit in New York als de finale van het WK wordt gespeeld, dus ik hoop eigenlijk niet dat Nederland zo ver komt, want dat gaat dan weer van mijn kostbare NY tijd af
      Moderator maandag 24 april 2006 @ 21:45:27 #266
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_37259381
    vrijdag komt mn vriendinnetje eindelijk hier heen weekje vakantie
      maandag 24 april 2006 @ 22:41:18 #267
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_37262179
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 21:42 schreef Fannetje het volgende:
    Ik zit in New York als de finale van het WK wordt gespeeld, dus ik hoop eigenlijk niet dat Nederland zo ver komt, want dat gaat dan weer van mijn kostbare NY tijd af
    lijkt me wel tof eigenlijk, gewoon een sportsbar opzoeken en daar gaan kijken
      dinsdag 25 april 2006 @ 03:06:56 #268
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37268780
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef Keileweg-ethicus het volgende:

Lees de laatste paar topics eens door, worden genoeg tips gegeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaguarized op 25-04-2006 12:36:19 ]
      dinsdag 25 april 2006 @ 12:05:41 #269
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_37275035
    Vanmorgen 9.15 aangekomen vanaf JFK, super week gehad! Mooi weer!! (27 graden op donderdag!) Ga nu eerst ff paar uurtjes pakken en dan typ ik wel ff wat meer...
    pi_37292575
    Is dat met die metro lijnen in NY een beetje makkelijk?
    Want ik zit net een beetje te kijken, En als ik die kaarten zie met al die metro lijnen wordt ik wel een beetje gek
    pi_37292821
    quote:
    Op dinsdag 25 april 2006 21:09 schreef Max-Westerman het volgende:
    Is dat met die metro lijnen in NY een beetje makkelijk?
    Want ik zit net een beetje te kijken, En als ik die kaarten zie met al die metro lijnen wordt ik wel een beetje gek
    De metro is vrij simpel. Je moet even doorhebben dat de nummer noord-zuid verbindingen zijn op Manhattan en naar Bronx en de letters verbindingen naar Queens en Brooklyn. En dan is er nog de shuttle verbinding tussen Grand Central en Times Sq. die ik tot echt verbazingwekkend vaak nodig heb gehad.

Alles staat erg goed aangegeven. Zolang je maar weet of je uptown (naar het noorden) of downtown (naar het zuiden) moet. Wel moet je soms op straat al kijken of je wel de juiste ingang neemt; sommige ingangen zijn alleen maar voor één bepaalde richting of lijn.

En dan zijn er ook nog de lijnen van de PATH train naar New Jersey. Leuk om even Manhattan vanaf de andere kant van de Hudson te zien en om inkopen te doen tegen een lager belastingtarief. Je Metrocard is er echter niet op geldig.
      dinsdag 25 april 2006 @ 21:20:08 #272
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_37292982
    Ik heb nog nooit zo vaak fouten gemaakt in de metro als in New York . Vergiste me in het begin constant in overstappen in combinatie met 'Express trains', waardoor ik meerdere malen per ongeluk de East River over ben gestoken
    pi_37293086
    quote:
    Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Douwe het volgende:
    Ik heb nog nooit zo vaak fouten gemaakt in de metro als in New York . Vergiste me in het begin constant in overstappen in combinatie met 'Express trains', waardoor ik meerdere malen per ongeluk de East River over ben gestoken
    Oh ja, express trains, daar moet je wel handig gebruik van maken / voor oppassen. Heel vaak kun je makkelijk van de 'local' op de express overstappen aan de andere kant van het perron. Even goed opletten op welke je stapt. Het wordt ook omgeroepen, maar dat versta je pas na een paar dagen

Stand clear of the closing doors
      dinsdag 25 april 2006 @ 21:28:52 #274
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_37293368
    Ja, de laatste dagen in New York was het superhandig, maar in het begin is het gewoon super onduidelijk, soms komen ze ook gewoon op hetzelfde spoor, of zijn ze een deel wel Express Train, een deel niet

Vond het vooral tof dat de metrostellen exact even lang zijn als de perrons
    pi_37293596
    Ik ben 2x naar NY geweest. 1x met een vriend van mij en de 2e keer met 3 vrienden. En ik was de persoon met het metrokaartje. Gewoon een klein kaartje van Manhatten in je zak doen en dan is het super makkelijk.
      dinsdag 25 april 2006 @ 22:05:45 #276
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_37295045
    quote:
    nooit problemen mee gehad
    het werkt hetzelfde als sneltreinen en intercity's hier in NL, dus als je dat gewend bent

elke 5 min gaat er wel een metro de goede kant op, dus lang hoef je nooit te wachten
    pi_37297025
    quote:
    Zag het vandaag nog op MTV
    Zo een wijf moest naar broadway ofzo
    Vroeg ze aan zo een kerel *gaat deze metro die en die kant op?*
    *Nee de andere kant*

En DutchTrain bedankt voor de uitleg

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2006 22:51:16 ]
      dinsdag 25 april 2006 @ 23:43:47 #278
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_37298750
    quote:
    Ik vind de metro in NYC maar zeer matig. Stations zijn onwijs slecht aangegeven (je ziet ze bijna niet, alleen twee van die bollen op palen die echt niet erg opvallen)
    Omdat de metro vlak onder de grond ligt kan je vaak niet naar de andere kant oversteken zonder eerst bovengronds te gaan.
    Maarja ik ben dan ook wel de Londonse Underground gewend, wel heel stuk beter imo

Wij namen liever de bus omdat dit veel leuker is, veel handiger is en je meer ziet. En het duurde voor ons niet eens zoveel langer!

Voor de rest geen kritiek, goede vakantie gehad! ;-)
      woensdag 26 april 2006 @ 00:00:23 #279
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_37299241
    Ik vond; toen ik het eenmaal doorhad; de metro van NYC zó veel duidelijker dan die van Londen! Maar jij bent ook gewoon bevooroordeeld door je Fulham addict
    pi_37299285
    Moet het eens zijn met NME, die van London vind ik fijner dan die van NY....
      woensdag 26 april 2006 @ 00:28:26 #281
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_37300016
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 00:00 schreef Douwe het volgende:
    Ik vond; toen ik het eenmaal doorhad; de metro van NYC zó veel duidelijker dan die van Londen! Maar jij bent ook gewoon bevooroordeeld door je Fulham addict
    Het enige wat aan de metro duidelijker is, is het stratensysteem (wat typisch Amerikaans is)
    Voor de rest is het op alle fronten beduidend minder... (je moet speciaal om een kaart vragen bij de ticketdesk, en dan krijg je een megamap en niet een mooi handig dingetje op A4 of minder.
      woensdag 26 april 2006 @ 03:00:02 #282
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37301777
    quote:
    Op dinsdag 25 april 2006 23:43 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik vind de metro in NYC maar zeer matig. Stations zijn onwijs slecht aangegeven (je ziet ze bijna niet, alleen twee van die bollen op palen die echt niet erg opvallen)
    Omdat de metro vlak onder de grond ligt kan je vaak niet naar de andere kant oversteken zonder eerst bovengronds te gaan.
    Maarja ik ben dan ook wel de Londonse Underground gewend, wel heel stuk beter imo

Wij namen liever de bus omdat dit veel leuker is, veel handiger is en je meer ziet. En het duurde voor ons niet eens zoveel langer!

Voor de rest geen kritiek, goede vakantie gehad! ;-)
    Bij mij waren de aanduidingen 2 meter breed?
      woensdag 26 april 2006 @ 14:40:23 #283
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_37311711
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 03:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Bij mij waren de aanduidingen 2 meter breed?
    Er was zover ik gezien heb vaak alleen een trap naar beneden, met twee palen met bollen erop en dan stond bij de trap een bord welke lijnen je kon nemen.
      woensdag 26 april 2006 @ 14:57:12 #284
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_37312233
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 14:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Er was zover ik gezien heb vaak alleen een trap naar beneden, met twee palen met bollen erop en dan stond bij de trap een bord welke lijnen je kon nemen.
    Dat zal niet bij elke halte zo zijn lijkt me. Of bedoel je buiten op straat?
      woensdag 26 april 2006 @ 16:36:57 #285
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_37315368
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 14:57 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat zal niet bij elke halte zo zijn lijkt me. Of bedoel je buiten op straat?
    Ja ik bedoelde vanaf straatkant! Heb me soms rot lopen zoeken, want dan zat er weer ergens een ingang onder een paar steigers van een in onderhoud zijnde skyscraper!

Ben trouwens ook nog naar de Comedy Cellar in the village geweest (www.comedycellar.com), echt leuke stand-up in een knusse kelder. Toegang is $15 +consumpties. (kan ook cola zijn!)
    pi_37318381
    Eind augustus gaan we naar New York.
    Is iemand al eens naar Metro Hotel, Murray Hill Inn of Wellingtin hotel geweest?
    Goeie ervaring(en) of juis niet?

San & Yves
      woensdag 26 april 2006 @ 20:04:21 #287
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_37321721
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 18:22 schreef yves280977 het volgende:
    Eind augustus gaan we naar New York.
    Is iemand al eens naar Metro Hotel, Murray Hill Inn of Wellingtin hotel geweest?
    Goeie ervaring(en) of juis niet?

San & Yves
    Kijk even op tripadvisor.com of google het even voor andere review sites!
    pi_37323479
    Als jullie naar NY gaan maken jullie dan meestal van te voren al een planning vanwat jullie gaan doen?
    Of bekijken jullie het op de dagzelf?
    pi_37323775
    Ga voor het eerst naar new york, maar ben wel van plan om vooraf te bekijken wat ik zeker wil zien en doen...
    pi_37323871
    Ik ben al maanden bezig met een planning Ik ben er maar twee volle dagen en wil er echt alles uithalen wat erin zit
    pi_37325453
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef Max-Westerman het volgende:
    Als jullie naar NY gaan maken jullie dan meestal van te voren al een planning vanwat jullie gaan doen?
    Globale planning qua ligging.
    pi_37325584
    Zondag vertrek ik!
    Ik kan niet wachten
    pi_37327212
    Heb zonet enkele sites van hotels bekeken - weet bijna niet wat te kiezen....
    New Yorker - Hotel Pennsylvania - Milford Plaza - Murray Hill Inn - Metro Hotel....
    Hoe meer ik zoek hoe meer ik twijfel.
    San
    pi_37334067
    quote:
    Dat had ik van tevoren wel gedaan maar daar is niks van gekomen. Uiteindelijk dacht ik ook bij mezelf: "Ik ben geen Japanner". Ik had gewoon een aantal dingen die ik sowieso wilde zien en dat deed ik dan per dag. Het meer zoiets van: "Wat ga ik vandaag eens bekijken?".
      donderdag 27 april 2006 @ 02:48:40 #295
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_37334168
    Ik had totaal geen planning. Wel een idee van dingen die ik wilde doen (zoals Circle ferry, Coney Island), maar geen volgorde bepaald. Lijkt me ook niet handig, gezien je ook rekening moet houden met factoren als weer.
    Daarbij, als je een beetje doelloos door de stad slentert kom je om de haverklap tegen gave dingen aan om te bekijken
      donderdag 27 april 2006 @ 09:02:50 #296
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_37335637
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 22:17 schreef yves280977 het volgende:
    Heb zonet enkele sites van hotels bekeken - weet bijna niet wat te kiezen....
    New Yorker - Hotel Pennsylvania - Milford Plaza - Murray Hill Inn - Metro Hotel....
    Hoe meer ik zoek hoe meer ik twijfel.
    San
    Mijn neefje is vorig jaar in het Milford Plaza geweest, hele gunstige ligging en volgens hem een prima hotel.

Heb je tripadvisor.com al gecheckt?
      donderdag 27 april 2006 @ 10:15:51 #297
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_37337198
    Comedy Cellar op McDougal street in de village is ook zeker een tip! (www.comedycellar.com)
    Heb me kostelijk vermaakt moet ik zeggen
    pi_37364356
    quote:
    Zal afhangen hoe lang je gaat Ik bedoel Fannetje gaat 2 dagen, dus die zal ongeveer alles tot de minuut geplanned hebben .. Ik bv ga 9 dagen, en ik heb wel een "To see/do" lijstje, maar ik hoef dus niet alles strak te plannen..

Ben ondertussen wel blij dat ik 9 dagen ga, heb de Lonely Planet van voor tot achter uit, en écht teveel dingen die ik wil zien en doen
      vrijdag 28 april 2006 @ 00:32:34 #299
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_37364541
    quote:
    ik had een lijstje in mn hoofd wat ik wilde zien, maar onderweg naar die dingen (niet teveel de metro gebruiken, maar ook veel lopen) kom je nog een hoop andere leuke dingen tegen
      vrijdag 28 april 2006 @ 00:37:47 #300
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_37364644
    quote:
    Op vrijdag 28 april 2006 00:25 schreef febster het volgende:

[..]

Zal afhangen hoe lang je gaat Ik bedoel Fannetje gaat 2 dagen, dus die zal ongeveer alles tot de minuut geplanned hebben .. Ik bv ga 9 dagen, en ik heb wel een "To see/do" lijstje, maar ik hoef dus niet alles strak te plannen..

Ben ondertussen wel blij dat ik 9 dagen ga, heb de Lonely Planet van voor tot achter uit, en écht teveel dingen die ik wil zien en doen
    9 is te kort, in de 11 dagen die ik er was heb ik zelfs nog niet alles gezien
    En, vergeet Coney Island niet!
      Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 00:55:21 #301
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_37364984
    Ik ga 10 dagen maar de komende 3 maand leef ik er nog geen uur vanaf dus ik kan op heronderzoek gaan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')