Mooi topic weer.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:33 schreef Mik-xa het volgende:
Hoe zit het nu tegenwoordig eigenlijk met het halen van Dollars?
Is dat aan te raden? Kun je meteen op het vliegveld pinnen? (ik ga naar Newark) Wat kost het bij de bank om te pinnen in Amerika? Wordt dat per transactie gerekend ofz? M.a.w. wat is het goedkoopstEn wat raden jullie dus aan!
Die moet ik ff onthouden, thanks.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:19 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Pinnen op Newark kan in de aankomstterminal. Als je de lange gang uitloopt dan heb je meteen links naast het wisselkantoor een pinautomaat. Je bent immers geld nodig als je met de airtrain naar het treinstation wil.
Met de trein. De bus heb ik ook nog overwogen maar dat duurt erg lang en de kans op files is groter. Met de trein en airtrain ben je in een half uur in Penn Station. Neem de Airtrain naar het Raillink treinstation, laatste halte, dit is gratis. Op Newark kan je al een treinkaartje kopen voor de rit EWR - NYP. Let goed op dat je de goede code invult als je je kaartje koopt. Een enkele reis kost 14 dollar. Als het goed is maak je twee stops voordat je Penn binnenrijdt. De wandeling van Penn treinstation naar Penn metrostation is nogal een eindje.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:51 schreef Butra het volgende:
[..]
Die moet ik ff onthouden, thanks.![]()
Wat is trouwens het handigst (en het fijnst) om vanaf Newark naar het centrum te komen? De bus of de trein?
Daar zit ik de laatste week van April ook...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:14 schreef -J-D- het volgende:
eind april 10 dagen naar NY, Hotel Pennsylvania.
verkapte tvp
hej zit jij een half jaar in New York? Wat ben je daar aan het doen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:mn vriendinnetje komt langs van 18 april t/m 7 mei
stage loperenquote:Op donderdag 9 maart 2006 21:59 schreef Dizzee het volgende:
[..]
hej zit jij een half jaar in New York? Wat ben je daar aan het doen?![]()
coolquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
stage loperen! ik zit ongeveer een uur van NYC af in cold spring harbor laboratory
quote:
Je moet dit topic wel blijven volgen he?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:04 schreef forzaola het volgende:
heeft iemand dit wel is gedaan?
Tijdens mijn vorige bezoekje ben ik natuurlijk wel op het Empirestate geweest.
Is dit een leuke afwisseling?
Ik ga in sept nl weer en het is wel zo leuk om dan is wat anders te doen...
Ik ga dat denk ik ook doen. Maar even kaartjes bestellenquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je moet dit topic wel blijven volgen he?Mensen waarvan ik weet die het hebben gedaan zijn Dr_Evil, Nolius, ChrisJX en ik zelf. We waren allemaal tegelijk omhoog gegaan. Tis de enige plek waar je het ESB in z'n volle glorie ziet en Central Park. Vanaf het ESB zit het Rockefeller ervoor als je CP wil zien.
Kan ook ter plekke. Wij hebben nog geen minuut in de rij gestaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ga dat denk ik ook doen. Maar even kaartjes bestellen
Hmmm tja het gaat allemaal zo snel... met die topics.. maar goed het is dus wel wat, nou dan ga ik dat maar doen denk ik komende keer.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je moet dit topic wel blijven volgen he?Mensen waarvan ik weet die het hebben gedaan zijn Dr_Evil, Nolius, ChrisJX en ik zelf. We waren allemaal tegelijk omhoog gegaan. Tis de enige plek waar je het ESB in z'n volle glorie ziet en Central Park. Vanaf het ESB zit het Rockefeller ervoor als je CP wil zien.
Idd. Het was echt kaartje kopen en ernaar toe gaanquote:Op vrijdag 10 maart 2006 07:53 schreef Jaguarized het volgende:
Kan ook ter plekke. Wij hebben nog geen minuut in de rij gestaan.
Zo heb ik destijds op 1 Jan. 2001 's ochtends rond 9.30 meer dan 1,5 uur in de rij gestaan om op het WTC te kunnen. Was het dak ook nog eens gesloten vanwege zware sneeuwval... Gelukkig later dat jaar nog goed kunnen maken voordat het helemaal niet meer mogelijk was.quote:Op zondag 12 maart 2006 15:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Idd. Het was echt kaartje kopen en ernaar toe gaanHeel wat anders dan het ESB waar we een uur in de rij hebben gestaan. En toen zijn we er maar uitgegaan omdat we hoorden dat het nóg 2 uur duurde
De code voor NYC Penn Station is 000. Let ook op dat je een kaartje koopt bij een machine van NJT (New Jersey Transit). Dit is 14 dollar, voor zover ik me herinner werkt je Nederlandse pinpas (Maestro) in dit apparaat. In ieder geval een credit card. Je kunt ook een Amtrak (een andere treinmaatschappij) kaartje naar NYC Penn kopen maar dit is 28 dollar. Op het perron moet je ook even opletten dat je in een trein stapt van de maatschappij waar je het kaartje hebt gekocht.quote:Op woensdag 8 maart 2006 02:39 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Neem de Airtrain naar het Raillink treinstation, laatste halte, dit is gratis. Op Newark kan je al een treinkaartje kopen voor de rit EWR - NYP. Let goed op dat je de goede code invult als je je kaartje koopt.
190 euro voor 9 nachten is al extreem goedkoop in New York hoor. Denk niet dat je daar nog onder komt. Tenzij je vrienden daar maakt/hebt en dus een slaapplaats zou kunnen regelen...quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:47 schreef dacosta het volgende:
hallo,
ik ga in september met 2 vrienden ook 10 dagen naar new york
de bedoeling is om het heeeeeeel low budget te houden ( 1000 euro alles)
tot nu toe lukt dat wel vrij aardig.
alleen,zouden we ons leefbudget per dag nog wat naar boven willen trekken, we hebben voor het ogenblik een slaapplaats voor 190 euro gevonden ( 9 nachten) en hopen daarop nog wat te kunnen bezuinigen![]()
weet iemand soms nog motels, hotels, herbergen... die enorm goedkoop zijn in new york
de locatie maakt niet uit, de luxe ook niet.. zolang we maar een bed hebben is het goed.
en heb je daarover een website dan
alvast bedankt !!!
Das echt fucking goedkoop inderdaad, maar een kartonnen doos is goedkoper denk ik...quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:55 schreef Kresj het volgende:
[..]
190 euro voor 9 nachten is al extreem goedkoop in New York hoor. Denk niet dat je daar nog onder komt. Tenzij je vrienden daar maakt/hebt en dus een slaapplaats zou kunnen regelen...
190 euro voor 9 nachten is echt niet duur. Daar kan je niet echt op bezuinigen. Ik meende iets van hetzelfde voor 9 nachten te hebben betaald.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:47 schreef dacosta het volgende:
hallo,
ik ga in september met 2 vrienden ook 10 dagen naar new york
de bedoeling is om het heeeeeeel low budget te houden ( 1000 euro alles)
tot nu toe lukt dat wel vrij aardig.
alleen,zouden we ons leefbudget per dag nog wat naar boven willen trekken, we hebben voor het ogenblik een slaapplaats voor 190 euro gevonden ( 9 nachten) en hopen daarop nog wat te kunnen bezuinigen![]()
weet iemand soms nog motels, hotels, herbergen... die enorm goedkoop zijn in new york
de locatie maakt niet uit, de luxe ook niet.. zolang we maar een bed hebben is het goed.
en heb je daarover een website dan
alvast bedankt !!!
Damn, waar slaap je dan?quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:47 schreef dacosta het volgende:
we hebben voor het ogenblik een slaapplaats voor 190 euro gevonden ( 9 nachten)
Check eens www.tripadvisor.com.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
wij gaan een weekje in het malibu hotel zitten ..geen idee of dat wat is maar we zullen zien
Zo zeker fingers crossed. In ieder geval veel plezier tijdens je weekje.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:40 schreef Public_NME het volgende:
Ik ga over iets minder dan een maand naar NYC, lekker een weekje eruit met mijn vriendin.
We slapen in het Morningside Inn hotel op (west) 107th street, wel aardig stukkie van Times Square etc, maarja het is redelijk goedkoop!
Mijn vriendin heeft nu ook contact met het hoofdkantoor van de UN, en het lijkt er op dat ze een zomerstage bij de UN gaat doen... Dat zou betekenen dat ik de zomer ook in NYC ga spenderen, maarja niets is nog zeker! Fingers crossed!
en nu nog leren shrijvenquote:Op zondag 26 maart 2006 22:15 schreef Ariek het volgende:
net terug uit N Y geweldig vast nog een keer gelogeerd in het Malabu hotel ook wel het Aspen hotel genoemd licht aan de 103 streat heel eenvoudig hotel niets te doen geen lift alleen naar trappen als je minderr geluk hebt zit je tegen een blinde muur aan te zien tv bijna geen beeld oud gebouw van binnen wij niet meer naar dat hotel wel is de metro vlak voor de deur .
ik snapte het ook al nietquote:
achja ik ga dus ook naar het malibu en ik zie wil .. ik verwacht toch geen luxe hotel. (klein budget)quote:
Schrijven ja. Met SCH.quote:
Yep, ben alleen in het Westen en nog een keer in het mid westen geweest..! Dus nu eens iets anders zien van de States!quote:
River Cafe. Heel mooi uitzicht.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef _Cara_ het volgende:
Hoi.. ook ik mag me gelukkig prijzen. Ik ga over 1 maand naar oa New York...ben reuze benieuwd .
heeft iemand suggesties mbt tot "restaurants" ? Ze moeten niet te duur zijn...maar het moet ook geen Mc Donalds zijn...
Kent iemand de ketens "Ponderosa" of "Sizzlers" is dat wat...?
Voor de wedstrijd van 17 april bijvoorbeeld.quote:COURTSIDE SEATING
US $334.50 - US $1,904.50
END COURT SEATING
US $114.50 - US $1,904.50
100 LEVEL SEATING (2 LEVELS UP FROM FLOOR)
US $91.50 - US $244.50
LOGE LEVEL SEATING (1 LEVEL UP FROM FLOOR)
US $114.50 - US $244.50
200 LEVEL SEATING (3 LEVELS UP FROM FLOOR)
US $78.50 - US $99.50
300 LEVEL SEATING (4 LEVELS UP FROM FLOOR)
US $44.50 - US $78.50
MEZZANINE LEVEL SEATING (5 LEVELS UP FROM FLOOR)
US $10.00 - US $44.50
zie www.vliegtarieven.nlquote:Voorwaarden:
- Vertrek tussen 1 april en 31 mei of tussen 29 augustus en 31 oktober 2006
- Min. verblijf: neem een zondag op in het verblijf
- Max. verblijf: 1 maand
Heb dus gisterochtend te horen gekregen dat ze is aangenomen voor een zomerstage (Geen 1 april, omdat het tijdsverschil was!)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:23 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Zo zeker fingers crossed. In ieder geval veel plezier tijdens je weekje.
Deze 'Londenaar' zit er deze zomer ook! Lijkt me leuk om er wat langer dan een paar dagen te zitten, wat meer vergelijkingsmateriaal krijgen...quote:Op zondag 2 april 2006 21:51 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Heb dus gisterochtend te horen gekregen dat ze is aangenomen voor een zomerstage (Geen 1 april, omdat het tijdsverschil was!)
Ze gaat dus op het hoofdkantoor werken op Peacekeeping operations, dus ik ga misschien mijn zomervakantie spenderen in NYC, als ik dat een maand kan volhouden...
Nooit geweest, ga over 2 weken... Ben een Londenaar, en ik weet niet of ik wel een maand in een stad zonder werk kan volhouden! We'll see...!
NYC owned London. london is echt niks vergeleken met NYC...quote:Op zondag 2 april 2006 21:51 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Heb dus gisterochtend te horen gekregen dat ze is aangenomen voor een zomerstage (Geen 1 april, omdat het tijdsverschil was!)
Ze gaat dus op het hoofdkantoor werken op Peacekeeping operations, dus ik ga misschien mijn zomervakantie spenderen in NYC, als ik dat een maand kan volhouden...
Nooit geweest, ga over 2 weken... Ben een Londenaar, en ik weet niet of ik wel een maand in een stad zonder werk kan volhouden! We'll see...!
Ben nog nooit in Londen geweest, maar al vaak in NYC. En denk dat het niet te vergelijken is. Daarentegen is NYC natuurlijk de ultieme stad. Er is geen plek op aarde waar je meer het idee hebt dat je in een echte stad bent als in NYC.quote:Op maandag 3 april 2006 00:06 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
NYC owned London. london is echt niks vergeleken met NYC...
Pleurt op. Dat is Parijs man.quote:Op maandag 3 april 2006 00:50 schreef Dizzee het volgende:
Londen is toch wel DE stad van Europa.
Kijk daar ben ik dan weer wel geweest. Barcelona dan... Rome ga ik in Augustus heen. Maar eerst einde van deze maand weer een weekje naar NY. Prioriteiten stellen hè...quote:Op maandag 3 april 2006 01:02 schreef Dizzee het volgende:
Ik vind nog eerder Rome en Barcelona beter vertoeven dan dat achterlijke Parijs. Wat een kutsfeer hangt daar.
Het is natuurlijk vloeken in de kerk hier, maar tot nu toe vind ik Londen fijner dan New York. Maar goed, binnenkort kan ik New York een tijdje goed lang bekijken en dan weet ik meer.quote:Op maandag 3 april 2006 00:06 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
NYC owned London. london is echt niks vergeleken met NYC...
quote:Op maandag 3 april 2006 10:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vloeken in de kerk hier, maar tot nu toe vind ik Londen fijner dan New York. Maar goed, binnenkort kan ik New York een tijdje goed lang bekijken en dan weet ik meer.
12 dagenquote:Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef _Cara_ het volgende:
Tja .. nu begint het toch te kriebelen...maar ik moet nog zo'n 3 weekjes wachten..
Ik ook... Eind van de maand mag ik weer.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef _Cara_ het volgende:
Tja .. nu begint het toch te kriebelen...maar ik moet nog zo'n 3 weekjes wachten..
Fodor's is wel een handige site (niet alleen voor restaurants). Staat een lijst op met een hoop restaurants, o.a. te sorteren op prijs, soort en lokatie. Er zijn zat betaalbare restaurants te vinden!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef _Cara_ het volgende:
Hoi.. ook ik mag me gelukkig prijzen. Ik ga over 1 maand naar oa New York...ben reuze benieuwd .
heeft iemand suggesties mbt tot "restaurants" ? Ze moeten niet te duur zijn...maar het moet ook geen Mc Donalds zijn...
Zeker weten!quote:Op woensdag 5 april 2006 18:18 schreef Dizzee het volgende:
cool edsuit.
waren wel 3 mooie (drukke) dagen ofniet.
heej das mooi, harstikke bedankt.. !!quote:Op donderdag 6 april 2006 09:45 schreef edsuit het volgende:
[..]
Fodor's is wel een handige site (niet alleen voor restaurants). Staat een lijst op met een hoop restaurants, o.a. te sorteren op prijs, soort en lokatie. Er zijn zat betaalbare restaurants te vinden!
http://www.fodors.com/miniguides/mgresults.cfm?cur_section=din&destination=new_york_city@111
Veel plezier alvast!
Dat is een hele normale NYC reactie. Verwacht in Morningside ook niet dat de hotel eigenaar Engels spreekt. Met Spaans kom je - zeker boven 110th street- veel verder.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:48 schreef Public_NME het volgende:
Krijg ik een mailtje terug; in hoofdletters 'PAYMENT IS DUE UPON ARRIVAL' en verder niks. Dat is toch ook zwaar rude? Ik stel een hele normale vraag en krijg ik dit antwoord; de manager heeft trouwens ook een AOL address...
Ok, in het Engels sta ik zeer goed mijn mannetje maar mijn spaans is redelijk drama. (eenvoudige conversatie voeren kan er nog redelijk af)quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is een hele normale NYC reactie. Verwacht in Morningside ook niet dat de hotel eigenaar Engels spreekt. Met Spaans kom je - zeker boven 110th street- veel verder.
En anders laat je je vriendin even wachten in de buurt van Columbia University. Daar is het wel aangenaam verblijven voor iemand alleen voor een paar uur. Veel leuke eetcafé's en coffeeplaces een aardige bookshop en een groot campusterrein waar je met goed weer rustig een boek kan lezen en mensen kijken.
Ik weet niet welke er precies is gehuurd. Daar zijn verschillende klasse in..heb ik niet geregeld maar een vriend.quote:Op maandag 10 april 2006 11:36 schreef Jaguarized het volgende:
Wat voor auto heb je gehuurd? Haal je die pas op als je de stad gaat verlaten of meteen bij aankomst al?
Volgens mij zijn er genoeg verschillende schoenenwinkels die die schoenen verkopen,quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:34 schreef TehRockstar het volgende:
Ik ga Donderdag naar New York. Kan iemand me misschien vertellen waar ik (naast Urban Outfitters) Vans schoenen kan vinden?
http://www.vans.com/dealerLocator/quote:Op maandag 10 april 2006 16:06 schreef Jaguarized het volgende:
@TehRockstar, kan je niet gewoon op de website van de fabrikant dealeradressen vinden?
Ja werkt gewoon! Twee dingen als je electronica gaat kopen; als de douane je pakt moet je invoerrechten betalen. En stekkers zijn anders uiteraard, maar daar kan je gewoon pluggen voor kopen!quote:Op maandag 10 april 2006 16:33 schreef TehRockstar het volgende:
Dankjewel!. Ik heb het dus compleet verkeerd gedaan op die web-site.
*print*
Ennem, vraagje, misschien een beetje technisch, maar stel nou dat ik daar een iPod koop, werkt dat ding dan gewoon in Nederland,
Ofzo..
Ja mijn Ipod Nano is ook ik Amerika gekocht en kan hem hier natuurlijk gewoon gebruiken. Enne aangezien Apple alleen nog maar een usb draadje erbij levert (ipv. een stopcontactlader) zal je geen problemen hebben om je ipod hier op te laden (vi de pc)quote:Op maandag 10 april 2006 16:33 schreef TehRockstar het volgende:
Dankjewel!. Ik heb het dus compleet verkeerd gedaan op die web-site.
*print*
Ennem, vraagje, misschien een beetje technisch, maar stel nou dat ik daar een iPod koop, werkt dat ding dan gewoon in Nederland,
Ofzo..
Neh denk het niet, zolang je maar die prijsstickertjes weghaalt.quote:Op maandag 10 april 2006 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
wat is de grens eigenlijk ik dacht zo'n 100 ¤ maar ik ben hier een half jaar dan koop ik minstens een cd of 15Ik heb ook 50 cds van mezelf bij me gaan ze dan moeilijk doen als ik terug ga met die cds ?
ik waarschijnlijk alleen terug met wat cds dus die kan ik wel in nederland gekocht hebben en wat LPsquote:Op maandag 10 april 2006 17:07 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Neh denk het niet, zolang je maar die prijsstickertjes weghaalt.
Ze zullen eerder moeilijk doen bij een overvloed aan merkkleding en elektronika.
Daarom haal ik alle prijsstickertjes er altijd af.
Vorig jaar had ik daar 2 maatpakken gekocht o8oo dollar ofzo, omdat ik stage liep, bij terugkomst zat die douanier in mijn koffer te kijken en zijn oog ging uit naar die pakken, maar ik had ze daar laten stomen dus deed net of mijn neus bloedde en zei dat ik in nederland had gekocht maar omdat ik sage liep daar had laten stomen, want kan niet met een vies pak naar werk gaan.
Nou toen had die gast dus niets meer te zeggen..
De grens is 175 euro zag ik vanmiddag op rtl 5 bij travel nog iets.quote:Op maandag 10 april 2006 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
wat is de grens eigenlijk ik dacht zo'n 100 ¤ maar ik ben hier een half jaar dan koop ik minstens een cd of 15Ik heb ook 50 cds van mezelf bij me gaan ze dan moeilijk doen als ik terug ga met die cds ?
dat gaat wel lukken ! (mn vriendin komt ook nog die kan ook wat cds mee terug nemen)quote:Op maandag 10 april 2006 17:14 schreef Stansfield het volgende:
[..]
De grens is 175 euro zag ik vanmiddag op rtl 5 bij travel nog iets.
Ik ook! Vlieg as maandag met de KLM vlucht van 18.20quote:
Scheelt dat nog veel qua prijs? Ik wil ook al een tijdje een iPod kopen, maar dan kan ik misschien beter nog even wachten tot ik daar ben...quote:Op maandag 10 april 2006 16:59 schreef 5th_Ave het volgende:
[..]
Ja mijn Ipod Nano is ook ik Amerika gekocht en kan hem hier natuurlijk gewoon gebruiken. Enne aangezien Apple alleen nog maar een usb draadje erbij levert (ipv. een stopcontactlader) zal je geen problemen hebben om je ipod hier op te laden (vi de pc)
Ik heb hem mijn vader laten meenemen naar Nederland voor me, douane heeft niets gemerkt.
Een tip, neem het doosje en de verpakkingen van die Ipod niet mee terug, want als de douane dus in je koffer kijkt ga je inderdaad alsnog invoerrechten moeten betalen.
Ja er zit een behoorlijk verschil in...quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:03 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Scheelt dat nog veel qua prijs? Ik wil ook al een tijdje een iPod kopen, maar dan kan ik misschien beter nog even wachten tot ik daar ben...
Ik dinsdag, met de Delta vlucht van 10.45quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik ook! Vlieg as maandag met de KLM vlucht van 18.20
Hangt van de koers af, maar je bent wel goedkoper uit.quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:03 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Scheelt dat nog veel qua prijs? Ik wil ook al een tijdje een iPod kopen, maar dan kan ik misschien beter nog even wachten tot ik daar ben...
Kijk anders gewoon even op apple.com de amerikaanse store. Heb je een aardig goeie richtprijs.quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:03 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik ga volgende week naar het Morningside Inn in Upper West; zal het even voor je keuren dus verwacht 25 april een advies ;-)quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:30 schreef philipnorth het volgende:
Overige aanraders voor leuke/goede/goedkope hotels welkom, zoals Pennsylvania, maar daar heb ik zelf een beetje teveel zo'n: leuk als je maar de juiste kamer hebt gevoel bij.
Ik weet wel dat je alleen maar moet slapen op zo'n kamer, maar een beetje relaxte kamer mag ook weer wel.
Ziet er op site wel ok uit iigquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik ga volgende week naar het Morningside Inn in Upper West; zal het even voor je keuren dus verwacht 25 april een advies ;-)
Dan zou ik voor 103rd gaan. Dat ligt wat centraler. Wat betaal je nou voor zo'n studio met private bath?quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:52 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb zelf nu twee opties voor de overnachtingen... Central Park Hostel ( West 103rd Street), daar hebben ze nu ook studio apartments met private bathroom, en nog een apartement met eigen badkamer aan West 120th Street.
Iemand een idee wat de gunstigste locatie is?
109$ voor doordeweekse nachten en 119$ in het weekend. Lijkt me erg redelijk... toch?quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:10 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Dan zou ik voor 103rd gaan. Dat ligt wat centraler. Wat betaal je nou voor zo'n studio met private bath?
We hebben gewoon een budget standard room, tja zijn toch student hehquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:09 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Ziet er op site wel ok uit iig
Ben benieuwd.
Wat voor kamer heb je genomen? Een superior suite? Die zijn nu 95 USD zie ik
Da's waarquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:18 schreef Public_NME het volgende:
[..]
We hebben gewoon een budget standard room, tja zijn toch student heh
Mij iig nog te hoog. Ik zoek meestal een hotel in midtown uit. Of maximaal tot laten we zeggen de 80e straat. Vandaar kan je tenminste relaxt alle kanten op zonder meteen de metro te moeten pakken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:10 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Dan zou ik voor 103rd gaan. Dat ligt wat centraler. Wat betaal je nou voor zo'n studio met private bath?
Ik heb ook gezocht naar bed & breakfasts, scheelt soms behoorlijk en vaak heb je er een eigen badkamer bij! Ik heb echt geen zin om op vakantie mijn plee en douche met vreemden te delen, maar das geheel persoonlijk uiteraard...quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:31 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Da's waar(ik niet meer trouwens)
Maar een eigen badkamer/toilet vind ik toch ook wel weer fijn hoor
Ben iig eens rustig aan t kijken voor wat goedkoops en goeds voor een lang weekend tripje ofzo
Das toch zo'n 123 euro momenteel?quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:28 schreef Drostie het volgende:
Volgens mij is een iPod nano 1.5gig zon 150 dollar. Scheelt dus wel.
103 natuurlijk. 120 zit je in Harlem en ben je net wat verder van midtown verwijderd.quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:52 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb zelf nu twee opties voor de overnachtingen... Central Park Hostel ( West 103rd Street), daar hebben ze nu ook studio apartments met private bathroom, en nog een apartement met eigen badkamer aan West 120th Street.
Iemand een idee wat de gunstigste locatie is?
123.934 EUR to be exact! Ik gebruik altijd www.xe.com en dan links boven de currency converter! Altijd up to date...:)quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:26 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Das toch zo'n 123 euro momenteel?
Hier staan nog wel een paar reviews.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:03 schreef twentemeisje het volgende:
Bedankt voor de locatietips :-)
Is iemand wel eens in Central Park Hostel geweest? En dan misschien zelfs ook in hun private studios?
De ratings op Tripadvisor.com zijn prima, lijkt me toch een goede indicatie?
Das weer een ander verhaal zeg... wijkt best af van die op tripadvisor... f_ck nu ga ik weer twijfelen...quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:09 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hier staan nog wel een paar reviews.
Zoveel negatieve zijn er nou ook weer niet. Je moet je afvragen waar je die kamer voor gebruikt. Je slaapt er alleen immers. Als je er nou hele dagen zou zitten zou ik ook wel een goede kamer willen. Maar je bent toch de hele dag buiten, dan ben je er in principe alleen om te pitten.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:20 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Das weer een ander verhaal zeg... wijkt best af van die op tripadvisor... f_ck nu ga ik weer twijfelen...
Klopt, en de meeste slechte recensies zijn uit 2004, het is wel de bedoeling er zo min mogelijk te zijn. Waar het mij vooral om gaat is dat het enigszins schoon is, en daarop scoren ze bij iedereen bijna wel een voldoende...quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:26 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zoveel negatieve zijn er nou ook weer niet. Je moet je afvragen waar je die kamer voor gebruikt. Je slaapt er alleen immers. Als je er nou hele dagen zou zitten zou ik ook wel een goede kamer willen. Maar je bent toch de hele dag buiten, dan ben je er in principe alleen om te pitten.
Die op 120th is 125$ per nacht... Dit is wat ik ervan weet...quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:44 schreef Jaguarized het volgende:
Dan lijkt me de keuze snel gemaakt.Hoe zit het met prijsverschil tussen CPH en die op 120th?
quote:"We are booked at Efuru for those days..I can go ahead and reserve for you at an affiliate guest house just nest door. She has a 1 bed room apartment. It is 1 bedroom with 2 queen beds and 1 pull out bed in the living room.. This accommodation is extremely nice..and is backed by my reputation."
Dan hoef je in ieder geval in het vliegtuig naar NY niet naar die grafmuziek te luisteren uit je leuning. En helaas vlieg je ook nog te weinig met de nieuwere vliegtuigen met eigen tv schermpjes en films die je zelf kan kiezen. Dan is een ipodquote:Op woensdag 12 april 2006 08:48 schreef forzaola het volgende:
Ik zit komende zomer gewoon weer in het carter hotel vlak bij TS. Prima hotel niet zo luxe maar boeie...
Waarom kickt iedereen toch zo op die ipod's.
Paar jaar terug was het een kicke modeverschijnsel maar tegenwoordig heeft 80% van de mensen er 1. Niet meer speciaal.![]()
Als je er zo naar ki9jkt is het inderdaad een handig ding maar er is zo veel beter en goedkoper spul te koop. Bij ipod betaal je ook voor de naam.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:06 schreef Kresj het volgende:
[..]
Dan hoef je in ieder geval in het vliegtuig naar NY niet naar die grafmuziek te luisteren uit je leuning. En helaas vlieg je ook nog te weinig met de nieuwere vliegtuigen met eigen tv schermpjes en films die je zelf kan kiezen. Dan is een ipod![]()
Die dag ga ik daar weg...quote:Op woensdag 12 april 2006 15:30 schreef -J-D- het volgende:
30 april ga ik
Een weekje naar NY
Hotel Pennsylvania
Das wel een end weg in new jersey.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:01 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb eindelijk een hotel geboekt... we zijn buiten Manhattan gaan zitten om een nog enigszins fatsoenlijke kamer voor een redelijke prijs te krijgen. Vlakbij de PATH-train naar Manhattan.
We hebben voor Ramada Limited Jersey City gekozen:
- hotelwebsite
- dit zegt tripadvisor
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Call me a tutje, maar deze zooi wil ik liever niet aantreffen als ik op vakantie ben...quote:Op woensdag 12 april 2006 16:22 schreef forzaola het volgende:
[..]
Das wel een end weg in new jersey.
Zit ik liever in het carter op 150 meter van times square![]()
Je weet dat er meer hotels in NY zijn hè? Jersey city is irritant om elke dag heen en weer te moeten... Dan moet je echt in de stad blijven. Dan kan je niet tussendoor even je boodschappen naar het hotel brengen. En als je eenmaal in je kamer bent zal je ook niet zo snel nog 'even' de stad in gaan.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:45 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Call me a tutje, maar deze zooi wil ik liever niet aantreffen als ik op vakantie ben...
Er zijn veel mensen die ervoor kiezen om niet in Manhatten zelf te zitten. Kennissen van mij hebben altijd nog een hotel in Brooklyn genomen. Puur om de prijs. Even snel 'de stad' in gaan doe je dan idd minder snel, maar met het metrosysteem daar, is het verder geen probleem.quote:
Heb zelf 1x aan de New Jersey kant gezeten en 5x in Manhattan. New Jersey was dus alleen de eerste keer. Vervoer was in principe heel goed te doen, maar bleef gewoon vervelend. Nu zit ik gewoon altijd in Manhattan en als de kamer idd maar schoon is boeit het me niet wat ze verder te bieden hebben.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:10 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen die ervoor kiezen om niet in Manhatten zelf te zitten. Kennissen van mij hebben altijd nog een hotel in Brooklyn genomen. Puur om de prijs. Even snel 'de stad' in gaan doe je dan idd minder snel, maar met het metrosysteem daar, is het verder geen probleem.
Zelf zit ik graag in Manhatten. Oke, ben ik er 1 keer geweest, maar voor de volgende keer.Hoef geen luxe, zolang het maar hotel maar schoon is.
Je hebt in principe gelijk, maar ik zie mezelf toch niet telkens heen en weer sjouwen met tassen richting hotel of daar overdag op mijn kamer zitten. En 'als het maar schoon is' ging natuurlijk niet op voor Hotel Carterquote:Op woensdag 12 april 2006 17:14 schreef Kresj het volgende:
[..]
Heb zelf 1x aan de New Jersey kant gezeten en 5x in Manhattan. New Jersey was dus alleen de eerste keer. Vervoer was in principe heel goed te doen, maar bleef gewoon vervelend. Nu zit ik gewoon altijd in Manhattan en als de kamer idd maar schoon is boeit het me niet wat ze verder te bieden hebben.
Brooklyn is natuurlijk een breed begrip. Als je net aan de overkant van de Hudson zit of dat je meer richting JFK zit is nogal een verschil.
Heeft er ook mee te maken dat als je uitgaat en 's avonds/'s nachts terug moet naar het hotel dat je maar wat blij bent als het in de buurt ligt.
tja ziet er niet fris uit nee maar vorige keer dat ik er zat had ik een prima kamer.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:45 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Call me a tutje, maar deze zooi wil ik liever niet aantreffen als ik op vakantie ben...
Heb vorig jaar iets verder gezeten in Hotel Belvedere. Zat op 2 of 3 blokken van Times Square. Goed te betalen en erg netjes. Carter heb ik geen ervaring mee. Ga ik volgende keer ook eens bekijken misschien. Ik wil idd gewoon een schoon bedje en een schone douche. En van mijn part staan de meubels er al sinds de 1e wereldoorlog. Daar kom ik toch niet voor.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:23 schreef forzaola het volgende:
[..]
tja ziet er niet fris uit nee maar vorige keer dat ik er zat had ik een prima kamer.
Lekker bed(belangrijks) en schone douche. Beetje oud allemaal maar lekker belangrijk.
Ze zit op een unieke plek voor een goeie prijs. Dan hoef ik niet het beste van het beste
Precies zo denk ik er ook over. Zit bijna nooit. Dus een lekker bed(en die hebben ze) en een goeie douche vind ik belangrijk.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:11 schreef The.PhantoM het volgende:
1e keer heb ik ook in carter gezeten. Kvond het allemaal nog best te doen, het is niet zeer schoon allemaal maar het bed sliep lekker en zolang je maar schone sheets heb kan je niet echt vies worden ofzo. 2e keer in vanderbilt hostel gezeten midden in midtown, was gewoon een kleine kamer met een stapelbed en uitzich op een vierkant gat in het gebouw, geen zonlicht ofwat. Maar kon ons geen ene fuck schelen. Je slaapt er toch alleen dus boeiend. We stonden 9 uur op ofzo en liepen rond tot ongeveer 1/2 uur 'savonds. Als je dan terug kwam was je veel te moe om je te ergeren aan je kutkamer
Maarja voor de een is het belangrijk dat ie op een schone mooie kamer zit en voor de ander niet. Hangt natuurlijk er ook vanaf hoe oud je bent en met wie je gaat enzo. Ik was 1e keer 17 denk ik en toen ben ik met me ma en een vriend geweest en vorig jaar was ik 18 en toen was ik alleen met een andere vriend geweest, en dan boeit het niet zoveel
BTW, er was hier toch iemand die een exchange had met columbia university?
Over 2 weken ga een dagje naar Washington vanuit NY. degene met wie ik naar NY ga wil dat graag. Nou dan ga ik maar mee. Maar is wel een stukje reizen hoor. Zal daarna laten weten of het de moeite is.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:15 schreef Public_NME het volgende:
Ik zat er net over te denken om een dagje naar Washington te gaan? Is dit te doen en heeft iemand hier ervaring mee? (of is het zonde v/d tijd?)
Met de Amtrak kom ik op $126 retour op 1 dag, zijn er nog andere opties? (vliegen niet echt geloof ik)
Hoe ga je? Amtrak? Als ik ga dan is het volgende week al...quote:Op donderdag 13 april 2006 13:23 schreef Kresj het volgende:
[..]
Over 2 weken ga een dagje naar Washington vanuit NY. degene met wie ik naar NY ga wil dat graag. Nou dan ga ik maar mee. Maar is wel een stukje reizen hoor. Zal daarna laten weten of het de moeite is.
quote:Op donderdag 13 april 2006 14:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hoe ga je? Amtrak? Als ik ga dan is het volgende week al...![]()
Ok, weet je met wat voor bus? Greyhound ofzo?quote:Op donderdag 13 april 2006 14:34 schreef Kresj het volgende:
[..]
Nee wij gaan met de bus... (great... not!) Was liever met de trein gegaan. Dit scheen goedkoper te zijn.
Nee weet ook niet meer welke. Maar lijkt mij dat een busreis langer duurt dan de trein. drukte op de weg, stoplichten, etc... trein kan gewoon lekker doorrijden. Treinen zijn ook redelijk comfortabel daar.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:36 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ok, weet je met wat voor bus? Greyhound ofzo?
Helaas loop ik dan stage.quote:Op vrijdag 14 april 2006 08:38 schreef Jaguarized het volgende:
Amsterdam - New York vertrek op 21/10 en terug op 28/10 voor 369,05 euro incl taxes en toeslagen. Vlucht op de heenweg via Kopenhagen met SAS en terug via Washington met United. Boeken kan via vliegtarieven.nl of vluchtzoeker.nl.
Lijkt me een erg leuke aanbieding voor eenieder die nog eens goedkoop naar NYC wil.
Yup. Ik ga voor 6 weken, heb een appartement in Manhattan.... Zo enorm veel zin om erheen te gaan, als is het alleen maar omdat ik dan ook net ben afgestudeerd en wel een break verdien....quote:
Wat heb je daar voor betaald?quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Yup. Ik ga voor 6 weken, heb een appartement in Manhattan.... Zo enorm veel zin om erheen te gaan, als is het alleen maar omdat ik dan ook net ben afgestudeerd en wel een break verdien....
Ehm, ik hoef niet te betalen, het is voor mijn nieuwe werk. Ik krijg 6 weken training en dus zit dit er bij. De training is alleen maar leuk en ik zie er veel mensen die ik al een tijd niet gezien heb. Daarnaast genoeg tijd om Manhattan een keer vanuit een andere kant te zien!quote:
Klopt, dat lijkt me ook een wel top plan! Ik ken wat jongens die dat in Londen hebben gedaan na het afstuderen. Ze konden zo allemaal rustig zoeken naar een baan, wat voor de meeste nog gelukt is ook!quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:53 schreef Jaguarized het volgende:
Ah op die manier.Lijkt mij wel vet om zoiets een maand te doen. Gewoon een gemeubileerd appartement huren en dan een maand met vrienden dat delen.
Vet zeg. Ik ben alleen benieuwd wat zoiets nou kost. Als je dat met een man of 5 doet dan is het wel te doen volgens mij.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt, dat lijkt me ook een wel top plan! Ik ken wat jongens die dat in Londen hebben gedaan na het afstuderen. Ze konden zo allemaal rustig zoeken naar een baan, wat voor de meeste nog gelukt is ook!
dan benk net teru uit de states..quote:Op vrijdag 14 april 2006 08:38 schreef Jaguarized het volgende:
Amsterdam - New York vertrek op 21/10 en terug op 28/10 voor 369,05 euro incl taxes en toeslagen. Vlucht op de heenweg via Kopenhagen met SAS en terug via Washington met United. Boeken kan via vliegtarieven.nl of vluchtzoeker.nl.
Lijkt me een erg leuke aanbieding voor eenieder die nog eens goedkoop naar NYC wil.
Nou ja, je betaalt je volgens mij nog steeds blauw. Maar goed, als het een eenmalig iets is en je kunt de centen missen... Deze jongens zochten baantjes als architect, wat gewoon erg moeilijk is en al helemaal vanuit Nederland. Maar toen ze daar zaten en een beetje inzet toonden, bleek het toch goed mogelijk. Daarbij hebben ze wel een leuke tijd gehad...quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Vet zeg. Ik ben alleen benieuwd wat zoiets nou kost. Als je dat met een man of 5 doet dan is het wel te doen volgens mij.
Ik denk ook dat je je blauw betaalt maar het zou dan ook een once in a lifetime oppertunity zijin.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:03 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nou ja, je betaalt je volgens mij nog steeds blauw. Maar goed, als het een eenmalig iets is en je kunt de centen missen... Deze jongens zochten baantjes als architect, wat gewoon erg moeilijk is en al helemaal vanuit Nederland. Maar toen ze daar zaten en een beetje inzet toonden, bleek het toch goed mogelijk. Daarbij hebben ze wel een leuke tijd gehad...
Ik zou zoiets juist wel eens willen doen in een wat goedkoper land. Weet ik veel, een apartement in San Sebastian in Baksenland voor een maand. Lekker rustig leven...
Ik heb 388 euro incl betaald voor rechtstreekse vlucht met Continental. Als we een paar dagen eerder hadden geboekt had het zelfs voor 297 gekund...quote:Op vrijdag 14 april 2006 08:38 schreef Jaguarized het volgende:
Continental was een paar tientjes duurder.quote:Op vrijdag 14 april 2006 15:42 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik heb 388 euro incl betaald voor rechtstreekse vlucht met Continental. Als we een paar dagen eerder hadden geboekt had het zelfs voor 297 gekund...
Toen ik een paar jaar geleden via Washington naar LA vloog, vlogen we over NYC. Het was helder weer dus we hadden een prachtig uitzicht! Had dus ook nogal een omweg-idee bij de andere beschikbare vlucht naar NYC met een tussenstop in Washingtonquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:45 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Continental was een paar tientjes duurder.Bovendien is het wel leuk voor de kilometers via Kopenhagen en Washington en heeft SAS de beste maaltijden die ik ooit gehad heb.
Dat hotel heb ik ook nog bekeken, zag er inderdaad prima uit!quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:48 schreef Butra het volgende:
Zo, ons hotel is geboekt.
6 nachten in La Quinta Inn, Queens. 100 meter van metrolijn 7, die ons aan de ene kant rechtstreeks naar Flushing Meadows / Shea Stadium brengt en de andere kant rechtstreeks het centrum in. Goeie reviews ook op tripadvisor.com, dus volgens mij zitten we wel goed.
Nu nog 4 maanden wachten.![]()
Ik ben ook niet echt een museumfreak, maar ik kan je die 2 toch wel aanraden. Vooral het Guggenheim, erg mooi gebouw.quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:56 schreef Ogala het volgende:
Ik ga de 1e week van mei ook naar NYvoor 7 dagen!! Dus ik ben mezelf alvast aan het lekker maken door dit topic door te lezen. Goeie startpost overigens!
Maar ik ben niet echt een museumfreak. Dus tripjes naar het guggenheim/metropolitan vallen af.
Is het dan nog aan te bevelen om zo'n citypass aan te schaffen, sowieso in 1 dag haal je dan die 54 dollar eruit?
Is trouwens het UN Headquarters een bezoekje waard?
En ook ik ben niet zo'n museumfan. maar het American Museum of Natural History vond ik toch wel erg leuk. Grote collectie opgezette donosaurusbotten en dieren. Verder gewoon leuk om doorheen te lopen mocht het bijvoorbeeld een dag regenen ofzo.quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:56 schreef Ogala het volgende:
Ik ga de 1e week van mei ook naar NYvoor 7 dagen!! Dus ik ben mezelf alvast aan het lekker maken door dit topic door te lezen. Goeie startpost overigens!
Maar ik ben niet echt een museumfreak. Dus tripjes naar het guggenheim/metropolitan vallen af.
Is het dan nog aan te bevelen om zo'n citypass aan te schaffen, sowieso in 1 dag haal je dan die 54 dollar eruit?
Ik ga er sowieso volgende week heen aangezien mijn vriendin is aangenomen voor zomerstage, maarja ik ga niet mee naar het introductie gesprek lijkt me...quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:56 schreef Ogala het volgende:
De lion king draait nog geloof ik. Voor goedkope theater oid kaartjes kun je op times square in de rij gaan staan, het schijnt nogal wat te schelen. Maar dan moet je wel in de rij staan.quote:Op zondag 16 april 2006 13:44 schreef Ogala het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik heb toch 7 dagen denk dat die 2 musea er wel in passen, ben ik toch weer cultureel verantwoordt bezig (iewl)
Trouwens Google Earth is een handige tool om je alvast te orienteren, je kan gebouwen in 3d bekijken, straatnamen over de satelietfoto's weergeven en je kan markers zetten op plekken die je wilt gaan bezoeken. Good fun voor de zondagochtend
Ik wil eigenlijk ook nog naar een leuke broadway voorstelling, maar ik las dat studenten korting krijgen maar is dat alleen bij de kassa op de dag zelf of kan je ze ook van te voren bestellen, oh ja welke show is leuk (draait de Lion king nog) en niet te duur
Volgens de NY Times is het toch iets koeler, maar nog steeds goed weer!
[afbeelding]
ze hebben hier en cd winkeltje waar ik gewoon wel minimaal 15 cds moet kopen tja en 15 × 15 is al gauw 225$quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:48 schreef Dizzee het volgende:
vond het nog wel meevallen. kleding bijv. was goedkoper dan in Nederland.
grootste kostenpost was het hotel en het vliegticket.
voor de rest niet duurder dan bijv. Londen.
Dat ligt eraan hoe kieskeurig je bent. Als je goedkopere kaartjes wilt voor de op dat moment populaire shows, dan moet je inderdaad er bij het open gaan zijn en sta je in een lange rij. Als je minder kieskeurig bent en een stuk of 5 shows hebt die je eventueel wel zou willen zien, dan kan je later gaan kijken en sta je hoogstens 5 minuutjes in de rij.quote:Op zondag 16 april 2006 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De lion king draait nog geloof ik. Voor goedkope theater oid kaartjes kun je op times square in de rij gaan staan, het schijnt nogal wat te schelen. Maar dan moet je wel in de rij staan.
Hoezo de gemengde gevoelens?quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:11 schreef _Cara_ het volgende:
Nog 1,5 week...met gemengde gevoelens..dat wel..
Ik moet het weer ook een beetje gaan bijhouden nu..anders sleep ik weer te veel aan kleren en zo mee..![]()
http://www.staticleap.com/chinatownbus/quote:Op donderdag 13 april 2006 14:39 schreef Dizzee het volgende:
Greyhound raad ik iedereen af. Dan maar wat meer betalen voor bijv. een trein.
Of probeer zo'n Chinese bustour operator. Ik zag vorig jaar wat folders in het hotel liggen, en die waren echt goedkoop.
quote:ANP - 19 april 2006 12:33 printversie
Nachtmerrie voor passagiers New Yorkse kabelbaan
Een vier minuten durend ritje in een kabelbaan die het New Yorkse Manhattan verbindt met Roosevelt Island is dinsdagavond voor 69 passagiers uitgelopen op een nachtmerrie van een half etmaal. ANP Photo
NEW YORK (ANP) - Een vier minuten durend ritje in een kabelbaan die het New Yorkse Manhattan verbindt met Roosevelt Island is dinsdagavond voor 69 passagiers uitgelopen op een nachtmerrie van een half etmaal, meldde The New York Times woensdag.
Twee cabines bleven op tientallen meters hoogte plotseling steken boven de East River en First Avenue. Pas twaalf uur later hadden alle inzittenden na een enerverende reddingsoperatie weer voet op vaste bodem gezet. Daarbij moest een aantal van hen overstappen in een reddingsgondel. ,,Ik voelde me net een stuntman in een film'', zei de 12-jarige Dax Maier tegen de krant. ,,Ik zei steeds maar weer tegen mezelf: niet naar beneden kijken.''
De cabines van de Roosevelt Island Tramway bleven dinsdagmiddag om vijf uur (plaatselijke tijd) steken. Een cabine die met 47 passagiers op weg was naar Roosevelt Island hing tachtig meter boven de East River en een cabine die met 22 mensen aan boord op weg was naar Manhattan, was blijven steken boven 1st Avenue.
Overstappen
Nadat alle pogingen om ze weer op gang te krijgen waren mislukt, besloot de reddingsdienst tegen elf uur 's avonds de passagiers van de cabine die boven de rivier hing in een reddingsgordel vast te maken en hen via een raam te laten overstappen in een open reddingsgondel, een stap van tachtig centimeter op tachtig meter hoogte.
De inzittenden van de andere cabine werden met een kraan uit hun op vijftig meter hoogte hangende vervoermiddel gehaald. Om half vijf 's ochtends waren de laatste passagiers veilig beneden. Zij werden als helden ontvangen door een juichende menigte en burgemeester Bloomberg, die een onderzoek aankondigde naar de oorzaak van de storing.
Onder de geredden bevonden zich vijf kinderen en een bejaarde vrouw met een rollator. Het was de tweede keer in acht maanden tijd dat er een storing optrad in de verbinding.
IK ben daar een paar keer geweest omdat het niet zo ver ligt van waar ik woonde,quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:43 schreef Ogala het volgende:
Ben van plan als ik nog tijd over heb om langs Woodbury Outlet te gaan, want Saks of Bloomingdales gaat mijn creditcard niet fijn vinden![]()
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar tijdens mijn zoektocht naar accommodatie in NY kwam ik geregeld Central Park Hostel tegen, die komen er op tripadvisor ook heel goed vanaf. Maar het is natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent...quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:49 schreef Karimo het volgende:
Via KLM heb je zogenaamd voordeel vliegtarieven, incl belasting kom ik uit op 406,32. Opzich best cheap toch.. of zit hier nog wat achter ? :p
Welk hostel is echt aan te raden? mij leek forrest hills student residence wel wat, ong 15 dollar p.n. Iemand ervaring?
Dat klinkt al erg goedkoop. Als je weet wanneer je wil, vraag het dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #5 Het kán nog minimaal 40 euro goedkoperquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:49 schreef Karimo het volgende:
Via KLM heb je zogenaamd voordeel vliegtarieven, incl belasting kom ik uit op 406,32. Opzich best cheap toch.. of zit hier nog wat achter ? :p
waarschijnlijk 28-04-06 tm 08-05-06. Ik heb gezocht via atp, goedkoopste was 415. Dus nog net niet goedkoper van die van klm. Bedankt trouwens voor die central park hostel link. ziet er niet slecht uit.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:55 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar tijdens mijn zoektocht naar accommodatie in NY kwam ik geregeld Central Park Hostel tegen, die komen er op tripadvisor ook heel goed vanaf. Maar het is natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent...
Wat je ticket betreft. Wanneer wil je gaan? Kijk eens op http://www.atp.nl/vliegtickets/.
Via cheaptickets.nl vlieg je voor 387.23 euro met Northwest Airlines naar NY.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:31 schreef Karimo het volgende:
[..]
waarschijnlijk 28-04-06 tm 08-05-06. Ik heb gezocht via atp, goedkoopste was 415. Dus nog net niet goedkoper van die van klm. Bedankt trouwens voor die central park hostel link. ziet er niet slecht uit.
Alhoewel forrest hills residence toch wat goedkoper is, jaja ik ben een cheap studentje.
Ik wilde een link met jullie delen maar die ben ik even kwijt, het is een organisatie over de hele wereld waar je je (gratis) kan inschrijven zodat je bij anderen kan blijven logeren, dus soort van gastgezinnen. Oftewijl..gratis verblijf plaatsen.
Nou komt hier alleen nog Customer service tax bij: 10 euro. maar het is nog cheap ja. Dingen zoals reisverzekering, moet dat eigelijk nog worden afgesloten..ik neem aan van wel toch..?quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:43 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Via cheaptickets.nl vlieg je voor 387.23 euro met Northwest Airlines naar NY.
Yep, ik heb gewoon een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Is voordeliger dan apart afsluiten als je vaker per jaar op vakantie gaat of verre reizen maakt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:56 schreef Karimo het volgende:
[..]
Nou komt hier alleen nog Customer service tax bij: 10 euro. maar het is nog cheap ja. Dingen zoals reisverzekering, moet dat eigelijk nog worden afgesloten..ik neem aan van wel toch..?
Gratis verblijf mogelijkhedenquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:31 schreef Karimo het volgende:
Ik wilde een link met jullie delen maar die ben ik even kwijt, het is een organisatie over de hele wereld waar je je (gratis) kan inschrijven zodat je bij anderen kan blijven logeren, dus soort van gastgezinnen. Oftewijl..gratis verblijf plaatsen.
whaha, echt lache idee dat couch surfing.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Gratis verblijf mogelijkheden
Global Freeloaders Reizigers die gratis verblijfadressen aanbieden.
http://www.hospitalityclub.org/
http://www.couchsurfing.com/
te vinden in de sticky topics![]()
laat ff weten hoe het gegaan is als je een reactie krijgt. Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:58 schreef Karimo het volgende:
Vet hoor. Ik heb me voor alles al aangemeld en wat berichtjes verstuurd. dus maar hopen dat er reacties terug komen. Zou echt perfect zijn
Ik heb op alle 3 sites aangemeld, echt tig berichten verstuurd. 1 iemand uit Brooklyn heeft me toegevoegd op msn. Wel handig op couchsurfing.com kan je je verifieren doormiddel van je creditcard, zodat andere weten dat je "echt" bent, kost je alleen wel 25 USD. maargoed. Diegene die me heeft toegevoegd heeft slaapplek voor 3 dagen. Hopelijk krijg ik meer berichtjes.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:59 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
laat ff weten hoe het gegaan is als je een reactie krijgt. Ben benieuwd!
ja lijkt me super leuk. Leer je echte ny'ers kennen en kan je hun appartement van binnen bekijken. en ze weten meestal wel de goede niet toeristische spots.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:39 schreef Karimo het volgende:
[..]
Ik heb op alle 3 sites aangemeld, echt tig berichten verstuurd. 1 iemand uit Brooklyn heeft me toegevoegd op msn. Wel handig op couchsurfing.com kan je je verifieren doormiddel van je creditcard, zodat andere weten dat je "echt" bent, kost je alleen wel 25 USD. maargoed. Diegene die me heeft toegevoegd heeft slaapplek voor 3 dagen. Hopelijk krijg ik meer berichtjes.![]()
zie je van zelf wel lijkt mij... Volgens mij hebben ze een of ander apparaat waar zie die kaarjtes door heen gooien. Maar je woont toch niet zover van het esb? Je kan er toch ff naar toe om te vragenquote:Op vrijdag 21 april 2006 20:57 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb deze vraag al eens eerder gevraagd maar heb toen niet meer in die topic gekeken
Ik heb dus 2 kaartjes voor het ESB gekocht en geprint via internet.
Maar hoe zit dat nou precies, Moet ik die barcode die op me ticket staan scannen of controlleert een persoon die cijfers ofzo?
Als ik het goed heb gelezen moet je dat scannen
\Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die barcode kan worden gelezen op gewoon print papier?
Treinkaartjes, concertkaartjes vliegtickets en kaartjes voor de London Eye werkten ook zo; gewoon treinkaartje thuis printen met streepjescode en die (laten) scannen door de barcodelezerquote:Op vrijdag 21 april 2006 20:57 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die barcode kan worden gelezen op gewoon print papier?
quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:00 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb op www.entertainment.com voor 20 dollar de kortingsgids van New York gekocht. Staan wel een aantal leuke kortingsbonnen in, voor eten, bioscopen en enkele attracties (bijv. circle line boottours, 2e kaartje gratis, dat scheelt al 28 dollar).
Nu zit er ook een kaartje in voor het Guggenheim museum, dwz. 2 halen, 1 betalen.
Wij zijn niet van plan om daarheen te gaan, maar misschien kan ik iemand anders er een plezier mee doen? Laat het me maar weten. 't Kaartje is geldig tot 1 november.
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:06 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Ik ben zeker geïnteresseerd! How can I contact you?
Ehm, e-mailadres staat in mijn profiel hoorquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:06 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Ik ben zeker geïnteresseerd! How can I contact you?
Ik heb er iets van 115 dollar voor 7 dagen voor betaald. Vond het absoluut de moeite waard en heb de kaart er ook uitgehaald. Ophalen kan bij Planet Hollywood.quote:Op zondag 23 april 2006 15:06 schreef Max-Westerman het volgende:
Wat kost zo een Newyorkpass eigenlijk? (die site doet het hier niet)
En wat kost het om ze op te laten sturen, Of waar kan je ze ophalen in NY?
Dat is terug te vinden op www.wunderground.comquote:Op zondag 23 april 2006 13:03 schreef Fannetje het volgende:
Een vraagje aan mensen die al eens in de zomer in New York zijn geweest; hoe laat wordt het ongeveer donker in juli? Dit ivm de planning voor het bezoek aan het ESB, we willen daar graag voor de overgang van licht naar donker zijn
Best snel al! Om een uur of 9 was het eigenlijk wel helemaal donkerquote:Op zondag 23 april 2006 13:03 schreef Fannetje het volgende:
Een vraagje aan mensen die al eens in de zomer in New York zijn geweest; hoe laat wordt het ongeveer donker in juli? Dit ivm de planning voor het bezoek aan het ESB, we willen daar graag voor de overgang van licht naar donker zijn
Visit 6 New York Attractionsquote:Op zondag 23 april 2006 15:06 schreef Max-Westerman het volgende:
Wat kost zo een Newyorkpass eigenlijk? (die site doet het hier niet)
En wat kost het om ze op te laten sturen, Of waar kan je ze ophalen in NY?
ga gewoon in NY naar een van de Yankees Store's. Er zit er één op 42nd street tegenover Madame Tussaud en één op 5th avenue ergens schuintegenover het ESB. (1 of 2 blokken naar het noorden) Ik heb daar destijds 3 kaartjes gekocht voor 14 dollar per stuk op de dag van de wedstrijd zelf.quote:Op zondag 23 april 2006 18:48 schreef Max-Westerman het volgende:
Is er ook een manier om aan kaartjes voor NY yankees te komen?
Zit een beetje rond te kijken en zie op die site van hun dat alleen kaartje's van boven 100 $ ofzo nog te krijgen zijn voor een wedstrijd van 9 juni![]()
Is er geen andere manier om aan kaartjes te komen?![]()
Heej dit is goed om te weten..quote:Op zondag 23 april 2006 21:55 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Visit 6 New York Attractions
Only $63 (a $122.50 Value)!
Includes Admission to...American Museum of Natural History Guggenheim Museum Museum of Modern Art Intrepid Sea Air Space Museum Circle Line Sightseeing Cruises Empire State Building Observatory
http://www.destinationcou(...)ityPass/CityPass.asp
Idd .. ik heb nog maar 2 dagen. Kun je die ook ergens in New York afhalen? kopen?quote:Op zondag 23 april 2006 18:48 schreef Max-Westerman het volgende:
Is er geen andere manier om aan kaartjes te komen?![]()
Jawel hoor, ik had ze zelfs uitgeprint op een printer waarvan de inkt bijna op was. Op een gegeven moment als je in de rij staat moet je je ticket laten zien aan een beambte, die scant 'em en hoppa!quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:57 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb dus 2 kaartjes voor het ESB gekocht en geprint via internet.
Maar hoe zit dat nou precies, Moet ik die barcode die op me ticket staan scannen of controlleert een persoon die cijfers ofzo?
Als ik het goed heb gelezen moet je dat scannen
\Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die barcode kan worden gelezen op gewoon print papier?
Hmm dat ga ik dan maar doen denk ikquote:Op maandag 24 april 2006 16:54 schreef Jaguarized het volgende:
Nee hoor, je kan dat ding meteen bestellen. Je krijgt een voucher in je email met een nummer die je moet uitprinten. Paspoort mee en je kan hem zo ophalen.
quote:Op maandag 24 april 2006 16:56 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Hmm dat ga ik dan maar doen denk ik
Tis veel geld maarja als je heel veel gaat bezoeken haal je het er wel uit![]()
Ohja misschien een domme vraag
Maar zijn in NY op zondagochtend om 9uur () al cafe's geopend ofzo?
Aangezien 11 juni het Nederlands elftal speelt wil ik het toch wel kijken
Maar ben bang dat ik er weinig van mee zal krijgen
bron: www.soccertv.comquote:World Cup 2006
Updated March 27, 2006
All 64 matches of FIFA World Cup 2006 will be televised in the US LIVE or via short tape-delay in the US in English, Spanish, German, and Korean.
Soccer United Marketing (SUM), the marketing arm of Major League Soccer (MLS), will present all 64 matches LIVE in English, with no commercial interruptions during play.
ABC will air 12 games, ESPN will air 21 games, and ESPN2 will air 31 games, in both standard definition and high definition (Some cable and satellite TV operators charge extra for ABC HD, ESPN HD, and ESPN2 HD).
Univision Communications will broadcast 56 games live on Univision and 8 games live on TeleFutura, all in Spanish, with no commercial interruptions during play, in standard definition ONLY.
Setanta Sports has acquired US TV rights in over a dozen languages, and will air all 64 games, with 56 games live and 8 games via short tape-delay, with German commentary, on Setanta Sports USA in standard definition.
KBS World, a Korean-language subscription channel available via DISH Network satellite TV and digital cable in some areas (such as parts of Los Angeles), will have 56 games live and 8 games via short tape-delay, in standard definition.
In Canada, Rogers Sportsnet, TSN, and CTV will combine to air all 64 games live in English, in both standard definition and optional high definition. Rogers Sportsnet will air 32 games, TSN will air 31 games, and CTV will air the final match. RDS will air all 64 games live or via short tape-delay with French commentary in standard definition.
TV schedules will be posted on soccerTV.com on or around May 1.
Thanksquote:Op zondag 23 april 2006 15:50 schreef Douwe het volgende:
[..]
Best snel al! Om een uur of 9 was het eigenlijk wel helemaal donker
Ik weet het, sorry, maar ik ben slowchats gewendquote:Op maandag 24 april 2006 19:45 schreef Fannetje het volgende:
Geduld is een schone zaak... bij jou helemaal... je wacht pas 11 minuten op een antwoord... !
vergeet ook niet top of the rock! En zeker soho/noho bezoeken, leuk om cobble stone streets te zien in nyc. Natuurlijk the village bezoeken. En de ferry naar port imperial,NJ nemen, heb je super uitzicht op midtownquote:Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ik ga van 29 april tot en met 6 mei naar New York! Ik heb er steeds meer zin in
Toffe guides daarboven, ik ga ze wellicht gebruiken.
Volgens mij zijn er veel meer FOK!kers in de meivakantie in New York.
Ik heb nog een klein dilemmaatje: ik weet niet wat nou het slimst is om te kiezen om te gaan zien. Ik ga natuurlijk langs de Grote Trekpleisters zoals het Empire State Building, maar moet ik bijvoorbeeld naar East Village/NoHo gaan? Nog tips?
Mocht je iets te horen krijgen, laat het dan hier even weten, ben ook dan in NY en wil ook graag de eerste wedstrijd zienquote:Op maandag 24 april 2006 16:56 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Hmm dat ga ik dan maar doen denk ik
Tis veel geld maarja als je heel veel gaat bezoeken haal je het er wel uit![]()
Ohja misschien een domme vraag
Maar zijn in NY op zondagochtend om 9uur () al cafe's geopend ofzo?
Aangezien 11 juni het Nederlands elftal speelt wil ik het toch wel kijken
Maar ben bang dat ik er weinig van mee zal krijgen
lijkt me wel tof eigenlijk, gewoon een sportsbar opzoeken en daar gaan kijkenquote:Op maandag 24 april 2006 21:42 schreef Fannetje het volgende:
Ik zit in New York als de finale van het WK wordt gespeeld, dus ik hoop eigenlijk niet dat Nederland zo ver komt, want dat gaat dan weer van mijn kostbare NY tijd af
Lees de laatste paar topics eens door, worden genoeg tips gegeven.quote:Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ik heb nog een klein dilemmaatje: ik weet niet wat nou het slimst is om te kiezen om te gaan zien. Ik ga natuurlijk langs de Grote Trekpleisters zoals het Empire State Building, maar moet ik bijvoorbeeld naar East Village/NoHo gaan? Nog tips?
De metro is vrij simpel. Je moet even doorhebben dat de nummer noord-zuid verbindingen zijn op Manhattan en naar Bronx en de letters verbindingen naar Queens en Brooklyn. En dan is er nog de shuttle verbinding tussen Grand Central en Times Sq. die ik tot echt verbazingwekkend vaak nodig heb gehad.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:09 schreef Max-Westerman het volgende:
Is dat met die metro lijnen in NY een beetje makkelijk?
Want ik zit net een beetje te kijken, En als ik die kaarten zie met al die metro lijnen wordt ik wel een beetje gek
Oh ja, express trains, daar moet je wel handig gebruik van maken / voor oppassen. Heel vaak kun je makkelijk van de 'local' op de express overstappen aan de andere kant van het perron. Even goed opletten op welke je stapt. Het wordt ook omgeroepen, maar dat versta je pas na een paar dagenquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Douwe het volgende:
Ik heb nog nooit zo vaak fouten gemaakt in de metro als in New York. Vergiste me in het begin constant in overstappen in combinatie met 'Express trains', waardoor ik meerdere malen per ongeluk de East River over ben gestoken
nooit problemen mee gehadquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Douwe het volgende:
Ik heb nog nooit zo vaak fouten gemaakt in de metro als in New York. Vergiste me in het begin constant in overstappen in combinatie met 'Express trains', waardoor ik meerdere malen per ongeluk de East River over ben gestoken
Zag het vandaag nog op MTVquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Douwe het volgende:
Ik vind de metro in NYC maar zeer matig. Stations zijn onwijs slecht aangegeven (je ziet ze bijna niet, alleen twee van die bollen op palen die echt niet erg opvallen)quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Douwe het volgende:
Het enige wat aan de metro duidelijker is, is het stratensysteem (wat typisch Amerikaans is)quote:Op woensdag 26 april 2006 00:00 schreef Douwe het volgende:
Ik vond; toen ik het eenmaal doorhad; de metro van NYC zó veel duidelijker dan die van Londen! Maar jij bent ook gewoon bevooroordeeld door je Fulham addict
Bij mij waren de aanduidingen 2 meter breed?quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:43 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik vind de metro in NYC maar zeer matig. Stations zijn onwijs slecht aangegeven (je ziet ze bijna niet, alleen twee van die bollen op palen die echt niet erg opvallen)
Omdat de metro vlak onder de grond ligt kan je vaak niet naar de andere kant oversteken zonder eerst bovengronds te gaan.
Maarja ik ben dan ook wel de Londonse Underground gewend, wel heel stuk beter imo
Wij namen liever de bus omdat dit veel leuker is, veel handiger is en je meer ziet. En het duurde voor ons niet eens zoveel langer!
Voor de rest geen kritiek, goede vakantie gehad! ;-)
Er was zover ik gezien heb vaak alleen een trap naar beneden, met twee palen met bollen erop en dan stond bij de trap een bord welke lijnen je kon nemen.quote:Op woensdag 26 april 2006 03:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Bij mij waren de aanduidingen 2 meter breed?
Dat zal niet bij elke halte zo zijn lijkt me.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:40 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Er was zover ik gezien heb vaak alleen een trap naar beneden, met twee palen met bollen erop en dan stond bij de trap een bord welke lijnen je kon nemen.
Ja ik bedoelde vanaf straatkant! Heb me soms rot lopen zoeken, want dan zat er weer ergens een ingang onder een paar steigers van een in onderhoud zijnde skyscraper!quote:Op woensdag 26 april 2006 14:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat zal niet bij elke halte zo zijn lijkt me.Of bedoel je buiten op straat?
Kijk even op tripadvisor.com of google het even voor andere review sites!quote:Op woensdag 26 april 2006 18:22 schreef yves280977 het volgende:
Eind augustus gaan we naar New York.
Is iemand al eens naar Metro Hotel, Murray Hill Inn of Wellingtin hotel geweest?
Goeie ervaring(en) of juis niet?
San & Yves
Globale planning qua ligging.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef Max-Westerman het volgende:
Als jullie naar NY gaan maken jullie dan meestal van te voren al een planning vanwat jullie gaan doen?
Of bekijken jullie het op de dagzelf?
Dat had ik van tevoren wel gedaan maar daar is niks van gekomen. Uiteindelijk dacht ik ook bij mezelf: "Ik ben geen Japanner". Ik had gewoon een aantal dingen die ik sowieso wilde zien en dat deed ik dan per dag. Het meer zoiets van: "Wat ga ik vandaag eens bekijken?".quote:Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef Max-Westerman het volgende:
Als jullie naar NY gaan maken jullie dan meestal van te voren al een planning vanwat jullie gaan doen?
Mijn neefje is vorig jaar in het Milford Plaza geweest, hele gunstige ligging en volgens hem een prima hotel.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:17 schreef yves280977 het volgende:
Heb zonet enkele sites van hotels bekeken - weet bijna niet wat te kiezen....
New Yorker - Hotel Pennsylvania - Milford Plaza - Murray Hill Inn - Metro Hotel....
Hoe meer ik zoek hoe meer ik twijfel.
San
Zal afhangen hoe lang je gaatquote:Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef Max-Westerman het volgende:
ik had een lijstje in mn hoofd wat ik wilde zien, maar onderweg naar die dingen (niet teveel de metro gebruiken, maar ook veel lopen) kom je nog een hoop andere leuke dingen tegenquote:Op woensdag 26 april 2006 20:47 schreef Max-Westerman het volgende:
9 is te kort, in de 11 dagen die ik er was heb ik zelfs nog niet alles gezienquote:Op vrijdag 28 april 2006 00:25 schreef febster het volgende:
[..]
Zal afhangen hoe lang je gaatIk bedoel Fannetje gaat 2 dagen, dus die zal ongeveer alles tot de minuut geplanned hebben
.. Ik bv ga 9 dagen, en ik heb wel een "To see/do" lijstje, maar ik hoef dus niet alles strak te plannen..
Ben ondertussen wel blij dat ik 9 dagen ga, heb de Lonely Planet van voor tot achter uit, en écht teveel dingen die ik wil zien en doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |