abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 april 2006 @ 01:08:15 #76
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_36597155
quote:
Op maandag 3 april 2006 01:02 schreef Dizzee het volgende:
Ik vind nog eerder Rome en Barcelona beter vertoeven dan dat achterlijke Parijs. Wat een kutsfeer hangt daar.
Kijk daar ben ik dan weer wel geweest. Barcelona dan... Rome ga ik in Augustus heen. Maar eerst einde van deze maand weer een weekje naar NY. Prioriteiten stellen hè...
pi_36600507
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:06 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

NYC owned London. london is echt niks vergeleken met NYC...
Het is natuurlijk vloeken in de kerk hier, maar tot nu toe vind ik Londen fijner dan New York. Maar goed, binnenkort kan ik New York een tijdje goed lang bekijken en dan weet ik meer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 3 april 2006 @ 11:01:31 #78
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36601955
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is natuurlijk vloeken in de kerk hier, maar tot nu toe vind ik Londen fijner dan New York. Maar goed, binnenkort kan ik New York een tijdje goed lang bekijken en dan weet ik meer.
Traditie...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 5 april 2006 @ 12:46:40 #79
24606 edsuit
kind of blue
pi_36669839
Ik ben in oktober een week naar New England en New York geweest (tijd niet op Fok geweest, vandaar nu pas een post). Ik wilde altijd al eens naar New York, omdat het zo'n legendarische stad is. Als kind hoor je al van het vrijheidsbeeld enzo, ik moest het gewoon een keer meemaken. In april kreeg ik een ingeving om er gewoon maar heen te gaan. Ik zou aardig wat centjes terug gaan krijgen van de belasting, daarmee zou ik het wel kunnen financieren. Ik dacht, ik ga er gewoon voor. Begin oktober leek me een mooie tijd, ik gokte er maar op dat ik het die week niet zo druk zou hebben op school en wel zou kunnen skippen (en ik had goed gegokt, zoals later bleek). M'n vader wilde wel meegaan. Hij had het idee om dan ook nog ergens anders heen te gaan, als je er toch bent.. hij had nog een kennis in de buurt van Boston wonen die hem ooit eens had uitgenodigd, dus daar konden we terecht. Dat leek me wel gaaf, Boston leek me leuk en ook de mooie herfstkleuren die je rond die tijd in New England hebt.

We zijn 3 dagen in New England geweest en daarna 3 dagen New York. Wat we zo'n beetje hebben gedaan / gezien: boottocht rond Manhattan, ESB, Battery Park, Trinity church, St Patrick's Cathedral, Ground Zero, Wall street, Grand Central Station, Chrysler Building, Brooklyn Bridge, Times Square, Flatiron Building. Wandelingen door Greenwich Village, Lower East Side, SoHo, Brooklyn Bridge, Chinatown, Little Italy en Central Park.
Die boottocht rond Manhattan is echt een aanrader! Wij hebben dat meteen gedaan toen we aankwamen, dan kan je een beetje bijkomen van de reis en je krijgt meteen een overzicht van Manhattan. We hebben overnacht in een kerk; dit was een oud theater waar ze ook kamers verhuurden, voor 50 euro per nacht. Het zat op 44th street, vanuit het raam kon ik zo Times Square zien!

Het was echt een geweldige ervaring! Rondlopen door NYC was bijna surrealistisch. Met stip op 1 de gaafste stad waar ik ooit geweest ben. Ik denk dat we in 3 dagen een hele goede indruk hebben gekregen.
Ik denk dat ik nog wel een keer een gelijksoortige trip wil maken, in New England waren de herftkleuren nogal laat, dus daar hebben we niet veel van gezien. En naar NYC wil ik natuurlijk nog wel een keer terug!

Voor mensen die interesse hebben is hier een reisverslag (engels) + foto's te vinden.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:07:12 #80
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36670523
Leuk verhaal!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 5 april 2006 @ 13:38:32 #81
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_36671603
Tja .. nu begint het toch te kriebelen...maar ik moet nog zo'n 3 weekjes wachten..
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  woensdag 5 april 2006 @ 13:46:41 #82
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36671911
Drie weekjes vliegen voorbij! Is het een week? Heb je de LP al?
  woensdag 5 april 2006 @ 14:03:28 #83
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36672548
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef _Cara_ het volgende:
Tja .. nu begint het toch te kriebelen...maar ik moet nog zo'n 3 weekjes wachten..
12 dagen
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 5 april 2006 @ 14:35:00 #84
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_36673743
Nog 32 dagen wachten.... Aaaaaaaaaaaaaaah, ik wil nu!!
pi_36682432
cool edsuit.

waren wel 3 mooie (drukke) dagen ofniet.
  woensdag 5 april 2006 @ 19:02:48 #86
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_36683660
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef _Cara_ het volgende:
Ik ook... Eind van de maand mag ik weer.
pi_36687925
Nog een half jaar voor mij! Pfff
  donderdag 6 april 2006 @ 09:45:18 #88
24606 edsuit
kind of blue
pi_36699337
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef _Cara_ het volgende:
Hoi.. ook ik mag me gelukkig prijzen. Ik ga over 1 maand naar oa New York...ben reuze benieuwd .
heeft iemand suggesties mbt tot "restaurants" ? Ze moeten niet te duur zijn...maar het moet ook geen Mc Donalds zijn...
Fodor's is wel een handige site (niet alleen voor restaurants). Staat een lijst op met een hoop restaurants, o.a. te sorteren op prijs, soort en lokatie. Er zijn zat betaalbare restaurants te vinden!
http://www.fodors.com/miniguides/mgresults.cfm?cur_section=din&destination=new_york_city@111

Veel plezier alvast!
quote:
Op woensdag 5 april 2006 18:18 schreef Dizzee het volgende:
cool edsuit.

waren wel 3 mooie (drukke) dagen ofniet.
Zeker weten! Wel druk inderdaad omdat we zoveel mogelijk in 3 dagen wilden proppen, maar het was eigenlijk precies goed.

[ Bericht 28% gewijzigd door edsuit op 06-04-2006 09:51:05 ]
  donderdag 6 april 2006 @ 12:30:39 #89
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_36704024
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:45 schreef edsuit het volgende:

[..]

Fodor's is wel een handige site (niet alleen voor restaurants). Staat een lijst op met een hoop restaurants, o.a. te sorteren op prijs, soort en lokatie. Er zijn zat betaalbare restaurants te vinden!
http://www.fodors.com/miniguides/mgresults.cfm?cur_section=din&destination=new_york_city@111

Veel plezier alvast!
heej das mooi, harstikke bedankt.. !!
Ik ga het straks nalezen..
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:34:02 #90
40967 Takemenow
Freelance is good!
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:48:47 #91
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36732307
Ik begin me serieus zorgen te maken over ons hotel, zitten in het morningside inn hotel. Gister een mailtje gestuurd omdat erin stond dat we bij aankomst moeten betalen. Aangezien mijn vriendin in Finland woont nemen we allebei een aparte vlucht, omdat dit makkelijker en goedkoper is..! Ik kom alleen 4uur later aan, dus ik gemaild of we konden betalen als ik als laatste aankom.

Krijg ik een mailtje terug; in hoofdletters 'PAYMENT IS DUE UPON ARRIVAL' en verder niks. Dat is toch ook zwaar rude? Ik stel een hele normale vraag en krijg ik dit antwoord; de manager heeft trouwens ook een AOL address...

Op tripadvisor, hostelworld en yahoo! travel staat ie 50-50 aangeschreven. (het is goedkoop dus ik verwacht ook niet zoveel)
Misschien dat ik maar naar alternatieven ga zoeken voor het geval dat... En het is toch raar om de gehele som te voldoen terwijl je de kamer niet eens gezien hebt! (ze hebben trouwens ook mijn CC gegevens, dus ik weet niet eens waar ze zich druk om maken)

Wordt vervolgd over 10 dagen..
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:54:21 #92
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36732420
Mwoah het is heel gewoon dat payment upon arrival is. Als je vriendin eerder aankomt kan je aan het hotel vragen of ze alvast de bagage op de kamer kan droppen en 4 uur de stad in kan..
pi_36732800
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:48 schreef Public_NME het volgende:
Krijg ik een mailtje terug; in hoofdletters 'PAYMENT IS DUE UPON ARRIVAL' en verder niks. Dat is toch ook zwaar rude? Ik stel een hele normale vraag en krijg ik dit antwoord; de manager heeft trouwens ook een AOL address...
Dat is een hele normale NYC reactie. Verwacht in Morningside ook niet dat de hotel eigenaar Engels spreekt. Met Spaans kom je - zeker boven 110th street- veel verder.

En anders laat je je vriendin even wachten in de buurt van Columbia University. Daar is het wel aangenaam verblijven voor iemand alleen voor een paar uur. Veel leuke eetcafé's en coffeeplaces een aardige bookshop en een groot campusterrein waar je met goed weer rustig een boek kan lezen en mensen kijken.
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:11:14 #94
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36732819
Tevens zit vlak naast Columbia het restaurant van Seinfeld.
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:34:37 #95
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36733389
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is een hele normale NYC reactie. Verwacht in Morningside ook niet dat de hotel eigenaar Engels spreekt. Met Spaans kom je - zeker boven 110th street- veel verder.

En anders laat je je vriendin even wachten in de buurt van Columbia University. Daar is het wel aangenaam verblijven voor iemand alleen voor een paar uur. Veel leuke eetcafé's en coffeeplaces een aardige bookshop en een groot campusterrein waar je met goed weer rustig een boek kan lezen en mensen kijken.
Ok, in het Engels sta ik zeer goed mijn mannetje maar mijn spaans is redelijk drama. (eenvoudige conversatie voeren kan er nog redelijk af)
Hopen dat het hotel redelijk is en ik laat haar idd wel ff vragen of ze de koffers daar kan dumpen; zodat ze zelf de stad kan verkennen. (zal ze geen moeite mee hebben aangezien ze voor de 3e(!) keer in één jaar naar NYC op vakantie gaat)

Wel makkelijk om zo'n gids te hebben, aangezien ik niet weet hoe het werkt. Maarja zal wel hetzelfde zijn zoals in de andere grote Amerikaanse steden, kon ik ook redelijk de weg vinden.
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:25:25 #96
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_36771440
Vandaag heb ik met mn meisje ook een vakantie geboekt naar New York (en Florida ) vind het toch wel heel erg spannend ga deze topics maar eens doorspeuren naar tips etc
pi_36776894
Ik ga Donderdag naar New York. Kan iemand me misschien vertellen waar ik (naast Urban Outfitters) Vans schoenen kan vinden?
Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
  maandag 10 april 2006 @ 11:29:55 #98
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_36816602

Man, begin nu al nerveus te worden
  maandag 10 april 2006 @ 11:35:25 #99
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_36816763
nog 16 dagen.... Over precies 3 weken zit ik op maandag in Canada.. Niagara falls.
We hebben een auto gehuurd in New York en rijden van daaruit daar naar toe.
  maandag 10 april 2006 @ 11:36:33 #100
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36816791
Wat voor auto heb je gehuurd? Haal je die pas op als je de stad gaat verlaten of meteen bij aankomst al?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')