Ik ben in oktober een week naar New England en New York geweest (tijd niet op Fok geweest, vandaar nu pas een post). Ik wilde altijd al eens naar New York, omdat het zo'n legendarische stad is. Als kind hoor je al van het vrijheidsbeeld enzo, ik moest het gewoon een keer meemaken. In april kreeg ik een ingeving om er gewoon maar heen te gaan. Ik zou aardig wat centjes terug gaan krijgen van de belasting, daarmee zou ik het wel kunnen financieren. Ik dacht, ik ga er gewoon voor. Begin oktober leek me een mooie tijd, ik gokte er maar op dat ik het die week niet zo druk zou hebben op school en wel zou kunnen skippen (en ik had goed gegokt, zoals later bleek). M'n vader wilde wel meegaan. Hij had het idee om dan ook nog ergens anders heen te gaan, als je er toch bent.. hij had nog een kennis in de buurt van Boston wonen die hem ooit eens had uitgenodigd, dus daar konden we terecht. Dat leek me wel gaaf, Boston leek me leuk en ook de mooie herfstkleuren die je rond die tijd in New England hebt.
We zijn 3 dagen in New England geweest en daarna 3 dagen New York. Wat we zo'n beetje hebben gedaan / gezien: boottocht rond Manhattan, ESB, Battery Park, Trinity church, St Patrick's Cathedral, Ground Zero, Wall street, Grand Central Station, Chrysler Building, Brooklyn Bridge, Times Square, Flatiron Building. Wandelingen door Greenwich Village, Lower East Side, SoHo, Brooklyn Bridge, Chinatown, Little Italy en Central Park.
Die boottocht rond Manhattan is echt een aanrader! Wij hebben dat meteen gedaan toen we aankwamen, dan kan je een beetje bijkomen van de reis en je krijgt meteen een overzicht van Manhattan. We hebben overnacht in een kerk; dit was een oud theater waar ze ook kamers verhuurden, voor 50 euro per nacht. Het zat op 44th street, vanuit het raam kon ik zo Times Square zien!
Het was echt een geweldige ervaring! Rondlopen door NYC was bijna surrealistisch. Met stip op 1 de gaafste stad waar ik ooit geweest ben. Ik denk dat we in 3 dagen een hele goede indruk hebben gekregen.
Ik denk dat ik nog wel een keer een gelijksoortige trip wil maken, in New England waren de herftkleuren nogal laat, dus daar hebben we niet veel van gezien. En naar NYC wil ik natuurlijk nog wel een keer terug!
Voor mensen die interesse hebben is
hier een reisverslag (engels) + foto's te vinden.