Mooi topic weer.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:33 schreef Mik-xa het volgende:
Hoe zit het nu tegenwoordig eigenlijk met het halen van Dollars?
Is dat aan te raden? Kun je meteen op het vliegveld pinnen? (ik ga naar Newark) Wat kost het bij de bank om te pinnen in Amerika? Wordt dat per transactie gerekend ofz? M.a.w. wat is het goedkoopstEn wat raden jullie dus aan!
Die moet ik ff onthouden, thanks.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:19 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Pinnen op Newark kan in de aankomstterminal. Als je de lange gang uitloopt dan heb je meteen links naast het wisselkantoor een pinautomaat. Je bent immers geld nodig als je met de airtrain naar het treinstation wil.
Met de trein. De bus heb ik ook nog overwogen maar dat duurt erg lang en de kans op files is groter. Met de trein en airtrain ben je in een half uur in Penn Station. Neem de Airtrain naar het Raillink treinstation, laatste halte, dit is gratis. Op Newark kan je al een treinkaartje kopen voor de rit EWR - NYP. Let goed op dat je de goede code invult als je je kaartje koopt. Een enkele reis kost 14 dollar. Als het goed is maak je twee stops voordat je Penn binnenrijdt. De wandeling van Penn treinstation naar Penn metrostation is nogal een eindje.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:51 schreef Butra het volgende:
[..]
Die moet ik ff onthouden, thanks.![]()
Wat is trouwens het handigst (en het fijnst) om vanaf Newark naar het centrum te komen? De bus of de trein?
Daar zit ik de laatste week van April ook...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:14 schreef -J-D- het volgende:
eind april 10 dagen naar NY, Hotel Pennsylvania.
verkapte tvp
hej zit jij een half jaar in New York? Wat ben je daar aan het doen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:mn vriendinnetje komt langs van 18 april t/m 7 mei
stage loperenquote:Op donderdag 9 maart 2006 21:59 schreef Dizzee het volgende:
[..]
hej zit jij een half jaar in New York? Wat ben je daar aan het doen?![]()
coolquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
stage loperen! ik zit ongeveer een uur van NYC af in cold spring harbor laboratory
quote:
Je moet dit topic wel blijven volgen he?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:04 schreef forzaola het volgende:
heeft iemand dit wel is gedaan?
Tijdens mijn vorige bezoekje ben ik natuurlijk wel op het Empirestate geweest.
Is dit een leuke afwisseling?
Ik ga in sept nl weer en het is wel zo leuk om dan is wat anders te doen...
Ik ga dat denk ik ook doen. Maar even kaartjes bestellenquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je moet dit topic wel blijven volgen he?Mensen waarvan ik weet die het hebben gedaan zijn Dr_Evil, Nolius, ChrisJX en ik zelf. We waren allemaal tegelijk omhoog gegaan. Tis de enige plek waar je het ESB in z'n volle glorie ziet en Central Park. Vanaf het ESB zit het Rockefeller ervoor als je CP wil zien.
Kan ook ter plekke. Wij hebben nog geen minuut in de rij gestaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ga dat denk ik ook doen. Maar even kaartjes bestellen
Hmmm tja het gaat allemaal zo snel... met die topics.. maar goed het is dus wel wat, nou dan ga ik dat maar doen denk ik komende keer.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je moet dit topic wel blijven volgen he?Mensen waarvan ik weet die het hebben gedaan zijn Dr_Evil, Nolius, ChrisJX en ik zelf. We waren allemaal tegelijk omhoog gegaan. Tis de enige plek waar je het ESB in z'n volle glorie ziet en Central Park. Vanaf het ESB zit het Rockefeller ervoor als je CP wil zien.
Idd. Het was echt kaartje kopen en ernaar toe gaanquote:Op vrijdag 10 maart 2006 07:53 schreef Jaguarized het volgende:
Kan ook ter plekke. Wij hebben nog geen minuut in de rij gestaan.
Zo heb ik destijds op 1 Jan. 2001 's ochtends rond 9.30 meer dan 1,5 uur in de rij gestaan om op het WTC te kunnen. Was het dak ook nog eens gesloten vanwege zware sneeuwval... Gelukkig later dat jaar nog goed kunnen maken voordat het helemaal niet meer mogelijk was.quote:Op zondag 12 maart 2006 15:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Idd. Het was echt kaartje kopen en ernaar toe gaanHeel wat anders dan het ESB waar we een uur in de rij hebben gestaan. En toen zijn we er maar uitgegaan omdat we hoorden dat het nóg 2 uur duurde
De code voor NYC Penn Station is 000. Let ook op dat je een kaartje koopt bij een machine van NJT (New Jersey Transit). Dit is 14 dollar, voor zover ik me herinner werkt je Nederlandse pinpas (Maestro) in dit apparaat. In ieder geval een credit card. Je kunt ook een Amtrak (een andere treinmaatschappij) kaartje naar NYC Penn kopen maar dit is 28 dollar. Op het perron moet je ook even opletten dat je in een trein stapt van de maatschappij waar je het kaartje hebt gekocht.quote:Op woensdag 8 maart 2006 02:39 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Neem de Airtrain naar het Raillink treinstation, laatste halte, dit is gratis. Op Newark kan je al een treinkaartje kopen voor de rit EWR - NYP. Let goed op dat je de goede code invult als je je kaartje koopt.
190 euro voor 9 nachten is al extreem goedkoop in New York hoor. Denk niet dat je daar nog onder komt. Tenzij je vrienden daar maakt/hebt en dus een slaapplaats zou kunnen regelen...quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:47 schreef dacosta het volgende:
hallo,
ik ga in september met 2 vrienden ook 10 dagen naar new york
de bedoeling is om het heeeeeeel low budget te houden ( 1000 euro alles)
tot nu toe lukt dat wel vrij aardig.
alleen,zouden we ons leefbudget per dag nog wat naar boven willen trekken, we hebben voor het ogenblik een slaapplaats voor 190 euro gevonden ( 9 nachten) en hopen daarop nog wat te kunnen bezuinigen![]()
weet iemand soms nog motels, hotels, herbergen... die enorm goedkoop zijn in new york
de locatie maakt niet uit, de luxe ook niet.. zolang we maar een bed hebben is het goed.
en heb je daarover een website dan
alvast bedankt !!!
Das echt fucking goedkoop inderdaad, maar een kartonnen doos is goedkoper denk ik...quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:55 schreef Kresj het volgende:
[..]
190 euro voor 9 nachten is al extreem goedkoop in New York hoor. Denk niet dat je daar nog onder komt. Tenzij je vrienden daar maakt/hebt en dus een slaapplaats zou kunnen regelen...
190 euro voor 9 nachten is echt niet duur. Daar kan je niet echt op bezuinigen. Ik meende iets van hetzelfde voor 9 nachten te hebben betaald.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:47 schreef dacosta het volgende:
hallo,
ik ga in september met 2 vrienden ook 10 dagen naar new york
de bedoeling is om het heeeeeeel low budget te houden ( 1000 euro alles)
tot nu toe lukt dat wel vrij aardig.
alleen,zouden we ons leefbudget per dag nog wat naar boven willen trekken, we hebben voor het ogenblik een slaapplaats voor 190 euro gevonden ( 9 nachten) en hopen daarop nog wat te kunnen bezuinigen![]()
weet iemand soms nog motels, hotels, herbergen... die enorm goedkoop zijn in new york
de locatie maakt niet uit, de luxe ook niet.. zolang we maar een bed hebben is het goed.
en heb je daarover een website dan
alvast bedankt !!!
Damn, waar slaap je dan?quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:47 schreef dacosta het volgende:
we hebben voor het ogenblik een slaapplaats voor 190 euro gevonden ( 9 nachten)
Check eens www.tripadvisor.com.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
wij gaan een weekje in het malibu hotel zitten ..geen idee of dat wat is maar we zullen zien
Zo zeker fingers crossed. In ieder geval veel plezier tijdens je weekje.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:40 schreef Public_NME het volgende:
Ik ga over iets minder dan een maand naar NYC, lekker een weekje eruit met mijn vriendin.
We slapen in het Morningside Inn hotel op (west) 107th street, wel aardig stukkie van Times Square etc, maarja het is redelijk goedkoop!
Mijn vriendin heeft nu ook contact met het hoofdkantoor van de UN, en het lijkt er op dat ze een zomerstage bij de UN gaat doen... Dat zou betekenen dat ik de zomer ook in NYC ga spenderen, maarja niets is nog zeker! Fingers crossed!
en nu nog leren shrijvenquote:Op zondag 26 maart 2006 22:15 schreef Ariek het volgende:
net terug uit N Y geweldig vast nog een keer gelogeerd in het Malabu hotel ook wel het Aspen hotel genoemd licht aan de 103 streat heel eenvoudig hotel niets te doen geen lift alleen naar trappen als je minderr geluk hebt zit je tegen een blinde muur aan te zien tv bijna geen beeld oud gebouw van binnen wij niet meer naar dat hotel wel is de metro vlak voor de deur .
ik snapte het ook al nietquote:
achja ik ga dus ook naar het malibu en ik zie wil .. ik verwacht toch geen luxe hotel. (klein budget)quote:
Schrijven ja. Met SCH.quote:
Yep, ben alleen in het Westen en nog een keer in het mid westen geweest..! Dus nu eens iets anders zien van de States!quote:
River Cafe. Heel mooi uitzicht.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef _Cara_ het volgende:
Hoi.. ook ik mag me gelukkig prijzen. Ik ga over 1 maand naar oa New York...ben reuze benieuwd .
heeft iemand suggesties mbt tot "restaurants" ? Ze moeten niet te duur zijn...maar het moet ook geen Mc Donalds zijn...
Kent iemand de ketens "Ponderosa" of "Sizzlers" is dat wat...?
Voor de wedstrijd van 17 april bijvoorbeeld.quote:COURTSIDE SEATING
US $334.50 - US $1,904.50
END COURT SEATING
US $114.50 - US $1,904.50
100 LEVEL SEATING (2 LEVELS UP FROM FLOOR)
US $91.50 - US $244.50
LOGE LEVEL SEATING (1 LEVEL UP FROM FLOOR)
US $114.50 - US $244.50
200 LEVEL SEATING (3 LEVELS UP FROM FLOOR)
US $78.50 - US $99.50
300 LEVEL SEATING (4 LEVELS UP FROM FLOOR)
US $44.50 - US $78.50
MEZZANINE LEVEL SEATING (5 LEVELS UP FROM FLOOR)
US $10.00 - US $44.50
zie www.vliegtarieven.nlquote:Voorwaarden:
- Vertrek tussen 1 april en 31 mei of tussen 29 augustus en 31 oktober 2006
- Min. verblijf: neem een zondag op in het verblijf
- Max. verblijf: 1 maand
Heb dus gisterochtend te horen gekregen dat ze is aangenomen voor een zomerstage (Geen 1 april, omdat het tijdsverschil was!)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:23 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Zo zeker fingers crossed. In ieder geval veel plezier tijdens je weekje.
Deze 'Londenaar' zit er deze zomer ook! Lijkt me leuk om er wat langer dan een paar dagen te zitten, wat meer vergelijkingsmateriaal krijgen...quote:Op zondag 2 april 2006 21:51 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Heb dus gisterochtend te horen gekregen dat ze is aangenomen voor een zomerstage (Geen 1 april, omdat het tijdsverschil was!)
Ze gaat dus op het hoofdkantoor werken op Peacekeeping operations, dus ik ga misschien mijn zomervakantie spenderen in NYC, als ik dat een maand kan volhouden...
Nooit geweest, ga over 2 weken... Ben een Londenaar, en ik weet niet of ik wel een maand in een stad zonder werk kan volhouden! We'll see...!
NYC owned London. london is echt niks vergeleken met NYC...quote:Op zondag 2 april 2006 21:51 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Heb dus gisterochtend te horen gekregen dat ze is aangenomen voor een zomerstage (Geen 1 april, omdat het tijdsverschil was!)
Ze gaat dus op het hoofdkantoor werken op Peacekeeping operations, dus ik ga misschien mijn zomervakantie spenderen in NYC, als ik dat een maand kan volhouden...
Nooit geweest, ga over 2 weken... Ben een Londenaar, en ik weet niet of ik wel een maand in een stad zonder werk kan volhouden! We'll see...!
Ben nog nooit in Londen geweest, maar al vaak in NYC. En denk dat het niet te vergelijken is. Daarentegen is NYC natuurlijk de ultieme stad. Er is geen plek op aarde waar je meer het idee hebt dat je in een echte stad bent als in NYC.quote:Op maandag 3 april 2006 00:06 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
NYC owned London. london is echt niks vergeleken met NYC...
Pleurt op. Dat is Parijs man.quote:Op maandag 3 april 2006 00:50 schreef Dizzee het volgende:
Londen is toch wel DE stad van Europa.
Kijk daar ben ik dan weer wel geweest. Barcelona dan... Rome ga ik in Augustus heen. Maar eerst einde van deze maand weer een weekje naar NY. Prioriteiten stellen hè...quote:Op maandag 3 april 2006 01:02 schreef Dizzee het volgende:
Ik vind nog eerder Rome en Barcelona beter vertoeven dan dat achterlijke Parijs. Wat een kutsfeer hangt daar.
Het is natuurlijk vloeken in de kerk hier, maar tot nu toe vind ik Londen fijner dan New York. Maar goed, binnenkort kan ik New York een tijdje goed lang bekijken en dan weet ik meer.quote:Op maandag 3 april 2006 00:06 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
NYC owned London. london is echt niks vergeleken met NYC...
quote:Op maandag 3 april 2006 10:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vloeken in de kerk hier, maar tot nu toe vind ik Londen fijner dan New York. Maar goed, binnenkort kan ik New York een tijdje goed lang bekijken en dan weet ik meer.
12 dagenquote:Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef _Cara_ het volgende:
Tja .. nu begint het toch te kriebelen...maar ik moet nog zo'n 3 weekjes wachten..
Ik ook... Eind van de maand mag ik weer.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:38 schreef _Cara_ het volgende:
Tja .. nu begint het toch te kriebelen...maar ik moet nog zo'n 3 weekjes wachten..
Fodor's is wel een handige site (niet alleen voor restaurants). Staat een lijst op met een hoop restaurants, o.a. te sorteren op prijs, soort en lokatie. Er zijn zat betaalbare restaurants te vinden!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef _Cara_ het volgende:
Hoi.. ook ik mag me gelukkig prijzen. Ik ga over 1 maand naar oa New York...ben reuze benieuwd .
heeft iemand suggesties mbt tot "restaurants" ? Ze moeten niet te duur zijn...maar het moet ook geen Mc Donalds zijn...
Zeker weten!quote:Op woensdag 5 april 2006 18:18 schreef Dizzee het volgende:
cool edsuit.
waren wel 3 mooie (drukke) dagen ofniet.
heej das mooi, harstikke bedankt.. !!quote:Op donderdag 6 april 2006 09:45 schreef edsuit het volgende:
[..]
Fodor's is wel een handige site (niet alleen voor restaurants). Staat een lijst op met een hoop restaurants, o.a. te sorteren op prijs, soort en lokatie. Er zijn zat betaalbare restaurants te vinden!
http://www.fodors.com/miniguides/mgresults.cfm?cur_section=din&destination=new_york_city@111
Veel plezier alvast!
Dat is een hele normale NYC reactie. Verwacht in Morningside ook niet dat de hotel eigenaar Engels spreekt. Met Spaans kom je - zeker boven 110th street- veel verder.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:48 schreef Public_NME het volgende:
Krijg ik een mailtje terug; in hoofdletters 'PAYMENT IS DUE UPON ARRIVAL' en verder niks. Dat is toch ook zwaar rude? Ik stel een hele normale vraag en krijg ik dit antwoord; de manager heeft trouwens ook een AOL address...
Ok, in het Engels sta ik zeer goed mijn mannetje maar mijn spaans is redelijk drama. (eenvoudige conversatie voeren kan er nog redelijk af)quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is een hele normale NYC reactie. Verwacht in Morningside ook niet dat de hotel eigenaar Engels spreekt. Met Spaans kom je - zeker boven 110th street- veel verder.
En anders laat je je vriendin even wachten in de buurt van Columbia University. Daar is het wel aangenaam verblijven voor iemand alleen voor een paar uur. Veel leuke eetcafé's en coffeeplaces een aardige bookshop en een groot campusterrein waar je met goed weer rustig een boek kan lezen en mensen kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |