Mweh, ik denk dat BR toch 'wint'. Grotere steun onder iedereen eigenlijk.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Uitgebreid artikel in de NY Times over hoe BR wel eens de nieuwe BetaMax kon worden.
Nu de consument nog zo ver krijgen dat ze dat ook vindenquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mweh, ik denk dat BR toch 'wint'. Grotere steun onder iedereen eigenlijk.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Uitgebreid artikel in de NY Times over hoe BR wel eens de nieuwe BetaMax kon worden.
Consument is koning.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mweh, ik denk dat BR toch 'wint'. Grotere steun onder iedereen eigenlijk.
It's a dirty job, but somebody has got to do it.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:51 schreef peristilius het volgende:
[..]
Hoe jij alle negatieve berichten hier ook post. Je bent te erg.
Als ik dit artikel goed begrijp, zijn de Blue-Ray spelers toch een stuk duurder dan P-Style beweert.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
2x zo duur als de HD-DVD spelers zelfs.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:41 schreef chibibo het volgende:
[..]
Als ik dit artikel goed begrijp, zijn de Blue-Ray spelers toch een stuk duurder dan P-Style beweert.
Duurt nog ietsje langer, maar dat lijkt me de echte opvolger van de DVDquote:Op woensdag 1 maart 2006 14:25 schreef MrSkyline het volgende:
ik vind dat ze gewoon met zn allen holografische opslag moeten gebruiken, heeft toch 20.000x zoveel voordelen als blueray en hd-dvd samen en is bijna net zo duur om in gebruik te nemen
Precies. De consument bepaalt het uiteindelijk.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:51 schreef Tain het volgende:
[..]
Nu de consument nog zo ver krijgen dat ze dat ook vinden
Nee.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:41 schreef chibibo het volgende:
Als ik dit artikel goed begrijp, zijn de Blue-Ray spelers toch een stuk duurder dan P-Style beweert.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:46 schreef P-Style het volgende:
Een DVD-speler is wat anders dan een DVD-drive. Een BD-speler is wat anders dan een BD-drive. De PS3 krìjgt een BD-drive en de PS3 ìs een BD-speler. Die ontwikkelingskosten, die overigens gedeeld worden met al die andere fabrikanten die de Blu-Ray standaard samen ontwikkeld hebben, worden over een langere periode vanzelf wel terugverdient.
Het gaat hier om de productiekosten van een BD-drive voor Sony. Ontwikkelingskosten hebben ze al lang gemaakt.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:46 schreef P-Style het volgende:
En dat is dan de verkoopprijs, waar (meerdere malen via tussenhandel) winst op wordt gemaakt, van een brànder met eigen firmware, ATA-interface en allemaal op maat gemaakt voor een 5,25" slot in een PC.
Lijkt me sterk dat dan de productieprijs van een loopwerkje met laser die alleen kan lezen dan uitkomt op $350,-
Vergelijken met die stand-alone BD-spelers die aangekondigd waren op de CES schiet je al helemaal niks mee op.
Dir $1000,- voor die Samsung en die $1800 voor die Pioneer zijn prijzen die op de CES al bekend zijn gemaakt. Die prijzen kende ik al.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
Ja, maar nogmaals, het gáát dus niet om de verkoopprijs! Het gaat om de productiekosten voor Sony van een enkele drive.
Leuk, maar als Canon de enige is en geen ènkele filmstudio zich nog bezig houdt met die holo-discs als standaard voor filmdistributie zal het voorlopig alleen nuttig zijn om backups mee te maken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:59 schreef MrSkyline het volgende:
er waren al verschillende fabrikanten die eind dit jaar begonnen met holografische schijven van 100 of 200 gb, dacht dat canon daar iets mee te maken had, maar dat weet ik niet zeker.
en dat zie ik ook veel liever als dvd opvolger, dan kan je tenminste alles op een schijf kwijt, met een shitload aan extras![]()
Nou, wel meer dan alleen Canon hoor.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Leuk, maar als Canon de enige is en geen ènkele filmstudio zich nog bezig houdt met die holo-discs als standaard voor filmdistributie zal het voorlopig alleen nuttig zijn om backups mee te maken.
Goed, meer dan alleen Canon, maar dat verandert nog niets aan het feit dat dit formaat voorlopig nog niet als filmmedium wordt beschouwd. Alle aandacht is gericht op Blu-Ray en HD-DVD.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou, wel meer dan alleen Canon hoor.
Hitachi/Maxell ook.
HP, IBM en nog een bedrijf waren er geloof ik ook enigszins bij betrokken.
Ik denk dat BR en HD DVD een tussenstapje is.. Het zal nooit zo aangenomen worden als CD en DVD gok ik.
Daar is de technologische vooruitgang iets te klein voor, denk ik
video2000 en betamax waren er ook eerder dan vhs als ik me niet vergisquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Leuk, maar als Canon de enige is en geen ènkele filmstudio zich nog bezig houdt met die holo-discs als standaard voor filmdistributie zal het voorlopig alleen nuttig zijn om backups mee te maken.
Dus? Filmstudio's richten zich nu volledig op Blu-Ray en HD-DVD en totaal niét op holo-discs. Met die vergelijking schiet je niet veel op dus.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:49 schreef MrSkyline het volgende:
video2000 en betamax waren er ook eerder dan vhs als ik me niet vergis
Sowieso nogal overkill voor films. Tenzij je de film en het geluid volledig ongecomprimeerd op wil slaan natuurlijkquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:54 schreef Tain het volgende:
Hitachi/Maxwell hebben voor holografische discs een investering gedaan samen met de Amerikaanse overheid in het bedrijf InPhase Technologies. InPhase wil in september van dit jaar komen met schijfjes met een opslagcapaciteit van 300GB en over een jaar of 5 verwachtten ze schijfjes met 1,6TB opslagcapaciteit.
Een ander bedrijf Aprilis is eveneens bezig met holodiscs en heeft al een WORM(Write Once Read Many)-drive gemaakt welke 200GB op schijfjes kan opslaan met een snelheid van 100MB/s.
Dat ze er al langer mee bezig zijn wist ik wel, maar sinds 1963 al?!quote:[quote]
Grootste probleem is: Deze techniek is al in 1963 uitgevonden en is nog steeds geen commercieel succes
Ik denk dat als het allemaal wat betaalbaarder is en wat toegankelijker ze HD-DVD en BR net zo hard kunnen laten vallen hoorquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dus? Filmstudio's richten zich nu volledig op Blu-Ray en HD-DVD en totaal niét op holo-discs. Met die vergelijking schiet je niet veel op dus.
Sowieso heeft het niet veel zin om deze format-war te vergelijken met VHS vs V2000 vs Betamax.Ten eerste waren dat heel andere tijden. Ten tweede had toen iedere standaard slechts één consumentenelectronia-merk achter zich (VHS van JVC, V2000 van Philips en Betamax van Sony), itt tot de talloze consumentenelectronia-merken die achter Blu-Ray en de iets minder talloze consumentenelectronia-merken die achter HD-DVD staan. Ten derde speelde filmstudios toen nog lang niet zo'n grote rol in het vormen van een standaard als nu. Sterker nog... destijds waren de filmmaatschappijen nogal huiverig voor de "videoband". En ten vierde zijn Blu-Ray en HD-DVD behalve filmmedium uiteraard ook een datamedium voor computers waar de oude videobanden ook nog niks mee te maken hadden.
Of wanneer je gewoon 2006: The Year's top 100 Movies wil hebben op 1 schijfquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:01 schreef P-Style het volgende:
Sowieso nogal overkill voor films. Tenzij je de film en het geluid volledig ongecomprimeerd op wil slaan natuurlijk
Met die H.264 codec kan je een HD film op 6GB kwijt, dus een BR/HD-DVD-schijfje is in principe ook overkillquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Sowieso nogal overkill voor films. Tenzij je de film en het geluid volledig ongecomprimeerd op wil slaan natuurlijk
quote:[..]
Dat ze er al langer mee bezig zijn wist ik wel, maar sinds 1963 al?!
quote:The notion of holographic memory dates back to 1963, when Pieter van Heerden, a researcher at Polaroid, first proposed using the method to store data in three dimensions.
Huh?quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat als het allemaal wat betaalbaarder is en wat toegankelijker ze HD-DVD en BR net zo hard kunnen laten vallen hoor.
Een 1080p film van 2,5 uur met een DTS-HD 7.1 track gecomprimeerd tot 6GB die nog enigszins om aan te zien is lijkt met héél erg sterk! Enneh... de opvolger van HDTV die hoeven we in Europa pas in het jaar 2080 te verwachten.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:08 schreef Tain het volgende:
Met die H.264 codec kan je een HD film op 6GB kwijt, dus een BR/HD-DVD-schijfje is in principe ook overkillDenk dat Holodisc meer voor de opvolger van HDTV, waar ze in Japan al mee experimenteren, gebruikt gaat worden.
De apple trailers zullen idd geen DTS-HD 7.1 geluid hebbenquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een 1080p film van 2,5 uur met een DTS-HD 7.1 track gecomprimeerd tot 6GB die nog enigszins om aan te zien is lijkt met héél erg sterk! Enneh... de opvolger van HDTV die hoeven we in Europa pas in het jaar 2080 te verwachten.
t zal allemaal vanzelf wel komen, ik verwacht dat holodisc heel snel vooruitgang gaat boeken, het hoeft ook niet nu gelijk beslist te worden, het heeft ook 4 generaties video2000 geduurd voordat het niet meer verkocht werd naast vhs, wie zegt dat holodisc niet halvewege 2006 met een uitstekend prototype op de proppen komt en dat begin 2007 holodisc in de winkel ligt... t zou zomaar kunnen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dus? Filmstudio's richten zich nu volledig op Blu-Ray en HD-DVD en totaal niét op holo-discs. Met die vergelijking schiet je niet veel op dus.
Sowieso heeft het niet veel zin om deze format-war te vergelijken met VHS vs V2000 vs Betamax.Ten eerste waren dat heel andere tijden. Ten tweede had toen iedere standaard slechts één consumentenelectronia-merk achter zich (VHS van JVC, V2000 van Philips en Betamax van Sony), itt tot de talloze consumentenelectronia-merken die achter Blu-Ray en de iets minder talloze consumentenelectronia-merken die achter HD-DVD staan. Ten derde speelde filmstudios toen nog lang niet zo'n grote rol in het vormen van een standaard als nu. Sterker nog... destijds waren de filmmaatschappijen nogal huiverig voor de "videoband". En ten vierde zijn Blu-Ray en HD-DVD behalve filmmedium uiteraard ook een datamedium voor computers waar de oude videobanden ook nog niks mee te maken hadden.
Holodisc in 2007 zou zomaar kunnen... Als backup medium.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:18 schreef MrSkyline het volgende:
t zal allemaal vanzelf wel komen, ik verwacht dat holodisc heel snel vooruitgang gaat boeken, het hoeft ook niet nu gelijk beslist te worden, het heeft ook 4 generaties video2000 geduurd voordat het niet meer verkocht werd naast vhs, wie zegt dat holodisc niet halvewege 2006 met een uitstekend prototype op de proppen komt en dat begin 2007 holodisc in de winkel ligt... t zou zomaar kunnen.
Je hebt gelijk, mijn excuses.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:25 schreef P-Style het volgende:
Nee.
Als ze die snelheid van lezen/schrijven van die schijfjes echt kunnen halen dan zal het wel in een stroomversnelling komen. Rond de 100MB/s een schijfje beschrijven is voor een optisch medium erg snelquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Holodisc in 2007 zou zomaar kunnen... Als backup medium.
Nee, dat was weer een andere reactie die gaat over een BD-brander voor in de PC.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:24 schreef chibibo het volgende:
Echter, je geeft aan dat het apparaten betreft die ook kunnen branden
Maar dan ben je nog ruim 4½ uur bezig om die 1,6T schijven voor te krijgen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:26 schreef Tain het volgende:
Als ze die snelheid van lezen/schrijven van die schijfjes echt kunnen halen dan zal het wel in een stroomversnelling komen. Rond de 100MB/s een schijfje beschrijven is voor een optisch medium erg snel
Tja of je koopt een blu-ray brander die waarschijnlijk 2 speed zal zijn en je bent dan voor 50GB al 1.5 uur bezigquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar dan ben je nog ruim 4½ uur bezig om die 1,6T schijven voor te krijgen.
Welke?quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:41 schreef pkwarts het volgende:
Wanneer was dat PlayStation event ook alweer?
Een krasje zou wel catastrophale gevolgen hebben denk ik.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:54 schreef mustisuc het volgende:
maar zal alle info niet heel dicht opeen gebrand worden dan op zo'n holodisk??
dat als je bijvoorbeeld een krasje erop hebt de helft gewoon weg is
(waar ik ook bang voor ben bij blue-ray disks
De PS3 krijgt 3 AV-uitgangen. 1 analoge en 2 HDMI's, dus in principe zou je ook één HDMI uitgang en een analoge uitgang tegelijk kunnen gebruiken. Maar eerst moet ik nog maar zien hoe zo'n dubbele video-uitgang in de praktijk gebruikt gaat worden... als er überhaupt gebruik van gemaakt gaat worden.quote:en btw zou je ook dual screen kunnen doen met 1 tv met scart en 1 tv met hdmi?? of alleen 2 tv's met hdmi
Ja, of solid state storage in keiharde titanium containersquote:Op donderdag 2 maart 2006 17:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een krasje zou wel catastrophale gevolgen hebben denk ik.Dus dan moeten die holodiscs een keiharde krasvaste beschermlaag krijgen... net als Blu-Ray discs die krijgen.
Solid State FTW!quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:40 schreef Retuobak het volgende:
Ja, of solid state storage in keiharde titanium containers.
Degelijk, duurzaam en nog altijd met een exorbitant hoge prijs per MB.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:44 schreef Retuobak het volgende:
Solid state storage is wel het meest betrouwbaar, degelijk/duurzaam en snel P-Style.
Toekomst ja... de vraag is alleen hoe vèr in de toekomst.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:52 schreef Retuobak het volgende:
Reken maar dat het de toekomst is.
Of wel... maar was het niet voor publiek of pers.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:04 schreef kepler het volgende:
[afbeelding]
Er is geen PlayStation Conference geweest in februari.
http://www.gamespot.com/news/show_blog_entry.php?topic_id=24376134quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Of wel... maar was het niet voor publiek of pers.
Maar dat artikel gaat alleen maar over dat Destination Playstation Event dat in Florida was gehouden. Maar daarbij kon je er eigenlijk al vanuit gaan dat er geen PS3 info zou komen (alleen die typische website al...)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:28 schreef kepler het volgende:
http://www.gamespot.com/n(...)hp?topic_id=24376134
maar als het niet toegankelijk was voor publiek of pers waarom zeggen ze het dan op een pers-presentatie
Waar kwam de info vandaan dat die er uberhaupt zou zijn?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar dat artikel gaat alleen maar over dat Destination Playstation Event dat in Florida was gehouden. Maar daarbij kon je er eigenlijk al vanuit gaan dat er geen PS3 info zou komen (alleen die typische website al...)
Maar waarschijnlijk was er inderdaad helemaal geen Playstation Conference in Februari.
het plaatje wat ik een aantal post terug heb gepostquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waar kwam de info vandaan dat die er uberhaupt zou zijn?
Als ie afgelast is dan denk ik idd dat dat was omdat de ps3 nog niet helemaal toonbaar was.
Whehehe.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:27 schreef kepler het volgende:
[..]
het plaatje wat ik een aantal post terug heb gepost
Dat laatste is niet echt een probleem, tis niet voor het eerst ofzo.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:39 schreef SocialDisorder het volgende:
Sony loopt tegen twee problemen aan;
de BR-standaard is nog niet af, en de aziatische markt zit met smart te wachten om de PS3 te kopiëren en er Pong-kastjes van te maken.
quote:So Destination PlayStation in Miami has ended. And nothing whatsoever on PlaySation 3 was disclosed. Although not a massive surprise, attendees, all of whom were bound with promisingly tight non disclosure agreements, expressed disappointment en masse at the information blackout.
“It was hinted that we should attend to see 'something special'” one executive at a major US retailer told SPOnG today, “and everyone expected to see at least something [of PlayStation 3] over the three days. Like, videos or something... Anything... Even the most senior in attendance were kept in the dark.”
Sony, speaking to US site GameSpot, defended the decision to keep back PlayStation 3 media and info, saying, “DPS is actually over and we have made no new announcements concerning PS3," a rep told GameSpot. "We never indicated that DPS was to be used as a forum to disclose new information or demonstrate PS3 content. DPS is designed as a forum to bring our retail and publishing partners together for new-year planning and this is the sixth conference we have hosted to do so."
So we'll have to wait until E3 – putting SCEI's promise of a spring launch well into the land of fantasy...
quote:So we'll have to wait until E3 – putting SCEI's promise of a spring launch well into the land of fantasy... cloud cuckooland
Ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:47 schreef mustisuc het volgende:
maar je zou dus eventueel gewoon wel de av output kunnen gebruiken voor dual screen?
En dat is nog steeds mogelijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou ja, jij bleef volhouden dat het 2006 zou worden..
Jaja, Japan ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
En dat is nog steeds mogelijk.(in Japan wordt het natuurlijk sowieso nog 2006).
Ik vind ze niet bepaald indrukwekkend.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:22 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind beiden erg mooi eigenlijk.
Je hebt gewoon een verkeerd beeld van next-genquote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik vind ze niet bepaald indrukwekkend.
Als dit hèt beeld is van next-gen, dan speel ik nog wel 5 jaar door op m'n PS2!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:26 schreef H.Flick het volgende:
Je hebt gewoon een verkeerd beeld van next-gen.
See you @ PS4 P-Stylequote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als dit hèt beeld is van next-gen, dan speel ik nog wel 5 jaar door op m'n PS2!
Mja, maar met dit soort filmpjes werd wel bij massa's mensen het idee gewekt dat het ingame wasquote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:22 schreef H.Flick het volgende:
Die 2 screenshots zijn toch niet te vergelijken? De eerste lijkt me uit een cutscene te komen en die tweede is ingame. Ik vind beiden erg mooi eigenlijk.
Gelijk aan die tweede? Ja, met gemak.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:27 schreef H.Flick het volgende:
Kijk naar de beeldkwaliteit van de Xbox360, dat is toch ongeveer gelijk aan die 2 screenshots?
Ik mis edodingesquote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, maar met dit soort filmpjes werd wel bij massa's mensen het idee gewekt dat het ingame was.
Je kan je de topics nog wel herinneren, toch?
Ik had het ook meer over de tweede.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Gelijk aan die tweede? Ja, met gemak.
Gelijk aan die eerste?
Grapjas
Hoe meer ik kijk naar die 2e shot hoe lelijker ik hem vind eigenlijk, 360 tovert mooiere graphics op het scherm. Maar ja, dit zal dan ook wel middelmatige semi-low-budget bagger zijnquote:
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:35 schreef Retuobak het volgende:
Hoe meer ik kijk naar die 2e shot hoe lelijker ik hem vind eigenlijk, 360 tovert mooiere graphics op het scherm. Maar ja, dit zal dan ook wel middelmatige semi-low-budget bagger zijn.
Ja.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:37 schreef piet_pelle het volgende:
Deze game toch ook gewoon naar de 360...
GR:AW natuurlijk!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:16 schreef MMaRsu het volgende:
K vind zowieso Fight Night round 3 nog de mooiste next gen titel tot nu toe
Qua detail opzich wel, maar het is zo ongelofelijk kleinschalig dat ik het helemaal zo indrukwekkend niet meer vind. Dan vind ik GR:AW en Crysis al helemaal grotere prestaties op het grafische vlak.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:16 schreef MMaRsu het volgende:
K vind zowieso Fight Night round 3 nog de mooiste next gen titel tot nu toe
Bij Fight Night hoeven ze maar 2 mannetjes op het scherm te toveren. Logisch dat die meer details hebben dan de tientallen mannetjes van GR:AW. Ik geef je dus volledig gelijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:49 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Qua detail opzich wel, maar het is zo ongelofelijk kleinschalig dat ik het helemaal zo indrukwekkend niet meer vind. Dan vind ik GR:AW en Crysis al helemaal grotere prestaties op het grafische vlak.
Snel, grote capaciteit, degelijkquote:an MRAM with large storage capacity.
En wordt er ook iets gezegd over de prijs?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef Retuobak het volgende:
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2006-03/uadb-anm030206.php
Hier P-Style, eet dat
Ontwikkelingen in solid state storage markt
Snel, grote capaciteit, degelijk.
Mensen zullen moeten sparen om het te moeten kopen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
En wordt er ook iets gezegd over de prijs?
Niet aldaar, maar MRAM is zeker betaalbaar voor grote hoeveelheden in de toekomst. En die ontwikkelingen gaan hard, erg hardquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
En wordt er ook iets gezegd over de prijs?
Touchéquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:07 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Mensen zullen moeten sparen om het te moeten kopen.
Hoe zit dat eigenlijk met veel lezen/schrijven? Ik hoorde dat Solid State daar gevoeliger voor is dan een normale HDD?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Niet aldaar, maar MRAM is zeker betaalbaar voor grote hoeveelheden in de toekomst. En die ontwikkelingen gaan hard, erg hard.
Hèhè...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:07 schreef pkwarts het volgende:
Mensen zullen moeten sparen om het te moeten kopen.
Dus net op tijd voor de PS3?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:16 schreef Retuobak het volgende:
Dit geheugen niet, schijnt erg duurzaam te zijn. Men verwacht rond 2010 de eerste massa-geproduceerde super-portables met enkel MRAM als geheugen (dus zowel voor gewoon system RAM als storage)
Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:35 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik heb vandaag, onder het mom van marktonderzoek ik werk als webdeveloper, eens gekeken hoe belangrijk snel internet is voor de consument.
Wat bleek, men is best bereid sneller internet te nemen, wanneer het voordelen biedt. Kijk, alle snelheidsverhogingen van nu merkt de consument niets van. Want de laadtijd van een webpage van 13 kb is niet meer afhankelijk van je internetverbinding, maar hoe snel je browser de informatie vertaalt naar een pagina.
Wie merken er wel wat van? De downloaders. De mensen die dag in dag uit data zitten binnen te pompen. Muziek, films, games, software, you name it.
Er is sinds kort een nieuwe groep die hier voordeel van heeft; de streamers. Mensen die streamend naar de radio luisteren via internet, of oude uitzendingen van programma's kijken via uitzendinggemist.nl.
Wat blijkt? Sinds dit soort diensten aangeboden worden, is de vraag naar sneller internet gestegen. Wat kun je dus concluderen? Als de diensten beschikbaar komen, en mensen willen er gebruik van maken, zullen ze hun internet-abbo waarschijnlijk opwaarderen.
Wat betekent dit voor XBL en Sony HUB?
Het aanbieden van multimedia en games via het net zal niet afhangen van de snelheid van de internetverbinding van de klant, maar eerder aan de behoefte van de klant om van die dienst gebruik te maken, en of die behoefte groot genoeg is, om een opwaardering van het internetabbonement te rechtvaardigen.
Gezien de dalende prijzen van internet, en de steeds kleinere gaten tussen het basis en full abonnement, denk ik dat de behoefte die de aanbieder moet opwekken, steeds kleiner zal worden.
Er liggen dus kansen voor Sony. Met een grote bibliotheek titels (zowel films als muziek) kunnen zij zonder partner-onderhandelingen direct agressief een dergelijke dienst inzetten. Wanneer dit succesvol blijkt, zullen andere filmaanbieders vanzelf komen.
Dat sowieso...quote:
Ik koop mijn games anders nog op schijfje. Ik zie het eigenlijk best zitten, zonder productie, distributie en vooral de retail kunnen games een heel stukkie in prijs gaan zakken.quote:
Bij mij ook maar dat zijn toch echt geen streaming diensten waarvan ze willen dat ik gebruik maak.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:04 schreef Retuobak het volgende: Maar TV/Muziek etc. (films kijk ik zelden) gaat bij mij toch inmiddels wel gewoon via online.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:12 schreef Retuobak het volgende:
Mwoh, ik zie niet in waarom het perse streaming zou moeten
Download kan ook prima, kun je je TV series ook nog gewoon op je mp3 speler PSP kijken.
Nee op goedkope 32GB MRAM memory sticks natuurlijk!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:14 schreef Retuobak het volgende:
Ja met 2GB stickjes, of nog kleiner, no thanks
Oh... toch wel!quote:
en wat wil je nu met deze post bereikenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:04 schreef SocialDisorder het volgende:
De eerste donkere wolken pakken zich samen. X360 heeft een slag gewonnen. Rockstar brengt een X360-exclusive uit.
http://xbox360.ign.com/articles/693/693369p1.html
owh wacht. Het is tafeltennis![]()
begrijp me niet verkeerd trouwens, tafeltennis kan best leuk zijn.....als je ADHD hebt maar kom op zeg. Ik krijg visioenen van MS die claimt het beste tafeltennis spel van de huidige generatie in huis te hebben! En daar nog trots op is ook!
jij snapt hem!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat de PS3 geen exclusieve tafeltennisgame van Rockstar zal krijgen als launchtitel?
Tuurlijk wel, de sequel op het succesvolle origineelquote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat de PS3 geen exclusieve tafeltennisgame van Rockstar zal krijgen als launchtitel?
nee ok dan is het duidelijkquote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zelda natuurlijk.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:08 schreef Retuobak het volgende:
Qua console weet ik het niet zo eigenlijk.
FPS = PC.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:34 schreef Retuobak het volgende:
Ja maar Huxley heeft PC + X360 op gemeenschappelijke servers, dan wil ik niet de 360 versie eigenlijk.
quote:Op zondag 5 maart 2006 12:08 schreef Retuobak het volgende:
Bovenste lijkt me 360/PS3
Onderste wel PC idd
En DE games van 2006 worden gewoon The Guild 2, Paradise en Spore. Qua console weet ik het niet zo eigenlijk
. Wat komt er allemaal voor tofs dit jaar voor 360 (en PS3 in Japan natuurlijk
).
Is dat een criterium dan?quote:Op zondag 5 maart 2006 14:00 schreef MMaRsu het volgende:
maar alsof die games aanslaan bij de massa?
Stiekem hoeven de games waar ik naar uit kijk in 2006 niet aan te slaan bij de massaquote:Op zondag 5 maart 2006 14:00 schreef MMaRsu het volgende:
[..]. Sure
. Spore misschien dan wel, maar alsof die games aanslaan bij de massa?
Dat vind ik wel een beetje vreemd, maar ja even afwachten hoe dat gaat.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:34 schreef Retuobak het volgende:
Ja maar Huxley heeft PC + X360 op gemeenschappelijke servers, dan wil ik niet de 360 versie eigenlijk.
Ik vraag me af of de controller van de PS3 beter geschikt zal zijn voor FPS dan die van de PS2, ook HUB moet echt goed zijn wil ik hem voor de PS3 halen. Waarschijnlijk haal ik hem gewoon voor de 360,quote:
En voor de rest weer PS3 graag.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:48 schreef peristilius het volgende:
Waarschijnlijk haal ik hem gewoon voor de 360,controller en Live!
We hebben gewoon een centraal next-gen gaming topic nodig, dan hoeven we niet irritant ontopic te gaan naar 1 platformquote:
Selectief quoten.quote:
Hey, Gundam kicked anders al die Duitse games zwaar aarsch hoor.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:47 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Stiekem hoeven de games waar ik naar uit kijk in 2006 niet aan te slaan bij de massa
Want weet je wat de toppers qua sales worden? Fifa, NFL, Dynasty Warriors, De nieuwste gundam prut game etc.
Ja, die 4en en 5en alom doen het hem he?quote:Op zondag 5 maart 2006 17:53 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Hey, Gundam kicked anders al die Duitse games zwaar aarsch hoor.![]()
Maar die is er al!quote:Op zondag 5 maart 2006 16:59 schreef Retuobak het volgende:
We hebben gewoon een centraal next-gen gaming topic nodig, dan hoeven we niet irritant ontopic te gaan naar 1 platform.
Ik keek dat topic ff door, SocialDisorder was flink bezig. Gelukkig is ie nou wel wat veranderd.quote:
Next-Gen Gaming - Overkoepelend Topicquote:Op zondag 5 maart 2006 19:40 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ik keek dat topic ff door, SocialDisorder was flink bezig. Gelukkig is ie nou wel wat veranderd.
Hèhè...quote:Op zondag 5 maart 2006 19:35 schreef Retuobak het volgende:
Zorg eens dat het er actiever is dan jij mogelijk toekomstige mod jij.
quote:Op zondag 5 maart 2006 20:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hèhè...Ik ben zelfs al bezig aan een vernieuwde GAM FAQ.
valt wel mee toch, ben nu alleen meer bezig met werk enzoquote:Op zondag 5 maart 2006 19:40 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ik keek dat topic ff door, SocialDisorder was flink bezig. Gelukkig is ie nou wel wat veranderd.
De CEO van Sony bevestigt wat we allemaal al wistenquote:Sony will roll out the PS3 by year end, in time for the holidays. If PS3 "delivers what everyone thinks it will, the game is up," Stringer boasts.
Doe je het nog P-Style?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:43 schreef P-Style het volgende:
Van Fok!games...
[..]
Maar Retuobak durfde niet.
Nooit te vroeg conclusies trekken. Hij noemt geen specifieke continenten.quote:Op maandag 6 maart 2006 18:11 schreef Retuobak het volgende:
De CEO van Sony bevestigt wat we allemaal al wisten
2006 kunnen we dus definitief vergeten voor Europa.
Linkje: http://www.variety.com/article/VR1117939258?categoryid=18&cs=1&s=h&p=0
Ja en Retuobak durft nog steeds niet!quote:
Het heeft meer te maken met het feit dat ik niet aan de verplichtingen zou kunnen voldoen mocht ik verliezenquote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier, nieuws:
SEGA golf game voor PS3
Hij is in de lente klaar!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier, nieuws:
SEGA golf game voor PS3
nou nog een console om hem op te spelenquote:
Lente 2007 natuurlijk hequote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
nou nog een console om hem op te spelen
Go P-Style! Gratis PS3! Go P-Style!quote:Namco Bandai President Says Sony PS3 Spring Start `Impossible'
March 8 (Bloomberg) -- Namco Bandai Holdings Inc. President Takeo Takasu said it was ``impossible'' for Sony Corp. to start sales of the PlayStation 3 game console in spring as scheduled, which may delay a recovery in the software industry.
``Without any announcements so far, the spring release is impossible,'' Takasu said yesterday in an interview in Tokyo. ``We are developing titles for PlayStation 3, but the release of the games depends on the timing of the hardware.''
The Tokyo-based company, Japan's second-biggest maker of toys and video-game software, is also releasing titles for Microsoft Corp.'s Xbox 360. Electronic Arts Inc., the world's biggest video-game maker, and Activision Inc., the second-largest in the U.S., slashed their sales forecasts in December as a shortage of Xbox 360 players curbed demand for games software.
Sony, the world's second-biggest consumer electronics maker, said last month that a postponement of the PlayStation 3 can't be ruled out after Merrill Lynch & Co. reported a delay of as much as a year because of issues such as adding the Blu-ray high- definition DVD player to the console.
``Nothing has changed with our plans'' for the launch of the PS3, said Nanako Kato, a spokeswoman at Sony Computer Entertainment Inc., the company's games division. Sony said it's still aiming for a launch in ``spring.''
Christmas Release
Merrill analyst Joe Osha said in a report dated Feb. 17 that a delay in the PlayStation 3 release may push back the recovery of software sales by a year. Game sales may decline as much as 4 percent this year, compared with an earlier forecast of 1 percent growth, the report said.
Sony's new player will feature Blu-ray and the Cell, a pinky-nail sized chip that is 35 times faster than the PlayStation 2 and can render real-life graphics. The company in November said shipments of its existing PS2 console reached 100 million units since its release in March 2000.
Namco Bandai, which last month halved its net income target because of falling game software sales, expects revenue in the business to grow 18 percent to 153 billion yen ($1.3 billion) in the year ending March 2007 and remain flat the following year, the company said last month.
``We would like Sony to release the PS3 this year for the Christmas season,'' Takasu said.
Nintendo Co., the world's biggest maker of hand-held video game players, plans to unveil its Revolution console this year.
de man heeft hogere economie gestudeerd!quote:the release of the games depends on the timing of the hardware.
Je hoeft van mij niet met een kerstman-imitatie te komen, zolang je maar met een PS3 aankomt, liefst wit, maar zwart of zilver mag ookquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:33 schreef P-Style het volgende:
Ho ho... de weddenschap ging om de Europese release. Enneh... we kunnen er altijd nog een symbolische weddenschap van maken!
En je denkt dat de Japanse release eerder is dan de Europese? Alleen als Japan echt nog Spring is, dan wordt ik bang om te verliezen. Dan kunnen ze er net nog een tijdige lancering in 2006 in Europa doordrukken. Maar in de zomer is net te laat, dus dat wordt dan augustus/september op zijn vroegst, en binnen 3 maanden in Japan, Amerika, en Europa? Na Microsoft's problemen hoop ik dat ze intelligenter zijn.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:33 schreef P-Style het volgende:
Ho ho... de weddenschap ging om de Europese release. Enneh... we kunnen er altijd nog een symbolische weddenschap van maken!
wacht even? De Japanse is toch per definitie eerder dan de europese?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:52 schreef Thomper het volgende:
[..]
En je denkt dat de Japanse release eerder is dan de Europese? Alleen als Japan echt nog Spring is, dan wordt ik bang om te verliezen. Dan kunnen ze er net nog een tijdige lancering in 2006 in Europa doordrukken. Maar in de zomer is net te laat, dus dat wordt dan augustus/september op zijn vroegst, en binnen 3 maanden in Japan, Amerika, en Europa? Na Microsoft's problemen hoop ik dat ze intelligenter zijn.
Op IGN stond daar een artikel over, ne in principe komt het neer op "je merkt wel verschil, maar de echte ervaring komt pas tot z'n recht in een HDTV + 5.1 surround sound opstelling".quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:19 schreef JumperJack het volgende:
zal het nu eigenlijk voordelig worden om een ps3 te kopen als je nog een redelijk oude tv hebt, of moet je daar echt een hd tv voor hebben???
jah dat is met de 360 ook, maar het is echt prima gamen op een SDTV hoorquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Op IGN stond daar een artikel over, ne in principe komt het neer op "je merkt wel verschil, maar de echte ervaring komt pas tot z'n recht in een HDTV + 5.1 surround sound opstelling".
Wat doe jij daar nog?quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:57 schreef P-Style het volgende:
* P-Style heeft een mooie [High Definition & Multichannel Audio] Deel 4 -topic op het oog
quote:TAIWANESE manufacturer COMPEQ has announced that it has been given orders from Sony to produce circuit boards for the PS3.
COMPEQ, which manufactured parts for the PSP, will make the high-density interconnect printed circuit boards for the console.
The company did not say when it was planning to start manufacturing the boards, but a Chinese website, Mydrivers, says it has a deep throat in the company who said that things have to be underway by June or July.
This will put the PS3 on track for delivery at the end of the year, just in time for Crimbo.
Mydrivers is in Chinese, so if you do not know the lingo you will have to take our word for it
quote:New PlayStation 3 Info At GDC
I don’t think the PlayStation 3 buzz is going to die anytime soon. As we all know, the Game Developers Conference is just around the corner and GDC Director, Jamil Moledina confirmed that there will indeed be some brand new PlayStation 3 information. Check out an excerpt from an interview conducted by the GameDaily lads.
BIZ: What can you tell us about Phil Harrison's keynote? Will we finally get some new information on the PlayStation 3?
JM: The answer is yes. In general, platform providers have a unique opportunity at the GDC to share knowledge with and inspire the people who will make or break their consoles, namely the game developers themselves. With that in mind, this GDC keynote, along with the Nintendo keynote by Satoru Iwata, have both been in development for several months, and contain significant editorial value and developer takeaway. I strongly encourage you to attend both platform keynotes.
Gaming Horizon will be covering this event. Be sure to come back March 20 for the start of the show.
"June or July"... Het zal eens tijd worden!quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[productie verhaal]
20 maart meer info? Het zal eens tijd worden!quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[Phil Harrison's keynote]
quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
"June or July"... Het zal eens tijd worden!
[..]
20 maart meer info? Het zal eens tijd worden!
http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=89651 Begin je hem al te knijpen?quote:Speaking to us this afternoon, Sony Computer Entertainment Europe head of corporate communications Nick Sharples said that the company was "definitely not" committing to a simultaneous release at this point in time.
en de kans bestaat nog steeds dat de zak met geld van Microsoft groot genoeg was en dat tie tegelijkertijd op de 360 uitkomtquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:07 schreef SocialDisorder het volgende:
GTA 4 op zijn vroegst eind 2006
GTA4 wordt PS3-launchgame?
Dat weet ik wel bijna zeker.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:26 schreef kepler het volgende:
[..]
en de kans bestaat nog steeds dat de zak met geld van Microsoft groot genoeg was en dat tie tegelijkertijd op de 360 uitkomt
ik denk echter dat GTA4 pas ergens eind 2007 uitkomt en geen launchgame op de PS3 zal worden
quote:Though Sony has long refused to officially comment on the PlayStation 3's release date, Koei's president Kiyoshi Komatsu stated at a press conference earlier today that Sony has scheduled a conference for next week on March 15, one which may see the announcement of the PS3's launch date.
Said Komatsu, "I've been consulted with SCE about what kind of details they should announce, and I've told them that I'm hoping they will make an announcement that will heat up the game industry." In other words, even third-party developers working on PS3 launch titles are still questioning the console's launch status. We'll keep you updated if Sony makes an announcement on March 15.
"Praystation thlee will launch on Malch sixteenth. I wourd rike to invite evelybody to jump in. Sank you vely much.""quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat weet ik wel bijna zeker..
Anders was het allang bevestigd om de X360 de hak te zetten.
Anyway, er komt wel een conference! 15 Maart dus.
Dan krijgen we wsl de datum te horen. (en prijs?)
[..]
Het is geen 3DRealms hè?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:38 schreef disjfa het volgende:
Waarschijnlijk zeggen ze dan dat hij komt als hij gelevert kan worden
Nee maar hoe weet sony wanneer hij gelevert kan worden als hoogstwaarschijnlijk ze nog geen idee hebben van wanneer de hardware gelevert kan wordenquote:
maar het is nog steeds niet zeker dat we dan iets te horen krijgenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat weet ik wel bijna zeker..
Anders was het allang bevestigd om de X360 de hak te zetten.
Anyway, er komt wel een conference! 15 Maart dus.
Dan krijgen we wsl de datum te horen. (en prijs?)
[..]
de man geeft een toespaak, ik denk dat we wel íets te horen krijgen. Of het met de PS3-launch te maken zal hebben is nog maar de vraag.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:41 schreef kepler het volgende:
[..]
maar het is nog steeds niet zeker dat we dan iets te horen krijgen
Ik blijf me afvragen waar die grapjassen het geld vandaan halen om maar door te blijven gaan met de ontwikkeling van die game, ik bedoel come on, meer dan een decennium?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:41 schreef disjfa het volgende:
Enige verschil is dat sony er wel haast mee heeft en 3drealms niet
Het project Prey is ouder, en komt er bijna aan. OK, ik geloof het pas wanneer dat doosje in de schappen staat maar toch!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:05 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik blijf me afvragen waar die grapjassen het geld vandaan halen om maar door te blijven gaan met de ontwikkeling van die game, ik bedoel come on, meer dan een decennium?
Van Prey wordt er tenminste beeldmateriaal naar buiten gebrachtquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:12 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Het project Prey is ouder, en komt er bijna aan. OK, ik geloof het pas wanneer dat doosje in de schappen staat maar toch!
Waarschijnlijk zeer weinig mensen en daardoor hebben ze weinig mensen om mee te werken dus komt er niet al te snel een spel.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:27 schreef Retuobak het volgende:
WIE GEEFT DIE LUI GELD?!
na 12 jaar de eerste beeldenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:13 schreef Tain het volgende:
[..]
Van Prey wordt er tenminste beeldmateriaal naar buiten gebracht
Het project liep in de tussentijd dan ook wel op een heeeeeeeel laag pitje. Is pas sinds een tijd terug dat het project weer echt is opgepakt.quote:
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=22690quote:That being said, here’s a bit of info that I chanced into the other day, from a rather well-placed source named Proteus. He CONFIRMED a few details that were already rumored around the Net.
Seems Sony’s current internal plans call for a release of a refitted PSP around Christmas this year. The device will, indeed, be streamlined (thinner), lighter, boast 4 gigs of memory and a camera. Proteus indicated Sony is having a hell of a time with PlayStation 3 on several fronts (between PS3’s Cell processor and its built-in Blu-ray DVD, cost effectiveness has pretty much gone out the window). Seems the ever-phantasmic PS3 may well be delayed until next year, with Sony’s reworked PSP being positioned as a lead-in to its release (in the same way Nintendo’s release of the oh-so-sexy DS Lite heralds the coming of Revolution).
Het onmogelijke? Kom op, iedereen zag dit aankomenquote:Op zondag 12 maart 2006 15:55 schreef Retuobak het volgende:
Als het onmogelijke gebeurt en Sony pas in 2007 met de PS3 verschijnt in Japan dan kan Ken maar beter Satoru een kerstkaartje sturen waarin hij Nintendo feliciteert met de overwinning op de Japanse consolemarkt.
Wat mij betreft onzin, games als Ghost Recon: Advanced Warfighter bewijzen nu al dat next-gen gewoon weer een grote stap voorwaards is. En over een paar jaar weet niemand meer beter en kijkt iedereen weer rijkhalzend uit naar de volgende grote stap op technologisch vlak.quote:Op zondag 12 maart 2006 16:36 schreef Xrenity het volgende:
Heavenly Sword developer niet blij met next-gen development
Interessant stukje tekst. Ik durf het bijna niet te zeggen; maar dan had Nintendo gelijk. De grafische top is zo'n beetje bereikt. Niet qua systeem power, maar qua wat de developers neer kunnen zetten
Juist. En die developers moeten niet zeiken, want ze maken games voor de consument en moeten dus inspelen op de wensen van de klant. En niet mindere graphics willen omdat het voor hun makkelijker is.quote:Op zondag 12 maart 2006 16:49 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat mij betreft onzin, games als Ghost Recon: Advanced Warfighter bewijzen nu al dat next-gen gewoon weer een grote stap voorwaards is. En over een paar jaar weet niemand meer beter en kijkt iedereen weer rijkhalzend uit naar de volgende grote stap op technologisch vlak.
Nintendo's aanpak is een gedurfde, maar imho is er geen 'gelijk'. Je gaat of voor goedkoop gamen met mindere graphics of duur gamen met beeldschone graphics. Zo simpel is het.
quote:PS3 Announcement Due; Ides of March Cited
By Colin Campbell Print | Send to a friend | Email the editor
Sources close to Sony say the company will be making "very big" PlayStation 3 announcements within the next two weeks. The company wants to get a message out before the end of its financial year (March 31). Speculation is suggesting March 15.
Image We understand Sony will not use Phil Harrison's GDC speech (March 22) to make its announcements, but that the firm may be looking to get its announcement out next week, if possible.
The company has scheduled a gathering of Japanese third party publishers on March 15th (Wednesday), and it's possible that a release will go out that day. Koei president Kiyoshi Komatsu says that he expects an announcement to be made.
However, Sony's silence on the timing of its announcement is certainly down to uncertainty over when it will be able to deliver PS3. The company is known to be aiming for a September launch, but this may still be an unrealistic goal.
The firm has stated that it must be sure of games support, Blu-ray viability, manufacturing capacity and its online service before it proceeds. Any or all of these could be up in the air. It may be that the March announcement outlines some of these areas in more detail (probably the online service, known internally as 'Hub') while gesturing to a vague release date towards the end of this year.
The market is becoming impatient with Sony, which has still not officially moved from its 'spring' launch schedule, despite the season's arrival.
Zou P-Style dan tóch nog gered worden? :pquote:Sony: PS3 'On Track'
By Colin Campbell Print | Send to a friend | Email the editor
David Reeves, head of Sony's European PlayStation operation, has this week insisted that production of PlayStation 3 is "on track". He also appears to suggest that the machine's European and U.S launches could be closer to one another than many observers have hitherto predicted.
Image Speaking to European trade newspaper MCV, Reeves said, "There are so many rumors out there but no-one really knows the facts. I know what's going to happen and I am honestly very, very confident about it."
He spoke about the timing of PS3's European launch. "It is my job to match day and date with the U.S launch," he said. "I am doing my very best to make that happen." This is interesting in that most observers believe the European launch will come some time after the U.S. launch. Sony has traditionally waited on Europe, and Microsoft's recent experience won't have persuaded the firm of the merits of simultaneous roll-out.
However, it's thought unlikely that Sony plans a simultaneous trans-Atlantic launch, and Reeves is probably suggesting that he is working towards as small a gap between launches as possible.
Reeves also talked about the fight with Xbox 360. "Most of the first million people who buy an Xbox 360 in PAL territories will also buy a PS3," he predicted.
Despite this positive outlook from Reeves, it's still highly unlikely that PS3 will launch any time soon. Our best guess is that an announcement will be made in the near future outlining the company's overall strategy in detail - games, Blu-ray, online, manufacturing - with a promise to deliver a launch some time this year. It may be that there are still too many unknowns for Sony to give a firm release date or detailed territory-by-territory plans.
Reports are suggesting that Sony's suppliers, such as Compeq in Taiwan, have scheduled component manufacturing plans for June, which would suggest a late 2006 launch. But a hardware launch, especially one this complicated, hinges on more than having a few components ready and waiting in a bucket.
Beetje kort door de bocht. Natuurlijk is GRAW een mooie game, maar daar tegenover staat dat de game een stuk korter is. Lees dit bijvoorbeeld:quote:Op zondag 12 maart 2006 16:49 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat mij betreft onzin, games als Ghost Recon: Advanced Warfighter bewijzen nu al dat next-gen gewoon weer een grote stap voorwaards is. En over een paar jaar weet niemand meer beter en kijkt iedereen weer rijkhalzend uit naar de volgende grote stap op technologisch vlak.
Overigens, Square Enix over PS3:quote:I think everyone who is level-headed has been saying this forever. I always say this when people bring up stuff like PGR3 which despite like 4 years of development time only had 4 cities that weren't even very large.
If people want an entire rpg that looks like that FFVII tech demo...it'll take 5-10 years to make and no developer/publisher will risk that. If people want a racing game with ultra detail like PGR3 and beyond...you're not going to get many tracks or varied locations because to do something like Rallisport 2's number of varied locales in PGR3 detail it'd take 5-10 years. Look at games like GRAW, which by all accounts is only about 6 hours long for single player. If you want every level to be super detailed with awesome textures...get used to 4-8 hour games or 5-10 year development cycles...and guess which of the two the publisher will be picking.
As graphics get more detailed, games will become shorter with less locations/more recycling. If a team spends a week making an ultra detailed room the player will run through in 5-10 secs...what's the point?
Adding budget and bigger team sizes will help slightly, but the scope of the upgrade in work is not going to be met by the scope of the upgrade in most development teams.
For longer games like rpgs, expect A LOT of Xbox 1.5 looking games on PS3/X360 because the only way these small teams are gonna be able to make 40-60 hour epic next-games is by keeping the environments at current gen level, throwing in some shaders and HDR, and then making the main character models ultra-detailed.
It's kinda depressing that we're nearing the end of the giant long games, but it's just what will happen and you deal with it. Renderware and Middleware engines aren't the solution because you still have to draw every texture painstakingly yourself. Middleware doesn't auto-create art, that's the job of people.
quote:FFXI fan festival It was a weekend of contests, tournaments, and developer panels at the Final Fantasy XI Fan Festival in Santa Monica. RPGamer has summarized what the Square Enix team had to say regarding the Xbox 360 beta test, localization issues, and the latest expansion pack, Treasures of Aht Urghan. The developers also responded to inquiries on the PS3 version of FFXI: "Right now, we still don't know what type of machine the PS3 is, so we are waiting on Sony to finalize the hardware before we can make that decision." An end of the year launch for Sony's next console is looking more and more likely.
Tja dat games korter worden/zijn kan ook liggen aan de apartere manier van besturen van het spel, kijk naar Jungle Beat voor de GameCube. Vreselijk kort spel en komt het doordat het een next-gen spel is?quote:Op maandag 13 maart 2006 12:54 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Natuurlijk is GRAW een mooie game, maar daar tegenover staat dat de game een stuk korter is. Lees dit bijvoorbeeld:
[..]
Overigens, Square Enix over PS3:
[..]
Heb de games zelf niet, maar je hoeft geen geleerde te zijn om dit eruit te halen. Mooiere/grotere games = hogere kosten + meer tijd.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:24 schreef Retuobak het volgende:
GR:AW SP is volgens de pers 11-12 uur lang? Wat heel normaal is deze gen al?
PGR3 heeft plenty tracks?
TES4: Oblivion heeft 100 uur gameplay en ziet er beeldschoon uit?
tis ook best logisch, maar ook een normale ontwikkeling denk ik. Vroegah kostte/duurde het maken van een film ook minder tijd en geld.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:01 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Heb de games zelf niet, maar je hoeft geen geleerde te zijn om dit eruit te halen. Mooiere/grotere games = hogere kosten + meer tijd.
Oblivion kent niet echt levels, veel textures kunnen worden herhaald op landschappen, enz. Daarbij hebben ze veel tijd en geld
Anyway, nog een geinig 1up.com artikeltje:
Does Sony's PS3 strategy reek of confidence... or madness?
Dat is altijd al zo geweest, en deze nieuwe generatie biedt met o.a. Xbox Live Arcade goede mogelijkheden voor kleine onafhankelijke developers.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:04 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik denk dat ontwikkelaars die weinig geld hebben nu eens gewoon op gameplay moeten mikken ipv de meest mooie graphics.
Die ontwikkeling is niet nieuw, en het heeft in het verleden duidelijk geen impact gehad op de aantallen goede games die uitkomen. Dus ik maak me nergens druk om.quote:Mooiere/grotere games = hogere kosten + meer tijd.
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:08 schreef Retuobak het volgende:
Die ontwikkeling is niet nieuw, en het heeft in het verleden duidelijk geen impact gehad op de aantallen goede games die uitkomen. Dus ik maak me nergens druk om.
Ik waag het te betwijfelen. De "gigantische impact" zal reuze meevallen IMHO. Je kan het als ontwikkelaar zo gek maken als je zelf wilt. En als je een budget van 1 miljoen dollar hebt voor een game, zul je daarbinnen een game moeten ontwikkelen. Dat er bedrijven zijn die een ruimer budget hebben, wil niet zeggen dat zij automatisch betere games maken.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:47 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
De ontwikkeling is niet nieuw inderdaad, maar de schaal ervan wel.
Kleinere developers moeten echter wel mee komen met de grafische kwaliteiten, aangezien die games anders sowieso al hopeloos zijn voor de mainstream. Voor games die er niet geweldig uit zien is er geen PS3 nodig, die kunnen nog wel verder met de PS2.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:51 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik waag het te betwijfelen. De "gigantische impact" zal reuze meevallen IMHO. Je kan het als ontwikkelaar zo gek maken als je zelf wilt. En als je een budget van 1 miljoen dollar hebt voor een game, zul je daarbinnen een game moeten ontwikkelen. Dat er bedrijven zijn die een ruimer budget hebben, wil niet zeggen dat zij automatisch betere games maken.
Tot vorig jaar was de PS1-game-industry nog alive & kicking in voornamelijk Japan.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:57 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Kleinere developers moeten echter wel mee komen met de grafische kwaliteiten, aangezien die games anders sowieso al hopeloos zijn voor de mainstream. Voor games die er niet geweldig uit zien is er geen PS3 nodig, die kunnen nog wel verder met de PS2.
Hopelijk laat Sony de PS2 dan ook niet zo hard vallen als Microsoft deed.
Ja, dat verklaart het feit dat publishers als CDV nog steeds nette resultaten neerzetten ondanks dat geen een titel van hen echt goede graphics heeft. De mainstream accepteert mindere graphics gewoon. Waarom gamen anders miljoenen mensen nog op de PS2?quote:Kleinere developers moeten echter wel mee komen met de grafische kwaliteiten, aangezien die games anders sowieso al hopeloos zijn voor de mainstream
check voor de grap ook even het aantal spelers dat online nog steeds Quake 2 en Red Alert 2 speeltquote:Op maandag 13 maart 2006 16:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, dat verklaart het feit dat publishers als CDV nog steeds nette resultaten neerzetten ondanks dat geen een titel van hen echt goede graphics heeft. De mainstream accepteert mindere graphics gewoon. Waarom gamen anders miljoenen mensen nog op de PS2?. En waarom spelen miljoenen mensen nog CS als ze ook F.E.A.R. zouden kunnen spelen? En waarom spelen mensen nog WoW wanneer EQ2 ed. er beter uit zien?
Bullshit imho, succes met kutgraphics kan prima. Zelfs op een platform met titels met topgraphics.
CS is een oude game, daar verkoop je dus niks meer van.quote:Op maandag 13 maart 2006 16:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, dat verklaart het feit dat publishers als CDV nog steeds nette resultaten neerzetten ondanks dat geen een titel van hen echt goede graphics heeft. De mainstream accepteert mindere graphics gewoon. Waarom gamen anders miljoenen mensen nog op de PS2?. En waarom spelen miljoenen mensen nog CS als ze ook F.E.A.R. zouden kunnen spelen? En waarom spelen mensen nog WoW wanneer EQ2 ed. er beter uit zien?
Bullshit imho, succes met kutgraphics kan prima. Zelfs op een platform met titels met topgraphics.
Bingo, alles gaat met de tijd mee, zodra de PS3 een beetje bekend terrein is kunnen developers waarschijnlijk weer gewoon een spel per jaar gaan uitpoepen. En ook al kost het meer tijd en moeite om een game te maken dan maakt dat nog niet veel uit, omdat de markt ook steeds groter wordt.quote:Op maandag 13 maart 2006 16:00 schreef pkwarts het volgende:
Bovendien worden veel klussen developers steeds meer uit handen genomen, dingen die men vroeger van de grond af aan moest opbouwen. Denk aan simpele tools voor gezichten, bomen, water etc.
voor de über-luie devs is er dan altijd nog de Unreal Engine 3.quote:Op maandag 13 maart 2006 16:46 schreef peristilius het volgende:
[..]
Bingo, alles gaat met de tijd mee, zodra de PS3 een beetje bekend terrein is kunnen developers waarschijnlijk weer gewoon een spel per jaar gaan uitpoepen. En ook al kost het meer tijd en moeite om een game te maken dan maakt dat nog niet veel uit, omdat de markt ook steeds groter wordt.
Ik maak me echt niet druk om het gezeur van een paar developers die geen tijd en moeite in een game durven te investeren, omdat ik weet dat er genoeg goede developers zijn die dat wel willen doen.
Je weet dat je hardware kracht kunt gebruiken voor meer dan alleen mooie textures he?quote:Op maandag 13 maart 2006 16:23 schreef Xrenity het volgende:
Maar nogmaals; voor zulke games heb je geen PlayStation 3 of Xbox 360 nodig.
interessant stukjequote:The Most Dangerous Game
Does Sony's PS3 strategy reek of confidence... or madness?
by Jeremy Parish 3.11.2006
The PlayStation 3 is shaping up to be one of the greatest mysteries of our times. Forget the Colonel's secret blend of eleven herbs and spices, how many licks it takes to get to the center of a Tootsie Pop, or who put the bop in the bop-shoo-wop-shoo-wop. The question keeping the world awake at night is, "What the hell is Sony playing at?"
The veil of mystery surrounding the PS3 is downright maddening, and a little worrying. Consider that by March 2000, the company had already set the PlayStation 2's October 26th release date in stone. Yet here in March 2006, Sony has only been willing to commit to a "spring 2006" launch for its latest console. Less than ten days from winter's end and gamers are left scraping together scraps of conflicting information trickling from the company's various divisions to try and get a sense of the bigger picture. Sure, it's worth the proverbial 1000 words, but they tend to be ones like "unclear," "uncertain," "vague," "contradictory," and "unlikely."
That's hardly the sort of thing to instill consumer confidence in a system that could retail for as much as $500 (or more?). Sony's computer entertainment division has been its strongest asset for years, and it would be no overstatement to say the company's future rests on the success of the PS3. So why the secrecy?
Skeptics are quick to suggest that it's borne of desperation. The PS3, they suggest, is hardly any more powerful than the Xbox 360, Kojima Productions' geriatric mullet-head notwithstanding. Maybe, they insinuate, Sony is having trouble finalizing the hardware, streamlining the manufacturing process, ensuring acceptable quality assurance results. Maybe the PS3 is doomed, they cackle.
Maybe. But far more likely is the possibility that Sony is simply incredibly confident in the PS3's infallibility. The PlayStation was a surprise success, and the PlayStation 2 steamrolled three impressive competitors. The home console industry practically belongs to Sony, and the company seems happy to let the power of the PlayStation brand name do its own marketing work. Why drop cash on a high-dollar ad blitz when eager fans are willing to build hype for PS3 with word of mouth, anticipation and rumors? Talk is cheap, but fanaticism is free.
On the surface, it would seem to be a sound strategy. After all, that's largely how PS2 trounced Dreamcast: gamers were so convinced that the PS2 would be a generational leap over Sega's early offering that they were willing to wait a year for the more expensive console. But if Sony's really hoping to make Dreamcast 2.0 a reality, now would be a very good time to change tactics. Relying on obfuscation and hype is only likely to work once, especially for gamers who believed tall promises about the PS2 Emotion Engine's ability to present the most impressive game worlds imaginable but actually received a system only moderately more powerful than the Dreamcast.
Not to mention the fact that for all of the 360's sometimes eerie similarities to Dreamcast, Microsoft today is in a vastly stronger position than Sega was six years ago. Where Dreamcast was the last gasp of a foundering hardware maker, 360 is the second generation of a carefully-planned effort by one of the world's most successful technology corporations. The original Xbox established itself as a strong brand, giving its successor an eager fanbase to build on -- a far cry from Sega's desperate drive to win back gamers alienated by the horribly mishandled 32X and Saturn.
Some gamers are holding out hope that Sony has the PS3 prepped and ready for an immediate launch as an E3 surprise. Which is a terrible idea. The Saturn's stealth release in 1995 played a major role in Sega's crushing defeat in the 32-bit race, and Sony surely has enough sense to realize that dropping such an expensive and complicated machine into the marketplace with no day-one third-party support would be disastrous. And at this point, key publishers appear to be just as in the dark as gamers, which is hardly a good sign.
The Internet has a term for Sony's Spring 2006 vow: "LOL."
So, is it desperation or arrogance that's keeping Sony quiet and gamers in the dark? Either way, it's hard to disregard a nagging sensation that Sony is putting itself in a situation awfully similar to where Nintendo was ten years ago. Once upon a time it was Nintendo who was reviled by publishers for its draconian third-party policies, who was criticized by its customers for over-promising and under-delivering on its hardware, who cockily stood atop the industry and expected its brand name to do its hard work for it. And ten years ago, Sony knocked Nintendo's standing in the console race from a strong first to a distant third.
Now Sony seems to be setting itself up for a similar fall. PS3's hardware is rumored to be too complicated for many developers to utilize to the fullest. Worse, the console exclusives that set PS1 and PS2 apart are slowly vanishing as publishers hope to maximize their returns on the rising cost of game creation by releasing key titles on multiple platforms. There's a very real danger that the PS3 could become Sony's N64 -- an impressive, but flawed machine plagued by eroding developer confidence and expensive proprietary media (in this case, BluRay). Even the PS3 unveiling campaign from last year's E3, "Welcome Change," smacks of Nintendo's "Change the System" ads from 1996. * XD
Maybe the company's March 15th press event will have some connection to PS3. Failing that, maybe the PS3 master plan will finally be explained the following week at Game Developers Conference. But Sony needs to act soon. Time is slipping away, and with it any hope of fulfilling lofty PS3 launch promises.
Sony would be wise to study history; the console industry experiences a sea of change every decade. Atari more or less created the industry in the mid-70s, only to see its marketshare erode and give way to Nintendo in the mid-80s, who in turn fell behind Sony in the mid-90s. It's been a decade since then, and Microsoft seems a lot hungrier for victory than Sony these days. The 360 is proving to do just about everything right while Sony has offered nothing but cryptic promises.
PS3 may be about welcoming change, but at this rate there's a very real chance that the biggest change of all will involve who comes out ahead when the next-gen dust settles.
Heb even zitten denken wat ik hier tegenin moet brengen, en dat is:quote:Op maandag 13 maart 2006 16:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je weet dat je hardware kracht kunt gebruiken voor meer dan alleen mooie textures he?
Oh en WoW heeft duizenden mensen die verder niet of nauwelijks games speelden toch richting het gamen weten te krijgen. WoW is gewoon een van de eerste MMO's die echt aanslaat bij de massa, en dat is ook wel te merken aan de verkopen die toch duidelijk aangeven dat de game allang de mainstream is ingedoken.
True, ik als webontwikkelaar merk dat de eisen van de klanten steeds hoger worden, terwijl door API's als .Net ik bijna geen extra ontwikkeltijd nodig heb.quote:Op maandag 13 maart 2006 18:25 schreef Retuobak het volgende:
Dat het een PC game is maakt niks uit. En nee, meer tijd hoeft niet noodzakelijk, applicaties als speedtree zorgen er voor dat je op een goedkope manier in korte tijd grote werelden kunt creeeren. En om die weer te geven heb je wel een krachtig apparaat nodig.
Downloadbare ps1 en ps2 games voor de ps3 dus.quote:PlayStation 3 may sport download service for selected PSone, PS2 titles
Reports from development sources close to Sony Computer Entertainment are indicating that the firm is planning a major digital distribution service for game content, which could be a key element of PlayStation 3 - or even of a relaunched PS2.
Several senior developers have confirmed to GamesIndustry.biz that they have spoken informally with Sony about the question of digital distribution on consoles, although these discussions were described as being "purely about technology, not business models" by one source.
However, even the technology discussed could be very revealing regarding the Japanese giant's plans for the coming years - with one source from the development arm of a major third-party publisher claiming that Sony has been discussing the technical feasibility of providing PSone and PS2 titles over digital distribution with them.
This could indicate that Sony is hoping to provide a service for the PS3 similar to Nintendo's Revolution digital download system, which will allow users to access a back catalogue of Nintendo titles through the next-generation console.
In Sony's case the challenges may be significantly more difficult, since PlayStation titles were customarily several hundred megabytes in size, and PS2 titles spanned multiple gigabytes - compared to just a few megabytes or less for NES, SNES and N64 titles in the Nintendo back-catalogue.
However, as Internet connections speed up downloads of this size will be far more reasonable - already, several Xbox Live demos for the Xbox 360 are over 600Mb in size - and our sources indicated that Sony may also be investigating the possibility of remastering certain PS2 titles to allow them to stream later content over the network while the player is already playing early parts of the game.
The move would not be surprising, given that both other next-generation consoles will offer downloadable game content - Xbox Live Arcade and game demos in the case of Xbox 360, and the back catalogue download service on Revolution - which makes it highly unlikely that Sony will miss out on this opportunity.
The information from our development sources comes only days after Electronic Arts' European vice president of sales, Dr Jens Uwe Intat, confirmed to GamesIndustry.biz that the leading publisher is already in discussions with platform holders over digital distribution - telling us that "we as a total industry, software publishers and hardware manufacturers, are already sitting together and working on business models."
One of the key requirements of digital distribution on this scale, however, is a large storage system - such as a hard drive, a component with which Sony has had a patchy history. Although the PlayStation 2 hardware can support a hard drive, the peripheral was unsuccessful and was only ever used to any great degree by Square Enix' massively multiplayer title Final Fantasy XI. The PlayStation 3 hardware will also support a hard drive unit but is set to ship without one pre-installed in the basic configuration.
Sony is expected to announce new information about its plans for PlayStation 3 in Tokyo on Wednesday, ahead of a keynote address from the firm's worldwide studios boss Phil Harrison at the Game Developers' Conference in San Jose next week.
Dat wordt een hele dure HDD die je erbij aan moet schaffen dan.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:05 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Downloadbare ps1 en ps2 games voor de ps3 dus.
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=15294
de geruchten gaan dus ook dat op de 360 'binnenkort' Xbox1 games te downloaden zullen zijn, evenals films, series, enz. Oftewel: de bedrijven zullen elkaar op dit gebied steeds willen aftroeven: goed voor onsquote:Op maandag 13 maart 2006 23:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tja, heel gek is het niet dat deze geruchten komen. Xbox Live Arcade heeft al bewezen dat het een goed idee is en Nintendo knalt daar overheen met hun downloadservice (qua bekende namen wat betreft games, qua techniek weten we nog niets).
Sony moet haast wel zou je denken
Precies.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:55 schreef piet_pelle het volgende:
Dat wordt een hele dure HDD die je erbij aan moet schaffen dan.
DVD-branderquote:Op dinsdag 14 maart 2006 01:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies.Ik neem het maar weer met een flinke korrel zout. Ik verwacht dat je PS1 & PS2 games kunt spelen op de PS3 en ik verwacht ook dat er downloadbare games komen a la Xbox Live Arcade, maar downloadbare PS1 & PS2 games gaat me wat ver. Al is het maar omdat je een HDD dan in no time vol hebt staan.
Welcome License Keysquote:
Alles kan gekraakt worden, maar met een encrypted license-key gebaseerd op het serienummer in de console-bios, kun je een heel eind komen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, die kunnen niet gecrackt worden..
Huh? Nog nooit gehoord van Public/Private Keys? Encryptie? Digital Certificates?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:55 schreef Tain het volgende:
En dan heb je een console en dan zou je nog steeds license keys moeten invullen
Ja van gehoord, maar bij License Keys denk ik altijd aan codes die je zelf moet invullen. Op bijna elk stukje software voor een console zit wel iets om te controleren of je te maken hebt met een legaal spel, dus daar veranderd niks aanquote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:04 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Huh? Nog nooit gehoord van Public/Private Keys? Encryptie? Digital Certificates?
Maar niet op het niveau van controle wat je kan uitoefenen op software dat gebrand wordt door je eigen apparatuur.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:06 schreef Tain het volgende:
[..]
Ja van gehoord, maar bij License Keys denk ik altijd aan codes die je zelf moet invullen. Op bijna elk stukje software voor een console zit wel iets om te controleren of je te maken hebt met een legaal spel, dus daar veranderd niks aan
Maar als dat omzeild wordt ben je meteen wel heel erg ver van huisquote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Maar niet op het niveau van controle wat je kan uitoefenen op software dat gebrand wordt door je eigen apparatuur.
Sony kan een certificaat meebranden in de DVD, waardoor het spel alleen in die specifieke console gespeeld kan worden.
Dat het alleen op die specifieke console gespeeld kan worden is niet echt een fijne gedachte vind ik. Consoles kunnen ook stuk gaan en dan mag je al je spellen opnieuw branden, als je het meer dan 1x mag branden tenminste en je kunt nooit jouw legaal gebrande spel naar een vriend nemen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Maar niet op het niveau van controle wat je kan uitoefenen op software dat gebrand wordt door je eigen apparatuur.
Sony kan een certificaat meebranden in de DVD, waardoor het spel alleen in die specifieke console gespeeld kan worden.
Niet veel verder dan met de kopieer-"beveiliging" die momenteel op PS2-consoles zit.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar als dat omzeild wordt ben je meteen wel heel erg ver van huis.
Nou, ik denk het wel.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Niet veel verder dan met de kopieer-"beveiliging" die momenteel op PS2-consoles zit.
Wat natuurlijk heel gek is aangezien je er voor betaald hebt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat het alleen op die specifieke console gespeeld kan worden is niet echt een fijne gedachte vind ik. Consoles kunnen ook stuk gaan en dan mag je al je spellen opnieuw branden, als je het meer dan 1x mag branden tenminste en je kunt nooit jouw legaal gebrande spel naar een vriend nemen.
EINDELIJKquote:Sony is less than 24 hours away from making a formal announcement about PlayStation 3, including timing of launch and price.
Image Sony, characteristically, is remaining highly secretive about the announcement - as the Japanese working day (Tuesday) closes, the time and place of the meeting have yet to be released to the Japanese media.
It's expected that the machine's new launch schedule and pricing will be unveiled as well as some details of its online service - revealed here some weeks ago - which will offer consumers the ability to play online as well as downloading free and paid interactive and non-interactive content.
It's not known how much information will be released regarding the U.S. launch. Given the probability that Sony is facing a number of problems with its launch, the company may seek to release as little information as possible.
We expect an announcement to be made within the next 24 hours. Next Generation will have full details as they emerge.
Nou ja, een aankondiging voor de afsluiting van het fiscale jaar is niet zo gek.quote:
de retailers worden 's morgens blij verrast door een grote vrachtwagen met Welcom3 Chang3 op de zijkant gekalktquote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:37 schreef Retuobak het volgende:
Ja, vooral het feit dat distributeurs en retailers van niks weten zou opvallend zijn SD
PS3 zou de grootste flop ooit worden qua launch
Niemand weet uberhaupt dat ie er is
En als ze het al weten dan kunnen ze er geen kopen want distributeurs en retailers hebben hem niet
Rijden 's nachts met doeken over de tekst heen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:52 schreef Retuobak het volgende:
Knap dat niemand ook maar die vele tienduizenden vrachtwagens met Welcom3 Chang3 heeft gezien
ik zie hem er wel voor aanquote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:55 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk dat een dergelijke launch strategie either way suicide is
Ook knap dat nog geen een van de tienduizenden chauffeurs iets gelekt heeft
Of rijdt Ken Kutaragi een voor een de vrachtwagens ergens heen nadat ie ze zelf over heeft gespoten?
ik zit hier een beetje te filosoferen, dus kies maar, m'n linker- of rechterduim?quote:
Never.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
[..]
Zou P-Style dan tóch nog gered worden? :p
Deze persconferentie zou toegeweid zijn aan de PS3, dus wat jij hier allemaal beweert lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:45 schreef Thomper het volgende:
Maar goed, ik kan me wel vinden in die persconferentie morgen. Ik zag op GAF al de voorspelling van iemand waarvan ik wel geloof dat er zoiets gaat gebeuren: gelijk bekend maken dat de PS3 uitgesteld is, en dan vlug verder met wat mooie screens en filmpjes en vele geweldige games die al in ontwikkeling zijn van Square en co. Vervolgens YAY! PS2 pricedrop, en de PS2 krijgt nog geweldige games, GT4 Online, FFXII, God of War II, WOW! Wie heeft er een PS3 nodig??!?!? Tot slot wellicht nog een beetje PSP erbij, met wat hints naar de PSP2 en dat de PSP het erg goed doet enzo, en klaar is persconferentie. Damage control!
Iddquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:49 schreef SocialDisorder het volgende:
goed punt, als je kijkt wat voor yummies er nog allemaal op de PS2 komt, is het vertragen van de PS3 niet eens zó'n ramp.
Ja, maar Sony ziet waarschijnlijk niet graag haar koers kelderen, dus moeten ze toch wel met 'goedmakertjes' komen. En als ze uitstellen, moeten ze aan de andere kant ook weer de mensen tevreden stellen. Hoe doe je dat? Door te tonen dat veel developers je nieuwe platform steunen, en dat je huidige ook nog steeds zat toptitels heeft en door een kleine pricedrop bakken meer zal verkopen terwijl de winst ervan stijgt. Yay, beleggers happy.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
Deze persconferentie zou toegeweid zijn aan de PS3, dus wat jij hier allemaal beweert lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Laten we nou meer eerst afwachten tot morgen voordat we het over "goedmakertjes" gaan hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:56 schreef Thomper het volgende:
Ja, maar Sony ziet waarschijnlijk niet graag haar koers kelderen, dus moeten ze toch wel met 'goedmakertjes' komen. En als ze uitstellen, moeten ze aan de andere kant ook weer de mensen tevreden stellen. Hoe doe je dat? Door te tonen dat veel developers je nieuwe platform steunen, en dat je huidige ook nog steeds zat toptitels heeft en door een kleine pricedrop bakken meer zal verkopen terwijl de winst ervan stijgt. Yay, beleggers happy.
10 jaar, minimaalquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Idd
Who needs the PS3? Hup, nog 6 jaar PS2. Daarna PS3
Dus jij verwacht echte info?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Laten we nou meer eerst afwachten tot morgen voordat we het over "goedmakertjes" gaan hebben.
7 uur, iirc. Eerste twee uur vrij, dus dat wordt weer even checkenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:04 schreef Thomper het volgende:
Ja, ik sta ook al klaar om mijn woorden in te trekken hoor.Ben sowieso erg benieuwd, dat wordt nog spannend allemaal. Hoe laat is het nou Europese tijd? Iets van 6 uur 's ochtends?
Als Nintendo aankondigt dat ze een persconferentie gaan houden over de Revolution, dan verwacht ik ook daar info hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:06 schreef Xrenity het volgende:
Dus jij verwacht echte info?
In de Nintendo topics verwacht je meestal juist het tegenovergestelde
23 maart, believe.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als Nintendo aankondigt dat ze een persconferentie gaan houden over de Revolution, dan verwacht ik ook daar info hoor.
quote:PlayStation 3 Day Nears
Sony could be less than 24 hours away from making a formal announcement about PlayStation 3, including timing of launch and price.
Sony, characteristically, is remaining highly secretive about the announcement. The meeting was to be attended only to developers but has now been opened up to analysts and journalists.
Ken Kutaragi will front the briefing in Tokyo at 3:00 p.m. local time (late night / early hours in the U.S.).
Yuta Sakurai, a senior analyst with Nomura Securities told Reuters, "These events typically address platform strategy, loyalty structures, development-related plans and other details that aren't as interesting to us, but the fact that they opened the meeting up raises the possibility that there might be more."
It's hoped that the machine's new launch schedule and pricing will be unveiled as well as some details of its online service - revealed here some weeks ago - which will offer consumers the ability to play online as well as downloading free and paid interactive and non-interactive content. The most likely scenario is a sub-$500 price and a late 2006 launch date.
It's not known how much information will be released regarding the U.S. launch. Given the probability that Sony is facing a number of problems with its launch, the company may be forced to release as little information as possible. It will also seek to hold back some information for E3.
Next Generation will have full details as they emerge.
Het was nog niet bekend dat Ken zou spreken en dat het eerst press-only was, iircquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
te laat
[PS3 Centraal] #23: Terug uit Cloud Cuckoo Land.
mijn excuses zijn groot en nederigquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:10 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Het was nog niet bekend dat Ken zou spreken en dat het eerst press-only was, iirc
ik heb nergens gelezen dat Sony het over de PS3 zal gaan hebben?? Alleen iedereen verwacht dat ze het over de PS3 zullen hebben...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
Deze persconferentie zou toegeweid zijn aan de PS3, dus wat jij hier allemaal beweert lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Je hebt gelijk. Eigenlijk is die hele persconferentie sowieso niks meer dan een verwachting.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:06 schreef kepler het volgende:
ik heb nergens gelezen dat Sony het over de PS3 zal gaan hebben?? Alleen iedereen verwacht dat ze het over de PS3 zullen hebben...
ik verwacht gewoon niks tot de E3quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Eigenlijk is die hele persconferentie sowieso niks meer dan een verwachting.
Onder de 500 dollar? Ik geloof er geen drol van, maar als het zo is issie bij de launch van mijquote:The most likely scenario is a sub-$500 price and a late 2006 launch date.
quote:14-Mar-06 12:28 ET In Play Sony to delay the release of its PlayStation 3 next-generation video game console - DJ (SNE) 47.48 +0.71: Dow Jones reporting that Sony Computer Entertainment will delay the release of its PlayStation 3 next-generation video game console until early November because the copy protection technology for the Blu-ray Disc has not been finalized, The Nihon Keizai Shimbun reported in its Wednesday morning edition.
Als dàt werkelijk de reden is dat 'ie uitgesteld wordt tot november helemaal, dan zou dit feest dus ook nooit door kunnen gaan.quote:...early November because the copy protection technology for the Blu-ray Disc has not been finalized
Tja balen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als dàt werkelijk de reden is dat 'ie uitgesteld wordt tot november helemaal, dan zou dit feest dus ook nooit door kunnen gaan.
Weet niet of het er iets mee te maken heeftquote:Publisher stocks are in a freefall the past 15 minutes (ATVI, ERTS, MWY, & TTWO, etc).
Gamestop too.
Microsoft is up.
quote:Het is officiëel, de PS3 verschijnt niet in de Lente.
Vandaag is officiëel bekend gemaakt dat de PlayStation 3 niet in de Lente in de winkels zal verschijnen. Het bericht kwam niet van Sony, maar van een Japanse krant die de hand wisten te leggen aan wat officiële papieren van Sony, welke ze later op de dag naar buiten zouden brengen, bij de eerder aangekondigde conferentie. 100% zeker is het dus nog niet, maar we kunnen er flink van uitgaan. Voor meer info over de conferentie kan je hier terecht.
Update:
De reden van uitstel ligt bij het Blu-Ray medium. Deze is simpelweg nog niet klaar voor de PlayStation 3 aangezien alle beveiligingen nog niet kloppen. De PlayStation 3 zal op z'n vroegst in November in Japan verschijnen. Wanneer hij in Amerika en Europa gaat verschijnen is nog niet bekend.
volgens mij word die oorlog pas bij de mainstream consument uitgevochten zodra de spelers betaalbaar zijn (en die van $1800 is niet betaalbaar, voor het plebsquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
Welcome Delay.
Ik ben benieuwd of dit nog invloed heeft op de HD-DVD vs. BluRay oorlog.
Zou niet gek zijn, daar is de achterstand het grootst.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:57 schreef Retuobak het volgende:
Volgens Che Chou (ex-1Up werkt nu voor MS, ja MS) zou deze release datum voor Japan idd kloppen, maar zou Sony dit maal als eerste launchen in de US, namelijk in oktober. We zullen het morgenochtend zien I guess.
Wereldwijde launch in November dus.quote:Ken Kutaragi has confirmed plans for a worldwide release of PlayStation 3 in November at an ongoing press conference in Tokyo.
Just to repeat, Sony appears to be following Microsoft's lead by aiming to release PlayStation 3 in Europe, Asia and North America simultaneously.
This confirms details reported by the Nihon Kenzei Shimbun on Wednesday morning in Japan.
Sony's aiming to ship six million units this year, with one million units per month to follow after release.
Advertisement
More from Sony's conference as we get it, obviously!
Vraag me af of dat ze gaat lukkenquote:Op woensdag 15 maart 2006 08:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ah, Sony kopieert de Microsoft-launch.
[..]
Wereldwijde launch in November dus.
Maar dat dit MS een voorsprong(etje) geeft, is wel zeker.quote:Microsoft has welcomed PlayStation 3's likely delay. But it seems Sony's not ready to throw in the towel just yet.
Image Andres Vejarano, Microsoft Xbox' regional marketing manager for Asia (excluding Japan) told Bloomberg, "We want to win. Any delay does give us an advantage. It benefits us."
He said the company is "on track" to sell its target of between 4.5 million to 5.5 million Xbox 360s by June.
Despite reports in the Japanese press that PlayStation 3 will be delayed until November, Sony has still made no official confirmation. "There are no changes in our plan to release PlayStation 3 in spring," said spokesman Satoshi Fukuoka.
Het is maar te hopen dat dat vlekkeloos gaat ja,quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:39 schreef SocialDisorder het volgende:
niet helemaal waar, Sony produceert meer units
quote:http://japan.cnet.com/news/tech/story/0,2000047674,20098591,00.htm
2.5inch 60G HDD included
Linux OS included
price uknown
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |