abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35594528

Sony's Playstation®3

Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation®, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Volgens Sony's planning wordt 'ie in het voorjaar van 2006 gereleased. Op dit moment is het nog niet duidelijk of het om een wereldwijde release gaat en de prijs zal ook pas op het laatste moment bekend gemaakt worden.

Specs

Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen!

• CPU
    Cell Processor
    PowerPC-base Core @3.2GHz
    1 VMX vector unit per core
    512KB L2 cache
    7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy)
    7 x 128b 128 SIMD GPRs
    7 x 256KB SRAM for SPE
    Total floating point performance: 218 GFLOPS
  • GPU
    RSX @550MHz
    1.8 TFLOPS floating point performance
    Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
  • Sound
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)
  • Memory
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz
    256MB GDDR3 VRAM @700MHz
  • System Bandwidth
    Main RAM 25.6GB/s
    VRAM 22.4GB/s
    RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
    SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
  • System Floating Point Performance
    2 TFLOPS
  • Storage
    HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1
  • I/O
    USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
    Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
    SD standard/mini x 1
    CompactFlash (Type I, II) x 1
  • Communication
    Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
    Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
    Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)
  • Controller
    Bluetooth (up to 7)
    USB2.0 (wired)
    Wi-Fi (PSP®)
    Network (over IP)
  • AV Output
    Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    HDMI: HDMI OUT x 2
    Analog: AV MULTI OUT x 1
    Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
  • Disc media
    PlayStation®: CD-ROM
    PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM
    PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM
    CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
    SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
    DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
    BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE

Features

• Hij wordt backward compatible met PS1 en PS2 games. Dus bij de launch zijn er letterlijk duizenden titels die je al kunt spelen.
  • De PS3 gaat tot de resolutie van 1920x1080p, de PS3 ondersteunt zèlfs twee schermen met deze resolutie! Hier heb je een HD-Ready tv voor nodig (of twee), maar de PS3 heeft nog steeds de analoge uitgang die de PS1 en PS2 ook hadden, zodat je je huidige tv (èn scartkabel) nog gewoon kunt blijven gebruiken.
  • De controllers zijn draadloos en de PS3 kan er maximaal 7 aansturen.
  • Er worden meerdere opslagmedia ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
  • Naast een DVD-video speler, wordt het ook een Blu-Ray-video speler. Hiernaast krijgt 'ie nog vele andere media toepassingen.
  • De PS3 ondersteunt WiFi, dus draadloos internet evenals draadloze communicatie met de PSP.

Games

Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en het lijkt erop dat de Playstation 3 dezelfde grote developers-steun krijgt als z'n voorgangers. Je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen.

Links

• Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiëel persbericht over de PS3 van SCEI
  • Officiële plaatjes van de PS3
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

High Definition & Multichannel Audio

Welke tv's zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV's en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04

Voorgaande Topics

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22

(OP)

Game on.
  • -
      woensdag 1 maart 2006 @ 02:35:37 #2
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_35595353
    TT komt me bekend voor
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_35596153
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 02:35 schreef MMaRsu het volgende:
    TT komt me bekend voor
    Ik twijfelde al .
    -
    pi_35596386
    pi_35596495
    Nou ja, de afgelopen 10 delen was het de titel iig niet.
    Niets aan de hand dus.
    -
    pi_35600952
    quote:
    Mweh, ik denk dat BR toch 'wint'. Grotere steun onder iedereen eigenlijk.
    pi_35600994
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 11:50 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Nu de consument nog zo ver krijgen dat ze dat ook vinden
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_35600995
    quote:

Hoe jij alle negatieve berichten hier ook post. Je bent te erg.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      woensdag 1 maart 2006 @ 11:58:42 #10
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_35601199
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 11:50 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Consument is koning.
    De naam HD-DVD zou marketingtechnisch ook een voordeel zijn..
    Overigens denk ik ook wel da BR wint zal dat zeker pas op de lange termijn zijn gezien de prijzen.
    -
      woensdag 1 maart 2006 @ 11:59:34 #11
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_35601227
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 11:51 schreef peristilius het volgende:

[..]

Hoe jij alle negatieve berichten hier ook post. Je bent te erg.
    It's a dirty job, but somebody has got to do it.
    -
    pi_35604262
    quote:
    Als ik dit artikel goed begrijp, zijn de Blue-Ray spelers toch een stuk duurder dan P-Style beweert.
      woensdag 1 maart 2006 @ 14:17:14 #13
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_35605468
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 13:41 schreef chibibo het volgende:

[..]

Als ik dit artikel goed begrijp, zijn de Blue-Ray spelers toch een stuk duurder dan P-Style beweert.
    2x zo duur als de HD-DVD spelers zelfs.
    -
    pi_35605778
    ik vind dat ze gewoon met zn allen holografische opslag moeten gebruiken, heeft toch 20.000x zoveel voordelen als blueray en hd-dvd samen en is bijna net zo duur om in gebruik te nemen
    Can't fix it? Fuck it!
    Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
    pi_35605805
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 14:25 schreef MrSkyline het volgende:
    ik vind dat ze gewoon met zn allen holografische opslag moeten gebruiken, heeft toch 20.000x zoveel voordelen als blueray en hd-dvd samen en is bijna net zo duur om in gebruik te nemen
    Duurt nog ietsje langer, maar dat lijkt me de echte opvolger van de DVD
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_35605873
    Holodiscs is toch '09?
    En sowieso, discs
      woensdag 1 maart 2006 @ 14:43:03 #17
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_35606395
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 11:51 schreef Tain het volgende:

[..]

Nu de consument nog zo ver krijgen dat ze dat ook vinden
    Precies. De consument bepaalt het uiteindelijk.

tvp
    pi_35607119
    er waren al verschillende fabrikanten die eind dit jaar begonnen met holografische schijven van 100 of 200 gb, dacht dat canon daar iets mee te maken had, maar dat weet ik niet zeker.

en dat zie ik ook veel liever als dvd opvolger, dan kan je tenminste alles op een schijf kwijt, met een shitload aan extras
    Can't fix it? Fuck it!
    pi_35608089
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 13:41 schreef chibibo het volgende:
    Nee.
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 13:46 schreef P-Style het volgende:
    Een DVD-speler is wat anders dan een DVD-drive. Een BD-speler is wat anders dan een BD-drive. De PS3 krìjgt een BD-drive en de PS3 ìs een BD-speler. Die ontwikkelingskosten, die overigens gedeeld worden met al die andere fabrikanten die de Blu-Ray standaard samen ontwikkeld hebben, worden over een langere periode vanzelf wel terugverdient.

Het gaat hier om de productiekosten van een BD-drive voor Sony. Ontwikkelingskosten hebben ze al lang gemaakt.
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:46 schreef P-Style het volgende:
    En dat is dan de verkoopprijs, waar (meerdere malen via tussenhandel) winst op wordt gemaakt, van een brànder met eigen firmware, ATA-interface en allemaal op maat gemaakt voor een 5,25" slot in een PC.

Lijkt me sterk dat dan de productieprijs van een loopwerkje met laser die alleen kan lezen dan uitkomt op $350,-

Vergelijken met die stand-alone BD-spelers die aangekondigd waren op de CES schiet je al helemaal niks mee op.
    quote:
    Op woensdag 22 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
    Ja, maar nogmaals, het gáát dus niet om de verkoopprijs! Het gaat om de productiekosten voor Sony van een enkele drive.
    Dir $1000,- voor die Samsung en die $1800 voor die Pioneer zijn prijzen die op de CES al bekend zijn gemaakt. Die prijzen kende ik al.
    pi_35608205
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 14:59 schreef MrSkyline het volgende:
    er waren al verschillende fabrikanten die eind dit jaar begonnen met holografische schijven van 100 of 200 gb, dacht dat canon daar iets mee te maken had, maar dat weet ik niet zeker.

en dat zie ik ook veel liever als dvd opvolger, dan kan je tenminste alles op een schijf kwijt, met een shitload aan extras
    Leuk, maar als Canon de enige is en geen ènkele filmstudio zich nog bezig houdt met die holo-discs als standaard voor filmdistributie zal het voorlopig alleen nuttig zijn om backups mee te maken.
      woensdag 1 maart 2006 @ 15:40:08 #21
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_35608686
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:28 schreef P-Style het volgende:

[..]

Leuk, maar als Canon de enige is en geen ènkele filmstudio zich nog bezig houdt met die holo-discs als standaard voor filmdistributie zal het voorlopig alleen nuttig zijn om backups mee te maken.
    Nou, wel meer dan alleen Canon hoor.
    Hitachi/Maxell ook.
    HP, IBM en nog een bedrijf waren er geloof ik ook enigszins bij betrokken.
    Ik denk dat BR en HD DVD een tussenstapje is.. Het zal nooit zo aangenomen worden als CD en DVD gok ik.
    Daar is de technologische vooruitgang iets te klein voor, denk ik
    -
    pi_35608938
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Nou, wel meer dan alleen Canon hoor.
    Hitachi/Maxell ook.
    HP, IBM en nog een bedrijf waren er geloof ik ook enigszins bij betrokken.
    Ik denk dat BR en HD DVD een tussenstapje is.. Het zal nooit zo aangenomen worden als CD en DVD gok ik.
    Daar is de technologische vooruitgang iets te klein voor, denk ik
    Goed, meer dan alleen Canon, maar dat verandert nog niets aan het feit dat dit formaat voorlopig nog niet als filmmedium wordt beschouwd. Alle aandacht is gericht op Blu-Ray en HD-DVD.
    pi_35609034
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:28 schreef P-Style het volgende:

[..]

video2000 en betamax waren er ook eerder dan vhs als ik me niet vergis
    Can't fix it? Fuck it!
    pi_35609242
    Hitachi/Maxwell hebben voor holografische discs een investering gedaan samen met de Amerikaanse overheid in het bedrijf InPhase Technologies. InPhase wil in september van dit jaar komen met schijfjes met een opslagcapaciteit van 300GB en over een jaar of 5 verwachtten ze schijfjes met 1,6TB opslagcapaciteit.

Een ander bedrijf Aprilis is eveneens bezig met holodiscs en heeft al een WORM(Write Once Read Many)-drive gemaakt welke 200GB op schijfjes kan opslaan met een snelheid van 100MB/s.

Grootste probleem is: Deze techniek is al in 1963 uitgevonden en is nog steeds geen commercieel succes
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_35609433
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:49 schreef MrSkyline het volgende:
    video2000 en betamax waren er ook eerder dan vhs als ik me niet vergis
    Dus? Filmstudio's richten zich nu volledig op Blu-Ray en HD-DVD en totaal niét op holo-discs. Met die vergelijking schiet je niet veel op dus.

Sowieso heeft het niet veel zin om deze format-war te vergelijken met VHS vs V2000 vs Betamax.

• Ten eerste waren dat heel andere tijden.
  • Ten tweede had toen iedere standaard slechts één consumentenelectronia-merk achter zich (VHS van JVC, V2000 van Philips en Betamax van Sony), itt tot de talloze consumentenelectronia-merken die achter Blu-Ray en de iets minder talloze consumentenelectronia-merken die achter HD-DVD staan.
  • Ten derde speelde filmstudios toen nog lang niet zo'n grote rol in het vormen van een standaard als nu. Sterker nog... destijds waren de filmmaatschappijen nogal huiverig voor de "videoband".
  • En ten vierde zijn Blu-Ray en HD-DVD behalve filmmedium uiteraard ook een datamedium voor computers waar de oude videobanden ook nog niks mee te maken hadden.
  • pi_35609554
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:54 schreef Tain het volgende:
    Hitachi/Maxwell hebben voor holografische discs een investering gedaan samen met de Amerikaanse overheid in het bedrijf InPhase Technologies. InPhase wil in september van dit jaar komen met schijfjes met een opslagcapaciteit van 300GB en over een jaar of 5 verwachtten ze schijfjes met 1,6TB opslagcapaciteit.

Een ander bedrijf Aprilis is eveneens bezig met holodiscs en heeft al een WORM(Write Once Read Many)-drive gemaakt welke 200GB op schijfjes kan opslaan met een snelheid van 100MB/s.
    Sowieso nogal overkill voor films. Tenzij je de film en het geluid volledig ongecomprimeerd op wil slaan natuurlijk
    quote:
    [quote]
    Grootste probleem is: Deze techniek is al in 1963 uitgevonden en is nog steeds geen commercieel succes
    Dat ze er al langer mee bezig zijn wist ik wel, maar sinds 1963 al?!
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:05:05 #27
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_35609689
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dus? Filmstudio's richten zich nu volledig op Blu-Ray en HD-DVD en totaal niét op holo-discs. Met die vergelijking schiet je niet veel op dus.

Sowieso heeft het niet veel zin om deze format-war te vergelijken met VHS vs V2000 vs Betamax.

• Ten tweede had toen iedere standaard slechts één consumentenelectronia-merk achter zich (VHS van JVC, V2000 van Philips en Betamax van Sony), itt tot de talloze consumentenelectronia-merken die achter Blu-Ray en de iets minder talloze consumentenelectronia-merken die achter HD-DVD staan.
  • Ten derde speelde filmstudios toen nog lang niet zo'n grote rol in het vormen van een standaard als nu. Sterker nog... destijds waren de filmmaatschappijen nogal huiverig voor de "videoband".
  • En ten vierde zijn Blu-Ray en HD-DVD behalve filmmedium uiteraard ook een datamedium voor computers waar de oude videobanden ook nog niks mee te maken hadden.
  • Ik denk dat als het allemaal wat betaalbaarder is en wat toegankelijker ze HD-DVD en BR net zo hard kunnen laten vallen hoor .
    -
    pi_35609733
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:01 schreef P-Style het volgende:
    Sowieso nogal overkill voor films. Tenzij je de film en het geluid volledig ongecomprimeerd op wil slaan natuurlijk
    Of wanneer je gewoon 2006: The Year's top 100 Movies wil hebben op 1 schijf
    pi_35609802
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:01 schreef P-Style het volgende:

[..]

Met die H.264 codec kan je een HD film op 6GB kwijt, dus een BR/HD-DVD-schijfje is in principe ook overkill Denk dat Holodisc meer voor de opvolger van HDTV, waar ze in Japan al mee experimenteren, gebruikt gaat worden.
    quote:
    [..]

Dat ze er al langer mee bezig zijn wist ik wel, maar sinds 1963 al?!
    quote:
    The notion of holographic memory dates back to 1963, when Pieter van Heerden, a researcher at Polaroid, first proposed using the method to store data in three dimensions.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_35609824
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Ik denk dat als het allemaal wat betaalbaarder is en wat toegankelijker ze HD-DVD en BR net zo hard kunnen laten vallen hoor .
    Huh?
    pi_35609934
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:08 schreef Tain het volgende:
    Met die H.264 codec kan je een HD film op 6GB kwijt, dus een BR/HD-DVD-schijfje is in principe ook overkill Denk dat Holodisc meer voor de opvolger van HDTV, waar ze in Japan al mee experimenteren, gebruikt gaat worden.
    Een 1080p film van 2,5 uur met een DTS-HD 7.1 track gecomprimeerd tot 6GB die nog enigszins om aan te zien is lijkt met héél erg sterk! Enneh... de opvolger van HDTV die hoeven we in Europa pas in het jaar 2080 te verwachten.
    pi_35610191
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:11 schreef P-Style het volgende:

[..]

Een 1080p film van 2,5 uur met een DTS-HD 7.1 track gecomprimeerd tot 6GB die nog enigszins om aan te zien is lijkt met héél erg sterk! Enneh... de opvolger van HDTV die hoeven we in Europa pas in het jaar 2080 te verwachten.
    De apple trailers zullen idd geen DTS-HD 7.1 geluid hebben
    Maar die trailers hebben 1.2MB voor 1 sec film nodig
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_35610217
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

• t zal allemaal vanzelf wel komen, ik verwacht dat holodisc heel snel vooruitgang gaat boeken, het hoeft ook niet nu gelijk beslist te worden, het heeft ook 4 generaties video2000 geduurd voordat het niet meer verkocht werd naast vhs, wie zegt dat holodisc niet halvewege 2006 met een uitstekend prototype op de proppen komt en dat begin 2007 holodisc in de winkel ligt... t zou zomaar kunnen.
    Can't fix it? Fuck it!
    pi_35610255
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:18 schreef MrSkyline het volgende:
    t zal allemaal vanzelf wel komen, ik verwacht dat holodisc heel snel vooruitgang gaat boeken, het hoeft ook niet nu gelijk beslist te worden, het heeft ook 4 generaties video2000 geduurd voordat het niet meer verkocht werd naast vhs, wie zegt dat holodisc niet halvewege 2006 met een uitstekend prototype op de proppen komt en dat begin 2007 holodisc in de winkel ligt... t zou zomaar kunnen.
    Holodisc in 2007 zou zomaar kunnen... Als backup medium.
    pi_35610479
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 15:25 schreef P-Style het volgende:
    Nee.
    Je hebt gelijk, mijn excuses.

Echter, je geeft aan dat het apparaten betreft die ook kunnen branden, terwijl het hier toch echt over afspeelapparatuur gaat, voor zover ik met een snelle blik op Google kan zien (de Samsung BD-P1000 en de Pioneer BDP-HD1). Aan de andere kant zie ik ook een aankondiging staan voor de Pioneer BDR-101A, die wel brandcapaciteiten heeft, met een verwachte prijs van $975.
    pi_35610544
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:19 schreef P-Style het volgende:

[..]

Holodisc in 2007 zou zomaar kunnen... Als backup medium.
    Als ze die snelheid van lezen/schrijven van die schijfjes echt kunnen halen dan zal het wel in een stroomversnelling komen. Rond de 100MB/s een schijfje beschrijven is voor een optisch medium erg snel
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_35610588
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:24 schreef chibibo het volgende:
    Echter, je geeft aan dat het apparaten betreft die ook kunnen branden
    Nee, dat was weer een andere reactie die gaat over een BD-brander voor in de PC.
    pi_35610691
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:26 schreef Tain het volgende:
    Als ze die snelheid van lezen/schrijven van die schijfjes echt kunnen halen dan zal het wel in een stroomversnelling komen. Rond de 100MB/s een schijfje beschrijven is voor een optisch medium erg snel
    Maar dan ben je nog ruim 4½ uur bezig om die 1,6T schijven voor te krijgen.
    pi_35610936
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:29 schreef P-Style het volgende:

[..]

Maar dan ben je nog ruim 4½ uur bezig om die 1,6T schijven voor te krijgen.
    Tja of je koopt een blu-ray brander die waarschijnlijk 2 speed zal zijn en je bent dan voor 50GB al 1.5 uur bezig
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      woensdag 1 maart 2006 @ 16:41:34 #40
    58549 pkwarts
    pixelfiel.
    pi_35611253
    Wanneer was dat PlayStation event ook alweer?
    [22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
    http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
    pi_35616569
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 16:41 schreef pkwarts het volgende:
    Wanneer was dat PlayStation event ook alweer?
    Welke?
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:54:38 #42
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_35626280
    maar zal alle info niet heel dicht opeen gebrand worden dan op zo'n holodisk??
    dat als je bijvoorbeeld een krasje erop hebt de helft gewoon weg is
    (waar ik ook bang voor ben bij blue-ray disks

en btw zou je ook dual screen kunnen doen met 1 tv met scart en 1 tv met hdmi?? of alleen 2 tv's met hdmi

[ Bericht 8% gewijzigd door mustisuc op 02-03-2006 16:46:23 ]
    pi_35649005
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:54 schreef mustisuc het volgende:
    maar zal alle info niet heel dicht opeen gebrand worden dan op zo'n holodisk??
    dat als je bijvoorbeeld een krasje erop hebt de helft gewoon weg is
    (waar ik ook bang voor ben bij blue-ray disks
    Een krasje zou wel catastrophale gevolgen hebben denk ik. Dus dan moeten die holodiscs een keiharde krasvaste beschermlaag krijgen... net als Blu-Ray discs die krijgen.
    quote:
    en btw zou je ook dual screen kunnen doen met 1 tv met scart en 1 tv met hdmi?? of alleen 2 tv's met hdmi
    De PS3 krijgt 3 AV-uitgangen. 1 analoge en 2 HDMI's, dus in principe zou je ook één HDMI uitgang en een analoge uitgang tegelijk kunnen gebruiken. Maar eerst moet ik nog maar zien hoe zo'n dubbele video-uitgang in de praktijk gebruikt gaat worden... als er überhaupt gebruik van gemaakt gaat worden.

Zal me niks verbazen als 1 van die HDMI uitgangen in een later stadium alsnog verdwijnt.
    pi_35649039
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 17:39 schreef P-Style het volgende:

[..]

Een krasje zou wel catastrophale gevolgen hebben denk ik. Dus dan moeten die holodiscs een keiharde krasvaste beschermlaag krijgen... net als Blu-Ray discs die krijgen.
    Ja, of solid state storage in keiharde titanium containers .

...

pi_35649065
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 17:40 schreef Retuobak het volgende:
    Ja, of solid state storage in keiharde titanium containers .

Solid State FTW!
    pi_35649143
    Solid state storage is wel het meest betrouwbaar, degelijk/duurzaam en snel P-Style .
    pi_35649302
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 17:44 schreef Retuobak het volgende:
    Solid state storage is wel het meest betrouwbaar, degelijk/duurzaam en snel P-Style .
    Degelijk, duurzaam en nog altijd met een exorbitant hoge prijs per MB.
    pi_35649433
    Jij weet net zo goed dat dat de komende 2-3 jaar drastisch gaat veranderen though
    Kijk maar eens naar de groei van de omzet binnen de solid state storage markt. Steeds grotere oplages, steeds betere ontwerpen etc.
    Reken maar dat het de toekomst is.
    pi_35649609
    quote:
    Op donderdag 2 maart 2006 17:52 schreef Retuobak het volgende:
    Reken maar dat het de toekomst is.
    Toekomst ja... de vraag is alleen hoe vèr in de toekomst.

Net als bij de PS3... hoe vèr in de toekomst?!?
    pi_35649660
    Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe snel de ontwikkelingen binnen solid state storage gaan
    Tegen 2010 verwacht ik toch wel mainstreamacceptatie van solid state storage hdd's in PC's.

En wat de PS3 betreft, 2007 baby .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')