Mweh, ik denk dat BR toch 'wint'. Grotere steun onder iedereen eigenlijk.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Uitgebreid artikel in de NY Times over hoe BR wel eens de nieuwe BetaMax kon worden.
Nu de consument nog zo ver krijgen dat ze dat ook vindenquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mweh, ik denk dat BR toch 'wint'. Grotere steun onder iedereen eigenlijk.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Uitgebreid artikel in de NY Times over hoe BR wel eens de nieuwe BetaMax kon worden.
Consument is koning.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mweh, ik denk dat BR toch 'wint'. Grotere steun onder iedereen eigenlijk.
It's a dirty job, but somebody has got to do it.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:51 schreef peristilius het volgende:
[..]
Hoe jij alle negatieve berichten hier ook post. Je bent te erg.
Als ik dit artikel goed begrijp, zijn de Blue-Ray spelers toch een stuk duurder dan P-Style beweert.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
2x zo duur als de HD-DVD spelers zelfs.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:41 schreef chibibo het volgende:
[..]
Als ik dit artikel goed begrijp, zijn de Blue-Ray spelers toch een stuk duurder dan P-Style beweert.
Duurt nog ietsje langer, maar dat lijkt me de echte opvolger van de DVDquote:Op woensdag 1 maart 2006 14:25 schreef MrSkyline het volgende:
ik vind dat ze gewoon met zn allen holografische opslag moeten gebruiken, heeft toch 20.000x zoveel voordelen als blueray en hd-dvd samen en is bijna net zo duur om in gebruik te nemen
Precies. De consument bepaalt het uiteindelijk.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:51 schreef Tain het volgende:
[..]
Nu de consument nog zo ver krijgen dat ze dat ook vinden
Nee.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:41 schreef chibibo het volgende:
Als ik dit artikel goed begrijp, zijn de Blue-Ray spelers toch een stuk duurder dan P-Style beweert.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:46 schreef P-Style het volgende:
Een DVD-speler is wat anders dan een DVD-drive. Een BD-speler is wat anders dan een BD-drive. De PS3 krìjgt een BD-drive en de PS3 ìs een BD-speler. Die ontwikkelingskosten, die overigens gedeeld worden met al die andere fabrikanten die de Blu-Ray standaard samen ontwikkeld hebben, worden over een langere periode vanzelf wel terugverdient.
Het gaat hier om de productiekosten van een BD-drive voor Sony. Ontwikkelingskosten hebben ze al lang gemaakt.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:46 schreef P-Style het volgende:
En dat is dan de verkoopprijs, waar (meerdere malen via tussenhandel) winst op wordt gemaakt, van een brànder met eigen firmware, ATA-interface en allemaal op maat gemaakt voor een 5,25" slot in een PC.
Lijkt me sterk dat dan de productieprijs van een loopwerkje met laser die alleen kan lezen dan uitkomt op $350,-
Vergelijken met die stand-alone BD-spelers die aangekondigd waren op de CES schiet je al helemaal niks mee op.
Dir $1000,- voor die Samsung en die $1800 voor die Pioneer zijn prijzen die op de CES al bekend zijn gemaakt. Die prijzen kende ik al.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:17 schreef P-Style het volgende:
Ja, maar nogmaals, het gáát dus niet om de verkoopprijs! Het gaat om de productiekosten voor Sony van een enkele drive.
Leuk, maar als Canon de enige is en geen ènkele filmstudio zich nog bezig houdt met die holo-discs als standaard voor filmdistributie zal het voorlopig alleen nuttig zijn om backups mee te maken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:59 schreef MrSkyline het volgende:
er waren al verschillende fabrikanten die eind dit jaar begonnen met holografische schijven van 100 of 200 gb, dacht dat canon daar iets mee te maken had, maar dat weet ik niet zeker.
en dat zie ik ook veel liever als dvd opvolger, dan kan je tenminste alles op een schijf kwijt, met een shitload aan extras![]()
Nou, wel meer dan alleen Canon hoor.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Leuk, maar als Canon de enige is en geen ènkele filmstudio zich nog bezig houdt met die holo-discs als standaard voor filmdistributie zal het voorlopig alleen nuttig zijn om backups mee te maken.
Goed, meer dan alleen Canon, maar dat verandert nog niets aan het feit dat dit formaat voorlopig nog niet als filmmedium wordt beschouwd. Alle aandacht is gericht op Blu-Ray en HD-DVD.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou, wel meer dan alleen Canon hoor.
Hitachi/Maxell ook.
HP, IBM en nog een bedrijf waren er geloof ik ook enigszins bij betrokken.
Ik denk dat BR en HD DVD een tussenstapje is.. Het zal nooit zo aangenomen worden als CD en DVD gok ik.
Daar is de technologische vooruitgang iets te klein voor, denk ik
video2000 en betamax waren er ook eerder dan vhs als ik me niet vergisquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Leuk, maar als Canon de enige is en geen ènkele filmstudio zich nog bezig houdt met die holo-discs als standaard voor filmdistributie zal het voorlopig alleen nuttig zijn om backups mee te maken.
Dus? Filmstudio's richten zich nu volledig op Blu-Ray en HD-DVD en totaal niét op holo-discs. Met die vergelijking schiet je niet veel op dus.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:49 schreef MrSkyline het volgende:
video2000 en betamax waren er ook eerder dan vhs als ik me niet vergis
Sowieso nogal overkill voor films. Tenzij je de film en het geluid volledig ongecomprimeerd op wil slaan natuurlijkquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:54 schreef Tain het volgende:
Hitachi/Maxwell hebben voor holografische discs een investering gedaan samen met de Amerikaanse overheid in het bedrijf InPhase Technologies. InPhase wil in september van dit jaar komen met schijfjes met een opslagcapaciteit van 300GB en over een jaar of 5 verwachtten ze schijfjes met 1,6TB opslagcapaciteit.
Een ander bedrijf Aprilis is eveneens bezig met holodiscs en heeft al een WORM(Write Once Read Many)-drive gemaakt welke 200GB op schijfjes kan opslaan met een snelheid van 100MB/s.
Dat ze er al langer mee bezig zijn wist ik wel, maar sinds 1963 al?!quote:[quote]
Grootste probleem is: Deze techniek is al in 1963 uitgevonden en is nog steeds geen commercieel succes
Ik denk dat als het allemaal wat betaalbaarder is en wat toegankelijker ze HD-DVD en BR net zo hard kunnen laten vallen hoorquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dus? Filmstudio's richten zich nu volledig op Blu-Ray en HD-DVD en totaal niét op holo-discs. Met die vergelijking schiet je niet veel op dus.
Sowieso heeft het niet veel zin om deze format-war te vergelijken met VHS vs V2000 vs Betamax.Ten eerste waren dat heel andere tijden. Ten tweede had toen iedere standaard slechts één consumentenelectronia-merk achter zich (VHS van JVC, V2000 van Philips en Betamax van Sony), itt tot de talloze consumentenelectronia-merken die achter Blu-Ray en de iets minder talloze consumentenelectronia-merken die achter HD-DVD staan. Ten derde speelde filmstudios toen nog lang niet zo'n grote rol in het vormen van een standaard als nu. Sterker nog... destijds waren de filmmaatschappijen nogal huiverig voor de "videoband". En ten vierde zijn Blu-Ray en HD-DVD behalve filmmedium uiteraard ook een datamedium voor computers waar de oude videobanden ook nog niks mee te maken hadden.
Of wanneer je gewoon 2006: The Year's top 100 Movies wil hebben op 1 schijfquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:01 schreef P-Style het volgende:
Sowieso nogal overkill voor films. Tenzij je de film en het geluid volledig ongecomprimeerd op wil slaan natuurlijk
Met die H.264 codec kan je een HD film op 6GB kwijt, dus een BR/HD-DVD-schijfje is in principe ook overkillquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Sowieso nogal overkill voor films. Tenzij je de film en het geluid volledig ongecomprimeerd op wil slaan natuurlijk
quote:[..]
Dat ze er al langer mee bezig zijn wist ik wel, maar sinds 1963 al?!
quote:The notion of holographic memory dates back to 1963, when Pieter van Heerden, a researcher at Polaroid, first proposed using the method to store data in three dimensions.
Huh?quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat als het allemaal wat betaalbaarder is en wat toegankelijker ze HD-DVD en BR net zo hard kunnen laten vallen hoor.
Een 1080p film van 2,5 uur met een DTS-HD 7.1 track gecomprimeerd tot 6GB die nog enigszins om aan te zien is lijkt met héél erg sterk! Enneh... de opvolger van HDTV die hoeven we in Europa pas in het jaar 2080 te verwachten.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:08 schreef Tain het volgende:
Met die H.264 codec kan je een HD film op 6GB kwijt, dus een BR/HD-DVD-schijfje is in principe ook overkillDenk dat Holodisc meer voor de opvolger van HDTV, waar ze in Japan al mee experimenteren, gebruikt gaat worden.
De apple trailers zullen idd geen DTS-HD 7.1 geluid hebbenquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een 1080p film van 2,5 uur met een DTS-HD 7.1 track gecomprimeerd tot 6GB die nog enigszins om aan te zien is lijkt met héél erg sterk! Enneh... de opvolger van HDTV die hoeven we in Europa pas in het jaar 2080 te verwachten.
t zal allemaal vanzelf wel komen, ik verwacht dat holodisc heel snel vooruitgang gaat boeken, het hoeft ook niet nu gelijk beslist te worden, het heeft ook 4 generaties video2000 geduurd voordat het niet meer verkocht werd naast vhs, wie zegt dat holodisc niet halvewege 2006 met een uitstekend prototype op de proppen komt en dat begin 2007 holodisc in de winkel ligt... t zou zomaar kunnen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dus? Filmstudio's richten zich nu volledig op Blu-Ray en HD-DVD en totaal niét op holo-discs. Met die vergelijking schiet je niet veel op dus.
Sowieso heeft het niet veel zin om deze format-war te vergelijken met VHS vs V2000 vs Betamax.Ten eerste waren dat heel andere tijden. Ten tweede had toen iedere standaard slechts één consumentenelectronia-merk achter zich (VHS van JVC, V2000 van Philips en Betamax van Sony), itt tot de talloze consumentenelectronia-merken die achter Blu-Ray en de iets minder talloze consumentenelectronia-merken die achter HD-DVD staan. Ten derde speelde filmstudios toen nog lang niet zo'n grote rol in het vormen van een standaard als nu. Sterker nog... destijds waren de filmmaatschappijen nogal huiverig voor de "videoband". En ten vierde zijn Blu-Ray en HD-DVD behalve filmmedium uiteraard ook een datamedium voor computers waar de oude videobanden ook nog niks mee te maken hadden.
Holodisc in 2007 zou zomaar kunnen... Als backup medium.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:18 schreef MrSkyline het volgende:
t zal allemaal vanzelf wel komen, ik verwacht dat holodisc heel snel vooruitgang gaat boeken, het hoeft ook niet nu gelijk beslist te worden, het heeft ook 4 generaties video2000 geduurd voordat het niet meer verkocht werd naast vhs, wie zegt dat holodisc niet halvewege 2006 met een uitstekend prototype op de proppen komt en dat begin 2007 holodisc in de winkel ligt... t zou zomaar kunnen.
Je hebt gelijk, mijn excuses.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:25 schreef P-Style het volgende:
Nee.
Als ze die snelheid van lezen/schrijven van die schijfjes echt kunnen halen dan zal het wel in een stroomversnelling komen. Rond de 100MB/s een schijfje beschrijven is voor een optisch medium erg snelquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Holodisc in 2007 zou zomaar kunnen... Als backup medium.
Nee, dat was weer een andere reactie die gaat over een BD-brander voor in de PC.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:24 schreef chibibo het volgende:
Echter, je geeft aan dat het apparaten betreft die ook kunnen branden
Maar dan ben je nog ruim 4½ uur bezig om die 1,6T schijven voor te krijgen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:26 schreef Tain het volgende:
Als ze die snelheid van lezen/schrijven van die schijfjes echt kunnen halen dan zal het wel in een stroomversnelling komen. Rond de 100MB/s een schijfje beschrijven is voor een optisch medium erg snel
Tja of je koopt een blu-ray brander die waarschijnlijk 2 speed zal zijn en je bent dan voor 50GB al 1.5 uur bezigquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar dan ben je nog ruim 4½ uur bezig om die 1,6T schijven voor te krijgen.
Welke?quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:41 schreef pkwarts het volgende:
Wanneer was dat PlayStation event ook alweer?
Een krasje zou wel catastrophale gevolgen hebben denk ik.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:54 schreef mustisuc het volgende:
maar zal alle info niet heel dicht opeen gebrand worden dan op zo'n holodisk??
dat als je bijvoorbeeld een krasje erop hebt de helft gewoon weg is
(waar ik ook bang voor ben bij blue-ray disks
De PS3 krijgt 3 AV-uitgangen. 1 analoge en 2 HDMI's, dus in principe zou je ook één HDMI uitgang en een analoge uitgang tegelijk kunnen gebruiken. Maar eerst moet ik nog maar zien hoe zo'n dubbele video-uitgang in de praktijk gebruikt gaat worden... als er überhaupt gebruik van gemaakt gaat worden.quote:en btw zou je ook dual screen kunnen doen met 1 tv met scart en 1 tv met hdmi?? of alleen 2 tv's met hdmi
Ja, of solid state storage in keiharde titanium containersquote:Op donderdag 2 maart 2006 17:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een krasje zou wel catastrophale gevolgen hebben denk ik.Dus dan moeten die holodiscs een keiharde krasvaste beschermlaag krijgen... net als Blu-Ray discs die krijgen.
Solid State FTW!quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:40 schreef Retuobak het volgende:
Ja, of solid state storage in keiharde titanium containers.
Degelijk, duurzaam en nog altijd met een exorbitant hoge prijs per MB.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:44 schreef Retuobak het volgende:
Solid state storage is wel het meest betrouwbaar, degelijk/duurzaam en snel P-Style.
Toekomst ja... de vraag is alleen hoe vèr in de toekomst.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:52 schreef Retuobak het volgende:
Reken maar dat het de toekomst is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |