Met ¤300 ga je al behoorlijk naar de $400quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:31 schreef Vitalogy het volgende:
Tja ik weet het echt niet. De markt is echt een stuk verander tov van 5 jaar geleden. Als je de prijs van een console vroeger vergelijkt met de prijs van een pc toentertijd dan zou dat vertaald naar nu ook uitkomen op een launch prijs die onder de $300 uitkomt. Dus het argument van zoals het vroeger was bla bla dat gaat gewoonweg niet meer op.
Wat dat betreft vind ik hun redenering wel ergens op slaan. Met een console die 400-500 euro kost ga je echt niet de grote massa aan het gamen krijgen op jouw console.
Aan de andere kant. 3x3.2 ghz PowerPC, al dan niet water gekoeld, icm met een next gpu.
Dat moet toch ook wat kosten?
Misschien wordt ie wel 300 euro en gooien ze de prijs per spel een stuk omhoog.
Levert dat voor Microsoft en Sony nog wat op? Nintendo maakt zelf genoeg spellen...quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:31 schreef Vitalogy het volgende:
Misschien wordt ie wel 300 euro en gooien ze de prijs per spel een stuk omhoog.
Heb je toevallig ook cijfers? Lijkt me best interessant.quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:36 schreef Vitalogy het volgende:
Een heel groot deel. De winst van een console moet uit de spellen komen.
Je zit natuurlijk ook met "exclusieve rechten" zoals RE4... -ahem- en Final Fantasy... -ahem-... Anyway vroegah had je exclusieve rechten en zo...quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:41 schreef Vitalogy het volgende:
Nee die cijfers heb ik niet
Ik geloof dat die cijfers ook zwaar onder contractuele geheimhouding liggen.
En niemand die de rest van de context erbij haalt: voor die tijd idd...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:44 schreef Khadgar het volgende:
[..]
En dat 640kb meer dan genoeg voor iedereen is.![]()
Leuk voor Microsoft als maar een klein percentage van de xbox-gebruikers een xbox-live abo neemt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef Brasco125 het volgende:
Het is toch het zelfde als bij telefoons, medium voor bijna gratis en in cashen met de games en abbo's. Beschouw je Xbox-live abbo-geld voor de helft als Xbox afbetaling
Ik heb alleen het laatste stukje gezien en toen zeiden ze iets over dat games 90 euro gingen kosten? Hadden ze daar ook een bron voor?quote:
Ik verwacht dat de prijzen gewoon rond de 60 euro zullen liggen, net zoals nu. Nintendo/Sony/MS snappen wel dat als de games nog duurder gaan worden, niemand hun consoles nog koopt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:34 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb alleen het laatste stukje gezien en toen zeiden ze iets over dat games 90 euro gingen kosten?
Wel gek dat de PSX hier 700 gulden was en de PS2 1149 guldenquote:Today, Japanese Web site Impress PC Watch reported that SCE has told its business partners that the PS3 will be under 40,000 yen ($370.28) at launch. The news has spurred speculation that the company might be launch the machine with the same the same price it set for the PlayStation and PlayStation 2. Both machines were priced at 39,800 yen ($368) when they launched in 1994 and 2000, respectively.
Sony's PS3 will be competing with Microsoft's Xbox 360 and Nintendo's Revolution in the next-generation console wars. When it launched in Japan in 2002, Microsoft's current generation Xbox was priced at 34,800 yen ($322). The company has been shaving down the console's cost since then, and it currently sells at 17,640 yen ($163)--nearly half its launch price.
Nintendo's GameCube made its debut in 2001 at 25,000 yen ($231)--the lowest launch price of the three current-generation home consoles. The GameCube continues to be the lowest priced console on the market, currently marked down to 14,000 yen ($130). Nintendo has never priced any of its past consoles higher than 25,000 yen at launch, which could well be the same case for the Revolution. During E3, Nintendo president Satoru Iwata stated that he hopes to "keep the Revolution at a price range that anyone can reach out for, and nothing as high as 50,000 yen ($463)."
Hmmm... ik kan me nog herinneren dat ik de PS1 voor fl.899,- in de winkels heb zien liggen. Dat Nintendo de goedkoopste gaat worden, daar twijfel ik niet aan. Dat Sony de duurste gaat worden ook niet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dit is wel interessant:
Wel gek dat de PSX hier 700 gulden was en de PS2 1149 guldenIn Japan waren ze allebei even duur
We worden genaaahaaaid
![]()
Dit bericht versterkt toch weer het vermoeden dat Nintendo de goedkoopste gaat zijn weer.
Dat herinner je je dan verkeerdquote:Op woensdag 25 mei 2005 01:29 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hmmm... ik kan me nog herinneren dat ik de PS1 voor fl.899,- in de winkels heb zien liggen. Dat Nintendo de goedkoopste gaat worden, daar twijfel ik niet aan. Dat Sony de duurste gaat worden ook niet.
Zag laatst er nog eentje staan, zo oude...quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat herinner je je dan verkeerdHet was 700 of 799
Heel interessant idd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:48 schreef H.Flick het volgende:
Is dit misschien de toekomst van gaming: Klik
Ik vind het in ieder geval een erg interessant artikel en eigenlijk ben ik het er volledig mee eens.
Ik noem Sands of Time, Beyond Good & Evil. Launchprijzen van 30 euro, maar toch wel 6 a 10 uur puur genot en speelplezier. Lijkt mij een ernstig goede strategie voor sommige developers.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Heel interessant idd.
En erg waar ook vooral..
Microtransactiesquote:Op woensdag 25 mei 2005 16:43 schreef twi het volgende:
Maar dan kom je denk ik al snel op downloadable levels uit van een paar euro per stuk, denk ik.
Games zelf worden downloadable contentquote:Op woensdag 25 mei 2005 18:32 schreef ScienceFriction het volgende:
Downloadable content wordt belangrijker dan de games zelf? Zou best logisch zijn... want op dowloadable content kun je op de lange termijn meer verdienen (als een spel populair is)
De gemiddelde groentenboer en slager wordt vandaag de dag ook met de grond gelijk gemaakt door de gigantische supermarkten en heb jij de kwaliteit van de gemiddelde bloemkool van de Edah wel eens vergeleken met die van de groentenboer?quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:47 schreef H.Flick het volgende:
Toch vreemd dat mensen altijd zo anti-microsoft zijn. Het soort markten waar microsoft actief in is hebben (theoretisch gezien) een monopolie als natuurlijk evenwicht (of in ieder geval een reeks opeenvolgende monopolies in verschillende generaties), dus opzich is het totaal niet verwonderlijk dat microsoft in veel markten een monopoliepositie heeft of dreigt te krijgen.
Begrijp me niet vekeerd, ben een groot fan van Nintendo, maar als we het nou toch over misbruik maken van monopolies, dan is Nintendo één van de namen die als eerste te binnen schiet. "The Nintendo Seal of Quality"quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:27 schreef MaHawK het volgende:
De kleine man wordt de kop ingedrukt of weggekocht door dit soort gigantische bedrijven. Iets waar MS (ook Sony) zeer bekend mee is.
Verklaar je nader svp.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:39 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Begrijp me niet vekeerd, ben een groot fan van Nintendo, maar als we het nou toch over misbruik maken van monopolies, dan is Nintendo één van de namen die als eerste te binnen schiet. "The Nintendo Seal of Quality"
Oh ok. Tegenwoordig moeten developers nog steeds grof betalen voor devkits, wat dat betreft is dat niet anders als vroeger.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:58 schreef YourMaster het volgende:
Gewoon, ik doel op het misbruik wat nintendo maakte van hun monopolypositie tijdens de nes. De bedragen die ze vroegen aan de ontwikkelaars, de limieten die ze ze oplegden voor het aantal games, enz. enz. enz.
ze deden wat ze opgedragen werd sloop de multimedia faciliteiten eruitdoen ze dat is het weer niet goed moet je maar een api bij je speler leveren zonder api kan ik er nog wel 1 maken op multimedia builder.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:48 schreef MaHawK het volgende:
Ok ik begrijp je punt, maar we hebben het hier over Microsoft, kapitalistischer kan het niet worden.
Als voorbeeld het feit dat Mediaplayer standaard in Windows zit waardoor de kleinere speler z'n produkt aan de straatstenen niet kwijt raakt of maar in mondjesmaat verkoopt. Rechtzaak blabla, Microsoft mag Mediaplayer niet standaard meeleveren met Windows, wat doet MS? Sloopt de hele fucking API eruit waardoor de software van de concurrent alsnog niet gebruikt kan worden. Misbruik van monopolie? Ik dacht het wel.
Waar mijn bittere smaak ten opzichte van MS vandaan komt is de arrogantie waarmee ze het voor de kleine man onmogelijk weten te maken en indien deze kleine man met een wereld id komt kopen ze het op. Nieuwe markt, meer geld, meer macht.
Dat was de Xbox 1 ook in de USA. In Europa wassie toen echter 480quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:10 schreef Vitalogy het volgende:
J. Allard heeft een waarschijnlijke launch prijs van $300 genoemd. Met de kanttekening dat de definitieve beslissing pas de komende 2 maanden gaat vallen.
Klopt, omgerekend was 479 euro destijds 400 dollar, dus een flink stuk duurderquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat was de Xbox 1 ook in de USA. In Europa wassie toen echter 480
Tis maar hoe je het wil zien, kwestie van meningsvershil.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 08:57 schreef twi het volgende:
Wat een onzin trouwens hier over dat monopolie positie verhaal. Dan koop je zeker ook geen Gameboy? Tal van andere voorbeelden. Elk commercieel bedrijf wil een monopolie positie, ook Nintendo. Die maken echt geen games omdat ze zo graag willen dat mensen een leuke tijd hebben, maar omdat ze willen dat hun portomonnee lekker gevuld kan worden.
Daarnaast kom je met je WMP voorbeeld. Ik snap dat niet zozeer, aangezien elk OS met bepaalde bijproducten komt bij aanschaf. Schaf jij maar eens Linux Redhat aan, daar zit ook gewoon een programma in wat media afspeelt, foto's kan laten zien en een browser waarmee je het internet kunt bekijken. Volgens mij leveren die betaalde Linux-distributies juist veel meer extra software bij dan Microsoft doet bij Windows.
Wat pas erg zou zijn, is wanneer je naast WMP geen andere mediespeler kan gebruiken. Ik gebruik gewoon WinAMP en BSPlayer hoor, geen centje pijn (letterlijk en figuurlijk). Onzinverhaal dus. Maar dat moet je zelf weten hoor. Spek je de grote boze wolf die Microsoft heet niet, dan doe je dat wel met andere grote boze wolven als Sony of Nintendo.
Bovendien heb je in Europa nog VAT/BTW.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:27 schreef TC03 het volgende:
Toen was de koers wel anders he. Geloof dat ¤1 toen iets van $0,90 was.
quote:"…the PS3 can’t be offered at a price that’s targeted toward households."
quote:"PS3 is NOT a gaming machine"
Ik begrijp die kerel niet.quote:"You don't need videogames, they are for children"
en dat kan bij windows ook, alleen heb je daar kennis van zaken nodig, net zoals Unix variantenquote:Op zondag 29 mei 2005 09:59 schreef MaHawK het volgende:
[..]
Tis maar hoe je het wil zien, kwestie van meningsvershil.
Trouwens dat Linux verhaal is echt bullshit. Die zooi wordt alleen allemaal geinstalleerd als je een standaard installatie doet, de onwetende/niet ervaren gebruiker dus. Vandaar dat ik zelf altijd Debian Linux draaide, lekker alles zelf installeren zoals ik het wil, met de software die ik wil gebruiken en zoals ik het op prijs stel.
ik welquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:18 schreef BMH het volgende:
Uitspraken van Ken Kutaraqi zijn nogal dubieus voor iemand zo hoog in Sony's Playstation afdeling:
[..]
[..]
[..]
Ik begrijp die kerel niet.
Bullshitquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik wel
De PS3 gaat een meer volwassen publiek aanboren. Waar Nintendo nog voornamelijk op kids mikt, en Microsoft nu op de casual gamer gaat, schuift Sony naar de hardcore gamert.
Hij heeft wel gelijk op 1 punt: Tis niet voor kinderen. Ik kan me geen kind voorstellen die een PS3 kan betalen. Als zelf Sony zegt dat hij te duur word voor een standaard huishouden.....quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
BullshitZe willen allemaal een zo breed mogelijk publiek aanspreken. nintendo doet dat door eenvoudige games te maken, Sony en M$ door veel multimedia shit in te bouwen. De PS3 is strax wat de PSX (niet PSOne) had moeten zijn.
Dat gezeur om 'casual', 'kids' en 'hardcore' gamers is zooooo 2003.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |