abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:18:54 #1
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_35376530

Welkom in het centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

Fabrikanten
quote:
Shops
quote:
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Online shops
quote:
Koelkast
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Handige links
quote:
Vorige delen
quote:
De OP-pics

Babes (opnieuw gevonden en gelijk veilig gesteld )

Pizza

Terje

Pic van Beerke

Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier
Computer Says No
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:20:05 #2
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35376588
tvp
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:21:10 #3
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_35376640
ik heb dit topic maar geopend omdat ik zelf een vraag had.
ik ben net terug uit een dagje winterberg en heb het tot ongeveer 3 uur smiddags
ontzettend leuk gehad. vanaf 3 uur werden de pistes redelijk ijzig en ging ik vaak tot veel op mn plaat. hoe kan ik nou het best voorkomen dat ik op mn bek ga op platen ijs?.
Computer Says No
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:23:48 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35376745
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:21 schreef midje het volgende:
ik ben net terug uit een dagje winterberg en heb het tot ongeveer 3 uur smiddags
ontzettend leuk gehad. vanaf 3 uur werden de pistes redelijk ijzig en ging ik vaak tot veel op mn plaat. hoe kan ik nou het best voorkomen dat ik op mn bek ga op platen ijs?.
Gewicht boven je plank houden en goed op de kanten rijden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:24:45 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35376796
De torrent-spy-torrent werkt bij mij wel, zonder paswoord. Zou dat het probleem veroorzaken.... Ach ik kijk hem morgen wel. De snelheid gaat al iets omhoog.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:33:10 #6
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35377186
tevepe
Or maybe something I thought
pi_35377367
midje; ijs is ook deel je verstand op 0 zetten
gewoon gaan en niet bang zijn

als je bang bent ga je juist onderuit nml
pi_35377478
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:42:02 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35377508
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:37 schreef ddx het volgende:
midje; ijs is ook deel je verstand op 0 zetten
gewoon gaan en niet bang zijn
Ik weet niet of dit een beproefde methode is
pi_35377907
haha nee werkt niet voor iedereen, maar je moet wel een knop omzetten in je hoofd en gewoon netjes je bochten blijven maken
niet verstijven als je even iets minder grip hebt want dan ga je zeker onderuit
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:54:24 #11
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35377973
als ik denk ik ga vallen..... dan is het geheid een blauwe kont.

dus ik gooi me met mijn waardeloze bochten gewoon er af en dan gaat het meestal wel oke
pi_35383641
e
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:42 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je hem al binnen.
Uit de niuwsgroepen heb ik het niet geprobeerd, dat gaat vrijwel altijd fout. De torrent loopt bij mij, maar ik zie dat daar ook rarretjes inzitten. Zijn die wel in orde?
Direct na de release was ie er al hier
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_35386750
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:18 schreef Thermo het volgende:
XL, First.Descent.2005.DVDRip.XviD-SAPHiRE
Ook te vinden in alt.binaries.paxer
pi_35386854
quote:
zorgen dat je kanten goed scherp zijn
kijken of je ook langs de piste kunt afdalen, daar is de sneeuw meestal losser
pi_35387189
Nog 3 daagjes en dan ga ik er vandoor. Lekker een weekje pre-boarden in ...

De cd brander is op volle toeren muziek aan het bakken en ook de laptop krijgt een schone instal zodat alle foto's volgende week direct in de avond netjes bewerkt kunnen worden. De GPS is opgeladen om te kijken waar ik overdag geweest ben en de boardjes gewaxed. Vrijdag alles inpakken en zaterdag ochtend er vandoor.

We hebben er zin in.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_35387583
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:48 schreef GenesiZ het volgende:
Nog 3 daagjes en dan ga ik er vandoor. Lekker een weekje pre-boarden in ...

[afbeelding]

De cd brander is op volle toeren muziek aan het bakken en ook de laptop krijgt een schone instal zodat alle foto's volgende week direct in de avond netjes bewerkt kunnen worden. De GPS is opgeladen om te kijken waar ik overdag geweest ben en de boardjes gewaxed. Vrijdag alles inpakken en zaterdag ochtend er vandoor.

We hebben er zin in.
daar zit ik volgend weekend ook

hopelijk met nieuwe schoenen.
  woensdag 22 februari 2006 @ 23:06:29 #18
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35388037

ghehehe Master poster
pi_35388134
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:06 schreef The.PhantoM het volgende:
[afbeelding]

ghehehe Master poster
pi_35388787
Ik heb even een vraagje betreffende een back-protector.

Mijn vriendin wil vrijdagavond nog even voor de vakantie zo'n protector halen. Heeft zoiets veel nut en welke zou goed zijn voor een boardbabe van ongeveer 1.65. Ze heeft dit model gezien op bt.com maar die lijkt me zo stug en niet echt confortabel.

De Dainese Protector 5 & 6

pi_35389371
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:21 schreef GenesiZ het volgende:

Mijn vriendin wil vrijdagavond nog even voor de vakantie zo'n protector halen. Heeft zoiets veel nut en welke zou goed zijn voor een boardbabe van ongeveer 1.65. Ze heeft dit model gezien op bt.com maar die lijkt me zo stug en niet echt confortabel.

[afbeelding]

[afbeelding]
ik weet niet wat jullie allemaal van plan zijn, maar volgens mij is mijn rug mijn enige lichaamsdeel dat ik nog nooit geblesseerd heb of pijn heb gedaan met snowboarden.
pi_35389591
quote:
Zorg iig dat je een helmpie hebt, dat miste ik vorig jaar op de ijsplaten. En verder idd gewoon gaan en niet bang zijn. Ik ben vorig jaar voor het eerst wezen boarden en toen was de piste ook 1 grote ijsbaan, het voordeel is dat ik geleerd heb om het board goed op de zijkanten te gooien zodat mn techniek echt goed in orde is! Het nadeel is natuurlijk de pijnlijke manier van het leren..
  woensdag 22 februari 2006 @ 23:39:58 #23
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35389650
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]
kheb andere gezien, zo'n soort short die je aankan trekken en je stuitje en zijbenen protect. Volgens mij vaak je daar veel vaker dan op je rug. Kben igg vaker op mijn stuitje en zijbenen gevallen dan me rug, als ik ooit op me rug gevallen ben...: http://www.redprotection.com/gear/products.asp?productID=2015
voor chicks. Lijkt me ook veel fijner zitten dan zo'n stuk plastic op je rug
pi_35389735
onbeschaamde tvp
  woensdag 22 februari 2006 @ 23:47:39 #25
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35389999
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:39 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Zorg iig dat je een helmpie hebt, dat miste ik vorig jaar op de ijsplaten. En verder idd gewoon gaan en niet bang zijn. Ik ben vorig jaar voor het eerst wezen boarden en toen was de piste ook 1 grote ijsbaan, het voordeel is dat ik geleerd heb om het board goed op de zijkanten te gooien zodat mn techniek echt goed in orde is! Het nadeel is natuurlijk de pijnlijke manier van het leren..
helmpje werkt ook niet altijd: http://www.break.com/index/snowboardhead19.html

Ik draag overgens geen helm. Nooit echt een helm gemist bij snowboarden, was eerder altijd bang dat ik voor de zoveelste keer op me stuitje zou flikkeren die al zeer deed.
pi_35390200
hahah. Sorry dat ik lach, maar dat is wel heel erg droog. Hij zweeft ook nog zo mooi na

*pok*

Maar het is dus meer aan te raden om met een helm of crash-pants te rijden dan met een back-protector.
pi_35390313
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:47 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

helmpje werkt ook niet altijd: http://www.break.com/index/snowboardhead19.html

Ik draag overgens geen helm. Nooit echt een helm gemist bij snowboarden, was eerder altijd bang dat ik voor de zoveelste keer op me stuitje zou flikkeren die al zeer deed.
Ik heb/had ook geen helm, maar was vorig jaar 1x zo hard op mn hoofd gestuiterd dat ik ff knockout was. Overigens bestaan er ook van die broekjes met kont/heup beschermer, die lijken me ook wel relax eigenlijk daar ik vorig jaar ook een blauwe kont had (en niet van de kou). Alleen zijn die krengen zo verschrikkelijk duur voor wat je krijgt
pi_35392591

wil diegene die het topic sluit voortaan dan de link naar het nieuwe posten
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_35392737
... Byte_me, je rug hoef je ook maar één keer te blesseren. Één verkeerde val...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  donderdag 23 februari 2006 @ 01:22:35 #30
71115 Rnej
I walk the line
pi_35393167

(ikke in solden vorig jaar)
pi_35393971
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 01:06 schreef beerke het volgende:
... Byte_me, je rug hoef je ook maar één keer te blesseren. Één verkeerde val...
ja ok, maar dan moet je echt wel tussen rotsen of bomen gaan boarden. als je de ruimte hebt is je rug veilig volgens mij.
  donderdag 23 februari 2006 @ 03:00:31 #32
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35394670
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 01:00 schreef beerke het volgende:
[afbeelding]

wil diegene die het topic sluit voortaan dan de link naar het nieuwe posten
Luie aars!!! Ik check niet continue of we al richting de 300 gaan. En zo te zien heb je ook de nieuwe editie prima kunnen vinden!
  donderdag 23 februari 2006 @ 03:07:38 #33
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35394718
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 02:03 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ja ok, maar dan moet je echt wel tussen rotsen of bomen gaan boarden. als je de ruimte hebt is je rug veilig volgens mij.
Mja, je weet natuurlijk nooit precies wat er onder de sneeuw zit, ook al is het om je heen nog zo open. XL is volgens eigen zeggen wel eens vlak naast een scherpe rots neergeploft, die verstopt zat onder de poeder. Als je vaak genoeg rijdt (en niet bekend bent met het terrein) kom je dat soort dingen vanzelf wel tegen.

Ik rij vooralsnog zonder backprotector of body protector en heb daar geen problemen mee. Ik reed voorheen ook zonder helm en had daar tevens geen problemen mee. Maar met zo'n ding op voel ik me net wat meer beschermd tegen fouten van mezelf, fouten van anderen en nare obstakels tussen de sneeuw.
  donderdag 23 februari 2006 @ 08:09:09 #34
71115 Rnej
I walk the line
pi_35395826
sowieso, hoeveel is je leven je waard.. als een helmpje 1x je leven red heb je die 80 euries er dubbel en dwars weer uit
pi_35395975
Nog 1nachtje slapen...

En dan vertrek ik richting Lermoos (Zugspitarena)!
Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
  donderdag 23 februari 2006 @ 08:36:49 #36
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35396020
Een aantal reacties hier doen me vermoeden dat het dragen van bescherming 'uncool' is.

Dat is fout --> Bescherming is hip.
pi_35396185
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 01:22 schreef Rnej het volgende:
[afbeelding]
(ikke in solden vorig jaar)
Anders gooi je even een foto van 1Mb online

Wel veel sneeuw
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:07:10 #38
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35397418
hier niet zonder helm (ben niet gek....)
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:55:54 #39
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35400693
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 08:36 schreef XL het volgende:
Een aantal reacties hier doen me vermoeden dat het dragen van bescherming 'uncool' is.

Dat is fout --> Bescherming is hip.
Draag je je helm en bodyprotector ook op je fiets, ook dan kan het levensreddend zijn en ik hoorde dat je ook daar first tracks mee rijdt
pi_35401266
ik heb een skeleton pak, is ongeveer hetzelfde als een backprotector, maar dan zit er ook wat protectie op je buik, borst en schouders. Ik kan het echt aanraden zeker voor de wat verder gevorderde boarder. Ik merk zelf namnelijk dat ik niet meer zo veel val op m'n stuitje en knieen als in het begin.
Als ik nu echter val zijn het meestal redelijk lompe crashes en daarbij is mijn rug een van mijn dierbaarste ledematen. Heb wel een aantal keer gehad dait ik doorklapte en een paar dagen last had van mijn rug of schouder. Bovendien is voorkomen beter dan genezen en wordt het risico toch vermindert als je zo'n ding aanhebt. Uncool of niet, je doet het voor jezelf en ik ben zuinig op mijn lichaam, dan ga ik liever de rest van mijn leven door met boarden!!
Ik draag hem boven mijn thermo shirt en onder m'n trui en zit prima, nooit geen last van of wat dan ook, en volgenmij valt het voor de buitenwereld niet eens op....

Helmen zijn stoer, dus daar ga ik verder niet op in, maar hiervoor geld hetzelfde als bij een backprotector
pi_35403498
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 03:00 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Luie aars!!!
Niks lui aan hoor. Het is gewoon vele malen praktischer.
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:21:02 #42
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35403697
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:55 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Draag je je helm en bodyprotector ook op je fiets, ook dan kan het levensreddend zijn en ik hoorde dat je ook daar first tracks mee rijdt
Nee, daar zijn (verkeers)regels beter uitgewerkt en is de kwaliteit van het oppervlak waarop ik fiets beter. Bovendien zijn de lijnen die men rijdt overzichtelijker.
pi_35403764
Ik ga dus vanavond met grote groep vrienden richting snowdome (uithof - denhaag). Nu hoorde ik laatst dat de uithof failliet was, maar ik kan er niks van terugvinden of de snowdome dus al gesloten is...iemand die hier wat meer van weet?

wordt trouwens laatste keer dat mijn hammer condense de sneeuw zal proeven voordat ik mijn nieuwe boardje krijg
pi_35404347
Snowdome is nog open
pi_35404513
... dat verklaart een hoop waarom ik daar op het laatste moment toch geen stage mocht gaan lopen.
pi_35404655
Ze zijn zo goed als failliet
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:50:43 #47
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35404793
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:21 schreef XL het volgende:

[..]

Nee, daar zijn (verkeers)regels beter uitgewerkt en is de kwaliteit van het oppervlak waarop ik fiets beter. Bovendien zijn de lijnen die men rijdt overzichtelijker.
Je hapt, ouwe
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:04:14 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35405258
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:50 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Je hapt, ouwe
jammie
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:05:03 #49
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_35405287
YES!!!!!
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:05:22 #50
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35405302
Tadaa!!!! Kans op brons!
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:06:06 #51
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35405338
Ik vind het wel een leuke griet die Duitse.... leuke fout maakt ze....
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:06:14 #52
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_35405352
1,5 seconden is best een groot gat
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:06:46 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35405374
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:06 schreef XL het volgende:
Ik vind het wel een leuke griet die Duitse.... leuke fout maakt ze....
Ohw, ik zit nog in het verkeerde topic

Even terug naar OWS
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:22:51 #54
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35405946
arghhhhh 1,5 sec verprutst
pi_35406184
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:47:43 #56
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35406917
Zo, ceedeetjes gebakken, ipod volgepompt, tas gepakt, Nicoliens run van zojuist uit mijn geheugen gewist.. Het aftellen is begonnen
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:03:16 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35407507
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:47 schreef 360sjors het volgende:
Zo, ceedeetjes gebakken, ipod volgepompt, tas gepakt, Nicoliens run van zojuist uit mijn geheugen gewist.. Het aftellen is begonnen
Fijne vakantie!
pi_35408669
dat was idd wel jammer..
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:33:39 #59
71115 Rnej
I walk the line
pi_35411124
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 08:53 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Anders gooi je even een foto van 1Mb online

Wel veel sneeuw
sorrie, krijg je met een 100 mbit lijn.. dan tel je geen kbtjes meer
pi_35412245
owja he, stond er vanochtend nog niets op de site van de uithof, staat er nu dat het snowdome gesloten is... Kortom uitjte gepland voor 25man, gaat het in ene niet door
en ik had zo een zin om me board nog een keer te gebruiken
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:07:09 #61
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35412381
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:03 schreef mad_dog123 het volgende:
owja he, stond er vanochtend nog niets op de site van de uithof, staat er nu dat het snowdome gesloten is... Kortom uitjte gepland voor 25man, gaat het in ene niet door
Je rekent op de Randstad ouwe, hoe moeilijk is het dan om je plannen 30 km op te schuiven naar Zoetermeer? Dit zijn klachten voor provinciaaltjes....
pi_35412464
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze NIET halen. Die zit echt voor geen meter.
pi_35412484
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:34 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik weet niet wat jullie allemaal van plan zijn, maar volgens mij is mijn rug mijn enige lichaamsdeel dat ik nog nooit geblesseerd heb of pijn heb gedaan met snowboarden.
* Thermo het bewijs dat het niet zo is.

Ik mag niet voor niks dit seizoen helemaal niet meer boarden.
  donderdag 23 februari 2006 @ 20:48:03 #64
71115 Rnej
I walk the line
pi_35419945

deze heb ik.. iedereen die k ken die deze heeft is er erg tevreden over

(ufo-plast.. met die alien zegmaar erop)
pi_35420248
k dan. En wat heeft is Alien-ufo gekost?
  donderdag 23 februari 2006 @ 20:55:47 #66
71115 Rnej
I walk the line
pi_35420299
pfff, 86 euro .. wel ietsje duurder dan de gemiddelde, maar hij zit wel goed
(en werkt goed.. denk dat dingetje wel een paar keer een scheurtje in een ruggewervel vermeden heeft )

(ik kletter nogal vaak achterover bij t railen.. )
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:54:02 #67
19284 B
van benbenieuwd
pi_35424983
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:48 schreef Rnej het volgende:
[afbeelding]

wij verkopen deze

en deze

zijn wel duur (¤ 136.-- & ¤ 99.95) maar ja dainese is wel het beschermings merk...we hadden ze ook van R.E.D maar die waren zacht.....

die zijn ¤ 74.50 die dainese zitten wel het lekkerst
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:39:02 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35429259
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:48 schreef Rnej het volgende:
[afbeelding]

Ik heb ook zoiets.... was een euro of 65.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:39:52 #69
71115 Rnej
I walk the line
pi_35429294
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:39 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb ook zoiets.... was een euro of 65.
dan heb ik veelste veel betaald.. maar ach fijn ding wel
pi_35430101
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:03 schreef mad_dog123 het volgende:
jaja dat is ook zo Maar zoetermeer is 15euro per uur op een donderdag avond, en niet iedereen is op de dag voor de studie-financiering wordt gestort even vermogend zullen we maar zeggen
First Descent is trouwens top, net zitten kijken, echt super! Ik denk dat ik hem wel ga bestellen!
pi_35430253
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:06 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

jaja dat is ook zo Maar zoetermeer is 15euro per uur op een donderdag avond, en niet iedereen is op de dag voor de studie-financiering wordt gestort even vermogend zullen we maar zeggen
First Descent is trouwens top, net zitten kijken, echt super! Ik denk dat ik hem wel ga bestellen!
ik had eigenlijk meer snowboarden en minder gelul verwacht. de film is zo serieus. t zijn wel interessante figuren, dat dan weer wel.
pi_35430363
Voor mensen die bij de grens wonen is Bottrop ook wel een aanradertje. Piste van 750 m lang en voor ¤ 38 (incl. food & bier) kun je je daar wel een dagje vermaken. Als je de piste zat bent duik je gewoon de kroeg in . Beetje kut alleen dat ik met mn snowboard die schans niet kon nemen, remde teveel af door die bocht.
pi_35431202

vrijdag 24 februari 2006 @ 09:42:11 #74
19284 B
van benbenieuwd
pi_35434287
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 02:13 schreef beerke het volgende:

[afbeelding]
moooooiiii vetttteeeee foto
pi_35435498
Dope pinguin mensen !! !! !!

Ik ben die rooie met die zwarte helm

Die linker pinguin ben ik dus

[ Bericht 19% gewijzigd door ForumGek op 24-02-2006 23:44:52 ]
Fingerspitzgefühl
pi_35435956

Waar ik altijd heen ga, Lermoos, Hebben ze ook zo'n beest
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:45:53 #77
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35436000
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:27 schreef ForumGek het volgende:
Dope pinguin mensen !! !! !!

[afbeelding]
Je ziet ze ook wel eens op de piste (op skies), ik heb nog ergens een foto liggen waar ik met een Milka-koe op sta. Dat was in L2A als ik me niet vergis. Ik heb geen scanner dus kan hem zo vlug niet uploaden, komt na de vakantie wel.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:19:10 #78
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_35436964
nog maar n paar uurtjes
__-*-__
pi_35437551
2 weken .
pi_35439323
3 weken
pi_35439429
18 uur voor de 1e vakantie en daarna nog 3 weken voor de 2e vakantie
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:58:39 #82
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_35439962
ik vertrek over een uurtje hier uit arnhem. Richting L2A

Kheb er zin in
pi_35447903
Ik vertrek over 3 uurtjes naar Lermoos
  vrijdag 24 februari 2006 @ 18:02:47 #84
71115 Rnej
I walk the line
pi_35451223
ik ga over 3 uurtjes draaien in Snowworld Zoetermeer

shit....
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:59:02 #85
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35457259
Sjors was zijn bindingen al vergeten!

Ik zijn huisgenoot (met bindingen) maar meegebracht naar het Zeeuwse land. Werden we daar netjes voor de deur al opgewacht. Werken in een winkel die tot 18:00 open is, om 19:05 100 km verderop aankomen en nog teleurgestelde gezichten zien dat je er nu pas bent. Ik heb op de Antwerpse ring kilometers polonaise ontweken voor die vakantie van hem....

vrijdag 24 februari 2006 @ 21:45:19 #86
19284 B
van benbenieuwd
pi_35458716
ik ga pas 29 april
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:59:03 #87
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35459232
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:45 schreef B het volgende:
ik ga pas 29 april
Ik de 28ste april
  zaterdag 25 februari 2006 @ 10:15:49 #88
19284 B
van benbenieuwd
pi_35470347
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:59 schreef XL het volgende:

[..]

Ik de 28ste april
ojjaaaaaaa ik ook hahhhahahahahahah,valto neem ik aan
pi_35470439
Terug van weekje Saalbach Hinterglem. Weinig nieuwe sneeuw gehad dus veel hard geprepareerde pistes, ook was het vrij warm dus ook nog de nodige slush mogen rijden, maar de funparken lagen er goed bij dus daar hebben we ons sowieso wel in vermaakt.

Minpuntje trouwens, board van een maat van me is laatste dag gejat, Burton Floater met 2006 Burton Missions erop, waren nog ff wat aan het eten na onze ochtend sessie, stappen we het restaurant uit: lege plek aan het rek.

Hij was niet de enige trouwens, op die dag zijn er nog twintig andere aangiftes binnengekomen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 25 februari 2006 @ 10:28:54 #90
71115 Rnej
I walk the line
pi_35470552
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 10:21 schreef -Mzraki- het volgende:
Terug van weekje Saalbach Hinterglem. Weinig nieuwe sneeuw gehad dus veel hard geprepareerde pistes, ook was het vrij warm dus ook nog de nodige slush mogen rijden, maar de funparken lagen er goed bij dus daar hebben we ons sowieso wel in vermaakt.

Minpuntje trouwens, board van een maat van me is laatste dag gejat, Burton Floater met 2006 Burton Missions erop, waren nog ff wat aan het eten na onze ochtend sessie, stappen we het restaurant uit: lege plek aan het rek.

Hij was niet de enige trouwens, op die dag zijn er nog twintig andere aangiftes binnengekomen.
kan k pissig om worden!

daarom maar een boardlockje gekocht.... of t werkt is een heel ander verhaal.. maarja, dit is ook nie echt tof ofzo :S
pi_35470779
als er iemand nog een paar nieuwe bindingen zoekt
http://www.steepandcheap.com/steepcheap/index.html?id=NZ88su4x
pi_35472503
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 10:46 schreef Kentaro het volgende:
als er iemand nog een paar nieuwe bindingen zoekt
http://www.steepandcheap.com/steepcheap/index.html?id=NZ88su4x
Technine is okay!
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:05:13 #93
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35473861
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 10:15 schreef B het volgende:

[..]

ojjaaaaaaa ik ook hahhhahahahahahah,valto neem ik aan
Tuurlijk niet.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:48:16 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_35475071
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:36 schreef Kentaro het volgende:
3 weken
10min als ik wil

Eerst ff internetten dan gondeltje pakken en boarden

Anyway, net een week alleen maar op bed gelegen omdat ik door me rug ben gegaan in de halfpipe. Geen id wat er gebeurt is want ik ben niet onderuit gegaan.
Maar goed, heb igg een week op bed gelegen. Vandaag weer voor het eerst ff op me board gestaan en dat ging wel goed. Hoewel ik wel het idee heb dat het allemaal nog een beetje vast zit.

De school wil dat ik toch een afspraak met de kraker ga maken. Ben er zelf niet zo'n fan van maar het moet maar. Want het duurt nu toch wel erg lang en het is midden in de krokus. Had van de week een groep van 10man om les te geven. Best lullig om die te laten zitten (gebeurde op de 2de lesdag van de 5) Gelukkig kon iemand anders de les overnemen.

Btw Kentaro. De week nadat je weg was ging het sneeuwen en hebben we weer wat poeder kunnen rijden
Ben weer eens van een 4m hoge rots gevallen (andere leraar zei dat het 5m was maar volgens mij viel dat nog wel mee) Was iig weer heerlijk maf aan het doen

btw ik heb eindelijk de directe link naar de website van de hotzone kunnen vinden.
http://www.hot-zone.tv/content/school.0.html?&language=en
Staan dikke poederfoto's op. Maar door het gebrek aan sneeuw van de laatste weken (pistes zijn prima, poeder niet zo) hebben we nog geen nieuwe foto's gemaakt. Daarnaast kon ik van de week ook niet omhoog....

later lui
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_35477585
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

10min als ik wil

Anyway, net een week alleen maar op bed gelegen omdat ik door me rug ben gegaan in de halfpipe. Geen id wat er gebeurt is want ik ben niet onderuit gegaan.
Maar goed, heb igg een week op bed gelegen. Vandaag weer voor het eerst ff op me board gestaan en dat ging wel goed. Hoewel ik wel het idee heb dat het allemaal nog een beetje vast zit.

De school wil dat ik toch een afspraak met de kraker ga maken. Ben er zelf niet zo'n fan van maar het moet maar. Want het duurt nu toch wel erg lang en het is midden in de krokus. Had van de week een groep van 10man om les te geven. Best lullig om die te laten zitten (gebeurde op de 2de lesdag van de 5) Gelukkig kon iemand anders de les overnemen.

Btw Kentaro. De week nadat je weg was ging het sneeuwen en hebben we weer wat poeder kunnen rijden
Ben weer eens van een 4m hoge rots gevallen (andere leraar zei dat het 5m was maar volgens mij viel dat nog wel mee) Was iig weer heerlijk maf aan het doen

btw ik heb eindelijk de directe link naar de website van de hotzone kunnen vinden.
http://www.hot-zone.tv/content/school.0.html?&language=en
Staan dikke poederfoto's op. Maar door het gebrek aan sneeuw van de laatste weken (pistes zijn prima, poeder niet zo) hebben we nog geen nieuwe foto's gemaakt. Daarnaast kon ik van de week ook niet omhoog....

later lui
Pas je op met je rug? Laat foto's maken... ik heb daar ook mee gewacht ( een jaar maar ) en het resultaat was toch wel erg zorgelijk....
pi_35479783
Zou het morgen erg druk zijn in Winterberg iemand een idee?
Ik zit eraan te denken om er morgen ff heen te rijden, maar nu bedacht ik mij net dat het momenteel vakantie is.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_35479821
4 meter vallen...dat is niet zo relaxt!

Ik zit een beetje in zo een zorgelijke fase waarin je niet weet wat je wilt
Ik zat namelijk te denken, ik koop die burton custom x, en doe mijn flows dr op. Maar aan de andere kant, ik ga toch veel geld uitgeven, waarom dan niet meteen goed. Dus ik was wat aan het rondkijken, en ik zat te denken aan de combinatie van de burton ruler shoes met de burton cartel bindings. Of zou ik voor mijn style misschien beter geen cartels kunnen nemen, aangezien ze worden aangeprezen als zijnde freestyle?
pi_35480975
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

10min als ik wil

later lui
ach over 3 weken weer en ik heb geen sliertje kinderen achter me aan die elke 5 meter omvallen
Net in Zoetermeer wel een flinke klap gemaakt, me hele nek kan niet meer naar achteren bewegen
  zaterdag 25 februari 2006 @ 17:24:27 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35481365
quote:
Two... for more balance
pi_35481439
quote:
vet!

We recommend 3
pi_35487860
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:59 schreef XL het volgende:
Sjors was zijn bindingen al vergeten!

Ik zijn huisgenoot (met bindingen) maar meegebracht naar het Zeeuwse land. Werden we daar netjes voor de deur al opgewacht. Werken in een winkel die tot 18:00 open is, om 19:05 100 km verderop aankomen en nog teleurgestelde gezichten zien dat je er nu pas bent. Ik heb op de Antwerpse ring kilometers polonaise ontweken voor die vakantie van hem....

Je mag best zeggen dat ik die huisgenoot ben hoor...
pi_35489970
Zo net terug uit Kaprun en Zell am See. Zal binnenkort wel even alles komen vertellen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_35491763
hoe kun je ooit je bindingen vergeten?
pi_35491916
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:10 schreef Kentaro het volgende:
hoe kun je ooit je bindingen vergeten?
Dat vraag ik me eigenlijk ook wel af.
pi_35505115
op ebay een t6 164w gekocht, as vrijdag ga ik richting sneeuw ermee, hopenlijk bevalt het boardje
pi_35505568
Vraagje:

Ik weeg 98 Kg en ga volgende week een snowboard huren in Val Thorens.
Heeft dit gewicht nog gevlogen voor welk board ik moet hebben?, moet ik bijvoorbeeld een wat kleiner bord nemen zodat deze ondanks mijn gewicht wat stijver blijft, of werkt dat niet zo?

(het wordt mijn derde week snowboarden)
pi_35505875
wat doen jullie aan beveiliging van je board als je even ergens gaat lunchen? Ik heb zo een slotje met staalkabeltje, maar twijfel aan de veiligheid hiervan
  zondag 26 februari 2006 @ 12:49:31 #109
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35506653
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:11 schreef Muertez het volgende:
Vraagje:

Ik weeg 98 Kg en ga volgende week een snowboard huren in Val Thorens.
Heeft dit gewicht nog gevlogen voor welk board ik moet hebben?, moet ik bijvoorbeeld een wat kleiner bord nemen zodat deze ondanks mijn gewicht wat stijver blijft, of werkt dat niet zo?

(het wordt mijn derde week snowboarden)
Juist langer.
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:22 schreef mad_dog123 het volgende:
wat doen jullie aan beveiliging van je board als je even ergens gaat lunchen? Ik heb zo een slotje met staalkabeltje, maar twijfel aan de veiligheid hiervan
Beveiliging deed ik vorig jaar met zo'n slotje. Het helpt niet als ze hem willen hebben, maar het pakken van een andere plank is makkelijker... Dus het heeft wel effect. Nu heb ik een plank waar mensen op kunnen loeren, dus ik laat hem niet meer alleen. Of in zo'n bewaakte stalling
pi_35506956
Het wordt mijn derde jaar, ik ben 1.85, 98kg en heb maat 45, aan welke lengte moet ik ongeveer denken dan?

Ik weet nog niet zoveel van boardlengtes etc., omdat ik eigenlijk pas vanaf volgend jaar een eigen board wil kopen, tegelijk wil ik natuurlijk ook niet dat er dit jaar geen progressie in zit, omdat ik met een verkeerd board zit te klooien.
  zondag 26 februari 2006 @ 13:07:28 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35507159
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:59 schreef Muertez het volgende:
Het wordt mijn derde jaar, ik ben 1.85, 98kg en heb maat 45, aan welke lengte moet ik ongeveer denken dan?

Ik weet nog niet zoveel van boardlengtes etc., omdat ik eigenlijk pas vanaf volgend jaar een eigen board wil kopen, tegelijk wil ik natuurlijk ook niet dat er dit jaar geen progressie in zit, omdat ik met een verkeerd board zit te klooien.
Zal een beetje liggen aan het type plank dat ze er hebben liggen.
Burton Cruzer 164wide ofzo is wel een veel voorkomende allround huurplank.
  zondag 26 februari 2006 @ 13:08:23 #112
71115 Rnej
I walk the line
pi_35507184
minimaal 1m60 voor t funpark ... 168 (of nog langer) voor het pistescheurwerk

en een 164 ongveer voor allround werk

edit: ik weeg 115 en rij een 163 voor t allround werk.. en dat gaat nog wel .. mits ik niet te hard de berg afros
pi_35507342
Okej ik dan ook even

178 lang, 65/70 kg, maat 41. Ongeveer 1,5 week (10 echte snowboard dagen) ervaring, maar kan wel zeggen dat ik zonder al teveel moeite met redelijke snelheid de rode piste af kan. Wil beetje van alles doen, met name pistes.
  zondag 26 februari 2006 @ 13:14:51 #114
71115 Rnej
I walk the line
pi_35507366
een 154/156 ... maximaal 160 als je echt techniek in je donder hebt, maar met jouw gewicht is het niet nodig
pi_35507405
Ik heb het idee dat ik die techniek wel heb ja, vorig jaar 7 dagen op ijs ge"snow"board, en dan moet je wel die plank goed op zn kanten gooien.
  zondag 26 februari 2006 @ 13:18:10 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35507463
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:16 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb het idee dat ik die techniek wel heb ja, vorig jaar 7 dagen op ijs ge"snow"board, en dan moet je wel die plank goed op zn kanten gooien.
Mensen die dat binnen 10 dagen roepen begrijpen vaak niet wat op de kanten rijden is.
pi_35507641
Ach zolang ik plezier heb in het boarden boeit het me totaal niet of ik nou op de kanten rijd of niet, ik heb iig dat board 99% onder controle, itt tot vele andere (beginnende) boarders als ik zo om me heen kijk.
  zondag 26 februari 2006 @ 14:14:18 #118
71115 Rnej
I walk the line
pi_35509094
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:18 schreef XL het volgende:

[..]

Mensen die dat binnen 10 dagen roepen begrijpen vaak niet wat op de kanten rijden is.
whehe.. idd

als ik bij de snowworld weer ns pistedienst ben.. dan zie je 99% van de boarders naar beneden komen op een kant... dik ingedraaid en hun board onder zichzelf vandaan schoppend....

NIE-MAND staat parallel.. alleen de leraren en de locals die in die hal wonen zo'n beetje
pi_35509345
En parallel is?? Zoals deze dame doet?:

Volgens mij zijn jullie als snowboardverhuurders wel degene die ze niet-parallel afstellen hoor .
  zondag 26 februari 2006 @ 14:24:24 #120
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35509389
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:23 schreef Sport_Life het volgende:

[afbeelding]

Volgens mij zijn jullie als snowboardverhuurders wel degene die ze niet-parallel afstellen hoor .
Het heeft niets met je stance te maken, maar met de positie van je bovenlichaam.
Als je op je kant wil rijden is die parallel aan je board.
  zondag 26 februari 2006 @ 14:38:31 #121
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_35509913
ik bekijk mn skibril net even en zie dat er allemaal kleine krasjes op de lens zitten. zijn deze op een of andere manier te verwijderen of te polijsten ofzo?
Computer Says No
  zondag 26 februari 2006 @ 14:41:28 #122
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35510035
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:38 schreef midje het volgende:
ik bekijk mn skibril net even en zie dat er allemaal kleine krasjes op de lens zitten. zijn deze op een of andere manier te verwijderen of te polijsten ofzo?
Je kunt die krasjes beter voorkomen dan verwijderen
Ik zou niet weten hoe je ze weg krijgt, bewaar mijn bril is zo'n anti-kras-zak.
  zondag 26 februari 2006 @ 14:46:00 #123
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_35510198
ja ik heb ook geen idee hoe die krasjes erin komen. ik heb ook gew zo'n anti kras zak bij mn bril gekregen. en heb hem daar ook in bewaard. ik denk dat het komt dat ik mn bril droogveegde met mn wanten.
Computer Says No
  zondag 26 februari 2006 @ 14:49:08 #124
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35510331
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:46 schreef midje het volgende:
ja ik heb ook geen idee hoe die krasjes erin komen. ik heb ook gew zo'n anti kras zak bij mn bril gekregen. en heb hem daar ook in bewaard. ik denk dat het komt dat ik mn bril droogveegde met mn wanten.
Dat zou kunnen.
Op mijn wanten zitten 'ruitenwissers'...
  zondag 26 februari 2006 @ 17:26:34 #125
71115 Rnej
I walk the line
pi_35515928
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:23 schreef Sport_Life het volgende:

[afbeelding]

dat is zodat beginnertjes hun kruisbanden niet scheuren als ze op hun bek gaan
  zondag 26 februari 2006 @ 18:28:26 #126
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_35517621
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:49 schreef XL het volgende:

[..]

Dat zou kunnen.
Op mijn wanten zitten 'ruitenwissers'...
wat voor wanten zijn dat? vind het naamlijk beetje zonde om mn 40¤ bril te verneuken door slechte wanten..
Computer Says No
  zondag 26 februari 2006 @ 19:01:16 #127
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35518628
quote:
Op zondag 26 februari 2006 18:28 schreef midje het volgende:

[..]

wat voor wanten zijn dat? vind het naamlijk beetje zonde om mn 40¤ bril te verneuken door slechte wanten..
Die wanten zijn niet zo heel speciaal. Volgens mij zijn ze van het merk Barts. Op de duimen zit een rubberachtige stof die ideaal is om ruiten te wissen. Gebruik ze al een paar jaar met grote tevredenheid, al ben ik nu rond aan het kijken naar veel dunnere handschoenen. Die dingen zijn gruwelijk veel te warm.
  zondag 26 februari 2006 @ 19:08:35 #128
19284 B
van benbenieuwd
pi_35518818
Ik heb ook ruitenwissers op me ¤70 euro Burton handschoenen en die krasse niet me Oakley Crowbar ¤ XXX
  zondag 26 februari 2006 @ 19:22:31 #129
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_35519179
maar daar zalk dus even naar kijken naar die wanten. maar is er een manier om die krasjes van mn skibril te verwijderen zoals krasjes op een schermpje van een GSM?
Computer Says No
pi_35519272
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:22 schreef midje het volgende:
maar daar zalk dus even naar kijken naar die wanten. maar is er een manier om die krasjes van mn skibril te verwijderen zoals krasjes op een schermpje van een GSM?
M'n goggle zit ook vol krassen, wat maakt het uit? Zolang je nog maar kunt zien waar je heengaat.. Shit raakt beschadigd, zo werkt het nu eenmaal.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 26 februari 2006 @ 19:52:38 #131
71115 Rnej
I walk the line
  zondag 26 februari 2006 @ 19:57:18 #132
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35520143
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:52 schreef Rnej het volgende:
mijn wanten

[afbeelding]
Dat zijn handschoenen
pi_35521336
Travis Rice @ First Descent

* Thermo herhaling na herhaling kijkt
  zondag 26 februari 2006 @ 20:43:54 #134
71115 Rnej
I walk the line
pi_35521795
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:57 schreef XL het volgende:

[..]

Dat zijn handschoenen
Superpipegloves
pi_35525315
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:32 schreef Thermo het volgende:
Travis Rice @ First Descent

* Thermo herhaling na herhaling kijkt
Enige echt vette van de film vond ik, rest viel beetje tegen.

Maar damn, die monsterkicker , en die lawine, dat was ook vrij close, zeg maar .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 26 februari 2006 @ 23:35:37 #136
71115 Rnej
I walk the line
pi_35529438
first descent ook ff gedownload... best vet
pi_35531244
*downloading*

Heb net ff trailer gezien, ziet er gelikt uit!

[ Bericht 37% gewijzigd door Sport_Life op 27-02-2006 00:42:14 ]
  maandag 27 februari 2006 @ 01:21:46 #138
71115 Rnej
I walk the line
pi_35532151
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:00 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Maar damn, die monsterkicker , en die lawine, dat was ook vrij close, zeg maar .
damn die lawine....

ik had m 7 tinten bruin gekleurd als ik daar op mijn plankje stond ...
pi_35532229
Tja was vorige week nog een meidje hier uit de buurt omgekomen in een lawine, moet echt een hel zijn geweest voor haar
  maandag 27 februari 2006 @ 07:41:17 #140
71115 Rnej
I walk the line
pi_35533823
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:27 schreef Sport_Life het volgende:
Tja was vorige week nog een meidje hier uit de buurt omgekomen in een lawine, moet echt een hel zijn geweest voor haar
corbier ... een week eerder stond ik daar in de backcountry,... maar was toen retehard opgevroren...

daarna een bak poeder eroverheen gevallen.... lawinegevaar 4/5 uit 5 .....

jammer, maar ook dom....
pi_35534061
Dat weekend zat ik in Flaine, ongeveer de helft van het gebied bij de Cascades was gesloten ivm lawine gevaar..
pi_35534919
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:21 schreef Rnej het volgende:

[..]

damn die lawine....

ik had m 7 tinten bruin gekleurd als ik daar op mijn plankje stond ...
En hij heel cool... "let's get back up there"

Ze weten hoe gevaarlijk het is... hij zat werkelijk helemaal onder het sneeuw en dan er nog uit komen, erg nice.
  maandag 27 februari 2006 @ 12:33:36 #143
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35538461
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:00 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Het was op voorhand duidelijk dat het een docu was he...
Ik vind hem erg cool, ook al is het wel erg Amerikaans natuurlijk en vraag je je af in hoeverre ze zichzelf zijn of hoever het script gaat.
pi_35540125
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:33 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vind hem erg cool, ook al is het wel erg Amerikaans natuurlijk en vraag je je af in hoeverre ze zichzelf zijn of hoever het script gaat.
Nou ik denk dat het juist wel mee valt bij zulk soort films en met zulke mensen.

Morgen dan eindelijk mijn burton custom x 164 halen, ik doe er ook gelijk nieuwe bindings bij + shoes. Helaas nog steeds geen idee of ik nu die cartels moet nemen, maarja, we zullen wel even naar de verkooppraatjes gaan luisteren
pi_35540388
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:33 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat docu-aspect ook helemaal niet erg, integendeel, een leuke afwisseling met de standaard snowboard films, ook al heeft totally board dat ook al eens gedaan.

Maar inderdaad, erg amerikaans (zeker die Hannah en Farmer), en inderdaad script? Oh wat leuk, Travis Rice duikt ineens op, wat zijn we allemaal blij hoi hoi. Verder wekte de trailer de indruk dat het veel meer spectakel zou zijn, en geen twee oude rukkers die zo nodig voor de freestylende jeugd die alle props krijgen moeten bewijzen dat zij de old skool skills bezitten. Maarja, feit blijft dat die airtime die Rice heeft bij die backcountry kicker echt massive is, en het is altijd leuk om Terje in actie te zien.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35542088
nieuwe stikker op me kikker
  maandag 27 februari 2006 @ 14:47:10 #147
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35542283
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:40 schreef Kentaro het volgende:
nieuwe stikker op me kikker
[afbeelding]
pi_35543945
Zou een 164 stiekem niet net te lang zijn voor mij....ik ben nu een board van 157gewend....
(180/85/44)
  maandag 27 februari 2006 @ 16:29:43 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35545729
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:35 schreef mad_dog123 het volgende:
Zou een 164 stiekem niet net te lang zijn voor mij....ik ben nu een board van 157gewend....
(180/85/44)
Dat is altijd een beetje persoonlijk he.
Met mijn 65 kilo kan ik prima op de 168 van Beerke rijden... Zou zo iets alleen niet snel zelf kopen. Als ik dol zou zijn op over vlakke pistes knallen is het een ander verhaal, maar dat is niet het geval. Voor Beerke echter is het een prachtplank. Als je poeder en piste wil rijden en af en toe een schansje nemen, is 164 is een goede lengte bij je gewicht.
pi_35548342
jaja precies, het is al meerdere malen gezegt...maar ik zelf vind het zo een enge overstap, en op de dag voor een uitgave van 1000euro check je zulke dingen gewoon even dubbel
pi_35548681
Zo sinds zaterdagmiddag terug uit Kaprun/Zell Am See. En ik moet zeggen heb een topweek gehad. Lekker hotel en ook een leuk gebied. Alleen ik zou er niet zo snel weer teruggaan, ik werd helemaal gestoord van al dat gebusreis van gebied naar gebied:S.

Eerste dag hadden we heerlijke verse poedersneeuw op de maislachkogel. We waren als eerste boven dus dat was echt fantastisch. Eerst even de piste onveilig gemaakt en daarna een paar mooie offpiste routes gevonden. Daarna gingen we nog naar Kaprun, maar waar op de Maislachkogel hjet zonnetje scheen stormde het op de gletscher en was driekwart van de pistes dicht. Het scheen vaker voor te komen, maar had er nog niemand over gehoord. Rest van de week hebben we helaas geen verse poeder meer gehad, maar ik moet zeggen dat Kaprun en Zell am See mooi gebieden zijn. Alleen vind ik Kaprun redelijk makkelijk en te weinig lange pistes. Zell am See heeft gelukkig wel enkele langere pistes(zwarte 13/14) waar je lekker van de top naar helemaal beneden kan knallen. Helaas na de eerste dag niet veel meer offpiste geweest doordat ik niemand had die mee wilden(Skiers he). Maar ik ben wel blij dat ik het een keertje bezocht heb.

Omdat ik een nieuw board wilde kopen ben ik eens langs alle shops in kaprun en zell am see gegaan om te kijken of ik enkele boards kon testen. Maar in de ontiegelijk vele shops hadden ze maar 2 van de 6 boards die ik op het oog had. De burton malolo en de salomon burner. Helaas kon ik deze niet testen, want ze verhuurden ongeveer alleen maar het merk oxygen. Dus dat viel nogal tegen. Vandaar dat deze boards al af gaan vallen, aangezien ik bang ben dat ze te specialistisch zijn en wilde ik ze toch echt even op de piste uitproberen. Want anders wordt het toch wel een dure gok. Ik denk dat ook de burton custom x afvalt omdat volgens een verkoper in kaprun hij waarschijnlijk te smal voor mij is en hij is vrij duur(550 euries). Dan blijven de forum warrior, rome anthem en ride business over. De forum warrior heb ik ook nog niet kunnen vinden onder 500 euro, de rome anthem voor 415 euro en de ride business verkopen ze volgens mij nergens:S. Dus mocht iemnabnd goedkopere plaatsen weten, laat het even weten. Trouwens de rome 390's bindingen schijnen door de kou nogal vaak stuk te gaan, is het dan beter voor andere bindingen te kiezen. En als jullie mochten kiezen uit deze drie boards, voor welke zou je gaan?
pi_35549126
Die Forum Warrior was pas in de aanbieding voor 200 euro.. maar toen was je net op vakantie denk ik
pi_35549485
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:15 schreef Kentaro het volgende:
Die Forum Warrior was pas in de aanbieding voor 200 euro.. maar toen was je net op vakantie denk ik
Hoppa, niks geen 1000 euro dus, kun je weer meer bier kopen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 27 februari 2006 @ 18:41:29 #154
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35549879
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:00 schreef Steven184 het volgende:
En als jullie mochten kiezen uit deze drie boards, voor welke zou je gaan?
Op zeker die Malolo.
pi_35551019
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:41 schreef XL het volgende:

[..]

Op zeker die Malolo.
burton fanboy!
  maandag 27 februari 2006 @ 20:25:28 #156
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35553745
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:15 schreef Thermo het volgende:

[..]

burton fanboy!
Die zou de Custom X kiezen.
pi_35554597
c'est moi
pi_35555763
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:15 schreef Thermo het volgende:

[..]

burton fanboy!
Het is nog niet te laat Thermo, er komt een dag dat je het licht ziet
pi_35556448
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:16 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Het is nog niet te laat Thermo, er komt een dag dat je het licht ziet
Ik ben net van mijn bindingen af, gisteren alles opgehaald

Dag dag

pi_35556776
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:34 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik ben net van mijn bindingen af, gisteren alles opgehaald

Dag dag

nu nog dat board uit Italie en die rare wijde ski
pi_35556849
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:44 schreef Kentaro het volgende:

[..]

nu nog dat board uit Italie en die rare wijde ski
Laten we beginnen met iets wat functioneert zodat het ook daadwerkelijk op zo'n wijde ski/italiaans board kan staan
pi_35556985
Ik zou wel eens zo'n magne traction board willen testen, ik hoor niets dan goede verhalen. Dat maakt me toch wel nieuwsgierig.
pi_35557237
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:50 schreef Kentaro het volgende:
Ik zou wel eens zo'n magne traction board willen testen, ik hoor niets dan goede verhalen. Dat maakt me toch wel nieuwsgierig.
Je weet me te wonen

( naja, ik woon nu 3 straten verder, maargoed )

Je mag hem op komen halen om hem eens te testen.
Of je moet donderdag in de buurt van rotterdam zitten, dan neem ik hem mee.
pi_35557403
Wat????!!!!! Een forum warrior voor 200 eurie:s..waarom was ik toen op vakantie? Dat was niet nadenken geweest, maar bestellen.

@XL: In principe lijkt die Malolo mij echt een topboard, alleen misschien is hij te specialistisch. En een gok van 450 euro is toch niet niks. Dus waarom zou ik hem volgens jou moeten kopen mijn eerdere verhaal in acht nemend?

Trouwens bij mijn zoektoch naar de ride business kwam ik bij de ride timeless uit. Voor degene die dit board kennen, zou dat iets voor mij kunnen zijn. Persoonlijk denk ik van wel, maar eerst zat ik er ook helemaal naast.:D
  maandag 27 februari 2006 @ 22:19:33 #165
71115 Rnej
I walk the line
pi_35558022
zow, dealtje gemaakt dat ik een t6 testboard voor 500 euro kan kopen :-)

baron ES is 580 dan... maarja, kga donderdag eindelijk testen!
pi_35558168
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:58 schreef Thermo het volgende:

[..]

Je weet me te wonen

( naja, ik woon nu 3 straten verder, maargoed )

Je mag hem op komen halen om hem eens te testen.
Of je moet donderdag in de buurt van rotterdam zitten, dan neem ik hem mee.
Thanks maar ik zit nu thuis met griep Ik denk trouwens dat als ik jouw Travis Rice test dat ik echt een probleem heb met die waistsize, denk je niet? Dan moet ik eigenlijk een TRS hebben.
pi_35558241
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:23 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Thanks maar ik zit nu thuis met griep Ik denk trouwens dat als ik jouw Travis Rice test dat ik echt een probleem heb met die waistsize, denk je niet? Dan moet ik eigenlijk een TRS hebben.
Ik denk het niet ( iedergeval niet een probleem ), te meer omdat je dan denk ik goed merkt hoe snel hij is tegenover normale mid-wide boards. Maybe juist leuk om hem tegenover je eigen board te testen.

TRS kan je ook lenen maar dan wel een non-MT.

Ik ben juist wel benieuwd om eens te horen wat een small foother er van vindt.
pi_35558521
okay, ik dacht een probleem omdat een CX echt smal is en dat dit board met een waist van bijna 26 een veel tragere kant wissel moet hebben. Maar goed daar kan ik ook wel een beetje doorheen kijken. We gaan het binnenkort wel even regelen als ik weer een beetje fit ben. Ik mail je dan wel ff [/einde slowchat]
  maandag 27 februari 2006 @ 22:37:30 #169
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35558739
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:03 schreef Steven184 het volgende:

@XL: In principe lijkt die Malolo mij echt een topboard, alleen misschien is hij te specialistisch. En een gok van 450 euro is toch niet niks. Dus waarom zou ik hem volgens jou moeten kopen mijn eerdere verhaal in acht nemend?
Ik weet je eerdere verhaal niet meer.
Toen jij in het topic kwam kijken kregen we 4 a 5 boarders per week die een nieuwe plank wilden. Vaak zie je die mensen niet terug, dus vergeet ik altijd graag wie/wat ze zijn. Of haal ik ze in ieder geval door elkaar.

De Malolo spammen was nu gewoon een flauw grapje. Het is natuurlijk toch mijn eigen plank en dat moet periodiek even onder de aandacht he

Blijft wel een prachtplank natuurlijk.
pi_35564931
Haha XL is goed. Dan ga ik maar gewoon kijken waar ik het goedkoopst de Forum Warrior en de Rome Anthem kan krijgen, want waarschijnlijk wordt het een van deze plankjes.
pi_35573411
Ik volg dit topic al een geruime tijd en vind dat ik me er ook maar in moet gaan mengen.
FF mijn specs:
- ervaring 3 jaar;
- 1.81 m;
- 75 kg;
- Burton Driver mt 43 (03/04);
- Burton Mission bindingen (04/05);
- Santa Cruz Mountan Tonal 159 (03/04 geloof ik);
- protectie heup/stuitje (was die blauwe plekken wel zat).

Mijn voorkeur ligt bij de piste en af en toe een keer wat poeder bedwingen.
Nu had ik een vraag over mijn Mission bindingen.
Is het normaal dat na twee en een halve week boarden de voorste straps al versleten zijn?
Van de capstrap bedoel ik dan.
Verder enorm te spreken over mijn gear.
pi_35576702
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:40 schreef pookiemastertje het volgende:
Ik volg dit topic al een geruime tijd en vind dat ik me er ook maar in moet gaan mengen.
FF mijn specs:
- ervaring 3 jaar;
- 1.81 m;
- 75 kg;
- Burton Driver mt 43 (03/04);
- Burton Mission bindingen (04/05);
- Santa Cruz Mountan Tonal 159 (03/04 geloof ik);
- protectie heup/stuitje (was die blauwe plekken wel zat).

Mijn voorkeur ligt bij de piste en af en toe een keer wat poeder bedwingen.
Nu had ik een vraag over mijn Mission bindingen.
Is het normaal dat na twee en een halve week boarden de voorste straps al versleten zijn?
Van de capstrap bedoel ik dan.
Verder enorm te spreken over mijn gear.
Welkom. Het is niet normaal dat je straps zo snel slijten. Wat is er precies mee? is het bij beide?
pi_35578019
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:30 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Welkom. Het is niet normaal dat je straps zo snel slijten. Wat is er precies mee? is het bij beide?
Het is bij één binding en uit zich in het doorslippen als ik mijn boot vast wil zetten.
Uit noodzaak heb ik deze binding maar aan mijn voorste voet gehangen (minder strappen).
Zet ik mijn boot te strak vast, waardoor hij te snel slijt of is het onderste (vrouwtje) plastic gedeelte van de strap niet goed genoeg bestand tegen het bovenste (mannetje) metalen gedeelte van de strap?

Het plastic gedeelte van de strap is ook al behoorlijk 'kaal' en dus geen grip meer.
Vervangbaar?? Zo ja wat zijn de kosten??
pi_35578867
je doet hem waarschijnlijk te strak aan. Als die vast zit, op je schoen zit, dan niet doorgaan met aan het 'mannetje' sjorren. Het kan ook dat je hem wat scheef aantrekt.

Ik zou even langs een shop gaan, het liefst waar je hem hebt gekocht, dan krijg je waarschijnlijk gewoon een nieuwe. Je kunt ook rider-service een (vriendelijk) mailtje sturen - info.europe@burton.at
pi_35579234
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:37 schreef Kentaro het volgende:
je doet hem waarschijnlijk te strak aan. Als die vast zit, op je schoen zit, dan niet doorgaan met aan het 'mannetje' sjorren. Het kan ook dat je hem wat scheef aantrekt.

Ik zou even langs een shop gaan, het liefst waar je hem hebt gekocht, dan krijg je waarschijnlijk gewoon een nieuwe. Je kunt ook rider-service een (vriendelijk) mailtje sturen - info.europe@burton.at
Dat van dat scheef staan in m'n bindingen klopt waarschijnlijk wel. De strap is aan de zijkant afgeschaafd, wat idd het vermoeden wekt dat ik schuin in mijn bindingen sta. Zal het eens ff checken.
Heb trouwens m'n boardshop gebeld en zij zeiden dat die plastic straps wel vaker snel slijten.
Ik kon de kapotte strap in komen leveren voor een nieuwe (schijnt een service van Burton te zijn).
Zal ook eens ff mijn binding wat beter af gaan stellen en hopen dat het probleem is opgelost.
Thanx
pi_35579748
Hier ligt voor mij een Burton cstm x met cartels en hail boots.
Blij Blij Blij

helaas waren de normale cartels uitverkocht en zit ik nu met een groen ruit limited editie
kortom niet zulke mooie kleurencombi, maar goed, het mag de pret niet drukken

foto's volgen nog
pi_35579849
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:05 schreef mad_dog123 het volgende:
Hier ligt voor mij een Burton cstm x met cartels en hail boots.
Blij Blij Blij

helaas waren de normale cartels uitverkocht en zit ik nu met een groen ruit limited editie
kortom niet zulke mooie kleurencombi, maar goed, het mag de pret niet drukken

foto's volgen nog
Wit met groen geen mooie combo? Die van Kentaro is toch niet mis moet ik zeggen.

Of is het niet van dat pimpin mintgroen?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35580079
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:08 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Wit met groen geen mooie combo? Die van Kentaro is toch niet mis moet ik zeggen.

Of is het niet van dat pimpin mintgroen?
nee het is meer schotse ruit geel groen...even snel een lelijke foto hier plaatsen..
er komen nog mooie foto's van een 350d aan ipv deze brakke telefooncam

pi_35580315
Mooi boardje!!!!

*Jaloers is.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:26:18 #180
71115 Rnej
I walk the line
pi_35580420
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:15 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

nee het is meer schotse ruit geel groen...even snel een lelijke foto hier plaatsen..

[afbeelding]
dat is de cartel OLS .. ietsje luxere versie...
pi_35580471
Heb je nou beide bindingen iets naar buiten staan of lijkt dat maar zo?
pi_35580612
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:15 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

[afbeelding]
dat is niet de LTD maar de OLS, en die is VET wat betreft print, pas hier perfect bij.
pi_35580649
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:26 schreef Rnej het volgende:

[..]

dat is de cartel OLS .. ietsje luxere versie...
Welnee, Oldschool printje op een limited binding.. niet luxer verder.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:35:17 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35580722
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:27 schreef Sport_Life het volgende:
Heb je nou beide bindingen iets naar buiten staan of lijkt dat maar zo?
Tuurlijk!

Wel jammer dat die ruitjes niet in het rood zijn. Dan had ik het moddervet gevonden.
Nu vind ik het een leuke set, ben wel een beetje benieuwd naar zo'n Custom X.
pi_35581355
Die Cartels zijn in de print van de retro twin http://www.burton.com/gear/products.asp?productID=25 maar ik vind het hier ook heel vet op staan. Wanneer ga je er op boarden?
pi_35581506
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:48 schreef pookiemastertje het volgende:

[..]

Dat van dat scheef staan in m'n bindingen klopt waarschijnlijk wel. De strap is aan de zijkant afgeschaafd, wat idd het vermoeden wekt dat ik schuin in mijn bindingen sta. Zal het eens ff checken.
Heb trouwens m'n boardshop gebeld en zij zeiden dat die plastic straps wel vaker snel slijten.
Ik kon de kapotte strap in komen leveren voor een nieuwe (schijnt een service van Burton te zijn).
Zal ook eens ff mijn binding wat beter af gaan stellen en hopen dat het probleem is opgelost.
Thanx
Je staat niet schuin in je bindingen, je hoeft ook helemaal niets af te stellen. Je moet als je je straps aantrekt, de buckle recht naar ondere doen en niet de buckle een soort scheef naar je toe trekken bij het vastmaken.
pi_35582000
Mad Dog, mag ik vragen wat jij nou hebt betaald voor deze custom X?
pi_35582353
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:58 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je staat niet schuin in je bindingen, je hoeft ook helemaal niets af te stellen. Je moet als je je straps aantrekt, de buckle recht naar ondere doen en niet de buckle een soort scheef naar je toe trekken bij het vastmaken.
Aha ok maar heb niet het idee dat ik de buckle scheef naar me toe trek.
Zal er op letten
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:28:25 #189
19284 B
van benbenieuwd
pi_35582751
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:37 schreef Kentaro het volgende:

er zijn zoveel mensen die die straps vastsnoeien alsofdat hun leven ervan afhangt
ik werk in een winkel waarwe zowel (burton) bindingen verkopen als inline (ook met buckels ) en zoveel mensen die ze zo strak doen, en maar klagen dat ze pijn in hun voeten krijgen, maar daarom sta ik daar hahhaah om ze een ff wat advies tegeven........
pi_35582837
Ik zelf had de ruit in het rood ook mooier gevonden, maar moet zeggen dat hoe langer ik er naar kijk, het toch steeds mooier wordt.
Ik ga er vrijdag middag / avond mee boarden. Het zal wel even wennen worden, stuk groter, en daarnaast zal ik nog veel moeten afstellen, want aan die cartels kun je teveel dingen afstellen... Dat is natuurlijk een grote plus, maar maakt het om even snel te testen (indoor) toch wat lastig

steven184, ik heb er 560 voor betaald, en kreeg er een demon boardbag bij (twv 50 euro). Verder nog korting op de boots+bindings. Backside540 in dordrecht een super!zaak. Aardige verkoper die me echt goed geholpen heeft qua advies. En ook gewoon eerlijk zei dat de combinatie van die bindings met het board niet geheel zijn smaak was, maar dat het toch ook wel prima kon.

daarnaast komen de fotos nog...huisgenoot met 350d is weg
pi_35585360
Hmmm, 560 is me toch net iets teveel. Maximaal 500 had ik er voor over. Dan ga ik denk toch maar voor de Rome Anthem voor 414 euries. Moet alleen nog kijken welke bindingen ik daarop zal zetten.
pi_35585586
http://users.skynet.be/fa823920/

Dit is trouwens nog wel grappig filmpje.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:48:37 #194
19284 B
van benbenieuwd
pi_35588069
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:30 schreef mad_dog123 het volgende:

steven184, ik heb er 560 voor betaald, en kreeg er een demon boardbag bij (twv 50 euro). Verder nog korting op de boots+bindings. Backside540 in dordrecht een super!zaak. Aardige verkoper die me echt goed geholpen heeft qua advies. En ook gewoon eerlijk zei dat de combinatie van die bindings met het board niet geheel zijn smaak was, maar dat het toch ook wel prima kon.

Mooie prijs, aardige mensen bij backside,
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:01:31 #195
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35588587
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:48 schreef B het volgende:

[..]

Mooie prijs, aardige mensen bij backside,
Waar werk jij, B?
pi_35588726
Nog twee fotootjes van vorige week in Saalbach Hinterglem
een mute (geloof ik)

en nog ff doorvliegen na mellon.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:13:26 #197
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35589048
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:04 schreef -Mzraki- het volgende:
een mute (geloof ik)
[afbeelding]
Ruige foto hoor
pi_35589187
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:13 schreef XL het volgende:

[..]

Ruige foto hoor [afbeelding]
Hehe, ja het ziet er wel leuk uit zo als je de landing niet ziet. Maar is met je voorste hand tussen je tenen pakken een mute of niet?

Waren nogal wat onduidelijkheden over, niemand een overzichtje met de eenvoudige grabs? Was ook wel een skateboarder mee maar volgens hem heette het met snowboarden allemaal weer net even anders enzo.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:17:50 #199
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35589243
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:16 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Hehe, ja het ziet er wel leuk uit zo als je de landing niet ziet. Maar is met je voorste hand tussen je tenen pakken een mute of niet?

Waren nogal wat onduidelijkheden over, niemand een overzichtje met de eenvoudige grabs? Was ook wel een skateboarder mee maar volgens hem heette het met snowboarden allemaal weer net even anders enzo.
wat doet het er toe?
pi_35589398
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:17 schreef XL het volgende:

[..]

wat doet het er toe?
Dan kun je tenminste in de bar zeggen zo van: "Ja, van de week een ille Mellon-Indy gesticked, je weet".
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:23:31 #201
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35589468
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:21 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Dan kun je tenminste in de bar zeggen zo van: "Ja, van de week een ille Mellon-Indy gesticked, je weet".
Oh ja, dat was het.
pi_35589486
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:23 schreef XL het volgende:

[..]

Oh ja, dat was het.
Image. Toch?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35589489
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:28 schreef B het volgende:

[..]

er zijn zoveel mensen die die straps vastsnoeien alsofdat hun leven ervan afhangt
ik werk in een winkel waarwe zowel (burton) bindingen verkopen als inline (ook met buckels ) en zoveel mensen die ze zo strak doen, en maar klagen dat ze pijn in hun voeten krijgen, maar daarom sta ik daar hahhaah om ze een ff wat advies tegeven........
Ja en daarom kom ik hier om van die experts te horen hoe het nu precies zit.

BTW heb nog een linkje gevonden over welk bord je nu moet aanschaffen als je niet precies weet welke lengte je moet hebben (ikzelf geloof hier alleen niet zo in)
Kunnen jullie ff een mening geven?

http://www.snowandrock.com/advice/buying_guides_snowboard.asp
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:25:21 #204
19284 B
van benbenieuwd
pi_35589540
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:01 schreef XL het volgende:

[..]

Waar werk jij, B?
The RSI Attraction, aka RSI aka Rotterdam Sport Import in Rotterdam,
oudste funsport winkel van Nederland we bestaan 28 jaar
en ik werk er een jaar of 13 .... en snowboard een jaar of 14
we verkopen Burton/Forum/Flow/SantaCruz/Vans/Oakley/Billabong/Kanabeach
enzz... en in de zomer Inline/Rollerskates/Skateboards/Frisbees/Jongleer/Crocs enzzz....
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:29:16 #205
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35589712
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:23 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Image. Toch?
ikweettoch.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:29:59 #206
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35589748
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:25 schreef B het volgende:

[..]

enzz... en in de zomer Inline/Rollerskates/Skateboards/Frisbees/Jongleer/Crocs enzzz....
Ken ik niet. Mooie zaak?
pi_35589999
Ik heb zojuist mijn net aangekomen Burton Rulers aangestrokken... damn, wat zitten ze lekker. alleen de binnenschoen geeft al meer steun als mijn vorige softboots. dat wordt genieten dit weekend!
pi_35593383
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:36 schreef Byte_Me het volgende:
Ik heb zojuist mijn net aangekomen Burton Rulers aangestrokken... damn, wat zitten ze lekker. alleen de binnenschoen geeft al meer steun als mijn vorige softboots. dat wordt genieten dit weekend!
Ik heb de ruler vandaag ook aangehad, ik vond hem heel fijn zitten, echt goede steun! De Hail die ik uiteindelijk genomen heb, heeft dit iets minder. Mijne keuze was toch de Hail omdat deze net iets makkelijker wandelt als je de berg op loopt, en volgens mij toch nog genoeg steun geeft.
Kortom 2 prachtige boots!
  woensdag 1 maart 2006 @ 01:18:03 #209
71115 Rnej
I walk the line
pi_35594653
mijn driver X wandelt pas lekker de berg op
  woensdag 1 maart 2006 @ 02:21:55 #210
19284 B
van benbenieuwd
pi_35595256
Net First Descent zitten kijken
was ff vergeten dat ik die nog had,
eindelijk een snowboard film die langer dan 25min duurt, mooi stukje geschiedenis,

laat mooi zien waarom Terje de man is ..

respect voor de AK rookies Shaun & Hannah.....

moooie beelden van AK en al me oude helden .....
Farmer was vroeger al gek, maar nu weer te mooi het niks vinden dat je een kicker aan het bouwen bent midden in de backcountry en dan om je niet te laten kennen bij/voor de jonkies er toch maar over gaan .......
heeeeeerlijke film
pi_35598135
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:25 schreef B het volgende:

[..]

Wel een mooie zaak, Ik dacht dat jullie alleen skateboards enzo verkochten?
pi_35598570
Farmer is wel mooi ja
hannah ook btw
Zie je Travis echt een air sticken waar je u tegen zegt... okee dan wij ook maar.
Komen ze er achteraf pas mee dat ze nog nooit zo'n hoge kicker hebben gedaan
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:34:25 #213
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35598739
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:28 schreef Thermo het volgende:
Farmer is wel mooi ja
hannah ook btw
Zie je Travis echt een air sticken waar je u tegen zegt... okee dan wij ook maar.
Komen ze er achteraf pas mee dat ze nog nooit zo'n hoge kicker hebben gedaan
Farmer ook de hele tijd zonder helm
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:54:51 #214
80425 Muertez
met een z?
pi_35599330
Vorige keer ging er tot 2x toe per ongeluk iemand met mijn huurboard vandoor (waren ook erg veel boards van hetzelfde type en merk, dus nu toch maar een cable lock gekocht.

De kabel stelt niet veel voor, maar zo pakket ze tenminste niet per ongeluk mijn board mee
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:04:10 #215
19284 B
van benbenieuwd
pi_35601360
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:10 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Wel een mooie zaak, Ik dacht dat jullie alleen skateboards enzo verkochten?
We verkopen al langer burton, als dat ik er werk
pi_35605334
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:09 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

Ik heb de ruler vandaag ook aangehad, ik vond hem heel fijn zitten, echt goede steun! De Hail die ik uiteindelijk genomen heb, heeft dit iets minder. Mijne keuze was toch de Hail omdat deze net iets makkelijker wandelt als je de berg op loopt, en volgens mij toch nog genoeg steun geeft.
Kortom 2 prachtige boots!
ik heb expres voor een stijve softboot gekozen. dat het wat lastiger loopt, tsja, dat neem ik op de koop toe. Ik loop toch zo weinig mogelijk
pi_35605455
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:12 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik heb expres voor een stijve softboot gekozen. dat het wat lastiger loopt, tsja, dat neem ik op de koop toe. Ik loop toch zo weinig mogelijk
Ja precies! Ik heb ook even staan twijfelen! Maar het mooie aan die schoenen van Burton is toch dat ze zo ontzettend licht zijn! Echt ongeloofelijk, ik pakte net mijn flow's erbij..wat een verschil
pi_35606286
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:16 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

Ja precies! Ik heb ook even staan twijfelen! Maar het mooie aan die schoenen van Burton is toch dat ze zo ontzettend licht zijn! Echt ongeloofelijk, ik pakte net mijn flow's erbij..wat een verschil
Je begeeft je op glad ijs
pi_35608500
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:40 schreef Kentaro het volgende:

[..]

idd, 32 en vans zijn veel lichter dan die burton meuk

pi_35608977
32 en vans? Verkopen die ook snowboard schoenen dan? Maar naast dat ze lichter zijn, zijn ze ook beter:P?
pi_35609563
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:48 schreef Steven184 het volgende:
32 en vans? Verkopen die ook snowboard schoenen dan? Maar naast dat ze lichter zijn, zijn ze ook beter:P?
Ze maken alleen maat 46+
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:10:23 #222
19284 B
van benbenieuwd
pi_35609892
ik draag al 13 jaar vans snowboardschoenen en ze zitten heeeeeerlijk, Dit is ook pas zins 5 jaar ofzo weer dat Burton weer goeie schoenen maakt....
pi_35611053
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:40 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Owke, dat kan goed zijn. Ik verwoorde niet goed wat ik bedoelde. Ik vergleek puur en alleen mijn oude flows met mijn nieuwe burton hails.

Ik ben zo benieuwd of het carven goed gaat werken met deze large bindings en schoenmaat 44.....
pi_35611994
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:10 schreef B het volgende:
ik draag al 13 jaar vans snowboardschoenen en ze zitten heeeeeerlijk, Dit is ook pas zins 5 jaar ofzo weer dat Burton weer goeie schoenen maakt....
3 jaar.

Daarvoor waren het boten.
pi_35612016
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:02 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ze maken alleen maat 46+
Ik zal mijn kanten eens slijpen en uithalen
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:06:04 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35612162
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:01 schreef Thermo het volgende:

[..]

3 jaar.

Daarvoor waren het boten.
en dat zegt iemand met maat 53
pi_35612959
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:06 schreef XL het volgende:

[..]

en dat zegt iemand met maat 53
45!
En die zijn snoezelig en fel oranje!

Vans
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:09:16 #228
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_35613944
ik heb een oud kinderboardje van burton [punch] omdat ik toen nog kleiner en lichter was en een soepel boardje wilde om op te leren

allemaal leuk en aardig en heb er prima mee gereden maar wil ondertussen toch een nieuwe, wat stijfere plank. weet alleen niet zo goed hoe en wat en waar dus... TIPS!
zowiezo een beetje een all-round boardje. piste's maar ook offpiste, beetje jumpen, vanalles dus. ben trouwens 1.65 en weeg ongeveer 50 kilo
an urge to help mankind overcomes me
pi_35614342
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:09 schreef saaw het volgende:
ik heb een oud kinderboardje van burton [punch] omdat ik toen nog kleiner en lichter was en een soepel boardje wilde om op te leren

allemaal leuk en aardig en heb er prima mee gereden maar wil ondertussen toch een nieuwe, wat stijfere plank. weet alleen niet zo goed hoe en wat en waar dus... TIPS!
zowiezo een beetje een all-round boardje. piste's maar ook offpiste, beetje jumpen, vanalles dus. ben trouwens 1.65 en weeg ongeveer 50 kilo
*checkt fotoboek, en ja je bent een meisje en je hebt je schoenmaat in je profiel ingevuld

Ik heb pas een paar boardjes voor een vriendin uitgezocht. Zij heeft exact dezelfde specs als jij, misschien heb je hier wat aan. Kies sowieso een damesboardje zo rond de 150 en niet te stijf. succes

http://www.blue-tomato.at(...)lq6n6tqPEBWgen8Aie-1

http://www.blue-tomato.at(...)A4ol6tqPEBWgen8Aie-1

http://www.blue-tomato.at(...)kxKU1tqPEBWgen8Aie-1

pi_35614424
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:22 schreef Kentaro het volgende:

[..]

*checkt fotoboek, en ja je bent een meisje en je hebt je schoenmaat in je profiel ingevuld

Ik heb pas een paar boardjes voor een vriendin uitgezocht. Zij heeft exact dezelfde specs als jij, misschien heb je hier wat aan. Kies sowieso een damesboardje zo rond de 150 en niet te stijf. succes

*met stom is*
pi_35614470
haha en geeneens Burton he
pi_35614508
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:27 schreef Kentaro het volgende:
haha en geeneens Burton he
d0h
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:32:50 #233
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35614620
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:22 schreef Kentaro het volgende:

[..]

1. Als de dame erbij is mag je niet over specs van dames praten. Daarmee moet je altijd wachten tot ze weer weg zijn.
2. Wat heb je aan die vriendin van jou aangeraden?

Zelf ben ik niet kapot van Elan. Heb ooit op een goedkoper herenmodel van Elan gestaan en die had de handling van een voordeur. Uiteraard is dit een vooroordeel op basis van een plank, mensen die ook op die plank reden bevestigen het vooroordeel wel... maar nog steeds hetzelfde type plank.

Mijn vrouwelijke kant zegt ook dat de print van de SantaCruz niet mooi is.

Ik zou me dus eens verdiepen in die Hammer.
pi_35614905
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:32 schreef XL het volgende:

[..]

1. Als de dame erbij is mag je niet over specs van dames praten. Daarmee moet je altijd wachten tot ze weer weg zijn.
2. Wat heb je aan die vriendin van jou aangeraden?

Zelf ben ik niet kapot van Elan. Heb ooit op een goedkoper herenmodel van Elan gestaan en die had de handling van een voordeur. Uiteraard is dit een vooroordeel op basis van een plank, mensen die ook op die plank reden bevestigen het vooroordeel wel... maar nog steeds hetzelfde type plank.

Mijn vrouwelijke kant zegt ook dat de print van de SantaCruz niet mooi is.

Ik zou me dus eens verdiepen in die Hammer.
1. ik zag dat ze off line was
2, dit is op volgorde van aanbeveling.

Ik heb zelf ook niet zoveel met Elan maar ze maken tegenwoordig hele goede planken. Het is 1 van de grootste fabrikanten ter wereld. Ze fabriceren ook heel veel voor andere merken. Maar die Hammer is ook heel vet. Ik zou zelf op prijs kiezen denk ik.

Ik vind die print van de Santa Cruz juist heel mooi. Dat zal wel komen omdat mijn vrouwelijke kant veel minder ontwikkeld is
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:41:34 #235
74276 saaw
pi_35614947
ik ben ook niet erg onder de indruk van die print van santacruz niet dat ik een board met bloemetjes ofzo wil maar deze vind ik gewoon niet mooi

vind die hammer wel mooi en heb er ook goede dingen over gehoord. maar is 152 niet een beetje lang?
pi_35615089
1.52 kan nog wel hoor. Anders deze?
http://www.blue-tomato.at(...)aQSVYsqPEBWgen8Aie-1
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:47:41 #237
74276 saaw
pi_35615169
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:45 schreef Kentaro het volgende:
1.52 kan nog wel hoor. Anders deze?
http://www.blue-tomato.at(...)aQSVYsqPEBWgen8Aie-1
ook tof
maar waar moet ik op letten? vind het heel leuk dat jullie met ideeen komen maar wil zelf ook een beetje rondkijken en weet echt geen raad met al die info die ernaast staat
lengte en breedte van het board, oke
maar die radius? wat moet je daarmee?
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:47:56 #238
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35615177
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:40 schreef Kentaro het volgende:

[..]

1. ik zag dat ze off line was
2, dit is op volgorde van aanbeveling.

Ik heb zelf ook niet zoveel met Elan maar ze maken tegenwoordig hele goede planken. Het is 1 van de grootste fabrikanten ter wereld. Ze fabriceren ook heel veel voor andere merken. Maar die Hammer is ook heel vet. Ik zou zelf op prijs kiezen denk ik.

Ik vind die print van de Santa Cruz juist heel mooi. Dat zal wel komen omdat mijn vrouwelijke kant veel minder ontwikkeld is
Had jouw zusje ( ) niet een Burton Feelgood?
Mijn zusje is daar erg over te spreken en het enige dat het kind kan is klagen.

en als jullie als Burton fanboys de planken gaan ontkennen, dan noem ik ze wel
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:50:44 #239
74276 saaw
pi_35615256
ik heb nu dus ene burton en ook een hoop op andere burton boardjes gereden en ben er erg over te spreken hoor
had ook al even daar op de site gekeken
http://www.burton.com/eu/gear/products.asp?productID=44
?
pi_35615301
Ja de Feather of de Troop is zeker goed. misschien de Sterling ook nog wel, hoewel je daar wel weer snel uitgroeit.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:57:12 #241
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35615479
Wat is eigenlijk het ervaringsniveau? want we kijken nu naar de betere goedkope boardjes... of niet?
pi_35615505
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:47 schreef XL het volgende:

[..]

Had jouw zusje ( ) niet een Burton Feelgood?
Mijn zusje is daar erg over te spreken en het enige dat het kind kan is klagen.

en als jullie als Burton fanboys de planken gaan ontkennen, dan noem ik ze wel
klopt ja, een Feelgood ES. Maar goed ik had toen ik die andere drie boardjes opzocht ook de opdracht om op de prijs te letten en Blue Tomato had toen nog geen korting op Burton.

Aan de andere kant in deze catagorie maakt het echt weinig uit hoor wel merk het is
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:02:33 #243
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35615687
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:57 schreef Kentaro het volgende:

[..]

klopt ja, een Feelgood ES. Maar goed ik had toen ik die andere drie boardjes opzocht ook de opdracht om op de prijs te letten en Blue Tomato had toen nog geen korting op Burton.

Aan de andere kant in deze catagorie maakt het echt weinig uit hoor wel merk het is
Bijvoorbeeld zo'n feelgood heeft toch een sintered base (uit mijn hoofd). Dat verschil ten opzichte van extruded vind ik zelf goed merkbaar.
pi_35615693
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:47 schreef saaw het volgende:

[..]

ook tof
maar waar moet ik op letten? vind het heel leuk dat jullie met ideeen komen maar wil zelf ook een beetje rondkijken en weet echt geen raad met al die info die ernaast staat
lengte en breedte van het board, oke
maar die radius? wat moet je daarmee?
radius is wel belangrijk. Het is als het ware de draaicirkel. Als je het board over de kant laat lopen dan heeft die bv een bocht van 8m. Een board met een korte radius (ten opzichte van de lengte) draait veel agressievere bochten.

Wat verder belangrijker is dan de lengte vh board is de kantenlengte. Dat is het deel van de staalkant wat werkelijk de sneeuw raakt
pi_35615769
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:52 schreef Kentaro het volgende:
Ja de Feather of de Troop is zeker goed. misschien de Sterling ook nog wel, hoewel je daar wel weer snel uitgroeit.
De feather van vorig jaar was meuk, jaar daarvoor ook.
En dat heb ik uit vrouwelijke bronnen. ( die mijn ass kicken helaas gvd. )
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:07:39 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35615893
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:02 schreef Kentaro het volgende:

[..]

radius is wel belangrijk. Het is als het ware de draaicirkel. Als je het board over de kant laat lopen dan heeft die bv een bocht van 8m. Een board met een korte radius (ten opzichte van de lengte) draait veel agressievere bochten.

Wat verder belangrijker is dan de lengte vh board is de kantenlengte. Dat is het deel van de staalkant wat werkelijk de sneeuw raakt
Dan voeg ik ook nog even iets toe. Gekoppeld aan de radius is de breedte van de neus. Een brede neus zorgt ervoor dat je gemakkelijk je bochten kan inzetten. Een brede neus met een lage radius is dus een aggresieve nerveuze plank. Smalle neus met een hoge radius is een relaxte stuurloze plank.
pi_35615933
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:04 schreef Thermo het volgende:

[..]

De feather van vorig jaar was meuk, jaar daarvoor ook.
En dat heb ik uit vrouwelijke bronnen. ( die mijn ass kicken helaas gvd. )
Als ze zo goed zijn is het voor hen inderdaad niet echt wat. Als je het koopt als doorgroei board na een Punch dan zit je echt wel weer goed voor een seizoen of 3/4

Burtonhater
pi_35615979
Je kan ook gewoon voor een Jeenyus The Rental gaan.

Echt een vrouwenboardje heb je niet nodig.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:09:50 #249
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35615980
Wat is er eigenlijk met Thermo gebeurd waardoor Burton het ineens zo moet ontgelden?
pi_35616066
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:08 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Als ze zo goed zijn is het voor hen inderdaad niet echt wat. Als je het koopt als doorgroei board na een Punch dan zit je echt wel weer goed voor een seizoen of 3/4

Burtonhater
Even zonder gein, het meisje had een feather gekregen van burton maar heeft die na 2 dagen in de bergen mooi teruggebracht en een Feelgood gehaald. Ze is dan wel beter dan gemiddeld, maar het is toch zonde van de investering.

Als je een Malolo komt brengen zeg ik geen nee Kentaro
pi_35616073
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:09 schreef XL het volgende:
[afbeelding] Wat is er eigenlijk met Thermo gebeurd waardoor Burton het ineens zo moet ontgelden?
geen idee, het kan zijn dat hij steeds word ingehaald door mensen op Burton's?
pi_35616103
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:09 schreef XL het volgende:
[afbeelding] Wat is er eigenlijk met Thermo gebeurd waardoor Burton het ineens zo moet ontgelden?
Feelgood is niks mis mee. Ik heb het echt puur alleen over de Feather.
Don't be no player hater!
pi_35616121
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:12 schreef Kentaro het volgende:

[..]

geen idee, het kan zijn dat hij steeds word ingehaald door mensen op Burton's?
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:14:44 #254
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35616164
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:12 schreef Thermo het volgende:
een Malolo
pi_35616301
hahaha ok, ik kan er wel in meegaan. Alleen wat je ziet (ook hier) is dat mensen boards kopen die gewoon boven hun nivo liggen. Men vind zich zelf al een ervaren boarder met 15 dagen! Vervolgens kopen ze een board wat gewoon veel te advanced is. Dat is niet alleen zonde van het geld, maar je gaat veel sneller vooruit op een board wat bij je past en je hebt zeker meer lol op een board wat je onder controle hebt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:26:35 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35616637
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:18 schreef Kentaro het volgende:
hahaha ok, ik kan er wel in meegaan. Alleen wat je ziet (ook hier) is dat mensen boards kopen die gewoon boven hun nivo liggen. Men vind zich zelf al een ervaren boarder met 15 dagen! Vervolgens kopen ze een board wat gewoon veel te advanced is. Dat is niet alleen zonde van het geld, maar je gaat veel sneller vooruit op een board wat bij je past en je hebt zeker meer lol op een board wat je onder controle hebt.
Het zou geen kwaad kunnen om langer te huren voor de meesten.
Alleen is het niveau van de huurboardjes waar de populaire jongeren-reizen zaken mee doen bedroevend slecht. Geen wonder dat men zo snel naar eigen materiaal wil. Kopen voor 3/4 weken komt bij niemand in de gedachten op, dus dan maar hoog inzetten. Tenminste, dat is vrees ik de gedachtengang bij velen.
pi_35616656
quote:
Met 15 dagen ben je net een ervaren valler, met een beetje geluk.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35616701
quote:
tsja, dat wordt voor mij ook de volgende stap, een nieuw board. Heb nu nieuwe bindingen, nieuwe schoenen, maar een oud en vooral te klein board. Ik zou weleens naar zo'n testdag willen, maar hoe vind je die? Want "blind" een board kopen vind ik echt te lijp, en ik wil uiteraard een plank die bij me past.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:29:10 #259
74276 saaw
pi_35616759
ik board trouwens nu 8 jaar: 4 keer 1 week en 4 keer 2 weken in de sneeuw
heb de eerste 2 dagen priveles gehad en vorig jaar met een 'safari' [3 dagen touren] meegedaan waar ik ook nog veel nuttige dingen heb geleerd qua jumpen
precies niveau weet ik eigenlijk niet
pi_35616800
Ik ben begonnen met een echt beginnersboardje: Burton Clash. Maar na er een tijd daarop te hebben gestaan ben ik nu wel toe aan iets anders. ben er nu echt over heen gegroeid.
pi_35616881
quote:
Plus ik ben wel een beetje een mainstream hater aan het worden ja maybe Beetje tegengas vind ik wel terecht.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:40:01 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35617244
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:27 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

tsja, dat wordt voor mij ook de volgende stap, een nieuw board. Heb nu nieuwe bindingen, nieuwe schoenen, maar een oud en vooral te klein board. Ik zou weleens naar zo'n testdag willen, maar hoe vind je die? Want "blind" een board kopen vind ik echt te lijp, en ik wil uiteraard een plank die bij me past.
Ik ga het laatste weekend van April
http://www.kitzsteinhorn.at/de/aktuelles/events.htm?type=events&key=MjI4Ng%3D%3D

Al kost een weekendje daarheen je ook al snel 200/300 euro (vervoer, voer, pension, pas, stappen).
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:40:42 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35617268
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:32 schreef Thermo het volgende:

[..]

Plus ik ben wel een beetje een mainstream hater aan het worden ja maybe Beetje tegengas vind ik wel terecht.
Whehehe, dat is maar een fase
pi_35617328
Frosty travel heeft in de week van 17 tot en met 26 maart nog een testreis geplanned voor boards van 06/07
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:43:08 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35617374
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:29 schreef saaw het volgende:
ik board trouwens nu 8 jaar: 4 keer 1 week en 4 keer 2 weken in de sneeuw
heb de eerste 2 dagen priveles gehad en vorig jaar met een 'safari' [3 dagen touren] meegedaan waar ik ook nog veel nuttige dingen heb geleerd qua jumpen
precies niveau weet ik eigenlijk niet
Boarden vanaf je tiende, met weinig les.....
Ja... als je technisch niet goed staat is een duurdere plank zonde. Als het technisch in orde is kun je er echt wel veel aan hebben.
pi_35617480
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:43 schreef XL het volgende:

[..]

Boarden vanaf je tiende, met weinig les.....
Ja... als je technisch niet goed staat is een duurdere plank zonde. Als het technisch in orde is kun je er echt wel veel aan hebben.
tja plus dat de stap van een Punch naar welk ander board al een grote stap is
pi_35617557
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:45 schreef Kentaro het volgende:

[..]

hm, ligt dan weer aan je technische kunnen ( door lessen ook ) denk ik?
Gozer die hier ook gepost heeft, albie. Heeft echt een 7 of 8 jaar oude burton ragplank gebruikt tot vorig jaar. Altijd lessen mee gedaan en clinics etc. Vorig jaar Jussi gekocht en hij ging echt elke dag nog eens een paar stappen vooruit op dat board. Verschil was ook echt groot.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:47:33 #268
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35617573
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:41 schreef Thermo het volgende:
Frosty travel heeft in de week van 17 tot en met 26 maart nog een testreis geplanned voor boards van 06/07
Tof, die rusland-reis van Frosty!
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:48:23 #269
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35617610
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:45 schreef Kentaro het volgende:

[..]

True!
pi_35617663
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:47 schreef XL het volgende:

[..]

Tof, die rusland-reis van Frosty!
Toen het nog kon naar gekeken ja, vind prijs totaal niet in verhouding. Beter Canada reis daar + aantal heli drops. 3500plus euro

*edit* ah de text is wat uitgebreid... 25km tot 30km zekerheidsverhaal stond er toen nog niet.. waa bruut verhaal.
quote:
Gemiddeld staat dit voor 5 tot 7 afdalingen per dag, de gemiddelde hoogte waar je op aan het boarden en skiën bent is tussen de 2000m en 5000m, dus na zo’n dag ben je ook aardig gammel….Het kan dus voor komen dat je bijvoorbeeld een dag door minder bewolking maar een paar afdalingen maakt en de volgende dag met goeie omstandigheden 8 tot 10 afdalingen.
Nu snap ik de prijs
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:51:30 #271
74276 saaw
pi_35617754
ik heb nooit les gehad maar wel altijd geboard met mensen die het al langere tijd deden, die me ook altijd veel tips hebben gegeven en veel geholpen.
heb al op een beter en stijfer boardje van een vriendin gereden afgelopen kerst en dat ging als een trein! ik weet alleen niet goed wat ik zelf moet kopen
pi_35617948
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:49 schreef Thermo het volgende:

[..]

Toen het nog kon naar gekeken ja, vind prijs totaal niet in verhouding. Beter Canada reis daar + aantal heli drops. 3500plus euro
Ik wil ook zeker weer een keer gaan heliboarden, maar dan regel ik het gewoon ter plekke en betaal ik per keer omhoog. Dan ben je lekker met een klein groepje en gids ipv met dat je met 12 man gedropt word.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:57:07 #273
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35618009
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:49 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik wil binnen nu en paar jaar wel een keer heli-boarden, maar ben er op dit moment nog niet klaar voor. Heb een dag of 30 offpiste ervaring met gids, maar toch vooral 'uit de liften' offpiste gereden. Ook altijd in (grote) groepen waarbij je ook mindere rijders mee moest nemen. Wil eerst nog eens een weekje echt afzien. Aantal lange hikes maken (kan nooit kwaad) en ook een keer de minste van een groep zijn (als dat nog kan) alvorens ik zoiets doe. Een aantal cliffs van 45% of steiler, zoals in de omschrijving gemeld, haal ik wel... maar toch alweer 2 jaar terug en bij perfecte sneeuw. Als het allemaal wat harder is (en dat kan op 4000/5000m hoogte) kon dat wel eens pittig zijn.
pi_35618043
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:55 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik wil ook zeker weer een keer gaan heliboarden, maar dan regel ik het gewoon ter plekke en betaal ik per keer omhoog. Dan ben je lekker met een klein groepje en gids ipv met dat je met 12 man gedropt word.
Huisgenoot heeft het jaren terug nog gedaan voor 80 gulden voor 2 drops @ Andorra.

Lekker bizarre prijzen nu weer. 450 euro voor 4x @ Canada.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:58:33 #275
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35618083
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:55 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je hebt nooit een verhaal gepost van je vorige keer, of wel?
Ik wist wel dat je zou gaan, maar kan me je verhalen niet herinneren...
pi_35618120
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:57 schreef Thermo het volgende:

[..]

Huisgenoot heeft het jaren terug nog gedaan voor 80 gulden voor 2 drops @ Andorra.

Lekker bizarre prijzen nu weer. 450 euro voor 4x @ Canada.
Ik was iets van 1000 euro kwijt voor twee dagen op en neer helieen. Ik denk een drop of 15
pi_35618123
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:57 schreef XL het volgende:

[..]

Ik wil binnen nu en paar jaar wel een keer heli-boarden, maar ben er op dit moment nog niet klaar voor. Heb een dag of 30 offpiste ervaring met gids, maar toch vooral 'uit de liften' offpiste gereden. Ook altijd in (grote) groepen waarbij je ook mindere rijders mee moest nemen. Wil eerst nog eens een weekje echt afzien. Aantal lange hikes maken (kan nooit kwaad) en ook een keer de minste van een groep zijn (als dat nog kan) alvorens ik zoiets doe. Een aantal cliffs van 45% of steiler, zoals in de omschrijving gemeld, haal ik wel... maar toch alweer 2 jaar terug en bij perfecte sneeuw. Als het allemaal wat harder is (en dat kan op 4000/5000m hoogte) kon dat wel eens pittig zijn.
Ik verwacht ook niet dat ik hier klaar voor ben.
pi_35618146
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:59 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik was iets van 1000 euro kwijt voor twee dagen op en neer helieen. Ik denk een drop of 15
Fresh tracks of vaste drop lokatie?
pi_35618163
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:58 schreef XL het volgende:

[..]

Je hebt nooit een verhaal gepost van je vorige keer, of wel?
Ik wist wel dat je zou gaan, maar kan me je verhalen niet herinneren...
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:02:16 #280
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35618226
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:00 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Als je het gepost had zou ik het echt nog wel weten hoor.
Ik vergeet niks wat jij post!
pi_35618579
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:00 schreef Thermo het volgende:

[..]

Fresh tracks of vaste drop lokatie?
freshies, het is goed te doen hoor. Maar zoals XL zegt je komt heel veel verschillende sneeuw tegen. Het is niet alleen lekkere poeder, maar ook weggewaaide stukken, stukken met rotsen en diepe geulen enzo. Ik probeer tegenwoordig juist onder alle omstandigheden off piste te rijden, juist om altijd controle te houden ook in moeilijke omstandigheden.

Maar goed ik zou niet meer met een groep Nederlanders gaan. Er zat een gozer bij van 90 kg. op een Custom van 155 Ik had niet bepaald het idee dat als er iets mis ging dat het goed af zou lopen. Onze Nederlandse gids was 's ochtends frontaal op een bus geklapt met de auto. Stoer als ie was had ie geen sneeuwkettingen en geen gordel om gedaan. Dus hij had echt door de voorruit de bus gekopt. Toen hadden we alleen nog een Franse gids voor 10 boarders die geen Frans spreken. Als ik het weer doe dan regel ik het zelf.
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:13:35 #282
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35618707
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:10 schreef Kentaro het volgende:
Er zat een gozer bij van 90 kg. op een Custom van 155
Ja, Nederlanders in de sneeuw zijn mooie figuren
pi_35618755

weet niet of zoveel foto's gewaardeerd worden, maar ik was er zelf wel blij mee. Mocht iemand het vervelend vinden haal ik ze gewoon weer weg
Cant wait till friday afternoon, de ontmaagding @ zoetermeer
pi_35618794
Heb je toch een 160 genomen?
pi_35618839
Dikke stylische shit.
pi_35618872
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:15 schreef Kentaro het volgende:
Heb je toch een 160 genomen?
160 heeft zwarte base
pi_35618931
inderdaad het is een 164, witte onderkant
Die cartels zijn trouwens echt fijn robuust, voelt zo degelijk aan!
pi_35619070
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:04 schreef -Mzraki- het volgende:
een mute (geloof ik)
[afbeelding]
en nog ff doorvliegen na mellon.
[afbeelding]
pi_35619115
zwarte en witte bases worden door elkaar uitgeleverd. Mijn 164 heeft een zwarte base. Ik zei het omdat de X van laag nog hoog gaat. Laag bij de 147 tot bovenaan bij de 164 http://www.burton.com/gear/products.asp?productID=6
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:26:55 #290
80425 Muertez
met een z?
pi_35619226
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:13 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, Nederlanders in de sneeuw zijn mooie figuren
Moet ik toch weer even de beginner uithangen, maarre wat is hier precies zo belachelijk aan?

90 kg op een 155, of ligt het aan de burton custom?
pi_35619264
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:24 schreef Kentaro het volgende:
zwarte en witte bases worden door elkaar uitgeleverd. Mijn 164 heeft een zwarte base. Ik zei het omdat de X van laag nog hoog gaat. Laag bij de 147 tot bovenaan bij de 164 http://www.burton.com/gear/products.asp?productID=6
Inderdaad zeg! Nooit geweten!
Lijkt er inderdaad op alsof mijn X te laag zit...vreemd!
pi_35619274
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:26 schreef Muertez het volgende:

[..]

Moet ik toch weer even de beginner uithangen, maarre wat is hier precies zo belachelijk aan?

90 kg op een 155, of ligt het aan de burton custom?
drukverdeling, 155 is klein, 90 hoort thuis op minstens een 164 wide geloof ik.

En Custom is erg krap, als je met 90 kilo maatje 41 hebt ben je niet goed gebouwd.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:42:46 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35619877
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:28 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

En Custom is erg krap, als je met 90 kilo maatje 41 hebt ben je niet goed gebouwd.
Precies. Veel gewicht op een kleine plank, dan zink je als een baksteen als je de poeder ingaat. Beetje vreemd dus om voor 1000 euro te gaan heliboarden, maar geen fatsoenlijk materiaal er voor aan te schaffen. Helaas zie je vaker Nederlandse (en ook anderen nationaliteiten hoor, laten we niet discrimineren) voorbij komen op combinaties dat het huilen je nader staat dan het lachen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:43:30 #294
71115 Rnej
I walk the line
pi_35619904
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:28 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

lol idd.. apart...

ik heb met mijn 115 kg maatje 46... en das eigenlijk nog best ok te doen op de meeste wide boards
pi_35620335
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:43 schreef Rnej het volgende:

[..]

lol idd.. apart...

ik heb met mijn 115 kg maatje 46... en das eigenlijk nog best ok te doen op de meeste wide boards
maat 46 ik zou bijna zeggen dat je geen board nodig bent !
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:04:07 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35620613
Die schoenmaat grapjes zijn echt elke keer weer leuk
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:04:15 #297
71115 Rnej
I walk the line
pi_35620618
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:55 schreef mixed-up het volgende:

[..]

maat 46 ik zou bijna zeggen dat je geen board nodig bent !
ik zou bijna zeggen dat je echt niet weet wat je typt

enne, 46 is niet echt groot.. past wel bij hoe lang k ben

vandaag bij de uitgifte van zoetermeer een kereltje van hoogstens 1m80 en ik schat.. 70 kilo met maat 48 .... dat is pas lullig... :S
pi_35623146
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:24 schreef Kentaro het volgende:

Du Fürst
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:18:56 #299
19284 B
van benbenieuwd
pi_35624630
Moooooooi Custom X is gel , alles van burton is geil

pi_35624760
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:18 schreef B het volgende:
Moooooooi Custom X is gel , alles van burton is geil

pi_35626031
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:04 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik zou bijna zeggen dat je echt niet weet wat je typt

enne, 46 is niet echt groot.. past wel bij hoe lang k ben

vandaag bij de uitgifte van zoetermeer een kereltje van hoogstens 1m80 en ik schat.. 70 kilo met maat 48 .... dat is pas lullig... :S
Maat van me had maatje 48 geloof ik, en dat op een oud oxygen boardje, iedere keer dat ie een fs bocht nam zag je twee strepen, een mooie van de carve, en een dikke van z'n tenen...
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')