abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35616073
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:09 schreef XL het volgende:
[afbeelding] Wat is er eigenlijk met Thermo gebeurd waardoor Burton het ineens zo moet ontgelden?
geen idee, het kan zijn dat hij steeds word ingehaald door mensen op Burton's?
pi_35616103
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:09 schreef XL het volgende:
[afbeelding] Wat is er eigenlijk met Thermo gebeurd waardoor Burton het ineens zo moet ontgelden?
Feelgood is niks mis mee. Ik heb het echt puur alleen over de Feather.
Don't be no player hater!
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_35616121
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:12 schreef Kentaro het volgende:

[..]

geen idee, het kan zijn dat hij steeds word ingehaald door mensen op Burton's?
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:14:44 #254
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35616164
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:12 schreef Thermo het volgende:
een Malolo
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_35616301
hahaha ok, ik kan er wel in meegaan. Alleen wat je ziet (ook hier) is dat mensen boards kopen die gewoon boven hun nivo liggen. Men vind zich zelf al een ervaren boarder met 15 dagen! Vervolgens kopen ze een board wat gewoon veel te advanced is. Dat is niet alleen zonde van het geld, maar je gaat veel sneller vooruit op een board wat bij je past en je hebt zeker meer lol op een board wat je onder controle hebt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:26:35 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35616637
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:18 schreef Kentaro het volgende:
hahaha ok, ik kan er wel in meegaan. Alleen wat je ziet (ook hier) is dat mensen boards kopen die gewoon boven hun nivo liggen. Men vind zich zelf al een ervaren boarder met 15 dagen! Vervolgens kopen ze een board wat gewoon veel te advanced is. Dat is niet alleen zonde van het geld, maar je gaat veel sneller vooruit op een board wat bij je past en je hebt zeker meer lol op een board wat je onder controle hebt.
Het zou geen kwaad kunnen om langer te huren voor de meesten.
Alleen is het niveau van de huurboardjes waar de populaire jongeren-reizen zaken mee doen bedroevend slecht. Geen wonder dat men zo snel naar eigen materiaal wil. Kopen voor 3/4 weken komt bij niemand in de gedachten op, dus dan maar hoog inzetten. Tenminste, dat is vrees ik de gedachtengang bij velen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_35616656
quote:
Met 15 dagen ben je net een ervaren valler, met een beetje geluk.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35616701
quote:
tsja, dat wordt voor mij ook de volgende stap, een nieuw board. Heb nu nieuwe bindingen, nieuwe schoenen, maar een oud en vooral te klein board. Ik zou weleens naar zo'n testdag willen, maar hoe vind je die? Want "blind" een board kopen vind ik echt te lijp, en ik wil uiteraard een plank die bij me past.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:29:10 #259
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_35616759
ik board trouwens nu 8 jaar: 4 keer 1 week en 4 keer 2 weken in de sneeuw
heb de eerste 2 dagen priveles gehad en vorig jaar met een 'safari' [3 dagen touren] meegedaan waar ik ook nog veel nuttige dingen heb geleerd qua jumpen
precies niveau weet ik eigenlijk niet
an urge to help mankind overcomes me
pi_35616800
Ik ben begonnen met een echt beginnersboardje: Burton Clash. Maar na er een tijd daarop te hebben gestaan ben ik nu wel toe aan iets anders. ben er nu echt over heen gegroeid.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_35616881
quote:
Plus ik ben wel een beetje een mainstream hater aan het worden ja maybe Beetje tegengas vind ik wel terecht.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:40:01 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35617244
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:27 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

tsja, dat wordt voor mij ook de volgende stap, een nieuw board. Heb nu nieuwe bindingen, nieuwe schoenen, maar een oud en vooral te klein board. Ik zou weleens naar zo'n testdag willen, maar hoe vind je die? Want "blind" een board kopen vind ik echt te lijp, en ik wil uiteraard een plank die bij me past.
Ik ga het laatste weekend van April
http://www.kitzsteinhorn.at/de/aktuelles/events.htm?type=events&key=MjI4Ng%3D%3D

Al kost een weekendje daarheen je ook al snel 200/300 euro (vervoer, voer, pension, pas, stappen).
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:40:42 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35617268
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:32 schreef Thermo het volgende:

[..]

Plus ik ben wel een beetje een mainstream hater aan het worden ja maybe Beetje tegengas vind ik wel terecht.
Whehehe, dat is maar een fase
pi_35617328
Frosty travel heeft in de week van 17 tot en met 26 maart nog een testreis geplanned voor boards van 06/07
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:43:08 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35617374
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:29 schreef saaw het volgende:
ik board trouwens nu 8 jaar: 4 keer 1 week en 4 keer 2 weken in de sneeuw
heb de eerste 2 dagen priveles gehad en vorig jaar met een 'safari' [3 dagen touren] meegedaan waar ik ook nog veel nuttige dingen heb geleerd qua jumpen
precies niveau weet ik eigenlijk niet
Boarden vanaf je tiende, met weinig les.....
Ja... als je technisch niet goed staat is een duurdere plank zonde. Als het technisch in orde is kun je er echt wel veel aan hebben.
pi_35617480
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:43 schreef XL het volgende:

[..]

Boarden vanaf je tiende, met weinig les.....
Ja... als je technisch niet goed staat is een duurdere plank zonde. Als het technisch in orde is kun je er echt wel veel aan hebben.
tja plus dat de stap van een Punch naar welk ander board al een grote stap is
pi_35617557
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:45 schreef Kentaro het volgende:

[..]

hm, ligt dan weer aan je technische kunnen ( door lessen ook ) denk ik?
Gozer die hier ook gepost heeft, albie. Heeft echt een 7 of 8 jaar oude burton ragplank gebruikt tot vorig jaar. Altijd lessen mee gedaan en clinics etc. Vorig jaar Jussi gekocht en hij ging echt elke dag nog eens een paar stappen vooruit op dat board. Verschil was ook echt groot.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:47:33 #268
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35617573
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:41 schreef Thermo het volgende:
Frosty travel heeft in de week van 17 tot en met 26 maart nog een testreis geplanned voor boards van 06/07
Tof, die rusland-reis van Frosty!
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:48:23 #269
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35617610
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:45 schreef Kentaro het volgende:

[..]

True!
pi_35617663
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:47 schreef XL het volgende:

[..]

Tof, die rusland-reis van Frosty!
Toen het nog kon naar gekeken ja, vind prijs totaal niet in verhouding. Beter Canada reis daar + aantal heli drops. 3500plus euro

*edit* ah de text is wat uitgebreid... 25km tot 30km zekerheidsverhaal stond er toen nog niet.. waa bruut verhaal.
quote:
Gemiddeld staat dit voor 5 tot 7 afdalingen per dag, de gemiddelde hoogte waar je op aan het boarden en skiën bent is tussen de 2000m en 5000m, dus na zo’n dag ben je ook aardig gammel….Het kan dus voor komen dat je bijvoorbeeld een dag door minder bewolking maar een paar afdalingen maakt en de volgende dag met goeie omstandigheden 8 tot 10 afdalingen.
Nu snap ik de prijs
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:51:30 #271
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_35617754
ik heb nooit les gehad maar wel altijd geboard met mensen die het al langere tijd deden, die me ook altijd veel tips hebben gegeven en veel geholpen.
heb al op een beter en stijfer boardje van een vriendin gereden afgelopen kerst en dat ging als een trein! ik weet alleen niet goed wat ik zelf moet kopen
an urge to help mankind overcomes me
pi_35617948
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:49 schreef Thermo het volgende:

[..]

Toen het nog kon naar gekeken ja, vind prijs totaal niet in verhouding. Beter Canada reis daar + aantal heli drops. 3500plus euro
Ik wil ook zeker weer een keer gaan heliboarden, maar dan regel ik het gewoon ter plekke en betaal ik per keer omhoog. Dan ben je lekker met een klein groepje en gids ipv met dat je met 12 man gedropt word.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:57:07 #273
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35618009
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:49 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik wil binnen nu en paar jaar wel een keer heli-boarden, maar ben er op dit moment nog niet klaar voor. Heb een dag of 30 offpiste ervaring met gids, maar toch vooral 'uit de liften' offpiste gereden. Ook altijd in (grote) groepen waarbij je ook mindere rijders mee moest nemen. Wil eerst nog eens een weekje echt afzien. Aantal lange hikes maken (kan nooit kwaad) en ook een keer de minste van een groep zijn (als dat nog kan) alvorens ik zoiets doe. Een aantal cliffs van 45% of steiler, zoals in de omschrijving gemeld, haal ik wel... maar toch alweer 2 jaar terug en bij perfecte sneeuw. Als het allemaal wat harder is (en dat kan op 4000/5000m hoogte) kon dat wel eens pittig zijn.
pi_35618043
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:55 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik wil ook zeker weer een keer gaan heliboarden, maar dan regel ik het gewoon ter plekke en betaal ik per keer omhoog. Dan ben je lekker met een klein groepje en gids ipv met dat je met 12 man gedropt word.
Huisgenoot heeft het jaren terug nog gedaan voor 80 gulden voor 2 drops @ Andorra.

Lekker bizarre prijzen nu weer. 450 euro voor 4x @ Canada.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:58:33 #275
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35618083
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:55 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je hebt nooit een verhaal gepost van je vorige keer, of wel?
Ik wist wel dat je zou gaan, maar kan me je verhalen niet herinneren...
pi_35618120
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:57 schreef Thermo het volgende:

[..]

Huisgenoot heeft het jaren terug nog gedaan voor 80 gulden voor 2 drops @ Andorra.

Lekker bizarre prijzen nu weer. 450 euro voor 4x @ Canada.
Ik was iets van 1000 euro kwijt voor twee dagen op en neer helieen. Ik denk een drop of 15
pi_35618123
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:57 schreef XL het volgende:

[..]

Ik wil binnen nu en paar jaar wel een keer heli-boarden, maar ben er op dit moment nog niet klaar voor. Heb een dag of 30 offpiste ervaring met gids, maar toch vooral 'uit de liften' offpiste gereden. Ook altijd in (grote) groepen waarbij je ook mindere rijders mee moest nemen. Wil eerst nog eens een weekje echt afzien. Aantal lange hikes maken (kan nooit kwaad) en ook een keer de minste van een groep zijn (als dat nog kan) alvorens ik zoiets doe. Een aantal cliffs van 45% of steiler, zoals in de omschrijving gemeld, haal ik wel... maar toch alweer 2 jaar terug en bij perfecte sneeuw. Als het allemaal wat harder is (en dat kan op 4000/5000m hoogte) kon dat wel eens pittig zijn.
Ik verwacht ook niet dat ik hier klaar voor ben.
pi_35618146
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:59 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik was iets van 1000 euro kwijt voor twee dagen op en neer helieen. Ik denk een drop of 15
Fresh tracks of vaste drop lokatie?
pi_35618163
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:58 schreef XL het volgende:

[..]

Je hebt nooit een verhaal gepost van je vorige keer, of wel?
Ik wist wel dat je zou gaan, maar kan me je verhalen niet herinneren...
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:02:16 #280
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35618226
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:00 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Als je het gepost had zou ik het echt nog wel weten hoor.
Ik vergeet niks wat jij post!
pi_35618579
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:00 schreef Thermo het volgende:

[..]

Fresh tracks of vaste drop lokatie?
freshies, het is goed te doen hoor. Maar zoals XL zegt je komt heel veel verschillende sneeuw tegen. Het is niet alleen lekkere poeder, maar ook weggewaaide stukken, stukken met rotsen en diepe geulen enzo. Ik probeer tegenwoordig juist onder alle omstandigheden off piste te rijden, juist om altijd controle te houden ook in moeilijke omstandigheden.

Maar goed ik zou niet meer met een groep Nederlanders gaan. Er zat een gozer bij van 90 kg. op een Custom van 155 Ik had niet bepaald het idee dat als er iets mis ging dat het goed af zou lopen. Onze Nederlandse gids was 's ochtends frontaal op een bus geklapt met de auto. Stoer als ie was had ie geen sneeuwkettingen en geen gordel om gedaan. Dus hij had echt door de voorruit de bus gekopt. Toen hadden we alleen nog een Franse gids voor 10 boarders die geen Frans spreken. Als ik het weer doe dan regel ik het zelf.
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:13:35 #282
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35618707
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:10 schreef Kentaro het volgende:
Er zat een gozer bij van 90 kg. op een Custom van 155
Ja, Nederlanders in de sneeuw zijn mooie figuren
pi_35618755

weet niet of zoveel foto's gewaardeerd worden, maar ik was er zelf wel blij mee. Mocht iemand het vervelend vinden haal ik ze gewoon weer weg
Cant wait till friday afternoon, de ontmaagding @ zoetermeer
pi_35618794
Heb je toch een 160 genomen?
pi_35618839
Dikke stylische shit.
pi_35618872
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:15 schreef Kentaro het volgende:
Heb je toch een 160 genomen?
160 heeft zwarte base
pi_35618931
inderdaad het is een 164, witte onderkant
Die cartels zijn trouwens echt fijn robuust, voelt zo degelijk aan!
pi_35619070
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:04 schreef -Mzraki- het volgende:
Nog twee fotootjes van vorige week in Saalbach Hinterglem
een mute (geloof ik)
[afbeelding]
en nog ff doorvliegen na mellon.
[afbeelding]
pi_35619115
zwarte en witte bases worden door elkaar uitgeleverd. Mijn 164 heeft een zwarte base. Ik zei het omdat de X van laag nog hoog gaat. Laag bij de 147 tot bovenaan bij de 164 http://www.burton.com/gear/products.asp?productID=6
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:26:55 #290
80425 Muertez
met een z?
pi_35619226
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:13 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, Nederlanders in de sneeuw zijn mooie figuren
Moet ik toch weer even de beginner uithangen, maarre wat is hier precies zo belachelijk aan?

90 kg op een 155, of ligt het aan de burton custom?
pi_35619264
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:24 schreef Kentaro het volgende:
zwarte en witte bases worden door elkaar uitgeleverd. Mijn 164 heeft een zwarte base. Ik zei het omdat de X van laag nog hoog gaat. Laag bij de 147 tot bovenaan bij de 164 http://www.burton.com/gear/products.asp?productID=6
Inderdaad zeg! Nooit geweten!
Lijkt er inderdaad op alsof mijn X te laag zit...vreemd!
pi_35619274
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:26 schreef Muertez het volgende:

[..]

Moet ik toch weer even de beginner uithangen, maarre wat is hier precies zo belachelijk aan?

90 kg op een 155, of ligt het aan de burton custom?
drukverdeling, 155 is klein, 90 hoort thuis op minstens een 164 wide geloof ik.

En Custom is erg krap, als je met 90 kilo maatje 41 hebt ben je niet goed gebouwd.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:42:46 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35619877
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:28 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

En Custom is erg krap, als je met 90 kilo maatje 41 hebt ben je niet goed gebouwd.
Precies. Veel gewicht op een kleine plank, dan zink je als een baksteen als je de poeder ingaat. Beetje vreemd dus om voor 1000 euro te gaan heliboarden, maar geen fatsoenlijk materiaal er voor aan te schaffen. Helaas zie je vaker Nederlandse (en ook anderen nationaliteiten hoor, laten we niet discrimineren) voorbij komen op combinaties dat het huilen je nader staat dan het lachen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:43:30 #294
71115 Rnej
I walk the line
pi_35619904
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:28 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

lol idd.. apart...

ik heb met mijn 115 kg maatje 46... en das eigenlijk nog best ok te doen op de meeste wide boards
pi_35620335
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:43 schreef Rnej het volgende:

[..]

lol idd.. apart...

ik heb met mijn 115 kg maatje 46... en das eigenlijk nog best ok te doen op de meeste wide boards
maat 46 ik zou bijna zeggen dat je geen board nodig bent !
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:04:07 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35620613
Die schoenmaat grapjes zijn echt elke keer weer leuk
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:04:15 #297
71115 Rnej
I walk the line
pi_35620618
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:55 schreef mixed-up het volgende:

[..]

maat 46 ik zou bijna zeggen dat je geen board nodig bent !
ik zou bijna zeggen dat je echt niet weet wat je typt

enne, 46 is niet echt groot.. past wel bij hoe lang k ben

vandaag bij de uitgifte van zoetermeer een kereltje van hoogstens 1m80 en ik schat.. 70 kilo met maat 48 .... dat is pas lullig... :S
pi_35623146
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:24 schreef Kentaro het volgende:

Du Fürst
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:18:56 #299
19284 B
van benbenieuwd
pi_35624630
Moooooooi Custom X is gel , alles van burton is geil

pi_35624760
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:18 schreef B het volgende:
Moooooooi Custom X is gel , alles van burton is geil

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')