In de naam van Denemarkenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:38 schreef N.icka het volgende:
Hoeveel doden zijn er nu al gevallen in de naam van Mohammed?
oowquote:
In de naam van Allah .quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:41 schreef Meki het volgende:
[..]
In de naam van Denemarken
ff kijken 30 doden
bronquote:Veel doden in Nigeria bij rellen tegen spotprenten
Uitgegeven: 18 februari 2006 21:14
Laatst gewijzigd: 18 februari 2006 21:15
KANO - Bij protesten tegen spotprenten over de profeet Mohammed in Europese kranten zijn zaterdag in Nigeria zeker vijftien mensen om het leven gekomen, aldus een zegsman van de politie.
Volgens getuigen reageerden demonstranten in de stad Maiduguri hun woede af op de christelijke minderheid nadat de politie de protesterende menigte uiteen had gedreven. Winkels en kerken werden daarbij in brand gestoken.
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:43 schreef Skwish het volgende:
Deeltje 30 alweer![]()
[..]
bron
Het zal wel weereens niet.Hopelijk vielen al die doden aan de kant van de radicale protesterende moslims...
![]()
het zijn mensenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:49 schreef N.icka het volgende:
Het zijn geen dieren Meki , het zijn barbaren
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah want die zijn geen mensen en die moeten allemaal dood
die hebben geen hetzelfde levensbehoeften als wat jij hebt
Die klote moslims toch , het zijn dieren
![]()
![]()
Denemarken heeft het zelf ook ernaar gemaakt.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:53 schreef Skwish het volgende:
[..]
grappig dat jij het zo altijd weet te verdraaien.
Ze hebben het erg zelf naar gemaakt toch? Of wilde je de cartoonist of beter gezegd: heel het land Denemarken hier de schuld van geven? Dan ben geen haar beter dan die neandertalers die hierom zoveel ophef om maken....
Ik vind dat Pakistan maar gestraft moet worden. Roepen om de dood van die cartoonistquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Denemarken heeft het zelf ook ernaar gemaakt.
Denemarken weigert om hier tegen aan iets te doen
Laat ze een voorbeeld nemen van Finland , Noorwegen , Italie , Engeland en USA
die hebben allemaal goed nagedacht
ik vind dit ook . Maar ik zeg altijd - begin altijd met de aanleidingquote:Op zondag 19 februari 2006 00:07 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Ik vind dat Pakistan maar gestraft moet worden. Roepen om de dood van die cartoonist![]()
was eigenlijk sarcastisch bedoeldquote:Op zondag 19 februari 2006 00:08 schreef Meki het volgende:
[..]
ik vind dit ook . Maar ik zeg altijd - begin altijd met de aanleiding
dat weten wij ook nietquote:Op zondag 19 februari 2006 00:13 schreef Modus het volgende:
Als Mohammed niet afgebeeld mag worden, hoe weten jullie dan hoe hij er uit ziet?
Maar daar heb je gelijk inquote:Op zondag 19 februari 2006 00:12 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
was eigenlijk sarcastisch bedoeld
Als één persoon zich niet aan de regels houdt in het land waar hij verblijft, dan moet hij gestraft worden. In Denemarken zijn blijkbaar geen regels overtreden en dus krijgt deze cartoonist geen straf, en terecht.... Moslims (of wie dan ook) in andere landen hebben niks te eisen van andere landen. Hier in Nederland mag een 22 jarige sex hebben met een 16 jarige. In Amerika mag dit niet. Het is dan toch ook niet logisch als Amerika van Nederland zou eisen dat we dit gaan verbieden? Net als dat wij niet van Amerika kunnen eisen dat mensen jonger dan 21 jaar ook alcohol zouden mogen drinken.
Och, Jezus is ook zo vaak afgebeeld maar niemand die echt weet hoe hij er uit ziet. Hij is vaak genoeg afgebeeld met blond haar en blauwe ogen....wat natuurlijk logisch is voor iemand in het midden oosten....quote:Op zondag 19 februari 2006 00:13 schreef Modus het volgende:
Als Mohammed niet afgebeeld mag worden, hoe weten jullie dan hoe hij er uit ziet?
Dan weet je toch ook niet of hij op de cartoons staat.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:13 schreef Meki het volgende:
dat weten wij ook niet
daar weet ik dan niets van, maar het is het recht van arabische landen om Denemarken te boycotten bijvoorbeeld, maar het is dus niet juist als arabische landen van Denemarken een wetswijziging eisen waarin dus eigenlijk arabische wetten zouden gaan gelden (niet afbeelden van Mohammed bijvoorbeeld). Anders zouden wij van Arabische landen mogen eisen dat vrouwen gelijke rechten moeten hebben, en dat zie ik ook niet gebeuren. Ik neem Denemarken dus helemaal niks kwalijk.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar daar heb je gelijk in
Dat verklaart dan gelijk de imago van Denemarken
de buitenlandse economie van Denemarken gaat nu slecht
Maar het is verboden om hem af te schilderen als een terrorist etc.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:17 schreef Modus het volgende:
[..]
Dan weet je toch ook niet of hij op de cartoons staat.
nou, als je een man met een baard tekent die over water loopt dan weet je ook dat het jezus is toch?quote:Op zondag 19 februari 2006 00:17 schreef Modus het volgende:
[..]
Dan weet je toch ook niet of hij op de cartoons staat.
Gelijke rechten winnen van kracht in Moderne Moslimlanden zoals Tunesie en Turkije en Marokko.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:18 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
daar weet ik dan niets van, maar het is het recht van arabische landen om Denemarken te boycotten bijvoorbeeld, maar het is dus niet juist als arabische landen van Denemarken een wetswijziging eisen waarin dus eigenlijk arabische wetten zouden gaan gelden (niet afbeelden van Mohammed bijvoorbeeld). Anders zouden wij van Arabische landen mogen eisen dat vrouwen gelijke rechten moeten hebben, en dat zie ik ook niet gebeuren. Ik neem Denemarken dus helemaal niks kwalijk.
in de islamitische wet, niet in de deense (en alle andere trouwens)quote:Op zondag 19 februari 2006 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar het is verboden om hem af te schilderen als een terrorist etc.
quote:Op zondag 19 februari 2006 00:22 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
in de islamitische wet, niet in de deense (en alle andere trouwens)
Dat is weer een heel andere discussie. Het ging hier over de Deense wetgeving...quote:Op zondag 19 februari 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat is een profeet af te schilderen als een terrorist ??
wat is daarmee de nut van ?? wat wil je ermee bereiken
Dat is wel erg onwaar. Het zijn de Imams die de al maanden geleden gepubliceerde cartoons nog even opnieuw onder de aandacht brachten die de verhoudingen bewust op de helling zetten.quote:Denemarken wilt de verhoudingen tussen Moslims en westerse mensen in hoog spel laten leiden. En dat zie je nu
quote:Op zondag 19 februari 2006 00:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is weer een heel andere discussie. Het ging hier over de Deense wetgeving...
[..]
Dat is wel erg onwaar. Het zijn de Imams die de al maanden geleden gepubliceerde cartoons nog even opnieuw onder de aandacht brachten die de verhoudingen bewust op de helling zetten.
Als je dat artikel uit je OP bedoelt, daar lees ik iets anders..quote:Op zondag 19 februari 2006 00:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat Denemarken weigerde om in gesprek te gaan
daarom gingen ze op lobby tour .
Er is geloof ik nog altijd een scheiding tussen kerk en staat in de meeste europese landen... Verder weet ik niet precies of dit een radicale of gematigde moslim is, maar ik kan me niet herinneren dergelijke woorden gelezen te hebben op momenten dat moslims 'religieuze gevoelens beledigen'. Ik vind die prent uit de OP vrij treffendquote:De groot-imam van de invloedrijke Al-Azhar Universiteit in Caïro, Mohammed Sayyed Tantawi, wil dat er een wereldwijd verbod op 'het beledigen van religieuze gevoelens' wordt ingevoerd. Sayyed Tantawi vindt dat onder meer hijzelf en paus Benedictus XVI een wettekst moeten opstellen die zo'n verbod omschrijft.
Spotten met terrorisme en niet zozeer met de Islam?quote:Op zondag 19 februari 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat je schrijft is niet verboden. Verder is die profeet niet afgeschilderd als terrorist. Terroristen zijn afgeschilderd als hypocriete donders die hun misplaatste gedrag afwimpelen op hun religie. Zij zijn degenen die er de spot mee drijven. Niet de tekenaars die van de ronduit absurde gedachtekronkels karikaturen neerzetten. De kromme beeldvorming is niet door de tekenaars bedacht maar is waargenomen. Die tekeningen zijn niet vorige week gemaakt maar vorig jaar, op de tekeningen die een of andere brigade zelf had gefrabriceerd na natuurlijk. En dergelijke uitingen zijn er al vele jaren, maar dat is de voorhoede kennelijk ontgaan.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar het is verboden om hem af te schilderen als een terrorist etc.
Wat willen moslims bereiken met dat oorlogszuchtige middeleeuwse gedrag? Hebben ze Bush als voorbeeld ofzo, volgens het principe: "we zijn tegen Bush, maar we doen wel wat hij doet"....quote:Op zondag 19 februari 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Denemarken wilt de verhoudingen tussen Moslims en westerse mensen in hoog spel laten leiden. En dat zie je nu
Ben er stil van. Perfect verwoord.quote:Op zondag 19 februari 2006 03:01 schreef Keromane het volgende:
Knip--
Duidelijk signaal.quote:Britse moslims willen islamitische wetgeving
LONDEN - Islamitische wetgeving (sharia) moet worden toegepast in hoofdzakelijk door moslims bewoonde Britse gebieden. Dat vindt 40 procent van de Britse islamieten, blijkt uit een zondag gepubliceerde enquête van de Britse krant The Sunday Telegraph. Van de ondervraagden is 41 procent tegen dergelijke moslimenclaves in Groot-Brittannië. Van de vijfhonderd geënquêteerde islamieten zegt 60 procent dat Britse moslims steeds meer vervreemden van de Britse en westerse maatschappij. Een vijfde van de ondervraagden uitte zijn sympathie voor de gevoelens en motieven van de zelfmoordenaars die vorig jaar juli in Londen aanslagen pleegden. Wel keurde bijna iedereen de aanslagen zelf af.
Bron: AD
Idd, wel schaamsteloos alle geneugten van de westerse wereld consumeren maar ondertussenquote:Op zondag 19 februari 2006 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Duidelijk signaal.
Flikker de niet welwillende 40% het land uit naar een land waar de sharia wetgeving is. Het zal mij ook niets verbazen dat in NL een zelfde percentage bij een enquête te zien zal zijn.
Ow ja daarom worden er zoveel amerikaanse vlaggen verbrandtquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Denemarken heeft het zelf ook ernaar gemaakt.
Denemarken weigert om hier tegen aan iets te doen
Laat ze een voorbeeld nemen van Finland , Noorwegen , Italie , Engeland en USA
die hebben allemaal goed nagedacht
Priester en zijn drie kinderen op straat doodgeslagen door menigte moslims...quote:Op zondag 19 februari 2006 01:13 schreef RuL0R het volgende:
En alweer dodelijke slachtoffers. Minstens 15 in Nigeria waar een woede menigte het had voorzien op de christelijke minderheid. Er werden ook enkele winkels en kerken in de fik gezet.
Bronnen:
http://www.nieuwnieuws.nl(...)a_bij_rellen_sp.html
http://www.nu.nl/news.jsp?n=678041&c=25&rss
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/4728616.stm
edit: vandaag of gisteren zijn er in hetzelfde land ook aanslagen geweest op oliemaatschappijen, oa. Shell. Hierbij zijn enkele leidingen gesneuveld en voor zover ik weet 9 mensen gegijzeld.
wat jij nu zegt dat weet ik allemaalquote:Op zondag 19 februari 2006 03:01 schreef Keromane het volgende:
[..]
Wat je schrijft is niet verboden. Verder is die profeet niet afgeschilderd als terrorist. Terroristen zijn afgeschilderd als hypocriete donders die hun misplaatste gedrag afwimpelen op hun religie. Zij zijn degenen die er de spot mee drijven. Niet de tekenaars die van de ronduit absurde gedachtekronkels karikaturen neerzetten. De kromme beeldvorming is niet door de tekenaars bedacht maar is waargenomen. Die tekeningen zijn niet vorige week gemaakt maar vorig jaar, op de tekeningen die een of andere brigade zelf had gefrabriceerd na natuurlijk. En dergelijke uitingen zijn er al vele jaren, maar dat is de voorhoede kennelijk ontgaan.
Het gaat over terroristen. Die profeet interesseert de meeste niet/andersgelovige westerlingen totaal niet. Daar ga je als westerse tekenaar voor een overwegend westers blad geen cartoons over maken omdat er niets over te verzinnen valt en het de lezers nauwelijks iets zou zeggen.
We hebben hier in het westen vrijheid van meningsuiting en expressie. Daar valt niet aan te tornen. Zo mag een imam vinden dat homo's van een flat gegooid moeten worden omdat dat kennelijk ergens geschreven staat. Aanzetten tot, of het doen is een ander verhaal. Zo mag een imam weigeren een Excellentie de hand te schudden (over beledigen gesproken). Zo mag een imam weigeren Nederlands te spreken en af te geven op het vermaledijde land waar ie naartoe is verhuisd. Zo mag een imam luidkeels gillen dat ie hoopt dat z'n Grote Filiaalchef korte metten maakt met iedereen die zich niet geheel kan vinden in zijn persoonlijke cultuurhistorisch bepaalde mening. Zo mag een door belastingcenten gesubsidieerde omroep op TV vrolijk zingen dat ongelovigen als brandhout dienen in de hel. Zo mag jij klagen dat je zo enorm onderdrukt wordt in dit land. En zo mag een tekenaar terroristen afbeelden op de manier waarop hij ze waarneemt. Of je het leuk vindt of niet.
Wanneer cartoons niet meer zouden mogen omdat ze wel eens verkeerd begrepen kunnen worden, wanneer politici weg moeten omdat ze iets vinden wat sommigen niet aanstaat, wanneer schrijvers hun boeken eerst naar een censuurcommissie moeten sturen en wanneer je niet meer mag vloeken als je je op de duim slaat dan kan ik je verzekeren dat bepaalde levensbeschouwelijke boeken -die voor sommigen een aanleiding zijn tot onverdraagzaamheid en geweld- ook op de Zwarte Lijst komen. Gebedshuizen kunnen sluiten. Gelijke monniken gelijke kappen, straks worden die teksten en preken ook misschien verkeerd begrepen. Stel je eens voor hoe beledigend en kwetsend iets kan overkomen...
Er zijn geen excuses gemaakt. Er is spijt betuigd dat mensen gekwetst zijn en die spijt heb ik ook. Dat is geen spijt in de vorm 'het zou niet meer mogen' maar spijt vanuit medeleven, inlevingsgevoel. En daar blijft het bij. Zulke tekeningetjes komen niet leuk over misschien, het leven is hard, maar sommige dingen mogen gezegd mogen worden. Ook al stoten ze iemand voor de zere teen. Zo werkt het.
Toen Reeve in de jaren 60 voor de rechter werd gesleept omdat ie God had afgeschilderd als een ezel waarmee ie sex had diende dit om duidelijkheid te scheppen omtrent het artikeltje 'godslastering' dat tot dan toe als een zwaard van damocles boven ieders' hoofd hing. Nederland kende censuur. Het stuk was niet om Christenen te kwetsen, al zullen er best een paar gekwetst zijn, het was om een duidelijke grens af te dwingen. Reeve ging ervoor. Sindsdien is de grens bepaald en hebben we geen censuurcommissies meer die volstrekt willekeurig bepalen voor iedereen wat gezegd/geschreven/gezongen mag worden en wat niet. Het recht op persoonlijke religieuze beleving in het openbare leven gaat niet boven het recht van vrije meningsuiting en expressie algemeen. Het hek zou van de dam zijn omdat ieder splintergroepje zich in principe zou kunnen gaan beroepen op 'gevoelens'.
Maakt allemaal niet uit.
Wat wil je? Een verbod op cartoons? Direct na de eerste commotie kwamen er al cartoons met 'dit is geen profeet'. Voila, je krijgt je verbod. En vervolgens duizenden cartoons met 'dit is geen profeet'. Hele reeksen boeken 'davolsrijmpjes' over Chrostendim, het Aslom, de Jaden en Gat misschien. Tot de stoom bij iedereen uit de oren komt, censuurcommissies overspannen thuiszitten, advocaten en rechters ander werk zoeken omdat er geen touw meer aan vast te knopen is en elke vlag ter wereld is verbrand. En dan heb je het over de mainstream media, op internet trekt men zich er natuurlijk niets van aan.
Het is absolute vrijheid of volstrekte willekeur, één van de twee. Ga er niet vanuit dat je in samenleving van willekeur aan het langste eind trekt. Die luxe is in zo'n samenleving slechts enkelen gegund. Dat heeft de geschiedenis ons geleerd. Daarom valt er aan vrijheid van meningsuiting en expressie niet te tornen.
Et
Idd en es maar es opnieuw de positie van moslims hier evalueren. Hier heerst totale vrijheid van alles en diegene die dat wil beperken vauit zijn of haar geloof opzouten naar bijv Iran, daar kunnen ze hun hart ophalen.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:09 schreef RZero het volgende:
De reactie van de europese landen wiens ambassades zijn vernield door deze beesten is veel te slap. Per direct alle ontwikkelingshulp stopzetten en terugvorderen. Totale immigratie-stop.
quote:Op zondag 19 februari 2006 13:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
Idd en es maar es opnieuw de positie van moslims hier evalueren. Hier heerst totale vrijheid van alles en diegene die dat wil beperken vauit zijn of haar geloof opzouten naar bijv Iran, daar kunnen ze hun hart ophalen.
En dan hebben wij de kosten, lijkt me nietquote:Op zondag 19 februari 2006 13:28 schreef Meki het volgende:
[..]
stuur alle Moslims naar een strafkamp nog veel beter
![]()
Ironisch, Nederlandse leger maakt geen kosten in Irak/Afghanistan?quote:Op zondag 19 februari 2006 13:34 schreef Klummie het volgende:
[..]
En dan hebben wij de kosten, lijkt me niet![]()
Aanpassen of opzouten, dat is het knul![]()
wanneer is het aanpassen ?? Als ze ook alcohol drinken ??quote:Op zondag 19 februari 2006 13:34 schreef Klummie het volgende:
[..]
En dan hebben wij de kosten, lijkt me niet![]()
Aanpassen of opzouten, dat is het knul![]()
In een "coffee"shopquote:Op zondag 19 februari 2006 13:39 schreef Meki het volgende:
[..]
wanneer is het aanpassen ?? Als ze ook alcohol drinken ??
@ The wallenquote:wanneer is het aanpassen ?? als ze ook voor hooligans gaan spelen '?
Dat ze onze grondwet boven die van hun geloof stellen en daar in de praktijk uitvoer aangeven. Dus idereen gelijk behandelen te beginnnen met hun vrouwen.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:39 schreef Meki het volgende:
[..]
wanneer is het aanpassen ?? Als ze ook alcohol drinken ??
wanneer is het aanpassen ?? als ze ook voor hooligans gaan spelen '?
Vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Na "Freedom goto Hell" het volgende
[afbeelding]
Wellicht heeft de vrouw niet eens door wat er op het bord staat, maar dat is dan ook meteen illustratief voor het gemiddelde opleidingsniveau aldaar.
Hoezo , dat doe jij niet eens met Marokkanen en allochtonenquote:Op zondag 19 februari 2006 13:42 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dat ze onze grondwet boven die van hun geloof stellen en daar in de praktijk uitvoer aangeven. Dus idereen gelijk behandelen te beginnnen met hun vrouwen.
quote:Op zondag 19 februari 2006 13:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoezo , dat doe jij niet eens met Marokkanen en allochtonen
dus begin bij je zelf
Eerst naar je zelf kijken en dan naar andere mensenquote:Op zondag 19 februari 2006 14:12 schreef Klummie het volgende:
[..]
. Alleen bij marokkane en alleen dan nog bij het werk en dat na vijfitg pogingen
![]()
Ik geef het op, jij hebt wel een enorme plaat voor je kopquote:Op zondag 19 februari 2006 14:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Eerst naar je zelf kijken en dan naar andere mensen
De Deense cartoons zijn inderdaad triest en misplaatst.. en de cartoons als reactie op de mohammed-cartoons zijn, geloof het of niet, NOG triesterquote:Op zondag 19 februari 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
heeft hij nou make up opquote:Op zondag 19 februari 2006 15:23 schreef SocialDisorder het volgende:
eerste 100 euri is binnenthx peeps!
ontopic maar weer dan:
Ik ga Ben Bot stemmen volgende verkiezingen; geweldig hoe die man in het MO even dudelijk heeft gemaakt dat met vrijheid van meningsuiting niet te sollen valt.
[afbeelding]
who cares? Hij heeft de koning van SA even vertelt "don't fuck with freedom of speech!" hij is mijn held.quote:
Tja de man is zijn leven niet zeker meer dankzij de geweldloze en vredelievende islamquote:Op zondag 19 februari 2006 15:29 schreef Meki het volgende:
Denemarken haalt zijn ambassadeur terug uit Pakistan
Hopelijk zal de hele EU dit voorbeeld volgen. Het is zinloos die landen een pakket kant en klare gijzelaars te geven die als pressiemiddel worden gebruikt om hier de vrije pers te censureren.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:29 schreef Meki het volgende:
Denemarken haalt zijn ambassadeur terug uit Pakistan
Waar gaat dit over?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeur niet ik help je opweg naar je 2e 100 euri![]()
Laat ze het maar doen hoorquote:Op zondag 19 februari 2006 15:32 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Hopelijk zal de hele EU dit voorbeeld volgen. Het is zinloos die landen een pakket kant en klare gijzelaars te geven die als pressiemiddel worden gebruikt om hier de vrije pers te censureren.
Ja idd Meki, dit wordt alleen veroorzaakt door een paar tekeningetjesquote:Op zondag 19 februari 2006 15:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Laat ze het maar doen hoor
eerst het veroorzaken en dan ambassadeur terugsturen![]()
en dan stuurt Europa alleen wat journalisten om de beelden te verwerken in De Leukste Thuisquote:Op zondag 19 februari 2006 15:35 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ja idd Meki, dit wordt alleen veroorzaakt door een paar tekeningetjes![]()
Volgende keer staan die pakistani weer te janken om hulp bij de volgende aardbeving![]()
ik krijg 100 euro per 30 topics over dit onderwerpquote:
quote:Op zondag 19 februari 2006 15:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik krijg 100 euro per 30 topics over dit onderwerp![]()
september 2005: Jyllands Posten publiceert cartoonsquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:32 schreef Meki het volgende:
De hoogste Iraanse geestelijke, ayatollah Ali Khamenei, noemde de publicatie van de tekeningen ,,een Israëlisch complot, ingegeven door woede over de overwinning van de Hamas bij de Palestijnse parlementsverkiezingen.''
Je sig lijkt verdacht veel op een post van mijquote:
quote:Op zondag 19 februari 2006 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je sig laat verdacht veel op een post van mij![]()
Daar ben ik het mee eens.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:32 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Hopelijk zal de hele EU dit voorbeeld volgen. Het is zinloos die landen een pakket kant en klare gijzelaars te geven die als pressiemiddel worden gebruikt om hier de vrije pers te censureren.
Je snapt er de ballen van Meki. Ze hebben het niet veroorzaakt! Spotprenten over elk denkbaar onderwerp (ja, ook de Islam) worden al sinds mensenheugenis gemaakt. Het is te wijten aan een paar haatimams die de spotprenten misbruikt hebben om de simpele volgelingen te overtuigen dat er dood en verderf gezaaid dient te worden.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Laat ze het maar doen hoor
eerst het veroorzaken en dan ambassadeur terugsturen![]()
jij bent duidelijk nog niet op de hoogte van de capaciteiten van de Mossad.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:50 schreef BdR het volgende:
[..]
september 2005: Jyllands Posten publiceert cartoons
januari 2006: Hamas wint parlementsverkiezingen
dus.. Israëliërs die terug in de tijd reizen om tekeningetjes in een Deense krant te zetten om zo de Hamas een hak te zettenDaar kan Steven Spielberg nog een puntje aan zuigen
![]()
Tja .... broederliefde tussen moslimlanden kenmerkt zich vooral door hulp bij geweld. Hulp bij het oplossen van echte problemen is ver te zoeken.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:35 schreef Klummie het volgende:
[..]
Volgende keer staan die pakistani weer te janken om hulp bij de volgende aardbeving![]()
Inderdaad een trieste maatregel van Fok. Komt er nu ook een verbod op usericons met onleesbare Arabische teksten?quote:Op maandag 20 februari 2006 00:21 schreef rutger05 het volgende:
Fok heeft inmiddels besloten om usericons met daarin de betreffende spotprenten (die zijn gepubliceerd in de media) niet meer toe te staan, omdat deze onnodig provocerend zouden zijn en een discussie in de weg zouden staan. Ik verbaas mij bijzonder over deze beslissing en betreur deze censuur.
Het is blijkbaar nodig, want sommige mensen hier op Fok! snappen het idee achter een cartoon helemaal niet. Nu is het idd onnodig provocerend, de grap is allang voorbij.quote:Op maandag 20 februari 2006 00:21 schreef rutger05 het volgende:
Fok heeft inmiddels besloten om usericons met daarin de betreffende spotprenten (die zijn gepubliceerd in de media) niet meer toe te staan, omdat deze onnodig provocerend zouden zijn en een discussie in de weg zouden staan. Ik verbaas mij bijzonder over deze beslissing en betreur deze censuur.
Het gaat niet om een 'grap'. De 'grap' is dat een bepaalde groep mensen de vrijheid van meningsuiting in het Westen willen beperken en de discussie daarover zal in de toekomst alleen nog maar belangrijker worden.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:32 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het is blijkbaar nodig, want sommige mensen hier op Fok! snappen het idee achter een cartoon helemaal niet. Nu is het idd onnodig provocerend, de grap is allang voorbij.
Natuurlijk niet, dat is vrijheid van godsdienst, toch?quote:Op maandag 20 februari 2006 00:32 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Inderdaad een trieste maatregel van Fok. Komt er nu ook een verbod op usericons met onleesbare Arabische teksten?
Dat hoeft ook niet. Moslims mogen gerust zeggen dat ze zich erdoor gekrenkt voelen. Ze mogen gerust naar de rechter stappen. Mag allemaal. Maar proberen moslimwetten op te dringen aan westerlingen, middels excessief geweld, dat mag niet.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:10 schreef doppelgänger het volgende:
Alsof je voor elke stoot lucht waar toevallig wat woorden meekomen respect moet hebben.
Van wie?quote:Op zondag 19 februari 2006 15:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik krijg 100 euro per 30 topics over dit onderwerp![]()
Worden alle usericons verbieden die onnodig provocerend zouden kunnen zijn? Of alleen degene die onnodig provocerend voor moslims kunnen zijn?quote:Op maandag 20 februari 2006 00:21 schreef rutger05 het volgende:
vriend van mequote:
Ik vind de Deense vlag al onnodig provocerend.quote:Op maandag 20 februari 2006 08:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Worden alle usericons verbieden die onnodig provocerend zouden kunnen zijn? Of alleen degene die onnodig provocerend voor moslims kunnen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |