Shopsquote:
Online shopsquote:Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Koelkastquote:
Handige linksquote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Vorige delenquote:
De OP-picsquote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
precies...quote:Op maandag 6 februari 2006 18:21 schreef XL het volgende:
[..]
Als 4 cm geen verschil zou maken zouden ze niet zoveel verschillende smaken uitbrengen.
[Centraal]Snowboard topic Deel 33
Hoeveel wordt die, meer dan 1000 euro?quote:Op maandag 6 februari 2006 20:25 schreef Rnej het volgende:
gvd... net op ultimate-snowboarding het topic 06/07 gear bekeken
en jahoor.. er komt een wide versie van de Vapor.....
*barst in huilen uit*
vermoed dezelfde prijs als de standaard versie, is met de T6 ook zo...quote:Op maandag 6 februari 2006 20:53 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Hoeveel wordt die, meer dan 1000 euro?
weinig wide aan hoor tenminste zover ik van burton forum heb begrepen is het iets van 253 waistquote:Op maandag 6 februari 2006 20:25 schreef Rnej het volgende:
gvd... net op ultimate-snowboarding het topic 06/07 gear bekeken
en jahoor.. er komt een wide versie van de Vapor.....
*barst in huilen uit*
Neem les bij de Hotzone, daar werkt een goeroe uit dit topic.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:42 schreef var.fok het volgende:
*n00b meldt zich*
Ik ga vrijdag over een week naar Gerlos en ga daar proberen te leren snowboarden
Zijn er nog tips te geven ten aanzien van gear? (uiteraard huurspul)
Ik hoop dat ik wat fatsoenlijk spul meekrijg, maar een paar pointers zou wel leuk zijn!
Wat is er verder aan te raden qua protection? Ik kom op sites allemaal spul zoals crashpants, rugbeschermers, polsbeschermers etc. tegen. Is dat meer voor de freestyler, of is het voor iedereen aan te raden?
waarom noemen ze m dan wide?quote:Op maandag 6 februari 2006 21:13 schreef ddx het volgende:
[..]
weinig wide aan hoor tenminste zover ik van burton forum heb begrepen is het iets van 253 waist
ja niet zoveel verhalen... was wel leuk Gerlos. De hele week mooi weer enzo. De sneeuw was wel goed maar niet superveel ofzo. Offpiste condities waren heel wisselend, hele mooie stukken maar ook veel harde opgevroren stukken. Best goed opletten dus. Wat meer piste geboard dan normaal. Beetje klooien en sprongetjes op de piste http://media.putfile.com/Gerlos-3 Ook Komakie nog een aantal gesproken en ook wel bijna dagelijks met boarden tegen gekomen. Hij moest alleen zo'n beetje elke dag les geven. Verder wel met Frankwin (ook leraar daar) elke dag geboard, meestal ook nog wel met wat locals erbij. Dus dat was allemaal wel lachen om met die gasten een beetje rond te boarden. Ook het ijshockeyen 's avonds met flessen Jagermeister was top.quote:He Kentaro, kom eens met die mooie verhalen man!!!
Extreme tvquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:58 schreef The.PhantoM het volgende:
is er nog wat snowboarden op tv? Soms is er iets op yoz, maar dat komt tegenwoordig ook niet meer zo vaak en volgens mij is er nu ook een nieuwe kut commentator. Seth was relaxt
waar ga je testrijden ?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:19 schreef Rnej het volgende:
ik twijfel nu nog tussen de T6 wide en de Baron ES 164/168
volgende week testrijden :-)
snowworld ZM (werk erquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:03 schreef ddx het volgende:
[..]
waar ga je testrijden ?
(en laat je ervaringen weten)
en natuurlijk het video-archief van ESPN/EXPNquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:30 schreef No-Li-Ta het volgende:
Volgende week vanuit Torino toch?
okee wel wat anders dan YOZ maar toch..
Shaun Whitequote:
Ouwe...quote:Op woensdag 8 februari 2006 03:30 schreef beerke het volgende:
[..]
Shaun White![]()
... waarom is iedereen zijn avatar trouwens kwijt?
ICQ jeweettochquote:
Met de Sansalone kun je zeker all-mountain rijden. Maar in een 157 en als combi met Boxers en Custom Ltd. is het echt een freestyle set-up. En dan nog niet eens zo'n goede want het board is vrij stijf en die schoenen en bindingen zijn echt heel slap.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:45 schreef NickNEC het volgende:
ik zit enorm te twijfelen om een all mountain board te kopen of een freestyle ..
het gaat om de Option: Kevin Sansalone
De verkoper heeft dit board zelf ook, en zegt ook dat er met dit feestyle board prima te free riden is.. kunnen ervaren snowboarders dit bevestigen? Is het mogelijk om lekker chill te gaan op een freestyleboard.
maat is 1.57
ik ben zelf 1.88 en weeg 78kg.
Dit icm custom bindingen van Burton. ltd + boxer boots
http://www.option-nfa.com/option/
op de bovenstaande site kun je zien dat de Sansalone van de freestyle boards het meest naar de All moutain neigt.
idd... als je tegen de 80 weegt zou ik voor iets pittigers gaan .. zeker qua bindingen...quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:32 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Met de Sansalone kun je zeker all-mountain rijden. Maar in een 157 en als combi met Boxers en Custom Ltd. is het echt een freestyle set-up. En dan nog niet eens zo'n goede want het board is vrij stijf en die schoenen en bindingen zijn echt heel slap.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:32 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Met de Sansalone kun je zeker all-mountain rijden. Maar in een 157 en als combi met Boxers en Custom Ltd. is het echt een freestyle set-up. En dan nog niet eens zo'n goede want het board is vrij stijf en die schoenen en bindingen zijn echt heel slap.
thnx kentaro + rnejquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:51 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd... als je tegen de 80 weegt zou ik voor iets pittigers gaan .. zeker qua bindingen...
Je geeft zelf aan dat je er een aantal jaren mee wil doen. dus laat je niet gek maken door een aanbieding van 1 winkel. Bij veel shops kun je al korting op de boards van dit seizoen krijgen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:47 schreef NickNEC het volgende:
[..]
[..]
thnx kentaro + rnej
een andere winkel geeft dit als boot en bindingen...
Voor schoenen hebben we een mooie collecte met compacte schoenen allen met een thermische liner.
O.a. : 32 Lashed en 32 TM Two
Bindingen o.a. Agency Implant en Agency Eleven34
maar ook icm met 1 van deze boards:
Forum Devun Walsh 157 ¤549
Jeenyus Wood 159/160 ¤499 (boards van vorig jaar ¤549) En onze favorieten:
Rome Anthem 161 ¤539
Rome Design 158 ¤599
Sapient Coast 159 ¤499
maar dan wordt dit alles weer zo f*&ing prijzig.. (ben tenslotte een beginner, ik pak het boarden wel heel goed op, gaat eigenlijk fantastisch, daarom dat ik wil kopen en niet gaan huren. Maar als ik koop wil ik ook de aankomende jaren ermee vooruit kunnen) ..
Die Sensalone + Burton custom LTD kan ik voor 450 euro kopen, wel gebruikt maar in goede staat. >> zou ik hier een stevigere schoen bij nemen. Of gaan voor een compleet andere set...
Jullie hulp is van harte welkom!![]()
10,5 of 11 is mijn schoenmaat ..quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:58 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Je geeft zelf aan dat je er een aantal jaren mee wil doen. dus laat je niet gek maken door een aanbieding van 1 winkel. Bij veel shops kun je al korting op de boards van dit seizoen krijgen.
Wat is eigenlijk je schoenmaat?
32 Lashed is de shit. Ik heb ze ook. Wel van vorig jaar maar zitten echt perfect. Nooit last van me voetenquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:25 schreef NickNEC het volgende:
[..]
ik heb deze schoen btw ook aan gehad in de winkel .. http://www.thirtytwo.com/boots/lashed/colors/brown die zaten ook lekker.. idd iets steviger..
ik vind die combi met die custom Ltd niet zo. Het is een megaslappe parkstyle binding. Ik denk dat je sowieso ook beter een wat breder board kan nemen. Hebben ze geen Rome Flag ofzo. die Lashed zijn wel wat stijver schoenen dan de boxer in ieder geval.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:25 schreef NickNEC het volgende:
[..]
10,5 of 11 is mijn schoenmaat ..
naah weet je, ik was redelijk enthousiast over dit board vandaar. maar de combinatie boots + bindingen moet wel goed zijn. wat zeg jij over het idee om een stevigere schoen erbij te doen icm sansalone + custom ltd?
ik heb deze schoen btw ook aan gehad in de winkel .. http://www.thirtytwo.com/boots/lashed/colors/brown die zaten ook lekker.. idd iets steviger..
Die andere shop heeft deze wel:quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:54 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik vind die combi met die custom Ltd niet zo. Het is een megaslappe parkstyle binding. Ik denk dat je sowieso ook beter een wat breder board kan nemen. Hebben ze geen Rome Flag ofzo. die Lashed zijn wel wat stijver schoenen dan de boxer in ieder geval.
Wie doet de Justin-foto???quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:50 schreef Basje_B het volgende:
[..]
32 Lashed is de shit. Ik heb ze ook. Wel van vorig jaar maar zitten echt perfect. Nooit last van me voeten
De design is echt een stijf board en ik vind een waist van 25 wel smal voor je schoenmaat. Misschien met die Lashed dat het wel gaat. Maar waarom geen Flag? Die is wat breder (dus stabieler en geen heel/toe drag)) en heeft iets meer flex (meer allround) Zet er een paar Cartels op of rome 390's en klaarquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:58 schreef NickNEC het volgende:
[..]
Die andere shop heeft deze wel:
Rome Design ..? (maar met welke binding)
die flag is echt een wideboard. wide uitvoering van de Anthem. en ik heb geen wideboard nodig met maat 10,5.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:30 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De design is echt een stijf board en ik vind een waist van 25 wel smal voor je schoenmaat. Misschien met die Lashed dat het wel gaat. Maar waarom geen Flag? Die is wat breder (dus stabieler en geen heel/toe drag)) en heeft iets meer flex (meer allround) Zet er een paar Cartels op of rome 390's en klaar![]()
Ik vind een waist van 25.8 van een Flag niet zo breed hoor voor maat 10.5. En Option geeft geeft zelf aan dat je een wide nodig hebt van de Sansalonequote:Op woensdag 8 februari 2006 16:40 schreef NickNEC het volgende:
[..]
die flag is echt een wideboard. wide uitvoering van de Anthem. en ik heb geen wideboard nodig met maat 10,5.
Ik mag de sansalone gaan uitproberen zaterdag.. ff kijken hoe het bevalt.
conclusie: er is gewoon te veel keus op snowboard gebied, en de keuze is te persoonlijk...
ik denk zelf dat 10 op het randje ligt, dus dat 10,5 nog net kan. ik wil het ook niet beter weten, absoluut niet. door dit soort advies sluit je gewoon verkeerde besluiten uit.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:49 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik vind een waist van 25.8 van een Flag niet zo breed hoor voor maat 10.5. En Option geeft geeft zelf aan dat je een wide nodig hebt van de Sansalone![]()
Punt blijft dat je spijt gaat krijgen van het board.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:10 schreef NickNEC het volgende:
[..]
ik denk zelf dat 10 op het randje ligt, dus dat 10,5 nog net kan. ik wil het ook niet beter weten, absoluut niet. door dit soort advies sluit je gewoon verkeerde besluiten uit.![]()
Dus het staat al vast dat ik spijt ga krijgen van het board?quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:15 schreef XL het volgende:
[..]
Punt blijft dat je spijt gaat krijgen van het board.
Je moet bij snowboards niet tegen een aanbieding aanlopen en die vervolgens nemen. Je moet een plank uitzoeken en dan op zoek gaan waar je hem voor een gunstige prijs kan krijgen.
Het is geen pasta-saus.
Ik zou bijna gegarandeerd spijt krijgen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:27 schreef NickNEC het volgende:
[..]
Dus het staat al vast dat ik spijt ga krijgen van het board?![]()
maat 42 is sowieso nooit een probleem. Een grotere maat hoeft dat ook niet direct te zijn. Het hangt van je schoenen af (de buitenmaat) en van de shape van het board, van de angle van je bindingen en van de wijdte van je stance. En ook nog van wat je ermee wil gaan doen. Als je ermee het park ingaat is een beetje overhang geen probleem. Anders wordt het wanneer je gaat carven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:08 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ga vrijdag of zaterdag langs burnside in deventer, ff daar kijken wat ze hebben. Ik heb daar vroeger nog wel eens een paar keer geskate, de shop zag er wel leuk uit maar nooit echt in gekeken. Nog andere winkels die ik moet bezoeken? Liefst omg. Arnhem
Ik zie dat jullie het over wide boards hebben. Wanneer heb je een wide board nodig? Ik heb maat 42/42 dus US 9...
Het stond al tussen aanhalingstekens, maar ik ben zo vrij het even door te strepen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:26 schreef Kentaro het volgende:
Maar goed, het is zoals XL ook zegt, en wat je hier telkens ziet, men loopt tegen een 'goede' aanbieding aan en zoekt vervolgens bevestiging om die plank te kopen.
aanbieding kan meestal ook nog wel tussen aanhalingstekens. Je ziet dat mensen die wat minder bekent zijn met alle gear toch vaak met dingen worden afgescheept die wat lastiger te verkopen zijn. Merken die ophouden te bestaan zoals Jeenyus of Agency bv.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:28 schreef XL het volgende:
[..]
Het stond al tussen aanhalingstekens, maar ik ben zo vrij het even door te strepen.
maar het suggereert ook voordelig en dat is het dan weer nietquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:47 schreef Kentaro het volgende:
[..]
aanbieding kan meestal ook nog wel tussen aanhalingstekens. Je ziet dat mensen die wat minder bekent zijn met alle gear toch vaak met dingen worden afgescheept die wat lastiger te verkopen zijn. Merken die ophouden te bestaan zoals Jeenyus of Agency bv.
downtown (punt nl) in Den Bosch.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:08 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ga vrijdag of zaterdag langs burnside in deventer, ff daar kijken wat ze hebben. Ik heb daar vroeger nog wel eens een paar keer geskate, de shop zag er wel leuk uit maar nooit echt in gekeken. Nog andere winkels die ik moet bezoeken? Liefst omg. Arnhem
Ik zie dat jullie het over wide boards hebben. Wanneer heb je een wide board nodig? Ik heb maat 42/42 dus US 9...
Zit ik op bovenstaande link te kijken van NickNEC, kom ik ze spontaan tegen. Rotterdam -> Den Bosch is op zich wel te doen op een zaterdagje.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:23 schreef Steven184 het volgende:
Trouwens even een vraagje: Weet iemand waar je in omgeving rotterdam een Dragon DX kan kopen/passen?(goggle)
Boarden op een indoorbaan zoals Bottrop is niet zo heel verschillend van het "normale" piste werk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:18 schreef Diwwek het volgende:
Vraagje:
Ik ga binnenkort voor het eerst naar een indoor ski-hal. Ik heb al 3 jaar snowboard ervaring maar nog geen indoor. Zijn er dingen die ik mee moet nemen of dingen die ik beter thuis kan laten liggen? Welke kleding kun je het beste dragen daar? En hoe koud is et binnen? Ik ga naar Bottrop trouwens!
nou dat is een beste deal! Vooral met eten en drinken zegquote:Op donderdag 9 februari 2006 09:03 schreef Flippe het volgende:
Afgelopen zomer ook wel voordelig naar Bottrop geweest....
20 Euro voor een dagticket... daaribj kon je de hele dag gratis drinken en eten (heel de dag een lopend buffet)
Jup. en zit je ook tussen de kiddo's te boarden die met pa en ma een sneeuwpop aan het bouwen zijnquote:Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
nou dat is een beste deal! Vooral met eten en drinken zeg![]()
Ik ga binnenkort weer naar snowdome (den-haag) en dat vind ik altijd wel oke! De lift loopt gewoon wat langzaam, maarja, wat wil je met een indoor-baan en veel beginners. Verder valt de drukte wel mee, en kom je voor 12,50 binnen (3uur).
Alleen voor het eten en drinken was het zeker een beste deal. Eten was vrij goed verzorgd...quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef mad_dog123 het volgende:
[..]
nou dat is een beste deal! Vooral met eten en drinken zeg![]()
Ik ga binnenkort weer naar snowdome (den-haag) en dat vind ik altijd wel oke! De lift loopt gewoon wat langzaam, maarja, wat wil je met een indoor-baan en veel beginners. Verder valt de drukte wel mee, en kom je voor 12,50 binnen (3uur).
Ik denk dat je eens moet beginnen met een bedrag te kiezen wat je uit wilt geven, daarnaast is het ook van belang wat je van plant bent om te gaan doen (Freeride, Freestyle enz...).quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:11 schreef joyce_newbe het volgende:
En als ik een board wil kopen, welke zou dat het beste zijn? Ik ben 1.76 m en 58 kilo, schoenmaat 41 en vrouw. Verder heb ik geen ervaring en wil ik niet een heel duur board omdat ik maar een arme student ben. ik ben wel bereid om er iets voor neer te leggen, maar als het goedkoper kan dan kies ik dat. En ik wil een freeride board.
Alvast bedankt!!![]()
![]()
![]()
om er nog eventjes op terug te komen, die shop die de Agency adviseerd is Burnside.nlquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:48 schreef XL het volgende:
[..]
maar het suggereert ook voordelig en dat is het dan weer niet![]()
Lekker huren dan...quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:14 schreef NickNEC het volgende:
ik heb natuurlijk ook mijn eigen afweging, ik ben nog onervaren en wil nog geen 1000 euro neerleggen voor een set, dat speelt allemaal mee.
Hm naja er valt veel over te vinden maargoed.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:01 schreef Steven184 het volgende:
Misschien heb ik er wel interesse in, zeker omdat ik als ik een nieuw board ga kopen aan het einde van dit seizoen ik er een paar nieuwe bindingen op wil hebben in plaats van de flowbindingen die ik nu heb. Kan je er iets meer over vertellen?
Het besluit dat ik niet ga huren is gekomen omdat ik na 5 lessen probleemloos iedere indoorberg af ga. Zelfs al sprongetjes maak. Het gaat zo goed dat ik graag wil investeren in iets blijvends, want huren is regelrechte kapitaal vernietiging.quote:
Wat een BS. het punt is dat de Custom Ltd. veel slapper is dan de Cartel en wordt daarom praktisch alleen door railkids gebruikt icm met een jibster, dominant, streetdweller etc.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:14 schreef NickNEC het volgende:
[..]
In een andere shop kan ik die Option kopen: die heb ik gister nog even gebeld met de vermelding dat men (hier op het forum) zegt dat de combinatie sansalone - custom ltd erg freestyle is. Hij gaf aan dat de cartels nog meer door freestylers wordt gebruikt.
Vergeet direct alles wat de verkoper je nog meer wijs maakt, dit is keihard liegen en dat weet ie zelf ook. De cartel is misschien vergeleken bij de Custom LTD wat populairder, dat maakt hem niet meer geschikt voor freestyle, integendeel. Dat blijkt ook duidelijk uit de site van Burton en de specs van beide bindingen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:14 schreef NickNEC het volgende:
In een andere shop kan ik die Option kopen: die heb ik gister nog even gebeld met de vermelding dat men (hier op het forum) zegt dat de combinatie sansalone - custom ltd erg freestyle is. Hij gaf aan dat de cartels nog meer door freestylers wordt gebruikt.
Als je dan toch zo met je kapitaal bezig bent kun je het beter meteen in iets fatsoenlijks investeren, niet dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:32 schreef NickNEC het volgende:
Het besluit dat ik niet ga huren is gekomen omdat ik na 5 lessen probleemloos iedere indoorberg af ga. Zelfs al sprongetjes maak. Het gaat zo goed dat ik graag wil investeren in iets blijvends, want huren is regelrechte kapitaal vernietiging.
Precies, Een cartel kun je het best omschrijven als all-mountain freestyle binding, redeliijk stijk en met een hoge highback. Een Custom Ltd is een parkfreestyle binding, lage highback, weinig response.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:57 schreef XL het volgende:
[..]
Vergeet direct alles wat de verkoper je nog meer wijs maakt, dit is keihard liegen en dat weet ie zelf ook. De cartel is misschien vergeleken bij de Custom LTD wat populairder, dat maakt hem niet meer geschikt voor freestyle, integendeel. Dat blijkt ook duidelijk uit de site van Burton en de specs van beide bindingen.
ok wanneer ik de Option Sansalone 1.57 icm Cartels + 32 Lashed neem. (indien mogelijk) Heb ik dan een board waar ik de aankomende jaren mee vooruit kan. Kentaro jij kent het board of niet?quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:13 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Precies, Een cartel kun je het best omschrijven als all-mountain freestyle binding, redeliijk stijk en met een hoge highback. Een Custom Ltd is een parkfreestyle binding, lage highback, weinig response.
Ik heb zelf een Option Joni Makinen gehad en een ik wel eens op een Sansalone gereden en je hebt er een super board aan. Zeker in combinatie met Cartels. Die heb ik zelf sinds september en dit zijn echt goede bindingen, niets teveel en niets te weinig, licht en toch responsive.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:17 schreef NickNEC het volgende:
[..]
ok wanneer ik de Option Sansalone 1.57 icm Cartels + 32 Lashed neem. (indien mogelijk) Heb ik dan een board waar ik de aankomende jaren mee vooruit kan. Kentaro jij kent het board of niet?
side info: 1.88 / 78 / 10,5
ik ben ook een btje aan het rond kijken voor een setup. En zit eigenlijk ook met een option board, cartels en 32 boots in m'n gedachten. Hoeveel zou jij kwijt zijn aan die setup die jij hierboven noemt?quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:17 schreef NickNEC het volgende:
[..]
ok wanneer ik de Option Sansalone 1.57 icm Cartels + 32 Lashed neem. (indien mogelijk) Heb ik dan een board waar ik de aankomende jaren mee vooruit kan. Kentaro jij kent het board of niet?
side info: 1.88 / 78 / 10,5
Bedankt voor je duidelijke verhaal. Betreft de breedte heb ik vanmiddag nog contact gehad met http://www.reprezent.nl/, (onafhankelijk) precies verteld hoe het in elkaar steekt, en gevraagd om een eerlijk advies als derden. Hij vertelde me dat de Sansalone idd een super board is en qua breedte goed kan, dit omdat mijn gewicht wat minder is. Ik moest wel goed opletten dat mijn "tenen" niet sneeuw gingen happen, maar dat verwachtte hij niet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:52 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Option Joni Makinen gehad en een ik wel eens op een Sansalone gereden en je hebt er een super board aan. Zeker in combinatie met Cartels. Die heb ik zelf sinds september en dit zijn echt goede bindingen, niets teveel en niets te weinig, licht en toch responsive.
Ik heb zelf de laatse 3 seizoenen op 32 TM2's gereden, die zijn iets stijver dan de Lashed. Maar het belangerijkste is hoe ze bij jou zitten qua pasvorm. Koop ze een beetje krap (maar niet te) Wat ik zelf altijd doe is de inliner (binnenschoen) eruit halen en dan kijken hoeveel ruimte ik heb. Het beste als je nog net 1 vinger ruimte over hebt (net als bij je vriendin)
Al met al een perfecte set-up waar je alles me kan doen en waar je de komende jaren je handen vol aan heb. Maar let wel goed of je qua breedte goed op die Sansalone past...
dan zou ik echt ff bellen met http://www.reprezent.nl/, ze hebben sinds gister 20% off, vertelde een medewerker vanmiddag. (op bindingen en boards) Volgens mij verkopen ze geen Burton.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:54 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik ben ook een btje aan het rond kijken voor een setup. En zit eigenlijk ook met een option board, cartels en 32 boots in m'n gedachten. Hoeveel zou jij kwijt zijn aan die setup die jij hierboven noemt?
waar bij m'n vriendin?quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:52 schreef Kentaro het volgende:
Het beste als je nog net 1 vinger ruimte over hebt (net als bij je vriendin)
ben ik t ook wel mee eensquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:13 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Precies, Een cartel kun je het best omschrijven als all-mountain freestyle binding, redeliijk stijk en met een hoge highback. Een Custom Ltd is een parkfreestyle binding, lage highback, weinig response.
Overdrijven is ook een vakquote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:06 schreef Rnej het volgende:
[..]
.
sowieso is de cartel een geweldige binding![]()
Alle board en boots van Burton voor 07 zijn hier ook te vinden...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:49 schreef Kentaro het volgende:
Alle bindingen van Burton voor 2007. Ze zijn dus helemaal gestopt met Carbon highbacks. Waarschijnlijk werden de warrenty requests Burton wat te gek. Gelukkig hebben ze ook die domme clip die je highback in de heelcup houdt van de Cartels afgehaald
http://www.snowboard-mag.com/node/8327
Relaxed!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:09 schreef XL het volgende:
Oh ja!
Werd tijd, carbon is gewoon niet het product wat nodig is @ een binding.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:49 schreef Kentaro het volgende:
Alle bindingen van Burton voor 2007. Ze zijn dus helemaal gestopt met Carbon highbacks. Waarschijnlijk werden de warrenty requests Burton wat te gek. Gelukkig hebben ze ook die domme clip die je highback in de heelcup houdt van de Cartels afgehaald
wandelen hoeft niet saai te zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:43 schreef Thermo het volgende:
Ik mag wandelen van de specalist en fysio. Wandelen.
trust me dude, humor is het laatste wat ik op dit moment heb op dit gebied.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:46 schreef Kentaro het volgende:
[..]
wandelen hoeft niet saai te zijn![]()
[afbeelding]
Ik zag laatst ook zoiets!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:46 schreef Kentaro het volgende:
[..]
wandelen hoeft niet saai te zijn![]()
[afbeelding]
Volgens mij kan jij dan niet kijken, burnside kan mooie setjes samen stellen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:12 schreef The.PhantoM het volgende:
vandaag bij burnside gweeest. Was toch best duur daar eigenlijk. Goedkoopste board wat ze hadden was 380 ofzo, de rest lag allemaal boven de 4/500 euro
ik zeg ook niet dat ze geen goeie shit hebben, maar de verkopre zei zelf dat de prijs begon bij 380 ofzo, en dat was dan voor beginners. Andere boards die hij aanwees waren toch tegen de 500 aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:18 schreef Thermo het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij dan niet kijken, burnside kan mooie setjes samen stellen.
Je moet er wel rekening mee houden dat ze geen crap inkopen en dat er echt al VEEL uitverkocht is.
En wie was de verkoper die je sprak btw?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:41 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat ze geen goeie shit hebben, maar de verkopre zei zelf dat de prijs begon bij 380 ofzo, en dat was dan voor beginners. Andere boards die hij aanwees waren toch tegen de 500 aan.
BTW, iemand nog tips over andere shops die ik moet checken ??? liefst omg arnhem maar kan ook makkelijk met de trein
weet ik niet... Hoezo?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:44 schreef Thermo het volgende:
[..]
En wie was de verkoper die je sprak btw?
pics werken niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:46 schreef Thermo het volgende:
Woeha
Capita ziet er goed uit
[afbeelding]
En Gnu.. specials en print zien er ook kek uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De nieuwe Travis Rice van lib-tech schijnt ook een heeel vet boardje te zijn...
* Thermo terug zijn hol in trekt voor een jaar winterslaap.....
Damn, die nieuwe Cartel ziet er gruuwlijk uit met dat groenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:49 schreef Kentaro het volgende:
Die van jou ook niet. Je kunt niet linken naar die paginan op de een of andere manier.quote:
Dat is Rolski. [Centraal] Rolski-topic deel 1 Ik deed dat vroeger ook. Maar nu heb ik me op de Hollandse combinatie toegelegd. Dat is een combinatie van Rolskien en schieten. Helaas is dit nog een vrij onbekende sport in Nederland, en zodoende levert het Rolskien met een geweer op je rug hier en daar een gefronste wenkbrauw op. Vanmorgen toen ik na de straat uit rolde en aan ging leggen voor een schot onstond er zelfs lichte paniek bij de omwonenden. Maar ja dat is denk ik gewoon nog een stukje onbekendheid.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:02 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zag laatst ook zoiets!
Maar die hadden er een soort rollende latten onder?![]()
Klinkt gevaarlijk Kentaro!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:40 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dat is Rolski. [Centraal] Rolski-topic deel 1 Ik deed dat vroeger ook. Maar nu heb ik me op de Hollandse combinatie toegelegd. Dat is een combinatie van Rolskien en schieten. Helaas is dit nog een vrij onbekende sport in Nederland, en zodoende levert het Rolskien met een geweer op je rug hier en daar een gefronste wenkbrauw op. Vanmorgen toen ik na de straat uit rolde en aan ging leggen voor een schot onstond er zelfs lichte paniek bij de omwonenden. Maar ja dat is denk ik gewoon nog een stukje onbekendheid.
Sorry, er is inderdaad genoeg over de eigenschappen te vinden. Ik bedoelde dan ook eigenlijk je eigen ervaringen met de bindingen. Never mind.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:25 schreef Thermo het volgende:
[..]
Hm naja er valt veel over te vinden maargoed.
Top of the line 2004 burton model, Carbon bindingen in het wit.
Advances freeride binding, Enorm stijf en licht. Met gebruikerssporen natuurlijk.
Rome Anthem 161 met Rome 390'squote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Daarom heb ik nu mijn oog op de volgende boards:
- Forum Joni Malmi te freestyle
- Sapient Coulter te zwaar
- Bataleon The Enemy triple base
- Forum Warrior
- K2 Ambush skimerk
- Salomon Burnerskimerk
- Burton Triumph mid-wide, heb je niet nodig
- Burton Malolo te veel freeride
Wat vinden jullie van deze boards of hebben jullie misschien andere boards in gedachte die beter bij mijn 'snowboardstijl' past? En wat voor bindingen denk jullie aan?
Dat je niet op ski's gaat staan, daar kan ik inkomen. Heb je inmiddels al negatieve hands-on ervaring, of toch tenminste negatieve ervaring uit de eerste lijn mbt triple base?quote:
jammer, op papier was het mooi/geloofwaardig.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:13 schreef Kentaro het volgende:
Ik heb geen persoonlijke ervaring met 'triple base' maar ik heb inmiddels meer dan genoeg verhalen gehoord van mensen die er de nodige tijd op hebben gestaan, en van wie ik weet dat ze weten waar ze het over hebben. Ze zijn zonder uitzonder niet postief. Het zijn logge onstabiele boards.
Ik dacht dat het een vent wasquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:14 schreef beerke het volgende:
Kelly Clarke komt ook pas maandag in actie. Volgens mij moet ze een gouden medaille verdedigen.
de mannenplanken rijden morgen
Anthem is echt meer freeride. Langere plank, langere nose, smallere waist, kleinere radius.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:37 schreef Steven184 het volgende:
Kentaro: bedankt voor je advies.
Even over de boards:
Rome Anthem: Voor zover ik heb gelezen is dit board veel meer freestyle gericht dan dat ik eigenlijk met mijn board wil. Volgens meerdere test istie ook meer freestyle dan bijvoorbeeld de Forum Joni Malmi. Maar misschien heb ik het wel helemaal fout.
wbt de Malolo, naar mijn idee is hij voor jou als allround board van te specialistisch. Maar als ik XL er over hoor schijnt hij op te piste ook prima te voldoen. Misschien moet je deze gewoon een keer testen. Dat wil ik zelf binnenkort ook doenquote:Burton Custom X: Kan ik eigenlijk alleen maar mee instemmen als de Triumph te breed en de Malolo te freeride is.
Ik kende de Business ook niet, maar een vriend van me heeft er 1. Ik heb er 2 weken terug in Gerlos op gereden en het is echt een topplank (wel duur geloof ik, iets van 650 net als de Custom X)quote:Ride Business: Kende dit merk nog niet, maar wat ik zosnel even heb gelezen is wordt dit board ook als freestyle neergezet. Zo worden er namen bij genoemd die ik op foto's bv een rails of een box zie nemen. En dat zijn dingen die ik nooit van me leven zal doen. Maar ook hier kan ik het fout hebben.
Ik heb zelf op een Salomon Era en een 450 gereden en ik vond het niks. Maar dat hoeft inderdaad niets zeggen over de Burner.quote:En dan even de Salomon Burner waarbij jij het eigenlijk alleen defineert als een skimerk, hetgene wat ik erover heb gelezen was louter positief. Is het dan niet te makkelijk dit board als een skimerk af te doen?
Sowieso een goed idee.quote:Het spijt me dat ik zo kritisch ben, maar wil graag mijzelf er zeker van stellen dat ik het goede koop. Overigens ga ik ook het board dat ikl graag definitief wil kopen in Oostenrijk keertje proberen te huren, om te kijken of het echt het board is wat ik wil.
De warrior is vet. ik heb er iets in het vorige (of in die daar voor) topic gezet. Iemand van hier (ben even vergeten wie) heeft er pas ook 1 gekocht.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:28 schreef Steven184 het volgende:
Ok, dankjewel voor de verdere uitleg;). Ik heb nu iets meer tijd gehad om naar de Ride Business te kijken en het gaat er inderdaad op lijken dat het inderdaad een allround board is met een vleugje freeride. Alleen de print is echt immens lelijk.
Wat voor mening heb je eigenlijk over de Forum Warrior? Ok, dat betekent dat ik de volgende boards is ga uit proberen als ik de kans heb: Anthem, Malolo om te kijken of hij te specialistisch is, de Business en de Burner om te kijken of Salomon echt niks is;). En misschien wel de Warrior. Alleen waar ga ik die tijd allemaal vandaan halen in me boardweek:S Moet af en toe ook nog op mijn eigen board staan, haha.
Scores in de eerste run waren hoger.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:56 schreef beerke het volgende:
Ik zag zelfs een japanner die de nieuwe C60's al had...
Shaun zijn tweede run was absoluut geweldig!
Oh nee, White heeft toch de topscore...quote:Op zondag 12 februari 2006 12:58 schreef XL het volgende:
[..]
Scores in de eerste run waren hoger.
Hij was gelijk met Flow-rijder Antti Autti
Jouw Custom X deed ook mee!quote:Op zondag 12 februari 2006 13:06 schreef Kentaro het volgende:
Die C60's vielen mij ook op, in het roze, op de Custom X van 2007Er reed ook een Japanner op de Jussi van 07, met die gestreepte base.
Het is geen eenvoudige plankquote:Op zondag 12 februari 2006 13:08 schreef XL het volgende:
[..]
Jouw Custom X deed ook mee!
Hij viel 2 x![]()
dat was idd een hele maffe japanner. die kreten in het beginquote:Op zondag 12 februari 2006 13:33 schreef beerke het volgende:
De print van Shaun zijn plank vind ik er voor het eerst echt vet uit zien.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik de Flow's van Autti er heel accoord vond uit zien. En dan doel ik op de cap die over je voet heen zit. Dat leken bijna twee straps die in het midden aan elkaar vast zaten.
Het mooist vond ik trouwens die japanner die op het eind als een klein kind op de grond ging liggen en met zijn vuist op de sneeuw sloeg...
Nog een half uurtje
zeg dat welquote:Op zondag 12 februari 2006 14:13 schreef Thermo het volgende:
Auw wat een run van shaun...
volgens mij zijn er problemen met de Flow bindingenquote:Op zondag 12 februari 2006 14:06 schreef Thermo het volgende:
hmmm veel problemen met het einde van de pijp?
Het zijn geen gemakkelijke bindingenquote:Op zondag 12 februari 2006 14:24 schreef Kentaro het volgende:
[..]
volgens mij zijn er problemen met de Flow bindingen
Er zijn ook zeker helmen met klep.... Heb er een paar gezien.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:28 schreef Thermo het volgende:
Dat was een skatehelm met een petje eronder XL>
Die heb ik ook een aantal keer gezien inderdaad.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:31 schreef Thermo het volgende:
maar van kass is een skatehelm.
Leuke plank heeft hij...quote:Op zondag 12 februari 2006 14:34 schreef Kentaro het volgende:
Andy neemt revenge en pakt goud!!
ik hoop hetquote:Op zondag 12 februari 2006 14:34 schreef Kentaro het volgende:
Andy neemt revenge en pakt goud!!
Ja. Volgens mij telt de hoogste.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:35 schreef beerke het volgende:
Ik neem aan de scores uit deze run in ieder geval blijven staan bij een mindere prestatie tijdens de volgende run?
Ik vond hem cool tijdens de kwalificaties. Toen hij met de camera stond te ouwehoeren.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:37 schreef beerke het volgende:
Op zijn reet op zijn Palmer...
Vind ik ook niet.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:42 schreef Marjan_K het volgende:
die rode helm is niet zo (vind ik dan)
maar dat boardquote:Op zondag 12 februari 2006 14:42 schreef Marjan_K het volgende:
die rode helm is niet zo (vind ik dan)
Deze bleef wel staanquote:
Nee men, costum Xquote:
kweenee, hij was alle snelheid kwijt na 3 jumpsquote:Op zondag 12 februari 2006 14:46 schreef Rnej het volgende:
damn, antti kreeg echt een veel te lage score voor die run!een 42er was beter geweest...
auwquote:Op zondag 12 februari 2006 14:48 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Custom, je bent er zeker al een tijdje uit
Dat kwam door de bindingen.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:49 schreef Rnej het volgende:
das waar, maar ik vond m echt nette dingen neerzetten met zulke lage airs....
ja dat is dom op de olympics....quote:Op zondag 12 februari 2006 14:50 schreef beerke het volgende:
... ik begreep dat Autti puntaftrek heeft gekregen voor het feit dat hij "Yeah Flow" riep na afloop van zijn run.
En uit.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:51 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Hij had wel snel zijn board aanDAt ontgaat zo'n jury dan weer
Ik zie toch echt een grote X wouter.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:48 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Custom, je bent er zeker al een tijdje uit
Terecht!quote:Op zondag 12 februari 2006 14:50 schreef beerke het volgende:
... ik begreep dat Autti puntaftrek heeft gekregen voor het feit dat hij "Yeah Flow" riep na afloop van zijn run.
de X had je ook goed. Alles het Costum is Custom, never mind. flauwe grapquote:Op zondag 12 februari 2006 14:51 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een grote X wouter.
OMG dude, het is ZONDAG ik heb 2 uur geslapen.. laat me!quote:Op zondag 12 februari 2006 14:53 schreef Kentaro het volgende:
[..]
de X had je ook goed. Alles het Costum is Custom, never mind. flauwe grap
Ik heb erom gelachen hoor.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:53 schreef Kentaro het volgende:
[..]
de X had je ook goed. Alles het Costum is Custom, never mind. flauwe grap
quote:Op zondag 12 februari 2006 14:58 schreef Kentaro het volgende:
Mason rijdt op de nieuwe Custom met de nieuwe Cartels. Hier melden zich regelmatig 'ervaren' boarders die dat te min vinden.
Eerste 1080 landde hij niet goed.quote:
Zijn beide 07 highbacks gewoon eff switchen voor stijlquote:
ach ja en die zijn zelf te goed voor de winterspelenquote:Op zondag 12 februari 2006 14:58 schreef Kentaro het volgende:
Mason rijdt op de nieuwe Custom met de nieuwe Cartels. Hier melden zich regelmatig 'ervaren' boarders die dat te min vinden.
kon beterquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/815424/5/50#34999823]zondag 12 februari 2006 15:01
edit: sommigen= shaun white
Zo hoog ging niemand.... maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:05 schreef Thermo het volgende:
jammer dat ie niet show run deed.
idd eerste run had hij btw ook behoorlijk wat hoogte.. maargoed..quote:Op zondag 12 februari 2006 15:06 schreef XL het volgende:
[..]
Zo hoog ging niemand.... maar ik snap wat je bedoelt.
Niks mis met de Custom hoor... hij is alleen zo smal...quote:Op zondag 12 februari 2006 14:58 schreef Kentaro het volgende:
Deze deed zojuist al een paar mooie draaienquote:Op zondag 12 februari 2006 15:13 schreef Kentaro het volgende:
Nu op de NOS de finale. SW kan wel eens gaan winnen met een mooie onderhandse rotatie met flikflak en achterwaartse landing
Hij gebruikt het echt als meervoudsvorm, niet eens als werkwoord.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:14 schreef XL het volgende:
[..]
Deze deed zojuist al een paar mooie draaien![]()
Hier is het wit en sneeuwt het al bijna de hele dag.quote:
Dat wordt een apart onderdeel bij de volgende winterspelenquote:Op zondag 12 februari 2006 15:21 schreef XL het volgende:
Ik zit dus net nog een keer naar Shaun White te kijken.....
maar eigenlijk vond ik dat het nogal lang duurde voor hij zijn bindingen uit had!
Hij kan hetzelfde zeggen bij wielrennen joh....quote:Op zondag 12 februari 2006 15:24 schreef beerke het volgende:
Ik hou wel van dat nuchtere, brave NOS commentaar eigenlijk.
terecht!quote:Op zondag 12 februari 2006 15:25 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dat wordt een apart onderdeel bij de volgende winterspelen
ja en shaun white zit al met zijn hand bij de binding en neeeeeee helaas......quote:Op zondag 12 februari 2006 15:25 schreef Kentaro het volgende:
Dat wordt een apart onderdeel bij de volgende winterspelen
Dan heeft Autti wel gewoon goud!quote:Op zondag 12 februari 2006 15:27 schreef Marjan_K het volgende:
[..]
ja en shaun white zit al met zijn hand bij de binding en neeeeeee helaas......![]()
![]()
Toch hou ik wel van dat brave, nuchtere commentaar van de NOSquote:Op zondag 12 februari 2006 15:26 schreef XL het volgende:
Hij kan hetzelfde zeggen bij wielrennen joh....
Wel een overduidelijke nos-stem, maar geef mij die knakker van de BBC maar.
Ik denk dat de NOS-commentator een stuk minder chicks zijn bed in weet te lullen dan zijn britse collegaquote:Op zondag 12 februari 2006 15:29 schreef beerke het volgende:
[..]
Toch hou ik wel van dat brave, nuchtere commentaar van de NOS
*kuch* Baron *kuch*quote:Op zondag 12 februari 2006 15:09 schreef beerke het volgende:
[..]
Niks mis met de Custom hoor... hij is alleen zo smal...
ik heb de collectie in het echiie gezien ziet er weeer vet uit, moooie heineken bindingen, cartels, missions, jussi, SW, alllesziet er weer meesterlijk uitquote:Op maandag 13 februari 2006 10:19 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
is de collectie 06/07 van burton trouwens al op internet te zien?
flow is leuk voor beginners of voor de wat luieren en oudere snowboarders dus ik zou zeggen koop burtonquote:Op maandag 13 februari 2006 10:20 schreef Byte_Me het volgende:
Ben gisteren een dagje wezen snowboarden, en ben tot de conclusie gekomen dat ik toch echt nieuwe bindingen een schoenen nodig heb. Ik heb nog van die superouderwetse bindingen, en mijn schoenen komen ook nog uit het vorige millenium. Nu wil ik natuurlijk wel meteen iets handigs en goeds kopen, maar er zijn zoveel verschillende systemen. Op zich lijken Flow bindingen me wel iets, maar ik wilde graag weten wat de ervaringen daarmee zijn. En moet je bij Flow bindingen perse flow schoenen hebben, of komt dat niet zo nou?
ik heb nu burton bindingen, zo'n ratelsysteem, maar dan zonder die spandingen, moet het dus met de hand doen en dat duurt best lang en is onhandig in de sneeuw. bedoel jij dan juist met van die rateldingen erop?quote:Op maandag 13 februari 2006 11:00 schreef B het volgende:
[..]
flow is leuk voor beginners of voor de wat luieren en oudere snowboarders dus ik zou zeggen koop burtonbindingen, missions/cartels
ze zijn mega sterk zitten goed wat wil je nog meer,als er iets kapot gaaat koop je in het kleinste plaatsje in tecjhie nog wel onderdelen voor, bijwijzevan....
en je kan met elke schoen in een flowbinding ,,,,, maaar je wilt echt geen flow schoenen hebben, hun maken zulke zlechte schoenen dasniet normaaal, bindingen zijn wel oke maaar die schoenen om te![]()
Ik zit in dezelde situatie (qua oudheid materiaal). Volgens mij hebben de Drake F60 of de Burton Missions de beste prijs/kwaliteit verhouding. Mocht je minder willen uitgeven zijn de Drake 5ifty en de Burton Custom ook prima te doen. Of je flow lekker vind is toch erg persoonlijk. Ik zou eerst even die dingen uitproberen (dagje huren of lenen) voor je eraan begint. Door de combi bindingen/boots kan het namelijk wel prijzig worden.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:20 schreef Byte_Me het volgende:
Ben gisteren een dagje wezen snowboarden, en ben tot de conclusie gekomen dat ik toch echt nieuwe bindingen een schoenen nodig heb. Ik heb nog van die superouderwetse bindingen, en mijn schoenen komen ook nog uit het vorige millenium. Nu wil ik natuurlijk wel meteen iets handigs en goeds kopen, maar er zijn zoveel verschillende systemen. Op zich lijken Flow bindingen me wel iets, maar ik wilde graag weten wat de ervaringen daarmee zijn. En moet je bij Flow bindingen perse flow schoenen hebben, of komt dat niet zo nauw?
flow-binding zijn voor beginners echt super. geen gekloei met je straps boven aan de pistes. schoen erin, klik en het zit vast.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:20 schreef Byte_Me het volgende:
Ben gisteren een dagje wezen snowboarden, en ben tot de conclusie gekomen dat ik toch echt nieuwe bindingen een schoenen nodig heb. Ik heb nog van die superouderwetse bindingen, en mijn schoenen komen ook nog uit het vorige millenium. Nu wil ik natuurlijk wel meteen iets handigs en goeds kopen, maar er zijn zoveel verschillende systemen. Op zich lijken Flow bindingen me wel iets, maar ik wilde graag weten wat de ervaringen daarmee zijn. En moet je bij Flow bindingen perse flow schoenen hebben, of komt dat niet zo nauw?
quote:Op maandag 13 februari 2006 11:05 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik heb nu burton bindingen, zo'n ratelsysteem, maar dan zonder die spandingen, moet het dus met de hand doen en dat duurt best lang en is onhandig in de sneeuw. bedoel jij dan juist met van die rateldingen erop?
Ik heb precies hetzelfde gehad als jou. Burton Ruler schoenen icm Flow bindingen. Ze zaten bij mij alleen klote. Als de binding helemaal goed zat, kon ik nog me hiel nog 2-3cm optillenquote:Op maandag 13 februari 2006 11:11 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
flow-binding zijn voor beginners echt super. geen gekloei met je straps boven aan de pistes. schoen erin, klik en het zit vast.
ik heb zelf ook flow-binding met burton ruler schoenen. ze zijn niet echt flow schoenen, maar het gaat prima.
zit zelf te denken om straps te kopen, dus als je al gevorderd bent kan je misschien beter straps kopen.
ja klopt en die nederlandse presentator wat klinkt dat laf zeg ! en ze pakt de achterkant van het bord !quote:Op maandag 13 februari 2006 08:58 schreef GenesiZ het volgende:
Mooie acties van de snowboarders halfpipe. Zaten mooie sprongen tussen en ook een aantal lekkere wipe-outs
Jammer alleen dat ze allemaal hetzelfde burton-pak en dat andere blauwe pak aanhadden.![]()
maar nu gaan ze zo biatlon uitzenden !quote:Op maandag 13 februari 2006 11:53 schreef No-Li-Ta het volgende:
Tja NOS = geen YOZ
ik zelf heb geen problemen met de hiel, maar vrienden van mij hebben dat wel.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:28 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde gehad als jou. Burton Ruler schoenen icm Flow bindingen. Ze zaten bij mij alleen klote. Als de binding helemaal goed zat, kon ik nog me hiel nog 2-3cm optillenToen maar gekozen voor Cartels en die zitten een stuk lekkerder. Mijn vriendin is helaas wel sneller weg, die rijdt nog met flows.
![]()
Dan moet je naar de live stream op internet kijken. Dan zeggen ze inderdaad niks.quote:Op maandag 13 februari 2006 11:45 schreef mixed-up het volgende:
[..]
ja klopt en die nederlandse presentator wat klinkt dat laf zeg ! en ze pakt de achterkant van het bord !
en nu tikt ze hem weer aan maar maakt de draaien wel ! zeg dan nix
quote:White Continues To Dominate 2005-2006 Season
Burtonecchia, Italy (February 12, 2006) - Burton U.S. rider Shaun White
has fulfilled another one of his snowboarding career goals, taking the
gold at the 2006 Winter Olympics after a season of sweeps including all
five U.S. Grand Prix Olympic qualifying events and two gold medals at
the 2006 Winter X Games. Snowboarding has never seen an athlete sweep so
many major events in a single season.
Shaun was on top of the world when he reached his family, fans and the
screaming crowd. "I didn't know if I would get the gold, I just knew I
wanted it," said White. "This is the best year of my life and I'm so
happy my whole family's here. I know I won't have this again. It's
amazing. Everybody's having such a good time."
Burton Snowboards' Founder and Chairman Jake Burton watched Shaun win
the gold from the bottom of the Olympic halfpipe and had this to say: "I
have been watching Shaun ride since he was nine years old and I knew he
had talent, but I never knew he would have a run like that in his life.
Not only is he riding better than anyone else, but he is clearly having
more fun."
Shaun White's winning run included a lofty lien air, textbook McTwist,
jaw-dropping frontside 10, cab 10 nose grab, frontside 9 lien to
backside 9. His run is a demonstration of the constant progression of
the sport. Looking back to the Winter Games of 2002, Ross Powers won the
gold medal in men's halfpipe with a solid run that incorporated a huge
method and back-to-back 7s.
maar de dames finale waneer komt die derop want ze gingen in 1 x biatlon uitzenden op de nos !quote:Op maandag 13 februari 2006 12:36 schreef beerke het volgende:
[..]
Dan moet je naar de live stream op internet kijken. Dan zeggen ze inderdaad niks.
Het is de reactie. Een binding met een snelle response reageert heel snel op elke beweging die je maakt.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:08 schreef NickNEC het volgende:
Waar is eigenlijk de respons precies goed voor. Ik kan het woord wel vertalen... maar wat wordt er precies in de praktijk mee bedoelt?
En dus ook op de fout die je maaktquote:Op maandag 13 februari 2006 13:16 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Het is de reactie. Een binding met een snelle response reageert heel snel op elke beweging die je maakt.
quote:Op maandag 13 februari 2006 12:35 schreef GenesiZ het volgende:
Dat mijn teen pijn ging doen had ik als ik hem te strak had zitten. Dat had ik al na 5min staan in mijn huiskamer. Daarna ongeveer 2 uur bezig geweest met verschillende instellingen, maar het mocht niet baten.
De missions van 06/07![]()
[afbeelding]
ik snap er geen hol vanquote:Op maandag 13 februari 2006 13:31 schreef NickNEC het volgende:
Ik heb mijn snowboard getest.. en het leek alsof ik veel minder controle had over mijn board tegenover mijn les/huur board. Bochtje naar links ging wel, maar bochtje naar rechts .. ik ging zo hard door die bocht dat ik de controle verloor. kon het wel corrigeren, maar het is niet gewenst zeg maar.
Is dit gewoon puur oefenen, ik ben tenslotte een beginner... had het anders verwacht. Juist omdat het tijdens de lessen heel goed en ook gecontroleerd ging..
Het is ook gericht aan die mensen die het meteen begrijpen, like Kentaro?quote:
al zouden ze weten waar het over gaat, dan nog is jouw verhaal lastig te begrijpenquote:Op maandag 13 februari 2006 13:49 schreef NickNEC het volgende:
[..]
Het is ook gericht aan die mensen die het meteen begrijpen, like Kentaro?
sorry, maar een paar pages back heb ik verteld dat ik een Option Sansalone board ging testen.
je was waarschijnlijk bij je oude board gewend om heel makkelijk tussen rutchen en snijden te blijven. Met een board als dit is die grens tussen rutschen en carven heel dun. Het board wil snijden en niet glijden. Gewoon goed je gewicht boven je bindingen houden en carven maarquote:Op maandag 13 februari 2006 13:31 schreef NickNEC het volgende:
Ik heb mijn snowboard getest.. en het leek alsof ik veel minder controle had over mijn board tegenover mijn les/huur board. Bochtje naar links ging wel, maar bochtje naar rechts .. ik ging zo hard door die bocht dat ik de controle verloor. kon het wel corrigeren, maar het is niet gewenst zeg maar.
Is dit gewoon puur oefenen, ik ben tenslotte een beginner... had het anders verwacht. Juist omdat het tijdens de lessen heel goed en ook gecontroleerd ging..
kan het me voorstellen ..quote:Op maandag 13 februari 2006 13:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
al zouden ze weten waar het over gaat, dan nog is jouw verhaal lastig te begrijpen![]()
okey dit is de informatie. gewoon oefenen dus..quote:Op maandag 13 februari 2006 13:59 schreef Kentaro het volgende:
[..]
je was waarschijnlijk bij je oude board gewend om heel makkelijk tussen rutchen en snijden te blijven. Met een board als dit is die grens tussen rutschen en carven heel dun. Het board wil snijden en niet glijden. Gewoon goed je gewicht boven je bindingen houden en carven maar![]()
blijven oefenen. Het is een flink board en in het begin kan ie er wel is met je vandoorquote:Op maandag 13 februari 2006 14:01 schreef NickNEC het volgende:
[..]
okey dit is de informatie. gewoon oefenen dus..
(pfffeew dat board dat wil wel hey.. als een speer ging ie.. (d8 echt van, he is to fast...))
Hier heeft ze 38,6 punten. Maar als ik op de site van de Olypische spelen kijk, heeft ze maar 9.6 puntenquote:CHERYL MAAS [forum teamrider] overtuigend naar finale
Snowboardster Cheryl Maas is op de halfpipe al na de eerste run van de kwalificaties zeker van de finale,
die vandaag om 14.00 uur begint.................KIJKEN DUS!!!!!!!
De 21-jarige Udense schaarde zich met een fraaie oefening onder de eerste zes van het klassement.
Met een score van 38,6 staat Maas op een knappe vierde plaats achter de Amerikaansen
Kelly Clark (44,9), Gretchen Beiler (41,6) en Hannah Teter.
Maas nam direct veel risico. De hoogte van de sprongen was goed en met name de rodeo flip van
de Brabantse was van een hoog niveau
Uh? Dan is het volgens mij 1e poging bij de finale. Ze kwam niet goed in de spel, waardoor ze nog 2e poging mocht doen en ze kreeg maar 16,9 punten. Dus geen medaille voor haarquote:Op maandag 13 februari 2006 14:40 schreef GenesiZ het volgende:
Ik krijg zojuist een mailjte van Uncle's in Zierikzee met de volgende tekst
[..]
Hier heeft ze 38,6 punten. Maar als ik op de site van de Olypische spelen kijk, heeft ze maar 9.6 punten![]()
http://www.torino2006.org/ENG/IDF/SB/RT_SBW060102.html
quote:Transfer is the follow-up to DropStitch, last year's
highly successful all-girl snowboard film from
ChunkyKnit Productions. Many key members of
the old team return for Transfer, showcasing their
development over the last twelve months and
further enhancing the reputation of their sport.
Filmed on location around the world, Iceland to
Japan, Russia to North America and numerous
places in-between. Rider List: Cheryl Maas,
Victoria Jealouse, Kjersti Buaas, Erin Valverde,
Jenny Jones, Lesley McKenna, Stine Brun Kjeldaas,
Lisa Filzmoser, Laura Berry, Lisa Wiik, Molly illigan,
Tina Birbaum. Super Jewel Case with booklet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |