abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34876552
Vraagje:

Ik ga binnenkort voor het eerst naar een indoor ski-hal. Ik heb al 3 jaar snowboard ervaring maar nog geen indoor. Zijn er dingen die ik mee moet nemen of dingen die ik beter thuis kan laten liggen? Welke kleding kun je het beste dragen daar? En hoe koud is et binnen? Ik ga naar Bottrop trouwens!
pi_34876834
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:08 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ga vrijdag of zaterdag langs burnside in deventer, ff daar kijken wat ze hebben. Ik heb daar vroeger nog wel eens een paar keer geskate, de shop zag er wel leuk uit maar nooit echt in gekeken. Nog andere winkels die ik moet bezoeken? Liefst omg. Arnhem

Ik zie dat jullie het over wide boards hebben. Wanneer heb je een wide board nodig? Ik heb maat 42/42 dus US 9...
maat 42 is sowieso nooit een probleem. Een grotere maat hoeft dat ook niet direct te zijn. Het hangt van je schoenen af (de buitenmaat) en van de shape van het board, van de angle van je bindingen en van de wijdte van je stance. En ook nog van wat je ermee wil gaan doen. Als je ermee het park ingaat is een beetje overhang geen probleem. Anders wordt het wanneer je gaat carven.

De vorige adviesvrager wil gaan freeriden met een kort board met maat 10.5. Dan ben je naast met een wat langer board ook beter af met een wat breder board. Een breder board heeft meer drijfopppervlak. Maar goed, het is zoals XL ook zegt, en wat je hier telkens ziet, men loopt tegen een 'goede' aanbieding aan en zoekt vervolgens bevestiging om die plank te kopen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:28:34 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34876911
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:26 schreef Kentaro het volgende:
Maar goed, het is zoals XL ook zegt, en wat je hier telkens ziet, men loopt tegen een 'goede' aanbieding aan en zoekt vervolgens bevestiging om die plank te kopen.
Het stond al tussen aanhalingstekens, maar ik ben zo vrij het even door te strepen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_34877767
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:28 schreef XL het volgende:

[..]

Het stond al tussen aanhalingstekens, maar ik ben zo vrij het even door te strepen.
aanbieding kan meestal ook nog wel tussen aanhalingstekens. Je ziet dat mensen die wat minder bekent zijn met alle gear toch vaak met dingen worden afgescheept die wat lastiger te verkopen zijn. Merken die ophouden te bestaan zoals Jeenyus of Agency bv.
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:48:33 #55
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34877817
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:47 schreef Kentaro het volgende:

[..]

aanbieding kan meestal ook nog wel tussen aanhalingstekens. Je ziet dat mensen die wat minder bekent zijn met alle gear toch vaak met dingen worden afgescheept die wat lastiger te verkopen zijn. Merken die ophouden te bestaan zoals Jeenyus of Agency bv.
maar het suggereert ook voordelig en dat is het dan weer niet
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:28:14 #56
34597 NickNEC
reality or a dream ..
pi_34885481
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:08 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ga vrijdag of zaterdag langs burnside in deventer, ff daar kijken wat ze hebben. Ik heb daar vroeger nog wel eens een paar keer geskate, de shop zag er wel leuk uit maar nooit echt in gekeken. Nog andere winkels die ik moet bezoeken? Liefst omg. Arnhem

Ik zie dat jullie het over wide boards hebben. Wanneer heb je een wide board nodig? Ik heb maat 42/42 dus US 9...
downtown (punt nl) in Den Bosch.
[[ Love is when you don wont to go to sleep because reality is better than a dreaM ]]
klik hier... !
pi_34886289
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:23 schreef Steven184 het volgende:
Trouwens even een vraagje: Weet iemand waar je in omgeving rotterdam een Dragon DX kan kopen/passen?(goggle)
Zit ik op bovenstaande link te kijken van NickNEC, kom ik ze spontaan tegen. Rotterdam -> Den Bosch is op zich wel te doen op een zaterdagje.

http://www.downtown-snow.nl/
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_34891033
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:18 schreef Diwwek het volgende:
Vraagje:

Ik ga binnenkort voor het eerst naar een indoor ski-hal. Ik heb al 3 jaar snowboard ervaring maar nog geen indoor. Zijn er dingen die ik mee moet nemen of dingen die ik beter thuis kan laten liggen? Welke kleding kun je het beste dragen daar? En hoe koud is et binnen? Ik ga naar Bottrop trouwens!
Boarden op een indoorbaan zoals Bottrop is niet zo heel verschillend van het "normale" piste werk.
Over de temperatuur in Bottrop, ik denk dat het er tussen de 0-5 graden zal zijn ? Ik vind het er iig niet koud, dus heel veel kleding heb je niet nodig. Ook kun je je skibril wel thuis laten.

Verder kun je er misschien rekening meehouden dat er nogal eens wat ijs kan liggen op de piste.. vind de sneeuw kwaliteit er niet geweldig.
Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
pi_34891109
Bottrop zuigt. flauwe piste en een langzame lopendeband ipv een fatsoenlijke lift. Je kan beter naar Landgraaf gaan. Is volgends mij iets korter, maar wel steiler en beter liften.
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:02:58 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34891189
Ik heb nog nooit iets positiefs over Bottrop gehoord. Trouwens, 1x over een voordelig treinarrangement.... maar volgens mij zaten daar ook wat haken en ogen aan.
pi_34891200
Afgelopen zomer ook wel voordelig naar Bottrop geweest....

20 Euro voor een dagticket... daaribj kon je de hele dag gratis drinken en eten (heel de dag een lopend buffet)
pi_34892693
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:03 schreef Flippe het volgende:
Afgelopen zomer ook wel voordelig naar Bottrop geweest....

20 Euro voor een dagticket... daaribj kon je de hele dag gratis drinken en eten (heel de dag een lopend buffet)
nou dat is een beste deal! Vooral met eten en drinken zeg
Ik ga binnenkort weer naar snowdome (den-haag) en dat vind ik altijd wel oke! De lift loopt gewoon wat langzaam, maarja, wat wil je met een indoor-baan en veel beginners. Verder valt de drukte wel mee, en kom je voor 12,50 binnen (3uur).
pi_34893435
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort weer naar snowdome (den-haag) en dat vind ik altijd wel oke! De lift loopt gewoon wat langzaam, maarja, wat wil je met een indoor-baan en veel beginners. Verder valt de drukte wel mee, en kom je voor 12,50 binnen (3uur).
Jup. en zit je ook tussen de kiddo's te boarden die met pa en ma een sneeuwpop aan het bouwen zijn 2x geweest, nooit meer. Doe mij maar snowworld. Tis duur maar wel goed.
pi_34893744
Hi!

ik ben echt een beginner met het snowboarden en nou heb ik hier een paar vraagjes over. Ik wil binnenkort 10 lessen nemen en het daarna bijhouden door 1 a 2 keer in de maand te snowboarden. Als ik dan volgend jaar op wintersport ga, kan ik dan iets of ben ik het alweer verleerd? Is het dan bijvoorbeeld beter om een paar weken daarvoor intensief les te nemen???

En als ik een board wil kopen, welke zou dat het beste zijn? Ik ben 1.76 m en 58 kilo, schoenmaat 41 en vrouw. Verder heb ik geen ervaring en wil ik niet een heel duur board omdat ik maar een arme student ben. ik ben wel bereid om er iets voor neer te leggen, maar als het goedkoper kan dan kies ik dat. En ik wil een freeride board.
Alvast bedankt!!
pi_34894551
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef mad_dog123 het volgende:

[..]

Alleen voor het eten en drinken was het zeker een beste deal. Eten was vrij goed verzorgd...

Drie verschillende soepen
Friet, rijst, 2 soorten vlees, frikadellen voor de kids, groentes.
Fruit en ijs.

heb dan ookm er zitten drinken en eten dan boarden, want daar is die baan minder geschikt voor!
pi_34894599
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:11 schreef joyce_newbe het volgende:
En als ik een board wil kopen, welke zou dat het beste zijn? Ik ben 1.76 m en 58 kilo, schoenmaat 41 en vrouw. Verder heb ik geen ervaring en wil ik niet een heel duur board omdat ik maar een arme student ben. ik ben wel bereid om er iets voor neer te leggen, maar als het goedkoper kan dan kies ik dat. En ik wil een freeride board.
Alvast bedankt!!
Ik denk dat je eens moet beginnen met een bedrag te kiezen wat je uit wilt geven, daarnaast is het ook van belang wat je van plant bent om te gaan doen (Freeride, Freestyle enz...).

Wat ik zelf denk, is het niet slimmer om eerst op een huurboard te leren snowboarden. Daardoor weet je wat je fijn vindt en wat je wilt gaan doen. Dan kun je daarna een snowboard aanschaffen dat goed bij je past.
pi_34896577
Ik doe mijn C16's ws voor 100 euro weg, mocht iemand @ de shop er nog interesse naar hebben dan heeft die voorrang.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_34899183
Misschien heb ik er wel interesse in, zeker omdat ik als ik een nieuw board ga kopen aan het einde van dit seizoen ik er een paar nieuwe bindingen op wil hebben in plaats van de flowbindingen die ik nu heb. Kan je er iets meer over vertellen?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_34899538
Zojuist een stikkert besteld bij boardboosters. Mijn vriendin heeft een standaard wit Atomic boardje en als kado heb ik een mooie sticker besteld. Ben benieuwd wat ze er van gaat vinden als ze over 3 weken der board uitpakt op vakantie en dan een mooie print ziet
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:14:11 #70
34597 NickNEC
reality or a dream ..
pi_34899606
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:48 schreef XL het volgende:

[..]

maar het suggereert ook voordelig en dat is het dan weer niet
om er nog eventjes op terug te komen, die shop die de Agency adviseerd is Burnside.nl

In een andere shop kan ik die Option kopen: die heb ik gister nog even gebeld met de vermelding dat men (hier op het forum) zegt dat de combinatie sansalone - custom ltd erg freestyle is. Hij gaf aan dat de cartels nog meer door freestylers wordt gebruikt.

Het is voor mij, als beginner en niet thuis zijnde in het materiaal lastig om precies de juiste keus te maken. Ik neem de verkoper ook in vertrouwen, juist omdat hij zelf precies dezelfde combinatie gebruikt. Hij geeft aan dat de combi goed is. En zegt dat dit zijn fijnste board ooit is.

Er wordt ook gezegd (volledig terecht hoor) dat je eerst het board uit moet kiezen, en dan gaan kijken waar je die het voordeligst kan krijgen. Maar als je niet thuis bent in het materiaal moet je je beslissing maken op basis van adviezen. En daar ligt een beetje het discussie punt... ik heb natuurlijk ook mijn eigen afweging, ik ben nog onervaren en wil nog geen 1000 euro neerleggen voor een set, dat speelt allemaal mee.
[[ Love is when you don wont to go to sleep because reality is better than a dreaM ]]
klik hier... !
pi_34899853
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:14 schreef NickNEC het volgende:

ik heb natuurlijk ook mijn eigen afweging, ik ben nog onervaren en wil nog geen 1000 euro neerleggen voor een set, dat speelt allemaal mee.
Lekker huren dan...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_34899951
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:01 schreef Steven184 het volgende:
Misschien heb ik er wel interesse in, zeker omdat ik als ik een nieuw board ga kopen aan het einde van dit seizoen ik er een paar nieuwe bindingen op wil hebben in plaats van de flowbindingen die ik nu heb. Kan je er iets meer over vertellen?
Hm naja er valt veel over te vinden maargoed.

Top of the line 2004 burton model, Carbon bindingen in het wit.
Advances freeride binding, Enorm stijf en licht. Met gebruikerssporen natuurlijk.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:32:59 #73
34597 NickNEC
reality or a dream ..
pi_34900256
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:22 schreef beerke het volgende:

[..]

Lekker huren dan...
Het besluit dat ik niet ga huren is gekomen omdat ik na 5 lessen probleemloos iedere indoorberg af ga. Zelfs al sprongetjes maak. Het gaat zo goed dat ik graag wil investeren in iets blijvends, want huren is regelrechte kapitaal vernietiging.
klik hier... !
pi_34900598
quote:

[..]

In een andere shop kan ik die Option kopen: die heb ik gister nog even gebeld met de vermelding dat men (hier op het forum) zegt dat de combinatie sansalone - custom ltd erg freestyle is. Hij gaf aan dat de cartels nog meer door freestylers wordt gebruikt.
Wat een BS. het punt is dat de Custom Ltd. veel slapper is dan de Cartel en wordt daarom praktisch alleen door railkids gebruikt icm met een jibster, dominant, streetdweller etc.
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:57:44 #75
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34901074
quote:
Vergeet direct alles wat de verkoper je nog meer wijs maakt, dit is keihard liegen en dat weet ie zelf ook. De cartel is misschien vergeleken bij de Custom LTD wat populairder, dat maakt hem niet meer geschikt voor freestyle, integendeel. Dat blijkt ook duidelijk uit de site van Burton en de specs van beide bindingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')