abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2005 @ 16:33:30 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31931863
Vanuit het topic snowboarden of skiën kwam het onderwerp op rolskien. Met de aankomende Olympische winterspelen in Turijn gaan wintersporten weer wat meer aandacht krijgen. Rolskien is allang geen pure wintersport meer, veel mensen bekijken het ten onrechte wel op die manier. Men vergelijkt het rolskien graag met Langlaufen, een van de zwaarste sporten ter wereld. Hoewel de vergelijking niet helemaal op gaat heeft rolskien veel aan langlaufen te danken. Nog steeds trainen veel langlaufers voor het sneeuwseizoen met behulp van rolski's.

Nederland is met haar vele geasfalteerde fietspaden een paradijs voor fanatieke rolskiers. Er zijn echter ook rolski's op luchtbanden zodat ook de bossen gebruikt kunnen worden als parcours. Een stuk veelzijdiger dus dan het populaire skeeleren. Er is weinig mooier dan zo'n skeeleraar inhalen op je rolski's. Mensen vinden het rolskien interessant om te zien, als je even zit te rusten heb je zo een gesprek te pakken.

Op www.rolskitotaal.nl vind je veel informatie en kun je ook materiaal aanschaffen. Maar pas op! Rolskien is niet goedkoop!

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31932431
Zou Lars dat ziet er goed uit. Ik liep zelf ook al een tijdje rond met het idee om iets in groepsverband te gaan doen. Ik maak nu al lange trektochten, maar ja dat is toch vrij eenzaam werk, in je eentje trekken. Vandaar het idee om om eens iets anders met meerdere liefhebbers te gaan doen. Het is wel vrij gevaarlijk. Als je het zonder bescherming doet, loop je zo iets op.

Ik roep hierbij iedereen die het leuk lijkt om geheel vrijblijvend kennis te maken met de wondere werled van de rolski op om hier in dit topic samen te komen om te kletsen over van alles en nog wat, zolang het maar met rolskieen te maken heeft.

Omdat ik de eerste ben zal ik mezelf ook even voorstellen. Dit is een foto die van mij is genomen tijdens de Rolskimegamarathon naar Finland. Je ziet dat ik gebruik maak van lange stokken omdat het een lange afstand is.

[ Bericht 44% gewijzigd door Kentaro op 03-11-2005 17:00:52 ]
  donderdag 3 november 2005 @ 16:56:19 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31932534
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:53 schreef Kentaro het volgende:
Zou Lars dat ziet er goed uit. ik liep zelf ook al een tijdje rond met het idee om iets in groepsverband te gaan doen. Ik maak nu al lange trektochten, maar ja dat is toch vrij eenzaam werk, in je eentje trekken. Vandaar het idee om om eens iets anders met meerdere liefhebbers te gaan doen. Het is wel vrij gevaarlijk heb ik begrepen. Als je het zonder bescherming doet, loop je zo iets op.
Het is niet voor niets dat iedereen op die foto's een helm draagt. Jij zult als geen ander weten hoe hard het eraan toe gaat bij het rolskien. Zelf draag ik ook een helm, de Giro SST, mooi dingetje al zeg ik het zelf. De mannen op de foto dragen verder geen knie- en elleboogbeschermers, maar voor de zekerheid doe ik dat wel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 3 november 2005 @ 17:15:11 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31933054
Ik hoorde dat er een nieuw binding-systeem aan staat te komen voor ons rolskiers. Je gaat er met de hele schoen in. Het is dus een soort sok waar je instapt en je kunt hem sluiten door de achterkant van de binding omhoog te klappen. De hele binding klapt bij het rolskien vervolgengs naar boven en beneden. Radicaal anders dus dan de huidige bindingen, waarbij je alleen bij de tenen vastzit en alleen de schoen de beweging maakt. Doordat de hele binding meeklapt hoeft de zool van je schoenen niet meer zo stijf te zijn, de stijfheid zit hem in de binding. Je kunt er dus met vrijwel alle 'gewone' sportschoenen in. Het systeem is weliswaar iets zwaarder dan bestaande systemen, maar verder in alle opzichten superieur! Met name het comfort is een stap in de goede richting.

Ik denk dat dit veel mensen kan overhalen om te gaan rolskien.
pi_31933534
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:15 schreef XL het volgende:
Ik hoorde dat er een nieuw binding-systeem aan staat te komen voor ons rolskiers. Je gaat er met de hele schoen in. Het is dus een soort sok waar je instapt en je kunt hem sluiten door de achterkant van de binding omhoog te klappen. De hele binding klapt bij het rolskien vervolgengs naar boven en beneden. Radicaal anders dus dan de huidige bindingen, waarbij je alleen bij de tenen vastzit en alleen de schoen de beweging maakt. Doordat de hele binding meeklapt hoeft de zool van je schoenen niet meer zo stijf te zijn, de stijfheid zit hem in de binding. Je kunt er dus met vrijwel alle 'gewone' sportschoenen in. Het systeem is weliswaar iets zwaarder dan bestaande systemen, maar verder in alle opzichten superieur! Met name het comfort is een stap in de goede richting.

Ik denk dat dit veel mensen kan overhalen om te gaan rolskien.
Dat klinkt fantastisch! Met name om de grote massa aan het rolskieen te krijgen. Even los van het feit of we dat wel willen, want nu is het nog echt nog een exclusieve sport. Het doet mij denken aan een bindingtype wat beginnende snowboarders ook gebruiken. Ik kan even niet op de naam komen. Maar ik weet wel dat snowboarders die bv last hebben met hun evenwicht te bewaren met zo'n instapsysteem toch kunnen snowboarden.

Wat doe jij nu het zo vroeg donker is. Monteer jij licht op je skies of op je helm? Ik heb nu een oude koplamp voorop mijn skies, maar ik heb het gevoel dat dat de aerodynamica niet echt ten goede komt.
pi_31934300
Met je voet in die sok blijft je schoen natuurlijk ook droog. Ik ben een fanatiek regen-rol-skiër, maar aan natte en koude voeten heb ik een broertje dood hoor.

Trouwens, als rol-skiër ben je tegenwoordig ook al niet meer veilig voor die snowboarders. Die hebben wieltjes onder hun snowboard gezet. En weet je hoe ze dat noemen? FLOW-boards. Wat een waardeloze naam zeg, FLOW-boards. Ik gooi altijd mijn rolskistok tussen hun wieltjes

[ Bericht 53% gewijzigd door beerke op 03-11-2005 18:36:45 ]
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  donderdag 3 november 2005 @ 19:06:06 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31935608
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:35 schreef Kentaro het volgende:
Wat doe jij nu het zo vroeg donker is. Monteer jij licht op je skies of op je helm? Ik heb nu een oude koplamp voorop mijn skies, maar ik heb het gevoel dat dat de aerodynamica niet echt ten goede komt.
Daar de sport in Nederland nog niet zo groot is, ik er fanatiek mee bezig ben en mijn ambitie groot is heeft mijn vader besloten mijn carriere te ondersteunen. Ik kan zeker bij de nationale en misschien wel bij de mondiale top komen. Als de sport gaat evolueren is het de vraag natuurlijk of ik kan standhouden, maar vooralsnog gaat het goed. Als ik nu wil trainen rijd hij er met de auto achteraan. Daaraan heb ik voldoende verlichting, de alarmlichten knipperen om andere automobilisten op de hoogte te brengen van mijn aanwezigheid. Ik draag van die reflecterende oranje hesjes over mijn beschermers.
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:11 schreef beerke het volgende:
Met je voet in die sok blijft je schoen natuurlijk ook droog. Ik ben een fanatiek regen-rol-skiër, maar aan natte en koude voeten heb ik een broertje dood hoor.
Ik moet nog zien dat het systeem zo goed werkt. Ik weet nog niet van welke materialen de 'sok' zal zijn en of dat waterdicht is. Kortom ik kijk de kat wel even uit de boom. Ik houd het in zo'n geval toch liever bij het oude vertrouwde materiaal. Het gewicht van die nieuwe binding zou ook negatieve invloed kunnen hebben op mijn wedstrijdresultaten. Ik blijf lekker op het oude systeem rijden, dat comfort voordeel is ook maar relatief. Ik doe er wel wat langer over om mijn bindingen aan te doen en loop wel op stijve schoenen..... tenzij de wereldtop allemaal op het nieuwe systeem overstapt, dan zal ik wel moeten volgen.
quote:
Trouwens, als rol-skiër ben je tegenwoordig ook al niet meer veilig voor die snowboarders. Die hebben wieltjes onder hun snowboard gezet. En weet je hoe ze dat noemen? FLOW-boards. Wat een waardeloze naam zeg, FLOW-boards. Ik gooi altijd mijn rolskistok tussen hun wieltjes
Ik hoorde van rolskiende vrienden dat dit een groeiend probleem is in Limburg. Op de heuvels zijn de FLOW-boarders zeer rebels en nadrukkelijk aanwezig. Vaak zonder enige kennis van gedragsregels op de kleine wieltjes. Niks gek dat jij met je stokken gaat gooien. Bij ons in Brabant echter komen die FLOW-boarders niet, veel te vlak voor ze. Dan moeten ze lopen.

Aardig wist-je-datje trouwens! De rollerski pagina op Wikipedia.org is nog niet eens beschreven! Als je er naartoe surft (of skiet... hahaha) dan word je gevraagd om een pagina te 'submitten'.
  donderdag 3 november 2005 @ 19:44:42 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31936670
Op die tweede foto in openingspost kun je trouwens aardig zien wat voor krachten er vrij komen bij het afzetten met de stokken. Beide rolski's komen los van de grond om ideaal af te zetten. Je ziet het met name goed bij de rolskier waarvan je het borstnummer niet kan lezen. Waarschijnlijk is zijn borstnummer 4, maar zoals gezegd kun je het niet lezen. Omdat zijn arm er voor zit.
pi_31937505
Ga je vanavond nog een stukje rol-skiën? Mijn vader heeft geen tijd om me te begeleiden, dus ik zoek nog een "buddy".
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_31942431
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:06 schreef XL het volgende:

[..]

Daar de sport in Nederland nog niet zo groot is, ik er fanatiek mee bezig ben en mijn ambitie groot is heeft mijn vader besloten mijn carriere te ondersteunen. Ik kan zeker bij de nationale en misschien wel bij de mondiale top komen. Als de sport gaat evolueren is het de vraag natuurlijk of ik kan standhouden, maar vooralsnog gaat het goed. Als ik nu wil trainen rijd hij er met de auto achteraan. Daaraan heb ik voldoende verlichting, de alarmlichten knipperen om andere automobilisten op de hoogte te brengen van mijn aanwezigheid. Ik draag van die reflecterende oranje hesjes over mijn beschermers.
[..]
Maar rolski jij dan op de weg? Ik rolski meestal op het fietspad, maar het is wel erg vervelend dat dat ook door andere mensen word gebruikt. Met name door fietsers. Ik heb het dan ook regelmatig met fietsers 'aan de stok'.

ik zit eraan te denken om binnenkort een Rolski manefestatie op het binnenhof in Den Haag te houden. Dan rolskieen we in collonne naar Den Haag (misschien kan jouw vader ons dan met zijn auot met alarmlichten begeleiden?) Dan gaan we gezamelijk naar het binnenhof om Rolskipaden af te dwingen. Want waarom hebben auto's en fietsers hun eigen wegen en wij rolskiers nog niet. Puur discriminatie!
pi_31942632
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:11 schreef beerke het volgende:
Ga je vanavond nog een stukje rol-skiën? Mijn vader heeft geen tijd om me te begeleiden, dus ik zoek nog een "buddy".
Ik kwam nog een foto van je tegen beerke, hier ga je op hoge snelheid een stuk downhill. Dat jouw vader je nog altijd begeleid zeg. Denkt hij dat je het nog echt gaat maken op het hoogste niveau? (niet lullig bedoelt)

pi_31946755
Kijk, jij begon over aerodynamica hoor. Net als bij XL begeleidt mijn vader me met zijn wagen, zeker in het donker. Wij laten dan die wagens voor ons rijden, zodat we weinig tot geen last hebben van wind en regen. Dat jij met twee koplampen op je rolskies wereldkampioen denkt te worden kan ik niks aan doen (niet lullig bedoelt, want je hebt echt hart voor de sport!!!).

... en dat ik je op de foto op achterstand ski, zegt ook al genoeg. Mooi gele outfit overigens...
  vrijdag 4 november 2005 @ 00:39:50 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31946862
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:36 schreef beerke het volgende:
... en dat ik je op de foto op achterstand rij, zegt ook al genoeg. Mooi gele outfit overigens...
Past beter bij zijn ski's dan dat lelijke overal op die finland-foto (wel hulde voor je prestatie). Wat me overigens ten zeerste verbaasd, ik heb deze wedstrijd zelf aan me voorbij laten gaan, is dat jullie beiden geen helm dragen. Wel kniebeschermers natuurlijk, maar als je valt is dat ook vaak op je hoofd. Dus dat begrijp ik niet zo goed.
pi_31947543

Kentaro in actie!

Overigens ben ik mijn helm bij de vorige wedstrijd kwijt geraakt. Ik ben afgelopen weken rond gaan kijken en die Giro Nine 9 gaat het denk ik wel worden. Maar ik doe het bijna alleen maar met bescherming hoor. Maar ja, soms is de drang gewoon te groot en dan kun je het niet bedwingen. Kentaro had dat al eerder aangegeven. Het is gewoon menselijk.

Gaan jullie trouwens zaterdag ook in Dordrecht voor de Elzentocht van 28 km? Ik heb vanavond Kees de Ruiter gebeld om te vragen hoe laat we er moeten zijn voor die tocht. Om 09:00 is de inschrijving bij restaurant "De Viersprong". Het is trouwens een officiële NeRoVe-wedstrijd.
pi_31951426
De Elzentocht komt wel wat vervelend uit in verband met mijn opleiding voor Rolski / Langlauf-instructeur-A http://www.ski.nl/news.asp?ID=238&CatID=3043&PCatID=55 Maar ik probeer er zeker bij te zijn. Ik hoop niet dat Kees zelf ook meedoet, ik hoorde van Theo dat hij meer iemand is van de apres-rolski dan van het rolskieen zelf.

ik wil nog wel even benadrukken dat we altijd rolskien met helm. De reden dat beerke en ik geen helm droegen was omdat we meededen met een promotietocht voor zieke rolski kinderen. De snelheid lag daarom heel laag, zodat het publiek de gelegenheid had foto's te maken.

anders had ik ook wel voorop gelegen
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:21:17 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31951712
Ik reed zojuist over de autosnelweg nabij het Belgische spoorwegstation van Antwerpen Luchtbal en daar zag ik in de berm een bord met daarop het logo van de Nederlandse Rolski Vereniging. Omdat ik dat logo goed ken herkende ik het van ver, toen ik echter dichterbij kwam (50m) zag ik dat het van een Belgische wegenbouwer was en dus helemaal niet van de Nederlandse Rolski Vereniging. Ik ben in mijn hoofd duidelijk teveel met rolskien bezig!

Als ik er nog eens langs rijd zal ik zeker proberen om de naam van die wegenbouwer te onthouden, zodat ik ook aan jullie het logo kan laten zien. Misschien kunnen we het als we de naam hebben wel vinden op het internet.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:59 schreef Kentaro het volgende:
De Elzentocht komt wel wat vervelend uit in verband met mijn opleiding voor Rolski / Langlauf-instructeur-A http://www.ski.nl/news.asp?ID=238&CatID=3043&PCatID=55 Maar ik probeer er zeker bij te zijn. Ik hoop niet dat Kees zelf ook meedoet, ik hoorde van Theo dat hij meer iemand is van de apres-rolski dan van het rolskieen zelf.
Die cursus heb ik trouwens ook gedaan, Kentaro. Het is niet goedkoop die 850 euro, maar het is zijn geld dubbel en dwars waard. Het niveau ligt er hoog, je leert veel zinnige dingen over het leven op de rolski en je ontmoet er leuke mensen. Als je uiteindelijk met je diploma aan de slag gaat, ik geef de jeugdtrainingen bij ons op de club, zul je zien dat het ook heel dankbaar werk is. Lekker op de rolski met de kids..... Ze zien je echt als een soort tweede vader en het fanatisme bij die gasten is hartverwarmend.

[ Bericht 47% gewijzigd door XL op 04-11-2005 09:43:54 ]
pi_31952843
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:21 schreef XL het volgende:

Die cursus heb ik trouwens ook gedaan, Kentaro. Het is niet goedkoop die 850 euro, maar het is zijn geld dubbel en dwars waard. Het niveau ligt er hoog, je leert veel zinnige dingen over het leven op de rolski en je ontmoet er leuke mensen. Als je uiteindelijk met je diploma aan de slag gaat, ik geef de jeugdtrainingen bij ons op de club, zul je zien dat het ook heel dankbaar werk is. Lekker op de rolski met de kids..... Ze zien je echt als een soort tweede vader en het fanatisme bij die gasten is hartverwarmend.
Leuk vehaal over dat logo van die wegenbouwer. Het maakt me erg nieuwsgierig wel bedrijf dat is geweest. Misschien rij ik vanmiddag nog wel even die kant op.

Over jouw activiteiten met kinderen heb ik al vaker verhalen gehoord. Ik begreep dat jullie ook wel met de rolski meerdaagse tochten houden waarbij er in een tent overnacht word. Dat moet een dolle boel zijn.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:06:55 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31954063
Volgens mij is het meer rollanglaufen aangezien de achterkant van je binding los zit
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_31955475
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:06 schreef Komakie het volgende:
Volgens mij is het meer rollanglaufen aangezien de achterkant van je binding los zit
Oh gij onwetende...

Maar met die nieuwe binding schijnt er wel een nieuwe vorm van rolskiën te zijn ontstaan, namelijk het tele-rolski-marken. Ziet er heel indrukwekkend uit, maar is ook zeer blessuregevoelig.

Overigens kom ik deze middag toevallig langs Antwerpen Luchtbal, dus ik ga zeker kijken of ik het logo kan vinden. Ik zal jullie op de hoogte houden. Tot zaterdag in ieder geval.
  zaterdag 5 november 2005 @ 21:37:38 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32003900
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:03 schreef beerke het volgende:
[afbeelding]

Kentaro in actie!
Gaan jullie trouwens zaterdag ook in Dordrecht voor de Elzentocht van 28 km? Ik heb vanavond Kees de Ruiter gebeld om te vragen hoe laat we er moeten zijn voor die tocht. Om 09:00 is de inschrijving bij restaurant "De Viersprong". Het is trouwens een officiële NeRoVe-wedstrijd.
Zo! Ik kom net terug thuis van een lange dag op de rolski. Vanochtend vroeg uit de veren (05:30) en papa ook want het was nog donker, om een stuk in te rijden voor de wedstrijd. Ik vind het altijd lekker om even zonder de wedstrijddruk wat slagen te maken en even tot mezelf te komen voordat het echte werk begint. Daarna met de auto naar Dordrecht. Het was nog best lastig om er te komen, want het parcours was al vroeg afgezet. Dit blokkeerde de toegangswegen tot 2 x toe. Uiteindelijk het navigatiesysteem maar uitgezet en gezellig door aan mensen de weg te vragen restaurant de viersprong gevonden. Snel ingeschreven en opnieuw een kleine warm-up. Gelukkig is het allemaal niet voor niets geweest, ik heb de wedstrijd met grote voorsprong gewonnen. Weer een mooie tocht erbij voor op de erelijst, die begint al aardig lang te worden inmiddels!
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:15 schreef Kentaro het volgende:
Over jouw activiteiten met kinderen heb ik al vaker verhalen gehoord. Ik begreep dat jullie ook wel met de rolski meerdaagse tochten houden waarbij er in een tent overnacht word. Dat moet een dolle boel zijn.
Onze kampen zijn inderdaad een dolle boel. Afgelopen zomer zijn we al rollend de Friese elf steden gaan bezoeken. Op een avond staan we op een camping in Dokkum, op die camping was een verzamelplaats met bankjes waar je in een speciale vuurkorf een kampvuurtje kon stoken (zonder korf zou dat misschien wat te gevaarlijk zijn). In de avonduurtjes, iedereen mocht wat langer opblijven, toen het donker was zijn we daar een kampvuur gaan maken. Walter, de kinderen noemen hem piepiekee (ik weet ook niet waarom) wilde graag Happy Together van The Turtles zingen. Herman en Frits wilde echter The Lion Sleeps Tonight (awiembowib awiembowib, je kent het wel) van de Tokens zingen. Ik stelde direct voor om beide liedjes te zingen, maar Herman en Frits sprongen direct op Piepiekee, om hem gras te laten eten. Natuurlijk hield piepiekee zijn mond stijf dicht. Herman en Frits probeerde de neus van Piepiekee dicht te duwen zodat hij zijn mond open zou doen. Toen dat uiteindelijk lukte konden ze het gras naar binnen duwen, maar dat hebben ze toch niet gedaan. Wat een schavuiten zijn het, he?

Na de stoeipartij zijn we marshmallows gaan roosteren op het kampvuur en hebben we toch nog nummers van the tokens en the turtles gezongen! So happy togetheeeeeeeerrr....

Beertje, ik zie jou trouwens op de achtergrond op die foto van Kentaro.... dus dat is een 1-1... beide een keertje voorop
pi_32004795
Heel scherp XL, ik dacht al dat ik beerke had in gehaald. Bochten zijn mijn specialiteit, waar beerke meer iemand is van de rechte stukken.

Gefeliciteerd met je overwinning op de Elzentocht! Dat heb je knap voor elkaar gebokst. Ik begrijp van Klaas (je weet wel met die korte benen) dat Erik je het in de eerste 15 km aardig moeilijk heeft gemaakt. Maar dat toen zijn knieen zijn gaan opspelen. Hij schijnt nog al hard onderuit te zijn gegaan bij de Vlierbessentocht. Hij wilde toen met 4 vieux nog op de ski stappen, dat is toen helemaal verkeerd af gelopen. Helaas is niet iedereen even serieus met zijn sport bezig!

Ik had graag meegedaan. De Elzentocht is een leuke route, maar ik kwam in de knoop met mijn schema voor instructeur. Ik ben bezig met dezelfde opleiding die jij destijds gedaan hebt.

Een leuke tip die ik van Henri Bos van RLVD (Rolski- en Langlauf Vereniging Delfland) kreeg is de Alblasserwaard tocht. De start is om 10.00 uur bij CR "De Krom", Oosteinde 6. De RLVD staat bekend om zijn prijzen. Zij pakken elk jaar weer flink uit. Zo heb ik vorig jaar een videofilm van 'De Kameleon' gewonnen. Nou nou wat maken die jongens allemaal mee zeg. Dat kun je je niet voorstellen. Maar daar is het dan ook film voor he.. Hoewel je je soms best laat meeslepen hoor!
pi_32005013
Ik kwam beerke nog tegen toen ik op weg was naar de natuurvoedingwinkel. Nou nou beerke, vrouwen en mc Donalds. De glitter en de glamour van de Rolski wereld heeft jou aardig te pakken he
pi_32030836
-- edit --
pi_32030879
I'm lovin' it...

Ja XL, gefeliciteerd met je overwinning hoor. Maar ook al was je beter, het was echt flauw dat jij je stok onder mijn rolskies gooide. Je weet dat ik momenteel geen helm heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door beerke op 07-11-2005 12:36:39 ]
  maandag 7 november 2005 @ 10:59:56 #25
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32050521
hahahahahahahah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')