Het is niet voor niets dat iedereen op die foto's een helm draagt. Jij zult als geen ander weten hoe hard het eraan toe gaat bij het rolskien. Zelf draag ik ook een helm, de Giro SST, mooi dingetje al zeg ik het zelf. De mannen op de foto dragen verder geen knie- en elleboogbeschermers, maar voor de zekerheid doe ik dat wel.quote:Op donderdag 3 november 2005 16:53 schreef Kentaro het volgende:
Zou Lars dat ziet er goed uit. ik liep zelf ook al een tijdje rond met het idee om iets in groepsverband te gaan doen. Ik maak nu al lange trektochten, maar ja dat is toch vrij eenzaam werk, in je eentje trekken. Vandaar het idee om om eens iets anders met meerdere liefhebbers te gaan doen. Het is wel vrij gevaarlijk heb ik begrepen. Als je het zonder bescherming doet, loop je zo iets op.
Dat klinkt fantastisch! Met name om de grote massa aan het rolskieen te krijgen. Even los van het feit of we dat wel willen, want nu is het nog echt nog een exclusieve sport. Het doet mij denken aan een bindingtype wat beginnende snowboarders ook gebruiken. Ik kan even niet op de naam komen. Maar ik weet wel dat snowboarders die bv last hebben met hun evenwicht te bewaren met zo'n instapsysteem toch kunnen snowboarden.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:15 schreef XL het volgende:
Ik hoorde dat er een nieuw binding-systeem aan staat te komen voor ons rolskiers. Je gaat er met de hele schoen in. Het is dus een soort sok waar je instapt en je kunt hem sluiten door de achterkant van de binding omhoog te klappen. De hele binding klapt bij het rolskien vervolgengs naar boven en beneden. Radicaal anders dus dan de huidige bindingen, waarbij je alleen bij de tenen vastzit en alleen de schoen de beweging maakt. Doordat de hele binding meeklapt hoeft de zool van je schoenen niet meer zo stijf te zijn, de stijfheid zit hem in de binding. Je kunt er dus met vrijwel alle 'gewone' sportschoenen in. Het systeem is weliswaar iets zwaarder dan bestaande systemen, maar verder in alle opzichten superieur! Met name het comfort is een stap in de goede richting.
Ik denk dat dit veel mensen kan overhalen om te gaan rolskien.
Daar de sport in Nederland nog niet zo groot is, ik er fanatiek mee bezig ben en mijn ambitie groot is heeft mijn vader besloten mijn carriere te ondersteunen. Ik kan zeker bij de nationale en misschien wel bij de mondiale top komen. Als de sport gaat evolueren is het de vraag natuurlijk of ik kan standhouden, maar vooralsnog gaat het goed. Als ik nu wil trainen rijd hij er met de auto achteraan. Daaraan heb ik voldoende verlichting, de alarmlichten knipperen om andere automobilisten op de hoogte te brengen van mijn aanwezigheid. Ik draag van die reflecterende oranje hesjes over mijn beschermers.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:35 schreef Kentaro het volgende:
Wat doe jij nu het zo vroeg donker is. Monteer jij licht op je skies of op je helm? Ik heb nu een oude koplamp voorop mijn skies, maar ik heb het gevoel dat dat de aerodynamica niet echt ten goede komt.
Ik moet nog zien dat het systeem zo goed werkt. Ik weet nog niet van welke materialen de 'sok' zal zijn en of dat waterdicht is. Kortom ik kijk de kat wel even uit de boom. Ik houd het in zo'n geval toch liever bij het oude vertrouwde materiaal. Het gewicht van die nieuwe binding zou ook negatieve invloed kunnen hebben op mijn wedstrijdresultaten. Ik blijf lekker op het oude systeem rijden, dat comfort voordeel is ook maar relatief. Ik doe er wel wat langer over om mijn bindingen aan te doen en loop wel op stijve schoenen..... tenzij de wereldtop allemaal op het nieuwe systeem overstapt, dan zal ik wel moeten volgen.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:11 schreef beerke het volgende:
Met je voet in die sok blijft je schoen natuurlijk ook droog. Ik ben een fanatiek regen-rol-skiër, maar aan natte en koude voeten heb ik een broertje dood hoor.
Ik hoorde van rolskiende vrienden dat dit een groeiend probleem is in Limburg. Op de heuvels zijn de FLOW-boarders zeer rebels en nadrukkelijk aanwezig. Vaak zonder enige kennis van gedragsregels op de kleine wieltjes. Niks gek dat jij met je stokken gaat gooien. Bij ons in Brabant echter komen die FLOW-boarders niet, veel te vlak voor ze. Dan moeten ze lopen.quote:Trouwens, als rol-skiër ben je tegenwoordig ook al niet meer veilig voor die snowboarders. Die hebben wieltjes onder hun snowboard gezet. En weet je hoe ze dat noemen? FLOW-boards. Wat een waardeloze naam zeg, FLOW-boards. Ik gooi altijd mijn rolskistok tussen hun wieltjes![]()
Maar rolski jij dan op de weg? Ik rolski meestal op het fietspad, maar het is wel erg vervelend dat dat ook door andere mensen word gebruikt. Met name door fietsers. Ik heb het dan ook regelmatig met fietsers 'aan de stok'.quote:Op donderdag 3 november 2005 19:06 schreef XL het volgende:
[..]
Daar de sport in Nederland nog niet zo groot is, ik er fanatiek mee bezig ben en mijn ambitie groot is heeft mijn vader besloten mijn carriere te ondersteunen. Ik kan zeker bij de nationale en misschien wel bij de mondiale top komen. Als de sport gaat evolueren is het de vraag natuurlijk of ik kan standhouden, maar vooralsnog gaat het goed. Als ik nu wil trainen rijd hij er met de auto achteraan. Daaraan heb ik voldoende verlichting, de alarmlichten knipperen om andere automobilisten op de hoogte te brengen van mijn aanwezigheid. Ik draag van die reflecterende oranje hesjes over mijn beschermers.
[..]
Ik kwam nog een foto van je tegen beerke, hier ga je op hoge snelheid een stuk downhill. Dat jouw vader je nog altijd begeleid zeg. Denkt hij dat je het nog echt gaat maken op het hoogste niveau? (niet lullig bedoelt)quote:Op donderdag 3 november 2005 20:11 schreef beerke het volgende:
Ga je vanavond nog een stukje rol-skiën? Mijn vader heeft geen tijd om me te begeleiden, dus ik zoek nog een "buddy".
Past beter bij zijn ski's dan dat lelijke overal op die finland-foto (wel hulde voor je prestatie). Wat me overigens ten zeerste verbaasd, ik heb deze wedstrijd zelf aan me voorbij laten gaan, is dat jullie beiden geen helm dragen. Wel kniebeschermers natuurlijk, maar als je valt is dat ook vaak op je hoofd. Dus dat begrijp ik niet zo goed.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:36 schreef beerke het volgende:
... en dat ik je op de foto op achterstand rij, zegt ook al genoeg. Mooi gele outfit overigens...
Die cursus heb ik trouwens ook gedaan, Kentaro. Het is niet goedkoop die 850 euro, maar het is zijn geld dubbel en dwars waard. Het niveau ligt er hoog, je leert veel zinnige dingen over het leven op de rolski en je ontmoet er leuke mensen. Als je uiteindelijk met je diploma aan de slag gaat, ik geef de jeugdtrainingen bij ons op de club, zul je zien dat het ook heel dankbaar werk is. Lekker op de rolski met de kids..... Ze zien je echt als een soort tweede vader en het fanatisme bij die gasten is hartverwarmend.quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:59 schreef Kentaro het volgende:
De Elzentocht komt wel wat vervelend uit in verband met mijn opleiding voor Rolski / Langlauf-instructeur-A http://www.ski.nl/news.asp?ID=238&CatID=3043&PCatID=55 Maar ik probeer er zeker bij te zijn. Ik hoop niet dat Kees zelf ook meedoet, ik hoorde van Theo dat hij meer iemand is van de apres-rolski dan van het rolskieen zelf.
Leuk vehaal over dat logo van die wegenbouwer. Het maakt me erg nieuwsgierig wel bedrijf dat is geweest. Misschien rij ik vanmiddag nog wel even die kant op.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:21 schreef XL het volgende:
Die cursus heb ik trouwens ook gedaan, Kentaro. Het is niet goedkoop die 850 euro, maar het is zijn geld dubbel en dwars waard. Het niveau ligt er hoog, je leert veel zinnige dingen over het leven op de rolski en je ontmoet er leuke mensen. Als je uiteindelijk met je diploma aan de slag gaat, ik geef de jeugdtrainingen bij ons op de club, zul je zien dat het ook heel dankbaar werk is. Lekker op de rolski met de kids..... Ze zien je echt als een soort tweede vader en het fanatisme bij die gasten is hartverwarmend.
Oh gij onwetende...quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:06 schreef Komakie het volgende:
Volgens mij is het meer rollanglaufen aangezien de achterkant van je binding los zit
Zo! Ik kom net terug thuis van een lange dag op de rolski. Vanochtend vroeg uit de veren (05:30) en papa ook want het was nog donker, om een stuk in te rijden voor de wedstrijd. Ik vind het altijd lekker om even zonder de wedstrijddruk wat slagen te maken en even tot mezelf te komen voordat het echte werk begint. Daarna met de auto naar Dordrecht. Het was nog best lastig om er te komen, want het parcours was al vroeg afgezet. Dit blokkeerde de toegangswegen tot 2 x toe. Uiteindelijk het navigatiesysteem maar uitgezet en gezellig door aan mensen de weg te vragen restaurant de viersprong gevonden. Snel ingeschreven en opnieuw een kleine warm-up. Gelukkig is het allemaal niet voor niets geweest, ik heb de wedstrijd met grote voorsprong gewonnen. Weer een mooie tocht erbij voor op de erelijst, die begint al aardig lang te worden inmiddels!quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:03 schreef beerke het volgende:
[afbeelding]
Kentaro in actie!
Gaan jullie trouwens zaterdag ook in Dordrecht voor de Elzentocht van 28 km? Ik heb vanavond Kees de Ruiter gebeld om te vragen hoe laat we er moeten zijn voor die tocht. Om 09:00 is de inschrijving bij restaurant "De Viersprong". Het is trouwens een officiële NeRoVe-wedstrijd.
Onze kampen zijn inderdaad een dolle boel. Afgelopen zomer zijn we al rollend de Friese elf steden gaan bezoeken. Op een avond staan we op een camping in Dokkum, op die camping was een verzamelplaats met bankjes waar je in een speciale vuurkorf een kampvuurtje kon stoken (zonder korf zou dat misschien wat te gevaarlijk zijn). In de avonduurtjes, iedereen mocht wat langer opblijven, toen het donker was zijn we daar een kampvuur gaan maken. Walter, de kinderen noemen hem piepiekee (ik weet ook niet waarom) wilde graag Happy Together van The Turtles zingen. Herman en Frits wilde echter The Lion Sleeps Tonight (awiembowib awiembowib, je kent het wel) van de Tokens zingen. Ik stelde direct voor om beide liedjes te zingen, maar Herman en Frits sprongen direct op Piepiekee, om hem gras te laten eten. Natuurlijk hield piepiekee zijn mond stijf dicht. Herman en Frits probeerde de neus van Piepiekee dicht te duwen zodat hij zijn mond open zou doen. Toen dat uiteindelijk lukte konden ze het gras naar binnen duwen, maar dat hebben ze toch niet gedaan. Wat een schavuiten zijn het, he?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:15 schreef Kentaro het volgende:
Over jouw activiteiten met kinderen heb ik al vaker verhalen gehoord. Ik begreep dat jullie ook wel met de rolski meerdaagse tochten houden waarbij er in een tent overnacht word. Dat moet een dolle boel zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |