abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:37:16 #1
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30751386
Begin volgend jaar gaan we met het bedrijf waar ik werk op wintersport, en daarbij kunnen we skiën of snowboarden (inclusief les voor de beginners).
Ik heb vorig jaar een keer 1 uurtje gesnowboard en dat beviel me wel. Alleen nu zeggen de meeste van mijn collega's dat skiën toch echt makkelijker is (zeker als beginner).

Wat kan ik het beste gaan doen (ik moet morgen namelijk opgeven welke van de 2 ik wil). Ik heb in beide niet echt ervaring, dus ik heb geen idee wat makkelijker is. Snowboarden lijkt me leuker, alleen gaan we maar 4 dagen, dus het moet wel een beetje snel te leren zijn. (ik hoef natuurlijk niet op de 4e dag van de blauwe piste af, als ik tenminste maar iets kan )
pi_30751479
Snowboarden is veel leuker man!
Ik heb 5 jaar geskied en snowboard nu al 6 jaar... Snowboarden vond ik persoonlijk zelf veel makkelijker om te leren. Het is leuker en als je er beter in wordt kan je er meer mee. Ik ga dit jaar een cursus jumpen nemen .
Als je voor snowboarden gaat ben je cool
"Never eat yellow snow"
pi_30751522
Snowboarden is makkelijker (vind ik). Sturen gaat veel soepeler dan bij skiën. Ik vind die stokken ook zo onhandig.
Daarnaast kan je nog eens leuke tricks gaan leren als je wat verder bent.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30751536
Je moet niet het makkelijkste kiezen, je moet kiezen wat je het leukste vindt.

* heijx op originele non-carving ski's skiet.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_30751656
Snowboarden is makkelijker (minder dingen om rekening mee te houden), skieën leer je iets sneller (en dan heb ik het nu echt over de basis, dus bochtje naar links, bochtje naar rechts, remmen etc)

Zelf doe ik het beide maar ik vind snowboarden nog steeds veel leuker, ook omdat je met boarden sneller aan wat trucjes toe bent (springen, fakie rijden, boardslides etc)

Het beste advies dat ik je geven kan: Ga snowboarden en zorg dat je voor die tijd een paar keer in zoetermeer of bottrop geweest bent, zodat je in ieder geval de basis al een beetje onder de knie hebt. Zo zul je veel meer plezier hebben van die vier dagen - omdat je niet iedere ochtend in een klasje hoeft te verdoen - en ook met wat meer vertrouwen aan een afdaling beginnen.

Zaterdag (de 24e) gaan we met een groep naar bottrop (www.alpincenter.nl) en moet ik ook mensen leren snowboarden. Als je in staat bent om daar zelf te komen ben je van harte welkom in mijn "klasje"!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:48:57 #6
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30751663
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:43 schreef heijx het volgende:
Je moet niet het makkelijkste kiezen, je moet kiezen wat je het leukste vindt.
We gaan maar 4 dagen, dan wil ik niet 4 dagen lang stuntelen omdat het zo verdomde lastig is

Overigens lijkt het snowboarden mij leuker, dat ga ik over 2 weken ook weer doen in snowworld (nouja, voornamelijk stuntelen dan )
pi_30751789
Oh, of check eens of ze bij jou in de buurt een borstel/roller baan hebben! Daar kun je in een stuk of zes lesjes van een uur de basis er goed in krijgen, met de instructeur een meter van je af. Heel nuttig!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_30751938
Hallo hier collega!

Mijn idee ook. Eigenlijk van te voren een aantal keren beide sporten oefenen, en kijken wat het beste lijkt.

Conquestador: Misschien 14 oktober toch maar Skieen ipv Snowboarden?
It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
pi_30751961
snowboarden is veel leuker
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:02:40 #10
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30751995
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:00 schreef Super Snackman het volgende:
Conquestador: Misschien 14 oktober toch maar Skieen ipv Snowboarden?
eeehmmm...

Ik denk ik dan weer een uur lang op mijn bek ga, ik ga wel weer lekker snowboarden
pi_30752200
Snowboarden

Ik zou voor snowboarden gaan.
Dat is echt supergaaf.
Leren moet je toch wel dus kan je beter gaan voor wat je leuk vindt
pi_30752515
Toen we een half jaar geleden gingen snowbarden is mij dat ook wel opperbest bevallen. Plus dat ik het idee heb dat IK op een snowboard beter mijn evenwicht kan bewaren dan op de latten.
It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:00:08 #13
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30753422
Snowboarden it will be
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:09:40 #14
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_30753674
snowboarden is makkelijker te leren. Ik heb zelfr nooit les gehad en kan het toch goed. Had het in ca. 10 minuten onder de knie. Ik had eerst wel het gevoel van: dit wordt niks, maar ineens heb je het door.
Ik had eerst skiën geleerd en ging ook wel ok, maar snowboarden voelt voor mij veel natuurlijker (ik skateboard wel al jaren, dat telt misschien wel mee)
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_30753743
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:43 schreef SocialDisorder het volgende:
Snowboarden is makkelijker (vind ik). Sturen gaat veel soepeler dan bij skiën. Ik vind die stokken ook zo onhandig.
Daarnaast kan je nog eens leuke tricks gaan leren als je wat verder bent.
Die stokken heb je alleen maar nodig om weer overeind te komen, hoor. Eventueel handig om je evenwicht te bewaren, of als ondersteuning om je bovenlichaam de goeie kant op te houden, maar voor het skiën zelf heb je ze echt niet nodig... Als je denkt dat je alleen een bocht maakt door die stok in de sneeuw te douwen, doe je iets niet helemaal goed...

Goed door de knietjes zakken en opwippen om een bocht te maken...

Ik heb zelf meer problemen met het vinden van de beste route op een piste dan met het skiën zelf... Dat vinden van de beste route met betrekking tot heuvels en afgeschraapte sneeuw (ijs). Da's een kwestie van ervaring... (het helpt een stuk als je een ochtendje privéles kan regelen, waarbij je gewoon achter een ervaren skileraar aan kan skiën, om zo wat meer feeling te krijgen voor het bochtenwerk...)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:11:08 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30760409
Skiën of snowboarden is niet te vergelijken. dus je kunt ook niet zeggen welke makkelijker is....
Zo simpel... elke keer weer die discussie. Gelukkig zijn in het snowboardtopic die discussies al een tijdje verbannen....

Doe gewoon wat je leuk vindt. Kun je je collega's niet laten kiezen wat ze zelf willen? Dan kun je ze lekker zelf laten doen wat ze leuk vinden en dan heb je de meeste lol denk ik (ook een beetje afhankelijk van het aantal collega's natuurlijk...)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_30763226
Snowboarden is leuker en ik denk dat het ook wel iets makkelijker is. Maar je moet wel een beetje hard durven vallen, dan leer je het redelijk snel. (verwacht dus dat je vol blauwe plekken thuiskomt ). Bij skien val je in het begin veel minder, maar daarbij is de techniek ook wat lastiger te beheersen.
pi_30855127
Skieen is een echte sport, die al honderden jaren word beoefend. Snowboarden is een hype voor wannebees die de hele dag met hun wijde broeken op de piste zitten.
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:12:02 #19
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_30855637
Schrijfmachines worden al decenia lang gebruikt. De computer is slechts een hype die door enkelen gebruikt wordt om tekst te verwerken.

Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:16:13 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30855761
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:56 schreef Kentaro het volgende:
Skieen is een echte sport, die al honderden jaren word beoefend. Snowboarden is een hype voor wannebees die de hele dag met hun wijde broeken op de piste zitten.
`

Ik had het niet beter kunnen zeggen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_30857743
quote:
Snowboarden is een hype voor wannebees die de hele dag met hun wijde broeken op de piste zitten.
Burton
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_30857949
quote:
Inderdaad mijn BrEeZaH! zusje moet ook in 1 keer snowboarden. Volgens mij omdat iedereen dat ook doet in de films Pista en nog zo'n andere gare slechte Nederlandse wintersportfilm.
Laat haar lekker de polsen breken, pauper teef.

Ik heb zelf 1 week gesnowboard, en verder skie ik mijn hele leven al. Skieen is echt veel leuker. Snowboarden gaat mij te langzaam, en daarbij komt ik heb geen zin om continu op mijn gat te zitten. Ook verneuken snowboarders de pistes.

En nu het beste argument om te gaan skieen: Het heet Apres Ski en geen apres Snowboard. Omdat snowboarders vaak verpauperde schuurboer skaters zijn die geen geld te makken hebben.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_30858013
Snowboarden natuurlijk! Makkelijker te leren, en je kan veel leukere tricks doen die je ook nog es sneller onder de knie hebt..
Big dick.
pi_30859371
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:42 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Inderdaad mijn BrEeZaH! zusje moet ook in 1 keer snowboarden. Volgens mij omdat iedereen dat ook doet in de films Pista en nog zo'n andere gare slechte Nederlandse wintersportfilm.
Laat haar lekker de polsen breken, pauper teef.

Ik heb zelf 1 week gesnowboard, en verder skie ik mijn hele leven al. Skieen is echt veel leuker. Snowboarden gaat mij te langzaam, en daarbij komt ik heb geen zin om continu op mijn gat te zitten. Ook verneuken snowboarders de pistes.

En nu het beste argument om te gaan skieen: Het heet Apres Ski en geen apres Snowboard. Omdat snowboarders vaak verpauperde schuurboer skaters zijn die geen geld te makken hebben.
Proef ik hier enige frustratie?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_30860510
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:24 schreef beerke het volgende:

[..]

Proef ik hier enige frustratie?
Euhm, nee?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')