quote:Op zondag 15 januari 2006 19:44 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Afgelopen dinsdag had de big boss van Apple, Steve Jobs, een Keynote (presentatie voor de leken onder ons). Hij kondigde een nieuwe iMac 17" én 20" met nieuwe intel chips aan. Ze waren vanaf dinsdag af te halen in de Apple Store en online te bestellen. Hij kondigde ook de nieuwe MacBook Pro aan met wederom nieuwe chips. Vanaf die dag te bestellen, shipping in februari.
Dan de software: Hij kondigde een nieuwe versie van iLife aan, iLife '06 - waarin [s]iTunes[/b], iMovie HD, iPhoto, iDVD, iWeb en Garageband - en de nieuwe iWork ( '06 ) met Keynote en Pages. Beide pakketen waren vanaf die dag beschikbaar.
Dan had je nog de nieuwe update voor OS X 10.4, 10.4.4 dus. Deze viel dinsdagavond ook al te downloaden.
En ow ja, toch nog ff over je iPod, er is ook nog een nieuwe iPod gadget uitgekomen, een FM radio met remote. Ook vanaf die dag beschikbaar volgens mij.
Je moet wel weten waar je over praat...
En wat ik nog vergeten was om te melden, je kan die dingen (behalve iPods) in niet zoveel winkels kopen. Maar game consoles en bijhorende games? Overal in elke winkel, dat gaat dus niet lukken.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:46 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
En hoeveel van die dingen worden verkocht? Die software bedoel ik dan. Apple's producten op dit moment zijn niche producten.Laat me het weten als Microsoft zulke dingen flikt met hun producten en software.
Het is dus over heel de hele wereld dezelfde release he. iLife '06 en iWork '06 worden al best goed verkocht, en er zullen ook al genoeg mensen die de nieuwe iMacs en MacBook Pro hebben besteld.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:46 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
En hoeveel van die dingen worden verkocht? Die software bedoel ik dan. Apple's producten op dit moment zijn niche producten.Laat me het weten als Microsoft zulke dingen flikt met hun producten en software.
Hoeveel mensen weten nou af van de E3? Het zal kwa sales denk ik weinig uitmaken, maar stoer is het wel.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:52 schreef Tomasso het volgende:
Het maakt mensen alleen maar enthousiaster en zal voor meer sales zorgen denk ik zo
iPods wel.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:52 schreef Cheiron het volgende:
Niet in zoveel winkels? wtf? Sorry, maar je kletst echt een beetje uit je nek. De ipod (en alle varianten erop) zijn in massa's winkels te koop
Genoeg mensen weten van de E3 af, een groot deel van de toekomstige klanten in ieder geval.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:53 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoeveel mensen weten nou af van de E3? Het zal kwa sales denk ik weinig uitmaken, maar stoer is het wel.
En de Apple Store online is voor iedereen beschikbaar, iedereen kan daar kopen. Daarnaast zitten in de grote plaatsen van Nederland (Rotterdam, a'dam etc.) een Apple retailer waar je gewoon binnen kan lopen en wat bestellen.quote:[..]
iPods wel.
Laten we het hopen dat genoeg developers games gaan maken. Die games die je nu aangeeft is 1 ervan multi console en de rest van Nintendo zelf. Iets wat je nu ook nog ziet in Japan dat Nintendo alleen eigen games goed kan verkopen, en dat 3th party games bijna niet verkopen.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:55 schreef Oksel het volgende:
Stelletje graphicshoeren.![]()
Revo gaat GameCube 1.5 worden. So what? De controller wordt geil, de kleuren en het design ook. En aangezien de controller geil wordt, gaan er genoeg dev's games proggen voor de Rev. En komen er automatisch tientallen toppers uit, die in het rijtje Zelda/Pikmin/MarioKart/RE4 passen.
En aangezien hij zeer scherp geprijst gaat worden, en Nintendo nog steeds Nintendo heet, en dit een een zeer positieve klank heeft voor veel mensen gaat hij gewoon goed verkopen.
huh ? dit is het revolution topicquote:Op zondag 15 januari 2006 19:59 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Wat doet dit trouwens in een Apple topic?
Het enige wat ik toen nog had gelezen was over iBooks en iPodsquote:Op zondag 15 januari 2006 20:17 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
huh ? dit is het revolution topic
Tja, ik vind ook dat de Revolution nog zat sterke punten heeft, maar een paar fanboys zijn er van overtuigt dat de console ook gelijk loopt qua graphics ondanks dat dat vrijwel onmogelijk isquote:Op zondag 15 januari 2006 19:55 schreef Oksel het volgende:
Stelletje graphicshoeren.![]()
Revo gaat GameCube 1.5 worden. So what? De controller wordt geil, de kleuren en het design ook. En aangezien de controller geil wordt, gaan er genoeg dev's games proggen voor de Rev. En komen er automatisch tientallen toppers uit, die in het rijtje Zelda/Pikmin/MarioKart/RE4 passen.
En aangezien hij zeer scherp geprijst gaat worden, en Nintendo nog steeds Nintendo heet, en dit een een zeer positieve klank heeft voor veel mensen gaat hij gewoon goed verkopen.
Amen.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:56 schreef Tomasso het volgende:
Nintendo en Apple moeten gaan samenwerken bij de volgende console. De Mactendo
met alle functies die daarbij horen natuurlijk
Wie dan?quote:Op zondag 15 januari 2006 20:55 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tja, ik vind ook dat de Revolution nog zat sterke punten heeft, maar een paar fanboys zijn er van overtuigt dat de console ook gelijk loopt qua graphics ondanks dat dat vrijwel onmogelijk is. Zelfs al is het alleen bij SDTV
.
Ik val daar dus buiten.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:03 schreef Retuobak het volgende:
De mensen die die berichten geloven over mysterieuze nieuwe technologieën waardoor de Revolution spontaan gelijk loopt met de Xbox 360 en PS3 voor een fractie van de kosten.
Revolution bedoel je neem ik aan? Of bedoel je dat de cube de ps2+xbox pwnt?quote:Op zondag 15 januari 2006 21:18 schreef mordradead het volgende:
ik niet en weet 1000% zeker dat de gamecube de ps3+360 qua graphics pwnt
De vraag is zelfs waar die fabels vandaan komen.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:04 schreef Steeven het volgende:
LoL als mensen serieus geloven dat Nintendo gelijk zal komen met de concurrentie qua graphics, dan hebben die echt een bord voor hun kop. Nfans willen te graag geloven in fabels mbt wat hun console zal missen tov de concurrentie :]].
Bron?quote:Op zondag 15 januari 2006 22:31 schreef Kill_em_all het volgende:
Ze hebben wel gezegd dat je op een normale tv geen verschil zou zien tussen de x360 en revo.
Ga de vorige 49 topics maar doorspitten.quote:
Aha die extra functies van 3x meer betalen, minder kwaliteit, onderdelen die steeds kapot gaan etc?quote:Op zondag 15 januari 2006 19:56 schreef Tomasso het volgende:
Nintendo en Apple moeten gaan samenwerken bij de volgende console. De Mactendo
met alle functies die daarbij horen natuurlijk
Mn Cube werkt anders niet goed meer, omdat de eerste generatie last heeft van Disc Read Errorsquote:Op zondag 15 januari 2006 23:06 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Aha die extra functies van 3x meer betalen, minder kwaliteit, onderdelen die steeds kapot gaan etc?
Ik snap die mac/apple hype echt niet. De ipod ziet er leuk uit maar het ding is sterves duur en heeft minder kwaliteit dan vergelijkbare apparaten. En dat apple spul leeft nooit lang, het laatste jaar echt enorm veel gevallen van accu's die niet werken of te snel stuk gaan of wat dan ook. Iig een stuk meer dan bij andere bedrijven.
Nee geef mij maar alleen nintendo, die maken tenminste spullen die niet kapot te krijgen zijn.
Stuk voor stuk kwaliteitquote:Op zondag 15 januari 2006 20:27 schreef P-Style het volgende:
Deel 50! Al net zo ver als de PS2 topics!
Die zijn legendarischquote:Op zondag 15 januari 2006 23:56 schreef mordradead het volgende:
Vooral de topics tijdens die persconferentie op of tijdens de E3 ofzo die bijna niemand via streams kon volgend
Ik ben er ook bijquote:Op zondag 15 januari 2006 23:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Was blij dat ik daarbij wasStreamverslagen topics zijn leuk om mee te maken
Komende E3 ben ik er weer bij
Wat een stapel UMD's daarachter!quote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef G-Mart het volgende:
Twee Cubes hier, niet aangesloten en vooral veel stof er op. Maar met de revo vermaak ik me meer denk ik.
[afbeelding]
Tetsuooooooquote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef G-Mart het volgende:
Twee Cubes hier, niet aangesloten en vooral veel stof er op. Maar met de revo vermaak ik me meer denk ik.
[afbeelding]
Dit plaatste je alleen om Panzer Dragoon Saga te showen of nietquote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef G-Mart het volgende:
[afbeelding]
Nee, niet eens.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:47 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dit plaatste je alleen om Panzer Dragoon Saga te showen of niet![]()
![]()
quote:Op zondag 15 januari 2006 23:06 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Aha die extra functies van 3x meer betalen, minder kwaliteit, onderdelen die steeds kapot gaan etc?
Ik snap die mac/apple hype echt niet. De ipod ziet er leuk uit maar het ding is sterves duur en heeft minder kwaliteit dan vergelijkbare apparaten. En dat apple spul leeft nooit lang, het laatste jaar echt enorm veel gevallen van accu's die niet werken of te snel stuk gaan of wat dan ook. Iig een stuk meer dan bij andere bedrijven.
Nee geef mij maar alleen nintendo, die maken tenminste spullen die niet kapot te krijgen zijn.
Ik heb zelf een jaar lang een Powerbook van de zaak gehad en die deed het perfect, maar ik kende ook mensen die veel zuiniger dan ik waren waarbij hun Powerbook om de haverklap stuk was. Daarnaast is de Apple klantenservice ook niet je-van-het helaas.quote:Op maandag 16 januari 2006 07:39 schreef Tomasso het volgende:
[..]!
Waarom denken mensen toch dat Apple alleen maar de iPod is?
En Apple spul dat snel kapot gaat?
Ik heb nog steeds geen enkel probleem gehad met mijn iBook die ik nu zo'n half jaar heb. Terwijl hij toch al wat heeft moeten doorstaan.quote:Op maandag 16 januari 2006 08:19 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Ik heb zelf een jaar lang een Powerbook van de zaak gehad en die deed het perfect, maar ik kende ook mensen die veel zuiniger dan ik waren waarbij hun Powerbook om de haverklap stuk was. Daarnaast is de Apple klantenservice ook niet je-van-het helaas.![]()
Dat kan ik niet vinden, maar Iwata heeft zoiets gezegd van I don't think they will notice a difference, en Jim Merrick heeft ook gezegd zo van they will be comparable ofzo.quote:
Dat zei ie in vergelijk met normale TVs en is precies wat ik ook ongeveer verwacht.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:11 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat kan ik niet vinden, maar Iwata heeft zoiets gezegd van I don't think they will notice a difference, en Jim Merrick heeft ook gezegd zo van they will be comparable ofzo.
Op de korte termijn is dat sowieso mogelijk. De cube architectuur hebben devs al onder de knie, Rev wijkt hier weinig van af. Dan is het nog SD ipv HD en daarnaast wordt de Rev niet zo zwak als jij je niet voor steltquote:Op zondag 15 januari 2006 20:55 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tja, ik vind ook dat de Revolution nog zat sterke punten heeft, maar een paar fanboys zijn er van overtuigt dat de console ook gelijk loopt qua graphics ondanks dat dat vrijwel onmogelijk is. Zelfs al is het alleen bij SDTV
.
Je gebruikt maar adblock als het voor je teveel wordt.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:40 schreef Xrenity het volgende:
Ik zie veel te veel's in dit topic.
Flikker eens opende lui.
quote:Also I would just like to say that Nintendo has done a much better job this time around on locking up some exclusives. This based on dev costs, controller(new/unique gameplay), some money, and just helping out developers early on.
Graphics can compare, dat is dan zijn mening. Ik vind de Xbox en huidige Xbox 360 graphics zeker vergelijkbaar.quote:Some other info I found out on my visit that I can confirm: Reggie is to deliver some exciting news at D.I.C.E speech – While specs can’t compete, graphics can compare to 360 on regular TV
Ja, een gemiddeld Xbox game ziet er zeker zo uit.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:21 schreef Retuobak het volgende:
http://www.webnweb.com/vgames/assets/images/kameo_14hi.jpg
Duidelijk gelijk aan elkaar
Retuobak redeneert nu eenmaal als een PC enthousiast: meer specs is simpelweg altijd veel mooiere graphics. Dit is een foute stelling zoals ik al meerdere malen probeer uit te leggen.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:40 schreef Xrenity het volgende:
Op de korte termijn is dat sowieso mogelijk. De cube architectuur hebben devs al onder de knie, Rev wijkt hier weinig van af. Dan is het nog SD ipv HD en daarnaast wordt de Rev niet zo zwak als jij je niet voor stelt(of wel, maar dat is nog niet bekend).
Jij baseert dit alles op Call of Duty 2?quote:Op maandag 16 januari 2006 15:25 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ja, een gemiddeld Xbox game ziet er zeker zo uit.Ik had CoD2 op een Demo X360 gespeeld in de Bart Smit op een HDTV, nou, zoiets kan wel op de Xbox. Tuurlijk zijn de textures scherper en zijn de rook wat dikker en mooier, maar zeker niet veel beter dan Xbox graphics. Daarnaast betekent "vergelijkbaar aan elkaar" niet hetzelfde als "gelijk aan elkaar".
Jij baseert dit alles op Kameo?quote:Op maandag 16 januari 2006 15:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Jij baseert dit alles op Call of Duty 2?
* Retuobak stopt met luisteren naar Ruzbeh
Linkerdeel is natuurlijk vergroot. Als je wil vergelijken moet je het op standaard Xbox resolutie doen.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:21 schreef Retuobak het volgende:
http://www.webnweb.com/vgames/assets/images/kameo_14hi.jpg
Duidelijk gelijk aan elkaar
Nee op Kameo, Fight Night Round 3, Project Gotham Racing 3 en nog legio andere titelsquote:Op maandag 16 januari 2006 15:36 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jij baseert dit alles op Kameo?
* Tomasso stopt met luisteren naar Retuobak
Ik las op IGN dat de graphics van PGR3 niet echt zoveel beter waren dan PGR2 op een standaard TV.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nee op Kameo, Fight Night Round 3, Project Gotham Racing 3 en nog legio andere titels
Racers konden sowieso al heel mooi op het scherm getoverd worden door de huidige generatie consoles. Kijk alleen al naar Gran Turismo 4. Grote verschil tussen PGR3 en PGR2 zit in de hogere viewing distance en het publiek wat langs de weg staat, dingen waar je dus tijdens het spelen echt niet op letquote:Op maandag 16 januari 2006 15:43 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik las op IGN dat de graphics van PGR3 niet echt zoveel beter waren dan PGR2 op een standaard TV.
Tevens een OP update. Ik heb mezelf weer overtroffen.![]()
Als ik zou mogen kiezen tussen amarettosiroop (REV) of Disaronno originale (360), dan zou ik t wel weten hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 15:28 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Retuobak redeneert nu eenmaal als een PC enthousiast: meer specs is simpelweg altijd veel mooiere graphics. Dit is een foute stelling zoals ik al meerdere malen probeer uit te leggen.
Als je de specs van de 360 op papier zet (zoals destijds de XBOX) en vergelijkt, dan lijkt het alsof de graphics lichtjaren ver weg staan van de REV (of huidige generatie consoles). Alleen vergeet je dan op te merken dat een console niet meer als een machientje is die pixels aanstuurt op een TV met 640*480pixels.
We zijn nu in een periode gekomen waar de technologie van dien aard is dat er eigenlijk bijna geen limits meer zijn in wat consoles tevoorschijn kunnen toveren op een SD beeldscherm. In andere woorden; ook al worden de pixels 10 keer sneller aangestuurd, het menselijk oog zal het niet waarnemen als factor 10 op een SD tv.
Vergelijk het met een Ferrari (360) van 500 pk tov een Audi (REV) van 200 pk, natuurlijk zal de Ferrari monsterlijke acceleratie tentoonspreiden tov de Audi MAAR de limiet in dit land is 120km (grenzen SD tv/ engines). Dit houdt in dat de Ferrari (die in latere generaties de limiet wel zal overschreiden door betere banen met enkele kilometers) van A naar B misschien een paar minuten eerder aan zal komen op zn bestemming dan de Audi.
In andere woorden, ook al is ie factor 10 (wat ie niet is), dan is zn prestatie (van A naar B rijden) niet factor 10, hooguit 1.1.
Vergeet niet, deze vergelijking gaat op in NLse snelwegen (480p). De Duitse Autobahn (HD) is natuurlijk een ander verhaal. Maar daar waren we het al over eens![]()
Het feit wil dat de technologie gegroeid is van een Ford model C (Atari 2600) tot een VW Beetle (SNES), tot een VW Golf middenklasse (PS2). En de banen zijn amper veranderd.
Natuurlijk heeft Retuobak gelijk als ie zegt dat de 360 krachtiger is, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar een Fishermens Friend is ook krachtiger dan een TicTac terwijl ze beide voldoen aan de behoefte; een frisse adem![]()
(Wat een heerlijk verhaal he?)
Dan lult IGN want ik heb ze direct hier vergelekenquote:Op maandag 16 januari 2006 15:43 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik las op IGN dat de graphics van PGR3 niet echt zoveel beter waren dan PGR2 op een standaard TV.
Wat is amarettosiroop?!? Anyway, vergelijk het met Disaronno originale (REV) en Belgische pralines bij de AH standaard verpakt & geimporteerd (360)quote:Op maandag 16 januari 2006 15:46 schreef PeeJay het volgende:
[..]
Als ik zou mogen kiezen tussen amarettosiroop (REV) of Disaronno originale (360), dan zou ik t wel weten hoor![]()
Oh nee, dan is t goed, die lui van IGN hebben de ballen verstand van gamesquote:Op maandag 16 januari 2006 15:49 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dan lult IGN want ik heb ze direct hier vergeleken
Ik zou IGN nou niet direct een toonbeeld noemen van expertise van gamesquote:Op maandag 16 januari 2006 15:51 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Oh nee, dan is t goed, die lui van IGN hebben de ballen verstand van games![]()
amarettosiroop, dat goedje met amarettosmaak, maar zonder de alcohol. Prima voor in de koffie!quote:Op maandag 16 januari 2006 15:49 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Wat is amarettosiroop?!? Anyway, vergelijk het met Disaronno originale (REV) en Belgische pralines bij de AH standaard verpakt & geimporteerd (360)
Wàt een flauwekul!quote:Op maandag 16 januari 2006 15:28 schreef alex4allofyou het volgende:
We zijn nu in een periode gekomen waar de technologie van dien aard is dat er eigenlijk bijna geen limits meer zijn in wat consoles tevoorschijn kunnen toveren op een SD beeldscherm. In andere woorden; ook al worden de pixels 10 keer sneller aangestuurd, het menselijk oog zal het niet waarnemen als factor 10 op een SD tv.
Laat viewing distance nou net een heel belangrijke factor zijn bij racegames.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:45 schreef Tain het volgende:
Racers konden sowieso al heel mooi op het scherm getoverd worden door de huidige generatie consoles. Kijk alleen al naar Gran Turismo 4. Grote verschil tussen PGR3 en PGR2 zit in de hogere viewing distance en het publiek wat langs de weg staat, dingen waar je dus tijdens het spelen echt niet op let
Het publiek zie je echt wel, het is heel duidelijk op de oude consoles lage res. 2D textures terwijl het bij PGR3 apart gerenderde en bewegende 3D mensen zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:45 schreef Tain het volgende:
[..]
Racers konden sowieso al heel mooi op het scherm getoverd worden door de huidige generatie consoles. Kijk alleen al naar Gran Turismo 4. Grote verschil tussen PGR3 en PGR2 zit in de hogere viewing distance en het publiek wat langs de weg staat, dingen waar je dus tijdens het spelen echt niet op let
Viewing distance is al jaren geen probleem meer bij racegames, ik vind gevoel voor snelheid belangerijker.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:24 schreef P-Style het volgende:
Laat viewing distance nou net een heel belangrijke factor zijn bij racegames.
Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat games er zo uit gaan zien. ik vind bijvoorbeeld Oblivion eigenlijk al niet eens echt mooi meer, geeft me hetzelfde gevoel als naar gefotosoepte pr0nplaatjes kijken.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wàt een flauwekul!Pas als consoles games er zó uit kunnen laten zien alsof je naar een dvd kijkt (dvd's zijn immers ook afgestemd op sdtv's), dàn hebben ze de limiet wel bereikt, maar zover zijn we nog làng niet!
Dat weet nog niemand hoeveel het gaat kostenquote:Op maandag 16 januari 2006 16:37 schreef DjDev het volgende:
Ik heb gehoord dat je met de Revolution ook SNES games etc. kan downloaden spelen...
Hoe gaat dat allemaal te werk?
Weet iemand als hoeveel de games gaan kosten?
Beide vragen: Nog niet aangekondigdquote:Op maandag 16 januari 2006 16:37 schreef DjDev het volgende:
Ik heb gehoord dat je met de Revolution ook SNES games etc. kan downloaden spelen...
Hoe gaat dat allemaal te werk?
Weet iemand als hoeveel de games gaan kosten?
Als ik moet kiezen tussen een Ferrari en een Audi kies ik toch echt wel voor de Ferrari hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 15:28 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Retuobak redeneert nu eenmaal als een PC enthousiast: meer specs is simpelweg altijd veel mooiere graphics. Dit is een foute stelling zoals ik al meerdere malen probeer uit te leggen.
Als je de specs van de 360 op papier zet (zoals destijds de XBOX) en vergelijkt, dan lijkt het alsof de graphics lichtjaren ver weg staan van de REV (of huidige generatie consoles). Alleen vergeet je dan op te merken dat een console niet meer als een machientje is die pixels aanstuurt op een TV met 640*480pixels.
Vergelijk het met een Ferrari (360) van 500 pk tov een Audi (REV) van 200 pk, natuurlijk zal de Ferrari monsterlijke acceleratie tentoonspreiden tov de Audi MAAR de limiet in dit land is 120km (grenzen SD tv/ engines). Dit houdt in dat de Ferrari (die in latere generaties de limiet wel zal overschreiden door betere banen met enkele kilometers) van A naar B misschien een paar minuten eerder aan zal komen op zn bestemming dan de Audi.
In andere woorden, ook al is ie factor 10 (wat ie niet is), dan is zn prestatie (van A naar B rijden) niet factor 10, hooguit 1.1.
Vergeet niet, deze vergelijking gaat op in NLse snelwegen (480p). De Duitse Autobahn (HD) is natuurlijk een ander verhaal. Maar daar waren we het al over eens![]()
Het feit wil dat de technologie gegroeid is van een Ford model C (Atari 2600) tot een VW Beetle (SNES), tot een VW Golf middenklasse (PS2). En de banen zijn amper veranderd.
Natuurlijk heeft Retuobak gelijk als ie zegt dat de 360 krachtiger is, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar een Fishermens Friend is ook krachtiger dan een TicTac terwijl ze beide voldoen aan de behoefte; een frisse adem![]()
(Wat een heerlijk verhaal he?)
Ik zei 'eigenlijk bijna' dat betekent dat het nog wel iets beter kan. Maar jij definieert limiet in de zin van 1op1 tov de realiteit, terwijl ik puur kijk naar de toepassingen van de huidige engines/ apparatuur. In andere woorden, waar bevinden we ons op dit moment kwa software & engines en waar gaan we de komende jaren naartoe. Ik denk dat er geen limiet is de komende jaren MITS er goed gebruikt wordt gemaakt van hetgeen geboden wordt.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wàt een flauwekul!Pas als consoles games er zó uit kunnen laten zien alsof je naar een dvd kijkt (dvd's zijn immers ook afgestemd op sdtv's), dàn hebben ze de limiet wel bereikt, maar zover zijn we nog làng niet!
[..]
Maar zeg nou eerlijk: do you NEED it? Kun je je met de Audi niet comfortabel voortbewegen?quote:Op maandag 16 januari 2006 16:54 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen een Ferrari en een Audi kies ik toch echt wel voor de Ferrari hoor. Terwijl ik qua console eerder een Revolution zou kiezen dan een Xbox 360
.
Motion blur is een matig middel voor programmeurs die geen goed snelheidsgevoel in hun game kunnen bouwen.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:32 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Viewing distance is al jaren geen probleem meer bij racegames, ik vind gevoel voor snelheid belangerijker.Motion blur enzo.
Hoe kun je nou stellen dat een Audi beter is dan een Ferrari als je de prijs buiten beschouwing laat. Tuurlijk zal een standaard auto van niet meer dan 20.000 euro genoeg zijn om me comfortabel voortbewegen. Geef mij maar gewoon die Ferrari. Trekt lekker snel op en maakt een heerlijk geluid.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:21 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar zeg nou eerlijk: do you NEED it? Kun je je met de Audi niet comfortabel voortbewegen?
En, kun je m betalen?![]()
Dat het niet vergelijkbaar is, is jouw mening. Ik vind het wel vergelijkbaar omdat het niet zó een grote sprong is in graphics. First-gen X360 titels in ieder geval niet.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:30 schreef peristilius het volgende:
Overigens is het onzin dat de 360 graphics op een normale tv vergelijkbaar zijn met die van een Xbox, neem dat nou maar aan van de mensen hier die er een thuis hebben staan.
quote:Ik vind het wel vergelijkbaar omdat het niet zó een grote sprong is in graphics. First-gen X360 titels in ieder geval niet.
Hier sluit ik me bij aan.quote:
Ha-ha.quote:
Nee.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:40 schreef peristilius het volgende:
Overigens ziet zelfs CoD2 er een stuk beter uit dan elke Xbox game, heb jij ooit op een Xbox gespeeld Ruzbeh?
Nu snap ik er helemaal niks meer van.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:17 schreef alex4allofyou het volgende:
Maar jij definieert limiet in de zin van 1op1 tov de realiteit, terwijl ik puur kijk naar de toepassingen van de huidige engines/ apparatuur. In andere woorden, waar bevinden we ons op dit moment kwa software & engines en waar gaan we de komende jaren naartoe. Ik denk dat er geen limiet is de komende jaren MITS er goed gebruikt wordt gemaakt van hetgeen geboden wordt.
Ik zeg dat het er een stuk beter uitziet, als je hier al niet van onder de indruk bent zou ik niet al te veel verwachten van Nintendo.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:40 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ha-ha.
[..]
Nee.
Tuurlijk ziet CoD2 er beter uit dan elke Xbox game, dat zeg ik toch niet?Goddamn.
Als de 360 geen megastap vooruit is, dan is de revolution dat natuurlijk helemáál niet!quote:Op maandag 16 januari 2006 17:43 schreef Erwtensoep het volgende:
Zo nee de 360 is echt een megastap vooruit!!
not
Ik verwacht ook niet veel van Revolution graphics.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:45 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik zeg dat het er een stuk beter uitziet, als je hier al niet van onder de indruk bent zou ik niet al te veel verwachten van Nintendo.
Dat is het zeker, op zichquote:Op maandag 16 januari 2006 17:47 schreef peristilius het volgende:
Ik zie de Revolution meer als een stap opzij om de concurrentie uit de weg te gaan.
Ik vond Kameo nog best lelijk.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:46 schreef Retuobak het volgende:
De 360 IS gewoon een enorme stap voorwaards, wat fanboys er ook over zeggen.
En over CoD2, ach, een game die een engine gebruikt van VOOR de Gamecube en Xbox kun je moeilijk kritiek op hebben. Vergelijk dan voor de lol eens met Fight Night Round 3, PGR3 of Kameo en zie de enorme generatiekloof die bestaat tussen de 2 consoles.
Vergeleken met Fight Night Round 3 en PGR3 is alles lelijkquote:Op maandag 16 januari 2006 17:47 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik vond Kameo nog best lelijk.
Zeg ik van niet dan? Ik wil alleen maar aangeven dat het verschil Xbox-Xbox 360 toch een stuk groter is dan de meeste fanboys willen geloven.quote:Natuurlijk, het apparaat is klein, maar we mogen toch wel iets meer verwachten dan dat gare Xbox-Rare-Kameo plaatje dat jij hebt laten zien
én dat het verschil tussen de 360 en de Rev enorm groot wordt.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:48 schreef Retuobak het volgende:
Zeg ik van niet dan? Ik wil alleen maar aangeven dat het verschil Xbox-Xbox 360 toch een stuk groter is dan de meeste fanboys willen geloven.
quote:Op maandag 16 januari 2006 17:46 schreef Retuobak het volgende:
Tegen de tijd dat de Revolution uitkomt zullen er al veeeeel mooiere 360 games beschikbaar zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:51 schreef Xrenity het volgende:
[..]
én dat het verschil tussen de 360 en de Rev enorm groot wordt.
Ik denk dat Revolution op het begin nog vrij aardig mee kan komen (in SD, obviously), maar dat het verschil daarna wel behoorlijk wordt
Could be wrong, maar Kameo zou bijvoorbeeld perfect mogelijk moeten zijn in SD, als het apparaat 200-250 wordt, iig.
Dolby Pro-Logic II.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:01 schreef P-Style het volgende:
Laten we het eens een keer hebben over de mogelijke sound-processing op de Revolution!
quote:
Okquote:Op maandag 16 januari 2006 16:40 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Dat weet nog niemand hoeveel het gaat kosten
Kan ik via e-mail de Revolution m'n verwarming aan laten zetten of moet ik daar een PS2 voor hebben?quote:
Wat jij wilt...Ik ga gewoon recht doorquote:Op maandag 16 januari 2006 18:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Revolution is een stap opzij, een andere richting op
Precies. Pas als de concurrenten de generatie consoles hièrna het concept overnemen, zou je kunnen spreken van een stap voorwaards... een "revolutie".quote:Op maandag 16 januari 2006 18:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
De Revolution is een stap opzij, een andere richting op
Ik mag toch minstens hopen op echt 5.1 geluid.quote:
Ben je gek? Veel te duur! Er komt niet eens een optische uitgang op! Stereo kun je krijgen, meer niet!quote:Op maandag 16 januari 2006 18:14 schreef peristilius het volgende:
Ik mag toch minstens hopen op echt 5.1 geluid.
Dolby Digital op zijn minst!
Je begint het te begrijpenquote:Op maandag 16 januari 2006 18:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ben je gek? Veel te duur! Er komt niet eens een optische uitgang op! Stereo kun je krijgen, meer niet!![]()
En bovendien, het gaat niet om het geluid, het gaat om de gameplay!
Voorwaarts iddquote:Op maandag 16 januari 2006 18:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies. Pas als de concurrenten de generatie consoles hièrna het concept overnemen, zou je kunnen spreken van een stap voorwaards... een "revolutie".
quote:
Hé, ik ben het volledig met je eens. Maar het past niet echt in de Nintendo filosofie!quote:Op maandag 16 januari 2006 18:22 schreef peristilius het volgende:
Geluid kan een prima onderdeel van gameplay zijn, mocht de Revolution goede online shooters krijgen (waar ik niet zo zeker van ben), dan is 5.1 geluid toch wel erg handig.
Ik begin die Nintendo filosofie een beetje zat te worden.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:23 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hé, ik ben het volledig met je eens. Maar het past niet echt in de Nintendo filosofie!
De SNES had digitaal stereo geluid, toen gingen ze nog met de tijd mee.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:26 schreef Erwtensoep het volgende:
Nee inderdaad, in de NES en SNES tijd ondersteunden ze tenminste nog HD en 5.1!!
De SNES had tenminste wèl een Sound Chip van Ken Kutaragi!quote:Op maandag 16 januari 2006 18:26 schreef Erwtensoep het volgende:
Nee inderdaad, in de NES en SNES tijd ondersteunden ze tenminste nog HD en 5.1!!
Ken "1000 times more powerful" Kutaragi?quote:Op maandag 16 januari 2006 18:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
De SNES had tenminste wèl een Sound Chip van Ken Kutaragi!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gr.
De enige echte!quote:Op maandag 16 januari 2006 18:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Ken "1000 times more powerful" Kutaragi?
Ken "Nintendo had nooit met mij moeten fucken" Kutaragi ja.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:31 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ken "1000 times more powerful" Kutaragi?
quote:Op maandag 16 januari 2006 18:32 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ken "Nintendo had nooit met mij moeten fucken" Kutaragi ja.
Wat dat betreft ben ik Nintendo wel dankbaar ja!quote:Op maandag 16 januari 2006 18:32 schreef peristilius het volgende:
Ken "Nintendo had nooit met mij moeten fucken" Kutaragi ja.
Dan mag Nintendo zichzelf wel dankbaar zijn eigelijk, als het niet voor de Playstation en Playstation 2 was, was Nintendo net zo clueless als in de N64 periode.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik Nintendo wel dankbaar ja!
Zonder Playstation 1&2 had Nintendo een veel groter marktaandeel gehad! Denk niet dat ze zichzelf zo dankbaar zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Dan mag Nintendo zichzelf wel dankbaar zijn eigelijk, als het niet voor de Playstation en Playstation 2 was, was Nintendo net zo clueless als in de N64 periode.
Nee, dan zou Microsoft wel een keer de Xbox uitbrengen om Nintendo van de troon af te stoten, ik denk dat het onvermijdelijk was dat Nintendo's marktaandeel ging krimpen.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zonder Playstation 1&2 had Nintendo een veel groter marktaandeel gehad! Denk niet dat ze zichzelf zo dankbaar zijn.
Er zijn theoriën dat die hele xbox bestaat vanwége de Playstation!quote:Op maandag 16 januari 2006 18:40 schreef Ruzbeh het volgende:
Nee, dan zou Microsoft wel een keer de Xbox uitbrengen om Nintendo van de troon af te stoten, ik denk dat het onvermijdelijk was dat Nintendo's marktaandeel ging krimpen.
Dolby Pro Logic 2 werkt voor 5.1 al geweldig, het TV geluid word met films echt prima verdeeld en datzelfde geld voor games overigens ga ik een Revolution kopen.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:42 schreef P-Style het volgende:
Ook al wordt de nintendo Rev zwakker. Waarschijnlijk komt er een nieuwe technlogie in, die het mogelijk maakt om met behulp van matrix decoderings technologie uit de slechts 2 stereo kanalen een 7.1 kanaals surroundbeleving te creëren! Iemand meer info daarover?
(O wacht, dat bestaat al!)
De Xbox bestaat omdat Microsoft gewoon trek had in de gamesindustrie.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Er zijn theoriën dat die hele xbox bestaat vanwége de Playstation!Enneh... Sega (met Windows CE op z'n Dreamcast) had dan ook nog geleefd.
Op dat moment is op grafisch gebied de limiet misschien bereikt, maar dan heb je nog zaken als geluid, physics en AI waar nog een hoop aan te verbeteren en perfectioneren valt (meer dan aan graphics, naar mijn mening).quote:Op maandag 16 januari 2006 16:24 schreef P-Style het volgende:
Of het nou waar is of niet, dit is het soort kleine details waar ik op geil.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:31 schreef piet_pelle het volgende:
Als je je camera opzij richt dan ziet de game er echt mega realistisch uit, ook schijnen er in het publiek niet 2 X dezelfde persoon voor te komen en in Tokyo ook echt Japanners aan de kant te staan maar deze 2 dingen geef ik toe dat ik ze echt niet gezien heb![]()
Mwah, dat vind ik wel meevallen. Naar mijn mening zijn er al jaren geen grote stappen voorwaarts meer gemaakt, maar zitten we in een proces van verfijning en perfectionering. De enige echt grote stap die ik me eigenlijk kan bedenken is de overgang van 2D naar 3D, maar zelfs dat is een geleidelijk proces geweest.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:46 schreef Retuobak het volgende:
Nee, de Xbox bestaat omdat MS weer eens een keertje wat anders moest jatten verzinnen.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:50 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
De Xbox bestaat omdat Microsoft gewoon trek had in de gamesindustrie.
?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:34 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, de Xbox bestaat omdat MS weer eens een keertje wat anders moest jatten verzinnen.
Hij heeft MS fobie, niets van aantrekken.quote:
Ik doelde puur het grafische aspect, natuurlijk is de overgang niet zo groot als van SNES > N64/PS, maar wel zo groot als PS > PS2.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:33 schreef chibibo het volgende:
[..]
Mwah, dat vind ik wel meevallen. Naar mijn mening zijn er al jaren geen grote stappen voorwaarts meer gemaakt, maar zitten we in een proces van verfijning en perfectionering. De enige echt grote stap die ik me eigenlijk kan bedenken is de overgang van 2D naar 3D, maar zelfs dat is een geleidelijk proces geweest.
Niet dan? En peri, dan kan je wel weer klagen dat ik ms fobie heb, maar dit vond ik ook al toen ik zelfs nog nooit van Apple had gehoord.quote:
Verklaart waarom je Apple zo tof vindt, jij MSfoob.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Niet dan? En peri, dan kan je wel weer klagen dat ik ms fobie heb, maar dit vond ik ook al toen ik zelfs nog nooit van Apple had gehoord.
Ik heb deze zin nu 5 keer gelezen, maar verklaart die quote nou waarom ik Apple zo tof vind of moet ik verklaren waarom ik Apple zo tof vind?quote:Op maandag 16 januari 2006 19:55 schreef peristilius het volgende:
[..]
Verklaart waarom je Apple zo tof vindt, jij MSfoob.
Die quote verklaart waarom je Apple zo tof vindt, maar laten we het maar weer over de Revolution hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:57 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik heb deze zin nu 5 keer gelezen, maar verklaart die quote nou waarom ik Apple zo tof vind of moet ik verklaren waarom ik Apple zo tof vind?
quote:Op maandag 16 januari 2006 18:32 schreef Goldboy het volgende:
Revolution Screen links:Kut ik trapte erinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jij definieert de limiet als de realiteit (1op1) en ik niet omdat dat doel nog lang niet in zicht is.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nu snap ik er helemaal niks meer van.
Nogmaals, ik doelde op Ferrari om duidelijk te maken dat de pk's (architecture) voor beiden voldoende is. Ferrari is een begrip op gebied van krachtige flashy auto's, Audi is een begrip op gebied van krachtige (wel minder dan Ferrari), degelijke & sportieve auto's.quote:@Ruzbeh
Hoe kun je nou stellen dat een Audi beter is dan een Ferrari als je de prijs buiten beschouwing laat. Tuurlijk zal een standaard auto van niet meer dan 20.000 euro genoeg zijn om me comfortabel voortbewegen. Geef mij maar gewoon die Ferrari. Trekt lekker snel op en maakt een heerlijk geluid.
Ik word gek van al die vergelijkingen met auto's.
Sorry, maar dit gaat echt nergens over.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:17 schreef alex4allofyou het volgende:
Jij definieert de limiet als de realiteit (1op1) en ik niet omdat dat doel nog lang niet in zicht is.
De REV biedt door de huidige technologie (die zover gevorderd is) GENOEG output op een SDtv. Ik denk dat er op dit gebied geen limiet is wanneer je de limiet definieert naar de huidige stand van zaken op engine gebied & mechanics. Levenechtheid is iets wat nog niet valt tot de limiet deze generatie en de komende.
Dit is dan weer een feit!quote:Op maandag 16 januari 2006 22:50 schreef Cheiron het volgende:
Alsof er in dit topic veel meer staat dan meningen. Ik zie vooral posts die (soms belachelijke) conclusies trekken naar aanleiding van de minst mogelijke informatie. De een denkt een ultra-techneut te wezen en de ins & outs van alle hardware op de aarde te kennen, de ander zoekt al 49 topics achter het woord "the" in een of ander interview, gegeven door de persoon die de verre achterneef is van de tennismaat van Iwata..
En het ergste van het alles is dat op de vorige pagina gewoon twee keer voorwaards stond...
quote:Op maandag 16 januari 2006 22:41 schreef P-Style het volgende:
Sorry, maar dit gaat echt nergens over.Je draait eromheen of je had het in eerste instantie anders moeten verwoorden. Je loopt enkel je mening te verkondigen (en er is niks mis mee dat je tevreden bent met de huidige graphics
) en je misbruikt de term "limiet". Je bedoelt gewoon heel iets anders dan je eerst zei, laten we het daar op houden.
Ik doelde hierbij op de mogelijkheden die de 360 heeft tov de REV en diens verschillen die niet waarneembaar zijn. De limiet moet je niet meteen opvatten als de limiet die ooit bereikt wordt, maar gewoon de limiet waarmee tegenwoordig games worden gemaakt. Dus wat de huidige ontwikkelingsplaformen mogelijk kunnen maken.quote:A: We zijn nu in een periode gekomen waar de technologie van dien aard is dat er eigenlijk bijna geen limits meer zijn in wat consoles tevoorschijn kunnen toveren op een SD beeldscherm. In andere woorden; ook al worden de pixels 10 keer sneller aangestuurd, het menselijk oog zal het niet waarnemen als factor 10 op een SD tv.
P: Wàt een flauwekul! Pas als consoles games er zó uit kunnen laten zien alsof je naar een dvd kijkt (dvd's zijn immers ook afgestemd op sdtv's), dàn hebben ze de limiet wel bereikt, maar zover zijn we nog làng niet!
Hieruit blijkt wel dat ik doelde op hetzelfde hetgeen ik hierboven schreef. Maar t was niet super duidelijk, dat moet ik toegevenquote:P: Nu snap ik er helemaal niks meer van.
A: Jij definieert de limiet als de realiteit (1op1) en ik niet omdat dat doel nog lang niet in zicht is.
De REV biedt door de huidige technologie (die zover gevorderd is) GENOEG output op een SDtv. Ik denk dat er op dit gebied geen limiet is wanneer je de limiet definieert naar de huidige stand van zaken op engine gebied & mechanics. Levenechtheid is iets wat nog niet valt tot de limiet deze generatie en de komende.
Natuurlijk zal er wel enigzins verschil zijn tussen de overige consoles maar niet van dien aard dat het echt opvalt. Enigste minpunt is wel, moet ik toegeven, het geheugen.
Juist op grafisch gebied vind ik overgang eigenlijk het minst; het minst significant, bedoel ik dan. Natuurlijk zijn de graphics van de Xbox 360 stukken beter dan die van zijn voorgangers, maar ik zie de vooruitgang hierin als een logische ontwikkeling, terwijl de stap van een enkele processor naar een multi-core architectuur iets 'nieuws' is, en daardoor misschien wel veel interessanter.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:51 schreef Retuobak het volgende:
Ik doelde puur het grafische aspect, natuurlijk is de overgang niet zo groot als van SNES > N64/PS, maar wel zo groot als PS > PS2.
Dude, voor info over de revolution kan je hier sinds de E3 al niet meer terecht.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:55 schreef Fliepke het volgende:
Kenker wat een kuttopic, wil ik eens wat lezen over de rev komen jullie aan met alleen maar fucking bullshit over apple enzo.
De OP is de enige boeiende post in dit topicquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:55 schreef Fliepke het volgende:
Kenker wat een kuttopic, wil ik eens wat lezen over de rev komen jullie aan met alleen maar fucking bullshit over apple enzo.
We gaan wel weer "BELIEVE" posten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:55 schreef Fliepke het volgende:
Gelukkig voeg jij wat toe met je onnodig gescheldquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:55 schreef Fliepke het volgende:
Kanker wat een poster, wil ik eens wat lezen over de rev, kom jij aan met je fuckin kritiek.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:55 schreef Fliepke het volgende:
Nee, jij voegt wat toe met die postquote:Op dinsdag 17 januari 2006 07:37 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Gelukkig voeg jij wat toe met je onnodig gescheld
Gaan we schelden?!?!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:55 schreef Fliepke het volgende:
Moet dat nou weer?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:55 schreef Fliepke het volgende:
Iedereen wil wat lezen over de Revolution, gaat alleen wat lastig zonder informatie.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:55 schreef Fliepke het volgende:
Sterker nog.. over het algemeen is het de bedoeling op een forum om te discusseren.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:32 schreef peristilius het volgende:
[..]
Iedereen wil wat lezen over de Revolution, gaat alleen wat lastig zonder informatie.
Ontertussen lopen hier wat discussies, niks mis mee toch?
Soms worden er in discussies vergelijkingen gemaakt en wat lijntjes getrokken. Ga me nou niet vertellen dat HDTVs, SDTVs, PAL, NTSC of Macs niks te maken hebben met Revolution.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:46 schreef Fliepke het volgende:
Volgens mij zijn aparte topics er om discussies te stroomlijnen. Dit is bijvoorbeeld niet het mac topic.
Of het verklaar de verschillen tussen hdtv en gewone tv en pal en ntsc topic
of het 360 topic
Tja als je even doorleest zie je dat dat wel degelijk met de Revolution te maken heeft. Okee, die mac opmerkingen waren wat offtopic, als je je daar zo aan ergert wil ik die wel verwijderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:46 schreef Fliepke het volgende:
Volgens mij zijn aparte topics er om discussies te stroomlijnen. Dit is bijvoorbeeld niet het mac topic.
Of het verklaar de verschillen tussen hdtv en gewone tv en pal en ntsc topic
of het 360 topic
Wacht wacht wacht!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:50 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Soms worden er in discussies vergelijkingen gemaakt en wat lijntjes getrokken. Ga me nou niet vertellen dat HDTVs, SDTVs, PAL, NTSC of Macs niks te maken hebben met Revolution.
Ik vind Hitler een zieke dictator, maar dit is wel een erg vergezochte theorie.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:52 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Wacht wacht wacht!
Hitler he, die heeft met zijn oorlog gezorgd voor een spurt in technologische ontwikkeling en als hij er niet was geweest was er misschien helemaal geen revolution geweest.
Wat vinden jullie nu van Hitler?
Apple/Mac erbij betrekken had wel degelijk te maken te maken met de discussie, het ging namelijk over 0-day release. Als Fliepke het niet wilt lezen, klikt hij dit topic toch gewoon niet aanquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:51 schreef peristilius het volgende:
[..]
Tja als je even doorleest zie je dat dat wel degelijk met de Revolution te maken heeft. Okee, die mac opmerkingen waren wat offtopic, als je je daar zo aan ergert wil ik die wel verwijderen.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:52 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Wacht wacht wacht!
Hitler he, die heeft met zijn oorlog gezorgd voor een spurt in technologische ontwikkeling en als hij er niet was geweest was er misschien helemaal geen revolution geweest.
Huilliequote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:52 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Wacht wacht wacht!
Vier uur cup-a-soup, dat zouden meer mensen moeten doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:52 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Wacht wacht wacht!
Die was leuk!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Vier uur cup-a-soup, dat zouden meer mensen moeten doen.
De kwaliteit van de plaatjes enzo niet, maar hoe alles is afgebeeld en gesorteerd zeg maar. Geen overbodig hoeveelheid grafische sjit, gewoon een beetje straight-forward. Simpel en leuk.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:19 schreef Kill_em_all het volgende:
Niet slecht? Ik vind het er echt ubergoedkoop en onproffesioneel uitzien. Dit knutsel je in 10 minuten in elkaar.
Ik vind m ook nogal cheap.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:32 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
De kwaliteit van de plaatjes enzo niet, maar hoe alles is afgebeeld en gesorteerd zeg maar. Geen overbodig hoeveelheid grafische sjit, gewoon een beetje straight-forward. Simpel en leuk.
Dat doe ik ook nog wel beter in een half uurtjequote:
Maar het is zeker wel ontopic. Dus!!quote:
Laat maar zien of jij het beter kan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:40 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat doe ik ook nog wel beter in een half uurtje
zie jij mij ergens beweren dat het offtopic is? Ik bekritiseer alleen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:42 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Maar het is zeker wel ontopic. Dus!!
Dat wil ik ook wel eens zien.quote:[..]
Laat maar zien of jij het beter kan.![]()
Uitdaging geaccepteerdquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:42 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Laat maar zien of jij het beter kan.![]()
Eigelijk zouden we een algemeen "maak hier revolution mock ups" topic moeten hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Uitdaging geaccepteerd
Ik zal eens kijken.
Lijkt mij absoluut geen fijne interface voor een console eigenlijkquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Fan-made interface:
[afbeelding]
Niet slecht.
Ik poep er altijd opquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik poep ook op de PSP zolang er geen toffe games zijn, maar de interface werkt prima hoor
De interface vind ik zeer doeltreffend. Lekker simpel.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik poep ook op de PSP zolang er geen toffe games zijn, maar de interface werkt prima hoor
Met zo min mogelijk aantal handelingen gewoon bereiken wat je wil en niet een interface met een cursor voor een consolequote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Een XBL interface is wel prima eigenlijk, of zoals de PSP heeft. Simpel.
M'n trial periode van Photoshop is afgelopenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:45 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Uitdaging geaccepteerd
Ik zal eens kijken.
http://gimp.org/macintosh/quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:22 schreef Tomasso het volgende:
[..]
M'n trial periode van Photoshop is afgelopen
Je houdt hem nog van mij te goed
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:51 schreef Ruzbeh het volgende:
http://img400.imageshack.(...)tioninterface9qf.jpg.
Dat heb ik net zitten maken wous.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:53 schreef Xrenity het volgende:
[..]
[[url=http://www.humorloos.nl/thumb/115.jpeg]afbeelding][/url]
Enorm strakke, nette interface.
Maar dit is natuurlijk fakeTe makkelijk te faken, en sowieso. Het is gewoon fake
Overigens wel leuk dat ie op 9/5 staat. E3 conference day![]()
quote:Resident Evil DS producer werkt aan Revolution project
In een gesprek met Jeux-France heeft de producer van Resident Evil DS, Minoru Nakai, onthuld dat hij betrokken is bij een project voor Nintendo's next-gen. Meer info inside.
Dat de Nintendo Revolution steeds meer mensen achter zich weet te scharen bewijzen de vele nieuwsberichten over de ontwikkelaars en producers die met projecten bezig zijn voor de nieuwe console. Nieuw aan dit rijtje, mag Minoru Nakai, producer van Resident Evil DS, toegevoegd worden.
Nakai vertelde onder andere dat hij zeer geïnteresseerd is in de controller van de Revo, en dat hij denkt dat het een leuke evolutie van de Resident Evil-serie kan brengen. Het project waar Nakai op dit moment mee bezig is, is overigens géén nieuw deel in de RE-franchise.
Uit het gesprek valt onder andere op te maken dat volgens hem een RE-game speelbaar kan zijn met de Revo-controller, maar dat het ook redelijk dubieus is. Hij zou toch graag gebruik willen maken van de potentie van de controller aangezien hij verwacht dat de gameplay die gepaard gaat met deze console, aan zal slaan bij de mensen.
Hoewel hij maar al te graag een Resident Evil voor de Revo wil maken, denkt hij dat het verstandig is om eerst via een andere game aan het Nintendo Revolution-concept te wennen. Hierdoor zal hij de voor en nadelen van de controller beter kennen alvorens te beginnen aan de survival-horror game.
Ondanks het succes van Resident Evil 4 op de Nintendo GameCube heeft Capcom alleen aangekondigd dat er next-gen sequels zullen verschijnen voor X360 en PS3. Als we Nakai mogen geloven zal er snel genoeg iemand opstaan die het toch een goed plan vindt om de serie naar de Revolution te brengen, mede door de exclusiviteit van de controller. Laten we hopen dat hij gelijk heeft.
Bron Jeux-France
quote:
Andere vertaling:quote:He says they'll show the near-final version at E3, and is aiming for Thanksgiving in the US, and end of the year in Japan. He says price will be to a point where people are willing to pay to play games. If you sell it at $500, and no one buys it, then its pointless.
Nu kunnen we Revolution in 2006 in Europa wel vergeten?quote:- it is not good and doesn't want to miss the holiday period
- (REV in US) if not launch before thanks giving day, it may not be fully supported by the retailers
- final design (almost final design) of Rev will be displayed at E3
wijze woorden moeten ook aanwezig zijn in dit topic ^_^quote:Op maandag 16 januari 2006 22:50 schreef Cheiron het volgende:
Alsof er in dit topic veel meer staat dan meningen. Ik zie vooral posts die (soms belachelijke) conclusies trekken naar aanleiding van de minst mogelijke informatie. De een denkt een ultra-techneut te wezen en de ins & outs van alle hardware op de aarde te kennen, de ander zoekt al 49 topics achter het woord "the" in een of ander interview, gegeven door de persoon die de verre achterneef is van de tennismaat van Iwata..
En het ergste van het alles is dat op de vorige pagina gewoon twee keer voorwaards stond...
Ik denk het niet hoorquote:Op woensdag 18 januari 2006 11:30 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nieuwe info: click.
[..]
Andere vertaling:
[..]
Nu kunnen we Revolution in 2006 in Europa wel vergeten?
Thanksgiving is eind November in de VS, en ik denk dat die Japanse datum ergens rond 12 december ofzo zal liggen zoals bij de DS (net op tijd voor de feestdagen). Ik zie niet dat Europa 'm dan nog voor 2007 kan krijgen.quote:
Misschien krijgen wij hem rond de kerst wel? Misschien is hij wel makkelijk te produceren. En trouwens, dit zijn toch allemaal geen officiele woorden van Nintendo?quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:58 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Thanksgiving is eind November in de VS, en ik denk dat die Japanse datum ergens rond 12 december ofzo zal liggen zoals bij de DS (net op tijd voor de feestdagen). Ik zie niet dat Europa 'm dan nog voor 2007 kan krijgen.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:21 schreef Kill_em_all het volgende:
Nintendo heeft toch gezegd dat iedereen hem in 2006 zou kunnen krijgen? ik zie trouwens niet in waarom het ding niet in europa zou kunnen zijn in 2006 omdat ie in november in de usa komt. Alsof er een wet bestaat oid dat dingen in europa pas na de usa release mogen komen.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik was ook alleen maar moequote:
Meer dan dit is er niet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:14 schreef DjDev het volgende:
Is er dan nergens een filmpje van de Revolution in actie?
quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:30 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nieuwe info: click.
[..]
Andere vertaling:
[..]
Wat is het nouquote:Hij is momenteel een van de belangrijkste pionnen van het huidige Nintendo: Satoru Iwata. In een recent interview liet hij zich uit over de aankomende console van het bedrijf. Hij sprak over de release van de spelcomputer, waar hij er vooral voor gaat zorgen dat er na de release geen tekort aan systemen zal komen. Daarnaast liet hij weten de Revolution zeker voor het Amerikaanse Thanksgiving (november) gelanceerd te willen hebben. Ook liet hij weten dat Nintendo met de Revolution zal uitpakken op de aankomende E3. Zo zal de console tijdens deze beurs zo goed als af moeten zijn.
Yup, hoe kunnen er dan 50 topics zijn vraag je je af?quote:
quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:26 schreef peristilius het volgende:
Yup, hoe kunnen er dan 50 topics zijn vraag je je af?
Beats me.
Ik zeur niet, ik constateer, maar laten we het maar over de Rev hebben, want het worden er zo alleen maar meer.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:46 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat zeuren jullie nou dat er teveel zoveel Nintendo Revolution topics zijn? Heeft het een directe invloed op je algemene welzijn? Nee? Nou dan.![]()
Ik durf nog wel in te zetten op 99,9%quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:43 schreef Fliepke het volgende:
Weet je wat het leuke is...
Ik speel 99% zeker eerder op de revolution van 99% van alle mensen hier
Gaan we multiplayerenquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:44 schreef Lexie het volgende:
[..]
Ik durf nog wel in te zetten op 99,9%
Ja, daar durf ik ook wel geld op te zettenquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:43 schreef Fliepke het volgende:
Geef mij aan mij dan.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:43 schreef Fliepke het volgende:
E3quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:53 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Geef mij aan mij dan.
En wat is de reden trouwens?
Ik ben benieuwd wat de demo pods worden, aangezien je waarschijnlijk er met je handen moet zwaaien zal het een niet al te knusse ruimte wordenquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat is nog geen garantie dat je erop kan spelen
Wachtrijen zullen ongeveer 3 dagen groot zijn denk ik
Daarbij zitten controllers bij demopods doorgaans vast aan van die stijve slurfachtige gevallen. Lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor het beoefenen van de Revolution controller.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:48 schreef RaymanNL het volgende:
Ik ben benieuwd wat de demo pods worden, aangezien je waarschijnlijk er met je handen moet zwaaien zal het een niet al te knusse ruimte worden![]()
Maak die dingen maar gewoon wireless and zet bij elke demopod vier bodyguards zodat ze niet gestolen worden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:50 schreef P-Style het volgende:
[..]
Daarbij zitten controllers bij demopods doorgaans vast aan van die stijve slurfachtige gevallen. Lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor het beoefenen van de Revolution controller.
Vier bodyguards.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:00 schreef Ruzbeh het volgende:
Maak die dingen maar gewoon wireless and zet bij elke demopod vier bodyguards zodat ze niet gestolen worden.
Doe de remote gewoon aan een ijzerdraad/ ketting.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Vier bodyguards.Dat worden dan dure demopods!
Als iemand het niet verdient...quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:43 schreef Fliepke het volgende:
Ik zou er gewoon stiekem een buisje met OH- in doen, dan dat in je gezicht en ogen spuit zodra je meer dan 10 meter van de console vandaan bentquote:
...dan is het Roy.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:24 schreef Retuobak het volgende:
Als iemand hier wel objectief gaat zijn......
Beste hardware ooit.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:42 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Gameboy Micro..........een 9,5. Right.
Zoals ik al zei... uiterst objectief.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:42 schreef Retuobak het volgende:
Gameboy Micro..........een 9,5. Right.
Dank je!quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:51 schreef chibibo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei... uiterst objectief.
Die heb ik nog niet mogen aanraken, dus die telt niet. Overigens komt de 360 controller op de 2e plek en daarna de PS2 slimline.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:13 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De Revolution controller haat je nu
Hmm nu weet ik het weerquote:Op woensdag 18 januari 2006 18:26 schreef peristilius het volgende:
[..]
Yup, hoe kunnen er dan 50 topics zijn vraag je je af?
Beats me.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:48 schreef Retuobak het volgende:
Ja: Roy heeft de Revolution controller nog niet aangeraakt.
Oud!quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:48 schreef Retuobak het volgende:
quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb wel een prototype in mn handen gehad.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:48 schreef Retuobak het volgende:
quote:
FAKE!!quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb wel een prototype in mn handen gehad.
quote:I'd Love to talk "in-depth" about next-gen systems too, more specifically PS3 and Revolution but, as you can imagine, we're under embargo to release any details about those systems. Also, I don't want to speak on behalf of Ubisoft as to which system is going to win until they've all launched. Last thing I need is a NOA/SCEA/MS representative calling Ubisoft saying that I was bad talking their system. All I can say is - I think "somone" is back in the race.
Wie zou dat nu zijn?quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:26 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
I think "somone" is back in the race.![]()
Denk dat dat wel meevalt aangezien Nintendo wel zal kiezen voor extreem korte demo's. Of kiezen, denk dat ze weinig anders hebbenquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat is nog geen garantie dat je erop kan spelen
Wachtrijen zullen ongeveer 3 dagen groot zijn denk ik
bronquote:Gisteren waren de uitspraken van Nintendo-opperhoofd Satoru Iwata hier in het nieuws, nu heeft ook marketingbaas Reggie Fils-Aime zich uitgelaten over de Revolution. Hieronder een opsomming van zijn uitspraken.
* Nintendo wil zich op de massa richten met haar producten. Haaks tegenover hun filosofie staat bijvoorbeeld Microsoft die juist dure en exclusieve producten op de markt brengt, en die niet iedereen kan betalen.
* Om de kosten voor de gamer te drukken, doet Nintendo niet aan het integreren van multimedia-toepassingen die niets met de spel-ervaring te maken hebben.
* De Revolution zal onder de 300 dollar kosten (248 euro, 34.608 yen)
* Bij de Nintendo DS zijn er spellen die de doelgroep succesvol verbreden (nintendogs bijv.), bij Sony's PSP is dat niet het geval.
* Bedrijven als Electronic Arts, Ubisoft, Activision en THQ zijn reeds bezig met het ontwikkelen van games voor de Revolution.
* Op de E3 in mei zal Nintendo heel veel spellen tonen aan het publiek.
* Fils-Aime gaat er vanuit dat gedurende het tijdsbestek van de Revo's lancering in de VS meer exemplaren zullen worden verkochten dan van de Xbox 360 destijds. Hij durft deze uitspraak te doen om dat de Gamecube in december 2005 ook beter verkocht dat de 360. De Revolution zal dit nog eens overtreffen.
* Nog een leuke vergelijking; In slechts zeven weken tijd waren er 500.000 aparte gebruikers van het Nintendo WiFi-netwerk. Xbox Live deed er zes maanden over om dit aantal te bereiken.
Nou, Reggie is vol vertrouwen als je dit allemaal mag geloven. Laten we hopen voor Nintendo dat de Revolution inderdaad een succes wordt. Hoe meer goede platforms en games, hoe beter.
Dit is idd wel apart/netjes, maar meer een DS verhaalquote:* Nog een leuke vergelijking; In slechts zeven weken tijd waren er 500.000 aparte gebruikers van het Nintendo WiFi-netwerk. Xbox Live deed er zes maanden over om dit aantal te bereiken.
Goh, gratis vs. niet gratis.quote:* Nog een leuke vergelijking; In slechts zeven weken tijd waren er 500.000 aparte gebruikers van het Nintendo WiFi-netwerk. Xbox Live deed er zes maanden over om dit aantal te bereiken.
Wow, heeft nintendo nog steeds niet ingezien dat dat echt niet de filosofie van ms is met de 360. Ondanks dat ze dat meerdere keren hebben aangegeven. Laat de hardcore gamers iets kopen, want dan door de hele familie gebruikt zal worden. Arcade is hier een goed voorbeeld van...quote:Nintendo wil zich op de massa richten met haar producten. Haaks tegenover hun filosofie staat bijvoorbeeld Microsoft die juist dure en exclusieve producten op de markt brengt, en die niet iedereen kan betalen.
Blijkbaar is er meer behoefte aan het eerstequote:Op donderdag 19 januari 2006 14:10 schreef Fliepke het volgende:
ik ga niet het hele stuk tegenspreken, maar deze vond ik erg leuk
[..]
Goh, gratis vs. niet gratis.
Daarnaast is Xbox live een echte dienst en kun je met het ds netwerk alleen tegen elkaar spelletjes doen en niet eens buiten een spelletje met elkaar communiceren. Appels en peren
Ik denk dat het belangrijker is om te kijken hoeveel van de gebruikers er na verloop van tijd overblijven en dus van de dienst gebruik blijven maken. Effe zien hoe snel het nieuwe dr vanaf is en mensen inzien hoe beperkt het wel niet is...quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:13 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Blijkbaar is er meer behoefte aan het eerste
quote:Our focus for Nintendo Revolution is to provide real meaningful differentiators versus our competition, and we believe that is what will drive our success. First, focusing on a single-minded gaming device. Second, bringing real innovation to the controller in the way consumers play the game. Third, a value orientation that certainly is not present with our competitors. And fourth, leveraging the power of our library with the virtual consoles.
So that's how we believe our success formula will play out in home consoles, and our focus is on executing that four-point program.
Goh, geen ervaring met het nieuwe live he?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:22 schreef Erwtensoep het volgende:
Maar je hebt niet de drempel van ervoor moeten betalen, en juist dat schrikt heel veel mensen af bij xbox live. Ik moet eerlijk zijn, van mij hoeft die poespas eromheen ook niet, ik heb veel liever dat het gratis is.
quote:Third, a value orientation that certainly is not present with our competitors
quote:or example, for American consumers to get into the Xbox 360 franchise, with games and extra contollers, they had to spend more than $700,
Since you mentioned pricing, I assume the Revolution will be accessible to gamers for substantially less than $700?
Fils-Aime: That's correct. The next-generation console from Nintendo, code-named Revolution, will cost less than $300.
Kijk eens aan, onder druk van de klant zeker.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:25 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Goh, geen ervaring met het nieuwe live he?
Xbox silver is voor niks en bied je de basis functionaliteiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |