Meest gevraagde Plugins:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
uit 2003 als ik me goed herrinner///quote:Op zondag 15 januari 2006 13:23 schreef Fatality het volgende:
Elke keer als ik de simcity topics zie begint mn hard weer te kloppen.
Hoe oud is Rush Hour?
Het spel leeft nog zo dus zal het wel niet te oud zijn ?
quote:Op zondag 15 januari 2006 12:53 schreef MrTorture het volgende:
Goeie OP
Owja, ik zou weer gaan spelen heKoop je et spel origineel, verdwijnt-ie na een week of twee de kast eeuh berg rotzooi in
2003 inderdaad (aug/sep geloof ik)quote:Op zondag 15 januari 2006 13:59 schreef mschol het volgende:
[..]
uit 2003 als ik me goed herrinner///
Het gaat ook niet om één goedlopende stad, maar een goedlopende regio.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:20 schreef mordradead het volgende:
Ik ga het ook weer eens installeren al zijn de herinneringen slecht, ik heb welgeteld 1x een goed lopende stad gekregen
Ben nog bezig. Mijn stad is aan een metamorfose bezigquote:Op zondag 15 januari 2006 19:27 schreef Mr_Booze het volgende:
Screencaps anyone?Binnekort komen mijne..
Via kabels bedoel je toch?quote:Op maandag 16 januari 2006 10:13 schreef MrTorture het volgende:
Onderwaterstroomdat is geloof ik een mod
Of een eigen stroomnetwerkje aan de overkant.
Volgens mij zijn er zelfs mods van bruggen e.d. die stroom meenemen, maar bruggen zijn sowieso funest voor je bevaarbaarheid
Jup, maar volgens mij was daar een mod voor.quote:
Yup. Ik ben hem al in het plugin topic aan het zoekenquote:Op maandag 16 januari 2006 13:14 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Jup, maar volgens mij was daar een mod voor.
Dat is inderdaad niet te bevaren.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:01 schreef ferdinandbol het volgende:
Als een rivier niet bevaarbaar meer blijkt, wordt dat vervolgens uitgedrukt door een kleurverschil.
Groenachtige landkleur in het water, Klopt dit?
De bruggen kunnen iedere keer tot een zekere maximum hoogte wordt ingesteld en geplaatst. Biedt dat geen gararantie voor een goede doorvaart?. Ben razend benieuw naar de onderwater kabel MOD
Gaat het importeren van een hele regio in een andere plugin folder. Of vergt dit een andere methode
Bedankt jullie outhere alvast voor de hulp. Weet er zelf ook wel wat van hoor
Inde map Mijn Documenten/Sim City 4/Regio'squote:Op maandag 16 januari 2006 14:45 schreef ferdinandbol het volgende:
Gaat het importeren van een hele regio in een andere plugin folder. Of vergt dit een andere methode
Of beter gezegd: Hoe importeer je een van de regio's? In welke folder of map?
Ok. Nog 1 keer.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:27 schreef ferdinandbol het volgende:
Downloaden regio's hoe gaat dit nu precies.
Iedere keer als ik een leuke regio heb gevonden en ik hem wil downloaden krijg ik een enorme vergrootte en grijze regio tezien op de monitor van de computer. Ik heb dan geen tools om de opdracht tot downloaden te geven.
Kan iemand mij uitleggen waar ik de boot mis?
dat kadertje dat je ziet is net zoiets als wanneer je een bijlage wilt invoege in b.v. outlook of hotmail..quote:7. Open het bestandje config.bmp, nu zie je dat hij bezig is met renderen. Dit duurt lang 10-30 minuten.
Wat is renderen. Hoe ziet dat er uit?
Er is geen bestandje config.bmt in het kadertje wat verschijnt. Ik weet niet hoe het te openen
Je moet op Simtropolis 2 bestanden downloaden per map. 1 config.bmp en de andere is dat je de map moet downloaden.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:12 schreef ferdinandbol het volgende:
Beste Moder8or,
bedankt, maar kan je me verder helpen ???
1. Download de 2 bestanden van je map config.bmp en nog 1.
Heb ik gedaan Wat bedoel je met "en nog 1."?
Klopt, je moet ook de gedownloade bestanden copieren in de map en je moet ze overschrijvenquote:4. Verplaats de gedownloade bestanden nu in de map : Mijn Documenten/Sim City 4/Regio/Amsterdam
Heb ik niet gedaan want ze zitten er gewoon vanzelf al in !!
Een zandlopertje zie je dan in beeldquote:7. Open het bestandje config.bmp, nu zie je dat hij bezig is met renderen. Dit duurt lang 10-30 minuten.
Wat is renderen. Hoe ziet dat er uit?
Er is geen bestandje config.bmt in het kadertje wat verschijnt. Ik weet niet hoe het te openen (zie punt 4)
Alles komt goedquote:8. Zodra hij klaar is met renderen zie je opeens je gedownloade kaart! Veel succes.
Was het maar waar
Heeeel makkelijkquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:23 schreef Stansfield het volgende:
Iedereen is het druk aan het spelen denk ik. Hopelijk volgen er weer wat meer foto's.
Ik heb ook nog een vraagje. Ik wil graag een regio als 1 hele grote stad maken. Alleen hoe kan ik dan zorgen dat 1 "stad" zeg maar alleen voor industrie is zonder dat er steeds wordt gezeurt om woningen enz.
Heb je wel een contract afgesloten om water te leveren/ontvangen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:27 schreef Stansfield het volgende:
Natuurlijk dat ik daar nooit aan gedacht had. En hoe zorg je ervoor dat water naar andere steden gaat. Ik sleep de leidingen wel door en doe dan een verbinding aanleggen. Maar moet ik die andere "stad" dan ook altijd weer veel waterdingen neerzetten.
Dat zal het zijn. Vanavond maar eens proberen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Heb je wel een contract afgesloten om water te leveren/ontvangen?
monorail ziet er fancyer uit en heeft volgens mij ook meer capaciteit...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:16 schreef ferdinandbol het volgende:
Ga vanavond weer proberen een regio te laden. Als het lukt komt dat door moder8or
"ook moet je gedownloade bestanden copieren in de map en je moet ze overschrijven"
Ik heb een idee hoe dit moet maar een hintje zou niet gek zijn. Waarom zou je overigens monorail willen plaatsten in jestad, je kan toch beter verhoogde spoorlijn plaatsen??. Hoe krijg je spoorlijn overigens over of onder de wegen door. Die zou de verkeersdoorstroom enorm ten goede komen.
Prettig weekend anyway
Volgens mij is de capaciteit redelijk gelijk, maar dit zou ik ook niet zo uit mijn hoofd weten. Monorail is wel sneller dan de normale trein en de stations nemen ook wat minder ruimte in. Maar als je ook van plan bent om veel te gaan doen met vrachttreinen, is het denk ik een betere optie om met treinen te gaan werken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:29 schreef mschol het volgende:
[..]
monorail ziet er fancyer uit en heeft volgens mij ook meer capaciteit...
Mooiquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:22 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. Vanavond maar eens proberen.
en ooit begonnen door AMD64 (die je nooit meer ziet zo ongeveerquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:09 schreef _moder8or_ het volgende:
Ja joh, pleur gelijk een heel pagina vol joh
Trouwens. Het plugin topic van SC4 kent nu meer dan 10.000 views!
pssst ik ben/was AMD64quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:01 schreef mschol het volgende:
[..]
en ooit begonnen door AMD64 (die je nooit meer ziet zo ongeveer![]()
en ook 58 posts al dat zo door gaat halen we misschien de 100.000 views wel voordattie op slot gaat...
Mooie stad met erg veel park.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:08 schreef ElmarO het volgende:
Weer eens wat pics van mijn stadje Rennes.
[[url=http://img137.imagevenue.com/loc191/th_bc4b5_sc329Rennes.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img134.imagevenue.com/loc271/th_38755_sc330Rennes.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img109.imagevenue.com/loc137/th_4cc02_sc331Rennes.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img40.imagevenue.com/loc297/th_b9da5_sc332Rennes.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img44.imagevenue.com/loc250/th_e83e1_sc333Rennes.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img139.imagevenue.com/loc9/th_cab4d_sc334Rennes.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img131.imagevenue.com/loc276/th_36044_sc335Rennes.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img141.imagevenue.com/loc298/th_8ca56_sc336Rennes.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img130.imagevenue.com/loc185/th_b3166_sc337Rennes.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img129.imagevenue.com/loc247/th_33933_sc338Rennes.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img132.imagevenue.com/loc198/th_052fe_sc339Rennes.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img141.imagevenue.com/loc96/th_8695b_sc340Rennes.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img142.imagevenue.com/loc170/th_757eb_sc341Rennes.jpg]afbeelding][/URL]
Hoe sluit je dat precies af dan? Gewoon bij verbinding ja drukken of moet je daar nog iets speciaals voor doen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Heb je wel een contract afgesloten om water te leveren/ontvangen?
Ik neem aan dat je dichtbebebouwde steden bedoeld? Nee, ik maak in deze regio liever steden die veel natuur/park hebben. Al heb ik ze wel ooit gemaakt.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mooie stad met erg veel park.
Maak je ook echt dichte steden ?
Je moet via je budgetmenu naar 'Neighbour Deals' gaan en dan bepalen hoeveel water je wilt afnemen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:13 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Hoe sluit je dat precies af dan? Gewoon bij verbinding ja drukken of moet je daar nog iets speciaals voor doen?
Natuurlijk eerst een pijpleiding naar de rand van je stad zodat het een connectie maakt met je buurstad. Voor de rest legt ElmarO het netjes uit.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:13 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Hoe sluit je dat precies af dan? Gewoon bij verbinding ja drukken of moet je daar nog iets speciaals voor doen?
Wat is dat toch met al die reacties "Toch maar weer installeren" ???quote:Op zondag 29 januari 2006 13:55 schreef marcb1974 het volgende:
Binnenkort ook maar weer eens installeren, vond het altijd een heel leuk spel
Zolang je geen nucleaire ramp hebt, zijn kerncentrales vlgs mij altijd schoner dan welke andere conventionele centrale ook (behalve die zonnecollector dan).quote:Op maandag 30 januari 2006 15:06 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik prefereer altijd gascentrales. Zijn wat schoner.
het is vaak eerder de processor..quote:Op maandag 30 januari 2006 17:20 schreef Fatality het volgende:
Mijn videokaart trekt mijn stad van 100.000 niet meer
nouja dat kan het ook zijn.quote:
zit opich wel goed inelkaar en performace problemen blijf je houden, je moet nameljk een werled simuleren.. en dat kost gewoon rekenkrachtquote:Op maandag 30 januari 2006 19:02 schreef Fatality het volgende:
[..]
nouja dat kan het ook zijn.
Ergens heb ik het idee dat het niet bijzonder slim inmekaar zit dat spel,maargoed.
Ben er toch alweer op uitgekeken, gaat meestal vrij snel bij simcity
Wat jij zegt. Eén processor die bijhoudt hoe honderdduizend Sims slapen, eten, naar school gaan, werken, eten, in de file staan etc etcquote:Op maandag 30 januari 2006 20:31 schreef mschol het volgende:
[..]
zit opich wel goed inelkaar en performace problemen blijf je houden, je moet nameljk een werled simuleren.. en dat kost gewoon rekenkracht
Processor dude, processorquote:Op maandag 30 januari 2006 17:20 schreef Fatality het volgende:
Mijn videokaart trekt mijn stad van 100.000 niet meer
Ja, dat klopt. Tip: Zet de gascentrales nooit bij elkaar. Anders wordt het echt een smerige uitlaatgaszooi. Altijd verspreiden.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:06 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik prefereer altijd gascentrales. Zijn wat schoner.
Zijn onderdeel van de Network Addon Mod. Een link hiernaar staat in de OP.quote:Op woensdag 1 februari 2006 00:24 schreef Daverz het volgende:
Die rotonde-tjes op die plaatjes een paar posts geleden, die zijn niet standaard he? Hoe en waar kan je die krijgen?
hier ook..quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:37 schreef Mikkie het volgende:
Okay... ik heb 't een tijdje niet gespeeld maar 't begint toch weer aardig te jeuken nu
Industrie of je waterleiding?quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:12 schreef rifkes het volgende:
Kan iemand zeggen wat je moet doen als je als onderschrift de melding krijgt dat er verontreiniging is
Ik merkte ook dat als je boerderijen waterleidingen geeft ze het water vervuilen.quote:
Klopt, maar je moet ook nooit boerderijen 'planten'quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:38 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Ik merkte ook dat als je boerderijen waterleidingen geeft ze het water vervuilen.![]()
Je kan dan op je kaart kijken en zien waar de meeste vervuiling zit. Bij luchtvervuiling (vaak bij industrie-gebieden en drukke wegen) kan de je vervuiling terugdringen door er in de buurt bomen of parken te plaatsen. Wat je ook kan doen, is de belastingen voor vervuilende industrie flink verhogen zodat er weinig/geen vraag naar isquote:Op woensdag 1 februari 2006 15:12 schreef rifkes het volgende:
Kan iemand zeggen wat je moet doen als je als onderschrift de melding krijgt dat er verontreiniging is
volgens mij gewoon 4 vakjes (een vierkantje van 2x2) aanleggen en het wordt vanzelf een rotonde ?quote:Op donderdag 2 februari 2006 23:59 schreef Daverz het volgende:
Die network add-on gedownload, en nu idd 'overpasses' etc voor avenues en gewone roads erbij, echter nog geen rotondes. Kan iemand vertellen hoe je die maakt/krijgt?
klinkt alsof je textures mist..quote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:34 schreef ferdinandbol het volgende:
Ik heb het mooie Amsterdamse station in mijn stad. Inmiddels voldoe ik aan alle voorwaarden. Er is treinverkeer. Er lopen mensen voor op het station maar het station zelf blijft steevast in een soortement cadeauverpakking en ongezien, althans het gebouw. Het plein is zichtbaar.Wie weet raad
Klopt, althans bij mij dan, en je moet wel SC4 Rush Hour beschikkenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 11:41 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij gewoon 4 vakjes (een vierkantje van 2x2) aanleggen en het wordt vanzelf een rotonde ?
Gewoon zoeken naar texture sets volgens mijquote:Op zondag 5 februari 2006 12:49 schreef ferdinandbol het volgende:
Zijn die texture sets dan apart elders te vinden? Ik heb volgens mij alles gedownload wat nodig was.
Wat betekent als mijn sim stad bij aanvangt mededeeld \"uitbreidingspakket 293373457 verwijst naar de volgende plugins dien niet aanwezig zijn..etc etc. Daarna de vraag of ik toch weil aanvangen met het spel
Enig idee, badnkt alvast maar weer.
lees eens wat topic door.. of desnoods the Openings Post.. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn..?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:22 schreef gamefreak_tim het volgende:
mooie verhalen/screens heb nu ook maar SimCity 4 geïnstalleerd. Grootste stad=14.000 inwonersniet erg groot dus.. maar het gaat goed.. behalve dat mijn residental gebieden helemaal bruin zijn met hier en daar een huis.. maar bij jullie zie ik allemaal mooie tuinen en parkeerplaatsen, voetbalveldjes allemaal natuur rondom de huizen/industrie en commercial.. pff.. wat doe ik verkeerd
hoop iemand heeft tips voor me
Op = openingspost dus de eerste post van dit topic.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:47 schreef gamefreak_tim het volgende:
Uuh.. Waar kan ik die OP vinden..?![]()
en daar kan je ook die downloads/patches etc. vinden?
kijk op simtropolis.comquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:02 schreef test55 het volgende:
is er iemand die de stad amsterdam heeft nagebouwd en die ik mag overnemen
of is er iemand die mij gebouwen uit amsterdam kan leveren
Bedankt Rag, maar $$/$$$ heb ik genoeg en ook $ huizen.. maar nog steeds geen groen..quote:Op zaterdag 18 februari 2006 15:27 schreef Rag het volgende:
Nahjah, zal je wel even kort of weg helpen dan.
Als je de info opvraagt bij een huis van je, zal jij op dit moment te zien krijgen dat 't een $-huis is. Om, mooiere gebouwen, meer groen en dus ook 'mooiere' (; pakeerplaatsen te krijgen, moeten je huizen een waarde krijgen van $$ of $$$. Dit krijg je door een aantal factoren:
- Huis moet aangesloten zijn op water, afval moet worden opgehaald
- Omgevingsfactoren, je zal eerder een huis krijgen van $$$ bij een mooi park, dan naast een industrie en een vuilnisbuilt
- Belangrijkst: onderwijs. Het duurt een tijdje misschien, maar na een tijdje komen er meer 'hoogopgeleiden' sims in je stad wonen, die in $$/$$$$-huizen gaan leven
- Politie coverage + ziekenhuis
- Openbaar vervoer, niet aan een drukke weg etc.
Het enige nadeel van dit allemaal, als je dit bouwt, dan slaat 't totaal op je budget. En dit is het moeilijke van 't spel. Bij simcity 3000 kon je eigenlijk zoveel bouwen als je wilt, maar bij simcity 4, kom je meteen in 't rood te staan.. Het is dus heel geduldig opbouwen, en als de sims iets per se willen.. 't dan pas te bouwen..
hoop dat dit een beetje een antwoord is op je vraag...
Geen o:?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:13 schreef gamefreak_tim het volgende:
[..]
Bedankt Rag, maar $$/$$$ heb ik genoeg en ook $ huizen.. maar nog steeds geen groen..![]()
maar toch
![]()
stond op het punt het ook te vragen iddquote:Op zondag 19 februari 2006 14:35 schreef MrBean het volgende:
offtopic: LOL, Rag, uit welke hentai komt jouw avatar.
En mag dat wel van de Fok-policy?
niemand die weet wat dit kan zijn?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:53 schreef mschol het volgende:
hmm zit nu met een kut probleem..
heb nu me sc 4 ge herinstalleerd maar als ik plugins in me map plaats moet ik eerst me cd laatje open en dicht doen voor dat sc4 weer goed kan opstarten
en ik moet al me plugin's weer gaan uitzoeken, tis een bende...
Ik gebruik wel altijd de zwaarte industrie. Is dat hetzelfde als high tech?? Zo niet hoe krijg je dat dan?quote:
stad 1 (de metropool) heeft bij mij altijd een buurtstad waar de $ en $$ industrie zitten , daar zit alleen de meest gore industrie en daardoor kan ik veel high tech industie (die schoon is) in me metropool plaatsen..quote:Op maandag 20 februari 2006 10:48 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb geen idee mschol.
Ik zit met een probleem van andere aard. Ik speel meestal met die bank zodat je niet het geld probleem hebt en gewoon lekker kan bouwen. Flauw ik weet het. Maar nu heb ik dus in zo'n grote stad een behoorlijke metropool neergezet. Alleen krijg ik op één of andere manier geen grip op de luchtverontreiniging. Ik heb 1 groot industrieterrein neergezet, maar toen daar de luchtverontreiniging te groot werd heb ik daar stukken bos tussen gezet. Alleen nu wordt het er niet echt minder op.
Hoe pakken jullie dat aan? Overal kleine stukjes industrie? wat is een goede tactiek daarvoor?
veel scholing.. hoe slimmer, hoe meer high tech industie er is..quote:Op maandag 20 februari 2006 11:32 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik gebruik wel altijd de zwaarte industrie. Is dat hetzelfde als high tech?? Zo niet hoe krijg je dat dan?
goede weg verbindingen naar huizen is idd o0ok wel een must volgens mij..quote:Op maandag 20 februari 2006 11:38 schreef MrBean het volgende:
En volgens mij hebben high-tech arbeiders ook meer behoefte aan dure huizen en goede voorzieningen.
wat meer info is wel gewenst...quote:Op maandag 20 februari 2006 16:45 schreef daantje14 het volgende:
Ikke probeer regios te downloade maar dat lukt niet
help me
Kijk eens gewoon al die menuutjes bij vervoer bij langs.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:38 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Inmiddels 4,000 inwoners.. (L)
En bushokjes nogsteeds niet in mijn spel :S
thank youquote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:31 schreef mschol het volgende:
kijk eens in de FRS ..
misschien hebben ze em daar nog
en plugins instaleeer je door em te downloaden en uit tepakken naar c:\documents & settings\ <username>\my documents\simcity 4\plugins
waar <username> je gebruikers naam van windows xp is
Staan normaal gesproken op Simtropolis. Maar die liggen er op het moment even uit. Zijn bezig met een serverupdate. Als het weer online is zal ik wel een link posten (als ik het tenminste onthoud).quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:27 schreef test55 het volgende:
waar kan ik de kkampeerplek vinden
das het hele idee achter de losse steden volgens mijquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:13 schreef Jip het volgende:
zo heb ik een stad met 0 inwoners(aleen maar industrie) dat vermindert de behoefte aan industrie in omliggende steden![]()
Je ziet ook als je de steden met elkaar verbind dat de WCI(RCI) Meter omslaat.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:29 schreef mschol het volgende:
[..]
das het hele idee achter de losse steden volgens mij
Begin met low density begin met alleen een brandweer. Als de stad is rond 10.000 kun je al makkelijk medium en net high density. Alle basisscholen die je al kunt plaatsen binnen je budget kun je aanpassen aantal het leerlingen die je er mee kunt financieren zo ben je niet zo veel geld kwijt. Een heel goedkope school is de Universiteit heeft een grotere capiteit. Ook heb je de middelbare schoolquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:09 schreef Zombine het volgende:
Oke, heb dus net even gespeelt. Maar ik heb weer dik verlies. In het begin willende mensen direct al een brandweer politie school en weet ik veel wat nog meer. Maar als je die plaatst dan moet je daar ook weer geld aan betalen!
Hoe pakken jullie dat probleem altijd aan? En is het slim om in het begin met low residental zones te beginnen of met high density zones?
Begin jij pas met het plaatsen van ziekenhuizen als je rond de 10.000 inwoners hebt?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:45 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Begin met low density begin met alleen een brandweer. Als de stad is rond 10.000 kun je al makkelijk medium en net high density. Alle basisscholen die je al kunt plaatsen binnen je budget kun je aanpassen aantal het leerlingen die je er mee kunt financieren zo ben je niet zo veel geld kwijt. Een heel goedkope school is de Universiteit heeft een grotere capiteit. Ook heb je de middelbare school
maar die is duurder.
En begin niet met een groot ziekenhuis maar met een kleine en zet een kolencentrale in de hoek de map en pas het aan het verbruik. Netzoals met het water.
ik zal ff uitleggen hoe ik het doe, zit meestal vanaf de 1000 inwoners met zo'n 600 winstquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:21 schreef Zombine het volgende:
[..]
Begin jij pas met het plaatsen van ziekenhuizen als je rond de 10.000 inwoners hebt?
Want ze zeuren al om alles als ik net 2000 inwoners heb. Ik heb nu net de 5000 inwoners gehaalt en heb een winst van ongeveer 150 dollar. Wel heb ik al ziekenhuizen en scholen om de mensen tevreden te houden. Ik heb alleen nog geen politiebureau.
Ben ik een beetje goed bezig? of is 150 dollar winst met 5000 inwoners slecht?
als ze iets te veel zeuren gooi er gewoon een meteooriet opquote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:45 schreef Zombine het volgende:
Thanks Jip, ik zal het morgen direct eens proberen. Blijkbaar luister ik dus gewoon teveel naar de burgers van mijn stad.
Morgen laat ik ze lekker zeuren en wacht ik tot ik eerst genoeg winst heb
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:52 schreef Ricy het volgende:
waarom doen jullie het niet met plugins?
ja je moet agarische velden maken, ik heb een vermoeden dat die 5 (?) comericieele balkjes verschillen toont tussen winkels en kantoren, maar dat weet ik niet zekerquote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:36 schreef Zombine het volgende:
[afbeelding]
Moet ik nu volgens dit schermpje agrarische bedrijven plaatsen? Of betekenen die balkjes iets anders? En hoe plaats ik dan de 2 laatste blauwe balkjes ( Be-$$ en Be-$$$ )? Want je hebt maar 3 keuzemogelijkheden als je comerciele velden wilt toewijzen.
Cw zijn Commerciele winkels Be zijn bedrijven/kantorenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:31 schreef Jip het volgende:
[..]
ja je moet agarische velden maken, ik heb een vermoeden dat die 5 (?) comericieele balkjes verschillen toont tussen winkels en kantoren, maar dat weet ik niet zeker![]()
thanks voor het bevestigen van mn vermoedenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:54 schreef Remqo het volgende:
[..]
Cw zijn Commerciele winkels Be zijn bedrijven/kantoren
elmor je beloftequote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Staan normaal gesproken op Simtropolis. Maar die liggen er op het moment even uit. Zijn bezig met een serverupdate. Als het weer online is zal ik wel een link posten (als ik het tenminste onthoud).
wanner je stad vol is of veel inwoners tel zullen ze wel hogere bouw willen, gewoon langzaam laagbouw voor middelbouw vervangen.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:14 schreef Zombine het volgende:
Naar een paar uurtjes bouwen heb ik dit gekregen. Ze blijven maar vragen om licht bebouwde woningen. Dus dan raakt de map snel vol.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06090/hoogboven.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
En ook zo dom soms, als je op een wat heuvelachtig gebied bouwt
[afbeelding]
Met een beetje zoeken kun je hem ook zien op het grote plaatje.
Ik heb nu ongeveer 14.000 inwoners. Ik ben nu idd bezig met wat laagbouw te vervangen door middelbouw.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:35 schreef Jip het volgende:
[..]
wanner je stad vol is of veel inwoners tel zullen ze wel hogere bouw willen, gewoon langzaam laagbouw voor middelbouw vervangen.
hoeveel inwoners heb je?
hoe krijg je al die bomen voor elkaar?
ik bouw altijd alleen maar zones, al die bomen ertussen zetten kost zoveel ruimte en ziet er niet uit bij mij![]()
mijn regio telt 60.000 inwonersquote:Op zondag 5 maart 2006 15:01 schreef Zombine het volgende:
[..]
Ik heb nu ongeveer 14.000 inwoners. Ik ben nu idd bezig met wat laagbouw te vervangen door middelbouw.
Hoe ik dat doe met die bomen? Ik bouw eerst een weg, dan plaats ik naast de kanten van de weg bomen. En dan naast die bomen weer gebouwen. Je moet wel een tijdje wachten voordat de bomen gegroeit zijn, maar het maakt de stad wel een stuk mooier.
EDIT: je kan bijvoorbeeld naast de weg gewoon random wat bomen plaatsen, maar je kan bijvoorbeeld ook 1 palmboom plaatsen in elk hokje. Of met 1 hokje zonder boom en dan 1 hokje met boom, 1 hokje zonder boom etc.
ik leg altijd een vierkant avenue (4 baans weg) aan met daar in wegenquote:Op zondag 5 maart 2006 15:07 schreef Jip het volgende:
[..]
mijn regio telt 60.000 inwoners![]()
maar geen bomen langs de weg![]()
ik heb het geprobeert maar komt er nog niet mooi uit te zien
wat doe ik dan?
ik bouw eerst een aardig groot vierkantje road, vervolgens ga ik daar binnen streets bouwen en daar aan huizen bouwen, ik laat dan heel veel stukjes leeg maar ziet er nog niet uit![]()
wel een tip voor jou probeer ook ddor woonwijken te bouwen op mijn manier kwa wegen.
leg vierkant gedeelte road aan en gaar da binnen zones bouwen, dat help heel goed tegen opstoppingen![]()
leg uitquote:Op zondag 5 maart 2006 15:09 schreef mschol het volgende:
[..]
ik leg altijd een vierkant avenue (4 baans weg) aan met daar in wegen
uhm tussen mijn zones komen niet wegen (dus 2 baans) maar die 4 baanswegen, dit heeft vooral later veel effect op de bereikbaarheid van je zonesquote:
ja maar hoe doe je dat?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:12 schreef mschol het volgende:
[..]
uhm tussen mijn zones komen niet wegen (dus 2 baans) maar die 4 baanswegen, dit heeft vooral later veel effect op de bereikbaarheid van je zones
als je de moeite zou nemen om de rest te lezenquote:Op zondag 5 maart 2006 15:21 schreef Mr-Coffee het volgende:
Oke, newbie prob, hoe kan ik zorgen dat ik niet zo snel bankroet ga.
Dorpje bouwen, en ff wachten met uitbreiden ofzo??.
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Godver zeg ik had dit spel ook. Kan hem niet meer vinden
speelze!quote:Op zondag 5 maart 2006 15:32 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
haha per toeval gevonden
Ik zag in 1 keer gebrande cdtjes liggen en daar stond op simcity. Ik in de romspeler en was het nummer 4. Wist niet meer dat ik die niet legaal had
zag gister voor 15 euro sc4 deluxe in de dynabytequote:Op zondag 5 maart 2006 15:32 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
haha per toeval gevonden
Ik zag in 1 keer gebrande cdtjes liggen en daar stond op simcity. Ik in de romspeler en was het nummer 4. Wist niet meer dat ik die niet legaal had
Maak eens een screenshot, benieuwd hoe dat van jouw eruit ziet dan.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:07 schreef Jip het volgende:
[..]
mijn regio telt 60.000 inwoners![]()
maar geen bomen langs de weg![]()
ik heb het geprobeert maar komt er nog niet mooi uit te zien
wat doe ik dan?
ik bouw eerst een aardig groot vierkantje road, vervolgens ga ik daar binnen streets bouwen en daar aan huizen bouwen, ik laat dan heel veel stukjes leeg maar ziet er nog niet uit![]()
wel een tip voor jou probeer ook ddor woonwijken te bouwen op mijn manier kwa wegen.
leg vierkant gedeelte road aan en gaar da binnen zones bouwen, dat help heel goed tegen opstoppingen![]()
in m'n nieuwste stad heb ik 11.000 inwoners geen verkeersopstoppingen
politie brandweer scholen klinieken en zo'n 700 winst per maand, heb nu 117.000 money![]()
regio stad of buurt?allesquote:Op zondag 5 maart 2006 15:52 schreef Zombine het volgende:
[..]
Maak eens een screenshot, benieuwd hoe dat van jouw eruit ziet dan.
ja, tuurlijk. weet jij een manier om dat te veranderen danquote:Op zondag 5 maart 2006 16:43 schreef DrDentz het volgende:
offtopic maar euhm
Jip, ben je echt zo oud als dat je claimt te zijn, ik bedoel, zes jaar toen je je aanmeldde op fok?![]()
ik, ben nu 12quote:Op zondag 5 maart 2006 17:03 schreef DrDentz het volgende:
![]()
ik bedoelde eigenlijk je geboortedatum, wie meldt zich nu op zn zesde aan op fok
Hij heeft een bekende oldbie moederquote:Op zondag 5 maart 2006 17:03 schreef DrDentz het volgende:
![]()
ik bedoelde eigenlijk je geboortedatum, wie meldt zich nu op zn zesde aan op fok
quote:Op zondag 5 maart 2006 18:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij heeft een bekende oldbie moederZij zal hem wel hebben aangemeld
![]()
Een verschrikkelijk toffe moederquote:
dat word moeilijk den ik.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een verschrikkelijk toffe moederEn de rest zoek je zelf maar uit
En heel slim om Jip alvast te registreren
Oh, weer ontopic *kuch* Ik heb een raar idee en ik denk dat ik dat eens ga uitproberen. Op mijn eigen regiokaart heb ik een gebied van 4x6 kleine gebiedjes bij elkaar in een vierkant. Ik wil in elk klein gebiedje slechts 1 soort toelaten. Dan bedoel ik niet alleen residents, industrie of commercial, maar extremer. Dus alleen landbouw, alleen produktieindustrie, alleen vervuilende industrie, alleen high tech etc etc. En dan voor elk soort een vakje gebruiken. Kijken of dat gaat werken. (ik denk wel dat ik bijv. voor een gebied met alleen rijke sims eerst ook arme en moderate sims moet toelaten en dan als ze genoeg educated zijn de belastingen opschroeven van de arme en moderate sims en zo...maar ik zie wel).
je kan de belasting toch niet verhogen op basis van niet vervuilend en wel vervuilend industrie?quote:Op maandag 6 maart 2006 07:45 schreef Isabeau het volgende:
Oh, maar ik hèb al een groot gebied met alleen industrie, alleen commercial, alleen residents en alleen high tech (die wilden niet bij al die stinkende rotzooi van de 'gewone' industrie). En dat loopt allemaal geweldig. Iedereen reist ook wat af, vnl. met bussen en ook een paar duizend met de monorail. Ik draai enorm veel winst op het openbaar vervoer.
Je kan de vraag prima sturen met belastingen, Jip. Als je ergens alleen vervuilende industrie wilt dan zet je de belastingen voor alle andere vormen van industrie op 20% of zo. Niemand die dan nog wil, behalve de industrie die jij hebt uitgezocht![]()
zo ziet mijn belasting schema eruit(heb nederlandse versie)quote:Op maandag 6 maart 2006 18:36 schreef Isabeau het volgende:
Nee hoor, ook op basis van de verschillende typen industrie, commercial en residents. (of is dat een onderdeel van Rush Hour? ik kan me eigenlijk niets anders herinneren)
quote:Op maandag 6 maart 2006 18:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb:
povere woning
modale woning
luxe woning
povere commerciele dienstverlening
modale commerciele dienstverlening
luxe commerciele dienstverlening
modaal commercieel kantoor
luxe commercieel kantoor
agrarisch
vervuilende industrie
productie industrie
hightech industrie
En dat alles neit bij elkaar, je wegen zitten toch totaal vol dan?quote:Op maandag 6 maart 2006 18:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb:
povere woning
modale woning
luxe woning
povere commerciele dienstverlening
modale commerciele dienstverlening
luxe commerciele dienstverlening
modaal commercieel kantoor
luxe commercieel kantoor
agrarisch
vervuilende industrie
productie industrie
hightech industrie
hoe bedoel je aan aanpassen? bedoel je gewoon de belasting verhogen/verlagen?quote:Op maandag 6 maart 2006 18:56 schreef Isabeau het volgende:
Ja, daarnaast kan je de belastingen aanpassen. Heel handig als je per se geen vervuilende industrie wilt hebben.
Doe je goed danquote:Op maandag 6 maart 2006 19:00 schreef Isabeau het volgende:
Nee hoor, mijn treinen en monorails zitten vol en ik draai gigantisch veel winst op de bussen.
Vergeet geen parkeergarages aan te leggen bij stationsquote:Op maandag 6 maart 2006 19:02 schreef marcb1974 het volgende:
Doe je goed dan![]()
ik krijg in zo'n situatie alleen mijn wegen maar vol![]()
moet je sowieso ook goede wegen aanleggen( snelwegen, dubbele wegen)quote:Op maandag 6 maart 2006 19:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Doe je goed dan![]()
ik krijg in zo'n situatie alleen mijn wegen maar vol![]()
handig.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:02 schreef Isabeau het volgende:
Ja, maar ik kan dus specifiek een bepaald soort industrie weghouden uit de stad.
enkele tips? kan ik goed gebruiken.(al heb ik nu een syseem om heel makkelijk opstopping te voorkomen:ik bouw eerst grote vlakken vierkante roads en daar binnen leg ik zones met streets aan, maar bij een stad van 150.000 inwoners zal dat niet meer werken denk ikquote:Op maandag 6 maart 2006 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik had op mijn monorailstations 140% klantenEn mijn bussen zitten over het algemeen propvol (80-100%) Mijn sims houden gewoon van het OV
eenrichtings wegen kan ik niet makenquote:Op maandag 6 maart 2006 19:12 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, je OV heel erg ontwikkelen. En ik gebruik ook veel eenrichtingswegen en van die dubbele wegen. Ik leg eigenlijk rond elk stadsgebied een dubbele weg aan (helemaal rondom), dan een paar grote stukken met eenrichtingsweg die dat doorkruizen en dan roads en dat allemaal opvullen met zones met streets...
ok zal ook maar is proberenquote:Op maandag 6 maart 2006 19:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb in elk blok met woningen, industrie en comercial 1 busstation. Max 6-10 hokjes uit elkaar...Echt heel heel erg veel en het werkt.
ok, bedanktquote:Op maandag 6 maart 2006 20:00 schreef Isabeau het volgende:
Je kan de stations verkeerd aanleggen. Het pijltje moet namelijk naar een weg wijzen en niet naar de rails. Plus je moet geloof ik minstens 2 stations hebben voor er een trein rijdt. En toen ik Rush Hour nog niet had reed er bij mij ook nooit een trein...0 mensen die met de trein gingen en nu zit ie bomvol.
Wat is de lol er dan van?quote:Op maandag 6 maart 2006 20:33 schreef haphaphap het volgende:
Cheatcodes hier mogelijk of is dat niet toegestaanzo kunnen we de minder bedeelde onder ons toch wel een beetje helpen of niet dan?
tuurlijk zijn cheats toegestaanquote:Op maandag 6 maart 2006 20:33 schreef haphaphap het volgende:
Cheatcodes hier mogelijk of is dat niet toegestaanzo kunnen we de minder bedeelde onder ons toch wel een beetje helpen of niet dan?
Dat kan beter.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik had op mijn monorailstations 140% klantenEn mijn bussen zitten over het algemeen propvol (80-100%) Mijn sims houden gewoon van het OV
Met 150.000 is het tenminste nog speelbaar.quote:
quote:Op maandag 13 maart 2006 16:43 schreef Ricy het volgende:
wij hebben ook een hele goed ecomputer 111gb en bij mij loopt die ook telkens vast en ik heb nog maar kleine steden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat heb ik ook altijd. Zelf als ik met de bank speel dat ik onbeperkt geld heb. Heel vaag is dat.quote:Op maandag 13 maart 2006 17:24 schreef renz0r het volgende:
Mijn stad heeft nu bijna 500.000 inwoners.
Heb er ALTIJD last vand at gebouwen kapot gaan, omdat de mensen het pand hebben verlaten. ALLEMAAL om de rede dat er lange reistijden zijn.
Wtf, heb een groot metronet en snelweg met ringweg om de stad. Tevens liggen commercial en woonplaatsen zogoed als door elkaar en industrie om de hele rand van de stad.
Hoe kan ik dit probleem voorkomen?
Punt 2: scholen en ziekenhuizen staken alleen maar. Ze krijgen de maximale subsidie en heb genoeg ziekenhuizen/ scholen in mn stad. Alles wordt afgedekt. Hoe komt dit?
Afdekken is niet genoeg hequote:Op maandag 13 maart 2006 17:24 schreef renz0r het volgende:
Mijn stad heeft nu bijna 500.000 inwoners.
[..]
Punt 2: scholen en ziekenhuizen staken alleen maar. Ze krijgen de maximale subsidie en heb genoeg ziekenhuizen/ scholen in mn stad. Alles wordt afgedekt. Hoe komt dit?
Ow dank je wel! Met dit probleem zit ik ook altijd, krijg ik altijd van die irritante "geen werk" koffertjesquote:Lange reistijden: Er is te weinig werk op het niveau van de bewoners in de buurt. Als je als fabrieksarbeider tussen de commercial high-rise woont, woon je te ver van je werk.
Metro is 1 ding; capaciteit is een tweede. Net als de wegen. Sommige lui vertikken het gewoon om met het OV te reizen en staan dan te lang in de file. Dat kan je oplossen dmv city-ordinances, extra woonruimte bij het werk, of extra werk bij de woningen.
E.e.a. gaat weer ten koste van iets anders...
Zoals nu dusquote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:36 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Ow dank je wel! Met dit probleem zit ik ook altijd, krijg ik altijd van die irritante "geen werk" koffertjes![]()
Juist! Het is wel leuk om eens een megastad te bouwen. Met snelwegen, metro's spoorwegen grote gebouwen alles erop en eraan.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:52 schreef Mikkie het volgende:
Daar is toch geen lol aan? Bovendien krijg je die 50m niet eens op! Ik bedoel, dan moet je al meteen een huge airport aanleggen, geen belasting heffen en massaal snelwegen en historische gebouwen enzo bouwen.
Heb ik zelf gedaan ja! Gewoon met Region Census een totaal plaatje van je regio maken elke keer nadat je zoveel inwoners hebt! Met een animatieprogramma (ik gebruik Animation Shop 3) alle plaatjes achter elkaar zetten en dan knippen!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:29 schreef DrDentz het volgende:
Dat laatste, heb je dat zelf gedaan of kun je dat van iedere stad bekijken? Dat gifje zeg maar
misschien wel gta meets simcity..quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:58 schreef renz0r het volgende:
Sim City 5 moet toch OOIT uitkomen
Die haal ik dan METEEN in huis, moet ik hebben! Wat zal er denk je allemaal inzitten?
Hoop 3D view, dus dat je beeld plat kan leggen zodat je je skyline goed kan zien enzo en dat je door de straten kan lopen enzo. Soort van GTA view
Meer bekend?
Zolang de game maar minstens zo uitgebreid word als sim city 4, en de graphics ook beetje mooi blijven ( sim city 4 ziet er mooi uit voor een oude game ), dan is 3d view wel goed. Moet de camera ook beetje lekker werken natuurlijk.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:38 schreef DrDentz het volgende:
Ik hoop geen 3d view want dan wordt het kut, kijk maar naar C&C Generals![]()
Midden in industrie gebied aan de waterkantquote:Op woensdag 15 maart 2006 19:56 schreef DrDentz het volgende:
Heb je ze niet gewoon in een te vervuild gebied gebouwdbouw ze ergens midden in een bos ofzo
eff een paar zuiveringsinstallaties plaatsen..quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:44 schreef renz0r het volgende:
[..]
Midden in industrie gebied aan de waterkant
Ja, van een afstandje wel.quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:57 schreef mschol het volgende:
City Life bereikt gold status
ziet eruit als een geduchte SC4 concurrent
Opgelost, ik sloopte alle industrie langs het water en gooide een waterzuiveringsinstallatie neer. Gelijk water weer schoon, was gewoon volledig bruinquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:47 schreef mschol het volgende:
[..]
eff een paar zuiveringsinstallaties plaatsen..
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:51 schreef HMaster-II het volgende:
Ik ben sinds zondag ook weer aan het SC4-en.
Daar is maar 1 manier voor helaas.. Dat is alle wegen die naar de vuilnisvlakjes lopen weghalen, en dan wachtenquote:Alleen heb ik nu een probleem. denk ik. Ik heb een vuilnisbelt en wat veel zware industrie. Nou wil ik die meuk naar de map ernaast deponeren. Kan dat nog? Hoe raak ik die vuilnisbelt kwijt op een goede manier??
Bouw gewoon wat ze graag willen.. Begin met kleine vlakjes en niet te hoge density. Zorg voor goede weg en OV verbindingen zodat mensen uit je buurstad er wel graag willen werkenquote:En wat is de beste manier om in de map naast mijn huidige map een goed lopende economie op te zetten? En dan zo, dat mijn grote map geen economische terugslag krijgt.
Ik wil eigenlijk geen hacks gebruiken ofzo. Ik zal er wel niet onderuit kunnen.![]()
Succesquote:Please help.
Volgens mij gebruiken ze niet het afval wat al gestort is. Zoiezo zou je in jou geval wel de wegen moeten laten liggen met het gevolg dat zodra je even ergens een kinkje in de kabel hebt ze alsnog die belt vol gaan storten en je dus weer met een berg zitquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:15 schreef ferdinandbol het volgende:
Da's niet helemaal waar. Energieopwekkendeverbrandingsovens verbruiken de vuilnis. Iedere keer als er weer afval is verwerkt, dan kan je de overgebleven vlakken "de zoneren " Duurt even maar lukt wel. Zorg er wel voor dat nieuw geproduceerde afval kan worden geexporteerd naar een andere regio
gewoon via je buget scherm en dan kan je daar ergens dingen als die garbage,water deals etc regelen..quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:10 schreef Stansfield het volgende:
Hoe stel je al die samenwerkingsverbanden tussen de steden in zodat je hele regio gaat samenwerken. Ik heb alleen dat wegen enz werken en wel eens dat er gevraagd wordt om afval van een andere stad over te nemen wanneer ik een grote afvalgebied plaats. Maar hoe stuur je dat een beetje aan?
Vanavond proberen. Want dat was ook mijn optie om in 1 stad afval, industrie, energie en water te doen. En in een andere stad een resident en commercie te doen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:13 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon via je buget scherm en dan kan je daar ergens dingen als die garbage,water deals etc regelen..
ik zorg dat afval+ionsdustrie in 1 stad zit en water+residents+commercie in een andere stad
en afval gebied plaats ik eigenlijk nooit
allen recycle centers en afval naar energei centrales
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:35 schreef Atreidez het volgende:
[Energieopwekkendeverbrandingsovens verbruiken wel de vuilnis die al gestort is...]
Volgens mij gebruiken ze niet het afval wat al gestort is. Zoiezo zou je in jou geval wel de wegen moeten laten liggen met het gevolg dat zodra je even ergens een kinkje in de kabel hebt ze alsnog die belt vol gaan storten en je dus weer met een berg zit
Energieopwekkendeverbrandingsovens verbruiken wel de vuilnis die al gestort isquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/804988/6/50#36232003]dinsdag 21 maart 2006 14:3
[..]
Volgens mij gebruiken ze niet het afval wat al gestort is. Zoiezo zou je in jou geval wel de wegen moeten laten liggen met het gevolg dat zodra je even ergens een kinkje in de kabel hebt ze alsnog die belt vol gaan storten en je dus weer met een berg zit
Je mist de network add-on volgens mij.quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:54 schreef MoonCatcher het volgende:
Ik heb ook ff een vraagje. Ik heb de hole digging gedownload, maar ik kan dus geen tunnels voor snelwegen aanleggen. Een rotonde wil me ook niet lukken. Kan iemand mij hiermee helpen?
Volgens mij heb ik hem gevonden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:00 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Je mist de network add-on volgens mij.
En die is alleen niet meer te vinden op Simtropolis![]()
Moet ik eerst me daar reggen voor alleen die mod.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik hem gevonden.
Klik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |