abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34165581
quote:
7. Open het bestandje config.bmp, nu zie je dat hij bezig is met renderen. Dit duurt lang 10-30 minuten.
Wat is renderen. Hoe ziet dat er uit?
Er is geen bestandje config.bmt in het kadertje wat verschijnt. Ik weet niet hoe het te openen
dat kadertje dat je ziet is net zoiets als wanneer je een bijlage wilt invoege in b.v. outlook of hotmail..

dus je moet de folder opzoeken waar jke de regio hebt uitgepakt en dan moet daar ergens een config.bmp staan..
pi_34173281
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:12 schreef ferdinandbol het volgende:
Beste Moder8or,
bedankt, maar kan je me verder helpen ???

1. Download de 2 bestanden van je map config.bmp en nog 1.
Heb ik gedaan Wat bedoel je met "en nog 1."?
Je moet op Simtropolis 2 bestanden downloaden per map. 1 config.bmp en de andere is dat je de map moet downloaden.
quote:
4. Verplaats de gedownloade bestanden nu in de map : Mijn Documenten/Sim City 4/Regio/Amsterdam
Heb ik niet gedaan want ze zitten er gewoon vanzelf al in !!
Klopt, je moet ook de gedownloade bestanden copieren in de map en je moet ze overschrijven
quote:
7. Open het bestandje config.bmp, nu zie je dat hij bezig is met renderen. Dit duurt lang 10-30 minuten.
Wat is renderen. Hoe ziet dat er uit?
Er is geen bestandje config.bmt in het kadertje wat verschijnt. Ik weet niet hoe het te openen (zie punt 4)
Een zandlopertje zie je dan in beeld
quote:
8. Zodra hij klaar is met renderen zie je opeens je gedownloade kaart! Veel succes.
Was het maar waar
Alles komt goed
pi_34238103
Ja hè? Iedereen opeens gevlucht?
pi_34238218
Iedereen is het druk aan het spelen denk ik. Hopelijk volgen er weer wat meer foto's.

Ik heb ook nog een vraagje. Ik wil graag een regio als 1 hele grote stad maken. Alleen hoe kan ik dan zorgen dat 1 "stad" zeg maar alleen voor industrie is zonder dat er steeds wordt gezeurt om woningen enz.
pi_34238263
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:23 schreef Stansfield het volgende:
Iedereen is het druk aan het spelen denk ik. Hopelijk volgen er weer wat meer foto's.

Ik heb ook nog een vraagje. Ik wil graag een regio als 1 hele grote stad maken. Alleen hoe kan ik dan zorgen dat 1 "stad" zeg maar alleen voor industrie is zonder dat er steeds wordt gezeurt om woningen enz.
Heeeel makkelijk Je belasting van je woningen ($, $$ en $$$) op 20.0% zetten. En dit doe je ook bij je commercie.
pi_34238387
Natuurlijk dat ik daar nooit aan gedacht had. En hoe zorg je ervoor dat water naar andere steden gaat. Ik sleep de leidingen wel door en doe dan een verbinding aanleggen. Maar moet ik die andere "stad" dan ook altijd weer veel waterdingen neerzetten.
pi_34238446
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:27 schreef Stansfield het volgende:
Natuurlijk dat ik daar nooit aan gedacht had. En hoe zorg je ervoor dat water naar andere steden gaat. Ik sleep de leidingen wel door en doe dan een verbinding aanleggen. Maar moet ik die andere "stad" dan ook altijd weer veel waterdingen neerzetten.
Heb je wel een contract afgesloten om water te leveren/ontvangen?
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:16:31 #38
127631 ferdinandbol
blood sweat and tears
pi_34242396
Ga vanavond weer proberen een regio te laden. Als het lukt komt dat door moder8or
"ook moet je gedownloade bestanden copieren in de map en je moet ze overschrijven"
Ik heb een idee hoe dit moet maar een hintje zou niet gek zijn. Waarom zou je overigens monorail willen plaatsten in jestad, je kan toch beter verhoogde spoorlijn plaatsen??. Hoe krijg je spoorlijn overigens over of onder de wegen door. Die zou de verkeersdoorstroom enorm ten goede komen.
Prettig weekend anyway
The sky should be the limit
pi_34242604
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Dat zal het zijn. Vanavond maar eens proberen.
pi_34242810
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:16 schreef ferdinandbol het volgende:
Ga vanavond weer proberen een regio te laden. Als het lukt komt dat door moder8or
"ook moet je gedownloade bestanden copieren in de map en je moet ze overschrijven"
Ik heb een idee hoe dit moet maar een hintje zou niet gek zijn. Waarom zou je overigens monorail willen plaatsten in jestad, je kan toch beter verhoogde spoorlijn plaatsen??. Hoe krijg je spoorlijn overigens over of onder de wegen door. Die zou de verkeersdoorstroom enorm ten goede komen.
Prettig weekend anyway
monorail ziet er fancyer uit en heeft volgens mij ook meer capaciteit...
pi_34243015
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:29 schreef mschol het volgende:

[..]

monorail ziet er fancyer uit en heeft volgens mij ook meer capaciteit...
Volgens mij is de capaciteit redelijk gelijk, maar dit zou ik ook niet zo uit mijn hoofd weten. Monorail is wel sneller dan de normale trein en de stations nemen ook wat minder ruimte in. Maar als je ook van plan bent om veel te gaan doen met vrachttreinen, is het denk ik een betere optie om met treinen te gaan werken.

Maar mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de monorail.
pi_34254033
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:22 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat zal het zijn. Vanavond maar eens proberen.
Mooi
pi_34257554
Weer eens wat pics van mijn stadje Rennes.

pi_34257630
Ja joh, pleur gelijk een heel pagina vol joh

Trouwens. Het plugin topic van SC4 kent nu meer dan 10.000 views!
pi_34260124
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:09 schreef _moder8or_ het volgende:
Ja joh, pleur gelijk een heel pagina vol joh

Trouwens. Het plugin topic van SC4 kent nu meer dan 10.000 views!
en ooit begonnen door AMD64 (die je nooit meer ziet zo ongeveer
en ook 58 posts al dat zo door gaat halen we misschien de 100.000 views wel voordattie op slot gaat...
pi_34260291
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:01 schreef mschol het volgende:

[..]

en ooit begonnen door AMD64 (die je nooit meer ziet zo ongeveer
en ook 58 posts al dat zo door gaat halen we misschien de 100.000 views wel voordattie op slot gaat...
pssst ik ben/was AMD64
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:47:50 #47
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_34321151
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Hoe sluit je dat precies af dan? Gewoon bij verbinding ja drukken of moet je daar nog iets speciaals voor doen?
pi_34321698
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mooie stad met erg veel park.

Maak je ook echt dichte steden ?
Ik neem aan dat je dichtbebebouwde steden bedoeld? Nee, ik maak in deze regio liever steden die veel natuur/park hebben. Al heb ik ze wel ooit gemaakt.
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:13 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Hoe sluit je dat precies af dan? Gewoon bij verbinding ja drukken of moet je daar nog iets speciaals voor doen?
Je moet via je budgetmenu naar 'Neighbour Deals' gaan en dan bepalen hoeveel water je wilt afnemen.

Nog een aantal plaatjes uit Rennes.

Heb de kampeerplek een kleine update gegeven door er een uitkijktoren neer te zetten.

pi_34325091
hehe wat maakt iedereen toch mooie steden, ik was altijd vooral van dfe grote woonwijken zonder bomen en vierkante blokken
pi_34329971
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:13 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Natuurlijk eerst een pijpleiding naar de rand van je stad zodat het een connectie maakt met je buurstad. Voor de rest legt ElmarO het netjes uit.
pi_34334009
Ikke ook weer Simcity 4 geinstaleerd hebben. Mijn stad heet konijnenburg, ik ga morgen weer verder.
Ich bin der Führer.
pi_34573012
Bij toeval ben ik op dit forum terecht gekomen
Ik heb veel met simcity1000 en heelveel met simcity2000 gespeeld
de 3000 versie is aan mij voorbijgegaan.
Sinds kort heb ik simcity 4 op mijn computerstaan en barst ik van de beginnersvragen die ongetwijfeld al vele malen in dit forum besproken zijn.
Het met de software meegeleverde boekje verteld mij eigenlijk te weinig.

Simcity 2000 heb ik goed kunnen spelen aan de hand van een in het nederlands vertaalde boek "spelen met simcity 2000" van Nick dargahi en Michael Bremer. Dit boek stond vol met tips hoe het spel reageerde op de instellingen zoals het aantal bushales per woningen, hoe het waterleiding net werkt, Hoe wordt gereageerd op belasting wijzigingen. Hoe electra doorsluizen. Noem maar op.

Weet iemand of er voor simcity 4 ook zo een boek is, of dat er een andere mogelijkheid ( behalve de 22 hoofdstukken van dit forum te bekijken ) is om er achter te komen hoe simcity 4 slim te kunnen spelen.

Tot nog toe is het mij niet gelukt om een flinke stad te bouwen en door te groeien. Ik kom altijd vrij snel in de financieele problemen.
(ik heb de tips van Falco geschreven op 28 mei 2005 uitgeprobeerd maar ik blijf failliet gaan)
Ik hoop van iemand wat te horen

Alvast bedankt
Nico van Leeuwen
  zondag 29 januari 2006 @ 13:54:20 #54
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_34578663
Over het algemeen bouw je in het begin alleen de absoluut noodzakelijk faciliteiten. Dat is aan het begin alleen stroom en wegen. Daarna als je ver genoeg uitgebreid bent dat je winst maakt kun je aan water gaan denken tenzij je dat vanaf het begin al had. Je let goed op de wensen van je bevolking en bouwt alleen die dingen die je kunt betalen. Overigens helpt het ook om buursteden te hebben.

Wat betreft boeken: Google is your friend.
pi_34578703
Binnenkort ook maar weer eens installeren, vond het altijd een heel leuk spel
stupidity has become as common as common sense was before
pi_34584148
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:55 schreef marcb1974 het volgende:
Binnenkort ook maar weer eens installeren, vond het altijd een heel leuk spel
Wat is dat toch met al die reacties "Toch maar weer installeren" ???

SimCity installeer je gewoon en dan laat je het toch lekker staan?? Of had je zoveel DivX-jes dat SimCity ervoor moest wijken?

* Arjan heeft SimCity erop staan sinds dag 1 dat het in de winkels verkrijgbaar is. En zelfs onder Linux krijg ik het -redelijk- aan de praat...
pi_34586836
Een PC raakt ook wel eens besmet met een virus, of word gewoon zo traag dat een format C: uitkomst bied. En als je andere schijven hebt dan hebben die ook gewoon wel eens een opruiming nodig.
Ich bin der Führer.
  maandag 30 januari 2006 @ 08:31:12 #58
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_34604600
Ik heb nu $1.000.000 aan geld, zoveel heb ik nog nooit gehad.
Maar ik maak dan ook gebruik van kolencentrales, lekker goedkoop in onderhoud
pi_34614100
Ik prefereer altijd gascentrales. Zijn wat schoner.
Ich bin der Führer.
pi_34615753
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:06 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik prefereer altijd gascentrales. Zijn wat schoner.
Zolang je geen nucleaire ramp hebt, zijn kerncentrales vlgs mij altijd schoner dan welke andere conventionele centrale ook (behalve die zonnecollector dan).
Het voordeel van een kerncentrale is dat je op dat stukje grond erg veel energie produceert. Zodra ik kerncentrales mag bouwen, gaan alle kolencentrales tegen de vlakte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')