Cw zijn Commerciele winkels Be zijn bedrijven/kantorenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:31 schreef Jip het volgende:
[..]
ja je moet agarische velden maken, ik heb een vermoeden dat die 5 (?) comericieele balkjes verschillen toont tussen winkels en kantoren, maar dat weet ik niet zeker![]()
thanks voor het bevestigen van mn vermoedenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:54 schreef Remqo het volgende:
[..]
Cw zijn Commerciele winkels Be zijn bedrijven/kantoren
elmor je beloftequote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Staan normaal gesproken op Simtropolis. Maar die liggen er op het moment even uit. Zijn bezig met een serverupdate. Als het weer online is zal ik wel een link posten (als ik het tenminste onthoud).
wanner je stad vol is of veel inwoners tel zullen ze wel hogere bouw willen, gewoon langzaam laagbouw voor middelbouw vervangen.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:14 schreef Zombine het volgende:
Naar een paar uurtjes bouwen heb ik dit gekregen. Ze blijven maar vragen om licht bebouwde woningen. Dus dan raakt de map snel vol.
[[url=http://xs70.xs.to/pics/06090/hoogboven.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
En ook zo dom soms, als je op een wat heuvelachtig gebied bouwt
[afbeelding]
Met een beetje zoeken kun je hem ook zien op het grote plaatje.
Ik heb nu ongeveer 14.000 inwoners. Ik ben nu idd bezig met wat laagbouw te vervangen door middelbouw.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:35 schreef Jip het volgende:
[..]
wanner je stad vol is of veel inwoners tel zullen ze wel hogere bouw willen, gewoon langzaam laagbouw voor middelbouw vervangen.
hoeveel inwoners heb je?
hoe krijg je al die bomen voor elkaar?
ik bouw altijd alleen maar zones, al die bomen ertussen zetten kost zoveel ruimte en ziet er niet uit bij mij![]()
mijn regio telt 60.000 inwonersquote:Op zondag 5 maart 2006 15:01 schreef Zombine het volgende:
[..]
Ik heb nu ongeveer 14.000 inwoners. Ik ben nu idd bezig met wat laagbouw te vervangen door middelbouw.
Hoe ik dat doe met die bomen? Ik bouw eerst een weg, dan plaats ik naast de kanten van de weg bomen. En dan naast die bomen weer gebouwen. Je moet wel een tijdje wachten voordat de bomen gegroeit zijn, maar het maakt de stad wel een stuk mooier.
EDIT: je kan bijvoorbeeld naast de weg gewoon random wat bomen plaatsen, maar je kan bijvoorbeeld ook 1 palmboom plaatsen in elk hokje. Of met 1 hokje zonder boom en dan 1 hokje met boom, 1 hokje zonder boom etc.
ik leg altijd een vierkant avenue (4 baans weg) aan met daar in wegenquote:Op zondag 5 maart 2006 15:07 schreef Jip het volgende:
[..]
mijn regio telt 60.000 inwoners![]()
maar geen bomen langs de weg![]()
ik heb het geprobeert maar komt er nog niet mooi uit te zien
wat doe ik dan?
ik bouw eerst een aardig groot vierkantje road, vervolgens ga ik daar binnen streets bouwen en daar aan huizen bouwen, ik laat dan heel veel stukjes leeg maar ziet er nog niet uit![]()
wel een tip voor jou probeer ook ddor woonwijken te bouwen op mijn manier kwa wegen.
leg vierkant gedeelte road aan en gaar da binnen zones bouwen, dat help heel goed tegen opstoppingen![]()
leg uitquote:Op zondag 5 maart 2006 15:09 schreef mschol het volgende:
[..]
ik leg altijd een vierkant avenue (4 baans weg) aan met daar in wegen
uhm tussen mijn zones komen niet wegen (dus 2 baans) maar die 4 baanswegen, dit heeft vooral later veel effect op de bereikbaarheid van je zonesquote:
ja maar hoe doe je dat?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:12 schreef mschol het volgende:
[..]
uhm tussen mijn zones komen niet wegen (dus 2 baans) maar die 4 baanswegen, dit heeft vooral later veel effect op de bereikbaarheid van je zones
als je de moeite zou nemen om de rest te lezenquote:Op zondag 5 maart 2006 15:21 schreef Mr-Coffee het volgende:
Oke, newbie prob, hoe kan ik zorgen dat ik niet zo snel bankroet ga.
Dorpje bouwen, en ff wachten met uitbreiden ofzo??.
quote:Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Godver zeg ik had dit spel ook. Kan hem niet meer vinden
speelze!quote:Op zondag 5 maart 2006 15:32 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
haha per toeval gevonden
Ik zag in 1 keer gebrande cdtjes liggen en daar stond op simcity. Ik in de romspeler en was het nummer 4. Wist niet meer dat ik die niet legaal had
zag gister voor 15 euro sc4 deluxe in de dynabytequote:Op zondag 5 maart 2006 15:32 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
haha per toeval gevonden
Ik zag in 1 keer gebrande cdtjes liggen en daar stond op simcity. Ik in de romspeler en was het nummer 4. Wist niet meer dat ik die niet legaal had
Maak eens een screenshot, benieuwd hoe dat van jouw eruit ziet dan.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:07 schreef Jip het volgende:
[..]
mijn regio telt 60.000 inwoners![]()
maar geen bomen langs de weg![]()
ik heb het geprobeert maar komt er nog niet mooi uit te zien
wat doe ik dan?
ik bouw eerst een aardig groot vierkantje road, vervolgens ga ik daar binnen streets bouwen en daar aan huizen bouwen, ik laat dan heel veel stukjes leeg maar ziet er nog niet uit![]()
wel een tip voor jou probeer ook ddor woonwijken te bouwen op mijn manier kwa wegen.
leg vierkant gedeelte road aan en gaar da binnen zones bouwen, dat help heel goed tegen opstoppingen![]()
in m'n nieuwste stad heb ik 11.000 inwoners geen verkeersopstoppingen
politie brandweer scholen klinieken en zo'n 700 winst per maand, heb nu 117.000 money![]()
regio stad of buurt?allesquote:Op zondag 5 maart 2006 15:52 schreef Zombine het volgende:
[..]
Maak eens een screenshot, benieuwd hoe dat van jouw eruit ziet dan.
ja, tuurlijk. weet jij een manier om dat te veranderen danquote:Op zondag 5 maart 2006 16:43 schreef DrDentz het volgende:
offtopic maar euhm
Jip, ben je echt zo oud als dat je claimt te zijn, ik bedoel, zes jaar toen je je aanmeldde op fok?![]()
ik, ben nu 12quote:Op zondag 5 maart 2006 17:03 schreef DrDentz het volgende:
![]()
ik bedoelde eigenlijk je geboortedatum, wie meldt zich nu op zn zesde aan op fok
Hij heeft een bekende oldbie moederquote:Op zondag 5 maart 2006 17:03 schreef DrDentz het volgende:
![]()
ik bedoelde eigenlijk je geboortedatum, wie meldt zich nu op zn zesde aan op fok
quote:Op zondag 5 maart 2006 18:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij heeft een bekende oldbie moederZij zal hem wel hebben aangemeld
![]()
Een verschrikkelijk toffe moederquote:
dat word moeilijk den ik.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een verschrikkelijk toffe moederEn de rest zoek je zelf maar uit
En heel slim om Jip alvast te registreren
Oh, weer ontopic *kuch* Ik heb een raar idee en ik denk dat ik dat eens ga uitproberen. Op mijn eigen regiokaart heb ik een gebied van 4x6 kleine gebiedjes bij elkaar in een vierkant. Ik wil in elk klein gebiedje slechts 1 soort toelaten. Dan bedoel ik niet alleen residents, industrie of commercial, maar extremer. Dus alleen landbouw, alleen produktieindustrie, alleen vervuilende industrie, alleen high tech etc etc. En dan voor elk soort een vakje gebruiken. Kijken of dat gaat werken. (ik denk wel dat ik bijv. voor een gebied met alleen rijke sims eerst ook arme en moderate sims moet toelaten en dan als ze genoeg educated zijn de belastingen opschroeven van de arme en moderate sims en zo...maar ik zie wel).
je kan de belasting toch niet verhogen op basis van niet vervuilend en wel vervuilend industrie?quote:Op maandag 6 maart 2006 07:45 schreef Isabeau het volgende:
Oh, maar ik hèb al een groot gebied met alleen industrie, alleen commercial, alleen residents en alleen high tech (die wilden niet bij al die stinkende rotzooi van de 'gewone' industrie). En dat loopt allemaal geweldig. Iedereen reist ook wat af, vnl. met bussen en ook een paar duizend met de monorail. Ik draai enorm veel winst op het openbaar vervoer.
Je kan de vraag prima sturen met belastingen, Jip. Als je ergens alleen vervuilende industrie wilt dan zet je de belastingen voor alle andere vormen van industrie op 20% of zo. Niemand die dan nog wil, behalve de industrie die jij hebt uitgezocht![]()
zo ziet mijn belasting schema eruit(heb nederlandse versie)quote:Op maandag 6 maart 2006 18:36 schreef Isabeau het volgende:
Nee hoor, ook op basis van de verschillende typen industrie, commercial en residents. (of is dat een onderdeel van Rush Hour? ik kan me eigenlijk niets anders herinneren)
quote:Op maandag 6 maart 2006 18:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb:
povere woning
modale woning
luxe woning
povere commerciele dienstverlening
modale commerciele dienstverlening
luxe commerciele dienstverlening
modaal commercieel kantoor
luxe commercieel kantoor
agrarisch
vervuilende industrie
productie industrie
hightech industrie
En dat alles neit bij elkaar, je wegen zitten toch totaal vol dan?quote:Op maandag 6 maart 2006 18:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb:
povere woning
modale woning
luxe woning
povere commerciele dienstverlening
modale commerciele dienstverlening
luxe commerciele dienstverlening
modaal commercieel kantoor
luxe commercieel kantoor
agrarisch
vervuilende industrie
productie industrie
hightech industrie
hoe bedoel je aan aanpassen? bedoel je gewoon de belasting verhogen/verlagen?quote:Op maandag 6 maart 2006 18:56 schreef Isabeau het volgende:
Ja, daarnaast kan je de belastingen aanpassen. Heel handig als je per se geen vervuilende industrie wilt hebben.
Doe je goed danquote:Op maandag 6 maart 2006 19:00 schreef Isabeau het volgende:
Nee hoor, mijn treinen en monorails zitten vol en ik draai gigantisch veel winst op de bussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |