abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2006 @ 22:26:31 #121
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_35307551
Voor het eerst is het me gelukt om niet failliet te geraken binne 3 seconden

Maar waar zijn de bushokjes :S ze zijn verdwenen na install Rush Hour.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:38:50 #122
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_35315521
Inmiddels 4,000 inwoners.. (L)

En bushokjes nogsteeds niet in mijn spel :S
  zaterdag 25 februari 2006 @ 12:34:56 #123
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_35473134
Ik heb nu een mooi stadje van zo'n 275,000, maar één ding wil maar niet lukken en dat is een haven. Om de een of andere vage reden belandt de wegconnectie (dat pijltje ) altijd in zee waardoor ik geen verkeersverbinding met mn haven kan maken. Ook snap ik nog niet wat er nodig is (qua landschap) om een haven op een plek te bouwen: moet het vlak alfopend zijn met diep water of juist niet?
Niet voor de poes...neuhh
pi_35523865
Weer wat plaatjes van een nieuwe stad (Alençon) van mij.









  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:25:13 #125
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35565003
Dit topic heeft me weer SC horny gemaakt.

Weet iemand waar ik SC4 op de kop kan tikken in de regio rotterdam???
,t liefst de deluxe edition.


[n00b]Hoe installeer je trouwens die plugins??[/n00b]
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35565053
kijk eens in de FRS ..
misschien hebben ze em daar nog

en plugins instaleeer je door em te downloaden en uit tepakken naar c:\documents & settings\ <username>\my documents\simcity 4\plugins

waar <username> je gebruikers naam van windows xp is
pi_35565081
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 01:38 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Inmiddels 4,000 inwoners.. (L)

En bushokjes nogsteeds niet in mijn spel :S
Kijk eens gewoon al die menuutjes bij vervoer bij langs.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:54:05 #128
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35565283
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 08:31 schreef mschol het volgende:
kijk eens in de FRS ..
misschien hebben ze em daar nog

en plugins instaleeer je door em te downloaden en uit tepakken naar c:\documents & settings\ <username>\my documents\simcity 4\plugins

waar <username> je gebruikers naam van windows xp is
thank you
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:27:01 #129
137541 test55
sterf gristenhond sterf
pi_35573001
waar kan ik de kkampeerplek vinden
pi_35576608
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:27 schreef test55 het volgende:
waar kan ik de kkampeerplek vinden
Staan normaal gesproken op Simtropolis. Maar die liggen er op het moment even uit. Zijn bezig met een serverupdate. Als het weer online is zal ik wel een link posten (als ik het tenminste onthoud).
pi_35652342
je hebt bij cado's ook een cruisschip en dan staat er bij vereisten 15 stadsparken maar wat bedoelen ze met stadsparken??
pi_35652459
ene elmarO hoe krijg jij dat water zo en die stenen tegen die vlakte??
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:13:02 #133
6036 Jip
www.kindersurfpagina.nl
pi_35677830
Ik speel nu ook Simcity 4
Ik ben bezig een nieuwe wereldstad te stichten: Jipcity

Ik heb al een paar middelbebouwde stadjes die best aardig lopen.
Maak overal wel winst enzo, in m'n beste stad kan ik zelfs 2 ziekenhuizen veroorloven!
Wat je toch vooraal moet doen is in het begin niets overbodigs uitgeven en goed gebruik maken van andere steden.
zo heb ik een stad met 0 inwoners(aleen maar industrie) dat vermindert de behoefte aan industrie in omliggende steden
Ik heb nu zo'n 40.000 inwoners in m'n regio, dorpjes hier weilandjes daar flatjes hier fabriekjes daar
Je kan veel dingen aannemen maar je kan niks zeker weten...
pi_35678477
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:13 schreef Jip het volgende:

zo heb ik een stad met 0 inwoners(aleen maar industrie) dat vermindert de behoefte aan industrie in omliggende steden
das het hele idee achter de losse steden volgens mij
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:32:03 #135
6036 Jip
www.kindersurfpagina.nl
pi_35680806
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:29 schreef mschol het volgende:

[..]

das het hele idee achter de losse steden volgens mij
Je ziet ook als je de steden met elkaar verbind dat de WCI(RCI) Meter omslaat.
zo heb ik nu en stad waar ze heel graag willen wonen(zelfs met belastngen rond 9.00 procent)
Maar waar ze totaal geen industrie willen(alleen agrarisch )
ik wil een stad maken met heel veel bomen en parken tussen de huizen, dat is best moelijk want zo kan ik minder huizen kwijt )
tenminste schone lucht bij mijn burgemeestervilla
Je kan veel dingen aannemen maar je kan niks zeker weten...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:00:38 #136
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35684446
Ik ga ook maar weer eens sim city 4 spelen. Ik zie op sommige screenshots van die landweggetjes enzo. Zitten die bij de expansion pack rush hour? Of ergens gedownload? Vind het niet echt mooi om in een dorpje of op het platteland van die grote wegen te hebben.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:09:11 #137
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35689792
Oke, heb dus net even gespeelt. Maar ik heb weer dik verlies. In het begin willende mensen direct al een brandweer politie school en weet ik veel wat nog meer. Maar als je die plaatst dan moet je daar ook weer geld aan betalen!

Hoe pakken jullie dat probleem altijd aan? En is het slim om in het begin met low residental zones te beginnen of met high density zones?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:45:57 #138
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_35690862
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:09 schreef Zombine het volgende:
Oke, heb dus net even gespeelt. Maar ik heb weer dik verlies. In het begin willende mensen direct al een brandweer politie school en weet ik veel wat nog meer. Maar als je die plaatst dan moet je daar ook weer geld aan betalen!

Hoe pakken jullie dat probleem altijd aan? En is het slim om in het begin met low residental zones te beginnen of met high density zones?
Begin met low density begin met alleen een brandweer. Als de stad is rond 10.000 kun je al makkelijk medium en net high density. Alle basisscholen die je al kunt plaatsen binnen je budget kun je aanpassen aantal het leerlingen die je er mee kunt financieren zo ben je niet zo veel geld kwijt. Een heel goedkope school is de Universiteit heeft een grotere capiteit. Ook heb je de middelbare school
maar die is duurder.

En begin niet met een groot ziekenhuis maar met een kleine en zet een kolencentrale in de hoek de map en pas het aan het verbruik. Netzoals met het water.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:21:21 #139
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35691930
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:45 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Begin met low density begin met alleen een brandweer. Als de stad is rond 10.000 kun je al makkelijk medium en net high density. Alle basisscholen die je al kunt plaatsen binnen je budget kun je aanpassen aantal het leerlingen die je er mee kunt financieren zo ben je niet zo veel geld kwijt. Een heel goedkope school is de Universiteit heeft een grotere capiteit. Ook heb je de middelbare school
maar die is duurder.

En begin niet met een groot ziekenhuis maar met een kleine en zet een kolencentrale in de hoek de map en pas het aan het verbruik. Netzoals met het water.
Begin jij pas met het plaatsen van ziekenhuizen als je rond de 10.000 inwoners hebt?
Want ze zeuren al om alles als ik net 2000 inwoners heb. Ik heb nu net de 5000 inwoners gehaalt en heb een winst van ongeveer 150 dollar. Wel heb ik al ziekenhuizen en scholen om de mensen tevreden te houden. Ik heb alleen nog geen politiebureau.

Ben ik een beetje goed bezig? of is 150 dollar winst met 5000 inwoners slecht?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:37:36 #140
6036 Jip
www.kindersurfpagina.nl
pi_35694241
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:21 schreef Zombine het volgende:

[..]

Begin jij pas met het plaatsen van ziekenhuizen als je rond de 10.000 inwoners hebt?
Want ze zeuren al om alles als ik net 2000 inwoners heb. Ik heb nu net de 5000 inwoners gehaalt en heb een winst van ongeveer 150 dollar. Wel heb ik al ziekenhuizen en scholen om de mensen tevreden te houden. Ik heb alleen nog geen politiebureau.

Ben ik een beetje goed bezig? of is 150 dollar winst met 5000 inwoners slecht?
ik zal ff uitleggen hoe ik het doe, zit meestal vanaf de 1000 inwoners met zo'n 600 winst
-Bouw in het begin alleen maar zones en stroom, zorg dat je niet overbodig geld geeft aan stroom en let ook op dat je een beetje handige wegen bouwt dat voorkomt dat ze later weer gaan zeiken dat het verkeer vaststaat
-waneer ik maandelijks zo'n 800 verdien bouw ik weer iets er bij.
ik zorg altijd dat ik niet meer uitgeef dan noodzakelijk. max. capiciteit zit altijd net iets boven het aantal(leerlingen patiënten enz.)
- maak gebruik van buursteden: ik heb een stad met 0 inwoners alleen maar industrie.
als ik dan omliggende steden verbind met deze stad hebben ze daar geen behoefte meer aan industrie(zo kan je er iets winstgevends van maken )
weetje: wisten jullie al dat je namen van gebouwen kan veranderen? best leuk, heb je tenminste geen 20 "Kleine winkels"
P.S. heb nu al 50.000 inwoners in m'n variërend regio van ongeveer 10 reallife uren oud

[ Bericht 3% gewijzigd door Jip op 03-03-2006 22:43:55 ]
Je kan veel dingen aannemen maar je kan niks zeker weten...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:45:59 #141
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35694488
Thanks Jip, ik zal het morgen direct eens proberen. Blijkbaar luister ik dus gewoon teveel naar de burgers van mijn stad.

Morgen laat ik ze lekker zeuren en wacht ik tot ik eerst genoeg winst heb
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:54:27 #142
6036 Jip
www.kindersurfpagina.nl
pi_35694739
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:45 schreef Zombine het volgende:
Thanks Jip, ik zal het morgen direct eens proberen. Blijkbaar luister ik dus gewoon teveel naar de burgers van mijn stad.

Morgen laat ik ze lekker zeuren en wacht ik tot ik eerst genoeg winst heb
als ze iets te veel zeuren gooi er gewoon een meteooriet op
suc6
P.S. probeer het geleidelijk op te bouwen:er komen sneller meer mensen als je een goeie stad heb(wat een gedoe hè )
Je kan veel dingen aannemen maar je kan niks zeker weten...
pi_35703451
waarom doen jullie het niet met plugins?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:25:44 #144
6036 Jip
www.kindersurfpagina.nl
pi_35703857
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 09:52 schreef Ricy het volgende:
waarom doen jullie het niet met plugins?

hoe bedoel je: met plugins
Je kan veel dingen aannemen maar je kan niks zeker weten...
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:38:12 #145
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_35704053
Damn, krijg nu wel zin om weer SC4 te spelen! Heb laatst een nieuwe regio gemaakt, met een wel hele kleine dorpje! Maar nu ben ik bezig met The Sims 2 - Open for Business, bedrijfjes bouwen enzo Duuuus even geen tijd voor SC4!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 17:55:12 #146
129140 LiquidSnake
Snake Eeater
pi_35715679
Hey,

ik heb een probleem met m'n Simcity Rush Hour.

Ik heb Rush Hour geinstalleerd, alles ging perfect. Op het einde kreeg ik een melding over een Graphic Rules.sgr file.

Mijn grote probleem is dat als ik het spel speel, dat ik geen tekst in de tekstvakjes zie. Dus ik zie alleen lege tekstblokjes.
Ook als ik een stad laad, dan duurt het voor eeuwig.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Mijn PC is:
Pentium 4 3.00Ghz
1.00gb RAM
Ati radeon 9800 pro
Pro Evo, Metal Gears, Dante, GT, GTA, F1
  zaterdag 4 maart 2006 @ 20:12:43 #147
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35719166
Heb je een onoficele patch geinstalleerd? Of misschien iets anders?

probeer dit eens:
If you are using a unofficial patch, you will need to uninstall the game and remove the left over components added by the unofficial patch. Once removed, you can reinstall and the game should operate properly.o These left over files can typically be found in the game directory located in the following locations:§ My Documents\SimCity 4§ C:\Program Files\Maxis\SimCity 4· If this is happening when you patch the game or upgrade to the Rush Hour expansion, it means that the Graphics Rules.sgr file is not detecting properly. To correct this, do the following:1. Uninstall the game.2. Delete the following two directories:o My Documents\SimCity 4o C:\Program Files\Maxis\SimCity 43. Reinstall SimCity 4.4. Copy the Graphics Rules.sgr file located at C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 , and paste it to your desktop as a backup.5. Patch the game or install Rush Hour, depending on your original issue.6. Paste the Graphics Rules.sgr file located on your desktop to C:\Program Files\Maxis\SimCity 4.7. When asked if you are sure, select yes to overwrite the corrupted file.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  zaterdag 4 maart 2006 @ 20:36:41 #148
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35719804


Moet ik nu volgens dit schermpje agrarische bedrijven plaatsen? Of betekenen die balkjes iets anders? En hoe plaats ik dan de 2 laatste blauwe balkjes ( Be-$$ en Be-$$$ )? Want je hebt maar 3 keuzemogelijkheden als je comerciele velden wilt toewijzen.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_35725243
schroef de taxes voor agrarische bedrijven op (13 % en hoger)
en vervolgens proberen asap Higfhtech industrie te krijgen (musea's neerzetten libary's, scholen)
dan kan je het education level omhoogschroeven zodat je uiteindelijk veel HT industiie krijgt, en die is schoon
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:31:40 #150
6036 Jip
www.kindersurfpagina.nl
pi_35725858
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:36 schreef Zombine het volgende:
[afbeelding]

Moet ik nu volgens dit schermpje agrarische bedrijven plaatsen? Of betekenen die balkjes iets anders? En hoe plaats ik dan de 2 laatste blauwe balkjes ( Be-$$ en Be-$$$ )? Want je hebt maar 3 keuzemogelijkheden als je comerciele velden wilt toewijzen.
ja je moet agarische velden maken, ik heb een vermoeden dat die 5 (?) comericieele balkjes verschillen toont tussen winkels en kantoren, maar dat weet ik niet zeker
Je kan veel dingen aannemen maar je kan niks zeker weten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')