abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34761728
damn... om de een of andere reden wil SC 4 niet meer opstarten met mijn oude plugins & steden...

ik installeerr SC4 deluxe
download de EP1 update
en daarna doettie het niet meer

[ Bericht 50% gewijzigd door mschol op 05-02-2006 17:47:47 ]
pi_35220467
mooie verhalen/screens heb nu ook maar SimCity 4 geïnstalleerd. Grootste stad=14.000 inwoners niet erg groot dus.. maar het gaat goed.. behalve dat mijn residental gebieden helemaal bruin zijn met hier en daar een huis.. maar bij jullie zie ik allemaal mooie tuinen en parkeerplaatsen, voetbalveldjes allemaal natuur rondom de huizen/industrie en commercial.. pff.. wat doe ik verkeerd hoop iemand heeft tips voor me
pi_35220833
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:22 schreef gamefreak_tim het volgende:
mooie verhalen/screens heb nu ook maar SimCity 4 geïnstalleerd. Grootste stad=14.000 inwoners niet erg groot dus.. maar het gaat goed.. behalve dat mijn residental gebieden helemaal bruin zijn met hier en daar een huis.. maar bij jullie zie ik allemaal mooie tuinen en parkeerplaatsen, voetbalveldjes allemaal natuur rondom de huizen/industrie en commercial.. pff.. wat doe ik verkeerd hoop iemand heeft tips voor me
lees eens wat topic door.. of desnoods the Openings Post.. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn..?
-edit: icoon verwijderd door FA. Graag <100kb houden.-
pi_35221148
Uuh.. Waar kan ik die OP vinden..? en daar kan je ook die downloads/patches etc. vinden?
pi_35222497
Nahjah, zal je wel even kort of weg helpen dan.

Als je de info opvraagt bij een huis van je, zal jij op dit moment te zien krijgen dat 't een $-huis is. Om, mooiere gebouwen, meer groen en dus ook 'mooiere' (; pakeerplaatsen te krijgen, moeten je huizen een waarde krijgen van $$ of $$$. Dit krijg je door een aantal factoren:

- Huis moet aangesloten zijn op water, afval moet worden opgehaald
- Omgevingsfactoren, je zal eerder een huis krijgen van $$$ bij een mooi park, dan naast een industrie en een vuilnisbuilt
- Belangrijkst: onderwijs. Het duurt een tijdje misschien, maar na een tijdje komen er meer 'hoogopgeleiden' sims in je stad wonen, die in $$/$$$$-huizen gaan leven
- Politie coverage + ziekenhuis
- Openbaar vervoer, niet aan een drukke weg etc.

Het enige nadeel van dit allemaal, als je dit bouwt, dan slaat 't totaal op je budget. En dit is het moeilijke van 't spel. Bij simcity 3000 kon je eigenlijk zoveel bouwen als je wilt, maar bij simcity 4, kom je meteen in 't rood te staan.. Het is dus heel geduldig opbouwen, en als de sims iets per se willen.. 't dan pas te bouwen..

hoop dat dit een beetje een antwoord is op je vraag...

[ Bericht 0% gewijzigd door Rag op 18-02-2006 15:29:09 (edit: mijn slechte nederlandse taal verbeteren o:) ]
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:48:34 #96
137541 test55
sterf gristenhond sterf
pi_35223109
ik heb de Voetpaden mod geinstaleerd maar ik vind de voetpaden nergens terug

[ Bericht 69% gewijzigd door test55 op 18-02-2006 16:20:17 ]
pi_35226465
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:47 schreef gamefreak_tim het volgende:
Uuh.. Waar kan ik die OP vinden..? en daar kan je ook die downloads/patches etc. vinden?
Op = openingspost dus de eerste post van dit topic.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 19:02:08 #98
137541 test55
sterf gristenhond sterf
pi_35229657
is er iemand die de stad amsterdam heeft nagebouwd en die ik mag overnemen

of is er iemand die mij gebouwen uit amsterdam kan leveren
pi_35233448
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:02 schreef test55 het volgende:
is er iemand die de stad amsterdam heeft nagebouwd en die ik mag overnemen

of is er iemand die mij gebouwen uit amsterdam kan leveren
kijk op simtropolis.com
daar staat o.a. amsterdam centraal..
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2006 @ 21:47:44 #100
88815 The_Emotion
98.3
pi_35236321
Vanderaap heeft ook een hoop Amsterdamse grachtenpandjes gemaakt.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_35236526
hmm zit nu met een kut probleem..
heb nu me sc 4 ge herinstalleerd maar als ik plugins in me map plaats moet ik eerst me cd laatje open en dicht doen voor dat sc4 weer goed kan opstarten
en ik moet al me plugin's weer gaan uitzoeken, tis een bende...
pi_35239929
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 15:27 schreef Rag het volgende:
Nahjah, zal je wel even kort of weg helpen dan.

Als je de info opvraagt bij een huis van je, zal jij op dit moment te zien krijgen dat 't een $-huis is. Om, mooiere gebouwen, meer groen en dus ook 'mooiere' (; pakeerplaatsen te krijgen, moeten je huizen een waarde krijgen van $$ of $$$. Dit krijg je door een aantal factoren:

- Huis moet aangesloten zijn op water, afval moet worden opgehaald
- Omgevingsfactoren, je zal eerder een huis krijgen van $$$ bij een mooi park, dan naast een industrie en een vuilnisbuilt
- Belangrijkst: onderwijs. Het duurt een tijdje misschien, maar na een tijdje komen er meer 'hoogopgeleiden' sims in je stad wonen, die in $$/$$$$-huizen gaan leven
- Politie coverage + ziekenhuis
- Openbaar vervoer, niet aan een drukke weg etc.

Het enige nadeel van dit allemaal, als je dit bouwt, dan slaat 't totaal op je budget. En dit is het moeilijke van 't spel. Bij simcity 3000 kon je eigenlijk zoveel bouwen als je wilt, maar bij simcity 4, kom je meteen in 't rood te staan.. Het is dus heel geduldig opbouwen, en als de sims iets per se willen.. 't dan pas te bouwen..

hoop dat dit een beetje een antwoord is op je vraag...
Bedankt Rag, maar $$/$$$ heb ik genoeg en ook $ huizen.. maar nog steeds geen groen.. maar toch
pi_35250558
De huizen staan er wel, maar er zitten geen veelverdieners in. Misschien een betere verbinding met high-tech industrie gebieden?
pi_35252706
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:13 schreef gamefreak_tim het volgende:

[..]

Bedankt Rag, maar $$/$$$ heb ik genoeg en ook $ huizen.. maar nog steeds geen groen.. maar toch
Geen o:?

Maak screenshot, nu!
pi_35254086
offtopic: LOL, Rag, uit welke hentai komt jouw avatar.

En mag dat wel van de Fok-policy?
pi_35254656
quote:
Op zondag 19 februari 2006 14:35 schreef MrBean het volgende:
offtopic: LOL, Rag, uit welke hentai komt jouw avatar.

En mag dat wel van de Fok-policy?
stond op het punt het ook te vragen idd
pi_35257042
Girls Bravo, geen hentai overigens, gewoon anime waar voor elk naakt gedeelte je een stoomwolkje te zien krijgt . Maar geloof me, het is echt een zuig-serie. Gaat over een jongen die allergisch is voor knappe meisjes.. en hij ontmoet er dan tig ofzo..

edit: plaatje is zo te zien verwijderd, maar even een 'normaal' plaatje maar zoeken dan.. voor de liefhebbers die 't op andere forums willen gebruiken: http://home01.wxs.nl/~puppies/banana2gc.gif

En nu wel weer ontopic graag!
pi_35267303
f simpel vraagje: maar waar moet ik die .bat files ook alweer plaatsen??
pi_35269994
in de plugin map bij documenten/documents of in bij c/.../maxis/sc4/plugins

(ofzoiets...)
pi_35279343
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:53 schreef mschol het volgende:
hmm zit nu met een kut probleem..
heb nu me sc 4 ge herinstalleerd maar als ik plugins in me map plaats moet ik eerst me cd laatje open en dicht doen voor dat sc4 weer goed kan opstarten
en ik moet al me plugin's weer gaan uitzoeken, tis een bende...
niemand die weet wat dit kan zijn?
en ter info: voor me herinstall van windows deed hij het well perfect
pi_35281095
Ik heb geen idee mschol.

Ik zit met een probleem van andere aard. Ik speel meestal met die bank zodat je niet het geld probleem hebt en gewoon lekker kan bouwen. Flauw ik weet het. Maar nu heb ik dus in zo'n grote stad een behoorlijke metropool neergezet. Alleen krijg ik op één of andere manier geen grip op de luchtverontreiniging. Ik heb 1 groot industrieterrein neergezet, maar toen daar de luchtverontreiniging te groot werd heb ik daar stukken bos tussen gezet. Alleen nu wordt het er niet echt minder op.

Hoe pakken jullie dat aan? Overal kleine stukjes industrie? wat is een goede tactiek daarvoor?
pi_35282209
High tech industrie.
pi_35282296
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:29 schreef MrBean het volgende:
High tech industrie.
Ik gebruik wel altijd de zwaarte industrie. Is dat hetzelfde als high tech?? Zo niet hoe krijg je dat dan?
pi_35282300
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:48 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb geen idee mschol.

Ik zit met een probleem van andere aard. Ik speel meestal met die bank zodat je niet het geld probleem hebt en gewoon lekker kan bouwen. Flauw ik weet het. Maar nu heb ik dus in zo'n grote stad een behoorlijke metropool neergezet. Alleen krijg ik op één of andere manier geen grip op de luchtverontreiniging. Ik heb 1 groot industrieterrein neergezet, maar toen daar de luchtverontreiniging te groot werd heb ik daar stukken bos tussen gezet. Alleen nu wordt het er niet echt minder op.

Hoe pakken jullie dat aan? Overal kleine stukjes industrie? wat is een goede tactiek daarvoor?
stad 1 (de metropool) heeft bij mij altijd een buurtstad waar de $ en $$ industrie zitten , daar zit alleen de meest gore industrie en daardoor kan ik veel high tech industie (die schoon is) in me metropool plaatsen..
pi_35282318
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:32 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik gebruik wel altijd de zwaarte industrie. Is dat hetzelfde als high tech?? Zo niet hoe krijg je dat dan?
veel scholing.. hoe slimmer, hoe meer high tech industie er is..
pi_35282347
Aha tnx.
pi_35282454
En volgens mij hebben high-tech arbeiders ook meer behoefte aan dure huizen en goede voorzieningen.
pi_35282482
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:38 schreef MrBean het volgende:
En volgens mij hebben high-tech arbeiders ook meer behoefte aan dure huizen en goede voorzieningen.
goede weg verbindingen naar huizen is idd o0ok wel een must volgens mij..
pi_35292724
Ikke probeer regios te downloade maar dat lukt niet
help me
pi_35292761
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:45 schreef daantje14 het volgende:
Ikke probeer regios te downloade maar dat lukt niet
help me
wat meer info is wel gewenst...
het lukt niet is zo vaag...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties