Shopsquote:
Online shopsquote:Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Koelkastquote:
Handige linksquote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Vorige delenquote:
De OP-picsquote:[Centraal] Snowboard topic deel 1
[Centraal] Snowboard topic deel 2
[Centraal] Snowboard topic deel 3
[Centraal] Snowboard topic deel 4
[Centraal] Snowboard topic deel 5
[Centraal] Snowboard topic deel 6
[Centraal] Snowboard topic deel 7
[Centraal] Snowboard topic deel 8
[Centraal] Snowboard topic deel 9
[Centraal] Snowboard topic deel10
[Centraal] Snowboard topic deel11
[Centraal] Snowboard topic deel12
[Centraal] Snowboard topic deel14
[Centraal] Snowboard topic deel15
[Centraal] Snowboard topic deel16
[Centraal] Snowboard topic deel17
[Centraal] Snowboard topic deel18
[Centraal] Snowboard topic deel19
[Centraal] Snowboard topic deel20
[Centraal] Snowboard topic deel21
[Centraal] Snowboard topic deel22
[Centraal] Snowboard topic deel24
[Centraal] Snowboard topic deel25
[Centraal] Snowboard topic deel26
[Centraal] Snowboard topic deel27
[Centraal] Snowboard topic deel28
[Centraal] Snowboard topic deel29
Hmmm.... tsja...quote:Op maandag 9 januari 2006 14:51 schreef Kentaro het volgende:
XL ga je nog naar Gerlos?
Hehe lekker naar boven ploegenquote:Op maandag 9 januari 2006 15:24 schreef -Mzraki- het volgende:
ff een repost van een foto, link was gesloopt.
[afbeelding].
Hebben jullie van die sneeuwschoenen, en zo ja, scheelt dat wat?
Want dit was best zwaar zo.
270? Damn, als ze nou een euro of 50 waren geweest, maar dan zweet ik maar wat meer.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:33 schreef Kentaro het volgende:
Die tennisrackets helpen echt zoveel. Wij hadden ze toch met het camp van Ripstar en het scheelt echt heel veel. Ze zijn wel duur, die van Duotone zijn 269 euro ofzo
Ik vond het ook te duur maar bij ons camp zaten ze bij de uitrusting inbegrepen. Gewoon iemand anders voorop laten lopen werkt overgens net zo goedquote:Op maandag 9 januari 2006 15:34 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
270? Damn, als ze nou een euro of 50 waren geweest, maar dan zweet ik maar wat meer.
7x 20 is beter dan 7 of 8x 85quote:Op maandag 9 januari 2006 15:36 schreef XL het volgende:
Die tennisrackets zijn nog altijd goedkoper dan echte tennisrackets. Je vindt ze ook voor een euro of 200.
Die pensionprijs had ik al in beeld Kentaro (7x20)
ja maar das wel met eten hequote:
met ze drieen dan toch, anyway zoals we op de mail hadden besproken. Dus dat kan sowiesoquote:Kentaro anders rij ik met jou mee en boek ik wel 1 of ander pension. Gaan we met z'n 2en
Hehe ik snap wat je bodoeltquote:Op maandag 9 januari 2006 15:14 schreef Kentaro het volgende:
Hier heb je ook een gids he, Mister Komakie himself!
Ik heb zelf een hotel geboekt omdat ik niet zo'n zin had om bij die maat van me en zijn vriendin op de bank te maffen. Maar er is ook genoeg te boeken voor iets van 18 euro p/n.
Dat is de stand van zaken. Ik vind het wat duur en het komt niet ideaal uit... maar wil wel graag mee.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:01 schreef Komakie het volgende:
btw wie komen er (misschien) allemaal??? Kentaro, Thermo en misschien XL begrijp ik??
Maar goed, me internet tijd zit er bijna weer op dus ik ga weer verder. Als je snel bent kijk ik zo nog ff
Je moet gewoon niet zo zeuren.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:05 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is de stand van zaken. Ik vind het wat duur en het komt niet ideaal uit... maar wil wel graag mee.
Inderdaad, eerste week zouden lessen eigenlijk verplicht moeten zijn. Dan heb je wel ongeveer de kennis en techniek in huis om enigszins verantwoord de piste af te gaan.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:40 schreef Wuder het volgende:
Terug van een 10 dagen wintersport.. (eerste keer trouwens) en het was echt super vet! Ben echt blij dat ik snowboardlessen heb genomen.. als ik zie hoe de mensen die samen met me erheen zijn gegaan, maar dan zonder lessen, aan het eind van de week van de berg afgaan...
quote:Op maandag 9 januari 2006 22:09 schreef Kentaro het volgende:
Ik kan je wel op weg helpen: Koop schoenen van je budget en huur lekker een board![]()
Huur je ook schoenen?quote:Op maandag 9 januari 2006 22:13 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar huurboards met groeven waar je met groot gemak paperclips in kwijt kon. Daarnaast merkte ik later (ik zat vorige jaar puur toevallig ook 2x in de sneeuw) dat dat board blijkbaar ook niet zo goed of scherp was want met m'n 2e huurboard had ik veel grip in de bochten.
Als je huurplank kut is moet je ermee terug gaan en een anderen vragen. Daar betaal je voor. Net zo vaak tot je een goede hebt. Schoenen zijn veel belangrijker voor je comfort. Krassen waar paperclips in kunnen zijn geen enkel probleem.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:13 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar huurboards met groeven waar je met groot gemak paperclips in kwijt kon. Daarnaast merkte ik later (ik zat vorige jaar puur toevallig ook 2x in de sneeuw) dat dat board blijkbaar ook niet zo goed of scherp was want met m'n 2e huurboard had ik veel grip in de bochten.
Ik ben er op zekerquote:Op maandag 9 januari 2006 18:11 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet zo zeuren.
Voor een weekje chill boarden moet je natuurlijk wel wat over hebben he
anway je bent altijd welkom....
Vorig jaar heb ik dat ook via dit topic gedaan, supergoed bevallen! Een van de mooiste vakanties ooit zelfs.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:16 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik ben er op zeker![]()
Ik heb wel eens zin om met een stel compleet vreemden te gaa boarden
Bij Intersport was het vorige jaar ongeveer 120 eur voor een week voor board+schoenen. Excl schoenen zal je waarschijnlijk uitkomen op 100 eur. Ga bij Rotterdam Blijdorp eens kijken bij Daka of bij Zevenhuizen (vlakbij Alexandrium) bij Euro fun sport kijken. Deze verhuren ook en hebben goed spul staan.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:00 schreef UnleashMitch het volgende:
Hmmm stiekem wel een beetje jammer want een snowboard is een stuk cooler dan alleen de schoenen
maar goed, als ik een fatsoenlijk board wil huren in NL (bij voorkeur dus net geprepareerde staat) waar kan dat dan als beste (omg Rotterdam) en aan hoeveel geld moet ik denken voor een kleine week ?
Thnx ik betaalde vorige jaar voor een week ook al 100,-. Alleen erg irritant, aan de ene kant kan ik een volledige kit niet betalen maar de andere kant gooi ik straks wel 200,- weg aan huur materiaalquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:46 schreef GenesiZ het volgende:
Bij Intersport was het vorige jaar ongeveer 120 eur voor een week voor board+schoenen. Excl schoenen zal je waarschijnlijk uitkomen op 100 eur. Ga bij Rotterdam Blijdorp eens kijken bij Daka of bij Zevenhuizen (vlakbij Alexandrium) bij Euro fun sport kijken. Deze verhuren ook en hebben goed spul staan.
Same shit hiero, ben zelf van het alpine pistegedoe nu naar wat meer freeride aan het gaan, bedoel tis wel relaxt dat ik nu me vrienden op hun skies bijhou op de piste, maar de uitdaging is beetje wegquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:44 schreef Flippe het volgende:
Ik ben nieuw hier op dit forum (ben al een tijd geregistreerd, maar nooit niets gedaan met mijn account)
Na het lezen van enkele delen van het Centraal Snowboard topic toch maar besloten om wat actiever te worden.
Wat korte informatie:
Snowboard nu zow'n 7 "seizoenen", ik ga 1 a 2x per jaar een week naar de bergen, daarnaast nog af en toe indoor.
Vorige week donderdag heb ik een nieuw board gekocht: De burton Royale.
Op dit board komen mijn " oude bindingen " Burtom Custom's van 3 jaar oud, daarnaast heb ik nog schoenen van Flow.
Wat denken jullie van mijn nieuwe board, is het wat?
Ik wil vooral een beetje van alles wat doen. Voorheen reed ik alleen op de piste en af en toe en klein sprongetje (geen gekke trucs), nu wil ik komend jaar wat meer offpsite en wat meer gaan springen, maar ook nog gewoon on piste lekker boarden.
Je gooit geen 200 weg want je eigen board zou ook in waarde verminderen. Als je 3 jaar, 2 x per jaar op wintersport gaat ben je ook weer aan een nieuw board toe.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:33 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Thnx ik betaalde vorige jaar voor een week ook al 100,-. Alleen erg irritant, aan de ene kant kan ik een volledige kit niet betalen maar de andere kant gooi ik straks wel 200,- weg aan huur materiaal![]()
Lijkt me een goede keuze, maar ik ken de plank niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:44 schreef Flippe het volgende:
De burton Royale.
Wat denken jullie van mijn nieuwe board, is het wat?
Ik wil vooral een beetje van alles wat doen. Voorheen reed ik alleen op de piste en af en toe en klein sprongetje (geen gekke trucs), nu wil ik komend jaar wat meer offpsite en wat meer gaan springen, maar ook nog gewoon on piste lekker boarden.
Ik wilde mezelf registreren, toen kwam ik erachter dat de username al in gebruik was. Door middel van het invullen van de username bij wachtwoord vergeten kreeg ik een mailtje in mijn inbox.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:13 schreef XL het volgende:
Je hebt wel heel lang niets met je account gedaan![]()
Gast, zo'n Burton Custom is bijna 500, bindingen nog eens 150 erbij, dus dan kun je helemaal lachen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:12 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik ben gewoon ontzettend eigenwijsen ga proberen om tweedehands een setje bij elkaar te sprokkelen. Natuurlijk is dat niet het meest optimale maar goed ik verwacht ook niet dat ik er alles uit ga halen wat er in zit dus dat valt mee
en ik denk dat ik een normale set schoenen nog wel nieuw kan betalen zodat ze iig goed passen. Als ik er twee jaar mee vooruit kan dan is dat helemaal perfect, tegen die tijd ben ik alweer een jaar aan het werk dus moet een goede set wel te betalen zijn.
Ik ben begonnen met het zoeken naar wat snowboards en ik kwam op de volgende dingen:Rossignol Nomad (162cm) Burton Custom (164) + Burton Custom bindingen Burton Cruzer (164) Rossignol R66+ (165)
Persoonlijk neig ik naar de R66+ toe. Naar ik meen stond dit bord vorig jaar ook in m'n lijstje en het heeft als voordeel dat het een Wide bord is (naar ik meen), iets wat handig is gezien het formaat van m'n schoenen (45). Aangezien jullie er allemaal een stuk meer verstand van hebben dan ik wilde ik hierover wat reacties vragen![]()
Was heel realistisch. Dit zijn tweedehands boards. De betreffende Custom + custom bindingen kost 190,-, is drie jaar oud en net gewaxed en geslepen. Dat geld voor al de boards, ze zijn allemaal tussen de 100,- en 200,- zodat ik nog genoeg over zou houden om nieuwe schoenen te kopenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:04 schreef -Mzraki- het volgende:
Gast, zo'n Burton Custom is bijna 500, bindingen nog eens 150 erbij, dus dan kun je helemaal lachen.
Ik zou realistisch blijven en even doorsparen, sowieso je set pas aan het einde van het seizoen gaan kopen, scheelt je al snel de helft.
Oef...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:07 schreef Rnej het volgende:
dus, ik post maar weer es
afgelopen donderdag geopereerd aan mijn rug, loop nu met een wond-afzuig-pomp rond voor de komende maand
jippie (moet mijn wintersport verschuiven... :S)
Custom + Custom van drie jaar oud voor 190? Volgens mij ben je dan beter af met huurspul.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:09 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Was heel realistisch. Dit zijn tweedehands boards. De betreffende Custom + custom bindingen kost 190,-, is drie jaar oud en net gewaxed en geslepen. Dat geld voor al de boards, ze zijn allemaal tussen de 100,- en 200,- zodat ik nog genoeg over zou houden om nieuwe schoenen te kopen
Veels te eigenwijs jaquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:25 schreef beerke het volgende:
Aangezien je zo eigenwijs bent en ons advies toch in de wind slaat ben ik eens even gaan rondkijken.
operatie was gepland, complicaties niet..... klote dus.. heb ook 5 dagen in t ziekenhuis gelegen.. t was de bedoeling dezelfde dag naar huis te gaan... :Squote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:14 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Oef...
Beterschap. Was operatie gepland? Wat had je?
zit straks in zelfde schuitje met me schouder
Kut man, sterkte ermee.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
operatie was gepland, complicaties niet..... klote dus.. heb ook 5 dagen in t ziekenhuis gelegen.. t was de bedoeling dezelfde dag naar huis te gaan... :S
Bij tweedehands is de kans op brak spul gewoon groot. Kijk liever naar (zoals Beerke zegt) naar overjarige modellen bij normale winkels. Dan koop je een nieuw board van de 04/05 collectie. Je zou ook bij Duijvestein kunnen kijken, die hebben nog wel eens testbaan boardjes voor een leuke prijs liggen. Zo scoorde ik er vorig jaar rond februari een Burton Air voor 300 euro ipv 499 met nagenoeg geen gebruikssporen (immers alleen indoor gebruikt). Maja zoals al gezegd je budget is gewoon te klein voor board/binding/schoenen. Ik zou nu gewoon alles huren en dan ergens rond augustus een overjarige set aanschaffen dat scheelt je toch al snel honderden euro's en je hebt nog ff de tijd om door te sparenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:58 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Veels te eigenwijs jaIk wil t zo graag maar t begint er steeds meer op te lijken dat het niet haalbaar is
Foto's?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:16 schreef Thermo het volgende:
omg... ik heb net een uur over het uitpakken van mijn nieuw board gedaan.
Maar dit ding is zo bizar.
Mooi... vreselijk mooi
Heel de sidecut is bobbelig... hoezo kanten makkelijk slijpen? Dit wordt een hell!
Maar damn wat is dit fantastisch mooi!
Limited Edition Travis Rice
Trice magne traction 4 life
Build near Canada, in the usa!
Koop schoenen, ga heel de zomer werken... en leef je uit in Augustus.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:58 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Veels te eigenwijs jaIk wil t zo graag maar t begint er steeds meer op te lijken dat het niet haalbaar is
Vorig jaar weekje voordat de nieuwe collectie er kwam, snel even bij blue-tomato bindingen van dat jaar gehaald. Helaas waren die op, dus stuurden ze me de nieuwe modellen maarquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:04 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Gast, zo'n Burton Custom is bijna 500, bindingen nog eens 150 erbij, dus dan kun je helemaal lachen.
Ik zou realistisch blijven en even doorsparen, sowieso je set pas aan het einde van het seizoen gaan kopen, scheelt je al snel de helft.
Vet spul ouwe! Ziet er cool uit....quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:10 schreef Thermo het volgende:
Foto's !
[afbeelding]
Overdag zal ik nog wat betere maken, het ding heeft een ZIEKE print.
[afbeelding]
Hier zie je goed wat magne traction precies inhoudt
Grote foto van meer dan 1mb :
http://subvert.nl/travisricegroot.jpg
Nog wat ebay shots, morgen maak ik betere
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die rand is zo bizar he.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:17 schreef XL het volgende:
[..]
Vet spul ouwe! Ziet er cool uit....
en dan moet je ook nog eens een nieuwe powerbook kopen![]()
Wat is z'n doelgroep? Freestyle? Piste? Rail?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:21 schreef Thermo het volgende:
[..]
Die rand is zo bizar he.
Vriend van me heeft een TRS magne traction gekocht
http://www.lib-tech.com/subHype/goodWood/goodWood.htm
Die was al eerder uit, mijne is een limited die pas in november is uitgekomen.
Mocht je interesse hebben XL, ik kan er redelijk goedkoop aankomen![]()
Morgen ga ik hem uitproberen!
Hoe komt het dat je erzo snel overheen gegroeid ben? Groei je zelf qua lengte en wordt je board daardoor te klein of heb je het over ervaring?. Dat je board niet meer aan je eisen voldoet omdat je er meer uit wilt halen en dat het niet meer kan.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:28 schreef Steven184 het volgende:
Ik ben ook over mijn board heen gegroeid, maar heb er wel een redelijk aantal weekjes mee kunnen doen, 5 a 6. Ik ga er nu nog een weekje over boarden en zodra het winterseizoen is afgelopen ga ik op zoek naar een nieuw board, want dan ben ik gewoon veel minder uit. Schoenen heb ik nog en bindingen ga ik volgend jaar vervangen. Oftewel, alles op zijn tijd.
Freestyle everywherequote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:23 schreef XL het volgende:
[..]
Wat is z'n doelgroep? Freestyle? Piste? Rail?
Wooooh!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:10 schreef Thermo het volgende:
Foto's !
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze in groot:quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:07 schreef Flippe het volgende:
Heeft iemand een mooie wallpaper , met een mooie tric van een snowboarder of iets dergelijks.
Dan krijg ik nog meer zin om op wintersport te gaan (kan dat nog?)
Ik ben daar dus ook serieus bang voorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:42 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Respect, en wat een print zeg, daar wil je geen krassen in rijden, veel te zonde van die print.
En hoe vet is zo'n golvende staalkant?
http://stuwww.uvt.nl/~s247727/terje.jpgquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:13 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Deze in groot: [afbeelding]
Is te vinden op:
http://www.firstdescentmo(...)s.php?wp=01_1280x960
veel plezier ermee, hij rocked.
dat is het enige lichtpuntje, ik ga 2 feb op wintersport, en die ga ik maybe nog redden ook, anders wordt het hoogstens 2 weken laterquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:37 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Kut man, sterkte ermee.
Kun je nu het hele seizoen op je buik schrijven of ben je voor eind februari alweer een beetje herstelt?
We hebben het hier vooral over de ervaring en het feit dat ik er meer uit wil halen dan erin zit. Bij lange, snelle bochten wordt hij te zoekerig en als ik een vrij lang stuk aan het eind van de helling hem gewoon strak door trek gaatie stuiteren. Er zit te weinig power in voor mijn gevoel. Heb er al keer een hersenschudding, twee blauwe ogen en een gezicht vol bloed door gehad. Al kwam dat ook door een groot brok ijs dat ik niet meer kon ontwijken;).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:28 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je erzo snel overheen gegroeid ben? Groei je zelf qua lengte en wordt je board daardoor te klein of heb je het over ervaring?. Dat je board niet meer aan je eisen voldoet omdat je er meer uit wilt halen en dat het niet meer kan.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:25 schreef beerke het volgende:
Aangezien je zo eigenwijs bent en ons advies toch in de wind slaat ben ik eens even gaan rondkijken. Je budget is ¤ 400,- naar ik heb begrepen. Op Blue-Tomato staat de Santa Cruz All Star voor ¤ 197,40. De lengte is 162 en volgens mij moet je er met je maat 45 ook wel op passen. Het is een mooie all-rounder waar je voorlopig nog niet uitgegroeid bent.
Link: http://www.blue-tomato.at(...)Wdx3PrqPEBWgen8Aie-1
Je houdt meteen nog ¤ 200,- over om een paar überruige Burton Mission-bindingen van te kopen. Althans, als die nog in de maat L te vinden zijn. Anders kun je de Custom Ltd aanschaffen.
Link: http://www.blue-tomato.at(...)rtttQsqPEBWgen8Aie-1
Maar ja, zonder een fatsoenlijke boardschoen heb je er toch niks aan.
Ik ben ook begonnen met een goedkope beginnersset (deze heb ik het tweede jaar dat ik ging boarden gekocht) Set bestond uit board, schoenen en bindingen voor 500 Gulden, was toen der tijd erg goedkoop, heb daar ongeveer 3 jaar mee gedaan en toen was het board echt, maar dan ook echt op. Voordat ik er voor de derde keer mee ging boarden heb ik tweede handse Burton Custom bindingen (toen 2 jaar oud) en nieuwe Flow Boardschoenen gekocht, Die schoenen en bindingen gebruik ik nu nog steeds en werken echt super ( gaan nu zow'n 4 seizoenen mee, gemiddelen 1 a 2 weken gebruik per jaar)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:58 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
http://koopjes.marktplaats.nl/sport_en_fitness/snowboarden/17069546.html?return=eJwlykEKwyAQheG7BMxSo6FdKFLSm9g0oGh0cCY0benda8jq%2F%2BA9p6X%2BBj0Y1FJddYeLq7M3ngi0ELHAkvnqaiRIzhHynMR54eDhticr%2Byfa%2BGLj9NgqlczURQ3zhlRWNt6ptEE2JGr4BDi4Nx59ny0YGlQPVnbm9we3pS4g&df=1quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:04 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Het hout langs de staalkanten staat haaks op de houtkern, hierdoor heb je veel kantgrip en het is erg duurzaam.quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:41 schreef Flippe het volgende:
[afbeelding]
Dualzone EGD
The wood grain is positioned along the toe and heel edges, perpendicular to the rest of the wood core, to provide precise edge hold and durability.
Mijn nieuwe board (Royale) heeft deze techniek, kan iemand mij uitleggen hoe dit dan precies werkt? Mijn engels is niet zo heel erg goed
Jaquote:Op woensdag 11 januari 2006 10:50 schreef Flippe het volgende:
Ah zo, wil dus zeggen dat ik tijdens het maken van bochten meer grip heb?
Het is echt een heel vet board, ouwe. Ik ben benieuwd of het werkt, die sidewalls. Welke boards gaan er mee naar Gerlos?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:10 schreef Thermo het volgende:
Foto's !
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Devun walsh, Travis Rice.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:21 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Het is echt een heel vet board, ouwe. Ik ben benieuwd of het werkt, die sidewalls. Welke boards gaan er mee naar Gerlos?
Dat is de custom die ik 4 jaar geleden heb gehuurd (nouja niet die, maar wel het model waar ik een week op heb gereden). Op dat board heb ik mijn zwaarste crash ooit gehad en dat lag niet aan het snowboard. Afgezien van het feit dat deze nogal afgeragd is, is het een erg goed snowboard. Ik vond hem destijds heel erg goed op en buiten de piste, wat minder voor kleine tricks.quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:17 schreef NoComment het volgende:
[..]
[url]...[/url]
Denk zo maar dat ie dit bedoeldTweedehand kun je uiteraard een plank kopen, maar dit is wel een heel erg oude hoor volgens mij
![]()
Weet je 100% zeker dat het niet die isquote:Op woensdag 11 januari 2006 13:41 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dat is de custom die ik 4 jaar geleden heb gehuurd (nouja niet die, maar wel het model waar ik een week op heb gereden).
Ik twijfelde nog even want ik had dat huurboard ook echt goed afgeragd die week (weinig sneeuw in de dalen, zo nu en dan schoten de vonken van de staalkanten af), maar ik had een andere lengtequote:Op woensdag 11 januari 2006 13:43 schreef XL het volgende:
[..]
Weet je 100% zeker dat het niet die is![]()
Hij staat nog te fladderen van die eerste clif als hij tegen de 'schans' van zijn tweede jump op rijdt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:17 schreef Bramvanlith het volgende:
Ik zag nog een leuk filmpje op break, check it: http://www.break.com/index/snowboardjump10.html ..
Best ziek!.....
![]()
edit: tweede ker kijken wordt ie nog leuker, vooral de tweede "sprong"![]()
Welke gaat het worden?quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:43 schreef Kentaro het volgende:
Mocht er iemand interesse hebben in een helm. Ik heb een nieuwe op het oog
http://www.marktplaats.nl(...)db742bc95c8a29a211e5
Ik dacht al aan die Red Audex helm voor je.... Bluetooth koptelefoonquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:13 schreef Kentaro het volgende:
[..]
http://www.blue-tomato.at(...)sL9HSsqPEBWgen8Aie-1
Die wilde ik ookquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:22 schreef XL het volgende:
[..]
Ik dacht al aan die Red Audex helm voor je.... Bluetooth koptelefoon![]()
Tadaa!quote:
Ik neem dus even aan dat de achterliggende gedachte bij de helm-switch de Tune-Aps zijn?quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:27 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Die wilde ik ookmaar die is op basis van de Tantrum en dat is een softshell. Al was die op basis van de Frequenty dan had ik hem zeker genomen
ik heb ze er nog niet bijgenomen. ik wil ze ergens eerst proberen/luisterenquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:03 schreef XL het volgende:
[..]
Ik neem dus even aan dat de achterliggende gedachte bij de helm-switch de Tune-Aps zijn?
Neem je die er direct bij? en vooral, laat weten hoe dat bevalt!
Een goede indruk kun je volgens mij alleen krijgen op het moment dat je ook daadwerkelijk aan het snowboarden bent.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:07 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik heb ze er nog niet bijgenomen. ik wil ze ergens eerst proberen/luisteren
Hij ziet er heel strakt uit Themo, goeie keuzequote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:10 schreef Thermo het volgende:
Foto's !
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo ver ik las heeft hij hem van ebay, daar staan er nog een paar voor rond de 500 dollar.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:41 schreef Rnej het volgende:
hey maar thermo, waar haal je die travis rice? en wat heb je ervoor neergelegd?
is het een alternatief voor de Baron ES 164 of niet?
k dan...quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:42 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Zo ver ik las heeft hij hem van ebay, daar staan er nog een paar voor rond de 500 dollar.
http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&fkr=1&from=R8&satitle=travis+rice&category0=
Als dat werkelijk de prijs is dan lijkt het me wel okay. Boardshop gekocht of een Intersport?quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:19 schreef Flippe het volgende:
Ik heb mijn board vandaag opgehaald:
Burton Royale mid-wide 162
Prijs: 385 euro
Wat kreeg ik daar voor: Het board (429 in de winkel), een tas (35 euro los), en zown "grip matje voor tussen je bindingen" ( 10 euro los)
Wat denken jullie? Heb ik een goede deal?
Klinkt goed. Op wat voor manier verzend hij het zodat je geen duaneshit hoeft te betalen?quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:49 schreef Thermo het volgende:
Thanks jongens
Ik heb hem uit de USA. Boardshop daar die ook vlakbij libtech zit, heeft ook al paar keer daar gezien hoe ze in elkaar gezet worden, echt handmade..... zeer vet.
Het is een Freestyle plank Rnej, maar wel capabel om all mountain te rijden. Zeker als je niet de blunt versie pakt maar de gewone ( jaja, elke lengte wordt apart nog eens gemaakt in blunt of point! )
Het bizarre is gewoon dat het niet aanvoelt als een mid-wide. Ik weet niet hoe groot je poten zijn omdat je een baron wil, maar mocht je het durven zou ik die 161.5 wel aanraden. Het is zo fijn zo'n snelle kantenwissel. Hij haalt al het logge uit een mid-wide gewoon.
Ik heb er omgerekend net iets meer dan 360 euro voor neergelegd. Als je interesse hebt wil ik je wel in contact brengen met de dude. Hij heeft online die lengte niet meer staan maar als ik hem bel kan ik denk ik wel wat regelen.
De prijs kan ik niet garanderen btw, hij staat in de lijst voor 490 dollar. incl shipping is dat al trouwens. Hij verstuurd hem zodat je geen douane shit moet betalen dus je bent al goed uit.
ik heb de voorganger van jouw plankquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:21 schreef Flippe het volgende:
Sport 2000 ( Colada in Weert)
Op Blue-tomato:
Royale 162 05/06 mid wide
386,95 ¤
statt 429,95 ¤
(Währung)
Ik heb hem nog niet uitgebreid kunnen testen, maar de eerste ervaringen zijn super.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:18 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik heb de voorganger van jouw plank
de canyon 163 uit 04/05 ... voor midden in t seizoen ist een goeie prijs idd
ik ben verliefd op mijn plank, dus wat dat betreft, ik denk dat die royale wel redelijk hetzelfde is
als ik eerlijk ben vind ik de top van de royale niet om aan te zien.. maarja, ieder z'n meug natuurlijkquote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:03 schreef Flippe het volgende:
[..]
Ik heb hem nog niet uitgebreid kunnen testen, maar de eerste ervaringen zijn super.
Vindt die print trouwens ook wel echt mooi op de Royale![]()
Als je de top saai vind knal je er toch stickers op.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:17 schreef Flippe het volgende:
[afbeelding]
Deze heb ik, alleen an een ander kleurschema...
De onderkant: Mijne is precies andersom, de olifant is wit, de rest zwart.
De Bovenkant: Die circel in het midden is bij mij mee bruin dan rood
De top is inderdaad wat saai, maar ach, als hij fijn rijdt
als ik weet dat ik rustig rij doe ik nooit mijn gordel omquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:14 schreef Basje_B het volgende:
Als je zeker weet dat je je helm altijd gaat dragen dan helm natuurlijk.
Als ik weet dat geen rare dingen ga doen op dag dan doen ik geen helm op.
(ja is fout ik weet het)
Daar kun je tegenwoordig een flinke boete voor krijgen hoor...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:18 schreef Kentaro het volgende:
[..]
als ik weet dat ik rustig rij doe ik nooit mijn gordel om![]()
u kunt de toekomst voorspellen? Of bedoel je dat omdat het nog niet is gebeurt het nooit gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:17 schreef Rnej het volgende:
met een RED helm kan je iig niet zo gauw fout gaan, keb zelf de hifi... relaxt dingetjeen ook niet superduur
en een backprotector moet gewoon de goeie lengte hebben, dat kunnen ze je in de winkel wel vertellen
en over die helm.. ik doe mijn helm niet op met pisteknallen... maar wel met freestylen, dus zo gek is het toch niet?
btw, ik ben zelf meer voor de backprotector als je op de pistes blijft... ik knal nooit met mijn kop op iets als ik pistes rij, maar wel als ik freestyle of tussen de bomen/rotsen doorga
Ik heb een Skycap te koop, de link naar marktplaats staat in dit topic. Het is wel een Medium.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:35 schreef No-Li-Ta het volgende:
ohja ik heb m ff opgezocht, de skycap is idd duurder dan de trace.. mm k denk er nog even over na.. ff het internet rondspeuren
Val je wel op je rug?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:17 schreef Rnej het volgende:
en over die helm.. ik doe mijn helm niet op met pisteknallen... maar wel met freestylen, dus zo gek is het toch niet?
ff mn hoofdomtrek opgemeten: 55 cm dus ik denk dat ik een S nodig heb?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:46 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik heb een Skycap te koop, de link naar marktplaats staat in dit topic. Het is wel een Medium.
Je hoeft je niet te verontschuldigen. Materiaal voor de echte kenner!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:20 schreef No-Li-Ta het volgende:
Okee flow, waarom? voor het gemak en ik vind zelf dat ik genoeg feeling heb. Ben ook nog maar n beginner dus misschien dat ik over een paar seizoenen echt kan voelen dat ik wat tekort kom.
Hoeveel ervaring heb je?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:28 schreef Stunteldent het volgende:
Kan iemand mij helpen met uitleg over boards!
Ik ben een absolute leek en heb helemaal geen verstand van boards. Wel weet ik dat ik er 1 wil kopen voor mn wintersport (en voor in de overdekte hallen) maar wat zijn nou de goede merken, waar moet ik op letten bij het aankopen. wat zijn er voor soorten bindingen en wat is wel of niet goed om te combineren (schoenen en bindingen, misschien dat sommige materialen niet gecombineerd moeten worden ofzo) ik moet alles nog aanschaffen (board, bindingen en schoenen)
alle adviezen zijn heel erg welkom![]()
![]()
![]()
Droog gezegd zoals libtech het zegt, 7 contactpunten is meer dan 2quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:34 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Klinkt goed. Op wat voor manier verzend hij het zodat je geen duaneshit hoeft te betalen?
En hoe zit het met die kanten? waarom zijn die zo raar gevormd.
Ik heb 2 jaar een weekje geboard en ben een aantal keer (4 of 5x) snowworld geweest. Geen officiele lessen gehad, wel vrienden die me de basis hebben geleerd. Ik vind dat ik t al wel redelijk onder de knie heb, dus denk dat ik een goeie beginner ben (of bedoel je dit niet met type rijder) .. ik weeg zo'n 75/80kg en schoenmaat is 45/46 en ben ongeveer 1.95m budget is zo'n 500 euro maxquote:Hoeveel ervaring heb je?
Wat voor een type rijder ben je?
Wat weeg je en wat is je schoenmaat?
Wat is je budget?
Bijna genoeg informatie. Wat spreekt je aan het van de piste afknallen of trucjes uithalen?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:21 schreef Stunteldent het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar een weekje geboard en ben een aantal keer (4 of 5x) snowworld geweest. Geen officiele lessen gehad, wel vrienden die me de basis hebben geleerd. Ik vind dat ik t al wel redelijk onder de knie heb, dus denk dat ik een goeie beginner ben (of bedoel je dit niet met type rijder) .. ik weeg zo'n 75/80kg en schoenmaat is 45/46 en ben ongeveer 1.95m budget is zo'n 500 euro maxsantaclaus was nice this year
![]()
edit: die 500 euro is maar gewoon een bedrag wat ik er ongeveer voor wil uitgeven, mocht een goed board (met bindingen, schoenen) duurder zijn dan maakt dit weinig uit![]()
straps zijn toch veel beterquote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:37 schreef No-Li-Ta het volgende:
hahaa.. jaa ik dacht laat ik de eeuwig voortdurende battle maar even voor zijn![]()
Ik ga eind Februari voor een weekje naar Winterberg. Is een leuke berg voor 2 dagen lol. Daarna gaat het vervelen omdat het zo klein is.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:58 schreef Basje_B het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Postwiese (winterberg)?
Rij er morgen ff heen voor een dagje.
Op die kaart ziet het er best groot uit.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:18 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Ik ga eind Februari voor een weekje naar Winterberg. Is een leuke berg voor 2 dagen lol. Daarna gaat het vervelen omdat het zo klein is.
[afbeelding]
Ligt Postwiese ook in de buurt daar?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:18 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Ik ga eind Februari voor een weekje naar Winterberg. Is een leuke berg voor 2 dagen lol. Daarna gaat het vervelen omdat het zo klein is.
[afbeelding]
Wil je zomers gaan dan kan je op summercamp met ultimate-snowboarding.com is les 2alpes.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:52 schreef mixed-up het volgende:
Ik heb een probleem en maybe dat jullie mij er bij kunnen helpen ?
Ik mag graag snowboarden !
ik heb alleen allemaal van die laffe vrienden die liever in de zomer op het strand gaan zitten lamballen !
zijn er ook reisorganisaties die een board vacantie regelen ?
en is het dan gek als je daar in je 1 tje heen gaat ?
want k wou toch wel erg graag weer op wintersport dit jaar !
alvast bedankt
micha
Het leukst is dan om met een snowboardcamp mee te gaan. Alles wordt geregeld, je kunt een camp van je eigen nivo kiezen, je hebt goede leraren etc. http://snowboard.pagina.nl Hier staan er een heleboel op.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:52 schreef mixed-up het volgende:
Ik heb een probleem en maybe dat jullie mij er bij kunnen helpen ?
Ik mag graag snowboarden !
ik heb alleen allemaal van die laffe vrienden die liever in de zomer op het strand gaan zitten lamballen !
zijn er ook reisorganisaties die een board vacantie regelen ?
en is het dan gek als je daar in je 1 tje heen gaat ?
want k wou toch wel erg graag weer op wintersport dit jaar !
alvast bedankt
micha
maar wat doe je dan jij gaat alleen puur voor het boarden want sávonds in je uppie op stap is ook niet allesquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:56 schreef Thermo het volgende:
Ik ga ook in mijn eentje in April hoor, lekker boeie
Zoek je gewoon meteen een board-chick en je board de hele week ook niet meer in je eentje.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:00 schreef mixed-up het volgende:
[..]
maar wat doe je dan jij gaat alleen puur voor het boarden want sávonds in je uppie op stap is ook niet alles
groeten micha
goed plan als het maar niet die chick van de guano apes word staat ze met der dronken kop midden in de nacht the loard of the boards te blerenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:01 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Zoek je gewoon meteen een board-chick en je board de hele week ook niet meer in je eentje.![]()
Je gaat dan stappen met de mensen met wie je op les zit.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:00 schreef mixed-up het volgende:
[..]
maar wat doe je dan jij gaat alleen puur voor het boarden want sávonds in je uppie op stap is ook niet alles
groeten micha
maar eingelijk moet je op tijd naar je bedje want de volgende dag meot je uitgerust voor je les zijnquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:07 schreef XL het volgende:
[..]
Je gaat dan stappen met de mensen met wie je op les zit.
ik heb me laffe vrienden over gehaald om mee te gaan. wel na lang zeuren. als alleen zou moeten gaan zou ik gewoon gaan. Te gaaf om daarom te laten varen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:08 schreef mixed-up het volgende:
hebben jullie zelf al wel is zoiets gedaan ? en hoe beviel dat ?
of jullie hebben geen laffe vrienden die wel gewoon mee gaan
heb je ooit aan rolskieen gedacht?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:10 schreef Stunteldent het volgende:
@ XL:
trucjes spreekt me wel erg aan, oefening baart kunst heen off piste vind ik ook heel erg gaaf, tussen de bomen door
![]()
![]()
1 aat van mij die gaat nooit van zn leven mee ik heb het lef niet eens meer om hem te vragenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:11 schreef Basje_B het volgende:
[..]
ik heb me laffe vrienden over gehaald om mee te gaan. wel na lang zeuren. als alleen zou moeten gaan zou ik gewoon gaan. Te gaaf om daarom te laten varen.
ik houd t bij boarden, maar wat houdt dat rolskieen dan in??quote:heb je ooit aan rolskieen gedacht?
Postwiese ligt ietsje verder. Als je door winterberg rijdt, kun je op een gegeven moment rechtsaf richting de neuastenberg. Dan rij je onder een viaduct door en blijf je de weg volgen. Na een tijdje gaat de weg met een grote bocht naar links, maar er is ook een afslag naar rechts. Die neem je en blijft je uitrijden tot je in een plaatsje komt. Daar moet je zijn. Je kan de auto langs de weg parkeren en over de piste kijken. Het is niet echt denderend groot, maar je kan je er wel een dagje vermaken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:40 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Ligt Postwiese ook in de buurt daar?
daar moet mooi parkje liggen.
http://www.ultimate-snowboarding.com/artikel.php?artikelID=74quote:Op zondag 15 januari 2006 13:22 schreef Thomsa het volgende:
Hoi, ik had een vraagje. Ik heb net n nieuw snowboard en k ga volgende week op wintersport. Weet iemand onder welke hoek ik mijn bindingen het beste in kan stellen? Ik ben redelijk gevorderd, ga regelmatig off-piste en wil volgende week proberen t springen onder de knie te krijgen. Kan iemand mij helpen?
Ik zou kijken of je een van onderstaande modellen ergens kan huren/proberen:quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:10 schreef Stunteldent het volgende:
@ XL:
trucjes spreekt me wel erg aan, oefening baart kunst heen off piste vind ik ook heel erg gaaf, tussen de bomen door
![]()
![]()
Ze noemen Duck niet eensquote:Op zondag 15 januari 2006 13:57 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
http://www.ultimate-snowboarding.com/artikel.php?artikelID=74
wat zijn dan precies flow-bindingen .. en wat kan je anders krijgen, mocht flow-binding niets voor mij zijn ...??quote:Flow-bindingen kan ik je van harte aanbevelen, maar niet iedereen is er enthousiast over.
flow bindingen zijn speciaal ontwikkeld voor beginners, je kunt heel makkelijk in- en uitstappenquote:Op zondag 15 januari 2006 19:02 schreef Stunteldent het volgende:
[..]
wat zijn dan precies flow-bindingen .. en wat kan je anders krijgen, mocht flow-binding niets voor mij zijn ...??![]()
quote:Op zondag 15 januari 2006 19:10 schreef Kentaro het volgende:
[..]
flow bindingen zijn speciaal ontwikkeld voor beginners, je kunt heel makkelijk in- en uitstappen![]()
quote:
Staat er toch echt... niet heel veel, maar wel wat.quote:Sommige boarders, die veel fakie boarden, hebben de zogenaamde "Duckstance" . Dit is een stance waarbij goofy en regular worden samen gebracht, zodat je nooit met het verkeerde been voor kunt staan. Beide bindingen wijzen bij deze stance naar buiten zodat het lijkt op een "eenden stand".
Het blijft een prutsstuk.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:56 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
[..]
Staat er toch echt... niet heel veel, maar wel wat.
cartels waren die witte he?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:26 schreef Thermo het volgende:
Ik heb trouwens nog een paar Burton C16's te koop voor geinteresseerden.
En bij tijd ook een paar nieuwe Cartels.
En ook nog een Rome The Machine 157.
Jezelf verkleden op ski's heet trucjes uithalen (freestyle) in die discipline.quote:Op maandag 16 januari 2006 08:31 schreef Basje_B het volgende:
Gisteren naar Winterberg geweest voor een dagje. Postwiese toch niet geworden omdat de 2 andere die mee waren liever gingen piste rijden ipv parkje.
Sneeuw was niet super. Veel ijs en druk maar was te verwachten. Heb me wel goed vermaakt voor een dag.
Viel me wel op dat je er haast geen boarden waren die in de hogere prijsklasse vallen. Niet bijzonder natuurlijk maar viel me gewoon op. Ook hoop skiers met rare mutsen en zelfs rare pakken aan. Heb hele kerstman en een elf en zelfs een skieende banaan gezien![]()
Ik mag toch wel gewoon wat skiers dissen....quote:Op maandag 16 januari 2006 09:25 schreef Thermo het volgende:
XL ga terug naar bed!
Dat is toch al niet meer nodig, wij weten hier al hoe lame ze zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 09:27 schreef XL het volgende:
[..]
Ik mag toch wel gewoon wat skiers dissen....
dat van die hogere prijsklasse viel mij ook op tijdens mij vakantie in sölden. heb wel 2 t6en gezien van 2006quote:Op maandag 16 januari 2006 08:31 schreef Basje_B het volgende:
Gisteren naar Winterberg geweest voor een dagje. Postwiese toch niet geworden omdat de 2 andere die mee waren liever gingen piste rijden ipv parkje.
Sneeuw was niet super. Veel ijs en druk maar was te verwachten. Heb me wel goed vermaakt voor een dag.
Viel me wel op dat je er haast geen boarden waren die in de hogere prijsklasse vallen. Niet bijzonder natuurlijk maar viel me gewoon op. Ook hoop skiers met rare mutsen en zelfs rare pakken aan. Heb hele kerstman en een elf en zelfs een skieende banaan gezien![]()
ik gebruik al jaren flow-bindingen en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:02 schreef Stunteldent het volgende:
[..]
wat zijn dan precies flow-bindingen .. en wat kan je anders krijgen, mocht flow-binding niets voor mij zijn ...??![]()
Flow is het merk, ik weet eigenlijk niet of ze dit soort bindingen ook van een ander merk hebben.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:02 schreef Stunteldent het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 januari 2006 11:33 schreef 360sjors het volgende:
Breaking news
http://socialitelife.com/(...)rns_to_snowboard.php
omg. volgend jaar toch maar langluafenquote:Op maandag 16 januari 2006 11:33 schreef 360sjors het volgende:
Breaking news
je kan haar beter aan een boom vastbinden.. .goeie stootkussens bij een super G man...quote:Op maandag 16 januari 2006 11:33 schreef 360sjors het volgende:
Breaking news
All I want for Christmas...........quote:Op maandag 16 januari 2006 11:33 schreef 360sjors het volgende:
Breaking news
quote:
Beetje mixed-upquote:
Hij is stijver als een dominant dat zeker, een Machine is net iets minder stijf dan een Agent en een vriend van me ramt met 100kg ook fijn op 158 agent. Het is niet bepaald een dweil.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:26 schreef Rnej het volgende:
[..]
je kan haar beter aan een boom vastbinden.. .goeie stootkussens bij een super G man...
als je daar tegenaan valt kan je gewoon nog verder met de wedstrijd
maarreh, thermo, die The machine, hoe flex issie? want ik ben redelijjk zwaar zegmaar (een dominant is voor mij een bad idea omdat die bij een boardslide gewoon in 2en zou breken)
hhmm verkopen weet ik niet, maar in de burton gids van 2006 staat wel mega veel info. weliswaar alleen van burton, maar toch. boards, bindingen, boots, kledingen enzquote:Op maandag 16 januari 2006 14:11 schreef Stunteldent het volgende:
weet iemand nog een goed blad met veel info over board/bindingen/schoenen, dus een blad waarin ze schoenen/boards e.d. verkopen ....![]()
quote:Op maandag 16 januari 2006 15:05 schreef most_wanted het volgende:
Ik kwam dit tegen terwijl ik Snowboard filmpjes aan het downloaden was op LimeWire...
Bewijst wel weer dat je voorzichtig moet doen.![]()
Old as the hills. Maar nog altijd leuk om te zien.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:05 schreef most_wanted het volgende:
Ik kwam dit tegen terwijl ik Snowboard filmpjes aan het downloaden was op LimeWire...
Bewijst wel weer dat je voorzichtig moet doen.![]()
coolquote:Op maandag 16 januari 2006 15:35 schreef -Mzraki- het volgende:
Trouwens, heb nog een filmpje van 2 weken terug in Fanningen. Daar hebben we die week vrij veel treeruns gemaakt, en een maat van me kwam op het briljante idee om met z'n camera te filmen hoe wij dat dan gingen doen. Hier is dat filmpje, ik ben maar ff voor hem uitgegaan, was hem af en toe ff kwijt, je ziet hem ook nog een keer op z'n plaat gaan, maar de camera blijft veilig, zoals je ziet.
Vrij schokkerig, niet de meest ideale plek om te gaan filmenMaar het was leuk.
K2 Fuse is een beginnersplank, wat freestyle georienteerd. Die Choc moet dus wel echte rommel geweest zijn. Ik kan je dezelfde planken als Stunteldent, even hierboven, aanbevelen als je naar zoiets op zoek bent. Beetje learn-to-ride planken waar je heel behoorlijk op kan groeien (een beetje 'toerist' groeit er nooit uit), als je al langer bezig bent en verder wil dan de Peter Langhout-folder zou je misschien beter naar een plank voor wat meer ervaren boarders kunnen kijken....quote:Op maandag 16 januari 2006 16:33 schreef Porroman het volgende:
hellow
ik kom hier eens even wat advies vragen.
Momenteel rij ik op een Choc Universal 160. ni direct een bekend merk, maar da board is best wel ok.
Ben net terug van een weekje Tignes, en heb daar men board kapot gekregen
Ben dan voor de laatste 2 dagen een board gaan huren. ze hebben me daar de K2 Fuse 163 Wide mee gegeven. En ik moet zeggen. ik was aangenaam verrast. board is van een hoger niveau en deed me plots veel beter boarden.
nu ga ik dus uitkijken naar een ander boardje. en ik denk iets in den aard van die K2 te nemen. Welke boards liggen een beetje in die zijn stijl? ze hadden ergens anders ook al de K2 titan vernoemd. zoals je wel doorhebt moet ik wel een breed board hebben. ik moet mijn 46.5 erop krijgen
beetje persoonlijke info:
lengte: 1m85
gewicht: 75
schoenmaat: 46.5
niveau: middelmatig
interesse: powder, maar moet ook op de piste lekker carven
Waarom ze uberhaupt nog een snowboard onderbinden is mij ook onduidelijk.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:32 schreef Kentaro het volgende:
Heeft iedereen tegenwoordig maat 46 en groter?
neej, ok ... klinkt interessant.. wat wil je ervoor hebben?quote:Op maandag 16 januari 2006 12:44 schreef Thermo het volgende:
[..]
Hij is stijver als een dominant dat zeker, een Machine is net iets minder stijf dan een Agent en een vriend van me ramt met 100kg ook fijn op 158 agent. Het is niet bepaald een dweil.
( Ik kan je trouwens verzekeren dat als je echt lomp doet op een rail dat je alles kan breken )
Het is goed dat ik op 45 zitquote:Op maandag 16 januari 2006 18:52 schreef XL het volgende:
[..]
Waarom ze uberhaupt nog een snowboard onderbinden is mij ook onduidelijk.
Niet uitdagen he....quote:
achjaquote:Op maandag 16 januari 2006 20:11 schreef XL het volgende:
[..]
Niet uitdagen he....![]()
Over 45 weet ik ook genoeg grapjes
Je bedoelt een wandelaar?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
achja
k zag pas in zm een skier op alleen zijn schoenen naar beneden gaan.. zag er echt te grappig uit
Vorig jaar met een gletsjertocht gedaan, gewoon op de bergschoenen naar beneden skienquote:
zijn die bij de boekhandel te halen?? of moet ik daarvoor naar een outdoor/snowboardwinkel of naar de site van burton gaan(om te bestellen)??quote:Op maandag 16 januari 2006 14:56 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
hhmm verkopen weet ik niet, maar in de burton gids van 2006 staat wel mega veel info. weliswaar alleen van burton, maar toch. boards, bindingen, boots, kledingen enz
Site van Burton kun je ze bestellen (request catalog) en je kunt ze bij Burton minnende winkels vinden.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:55 schreef Stunteldent het volgende:
[..]
zijn die bij de boekhandel te halen?? of moet ik daarvoor naar een outdoor/snowboardwinkel of naar de site van burton gaan(om te bestellen)??
Wa gij dacht da gij enige belg hier was, da ge hollands klap betekend nog nie da ge het zijtquote:Op maandag 16 januari 2006 22:33 schreef Porroman het volgende:
@ Thermo: sjaans dak dan nen belg zijn :p
De K2 Fuse is een beginnersplank omdat hij een relatief trage, maar harde en weinig onderhoud eisende base heeft. Omdat hij een beetje flexibel is, gelijk een dweil, is het betrekkelijk eenvoudig rijden op die plankquote:Op maandag 16 januari 2006 22:33 schreef Porroman het volgende:
@ Thermo: sjaans dak dan nen belg zijn :p
en kan ik er aan doen dat ik op grote voet leef? en dan nog. kheb geen platvoeten, anders had da mss wel gegaan
@ XL: Die choc is zeker geen rommel. maar ik vin hem persoonlijk gewoon niet zo lekker gaan. kan je zelfs hebben op de duurste plank ...
en wat is er beginner aan de K2 Fuse? sorry alsk een stomme vraag stel, ma ik wil mij gewoon deftig informeren voor de aanschaf van men volgende board. Ik ga allesinds eens kijken naar die boards die je hebt voorgesteld. alleen zit ik een beetje gekneld met het feit dat ik die eerst wil testen voor ik ze koop. zijn er plaatsen waar je dat kan doen? behalve op testdagen dan.
ik ben uiteraard nog geen pro. dus een learn board mag het zeker zijn. maar het moet wel even meegaan. die choc ben ik na een half jaar ontgroeid ... vin ik persoonlijk wel vrij snel.
ik zoek gewoon iets all around. moet breed zijn, niet al te soepel (geen dwijl dus). lekker snijden in de bochtjes. en een beetje potentie hebben om wat showkes mee te proberen. af en toe is een jumpke mee te nemen alsk ergens een leuk bultje tegenkom.
waar kan ik die winkels vinden?? vast wel in a-dam .. maar is er misschien ook 1 in zwolle/lelystad omgeving ..quote:Op maandag 16 januari 2006 22:30 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Site van Burton kun je ze bestellen (request catalog) en je kunt ze bij Burton minnende winkels vinden.
burton.com zal vast wel een dealerfinder zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:05 schreef Stunteldent het volgende:
[..]
waar kan ik die winkels vinden?? vast wel in a-dam .. maar is er misschien ook 1 in zwolle/lelystad omgeving ..
en andere winkels waar ze veel snowboards hebben, k kom zelf uit lelystad en hier hebben we (voor zover ik weet) alleen sjoerd raven die boards heeft staan, maar dat zijn er maar 3 of 4beetje jammer
![]()
Volgens mij heeft die K2 geen sintered base. Daarnaast is er inderdaad verschil in Sintered Bases.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:09 schreef Porroman het volgende:
wil je nu zeggen da alle boards met een sintered base beginnersboards zijn? of begrijp ik dat verkeerd, en zijn er dus nog verschillen onderling in de sintered bases?
Extruded kan wel een term zijn waarmee ze de dichtheid van een sintered base kunnen aanduiden. Ook ander base-materiaal kunnen ze ermee aanduiden. Hoe hoger de waarde die ze eraan geven, hoe sneller de base, hoe moeilijker het waxen en hoe groter de kans op schade.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:19 schreef Porroman het volgende:
oeps, ja ik haal die soms door elkaar. ik bedoelde een extruded![]()
dan mag je mijn vraag even herlezen met de juiste type base ingevuld
Ik mail je evenquote:Op maandag 16 januari 2006 19:04 schreef Rnej het volgende:
[..]
neej, ok ... klinkt interessant.. wat wil je ervoor hebben?
(morgen krijg ik mijn loon, is het een meevaller dan zal ik t meteen ff melden)
Ik heb er vorig jaar wel eens wat besteld. Duurde 2 weken dacht ik nadat je betaald had. Heb die dvd toevallig ook besteld.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:00 schreef ForumGek het volgende:
Ik ben ziek, dus lekker deze dagen snowboard films kijken op de pc...maar ik heb nog een tip + vraag.
De tip:
http://www.dutchsnow.nl/shop/
Snowboard movie ISENSEVEN, kost maar ¤9,95 (excl. ¤3 verzendkosten) met boeklet (who gives a fuck) en 100 minuten bonusmateriaal. Ik heb deze vorige week besteld.
Vraag: heeft er iemand al eens iets besteld bij dutchsnow.nl en hoelang duurde dat ongeveer? Want ik wil die film hier kijken!
Groetjes van mij vanuit mijn ziektebedje !!
(nog 3 weken !!!)
Verstuurdquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
niets ontvangen...
probeer anders 20030835 [at] student punt hhs punt nl
enzo
Heb jij al iets geboekt in Gerlos, Thermo?quote:
In Frankrijk ligt nog steeds geen sneeuw, waardoor ik vrijdag eigenlijk nog niets te zoeken heb. Gerlos was ik wat uit het oog verloren, ik weet niet wanneer daar de laatste sneeuw gevallen is en wat de weersvoorspelling is. In ieder geval zag ik dat snowtrex voor de beoogde data wat mooie appartementjes met skipas in de aanbieding heeft voor Gerlos.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:57 schreef Thermo het volgende:
Dat ga ik zo eens doen, heb iedergeval al wat potentiele lokaties gebeld met plek etc.
ik was me alleen nog aan het oriënteren wat mijn budget gaat zijn.
Ik wax meestal van tevoren en soms tijdens de week (je voelt het eigenlijk wel als je wax 'op' is).quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:02 schreef Flippe het volgende:
Even een vraagje
Wat plegen jullie tijdens een week wintersport voor onderhoud aan het board?
Ik wil mijn nieuwe Burton Royale goed onderhouden, wat zijn jullie tips?
Wat te doen voor het boarden (voor de vakantie/'s morgen) Na het boarden ('s avonds en na de vakantie?).
Het board heeft een sintered base..
URL?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:24 schreef XL het volgende:
[..]
In Frankrijk ligt nog steeds geen sneeuw, waardoor ik vrijdag eigenlijk nog niets te zoeken heb. Gerlos was ik wat uit het oog verloren, ik weet niet wanneer daar de laatste sneeuw gevallen is en wat de weersvoorspelling is. In ieder geval zag ik dat snowtrex voor de beoogde data wat mooie appartementjes met skipas in de aanbieding heeft voor Gerlos.
Wat voor wax is handig in gebruik.. en hoe werkt dit?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:26 schreef XL het volgende:
[..]
Ik wax meestal van tevoren en soms tijdens de week (je voelt het eigenlijk wel als je wax 'op' is).
Tenzij je hem zelf gevonden hebt en geboekt is ie net weg.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:28 schreef Thermo het volgende:
[..]
URL?
Frankrijk is kut,Gerlos is nog steeds goed te doen.
Dat is goedkoper dan ik gevonden had...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:43 schreef XL het volgende:
[..]
Tenzij je hem zelf gevonden hebt en geboekt is ie net weg.
Was 250 euro pas + appartement.
Als die er nog was geweest had ik die met jou en beerke kunnen boeken....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:48 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat is goedkoper dan ik gevonden had...
Maar sowieso zat ik te checken naar 1 pers. dingen he.
Als ik vanavond meer tijd heb zal ik eens mailen naar de Tourismusverbund om te vragen of ze niet een pauschaaltje voor ons kunnen bouwen. Die zien er voordelig uit.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:57 schreef Thermo het volgende:
Er is zo wel iets anders te boeken hoor.
Moment.
edit
via http://www.gerlos.at kom ik wel wat toffe dingen tegen!
Het is inderdaad een nieyuwe... nog niet op geboard.. hij is in de winkel nog gewaxt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:40 schreef Rnej het volgende:
als je boardje nieuw is (en dat istie toch?) dan houdt ie t zeker weten een week vol, de fabriekslaag op burton boardjes is echt geniaal snel.. en houdt echt heel lang...
vast welquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:21 schreef Flippe het volgende:
[..]
Het is inderdaad een nieyuwe... nog niet op geboard.. hij is in de winkel nog gewaxt.
Dus het moet helemaal goed komen?
zeker waxen voor de vakantie. De fabriekswax is voor 1 keer boarden. Het beste is nieuw kopen en meteen waxen. Vervolgens 1 x per 5 dagen ongeveer, afhankelijk van de omstandighedenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:21 schreef Flippe het volgende:
[..]
Het is inderdaad een nieyuwe... nog niet op geboard.. hij is in de winkel nog gewaxt.
Dus het moet helemaal goed komen?
Hmm... mijn board werd voordat ik hem meekreegn nog een x gewaxtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:30 schreef Rnej het volgende:
[..]
vast wel
maar " hij is in de winkel nog gewaxt?" apart.. die dingen worden gewaxed geleverd.. althans, mijn canyon vorig jaar wel hoor![]()
Als dat gebeurd is hoef je het niet meer te waxen. Aan het einde van de week wordt hij langzamer, dan moet je hem weer waxen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:57 schreef Flippe het volgende:
[..]
Hmm... mijn board werd voordat ik hem meekreegn nog een x gewaxt
Dat is nogal merkafhankelijk hoor, dat 1 x boarden op fabriekswax. Forum + lib-tech garanderen iedergeval een behoorlijk stuk langerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:48 schreef Kentaro het volgende:
[..]
zeker waxen voor de vakantie. De fabriekswax is voor 1 keer boarden. Het beste is nieuw kopen en meteen waxen. Vervolgens 1 x per 5 dagen ongeveer, afhankelijk van de omstandigheden
Dat laatste.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:03 schreef Flippe het volgende:
Oke... moet er dus normaal gesproken wel een hele week mee kunnen doen.
Wat is het verstandigst na de vakantie.. meteen waxen? of wachten en waxen vlak voor mijn volgende vakantie?
'quote:
Ik zag al wat nachtelijk ICQ-werk ja....quote:Op woensdag 18 januari 2006 06:04 schreef beerke het volgende:
[..]
'
Als het op boarden aan komt mag je altijd blind op mij vertrouwen hoor. Ik heb toch wel behoorlijk zin om te gaan knallen eigenlijk. Alleen is het gros van mijn budget aan bier en bijbehorende zaken opgegaan vanavond. Weltrusten en tot morgenmiddag.
voor de pc niet, helaasquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:25 schreef GenesiZ het volgende:
Even een vraagje voor de computer-boarders. Bestaat er op dit moment nog een hoogstaande pc-game voor Snowboarden? Ik heb een tijd Supreme Snowboarding gespeeld, maar dat gaat toch wel erg vervelen.
[afbeelding]
Woei, vette shit ouwequote:Op woensdag 18 januari 2006 11:43 schreef 360sjors het volgende:
Dikke pc boardgame op http://www.2flashgames.com/f/f-491.htm![]()
Vind ik deze nog iets leukerquote:Op woensdag 18 januari 2006 11:43 schreef 360sjors het volgende:
Dikke pc boardgame op http://www.2flashgames.com/f/f-491.htm![]()
Welk spel? en waarvoor? Of had je het tegen iemand andersquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:21 schreef ForumGek het volgende:
Ik wil hem best voor je branden en opsturen hoor !
ah, op die fietsquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:24 schreef ForumGek het volgende:
x Games Pro boarder, wil ik best branden en naar je opsturen !
Als je de verzendkosten dekt
hey is dit niet met hoe meer je gaat hoe goedkoper het word ?quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:59 schreef XL het volgende:
De beste sneeuw in Frankrijk ligt momenteel in het verre zuiden, daar ligt Pra Loup. Een oud gebiedje met 180km pistes. Prima boarden daar, erg leuk. Husk doet aanbiedingen om er heel goedkoop naartoe te gaan.... Bus, pas en appartement rond de 100 euro.
Nu is de sneeuw nog steeds niet super, maar ook zeker niet slecht daar. Offpiste zal redelijk moeilijk worden. Toch vind ik het wel interessant, om echter de meest interessant prijs te krijgen moet je met meer man gaan. Niemand hier vrij volgende week?
Beerke en ik zijn wel in voor een weekje sneeuw.
Gewoon naar Gerlos met de auto ouwe.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:59 schreef XL het volgende:
De beste sneeuw in Frankrijk ligt momenteel in het verre zuiden, daar ligt Pra Loup. Een oud gebiedje met 180km pistes. Prima boarden daar, erg leuk. Husk doet aanbiedingen om er heel goedkoop naartoe te gaan.... Bus, pas en appartement rond de 100 euro.
Nu is de sneeuw nog steeds niet super, maar ook zeker niet slecht daar. Offpiste zal redelijk moeilijk worden. Toch vind ik het wel interessant, om echter de meest interessant prijs te krijgen moet je met meer man gaan. Niemand hier vrij volgende week?
Beerke en ik zijn wel in voor een weekje sneeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |