Ben benieuwd naar de NOS-reportage over haar.... als het straks zover is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:49 schreef pfaf het volgende:
Wat een cynische OP.
Ik vind het wel een leuke stunt.
Pas op! Naast schaatsen zijn de mogelijkheden voor freestyle snowboarden in Nederland heel behoorlijk. Waarschijnlijk na schaatsen het beste van de wintersporten. Er zijn veel indoor-sneeuwhalen die allemaal wel wat freestyle georienteerde dingen hebben staan, er zijn wedstrijden en er is een scene die de jeugd enorm aanspreekt. Het sponsorklimaat is bijzonder prettig, maw als je een goede koelkastboarder bent en je durft het aan kom je relatief snel in het Cheryl Maas-snowboardwereldje terecht. De stap naar topsport is vanaf dat punt een kleine.quote:Op woensdag 11 januari 2006 08:44 schreef Remzz het volgende:
Ik vond haar helemeaal niet leuk overkomen in een interviewtje met de NOS. Natuurlijk wel leuk dat ze meedoen aan de winterspelen in zo'n relaties onbekende wintersport.
Maar het is natuurlijk ook niet zo dat je zo in wereldje zit. Je moet ook geluk hebben dat je sponser krijgt en van kleins af aan wel mee bezig zijn. Moeilijker als je denkt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:38 schreef XL het volgende:
[..]
Pas op! Naast schaatsen zijn de mogelijkheden voor freestyle snowboarden in Nederland heel behoorlijk. Waarschijnlijk na schaatsen het beste van de wintersporten. Er zijn veel indoor-sneeuwhalen die allemaal wel wat freestyle georienteerde dingen hebben staan, er zijn wedstrijden en er is een scene die de jeugd enorm aanspreekt. Het sponsorklimaat is bijzonder prettig, maw als je een goede koelkastboarder bent en je durft het aan kom je relatief snel in het Cheryl Maas-snowboardwereldje terecht. De stap naar topsport is vanaf dat punt een kleine.
De Nederlandse ski-jeugd krijgt in koelkasten geen kans. Ik was in Mei in Kaprun en de Nederlandse jeugd ski-selectie was daar ook. Die ouders rijden elk jaar tig keer naar Kaprun om de kids naar training te brengen. Dan trainen ze met de Oostenrijkse bondstrainers, echte goede. Dat doen ze zoveel mogelijk, maar dan nog hebben ze achterstand tov de 'locals'. Die kunnen bij wijze van spreke altijd trainen. Indoor is er voor die meisjes niet te trainen en skien heeft niet het juiste sponsorklimaat. Internationaal presteren die jeugd-skiers overigens erg goed, met podiumplaatsen in topwedstrijden. Als ze na HAVO/VWO een seizoen gaan weten ze of ze het gaan redden, over 8 jaar zouden ze er dan kunnen staan. Ik schat de kans op 15%, wat het die ouders kost is ongelofelijk veel!quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:49 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk ook niet zo dat je zo in wereldje zit. Je moet ook geluk hebben dat je sponser krijgt en van kleins af aan wel mee bezig zijn. Moeilijker als je denkt.
Er zit een hoop talent nog in de koelkasten waar we de komende tijd denk ik nog wel wat van gaan horen.
Zelfde als met skiën. Opleidingsinstituten worden steeds beter.
helemaal gelijk maar vroeger was er totaal geen organisatie in de opleiding en nu veel meer. Blijft natuurlijk wel zo dat je hier moeilijk kan trainen maar iets blijft beter als niets.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:10 schreef XL het volgende:
[..]
De Nederlandse ski-jeugd krijgt in koelkasten geen kans. Ik was in Mei in Kaprun en de Nederlandse jeugd ski-selectie was daar ook. Die ouders rijden elk jaar tig keer naar Kaprun om de kids naar training te brengen. Dan trainen ze met de Oostenrijkse bondstrainers, echte goede. Dat doen ze zoveel mogelijk, maar dan nog hebben ze achterstand tov de 'locals'. Die kunnen bij wijze van spreke altijd trainen. Indoor is er voor die meisjes niet te trainen en skien heeft niet het juiste sponsorklimaat. Internationaal presteren die jeugd-skiers overigens erg goed, met podiumplaatsen in topwedstrijden. Als ze na HAVO/VWO een seizoen gaan weten ze of ze het gaan redden, over 8 jaar zouden ze er dan kunnen staan. Ik schat de kans op 15%, wat het die ouders kost is ongelofelijk veel!
Tuurlijk is het niet makkelijk om er te komen, maar na schaatsen is snowboarden in Nederland wel de meeste toegankelijke sport op de olympische winterspelen. Nederland heeft misschien wel 10x zoveel boarders met sponsorcontracten dan skiers.
Ik neem toch aan dat er meer ski's dan snowboards verkocht worden. Snowboarders zijn interessanter vanwege hun merktrouwheid denk ik. Snowboarders doen denk ik ook minder lang dan een plank dan skiers met hun lange latten.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:39 schreef Basje_B het volgende:
is de afzet markt voor snowboard merken ook niet veel groter als ski merken? Dan niet de dagjes/weekjes skiers meegerekend.
Freestyle is makkelijker te leren indoor dan skieen en,zoals je al aangaf, de scene is ervoor.
Ja dat is echt ZO een loser.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:11 schreef Remzz het volgende:
Dit ga in op Eurosport volgen die commentator
Komaan! Die gast is fantastisch. Seb van den Berg ofzo....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:52 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja dat is echt ZO een loser.
Imitatie: En ja hoor je gelooooft het nooit een 300 60 graden draai rond om de breete as OMG
het is ongeloofenlijk.
Tja wat eent trieste gast. Lang leven Extreme Channel en digitale TV
Seb is echt een groote wannabee Alles gast...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:32 schreef XL het volgende:
[..]
Komaan! Die gast is fantastisch. Seb van den Berg ofzo....
Heeft zijn eigen topic hier in SPT.
Beter dan jouquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:04 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Seb is echt een groote wannabee Alles gast...
Ik heb hem een paar keer gezien in scheveningen met surfen en het is echt een pruts0r
Je vergeet trouwens dat Cheryl sowieso amper een seizoen heeft.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:47 schreef rubbereend het volgende:
ach gewoon wedstrijden gaan doen en 2 dagen voor het einde terug komen en mee terug reizen. Voor de rest is het niet zo moeilijk aangezien voor hun het seizoen stil ligt tijdens de spelen.
Hoezo amper een seizoen?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:31 schreef XL het volgende:
[..]
Je vergeet trouwens dat Cheryl sowieso amper een seizoen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |