abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2006 @ 21:44:19 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33918889

Cheryl Maas is geen topsporter, maar een professioneel snowboardster. Ze kan goed springen met een snowboard aan haar voeten en is daarvoor een veelgevraagd gast bij snowboard-events van verschillende grote merken. Met andere goede boardsters en boarders komt ze daar het startgeld ophalen door de ruigste freestyle sprongen te laten zien. Publiek vindt het prachtig, Sponsor is tevreden en de klassementen.... Daar kijkt niemand naar.

Plotseling waren daar de spelen en dat leek Cheryl wel wat. Om daaraan mee te doen moest je echte wedstrijden boarden. Tegen wedstrijdboarders. Dat is wel even andere koek. Twee keer top 15 om te kwalificeren. In Saas Fee lukte het, in Whistler werd ze 18de. Omdat er maar drie boarders per land in de ranglijst mogen staan werd dit opgeschoond tot een 15de plek. Aan de eis was voldaan, Cheryl mag naar Turijn. Voor dit seizoen reed ze geen wedstrijden en na dit seizoen houdt ze daar weer mee op.

Maar uiteraard juichen we straks voor haar als het freestyle-toernooi begint.

Personalia

Name: Cheryl Maas
Date of birth: 28-09-1984
Place of birth: Uden, The Netherlands
Snowboarding since: 1993
Home spot: Uden, The Netherlands
Hobby's: Skateboarding, Surfing, chilling and watching movies
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 10 januari 2006 @ 21:49:44 #2
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:13:14 #3
30919 mitt
Michael Corleone
pi_33920245
Ik hoorde haar laatst praten en daar vind ik haar best wel leuk
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:37:42 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33921431
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:49 schreef pfaf het volgende:
Wat een cynische OP.

Ik vind het wel een leuke stunt.
Ben benieuwd naar de NOS-reportage over haar.... als het straks zover is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33930033
haha leuk stukje met grappig ondertoontje.
Opzich heb je helemaal gelijk. maar ik vind het wel topsport.
Hopelijk kan ze voor stuntje zorgen.

Hier nog wat mooie actie foto's:

En niet te vergeten haar sponsers natuurlijk:

Volcom
Forum
Electric
Nixon
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_33930088
Ik vond haar helemeaal niet leuk overkomen in een interviewtje met de NOS. Natuurlijk wel leuk dat ze meedoen aan de winterspelen in zo'n relaties onbekende wintersport.
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:38:47 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33938252
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 08:44 schreef Remzz het volgende:
Ik vond haar helemeaal niet leuk overkomen in een interviewtje met de NOS. Natuurlijk wel leuk dat ze meedoen aan de winterspelen in zo'n relaties onbekende wintersport.
Pas op! Naast schaatsen zijn de mogelijkheden voor freestyle snowboarden in Nederland heel behoorlijk. Waarschijnlijk na schaatsen het beste van de wintersporten. Er zijn veel indoor-sneeuwhalen die allemaal wel wat freestyle georienteerde dingen hebben staan, er zijn wedstrijden en er is een scene die de jeugd enorm aanspreekt. Het sponsorklimaat is bijzonder prettig, maw als je een goede koelkastboarder bent en je durft het aan kom je relatief snel in het Cheryl Maas-snowboardwereldje terecht. De stap naar topsport is vanaf dat punt een kleine.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 januari 2006 @ 14:44:07 #8
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33938451
prachtig hoe ze zich gekwalificeerd heeft voor de spelen, vooral mooi in contrast met alle kwalificaties van de schaatsers

video's van dr op dr site trouwens http://www.cherylmaas.com

en ik vond dr bij de OS ploeg presentatie best cute
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33938626
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:38 schreef XL het volgende:

[..]

Pas op! Naast schaatsen zijn de mogelijkheden voor freestyle snowboarden in Nederland heel behoorlijk. Waarschijnlijk na schaatsen het beste van de wintersporten. Er zijn veel indoor-sneeuwhalen die allemaal wel wat freestyle georienteerde dingen hebben staan, er zijn wedstrijden en er is een scene die de jeugd enorm aanspreekt. Het sponsorklimaat is bijzonder prettig, maw als je een goede koelkastboarder bent en je durft het aan kom je relatief snel in het Cheryl Maas-snowboardwereldje terecht. De stap naar topsport is vanaf dat punt een kleine.
Maar het is natuurlijk ook niet zo dat je zo in wereldje zit. Je moet ook geluk hebben dat je sponser krijgt en van kleins af aan wel mee bezig zijn. Moeilijker als je denkt.
Er zit een hoop talent nog in de koelkasten waar we de komende tijd denk ik nog wel wat van gaan horen.
Zelfde als met skiën. Opleidingsinstituten worden steeds beter.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:10:53 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33939364
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:49 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk ook niet zo dat je zo in wereldje zit. Je moet ook geluk hebben dat je sponser krijgt en van kleins af aan wel mee bezig zijn. Moeilijker als je denkt.
Er zit een hoop talent nog in de koelkasten waar we de komende tijd denk ik nog wel wat van gaan horen.
Zelfde als met skiën. Opleidingsinstituten worden steeds beter.
De Nederlandse ski-jeugd krijgt in koelkasten geen kans. Ik was in Mei in Kaprun en de Nederlandse jeugd ski-selectie was daar ook. Die ouders rijden elk jaar tig keer naar Kaprun om de kids naar training te brengen. Dan trainen ze met de Oostenrijkse bondstrainers, echte goede. Dat doen ze zoveel mogelijk, maar dan nog hebben ze achterstand tov de 'locals'. Die kunnen bij wijze van spreke altijd trainen. Indoor is er voor die meisjes niet te trainen en skien heeft niet het juiste sponsorklimaat. Internationaal presteren die jeugd-skiers overigens erg goed, met podiumplaatsen in topwedstrijden. Als ze na HAVO/VWO een seizoen gaan weten ze of ze het gaan redden, over 8 jaar zouden ze er dan kunnen staan. Ik schat de kans op 15%, wat het die ouders kost is ongelofelijk veel!

Tuurlijk is het niet makkelijk om er te komen, maar na schaatsen is snowboarden in Nederland wel de meeste toegankelijke sport op de olympische winterspelen. Nederland heeft misschien wel 10x zoveel boarders met sponsorcontracten dan skiers.
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:39:19 #11
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_33940223
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:10 schreef XL het volgende:

[..]

De Nederlandse ski-jeugd krijgt in koelkasten geen kans. Ik was in Mei in Kaprun en de Nederlandse jeugd ski-selectie was daar ook. Die ouders rijden elk jaar tig keer naar Kaprun om de kids naar training te brengen. Dan trainen ze met de Oostenrijkse bondstrainers, echte goede. Dat doen ze zoveel mogelijk, maar dan nog hebben ze achterstand tov de 'locals'. Die kunnen bij wijze van spreke altijd trainen. Indoor is er voor die meisjes niet te trainen en skien heeft niet het juiste sponsorklimaat. Internationaal presteren die jeugd-skiers overigens erg goed, met podiumplaatsen in topwedstrijden. Als ze na HAVO/VWO een seizoen gaan weten ze of ze het gaan redden, over 8 jaar zouden ze er dan kunnen staan. Ik schat de kans op 15%, wat het die ouders kost is ongelofelijk veel!

Tuurlijk is het niet makkelijk om er te komen, maar na schaatsen is snowboarden in Nederland wel de meeste toegankelijke sport op de olympische winterspelen. Nederland heeft misschien wel 10x zoveel boarders met sponsorcontracten dan skiers.
helemaal gelijk maar vroeger was er totaal geen organisatie in de opleiding en nu veel meer. Blijft natuurlijk wel zo dat je hier moeilijk kan trainen maar iets blijft beter als niets.
Daarom moet noc-nsf eens inspringen voor deze groep.
Maar blijft natuurlijk duur en zo kan zijn dat talent verborgen blijft door geld gebrek. Jammer genoeg.
Ben wel erg benieuwd naar de ontwikkeling van Nederland op ski gebied.

is de afzet markt voor snowboard merken ook niet veel groter als ski merken? Dan niet de dagjes/weekjes skiers meegerekend.
Freestyle is makkelijker te leren indoor dan skieen en,zoals je al aangaf, de scene is ervoor.
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:55:44 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33944549
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:39 schreef Basje_B het volgende:

is de afzet markt voor snowboard merken ook niet veel groter als ski merken? Dan niet de dagjes/weekjes skiers meegerekend.
Freestyle is makkelijker te leren indoor dan skieen en,zoals je al aangaf, de scene is ervoor.
Ik neem toch aan dat er meer ski's dan snowboards verkocht worden. Snowboarders zijn interessanter vanwege hun merktrouwheid denk ik. Snowboarders doen denk ik ook minder lang dan een plank dan skiers met hun lange latten.
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:15:20 #13
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_33971442
Cheryl
Vroeger nog wel eens met haar getrained ongeveer uuuh 8jaar terug
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_34238865
ARNHEM - Snowboardster Cheryl Maas dient bij NOCNSF een verzoek in om tijdens de Olympische Spelen eerder weg te mogen uit Turijn. De Brabantse debutante komt volgende maand al op de derde wedstrijddag in actie op de halfpipe. Maas, die haar geld verdient met commerciële snowboardactiviteiten, wil daarna graag terug naar huis.

NOCNSF heeft echter de regel dat alle deelnemers na afloop van het evenement gezamenlijk terugkeren. De sportkoepel heeft die bepaling opgenomen in het convenant dat door alle olympiërs is ondertekend. "Als Cheryl ons een verzoek doet, zullen we dat bekijken", aldus directeur Topsport Marcel Sturkenboom van de sportkoepel. "Maar ons antwoord is in beginsel nee, tenzij. Het risico is namelijk dat je een deur openzet waardoor wel meer mensen willen verdwijnen."

NOCNSF

Topsportcoördinator Marcel Looze van de Nederlandse skivereniging zal binnenkort met NOCNSF in overleg gaan. "Dat doen we regelmatig en overal allerlei zaken. Het verzoek van Cheryl kan alleen in goed overleg worden besproken. Ik ben er van overtuigd dat we er wel uitkomen."

Eén ding is zeker: Maas hoeft niet eerder terug om geld te verdienen met commerciële snowboardactiviteiten. Dat mag ze namelijk niet. "Hoe dan ook blijft ze tot na een huldiging in Nederland onderdeel van de olympische ploeg", aldus Sturkenboom. Niet alleen het convenant, maar ook IOC-bepalingen maken het voor de snowboardster onmogelijk in die periode met reclames bij te verdienen. "Als ze het daarom doet, hoeft ze het verzoek niet in te dienen", stelt Sturkenboom.

En terecht. Sponsers betalen haar voor de publiciteit en dan mag je niet gesponserd daar rijden.
Ze moet toch geld verdienen en als de skivereniging niet betaald moet het toch anders.
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:55:20 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34239451
Je leeft in dat Olympisch dorp dus 2 weken in gevangenschap. Ze moeten zich niet aanstellen... als je naar huis wil ga je maar naar huis. Je bent oud en wijs genoeg.
pi_34239511
2 weken gevangenis met alle camera ploegen van heel de wereld op je neus. maar er word wel veel afgenaaid daar.
pi_34253590
Mooie actie, heeft ze ooit meegedaan aan de X games?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 januari 2006 @ 00:47:14 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34264629
ach gewoon wedstrijden gaan doen en 2 dagen voor het einde terug komen en mee terug reizen. Voor de rest is het niet zo moeilijk aangezien voor hun het seizoen stil ligt tijdens de spelen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34277842
Dit ga in op Eurosport volgen die commentator
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:52:08 #20
56864 Marty26
pi_34279294
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:11 schreef Remzz het volgende:
Dit ga in op Eurosport volgen die commentator
Ja dat is echt ZO een loser.

Imitatie: En ja hoor je gelooooft het nooit een 300 60 graden draai rond om de breete as OMG
het is ongeloofenlijk.

Tja wat eent trieste gast. Lang leven Extreme Channel en digitale TV
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:32:16 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34280685
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:52 schreef Marty26 het volgende:

[..]

Ja dat is echt ZO een loser.

Imitatie: En ja hoor je gelooooft het nooit een 300 60 graden draai rond om de breete as OMG
het is ongeloofenlijk.

Tja wat eent trieste gast. Lang leven Extreme Channel en digitale TV
Komaan! Die gast is fantastisch. Seb van den Berg ofzo....
Heeft zijn eigen topic hier in SPT.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:04:29 #22
56864 Marty26
pi_34281733
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:32 schreef XL het volgende:

[..]

Komaan! Die gast is fantastisch. Seb van den Berg ofzo....
Heeft zijn eigen topic hier in SPT.
Seb is echt een groote wannabee Alles gast...
Ik heb hem een paar keer gezien in scheveningen met surfen en het is echt een pruts0r
pi_34286914
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:04 schreef Marty26 het volgende:

[..]

Seb is echt een groote wannabee Alles gast...
Ik heb hem een paar keer gezien in scheveningen met surfen en het is echt een pruts0r
Beter dan jou
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  zaterdag 21 januari 2006 @ 11:31:31 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34304383
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:47 schreef rubbereend het volgende:
ach gewoon wedstrijden gaan doen en 2 dagen voor het einde terug komen en mee terug reizen. Voor de rest is het niet zo moeilijk aangezien voor hun het seizoen stil ligt tijdens de spelen.
Je vergeet trouwens dat Cheryl sowieso amper een seizoen heeft.
  maandag 23 januari 2006 @ 08:30:54 #25
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34368927
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:31 schreef XL het volgende:

[..]

Je vergeet trouwens dat Cheryl sowieso amper een seizoen heeft.
Hoezo amper een seizoen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')