Ben benieuwd naar de NOS-reportage over haar.... als het straks zover is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:49 schreef pfaf het volgende:
Wat een cynische OP.
Ik vind het wel een leuke stunt.
Pas op! Naast schaatsen zijn de mogelijkheden voor freestyle snowboarden in Nederland heel behoorlijk. Waarschijnlijk na schaatsen het beste van de wintersporten. Er zijn veel indoor-sneeuwhalen die allemaal wel wat freestyle georienteerde dingen hebben staan, er zijn wedstrijden en er is een scene die de jeugd enorm aanspreekt. Het sponsorklimaat is bijzonder prettig, maw als je een goede koelkastboarder bent en je durft het aan kom je relatief snel in het Cheryl Maas-snowboardwereldje terecht. De stap naar topsport is vanaf dat punt een kleine.quote:Op woensdag 11 januari 2006 08:44 schreef Remzz het volgende:
Ik vond haar helemeaal niet leuk overkomen in een interviewtje met de NOS. Natuurlijk wel leuk dat ze meedoen aan de winterspelen in zo'n relaties onbekende wintersport.
Maar het is natuurlijk ook niet zo dat je zo in wereldje zit. Je moet ook geluk hebben dat je sponser krijgt en van kleins af aan wel mee bezig zijn. Moeilijker als je denkt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:38 schreef XL het volgende:
[..]
Pas op! Naast schaatsen zijn de mogelijkheden voor freestyle snowboarden in Nederland heel behoorlijk. Waarschijnlijk na schaatsen het beste van de wintersporten. Er zijn veel indoor-sneeuwhalen die allemaal wel wat freestyle georienteerde dingen hebben staan, er zijn wedstrijden en er is een scene die de jeugd enorm aanspreekt. Het sponsorklimaat is bijzonder prettig, maw als je een goede koelkastboarder bent en je durft het aan kom je relatief snel in het Cheryl Maas-snowboardwereldje terecht. De stap naar topsport is vanaf dat punt een kleine.
De Nederlandse ski-jeugd krijgt in koelkasten geen kans. Ik was in Mei in Kaprun en de Nederlandse jeugd ski-selectie was daar ook. Die ouders rijden elk jaar tig keer naar Kaprun om de kids naar training te brengen. Dan trainen ze met de Oostenrijkse bondstrainers, echte goede. Dat doen ze zoveel mogelijk, maar dan nog hebben ze achterstand tov de 'locals'. Die kunnen bij wijze van spreke altijd trainen. Indoor is er voor die meisjes niet te trainen en skien heeft niet het juiste sponsorklimaat. Internationaal presteren die jeugd-skiers overigens erg goed, met podiumplaatsen in topwedstrijden. Als ze na HAVO/VWO een seizoen gaan weten ze of ze het gaan redden, over 8 jaar zouden ze er dan kunnen staan. Ik schat de kans op 15%, wat het die ouders kost is ongelofelijk veel!quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:49 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk ook niet zo dat je zo in wereldje zit. Je moet ook geluk hebben dat je sponser krijgt en van kleins af aan wel mee bezig zijn. Moeilijker als je denkt.
Er zit een hoop talent nog in de koelkasten waar we de komende tijd denk ik nog wel wat van gaan horen.
Zelfde als met skiën. Opleidingsinstituten worden steeds beter.
helemaal gelijk maar vroeger was er totaal geen organisatie in de opleiding en nu veel meer. Blijft natuurlijk wel zo dat je hier moeilijk kan trainen maar iets blijft beter als niets.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:10 schreef XL het volgende:
[..]
De Nederlandse ski-jeugd krijgt in koelkasten geen kans. Ik was in Mei in Kaprun en de Nederlandse jeugd ski-selectie was daar ook. Die ouders rijden elk jaar tig keer naar Kaprun om de kids naar training te brengen. Dan trainen ze met de Oostenrijkse bondstrainers, echte goede. Dat doen ze zoveel mogelijk, maar dan nog hebben ze achterstand tov de 'locals'. Die kunnen bij wijze van spreke altijd trainen. Indoor is er voor die meisjes niet te trainen en skien heeft niet het juiste sponsorklimaat. Internationaal presteren die jeugd-skiers overigens erg goed, met podiumplaatsen in topwedstrijden. Als ze na HAVO/VWO een seizoen gaan weten ze of ze het gaan redden, over 8 jaar zouden ze er dan kunnen staan. Ik schat de kans op 15%, wat het die ouders kost is ongelofelijk veel!
Tuurlijk is het niet makkelijk om er te komen, maar na schaatsen is snowboarden in Nederland wel de meeste toegankelijke sport op de olympische winterspelen. Nederland heeft misschien wel 10x zoveel boarders met sponsorcontracten dan skiers.
Ik neem toch aan dat er meer ski's dan snowboards verkocht worden. Snowboarders zijn interessanter vanwege hun merktrouwheid denk ik. Snowboarders doen denk ik ook minder lang dan een plank dan skiers met hun lange latten.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:39 schreef Basje_B het volgende:
is de afzet markt voor snowboard merken ook niet veel groter als ski merken? Dan niet de dagjes/weekjes skiers meegerekend.
Freestyle is makkelijker te leren indoor dan skieen en,zoals je al aangaf, de scene is ervoor.
Ja dat is echt ZO een loser.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:11 schreef Remzz het volgende:
Dit ga in op Eurosport volgen die commentator
Komaan! Die gast is fantastisch. Seb van den Berg ofzo....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:52 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja dat is echt ZO een loser.
Imitatie: En ja hoor je gelooooft het nooit een 300 60 graden draai rond om de breete as OMG
het is ongeloofenlijk.
Tja wat eent trieste gast. Lang leven Extreme Channel en digitale TV
Seb is echt een groote wannabee Alles gast...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:32 schreef XL het volgende:
[..]
Komaan! Die gast is fantastisch. Seb van den Berg ofzo....
Heeft zijn eigen topic hier in SPT.
Beter dan jouquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:04 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Seb is echt een groote wannabee Alles gast...
Ik heb hem een paar keer gezien in scheveningen met surfen en het is echt een pruts0r
Je vergeet trouwens dat Cheryl sowieso amper een seizoen heeft.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:47 schreef rubbereend het volgende:
ach gewoon wedstrijden gaan doen en 2 dagen voor het einde terug komen en mee terug reizen. Voor de rest is het niet zo moeilijk aangezien voor hun het seizoen stil ligt tijdens de spelen.
Hoezo amper een seizoen?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:31 schreef XL het volgende:
[..]
Je vergeet trouwens dat Cheryl sowieso amper een seizoen heeft.
hahaha Ik surf dan ook nietquote:
Het ging over het FIS-wereldbekerseizoen, daar doet ze weinig aan mee.quote:
Dan heb je je oordeel snel klaarquote:
Halfpipequote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:48 schreef komrad het volgende:
maar ze gaat dus meedoen aan het slalom boarden??
Halfpipe, slalom en BoarderX.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:53 schreef komrad het volgende:
doen zo ook halfpipe in turijn, vind ik eigenlijk meer iets voor de x games![]()
Nee, ze doet niet mee op de slalom. Nicolien Sauerbreij doet de slalom.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:03 schreef komrad het volgende:
maar doet ze ook mee met de slalom of niet? ik dacht dat ze dat wle eens voor de grap deed
Nee, we hebben er maar 1 die aan de eisen voldoet.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:16 schreef komrad het volgende:
mag er dan maar 1 meedoen??
Waarom doe je altijd zo negatief?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:24 schreef XL het volgende:
[..]
Nee, we hebben er maar 1 die aan de eisen voldoet.
Cheryl kan bij lange na niet mee met de slalom wereldtop.
is toch niet gek lijkt mij. Hele andere discipline. prof zaalvoetballer kan ook niet mee met een prof op het veldquote:Cheryl kan bij lange na niet mee met de slalom wereldtop.
Is ook logisch, bedoel het informatief niet negatief. Het was een antwoord op een vraag.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:40 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Waarom doe je altijd zo negatief?
[..]
is toch niet gek lijkt mij. Hele andere discipline. prof zaalvoetballer kan ook niet mee met een prof op het veld
Dan gaat het me niet om het uiterlijk, maar om de manier waarop ze professioneel met sport bezig is.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:22 schreef komrad het volgende:
sorry hoor maar als fotomodel heeft ze geen toekomst lijkt me zo
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:22 schreef komrad het volgende:
sorry hoor maar als fotomodel heeft ze geen toekomst lijkt me zo
Ze rijden opzich wel een hoop wedstrijden maar dat zijn sponser wedstrijden. Krijg je ook meer betaald voor hoe hoger je eindigd. Dat er niet 1 echte wereldwijde competitie is komt ook doordat bij de FIS zitten (ja weer sorry) en omdat nog relatief jonge sport is.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:57 schreef XL het volgende:
[..]
Is ook logisch, bedoel het informatief niet negatief. Het was een antwoord op een vraag.
Neemt niet weg dat ik van Cheryl geen fan ben, dat kan soms doorklinken misschien. Waarom ik geen fan ben.... iets met schoenmaker blijf bij je leest. Ik houd teveel van echte sportmensen om dit soort acties te waarderen. Ik sta nogal sceptisch tegenover het sponsor-verhaal van veel snowboarders. Sponsordeals zonder wedstrijden rijden maken de sportkant van het snowboarden nogal ondoorzichtig, waarderingen zijn dan subjectief. Ik wil heel conservatief een beloning na een prestatie. In feite vind ik Cheryl een soort foto-model en geen snowboardster. Misschien zou ik meer naar de andere kant van het verhaal moeten kijken, want dat ze zichzelf kwalificeert is natuurlijk een wereldprestatie, het verhaal in mijn achterhoofd blijft echter overheersen.
pipe moet slopestyle zijn. Kleine vergissingquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:46 schreef Basje_B het volgende:
ze is trouwens 2de geworden in de pipe bij semi-finals bij de X-Games is Aspen.![]()
ja die heb ik dus nietquote:
De sfeer in een snowpark is fantastisch is inderdaad fantastisch, maar staat in mijn ogen ver van het sponsorcircuit. Dat ik voor haar juich moge duidelijk zijn, dat staat ook in de OP.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:46 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Ze rijden opzich wel een hoop wedstrijden maar dat zijn sponser wedstrijden. Krijg je ook meer betaald voor hoe hoger je eindigd. Dat er niet 1 echte wereldwijde competitie is komt ook doordat bij de FIS zitten (ja weer sorry) en omdat nog relatief jonge sport is.
Freestyle wereldje is heel apart wereldje wat mij absoluut aanspreekt. Doen wat je leuk vind en nog dik geld krijgen ook.
Tuurlijk hoeft niet iedereen fan van haar te zijn maar blijft mooie prestatie. Maar je moet straks wel juichen mocht ze medaille winnen.![]()
ze is trouwens 2de geworden in de pipe bij semi-finals bij de X-Games is Aspen.![]()
Wat je altijd hoort in interviews van profs is dat sfeer zelfde blijft onder elkaar in park. Kan ik niet over oordelen natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:09 schreef XL het volgende:
[..]
De sfeer in een snowpark is fantastisch is inderdaad fantastisch, maar staat in mijn ogen ver van het sponsorcircuit. Dat ik voor haar juich moge duidelijk zijn, dat staat ook in de OP.![]()
Dat helpen vind ik in NL leuk, goed, gezelligquote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:04 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Wat je altijd hoort in interviews van profs is dat sfeer zelfde blijft onder elkaar in park. Kan ik niet over oordelen natuurlijk.
Rij je wel eens dagje park? Vind geweldig dat mensen elkaar helpen met tricks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |