abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33883804
Vorig jaar ben ik druk in de weer geweest om een gepast snowboard te kopen maar dat is toch niet door gegaan. Door onverwachte omstandigheden lig ik dit jaar 2x in de sneeuw en in plaats van huren koop ik dan toch liever een board + bindingen. Schoenen zijn nogal wat duurder dus die laat ik even schieten.

Ik had vorige jaar alle tijd om dit soort dingen uit te zoeken maar nu niet en daarom zou het handig zijn als jullie me goed op weg kunnen brengen.

Ik ben op dit moment 1.96m lang en weeg 90kg. Ik ben op zoek naar een board wat een beetje in het midden tussen freeride (poeder en stabiliteit) en freestyle (meer stunten en beweegelijkheid) maar dan eerder richting freestyle dan richting freeride. Ik ben in jullie ogen vast een beginnende snowboarder maar ik kan goed op m'n board staan, controle houden, bochtjes maken, goede snelheid maken (lang leven de GPS ) en kleine sprongetjes maken (die niet altijd even goed aflopen). Ik denk dus dat ik het meeste heb aan een intermediate board.

Vorig jaar kwam ik bij boards als de Burton Canyon maar die is denk ik toch te duur. Naar ik meen viel ook de Atomic Exeter (maar dat weet ik niet meer zeker) in dat rijtje en die was aardig betaalbaar.

Qua binding zal ik toch voor straps gaan (zo heten die krengen toch; drie bindingen over je voet die je strakker kan 'klikken'). Die blijken het best te presteren in poeder; als je los kwam uit een step in (of hoe heten die krengen) dan bleef er teveel sneeuw achter) en je zit er strakker in, iets wat ik zelf erg fijn vindt.

Verder is m'n budget omstreeks de 350.- a 400,-.

Wie kan me op weg helpen
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_33884085
Ik kan je wel op weg helpen: Koop schoenen van je budget en huur lekker een board
pi_33884284
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:09 schreef Kentaro het volgende:
Ik kan je wel op weg helpen: Koop schoenen van je budget en huur lekker een board

Ik had vorig jaar huurboards met groeven waar je met groot gemak paperclips in kwijt kon. Daarnaast merkte ik later (ik zat vorige jaar puur toevallig ook 2x in de sneeuw) dat dat board blijkbaar ook niet zo goed of scherp was want met m'n 2e huurboard had ik veel grip in de bochten.
pi_33884864
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:13 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ik had vorig jaar huurboards met groeven waar je met groot gemak paperclips in kwijt kon. Daarnaast merkte ik later (ik zat vorige jaar puur toevallig ook 2x in de sneeuw) dat dat board blijkbaar ook niet zo goed of scherp was want met m'n 2e huurboard had ik veel grip in de bochten.
Huur je ook schoenen?
pi_33887156
Wat Kentaro zegt: "Koop schoenen van je budget en huur een lekker board."

Als je wilt voorkomen dat je een slecht board krijgt kun je het beste niet via de reisorganisatie boeken, maar zelf ter plaatse een shop uitzoeken waar ze goed materiaal hebben. Mocht je dat toch niet zien zitten, dan zijn er in Nederland zelf nog voldoende shops die je een goed board kunnen verhuren. Moet je alleen wel zelf voor mogelijk onderhoud tijdens de week zorgen. Maar dat geldt ook als je een board koopt.
Waarom raden wij je schoenen aan in plaats van een board is misschien je vraag. Schoen zijn echt een ondergewaardeerd deel van de snowboarduitrusting. Je kunt nog zo'n ruige plank en bindingen hebben. Als je schoenen niet goed zitten ga je er geen plezier aan beleven. Kramp in je voet, koude tenen of te veel speling in je schoen zit je niet op te wachten tijdens een week boarden.
Waarom nu hals over kop een board kopen waar je binnen een paar jaar toch al weer uitgegroeid bent?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 9 januari 2006 @ 23:57:33 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33888715
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:13 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Als je huurplank kut is moet je ermee terug gaan en een anderen vragen. Daar betaal je voor. Net zo vaak tot je een goede hebt. Schoenen zijn veel belangrijker voor je comfort. Krassen waar paperclips in kunnen zijn geen enkel probleem.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33889013
Vergeet ook vooral niet te melden dat je voor zo'n totaalprijs aan board+binding geen echt goede' intermediate set' kan kopen en dat je voor een paar goede schoenen ook al gauw boven de 200 euro kwijt bent. Mocht je schoenen ook apart willen kopen zou ik zeggen voor rond de 500 euro + schoenen kan je een leuk setje aanschaffen mits je zoekt naar een model van vorig jaar. Denk bijv. aan Burton Mission bindingen da's prima intermediate (á 190 euro) dan heb je nog 310 euro waarvoor je een mooi oudejaars boardje kan uit zoeken. Voor eu 400 ga je het iig zéker niet redden denk ik als je echt iets wil waar je een tijd mee vooruit kan.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 00:31:03 #33
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_33889928
Kom ik weer als spuit 11: maargoed:

schoenen zijn het meest belangrijk!! vooral als je verder nog geen eigen gear gewend bent, zou ik voor het comfort gaan. in plaats van boarden op het plankje van je dromen in combinatie met niet 100% passende huurschoenen die al door jan en allemaal zijn gedragen in de skihut..
__-*-__
pi_33890814
Hmmm stiekem wel een beetje jammer want een snowboard is een stuk cooler dan alleen de schoenen

maar goed, als ik een fatsoenlijk board wil huren in NL (bij voorkeur dus net geprepareerde staat) waar kan dat dan als beste (omg Rotterdam) en aan hoeveel geld moet ik denken voor een kleine week ?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:50:42 #35
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33894766
21 februari komt de dvd van First Descent uit.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33895364
Aah...mooi zo ! Dan ben ik net 2 dagen terug !
Fingerspitzgefühl
pi_33896792
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je moet gewoon niet zo zeuren.
Voor een weekje chill boarden moet je natuurlijk wel wat over hebben he

anway je bent altijd welkom....
Ik ben er op zeker

Ik heb wel eens zin om met een stel compleet vreemden te gaa boarden
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:15:01 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33898401
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 11:16 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik ben er op zeker

Ik heb wel eens zin om met een stel compleet vreemden te gaa boarden
Vorig jaar heb ik dat ook via dit topic gedaan, supergoed bevallen! Een van de mooiste vakanties ooit zelfs.
pi_33899338
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 01:00 schreef UnleashMitch het volgende:
Hmmm stiekem wel een beetje jammer want een snowboard is een stuk cooler dan alleen de schoenen

maar goed, als ik een fatsoenlijk board wil huren in NL (bij voorkeur dus net geprepareerde staat) waar kan dat dan als beste (omg Rotterdam) en aan hoeveel geld moet ik denken voor een kleine week ?
Bij Intersport was het vorige jaar ongeveer 120 eur voor een week voor board+schoenen. Excl schoenen zal je waarschijnlijk uitkomen op 100 eur. Ga bij Rotterdam Blijdorp eens kijken bij Daka of bij Zevenhuizen (vlakbij Alexandrium) bij Euro fun sport kijken. Deze verhuren ook en hebben goed spul staan.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:14:45 #40
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_33900236
Meneer White zijn nieuwe boardje.

tevens een tvp
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_33901165
Ik ben nieuw hier op dit forum (ben al een tijd geregistreerd, maar nooit niets gedaan met mijn account)

Na het lezen van enkele delen van het Centraal Snowboard topic toch maar besloten om wat actiever te worden.

Wat korte informatie:

Snowboard nu zow'n 7 "seizoenen", ik ga 1 a 2x per jaar een week naar de bergen, daarnaast nog af en toe indoor.

Vorige week donderdag heb ik een nieuw board gekocht: De burton Royale.
Op dit board komen mijn " oude bindingen " Burtom Custom's van 3 jaar oud, daarnaast heb ik nog schoenen van Flow.

Wat denken jullie van mijn nieuwe board, is het wat?

Ik wil vooral een beetje van alles wat doen. Voorheen reed ik alleen op de piste en af en toe en klein sprongetje (geen gekke trucs), nu wil ik komend jaar wat meer offpsite en wat meer gaan springen, maar ook nog gewoon on piste lekker boarden.
Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
pi_33903044
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:46 schreef GenesiZ het volgende:
Bij Intersport was het vorige jaar ongeveer 120 eur voor een week voor board+schoenen. Excl schoenen zal je waarschijnlijk uitkomen op 100 eur. Ga bij Rotterdam Blijdorp eens kijken bij Daka of bij Zevenhuizen (vlakbij Alexandrium) bij Euro fun sport kijken. Deze verhuren ook en hebben goed spul staan.
Thnx ik betaalde vorige jaar voor een week ook al 100,-. Alleen erg irritant, aan de ene kant kan ik een volledige kit niet betalen maar de andere kant gooi ik straks wel 200,- weg aan huur materiaal
pi_33903714
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:44 schreef Flippe het volgende:
Ik ben nieuw hier op dit forum (ben al een tijd geregistreerd, maar nooit niets gedaan met mijn account)

Na het lezen van enkele delen van het Centraal Snowboard topic toch maar besloten om wat actiever te worden.

Wat korte informatie:

Snowboard nu zow'n 7 "seizoenen", ik ga 1 a 2x per jaar een week naar de bergen, daarnaast nog af en toe indoor.

Vorige week donderdag heb ik een nieuw board gekocht: De burton Royale.
Op dit board komen mijn " oude bindingen " Burtom Custom's van 3 jaar oud, daarnaast heb ik nog schoenen van Flow.

Ik wil vooral een beetje van alles wat doen. Voorheen reed ik alleen op de piste en af en toe en klein sprongetje (geen gekke trucs), nu wil ik komend jaar wat meer offpsite en wat meer gaan springen, maar ook nog gewoon on piste lekker boarden.
Same shit hiero, ben zelf van het alpine pistegedoe nu naar wat meer freeride aan het gaan, bedoel tis wel relaxt dat ik nu me vrienden op hun skies bijhou op de piste, maar de uitdaging is beetje weg

Anyway, relaxt bord toch? heb zelf een clash, maar een royale is evenhard zo te zien? Je kan er gewoon mee freeriden of freestylen oefenen
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_33904093
Of het board egt relaxt is weet ik nog niet, heb er nog neit heel veel op gestaan.
De grote test zal zo eind februari begin maart komen

Maar als ik zo lees wat er op de Burton site over vermeld wordt, kan het haast niet mis gaan
pi_33904099
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:33 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Thnx ik betaalde vorige jaar voor een week ook al 100,-. Alleen erg irritant, aan de ene kant kan ik een volledige kit niet betalen maar de andere kant gooi ik straks wel 200,- weg aan huur materiaal
Je gooit geen 200 weg want je eigen board zou ook in waarde verminderen. Als je 3 jaar, 2 x per jaar op wintersport gaat ben je ook weer aan een nieuw board toe.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:13:50 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33904412
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:44 schreef Flippe het volgende:

De burton Royale.

Lijkt me een goede keuze, maar ik ken de plank niet.

Je hebt wel heel lang niets met je account gedaan
pi_33904958
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:13 schreef XL het volgende:
Je hebt wel heel lang niets met je account gedaan
Ik wilde mezelf registreren, toen kwam ik erachter dat de username al in gebruik was. Door middel van het invullen van de username bij wachtwoord vergeten kreeg ik een mailtje in mijn inbox.

Zo lang is t geleden, dat ik niet mere wat dat ik hier was geregistreered
pi_33908596
Ik ben gewoon ontzettend eigenwijs en ga proberen om tweedehands een setje bij elkaar te sprokkelen. Natuurlijk is dat niet het meest optimale maar goed ik verwacht ook niet dat ik er alles uit ga halen wat er in zit dus dat valt mee en ik denk dat ik een normale set schoenen nog wel nieuw kan betalen zodat ze iig goed passen. Als ik er twee jaar mee vooruit kan dan is dat helemaal perfect, tegen die tijd ben ik alweer een jaar aan het werk dus moet een goede set wel te betalen zijn.

Ik ben begonnen met het zoeken naar wat snowboards en ik kwam op de volgende dingen:
  • Rossignol Nomad (162cm)
  • Burton Custom (164) + Burton Custom bindingen
  • Burton Cruzer (164)
  • Rossignol R66+ (165)

Persoonlijk neig ik naar de R66+ toe. Naar ik meen stond dit bord vorig jaar ook in m'n lijstje en het heeft als voordeel dat het een Wide bord is (naar ik meen), iets wat handig is gezien het formaat van m'n schoenen (45). Aangezien jullie er allemaal een stuk meer verstand van hebben dan ik wilde ik hierover wat reacties vragen
  • Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
    pi_33909733
    Als je huurt, kan je het nieuwste van het nieuwste krijgen als je het een beetje goed uitzoekt. Gewoon doorsparen voor een goede set joh. En zolang nog lenen. En zoals al gezegd, zorg wel dat je je eigen schoenen koopt.
    Wind extinguishes a candle and energizes fire
    pi_33910319
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 17:12 schreef UnleashMitch het volgende:
    Ik ben gewoon ontzettend eigenwijs en ga proberen om tweedehands een setje bij elkaar te sprokkelen. Natuurlijk is dat niet het meest optimale maar goed ik verwacht ook niet dat ik er alles uit ga halen wat er in zit dus dat valt mee en ik denk dat ik een normale set schoenen nog wel nieuw kan betalen zodat ze iig goed passen. Als ik er twee jaar mee vooruit kan dan is dat helemaal perfect, tegen die tijd ben ik alweer een jaar aan het werk dus moet een goede set wel te betalen zijn.

Ik ben begonnen met het zoeken naar wat snowboards en ik kwam op de volgende dingen:
  • Rossignol Nomad (162cm)
  • Burton Custom (164) + Burton Custom bindingen
  • Burton Cruzer (164)
  • Rossignol R66+ (165)

Persoonlijk neig ik naar de R66+ toe. Naar ik meen stond dit bord vorig jaar ook in m'n lijstje en het heeft als voordeel dat het een Wide bord is (naar ik meen), iets wat handig is gezien het formaat van m'n schoenen (45). Aangezien jullie er allemaal een stuk meer verstand van hebben dan ik wilde ik hierover wat reacties vragen
  • Gast, zo'n Burton Custom is bijna 500, bindingen nog eens 150 erbij, dus dan kun je helemaal lachen.

Ik zou realistisch blijven en even doorsparen, sowieso je set pas aan het einde van het seizoen gaan kopen, scheelt je al snel de helft.
    Sea Shepherd
    Virtus omnia vincit
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')