abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:52:13 #102
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33946275
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:43 schreef Kentaro het volgende:
Mocht er iemand interesse hebben in een helm. Ik heb een nieuwe op het oog
http://www.marktplaats.nl(...)db742bc95c8a29a211e5
Welke gaat het worden?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33947094
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:52 schreef XL het volgende:

[..]

Welke gaat het worden?
http://www.blue-tomato.at(...)sL9HSsqPEBWgen8Aie-1
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:22:01 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33947504
quote:
Ik dacht al aan die Red Audex helm voor je.... Bluetooth koptelefoon
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33947743
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:22 schreef XL het volgende:

[..]

Ik dacht al aan die Red Audex helm voor je.... Bluetooth koptelefoon
Die wilde ik ook maar die is op basis van de Tantrum en dat is een softshell. Al was die op basis van de Frequenty dan had ik hem zeker genomen
pi_33955260
Plankje getest....
ijs/slush maakt hem geen reet uit, snijden die hap. Zit heel veel pop in die plank en hij heeft enorm veel zin om te spinnen. Meeste rotaties die ik normaal inzet kom ik 1/4de verder uit. ( auw )
Heel soepel te rijden, en met agressie is het echt een speelse plank, dan kan je heel erg lekker rond jibben.

Maar hij is echt technischer dan moi, kan er nog veel op leren. Hij rijdt ook als een veel smallere plank. Kantenwissel is dusdanig snel dat ben ik met mijn mid-wides niet gewend

Ik denk dat ik hier enorm veel progressie mee kan maken. Moet de stance iets breder rijden en dan gaat het helemaal goed komen met deze plank.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:18:42 #107
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33957971
Mooi om te horen, je plank vind ik moddervet btw nee, dat had ik nog niet gezegd toch?
Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:53:04 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33964285
Auwe!
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:12:27 #109
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33965504
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 03:53 schreef XL het volgende:
Auwe!
Tadaa!
pi_33965623
moggûh !!
Fingerspitzgefühl
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:03:28 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33969458
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:27 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die wilde ik ook maar die is op basis van de Tantrum en dat is een softshell. Al was die op basis van de Frequenty dan had ik hem zeker genomen
Ik neem dus even aan dat de achterliggende gedachte bij de helm-switch de Tune-Aps zijn?
Neem je die er direct bij? en vooral, laat weten hoe dat bevalt!
pi_33969546
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:03 schreef XL het volgende:

[..]

Ik neem dus even aan dat de achterliggende gedachte bij de helm-switch de Tune-Aps zijn?
Neem je die er direct bij? en vooral, laat weten hoe dat bevalt!
ik heb ze er nog niet bijgenomen. ik wil ze ergens eerst proberen/luisteren
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:13:19 #113
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33969694
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:07 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik heb ze er nog niet bijgenomen. ik wil ze ergens eerst proberen/luisteren
Een goede indruk kun je volgens mij alleen krijgen op het moment dat je ook daadwerkelijk aan het snowboarden bent.
pi_33990763
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:10 schreef Thermo het volgende:
Foto's !

[afbeelding]

Overdag zal ik nog wat betere maken, het ding heeft een ZIEKE print.

[afbeelding]

Hier zie je goed wat magne traction precies inhoudt

Grote foto van meer dan 1mb :

http://subvert.nl/travisricegroot.jpg

Nog wat ebay shots, morgen maak ik betere

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij ziet er heel strakt uit Themo, goeie keuze maar waarom die gegolfde staalkanten? Wat is daar het voordeel aan.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 12 januari 2006 @ 21:41:17 #115
71115 Rnej
I walk the line
pi_33991106
hey maar thermo, waar haal je die travis rice? en wat heb je ervoor neergelegd?

is het een alternatief voor de Baron ES 164 of niet?
pi_33991179
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:41 schreef Rnej het volgende:
hey maar thermo, waar haal je die travis rice? en wat heb je ervoor neergelegd?

is het een alternatief voor de Baron ES 164 of niet?
Zo ver ik las heeft hij hem van ebay, daar staan er nog een paar voor rond de 500 dollar.
http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&fkr=1&from=R8&satitle=travis+rice&category0=
  donderdag 12 januari 2006 @ 21:46:21 #117
71115 Rnej
I walk the line
pi_33991363
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:42 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Zo ver ik las heeft hij hem van ebay, daar staan er nog een paar voor rond de 500 dollar.
http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&fkr=1&from=R8&satitle=travis+rice&category0=
k dan...

nu nog weten of hij zo sick stijf als de ES is enzo
pi_33991517
Thanks jongens

Ik heb hem uit de USA. Boardshop daar die ook vlakbij libtech zit, heeft ook al paar keer daar gezien hoe ze in elkaar gezet worden, echt handmade..... zeer vet.

Het is een Freestyle plank Rnej, maar wel capabel om all mountain te rijden. Zeker als je niet de blunt versie pakt maar de gewone ( jaja, elke lengte wordt apart nog eens gemaakt in blunt of point! )

Het bizarre is gewoon dat het niet aanvoelt als een mid-wide. Ik weet niet hoe groot je poten zijn omdat je een baron wil, maar mocht je het durven zou ik die 161.5 wel aanraden. Het is zo fijn zo'n snelle kantenwissel. Hij haalt al het logge uit een mid-wide gewoon.

Ik heb er omgerekend net iets meer dan 360 euro voor neergelegd. Als je interesse hebt wil ik je wel in contact brengen met de dude. Hij heeft online die lengte niet meer staan maar als ik hem bel kan ik denk ik wel wat regelen.

De prijs kan ik niet garanderen btw, hij staat in de lijst voor 490 dollar. incl shipping is dat al trouwens. Hij verstuurd hem zodat je geen douane shit moet betalen dus je bent al goed uit.
pi_33993032
Genesiz, het voordeel van die gegolfde kanten was geloof ik dat je meer druk op bepaalde punten kreeg, waar de golf dus verder uitsteekt, waardoor de staalkant op die plekken verder in de sneeuw of ijs wordt gedrukt, en waardoor je dus meer grip krijgt.

In de Taste waren ze echt superpositief, alleen ja, het slijpen .

[ Bericht 1% gewijzigd door -Mzraki- op 12-01-2006 22:43:30 ]
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_33993108
Ik heb mijn board vandaag opgehaald:

Burton Royale mid-wide 162

Prijs: 385 euro
Wat kreeg ik daar voor: Het board (429 in de winkel), een tas (35 euro los), en zown "grip matje voor tussen je bindingen" ( 10 euro los)

Wat denken jullie? Heb ik een goede deal?
Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
pi_33993169
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:19 schreef Flippe het volgende:
Ik heb mijn board vandaag opgehaald:

Burton Royale mid-wide 162

Prijs: 385 euro
Wat kreeg ik daar voor: Het board (429 in de winkel), een tas (35 euro los), en zown "grip matje voor tussen je bindingen" ( 10 euro los)

Wat denken jullie? Heb ik een goede deal?
Als dat werkelijk de prijs is dan lijkt het me wel okay. Boardshop gekocht of een Intersport?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_33993201
Sport 2000 ( Colada in Weert)

Op Blue-tomato:

Royale 162 05/06 mid wide

386,95 ¤
statt 429,95 ¤
(Währung)

pi_33993910
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:49 schreef Thermo het volgende:
Thanks jongens

Ik heb hem uit de USA. Boardshop daar die ook vlakbij libtech zit, heeft ook al paar keer daar gezien hoe ze in elkaar gezet worden, echt handmade..... zeer vet.

Het is een Freestyle plank Rnej, maar wel capabel om all mountain te rijden. Zeker als je niet de blunt versie pakt maar de gewone ( jaja, elke lengte wordt apart nog eens gemaakt in blunt of point! )

Het bizarre is gewoon dat het niet aanvoelt als een mid-wide. Ik weet niet hoe groot je poten zijn omdat je een baron wil, maar mocht je het durven zou ik die 161.5 wel aanraden. Het is zo fijn zo'n snelle kantenwissel. Hij haalt al het logge uit een mid-wide gewoon.

Ik heb er omgerekend net iets meer dan 360 euro voor neergelegd. Als je interesse hebt wil ik je wel in contact brengen met de dude. Hij heeft online die lengte niet meer staan maar als ik hem bel kan ik denk ik wel wat regelen.

De prijs kan ik niet garanderen btw, hij staat in de lijst voor 490 dollar. incl shipping is dat al trouwens. Hij verstuurd hem zodat je geen douane shit moet betalen dus je bent al goed uit.
Klinkt goed. Op wat voor manier verzend hij het zodat je geen duaneshit hoeft te betalen?

En hoe zit het met die kanten? waarom zijn die zo raar gevormd.

[ Bericht 0% gewijzigd door GenesiZ op 12-01-2006 23:47:43 ]
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:18:12 #124
71115 Rnej
I walk the line
pi_33995945
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:21 schreef Flippe het volgende:
Sport 2000 ( Colada in Weert)

Op Blue-tomato:

Royale 162 05/06 mid wide

386,95 ¤
statt 429,95 ¤
(Währung)

ik heb de voorganger van jouw plank
de canyon 163 uit 04/05 ... voor midden in t seizoen ist een goeie prijs idd

ik ben verliefd op mijn plank, dus wat dat betreft, ik denk dat die royale wel redelijk hetzelfde is

enne thermo, thanks voor t aanbod, maar ik ga in mei/juni pas voor een 2e plank kijken.... en sowieso de t6 en de baron ES testrijden (jajajaja misschien een T6)
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:20:39 #125
71115 Rnej
I walk the line
pi_33996056

ik ben verliefd op mijn plank, dus wat dat betreft, ik denk dat die royale wel redelijk hetzelfde is

enne thermo, thanks voor t aanbod, maar ik ga in mei/juni pas voor een 2e plank kijken, k dacht dat je m gewoon uit een shop hiero had .... en sowieso de t6 en de baron ES testrijden (jajajaja misschien een T6)

(edit: foutje, bedankt)
pi_34003476
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:18 schreef Rnej het volgende:

[..]

Ik heb hem nog niet uitgebreid kunnen testen, maar de eerste ervaringen zijn super.

Vindt die print trouwens ook wel echt mooi op de Royale
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:37:58 #127
71115 Rnej
I walk the line
pi_34005964
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 08:03 schreef Flippe het volgende:

[..]

Ik heb hem nog niet uitgebreid kunnen testen, maar de eerste ervaringen zijn super.

Vindt die print trouwens ook wel echt mooi op de Royale
als ik eerlijk ben vind ik de top van de royale niet om aan te zien.. maarja, ieder z'n meug natuurlijk

en t gaat er voornamelijk om hoe ' ie rijdt

mijn plank (Alleen ik heb ander kleurenschema, top is blauw met die tattoo, en onderkant is het zwart en wit (burton letters en t vlak eronder, precies omgekeerd )
pi_34007015

Deze heb ik, alleen an een ander kleurschema...

De onderkant: Mijne is precies andersom, de olifant is wit, de rest zwart.
De Bovenkant: Die circel in het midden is bij mij mee bruin dan rood

De top is inderdaad wat saai, maar ach, als hij fijn rijdt
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:46:59 #129
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34009715
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:17 schreef Flippe het volgende:
[afbeelding]

Deze heb ik, alleen an een ander kleurschema...

De onderkant: Mijne is precies andersom, de olifant is wit, de rest zwart.
De Bovenkant: Die circel in het midden is bij mij mee bruin dan rood

De top is inderdaad wat saai, maar ach, als hij fijn rijdt
Als je de top saai vind knal je er toch stickers op.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:54:45 #130
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_34010000
okee fokkers , zoals altijd : een budget kwestie.
Ik weet dat het beide verstandig is maar wat adviseren jullie om te kopen, wat het hardst nodig is:

Backprotector of helm?
__-*-__
pi_34010043
een helm
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:14:07 #132
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34010723
Als je zeker weet dat je je helm altijd gaat dragen dan helm natuurlijk.

Als ik weet dat geen rare dingen ga doen op dag dan doen ik geen helm op.
(ja is fout ik weet het)
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_34011328
Helm
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_34015193
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:14 schreef Basje_B het volgende:
Als je zeker weet dat je je helm altijd gaat dragen dan helm natuurlijk.

Als ik weet dat geen rare dingen ga doen op dag dan doen ik geen helm op.
(ja is fout ik weet het)
als ik weet dat ik rustig rij doe ik nooit mijn gordel om
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:52:54 #135
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_34018832
hmm okee en helm wordt het dus.. en als er nog geld over is: - backprotector.
__-*-__
pi_34019195
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:18 schreef Kentaro het volgende:

[..]

als ik weet dat ik rustig rij doe ik nooit mijn gordel om
Daar kun je tegenwoordig een flinke boete voor krijgen hoor...

Maar het is inderdaad wel een belachelijk argument. Of je nu met 30 km/h of met 60 km/h tegen een steen knalt, navertellen doe je het toch niet.

No-Li-Ta, welke helm en backprotector heb je op het oog?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:11:40 #137
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_34019388
Mm ja dacht aan n Burton RED trace, maar als er andere suggesties zijn.. ben ik natuurlijk atlijd voor in.
backprotector heb ik geen idee van hoe zoiets moet zitten.. dus alle tips zijn ook welkom, k ga helaas pas eind feb. dus ik heb nog alle tijd!
__-*-__
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:20:26 #138
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_34019684
Ik zal trouwens even wat meer info over mezelf geven:

vorig jaar 1e seizoen snowboarden, veel indoor geweest (Bottrop, zoetermeer)
weekje geboard in het Zillertal, Mayrhofen. Was echt geweldig en ben sindsdien een addict.
daarna nog paar daagjes Winterberg gedaan..

Nu boardje aangeschaft: burton sterling
Flow bindingen + northwave schoenen.

Huurschoenen vorig jaar zaten echt fucked up, k had geen gevoel meer in mn voeten, zowel losser als strakker doen, niets hielp. Verschillende schoenen getest in Duijvestein, en het aantrekken van die northwave schoenen voelde echt geweldig goed.
Okee flow, waarom? voor het gemak en ik vind zelf dat ik genoeg feeling heb. Ben ook nog maar n beginner dus misschien dat ik over een paar seizoenen echt kan voelen dat ik wat tekort kom.

Ik ben nog niet zo ervaren in tricks
__-*-__
pi_34020018
De Trace is een echte freestyle helm, die zelfs door skaters gebruikt wordt. Uiteraard heeft hij wel z'n prijskaartje mee. Maar aangezien je zelf aangeeft nog niet zo ervaren te zijn met tricks. Ik weet niet of een Skycap veel duurder is, maar ik denk dat die beter voor je is. Daar is overigens ook een womens variant van.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:35:50 #140
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_34020153
ohja ik heb m ff opgezocht, de skycap is idd duurder dan de trace.. mm k denk er nog even over na.. ff het internet rondspeuren
__-*-__
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:17:29 #141
71115 Rnej
I walk the line
pi_34023192
met een RED helm kan je iig niet zo gauw fout gaan, keb zelf de hifi... relaxt dingetje en ook niet superduur

en een backprotector moet gewoon de goeie lengte hebben, dat kunnen ze je in de winkel wel vertellen

en over die helm.. ik doe mijn helm niet op met pisteknallen... maar wel met freestylen, dus zo gek is het toch niet?

btw, ik ben zelf meer voor de backprotector als je op de pistes blijft... ik knal nooit met mijn kop op iets als ik pistes rij, maar wel als ik freestyle of tussen de bomen/rotsen doorga
pi_34024166
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:17 schreef Rnej het volgende:
met een RED helm kan je iig niet zo gauw fout gaan, keb zelf de hifi... relaxt dingetje en ook niet superduur

en een backprotector moet gewoon de goeie lengte hebben, dat kunnen ze je in de winkel wel vertellen

en over die helm.. ik doe mijn helm niet op met pisteknallen... maar wel met freestylen, dus zo gek is het toch niet?

btw, ik ben zelf meer voor de backprotector als je op de pistes blijft... ik knal nooit met mijn kop op iets als ik pistes rij, maar wel als ik freestyle of tussen de bomen/rotsen doorga
u kunt de toekomst voorspellen? Of bedoel je dat omdat het nog niet is gebeurt het nooit gaat gebeuren?

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar argumenten als op de piste is het niet nodig of wat dan ook zijn gewoon onzin. Als je full speed op de piste op je bek gaat dan kunnen dat echt enorme crashes zijn. Daarnaast kan iemand kan ook tegen jou aanknallen, zo is er deze week ook een Nederlander in Kitzbuhel omgekomen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Kentaro op 13-01-2006 19:52:20 ]
pi_34024195
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:35 schreef No-Li-Ta het volgende:
ohja ik heb m ff opgezocht, de skycap is idd duurder dan de trace.. mm k denk er nog even over na.. ff het internet rondspeuren
Ik heb een Skycap te koop, de link naar marktplaats staat in dit topic. Het is wel een Medium.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:50:56 #144
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34024350
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:17 schreef Rnej het volgende:
Val je wel op je rug?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:09:59 #145
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_34029625
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:46 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb een Skycap te koop, de link naar marktplaats staat in dit topic. Het is wel een Medium.
ff mn hoofdomtrek opgemeten: 55 cm dus ik denk dat ik een S nodig heb?
gaan helmen trouwens in de sale of niet? duijvestein bijv?

[ Bericht 7% gewijzigd door No-Li-Ta op 13-01-2006 22:19:50 ]
__-*-__
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:22:42 #146
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34030126
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:20 schreef No-Li-Ta het volgende:

Okee flow, waarom? voor het gemak en ik vind zelf dat ik genoeg feeling heb. Ben ook nog maar n beginner dus misschien dat ik over een paar seizoenen echt kan voelen dat ik wat tekort kom.
Je hoeft je niet te verontschuldigen. Materiaal voor de echte kenner!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:37:35 #147
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_34030708
hahaa.. jaa ik dacht laat ik de eeuwig voortdurende battle maar even voor zijn
__-*-__
pi_34044375
ik heb laatst een skeleton vest gekocht ipv zo'n backprotector. Het komt wel op hetzelfde neer en zo'n backprotector zit er zeg maar bij in, maar het grote voordeel is dat dit veeeel beter zit als de "losse" heup en schouderbanden van een backprotector. Deze kunnen gaan afzakken enzo, daarom heb ik gekozen voor een zo'n vest, misschien een tipje..
pi_34047199
Kan iemand mij helpen met uitleg over boards!
Ik ben een absolute leek en heb helemaal geen verstand van boards. Wel weet ik dat ik er 1 wil kopen voor mn wintersport (en voor in de overdekte hallen) maar wat zijn nou de goede merken, waar moet ik op letten bij het aankopen. wat zijn er voor soorten bindingen en wat is wel of niet goed om te combineren (schoenen en bindingen, misschien dat sommige materialen niet gecombineerd moeten worden ofzo) ik moet alles nog aanschaffen (board, bindingen en schoenen)
alle adviezen zijn heel erg welkom
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:45:12 #150
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34047803
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:28 schreef Stunteldent het volgende:
Kan iemand mij helpen met uitleg over boards!
Ik ben een absolute leek en heb helemaal geen verstand van boards. Wel weet ik dat ik er 1 wil kopen voor mn wintersport (en voor in de overdekte hallen) maar wat zijn nou de goede merken, waar moet ik op letten bij het aankopen. wat zijn er voor soorten bindingen en wat is wel of niet goed om te combineren (schoenen en bindingen, misschien dat sommige materialen niet gecombineerd moeten worden ofzo) ik moet alles nog aanschaffen (board, bindingen en schoenen)
alle adviezen zijn heel erg welkom
Hoeveel ervaring heb je?
Wat voor een type rijder ben je?
Wat weeg je en wat is je schoenmaat?
Wat is je budget?
pi_34048136
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:34 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Klinkt goed. Op wat voor manier verzend hij het zodat je geen duaneshit hoeft te betalen?

En hoe zit het met die kanten? waarom zijn die zo raar gevormd.
Droog gezegd zoals libtech het zegt, 7 contactpunten is meer dan 2
Het geeft voor mij gevoel

- betere controle op ijzige stukken ( en dan ook echt veel beter )
- Meer controle bij spins
- Een snellere kantenwissel
- Een actiever board

Owja, over het slijpen heb ik nog niet eens nagedacht
Komt wel wanneer het nodig is ...
pi_34050541
quote:
Hoeveel ervaring heb je?
Wat voor een type rijder ben je?
Wat weeg je en wat is je schoenmaat?
Wat is je budget?
Ik heb 2 jaar een weekje geboard en ben een aantal keer (4 of 5x) snowworld geweest. Geen officiele lessen gehad, wel vrienden die me de basis hebben geleerd. Ik vind dat ik t al wel redelijk onder de knie heb, dus denk dat ik een goeie beginner ben (of bedoel je dit niet met type rijder) .. ik weeg zo'n 75/80kg en schoenmaat is 45/46 en ben ongeveer 1.95m budget is zo'n 500 euro max santaclaus was nice this year

edit: die 500 euro is maar gewoon een bedrag wat ik er ongeveer voor wil uitgeven, mocht een goed board (met bindingen, schoenen) duurder zijn dan maakt dit weinig uit
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:54:46 #153
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34053550
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 16:21 schreef Stunteldent het volgende:

[..]

Ik heb 2 jaar een weekje geboard en ben een aantal keer (4 of 5x) snowworld geweest. Geen officiele lessen gehad, wel vrienden die me de basis hebben geleerd. Ik vind dat ik t al wel redelijk onder de knie heb, dus denk dat ik een goeie beginner ben (of bedoel je dit niet met type rijder) .. ik weeg zo'n 75/80kg en schoenmaat is 45/46 en ben ongeveer 1.95m budget is zo'n 500 euro max santaclaus was nice this year

edit: die 500 euro is maar gewoon een bedrag wat ik er ongeveer voor wil uitgeven, mocht een goed board (met bindingen, schoenen) duurder zijn dan maakt dit weinig uit
Bijna genoeg informatie. Wat spreekt je aan het van de piste afknallen of trucjes uithalen?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:58:43 #154
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34056057
Heeft iemand hier ervaring met Postwiese (winterberg)?
Rij er morgen ff heen voor een dagje.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 19:16:26 #155
71115 Rnej
I walk the line
pi_34056943
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:37 schreef No-Li-Ta het volgende:
hahaa.. jaa ik dacht laat ik de eeuwig voortdurende battle maar even voor zijn
straps zijn toch veel beter

pi_34057016
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:58 schreef Basje_B het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Postwiese (winterberg)?
Rij er morgen ff heen voor een dagje.
Ik ga eind Februari voor een weekje naar Winterberg. Is een leuke berg voor 2 dagen lol. Daarna gaat het vervelen omdat het zo klein is.

zaterdag 14 januari 2006 @ 19:25:29 #157
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34057282
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:18 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Ik ga eind Februari voor een weekje naar Winterberg. Is een leuke berg voor 2 dagen lol. Daarna gaat het vervelen omdat het zo klein is.

[afbeelding]
Op die kaart ziet het er best groot uit.
Maar het hoogteverschil zal wel tegenvallen dan.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 19:40:39 #158
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34057866
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:18 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ligt Postwiese ook in de buurt daar?
daar moet mooi parkje liggen.
pi_34058317
Ik heb een probleem en maybe dat jullie mij er bij kunnen helpen ?
Ik mag graag snowboarden !
ik heb alleen allemaal van die laffe vrienden die liever in de zomer op het strand gaan zitten lamballen !
zijn er ook reisorganisaties die een board vacantie regelen ?
en is het dan gek als je daar in je 1 tje heen gaat ?
want k wou toch wel erg graag weer op wintersport dit jaar !
alvast bedankt
micha
  zaterdag 14 januari 2006 @ 19:56:28 #160
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34058460
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:52 schreef mixed-up het volgende:
ik heb alleen allemaal van die laffe vrienden die liever in de zomer op het strand gaan zitten lamballen !
alvast bedankt
micha
Wil je zomers gaan dan kan je op summercamp met ultimate-snowboarding.com is les 2alpes.
in j eeentje is niet erg. 1 big happy family.

saiko.com heeft ook reizen waar je in je eentje kan.
pi_34058464
Ik ga ook in mijn eentje in April hoor, lekker boeie
pi_34058516
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:52 schreef mixed-up het volgende:
alvast bedankt
micha
Het leukst is dan om met een snowboardcamp mee te gaan. Alles wordt geregeld, je kunt een camp van je eigen nivo kiezen, je hebt goede leraren etc. http://snowboard.pagina.nl Hier staan er een heleboel op.
pi_34058542
druk hier, hij heeft al drie antwoorden
pi_34058599
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:56 schreef Thermo het volgende:
Ik ga ook in mijn eentje in April hoor, lekker boeie
maar wat doe je dan jij gaat alleen puur voor het boarden want sávonds in je uppie op stap is ook niet alles
groeten micha
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:01:41 #165
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34058645
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:00 schreef mixed-up het volgende:

[..]

maar wat doe je dan jij gaat alleen puur voor het boarden want sávonds in je uppie op stap is ook niet alles
groeten micha
Zoek je gewoon meteen een board-chick en je board de hele week ook niet meer in je eentje.
pi_34058708
Zoek je gewoon meteen een board-chick en je board de hele week ook niet meer in je eentje.
pi_34058743
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:01 schreef Basje_B het volgende:

[..]

goed plan als het maar niet die chick van de guano apes word staat ze met der dronken kop midden in de nacht the loard of the boards te bleren
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:07:35 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34058877
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:00 schreef mixed-up het volgende:

[..]

groeten micha
Je gaat dan stappen met de mensen met wie je op les zit.
pi_34058942
hebben jullie zelf al wel is zoiets gedaan ? en hoe beviel dat ?
of jullie hebben geen laffe vrienden die wel gewoon mee gaan
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:09:00 #170
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34058947
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:07 schreef XL het volgende:

[..]

Je gaat dan stappen met de mensen met wie je op les zit.
maar eingelijk moet je op tijd naar je bedje want de volgende dag meot je uitgerust voor je les zijn
pi_34058987
@ XL:

trucjes spreekt me wel erg aan, oefening baart kunst he en off piste vind ik ook heel erg gaaf, tussen de bomen door
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:11:22 #172
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34059048
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:08 schreef mixed-up het volgende:
hebben jullie zelf al wel is zoiets gedaan ? en hoe beviel dat ?
of jullie hebben geen laffe vrienden die wel gewoon mee gaan
ik heb me laffe vrienden over gehaald om mee te gaan. wel na lang zeuren. als alleen zou moeten gaan zou ik gewoon gaan. Te gaaf om daarom te laten varen.
pi_34059053
heeft er al iemand mooie foto's geschoten dit jaar en on-line gezet ?
pi_34059070
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:10 schreef Stunteldent het volgende:
@ XL:

trucjes spreekt me wel erg aan, oefening baart kunst he en off piste vind ik ook heel erg gaaf, tussen de bomen door
heb je ooit aan rolskieen gedacht?
pi_34059120
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:11 schreef Basje_B het volgende:

[..]

ik heb me laffe vrienden over gehaald om mee te gaan. wel na lang zeuren. als alleen zou moeten gaan zou ik gewoon gaan. Te gaaf om daarom te laten varen.
1 aat van mij die gaat nooit van zn leven mee ik heb het lef niet eens meer om hem te vragen

en de rest zit allemaal aan de meid vastgeplakt wintersport ik ga niet op wintersport veel te koud !
stelletje zeikerds bah
pi_34059198
Ik ga liever zonder laffe vrienden dan

Krijg je van die shit dat ze met hun kater om 11 uur opstaan etc. Ga ik liever met een groep gedreven sporters.
pi_34059236
quote:
heb je ooit aan rolskieen gedacht?
ik houd t bij boarden, maar wat houdt dat rolskieen dan in??
pi_34060490
serieus een lessenreeks en methodisch opbouwend programma geschreven voor een bedrijf over rolskien... Gevaarlijke sport is dat, doe het nooit meer. Dan kan je nog beter als beginnend snowboarder van grote schanzen gaan springen!!
pi_34060676
nu weten we nog niet wat rolskien is

mja ik dacht laat ik maar eens even niet de luie donder uithangen en ff googelen
http://www.rolskitotaal.nl/Pagina's/Wat%20is%20rolskien.html

volgens mij is het gewoon skeeleren met stokken

en nu was ik ff aan het kijken op bleu tomato en daar zag ik deze http://www.blue-tomato.at(...)gen8Aie-30.image.jpg
staan is iemand bekend met dit bord ?

[ Bericht 43% gewijzigd door mixed-up op 15-01-2006 00:41:32 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 03:35:37 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34074728
Er is een leuk rolski topic op fok!

Groetjes, Kusjes....

XL
  zondag 15 januari 2006 @ 03:35:58 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34074732
pi_34078588
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:40 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ligt Postwiese ook in de buurt daar?
daar moet mooi parkje liggen.
Postwiese ligt ietsje verder. Als je door winterberg rijdt, kun je op een gegeven moment rechtsaf richting de neuastenberg. Dan rij je onder een viaduct door en blijf je de weg volgen. Na een tijdje gaat de weg met een grote bocht naar links, maar er is ook een afslag naar rechts. Die neem je en blijft je uitrijden tot je in een plaatsje komt. Daar moet je zijn. Je kan de auto langs de weg parkeren en over de piste kijken. Het is niet echt denderend groot, maar je kan je er wel een dagje vermaken.

De pistes van winterberg zijn langer en meer, maar niet echt denderend. Je kan het uiteraard niet vergelijken met Oostenrijk / Frankrijk. Maar voor een weekje kun je je wel vertoeven.

zondag 15 januari 2006 @ 13:22:44 #183
139092 Thomsa
Ondertitel under construction
pi_34080835
Hoi, ik had een vraagje. Ik heb net n nieuw snowboard en k ga volgende week op wintersport. Weet iemand onder welke hoek ik mijn bindingen het beste in kan stellen? Ik ben redelijk gevorderd, ga regelmatig off-piste en wil volgende week proberen t springen onder de knie te krijgen. Kan iemand mij helpen?
"Jij bent een slecht mens, neef Bastiaan!"
pi_34081980
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:22 schreef Thomsa het volgende:
Hoi, ik had een vraagje. Ik heb net n nieuw snowboard en k ga volgende week op wintersport. Weet iemand onder welke hoek ik mijn bindingen het beste in kan stellen? Ik ben redelijk gevorderd, ga regelmatig off-piste en wil volgende week proberen t springen onder de knie te krijgen. Kan iemand mij helpen?
http://www.ultimate-snowboarding.com/artikel.php?artikelID=74
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  zondag 15 januari 2006 @ 15:20:21 #185
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34085352
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 20:10 schreef Stunteldent het volgende:
@ XL:

Ik zou kijken of je een van onderstaande modellen ergens kan huren/proberen:

Burton Cruzer Wide 159
Atomic Triarc 159
Nitro Revolt 158

Voor offpiste zou je langer kunnen gebruiken, maar als beginner heb je daar niks te zoeken. Voor een incidenteel stukje door de bomen gaat dit prima. Niet bezuinigen op schoenen, koop iets wat erg comfortabel zit en goed past. Flow-bindingen kan ik je van harte aanbevelen, maar niet iedereen is er enthousiast over. Plank + goede bindingen moet kunnen rond de 400 euro, met schoenen erbij ga je over je budget heen. In Augustus kan het iets goedkoper, als je goed naar aanbiedingen zoekt nu misschien ook.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:21:06 #186
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34085373
quote:
Ze noemen Duck niet eens
pi_34085560
Ik heb trouwens nog een paar Burton C16's te koop voor geinteresseerden.

En bij tijd ook een paar nieuwe Cartels.

En ook nog een Rome The Machine 157.
pi_34093547
quote:
Flow-bindingen kan ik je van harte aanbevelen, maar niet iedereen is er enthousiast over.
wat zijn dan precies flow-bindingen .. en wat kan je anders krijgen, mocht flow-binding niets voor mij zijn ...??
pi_34093804
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:02 schreef Stunteldent het volgende:

[..]

wat zijn dan precies flow-bindingen .. en wat kan je anders krijgen, mocht flow-binding niets voor mij zijn ...??
flow bindingen zijn speciaal ontwikkeld voor beginners, je kunt heel makkelijk in- en uitstappen
  zondag 15 januari 2006 @ 19:48:05 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34095534
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:10 schreef Kentaro het volgende:

[..]

flow bindingen zijn speciaal ontwikkeld voor beginners, je kunt heel makkelijk in- en uitstappen
!
  zondag 15 januari 2006 @ 19:56:26 #191
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_34095894
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:21 schreef XL het volgende:

[..]

Ze noemen Duck niet eens
quote:
Sommige boarders, die veel fakie boarden, hebben de zogenaamde "Duckstance" . Dit is een stance waarbij goofy en regular worden samen gebracht, zodat je nooit met het verkeerde been voor kunt staan. Beide bindingen wijzen bij deze stance naar buiten zodat het lijkt op een "eenden stand".
Staat er toch echt... niet heel veel, maar wel wat.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  zondag 15 januari 2006 @ 20:12:22 #192
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34096492
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:56 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

[..]

Staat er toch echt... niet heel veel, maar wel wat.
Het blijft een prutsstuk.
  zondag 15 januari 2006 @ 21:22:08 #193
71115 Rnej
I walk the line
pi_34100209
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:26 schreef Thermo het volgende:
Ik heb trouwens nog een paar Burton C16's te koop voor geinteresseerden.

En bij tijd ook een paar nieuwe Cartels.

En ook nog een Rome The Machine 157.
cartels waren die witte he?

en die rome the machine? jij hebt ook grote voetjes he? .. freestyleplankje?
pi_34100739
Ja pure freestyleplank van 26 breed
Mijn freestyle verzameling is beetje groot aan het worden
  maandag 16 januari 2006 @ 08:31:54 #195
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34112213
Gisteren naar Winterberg geweest voor een dagje. Postwiese toch niet geworden omdat de 2 andere die mee waren liever gingen piste rijden ipv parkje.
Sneeuw was niet super. Veel ijs en druk maar was te verwachten. Heb me wel goed vermaakt voor een dag.
Viel me wel op dat je er haast geen boarden waren die in de hogere prijsklasse vallen. Niet bijzonder natuurlijk maar viel me gewoon op. Ook hoop skiers met rare mutsen en zelfs rare pakken aan. Heb hele kerstman en een elf en zelfs een skieende banaan gezien
  maandag 16 januari 2006 @ 09:22:43 #196
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34112697
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:31 schreef Basje_B het volgende:
Gisteren naar Winterberg geweest voor een dagje. Postwiese toch niet geworden omdat de 2 andere die mee waren liever gingen piste rijden ipv parkje.
Sneeuw was niet super. Veel ijs en druk maar was te verwachten. Heb me wel goed vermaakt voor een dag.
Viel me wel op dat je er haast geen boarden waren die in de hogere prijsklasse vallen. Niet bijzonder natuurlijk maar viel me gewoon op. Ook hoop skiers met rare mutsen en zelfs rare pakken aan. Heb hele kerstman en een elf en zelfs een skieende banaan gezien
Jezelf verkleden op ski's heet trucjes uithalen (freestyle) in die discipline.
pi_34112730
XL ga terug naar bed!
  maandag 16 januari 2006 @ 09:27:20 #198
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34112755
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:25 schreef Thermo het volgende:
XL ga terug naar bed!
Ik mag toch wel gewoon wat skiers dissen....
pi_34113216
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:27 schreef XL het volgende:

[..]

Ik mag toch wel gewoon wat skiers dissen....
Dat is toch al niet meer nodig, wij weten hier al hoe lame ze zijn.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:00:58 #200
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_34113305
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:31 schreef Basje_B het volgende:
dat van die hogere prijsklasse viel mij ook op tijdens mij vakantie in sölden. heb wel 2 t6en gezien van 2006 , een shaun white en een custom x. voor de rest waren het bijna allemaal huurboards

gister trouwens burton the process: 3 op dvd gekeken, man echt ziek! heb gelijk weer zin om te boarden.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:12:16 #201
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_34113511
quote:

[..]

ik gebruik al jaren flow-bindingen en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
het is idd zeer makkelijk om in en uit te stappen.
het is soms alleen wel lastig om ze goed in te stellen. dat neemt vaak veel tijd in beslag. als ze niet goed of perfect ingestelt zijn kan het pijn doen aan je voeten. daarom zit ik ook een beetje te denken aan straps. ik heb nog nooit met straps geboard en ben eigenlijk wel benieuwt naar hoe dat board.
zit gisteren even te kijken voor burton missions bindingen, maar die is nog wel vrij prijzig. samen met mijn burton air en burton ruler boots zou het een perfecte combi zijn volgende burton.com
pi_34114358
quote:

[..]

Flow is het merk, ik weet eigenlijk niet of ze dit soort bindingen ook van een ander merk hebben.
Een voorbeeld van een dergeljke binding:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')