Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
Aldus -_Guitarist_-quote:en nu weer ff over gitaartjes : ik zit te denken aan een leuk gitaartje als "vervolg" op dat beginding dat ik nu heb, heb je nog leuke tips?
bij voorkeur gitaren met een lekkere punk en metalsoundquote:en nu weer ff over gitaartjes : ik zit te denken aan een leuk gitaartje als "vervolg" op dat beginding dat ik nu heb, heb je nog leuke tips?
En toen kwamen we dus ook uit bij Ibanez als eerste voorkeur!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
bij voorkeur gitaren met een lekkere punk en metalsound![]()
Vet..quote:Op maandag 9 januari 2006 07:42 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En toen kwamen we dus ook uit bij Ibanez als eerste voorkeur!
Ik vind deze ook wel klassiek qua uiterlijkquote:Op maandag 9 januari 2006 07:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Vet..
ik ga nog lastiger zijn: bij voorkeur niet duurder dan pak 'm beet 400-450
Ik vind 'm wel leuk...alleen niet helemaal waar ik mijzelf mee zie staanquote:Op maandag 9 januari 2006 07:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik vind deze ook wel klassiek qua uiterlijk
Ibanezje
Ach 400-450 is een aardig budget, daar moet toch iets mee te vinden zijn!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel leuk...alleen niet helemaal waar ik mijzelf mee zie staan
quote:Op maandag 9 januari 2006 07:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik ga eens naar school!
Zie jullie vanmiddag gitaarspelende Fok!kers!!![]()
Dat is inderdaad een redelijk bekend weetje inmiddels. Maar SG en een tele staan ook weer niet zover bij elkaar vandaan...quote:Op maandag 9 januari 2006 09:35 schreef Svyatagor het volgende:
*meldt
Over Teles gesproken: ik hoorde laatst dat Jimmy Page veel van die vette LZ-riffs gewoon met een Telecaster heeft opgenomen! En dat voor iemand wiens handelsmerk ongeveer de LP en de SG zijn!
maar goed, tvp dus![]()
Zo, dat wist ik niet! Maar hoe kreeg hij z'n geluid dan zo vet?quote:Op maandag 9 januari 2006 09:35 schreef Svyatagor het volgende:
*meldt
Over Teles gesproken: ik hoorde laatst dat Jimmy Page veel van die vette LZ-riffs gewoon met een Telecaster heeft opgenomen! En dat voor iemand wiens handelsmerk ongeveer de LP en de SG zijn!
maar goed, tvp dus![]()
Uit een tele kun je prima een vet geluid halen, hoor!quote:Op maandag 9 januari 2006 10:19 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Zo, dat wist ik niet! Maar hoe kreeg hij z'n geluid dan zo vet?
Probeer de solo eens te spelen met een LP-deluxe (met van die mini-humbuckers), dat klinkt pas ruig!quote:Op maandag 9 januari 2006 11:07 schreef BUG80 het volgende:
Veel non-believers zeggen ook vaak dat er niet valt te soleren met een Telecaster, terwijl de - jullie vast niet onbekende - solo uit Stairway to Heaven op een Tele is ingespeeld.
Maar goed, elke gitaar heeft zijn sterke punten en daar moet je als gitarist gewoon goed gebruik van maken.![]()
ruig is niet alles, een solo klinkt soms tien keer beter met de gain knop bijna dichtquote:Op maandag 9 januari 2006 11:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Probeer de solo eens te spelen met een LP-deluxe (met van die mini-humbuckers), dat klinkt pas ruig!
wil je maverick ff bij de gitaarmerken zetten ? ik heb er 1 namelijkquote:
Je meot dan ook de gain knop dicht doen natuurlijk haha, anders krijg je die hippe stairway sound niet!quote:Op maandag 9 januari 2006 11:17 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ruig is niet alles, een solo klinkt soms tien keer beter met de gain knop bijna dicht
Het heeft er volgens mij ook mee te maken dat een Tele een vaste brug heeft, heb ik ergens gelezen. Daardoor heb je minder resonantieverlies dan bij gitaren met een zwevende brug. Al zal dat vooral opgaan voor 'ouderwetse' gitaren, want Lord knows dat je uit 'zwevende' Ibanezzen en ESP's en PRS'en enzo een bruuuuut vet geluid kunt halen.quote:Op maandag 9 januari 2006 10:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Uit een tele kun je prima een vet geluid halen, hoor!
Nou vooruit: Moest je daarvoor nou heel de OP quoten...quote:Op maandag 9 januari 2006 11:21 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
wil je maverick ff bij de gitaarmerken zetten ? ik heb er 1 namelijk![]()
EDIT: tevens te koop maverick F1 darkblue, http://maverickguitars.co.uk
Ikquote:Op maandag 9 januari 2006 13:15 schreef King_of_Kool het volgende:
Wie doet er hier ook aan fingerpicken?
Daar begon ik mee, maar dat vond ik zo suf na een tijdje. IMO leer je er ook niet echt mee gitaar spelen.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:15 schreef King_of_Kool het volgende:
Wie doet er hier ook aan fingerpicken?
kan suf worden. Luister eens naar John Prine of Townes van Zandt, dat is mooi fingerpickingstylequote:Op maandag 9 januari 2006 13:18 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Daar begon ik mee, maar dat vond ik zo suf na een tijdje. IMO leer je er ook niet echt mee gitaar spelen.
* guitarist.nlquote:Op maandag 9 januari 2006 13:19 schreef Even het volgende:
Topic gaat als een malle tegenwoordig
Maar wat ik eigelijk wou vragen is: wat is er zo bijzonder aan het plaatje in de op met dat gele rondje of hoort dat op Clapton's gitaar?![]()
Hier heb je tabs:quote:Op maandag 9 januari 2006 13:19 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik ben op zoek naar de fingerpickin' tabs van Ralph Mctell's streets of londen. Weet iemand zo de tabs en/of waar ik die kan vinden?
Met alle respect, maar wat een klinkklare onzinquote:Op maandag 9 januari 2006 13:18 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Daar begon ik mee, maar dat vond ik zo suf na een tijdje. IMO leer je er ook niet echt mee gitaar spelen.
Nee hoor. Als je graag fingerpickt, ga dan piano spelenquote:Op maandag 9 januari 2006 13:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met alle respect, maar wat een klinkklare onzin.
Morello. Slash herhaalt werk van anderen (verder niet slecht of zo) en Morello is een innovator.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:23 schreef Tobbes het volgende:
Even een balletje dat ik wil opgooien:
Slash of Tom Morello? En waarom?
mjah dat wel, maar ik vind Slash op een of andere manier wel muzikaler. Zeker in zijn GeR tijd vulde hij de band echt aan op een waanzinnige manier. Bij Tom Morello heb ik altijd het idee dat hij het nummer het zijne wil maken; te pas en vooral te onpas knalt hij er een solo in...Dat vind ik niksquote:Op maandag 9 januari 2006 13:24 schreef Prep2Fight het volgende:
Tom Morello..Slash is mij een beetje een showmannetje
Ik herhaal: wat een klinkklare onzin.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:25 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je graag fingerpickt, ga dan piano spelen![]()
Morello, heb ze beide gezien op Fields of Rock maar Morello met z'n audioslave rockte veruit het bestquote:Op maandag 9 januari 2006 13:23 schreef Tobbes het volgende:
quote:Op maandag 9 januari 2006 13:25 schreef Tobbes het volgende:
[..]
nah vind ik niet, fingerpicking is ook wel leuk, alleen wat klassieker! ik kan het niet echt, googoodoll welquote:Op maandag 9 januari 2006 13:25 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Hoe klinkt zo'n ding? Ik wil nog een Wah hebben namelijk maar ik lees dat deze anders klinkt dan andere Wahs of zoiets?quote:
Omdat morello dingen met een gitaar kan die zoooooo vet klinken.. Slash kan solo's spelen als een bezettene maar wat Tom voor geluiden produceerd is niet normaalquote:Op maandag 9 januari 2006 13:23 schreef Tobbes het volgende:
ik zou een ibanez wah nemen, veel instelmogelijk heden, en een veel groter bereik dan de jm wahquote:Op maandag 9 januari 2006 13:29 schreef Even het volgende:
[..]
Hoe klinkt zo'n ding? Ik wil nog een Wah hebben namelijk maar ik lees dat deze anders klinkt dan andere Wahs of zoiets?![]()
Je bedoelt dat als je em steeds verder indrukt dan krijg je meer effect en als je los laat heb je weer clean?quote:Op maandag 9 januari 2006 13:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik zou een ibanez wah nemen, veel instelmogelijk heden, en een veel groter bereik dan de jm wah
je hebt ook 2 standen, zoals de jm wah, dat je gewoon kan trappen met dat ding, maar ook zoals de morley wah, dat hij automatisch terug springt en uit schakelt,
beetje kut beschrijving maarja
nah een een dunlop wah, moet je eerst helemaal indrukken en dan srpingt hij aan, en dan kun je hem op een stand laten staan, en de morley wah zit standaard naar beneden, en is dan uit, zodra je hem een beetje indrukt springt hij aan en als je je voet er af haalt spring hij automatisch weer terug!!quote:Op maandag 9 januari 2006 13:43 schreef Even het volgende:
[..]
Je bedoelt dat als je em steeds verder indrukt dan krijg je meer effect en als je los laat heb je weer clean?
Slash, omdat persoonlijkheid als gitarist misschien wel een van de belangrijkste factoren is.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:23 schreef Tobbes het volgende:
Slash heeft een TE groot ego!!quote:Op maandag 9 januari 2006 13:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Slash, omdat persoonlijkheid als gitarist misschien wel een van de belangrijkste factoren is.
Ja wat ik bedoel is net als wat Kirk Hammett in solo's doet, steeds meer effect door het pedaal in te drukken...quote:Op maandag 9 januari 2006 13:47 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
nah een een dunlop wah, moet je eerst helemaal indrukken en dan srpingt hij aan, en dan kun je hem op een stand laten staan, en de morley wah zit standaard naar beneden, en is dan uit, zodra je hem een beetje indrukt springt hij aan en als je je voet er af haalt spring hij automatisch weer terug!!
ja, je dat kan je ook switchen ja!! tis een wah met heel veel mogelijk heden,quote:Op maandag 9 januari 2006 13:53 schreef Even het volgende:
[..]
Ja wat ik bedoel is net als wat Kirk Hammett in solo's doet, steeds meer effect door het pedaal in te drukken...
Voor een goed bot is het geen geld.quote:
Ja dat postte ik in de post boven jequote:
Ja OK, daar weet ik zelf ook alles van... maar ik vind het geluid zo LP-achtig klinken zeg maarquote:Op maandag 9 januari 2006 10:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Uit een tele kun je prima een vet geluid halen, hoor!
o ja klote marktplaats, gebruikt nog framesquote:Op maandag 9 januari 2006 14:03 schreef Even het volgende:
[..]
Ja dat postte ik in de post boven je
Maar deze kost dan 94 euro en die van Ibanez staat ook op marktplaats voor 100 euro, welke is beter?![]()
Feedback, daar hangen er ook genoeg om uit te proberenquote:Op maandag 9 januari 2006 13:17 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Ik
Ik ga waarschijnlijk een fender us telecaster kopen, iemand tips waar het niet al te duur hoeft te zijn?![]()
ik weet niet ik denk dat die boss en die ibanez weer allebij op een andere manier beter zijn!!quote:
Busje perslucht om tussen de kiertjes te spuiten doet meestal wonderen.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:07 schreef Gitarist het volgende:
Nu we het trouwens toch over Wah's hebben... de mijne (een Jim Dunlop Cry baby wah) ruist nogal bij het bewegen van het pedaal. Waarschijnlijk komt dit door stof...
Hoe kan ik dat het beste schoonmaken?
Ja ik weet niet moet ff kijken ik denk dat als ik er een koop dat ik van die van Ibanez koop.. Daar kan je denk ik wat meer mee.. Ik weet niet ga wel een keer naar winkel toequote:Op maandag 9 januari 2006 14:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik weet niet ik denk dat die boss en die ibanez weer allebij op een andere manier beter zijn!!
die van mijn bevalt iig prima
EDIT: kom een keer langs om hem uit te proberen zou ik zeggen![]()
terug vind post, zodat je hem bij je 'my active topics' ziet staanquote:Op maandag 9 januari 2006 14:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat is dat tvp toch steeds?![]()
ben er weer trouwens![]()
Ja mn les informatica is voorbij dus ik ga nu naar LO toe en van de comp af.. Was weer een leerzaam uurtje (over gitaren dan Informatica SUCKED!!!!)quote:Op maandag 9 januari 2006 14:15 schreef Jorikjet het volgende:
rustig, anders zit dit topic ook weer vol!
Dat zegt me nog niksquote:Op maandag 9 januari 2006 14:15 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
terug vind post, zodat je hem bij je 'my active topics' ziet staan
Veel plezierquote:Op maandag 9 januari 2006 14:20 schreef guitarist.nl het volgende:
heey luitjes, ik ga ook!!
ff de stad in en over veel te dure gitaren heen kwijlen
beginnen met gitaar spelen?...of...quote:Op maandag 9 januari 2006 15:04 schreef mrkanarie het volgende:
Is het handig om te beginnen met een electro-akoestische gitaar? Of kan ik beter met een akoestische beginnen?
ja.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
beginnen met gitaar spelen?...of...
Mij werd aangeraden te beginnen met wat je uiteindelijk wilt, akoestisch of elektrisch... ik ben toen meteen "volledig" elektrisch begonnen.quote:
Ik ben gewoon electrisch begonnen, dat leek me het leukst. Langzaamaan ben ik ook steeds meer akoestisch gaan spelen...quote:Op maandag 9 januari 2006 15:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Mij werd aangeraden te beginnen met wat je uiteindelijk wilt, akoestisch of elektrisch... ik ben toen meteen "volledig" elektrisch begonnen.
Weet niet hoe het bij de anderen zit
Het voordeel van acoustisch is natuurlijk dat het wat goedkoper is en je minder vergeeft dan een elektrische gitaar. Als je daarentegen graag een electrische sound wil hebben, dan is eerst een half jaar op een acoustische spelen niet echt motiverend. Bovenstaande opmerking is dus zinnig genoeg.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Mij werd aangeraden te beginnen met wat je uiteindelijk wilt, akoestisch of elektrisch... ik ben toen meteen "volledig" elektrisch begonnen.
Mijn eerste gitaartje was ook niet duurder dan 200 euro..quote:Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef Tobbes het volgende:
Ik ebn begonnen met electrisch omdat mij verteld wat dat, wanneer je een gitaar goedkoper dan 200 euro wilt, je eerder iets beters en leukers hebt wanneer je naar een electrische zoekt.
Qua layout neit verkeerd, weet alleen niet of het wat is.. handmade in USA?quote:Op maandag 9 januari 2006 16:15 schreef mrkanarie het volgende:
mja ik wil dus akoestisch gaan, maar is het dan verstandig om een electro-akoestische gitaar te kopen, of zou deze gitaar ook wel iets zijn waar ik een goede koop aan heb?
Ik geloof er geen klap van. Dat merk Nashville is gewoon Chinees/Indonesisch...quote:Op maandag 9 januari 2006 16:18 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Qua layout neit verkeerd, weet alleen niet of het wat is.. handmade in USA?
Dat bedoel ik, als het handmade in USA is is die gitaar wel wat meer waardquote:Op maandag 9 januari 2006 16:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik geloof er geen klap van. Dat merk Nashville is gewoon Chinees/Indonesisch...
He Prep!
MSN gebruik ik al een tijdje niet meer, Google Talk is het geworden...quote:Op maandag 9 januari 2006 16:25 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, als het handmade in USA is is die gitaar wel wat meer waard
Hé Tele! Alles goed? Tijd niet gesproken zegHeb je me verwijdert op msn ?
![]()
heb dat vaag gehoord, stuur me eens een mail over datquote:Op maandag 9 januari 2006 16:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
MSN gebruik ik al een tijdje niet meer, Google Talk is het geworden...![]()
Mooie telecaster USA, goede keuze (Je wist al dat ik mijn 52 RI gevonden heb?)quote:Op maandag 9 januari 2006 16:29 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
heb dat vaag gehoord, stuur me eens een mail over dattim(at)dienamiek.com is tevens ook mijn msn.. ik kan je wel even gebruiken aangezien niemand mij hier wilt helpen met het zoeken voor een mooie telecaster usa
En dan nog het type dat jij in je avatar hebtquote:Op maandag 9 januari 2006 16:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mooie telecaster USA, goede keuze (Je wist al dat ik mijn 52 RI gevonden heb?)
Ja, dat is mijn 52 RI... MSN staat overigens aan bij mij, nu!quote:Op maandag 9 januari 2006 16:37 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
En dan nog het type dat jij in je avatar hebt![]()
Nee, dat wist ik niet![]()
weer feedback zekerquote:Op maandag 9 januari 2006 16:40 schreef yootje het volgende:
Overigens willen mensen van gitaarnet.nl met zo ongeveer 100 mensen een gitaarwinkel plunderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |