ik ga nu een weekje rusten. ook al is me sportschool hier wel open. ik vind het mega moeilijk maar het is gewoon heel goed af en toe een week rust (metaalverslaving). vroeger ging me sportschool wel altijd dicht, ging ik met een kameraad bij hem thuis creative trainingen doen. auto duwen enz. hij had ook een stand met aan allebei de kanten een (vorm van een emmer) van beton eraan. was ongeveer 70 kilo, gingen we daar mee spelenquote:Op maandag 26 december 2005 13:20 schreef MyImmortal het volgende:
ff een tvptje en een merry christmas:) oh ja omdat de sportschool nu een weekje dicht is, heb ik dus een weekje vrij. is het beter om helemaal niks te doen of thuis met wat lichtere vorm van work out stoeien?
Idd ik vind het ook maar moeilijk om er vanaf te blijven :p maar dan ga ik deze week maar lekker wat anders doenquote:Op maandag 26 december 2005 14:05 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
ik ga nu een weekje rusten. ook al is me sportschool hier wel open. ik vind het mega moeilijk maar het is gewoon heel goed af en toe een week rust (metaalverslaving). vroeger ging me sportschool wel altijd dicht, ging ik met een kameraad bij hem thuis creative trainingen doen. auto duwen enz. hij had ook een stand met aan allebei de kanten een (vorm van een emmer) van beton eraan. was ongeveer 70 kilo, gingen we daar mee spelen
Je kunt beter de ananas op eigen sap halen. Ik zie ze hier altijd liggen bij de AH en de edah.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:41 schreef D-MIXXX het volgende:
Vraagje over voedingsschema Mr.J
Waar staat het fruit?
Verder heeft iemand een keer op dbb gemeld dat het verstandig is om schijfjes ananas te nemen. Uit blik staat op siroop. Is dit niet erg?
Waarom fruit? Vit. haal ik uit supplementatie. Verder vind ik fruit geen toegevoegde waarde hebben.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:41 schreef D-MIXXX het volgende:
Vraagje over voedingsschema Mr.J
Waar staat het fruit?
Verder heeft iemand een keer op dbb gemeld dat het verstandig is om schijfjes ananas te nemen. Uit blik staat op siroop. Is dit niet erg?
Vond het zelf wel een goede vraagstelling maar ik kan me voorstellen dat ie verwarrend is... maar goed, ik heb dus zo`n boek over krachttraining (Krachttraining een anatomische benadering door Frederic Delavier). Daar staat dus bij de legpress dat er dan zo`n verschuiving kan optreden als je zwaar gewicht gebruikt, en tsja aangezien ik deze oefening ook doe vraag ik me af hoe hoe veel gewicht dan ongeveer het maximale is wat verantwoord is om te gebruiken?quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:02 schreef diep-in-de-war het volgende:
nogmaals wat een vraag man, lees hem zelf nog is door. wat denk je er zelf nou van?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Waarom fruit? Vit. haal ik uit supplementatie. Verder vind ik fruit geen toegevoegde waarde hebben.
Ik denk dat dat persoon afhangt. Ik heb een tijdje 200kg geleggprest. Dat kwam mijn benen niet ten goede; ik kon ze knakken of ze schoten even vast (bij de bekken).quote:Op woensdag 28 december 2005 00:14 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Vond het zelf wel een goede vraagstelling maar ik kan me voorstellen dat ie verwarrend is... maar goed, ik heb dus zo`n boek over krachttraining (Krachttraining een anatomische benadering door Frederic Delavier). Daar staat dus bij de legpress dat er dan zo`n verschuiving kan optreden als je zwaar gewicht gebruikt, en tsja aangezien ik deze oefening ook doe vraag ik me af hoe hoe veel gewicht dan ongeveer het maximale is wat verantwoord is om te gebruiken?
Ok ok. Ik vind het gewoon niet handig en niet zo lekker. Daarom zitten ze niet in m'n schema. Vit supplementatie is er idd geen directe vervanging voor, maar het zorgt wel voor een goede aanvulling op hetgeen ik aan vitamines mis loop.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:55 schreef Ericr het volgende:
O, o, MrJ!! Natuurlijk heeft fruit toegevoegde waarde, de samenstelling van fruit zorgt voor een betere opname van de micronutrienten in het fruit dan welk vitaminepilletje ook kan bieden.
Je hoeft er geen kilo's van weg te werken, maar er niks mis mee om wat fruit per dag te consumeren. Bovenal, het is lekker.
Hoi pisvlek, kan me niet herinneren met de strontemmer gerammeld te hebben.quote:Op woensdag 28 december 2005 03:29 schreef Del_Toro het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
OMG
vitamen uit pilletjes zijn altijd ondergeschikt aan die uit fruit/groenten
en goeie carbs natuurlijk![]()
Achossie, heb ik je teleurgesteld? Verder vind ik je punten wat magertjes, want zowel carbs (energie) als water als vezels als vitmaminen krijg ik via andere bronnen ook naar binnen.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:28 schreef LedZep het volgende:
Valt me toch diep van je tegen Mr J...alsof er in fruit alleen vitaminen zitten![]()
1. veel energie
2. water
3. vezels
én
4. vitaminen
Daarnaast is fruit naar mijn weten goedkoper dan al die pillenrommel.
Ik vind het ook grappig dat je nu ineens begint over 'aanvulling op hetgeen je niet uit je voeding kan krijgen', terwijl we het zonet nog hadden over supplementen als vervanging voor fruit.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:09 schreef Mr.J het volgende:
We praten hier over vitaminesupplementatie. Grappig dat dat nu ook al onder 'vage poedertjes' en 'pillenrommel' geschaard wordt.
Het is een aanvulling op hetgeen je niet uit je voeding kan krijgen. Zoals wat extra vit. B (Choline!) en C, Zink, wat Magnesium etc.
Moet je even mijn reply op Eric lezen, daar zet ik het wat genuanceerder neer.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik vind het ook grappig dat je nu ineens begint over 'aanvulling op hetgeen je niet uit je voeding kan krijgen', terwijl we het zonet nog hadden over supplementen als vervanging voor fruit.
Ik ben altijd al voorstander geweest van in eerste instantie zoveel mogelijk uit je voeding halen en het tekort aanvullen met supplementatie. Maar goed, die posts zal je zeker ook net gemist hebben.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:33 schreef LedZep het volgende:
Ik praat over 'pillenrommel' omdat ik het overbodig vind. Niet specifiek dat het ongezond is, maar ik bedoel, je zou ook alleen maar koolhydraat- en eiwitshakes, en andere supplementatie kunnen nemen en verder niks. Beetje nutteloos he, gezien je alles in de supermarkt kan vinden. Idem voor fruit en vitaminesupplementen imho.
Ok, ja op zoveel zit ik nog lang niet maar toch. En is dat knakken bij het bekken vanzelf over gegaan? Ik heb daar namelijk ook last van bij mijn rechter been...quote:Op woensdag 28 december 2005 07:56 schreef D-MIXXX het volgende:
[..]
Ik denk dat dat persoon afhangt. Ik heb een tijdje 200kg geleggprest. Dat kwam mijn benen niet ten goede; ik kon ze knakken of ze schoten even vast (bij de bekken).
100mg /d niet hoor.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:32 schreef LedZep het volgende:
Vitamine B is prima te consumeren uit vlees, brood, aardappelen en brood. Glucosamine kan je inderdaad nodig hebben ja, maar dan hebben we het over middelen tegen gewrichtsproblemen die sporters kunnen krijgen en niet specifiek over vitaminen.
Je been iig bij een legpress nooit doorstrekken.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:33 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Ok, ja op zoveel zit ik nog lang niet maar toch. En is dat knakken bij het bekken vanzelf over gegaan? Ik heb daar namelijk ook last van bij mijn rechter been...
Nope, was ik maar on cycle, had ik nog een excuus voor m'n botte posts.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:52 schreef Del_Toro het volgende:
last van roidrage mr J?![]()
![]()
net zoals deze 2
http://www.getbig.com/news/2005-04/051221titus.htm![]()
![]()
Als ik van die vit B tabletten slik krijg ik echt fluorgele pis. Is dat normaal? Ik vond het erg een beetje wazig uit zien. Drink gewoon 2-3L water per dag.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:27 schreef Mr.J het volgende:
M'n schema staat in de OP en dit is volgens mij wat een actieve bodybuilder nodig heeft per dag:
Choline : 500 a 1000 mg
Glucosamine : 1000 a 2000 mg
Inositol : 100 a 200 mg
Magnesium : 400 a 500 mg
Vitamine C : 400mg
Vitamine B (allemaal) : 50-100mg
Zink : 50 mg
Zeker de vit B en de glucosamine haal ik niet uit m'n voeding.
Vind zelf fruit niet eens zo lekker en de wel lekkere soorten (kiwi bijv.) zorgen ervoor dat je bureau een teringzooi wordt.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:45 schreef LedZep het volgende:
Belangrijkste punt voor mij is iig waarom je ipv een heerlijk stuk fruit een pil zou willen nemen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Nope, maar ik drink denk ik 4 a 4,5 liter water per dag plus nog een liter melk.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:58 schreef Sloper het volgende:
[..]
Als ik van die vit B tabletten slik krijg ik echt fluorgele pis. Is dat normaal? Ik vond het erg een beetje wazig uit zien. Drink gewoon 2-3L water per dag.
SLAAP, ga eerder naar bed trutquote:Op woensdag 28 december 2005 22:53 schreef NotoriousJw het volgende:
Nog supplementen die tegen vermoeidheid werken, of wat kom je te kort als je s'ochtends rond 10 uur aweer bijna in slaap wil vallen. Met trainen totaal geen last van vermoeidheid wel op kantoor
......quote:Op woensdag 28 december 2005 22:57 schreef belikewater het volgende:
[..]
SLAAP, ga eerder naar bed trut
CARDIO in de ochtend, sleep die dikke reet naar buiten om 06:00 en ga rennen
VOEDSEL op regelmatige tijden, hou je bloedsuiker stabiel en blijf met je kneuzige handjes van de donuts af
en nou op houden allemaal met dat gezever over pilletjes, supplements are for weenies
you kick assquote:Op woensdag 28 december 2005 22:57 schreef belikewater het volgende:
[..]
SLAAP, ga eerder naar bed trut
CARDIO in de ochtend, sleep die dikke reet naar buiten om 06:00 en ga rennen
VOEDSEL op regelmatige tijden, hou je bloedsuiker stabiel en blijf met je kneuzige handjes van de donuts af
en nou op houden allemaal met dat gezever over pilletjes, supplements are for weenies
zolang ik nog bewegingswetenschappen en bioregulatie studeer aan de universiteit en jij op kantoor met je slaperige rotkop tegen je toetsenbord opknalt ben IK de inhoudsdeskundigequote:Op woensdag 28 december 2005 23:13 schreef NotoriousJw het volgende:
[..]
......uhmm........ja.......
nu iemand die er WEL verstand van heeft?
quote:Op woensdag 28 december 2005 23:23 schreef belikewater het volgende:
[..]
zolang ik nog bewegingswetenschappen en bioregulatie studeer aan de universiteit en jij op kantoor met je slaperige rotkop tegen je toetsenbord opknalt ben IK de inhoudsdeskundige
respect my authority! - e. cartman
Heb het ook op school dus daar ligt het niet aanquote:Op woensdag 28 december 2005 23:48 schreef diep-in-de-war het volgende:
probeer is ander werk te doen wat je wel leuk/interresant/spannend/oid vindt.
Misschien kun je elke ochtend rond tienen een dikke lijn sosa trekken over je muismat, dat zal wel helpen. Maak je niet druk om afstervende hersencellen, ik verwacht bij jou geen probleem.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:40 schreef NotoriousJw het volgende:
ALs je het allemaal zo goed weet dan weet je vast ook wel wat voor SUPPLEMENT of wat ik mis in mijn SUPPLEMENTATIE, waardoor vermoeidheid komt!?
SLaap heb ik genoeg, beweging ook genoeg....dus misschien ligt het aan mijn voeding/ supplementen...
Dus meneer van de universiteit die alles uit de boekjes heeft zal mij vast wel kunnen vertellen wat ik dus mis?
En anders iemand die wel meer dan 1x een BB zaal in komt lopen per week. Die uit ervaring/ praktijk spreekt.
je komt met elke post dommer uit de hoekquote:Op donderdag 29 december 2005 11:15 schreef NotoriousJw het volgende:
OKe.......conclusie je weet dus niet wat voor PILLETJE zoals jij het noemt ik moet slikken om wat minder vemoeid te zijn. Bedankt voor al je wijze woorden! En succes met je studie. En kom vooral nooit een BB zaal in want je zult je kapot schrikken van hoeveel mensen er wel niet aan de "pilletjes" zitten.
Dus van de ONcontroleerbare factoren weet je helemaal niets. Dan kan je dus ook niet claimen dat het alleen aan die drie ligt. Zonder dat de persoon in kwestie een barrage aan tests heeft ondergaan heeft jouw mening geen enkele waarde boven die van eenieder hier.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:12 schreef belikewater het volgende:
Je begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat het niet aan je supplementatie ligt. Voeding, cardio en slaap zijn de enige bruikbare tips of controleerbare factoren die er voor je zijn.
Meneer van de Universiteit ik weet dat je heel slim wilt overkomen en mij in je eigen ogen voor lul wilt zetten op het forum. Maar ik ben klaar met deze discussie. Blijkbaar kun jij mij niet helpen, je komt alleen maar met je one-liners. Ik vraag jou/ andere op dit forum een directe vraag. Ik vraag naar een supplument/ een pilletje (oeee....stouterd een pilletje, JA een pilletje) en niet om wijze wordne en gelul waar ik niets aan heb. En nu kan je weer heel leuk gaan reageren, ik ehb je succes gewenst met je studie en ik doe dat nogmaals en hopelijk ga jij later veel geld verdienen met al je ervaring en deskundigheid.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:26 schreef belikewater het volgende:
[..]
je komt met elke post dommer uit de hoek![]()
people don't lack strength, they lack will
Amen....quote:Op donderdag 29 december 2005 11:41 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Dus van de ONcontroleerbare factoren weet je helemaal niets. Dan kan je dus ook niet claimen dat het alleen aan die drie ligt. Zonder dat de persoon in kwestie een barrage aan tests heeft ondergaan heeft jouw mening geen enkele waarde boven die van eenieder hier.
wat heeft het voor in om "oncontroleerbare" factoren te inventariseren? die kun je nl. toch niet veranderen in dat geval. Test zijn ook overbodig omdat fysiologie voor iedereen hetzelfde is. Tenzijn hier sprake is van een pathologie maar daar hoef je niet vanuit te gaan. In dat geval zou een supplement ook niet veel helpen. De enige ziekte die hier heerst is gemakzucht.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:41 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Dus van de ONcontroleerbare factoren weet je helemaal niets. Dan kan je dus ook niet claimen dat het alleen aan die drie ligt. Zonder dat de persoon in kwestie een barrage aan tests heeft ondergaan heeft jouw mening geen enkele waarde boven die van eenieder hier.
nee DIT is wat je vroegquote:Op donderdag 29 december 2005 11:43 schreef NotoriousJw het volgende:
[..]
Ik vraag jou/ andere op dit forum een directe vraag. Ik vraag naar een supplument/ een pilletje (oeee....stouterd een pilletje, JA een pilletje) en niet om wijze wordne en gelul waar ik niets aan heb.
Ik heb je daarop een redelijk goed antwoord gegeven, maar dat is je niet goed bevallen. Als je succesvol wilt zijn in je (BB)training, zul je je training, slaap en voeding écht goed op orde moeten hebben. Daarná pas met suppz beginnen. Op deze manier haal je meer uit je training en maak je meer progressie.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:53 schreef NotoriousJw het volgende:
Nog supplementen die tegen vermoeidheid werken, of wat kom je te kort als je s'ochtends rond 10 uur aweer bijna in slaap wil vallen.
Jawel hoor. Alleen zal je je moeten beperken tot experimenten zonder vooraf ingenomen aannames. Trial and error, dus. Minder efficient, maar zeker ook effectief.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:21 schreef belikewater het volgende:
wat heeft het voor in om "oncontroleerbare" factoren te inventariseren? die kun je nl. toch niet veranderen in dat geval.
Oh nee? Damn. En ik maar denken dat alles quantificeerbaar zou moeten zijn.quote:Tests zijn ook overbodig omdat fysiologie voor iedereen hetzelfde is.
Want? Zolang je nog niet claimt een arts te zijn heeft deze opmerking generlei waarde.quote:Tenzijn hier sprake is van een pathologie maar daar hoef je niet vanuit te gaan.
kan verschillende oorzaken hebben... is je vet% gedaald? ben je afgevallen? drink je genoeg water, of heb je voorheen creatine gebruikt? eet je wel genoeg? ben je ecto, meso of endo?quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:04 schreef Phraze het volgende:
Ben nou een tijdje weer flink aan 't fitnessen maar mijn borstomvang is kleiner geworden!
Komt dit omdat ik misschien ook cardio (loopband) erbij doe? En hoe kan ik ze weer groter laten worden? Voeding? Speciale oefeningen? Tell me!
Was de sportschool dicht dan?quote:Op zondag 1 januari 2006 20:02 schreef diep-in-de-war het volgende:
morgen weer is keihard knallen in de sportschool, na 9 dagen helemaal niks gedaan te hebben.
idd!quote:
Ik merk wel dat ik minder spierpijn heb als ik in de sauna ben geweest, maar het is wel een infraroodsauna dus daar kan het ook aan liggen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:32 schreef Sloper het volgende:
Ik hoor wel eens mensen zeggen dat als je na het sporten in de sauna gaat, je de volgende dag minder spierpijn zal hebben. Nu ben ik niet zo'n sauna-mannetje, maar als ik er minder spierpijn van krijg wil ik wel eens een bezoekje overwegen aanzien ze bij mij een sauna hebben...
quote:
Volgens mij krijg je er niet minder spierpijn van. Maar goed is het dacht ik wel. Hogere hartslag --> snellere afvalstoffen uit de spieren en voedingsstoffen er naar toe.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:11 schreef Sloper het volgende:
[..]
idd!
Maar krijg je dr nou minder spierpijn van ? Mr J, jij traint 5x per week, is dat niet te veel 5x naar de sauna?
Een koud dompelbad (niet prettig) kan ook heel goed helpen tegen spierpijn en vermoeide spieren. Wordt veel gebruikt op trainingsstages (atletiek).quote:Op maandag 2 januari 2006 23:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Volgens mij krijg je er niet minder spierpijn van. Maar goed is het dacht ik wel. Hogere hartslag --> snellere afvalstoffen uit de spieren en voedingsstoffen er naar toe.
mijn maximum hierbij is 14 kg, ik denk ook niet dat ik ooit zwaarder kom, dit komt ook doordat ik de oefening goed wil blijven uitvoeren gewicht constant onder controle hebben en niet gaan slingeren. zolang je de oefening maar goed uitvoert he.je kunt hem trouwens wel goed met hulp doen. gaat er iemand achter je staan/zitten en tilt je armen een beetje omhoog als ze stilstaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:56 schreef Semargofni het volgende:
Spierpijn is toch niet erg? Is een beloning na een goede training vinnik.
Trouwens met hoeveel kg doen jullie side raises? Als ik de oefening goed doe, kan ik max 7.5kg echt meer lukt gewoon niet... klopt het dat je bij deze oefening vrij langzaam vooruit gaat of bijna niet?
als je niet meer vooruit komt wordt het tijd om de variabelen te gaan veranderenquote:Op maandag 2 januari 2006 19:56 schreef Semargofni het volgende:
Trouwens met hoeveel kg doen jullie side raises? Als ik de oefening goed doe, kan ik max 7.5kg echt meer lukt gewoon niet... klopt het dat je bij deze oefening vrij langzaam vooruit gaat of bijna niet?
De SL DL bestaat uit het rek gedeelte (zakken) en het pomp gedeelte (omhoog hard aanspannen). Zelf zak ik niet helemaal tot de grond, daarvoor mis ik om te beginnen ook lenigheid.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:03 schreef diep-in-de-war het volgende:
vraagje, wat is de meest effectieve manier van de stifflegged deathlift? en dan met name voor de hamstrings, want daar doe ik hem voor. ik doe hem altijd met de olympische stang (met grote schijven dus) en dan laat ik hem tot op de grond zakken. ik zit nu een film van flex wheeler te kijken, en hij doet het met een bankje eronder zodat de stang de grond niet raakt. of kun je het beter zonder bankje doen en de grond niet raken, zodat je spanning blijft houden?
een banke wááronder, jouw voeten, of een bankje waar de halter zelf op kan rusten?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:03 schreef diep-in-de-war het volgende:
vraagje, wat is de meest effectieve manier van de stifflegged deathlift? en dan met name voor de hamstrings, want daar doe ik hem voor. ik doe hem altijd met de olympische stang (met grote schijven dus) en dan laat ik hem tot op de grond zakken. ik zit nu een film van flex wheeler te kijken, en hij doet het met een bankje eronder zodat de stang de grond niet raakt. of kun je het beter zonder bankje doen en de grond niet raken, zodat je spanning blijft houden?
[..]
mijn maximum hierbij is 14 kg, ik denk ook niet dat ik ooit zwaarder kom, dit komt ook doordat ik de oefening goed wil blijven uitvoeren gewicht constant onder controle hebben en niet gaan slingeren. zolang je de oefening maar goed uitvoert he.je kunt hem trouwens wel goed met hulp doen. gaat er iemand achter je staan/zitten en tilt je armen een beetje omhoog als ze stilstaan.
Je zou em ook met volledigrechte rug kunnen uitvoeren. De hamstrings zorgen in dat gebied alleen voor extensie van de heup omdat het lange hoofd van de biceps op je ischium aanhecht. Dat gaat net zo goed met een rechte rug.quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:23 schreef diep-in-de-war het volgende:
bankje onder het gewicht bedoelde ik. zonder bankje of op de grond aan te tikken, word ie wel een stuk zwaarder voor me onderrug volgens mij.
Voor je ontbijt gaan rennen, heeft het meeste effect.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand tips voor cardio in de ochtend. Train nu 2 jaar BB. Ben van 74 naar 99kg gegaan. Eten gaat lekker. Maart wil nu 2x in de week s'ochtends voor het werk cardio doen. Dus rond 6 uur sóchtends hoe moet ik dit gaan aanpakken, i.c.m. voeding? TIpsssssssssssssss plzzzzzz
Wel een normaal constant tempo en niet volop gaan sprintenquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:41 schreef frenkck het volgende:
[..]
Voor je ontbijt gaan rennen, heeft het meeste effect.
Die zie ik hier ook wel, sommigen zie ik al 3 jaar lang in januari terug komen voor 1 a 2 maanden en elk jaar zijn ze weer dikker dan eerstquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:59 schreef Sloper het volgende:
Ik erger me deze week echt dood aan al die zoutzakken die 3jaar niet gesport hebben, en door hun goede voornemens weer een weekje komen en alle apparaten bezet houden en wel 1x 90kg half kunnen drukken![]()
Maar gelukkig is dat meestal na een weekje wel weer over met die doorzetters![]()
bij ons is het net verbouwd en voor 100k aan nieuwe apparatuur aangekocht, maar het is verdacht rustig, er waren maar 3-4 mensen aanwezig vandaag rond de middag inclusief mij. Terwijl dit normaal gesproken zo onderhand de drukste tijd is. Dus ik heb er geen last van 'zoutzakken' of ze moeten nog komenquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:59 schreef Sloper het volgende:
Ik erger me deze week echt dood aan al die zoutzakken die 3jaar niet gesport hebben, en door hun goede voornemens weer een weekje komen en alle apparaten bezet houden en wel 1x 90kg half kunnen drukken![]()
Maar gelukkig is dat meestal na een weekje wel weer over met die doorzetters![]()
Heerijk is dat...quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:59 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
bij ons is het net verbouwd en voor 100k aan nieuwe apparatuur aangekocht, maar het is verdacht rustig, er waren maar 3-4 mensen aanwezig vandaag rond de middag inclusief mij. Terwijl dit normaal gesproken zo onderhand de drukste tijd is. Dus ik heb er geen last van 'zoutzakken' of ze moeten nog komen
op dbb.com forum was er een topic vol met dit soort opmerkingenquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:59 schreef Sloper het volgende:
Heb je ook gelijk in, en die mensen bedoelen het allemaal goed, willen aan hun lichaam en conditie werken, zijn zo minder ziek, kost de maatchappij minder etc etc etc Maar ik vind het gewoon irritant, je kan toch ook op 1 maart jezelf voornemen weer te gaan sporten?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:16 schreef belikewater het volgende:
[..]
op dbb.com forum was er een topic vol met dit soort opmerkingen
Let eens wat meer op jezelf en wat minder op anderen. Het zijn jouw apparaten niet, je kunt altijd netjes vragen of je ook wat setjes tussendoor kunt doen.![]()
idd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:51 schreef diep-in-de-war het volgende:
...dik zijn blijft een keuze (bij 99,999%).
Borst, quads, rug bedoel je?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:50 schreef D-MIXXX het volgende:
Mister J, waarom heb je de grote 3 achter elkaar aan in je schema?
sommige zelfs met van die energy repen van isostar etc, echt heel erg sneu...quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:14 schreef diep-in-de-war het volgende:
en altijd een suikerdrankje erbij he.
Ja dat probeer ik dus ook, maar omdat ik nu dus ook spierpijn heb vraag ik me dit af.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:11 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Je moet de hele week door genoeg eiwitten innemen, nu extra eiwitten innemen en later weer minder heeft totaal geen nut.
idd ergquote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:12 schreef Sloper het volgende:
[..]
sommige zelfs met van die energy repen van isostar etc, echt heel erg sneu...
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:37 schreef dnzl het volgende:
[..]
Ja dat probeer ik dus ook, maar omdat ik nu dus ook spierpijn heb vraag ik me dit af.
Ben ik toch te kort gekomen en kan ik dit nog oplossen door nu een extra shake te nemen?
Is dat zo'n rare vraag?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:50 schreef belikewater het volgende:
[..]
idd erg, maar dit dan niet? :
[..]
Nee helemaal geen rare vraag. De precieze etiologie van delayed onset muscle soreness is niet bekend, maar het zal ongetwijfeld niet aan je eiwitinname liggen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:03 schreef dnzl het volgende:
[..]
Is dat zo'n rare vraag?
Als ik de medische oorzaak van spierpijn zou weten dan had ik die vraag waarschijnlijk niet hoeven te stellen. Ik krijg elke dag netjes >180gr. eiwit binnen, voer mijn oefeningen technisch goed uit en heb er nog nooit eerder last van gehad (behalve toen ik begon zo'n 12 maanden geleden).
side raises? is dit gewoon zijwaarts heffen? (dus schoudertraining)quote:Op maandag 2 januari 2006 19:56 schreef Semargofni het volgende:
Om te deadliften na een stiff-leg deadlift lijkt me niet bepaald prettig. Helemaal niet als je je hams goed pakt en 2 dagen erna (lees: de dag erna spierpijn en de dag daarna dus ook) te squaten. Ik heb het even gedaan deze week, maar ik ervaar het niet als super om te squatten terwijl je bij het bukken je hams nog behoorlijk voelt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Borst, quads, rug bedoel je?
Geen idee, maar 't bijt elkaar niet anders zou ik dat wel merken.
Geen di en do kunnen zo omgeruild worden.
Het ligt voor een groot gedeelte aan de bouw van je lichaam.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:32 schreef Celt het volgende:
Hoe denken jullie over het leggen van een plankje of een halterschijfje onder je hielen tijdens het squatten? Ik doe het dat eigenlijk altijd omdat ik anders omkieper als ik diep ga maar op een ander forum las ik dat dat slecht voor je knieën was, en dat je dan minder stabiliteit ontwikkeld...
als dit dus het geval is zal ik opnieuw moeten leren squatten![]()
Vind dat allemaal wel te doen hoor.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:30 schreef D-MIXXX het volgende:
[..]
Om te deadliften na een stiff-leg deadlift lijkt me niet bepaald prettig. Helemaal niet als je je hams goed pakt en 2 dagen erna (lees: de dag erna spierpijn en de dag daarna dus ook) te squaten. Ik heb het even gedaan deze week, maar ik ervaar het niet als super om te squatten terwijl je bij het bukken je hams nog behoorlijk voelt.
Truequote:Op woensdag 11 januari 2006 00:34 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Voor benen ben je na ja 2 setje al door de spierpijn in de ondersteunende (eerder getrainde) spiergroep heen.
Lying Leg Curlsquote:Op woensdag 11 januari 2006 12:52 schreef diep-in-de-war het volgende:
dat ik niet eens meer op een bankje kan liggen daarna om me hams aan te pakken (weet ik veel hoe die oefening heet).
Alternatieve oefeningen voor Hams:quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:52 schreef diep-in-de-war het volgende:
vraag
squads hoort bij de quads. Volgens mij klopt dat niet, van dat je te lang ben. Ik heb mijn knie / scharnierpunt ook ver over het zitvlak heen... Pak dan wat minder gewicht, en probeer nog es.quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:12 schreef diep-in-de-war het volgende:
lunges spreken die het meest de hams aan? oke dat is wel een vette oefening, scheelt me die weer voor de quads. die seated leg curls kan ik niet doen omdat me benen te lang zijn, dan moet me knie ergens buigen waar ik geen knie heb.
Met lunges kan je wel enig accent op je hamstrings leggen (deed ik ook een tijdje) maar is eigenlijk gewoon voor je quads+glutes.quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:12 schreef diep-in-de-war het volgende:
lunges spreken die het meest de hams aan? oke dat is wel een vette oefening, scheelt me die weer voor de quads. die seated leg curls kan ik niet doen omdat me benen te lang zijn, dan moet me knie ergens buigen waar ik geen knie heb.
daar trainen ze dan ook niet voor. ik vind dat dippen chinnen en pullups wel moet kunnen, anders ben je verkeerd bezig.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:40 schreef BertV het volgende:
volgens mij staat hier op fok het topic BB gelijk aan die van Fitness.
De paar echte zware BB'ers op mijn sportschool kunnen echt niet cardio-en.
Dippen, chinnen en pullups gaan moeizaam en met veel gevloek, laat staan dat ze een uurtje kunnen hardlopen.
Het niet-cardio-en is niet negatief bedoeld maar het viel mij op.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:44 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
daar trainen ze dan ook niet voor. ik vind dat dippen chinnen en pullups wel moet kunnen, anders ben je verkeerd bezig.
Iets wat je glutes (billen) aanspreekt hoeft niet direct ook goed je hamstrings aan te spreken. Zie bijv. de squat. Je pakt daar heel erg je glutes en quads mee, maar hamstring dienen meer als ondersteunende spiergroep daarbij.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:42 schreef diep-in-de-war het volgende:
dat dacht ik dus ook al, ik heb een een variant gehoord met achteruit stappen. dan schijn je meer je reet aan te pakken, die lijkt me dan wel beter voor je hams toch?
Ik doe 2 curl oefeningen (staand, liggend, zittend etc) en tussen die 2 oefeningen een stiff leg dl.quote:ik ben sinds kort 5 dagen in de week aan het trainen in plaats van 3 (hey blijft toch je hobby he). hoe is jouw hamstrings schema j?
sorry foutje, dat was het dus, ben volgens mij in de war met frisdrankquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:39 schreef Sloper het volgende:
Combo caff en creatine is slecht. Maar volgens mij is er aan caffeine niks slecht aan. Msschien dat je hierdoor een iets hogere hartslag krijgt, en alsnog vet gaat verbranden...
Juist, hele dag door keihard koolhydraten rammen zodat je helemaal verzadigd bent met suikers als je de sportschool binnenstapt. Als je een dagje minder ramt merk je dat goed terug in de prestaties tijdens het trainen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:31 schreef diep-in-de-war het volgende:
eerst gewoon netjes brood rammen en dan naar de sportschool. ik eet ongeveer 1 uur voor me training niks. na me training eet ik zo snel mogelijk.
Zitten hele snelle suikers in, waardoor je een "bloedsuikerdip" kan krijgen tijdens het trainen. Als je je suikers haalt uit langzame koolhydraten, zal je een verspreide afgifte krijgen en ook nog aan het einde van de training voldoende suikers hebben.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:50 schreef Tommy__ het volgende:
als er aan caffeine niets slecht is, wat zou er dan slecht zijn aan een energiedrankje met caffeine?
Of er aan cafeïne iets slechts is weet ik verder niet, ik heb verhalen gehoord over afbraak van creatine. De stofwisseling gaat echter wel weer sneller door cafeïne. Zelf gebruik ik het nooit, omdat ik het niet nodig heb om wakker te worden/blijven. En een cafeïne verslaving is een hardnekkige verslaving.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:50 schreef Tommy__ het volgende:
als er aan caffeine niets slecht is, wat zou er dan slecht zijn aan een energiedrankje met caffeine?
Dat klopt als je bezig bent met een creatinekuur moet je sowieso geen cafeine nuttigen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:12 schreef frenkck het volgende:
[..]
Of er aan cafeïne iets slechts is weet ik verder niet, ik heb verhalen gehoord over afbraak van creatine. De stofwisseling gaat echter wel weer sneller door cafeïne. Zelf gebruik ik het nooit, omdat ik het niet nodig heb om wakker te worden/blijven. En een cafeïne verslaving is een hardnekkige verslaving.
Nee inderdaad, als ik zo af en toe trek heb in een bakje koffie doe ik dat ook wel. Dat moet ook gewoon kunnen en komt dan dus neer op 1 à 2 kopjes koffie per week.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:20 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik drink het ook nooit, ja heel af en toe met verjaardagen als ze vragen of je koffie wil. dan ga ik niet moeilijk lopen doen en drink ik 1 kopje mee.
die snelle suikers zijn net ideaal om een insulinepiek te veroorzaken, na de training (misschien ook wel van te voren!) is dit wel interessant. Niet alleen Golden Shower drinken, maar ook wat eiwitjes!quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:10 schreef frenkck het volgende:
[..]
Zitten hele snelle suikers in, waardoor je een "bloedsuikerdip" kan krijgen tijdens het trainen. Als je je suikers haalt uit langzame koolhydraten, zal je een verspreide afgifte krijgen en ook nog aan het einde van de training voldoende suikers hebben.
Dat je geen cafeine mag tijdens een crea-kuur schijnt toch alweer achterhaalt te zijn?quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:24 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Dat klopt als je bezig bent met een creatinekuur moet je sowieso geen cafeine nuttigen.
IK denk dat jij toch echt wel meer behoefte hebt aan uithoudingsvermogen in je spieren ipv kracht...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 01:10 schreef dnzl het volgende:
Wat is de beste manier waarop ik mijn benen kan trainen voor komend zaalvoetbalseizoen?
6- 8 korte, krachtige reps of 20 lichtere reps?
change of plansquote:Op maandag 16 januari 2006 18:37 schreef Dacide het volgende:
ikke vanavond weer aan de slag....
Rug, Biceps en een 30 of 45 minuten op de crosstrainer (indien energie)
ow en mijn buikje oook nog.
ik denk dat dat niet bestaat in de vorm voor BB....gewoon pure eiwit. Waarom zou je pure eiwit willen ehbben eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik zoek eiwit poeder waar helemaal compleet NIKS aan zoetstoffen in zit, dus geen Aspartaam, Acesulfame, Saccharine, Cyclamaat, etc. en uiteraard ook geen suiker, dextrose, glucose of iets anders. Dus gewoon alleen eiwit, het hoeft ook niet perse alleen whey te zijn ofzo, het mag ook een mix zijn van verschillende soorten eiwit.
Iemand een idee?
Heb je enig iedee hoe onwijs smerig pure weipoeder is? Dat zou je je ergste vijand nog niet eens geven. Als je het ooit geproefd hebt, weet je meteen waarom er zoveel zoetstoffen en/of suikers in zitten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
ik denk dat dat niet bestaat in de vorm voor BB....gewoon pure eiwit. Waarom zou je pure eiwit willen ehbben eigenlijk?
Verkoopadressen eiwitpoederquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik zoek eiwit poeder waar helemaal compleet NIKS aan zoetstoffen in zit, dus geen Aspartaam, Acesulfame, Saccharine, Cyclamaat, etc. en uiteraard ook geen suiker, dextrose, glucose of iets anders. Dus gewoon alleen eiwit, het hoeft ook niet perse alleen whey te zijn ofzo, het mag ook een mix zijn van verschillende soorten eiwit.
Iemand een idee?
Daar zie ik het nut nu niet van inquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:09 schreef Sloper het volgende:
Dozijn eieren, allemaal de dooier eruit en eiwit in een glas. Volgens mij heb je dan bijna puur eiwit. Vriend van mij dronk dat altijd zonder iets erbij ofzo![]()
Schijnt dat ei - eiwitten één van de betere eiwit leverancier is voor het lichaam.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:43 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Daar zie ik het nut nu niet van in![]()
* als je al een snelle verbranding hebt (dus weinig vet op het lijf), lijkt het me niet versttandig om een caffeïne en taurine produkt te nemen. Omdat deze je verbranding versnellen. Als je spieren aan wil zetten, zou dit dus niet moeten. Caffeine drogeert ook nog eens. Dus moet je nog meer water drinken dan anders.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef Tommy__ het volgende:
i heb exames nudus pauze voor m'n bovenlichaam
en wat die energiedrankjes nog betreft, ik heb ze de eerste maand van m'n trainingskuur elke keer gebruikt voor ik er aan begon en ik ben toen 6kg bijgekomen die maand, terwijl ik er nog niet zeer veel verstand van had en soja eiwitten gebruikte![]()
En je neemt een aminozuren in, omdat deze niet in soja of tofu produkten zitten? Wel in vlees...quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:28 schreef diep-in-de-war het volgende:
heb ik wel een half jaar vol gehouden. daarna was ik helemaal uitgeput, ik ging niet meer vooruit, had geen zin meer om te trainen en voelde me slapjes. nu eet ik gemiddeld 1 keer in de 2 dagen vlees.
*wel, ik was toen de afgelopen 2 jaar geen gram aangekomen, dus ik veronderstel dat het spieren zijnquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:24 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
* als je al een snelle verbranding hebt (dus weinig vet op het lijf), lijkt het me niet versttandig om een caffeïne en taurine produkt te nemen. Omdat deze je verbranding versnellen. Als je spieren aan wil zetten, zou dit dus niet moeten. Caffeine drogeert ook nog eens. Dus moet je nog meer water drinken dan anders.
* 6 kg bijgekomen. Netjes hoor. Hoe zit het nu dan met je vrije vetmassa? Heb je 6 kg spier bij gekregen? 6 kg vocht? 6 kilo vet? Met andere woorden, 6 kilo zegt weinig.
* dus je gebruikt soja produkten? Je bent toch geen vegetariër die aan krachttraining doet?![]()
Het mag best wel een smaakje hebben, maar niet in de zin van kunstmatige zoetstoffen. Als ik zou moeten kiezen laat er dan maar suiker inzitten of eventueel stevia.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
ik denk dat dat niet bestaat in de vorm voor BB....gewoon pure eiwit. Waarom zou je pure eiwit willen ehbben eigenlijk?
owja, en je zag het vet echt wegkwijnen op m'n lichaam, je zag de spieren er echt op liggen met groefjes enzquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:53 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
*wel, ik was toen de afgelopen 2 jaar geen gram aangekomen, dus ik veronderstel dat het spieren zijn
en zo lang ik energie heb zie ik het probleem daarvan niet inquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:58 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
owja, en je zag het vet echt wegkwijnen op m'n lichaam, je zag de spieren er echt op liggen met groefjes enz![]()
Soja eiwitten zijn plantaardige eiwitten en missen een paar belangrijke aminozuren voor de opbouw van spieren. Daarom mag je ze niet echt meetellen bij je eiwitconsumptie.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:53 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
*wel, ik was toen de afgelopen 2 jaar geen gram aangekomen, dus ik veronderstel dat het spieren zijn
*ik gebruikte soja omdat een vriend van mij het had aangeraden, het zeer goedkoop is, omdat ik nog niet op de hoogte was van whey en omdat er geen sportvoedingswinkel in de buurt was (nu wel)
-EEN TIP VOOR DIE KEREL DIE NAAR 100% EIWITTEN ZOEKT -> natuurwinkel -> sojaeiwitten, er staat op dat er zeer weinig anders in zit dan eiwit (2%) - 98% eiwit dus
*bedankt voor de tips
ik neem geen aminozuren in (tenminste niet los ofzo als het in eten zit wel)quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:59 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
En je neemt een aminozuren in, omdat deze niet in soja of tofu produkten zitten? Wel in vlees...
Volgens mij was soja juist 1 van de weinige plantaardige eiwitten die WEL alle aminozuren bevatten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:00 schreef frenkck het volgende:
[..]
Soja eiwitten zijn plantaardige eiwitten en missen een paar belangrijke aminozuren voor de opbouw van spieren. Daarom mag je ze niet echt meetellen bij je eiwitconsumptie.
Alleen L-Glutamine. Tjek punt 5 van http://www.sportenfitness.nl/eiwitten.htm:quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:23 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Volgens mij was soja juist 1 van de weinige plantaardige eiwitten die WEL alle aminozuren bevatten.
Zou ik ook doen als ik tieten kreegquote:Op woensdag 18 januari 2006 17:18 schreef Tommy__ het volgende:
je mag zeggen wat je wilt over die soja, het werkt bij mij en dat vind ik het belangrijkste![]()
ik ben ondertussen wel overgestapt naar whey![]()
Wat wil je hier nou mee zeggen? Soja bevat alle essentiele aminozuren en is daarom qua aminozurenprofiel gelijk aan vlees, zuivel en vis.quote:
Die jij noemt zitten ook zoetenstoffen in, ik heb wel een andere gevonden:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:44 schreef LedZep het volgende:
Het bestaat wel, wel duur, maar het bestaat wel. Optimum Nutrition heeft het (http://www.hercules-fitness.nl/index.html?product_id=3&categorie_id=215&list_prod=217)
Edit: ik zie nu dat er dus wel suiker in zit, ondanks dat het 100% whey heet.
ik kreeg er geen tieten vanquote:Op woensdag 18 januari 2006 17:31 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zou ik ook doen als ik tieten kreeg![]()
Serieus, waarom werkt het voor jou het beste? Hoeveel soja neem je per dag? Ik keur het misschien voor mezelf af, toch ben ik benieuwd waarom het voor jou wél werkte. Probeer mij is te overtuigen![]()
niemand? Mr J?quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:55 schreef Tommy__ het volgende:
wel heb ik nog een vraagje,
hoe zit dat met stijve spieren?
- hoe lang mag je ze niet belasten (persoonlijk: de 2de dag dat m'n spieren stijf zijn zien ze weer af)
- hebben ze nood aan eiwitten?
- is het waar dat ze stijf zijn omdat er microscopisch kleine scheurtjes in zitten?
alvast bedankt![]()
Idd, maar het is wel lekker 'logisch' dat het 100% Whey heetquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Die jij noemt zitten ook zoetenstoffen in, ik heb wel een andere gevonden:
De natural variant van deze:
http://www.hercules-fitness.nl/index.html?product_id=3&categorie_id=265&pr_id=873
Stiff legged deadlift / Romanian deadliftquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:04 schreef Tommy__ het volgende:
kent er iemand een goede oefening voor harmstrings thuis te trainen? Quadriceps en kuiten zijn gemakkelijk, maar harmstrings?
alvast bedankt![]()
Rauw gebakken gekookt?quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:26 schreef Semargofni het volgende:
Is het nou echt slecht om bijvoorbeeld 6 eieren per dag te eten, inc dooier?
Even de kans daar gelaten dat je salmonella oploopt.
Gewoon je eieren 9 minuten koken en daarna het eigeel eruit scheppen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:26 schreef Semargofni het volgende:
Is het nou echt slecht om bijvoorbeeld 6 eieren per dag te eten, inc dooier?
Even de kans daar gelaten dat je salmonella oploopt.
Ik hanteer de regel: 72 uur tussen directe belasting, 48 uur tussen directe en indirecte belasting (biceps - rug bijv.) en 24 uur tussen indirecte belasting (triceps in eerst schoudertraining en de dag daarop in borsttraining ofzo).quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:55 schreef Tommy__ het volgende:
wel heb ik nog een vraagje,
hoe zit dat met stijve spieren?
- hoe lang mag je ze niet belasten (persoonlijk: de 2de dag dat m'n spieren stijf zijn zien ze weer af)
Dat heeft je lichaam altijd.quote:- hebben ze nood aan eiwitten?
quote:- is het waar dat ze stijf zijn omdat er microscopisch kleine scheurtjes in zitten?
http://www.frsa.com/doms.htmlquote:Just about all of us at one time or another has felt sore the day or so after a workout. If your like most individuals, you probably blew it off, took a few days off from your training and chalked it up to an overly aggressive workout, or the buildup of lactic acid in the muscles. Because so many misconceptions exist about this phenomena, I thought you might like to hear the real story-at least as much as is known so far.....
The feeling of pain, stiffness or discomfort in muscles that occurs a day or so after a work out is known in the scientific community as Delayed Onset Muscle Soreness Because nobody wants to go around saying that mouthful, most usually just call it “DOMS”for short. Even though DOMS has been under scientific scrutiny since the turn of the century, at the present time, the actual biological process behind it remains a mystery. What is known is that DOMS is a complex process, and every piece of the puzzle uncovered, makes it all the more mysterious.
Many theories exist to explain the occurrence of DOMS. Some of the more plausible of theories include:
The torn tissue theory, which states that microscopic tears in the muscles themselves are the cause of DOMS.
The connective tissue theory advocates that damage to the connective tissue attached to muscle is the cause of DOMS.
The Inflammation theory states that the pain felt during DOMS is simply a by-product of our bodies attempt to fix the damage that has been caused by a workout.
While each of these theories, and others which I have not discussed, do explain some of the aspects of DOMS, none of them can explain the entire process. The following is a quick run down of what we do know about DOMS.
1. The pain of DOMS is said to occur within the first 24 to 48 hours following exercise. Peak intensity of discomfort occurs somewhere between 24 to 72 hours following exercise. The soreness usually subsides within 7 to 10 days after the initial damage has occurred.
2. Of the three types of muscle in our bodies, cardiac(heart muscle), smooth (which lines our blood vessels) and skeletal (which is attached to our skeletons, for example, you’re biceps muscle) , DOMS effects only skeletal muscle. Whats more, DOMS can occur in any skeletal muscle in the body and can occur regardless of the persons fitness level.
3. DOMS is not caused by lactic acid in the muscle. Lactic acid is a by product of burning sugars for energy duiring intense physical exercise. Within an hour after exercise, most, if not all, of the lactic acid produced in the muscles is removed and degraded. This misconception of lactic acid and DOMS probably got started by that fact that lactic acid is in fact produced in the muscles during intense exercise and does cause muscles to fatigue. The key point to remember is that muscle fatigue and DOMS are two different processes and just because they sometimes seem to go hand in hand, they are not related in any way.
4. DOMS does not result in any long term damage to muscle. This makes sense; if it did, we would expect to see great declines in the abilities of professional athletes during the course of their careers.
5. Studies have shown that the vast majority of damage associated with DOMS is attributed to eccentric muscle contractions, in which the muscle fibers are lengthened as force is applied to them. Eccentric muscle contractions occur, for example, when you run downhill, or as you are lower a weight (such as during a squat or an arm curl).
Ik neem gewoon een grote pan, gooiquote:Op woensdag 18 januari 2006 23:41 schreef Semargofni het volgende:
@devil insect: Mja ik heb het over rauw, maar beter niet meer dan 2 dooiers dus.
@sjaak_banaan: Dat is wel een optie alleen teveel werk om ze nog eens te koken, ik denk dat ik het dan maar vervang door eiwit poeder.
Te veel werk? 15 minuten werk in totaal, je pelt ze gewoon en legt ze in een bak met water in de koelkast neer zo blijven ze lang goed en gaan ze niet stinken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:41 schreef Semargofni het volgende:
@devil insect: Mja ik heb het over rauw, maar beter niet meer dan 2 dooiers dus.
@sjaak_banaan: Dat is wel een optie alleen teveel werk om ze nog eens te koken, ik denk dat ik het dan maar vervang door eiwit poeder.
In een bak met water? Bacteriëen krijgen zo meer kans. Die ontwikkelen zich juist in koud water. Zou het water wel iedere dag verversen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:00 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Te veel werk? 15 minuten werk in totaal, je pelt ze gewoon en legt ze in een bak met water in de koelkast neer zo blijven ze lang goed en gaan ze niet stinken.
Het is een idee. Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:17 schreef BertV het volgende:
Ik bewaar ze gewoon gekookt en met schil in de koelkast.
Doorelkaar gooien.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:16 schreef El-Rico het volgende:
Hoe trainen jullie schouders?
Pak je altijd eerst voorkant, dan zijkant en dan achterkant?
Of toch meer afwisseling.
Ik vind t lastig, omdat voorkant toch meeste energie kost, pak ik meestal voorkant eerst.
- Heb carbs ook omhooggegooid dus verhoudingsgewijs moesten ook eiwitten en vetten omhoog.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:47 schreef Tommy__ het volgende:
bedankt J,
ik bekijjk zojuist jou voedingsschema, hierbij enkele vraagjes:
- het lijkt alsof je je olijflepeldosis hebt verhoogt, zoja, waarom?
- je pakt whey en proteine, maar er zit toch proteine in whey? wat versta je dan onder het product proteine?
- heb je niet meer afwisseling nodig per dag?
- ik veronderstel dat je er je hoeveelheid water per dag niet bijzet omdat het geen voedingswaarde heeft (buite mineralen)
heb je dan een apart schema met vitamines en mineralen? of eet je geen fruit?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:02 schreef Mr.J het volgende:
[..]
- Heb carbs ook omhooggegooid dus verhoudingsgewijs moesten ook eiwitten en vetten omhoog.
- Proteine zijn mijn 'langzame' eiwitten, whey de snellere.
- Nope. Waarom?
- Staat er toch onder dacht ik? Dat is iig tussen de 4 en 4,5 liter per dag.
Mja dat van brood heb ik ook wel, ben dan wel nog niet zo lang bezig maar toch. Je moet gewoon een manier vinden om er wat afwisseling/smaak in te brengen. Brood is wel lekker makkelijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:02 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik heb een poosje 49 eieren per week gekookt in een mega pan. ik kan nu geen ei meer zien. echt voor mij geen eieren meer, als ik er 1 eet komt ie er zo weer uit. ik begin ook steeds meer afkeer te krijgen van brood
Shit dude! Dat is best ernstigquote:
het is je al aangeraden een arts te bezoeken, en nu probeer je het hier? ik zou is naar een echte arts gaan in plaats van naar mensen op een forum te luisteren (behalve naar mij he).quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Even over die been oefeningen, ongeveer 8 jaar geleden heb ik mijn knieschijf van me rechterbeen gebroken gehad in 3 stukken. Dit is verder helemaal weer genezen, alleen tijdens dingen als traplopen en beenoefeningen knarst mijn knie heel erg, tijdens het traplopen kan je het zelfs horen. Onder normale omstandigheden doet verder geen pijn ofzo en is ook niet gevoelig. Nu heb ik me laten vertellen dat ik nu erg moet oppassen met het trainen van me benen, ivm slijtage van me kniegewricht. Iemand een mening hierover?
Nu deed ik dus zo straks de onderstaande oefening, maar dan met een barbbell en het begon in me knieschijf die gebroken is geweest op den duur (na het 2e setje) pijn te doen. Hoe pak ik nou het beste mijn been oefeningen aan?
[afbeelding]
Niet luisteren naar diep-in-de-war. Luister naar mijquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Knieverhaal blablabla...
Oke is zal mijn verhaal ff wat duidelijker maken, een behoorlijke tijd geleden heb ik een sportmedische keuring ondergaan. Toen kwam dat knie verhaal dus ook aan de orde, de sportarts zei dat dat soort dingen soms een begin konden zijn van atrose. Het was belangrijk dat ik wel gewoon bleef bewegen met me knie, maar dat ik het qua belasting niet moest overdrijven. Een tijdje geleden, voordat ik echt aan het fitnessen was heb ik dezelfde vraag ook gesteld aan een fysiotherapeut in een informeel gesprek, deze zei ook dat ik qua belasting moest oppassen om me knie niet overbodig zwaar te belasten. Maar allebei hebben ze geen specifieke oefeningen genoemd hoe ik mijn benen optimaal kan trainen zodat het wel in proportie blijft met me bovenlichaam.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 03:28 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
het is je al aangeraden een arts te bezoeken, en nu probeer je het hier? ik zou is naar een echte arts gaan in plaats van naar mensen op een forum te luisteren (behalve naar mij he).
Poedervorm.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:37 schreef Tommy__ het volgende:
Mr J, in welke vorm neem jij die dextrose?
ik heb ooit is druivensuiker geprobeert, 2 tabletjes van 5 gram voor de training, maar het had weinig effect. Mss de reden waarom jij 30 gr neemt
.
is dat in poedervorm? doe je dat dan met water?
Gele zak van zonnatura bij de geitenwollensok afdeling van AH. Daar hebben ze ook druivesuiker en is volgens mij goedkoper dan die meuk die jij noemt.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:40 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Poedervorm.
Gewoon de dextrose van 'Dextro' die je bij de DA haalt.![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:25 schreef theking16v het volgende:
als er nog specifieke vragen zijn omtrendt body building, ask them, ik ben personal trainer...
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:25 schreef theking16v het volgende:
als er nog specifieke vragen zijn omtrendt body building, ask them, ik ben personal trainer...
Waarom is de combinatie insuline en HGH eigenlijk een 1+1=3 combinatie?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:25 schreef theking16v het volgende:
Het is echt waar!quote:
doe je dat dan met water? :pquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:40 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Poedervorm.
Gewoon de dextrose van 'Dextro' die je bij de DA haalt.![]()
Ik heb al een potje met Pharma Nord Glucosamine 3x daag 1 capsule van 400 mg.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:29 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Niet luisteren naar diep-in-de-war. Luister naar mij![]()
Tjek deze website. Staat wat in over de werking van glucosamine:
http://www.vita-send.nl/glucos.htm
De meeste fanatiekelingen hier zullen het gluco slikken, om hun gewrichten enigszins te besparen![]()
Brr, ik vind het met water echt niet te zuipenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:56 schreef Mr.J het volgende:
Yeps, meng het met water.
Goh, iets van 2,50 per 400gram.
Same herequote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:57 schreef Mr.J het volgende:
Niets mis mee. Besides, goed kwaliteit dextrose proef je bijna niet.
Neem @ training water met 20gram (2 eetlepels) dextrose en direct na training 30gram vermengd met whey enzo.
Ik denk dat het met een niet al te hoge intensiteit (je hebt natuurlijk weinig koolhydraten meer en dus is de stap naar spierverbranding niet erg groot) geen kwaad kan.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:02 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Same here
Ik had trouwens een vraagje: Is het beter om na je training nog 15 a 20 minuten een rustig tempo te lopen (dus echt lopen) op de loopband, of verbrand ik dan ook spierweefsel ipv. vet?
Dat wil ik dan nl. gaan doen tijdens de cut periode.
Water + zout?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:30 schreef Sloper het volgende:
Met name na een sauna-sessie na m'n training voelde ik me een stuk minder uitgedroogt dan met water, toch maar weer eens zo'n isotonisch goedje halen...
Isotone dorstlesser (meestal citroenachtige) vullen je glycogeen voorraden aan. Of te wel, snelle suikers die nodig zijn voor de verbranding en het voorkomt een dip in je suikerspiegel. Ik train meestal met een 0,5 AA-drink. De extra koolhydraten zijn voor mij belangrijk. Voor de meeste krachtsporters trouwens...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:29 schreef Sloper het volgende:
Drinken jullie ook sprortdrank tijdens de trainining? Ik had een tijd geleden zo'n bus oplospoeder van Isostar gekocht en dronk dan .5ltr tijden m'n training. Nu issie op en drink ik de laatste 2 weken gewoon water. Maar die isostar beviel me eigenlijk toch best goed, schijnt ermee te maken te hebben dat die sportdrank isotonisch is en water niet waardoor je vocht beter wordt aangevult ofzo. Iemand die hier meer over weet?
Dextrose poeder in een halve liter fles is een idee. Hoeveel gram per liter?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:19 schreef LedZep het volgende:
Nogmaals: water, zout en voor de koolhydraten dextrose. Veel goedkoper dan isotone sportdrankjes en evengoed (ook al smaken die wel beter).
In een rustig tempo gene probleem nee.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:02 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Same here
Ik had trouwens een vraagje: Is het beter om na je training nog 15 a 20 minuten een rustig tempo te lopen (dus echt lopen) op de loopband, of verbrand ik dan ook spierweefsel ipv. vet?
Dat wil ik dan nl. gaan doen tijdens de cut periode.
Dat is een vraag voor onze Mr.Jquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:38 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dextrose poeder in een halve liter fles is een idee. Hoeveel gram per liter?![]()
Kun je die AA Isotone ook in poedervorm kopen dan?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Isotone dorstlesser (meestal citroenachtige) vullen je glycogeen voorraden aan. Of te wel, snelle suikers die nodig zijn voor de verbranding en het voorkomt een dip in je suikerspiegel. Ik train meestal met een 0,5 AA-drink. De extra koolhydraten zijn voor mij belangrijk. Voor de meeste krachtsporters trouwens...
Dus haal weer een nieuwe busWaar haal je die shit trouwens?
's Ochtends en na de training, voor het slapen casseïnequote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:04 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik heb 720 gram Next Proteins Designer Whey besteld voor 28 euro. 1 serving is 24 gram en levert 18 gram eiwit, dus dat houd in dat ik hier een maand mee kan doen. Maar 1 serving per dag is zeker niet voldoende?![]()
[afbeelding]
http://www.designerwhey.com/
hmm, dus dat wordt 1440 gram van dat spul kopen om er een maand mee te doen... 56 euroquote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:14 schreef Genjuro het volgende:
[..]
's Ochtends en na de training, voor het slapen casseïne
Ik koop een pak "pure whey"(24g per 30g poeder eiwitten, pure my ass) van 2kg voor 43 euro en ik doe hier ongeveer 1 maand mee, maar ik gebruik . De lading aspartaam e.d. valt best mee, als je het enkel in shakes gebruikt. Ok het is niet goed, maar ik zou er ook weer niet té paranoiä over worden. Die kleine hoeveelheden per dag zullen je echt geen kanker gevenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:38 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
hmm, dus dat wordt 1440 gram van dat spul kopen om er een maand mee te doen... 56 euro![]()
Ik weet dat je het ook goedkoper kan krijgen, maar ik heb gewoon geen zin om ladingen kunstmatige zoetstoffen binnen te krijgen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |