Ik merk wel dat ik minder spierpijn heb als ik in de sauna ben geweest, maar het is wel een infraroodsauna dus daar kan het ook aan liggen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:32 schreef Sloper het volgende:
Ik hoor wel eens mensen zeggen dat als je na het sporten in de sauna gaat, je de volgende dag minder spierpijn zal hebben. Nu ben ik niet zo'n sauna-mannetje, maar als ik er minder spierpijn van krijg wil ik wel eens een bezoekje overwegen aanzien ze bij mij een sauna hebben...
quote:
Volgens mij krijg je er niet minder spierpijn van. Maar goed is het dacht ik wel. Hogere hartslag --> snellere afvalstoffen uit de spieren en voedingsstoffen er naar toe.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:11 schreef Sloper het volgende:
[..]
idd!
Maar krijg je dr nou minder spierpijn van ? Mr J, jij traint 5x per week, is dat niet te veel 5x naar de sauna?
Een koud dompelbad (niet prettig) kan ook heel goed helpen tegen spierpijn en vermoeide spieren. Wordt veel gebruikt op trainingsstages (atletiek).quote:Op maandag 2 januari 2006 23:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Volgens mij krijg je er niet minder spierpijn van. Maar goed is het dacht ik wel. Hogere hartslag --> snellere afvalstoffen uit de spieren en voedingsstoffen er naar toe.
mijn maximum hierbij is 14 kg, ik denk ook niet dat ik ooit zwaarder kom, dit komt ook doordat ik de oefening goed wil blijven uitvoeren gewicht constant onder controle hebben en niet gaan slingeren. zolang je de oefening maar goed uitvoert he.je kunt hem trouwens wel goed met hulp doen. gaat er iemand achter je staan/zitten en tilt je armen een beetje omhoog als ze stilstaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:56 schreef Semargofni het volgende:
Spierpijn is toch niet erg? Is een beloning na een goede training vinnik.
Trouwens met hoeveel kg doen jullie side raises? Als ik de oefening goed doe, kan ik max 7.5kg echt meer lukt gewoon niet... klopt het dat je bij deze oefening vrij langzaam vooruit gaat of bijna niet?
als je niet meer vooruit komt wordt het tijd om de variabelen te gaan veranderenquote:Op maandag 2 januari 2006 19:56 schreef Semargofni het volgende:
Spierpijn is toch niet erg? Is een beloning na een goede training vinnik.
Trouwens met hoeveel kg doen jullie side raises? Als ik de oefening goed doe, kan ik max 7.5kg echt meer lukt gewoon niet... klopt het dat je bij deze oefening vrij langzaam vooruit gaat of bijna niet?
De SL DL bestaat uit het rek gedeelte (zakken) en het pomp gedeelte (omhoog hard aanspannen). Zelf zak ik niet helemaal tot de grond, daarvoor mis ik om te beginnen ook lenigheid.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:03 schreef diep-in-de-war het volgende:
vraagje, wat is de meest effectieve manier van de stifflegged deathlift? en dan met name voor de hamstrings, want daar doe ik hem voor. ik doe hem altijd met de olympische stang (met grote schijven dus) en dan laat ik hem tot op de grond zakken. ik zit nu een film van flex wheeler te kijken, en hij doet het met een bankje eronder zodat de stang de grond niet raakt. of kun je het beter zonder bankje doen en de grond niet raken, zodat je spanning blijft houden?
een banke wááronder, jouw voeten, of een bankje waar de halter zelf op kan rusten?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:03 schreef diep-in-de-war het volgende:
vraagje, wat is de meest effectieve manier van de stifflegged deathlift? en dan met name voor de hamstrings, want daar doe ik hem voor. ik doe hem altijd met de olympische stang (met grote schijven dus) en dan laat ik hem tot op de grond zakken. ik zit nu een film van flex wheeler te kijken, en hij doet het met een bankje eronder zodat de stang de grond niet raakt. of kun je het beter zonder bankje doen en de grond niet raken, zodat je spanning blijft houden?
[..]
mijn maximum hierbij is 14 kg, ik denk ook niet dat ik ooit zwaarder kom, dit komt ook doordat ik de oefening goed wil blijven uitvoeren gewicht constant onder controle hebben en niet gaan slingeren. zolang je de oefening maar goed uitvoert he.je kunt hem trouwens wel goed met hulp doen. gaat er iemand achter je staan/zitten en tilt je armen een beetje omhoog als ze stilstaan.
Je zou em ook met volledigrechte rug kunnen uitvoeren. De hamstrings zorgen in dat gebied alleen voor extensie van de heup omdat het lange hoofd van de biceps op je ischium aanhecht. Dat gaat net zo goed met een rechte rug.quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:23 schreef diep-in-de-war het volgende:
bankje onder het gewicht bedoelde ik. zonder bankje of op de grond aan te tikken, word ie wel een stuk zwaarder voor me onderrug volgens mij.
Voor je ontbijt gaan rennen, heeft het meeste effect.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand tips voor cardio in de ochtend. Train nu 2 jaar BB. Ben van 74 naar 99kg gegaan. Eten gaat lekker. Maart wil nu 2x in de week s'ochtends voor het werk cardio doen. Dus rond 6 uur sóchtends hoe moet ik dit gaan aanpakken, i.c.m. voeding? TIpsssssssssssssss plzzzzzz
Wel een normaal constant tempo en niet volop gaan sprintenquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:41 schreef frenkck het volgende:
[..]
Voor je ontbijt gaan rennen, heeft het meeste effect.
Die zie ik hier ook wel, sommigen zie ik al 3 jaar lang in januari terug komen voor 1 a 2 maanden en elk jaar zijn ze weer dikker dan eerstquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:59 schreef Sloper het volgende:
Ik erger me deze week echt dood aan al die zoutzakken die 3jaar niet gesport hebben, en door hun goede voornemens weer een weekje komen en alle apparaten bezet houden en wel 1x 90kg half kunnen drukken![]()
Maar gelukkig is dat meestal na een weekje wel weer over met die doorzetters![]()
bij ons is het net verbouwd en voor 100k aan nieuwe apparatuur aangekocht, maar het is verdacht rustig, er waren maar 3-4 mensen aanwezig vandaag rond de middag inclusief mij. Terwijl dit normaal gesproken zo onderhand de drukste tijd is. Dus ik heb er geen last van 'zoutzakken' of ze moeten nog komenquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:59 schreef Sloper het volgende:
Ik erger me deze week echt dood aan al die zoutzakken die 3jaar niet gesport hebben, en door hun goede voornemens weer een weekje komen en alle apparaten bezet houden en wel 1x 90kg half kunnen drukken![]()
Maar gelukkig is dat meestal na een weekje wel weer over met die doorzetters![]()
Heerijk is dat...quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:59 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
bij ons is het net verbouwd en voor 100k aan nieuwe apparatuur aangekocht, maar het is verdacht rustig, er waren maar 3-4 mensen aanwezig vandaag rond de middag inclusief mij. Terwijl dit normaal gesproken zo onderhand de drukste tijd is. Dus ik heb er geen last van 'zoutzakken' of ze moeten nog komen
op dbb.com forum was er een topic vol met dit soort opmerkingenquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:59 schreef Sloper het volgende:
Heb je ook gelijk in, en die mensen bedoelen het allemaal goed, willen aan hun lichaam en conditie werken, zijn zo minder ziek, kost de maatchappij minder etc etc etc Maar ik vind het gewoon irritant, je kan toch ook op 1 maart jezelf voornemen weer te gaan sporten?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:16 schreef belikewater het volgende:
[..]
op dbb.com forum was er een topic vol met dit soort opmerkingen
Let eens wat meer op jezelf en wat minder op anderen. Het zijn jouw apparaten niet, je kunt altijd netjes vragen of je ook wat setjes tussendoor kunt doen.![]()
idd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:51 schreef diep-in-de-war het volgende:
...dik zijn blijft een keuze (bij 99,999%).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |